گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

مقالات جدید آموزشی

مهارت‌های خواندن خود را پرورش دهیم نکات اصلی مطلب را بگیرد. در مورد آنچه نویسنده می‌‌گوید، فکر کند. فعال باشد نه منفعل. بر روی چیزی که می‌‌خواند تمرکز کند. هر چیزی را به آن موضوع مربوط است به خاطر بیاورد. آنچه را می‌‌خواند با زندگی شخصی خود مرتبط کند.
چگونه اضطراب و نگرانی خود را کنترل کنیم؟ استرس در زندگی روزمره، امری عادی است و گاه می‌‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد؛ اما هنگامی که جنبه‌ی مریضی پیدا کند و به صورت نگرانی و اضطراب دائم درآید و افکار و اعمال انسان را تحت تأثیر قرار دهد، می‌‌تواند خطرناک باشد. میزان اضطراب در افراد گوناگون، متفاوت است. ممکن است موقعیتی که برای فردی بسیار نگران کننده است برای دیگری اصلا استرس زا نباشد و برعکس. مثال بارز این مسأله، سخنرانی در میان جمع است که در برخی افراد نگرانی زیادی ایجاد می‌‌کند، در صورتی که برای برخی دیگر امری بسیار عادی تلقی می‌‌شود. بنابراین بهترین راه برای غلبه بر استرس پیدا کردن راه حل و تکنیکی متناسب با شخصیت فرد می‌‌باشد.
ارزشیابی و 97 نکته مهم " ارزشیابی " یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش و بخش جدایی ناپذیر آن است، آموزش و پرورش فرایندی متشکل و به هم پیوسته است که تمام اجزای آن به گونه ای سازمان یافته برای رسیدن به هدفی معین فعالیت می کنند. در پایان هر یک از برنامه های آموزشی ، معلمان علاقه مندند میزان تغییرات حاصله در رفتار دانش آموزان را بررسی کنند تا معلوم شود ، چه اندازه به هدف های مورد نظر نزدیک شده اند. این عمل را اصطلاحاً ارزشیابی یا امتحانمی گویند که در نگارش های نوین بر خلاف گذشته دارای هدف های مهم تر و گسترده تری می باشد.
چرا نمی تونم درس بخونم؟ ما همواره از فرزندان خود انتظار داریم که خوب درس بخوانند، اتلاف وقت نکنند، و در ساعتی مقرر یادگیری خود را خاتمه دهند و نمرات بالایی هم کسب کنند اما هیچ گاه به آنان نمی آموزیم که اگر چگونه بخوانند نتایج بهتری کسب می کنند و در مدت زمان کمتری بازدهی بالاتری خواهند داشت. در این مقاله در نظر داریم تا خطاب به شما و دانش آموزان نکاتی را برای جلوگیری از افت تحصیلی و افزایش میزان یادگیری ارائه دهیم.
چگونه فرزندان خود را برای امتحان آماده سازیم؟هر چه در محیط خانواده آرامش بیشتری وجود داشته باشد و رفتار والدین با دانش آموز آرام تر باشد میزان تمرکز و در نتیجه یادگیری او افزایش می یابد. لذا حتی اگر وی مدت کوتاهی به مطالعه بپردازد به علت همین فراگیری بهتر راندمان بیشتری داشته و مطالب به صورت پایدارتری در ذهن او نقش می بندد. بر این اساس افراد ذیل نباید به فرزندان خود درس بدهند: 1- پدر و مادرهای مضطرب و وسواسی، اضطراب خود را به دانش آموز منتقل کرده و همین اضطراب سبب وسواس فکری و کاهش تمرکز وی می شود. 2- والدین افسرده، انگیزه مطالعه و اعتماد به نفس دانش آموز را کاهش می دهند.
راهکارهای کاهش اضطراب به فرزندمان اطمینان خاطر بدهیم که در کنار او خواهیم بود و اگر مشکلی داشت ، او را یاری خواهیم کرد. از به کار بردن عباراتی مانند : «به من ربطی ندارد ، مشکل خودت است ، از نوع درس خواندن تو خسته شدم و ...» خودداری کنیم. به فرزندمان یادآور شویم که تمامی تلاش خود را صرف یادگیری درس‌ها نماید نه کسب نمره ، زیرا کسانی که فقط برای به دست آوردن نمره درس می‌خوانند مطالب درسی را زودتر فراموش می‌کنند.
اضطراب امتحان اضطراب یکی از شایع‌ترین حالات روحی است که تقریباً در همه‌ی انسان‌ها در طول زندگی و به درجات مختلف بروز می‌کند. اضطراب امتحان نیز معمولاً با نزدیک شدن امتحانات در فرد نمایان می‌شود، به طوری که هر کسی در طول زندگی خود حداقل یک بار این احساس را تجربه کرده است. انسان دوست دارد هنگام ارزیابی و نقادی رفتارهایش بوسیله ی دیگران حداکثر امتیاز ممکن را کسب نماید. به همین دلیل هر زمان که در موقعیت امتحان یا آزمونی قرار می‌گیرد دچار اضطراب می‌شود،هر چند موضوع امتحان را بارها و بارها تمرین کرده باشد.
توصیه هایی مهم برای امتحان با اطمینان خاطر و آرامش کامل در امتحان شرکت کنید. مثبت اندیشی کنید. همواره این جملات را در ذهن خود تکرار کنید: " من برای امتحان کاملا آماده ام و به خوبی از عهده آن برمی آیم. " نگرانی را از خود دور کنید. هر گاه احساس نگرانی کردید، چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دل‌شوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی هم‌چون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است.
کابوسی به نام امتحان بدون تردید ترس از امتحان بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقریبا همه‌گیر و رایج است و می‌توان گفت مهم‌ترین علت این موضوع، نتیجه‌ای است که از امتحان به‌دست می‌آید. نتیجه‌ای که مدرک قبولی یا مردودی محسوب گردیده و باعث ارتقا، تهدید، تشویق یا تنبیه می‌گردد. گاهی اوقات این نتیجه می‌تواند سرنوشت را نیز رقم زند. به همین علت هر چه نتیجه، حساسیت و اهمیت بیشتری داشته باشد، به همان نسبت می‌تواند سبب اضطراب و ترس از امتحان گردد،
امتحان، اندازه گیری یا ارزشیابی؟ واژه ارزشیابی در فرهنگ دهخدا تحت عنوان ارزیابی به معنای «عمل یافتن هر چیز، تقویم» و در فرهنگ معین به معنای «عمل یافتن ارزش و بهای هر چیز، سنجش و بررسی حدود هر چیز و برآورد کردن ارزش آن» تعریف شده است. در فرهنگ روانشناسی، «آرتور ربر»، ارزشیابی را در معنی عام «تعیین ارزش و یا اهمیت یک چیز» و به صورتی ویژه تر، آن را به معنای «تعیین میزان موفقیت یک برنامه، یک درس، یک سری آزمایش، یک دارو و ... در رسیدن به هدفهای اولیه» تعریف کرده است. در فرهنگ وبستر نیز، ارزشیابی به معنای «قضاوت کردن یا تعیین ارزش یا کیفیت کردن» تعریف شده است. مفهوم ارزشیابی به عنوان امتحان و آزمون کردن، همواره در طول تاریخ آموزش و پرورش با فرآیند یاددهی- یادگیری همراه بوده است.
استرس جوانان ناکامی نیز مانع رسیدن شخص به هدف می شود، واکنش های گوناگونی که افراد در برابر ناکامی از خود نشان می دهند نماینده وضع و ساختمان روانی و شخصیتی آنان است استرس نیرویی است که چون بر سیستمی وارد شود آن را دگرگون می کند. نیروها و فشارهای روانی و اجتماعی وقتی به شکل رخدادها یا موقعیتهای خاص، تعادل شخص را بر هم بزند استرس نام دارد.
چه عواملی باعث اضطراب امتحان می‌شود عدم آمادگی کافی: که ناشی از عقب انداختن مطالعه درسی تا آخرین ساعات قبل از امتحان است و شخص سعی می‌کند با عجله دروس را شب قبل از امتحان بخواند. در این وضعیت شاید فرد اطلاع کافی از اینکه چه مطالبی را باید یاد بگیرد نداشته باشد، که این خود ناشی از: الف) عدم احساس نیاز به مطالعه، شخص فکر می‌کند بلد است و نیاز به مطالعه نیست. ب) شیوه‌های غلط در مدیریت زمان که باید درست برنامه‌ریزی کرده و یا از مشاور راهنمایی بگیرد.
مدیریت اضطراب امتحان اضطراب امتحان یک حالت هیجانی ناخوشایند و مبهم است و ترس قابل ملاحظه در مواردی که در ادامه متن می‌آید می‌باشد. البته مقدار کمی اضطراب و نگرانی، برانگیزاننده بوده و برای آمادگی امتحان کمک کننده است ولی اگر بیش از حد باشد باعث پریشانی و کاهش عملکرد می‌شود و فرد را دچار ضعف یادگیری و افت نمرات درسی می‌کند و یکی از عوامل افت تحصیلی می‌باشد. موقعیت‌های زیر، فرد را دچار اضطراب می‌کند.
مدیریت اضطراب امتحان اضطراب امتحان یک حالت هیجانی ناخوشایند و مبهم است و ترس قابل ملاحظه در مواردی که در ادامه متن می‌آید می‌باشد. البته مقدار کمی اضطراب و نگرانی، برانگیزاننده بوده و برای آمادگی امتحان کمک کننده است ولی اگر بیش از حد باشد باعث پریشانی و کاهش عملکرد می‌شود و فرد را دچار ضعف یادگیری و افت نمرات درسی می‌کند و یکی از عوامل افت تحصیلی می‌باشد. موقعیت‌های زیر، فرد را دچار اضطراب می‌کند.
برای یادگیری بهتر چگونه باید مطالعه کرد؟ قبل از شروع مطالعه، باید یک مکان ثابت و مشخص را انتخاب کنید. در حد امکان آن مکان جای تنگ نباشد و کمی وسعت داشته باشد، اطراف شما شلوغ نباشد، و محل خلوتی از خانه باشد. دارای نور مناسب و حرارت در حد دمای 20 درجه باشد، گرم نباشد چون موجب خواب‌آلودگی می‌شود. اگر شما از یک مکان ثابت هر روز استفاده
چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید آیا شما هم از آدم‌هایی هستید که وقتی می‌خواهند کاری کنند و برنامه‌ای را اجرا کنند، به خود و توانایی‌های خود شک می‌کنید و همیشه می‌ترسید که نکند نشود، من نمی‌توانم، سخت است. اگر جواب به این سؤال بله است، نکات زیر احتمالاً بتواند به شما کمک کند و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد به شرط این‌که این کلمات را در عمل به کار ببرید نه این‌که آن ها را فقط بخوانید و فراموش کنید.
برنامه‌ریزی درسی به صورت اختصاصیدر برنامه‌ریزی برای درس‌ها اولویت‌ها را در نظر بگیرید و ابتدا دروسی که خیلی بااهمیت است به عنوان اولویت اول در نظر گرفته و سپس دروس با اهمین کمتر را در اولویت دوم و اولویت سوم را برای دروس بااهمیت کمتر قرار دهید. وقت خواب کافی برای خود در نظر بگیرید. زیرا کم‌خوابی باعث می‌شود تمرکز نداشته باشید و از برنامه مطالعه نتوانید به خوبی استفاده کنید.
روش گام به گام برنامه‌ریزی درسی بعضی از شما ممکن است با برنامه‌‌ای درست از اول سال تحصیلی درس‌ها را مطالعه کرده‌اید و با اطمینان خاطر روزهای امتحان را نیز سپری می‌کنید. ولی بعضی دیگر ممکن است تمام درس‌ها را انباشته کرده‌اند تا در روزهای پایانی بخوانند و طبیعتاً دچار سردرگمی و کلافگی و گاهی اضطراب می‌شوند. نمی‌دانند از کجا شروع کنند و چگونه دروس را مطالعه کنند. در این ویژه نامه می‌‌خواهیم، راه کارهای عملی را به شما آموزش دهیم تا در روزهای پایانی سال تحصیلی بتوانید، هر چه زودتر اقدام کرده و برنامه درسی برای خود درست کنید.
گفتار و توصیه های کوتاه اخلاقی آیت الله بهجت ۱) هم جنسی و هم شکلی و اختلاط با کفار، تسلط و حکومت آنها را بر مسلمانان آسانتر می سازد. [در محضر بهجت: ۱/۳۲] ۲) اگر بی تفاوت باشیم و برای رفع گرفتاریها و بلاهایی که اهل ایمان بدان مبتلا هستند دعا نکنیم، آن بلاها به ما هم نزدیک خواهد بود.[همان: ۱/۹۷] ۳) ائمه ما (علیهم السلام) دعاها را در اختیار ما گذاشته اند تا ما را غرق در نور ببینند. [همان: ۱/۱۸۹]
نگاهی به پدیده کم‌رویی، عوامل و عواقب آن کم‌ر‌ویی، یک پدیده پیچیده‌ روانی - اجتماعی است. کم‌ر‌ویی، یک صفت یا ویژگی ارثی یا ژنتیکی نیست، بلکه اساساً در نتیجه روابط نادرست بین فردی و سازش نایافتگی‌های اجتماعی در مراحل اولیه رشد، در خانه و مدرسه پدیدار می‌شود.با اینکه برخی از روانشناسان بر این عقیده‌اند که بعضی افراد با زمینه یا سندروم کم‌ر‌ویی متولد می‌شوند اما باید توجه داشت که بحث درباره سندروم کم‌ر‌ویی و استعداد بیشتر بعضی از کودکان در ابتلا به کم‌ر‌ویی به معنای ارثی بودن مثل رنگ چشم و پوست نیست.بدیهی است کودکان کمرو عموماً متعلق به والدینی هستند که خودشان کم‌ر‌ویی دارند، لیکن این بدان معنی نیست که این قبیل کودکان کم‌ر‌ویی را از طریق ژن‌های ناقل از والدین خود به ارث برده اند، بلکه اساساً بدین معناست که کم‌ر‌ویی را از آنها یاد گرفته‌اند.
مبانی تربیت اسلامی / مفهوم شناسیتربیت: تربیت در زبان فارسی دارای این معانی است: " پروراندن، پروردن، آداب و اخلاق رابه کسی آموختن، آموختن و پروردن کودک تا هنگام بالغ شدن، پرورش دادن"اما از آنجا که اصل این واژه تازی(عربی) است، شایسته است که مفهوم عمیق ترآن را در فرهنگ لغات تازی جستجو کنیم.تربیت در زبان تازی، مصدر باب تفعیل از ریشه "ربو" است. (رَبّی، یُرَبّی، تَربیة) و با ریشه "ربب" نیز ارتباط مفهومی دارد.
مبانی تربیت اسلامی / موضوع تربیتموضوع هر علمی، عنوان جامعی است که مسائل آن علم ، برمحور آن دور می زند و تفاوت علوم نیز به تفاوت موضوعات آنها بازمی گردد. اکنون که سخن از تعلیم و تربیت درمیان است، می پرسیم؛ موضوع تعلیم و تربیت چیست؟ موضوع تعلیم و تربیت به معنای اصطلاحی آن، «انسان»است. «انسان» از جنبه های مختلف ، موضوع علم های گوناگون قرار می گیرد: مثلا جسم انسان و عوارض سلامت و بیماری آن، موضوع علم پزشکی ؛روان و رفتارها و عکس العمل های روانی، او موضوع علم روانشناسی، بعد اجتماعی او، موضوع علم جامعه شناسی و ابعاد حقوقی او، موضوع علم حقوق است.
مبانی تربیت اسلامی / مقدمهمی دانیم که معلم بودن و مربیگری از ارزشمندترین کارهای بشریست که برترین بندگان خداوند، یعنی پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام تمام عمر گرانبهای خویش را صرف آن نموده اند.چرا که تعلیم و تربیت خود مبنای همه ساختارهای فکری، شخصیتی،دینی و اجتماعی انسان است. در اهمیت تربیت همین بس که اگر جسم و جان آدمی تربیت شود، آفریده ای والا،توانمند،پرنشاط و بسیار سودمند خواهد بودو اگر به درستی تربیت نشود، موجودی ناتوان، سرخورده، بی فایده و البته بسیار خطرناک و پرزیان خواهد بود.

جدید ترین اخبار ایران و جهان

اخبار جدید ایران و جهان

  • آیت الله یزدی: ولایی بودن زبانی کافی نیست
  • حسن عباسی: ویندوز جاسوس امریکا است
  • شرط دولت برای افزایش یارانه نقدی
  • هشدار لاریجانی به دولت درباره ادغام ها
  • زن قربانی تجاوز، از لیبی فرار کرد
  • ایجاد حوزه ‌‌علمیه در دانشگاه‌ها
  • قدرتمندترین برند در جهان
  • قیمت‌ سکه‌ و ارز در بازار تهران‌
  • بادامچیان: مجلس اخطار غیرمستقیم داده بود
  • رازهای ‌٣ بیوه بن‌لادن
  • بقایی به خبرنگاران اتهام دزدی زد !
  • یحیی زاده: احمدی‌نژاد خاضعانه توبه کند
  • توضیح آقامحمدی درباره 20 مفسد اقتصادی
  • احتمال قطع تمام ارتباطات مخابرات ایران
  • پرسپولیس به الوحده هم باخت
  • احتمال کسری بودجه در سال 90
  • دستگیری جویندگان گنج در خانه پدری
  • زن معتاد، فرزندش را فروخت
  • حکم مرگ برای متهم کر و لال
  • اجرای اولین حکم قصاص اسیدپاشی در ایران
  • شکارهای شبانه 3 دزد ششلول‌بند
  • کلاهبرداری‌های خواستگار شیاد از دختران پولدار
  • اختلاف عروس و داماد بر سر زندگی در اروپا
  • همسر مرد تاجر، قربانی جنایت کور
  • درگیری های خیابانی در فوتبال
  • ماجرای ریش‌سفیدی دردسرساز
  • «شیطان کرج» در ایستگاه محاکمه
  • ریاست مرد 3 زنه در باند افیونی
  • جادوهای زن و مرد رمال رنگ باخت
  • راز جنایت در ‌آخرین رمان زن هلندی
  • اخبار جدید ایران و جهان

  • ماجرای ریش‌سفیدی دردسرساز
  • «شیطان کرج» در ایستگاه محاکمه
  • ریاست مرد 3 زنه در باند افیونی
  • جادوهای زن و مرد رمال رنگ باخت
  • راز جنایت در ‌آخرین رمان زن هلندی
  • توطئه زوج تبهکار برای کارگران خدماتی
  • فرجام تلخ دوستی خیابانی
  • فیلمی که زبان قاتل را باز کرد
  • حواس‌پرت‌ها از مغز بیشتری برخوردارند!
  • مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
  • گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
  • آیةالله مظاهری:دولت برای بدحجابی مقصراست
  • ناتو: فرصت قذافی تمام شد
  • واکنش داود رشیدی به رانت حج برخی بازیگران
  • کوهکن: فعالیت نیکزاد غیرقانونی است
  • حکم متهمان کوی دانشگاه صادر شد
  • فائزه هاشمی: پدرم نگران کشور است
  • اژه ای: جن‌گیرها دستگیر شدند
  • لغو مجوز 5 موسسه اعزام دانشجو به خارج
  • زمان و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون کارشناسی فراگیر اعلام شد
  • نماینده مجلس: ادغامها بدون مصوبه مجلس قانونی نیست
  • مجروح شدن چهار نفر در صف خرید آی‌پد 2
  • نقشه جامع علمی کشور ابلاغ شد
  • جوانفکر: به دنبال ابهام‌زدایی و جریحه‌دار نشدن دل مردم بودم
  • قتل به خاطر ارث پدری!
  • ژن شادی کشف شد
  • تحلیل متکی از کشته شدن بن لادن
  • خداحافظی محرابیان از وزارت صنایع
  • وزات نفت منحل و در وزارت نیرو ادغام شد
  • وعده وزیر ارتباطات: پهنای باند اینترنت را 100 برابر می‌کنم
  • مقالات مختلف

    چرا «فرقان» مطهری را به شهادت رساند؟ جمعی متشکل از 60 - 50 عضو و رهبری که در اوج فعالیتش بیست ساله بود، همه آن چیزی بود که یک گروهک انحرافی با نام فرقان را شکل می داد. رهبر گروه «اکبر گودرزی» نام داشت که اعضای گروه خود را در مدت سه، چهار سال از بین دو سه جلسه به اصطلاح قرائت و تفسیر قرآن در تهران انتخاب کرده بود. وی مطالبی را که در طی این جلسات تدریس می کرد، گردآوری، تدوین و تکثیر نمود و این سال ها را سال های تدوین ایدئولوژی نامید.
    تاریخچه حجاب و عفاف در ادیان و اقوام گذشته دانشمندان تاریخ حجاب و پوشش زن را به دوران ما قبل از تاریخ و عصر حجر نسبت می دهند کتاب (زن در آینه تاریخ) پس از طرح مفصل علل و عوامل تاریخ حجاب می نویسد: با توجه به علل ذکر شده و بررسی آثار و نقوش به دست آمده پیدایش حجاب به دوران پیش از مذاهب مربوط می شود و به این دلیل عقیده عده ای که می گویند (مذهب) موجب حجاب می باشد، صحت ندارد، ولی باید پذیرفت که در دگرگونی و تکمیل آن بسیار موثر بوده است.
    فروغی از انقلاب اسلامی در جهان اسلام امام خمینی: راه سیلی‌زدن برگونه ابرقدرت‌ها را برای مردم سیلی خورده کشورهای مظلوم اسلامی و جهان سوم ترسیم کنید اشاره آنچه امروز در منطقه با قیام و نهضت رهایی‌بخش اسلامی علیه استعمار گران و مهره‌های دست نشانده آنان می‌گذرد، فروغی از انقلاب اسلامی ایران است که بر قلوب مسلمانان تابیده و فکر و روحشان را متحول ساخته و علیه استعمار خارجی و استبداد داخلی به حرکت واداشته است.
    خلیج فارس، نامی پر آوازه در مسیر تاریخ ماجرا از آن جا آغاز شد که در سال 83 نقشه سازان موسسه "نشنال جئوگرافی" آمریکا به تحریف واقعیت پرداخته و عبارت جعلی "خلیج عربی" را بکار گرفتند. استفاده از این عبارت تقلبی از دهه 60 میلادی توسط برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سابقه داشت اما تازگی اقدام نشنال جئوگرافی که در نسخه 416 صفحه‌ای اطلس جدید خود از این عبارت استفاده کرد، در این بود که این حرکت نه توسط اعراب بلکه توسط غربی‌ها صورت می‌گرفت. البته باید به یاد داشته باشیم که مبدع این کالای تقلبی، انگلیسی‌ها بودند. در سال 1345ش سر چارلز بلگریو که بیش از 30 سال نماینده سیاسی و کارگزار دولت انگلیس در خلیج فارس بود بعد از مراجعت به انگلستان کتابی درباره سواحل جنوبی خلیج فارس منتشر کرد و در آن برای اولین بار نوشت که عرب‌ها ترجیح می‌دهند خلیج فارس را خلیج... بنامند. بعد از تولید این واژه تقلبی توسط بلگریو بود که عبارت جعلی در نشریات عرب رواج پیدا کرد. حالا پس از گذشت سالها دوباره این غربی‌ها بودند که به مساله دامن می‌زدند. پس از حرکت نشنال جئوگرافی، خبرگزاری رویترز و شبکه "سی.ان.ان" آن را ادامه دادند و در انعکاس وضعیت بورس کشورهای عربی بر روی خروجی خود نام خلیج... را منتشر کردند.
    شوراها؛ دستاورد خرد جمعی در مدیریت محلی ایران شورای شهر نهاد نوپایی است که با گذشت 12 سال از شکل‌گیری نقطه عطفی در مدیریت محلی کشور محسوب می شود اما در طول این سالها همواره میزان اختیارات و واگذاری بخشی از امور دستگاهها به این نهاد با مخالفتها و موافتهایی در بدنه اجرایی دولتها همراه بوده است.
    شادی و نشاط ضرورت جامعه در سالهای گذشته بارها و بارها این جمله که« ایرانیان مردمی شاد نیستند »از گفتار و نوشتار بسیاری از کارشناسان نقل شده است . در این بین هر چند شاد بودن و یا نبودن بحثی کارشناسانه است اما به طور کلی می توان عوامل و متغیرهای زیاد و گسترده ای را در شادی یک فرد و جامعه ای دخیل دانست.عوامل و اسبابی که هر یک به نوبه خود می تواند زمینه و بستری مهم را برای تامین شادی یک فرد و جامعه فراهم نماید.
    جهاد اقتصادی و بسیج عمومیماهیت فعالیت اقتصادی به‌گونه‌ای است که قهرا کاربرد مفهوم «جهاد» درباره آن، ناظر به معنای اول؛ یعنی جدوجهد و اهتمام مضاعف برای رتق و فتق امور است. این سعی بلیغ نیز لاجرم محصور در مصادیق اقتصادی مشخص و قابل احصا است. اقتصاد ایران در روزگار کنونی چند مساله اصلی دارد که تمرکز مجدانه برآنها می‌تواند از مصادیق جهاد اقتصادی باشد. در وهله نخست، بودجه سال 1390 دولت قرار دارد که به دلایلی در سال گذشته تصویب نشد و اکنون به سعی بیشتر مجلس نیاز دارد. پس از این کار فوری، آنچه که به جهد اقتصادی نیاز دارد، مراعات و اجرای اسناد بالا دستی به ویژه سند چشم‌انداز است که آرام‌آرام به سال هدفگذاری آن؛ یعنی سال 1404 نزدیک می‌شویم.
    ضرورت جهاد اقتصادی دانش‌محورتحقق جهاد اقتصادی به الزامات و ضروریاتی نیاز دارد. الزاماتی مثل آنکه همه ارکان اجرایی کشور که دست‌اندرکار و مجری چنین اصلی هستند باید مبتنی بر برنامه‌ای مشخص و روشن اقدامات خود را سامان دهند و از بی‌برنامگی و تصمیم‌های نادرست و شتاب‌زده پرهیز کنند زیرا مطالعات تاریخی نشان داده هرگاه مجریان و مسئولین به الزامات قانونی و برنامه‌های مدون و مصوب پایبند بوده‌اند سریع‌تر به اهداف توسعه‌ای خود دست یافته‌اند.
    سال‌های به هم پیوستهاز سوی دیگر بسیاری بر این باورند نامی که برای یک سال انتخاب شده، تنها مختص همان سال بوده و پس از آن از درجه اعتبار ساقط خواهد شد. به عنوان مثال سال اصلاح الگوی مصرف. صرف نظر از آن که در سال 88 که به نام اصلاح الگوی مصرف نامگذاری شده بود، حق مطلب ادا نشده و آن طور که باید و شاید به نام آن سال پرداخته نشد، بلکه گویی این شعار نیز به ورطه فراموشی سپرده شد.
    جهاد اقتصادی حاشیه و متنانقلاب اسلامی با سه شعار کلیدی استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی پدید آمد. ایران به عنوان کشوری کهن با یک پیشینه تمدنی هفت هزار ساله که در طول تاریخ یکی از قطب‌های قدرت جهان بوده در حافظه تاریخی ملت ایران یک جایگاه ویژه داشته است. طبیعی است ملت ایران نمی‌توانسته سلطه غرب بویژه آمریکا را برتابد. ملت ایران در پرتو مکتب اسلام و اهل بیت علیهم السلام آزادی و حریت را تجربه کرده است و لذا نمی‌توانسته غلبه سوسیال دموکراسی و لیبرال دموکراسی غرب را در جامعه سیاسی خود برتابد.
    چرا اقتصاد چرا جهادی؟بی تردید، مهمترین پیام انتخاب شعار امسال اقتصادی بودن آن است. سه دلیل اصلی در این باره به ذهن می رسد: اگر نگوییم هدفمندی یارانه ها مهمترین اتفاق اقتصادی در تاریخ اقتصاد ایران است قطعا از مهمترین آن ها می باشد و با توجه به این که دستاوردها، پیامدها و نتایج کوتاه مدت این تحول مهم خود را در سال جاری نشان خواهد داد، لذا آیندگان سال 90 را بعنوان سال پایه هدفمندی یارانه ها خواهند شناخت و از آن سخن خواهندگفت با این وصف روشن می شود که مسئولان و مردم در سال 90 باید بار مهمی را به سرمنزل مقصود برسانند. ادامه مدیریت صحیح اجرای هدفمندی یارانه ها، اصلاح اشکالات احتمالی در تصمیمات و هزینه کرد
    گام سوم دهه پیشرفت و عدالتجهاد اقتصادی به چه معناست؟ آیا مراد از نامگذاری سال 90 به جهاد اقتصادی خلاصه شدن تمام مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اقتصادی در همین یک سال است؟ برای درک بهتر موضوع بهتر است یک بازگشت کوتاه به گذشته داشته باشیم؛ یکشنبه سوم شهریورماه سال 87 و دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با رهبری معظم انقلاب. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: دهه چهارم انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت است و برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های همه مسوولان باید در جهت ایجاد جهشی بزرگ در روند پیشرفت کشور و عدالت‌گستری وسیع،‌ صورت گیرد
    سال جهاد اقتصادی / پیامک‌ و اشعار سال جهاد اقتصادی* رزمنده و در صف جهادیم امسال - نابودگر ظلم و فسادیم امسال از امر امام مسلمین خامنه‌ای - مامور جهاد اقتصادیم امسال *‌ از نسل علی، امام و هادی داریم - هر سال نشانه و نمادی داریم فرموده ولی امرمان خامنه‌ای - امسال جهاد اقتصادی داریم
    سال جهاد اقتصادی / عادات صحیح اقتصادی در سال جهاد اقتصادیپویایی اقتصادی فقط به زمانی که جیب هایتان پر از پول است، محدود نمی شود. هر چند در یک چنین مواقعی باید به شدت به آداب مالی خود توجه داشته باشید، اما به هر حال باید این توانایی را نیز داشته باشید که پول هایتان را همین حالا نیز به بهترین شیوه کنترل و سپس سرمایه گذاری نمایید. بنابراین به جای اینکه نفستان در سینه حبس کرده و منتظر از راه رسیدن آن روز رویایی باشید که یک چک مبلغ بالا نصیبتان شود، همین حالا شیوه های صحیح نظارت بر مسائل اقتصادی را یاد بگیرید تا بتوانید خودتان را دارنده آن چک پر بها بکنید. در این مقاله چند نمونه از تکنیک های صحیح آداب مالی را برای شما ذکر می کنیم.
    سال جهاد اقتصادی / جهاد اقتصادى ، صرف تلاش اقتصادى نیستمن امسال را «سال جهاد اقتصادى» اعلام کرده‌ام. این معنایش این است که ملت ایران در این برهه‌ى از زمان، جهادش به طور عمده در عرصه‌ى اقتصاد است. امروز ما آمدیم این منطقه را از نزدیک بازدید کردیم. این منطقه، یک منطقه‌ى اقتصادى است که متکى است به تولید؛ و براى اقتصاد یک کشور، مهمترین بخشى که می‌تواند یک شکوفائى پایدار را به وجود بیاورد، تولید است؛ بخصوص آن بخش اقتصاد تولیدى‌اى که متکى است به دانش، متکى است به علم؛ اینجا این‌جور است؛ هم اقتصادى است، هم تولیدى است، هم علمى است؛ دانش‌بنیان است. این، شایسته‌ى ملت ایران است. اگر یک روز مردم این منطقه و مردم بخشهاى مختلف کشور در مقابل زورگوئى و پرروئى و زیاده‌طلبى دولتهاى غارتگر و متجاوز، آنجور باید مى‌ایستادند، امروز در مقابل آن قدرتها شکل ایستادگى پیچیده‌تر است، حساس‌تر است، متنوع‌تر است؛ احتیاج دارد به یک مجاهدت پیچیده و عمیق.
    سال جهاد اقتصادی / جهاد اقتصادی و ده اصل مغفول در بانکداری ایراننظام بانکی با بهره گیری از ظرفیت و منابع خود به حفظ قوام اقتصادی کشور کمک شایانی کرده و ضربه گیر برخی از مشکلات بوده و بخش بزرگی از قوام موجود اقتصادی فعلی مرهون حضور و فعالیت نظام بانکی است.یقینا توان و ظرفیت های بالقوه ی نظام بانکی می تواند پس از حل مسائل مبتلابه، مددکار رشد و تعالی کشور و بهبود سطح معیشت شهروندان باشد، و میتوان ادعا کرد رشد و تعالی اقتصادی کشور بدون همراهی و مساعدت نظام بانکی توانمند و پویا قابل حصول نیست و نیل به اهداف اقتصادی مندرج در سند چشم انداز درگرو توانمند شدن نظام بانکی و رفع مسائل مبتلا به آن است. گزارش حاضر اهم مسائل بانکداری در ایران را برای بحث کارشناسانه و یافتن راههای برون رفت از آن ارائه میکند و به هیچ وجه نافی خدمات و اقدامات ارزشمند نظام بانکی و مدیران و کارکنان صدیق بانکها و بانک مرکزی نیست. از آنجا که گزارش فوق درنشست اخیر انجمن اقتصاد دانان مطرح و به بحث کشیده شده لذا ضمن تشکراز انجمن اقتصاددانان به باز تشریح ویژگی های مسایل موجود در بانک ها می پردازیم.
    سال جهاد اقتصادی / جهاد اقتصادی میدانی وسیع تر برای همت مضاعفنام‌گذاری سال 1390 به عنوان سال « جهاد اقتصادی » برای نشان دادن مسیر و نوع جهت‌گیری برای مردم، دولت، مجلس و همه ارکان مؤثر کشور است. باید دقت کنیم که تعبیر جهاد در فرمایشات حضرت آقا یک بار معنایی عمیقی دارد و با بهره‌گیری از این تعبیر باید مجاهدت کرد و مجاهدگونه در عرصه‌های اقتصادی عمل نمود. خودِ من با شنیدن تعبیر « جهاد اقتصادی »، فضای هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت بسیجیان سلحشور در جبهه‌ها در ذهنم زنده شد. این‌که در آن روزهای سخت، با فرمان امام راحل (ره) همه توانمان برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران بسیج می‌شد، اکنون نیز این فرمانِ صادرشده در سال 1390، برای مردم همان فرمان امام (ره) در زمان جنگ است و باید همه توان و ظرفیت‌ها بسیج شوند تا با موفقیت در عرصه جهاد اقتصادی به مرحله شکوفایی و پیشرفت مدنظر معظم‌له برسیم.
    سال جهاد اقتصادی / وظیفه ی جهادی در سال جهاد اقتصادی با توجه به نام‏گذاری سال 1390 به نام سال « جهاد اقتصادی » از سوی مقام معظم رهبری، در راستای تبیین این نام با دکتر « ارسلان فتحی‏پور »، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به گفت‏وگو نشسته‏ایم. - با توجه به نام امسال که از سوی مقام معظم رهبری گذاشته شده‏است، تبیین آن از دیدگاه شما و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، چیست؟ بیانات مقام معظم رهبری در تمامی سخنرانی­ها و دیدارها بیان‏گر بهترین مسیر برای تحقق پیشرفت توأم با عدالت و ارتقای ایران اسلامی است. این موضوع به طور خاص در ابتدای هر سال با توجه به نام‏گذاری سال جدید تبلوری دیگر یافته و تبدیل به انگیزه‏ای مضاعف در میان مردم و مسؤولان برای اجرای منویات ایشان می­شود.
    سال جهاد اقتصادی/در سال جهاد اقتصادی می خواهیم همه پولدار شوند یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه‌ی جهاد اقتصادی، مسئله‌ی فرهنگ‌سازی است؛ یعنی باید این موضوع را در جامعه نشر و گسترش دهیم که اگر کسی می‌خواهد در این کشور کار اقتصادی کند، وقتی به‌سمت تولید و ایجاد اشتغال رفت، کار مقدسی انجام داده است. توجه به اصل 44 از این رو نگاه به سرمایه‌گذار باید تغییر کند و این کار از نظر فرهنگی باید به یک ارزش تبدیل شود. مردم هم بدانند که اگر در یک طرح اقتصادی و تولیدی سرمایه‌گذاری کردند، کار عبادی انجام داده‌اند.
    سال جهاد اقتصادی / و اینک ... جهاد اقتصادی سال 1389 با تمام فراز و نشیب‏های خود در حوزه‏های مختلف به پایان رسید و به سال 1390 خورشیدی گام نهادیم. سال گذشته ، سالی که بنا به سنتی دیرین ، توسط مقام معظم رهبری، « سال همت مضاعف و کار مضاعف » نامگذاری شده بود ، علی‏رغم آن‏که از منظر اقتصادی ، سالی سخت و پرزحمت برای مجریان و دست‏اندرکاران اقتصادی ایران بود ، اما در این سال ، اقتصاد ایران با عبور از یکی از مهم‏ترین موانع پیشرفت اقتصادی خود ، یعنی هدفمند کردن یارانه‏های باز ، عملاً در مسیر جدیدی از تحول اقتصادی قرار گرفت.
    سال جهاد اقتصادی / شباهت های جهاد اقتصادی با فرهنگ جهادیآنچه که در پیام نوروزی سال 1390 معظم له به عنوان اولویت کشور واساسی‏ترین مسایل کشور معرفی شده پرداختن به«مسایل اقتصادی»است که با نام «جهاد اقتصادی» نام‏گذاری فرمودند. در این نام‏گذاری نیز مشخصه‏ای که بیش از مسایل دیگر برجستگی دارد، مسأله‏ی «ناتوانی و نارسایی تلاش و حرکت طبیعی و بطئی در جهت وصول به اهداف عالیه‏ی سند چشم انداز، برنامه‏ی پنج ساله و آرمان‏های دست یافتنی دهه‏ی پیشرفت و عدالت» است. از دیدگاه معظم له که کاملاً با قوانین سنت‏شکن خمودی درعلم روان‏شناسی، غلبه بر ثقالت و جاذبه در دانش فیزیک، غلبه بر رکود و رکون اقتصادی در علم اقتصاد وغلبه بر عادت‏های مزمن اجتماعی از منظر دانش اجتماعی و غیره منطبق است، حرکت بطئی کنونی در عرصه‏های مختلف قادر به وصول سریع به اهداف و آرمان‏ها نیست؛ بلکه بنا بر فرمایش ایشان «نیازمند حرکت جهشی و مجاهدانه» است.این حرکت دارای ابعاد مختلفی است.
    سال جهاد اقتصادی / سیاست های مالی از دیدگاه قرآن تا یک قرن قبل،اهمیت و جایگاه سیاست مالی و پولی دراقتصاد تردید پذیر بود و تأثیر مثبت دخالت دولت بر اشتغال، تورم، بیکاری، توزیع درآمد، تخصیص منابع، رشد و توسعه ی اقتصادی، پس انداز، سرمایه گذاری و کارایی اقتصاد، انکارپذیر. کم نبودند اندیشمندانی که آموزه های انسانی پیشوایان دین را به چالش می کشیدند و حمایت از نیازمندان را مخالف قانون طبیعت می شمردند و دخالت دولت در جهت توزیع مجدد درآمد و تخصیص منابع و تحت پوشش قرار دادن اقشار کم درآمد را ناروا و دخالت ناصواب در نظام عرضه و تقاضا می پنداشتند،ولی امروزه تأثیر دخالت ارشادی دولت در بهبود توزیع و تولید و افزایش مطلوبیت در مصرف، انکارناپذیر است. بدین ترتیب، اگر بیشتر به آثار اقتصادی و اجتماعی دستورات وتوصیه های دینی در رابطه با تولید، توزیع و مصرف نگرشی منفی وجود داشت، امروز چنین نیست. در واقع، ایجاد سازمان های تأمین اجتماعی و راه اندازی برنامه های حمایتی، با استفاده از ابزارهای سیاست پولی و مالی و مدیریت و برنامه ریزی دولت ها به منظور ایجاد اشتغال، مبارزه با بیکاری و تورم، گویای ضرورت
    سال جهاد اقتصادی / سال جهاد اقتصادی و سیره اقتصادی معصومین کار و تلاش رمز بقای یک جامعه است. در سیره پیشوایان معصوم(ع) فعالیّت‏های اقتصادی افراد ارزش بالایی دارد. آن بزرگواران کارگران و تولید کنندگان را بسیار تشویق می‏کردند سیره عملی پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) این بوده است که بار زندگی خود را شخصاً به دوش می‏کشیدند و هیچ‏گاه برای تأمین ضروریات زندگی، خود را وابسته به دیگران نمی‏کردند، این امر بیانگر نوع نگرش آن برگزیدگان به دنیا و رابطه آن با آخرت است و بر اندیشه‏های انحرافی زهد مآبانه که کار و تولید را با کمالات معنوی و مصالح اخروی در تضاد می‏دانستند و یا افکار باطل ارباب مآبانه که کار را وظیفه افراد پست و پایین جامعه می‏دانستند، خط بطلان می‏کشد.
    سال جهاد اقتصادی / چرا « جهاد » اقتصادی ؟ « اصلاح الگوی مصرف »، « همت مضاعف و کار مضاعف »، « جهاد اقتصادی »؛ این‌ها نام‌هایی هستند که رهبر معظم انقلاب برای سال‌های اخیر برگزیده‌اند و مسئولان و مردم را به برنامه‌ریزی و اقدام در مسیر تحقق آن فراخوانده‌اند. نگاهی به نامگذاری سال‌ها تا به امروز و مقایسه آن با سال‌های اخیر نشان از یک هدفگذاری دقیق و هدفمند از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های اخیر برای ارائه الگوی پیشرفت ایران اسلامی دارد؛ البته در سال‌های پیشین هم ایشان با ارائه الگوهایی نظیر «پاسخگویی مسئولین» چنین برنامه مدونی را برای مردم و مسئولان ارائه کرده بودند اما این مساله در سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده و حکایت از تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر بهبود شرایط زندگی مردم و پیشرفت کشور دارد. این موضوع از آنجایی اهمیت می‌یابد که حوادثی که در سال ۸۸ رخ داد، زمینه‌ساز نوعی خدشه در روند اجرایی کارهای کشور و کسب و کار مردم شد؛ تا جایی که رهبر انقلاب برای جبران تمامی خساراتی که فتنه ۸۸ بر روند تعالی و پیشرفت کشور وارد کرد، سال ۸۹ را سال همت مضاعف و کار مضاعف ناگذاری کردند تا مردم و مسئولان که توانسته بودند دوران سخت فتنه را با موفقیت پشت سر بگذارند، اکنون خود را آماده جبران ضررهای ناشی از آن کنند.
    سال جهاد اقتصادی / جهاد و پیشرفت اقتصادی با رشد معنویت نام‌گذاری سال 1390 بیانگر عزم جدی رهبر انقلاب برای طراحی الگوی اسلامی-ایرانی در دهه پیشرفت و عدالت است. اما همان‌طور که ایشان در سخنرانی روز اول فروردین در شهر مشهد اشاره کردند، نباید نام‌گذاری هر سال به اسبابی برای تبلیغات روزافزون و به‌کارگیری کلمات پرطمطراق و شعارسازی مضاعف تبدیل شود. چراکه این نوع برخورد می‌تواند بر ضد این حرکت تبدیل شود و از اثرگذاری آن بکاهد. از مسئولان امر و دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود تا عمق معانی نهفته در این جهت‌گیری هوشمندانه را درک کنند و برای اجرایی‌سازی آن برنامه‌ریزی کنند و با طراحی شاخص‌های راهبردی و کمّی، امکان ارزیابی و نقد برنامه‌های اجرایی را فراهم سازند.
    سال جهاد اقتصادی / به سوی اصلاح نظام اقتصادی ایران در سال جهاد اقتصادی به منظور تحقق بخشی از اهداف تعیین شده در برنامه چشم انداز بیست ساله کشور، بر اساس بررسی‌ها و تحلیل‌های کارشناسانه‌ای که اعضای کمیته اقتصادی مؤسسه فرهنگی هنری یاس طی جلسات مختلف خود به عمل آورده‌اند،‌ می‌توان معیارها و راهبردهای زیر را به عنوان بایسته‌ها و لوازم حرکت رو به تکامل نظام اقتصادی ایران در سال « جهاد اقتصادی » مطرح نمود:
    سال جهاد اقتصادی / عقلانیت و جهاد اقتصادی در پرتو دین صرف نظر از آرمان تحقق عملی اقتصاد اسلامی در جوامع مسلمان ، دستیابی به الگوی نظری جامع آن ، هدف بسیاری از اقتصاددانان مسلمان بوده است. محققان بسیاری به بحث اقتصاد اسلامی وارد شده اند که رویکردهای هر یک از آنان ادبیات خاص و نیز نقاط ضعف و قوت خود را داراست. با این همه چنان که پیداست برای برداشتی جامع و مانع از اقتصاد اسلامی هنوز به فرصت نیازمندیم. یکی از رویکردهای مزبور در حوزه تحقیقات اقتصاد اسلامی به زبان فارسی رویکرد محققان حوزوی است که پس از سالها ممارست در علوم مختلف اسلامی وارد فضای مباحث اقتصاد اسلامی شده و به تلاشی جدی برای نقد و اصلاح ادبیات اقتصادی با توجه به مفاهیم و ارزشهای اسلامی دست زده اند.
    سال جهاد اقتصادی / سرفصل های اقتصادی بیانات مقام معظم رهبریبیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی در حوزه اقتصادی به دو دسته تقسیم می‌شود. یکی توفیقات اقتصادی سال 89 و دیگری توصیه‌ها و فرامینی برای سال 90 که در ادامه، فهرست‌وار ذکر می‌شود. الف: توفیقات اقتصادی سال 89 1. هدفمندی یارانه‌ها 2. مدیریت مصرف 3. افزایش صادرات غیرنفتی 4. مواجهه با تحریم‌ها 5. رفع تحریم بنزین و خودکفایی 6. اشتغالزایی
    سال جهاد اقتصادی / اولویت های طرح سامان دهی اقتصادی در حکومت امام علی(ع)به دنبال سستی‏ها و سهل‏انگاری‏ها و حسادت‏ها و خودخواهی‏های برخی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه وآله، جامعه اسلامی پس از رحلت نبی اکرم صلی الله علیه وآله تا 25 سال در حال رکود و از دست دادن ارزش‏ها و دستاوردهای دوران بعثت و هجرت به سر می‏برد.طی این دوران نسبتا طولانی، نابسامانی‏هایی همچون تعطیلی حدود الهی، فساد اخلاقی و اداری، از بین رفتن حرمت احکام اسلامی، اجتهاد در برابر نص، فراموشی سنت پیامبر صلی الله علیه وآله و تغییر الگوهای رفتاری جامعه رخ نمود.یکی از مهم‏ترین این نابسامانی‏ها شکاف روزافزون طبقاتی در بهره‏مندی از امکانات مادی بود.سیر حرکت‏حکومت اسلامی در دوران خلفا به‏گونه‏ای بود که عده محدودی با کم‏ترین تلاش، به بیش‏ترین رفاه دست‏یافته بودند، ولی اکثریت اقشار جامعه روز به روز بر محرومیشان اضافه می‏شد; نظام به‏گونه‏ای اداره می‏شد که خواص اصحاب در اندک زمانی از راه‏های به ظاهر قانونی به ثروت‏های کلانی دست‏یافتند، اما اقشار پایین و توده مردم همواره در تهی‏دستی و نداری باقی می‏ماندند.
    سال جهاد اقتصادی / جهانی شدن اقتصاد و نیاز به دکترین مهدویت1. جهانی‌شدن اقتصاد یک واقعیت است؛ 2. این واقعیت با دکترین مکتب سرمایه‌داری، رفاه وخوش‌بختی به ارمغان نیاورده و نمی‌آورد؛ زیرا دکترین سرمایه‌داری به عدالت توجهی ندارد. 3. نیاز به دکترین جدیدی است که همه مردم دنیا آن را درک و مطالبه کنند؛ دکترین عدالت اقتصادی مهدوی. 4. دکترین عدالت مهدوی ضمن تبیین شاخص‌های عدالت، احکام اسلام را در زمینة رشد اقتصادی پایدار و عادلانه به مردم شیفتة عدالت اعلام می‌دارد و تحقق این احکام را در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی ضامن رفاه و خوش‌بختی همگان می‌داند.

    جدیدترین اخبار ایران و جهان از سایت رشد

    نامه‌ای که آقا معلم را در روز معلم منقلب کرد
    حذف کنکور سراسری تا سال 92
    تاریخ توزیع کارت وبرگزاری آزمون‌های فراگیر پیام نور
    تاریخ انتشار نتایج اولیه و ظرفیت پذیرش آزمون نیمه متمرکز دکتری
    جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی‌حرفه‌ای
    تاریخ توزیع کارت،برگزاری کنکور کارشناسی ارشد90 دانشگاه آزاد اسلامی
    RSS Feed of this section



     



     



     

    وضعیت اینترنت و حقوق کاربران در ایران
    نصب یک میلیون و300هزارخطADSL
    چند درصد ایرانی ها مخاطب ماهواره هستند؟
    نرخ سیمکارتهای نسل 3 تعیین شد
    ارائه ابزاری برای انتقال اطلاعات گوشی‌های هوشمند به رایانه‌
    تعداد کاربران اینترنت و وایمکس کشور
    RSS Feed of this section

    جدیدترین اخبار ایران و جهان

  • بخشنامه ای روی دست قانون/ ساعت کاری پرستاران افزایش یافت
  • توضیحات دانشگاه ارومیه درباره مرگ یک دانشجو
  • درس‌هایی که حضرت زهرا(س) به ما می‌آموزد
  • حذف کنکور سراسری تا سال 92
  • نامه‌ای که آقا معلم را در روز معلم منقلب کرد
  • سخنان صریح مطهری در "دیروز،امروز و فردا"
  • مصاحبه خواندنی احمدخاتمی با "شما"
  • رضایی: دولتمردان حواسشان را جمع کنند
  • انتقام اینترنتی دانشجوی اخراجی از استادان دانشگاه
  • توطئه خواستگار انتقامجو برای دختر دانشجو
  • سوءقصد به جان خانواده همسر
  • کشته شدن تنها شاهد رابطه شیطانی
  • فرار قوی‌ترین قاتل ایران
  • وکیل قلابی در دادسرا دستگیر شد
  • کشف ردپای برادر فراری در قتل رمال پولدار
  • فریب دختر جوان در ازدواج
  • دردسر تحفه هندبرای 2 زن ایرانی
  • واکنش پورمحمدی به لیست250مفسداقتصادی
  • در نشست غیرعلنی امروز مجلس چه گذشت؟
  • مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
  • گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
  • نامه وزیر ارشاد به رئیس جمهور
  • جزییات کامل کنکور ارشد دانشگاه آزاد
  • تصاویر:اولین شب عزاداری درحسینیه امام خمینی
  • پیگیری مجدد طرح سئوال از احمدی نژاد
  • اعتراض شدیدالحن در مجلس به تخلفات دولت
  • احتمال کاهش یارانه نقدی در سال 90
  • مصباح یزدی: ‌مطرح کردن ایران به جای اسلام ‌یک خیانت است
  • هنرمندانی که به حج رفتند
  • نگاهی به نرخ برخی خودروها در بازار
  • اخبار جدید آموزشی

    تاریخ توزیع کارت وبرگزاری آزمون‌های فراگیر پیام نور
    تاریخ انتشار نتایج اولیه و ظرفیت پذیرش آزمون نیمه متمرکز دکتری
    تاریخ انتشار نتایج آزمون دستیاری پزشکی
    تاریخ توزیع کارت ، برگزاری و انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد90 دانشگاه آزاد اسلامی
    باید به فکر اشتغال فارغ التحصیلان علوم پزشکی باشیم
    جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی‌حرفه‌ای
    ثبت‌نام آزمون مهندسی حرفه‌ای تا 25 اردیبهشت ادامه دارد
    تمدید مهلت مشاهده اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان کنکور سراسری سال 90
    برگزاری دوره‌های دکترای مشترک بین دانشگاه شریف و دانشگاه مالایای مالزی
    تاریخ نتایج مصاحبه متقاضیان جذب در دانشگاهها
    شرایط جدید تحصیل دانشجویان ایرانی در جمهوری ارمنستان
    تاریخ برگزاری وشرایط پذیرش داوطلبان در آزمون دستیاری دندانپزشکی
    پذیرش بدون آزمون مربیان دانشگاه تربیت مدرس در دوره دکتری تخصصی
    ضوابط تحصیل‌ در مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیردولتی ـ غیرانتفاعی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای شبانه
    پایه‌گذاری نشان عالی علم و فرهنگ با عنوان شهید مطهری
    آخرین وضعیت انتخاب دانشگاههای برتر کشور
    موافقت با ایجاد12رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها
    پیام وزیرآموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم
    تاریخ توزیع کارت وبرگزاری آزمونهای فراگیر
    تاریخ توزیع کارت ، برگزاری وظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ناپیوسته پودمانی
    دانشگاه شهید بهشتی در رشته شیمی فیزیک پژوهشیار فرادکتری جذب می‌کند
    مهلت ارسال مدارک برای جذب هیئت‌علمی تمدید شد
    پذیرش دانشجوی خارجی در علوم‌پزشکی تهران
    جزئیات ظرفیت دانشگاهها برای دانشجوی پولی
    تاریخ ثبت نام بورسیه تحصیلی خارج کشور داوطلبان آزمون داروسازی
    داوطلبان برای تکمیل فرم ثبت‌نام تا فردا مهلت دارند
    اسامی معلمان نمونه کشوری در سال 90
    زمان برگزاری مرحله دوم آزمون تیزهوشان دوره راهنمایی
    مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد
    راه‌اندازی دوره دکتری در مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
    دانشجویان دستیاری از امسال به جمع دانشجویان نمونه کشوری می‌پیوندند
    مقررات موجود موجب محدودیت در فارغ‌التحصیلی دانشجویان دکتری می‌شود
    مهلت مجدد ثبت نام در آزمون دکترای تخصصی رشته‌های داروسازی
    برترینهای سومین جشنواره نشریات دانشجویی منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شدند
    نفرات دانشگاه آزاد برای هئیت امنا
    عباسپور: تفکیک جنسیتی دانشجویان غلط است و با آن مخالفیم
    اخذ 20 هزار ریال از کارآموزان دوره‌های آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای‌
    مصوبات جدید شورای عالی آموزش وپرورش؛
    تغییر کتب پایه اول ابتدایی از سال تحصیلی جدید
    ثبت‌نام آزمون کاردانی از 19 تا 25 اردیبهشت
    مدیریت موسسه های آموزش عالی آزاد به دانشگاه جامع واگذار شد
    تقدیر شبکه آموزش از چهره‌های آموزشی برجسته کشور
    ویژه برنامه‌های شبکه چهار به مناسبت روز معلم
    دستگیری 15 زن معلم در منامه
    معلمان دوره ابتدایی با رویکرد قرآنی در کلاس ها حاضرشوند

    جدیدترین اخبار ایران و جهان

  • آخرین تحولات بازار مسکن و اجاره‌بها در کشور
  • دانشمندان چربی بد را به خوب تبدیل کردند
  • توصیه‌های برای افزایش سلامت روان در محیط کار
  • تحریم کالاهای ایران در بحرین تصویب شد
  • توضیح دادستان‌ درباره پرونده فائزه‌هاشمی
  • استخدام آدمکش برای قتل شوهر
  • زن جوان در بن‌بست زندگی
  • شکار دزد نامرئی در سرقت‌های شگفت‌انگیز
  • انتقام دختر شیشه‌ای از زنان همسایه
  • وحشت هانیه از مرد شکنجه‌گر
  • قتل همسر مهربان با چماق اعتیاد
  • توطئه خانوادگی علیه باجناق‌ها؟!
  • سفر برای زیبایی زن از کانادا به ایران
  • زندانبانی پدر برای دختر سرکش
  • تازه‌ترین اقدام «اتحاد علیه ایران هسته ای»
  • ادعای بی شرمانه وزرای کشور شورای همکاری
  • فنی حرفه ایها صاحب دانشگاه شدند
  • جزئیات ماهیت بدهکار 1000 میلیارد تومانی
  • انتقاد رییس سازمان بازررسی از صدا و سیما
  • سرانجام4500 دانشجوی جامانده از عمره
  • اعلام اولویت های جدید تشرف حج تمتع 90
  • ادعای منافقین درباره روز معلم
  • حباب قیمت سکه در بازار حذف شد
  • احتمال افزایش شهریه دانشگاه آزاد
  • تقدیر سپاه از آیت‌الله مصباح
  • چرا بانک مرکزی سکه را به قیمت واقعی عرضه نمی‌کند؟
  • گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
  • صدور حکم بازداشت بین‌المللی برای قذافی
  • مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز جهان
  • گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
  • اخبار جدید ایران و جهان

  • مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز جهان
  • گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
  • دولت: نیازی به معرفی وزیر جدید راه نیست
  • توصیه های رضایی برای انتخابات مجلس نهم
  • نقشه دزدی دختر جوان از پیرزنان تنها
  • درگیری خونین کشاورزان به خاطر هیچ!
  • راز قتل دختر جوان در لباس های سوخته
  • اسرار جنایت در اعماق چاه
  • شرط عجیب داماد مرموز برای عروس‌خانم
  • عاقبت بی بند و باری
  • زن همسایه در برابر اتهام دزدیدن گربه دست‌آموز
  • زندگی سرد، زن را به ورطه اعتیاد کشاند
  • دستگیری «رحمان‌کوچولو» با مرگ 2نوچه‌اش
  • اجیر شدن برای دزدی از یک آشنا
  • احضار روح، وسیله استفاده غیراخلاقی از دختران جوان
  • بازیگوشی آناهیتا دردسرساز شد
  • پایان رؤیای یک زن و شوهر جاعل
  • اعتراف مرد آهنین به قتل ناخواسته
  • دختر جوان قربانی دسیسه مرگبار
  • سکوت 2 ماهه قاتل شکست
  • شکار مردان هوسران با دوربین پسر شیشه‌ای
  • مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
  • همه دبیرستان‌ها هنرستان می‌شوند
  • وزیر علوم: مدرک دانشجویان پولی فرق می‌کند
  • رضایی: رهبری تصمیم نهایی را می گیرد
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • نبوی: جریان انحرافی را باید منزوی کرد
  • آزار و اذیت بازیگر زن در فرودگاه
  • اعدام سردسته باند وحشت در روستا
  • اعدام سردسته باند وحشت در روستا