گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

اخبار جدید

مرگ دختر دانشجو، جنایت یا خودکشی مرد کشاورزی که متهم است همسر دانشجویش را به قتل رسانده، وقتی در برابر قضات حاضرشد، ادعا کرد همسرش خودکشی کرده و قتلی در کار نبوده‌است. به گزارش خبرنگار ما، 20 شهریور سال گذشته به ماموران پلیس بومهن خبر دادند زنی جوان به نام مینا از پنجره‌ای سقوط کرده و جانش را از دست داده ‌است. وقتی پلیس در محل حاضر شد رضا، شوهر مینا هم در محل بود.
حاشیه‌های نشست خبری مذاکرات استانبول قطعی چند ساعته اینترنت در نشست استانبول 2 خبرنگاران را با مشکلات زیادی مواجه کرد.
حکایت قول شرف مرتضوی و لغو استیضاح وزیر پیش از آغاز جلسه علنی مجلس و پس از جلسه مجدد استیضاح‌کنندگان، اخباری مبنی بر منتفی بودن استیضاح شیخ‌الاسلام مطرح شد که برخی از طراحان استیضاح و اعضای هیات رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها، این موضوع را تایید کردند.
کشف کلید اسرار شکل‌گیری ستارگان به گفته محققان، بیشتر جهان از انواع مختلف هیدروژن ساخته شده که شکل H3+ در فضای میان‌ستاره‌ای بسیار شایع‌تر است که یکی از مهمترین مولکولهای موجود محسوب می‌شود.
نماینده​ای که استیضاح وزیر کار را پس نگرفت علی مطهری تاکید کرد که تنها نماینده​ای بوده است که امضایش از استیضاح وزیر کار را پس نگرفته است. به گزارش خبرآنلاین، اگرچه در جلسه علنی امروز اعلام شد که ۱۸ نفر از نمایندگان امضایشان را از طرح استیضاح وزیر کار پس گرفتند، اما علی مطهری تنها نماینده​ای است که امضایش را پس نگرفته است.
محتوای پیشنهادات جدید 1+5 به ایران رسانه های عربی طی ساعات اخیر از زوایای مختلف به بررسی نتایج مذاکرات 1+5 و جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند، در این میان روزنامه الاهرام مصر از پیشنهاد کشورهای غربی به تهران در زمینه سوخت هسته ای خبر داده است.
آغاز ثبت نام المپیاد دانشجویان علوم پزشکی چهارمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در چهار حیطه مختلف علوم پایه ، علوم بالینی، مدیریت و نوآورانه در سال 1391 برگزار خواهد شد.
جزئیات هک حساب 3 میلیون مشتری بانک‌ها جزئیاتی از هک حساب کاربری 3 میلیون حساب بانکی حاکی است،این هک شامل بخشی از کارتها آن هم در سالهای 87 تا 89 میباشد. به گزارش فارس، اخیرا خبر هک شدن حساب کاربری 3 میلیون کارت مشتریان بانکی کشور در فضای مجازی منتشر شده است.
شاخص بورس رکورد 45 ساله را شکست درپی کسب نتایج موفقیت آمیز ایران در مذاکرات هسته‌ای،شاخص بورس هم به علت هجور سرمایه گذاران برای خرید سهام به بالاترین قله درعمر 45 ساله خود رسید و وارد کانال 27 هزار واحدی شد تا روند رو به شد جدیدی را شروع کند.
رئیس جمهور استعفای مرتضوی را نپذیرفت همشهری‌ نوشت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هیئت رئیسه مجلس نسبت به دستور کار استیضاح و بازپس گیری آن تاکید کردند که با توجه به اینکه رئیس جمهور و وزیر کار استعفای مرتضوی را نپذیرفته‌اند، روند طی شده در این مسیر را به ضرر آبروی مجلس خواندند.
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز جمهوری اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی:اجتهاد مکمل خاتمیت اسلام است گزارش مرحله اول مذاکرات جدید ایران و 1+5 شرایط تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی اعلام شد ادامه تظاهرات علیه آل سعود و تیراندازی نظامیان به سوی مردم
افزایش 75 درصدی قیمت سکه در طول یک سال سکوت بانک مرکزی در انتشار آمارهای اقتصادی شکسته شد و برخی از شاخص‌های اقتصادی از سوی این بانک رونمایی شد؛ از حدود یک سال پیش تا کنون و پس از واگذاری تهیه و انتشار آمارهای اقتصادی به مرکز آمار ایران، بانک مرکزی از انتشار آمار شاخص‌های کلان اقتصادی خودداری کرد؛ در آن هنگام برخی فعالان و کارشناسان اقتصادی به عدم انتشار آمارها انتقاد کرده و معتقد بودند که این سیاست امکان پیش‌بینی درست و مبتنی بر واقعیت‌ها را در اقتصاد ایران از میان می‌برد؛ رییس کل بانک مرکزی در آن هنگام در پاسخ به این انتقادها گفته بود که «بانک مرکزی این آمارها را تهیه کرده،‌ اما اجازه انتشار آمارها از این بانک گرفته شده است.»
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز ملت ما تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست درآمد هزار میلیارد تومانی ایران از فروش برق اعزام ناظران سازمان ملل برای حسن اجرای آتش‌بس در سوریه توهم اماراتی‌ها معادلات فوتبالی را به هم زد تهران امروز فراز و فرودهای مذاکره پاسخ به گستاخی جدید امارات تردید در اشتغال 1.6میلیونی در سال 90 پیشتازی تهران در ابتلا به سالمندی
رشد 30 درصدی تورم در سال جدید نماینده مردم کرج، اشتهاد و آسارا در مجلس اعلام کرد:دولت و مجلس در حال چکش زنی در تنظیم بودجه سال جاری هستند چون تنظیم بودجه به گونه ای است که رشد 30 درصدی تورم در سال جدید بعید نیست.
خاتمی در شرایط فعلی فعالیتی نخواهد داشت وزیر کشور دوران اصلاحات اظهارات اعضای فراکسیون اقلیت مجلس که گفته بودند اصلاح طلبان با محوریت خاتمی در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری حضور پیدا خواهند کرد را تکذیب کرد.
نرخ بیکاری سال 90 اعلام شد: 12.3 درصد مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در سال 90 را 12.3 درصد اعلام کرد که در مقایسه با نرخ بیکاری 13.5 درصدی سال 89 معادل 1.2 درصد کاهش یافته است. به گزارش فارس، مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود با اعلام اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در سال 90 به 36.9 درصد رسیده است، نرخ بیکاری را در این سال 12.3 درصد اعلام کرد.
احمدی نژاد دوشنبه به مازندران سفر می کند محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور صبح دوشنبه بیست و هشتم فروردین ماه به مازندران سفر می کند. به گزارش سلام شمال، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، جهت آغاز عملیات اجرای انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی به مازندران سفر خواهد کرد.
آزاد اندیشی دینی از نگاه هاشمی رفسنجانی توصیف‌های مذمت گونه‌ای ازسوی مخالفان آزاداندیشی برای روشنفکران وجود دارد. آزاد اندیش دینی در شناخت و بیان درد و درمان جامعه شجاعت دارد.
پیام ضد ایرانی ملک عبدالله به دولت پاکستان اکنون در شرایطی که تحریم های نفتی اتحادیه اروپا و تحریم های سخت تر آمریکا علیه سیستم بانکی ایران تا کمتر از 3 ماه دیگر از راه می رسند، عربستان سعودی اعلام کرده که به آماده تامین نیاز بازار نفت در صورت قطع یا کاهش صادرات نفتی ایران است.
سیدحسن خمینی: «همه با هم» شعار امام بود همه مصائب در جامعه از منیت ها شروع می شود. کسانی که در مجموعه های منتسب به امام کار می کنند، شرعا و قانونا، حق ندارند، فردگرایی کنندوباید به این توجه داشته باشند که اگر از امام می گوییم ، باز بخاطر شخص پرستی نیست بلکه بخاطر نگه داشتن پرچم اسلام است .
باید امارات را ادب کرد نباید با آنها محاربه و مخاصمه داشت، اما باید ‌آنها را ادب کرد و بهترین ادب‌کردن نیز همین کاری بود که رئیس جمهور انجام داد که من این کار رئیس جمهور که به این جزایر سفر کرد را بسیار تأیید می‌کنم چرا‌که آنجا خاک ایران است و من از این کار رئیس جمهور خیلی خوشحالم و ایشان باید به یک یک این جزایر سفر کند تا ببیند ‌چه جواهراتی در خلیج فارس داریم.
انتقاد امام جمعه قم از گرانی افسارگسیخته وی ادامه داد: بخشی از گرانی‌های اخیر مربوط به تورم جهانی است که برای مردم قابل درک است اما بخشی دیگر به خاطر سوء مدیریت و بی‌توجهی است.
دختر چهار ساله کوچکترین نخبه جهان شد انجمن بین‌المللی افراد با ضریب هوشی بالا (منسا)، در بررسی‌های خود دختر چهار ساله انگلیسی را کوچکترین نخبه جهان معرفی کرد. به گزارش ایسنا، مربیان مهد کودک «هیدی هکینز» وقتی متوجه هوش بالای او شدند تصمیم گرفتند تا میزان ضریب هوشی او را مورد بررسی قرار دهند.
جایگاه ایران در تازه ترین رده بندی فیفا تیم ملی ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا با ۵۷۸ امتیاز، در رده پنجاه و یکم جهان و چهارم آسیا قرار گرفت.
انتقاد یک مرجع تقلید از گرانی های اخیر: دولت فکری بکند آیت الله مکارم شیرازی از افزایش تورم و گرانی در کشور به شدت انتقاد کرد و خواستار توجه دولت به مساله اقتصادی شد.
بزرگترین قاتل قرن 21شاید پس از خواندن این مطلب دیگر سعی کنید کمتر از اینترنت استفاده کنید اما بهتر است ابتدا تا به انتهای آن را مطالعه کنید. این روزها در بیشتر جوامع پیشرفته مشکل اعتیاد به اینترنت در حال رشد و گسترش
پرسپولیس به نام واقعی‌اش بازگشت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از رأی قطعی دادگاه برای بازگشت برند پرسپولیس خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رویانیان در نشست خبری امروز خود، که در ورزشگاه درفشی‌فر برگزار شد، گفت: برند تجاری پرسپولیس که بزرگترین سرمایه اجتماعی و اقتصادی بود و سال‌های متمادی از مردم و هواداران دریغ شده بود به دامان ملت بازگشت.
نظر علی مطهری درباره رابطه با آمریکا اکنون زمان مناسبی برای طرح این مسأله نیست؛ چه از طرف آقای احمدی‌نژاد باشد و چه از طرف آقای هاشمی‌رفسنجانی.
برداشت شبانه از بانکها غیرقانونی اعلام شد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز بحث برداشت شبانه دولت از حساب برخی بانکهای دولتی و خصوصی در ارتباط با مابه التفاوت ارز دریافتی مطرح شد، افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس فردا چهارشنبه گزارشی از برداشت شبانه دولت از حساب بانکها به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد کرد.
کشف پدیده‌ای عجیب در خورشید دانشمندان در رصدهای خود بر روی خورشید، متوجه الگویی از سلولهایی با مرکز درخشان و مرزهای تاریک در تاج یا جو خورشیدی شده‌اند. به گزارش ایسنا، طبق این رصدها که در پاییز 2011 توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا انجام شده، این سلولها تا حدی شبیه به الگوی سلولی موجود در سطح خورشید بوده اما کشف این الگوها در بخش بالایی جو خورشید تا حدی عجیب بنظر می‌رسد.
اعزام دانش آموز دختر مازندرانی به مناطق جنگیمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از آغاز سومین دوره اعزام دانش آموزان دختر این استان در قالب کاروان راهیان نوربه مناطق جنگی دفاع مقدس خبر داد.
افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران دربابلنخستین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با عنوان دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران روز شنبه در سالن نمایش بنیاد علمی حریری بابل گشاش یافت.
رقابت شمشیرباز مازندرانی برای کسب سهمیه المپیکدبیر هیات شمشیربازی مازندران گفت : شمشیرباز مازندرانی برای کسب سهمیه المپیک لندن ، در مسابقات زون آسیا که به میزبانی ژاپن برگزار می شود به مصاف حریفان خواهد رفت .
دعوت یک مازندرانی به اردوی تیم ملی امید گلبال کشوررییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان مازندران گفت : با نظر کادر فنی ، یک ورزشکار مازندرانی به اردوی آماده سازی تیم ملی امید گلبال کشور دعوت شد .
بیمه بیش از 23 هزار هکتار شالیزارهای مازندران مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: 23 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه حوادث قرارگرفته اند .
انتقاد استاندار مازندران از طرح استیضاح وزیر کار استاندار مازندران از طرح استیضاح وزیر کار در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت : درشرایط کنونی که مقام معظم رهبری بر همدلی و هم افزایی مجلس و دولت و ارایه خدمات مطلوب به مردم تاکید دارد ، نمایندگان در صدد استیضاح بی مورد وزیر کار هستند.
دیدار استاندار مازندران با مردم بهشهرفرماندار بهشهر گفت : دومین دور ملاقات مردمی استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرای استان با مردم بهشهر ، روز جمعه در مصلی جمعه این شهر برگزار خواهد شد .
بورس اوراق بهادار و بازار طلای مازندران م‍دی‍رب‍ورس‌ م‍ن‍طق‍ه‌‌ا‌ی‌ م‍‍ازن‍در‌ان‌ ‌ا‌ع‍لام‌ ک‍رد : در م‍ج‍م‍و‌ع‌ م‍‍ع‍‍ام‍لات‌ روز سه شنبه ت‍‍الار‌ه‍‍ا‌ی‌ ‌بورس استان ‌، ت‍‍ع‍د‌اد چهار میلیون و 88 هزار و 84 س‍‍ه‍م‌ ب‍ه‌ ‌ارزش‌ ب‍ی‍ش‌ از 11 میلیارد و 735 می‍ل‍ی‍ون‌ ری‍‍ال‌ دادو ستد شد.
برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان در مرزن آباد چالوسامام جمعه مرزن آباد از برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان در آبانماه سالجاری در شهر مرزن آباد خبر دادند.
دوشیزه قائمشهری به عضویت تیم ملی کاراته جوانانمدیر آموزش و پرورش قائمشهر از عضویت یکی از دختران دانش آموز ورزشکار این شهرستان در تیم ملی کاراته خبرداد . ' محمد حسین امیری' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در رقابتهای کاراته سبک شیتو ریو شو توکان جوانان دختر کشور که هفته گذشته در تبریز برگزار شد , ' زهره برزگر' دانش آموز سال دوم دبیرستان فدک قائمشهر توانست به مقام قهرمانی دست یابد
معرفی نفرات برتر مسابقات انتخابی دو و میدانی مازندرانرئیس هیئت دو و میدانی مازندران گفت: مسابقات انتخابی دو و میدانی استان با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.
نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در شالیزارهای مازندران با حضور مسئولان استانی، نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در بابلسر انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال نخستین نشای برنج کشور به روش مکانیزه در بابلسر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در روز چهارشنبه ۲۳ فروردین انجام می‌شود.
ساماندهی 3 هزار بانوی مازندرانی در بنیاد کارآفرینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سال گذشته در حمایت از کارآفرینان بنیاد توسعه کارآفرینی ویژه بانوان راه‌اندازی شد که 3 هزار نفر از بانوان ثبت‌نام شده در سایت ساماندهی شدند.
محمدرضا قدمی فرمانده انتظامی قائمشهر شد محمدرضا قدمی با جایگاه سرتیپ دومی برای سه سال به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر معرفی شد.
ورزشکاران مازندرانی در المپیک 4 مدال کسب می‌کنند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: به طور حتم در مسابقات المپیک 2012 لندن ورزشکاران مازندرانی در قالب تیم‌های ملی حداقل موفق به کسب سه تا چهار مدال می‌شوند.
حضور فوتبالیست مازندرانی در فستیوال زیر 14 سال آسیا نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: در مسابقات فوتبال فستیوال زیر 14 سال مرکز و جنوب آسیا بازیکن مازندرانی نیز حضور دارد. به گزارش سلام شمال محمدهادی خلردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در این رقابت‌ها نیما مختاری بازیکن تیم فوتبال شموشک نوشهر به عنوان تنها ملی‌پوش از مازندران در ترکیب تیم ملی فوتبال نونهالان شرکت دارد.
9 کشتی‌گیر مازندرانی در لیست جدید خادم نایب رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور 9 کشتی‌گیر آزادکار مازندرانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان خبر داد.
اعتبار 14 میلیاردی آرزوی ساروی‌ها را برآورده می‌کند سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری گفت: اعتبار 14 میلیارد تومانی که از طریق استانداری به منظور استقرار کارخانه زباله‌سوز به حساب شهرداری ساری واریز شد آرزوی مردم ساری را محقق می‌کند.
فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد آمل شد با ایجاد نخستین تغییر در مدیریت دانشگاه‌های آزاد، فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد واحد آمل شد.
امامعلی حبیبی عضو جدید هیات رییسه فدراسیون کشتی شد دبیر هیات کشتی مازندران گفت : با حکم سرپرست فدراسیون کشتی ، ' امامعلی حبیبی ' قهرمان المپیک و جهان به عنوان عضو جدید هیات رییسه این فدراسیون معرفی شد.
برگزاری همایش بین المللی آمایش آموزش عالی در دانشگاه مازندرانرییس دانشگاه مازندران گفت : دومین همایش بین‌المللی انجمن آموزش عالی ایران با عنوان ' آمایش آموزش عالی ، تجارب و نظریه ' روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه امسال به میزبانی این دانشگاه در بابلسر برگزار می شود.
یکهزار و 800 طرح عمرانی در مازندران نیمه تمام است معاون عمرانی استاندار مازندران از وجود یکهزار و 800 طرح عمرانی نیمه تمام در این استان خبر داد.
کانون پرورش فکری مازندران در جذب اعضا رتبه برتر را کسب کرد مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از کسب رتبه برتر این مرکز فرهنگی در جذب اعضا در سال گذشته خبر داد.
برگزاری مسابقات سراسری رباتیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلدبیر کل مسابقات سراسری دانشجویی رباتیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: نهمین دوره مسابقات سراسری دانشجویی رباتیک، 25 الی 27 اردیبهشت ماه جاری در این دانشگاه برگزار می شود.
بیمارستان جامع زنان بزودی در ساری راه اندازی می شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی بیمارستان جامع زنان در ششماه اول سالجاری در ساری خبر داد و گفت: شرایط لازم برای ارائه خدمات درمانی مناسب به بانوان استان فراهم شده است . به گزارش سلام شمال ، دکتر'محمدمهدی ناصحی' روز دوشنبه در همایش گرامیداشت پرستاران و ماماها در ساری ، افزود : بسیاری از بیماران و خانوادهها تمایل دارند که خدمات بهداشتی و درمانی همچون معاینه بانوان توسط کادر پزشکی مونث صورت گیرد.
انجام امربه معروف محیط دانشگاه راسرشار از آرامش ومعنویت می کندرییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری امر به معروف و نهی از منکر را ضامن سعادت وهدایت جامعه بویژه جامعه دانشگاهی دانست و گفت : انجام امر به معروف ونهی از منکر محیط دانشگاه را منزه و سرشار از آرامش و معنویت می کند.
108معلم نمونه شهرستان بابل معرفی شدند دبیرستاد بزرگداشت مقام معلم اداره آموزش و پرورش بابل گفت : 108معلم نمونه شهرستان ، استانی و کشوری بابل معرفی شدند. ' محمد عباس زاده ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس دستورالعمل انتخاب معلمان نمونه سال تحصیلی 91-90 وزارت آموزش و پرورش ، شیوه نامه انتخاب معلم نمونه به کلیه مدارس در بهمن ماه 1390ارسال شده بود.
اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مازندران برپا می شود دبیرهیات کشتی مازندران، از برپایی اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشور از اول اردیبهشت ماه در شهرستان نوشهر در غرب استان خبر داد.
ساماندهی سواحل دریای خزر دغدغه ای جدی است نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اهمیت گردشگری دریایی در استان ،گفت: ساماندهی سواحل دریای خزر دغدغه ای جدی است.
210 هزار سالمند در مازندران وجود داردمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وجود 210 هزار سالمند در این استان خبرداد .
مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد رییس هیات مشتزنی استان گیلان گفت: 'امین قاسمی پور' مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد.
بیش از سه میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات امروز 'شنبه' بورس اوراق بهادار استان گیلان، سه میلیون و 714 هزار و 258 سهم به ارزش 14میلیارد و 393 میلیون و 553 هزار و 96 ریال داد و ستد شد.
دوندگان نونهال گیلانی چهار مدال رقابت های کشور را کسب کردند رییس هیات دو و میدانی گیلان گفت: دوندگان این استان چهار مدال اولین مرحله رقابت های دو و میدانی نونهالان منطقه یک کشور را کسب کردند
سفر استاندار گیلان به داغستان و آستاراخان استاندار گیلان امروز (چهارشنبه) در رأس هیاتی سیاسی و تجاری برای توسعه روابط دوجانبه به جمهوری خودمختار داغستان و آستاراخان روسیه سفر می کند.
یک بانوی نوجوان گیلانی به عضویت تیم ملی اسکیت انتخاب شدنایب رییس هیات اسکیت گیلان گفت: برای نخستین بار یک بانو گیلانی در رده سنی نوجوانان عضو تیم ملی اسکیت شد. به گزارش سلام شمال 'مژگان آرین فرد' عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گذشت دو سال از فعالیت این رشته ورزشی افزود: با وجود نوپا بودن این رشته در گیلان 'سارا صداقت' به عنوان یکی از بازیکنان زبده گیلانی در رشته سرعت به عنوان عضو تیم ملی اسکیت انتخاب شد.
اعزام نفرات برتر گلف گیلان به مسابقات کشوریرییس هیات گلف استان گیلان گفت: نفرات برتر گلف این استان با تشخیص کمیته فنی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می شوند.
انتشار مجموعه مقالات 'از شعر امروز تا شاعران دیروز' در گیلانمسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان گفت: کتاب مجموعه مقالات ' از شعر امروز تا شاعران دیروز ' اثر سید محمد عباسیه کهن از سوی حوزه هنری استان منتشر شده است.
سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال برای دیدار با اماراتمسوول روابط عمومی هیات فوتبال استان گیلان گفت: سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین برخی از مناطق گیلانرییس روابط عمومی شرکت مخابرات گیلان گفت : برای توسعه و بازسازی فیبر نوری اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین در برخی از مناطق استان روزهای 21 و 22 فروردین ماه سال جاری رخ خواهد داد .
مدیرکل اوقاف گیلان: ادارات جدید در شهرستان ها ایجاد می شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: ایجاد ادارات جدید در شهرستان های رضوانشهر و آستارا در دستور کار این نهاد در سالجاری است.
افزایش طول عمر در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش طول عمر در این استان خبر داد و گفت: در گیلان امید به زندگی در زنان 73 سال و در مردان 71 سال است.
مکاتبات اداری کتابخانه‌های گیلان الکترونیکی می‌شود مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی سامانه مکاتبات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.
بازرسی از اداره‌های گیلان در امر حجاب مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از بازرسی از سازمان‌ها و اداره‌ها در امر عفاف و حجاب از بیستم فروردین جاری در این استان خبر داد.
حضور 3 گیلانی در رقابت فوتبال تیم ملی با اماراتسه فوتبالیست گیلانی با نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در ترکیب این تیم برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
افزایش بیش از 1200 تخت بیمارستانی در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح چهار بیمارستان و افزایش یک‌هزار و 260 تخت بیمارستانی در این استان خبر داد. حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه 13 بیمارستان در گیلان در دست ساخت است، اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان‌ها بین 15 تا 70 درصد است.
همایش پیاده‌روی سالمندان رشت برگزار شد همایش پیاده‌روی و خانوادگی سالمندان به مناسبت آغاز هفته سلامت در رشت برگزار شد.
مجوز واگذاری باشگاه داماش صادر شدمدیر عامل باشگاه داماش گیلان گفت: مجوز واگذاری باشگاه داماش از طرف مراجع ذی‌صلاح صادر شده و مشکلی وجود ندارد و باشگاه پس از انتقال در رشت می‌ماند.
صومعه‌سرا میزبان دانش‌آموزان ذاکر اهل بیت (ع) گیلان شد به گزارش سلام شمال معاون امور آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در جریان برگزاری مسابقه مذکور در سالن شهید بهشتی این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: مسابقه دانش‌آموزان مداح و ذاکر برای نخستین بار و با حضور دانش‌آموزان سراسر گیلان برگزار شده است.
داور بین‌المللی فوتبال گیلان در باشگاه‌های آسیا سوت می‌زند سعید بخشی‌زاده داور بین‌المللی فوتبال گیلان در باشگاه‌های آسیا قضاوت می‌‌کند. به گزارش سلام شمال سعید بخشی‌زاده داور بین‌المللی فوتبال گیلان 37 ساله و اهل فومن بوده و تاکنون در شش دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران داور وسط بود و بیش از 200 دیدار را قضاوت کرد.
انزلی مستحق داشتن دهکده سلامت است به گزارش سلام شمال سعادتمند داودی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی انزلی از نظر تخصص و فنی جزو مجهزترین بیمارستان غرب گیلان است، اظهار داشت: این امر موجب غرور و افتخار این شهرستان بندری است.
آموزشگاه‌های موسیقی گیلان بازرسی می‌شوند وی با بیان اینکه کمیته‌های مذکور بر حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان نظارت می‌کنند، افزود: عفاف و حجاب بخشی از برنامه‌های کمیته نظارت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان را تشکیل می‌دهد.
توزیع فیلم‌های غیرمجاز به صورت شبکه‌ای در رشت معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از توزیع فیلم‌های غیرمجاز به صورت شبکه‌ای در رشت خبر داد.
حضور یک‌میلیون زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رشت از حضور بالغ بر یک‌میلیون نفر زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: اوقاف ظرفیت بالایی دارد و علاقه مردم با توجه به دین و فرهنگ و آیین نسبت به اهل بیت (ع) ویژه است.
کشف 364 عدد قرص روانگردان اکستازی در آستارا فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف 364 عدد قرص روانگردان اکستازی در این شهرستان مرزی خبر داد. به گزارش سلام شمال نادر خرسند عصر امروز در جلسه انتظامی این شهرستان چگونگی کشف قرص‌های اکستازی در آستارا را تشریح کرد.
اجرای 70 درصد قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های گیلان به گزارش سلام شمال فاطمه رشیدی مژدهی بعد از ظهر امروز در مراسم روز پرستار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اهمیت ارزش‌های حرفه پرستاری، اظهار داشت: ارزش‌های حرفه پرستاری پرستاران را به عنوان اعضای تیم اصلی بهداشت و درمان جامعه معرفی می‌کند.
بزرگداشت سیروس قایقران برگزار می‌شود مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران و فرزندش راستین در 17 فروردین جاری در انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال از رشت، محمد بابایی ظهر امروز در دیدار با مسئولان ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: قایقران یکی از اسطوره‌های مردمی ورزش ایران بود که باید مراسم وی به بهترین نحو برگزار شود.
احداث نیروگاه زباله‌سوز در گیلان معاون امور عمرانی استاندار گیلان از احداث نیروگاه زباله‌سوز با 50 میلیون یورو اعتبار ارزی و 50 میلیارد تومان اعتبار ریالی به‌زودی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد اکبرزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان انتظام این شهر مسئولان را امانت‌دار مردم دانست و اظهار داشت: مسئولان باید در مقابل پرداخت عوارض مردم گزارش دهند و پاسخگو باشند.
دستگیری مدیران دو سایت غیراخلاقی رییس پلیس فتای استان گیلان از شناسایی و دستگیری مدیران دو سایت اینترنتی که در پوشش فضای مجازی در رشت اقدام به انجام فعالیت‌های غیراخلاقی کرده بودند، خبرداد.
تولید کنندگان گیلان حمایت می‌شوندمعاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: امسال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حفظ اشتغال کارگران و حمایت از تولید کنندگان گیلان اقدام‌های زیربنایی در بعد اقتصادی انجام می‌شود که بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
ثبت نام زائران حج تمتع گیلان اینترنتی است به گزارش سلام شمال حسن یگانه بعد از ظهر امروز در جلسه حج و زیارت استان با بیان اینکه زمان ثبت نام زائران حرم نبوی از 17 فروردین آغاز می‌شود، اظهار داشت: از زائران مشمول تشرف به حج تمتع می‌خواهیم به یکی از کاروان‌های تمتع 91 مراجعه کنند.
حضور کارکنان تامین اجتماعی گلستان در مزار شلمچه مدیرکل، رؤسای شعب و کارکنان تامین اجتماعی استان گلستان با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه با آرمان های شهداء و انقلاب اسلامی میثاقی دوباره بستند.
بازدید معاون رئیس جمهور ترکمنستان از پروژه راه آهن ایران – ترکمنستا�پروژه راه آهن گرگان - اینچه برون صبح شنبه مورد بازدید سید قلی اف، معاون کابینه وزرای ترکمنستان و هئیت همراه قرار گرفت.
بازدید معاون وزیر انرژی و صنایع ترکمنستان از نیروگاه علی آباد کتول معاون وزیر انرژی و صنایع کشور ترکمنستان روز گذشته (جمعه) در راس هیئتی از نیروگاه برق علی آبادکتول در استان گلستان دیدن کرد.
راهیابی چهار هنرجوی بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی چهار هنرجوی هنرستان کاردانش مرحوم بای شهرستان بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی راه
تجلیل از معلمان نمونه و پیشکسوتان فرهنگی در هفته معلممدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: همایش تجلیل از 103معلم نمونه شهرستان و 105پیشکسوت فرهنگی همزمان با هفته معلم در این شهرستان برگزار می شود.
در رشته جدید تحصیلی به دانشگاه آزاد بندرگز افزوده شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، دو رشته جدید به رشته های تحصیلی دانشگاه افزوده شد.
راهیابی دانش آموز گلستانی به مرحله دوم المپیاد کشوری فیزیک یک دانش آموز دبیرستان امام خمینی (ره) شهرستان ترکمن به مرحله دوم کشوری المپیاد فیزیک دانش آموزی راه یافت.
برگزاری دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر، به میزبانی دانشکده شیلات و محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، طی روزهای نهم و دهم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
معرفی دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان جزء استان های برترکارشناس دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: این دفتر در انجام فعالیت ها در سال 90، با کسب 97 درصد از امتیاز نظام تحرک، جزء استان های برتر شناخته شد.
افزایش 103 درصدی اعتبارات شهرکهای صنعتی گلستانمدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان گفت: باتوجه به ضرورت تامین اعتبار برای اجرای پروژه های عمومی و عمرانی اولویت دار ، اعتبارات مصوب این شرکت 103 درصد افزایش داشته است.
تصویب بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان برای سال 91سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: لایحه بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان پس از بحث و بررسی در صحن شورا به تصویب رسید که پس از تایید فرمانداری به طور رسمی به شهرداری ابلاغ می شود.
برنامه های فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدیددر اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدید اولویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری برای سال 91 تشریح شد.
گلستان میزبان مسابقات کیوکوشین ماتسوشیما کشوررئیس سبک کیوکوشین ماتسوشیما استان گلستان گفت: رقابت های کشوری قهرمانی این سبک، شهریور ماه سال جاری در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.
اقامت 700 هزار مسافر و گردشگر در گلستان مدیر کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در ایام نوروز 1391، 695 هزار و 370 نفر در استان اسکان یافته‌اند. به گزارش سلام شمال قربان عباسی اظهار داشت: جمع کل ورود مسافر به استان از ابتدای آغاز فعالیت این ستاد در مجموع 6 میلیون و 755 هزار و 601 نفر است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
راه‎اندازی دفتر حمایت از تولیدات علمی در دانشگاه آزاد گرگان رضا علی محسنی در نخستین جلسه هیئت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در سال 1391با تبریک آغاز سال جدید با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى" اظهار داشت: نامگذاری سال‎ها از سوی مقام معظم رهبری رویکردی استراتژیک و علمی و فرهنگی برای برنامه‎ریزی کلان در کشور است و نامگذاری سال 1391 از سوی معظم له به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در واقع نشان از تاکید مضاعف ایشان بر ادامه جهاد اقتصادی و توجه ویژه به شاخص‎های بنیادین توسعه ملی است.
افتتاح 3 پروژه بزرگ گلستان در بهار استاندار گلستان گفت: سه پروژه بزرگ گلستان با حضور مهمان ویژه در بهار امسال افتتاح می‎شود. به گزارش سلام شمال جواد قناعت در حاشیه دیدار با جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش و پیگیری‎های مدیران پروژه‎های بسیار خوبی در گلستان مورد بهره‎برداری و یا کلنگ‌زنی شده است.
رشد 18 درصدی جذب گردشگر در گلستان به گزارش سلام شمال قربان عباسی عصر دوشنبه در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفر ششمین سال برگزاری را در گلستان تجربه کرد که در این مسیر 50 دستگاه اجرایی استان با 20 هزار نفر نیرو در خدمت گردشگران به گلستان بوده‎اند.
مردی 2 فرزند و مادر خود را به قتل رساند مردی در روستایی میرمحله گرگان دو فرزند و مادر پیر خود را به قتل رساند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان صبح امروز مردی 42 ساله به نام ق-ح یک فرزند دختر دو ساله و پسر چهار ساله خود را به همراه مادرش خفه کرد و به قتل رساند.
ظرفیت‎های گردشگری گلستان ناشناخته مانده است معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت:‎ ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان ناشناخته مانده است به همین دلیل به دنبال برگزاری همایش‎های بزرگ در استان هستیم.
اختصاص 193 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گلستان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: هر دستگاه براساس شرح وظایف و اولویت‎های مشخص شده برنامه‎های را در طول سال بر عهده دارد، اما یک‎سری از برنامه‎ها با هماهنگی صورت گرفته در کشور و همچنین سطح استان از اولویت برنامه‎ها در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. وی توجه به بخش کشاورزی را از جمله اولویت‎های کاری سال 1391 برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش در سال گذشته کارگروهی به منظور تدوین برنامه برای پیشبرد و توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور شکل گرفت و در سطح استان نیز این کارگروه با حضور استاندار برگزار شد.
سفر بیش از 6 میلیون مسافر به گلستان دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان گفت: میزان ورود مسافران و گردشگران به استان از زمان آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات سفر استان تا 12 فروردین 1391 به 6 میلیون و 204 هزار و 344 نفر رسید.
موزه های گلستان، میزبان مسافرین نوروزی استان گلستان دارای 7 موزه گردشگری در حوزه های مختلف است که در ایام نوروز میزبان مسافرین نوروزی می باشد. به گزارش سلام شمال از این تعداد مردم شناسی، حیات وحش، کاخ موزه، باستان شناس، صنایع دستی و بخش های دیگر می باشد.
بازدید بیش از 68 هزار نفر از موزه های استان گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: تا پایان روز یازدهم نوروز 91 تعداد 68 هزار و 169 نفراز موزه های استان بازدید کرده اند. به گزارش سلام شمال ، 'قربان عباسی' افزود: موزه گرگان 2 هزار و 618 نفر، گنبدقابوس 55 هزار و 148 نفر و کاخ موزه گرگان 4 هزار و 737 نفر بازدیدکننده داشته است.
آشوراده زیباترین آبادی در دریای خزر است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شبه جزیره آشوراده به عنوان زیباترین و محبوب‌ترین آبادی در دل دریای خزر است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قربان عباسی اظهار داشت: این شبه جزیره در محاصره امواج دریا در سه کیلومتری غرب شهر بندرترکمن واقع است و ساماندهی ساحل این جزیره و طبیعت زیبای آن جذب گردشگران است.
نارضایتی زائران گلستانی از وضعیت نامناسب فرودگاه گرگان خدمات مناسب در فرودگاه گرگان نارضایتی زائران گلستان را به همراه داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان چندی پیش گزارشی مبنی بر اینکه گلستانی‌ها حاجیان خود را گل‌آلود در فرودگاه گرگان بدرقه کردند و از مسائل و مشکلات برای ارائه خدمات مناسب در این فرودگاه سخن به میان آوردیم.
فعالیت شبانه‌روزی 2 هزار عضو هلال‌احمر در گلستان دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: 2 هزار و 207 عضو جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در استان فعالیت و خدمات درمانی و بهداشتی را به طور شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه می‌کنند.
ظرفیت‌های گردشگری گلستان باید معرفی شود به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان منوچهر جهانیان صبح امروز در سفر به استان گلستان از مرز اینچه‌برون بازدید کرد و با دیدار از پایانه‌ مرزی فعالیت‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفر را در بخش داشلی‌برون بررسی کرد و در جریان نوع خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در این بخش قرار گرفت و عملکرد ستاد تسهیلات سفر را مطلوب دانست و اظهار داشت: اقدامات ستاد تسهیلات سفر در توسعه و رونق گردشگری تاثیرگذار است.
تصویب تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه ایران سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصوبه جدید حاوی بسته تدابیر مشخص مورد توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه از جمله محدودیت های خرید و فروش نفت و محصولات نفتی ، فرآورده های صنعت پتروشیمی و توقیف سرمایه های بانک مرکزی ایران است.
استقبال 150 هزار زائر از بقاع متبرکه گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از استقبال حدود 150 هزار زائر تا پایان روز جمعه تعطیلات نوروزی از بقاع متبرکه این استان خبر داد.
گلستان هدف اقتصادی و گردشگری مسافران دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان گفت: گلستان به هدف اقتصادی و گردشگری، مسافران و گردشگران تبدیل شده است.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.
به بهانه سالروز ملی شدن صنعت نفتتصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ‎ 29اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
گرگان؛ بهشت طبیعت گردی برای مسافران نوروزیشهر گرگان مرکز استان گلستان با داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، بهشت طبیعت گردی محسوب می شود و ایام نوروز فرصتی است تا مسافران از جاذبه های این شهرستان دیدن کنند.
تولید انرژی از زباله ها رویکردی نوین در کلانشهر رشتبه گزارش سلام شمال به نقل از مهر، اجرای این طرح می تواند از یک طرف گام موثری در مدیریت مواد زاید شهری و از سوی دیگر برای تامین انرژی و تولید برق که نیاز همیشگی کشور است، اقدامی ارزشمند محسوب شود. تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر رشت اجرایی نشده است از اینرو مدیریت شهری می تواند با بکارگیری روشهای دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این شهر کهن انجام دهد.
خانه‌تکانی دل و خانه در شادمانی طبیعت زنان روستایی سال‌های نه‌چندان دور در ماه‌های پایانی سال به فکر خانه تکانی افتاده، نه خانه تکانی امروزی که در عصر مدرنیته رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است، خانه تکانی که با « کایر » همسایگان همراه بوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، نوروز آیین باستانی ایرانیان، جشن شکوفایی زمین و رستاخیز بزرگ طبیعت است که چوب خشکیده زمستان را به درختی تنومند و پرشکوفه در بهار تبدیل می‌کند.
پارک جنگلی گیسوم طبیعت سحر‌انگیز گیلان پارک جنگلی گیسوم شاهکار خلقت و طبیعت سحرانگیز گیلان و سوباتان سرزمینی پوشیده از چمن در تالش است. به گزارش سلام شمال تالش به‌عنوان یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که از غرب با اردبیل، از شمال با آستارا و از جنوب با رضوانشهر و ماسال و از شرق با دریای خزر و بندر انزلی همسایه است.
رشت شهر باران‌های نقره‌ای گیلان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود واقع است که امتیازهای بالایی دارد. به گزارش سلام شمال شهر رشت به‌عنوان مرکز گیلان در جلگه مرکزی گیلان و در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط 8 متر از سطح دریاهای آزاد و فاصله 330 کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی درجه یک قزوین به انزلی واقع شده است.
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. به گزارش سلام شمال املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.
نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلاننیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است. به گزارش سلام شمال تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.
یکه‌تازی آناهیتا در فومن یکه‌تازی آناهیتا با ارابه‌اش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال فومن دارای گذشته‌ای پرفروغ و تاریخی است به گونه‌ای که این شهر مرکز گیلان «بیه‌‌پس» و به دارالعماره معروف بود.
رودبار مروارید صدف سبز گیلان رودبار با جاذبه‌های بکر خود مانند مرواریدی در صدف سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال محصول مهم و راهبردی زیتون رودبار با قدمتی بیش از دو هزار سال در این سرزمین تداوم حیات داشته است و رودبار و زیتون اسامی هستند که هر یک نام دیگری را در ذهن تداعی می‌کنند.
لاهیجان شهری که پایتخت گردشگری جهان اسلام شدبه گزارش سلام شمال لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
ماسال شهر شبنم‌های بهاری ماسال دارای طبیعتی سخت مانند صخره‌های کوهستانی و ملایم چون شبنم‌های بهاری است که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گزارش سلام شمال ماسال با موقعیت جلگه‌ای در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا قرار دارد.
ماسوله شهری نهفته در کوهستان جنگلی گیلان شهرک تاریخی ماسوله با واقع شدن در ناحیه کوهستانی و جنگلی گیلان توریستی‌ترین و منحصر‌به‌فرد مناطق شمالی ایران است. به گزارش سلام شمال ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به‌فرد در جهان، وجود کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران است.

گلچین اخبار ایران و شمال

امسال 9 هزار پرستار استخدام می‌شود ر اساس قانون «ارتقای بهره‌وری» و همچنین بر اساس آیتم‌های متعدد از جمله سنوات کاری پرستاران، نوع شیفت و خدمتی که در بخش مربوطه ارائه می‌شود، بین یک تا 8 ساعت از ساعات کاری هفتگی پرستاران کاهش می‌یابد و در ازای این ساعات به آنها اضافه کاری تعلق می‌گیرد.
خدمت سربازی 21 ماه شد سربازانی که در سال 90 و قبل ازآن به خدمت اعزام شده‌اند، مدت خدمت آنان برابر مقررات سابق (مناطق عادی 18ماه، مناطق جنگی و عملیاتی 16 ماه، مناطق محروم و بدآب وهوا 17 ماه ) است.
خباز: تورم بیش از ۵. ۲۱ درصد است خباز گفت: از طرفی ادعا می کنیم که عدالت را رعایت می کنیم اما از طرف دیگر تورم روز به روز در حال افزایش است. بانک مرکزی سال 89 نرخ تورم را 9.4 اعلام کرده و آماری که امروز می دهد این است که نرم تورم 21.5 است هر چند که ما معتقدیم که این نرخ هم درست نیست و بسیار بیشتر از آن است اما با اذعان خودشان هم تقریبا تورم 3 برابر شده است و اگر چنین پیش برود وضعیت خطرناکی خواهیم داشت.
اوباما با اجرای تحریم‌های ایران موافقت کرد مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کرده‌اند که این افزایش فشار اقتصادی بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند و در عین حال نیز اسرائیل را متقاعد کند تا پیش از اینکه برای هرگونه حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران دست به اقدامی بزند، به تحریم‌ها فرصت دهد تا نتایج مطلوب را حاصل سازند.
لاریجانی: رد لایحه بودجه به‌ نفع کشور نبود وی با بیان اینکه برخی اشکالات لایحه بودجه مهم است و من هم نقدی به نظراتشان نخواهم داشت، گفت: به خاطر مصالح کشور، طولانی شدن مسیر بررسی لایحه بودجه و امکان اصلاح اشکالات در مسیر بررسی با همکاری دولت با مجلس در این مسیر، بهتر است کلیات بررسی شود.
لاریجانی: ادبیات برخی افراد مشکل ایجاد کرده به نظر من گفتن بعضی از حرف‌ها درست نبود. ناراحتی و دلخوری بعضی از نمایندگان از این بود. به نظر من این دلخوری‌ها و به کار بردن این ادبیات در کشور مشکل ایجاد کرده است. انسان می‌تواند حرفش را صمیمانه و مودبانه بزند. چرا باید با الفاظی کسی را اذیت و موضوع ساده‌ای را تبدیل به کینه کنیم؟
نطق داغ یک نماینده اصلاح طلب در مجلس این دولت علیرغم برخورداری از درآمد مطلوب نفتی و حمایت‌های بی‌شائبه نتوانست در افزایش رفاه عمومی و اعتلای اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و هماهنگی با رکن اساسی نظام یعنی مجلس شورای اسلامی و مسئولان نظام موفق باشد، پس درود بر دولت‌های خاتمی عزیز و هاشمی بزرگ.
پیشرفت ایران در زمینه هوش مصنوعی دانشمندان و استادان ما از نظر تولید و دستیابی به دانش پیشرفته علم رباتیک و هوش مصنوعی چیزی کم ندارند و آخرین پیشرفت های ارائه شده در کنفرانس های معتبر جهانی از دانشمندان ما بوده است.
توصیه‌های رهبری به اعضای مجمع تشخیص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص چارچوبهای تشخیص مصلحت افزودند: مصلحتی که مجمع، تشخیص می‌دهد باید اکثریت قاطع اعضاء، به مصلحت‌بودن آن معتقد باشند.
3 جنایت‌ در فهرست سیاه جوان شیشه‌ای توهم جوان شیشه‌ای جنایت هولناکی را رقم زد. پسر جوان بعد از قتل مادرش، قصد کشتن پدر و دامادشان را داشت اما قبل از اجرای نقشه‌اش از سوی پلیس دستگیر شد.
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز تهران امروز: مراجعه اعتراضی مردم به فرمانداری ها به خاطر عدم دریافت یارانه نقدی دوم؛ دولت: مرفهین از لیست یارانه حذف شدند خشم صهیونیست ها از شعر گونتر گراس احتمال نرسیدن خارجی ها به نمایشگاه کتاب جام جم : تجدید میثاق نمایندگان منتخب با شهدا و رهبری در شلمچه جزئیات تازه از چگونگی پرداخت یارانه ها در مرحله دوم گسترش ثبت تخلفات با دوربین های پلیس
غیبت دوباره احمدی​نژاد در مجمع تشخیص اولین جلسه دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی امروز شنبه برگزار شد که باز هم احمدی​نژاد در این جلسه حاضر نشد و غیبت​های رئیس جمهور در این نهاد همچنان استمرار داشت.
از گرانی، تورم و مشکلات مردم در صداوسیما خبری نیست! تصور این که از سال گذشته تا کنون، تنها بهای مرغ صد در صد افزایش یافته برای مخاطبان ایرانی اخبار تلویزیون، که هر روز از شورش در یونان و فرانسه و اسپانیا می‌بینند و می‌شنوند، کمی سخت است!
چرا دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها عجله دارد؟ پس از داغ شدن بحث ارسال ناگهانی پیامک های انصراف از یارانه برای برخی از سرپرستان خانوار ، این سوال در لایه های مختلف جامعه شکل گرفته است که چرا دولت اینهمه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها عجله دارد. دولتی که برای اجرای مرحله اول این قانون حوصله بسیار زیادی خرج کرده بود!
شگفت زدگی حدادعادل از نتایج مجلس نهم حداد عادل با اشاره به راهیابی تنها 24 نفر از نمایندگان مجلس هشتم و عدم رای دادن مردم به اکثر نمایندگان قبلی خود گفت: مجلس نهم حقیقتاً شگفتی ساز شده است چرا که در این مجلس شاهد حضور چهره‌های جدیدی هستیم که به خواست مردم وارد مجلس شده‌اند.
هیچ شخصی جز رهبری درباره رابطه با امریکا نمی‌تواند کاری کند/کار وزیر ارشاد به جایی رسیده که به فیلم های مستهجن افتخار می‌کند امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر این‌که «اختلاف دشمن را امیدوار می‌کند» افزود: قرآن نیز می‌فرماید کشمکش نداشته باشید چراکه سبب سستی درونتان می‌شود و اقتدارتان را از بین می‌برد.
سیا: پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ادامه دارد سازمان سیا با ارائه گزارشی به کنگره این کشور از پیشرفت زیرساخت ها و فعالیت های هسته ای ایران در سال 2011 میلادی خبر داد و نوشت که ایران موانع پیش روی پیشرفت های هسته ای و موشکی خود را کنار زد.
پیش‌بینی اکونومیست از نرخ بیکاری ایران تازه‌ترین گزارش واحد اطلاعات اکونومیست از رسیدن نرخ بیکاری ایران به 15 درصد طی سال‌ جاری حکایت می‌کند.
خبرگزاری دولت: استیضاح ، خلاف توصیه رهبری است! روز گذشته سرانجام طرح استیضاح وزیر کار که پروژه آن قبل از تعطیلات عید کلید خورده بود ،‌ تقدیم هیات رییسه مجلس شد تا یکی دیگر از وزرای کابینه دولت دهم استیضاح شود.
یارانه نقدی فروردین واریز شد مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها از واریز یارانه نقدی فروردین ماه خبر داد و گفت: مبلغ 45 هزار و 500 تومان به ازاء هر نفر از صبح امروز پنج شنبه قابل برداشت است.
کلینتون: ایران از فرصت مذاکرات استفاده کند هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد فرصت پیدا کردن راه حل دیپلماتیک برای مناقشه هسته ای غرب با ایران نامحدود نیست و ایالات متحده همه گزینه ها را برای مقابله با برنامه اتمی آن در نظر خواهد گرفت.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز تهران امروز: دور تازه جهش قیمت ها نمایندگان مجلس طرح خود را علیه وزیر کار عملی کردند؛ اعلام وصول استیضاح طرح تغییر شیوه سئوال از رئیس جمهور جام جم : رهبر معظم انقلاب: کثرت تهدیدها نشان دهنده قدرت ایران است مهلت معافیت تک پسری پایان یافت استیضاح وزیر کار در راه هیات حل اختلاف قوا
گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز بیانات رهبر انقلاب در جمع مسئولان قوای سه‌گانه که در روز 15 فروردین به دیدار ایشان رفته بودند، تأکیدی بود بر ضرورت تلاش برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی. در این دیدار، ایشان بر این نکته تأکید کردند که دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی باید برای مصرف کالاهای داخلی فرهنگ‌سازی کنند. عملی شدن این رهنمود برای اجرائی شدن شعار سال 1391 که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه داخلی است، یک ضرورت است.
ابطال انتخابات در رامسر و دماوند عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس از ابطال نتیجه دور نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه "تنکابن، رامسر، عباس‌آباد" و "دماوند و فیروزکوه" خبر داد و گفت: نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه سمیرم درخصوص نفر اول ابطال شد و نفرات دوم و سوم نیز به مرحله دوم راه یافتند.
انتخابات این حوزه ها هنوز تایید نشده استنظر به انتشار برخی اخبار غیر مستند در برخی از سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی مبنی بر عدم تایید صحت انتخابات در تعدادی از حوزه های انتخابیه؛ روابط عمومی وزارت کشور، اسامی آن دسته ازحوزه های انتخابیه ای که تا لحظه انتشار این خبر، نظر نهایی شورای محترم نگهبان در خصوص صحت انتخابات در آن اعلام نشده است را در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به شرح ذیل منتشر کرد واز رسانه ها و پایگاه های منتشر کننده اخبار نادرست دعوت بعمل آورد تا در اسرع وقت نسبت به درج اصلاحیه و رفع ابهام اقدام نمایند.
طرح مطهری برای نحوه سؤال از رئیس‌جمهور در صورت تصویب این طرح مدت زمان طرح سؤال از رئیس جمهور از 15 دقیقه به 40 دقیقه افزایش می‌یابد و تعداد نماینده سؤال‌کننده می‌تواند بیش از یک نفر باشد، در ضمن هم رئیس جمهور و هم سؤال‌کنندگان می‌توانند مدت زمان خود را به چند بخش تقسیم کنند.
قیمت "حج تمتع" 91 مشخص شد در سال جاری تمامی دارندگان قبوض حج تمتع تا تاریخ 20 مرداد 84 و متقاضیان دارای اسناد ثبت‌نامی سال‌های 1360 و 1363 دارای اولویت تشرف به حج تمتع هستند.
فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «هیولای پرنده»، «آدمکش»، «ژاک دهقان» / «آخرین پرواز»، «یک مادر(1)»، «کتونی سفید» / «لبه تیغ»، «بازرس مورس»، «خائن 1»، «روز شغال»، «منبع رمز»، «سرزمین مادری» / «عزیزم افسردگی گرفته»، «مرز» /«بازگشت پاندا»، «بیگانه»، «سوار کار» / «مردان نمکی»، «مظنونین» / «اگر باران ببارد»، «آخرین سفر» و «یک تیر و دو نشان» پنجشنبه و جمعه 17 و 18 فروردین ماه از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و شما پخش می‌شود.
توضیح هاشمی درباره مذاکره با آمریکا هاشمی در این دیدار معتقد بود، حرفهایش در مورد رابطه با آمریکا چیز جدیدی نیست و من حدود 2 ماه پیش با فصل نامه ای صحبت کردم که متأسفانه برخی در حال حاضر در مورد آن جنجال آفرینی کردند.
خانه‌نشینی احمدی نژاد به روایت جوانفکر در جلسه سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور در اسفند ماه ۹۰، دکتر احمدی نژاد از اساس منکر خانه نشینی اش در جریان ابقای وزیر اطلاعات توسط رهبر معظم انقلاب شد. امروز اما، علی اکبر جوانفکر با تایید خانه نشینی رئیس جمهور از دلایل آن سخن گفت و با یکی خواندن مخالفان و منتقدان دولت، انواع اتهامات را به آنان نسبت داده است.
معرفی نفرات برتر مسابقات انتخابی دو و میدانی مازندرانرئیس هیئت دو و میدانی مازندران گفت: مسابقات انتخابی دو و میدانی استان با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.
نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در شالیزارهای مازندران با حضور مسئولان استانی، نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در بابلسر انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال نخستین نشای برنج کشور به روش مکانیزه در بابلسر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در روز چهارشنبه ۲۳ فروردین انجام می‌شود.
ساماندهی 3 هزار بانوی مازندرانی در بنیاد کارآفرینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سال گذشته در حمایت از کارآفرینان بنیاد توسعه کارآفرینی ویژه بانوان راه‌اندازی شد که 3 هزار نفر از بانوان ثبت‌نام شده در سایت ساماندهی شدند.
محمدرضا قدمی فرمانده انتظامی قائمشهر شد محمدرضا قدمی با جایگاه سرتیپ دومی برای سه سال به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر معرفی شد.
ورزشکاران مازندرانی در المپیک 4 مدال کسب می‌کنند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: به طور حتم در مسابقات المپیک 2012 لندن ورزشکاران مازندرانی در قالب تیم‌های ملی حداقل موفق به کسب سه تا چهار مدال می‌شوند.
حضور فوتبالیست مازندرانی در فستیوال زیر 14 سال آسیا نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: در مسابقات فوتبال فستیوال زیر 14 سال مرکز و جنوب آسیا بازیکن مازندرانی نیز حضور دارد. به گزارش سلام شمال محمدهادی خلردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در این رقابت‌ها نیما مختاری بازیکن تیم فوتبال شموشک نوشهر به عنوان تنها ملی‌پوش از مازندران در ترکیب تیم ملی فوتبال نونهالان شرکت دارد.
9 کشتی‌گیر مازندرانی در لیست جدید خادم نایب رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور 9 کشتی‌گیر آزادکار مازندرانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان خبر داد.
اعتبار 14 میلیاردی آرزوی ساروی‌ها را برآورده می‌کند سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری گفت: اعتبار 14 میلیارد تومانی که از طریق استانداری به منظور استقرار کارخانه زباله‌سوز به حساب شهرداری ساری واریز شد آرزوی مردم ساری را محقق می‌کند.
فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد آمل شد با ایجاد نخستین تغییر در مدیریت دانشگاه‌های آزاد، فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد واحد آمل شد.
امامعلی حبیبی عضو جدید هیات رییسه فدراسیون کشتی شد دبیر هیات کشتی مازندران گفت : با حکم سرپرست فدراسیون کشتی ، ' امامعلی حبیبی ' قهرمان المپیک و جهان به عنوان عضو جدید هیات رییسه این فدراسیون معرفی شد.
برگزاری همایش بین المللی آمایش آموزش عالی در دانشگاه مازندرانرییس دانشگاه مازندران گفت : دومین همایش بین‌المللی انجمن آموزش عالی ایران با عنوان ' آمایش آموزش عالی ، تجارب و نظریه ' روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه امسال به میزبانی این دانشگاه در بابلسر برگزار می شود.
یکهزار و 800 طرح عمرانی در مازندران نیمه تمام است معاون عمرانی استاندار مازندران از وجود یکهزار و 800 طرح عمرانی نیمه تمام در این استان خبر داد.
کانون پرورش فکری مازندران در جذب اعضا رتبه برتر را کسب کرد مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از کسب رتبه برتر این مرکز فرهنگی در جذب اعضا در سال گذشته خبر داد.
برگزاری مسابقات سراسری رباتیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلدبیر کل مسابقات سراسری دانشجویی رباتیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: نهمین دوره مسابقات سراسری دانشجویی رباتیک، 25 الی 27 اردیبهشت ماه جاری در این دانشگاه برگزار می شود.
بیمارستان جامع زنان بزودی در ساری راه اندازی می شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی بیمارستان جامع زنان در ششماه اول سالجاری در ساری خبر داد و گفت: شرایط لازم برای ارائه خدمات درمانی مناسب به بانوان استان فراهم شده است . به گزارش سلام شمال ، دکتر'محمدمهدی ناصحی' روز دوشنبه در همایش گرامیداشت پرستاران و ماماها در ساری ، افزود : بسیاری از بیماران و خانوادهها تمایل دارند که خدمات بهداشتی و درمانی همچون معاینه بانوان توسط کادر پزشکی مونث صورت گیرد.
انجام امربه معروف محیط دانشگاه راسرشار از آرامش ومعنویت می کندرییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری امر به معروف و نهی از منکر را ضامن سعادت وهدایت جامعه بویژه جامعه دانشگاهی دانست و گفت : انجام امر به معروف ونهی از منکر محیط دانشگاه را منزه و سرشار از آرامش و معنویت می کند.
108معلم نمونه شهرستان بابل معرفی شدند دبیرستاد بزرگداشت مقام معلم اداره آموزش و پرورش بابل گفت : 108معلم نمونه شهرستان ، استانی و کشوری بابل معرفی شدند. ' محمد عباس زاده ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس دستورالعمل انتخاب معلمان نمونه سال تحصیلی 91-90 وزارت آموزش و پرورش ، شیوه نامه انتخاب معلم نمونه به کلیه مدارس در بهمن ماه 1390ارسال شده بود.
اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مازندران برپا می شود دبیرهیات کشتی مازندران، از برپایی اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشور از اول اردیبهشت ماه در شهرستان نوشهر در غرب استان خبر داد.
ساماندهی سواحل دریای خزر دغدغه ای جدی است نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اهمیت گردشگری دریایی در استان ،گفت: ساماندهی سواحل دریای خزر دغدغه ای جدی است.
210 هزار سالمند در مازندران وجود داردمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وجود 210 هزار سالمند در این استان خبرداد .
اولین خانه اسکواش مازندران اواخر فروردین در ساری افتتاح می شود رییس هیات اسکواش مازندران گفت : اولین خانه تخصصی اسکواش مازندران با بهره مندی از سه کورت مجزا ، اواخر فروردین ماه امسال در ساری به بهره برداری می رسد.
تیم روباتیک فریدونکنار رتبه اول مسابقات ایران اپن را کسب کرد معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: تیم روباتیک پژوهش سرای شهرستان فریدونکنار رتبه اول کشوری در هفتمین دوره مسابقات بین المللی ایران اپن را کسب کرد.
مازنی ها بیش از 43 میلیاردریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردندرییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران از کمک 43 میلیارد و 130 میلیون ریالی مردم این استان برای بازسازی عتبات عالیات از سال 1383 تاکنون خبر داد.
نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی، یکی از وظایف بازرسی مازندران استمدیر کل بازرسی مازندران با بیان اینکه نظارت و کنترل بر عملکرد و روند طرحهای عمرانی دستگاههای اجرایی استان یکی از وظایف مهم این اداره کل است، گفت: نظارت بر حسن جریان امور و نیز بازرسی از اولویت برنامه های کاری در سالجاری است.
معرفی شالی برنج ' کوهسار' به شالیکاران مازندرانیرییس تحقیقات برنج استان مازندران گفت:برای نخستین بار و در فصل زراعی شالیکاری جاری ، مقدار هزار کیلوگرم بذر شالی برنج از ارقام پر محصول مقاوم به سرما با نام پیشنهادی 'کوهسار' بین کشاورزان استان توزیع شد
9 ورزشکار مازندرانی المپیکی شدند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، ازکسب نهمین سهمیه ورودی به بازیهای المپیک 2012 لندن به همت یکی از ورزشکاران این استان خبر داد. ' نصرالله پریچهره ' روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کسب این تعداد سهمیه ورودی بازیهای المپیک توسط ورزشکاران مازندرانی ، نسبت به دوره های پیشین بازیهای المپیک بی سابقه است.
شهرستان بابل در حوزه راهسازی دچار عقب‌ماندگی است به گزارش سلام شمال محمد مهدوی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایندگی ثبت احوال بخش لاله‌آباد بابل اظهار داشت: انتخاب نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری سبب عقب‌نشینی دشمنان نظام در مقاطع مختلف شده و از سویی سبب شد با تلاش، اعتماد و ایمان قوی گام‌های موثری در زمینه تولیدات داخلی برداشته شود.
انتظار 20 ساله برای ساخت یک کمربندی در مازندران رئیس شورای اسلامی شهر بابل گفت: کمربندی احمد چاله‌پی در شهرستان بابل 20 سال است که هنوز به اتمام نرسیده و بیشترین تصادفات منجر به مرگ را به خود اختصاص داده است. به گزارشسلام شمال حجت‌الاسلام حسن فلاح ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایندگی ثبت احوال بخش لاله‌آباد بابل اظهار داشت: مازندران نیاز دارد مساجد بین‌راهی را تقویت کند.
خودکفایی برنج در مازندران تا 3 سال آینده دست‌یافتنی نیست معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد با روند پیش رو، تا سه سال آینده به خودکفایی برنج در استان می‌رسیم. به گزارش سلام شمال یحیی ابطالی بعد از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی برنج، حبوبات و کشاورزی حفاظتی که با حضور مسئولان کشوری در ساری برگزار شد، خروجی گردهمایی‌های تخصصی برای کشاورزی استان که قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود را مثبت ارزیابی کرد.
کشف جسد پسر 10 ساله در آب‌بندان‌های بابلبه گزارش سلام شمالحسین خانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: در پی تماس شهروندان بابلی با سامانه 125 مبنی بر اینکه پسربچه 10 ساله‌ای در روستای خردونکلا مفقود شده و به داخل آب‌بندان روستا افتاده است عصر روز گذشته بلافاصله اکیپ غواصان سازمان آتش‌نشانی بابل با تجهیزات کامل به محل اعزام شدند.
اعزام نفرات برتر گلف گیلان به مسابقات کشوریرییس هیات گلف استان گیلان گفت: نفرات برتر گلف این استان با تشخیص کمیته فنی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می شوند.
انتشار مجموعه مقالات 'از شعر امروز تا شاعران دیروز' در گیلانمسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان گفت: کتاب مجموعه مقالات ' از شعر امروز تا شاعران دیروز ' اثر سید محمد عباسیه کهن از سوی حوزه هنری استان منتشر شده است.
سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال برای دیدار با اماراتمسوول روابط عمومی هیات فوتبال استان گیلان گفت: سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین برخی از مناطق گیلانرییس روابط عمومی شرکت مخابرات گیلان گفت : برای توسعه و بازسازی فیبر نوری اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین در برخی از مناطق استان روزهای 21 و 22 فروردین ماه سال جاری رخ خواهد داد .
مدیرکل اوقاف گیلان: ادارات جدید در شهرستان ها ایجاد می شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: ایجاد ادارات جدید در شهرستان های رضوانشهر و آستارا در دستور کار این نهاد در سالجاری است.
افزایش طول عمر در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش طول عمر در این استان خبر داد و گفت: در گیلان امید به زندگی در زنان 73 سال و در مردان 71 سال است.
مکاتبات اداری کتابخانه‌های گیلان الکترونیکی می‌شود مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی سامانه مکاتبات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.
بازرسی از اداره‌های گیلان در امر حجاب مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از بازرسی از سازمان‌ها و اداره‌ها در امر عفاف و حجاب از بیستم فروردین جاری در این استان خبر داد.
حضور 3 گیلانی در رقابت فوتبال تیم ملی با اماراتسه فوتبالیست گیلانی با نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در ترکیب این تیم برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
افزایش بیش از 1200 تخت بیمارستانی در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح چهار بیمارستان و افزایش یک‌هزار و 260 تخت بیمارستانی در این استان خبر داد. حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه 13 بیمارستان در گیلان در دست ساخت است، اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان‌ها بین 15 تا 70 درصد است.
همایش پیاده‌روی سالمندان رشت برگزار شد همایش پیاده‌روی و خانوادگی سالمندان به مناسبت آغاز هفته سلامت در رشت برگزار شد.
مجوز واگذاری باشگاه داماش صادر شدمدیر عامل باشگاه داماش گیلان گفت: مجوز واگذاری باشگاه داماش از طرف مراجع ذی‌صلاح صادر شده و مشکلی وجود ندارد و باشگاه پس از انتقال در رشت می‌ماند.
صومعه‌سرا میزبان دانش‌آموزان ذاکر اهل بیت (ع) گیلان شد به گزارش سلام شمال معاون امور آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در جریان برگزاری مسابقه مذکور در سالن شهید بهشتی این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: مسابقه دانش‌آموزان مداح و ذاکر برای نخستین بار و با حضور دانش‌آموزان سراسر گیلان برگزار شده است.
داور بین‌المللی فوتبال گیلان در باشگاه‌های آسیا سوت می‌زند سعید بخشی‌زاده داور بین‌المللی فوتبال گیلان در باشگاه‌های آسیا قضاوت می‌‌کند. به گزارش سلام شمال سعید بخشی‌زاده داور بین‌المللی فوتبال گیلان 37 ساله و اهل فومن بوده و تاکنون در شش دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران داور وسط بود و بیش از 200 دیدار را قضاوت کرد.
انزلی مستحق داشتن دهکده سلامت است به گزارش سلام شمال سعادتمند داودی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی انزلی از نظر تخصص و فنی جزو مجهزترین بیمارستان غرب گیلان است، اظهار داشت: این امر موجب غرور و افتخار این شهرستان بندری است.
آموزشگاه‌های موسیقی گیلان بازرسی می‌شوند وی با بیان اینکه کمیته‌های مذکور بر حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان نظارت می‌کنند، افزود: عفاف و حجاب بخشی از برنامه‌های کمیته نظارت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان را تشکیل می‌دهد.
توزیع فیلم‌های غیرمجاز به صورت شبکه‌ای در رشت معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از توزیع فیلم‌های غیرمجاز به صورت شبکه‌ای در رشت خبر داد.
حضور یک‌میلیون زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رشت از حضور بالغ بر یک‌میلیون نفر زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: اوقاف ظرفیت بالایی دارد و علاقه مردم با توجه به دین و فرهنگ و آیین نسبت به اهل بیت (ع) ویژه است.
کشف 364 عدد قرص روانگردان اکستازی در آستارا فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف 364 عدد قرص روانگردان اکستازی در این شهرستان مرزی خبر داد. به گزارش سلام شمال نادر خرسند عصر امروز در جلسه انتظامی این شهرستان چگونگی کشف قرص‌های اکستازی در آستارا را تشریح کرد.
اجرای 70 درصد قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های گیلان به گزارش سلام شمال فاطمه رشیدی مژدهی بعد از ظهر امروز در مراسم روز پرستار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اهمیت ارزش‌های حرفه پرستاری، اظهار داشت: ارزش‌های حرفه پرستاری پرستاران را به عنوان اعضای تیم اصلی بهداشت و درمان جامعه معرفی می‌کند.
بزرگداشت سیروس قایقران برگزار می‌شود مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران و فرزندش راستین در 17 فروردین جاری در انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال از رشت، محمد بابایی ظهر امروز در دیدار با مسئولان ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: قایقران یکی از اسطوره‌های مردمی ورزش ایران بود که باید مراسم وی به بهترین نحو برگزار شود.
احداث نیروگاه زباله‌سوز در گیلان معاون امور عمرانی استاندار گیلان از احداث نیروگاه زباله‌سوز با 50 میلیون یورو اعتبار ارزی و 50 میلیارد تومان اعتبار ریالی به‌زودی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد اکبرزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان انتظام این شهر مسئولان را امانت‌دار مردم دانست و اظهار داشت: مسئولان باید در مقابل پرداخت عوارض مردم گزارش دهند و پاسخگو باشند.
دستگیری مدیران دو سایت غیراخلاقی رییس پلیس فتای استان گیلان از شناسایی و دستگیری مدیران دو سایت اینترنتی که در پوشش فضای مجازی در رشت اقدام به انجام فعالیت‌های غیراخلاقی کرده بودند، خبرداد.
تولید کنندگان گیلان حمایت می‌شوندمعاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: امسال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حفظ اشتغال کارگران و حمایت از تولید کنندگان گیلان اقدام‌های زیربنایی در بعد اقتصادی انجام می‌شود که بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
ثبت نام زائران حج تمتع گیلان اینترنتی است به گزارش سلام شمال حسن یگانه بعد از ظهر امروز در جلسه حج و زیارت استان با بیان اینکه زمان ثبت نام زائران حرم نبوی از 17 فروردین آغاز می‌شود، اظهار داشت: از زائران مشمول تشرف به حج تمتع می‌خواهیم به یکی از کاروان‌های تمتع 91 مراجعه کنند.
بازدید 212 هزار گردشگر نوروزی از ماسوله شهردار ماسوله از بازدید بالغ بر 212 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی نوروزی از این شهرک تاریخی خبر داد.
گزارش تصویری/ روستای سوباتان تالش روستای سوباتان که در شهرستان تالش واقع است با موقعیت منحصر به فردی که به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی دارد در فهرست چند روستای گردشگری استان قرار دارد.
روز طبیعت نماد مهرورزی، دوستی و پالایش روح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به مناسبت روز طبیعت با انتشار پیامی نوشت: در سیزدهمین روز فروردین ماه که به نام روز انس با طبیعت نامگذاری شده بیاییم با مهرورزی و دوستی با طبیعت مهربان باشیم .
سوسن چلچراغ شاهکار آفرینش در گیلان گل نادر سوسن چلچراغ یکی از شاهکارهای خلقت آفرینش در دل طبیعت گیلان بوده که محل رویش آن ثبت ملی طبیعی شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سوسن چلچراغ گیاهی نادر است که تنها در دو نقطه یکی در ایران روستای داماش رودبار و دیگری در لنکران جمهوری آذربایجان می‌روید و نخستین گیاهی است که رویشگاه اصلی آن به عنوان اثر ملی طبیعی در ایران به ثبت رسیده‌ است.
سرمایه‌گذاری 1000 میلیاردی گردشگری لنگرود وی، ساحل چاف و چمخاله، پارک فجر، روستاهای نمونه گردشگری، باغ‌های چای، منطقه ییلاقی هلودشت، پارک جنگلی مریدان و... را از جاذبه‌های زیبای لنگرود برشمرد. فرماندار لنگرود، آثار تاریخی این شهرستان را پل خشتی و محوطه کاروانسرای قدیمی ذکر کرد و افزود: اطاقور نیز یک شهر کوهپایه‌ای در لنگرود است که زیبایی‌های خاصی دارد.
معرفی دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان جزء استان های برترکارشناس دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: این دفتر در انجام فعالیت ها در سال 90، با کسب 97 درصد از امتیاز نظام تحرک، جزء استان های برتر شناخته شد.
افزایش 103 درصدی اعتبارات شهرکهای صنعتی گلستانمدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان گفت: باتوجه به ضرورت تامین اعتبار برای اجرای پروژه های عمومی و عمرانی اولویت دار ، اعتبارات مصوب این شرکت 103 درصد افزایش داشته است.
تصویب بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان برای سال 91سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: لایحه بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان پس از بحث و بررسی در صحن شورا به تصویب رسید که پس از تایید فرمانداری به طور رسمی به شهرداری ابلاغ می شود.
برنامه های فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدیددر اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدید اولویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری برای سال 91 تشریح شد.
گلستان میزبان مسابقات کیوکوشین ماتسوشیما کشوررئیس سبک کیوکوشین ماتسوشیما استان گلستان گفت: رقابت های کشوری قهرمانی این سبک، شهریور ماه سال جاری در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.
اقامت 700 هزار مسافر و گردشگر در گلستان مدیر کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در ایام نوروز 1391، 695 هزار و 370 نفر در استان اسکان یافته‌اند. به گزارش سلام شمال قربان عباسی اظهار داشت: جمع کل ورود مسافر به استان از ابتدای آغاز فعالیت این ستاد در مجموع 6 میلیون و 755 هزار و 601 نفر است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
راه‎اندازی دفتر حمایت از تولیدات علمی در دانشگاه آزاد گرگان رضا علی محسنی در نخستین جلسه هیئت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در سال 1391با تبریک آغاز سال جدید با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى" اظهار داشت: نامگذاری سال‎ها از سوی مقام معظم رهبری رویکردی استراتژیک و علمی و فرهنگی برای برنامه‎ریزی کلان در کشور است و نامگذاری سال 1391 از سوی معظم له به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در واقع نشان از تاکید مضاعف ایشان بر ادامه جهاد اقتصادی و توجه ویژه به شاخص‎های بنیادین توسعه ملی است.
افتتاح 3 پروژه بزرگ گلستان در بهار استاندار گلستان گفت: سه پروژه بزرگ گلستان با حضور مهمان ویژه در بهار امسال افتتاح می‎شود. به گزارش سلام شمال جواد قناعت در حاشیه دیدار با جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش و پیگیری‎های مدیران پروژه‎های بسیار خوبی در گلستان مورد بهره‎برداری و یا کلنگ‌زنی شده است.
رشد 18 درصدی جذب گردشگر در گلستان به گزارش سلام شمال قربان عباسی عصر دوشنبه در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفر ششمین سال برگزاری را در گلستان تجربه کرد که در این مسیر 50 دستگاه اجرایی استان با 20 هزار نفر نیرو در خدمت گردشگران به گلستان بوده‎اند.
مردی 2 فرزند و مادر خود را به قتل رساند مردی در روستایی میرمحله گرگان دو فرزند و مادر پیر خود را به قتل رساند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان صبح امروز مردی 42 ساله به نام ق-ح یک فرزند دختر دو ساله و پسر چهار ساله خود را به همراه مادرش خفه کرد و به قتل رساند.
ظرفیت‎های گردشگری گلستان ناشناخته مانده است معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت:‎ ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان ناشناخته مانده است به همین دلیل به دنبال برگزاری همایش‎های بزرگ در استان هستیم.
اختصاص 193 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گلستان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: هر دستگاه براساس شرح وظایف و اولویت‎های مشخص شده برنامه‎های را در طول سال بر عهده دارد، اما یک‎سری از برنامه‎ها با هماهنگی صورت گرفته در کشور و همچنین سطح استان از اولویت برنامه‎ها در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. وی توجه به بخش کشاورزی را از جمله اولویت‎های کاری سال 1391 برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش در سال گذشته کارگروهی به منظور تدوین برنامه برای پیشبرد و توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور شکل گرفت و در سطح استان نیز این کارگروه با حضور استاندار برگزار شد.
سفر بیش از 6 میلیون مسافر به گلستان دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان گفت: میزان ورود مسافران و گردشگران به استان از زمان آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات سفر استان تا 12 فروردین 1391 به 6 میلیون و 204 هزار و 344 نفر رسید.
موزه های گلستان، میزبان مسافرین نوروزی استان گلستان دارای 7 موزه گردشگری در حوزه های مختلف است که در ایام نوروز میزبان مسافرین نوروزی می باشد. به گزارش سلام شمال از این تعداد مردم شناسی، حیات وحش، کاخ موزه، باستان شناس، صنایع دستی و بخش های دیگر می باشد.
بازدید بیش از 68 هزار نفر از موزه های استان گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: تا پایان روز یازدهم نوروز 91 تعداد 68 هزار و 169 نفراز موزه های استان بازدید کرده اند. به گزارش سلام شمال ، 'قربان عباسی' افزود: موزه گرگان 2 هزار و 618 نفر، گنبدقابوس 55 هزار و 148 نفر و کاخ موزه گرگان 4 هزار و 737 نفر بازدیدکننده داشته است.
آشوراده زیباترین آبادی در دریای خزر است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شبه جزیره آشوراده به عنوان زیباترین و محبوب‌ترین آبادی در دل دریای خزر است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قربان عباسی اظهار داشت: این شبه جزیره در محاصره امواج دریا در سه کیلومتری غرب شهر بندرترکمن واقع است و ساماندهی ساحل این جزیره و طبیعت زیبای آن جذب گردشگران است.
نارضایتی زائران گلستانی از وضعیت نامناسب فرودگاه گرگان خدمات مناسب در فرودگاه گرگان نارضایتی زائران گلستان را به همراه داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان چندی پیش گزارشی مبنی بر اینکه گلستانی‌ها حاجیان خود را گل‌آلود در فرودگاه گرگان بدرقه کردند و از مسائل و مشکلات برای ارائه خدمات مناسب در این فرودگاه سخن به میان آوردیم.
فعالیت شبانه‌روزی 2 هزار عضو هلال‌احمر در گلستان دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: 2 هزار و 207 عضو جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در استان فعالیت و خدمات درمانی و بهداشتی را به طور شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه می‌کنند.
ظرفیت‌های گردشگری گلستان باید معرفی شود به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان منوچهر جهانیان صبح امروز در سفر به استان گلستان از مرز اینچه‌برون بازدید کرد و با دیدار از پایانه‌ مرزی فعالیت‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفر را در بخش داشلی‌برون بررسی کرد و در جریان نوع خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در این بخش قرار گرفت و عملکرد ستاد تسهیلات سفر را مطلوب دانست و اظهار داشت: اقدامات ستاد تسهیلات سفر در توسعه و رونق گردشگری تاثیرگذار است.
تصویب تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه ایران سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصوبه جدید حاوی بسته تدابیر مشخص مورد توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه از جمله محدودیت های خرید و فروش نفت و محصولات نفتی ، فرآورده های صنعت پتروشیمی و توقیف سرمایه های بانک مرکزی ایران است.
استقبال 150 هزار زائر از بقاع متبرکه گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از استقبال حدود 150 هزار زائر تا پایان روز جمعه تعطیلات نوروزی از بقاع متبرکه این استان خبر داد.
گلستان هدف اقتصادی و گردشگری مسافران دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان گفت: گلستان به هدف اقتصادی و گردشگری، مسافران و گردشگران تبدیل شده است.
وعده‌های استاندار گلستان برای سال 91 استاندار گلستان افتتاح کامل پروژه راه جنگل گلستان را از مهمترین پروژه های سال جاری در استان برشمرد.
اجرای دو طرح کلان ملی در مازندرانمعاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این طرح ها در بازده زمانی سه تا پنج سال بهره برداری خواهد شد.
تشکیل 5 ستاد گردشگری در مرزبانی گلستانفرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: در نوروز 1391، در پنج قسمت مرزهای استان ستاد راه‎اندازی شده است که شامل چهار ایستگاه و یک نمایشگاه می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان، ولی‎الهق رضایی‎نژاد اظهار داشت: نمایشگاه در روز اول فروردین 1391 در بازارچه پل اینچه‎برون افتتاح شد که شامل غرفه‎هایی چون، شهدای مرزبانی، ماکت منطقه مرزی، مسابقه تیراندازی با سیمیلاتور و دارت، توزیع نان و شیرینی ترکمن و توزیع صبحانه گرم است.
نوروز بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‎های گلستان استاستاندار گلستان گفت: نوروز باستانی فرصتی برای معرفی جاذبه‎های تاریخی و توریستی استان به مسافران و گردشگران است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان، جواد قناعت در بازدید از دبیرخانه متمرکز این ستاد اظهار داشت: در این ایام خاص بهترین فرصت برای شناساندن استان به مسافران و گردشگران و استان‎های دیگر موجود است.
صنعت گردشگری از محورهای توسعه پایدار گلستان استمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به ظرفیت خوب گردشگری این استان گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از محورهای توسعه پایدار و همه جانبه استان است. به گزارش سلام شمال قربان عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اجرای فعالیت متمرکز و استقرار نمایندگان تام‌الاختیار کمیته‌های ستاد در دبیرخانه ستاد برای نخستین بار در سطح کشور، استقرار سه چادر آمارگیری در مبادی ورودی در شرق، غرب و جنوب استان و راه‎اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در فرودگاه گرگان با حضور نماینده جوامع زیرپوشش از موارد مورد توجه در این ایام است.
اجرای 560 کیلومتر شبکه گاز در سطح گلستانمدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: این شرکت در مجموع حدود 560 کیلومتر شبکه را در سطح استان اجرا کرده که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: در همین راستا تعداد 12 هزار انشعاب گاز نصب شده 36 هزار مشترک نیز جذب و به مجموع مشترکان گاز استان اضافه شدند.
بلوتوث اطلاعات گردشگری گلستان به مسافرانمسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه اندازی سامانه بلوتوث برای اطلاع رسانی گردشگری استان در این اداره کل به منظور اطلاع رسانی هر چه بهتر به مسافران نوروزی استان خبر داد.
پیش‌بینی ورود 8 میلیون مسافران نوروزی به گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان افزود: پیش‎بینی می‎شود این رقم امسال به 8 میلیون نفر افزایش یابد. به گزارش سلام شمال قربان عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه، به فرد یا خانواده‎ای که منزل خود را به مدت 24 ساعت برای رسیدن به مقصدی ترک کند مسافر می‎گویند اظهار داشت: سال گذشته 5 میلیون و 600 مسافر در مقطع عید وارد استان شده بودند.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.
به بهانه سالروز ملی شدن صنعت نفتتصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ‎ 29اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
گرگان؛ بهشت طبیعت گردی برای مسافران نوروزیشهر گرگان مرکز استان گلستان با داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، بهشت طبیعت گردی محسوب می شود و ایام نوروز فرصتی است تا مسافران از جاذبه های این شهرستان دیدن کنند.
تولید انرژی از زباله ها رویکردی نوین در کلانشهر رشتبه گزارش سلام شمال به نقل از مهر، اجرای این طرح می تواند از یک طرف گام موثری در مدیریت مواد زاید شهری و از سوی دیگر برای تامین انرژی و تولید برق که نیاز همیشگی کشور است، اقدامی ارزشمند محسوب شود. تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر رشت اجرایی نشده است از اینرو مدیریت شهری می تواند با بکارگیری روشهای دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این شهر کهن انجام دهد.
خانه‌تکانی دل و خانه در شادمانی طبیعت زنان روستایی سال‌های نه‌چندان دور در ماه‌های پایانی سال به فکر خانه تکانی افتاده، نه خانه تکانی امروزی که در عصر مدرنیته رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است، خانه تکانی که با « کایر » همسایگان همراه بوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، نوروز آیین باستانی ایرانیان، جشن شکوفایی زمین و رستاخیز بزرگ طبیعت است که چوب خشکیده زمستان را به درختی تنومند و پرشکوفه در بهار تبدیل می‌کند.
پارک جنگلی گیسوم طبیعت سحر‌انگیز گیلان پارک جنگلی گیسوم شاهکار خلقت و طبیعت سحرانگیز گیلان و سوباتان سرزمینی پوشیده از چمن در تالش است. به گزارش سلام شمال تالش به‌عنوان یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که از غرب با اردبیل، از شمال با آستارا و از جنوب با رضوانشهر و ماسال و از شرق با دریای خزر و بندر انزلی همسایه است.
رشت شهر باران‌های نقره‌ای گیلان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود واقع است که امتیازهای بالایی دارد. به گزارش سلام شمال شهر رشت به‌عنوان مرکز گیلان در جلگه مرکزی گیلان و در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط 8 متر از سطح دریاهای آزاد و فاصله 330 کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی درجه یک قزوین به انزلی واقع شده است.
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. به گزارش سلام شمال املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.
نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلاننیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است. به گزارش سلام شمال تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.
یکه‌تازی آناهیتا در فومن یکه‌تازی آناهیتا با ارابه‌اش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال فومن دارای گذشته‌ای پرفروغ و تاریخی است به گونه‌ای که این شهر مرکز گیلان «بیه‌‌پس» و به دارالعماره معروف بود.
رودبار مروارید صدف سبز گیلان رودبار با جاذبه‌های بکر خود مانند مرواریدی در صدف سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال محصول مهم و راهبردی زیتون رودبار با قدمتی بیش از دو هزار سال در این سرزمین تداوم حیات داشته است و رودبار و زیتون اسامی هستند که هر یک نام دیگری را در ذهن تداعی می‌کنند.
لاهیجان شهری که پایتخت گردشگری جهان اسلام شدبه گزارش سلام شمال لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
ماسال شهر شبنم‌های بهاری ماسال دارای طبیعتی سخت مانند صخره‌های کوهستانی و ملایم چون شبنم‌های بهاری است که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گزارش سلام شمال ماسال با موقعیت جلگه‌ای در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا قرار دارد.
ماسوله شهری نهفته در کوهستان جنگلی گیلان شهرک تاریخی ماسوله با واقع شدن در ناحیه کوهستانی و جنگلی گیلان توریستی‌ترین و منحصر‌به‌فرد مناطق شمالی ایران است. به گزارش سلام شمال ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به‌فرد در جهان، وجود کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران است.

اخبار ایران و شمال

شگفت زدگی حدادعادل از نتایج مجلس نهم
هیچ شخصی جز رهبری درباره رابطه با امریکا نمی‌تواند کاری کند
سیا: پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ادامه دارد
پیش‌بینی اکونومیست از نرخ بیکاری ایران
خبرگزاری دولت: استیضاح ، خلاف توصیه رهبری است!
یارانه نقدی فروردین واریز شد
کلینتون: ایران از فرصت مذاکرات استفاده کند
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
ابطال انتخابات در رامسر و دماوند
انتخابات این حوزه ها هنوز تایید نشده است
طرح مطهری برای نحوه سؤال از رئیس‌جمهور
قیمت "حج تمتع" 91 مشخص شد
فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون
توضیح هاشمی درباره مذاکره با آمریکا
خانه‌نشینی احمدی نژاد به روایت جوانفکر
احمدی‌نژاد بگوید پول فروش نفت کجاست؟
رایزنی آمریکا و روسیه درباره ایران
جنایتکار عاشق‌پیشه پای چوبه دار
توکلی: مگر قرار بر تعطیلی قانونگذاری است؟
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
احمدی نژاد: مردم آلمان طرفدار ما هستند
اعلام وصول استیضاح وزیر کار در مجلس
گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
حسینیان: یک زن رییس مجلس نهم باشد
سارقان دسته چک و موبایل دایی را پس دادند
آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز
تولد نوزادی که خون ندارد
هاشمی: باید روی مردم حساب کرد
تعویق 2 روزه واریز یارانه فروردین
شهرستان بابل در حوزه راهسازی دچار عقب‌ماندگی است
انتظار 20 ساله برای ساخت یک کمربندی در مازندران
خودکفایی برنج در مازندران تا 3 سال آینده دست‌یافتنی نیست
کشف جسد پسر 10 ساله در آب‌بندان‌های بابل
بکارگیری 1000 جوان آموزش دیده در پایگاه‌های نوروزی مازندران
بیمارستان چالوس تابستان 91 افتتاح می‌شود
RSS Feed of this section





اخبار ایران و شمال

انتخابات این حوزه ها هنوز تایید نشده است
طرح مطهری برای نحوه سؤال از رئیس‌جمهور
قیمت "حج تمتع" 91 مشخص شد
فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون
توضیح هاشمی درباره مذاکره با آمریکا
خانه‌نشینی احمدی نژاد به روایت جوانفکر
احمدی‌نژاد بگوید پول فروش نفت کجاست؟
رایزنی آمریکا و روسیه درباره ایران
جنایتکار عاشق‌پیشه پای چوبه دار
توکلی: مگر قرار بر تعطیلی قانونگذاری است؟
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
احمدی نژاد: مردم آلمان طرفدار ما هستند
اعلام وصول استیضاح وزیر کار در مجلس
گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
حسینیان: یک زن رییس مجلس نهم باشد
سارقان دسته چک و موبایل دایی را پس دادند
آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز
تولد نوزادی که خون ندارد
هاشمی: باید روی مردم حساب کرد
تعویق 2 روزه واریز یارانه فروردین
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
چهار تخلف دولت در تعطیلات عید
لاریجانی: افزایش یارانه ها خلاف قانون است
اخطارهای غیررسمی ایران به عربستان
باهنر: مجلس خواستار استیضاح وزیر کار است
قیمت انواع سکه در بازار امروز تهران
ناگفته های خواندنی هاشمی رفسنجانی
پشت پرده کاهش واردات نفت خام ترکیه از ایران
برنامه جدید استخدام دولتی در سال 91
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
دستگیری 3 زورگیر شرور در قائمشهر
سهم مازندرانی‌ها در المپیک لندن 8 برابر شد
مستند سازی وصیتنامه 5900 شهید مازندرانی
برگزاری کنفرانس جراحی مغز با حضور پروفسور کتابچی در مازندران
برگزاری همایش عمره دانشگاهیان در ساری
اعمال جریمه 2 میلیاردی متخلفان صنفی در مازندران
RSS Feed of this section





اخبار جدید

خانه‌نشینی احمدی نژاد به روایت جوانفکر در جلسه سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور در اسفند ماه ۹۰، دکتر احمدی نژاد از اساس منکر خانه نشینی اش در جریان ابقای وزیر اطلاعات توسط رهبر معظم انقلاب شد. امروز اما، علی اکبر جوانفکر با تایید خانه نشینی رئیس جمهور از دلایل آن سخن گفت و با یکی خواندن مخالفان و منتقدان دولت، انواع اتهامات را به آنان نسبت داده است.
احمدی‌نژاد بگوید پول فروش نفت کجاست؟ پول فروش نفت کجا نگه داری می شوند و چرا می گویند حساب ذخیره ارزی خالی است؟ وقتی خاتمی صندوق را تحویل داد، 18 میلیارد دلار در این حساب موجودی بود و الان با توجه به درآمد 500 میلیارد دلاری دولت در چند سال گذشته باید حدود 300 میلیارد دلار در حساب باشد
رایزنی آمریکا و روسیه درباره ایران سخنگوی رسمی شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: طرفین بر آمادگی‌شان برای پیشبرد گفت‌وگو‌ها برای رفع اختلاف نظرهای موجود بر اساس توافقات حاصله میان روسای جمهور روسیه و آمریکا تاکید کردند.
جنایتکار عاشق‌پیشه پای چوبه دار پسر جنایتکار که پس از قتل دختر مورد علاقه‌اش جسد او را به آتش کشیده بود با تایید حکم مجازاتش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
توکلی: مگر قرار بر تعطیلی قانونگذاری است؟ نماینده مردم تهران به عنوان یکی از مخالفان بررسی لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور معتقد است که رسیدگی به این لایحه طبق اصل ۸۵، تأثیرگذاری نمایندگان را کم می‌کند.
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز جام جم : رهبر معظم انقلاب: مسئولان برای تولید ملی گام های عملی بردارند ایران 12 دزد دریایی را در جنگ تن به تن دستگیر کرد یارانه نگیرها فردا مشخص می شوند جوان: حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از مسئولان سه قوه مطرح کردند؛ مجلس و دولت در حمایت تولید ملی گام های عملی بردارند حمله مردم آرژانتین به سفارت انگلیس دولت موافق، مجلس مخالف؛ فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها در هاله ای از ابهام
احمدی نژاد: مردم آلمان طرفدار ما هستند مردم آلمان طرفدار ما هستند و می توانید برای اثبات این موضوع رفراندم برگزار کنید. بحث ما دولت ها است ملت ها با هم خوب هستند؛ حقوق بشر در اروپا رعایت می شود؟ چرا اجازه داده نمی شود درباره هولوکاست آزادانه تحقیق شود؟ چند دانشمند فرانسوی در زندان هستند؟ حقوق بشر جهانی است و ارزش های انسانی نباید دستمایه بازی های سیاسی شود.
اعلام وصول استیضاح وزیر کار در مجلس امیدوار رضایی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش متن استیضاح وزیر کار را در صحن علنی مجلس قرائت کرد و گفت که این استیضاح با امضای 21 نماینده روز گذشته تقدیم مجلس شد که امروز آقای جعفرزاده امضای خود را پس گرفتند که در واقع این استیضاح با 20امضاء تقدیم مجلس شده است.
گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز مقایسه شاخص‌های مختلف اقتصادی و توسعه‌ای طی یک دهه اخیر کاملا روشن می‌سازد که این شاخص‌ها در ابتدای دهه 80 و ابتدای دهه 90 از چه وضعیتی برخوردارند البته در تمام این سال‌ها، تلاش‌ها و اقدامات مثبت و نتیجه بخش فراوانی نیز انجام گرفته است اما نتایج حاصل و نقطه‌ای که اکنون در آن قرار داریم با آنچه درخور جایگاه رفیع نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران است، فاصله فراوانی دارد.
حسینیان: یک زن رییس مجلس نهم باشد رییس و نایب رییس اول و دوم و کل کار پردازان و منشی ها به عهده خانم ها گذاشته شود
سارقان دسته چک و موبایل دایی را پس دادند سارقانی که در لحظه تصادف علی دایی پول،ساعت مچی و دسته چک او را به سرقت برده بودند از طریق واسطه هایی دسته چک و موبایل سرمربی راه آهن را پس فرستادند.
آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز قیمت آنلاین طلا بر حسب گرم طلای 17 عیار 73086 تومان طلای 18 عیار 77751 تومان طلای 21 عیار 90647 تومان طلای 22 عیار 93289 تومان طلای 24 عیار 103644 تومان
تولد نوزادی که خون ندارد اولویا نوروتن" دختر شش ماهه ای است که طی یک پدیده نادر بدون وجود خون در رگ هایش متولد شد. براساس گزارش ها، این دختر هنگامی که بدنیا آمده است در رگ هایش خون جاری نبود و بدون خون زنده ماند و به حیاتش ادامه داده است. طبق تشخیص پزشکان استرالیایی، این نوزاد هنگام تولد تمامی خونی را که در رگ هایش جاری بوده را از دست داده است
هاشمی: باید روی مردم حساب کرد "با این حجم زیاد درآمد نفتی که الان داریم و به علاوه این ظرفیت صادراتی که الان برای ما به خصوص در زمینه تولیدات پتروشیمی و خدمات و سایر موارد پیدا شده، نباید مشکل می‌داشتیم. فکر می‌کنم بیکاری‌ها و این مشکلات خیلی غیرعادی است." "....فکر می‌کنم با این درآمد عظیم و ظرفیت کاری که در کشور هست، الان بیکاری خیلی غیرمعمول است. فقط مسئله مدیریت است. اگر مدیریت نیرومندی در کشور کارها را به عهده بگیرد، همین حالا می‌تواند خیلی زود با یک حرکت‌های جهشی این مسائل را حل کند."
تعویق 2 روزه واریز یارانه فروردین یارانه 45500 تومانی فروردین ماه که قرار بود امروز سه شنبه واریز شود، با دو روز تاخیر پنج شنبه واریز می شود و همان روز قابل برداشت است.
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز گسترش: افزایش صنعتی سازی مسکن به 90 درصد؛ 700 هزار مسکن مهر واگذار می‌شود برای نخستین بار در تاریخ طی سال 2012 رخ می‌دهد: دو هزار میلیارد دلار هزینه واردات نفت خام جهان رئیس هیات عامل ایدرو: 39 طرح صنایع های‌تک امسال کلید می‌‌خورد ملت ما: نمایندگان مجلس مطرح کردند؛ راهکارهای عملیاتی شدن رونق تولید ملی برداشت مجدد بانک مرکزی از بانک‌ها طرح استیضاح شیخ‌الاسلامی کلید خورد
چهار تخلف دولت در تعطیلات عید *از طرفی نمایندگان مجلس نمی‌توانند در برابر قانون شکنی‌های مسئولان قوه مجریه بی‌تفاوت باشند و از طرف دیگر رویاروئی مجلس و دولت در هیچ زمانی به نفع کشور نیست و نباید زمینه‌ای فراهم شود که وقت و امکانات این دو قوه و سایر دستگاه‌ها صرف منازعات شود.
لاریجانی: افزایش یارانه ها خلاف قانون است مجلس شورای اسلامی نمی تواند با طرح های غیر کارشناسی که طوفان تورم ایجاد می کند موافقت کند نظیر وضعی که در چند ماه گذشته اتفاق افتاد و ثروت مردم را تقلیل داد.
اخطارهای غیررسمی ایران به عربستان کرمی از اخطارهای غیررسمی ایران به آل‌سعود درباره سوریه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود رژیم سعودی به عاقبت اقدامات ضدایرانی و حرکت در پازل آمریکا فکر کند و ادبیات خود را در مقابل تهران اصلاح کند.
باهنر: مجلس خواستار استیضاح وزیر کار است نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت:تا آنجایی که در جریان هستم استیضاح کنندگان تمایل دارند استضیاح وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس مطرح شود.
قیمت انواع سکه در بازار امروز تهران کشتی آرای با بیان اینکه نوسانات قیمت سکه در این مدت در حد 2 تا 3 هزار تومان بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر با فعال شدن بازار سکه و طلا، گزارشی مبنی بر افزایش تقاضا برای خرید نبوده است که در پی آن شاهد افزایش قیمت ها باشیم.
ناگفته های خواندنی هاشمی رفسنجانیهاشمی رفسنجانی می گوید: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟... مثلاً کاری که می‌خواستیم با ترکمنستان انجام بدهیم که نگذاشتند و خیلی حیف شد. بنا بود گاز ترکمنستان از طریق ایران به دنیا صادر شود. آقای نیازوف اصرار داشت و به اینجا آمد و اصرار کرد ساخت خط لوله را افتتاح کنیم و حتی در جوش دادن لوله‌ها هم شخصاً شرکت کرد و آن زمان تصاویرش هم پخش شد.... مواردی از این قبیل داریم که نشد. ولی می‌خواستیم که بشود."... من آن موقع، دنبال احیای میراث فرهنگی شیعه در عربستان بودم.
پشت پرده کاهش واردات نفت خام ترکیه از ایران آمریکا گفته بود این 11 کشور به میزان زیادی، واردات نفت خام از ایران را کاهش داده اند و به همین دلیل برای مدت زمان معینی از تحریم ها معاف شده اند.
برنامه جدید استخدام دولتی در سال 91 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: تامین نیروی انسانی مناطق محروم و استخدام‌های جدید از مهم ترین اولویت‌های این معاونت در سال جدید خواهد بود.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز دنیای اقتصاد: رئیس کل بانک مرکزی چالش های پیش رو را تحلیل کرد؛ تصویر اقتصادی از سال جدید مقام معظم رهبری تبیین کردند: راهبردهای اقتصادی سال 91 در تعطیلات عید نوروز استارت خورد؛ آغاز فاز دوم هدفمندسازی شرق: بغداد به جای استانبول اعلام افزایش 28 هزار تومانی واریز یارانه بحث انگیز شد؛ مردم نگران؛ مجلس معترض رهبر اپوزیسیون برمه؛ از حبس خانگی تا ورود به پارلمان؛ "سوچی" در انتخابات پیروز شد
۱۹حوزه انتخابیه منتظر تأییدشورای نگهبان نوری از برگزاری انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در 15 اردیبهشت خبر داد و گفت که از 207 حوزه انتخابیه 188 حوزه تایید و 19 حوزه انتخابیه منتظر تایید شورای نگهبان است.
هشدار مصباحی مقدم درباره انتصاب مرتضوی عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد برخی خبرها مبنی بر اینکه رییس جمهور عنوان کرده است در صورت استیضاح وزیر کار مرتضوی را سرپرست این وزارتخانه می کند، اظهار داشت: با توجه به شناختی که از رییس جمهور داریم احتمالا این کار را هم بکنند ولی این نشان دهنده یک نوع روحیه ناسازگاری است .مرتضوی متهم اصلی پرونده کهریزک است و به اتهامات او رسیدگی نهایی نشده است.
پیش‌بینی اکونومیست از نرخ تورم ایران واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه فوریه 2012 خود نرخ تورم ایران در سال 89 را 10.1 درصد برآورد و پیش‌بینی کرد که این شاخص در سال 90 به 21.2 درصد برسد، حال آنکه به اعتقاد این واحد اقتصادی، نرخ تورم ایران امسال برابر با 23.6 درصد خواهد بود.
اوباما طرح تنبیه خریداران نفت ایران را تایید کرد کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا اطمینان یافته است که نفت‌خام به میزان لازم و کافی در بازارهای جهانی وجود دارد و تشدید تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران٬ آسیبی جدی به متحدان آمریکا در جهان وارد نخواهد کرد. به همین خاطر این فشارها قرار است باز هم افزایش یابد
پیش بینی توکلی درباره اتفاقات سیاسی سال جدید وی درباره تفاوت زندگی سیاستمداران با دیگر مردم هم گفت: اگر مواظب نباشند و غفلت پیدا کنند، زندگیش شان از آنها جدا می شود. نماینده مردم تهران در مجلس هشتم مهمترین مشخصه سیاست در ایران را بنا بر ادعا عین دیانت بودن دانست و خشک ترین قانونی که مجلس تا به حال تصویب کرده است را قوانین علیه مواد مخدر تصویب دانست.
نگاهی به مهم ترین رویدادهای مازندران در سال 1390 اشاره: شاید آخر سال بهانه ای برای ما باشد تا بار دیگر سخنی با خوانندگان گرامی داشته باشیم. اما زمانی این هم کلامی و هم صحبتی شیرین و پر حلاوت خواهد بود که کیفیت زندگی انسانها تغییر کند و تلخ ترین اوقات برای ما زمانی است که از افزایش محرومیت ها، کاستی ها، تنگناها و نارسایی گفتیم و نوشتیم. با شما بودیم، یکسال تمام کار روزنامه، روزنه ای برای مرور خاطرات مردمی که در یک اجتماع انسانی و گستره ای چون خطه سبز آبی مازندران زندگی می کنند.
شورای نگهبان انتخابات مجلس درهفت حوزه انتخابیه مازندران را تایید کرداستاندار مازندران گفت : شورای نگهبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفت حوزه انتخابیه استان را تایید کرده است.
کشتی گیران مازندرانی به اردوی تیم ملی آزاد و فرنگی فراخوانده شدند رییس هیات کشتی مازندران گفت : هشت کشتی گیر آزاد کار و 5 کشتی گیر فرنگی کار مازندرانی برای حضور قدرتمندانه در رقابت های معتبر المپیک لندن به اردوی آماده سازی تیم های ملی آزاد و فرنگی کشور دعوت شدند .
کتاب فرهنگ بازی‌های بومی مازندران رونمایی شد کتاب ' فرهنگ بازی‌های بومی مازندران ' دوشنبه شب در نخستین جلسه شورای اداری استان در ساری رونمایی شد. به گزارش سلام شمال، کتاب فرهنگ بازی های بومی مازندران در سه جلد و 384 صفحه توسط ' مراد علی نعمتی '، از روزنامه نگاران استان و سردبیر هفته نامه جویبار تالیف شده است.
اقامت مسافران نوروزی در مازندران، 14 درصد رشد داشت استاندار مازندران گفت : اقامت مسافران نوروزی امسال در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 14 درصد رشد داشته است.
تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از بهار مازندرانطبیعت زیبای مازندران یکی نقاط دیدنی ایران است که همه ساله در هر فصلی گردشگران داخلی و خارجی را به خود جزب می کند. شبکه جام جم امروز عکس هایی متفاوت از طبیعت زیبای مازندران در ابتدای بهار منتشر کرده است که در اینجا می بینید. محمد رضایی عکاس جام جم تصاویر هوایی از طبیعت هزار رنگ بهار مازندران تهیه کرده است.
موزه روستایی مازندران راه‌اندازی می‌شودمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: موزه روستایی مازندران عملیاتی می‌شود.
یارانه مرحله چهاردهم مازندرانی‌ها آماده شدرئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران از آماده بودن مبلغ یارانه مرحله چهاردهم به سه میلیون و 80 هزار مازندرانی خبر داد.
ورود 7 میلیون گردشگر از محور هراز به مازندران رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل گفت: 6 میلیون و 835 هزار گردشگر و مسافر در تعطیلات نوروزی از محور هراز وارد مازندران شدند.
جاذبه های بکر گردشگری و طبیعی نکا، پذیرای مسافران استبه گزارش سلام شمال ، شهرستان نکا با جمعیتی 110 هزار نفری، در فاصله 15 کیلومتری از ساری (مرکز استان مازندارن) قرار دارد و با قرار گرفتن در مسیر زیارت امام رضا (ع) همه ساله مسوولان این شهرستان را به ارائه خدمات مناسب به اسکان مسافران نوروزی و ایجاد تفرجگاه ها و گردشگری ترغیب می کند.
بازدید 20 هزار دانش آموز و فرهنگی مازندرانی از مناطق جنگیفرمانده بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه کربلای مازندران گفت: پارسال حدود20 هزار دانش آموز وفرهنگی مازندرانی از مناطق علمیاتی جنوب کشور بازدید کردند.
تعداد مسافران ورودی به مازندران از مرز15میلیون نفر گذشتجانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: :تعداد مسافران ورودی به استان از 25اسفند ماه گذشته تا پایان روز 12فروردین ماه جاری به 15میلیون و 300 هزار نفر رسید.
دستگیری 30 نفر در یک پارتی شبانه در نوشهردختر و 13 پسر که در یکی از باغ ویلاهای اطراف شهر نوشهر پارتی شبانه‌ای را برپا کرده بودند توسط نیروهای بسیج و انتظامی نوشهر دستگیر شدند.
اعزام هنرمندان آملی به راهیان نور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: 30 هنرمند آملی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند. به گزارش سلام شمال ، محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه نکوداشت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: به برکت این شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بر قله‌های رفیع و منیع افتخار ایستاده است.
آمار مسافران ورودی به مازندران از مرز 12 میلیون نفر گذشت جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: :تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از شهرستان ساری، نقی کلانتری بعدازظهر امروز در حاشیه نشست اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید.
بازارچه نوروزی صنایع دستی شرق مازندران آغاز به‌کار کرد سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا از افتتاح بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی شرق مازندران با محوریت شهرستان نکا خبر داد.
بازدید حدود 3 میلیون گردشگر از مراکز تاریخی مازندران معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفر مازندران از بازدید حدود 3 میلیون نفری گردشگران از مراکز تاریخی و فرهنگی مازندران خبر داد.
برپایی 33 نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی 33 نمایشگاه عفاف و حجاب در امامزادگان مازندران خبر داد.
کاهش قیمت میوه در مازندران مسئول کمیته نظارت و بازرسی ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: میوه در مازندران با کاهش قیمت و انواع پروتئین‌ها با نوسان قیمت مواجه بود که در روزهای اخیر نرخ مناسبی برای مایحتاج عمومی اتخاذ شده است.
ورود مسافران به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشتمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ورود مسافران به مازندران از مرز دو میلیون نفر گذشت. به گزارش سلام شمال محمدنقی کلانتری در نشست اداری ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: تعداد مسافران ورودی به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشت.
مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف می‌شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنج ساله مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران کلنگ احداث پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی روستایی چاسرکا بابل با حضور مسئولان به زمین زده شد.
مازندران دومین استان پرخطر جاده‌ای کشور است سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مازندران در ردیف دومین استان پرخطر جاده‌ای بعد از آذربایجان شرقی است. به گزارش سلام شمال مهدی ولی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر استان در تعطیلات نوروزی ارائه کرد.
مشکل جمع‌آوری زباله ساری امروز برطرف می‌شودمدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مازندران گفت: انباشت زباله در ساری مورد انتقاد شهروندان بود که این مشکل تا بعدازظهر امروز برطرف می‌شود. به گزارش سلام شمال علیرضا جانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران اظهار داشت: برای هماهنگی بیشتر در ستاد تسهیلات سفر جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و نتیجه آن حضور همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد تسهیلات سفر است.
محدودیت‌های ترافیکی مازندران در تعطیلات نوروزیفرمانده پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی این استان در تعطیلات نوروزی را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال جعفر محمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره محدودیت‌های ترافیکی مازندران اظهار داشت: به منظور ارتقای ضریب ایمنی و ایجاد کشش و روانی ترافیک تا 14 فروردین ماه جاری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در محورهای پرترافیک کشور اجرا می‌شود.
والیبال کاله مازندران آسیایی شدکاله مازندران مقتدرانه جام قهرمانی لیگ برتر والیبال را بالای سر برد و با شکست سه بر صفر سایپای البرز رویای دست نیافتنی مردم شمال کشور را محقق کرد.
ورود 2 میلیون 700 هزار مسافر به مازندرانمعاون گردشگری مازندران با اشاره به جو آفتابی استان، از ورود 2.7 میلیون مسافر تاکنون به مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال ، محمد نقی کلانتری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران افزود: با توجه به آفتابی بودن هوا یش بینی می شود حضور گردشگران در استان چشمگیر باشد.
برنامه جشن‌های نوروزی مازندران اعلام شد برنامه جشن‌های نوروزی از سوی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دائمی سفر مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال مهران حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: جشن‌های نوروزی مشترک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شهرداری‌های سطح استان و میراث فرهنگی در ایام نوروز برگزار می‌شود.
سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران استمدیرعامل شرکت مخابرات مازندان با اشاره به اینکه سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران است از تغییر سامانه 1818 به 2020 خبر داد.
ارائه 25 هزار بسته فرهنگی به مسافران نوروزی در ساریشهردار ساری گفت: لوح فشرده‌ای که حاوی نقاط گردشگری شهر، دعای سال تحویل، نقشه شهر ساری و موسیقی محلی است به مسافران هدیه می‌شود که در 25 هزار بسته طراحی و تهیه شده است.
اجرای 250 ماموریت توسط اورژانس مازندراندبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: طی دور اول سفر، اورژانس مازندران 248 ماموریت انجام داد که 104 ماموریت برای تصادف بود.
دستگیری مدیران دو سایت غیراخلاقی رییس پلیس فتای استان گیلان از شناسایی و دستگیری مدیران دو سایت اینترنتی که در پوشش فضای مجازی در رشت اقدام به انجام فعالیت‌های غیراخلاقی کرده بودند، خبرداد.
تولید کنندگان گیلان حمایت می‌شوندمعاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: امسال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حفظ اشتغال کارگران و حمایت از تولید کنندگان گیلان اقدام‌های زیربنایی در بعد اقتصادی انجام می‌شود که بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
ثبت نام زائران حج تمتع گیلان اینترنتی است به گزارش سلام شمال حسن یگانه بعد از ظهر امروز در جلسه حج و زیارت استان با بیان اینکه زمان ثبت نام زائران حرم نبوی از 17 فروردین آغاز می‌شود، اظهار داشت: از زائران مشمول تشرف به حج تمتع می‌خواهیم به یکی از کاروان‌های تمتع 91 مراجعه کنند.
بازدید 212 هزار گردشگر نوروزی از ماسوله شهردار ماسوله از بازدید بالغ بر 212 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی نوروزی از این شهرک تاریخی خبر داد.
گزارش تصویری/ روستای سوباتان تالش روستای سوباتان که در شهرستان تالش واقع است با موقعیت منحصر به فردی که به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی دارد در فهرست چند روستای گردشگری استان قرار دارد.
روز طبیعت نماد مهرورزی، دوستی و پالایش روح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به مناسبت روز طبیعت با انتشار پیامی نوشت: در سیزدهمین روز فروردین ماه که به نام روز انس با طبیعت نامگذاری شده بیاییم با مهرورزی و دوستی با طبیعت مهربان باشیم .
سوسن چلچراغ شاهکار آفرینش در گیلان گل نادر سوسن چلچراغ یکی از شاهکارهای خلقت آفرینش در دل طبیعت گیلان بوده که محل رویش آن ثبت ملی طبیعی شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سوسن چلچراغ گیاهی نادر است که تنها در دو نقطه یکی در ایران روستای داماش رودبار و دیگری در لنکران جمهوری آذربایجان می‌روید و نخستین گیاهی است که رویشگاه اصلی آن به عنوان اثر ملی طبیعی در ایران به ثبت رسیده‌ است.
سرمایه‌گذاری 1000 میلیاردی گردشگری لنگرود وی، ساحل چاف و چمخاله، پارک فجر، روستاهای نمونه گردشگری، باغ‌های چای، منطقه ییلاقی هلودشت، پارک جنگلی مریدان و... را از جاذبه‌های زیبای لنگرود برشمرد. فرماندار لنگرود، آثار تاریخی این شهرستان را پل خشتی و محوطه کاروانسرای قدیمی ذکر کرد و افزود: اطاقور نیز یک شهر کوهپایه‌ای در لنگرود است که زیبایی‌های خاصی دارد.
استقبال مسافران از صنایع دستی گیلان صنایع دستی گیلان مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.
حضور 700 هزار زائر در بقاع متبرکه گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از حضور بالغ بر 700 هزار زائر در بقاع متبرکه این استان خبر داد.
ورود انبوه مسافران نوروزی به ماسوله شهردار ماسوله از ورود انبوه مسافران نوروزی به این شهرک تاریخی خبر داد.
خدمات‌رسانی به 192 هزار مسافر نوروزی در گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از ارائه خدمات به 192 هزار و 665 نفر مسافر نوروزی در این استان خبر داد.
آغاز جشنواره نوروزی در میراث روستایی گیلانجشنواره نوروزی با حضور استاندار گیلان در موزه میراث روستایی این استان آغاز شد. به گزارش سلام شمال جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی گیلان صبح امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان در این موزه برگزار شد.
ورود 102 هزار خودرو به گیلان فرمانده پلیس راه گیلان گفت: تا پایان روز سه‌شنبه بیش از 102 هزار و 38 دستگاه خودرو از مسیر آزادراه قزوین ـ رشت وارد گیلان شده است. به گزارش سلام شمال مجید جمشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت در تمام محورهای استان به ویژه رشت‌ ـ قزوین عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.
نمایشگاه سوغات گیلان در رشت گشایش یافتنمایشگاه صنایع‌ دستی و سوغات گیلان همزمان با عید نوروز در رشت گشایش یافت. به گزارش سلام شمال ، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی گیلان در 19 غرفه در جنب بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت گشایش یافت.
تخفیف 30 درصدی مراکز اقامتی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تخفیف 30 درصدی اقامت در مراکز زیرپوشش این اداره کل در ایام نوروز خبر داد. به گزارش سلام شمال ، امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از مراکز اقامتی این شهرستان با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز تمهیداتی برای مهمانان در مراکز اقامتی استان اندیشیده شده است، اظهار داشت: 30 درصد تخفیف برای اقامت مهمانان به مراکز اقامتی زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.
برگزاری جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره نوروزی همزمان با آغاز سال جدید در موزه میراث روستایی این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از موزه میراث روستایی روستایی استان گیلان آمادگی این موزه را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کرد.
صنایع‌دستی تبلور فرهنگی و بومی مردمان گیلان استصنایع‌دستی گیلان تبلور عینی فرهنگ و هنر بومی مردمان سرزمین گیلان و آمیخته با سنت‌های گذشتگان و پیوند دهنده نسل قدیم و جدید و بهترین سوغات استان است. به گزارش سلام شمال آنچه آدمی در گذر از تاریخ زندگی خود آفریده یادبودهایی در فاصله بین تولد و مرگ به مدد قدرت اندیشه خود است که تجلی آفریدگاری خداوند است.
تایید انتخابات 10 حوزه گیلانبه گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به بررسی شکایت‌های داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمام شهرستان‌های گیلان توسط شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بررسی 10 حوزه انتخابیه از مجموع 11حوزه انتخابیه استان توسط شورای نگهبان انجام شده است.
مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان جان باخت به گزارش سلام شمال محمد مهدی مقدم مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان به همراه نریمان مژدهی از پایگاه مقاومت امام رضا (ع) گلسار رشت به هنگام بازگشت از سفر معنوی راهیان نور جان خود را از دست دادند و به رحمت الهی پیوستند.
توزیع بیش از 180 هزار جلد پیک نوروزی در گیلانمعاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از توزیع 184 هزار جلد پیک نوروزی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'روح انگیز آسایش طلب' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پیک ها بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی استان گیلان به مناسبت تعطیلات نوروزی توزیع شده است.
قویترین مردان گیلان انتخاب شدند رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان گفت: نهمین دوره رقابت های قویترین مردان استان گیلان با معرفی نفرات برتر پایان یافت. به گزارش سلام شمال 'محمد ذات پرور' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان این رقابت ها، زبده ترین ورزشکاران این رشته زیر نظر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان در سالن شهید ربیعی بندرانزلی با هم به رقابت پرداختند.
کاهش میزان جرایم اجتماعی در گیلانفرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: جرائم اجتماعی در سال جاری در استان کاهش یافته است. به گزارش سلام شمال ، سردار 'قائدرحمتی' در مصاحبه ای مطبوعاتی با نمایندگان رسانه های گروهی گیلان اظهار داشت : امسال در گیلان سرقت 14درصد، در بخش جرائم خشن مانند سرقت های به عنف و آدم ربایی 21درصد و درگیری منجر به قتل 12درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .
طرح 'آرامش بهاری' در گیلان به اجرا درآمد به مناسبت فرارسیدن نوروز، طرح 'آرامش بهاری' از امروز (یکشنبه) در بقاع متبرکه استان گیلان به اجرا درآمده است. به گزارش سلام شمال مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح از امروز در 105 بقعه متبرکه استان به اجرا درآمده و تا 14 فروردین 91 ادامه دارد.
شاعر گیلانی در جشنواره بین المللی نوروز در تاجیکستان می سراید 'اشکان صمصام' از شاعران گیلانی، به عنوان تنها نماینده از جمع شعرای ایران، برای شعرخوانی در سومین جشنواره بین المللی نوروز، راهی کشور تاجیکستان می شود.
اجرای 78 برنامه فرهنگی و هنری طی ایام نوروز در گیلانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: 78 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت جشن نوروز 91 در شهرستان های استان در نظر گرفته شده که پذیرای گردشگران نوروزی خواهد بود.
سرانه فضای ورزشی گیلان افزایش می یابد مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان از افزایش دو برابری سرانه فضای ورزشی استان تا پایان برنامه توسعه پنجم خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در گیلان 6 دهم متر مربع است، افزود: این سرانه تا پایان برنامه توسعه پنجم باید به یک و دو دهم مترمربع افزایش یابد
گزارش تصویری / استقبال از بهار در ماسولهبا نزدیک شدن به سال جدید مردم روستای تاریخی ماسوله به استقبال بهار رفتند.
افزایش کشف مواد مخدر صنعتی در گیلان : رئیس پلیس گیلان از افزایش 110 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائدرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: نیروی انتظامی سازمانی گسترده و متنوع در ارائه خدمات به مردم است.
افتتاح بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان عصر امروز در جریان افتتاح از بانک نشای برنج در روستای اسپند صومعه‌سرا اظهار داشت: این بانک نخستین بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا است.
مردی 2 فرزند و مادر خود را به قتل رساند مردی در روستایی میرمحله گرگان دو فرزند و مادر پیر خود را به قتل رساند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان صبح امروز مردی 42 ساله به نام ق-ح یک فرزند دختر دو ساله و پسر چهار ساله خود را به همراه مادرش خفه کرد و به قتل رساند.
ظرفیت‎های گردشگری گلستان ناشناخته مانده است معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت:‎ ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان ناشناخته مانده است به همین دلیل به دنبال برگزاری همایش‎های بزرگ در استان هستیم.
اختصاص 193 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گلستان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: هر دستگاه براساس شرح وظایف و اولویت‎های مشخص شده برنامه‎های را در طول سال بر عهده دارد، اما یک‎سری از برنامه‎ها با هماهنگی صورت گرفته در کشور و همچنین سطح استان از اولویت برنامه‎ها در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. وی توجه به بخش کشاورزی را از جمله اولویت‎های کاری سال 1391 برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش در سال گذشته کارگروهی به منظور تدوین برنامه برای پیشبرد و توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور شکل گرفت و در سطح استان نیز این کارگروه با حضور استاندار برگزار شد.
سفر بیش از 6 میلیون مسافر به گلستان دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان گفت: میزان ورود مسافران و گردشگران به استان از زمان آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات سفر استان تا 12 فروردین 1391 به 6 میلیون و 204 هزار و 344 نفر رسید.
موزه های گلستان، میزبان مسافرین نوروزی استان گلستان دارای 7 موزه گردشگری در حوزه های مختلف است که در ایام نوروز میزبان مسافرین نوروزی می باشد. به گزارش سلام شمال از این تعداد مردم شناسی، حیات وحش، کاخ موزه، باستان شناس، صنایع دستی و بخش های دیگر می باشد.
بازدید بیش از 68 هزار نفر از موزه های استان گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: تا پایان روز یازدهم نوروز 91 تعداد 68 هزار و 169 نفراز موزه های استان بازدید کرده اند. به گزارش سلام شمال ، 'قربان عباسی' افزود: موزه گرگان 2 هزار و 618 نفر، گنبدقابوس 55 هزار و 148 نفر و کاخ موزه گرگان 4 هزار و 737 نفر بازدیدکننده داشته است.
آشوراده زیباترین آبادی در دریای خزر است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شبه جزیره آشوراده به عنوان زیباترین و محبوب‌ترین آبادی در دل دریای خزر است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قربان عباسی اظهار داشت: این شبه جزیره در محاصره امواج دریا در سه کیلومتری غرب شهر بندرترکمن واقع است و ساماندهی ساحل این جزیره و طبیعت زیبای آن جذب گردشگران است.
نارضایتی زائران گلستانی از وضعیت نامناسب فرودگاه گرگان خدمات مناسب در فرودگاه گرگان نارضایتی زائران گلستان را به همراه داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان چندی پیش گزارشی مبنی بر اینکه گلستانی‌ها حاجیان خود را گل‌آلود در فرودگاه گرگان بدرقه کردند و از مسائل و مشکلات برای ارائه خدمات مناسب در این فرودگاه سخن به میان آوردیم.
فعالیت شبانه‌روزی 2 هزار عضو هلال‌احمر در گلستان دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: 2 هزار و 207 عضو جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در استان فعالیت و خدمات درمانی و بهداشتی را به طور شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه می‌کنند.
ظرفیت‌های گردشگری گلستان باید معرفی شود به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان منوچهر جهانیان صبح امروز در سفر به استان گلستان از مرز اینچه‌برون بازدید کرد و با دیدار از پایانه‌ مرزی فعالیت‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفر را در بخش داشلی‌برون بررسی کرد و در جریان نوع خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در این بخش قرار گرفت و عملکرد ستاد تسهیلات سفر را مطلوب دانست و اظهار داشت: اقدامات ستاد تسهیلات سفر در توسعه و رونق گردشگری تاثیرگذار است.
تصویب تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه ایران سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصوبه جدید حاوی بسته تدابیر مشخص مورد توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه از جمله محدودیت های خرید و فروش نفت و محصولات نفتی ، فرآورده های صنعت پتروشیمی و توقیف سرمایه های بانک مرکزی ایران است.
استقبال 150 هزار زائر از بقاع متبرکه گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از استقبال حدود 150 هزار زائر تا پایان روز جمعه تعطیلات نوروزی از بقاع متبرکه این استان خبر داد.
گلستان هدف اقتصادی و گردشگری مسافران دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان گفت: گلستان به هدف اقتصادی و گردشگری، مسافران و گردشگران تبدیل شده است.
وعده‌های استاندار گلستان برای سال 91 استاندار گلستان افتتاح کامل پروژه راه جنگل گلستان را از مهمترین پروژه های سال جاری در استان برشمرد.
اجرای دو طرح کلان ملی در مازندرانمعاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این طرح ها در بازده زمانی سه تا پنج سال بهره برداری خواهد شد.
تشکیل 5 ستاد گردشگری در مرزبانی گلستانفرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: در نوروز 1391، در پنج قسمت مرزهای استان ستاد راه‎اندازی شده است که شامل چهار ایستگاه و یک نمایشگاه می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان، ولی‎الهق رضایی‎نژاد اظهار داشت: نمایشگاه در روز اول فروردین 1391 در بازارچه پل اینچه‎برون افتتاح شد که شامل غرفه‎هایی چون، شهدای مرزبانی، ماکت منطقه مرزی، مسابقه تیراندازی با سیمیلاتور و دارت، توزیع نان و شیرینی ترکمن و توزیع صبحانه گرم است.
نوروز بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‎های گلستان استاستاندار گلستان گفت: نوروز باستانی فرصتی برای معرفی جاذبه‎های تاریخی و توریستی استان به مسافران و گردشگران است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان، جواد قناعت در بازدید از دبیرخانه متمرکز این ستاد اظهار داشت: در این ایام خاص بهترین فرصت برای شناساندن استان به مسافران و گردشگران و استان‎های دیگر موجود است.
صنعت گردشگری از محورهای توسعه پایدار گلستان استمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به ظرفیت خوب گردشگری این استان گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از محورهای توسعه پایدار و همه جانبه استان است. به گزارش سلام شمال قربان عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اجرای فعالیت متمرکز و استقرار نمایندگان تام‌الاختیار کمیته‌های ستاد در دبیرخانه ستاد برای نخستین بار در سطح کشور، استقرار سه چادر آمارگیری در مبادی ورودی در شرق، غرب و جنوب استان و راه‎اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در فرودگاه گرگان با حضور نماینده جوامع زیرپوشش از موارد مورد توجه در این ایام است.
اجرای 560 کیلومتر شبکه گاز در سطح گلستانمدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: این شرکت در مجموع حدود 560 کیلومتر شبکه را در سطح استان اجرا کرده که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: در همین راستا تعداد 12 هزار انشعاب گاز نصب شده 36 هزار مشترک نیز جذب و به مجموع مشترکان گاز استان اضافه شدند.
بلوتوث اطلاعات گردشگری گلستان به مسافرانمسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه اندازی سامانه بلوتوث برای اطلاع رسانی گردشگری استان در این اداره کل به منظور اطلاع رسانی هر چه بهتر به مسافران نوروزی استان خبر داد.
پیش‌بینی ورود 8 میلیون مسافران نوروزی به گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان افزود: پیش‎بینی می‎شود این رقم امسال به 8 میلیون نفر افزایش یابد. به گزارش سلام شمال قربان عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه، به فرد یا خانواده‎ای که منزل خود را به مدت 24 ساعت برای رسیدن به مقصدی ترک کند مسافر می‎گویند اظهار داشت: سال گذشته 5 میلیون و 600 مسافر در مقطع عید وارد استان شده بودند.
رشد 53 درصدی صادرات گلستان در سال جاریرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صادرات استان در 11ماهه سال جاری از لحاظ ارزشی 53درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال مهندس 'فحر موحدی' روز شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه حدود 88 درصد برنامه صادرات استان در 11 ماهه سال جاری محقق شد، اظهار داشت: برنامه صادرات استان در سال جاری 200 میلیون دلار بوده که 177 میلیون دلار آن محقق شده است.
گلستان جزء پنج استان برتر در مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتبه گزارش سلام شمال 'علیرضا جمشیدی' روز شنبه در هفتمین و آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال 90 اظهارداشت: در زمینه مقابله ، کشفیات ، دستگیری معتادین خطرناک ، پاکسازی مناطق آلوده و انجام اقدامات فرهنگی، اقدامات مناسبی در استان انجام شده است.
افتتاح ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان در محل دبیرخانه ستاد در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور نمایندگان کمیته های ده گانه افتتاح شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، قایم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در سخنانی گفت: با ایجاد مرکز فرماندهی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در این مرکز می‌توانیم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.
اختصاص یکهزار و 646کلاس مدارس گلستان برای اسکان فرهنگیانبه گزارش سلام شمال 'سید ضیاء حسینی' روز یکشنبه با اشاره به آمادگی کامل ستاد اسکان استان بمنظور استقبال از فرهنگیان اظهارداشت: مدارس تحت پوشش ستاد اسکان از نظر میزان تجهیز و آماده سازی به سه دسته ویژه ، مجهز و عادی تقسیم می شود.
کاهش 11درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده های گلستانرئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان از کاهش 11 درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده­ای استان طی سال 90 خبر داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ پاسدار 'علی اصغر مهری' روز یکشنبه اظهارداشت: در این مدت تصادفات فوتی 12 درصد و تصادفات جرحی 5 درصد کاهش داشته است.
سرقت تحت پوشش مأمور، شیوه جدید سارقان در گلستانمعاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به شیوه جدید سرقت در استان ،نسبت به سرقت تحت پوشش مأموران انتظامی هشدار داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ 'عسگر ساوری' روز یکشنبه گفت: استفاده از پوشش مأموران انتظامی یا مأموران دولتی یکی از شیوه­های جدید سارقان می­باشد.
گرگان بیشترین سطح آلودگی سبزیجات را داردبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: بخش‎هایی از اراضی کشاورزی استان که غالبا در آنها سبزیجات کشت می‎شود، تحت آبیاری مناطق آلوده قرار دارد.
64 بقعه گلستان غبارروبی و عطرافشانی شدند به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در طرح آرامش بهاری با آراسته شدن اماکن متبرکه در روزهای پایانی سال و ایجاد فضای معنوی، زمینه مناسبی برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم شده است.
توسعه اشتغال در گلستان با جدیت پیگیری می‎شود به گزارش سلام شمال ، جواد قناعت ز در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: موضوع اشتغال یکی از موضوعات اساسی و مهم نظام و دولت کریمه است و تقریبا دو سال می‎شود که رئیس جمهور و هیئت وزیران به این امر به خوبی پرداخته‎اند و ستاد عالی اشتغال در تهران نیز به شکل مرتب برگزار می‎شود و در استان نیز مبحث اشتغال توسط مدیر ارشد و مدیران دستگاه‎های اجرایی به جدیت پرداخته می‎شود.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.
به بهانه سالروز ملی شدن صنعت نفتتصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ‎ 29اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
گرگان؛ بهشت طبیعت گردی برای مسافران نوروزیشهر گرگان مرکز استان گلستان با داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، بهشت طبیعت گردی محسوب می شود و ایام نوروز فرصتی است تا مسافران از جاذبه های این شهرستان دیدن کنند.
تولید انرژی از زباله ها رویکردی نوین در کلانشهر رشتبه گزارش سلام شمال به نقل از مهر، اجرای این طرح می تواند از یک طرف گام موثری در مدیریت مواد زاید شهری و از سوی دیگر برای تامین انرژی و تولید برق که نیاز همیشگی کشور است، اقدامی ارزشمند محسوب شود. تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر رشت اجرایی نشده است از اینرو مدیریت شهری می تواند با بکارگیری روشهای دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این شهر کهن انجام دهد.
خانه‌تکانی دل و خانه در شادمانی طبیعت زنان روستایی سال‌های نه‌چندان دور در ماه‌های پایانی سال به فکر خانه تکانی افتاده، نه خانه تکانی امروزی که در عصر مدرنیته رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است، خانه تکانی که با « کایر » همسایگان همراه بوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، نوروز آیین باستانی ایرانیان، جشن شکوفایی زمین و رستاخیز بزرگ طبیعت است که چوب خشکیده زمستان را به درختی تنومند و پرشکوفه در بهار تبدیل می‌کند.
پارک جنگلی گیسوم طبیعت سحر‌انگیز گیلان پارک جنگلی گیسوم شاهکار خلقت و طبیعت سحرانگیز گیلان و سوباتان سرزمینی پوشیده از چمن در تالش است. به گزارش سلام شمال تالش به‌عنوان یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که از غرب با اردبیل، از شمال با آستارا و از جنوب با رضوانشهر و ماسال و از شرق با دریای خزر و بندر انزلی همسایه است.
رشت شهر باران‌های نقره‌ای گیلان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود واقع است که امتیازهای بالایی دارد. به گزارش سلام شمال شهر رشت به‌عنوان مرکز گیلان در جلگه مرکزی گیلان و در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط 8 متر از سطح دریاهای آزاد و فاصله 330 کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی درجه یک قزوین به انزلی واقع شده است.
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. به گزارش سلام شمال املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.
نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلاننیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است. به گزارش سلام شمال تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.
یکه‌تازی آناهیتا در فومن یکه‌تازی آناهیتا با ارابه‌اش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال فومن دارای گذشته‌ای پرفروغ و تاریخی است به گونه‌ای که این شهر مرکز گیلان «بیه‌‌پس» و به دارالعماره معروف بود.
رودبار مروارید صدف سبز گیلان رودبار با جاذبه‌های بکر خود مانند مرواریدی در صدف سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال محصول مهم و راهبردی زیتون رودبار با قدمتی بیش از دو هزار سال در این سرزمین تداوم حیات داشته است و رودبار و زیتون اسامی هستند که هر یک نام دیگری را در ذهن تداعی می‌کنند.
لاهیجان شهری که پایتخت گردشگری جهان اسلام شدبه گزارش سلام شمال لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
ماسال شهر شبنم‌های بهاری ماسال دارای طبیعتی سخت مانند صخره‌های کوهستانی و ملایم چون شبنم‌های بهاری است که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گزارش سلام شمال ماسال با موقعیت جلگه‌ای در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا قرار دارد.
ماسوله شهری نهفته در کوهستان جنگلی گیلان شهرک تاریخی ماسوله با واقع شدن در ناحیه کوهستانی و جنگلی گیلان توریستی‌ترین و منحصر‌به‌فرد مناطق شمالی ایران است. به گزارش سلام شمال ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به‌فرد در جهان، وجود کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران است.

اخبار جدید ایران و شمال

اخطارهای غیررسمی ایران به عربستان کرمی از اخطارهای غیررسمی ایران به آل‌سعود درباره سوریه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود رژیم سعودی به عاقبت اقدامات ضدایرانی و حرکت در پازل آمریکا فکر کند و ادبیات خود را در مقابل تهران اصلاح کند.
باهنر: مجلس خواستار استیضاح وزیر کار است نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت:تا آنجایی که در جریان هستم استیضاح کنندگان تمایل دارند استضیاح وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس مطرح شود.
قیمت انواع سکه در بازار امروز تهران کشتی آرای با بیان اینکه نوسانات قیمت سکه در این مدت در حد 2 تا 3 هزار تومان بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر با فعال شدن بازار سکه و طلا، گزارشی مبنی بر افزایش تقاضا برای خرید نبوده است که در پی آن شاهد افزایش قیمت ها باشیم.
ناگفته های خواندنی هاشمی رفسنجانیهاشمی رفسنجانی می گوید: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟... مثلاً کاری که می‌خواستیم با ترکمنستان انجام بدهیم که نگذاشتند و خیلی حیف شد. بنا بود گاز ترکمنستان از طریق ایران به دنیا صادر شود. آقای نیازوف اصرار داشت و به اینجا آمد و اصرار کرد ساخت خط لوله را افتتاح کنیم و حتی در جوش دادن لوله‌ها هم شخصاً شرکت کرد و آن زمان تصاویرش هم پخش شد.... مواردی از این قبیل داریم که نشد. ولی می‌خواستیم که بشود."... من آن موقع، دنبال احیای میراث فرهنگی شیعه در عربستان بودم.
پشت پرده کاهش واردات نفت خام ترکیه از ایران آمریکا گفته بود این 11 کشور به میزان زیادی، واردات نفت خام از ایران را کاهش داده اند و به همین دلیل برای مدت زمان معینی از تحریم ها معاف شده اند.
برنامه جدید استخدام دولتی در سال 91 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: تامین نیروی انسانی مناطق محروم و استخدام‌های جدید از مهم ترین اولویت‌های این معاونت در سال جدید خواهد بود.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز دنیای اقتصاد: رئیس کل بانک مرکزی چالش های پیش رو را تحلیل کرد؛ تصویر اقتصادی از سال جدید مقام معظم رهبری تبیین کردند: راهبردهای اقتصادی سال 91 در تعطیلات عید نوروز استارت خورد؛ آغاز فاز دوم هدفمندسازی شرق: بغداد به جای استانبول اعلام افزایش 28 هزار تومانی واریز یارانه بحث انگیز شد؛ مردم نگران؛ مجلس معترض رهبر اپوزیسیون برمه؛ از حبس خانگی تا ورود به پارلمان؛ "سوچی" در انتخابات پیروز شد
۱۹حوزه انتخابیه منتظر تأییدشورای نگهبان نوری از برگزاری انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در 15 اردیبهشت خبر داد و گفت که از 207 حوزه انتخابیه 188 حوزه تایید و 19 حوزه انتخابیه منتظر تایید شورای نگهبان است.
هشدار مصباحی مقدم درباره انتصاب مرتضوی عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد برخی خبرها مبنی بر اینکه رییس جمهور عنوان کرده است در صورت استیضاح وزیر کار مرتضوی را سرپرست این وزارتخانه می کند، اظهار داشت: با توجه به شناختی که از رییس جمهور داریم احتمالا این کار را هم بکنند ولی این نشان دهنده یک نوع روحیه ناسازگاری است .مرتضوی متهم اصلی پرونده کهریزک است و به اتهامات او رسیدگی نهایی نشده است.
پیش‌بینی اکونومیست از نرخ تورم ایران واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه فوریه 2012 خود نرخ تورم ایران در سال 89 را 10.1 درصد برآورد و پیش‌بینی کرد که این شاخص در سال 90 به 21.2 درصد برسد، حال آنکه به اعتقاد این واحد اقتصادی، نرخ تورم ایران امسال برابر با 23.6 درصد خواهد بود.
اوباما طرح تنبیه خریداران نفت ایران را تایید کرد کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا اطمینان یافته است که نفت‌خام به میزان لازم و کافی در بازارهای جهانی وجود دارد و تشدید تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران٬ آسیبی جدی به متحدان آمریکا در جهان وارد نخواهد کرد. به همین خاطر این فشارها قرار است باز هم افزایش یابد
پیش بینی توکلی درباره اتفاقات سیاسی سال جدید وی درباره تفاوت زندگی سیاستمداران با دیگر مردم هم گفت: اگر مواظب نباشند و غفلت پیدا کنند، زندگیش شان از آنها جدا می شود. نماینده مردم تهران در مجلس هشتم مهمترین مشخصه سیاست در ایران را بنا بر ادعا عین دیانت بودن دانست و خشک ترین قانونی که مجلس تا به حال تصویب کرده است را قوانین علیه مواد مخدر تصویب دانست.
پرسرعت ترین اینترنت دنیا در دستان این یک پیر زن اگر بخواهیم مقوله ارایه اینترنت پرسرعت، قیمت استفاده از آن، میزان دسترسی مردم به خطوط پرسرعت اینترنتی و سطح خدمات آموزشی الکترونیکی را بین کشورهای جهان مورد مقایسه قرار دهیم، سوئد سریع‌ترین خدمات اینترنتی جهان را با ارزان‌ترین قیمت به دست مردم خود می‌رساند.
آیت‌الله جنتی: آمریکا به زودی سقوط خواهد کرددبیر شورای نگهبان تاکید کرد: تهدیدات استکبار جهانی بر علیه مردم ایران بیهوده بوده و آنان جرات حمله به ایران را ندارند. امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: با اتفاقات اخیری که در کشور های اسلامی رخ داده،به زودی شاهد سقوط آمریکا و متحدانش خواهیم بود و به لطف خدا، ذلت آنان را خواهیم دید.
هولناک ترین جنایات سال 90 در نخستین روز آذر ماه سال 90 پدر معتاد پس از آتش زدن دو دختر خردسالش خود را به آتش کشید . حدود ساعت ۸ شب یکم آذر سال 90 وقوع یک مورد آتش سوزی در خیابان قعله مرغی به ماموران پلیس اطلاع داده شد. پس از حضور ماموران در صحنه آتش سوزی و اطفای حریق ماموران کلانتری در یکی از اتاقها با سه جسد سوخته رو برو شدند. پس از بررسی های بیشتر مشخص شد یکی از اجساد مرد و دو جسد دیگر دو دوختر بچه بودند.
انتقاد از اظهارات احمدی نژاد در تاجیکستان امروز که سخنان آقای احمدی نژاد را در تاجیکستان خواندم، سخنانی که بدون مشورت عالمان و فرهیختگان و فقیهان و فیلسوفان اسلامی، و صرفا از سر تفنن و بدون داشتن معلم بیان می شود، دانستم که دست کم یکی از مشکلات اصلی ما همین است که قدر خود را نمی شناسیم. آدمی که قدر خود را نشناسد، چه شخصی که خود را تحقیر می کند و چه کسی که خود را بی دلیل بزرگ نشان می دهد، فردی ناآگاه است که از صراط مستقیم و حد اعتدال خارج می شود.
5 دستاورد علمی که منتظرشان هستیم تاسیس پایگاهی در ماه و یا عمل جراحی برای پیوند سر به یک بدن جدید از جمله دستاوردهای علمی است که منتظر آنها هستیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران، علم و فناوری با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و ما هر روزه با دستاوردهای و کشف های جدید علمی رو به رو می شویم . در این مطلب قصد داریم تا شما را با 5 دستاورد علمی که بسیاری منتظر آنها هستند آشنا کنیم.
نگاه تاریخی به ارزش جهانی پول ایران منابع تاریخی نشان می دهند ارزش برابری پول ملی ایران با پول‌های معتبر جهانی در مقاطع تاریخی مختلف به این شرح بوده است : در زمان شاه طهماسب صفوی، یعنی در سده شانزدهم میلادی، واحد پول ایران «شاهی» بود و هر ۲۰۰ شاهی برابر با یک «تومان». طبق مندرجات سفرنامه جنکینسون، در آن زمان هر شاهی با یک شیلینگ انگلیس برابر بود. هر پوند استرلینگ برابر با ۲۰ شیلینگ است. بنابراین، یک تومان ایران برابر بود با ۱۰ پوند انگلیس. یعنی، ارزش پول ایران ده برابر پول انگلیس بود.
کشف ابر مرموز در آسمان مریخ فضاپیمای اودیسه مریخ ناسا تلاش خواهد کرد تا از این ابر با دوربینی که می تواند به طور همزمان در نور مرئی و فروسرخ عکس بگیرد تصویر برداری کند.
بهانه آمریکا یک تحریم یک ایرلاین ایرانی دولت آمریکا با ادعای کمک‌های تسلیحاتی ایران به سوریه یک شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرد.
اوباما خواستار توقف غنی‌سازی ایران شد باراک اوباما از ایران خواست به درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای غنی سازی اورانیوم عمل کند.
بخشنامه دستمزد 91 ابلاغ شد بخشنامه دستمزد سال 1391 که در تاریخ 24 اسفند سال گذشته توسط شورایعالی کار تصویب شده بود، از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا ابلاغ شد.
گاف عجیب اوباما در سئول این گفتگوی اوباما و مدودف از سوی خبرنگاران روسی که اجازه یافته بودند تا در محل گفتگوی دو رئیس جمهور حاضر شوند شنیده شده و سپس مخابره شد که تبدیل به تیتر یک اغلب رسانه های جهان شده است.
روایت بهمنی از اهم تحولات اقتصادی 91 رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی به تشریح مهمترین وقایع اقتصادی کشور در سال 90 پرداخت و پیش بینی خود را از وضعیت اقتصادی در سال آینده اعلام کرد.
مهمترین پدیده‌های نجومی سال90 سال 90 با بارشهای شهابی شلیاقی، اسدی و برساوشی آغاز شد و در حالی پایان یافت که پس از خورشید گرفتگی 4 آذرماه شاهد پدیده ماه گرفتگی در روز 19 آذرماه در سال 90 بود.
فرازو نشیب‌های اقتصاد در سال 90 محمدرضا فرزین معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در تحلیلی که در اختیار فارس قرار داد به فراز و نشیب‌های اقتصاد در سال ۹۰ پرداخت و در فرازی دیگر الزامات سال تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تشریح کرد.
«یارانه بازی» دولت همچنان ادامه دارد! با اعلام واریز 28 هزار تومان به حساب ایرانیان ، که به عنوان "مابه التفاوت" یارانه های مرحله اول و دوم هدفمندی انجام شده ،‌ بسیاری از شهروندان با مراجعه به حساب های بانکی خود متوجه شدند که ریالی از این بابت به حساب شان واریز نشده است.
اسامی 17 مقام ایرانی تحریم شده توسط اروپا اتحادیه اروپا روز جمعه ۱۷ مقام جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس قوه قضائیه، وزیر ارتباطات و رئیس سازمان صدا و سیما را مشمول تحریم کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا جمعه ۴ فروردین در بروکسل، ۱۷ مقام جمهوری اسلامی ایران را مشمول تحریم قرار دادند.
انتشار طرح حمله به مراکز هسته‌ای ایران به نوشته کراسنایا زفیزدا که ارگان وزارت دفاع روسیه به شمار مى‌آید، اسرائیل اطلاعاتى مبنى بر سطح پیشرفت برنامه اتمى ایران و نقاط ضعف و قوت آن در اختیار دارد و بر همین اساس طرح حمله خود را تنظیم کرده است.
ادعای سفیر آمریکا در یمن درباره دخالت ایران وی ادعا کرده که ایران کمک‌های نظامی و مالی به حوثی‌ها در شمال و نیز گروه‌های مخالف در جنوب یمن داشته است.
تولید کنندگان گیلان حمایت می‌شوندمعاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: امسال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حفظ اشتغال کارگران و حمایت از تولید کنندگان گیلان اقدام‌های زیربنایی در بعد اقتصادی انجام می‌شود که بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
ثبت نام زائران حج تمتع گیلان اینترنتی است به گزارش سلام شمال حسن یگانه بعد از ظهر امروز در جلسه حج و زیارت استان با بیان اینکه زمان ثبت نام زائران حرم نبوی از 17 فروردین آغاز می‌شود، اظهار داشت: از زائران مشمول تشرف به حج تمتع می‌خواهیم به یکی از کاروان‌های تمتع 91 مراجعه کنند.
بازدید 212 هزار گردشگر نوروزی از ماسوله شهردار ماسوله از بازدید بالغ بر 212 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی نوروزی از این شهرک تاریخی خبر داد.
گزارش تصویری/ روستای سوباتان تالش روستای سوباتان که در شهرستان تالش واقع است با موقعیت منحصر به فردی که به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی دارد در فهرست چند روستای گردشگری استان قرار دارد.
روز طبیعت نماد مهرورزی، دوستی و پالایش روح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به مناسبت روز طبیعت با انتشار پیامی نوشت: در سیزدهمین روز فروردین ماه که به نام روز انس با طبیعت نامگذاری شده بیاییم با مهرورزی و دوستی با طبیعت مهربان باشیم .
سوسن چلچراغ شاهکار آفرینش در گیلان گل نادر سوسن چلچراغ یکی از شاهکارهای خلقت آفرینش در دل طبیعت گیلان بوده که محل رویش آن ثبت ملی طبیعی شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سوسن چلچراغ گیاهی نادر است که تنها در دو نقطه یکی در ایران روستای داماش رودبار و دیگری در لنکران جمهوری آذربایجان می‌روید و نخستین گیاهی است که رویشگاه اصلی آن به عنوان اثر ملی طبیعی در ایران به ثبت رسیده‌ است.
سرمایه‌گذاری 1000 میلیاردی گردشگری لنگرود وی، ساحل چاف و چمخاله، پارک فجر، روستاهای نمونه گردشگری، باغ‌های چای، منطقه ییلاقی هلودشت، پارک جنگلی مریدان و... را از جاذبه‌های زیبای لنگرود برشمرد. فرماندار لنگرود، آثار تاریخی این شهرستان را پل خشتی و محوطه کاروانسرای قدیمی ذکر کرد و افزود: اطاقور نیز یک شهر کوهپایه‌ای در لنگرود است که زیبایی‌های خاصی دارد.
استقبال مسافران از صنایع دستی گیلان صنایع دستی گیلان مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.
حضور 700 هزار زائر در بقاع متبرکه گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از حضور بالغ بر 700 هزار زائر در بقاع متبرکه این استان خبر داد.
ورود انبوه مسافران نوروزی به ماسوله شهردار ماسوله از ورود انبوه مسافران نوروزی به این شهرک تاریخی خبر داد.
خدمات‌رسانی به 192 هزار مسافر نوروزی در گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از ارائه خدمات به 192 هزار و 665 نفر مسافر نوروزی در این استان خبر داد.
آغاز جشنواره نوروزی در میراث روستایی گیلانجشنواره نوروزی با حضور استاندار گیلان در موزه میراث روستایی این استان آغاز شد. به گزارش سلام شمال جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی گیلان صبح امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان در این موزه برگزار شد.
ورود 102 هزار خودرو به گیلان فرمانده پلیس راه گیلان گفت: تا پایان روز سه‌شنبه بیش از 102 هزار و 38 دستگاه خودرو از مسیر آزادراه قزوین ـ رشت وارد گیلان شده است. به گزارش سلام شمال مجید جمشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت در تمام محورهای استان به ویژه رشت‌ ـ قزوین عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.
نمایشگاه سوغات گیلان در رشت گشایش یافتنمایشگاه صنایع‌ دستی و سوغات گیلان همزمان با عید نوروز در رشت گشایش یافت. به گزارش سلام شمال ، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی گیلان در 19 غرفه در جنب بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت گشایش یافت.
تخفیف 30 درصدی مراکز اقامتی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تخفیف 30 درصدی اقامت در مراکز زیرپوشش این اداره کل در ایام نوروز خبر داد. به گزارش سلام شمال ، امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از مراکز اقامتی این شهرستان با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز تمهیداتی برای مهمانان در مراکز اقامتی استان اندیشیده شده است، اظهار داشت: 30 درصد تخفیف برای اقامت مهمانان به مراکز اقامتی زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.
برگزاری جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره نوروزی همزمان با آغاز سال جدید در موزه میراث روستایی این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از موزه میراث روستایی روستایی استان گیلان آمادگی این موزه را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کرد.
صنایع‌دستی تبلور فرهنگی و بومی مردمان گیلان استصنایع‌دستی گیلان تبلور عینی فرهنگ و هنر بومی مردمان سرزمین گیلان و آمیخته با سنت‌های گذشتگان و پیوند دهنده نسل قدیم و جدید و بهترین سوغات استان است. به گزارش سلام شمال آنچه آدمی در گذر از تاریخ زندگی خود آفریده یادبودهایی در فاصله بین تولد و مرگ به مدد قدرت اندیشه خود است که تجلی آفریدگاری خداوند است.
تایید انتخابات 10 حوزه گیلانبه گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به بررسی شکایت‌های داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمام شهرستان‌های گیلان توسط شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بررسی 10 حوزه انتخابیه از مجموع 11حوزه انتخابیه استان توسط شورای نگهبان انجام شده است.
مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان جان باخت به گزارش سلام شمال محمد مهدی مقدم مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان به همراه نریمان مژدهی از پایگاه مقاومت امام رضا (ع) گلسار رشت به هنگام بازگشت از سفر معنوی راهیان نور جان خود را از دست دادند و به رحمت الهی پیوستند.
توزیع بیش از 180 هزار جلد پیک نوروزی در گیلانمعاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از توزیع 184 هزار جلد پیک نوروزی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'روح انگیز آسایش طلب' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پیک ها بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی استان گیلان به مناسبت تعطیلات نوروزی توزیع شده است.
قویترین مردان گیلان انتخاب شدند رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان گفت: نهمین دوره رقابت های قویترین مردان استان گیلان با معرفی نفرات برتر پایان یافت. به گزارش سلام شمال 'محمد ذات پرور' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان این رقابت ها، زبده ترین ورزشکاران این رشته زیر نظر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان در سالن شهید ربیعی بندرانزلی با هم به رقابت پرداختند.
کاهش میزان جرایم اجتماعی در گیلانفرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: جرائم اجتماعی در سال جاری در استان کاهش یافته است. به گزارش سلام شمال ، سردار 'قائدرحمتی' در مصاحبه ای مطبوعاتی با نمایندگان رسانه های گروهی گیلان اظهار داشت : امسال در گیلان سرقت 14درصد، در بخش جرائم خشن مانند سرقت های به عنف و آدم ربایی 21درصد و درگیری منجر به قتل 12درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .
طرح 'آرامش بهاری' در گیلان به اجرا درآمد به مناسبت فرارسیدن نوروز، طرح 'آرامش بهاری' از امروز (یکشنبه) در بقاع متبرکه استان گیلان به اجرا درآمده است. به گزارش سلام شمال مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح از امروز در 105 بقعه متبرکه استان به اجرا درآمده و تا 14 فروردین 91 ادامه دارد.
شاعر گیلانی در جشنواره بین المللی نوروز در تاجیکستان می سراید 'اشکان صمصام' از شاعران گیلانی، به عنوان تنها نماینده از جمع شعرای ایران، برای شعرخوانی در سومین جشنواره بین المللی نوروز، راهی کشور تاجیکستان می شود.
اجرای 78 برنامه فرهنگی و هنری طی ایام نوروز در گیلانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: 78 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت جشن نوروز 91 در شهرستان های استان در نظر گرفته شده که پذیرای گردشگران نوروزی خواهد بود.
سرانه فضای ورزشی گیلان افزایش می یابد مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان از افزایش دو برابری سرانه فضای ورزشی استان تا پایان برنامه توسعه پنجم خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در گیلان 6 دهم متر مربع است، افزود: این سرانه تا پایان برنامه توسعه پنجم باید به یک و دو دهم مترمربع افزایش یابد
گزارش تصویری / استقبال از بهار در ماسولهبا نزدیک شدن به سال جدید مردم روستای تاریخی ماسوله به استقبال بهار رفتند.
افزایش کشف مواد مخدر صنعتی در گیلان : رئیس پلیس گیلان از افزایش 110 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائدرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: نیروی انتظامی سازمانی گسترده و متنوع در ارائه خدمات به مردم است.
افتتاح بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان عصر امروز در جریان افتتاح از بانک نشای برنج در روستای اسپند صومعه‌سرا اظهار داشت: این بانک نخستین بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا است.
بارش برف شدید مسافران نوروزی گیلان را غافلگیر کردبارش برف شدید موجب غافلگیری مسافران و گردشگران نوروزی به گیلان و مسدود شدن محور اسالم به خلخال شد.
مردی 2 فرزند و مادر خود را به قتل رساند مردی در روستایی میرمحله گرگان دو فرزند و مادر پیر خود را به قتل رساند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان صبح امروز مردی 42 ساله به نام ق-ح یک فرزند دختر دو ساله و پسر چهار ساله خود را به همراه مادرش خفه کرد و به قتل رساند.
ظرفیت‎های گردشگری گلستان ناشناخته مانده است معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت:‎ ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان ناشناخته مانده است به همین دلیل به دنبال برگزاری همایش‎های بزرگ در استان هستیم.
اختصاص 193 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گلستان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: هر دستگاه براساس شرح وظایف و اولویت‎های مشخص شده برنامه‎های را در طول سال بر عهده دارد، اما یک‎سری از برنامه‎ها با هماهنگی صورت گرفته در کشور و همچنین سطح استان از اولویت برنامه‎ها در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. وی توجه به بخش کشاورزی را از جمله اولویت‎های کاری سال 1391 برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش در سال گذشته کارگروهی به منظور تدوین برنامه برای پیشبرد و توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور شکل گرفت و در سطح استان نیز این کارگروه با حضور استاندار برگزار شد.
سفر بیش از 6 میلیون مسافر به گلستان دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان گفت: میزان ورود مسافران و گردشگران به استان از زمان آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات سفر استان تا 12 فروردین 1391 به 6 میلیون و 204 هزار و 344 نفر رسید.
موزه های گلستان، میزبان مسافرین نوروزی استان گلستان دارای 7 موزه گردشگری در حوزه های مختلف است که در ایام نوروز میزبان مسافرین نوروزی می باشد. به گزارش سلام شمال از این تعداد مردم شناسی، حیات وحش، کاخ موزه، باستان شناس، صنایع دستی و بخش های دیگر می باشد.
بازدید بیش از 68 هزار نفر از موزه های استان گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: تا پایان روز یازدهم نوروز 91 تعداد 68 هزار و 169 نفراز موزه های استان بازدید کرده اند. به گزارش سلام شمال ، 'قربان عباسی' افزود: موزه گرگان 2 هزار و 618 نفر، گنبدقابوس 55 هزار و 148 نفر و کاخ موزه گرگان 4 هزار و 737 نفر بازدیدکننده داشته است.
آشوراده زیباترین آبادی در دریای خزر است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شبه جزیره آشوراده به عنوان زیباترین و محبوب‌ترین آبادی در دل دریای خزر است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قربان عباسی اظهار داشت: این شبه جزیره در محاصره امواج دریا در سه کیلومتری غرب شهر بندرترکمن واقع است و ساماندهی ساحل این جزیره و طبیعت زیبای آن جذب گردشگران است.
نارضایتی زائران گلستانی از وضعیت نامناسب فرودگاه گرگان خدمات مناسب در فرودگاه گرگان نارضایتی زائران گلستان را به همراه داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان چندی پیش گزارشی مبنی بر اینکه گلستانی‌ها حاجیان خود را گل‌آلود در فرودگاه گرگان بدرقه کردند و از مسائل و مشکلات برای ارائه خدمات مناسب در این فرودگاه سخن به میان آوردیم.
فعالیت شبانه‌روزی 2 هزار عضو هلال‌احمر در گلستان دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: 2 هزار و 207 عضو جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در استان فعالیت و خدمات درمانی و بهداشتی را به طور شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه می‌کنند.
ظرفیت‌های گردشگری گلستان باید معرفی شود به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان منوچهر جهانیان صبح امروز در سفر به استان گلستان از مرز اینچه‌برون بازدید کرد و با دیدار از پایانه‌ مرزی فعالیت‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفر را در بخش داشلی‌برون بررسی کرد و در جریان نوع خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در این بخش قرار گرفت و عملکرد ستاد تسهیلات سفر را مطلوب دانست و اظهار داشت: اقدامات ستاد تسهیلات سفر در توسعه و رونق گردشگری تاثیرگذار است.
تصویب تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه ایران سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصوبه جدید حاوی بسته تدابیر مشخص مورد توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه از جمله محدودیت های خرید و فروش نفت و محصولات نفتی ، فرآورده های صنعت پتروشیمی و توقیف سرمایه های بانک مرکزی ایران است.
استقبال 150 هزار زائر از بقاع متبرکه گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از استقبال حدود 150 هزار زائر تا پایان روز جمعه تعطیلات نوروزی از بقاع متبرکه این استان خبر داد.
گلستان هدف اقتصادی و گردشگری مسافران دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان گفت: گلستان به هدف اقتصادی و گردشگری، مسافران و گردشگران تبدیل شده است.
وعده‌های استاندار گلستان برای سال 91 استاندار گلستان افتتاح کامل پروژه راه جنگل گلستان را از مهمترین پروژه های سال جاری در استان برشمرد.
اجرای دو طرح کلان ملی در مازندرانمعاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این طرح ها در بازده زمانی سه تا پنج سال بهره برداری خواهد شد.
تشکیل 5 ستاد گردشگری در مرزبانی گلستانفرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: در نوروز 1391، در پنج قسمت مرزهای استان ستاد راه‎اندازی شده است که شامل چهار ایستگاه و یک نمایشگاه می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان، ولی‎الهق رضایی‎نژاد اظهار داشت: نمایشگاه در روز اول فروردین 1391 در بازارچه پل اینچه‎برون افتتاح شد که شامل غرفه‎هایی چون، شهدای مرزبانی، ماکت منطقه مرزی، مسابقه تیراندازی با سیمیلاتور و دارت، توزیع نان و شیرینی ترکمن و توزیع صبحانه گرم است.
نوروز بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‎های گلستان استاستاندار گلستان گفت: نوروز باستانی فرصتی برای معرفی جاذبه‎های تاریخی و توریستی استان به مسافران و گردشگران است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان، جواد قناعت در بازدید از دبیرخانه متمرکز این ستاد اظهار داشت: در این ایام خاص بهترین فرصت برای شناساندن استان به مسافران و گردشگران و استان‎های دیگر موجود است.
صنعت گردشگری از محورهای توسعه پایدار گلستان استمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به ظرفیت خوب گردشگری این استان گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از محورهای توسعه پایدار و همه جانبه استان است. به گزارش سلام شمال قربان عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اجرای فعالیت متمرکز و استقرار نمایندگان تام‌الاختیار کمیته‌های ستاد در دبیرخانه ستاد برای نخستین بار در سطح کشور، استقرار سه چادر آمارگیری در مبادی ورودی در شرق، غرب و جنوب استان و راه‎اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در فرودگاه گرگان با حضور نماینده جوامع زیرپوشش از موارد مورد توجه در این ایام است.
اجرای 560 کیلومتر شبکه گاز در سطح گلستانمدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: این شرکت در مجموع حدود 560 کیلومتر شبکه را در سطح استان اجرا کرده که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: در همین راستا تعداد 12 هزار انشعاب گاز نصب شده 36 هزار مشترک نیز جذب و به مجموع مشترکان گاز استان اضافه شدند.
بلوتوث اطلاعات گردشگری گلستان به مسافرانمسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه اندازی سامانه بلوتوث برای اطلاع رسانی گردشگری استان در این اداره کل به منظور اطلاع رسانی هر چه بهتر به مسافران نوروزی استان خبر داد.
پیش‌بینی ورود 8 میلیون مسافران نوروزی به گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان افزود: پیش‎بینی می‎شود این رقم امسال به 8 میلیون نفر افزایش یابد. به گزارش سلام شمال قربان عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه، به فرد یا خانواده‎ای که منزل خود را به مدت 24 ساعت برای رسیدن به مقصدی ترک کند مسافر می‎گویند اظهار داشت: سال گذشته 5 میلیون و 600 مسافر در مقطع عید وارد استان شده بودند.
رشد 53 درصدی صادرات گلستان در سال جاریرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صادرات استان در 11ماهه سال جاری از لحاظ ارزشی 53درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال مهندس 'فحر موحدی' روز شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه حدود 88 درصد برنامه صادرات استان در 11 ماهه سال جاری محقق شد، اظهار داشت: برنامه صادرات استان در سال جاری 200 میلیون دلار بوده که 177 میلیون دلار آن محقق شده است.
گلستان جزء پنج استان برتر در مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتبه گزارش سلام شمال 'علیرضا جمشیدی' روز شنبه در هفتمین و آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال 90 اظهارداشت: در زمینه مقابله ، کشفیات ، دستگیری معتادین خطرناک ، پاکسازی مناطق آلوده و انجام اقدامات فرهنگی، اقدامات مناسبی در استان انجام شده است.
افتتاح ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان در محل دبیرخانه ستاد در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور نمایندگان کمیته های ده گانه افتتاح شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، قایم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در سخنانی گفت: با ایجاد مرکز فرماندهی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در این مرکز می‌توانیم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.
اختصاص یکهزار و 646کلاس مدارس گلستان برای اسکان فرهنگیانبه گزارش سلام شمال 'سید ضیاء حسینی' روز یکشنبه با اشاره به آمادگی کامل ستاد اسکان استان بمنظور استقبال از فرهنگیان اظهارداشت: مدارس تحت پوشش ستاد اسکان از نظر میزان تجهیز و آماده سازی به سه دسته ویژه ، مجهز و عادی تقسیم می شود.
کاهش 11درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده های گلستانرئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان از کاهش 11 درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده­ای استان طی سال 90 خبر داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ پاسدار 'علی اصغر مهری' روز یکشنبه اظهارداشت: در این مدت تصادفات فوتی 12 درصد و تصادفات جرحی 5 درصد کاهش داشته است.
سرقت تحت پوشش مأمور، شیوه جدید سارقان در گلستانمعاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به شیوه جدید سرقت در استان ،نسبت به سرقت تحت پوشش مأموران انتظامی هشدار داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ 'عسگر ساوری' روز یکشنبه گفت: استفاده از پوشش مأموران انتظامی یا مأموران دولتی یکی از شیوه­های جدید سارقان می­باشد.
گرگان بیشترین سطح آلودگی سبزیجات را داردبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: بخش‎هایی از اراضی کشاورزی استان که غالبا در آنها سبزیجات کشت می‎شود، تحت آبیاری مناطق آلوده قرار دارد.
64 بقعه گلستان غبارروبی و عطرافشانی شدند به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در طرح آرامش بهاری با آراسته شدن اماکن متبرکه در روزهای پایانی سال و ایجاد فضای معنوی، زمینه مناسبی برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم شده است.
توسعه اشتغال در گلستان با جدیت پیگیری می‎شود به گزارش سلام شمال ، جواد قناعت ز در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: موضوع اشتغال یکی از موضوعات اساسی و مهم نظام و دولت کریمه است و تقریبا دو سال می‎شود که رئیس جمهور و هیئت وزیران به این امر به خوبی پرداخته‎اند و ستاد عالی اشتغال در تهران نیز به شکل مرتب برگزار می‎شود و در استان نیز مبحث اشتغال توسط مدیر ارشد و مدیران دستگاه‎های اجرایی به جدیت پرداخته می‎شود.
تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از بهار مازندرانطبیعت زیبای مازندران یکی نقاط دیدنی ایران است که همه ساله در هر فصلی گردشگران داخلی و خارجی را به خود جزب می کند. شبکه جام جم امروز عکس هایی متفاوت از طبیعت زیبای مازندران در ابتدای بهار منتشر کرده است که در اینجا می بینید. محمد رضایی عکاس جام جم تصاویر هوایی از طبیعت هزار رنگ بهار مازندران تهیه کرده است.
موزه روستایی مازندران راه‌اندازی می‌شودمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: موزه روستایی مازندران عملیاتی می‌شود.
یارانه مرحله چهاردهم مازندرانی‌ها آماده شدرئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران از آماده بودن مبلغ یارانه مرحله چهاردهم به سه میلیون و 80 هزار مازندرانی خبر داد.
ورود 7 میلیون گردشگر از محور هراز به مازندران رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل گفت: 6 میلیون و 835 هزار گردشگر و مسافر در تعطیلات نوروزی از محور هراز وارد مازندران شدند.
جاذبه های بکر گردشگری و طبیعی نکا، پذیرای مسافران استبه گزارش سلام شمال ، شهرستان نکا با جمعیتی 110 هزار نفری، در فاصله 15 کیلومتری از ساری (مرکز استان مازندارن) قرار دارد و با قرار گرفتن در مسیر زیارت امام رضا (ع) همه ساله مسوولان این شهرستان را به ارائه خدمات مناسب به اسکان مسافران نوروزی و ایجاد تفرجگاه ها و گردشگری ترغیب می کند.
بازدید 20 هزار دانش آموز و فرهنگی مازندرانی از مناطق جنگیفرمانده بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه کربلای مازندران گفت: پارسال حدود20 هزار دانش آموز وفرهنگی مازندرانی از مناطق علمیاتی جنوب کشور بازدید کردند.
تعداد مسافران ورودی به مازندران از مرز15میلیون نفر گذشتجانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: :تعداد مسافران ورودی به استان از 25اسفند ماه گذشته تا پایان روز 12فروردین ماه جاری به 15میلیون و 300 هزار نفر رسید.
دستگیری 30 نفر در یک پارتی شبانه در نوشهردختر و 13 پسر که در یکی از باغ ویلاهای اطراف شهر نوشهر پارتی شبانه‌ای را برپا کرده بودند توسط نیروهای بسیج و انتظامی نوشهر دستگیر شدند.
اعزام هنرمندان آملی به راهیان نور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: 30 هنرمند آملی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند. به گزارش سلام شمال ، محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه نکوداشت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: به برکت این شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بر قله‌های رفیع و منیع افتخار ایستاده است.
آمار مسافران ورودی به مازندران از مرز 12 میلیون نفر گذشت جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: :تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از شهرستان ساری، نقی کلانتری بعدازظهر امروز در حاشیه نشست اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید.
بازارچه نوروزی صنایع دستی شرق مازندران آغاز به‌کار کرد سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا از افتتاح بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی شرق مازندران با محوریت شهرستان نکا خبر داد.
بازدید حدود 3 میلیون گردشگر از مراکز تاریخی مازندران معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفر مازندران از بازدید حدود 3 میلیون نفری گردشگران از مراکز تاریخی و فرهنگی مازندران خبر داد.
برپایی 33 نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی 33 نمایشگاه عفاف و حجاب در امامزادگان مازندران خبر داد.
کاهش قیمت میوه در مازندران مسئول کمیته نظارت و بازرسی ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: میوه در مازندران با کاهش قیمت و انواع پروتئین‌ها با نوسان قیمت مواجه بود که در روزهای اخیر نرخ مناسبی برای مایحتاج عمومی اتخاذ شده است.
ورود مسافران به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشتمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ورود مسافران به مازندران از مرز دو میلیون نفر گذشت. به گزارش سلام شمال محمدنقی کلانتری در نشست اداری ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: تعداد مسافران ورودی به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشت.
مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف می‌شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنج ساله مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران کلنگ احداث پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی روستایی چاسرکا بابل با حضور مسئولان به زمین زده شد.
مازندران دومین استان پرخطر جاده‌ای کشور است سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مازندران در ردیف دومین استان پرخطر جاده‌ای بعد از آذربایجان شرقی است. به گزارش سلام شمال مهدی ولی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر استان در تعطیلات نوروزی ارائه کرد.
مشکل جمع‌آوری زباله ساری امروز برطرف می‌شودمدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مازندران گفت: انباشت زباله در ساری مورد انتقاد شهروندان بود که این مشکل تا بعدازظهر امروز برطرف می‌شود. به گزارش سلام شمال علیرضا جانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران اظهار داشت: برای هماهنگی بیشتر در ستاد تسهیلات سفر جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و نتیجه آن حضور همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد تسهیلات سفر است.
محدودیت‌های ترافیکی مازندران در تعطیلات نوروزیفرمانده پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی این استان در تعطیلات نوروزی را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال جعفر محمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره محدودیت‌های ترافیکی مازندران اظهار داشت: به منظور ارتقای ضریب ایمنی و ایجاد کشش و روانی ترافیک تا 14 فروردین ماه جاری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در محورهای پرترافیک کشور اجرا می‌شود.
والیبال کاله مازندران آسیایی شدکاله مازندران مقتدرانه جام قهرمانی لیگ برتر والیبال را بالای سر برد و با شکست سه بر صفر سایپای البرز رویای دست نیافتنی مردم شمال کشور را محقق کرد.
ورود 2 میلیون 700 هزار مسافر به مازندرانمعاون گردشگری مازندران با اشاره به جو آفتابی استان، از ورود 2.7 میلیون مسافر تاکنون به مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال ، محمد نقی کلانتری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران افزود: با توجه به آفتابی بودن هوا یش بینی می شود حضور گردشگران در استان چشمگیر باشد.
برنامه جشن‌های نوروزی مازندران اعلام شد برنامه جشن‌های نوروزی از سوی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دائمی سفر مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال مهران حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: جشن‌های نوروزی مشترک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شهرداری‌های سطح استان و میراث فرهنگی در ایام نوروز برگزار می‌شود.
سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران استمدیرعامل شرکت مخابرات مازندان با اشاره به اینکه سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران است از تغییر سامانه 1818 به 2020 خبر داد.
ارائه 25 هزار بسته فرهنگی به مسافران نوروزی در ساریشهردار ساری گفت: لوح فشرده‌ای که حاوی نقاط گردشگری شهر، دعای سال تحویل، نقشه شهر ساری و موسیقی محلی است به مسافران هدیه می‌شود که در 25 هزار بسته طراحی و تهیه شده است.
اجرای 250 ماموریت توسط اورژانس مازندراندبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: طی دور اول سفر، اورژانس مازندران 248 ماموریت انجام داد که 104 ماموریت برای تصادف بود.
شکوفه های بهاری در مازندران / تصویربا آغاز فصل بهار شکوفه ها و فضای سبز جنگل ها و مراتع استان مازندران جلوه ای از زیبایی های طبیعت را نمایان کرده است.
آمادگی 68 پایگاه اورژانس مازندران برای ارائه خدمات نوروزی رئیس اورژانس 115 مازندران از آمادگی 68 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ ای و 10ایستگاه سلامت، تعطیلات نوروزی امسال در سطح استان خبر داد. به گزارش سلام شمال فرهاد مصدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال امکانات و تجهیزات اورژانس برای خدمت رسانی بیشتر 40 درصد رشد کیفی و کمی داشته است.
5 کوهنورد در سوادکوه مفقود شدند روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران از مفقود شدن پنج کوهنورد صبح دوشنبه در سوادکوه خبر داد. به گزارش سلام شمال ، در پی مفقود شدن پنج کوهنورد در ارتفاعات سه هزار و 700 متری منطقه سوادکوه در روستای اسب خانی تیم های امداد کوهستان و ایثار به همراه بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر مازندران با حضور در منطقه عملیات جستجو را آغاز کردند.
رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندرانمعاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی گلچوب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی در 11 ماهه سال 89 رقم 57 میلیون دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در 11 ماهه 90 بیش از 33میلیون دلار به ارزش 59 درصد افزایش نیز داشته و به رقم حدود 91 میلیون دلار رسید.
ورود یک میلیون گردشگر نوروزی به مازندرانمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برآورد ورود یک میلیون گردشگر نوروزی به مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدنقی کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در محل ستاد تسهیلات سفر مازندران با بیان اینکه ریزش برف و باران شدید نیز مانع حضور مسافران در مازندران نشد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد که در روز اول حدود یک میلیون نفر به مازندران مراجعه کنند که مسدود بودن دو محور منتهی به مازندران مانع از حضور میهمانان نورزی در روز اول شد.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.
به بهانه سالروز ملی شدن صنعت نفتتصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ‎ 29اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
گرگان؛ بهشت طبیعت گردی برای مسافران نوروزیشهر گرگان مرکز استان گلستان با داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، بهشت طبیعت گردی محسوب می شود و ایام نوروز فرصتی است تا مسافران از جاذبه های این شهرستان دیدن کنند.
تولید انرژی از زباله ها رویکردی نوین در کلانشهر رشتبه گزارش سلام شمال به نقل از مهر، اجرای این طرح می تواند از یک طرف گام موثری در مدیریت مواد زاید شهری و از سوی دیگر برای تامین انرژی و تولید برق که نیاز همیشگی کشور است، اقدامی ارزشمند محسوب شود. تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر رشت اجرایی نشده است از اینرو مدیریت شهری می تواند با بکارگیری روشهای دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این شهر کهن انجام دهد.
خانه‌تکانی دل و خانه در شادمانی طبیعت زنان روستایی سال‌های نه‌چندان دور در ماه‌های پایانی سال به فکر خانه تکانی افتاده، نه خانه تکانی امروزی که در عصر مدرنیته رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است، خانه تکانی که با « کایر » همسایگان همراه بوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، نوروز آیین باستانی ایرانیان، جشن شکوفایی زمین و رستاخیز بزرگ طبیعت است که چوب خشکیده زمستان را به درختی تنومند و پرشکوفه در بهار تبدیل می‌کند.
پارک جنگلی گیسوم طبیعت سحر‌انگیز گیلان پارک جنگلی گیسوم شاهکار خلقت و طبیعت سحرانگیز گیلان و سوباتان سرزمینی پوشیده از چمن در تالش است. به گزارش سلام شمال تالش به‌عنوان یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که از غرب با اردبیل، از شمال با آستارا و از جنوب با رضوانشهر و ماسال و از شرق با دریای خزر و بندر انزلی همسایه است.
رشت شهر باران‌های نقره‌ای گیلان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود واقع است که امتیازهای بالایی دارد. به گزارش سلام شمال شهر رشت به‌عنوان مرکز گیلان در جلگه مرکزی گیلان و در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط 8 متر از سطح دریاهای آزاد و فاصله 330 کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی درجه یک قزوین به انزلی واقع شده است.
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. به گزارش سلام شمال املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.
نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلاننیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است. به گزارش سلام شمال تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.
یکه‌تازی آناهیتا در فومن یکه‌تازی آناهیتا با ارابه‌اش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال فومن دارای گذشته‌ای پرفروغ و تاریخی است به گونه‌ای که این شهر مرکز گیلان «بیه‌‌پس» و به دارالعماره معروف بود.
رودبار مروارید صدف سبز گیلان رودبار با جاذبه‌های بکر خود مانند مرواریدی در صدف سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال محصول مهم و راهبردی زیتون رودبار با قدمتی بیش از دو هزار سال در این سرزمین تداوم حیات داشته است و رودبار و زیتون اسامی هستند که هر یک نام دیگری را در ذهن تداعی می‌کنند.
لاهیجان شهری که پایتخت گردشگری جهان اسلام شدبه گزارش سلام شمال لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
ماسال شهر شبنم‌های بهاری ماسال دارای طبیعتی سخت مانند صخره‌های کوهستانی و ملایم چون شبنم‌های بهاری است که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گزارش سلام شمال ماسال با موقعیت جلگه‌ای در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا قرار دارد.
ماسوله شهری نهفته در کوهستان جنگلی گیلان شهرک تاریخی ماسوله با واقع شدن در ناحیه کوهستانی و جنگلی گیلان توریستی‌ترین و منحصر‌به‌فرد مناطق شمالی ایران است. به گزارش سلام شمال ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به‌فرد در جهان، وجود کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران است.

اخبار جدید

پیش بینی توکلی درباره اتفاقات سیاسی سال جدید وی درباره تفاوت زندگی سیاستمداران با دیگر مردم هم گفت: اگر مواظب نباشند و غفلت پیدا کنند، زندگیش شان از آنها جدا می شود. نماینده مردم تهران در مجلس هشتم مهمترین مشخصه سیاست در ایران را بنا بر ادعا عین دیانت بودن دانست و خشک ترین قانونی که مجلس تا به حال تصویب کرده است را قوانین علیه مواد مخدر تصویب دانست.
پرسرعت ترین اینترنت دنیا در دستان این یک پیر زن اگر بخواهیم مقوله ارایه اینترنت پرسرعت، قیمت استفاده از آن، میزان دسترسی مردم به خطوط پرسرعت اینترنتی و سطح خدمات آموزشی الکترونیکی را بین کشورهای جهان مورد مقایسه قرار دهیم، سوئد سریع‌ترین خدمات اینترنتی جهان را با ارزان‌ترین قیمت به دست مردم خود می‌رساند.
آیت‌الله جنتی: آمریکا به زودی سقوط خواهد کرددبیر شورای نگهبان تاکید کرد: تهدیدات استکبار جهانی بر علیه مردم ایران بیهوده بوده و آنان جرات حمله به ایران را ندارند. امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: با اتفاقات اخیری که در کشور های اسلامی رخ داده،به زودی شاهد سقوط آمریکا و متحدانش خواهیم بود و به لطف خدا، ذلت آنان را خواهیم دید.
هولناک ترین جنایات سال 90 در نخستین روز آذر ماه سال 90 پدر معتاد پس از آتش زدن دو دختر خردسالش خود را به آتش کشید . حدود ساعت ۸ شب یکم آذر سال 90 وقوع یک مورد آتش سوزی در خیابان قعله مرغی به ماموران پلیس اطلاع داده شد. پس از حضور ماموران در صحنه آتش سوزی و اطفای حریق ماموران کلانتری در یکی از اتاقها با سه جسد سوخته رو برو شدند. پس از بررسی های بیشتر مشخص شد یکی از اجساد مرد و دو جسد دیگر دو دوختر بچه بودند.
انتقاد از اظهارات احمدی نژاد در تاجیکستان امروز که سخنان آقای احمدی نژاد را در تاجیکستان خواندم، سخنانی که بدون مشورت عالمان و فرهیختگان و فقیهان و فیلسوفان اسلامی، و صرفا از سر تفنن و بدون داشتن معلم بیان می شود، دانستم که دست کم یکی از مشکلات اصلی ما همین است که قدر خود را نمی شناسیم. آدمی که قدر خود را نشناسد، چه شخصی که خود را تحقیر می کند و چه کسی که خود را بی دلیل بزرگ نشان می دهد، فردی ناآگاه است که از صراط مستقیم و حد اعتدال خارج می شود.
5 دستاورد علمی که منتظرشان هستیم تاسیس پایگاهی در ماه و یا عمل جراحی برای پیوند سر به یک بدن جدید از جمله دستاوردهای علمی است که منتظر آنها هستیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران، علم و فناوری با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و ما هر روزه با دستاوردهای و کشف های جدید علمی رو به رو می شویم . در این مطلب قصد داریم تا شما را با 5 دستاورد علمی که بسیاری منتظر آنها هستند آشنا کنیم.
نگاه تاریخی به ارزش جهانی پول ایران منابع تاریخی نشان می دهند ارزش برابری پول ملی ایران با پول‌های معتبر جهانی در مقاطع تاریخی مختلف به این شرح بوده است : در زمان شاه طهماسب صفوی، یعنی در سده شانزدهم میلادی، واحد پول ایران «شاهی» بود و هر ۲۰۰ شاهی برابر با یک «تومان». طبق مندرجات سفرنامه جنکینسون، در آن زمان هر شاهی با یک شیلینگ انگلیس برابر بود. هر پوند استرلینگ برابر با ۲۰ شیلینگ است. بنابراین، یک تومان ایران برابر بود با ۱۰ پوند انگلیس. یعنی، ارزش پول ایران ده برابر پول انگلیس بود.
کشف ابر مرموز در آسمان مریخ فضاپیمای اودیسه مریخ ناسا تلاش خواهد کرد تا از این ابر با دوربینی که می تواند به طور همزمان در نور مرئی و فروسرخ عکس بگیرد تصویر برداری کند.
بهانه آمریکا یک تحریم یک ایرلاین ایرانی دولت آمریکا با ادعای کمک‌های تسلیحاتی ایران به سوریه یک شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرد.
اوباما خواستار توقف غنی‌سازی ایران شد باراک اوباما از ایران خواست به درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای غنی سازی اورانیوم عمل کند.
بخشنامه دستمزد 91 ابلاغ شد بخشنامه دستمزد سال 1391 که در تاریخ 24 اسفند سال گذشته توسط شورایعالی کار تصویب شده بود، از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا ابلاغ شد.
گاف عجیب اوباما در سئول این گفتگوی اوباما و مدودف از سوی خبرنگاران روسی که اجازه یافته بودند تا در محل گفتگوی دو رئیس جمهور حاضر شوند شنیده شده و سپس مخابره شد که تبدیل به تیتر یک اغلب رسانه های جهان شده است.
روایت بهمنی از اهم تحولات اقتصادی 91 رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی به تشریح مهمترین وقایع اقتصادی کشور در سال 90 پرداخت و پیش بینی خود را از وضعیت اقتصادی در سال آینده اعلام کرد.
مهمترین پدیده‌های نجومی سال90 سال 90 با بارشهای شهابی شلیاقی، اسدی و برساوشی آغاز شد و در حالی پایان یافت که پس از خورشید گرفتگی 4 آذرماه شاهد پدیده ماه گرفتگی در روز 19 آذرماه در سال 90 بود.
فرازو نشیب‌های اقتصاد در سال 90 محمدرضا فرزین معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در تحلیلی که در اختیار فارس قرار داد به فراز و نشیب‌های اقتصاد در سال ۹۰ پرداخت و در فرازی دیگر الزامات سال تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تشریح کرد.
«یارانه بازی» دولت همچنان ادامه دارد! با اعلام واریز 28 هزار تومان به حساب ایرانیان ، که به عنوان "مابه التفاوت" یارانه های مرحله اول و دوم هدفمندی انجام شده ،‌ بسیاری از شهروندان با مراجعه به حساب های بانکی خود متوجه شدند که ریالی از این بابت به حساب شان واریز نشده است.
اسامی 17 مقام ایرانی تحریم شده توسط اروپا اتحادیه اروپا روز جمعه ۱۷ مقام جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس قوه قضائیه، وزیر ارتباطات و رئیس سازمان صدا و سیما را مشمول تحریم کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا جمعه ۴ فروردین در بروکسل، ۱۷ مقام جمهوری اسلامی ایران را مشمول تحریم قرار دادند.
انتشار طرح حمله به مراکز هسته‌ای ایران به نوشته کراسنایا زفیزدا که ارگان وزارت دفاع روسیه به شمار مى‌آید، اسرائیل اطلاعاتى مبنى بر سطح پیشرفت برنامه اتمى ایران و نقاط ضعف و قوت آن در اختیار دارد و بر همین اساس طرح حمله خود را تنظیم کرده است.
ادعای سفیر آمریکا در یمن درباره دخالت ایران وی ادعا کرده که ایران کمک‌های نظامی و مالی به حوثی‌ها در شمال و نیز گروه‌های مخالف در جنوب یمن داشته است.
واکنش ایران به قطعنامه شورای حقوق بشر سفیر و نماینده دائم ایران درمقر اروپائی سازمان ملل در ژنو در واکنش به قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر،تمدید ماموریت گزارشگر ویژه ایران را مغایر با اصول و اهداف شورای حقوق بشر در بررسی بیطرفانه غیرسیاسی حرفه ای و مبتنی بر عینی گرایی دانست
نظر کاسترو درباره حمله به ایران"فیدل کاسترو" رهبر انقلاب کوبا به واشنگتن درباره هرگونه حمله به ایران هشدار داد و گفت که این اقدام بدترین اشتباه تاریخ آمریکا خواهد بود.
اوباما:تنش با ایران قیمت نفت را افزایش می‌دهد "باراک اوباما" با اشاره به طرح جدید انرژی آمریکا گفت: تنش غرب با ایران باعث افزایش قیمت جهانی نفت تا ۳۰ دلار میشود و این مساله باعث افزایش قیمت بنزین و گاز در آمریکا شده است.
پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینما فیلم «کلئوپاترا» که در سال 1963 با بازی «الیزابت تیلور» و «ریچارد برتون» ساخته شد، با 27 میلیون پوند که معادل 196 میلیون دلار امروز است، پرهزینه ترین پروژه تاریخ سینمای جهان است.
اولین آمار فروش فیلم‌های نوروز 1391 در تهران فیلم «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی با فروش نزدیک به 300 میلیون تومان، بیشترین استقبال را در میان فیلم‌های اکران نوروزی داشته است. به گزارش ایسنا، دفتر پخش حوزه‌ی هنری نیز فروش «قلاده‌های طلا» ساخته‌ی ابوالقاسم طالبی را تا شب گذشته (جمعه) نزدیک به 200 میلیون تومان در تهران اعلام کرد.
توکلی: شیوه‌های اقتصادی دولت ضدتولید است رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: دولت باید از تغییر سریع سیاست ها خودداری کند تا سرمایه گذارها امیدوار شوند و مجلس نیز از کارهای دولت حمایت کند تا بتوانند با یکدیگر کار را به پیش برند.
عجیب ترین فرمولهای ریاضی سال 90 دانشمندان به منظور اثبات این نکته مهم که علم ریاضی از یک سری اعداد و فرمولهای خشک و کسل کننده ساخته نشده است، در سال گذشته فرمولها و نتایج تحقیقات آمارهای ریاضی را در خصوص موضوعات سرگرم کننده ای چون طرز تهیه یک چای مطبوع ارائه کردند.
بازخوانی پیام‌های نوروزی رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین دقایق آغاز سال نو، در پیامی به ملت شریف ایران، با تشریح اوضاع مهم «سال قبل»، چارچوب کلی و افق پیش روی ملت و مسوولان جمهوری اسلامی را در سال پیش رو ترسیم می‌کنند.
تحرکات ضدایرانی معاون وزیرخزانه داری آمریکاآمریکا در چارچوب سیاستهای خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران و یارگیری منطقه ای، معاون وزیر خزانه داری خود را به چند کشور خاورمیانه اعزام کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال و دیلی استار، این هفته دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی به چند کشور خاورمیانه اعزام شده تا موافقت این کشورها را برای اعمال فشار بر ایران جلب کند
اسامی کامل فیلم‌های نوروزی سیما روابط عمومی سیما اعلام کرده است که از مجموع فیلم های آماده پخش برای نوروز 91 بیش از 40 درصد فیلم ها تولید سیما و سینمای ایران است. این فیلم‌ها گونه (ژانر)های حادثه‌ای اعم از ( حادثه ای ـ ماجراجویی، حادثه ای ـ تاریخی، حادثه ای ـ علمی تخیلی، حادثه ای ـ کمدی و حادثه ای ـ رمانتیک)، کمدی (کمدی درام، کمدی خانوادگی، کمدی ـ جنایی ) و درام (درام ـ رمانتیک، درام ـ جنایی، درام ـ رمز آمیز، درام ـ فانتزی و درام خانوادگی) را شامل می‌شود.
زیباترین تصاویر نجومی سال 1390ستاره شناسان، رصدخانه های فضایی و زمینی و همچنین عکاسان نجوم در سال 1390 تصاویر نجومی بسیار زیبایی تهیه کردند که از جمله آنها می توان به عکسهای عکاس ایرانی، نمایی فضایی از کویر نمکی کشورمان، نورهای شبانگاهی و پنجگانه زحل اشاره کرد.
سوسن چلچراغ شاهکار آفرینش در گیلان گل نادر سوسن چلچراغ یکی از شاهکارهای خلقت آفرینش در دل طبیعت گیلان بوده که محل رویش آن ثبت ملی طبیعی شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سوسن چلچراغ گیاهی نادر است که تنها در دو نقطه یکی در ایران روستای داماش رودبار و دیگری در لنکران جمهوری آذربایجان می‌روید و نخستین گیاهی است که رویشگاه اصلی آن به عنوان اثر ملی طبیعی در ایران به ثبت رسیده‌ است.
سرمایه‌گذاری 1000 میلیاردی گردشگری لنگرود وی، ساحل چاف و چمخاله، پارک فجر، روستاهای نمونه گردشگری، باغ‌های چای، منطقه ییلاقی هلودشت، پارک جنگلی مریدان و... را از جاذبه‌های زیبای لنگرود برشمرد. فرماندار لنگرود، آثار تاریخی این شهرستان را پل خشتی و محوطه کاروانسرای قدیمی ذکر کرد و افزود: اطاقور نیز یک شهر کوهپایه‌ای در لنگرود است که زیبایی‌های خاصی دارد.
استقبال مسافران از صنایع دستی گیلان صنایع دستی گیلان مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.
حضور 700 هزار زائر در بقاع متبرکه گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از حضور بالغ بر 700 هزار زائر در بقاع متبرکه این استان خبر داد.
ورود انبوه مسافران نوروزی به ماسوله شهردار ماسوله از ورود انبوه مسافران نوروزی به این شهرک تاریخی خبر داد.
خدمات‌رسانی به 192 هزار مسافر نوروزی در گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از ارائه خدمات به 192 هزار و 665 نفر مسافر نوروزی در این استان خبر داد.
آغاز جشنواره نوروزی در میراث روستایی گیلانجشنواره نوروزی با حضور استاندار گیلان در موزه میراث روستایی این استان آغاز شد. به گزارش سلام شمال جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی گیلان صبح امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان در این موزه برگزار شد.
ورود 102 هزار خودرو به گیلان فرمانده پلیس راه گیلان گفت: تا پایان روز سه‌شنبه بیش از 102 هزار و 38 دستگاه خودرو از مسیر آزادراه قزوین ـ رشت وارد گیلان شده است. به گزارش سلام شمال مجید جمشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت در تمام محورهای استان به ویژه رشت‌ ـ قزوین عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.
نمایشگاه سوغات گیلان در رشت گشایش یافتنمایشگاه صنایع‌ دستی و سوغات گیلان همزمان با عید نوروز در رشت گشایش یافت. به گزارش سلام شمال ، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی گیلان در 19 غرفه در جنب بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت گشایش یافت.
تخفیف 30 درصدی مراکز اقامتی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تخفیف 30 درصدی اقامت در مراکز زیرپوشش این اداره کل در ایام نوروز خبر داد. به گزارش سلام شمال ، امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از مراکز اقامتی این شهرستان با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز تمهیداتی برای مهمانان در مراکز اقامتی استان اندیشیده شده است، اظهار داشت: 30 درصد تخفیف برای اقامت مهمانان به مراکز اقامتی زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.
برگزاری جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره نوروزی همزمان با آغاز سال جدید در موزه میراث روستایی این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از موزه میراث روستایی روستایی استان گیلان آمادگی این موزه را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کرد.
صنایع‌دستی تبلور فرهنگی و بومی مردمان گیلان استصنایع‌دستی گیلان تبلور عینی فرهنگ و هنر بومی مردمان سرزمین گیلان و آمیخته با سنت‌های گذشتگان و پیوند دهنده نسل قدیم و جدید و بهترین سوغات استان است. به گزارش سلام شمال آنچه آدمی در گذر از تاریخ زندگی خود آفریده یادبودهایی در فاصله بین تولد و مرگ به مدد قدرت اندیشه خود است که تجلی آفریدگاری خداوند است.
تایید انتخابات 10 حوزه گیلانبه گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به بررسی شکایت‌های داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمام شهرستان‌های گیلان توسط شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بررسی 10 حوزه انتخابیه از مجموع 11حوزه انتخابیه استان توسط شورای نگهبان انجام شده است.
مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان جان باخت به گزارش سلام شمال محمد مهدی مقدم مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان به همراه نریمان مژدهی از پایگاه مقاومت امام رضا (ع) گلسار رشت به هنگام بازگشت از سفر معنوی راهیان نور جان خود را از دست دادند و به رحمت الهی پیوستند.
توزیع بیش از 180 هزار جلد پیک نوروزی در گیلانمعاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از توزیع 184 هزار جلد پیک نوروزی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'روح انگیز آسایش طلب' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پیک ها بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی استان گیلان به مناسبت تعطیلات نوروزی توزیع شده است.
قویترین مردان گیلان انتخاب شدند رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان گفت: نهمین دوره رقابت های قویترین مردان استان گیلان با معرفی نفرات برتر پایان یافت. به گزارش سلام شمال 'محمد ذات پرور' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان این رقابت ها، زبده ترین ورزشکاران این رشته زیر نظر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان در سالن شهید ربیعی بندرانزلی با هم به رقابت پرداختند.
کاهش میزان جرایم اجتماعی در گیلانفرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: جرائم اجتماعی در سال جاری در استان کاهش یافته است. به گزارش سلام شمال ، سردار 'قائدرحمتی' در مصاحبه ای مطبوعاتی با نمایندگان رسانه های گروهی گیلان اظهار داشت : امسال در گیلان سرقت 14درصد، در بخش جرائم خشن مانند سرقت های به عنف و آدم ربایی 21درصد و درگیری منجر به قتل 12درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .
طرح 'آرامش بهاری' در گیلان به اجرا درآمد به مناسبت فرارسیدن نوروز، طرح 'آرامش بهاری' از امروز (یکشنبه) در بقاع متبرکه استان گیلان به اجرا درآمده است. به گزارش سلام شمال مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح از امروز در 105 بقعه متبرکه استان به اجرا درآمده و تا 14 فروردین 91 ادامه دارد.
شاعر گیلانی در جشنواره بین المللی نوروز در تاجیکستان می سراید 'اشکان صمصام' از شاعران گیلانی، به عنوان تنها نماینده از جمع شعرای ایران، برای شعرخوانی در سومین جشنواره بین المللی نوروز، راهی کشور تاجیکستان می شود.
اجرای 78 برنامه فرهنگی و هنری طی ایام نوروز در گیلانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: 78 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت جشن نوروز 91 در شهرستان های استان در نظر گرفته شده که پذیرای گردشگران نوروزی خواهد بود.
سرانه فضای ورزشی گیلان افزایش می یابد مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان از افزایش دو برابری سرانه فضای ورزشی استان تا پایان برنامه توسعه پنجم خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در گیلان 6 دهم متر مربع است، افزود: این سرانه تا پایان برنامه توسعه پنجم باید به یک و دو دهم مترمربع افزایش یابد
گزارش تصویری / استقبال از بهار در ماسولهبا نزدیک شدن به سال جدید مردم روستای تاریخی ماسوله به استقبال بهار رفتند.
افزایش کشف مواد مخدر صنعتی در گیلان : رئیس پلیس گیلان از افزایش 110 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائدرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: نیروی انتظامی سازمانی گسترده و متنوع در ارائه خدمات به مردم است.
افتتاح بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان عصر امروز در جریان افتتاح از بانک نشای برنج در روستای اسپند صومعه‌سرا اظهار داشت: این بانک نخستین بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا است.
بارش برف شدید مسافران نوروزی گیلان را غافلگیر کردبارش برف شدید موجب غافلگیری مسافران و گردشگران نوروزی به گیلان و مسدود شدن محور اسالم به خلخال شد.
امام جمعه رشت: عید نوروز از سنت‌های حسنه استامام جمعه رشت گفت: عید نوروز از سنت‌های حسنه است زیرا مردم به دیدار بکدیگر می‌روند و دشمنی‌های گذشته را فراموش می‌کنند.
ماسوله پذیرای 200 هزار گردشگر نوروزی است به گزارش سلام شمال یحیی یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروز ماسوله از 25 اسفند تا 15 فروردین فعالیت دارد، اظهار داشت: در ایام نوروز با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر پایگاه اطلاع‌رسانی در شهرک تاریخی ماسوله استقرار می‌یابد که جابه‌جایی مهمانان نوروزی به مسافر کاشانه‌ها و هتل‌ها را به‌عهده دارد.
فریدونی شهردار غیرقانونی رشت بود به گزارش سلام شمال محمود مباحی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر متن رأی دیوان عدالت اداری را قرائت کرد و اظهار داشت: در این رأی آمده است شاکی محمود فریدونی طی دادخواستی اعلام کرده بود که در سال 86 به موجب مصوبه شصت وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به عنوان شهردار انتخاب شده بود
تجهیز 2770 کلاس برای مسافران فرهنگی در گیلان مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: 326 مدرسه با دو هزار و 770 کلاس درس آماده پذیرایی از مهمانان فرهنگی و غیرفرهنگی گیلان است. به گزارش سلام شمال ایوب نجف‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های استان از آمادگی نهاد آموزش و پروش برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد. در نوروز امسال تعداد 326 مدرسه در قالب دو هزار و 770 کلاس درس برای پذیرایی از مهمانان تجهیز شده‌ است.
متکدیان رشت جمع‌آوری می‌شوند سرپرست شهرداری رشت گفت: متکدیان رشت از امروز جمع‌آوری می‌شوند. به گزارش سلام شمال مجتبی خدمت‌بین دانا عصر امروز در جمع اعضای شورای این شهر آمادگی شهرداری رشت را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کرد.
آشوراده زیباترین آبادی در دریای خزر است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شبه جزیره آشوراده به عنوان زیباترین و محبوب‌ترین آبادی در دل دریای خزر است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قربان عباسی اظهار داشت: این شبه جزیره در محاصره امواج دریا در سه کیلومتری غرب شهر بندرترکمن واقع است و ساماندهی ساحل این جزیره و طبیعت زیبای آن جذب گردشگران است.
نارضایتی زائران گلستانی از وضعیت نامناسب فرودگاه گرگان خدمات مناسب در فرودگاه گرگان نارضایتی زائران گلستان را به همراه داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان چندی پیش گزارشی مبنی بر اینکه گلستانی‌ها حاجیان خود را گل‌آلود در فرودگاه گرگان بدرقه کردند و از مسائل و مشکلات برای ارائه خدمات مناسب در این فرودگاه سخن به میان آوردیم.
فعالیت شبانه‌روزی 2 هزار عضو هلال‌احمر در گلستان دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: 2 هزار و 207 عضو جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در استان فعالیت و خدمات درمانی و بهداشتی را به طور شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه می‌کنند.
ظرفیت‌های گردشگری گلستان باید معرفی شود به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان منوچهر جهانیان صبح امروز در سفر به استان گلستان از مرز اینچه‌برون بازدید کرد و با دیدار از پایانه‌ مرزی فعالیت‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفر را در بخش داشلی‌برون بررسی کرد و در جریان نوع خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در این بخش قرار گرفت و عملکرد ستاد تسهیلات سفر را مطلوب دانست و اظهار داشت: اقدامات ستاد تسهیلات سفر در توسعه و رونق گردشگری تاثیرگذار است.
تصویب تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه ایران سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصوبه جدید حاوی بسته تدابیر مشخص مورد توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه از جمله محدودیت های خرید و فروش نفت و محصولات نفتی ، فرآورده های صنعت پتروشیمی و توقیف سرمایه های بانک مرکزی ایران است.
استقبال 150 هزار زائر از بقاع متبرکه گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از استقبال حدود 150 هزار زائر تا پایان روز جمعه تعطیلات نوروزی از بقاع متبرکه این استان خبر داد.
گلستان هدف اقتصادی و گردشگری مسافران دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان گفت: گلستان به هدف اقتصادی و گردشگری، مسافران و گردشگران تبدیل شده است.
وعده‌های استاندار گلستان برای سال 91 استاندار گلستان افتتاح کامل پروژه راه جنگل گلستان را از مهمترین پروژه های سال جاری در استان برشمرد.
اجرای دو طرح کلان ملی در مازندرانمعاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این طرح ها در بازده زمانی سه تا پنج سال بهره برداری خواهد شد.
تشکیل 5 ستاد گردشگری در مرزبانی گلستانفرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: در نوروز 1391، در پنج قسمت مرزهای استان ستاد راه‎اندازی شده است که شامل چهار ایستگاه و یک نمایشگاه می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان، ولی‎الهق رضایی‎نژاد اظهار داشت: نمایشگاه در روز اول فروردین 1391 در بازارچه پل اینچه‎برون افتتاح شد که شامل غرفه‎هایی چون، شهدای مرزبانی، ماکت منطقه مرزی، مسابقه تیراندازی با سیمیلاتور و دارت، توزیع نان و شیرینی ترکمن و توزیع صبحانه گرم است.
نوروز بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‎های گلستان استاستاندار گلستان گفت: نوروز باستانی فرصتی برای معرفی جاذبه‎های تاریخی و توریستی استان به مسافران و گردشگران است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان، جواد قناعت در بازدید از دبیرخانه متمرکز این ستاد اظهار داشت: در این ایام خاص بهترین فرصت برای شناساندن استان به مسافران و گردشگران و استان‎های دیگر موجود است.
صنعت گردشگری از محورهای توسعه پایدار گلستان استمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به ظرفیت خوب گردشگری این استان گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از محورهای توسعه پایدار و همه جانبه استان است. به گزارش سلام شمال قربان عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اجرای فعالیت متمرکز و استقرار نمایندگان تام‌الاختیار کمیته‌های ستاد در دبیرخانه ستاد برای نخستین بار در سطح کشور، استقرار سه چادر آمارگیری در مبادی ورودی در شرق، غرب و جنوب استان و راه‎اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در فرودگاه گرگان با حضور نماینده جوامع زیرپوشش از موارد مورد توجه در این ایام است.
اجرای 560 کیلومتر شبکه گاز در سطح گلستانمدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: این شرکت در مجموع حدود 560 کیلومتر شبکه را در سطح استان اجرا کرده که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: در همین راستا تعداد 12 هزار انشعاب گاز نصب شده 36 هزار مشترک نیز جذب و به مجموع مشترکان گاز استان اضافه شدند.
بلوتوث اطلاعات گردشگری گلستان به مسافرانمسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه اندازی سامانه بلوتوث برای اطلاع رسانی گردشگری استان در این اداره کل به منظور اطلاع رسانی هر چه بهتر به مسافران نوروزی استان خبر داد.
پیش‌بینی ورود 8 میلیون مسافران نوروزی به گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان افزود: پیش‎بینی می‎شود این رقم امسال به 8 میلیون نفر افزایش یابد. به گزارش سلام شمال قربان عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه، به فرد یا خانواده‎ای که منزل خود را به مدت 24 ساعت برای رسیدن به مقصدی ترک کند مسافر می‎گویند اظهار داشت: سال گذشته 5 میلیون و 600 مسافر در مقطع عید وارد استان شده بودند.
رشد 53 درصدی صادرات گلستان در سال جاریرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صادرات استان در 11ماهه سال جاری از لحاظ ارزشی 53درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال مهندس 'فحر موحدی' روز شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه حدود 88 درصد برنامه صادرات استان در 11 ماهه سال جاری محقق شد، اظهار داشت: برنامه صادرات استان در سال جاری 200 میلیون دلار بوده که 177 میلیون دلار آن محقق شده است.
گلستان جزء پنج استان برتر در مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتبه گزارش سلام شمال 'علیرضا جمشیدی' روز شنبه در هفتمین و آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال 90 اظهارداشت: در زمینه مقابله ، کشفیات ، دستگیری معتادین خطرناک ، پاکسازی مناطق آلوده و انجام اقدامات فرهنگی، اقدامات مناسبی در استان انجام شده است.
افتتاح ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان در محل دبیرخانه ستاد در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور نمایندگان کمیته های ده گانه افتتاح شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، قایم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در سخنانی گفت: با ایجاد مرکز فرماندهی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در این مرکز می‌توانیم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.
اختصاص یکهزار و 646کلاس مدارس گلستان برای اسکان فرهنگیانبه گزارش سلام شمال 'سید ضیاء حسینی' روز یکشنبه با اشاره به آمادگی کامل ستاد اسکان استان بمنظور استقبال از فرهنگیان اظهارداشت: مدارس تحت پوشش ستاد اسکان از نظر میزان تجهیز و آماده سازی به سه دسته ویژه ، مجهز و عادی تقسیم می شود.
کاهش 11درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده های گلستانرئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان از کاهش 11 درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده­ای استان طی سال 90 خبر داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ پاسدار 'علی اصغر مهری' روز یکشنبه اظهارداشت: در این مدت تصادفات فوتی 12 درصد و تصادفات جرحی 5 درصد کاهش داشته است.
سرقت تحت پوشش مأمور، شیوه جدید سارقان در گلستانمعاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به شیوه جدید سرقت در استان ،نسبت به سرقت تحت پوشش مأموران انتظامی هشدار داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ 'عسگر ساوری' روز یکشنبه گفت: استفاده از پوشش مأموران انتظامی یا مأموران دولتی یکی از شیوه­های جدید سارقان می­باشد.
گرگان بیشترین سطح آلودگی سبزیجات را داردبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: بخش‎هایی از اراضی کشاورزی استان که غالبا در آنها سبزیجات کشت می‎شود، تحت آبیاری مناطق آلوده قرار دارد.
64 بقعه گلستان غبارروبی و عطرافشانی شدند به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در طرح آرامش بهاری با آراسته شدن اماکن متبرکه در روزهای پایانی سال و ایجاد فضای معنوی، زمینه مناسبی برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم شده است.
توسعه اشتغال در گلستان با جدیت پیگیری می‎شود به گزارش سلام شمال ، جواد قناعت ز در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: موضوع اشتغال یکی از موضوعات اساسی و مهم نظام و دولت کریمه است و تقریبا دو سال می‎شود که رئیس جمهور و هیئت وزیران به این امر به خوبی پرداخته‎اند و ستاد عالی اشتغال در تهران نیز به شکل مرتب برگزار می‎شود و در استان نیز مبحث اشتغال توسط مدیر ارشد و مدیران دستگاه‎های اجرایی به جدیت پرداخته می‎شود.
دستگاه‎های برتر گلستان در ایجاد اشتغال تقدیر شدند بر اساس آخرین گزارش، آمار و ارقام تحقق فرصت شغلی که جزو تعهدات استان بود دستگاه‌های اجرایی برتر در این زمینه از سوی استاندار گلستان مورد تقدیر واقع شدند.
گلستان رتبه اول کشوری در بخش سیاست‌گذاری بازار کار به گزارش سلام شمال ، حسینعلی خواجه‎مظفری بعد از ظهر امروز در حاشیه یازدهمین کارگروه اشتغال استان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شش ‎ماه نخست سال‎ جاری گلستان توانست رتبه اول کشوری را در بخش دفتر توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار، دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‎ها، مرکز آمار و اطلاعات بازار کار، دفتر توسعه کارآفرینی، دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به دست آورده است.
تحقق 100 درصدی اشتغال حوزه صنعت، معدن و تجارت گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: صددرصد اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان محقق شده است
ایجاد 2200 فرصت شغلی در بخش فنی و حرفه‎ای گلستان مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: از تعداد 700 نفر تعهدی که داشتیم تقریبا به دو هزار و 207 نفر عملکرد در بخش فنی و حرفه‎ای دست پیدا کرده‎ایم.
همایش مرزبانان عرصه دینی در گلستان دبیر همایش مرزبانان عرصه دینی در گلستان گفت: همایش مرزبانان عرصه دینی با حضور رحیم‌پور‌ازغندی در گلستان برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام سیف‎الله ادبی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: همایش مرزبانان عرصه دینی، با حضور علمای تشیع و تسنن در روز پنج‎شنبه در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار می‎شود
پراخت جایزه 75 صادرکننده سال 88 گلستانمعاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: جایزه 75 صادرکننده سال 88 در استان کامل پرداخت شد. به گزارش سلام شمال درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به پرونده ها و اظهارنامه های دریافت شده از صادر کنندگان بیش از 18 میلیارد ریال جایزه صادراتی تعلق گرفت که کل این مبلغ به صادرکنندگان پرداخت شد.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.
به بهانه سالروز ملی شدن صنعت نفتتصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ‎ 29اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
گرگان؛ بهشت طبیعت گردی برای مسافران نوروزیشهر گرگان مرکز استان گلستان با داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، بهشت طبیعت گردی محسوب می شود و ایام نوروز فرصتی است تا مسافران از جاذبه های این شهرستان دیدن کنند.
تولید انرژی از زباله ها رویکردی نوین در کلانشهر رشتبه گزارش سلام شمال به نقل از مهر، اجرای این طرح می تواند از یک طرف گام موثری در مدیریت مواد زاید شهری و از سوی دیگر برای تامین انرژی و تولید برق که نیاز همیشگی کشور است، اقدامی ارزشمند محسوب شود. تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر رشت اجرایی نشده است از اینرو مدیریت شهری می تواند با بکارگیری روشهای دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این شهر کهن انجام دهد.
خانه‌تکانی دل و خانه در شادمانی طبیعت زنان روستایی سال‌های نه‌چندان دور در ماه‌های پایانی سال به فکر خانه تکانی افتاده، نه خانه تکانی امروزی که در عصر مدرنیته رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است، خانه تکانی که با « کایر » همسایگان همراه بوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، نوروز آیین باستانی ایرانیان، جشن شکوفایی زمین و رستاخیز بزرگ طبیعت است که چوب خشکیده زمستان را به درختی تنومند و پرشکوفه در بهار تبدیل می‌کند.
پارک جنگلی گیسوم طبیعت سحر‌انگیز گیلان پارک جنگلی گیسوم شاهکار خلقت و طبیعت سحرانگیز گیلان و سوباتان سرزمینی پوشیده از چمن در تالش است. به گزارش سلام شمال تالش به‌عنوان یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که از غرب با اردبیل، از شمال با آستارا و از جنوب با رضوانشهر و ماسال و از شرق با دریای خزر و بندر انزلی همسایه است.
رشت شهر باران‌های نقره‌ای گیلان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود واقع است که امتیازهای بالایی دارد. به گزارش سلام شمال شهر رشت به‌عنوان مرکز گیلان در جلگه مرکزی گیلان و در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط 8 متر از سطح دریاهای آزاد و فاصله 330 کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی درجه یک قزوین به انزلی واقع شده است.
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. به گزارش سلام شمال املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.
نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلاننیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است. به گزارش سلام شمال تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.
یکه‌تازی آناهیتا در فومن یکه‌تازی آناهیتا با ارابه‌اش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال فومن دارای گذشته‌ای پرفروغ و تاریخی است به گونه‌ای که این شهر مرکز گیلان «بیه‌‌پس» و به دارالعماره معروف بود.
رودبار مروارید صدف سبز گیلان رودبار با جاذبه‌های بکر خود مانند مرواریدی در صدف سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال محصول مهم و راهبردی زیتون رودبار با قدمتی بیش از دو هزار سال در این سرزمین تداوم حیات داشته است و رودبار و زیتون اسامی هستند که هر یک نام دیگری را در ذهن تداعی می‌کنند.
لاهیجان شهری که پایتخت گردشگری جهان اسلام شدبه گزارش سلام شمال لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
ماسال شهر شبنم‌های بهاری ماسال دارای طبیعتی سخت مانند صخره‌های کوهستانی و ملایم چون شبنم‌های بهاری است که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گزارش سلام شمال ماسال با موقعیت جلگه‌ای در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا قرار دارد.
ماسوله شهری نهفته در کوهستان جنگلی گیلان شهرک تاریخی ماسوله با واقع شدن در ناحیه کوهستانی و جنگلی گیلان توریستی‌ترین و منحصر‌به‌فرد مناطق شمالی ایران است. به گزارش سلام شمال ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به‌فرد در جهان، وجود کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران است.
قلعه رودخان دژ تسخیرناپذیر گیلانهرگز هیچ دشمنی نتوانسته است در طول تاریخ قلعه‌رودخان به آن نفوذ کرده و فتح کند. به گزارش سلام شمال قلعه رودخان یا قلعه حسام، نام قلعه‌ای تاریخی در 20 کیلومتری جنوب غربی فومن است و برخی از کارشناسان ساخت این قلعه را در دوران ساسانیان عنوان کرده‌اند.
اعزام هنرمندان آملی به راهیان نور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: 30 هنرمند آملی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند. به گزارش سلام شمال ، محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه نکوداشت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: به برکت این شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بر قله‌های رفیع و منیع افتخار ایستاده است.
آمار مسافران ورودی به مازندران از مرز 12 میلیون نفر گذشت جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: :تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از شهرستان ساری، نقی کلانتری بعدازظهر امروز در حاشیه نشست اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید.
بازارچه نوروزی صنایع دستی شرق مازندران آغاز به‌کار کرد سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا از افتتاح بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی شرق مازندران با محوریت شهرستان نکا خبر داد.
بازدید حدود 3 میلیون گردشگر از مراکز تاریخی مازندران معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفر مازندران از بازدید حدود 3 میلیون نفری گردشگران از مراکز تاریخی و فرهنگی مازندران خبر داد.
برپایی 33 نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی 33 نمایشگاه عفاف و حجاب در امامزادگان مازندران خبر داد.
کاهش قیمت میوه در مازندران مسئول کمیته نظارت و بازرسی ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: میوه در مازندران با کاهش قیمت و انواع پروتئین‌ها با نوسان قیمت مواجه بود که در روزهای اخیر نرخ مناسبی برای مایحتاج عمومی اتخاذ شده است.
ورود مسافران به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشتمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ورود مسافران به مازندران از مرز دو میلیون نفر گذشت. به گزارش سلام شمال محمدنقی کلانتری در نشست اداری ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: تعداد مسافران ورودی به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشت.
مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف می‌شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنج ساله مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران کلنگ احداث پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی روستایی چاسرکا بابل با حضور مسئولان به زمین زده شد.
مازندران دومین استان پرخطر جاده‌ای کشور است سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مازندران در ردیف دومین استان پرخطر جاده‌ای بعد از آذربایجان شرقی است. به گزارش سلام شمال مهدی ولی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر استان در تعطیلات نوروزی ارائه کرد.
مشکل جمع‌آوری زباله ساری امروز برطرف می‌شودمدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مازندران گفت: انباشت زباله در ساری مورد انتقاد شهروندان بود که این مشکل تا بعدازظهر امروز برطرف می‌شود. به گزارش سلام شمال علیرضا جانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران اظهار داشت: برای هماهنگی بیشتر در ستاد تسهیلات سفر جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و نتیجه آن حضور همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد تسهیلات سفر است.
محدودیت‌های ترافیکی مازندران در تعطیلات نوروزیفرمانده پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی این استان در تعطیلات نوروزی را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال جعفر محمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره محدودیت‌های ترافیکی مازندران اظهار داشت: به منظور ارتقای ضریب ایمنی و ایجاد کشش و روانی ترافیک تا 14 فروردین ماه جاری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در محورهای پرترافیک کشور اجرا می‌شود.
والیبال کاله مازندران آسیایی شدکاله مازندران مقتدرانه جام قهرمانی لیگ برتر والیبال را بالای سر برد و با شکست سه بر صفر سایپای البرز رویای دست نیافتنی مردم شمال کشور را محقق کرد.
ورود 2 میلیون 700 هزار مسافر به مازندرانمعاون گردشگری مازندران با اشاره به جو آفتابی استان، از ورود 2.7 میلیون مسافر تاکنون به مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال ، محمد نقی کلانتری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران افزود: با توجه به آفتابی بودن هوا یش بینی می شود حضور گردشگران در استان چشمگیر باشد.
برنامه جشن‌های نوروزی مازندران اعلام شد برنامه جشن‌های نوروزی از سوی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دائمی سفر مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال مهران حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: جشن‌های نوروزی مشترک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شهرداری‌های سطح استان و میراث فرهنگی در ایام نوروز برگزار می‌شود.
سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران استمدیرعامل شرکت مخابرات مازندان با اشاره به اینکه سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران است از تغییر سامانه 1818 به 2020 خبر داد.
ارائه 25 هزار بسته فرهنگی به مسافران نوروزی در ساریشهردار ساری گفت: لوح فشرده‌ای که حاوی نقاط گردشگری شهر، دعای سال تحویل، نقشه شهر ساری و موسیقی محلی است به مسافران هدیه می‌شود که در 25 هزار بسته طراحی و تهیه شده است.
اجرای 250 ماموریت توسط اورژانس مازندراندبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: طی دور اول سفر، اورژانس مازندران 248 ماموریت انجام داد که 104 ماموریت برای تصادف بود.
شکوفه های بهاری در مازندران / تصویربا آغاز فصل بهار شکوفه ها و فضای سبز جنگل ها و مراتع استان مازندران جلوه ای از زیبایی های طبیعت را نمایان کرده است.
آمادگی 68 پایگاه اورژانس مازندران برای ارائه خدمات نوروزی رئیس اورژانس 115 مازندران از آمادگی 68 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ ای و 10ایستگاه سلامت، تعطیلات نوروزی امسال در سطح استان خبر داد. به گزارش سلام شمال فرهاد مصدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال امکانات و تجهیزات اورژانس برای خدمت رسانی بیشتر 40 درصد رشد کیفی و کمی داشته است.
5 کوهنورد در سوادکوه مفقود شدند روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران از مفقود شدن پنج کوهنورد صبح دوشنبه در سوادکوه خبر داد. به گزارش سلام شمال ، در پی مفقود شدن پنج کوهنورد در ارتفاعات سه هزار و 700 متری منطقه سوادکوه در روستای اسب خانی تیم های امداد کوهستان و ایثار به همراه بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر مازندران با حضور در منطقه عملیات جستجو را آغاز کردند.
رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندرانمعاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی گلچوب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی در 11 ماهه سال 89 رقم 57 میلیون دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در 11 ماهه 90 بیش از 33میلیون دلار به ارزش 59 درصد افزایش نیز داشته و به رقم حدود 91 میلیون دلار رسید.
ورود یک میلیون گردشگر نوروزی به مازندرانمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برآورد ورود یک میلیون گردشگر نوروزی به مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدنقی کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در محل ستاد تسهیلات سفر مازندران با بیان اینکه ریزش برف و باران شدید نیز مانع حضور مسافران در مازندران نشد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد که در روز اول حدود یک میلیون نفر به مازندران مراجعه کنند که مسدود بودن دو محور منتهی به مازندران مانع از حضور میهمانان نورزی در روز اول شد.
مازندران از قطب‌های والیبال ایران است مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: آمل و مازندران یکی از قطب‌های والیبال‌ ایران است. به گزارش سلام شمال مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران شب گذشته از مهمانان ویژه دومین دیدار فینال لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشورمان بین کاله مازندران و سایپای البرز در سالن 2 هزار نفری پیامبر اعظم(ص) این شهرستان بود.
دانشگاه آزاد آمل مهر 91 دانشجوی دکترا می‌پذیرد رئیس واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله‌ آملی گفت: از مهر سال آینده در دو رشته مقطع دکتری دانشجو در دانشگاه آزاد آمل پذیرفته می‌شود.
قهرمانی آمل در مسابقات والیبال آموزشگاه‌های مازندران سرپرست تیم والیبال آموزشگاه‌های آمل گفت: تیم آموزشگاه‌های آمل قهرمان سی‌امین دوره مسابقات والیبال آموزشگاه‌های مازندران شد. به گزارش سلام شمال علی مهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه این دوره از مسابقات به میزبانی شهرستان بابلسر دنبال شد، گفت: این دوره از رقابت‌ها به صورت مینی‌والیبال بوده و در آن هفت شهرستان آمل، بابل، ساری، بابلسر، بندپی، محمودآباد و نکا به مدت سه روز با هم به رقابت پرداختند.
آمادگی نکا برای میزبانی از مسافران نوروزیفرماندار نکا از آمادگی این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد. به گزار ش سلام شمال رضا آزادی‌کناری، ظهر امروز در آیین تجلیل از دستاندکاران انتخابات مجلس شورای اسلامی در نکا گفت: در آستانه نو قرار داریم همه ادارات، نهادها به ویژه دستگاه های خدماتی و مرتبط با حوادث غیر مترقبه، در ایام تعطیل نوروزی باید با آمادگی کامل، در ارائه خدمات به مسافران نوروزی و در مواقع ضروری حاضر باشند.
نوروزخوانی کارناوالی که جشن و سرور به راه می‌اندازد تنها یک روز دیگر به تحویل سال باقی مانده و از هم اکنون با توجه به سردی و برف و باران در شمال، بوی شادی و شادمان عید نمایان است و در این میان، بازارگرمی نوروزخوانان در هر شهر و دیار به شادی این جشن افزوده است. به گزارش سلام شمال نوروزخوانی که به بهارخوانی نیز مشهور است، از آیین‌های کهن ایرانی است که تا چند دهه پیش به شکل گسترده‌تری در بسیاری از نواحی ایران و به‌ویژه البرز شمالی و جنوبی، مازندران، گیلان و... رواج داشته و امروز به شکل خیلی پراکنده در مناطق مختلف این مناطق دیده می‌شود.
نبود نیروهای متخصص در شهرداری‌های مازندرانمعاون عمرانی استاندار مازندران با گلایه از نبود نیروهای متخصص مرتبط با شهرداری در تمام شهرداری‌ها و شهرداری چالوس گفت: شهرداری‌ها نیازمند نیروی انسانی با مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط هستند.
کوچه‌ها پرآب، شهرداری بهشهر در خواب
اعزام بیش از 12 هزار روحانی به مساجد و مدارس مازندرانمسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با تشریح برنامه های انجام شده در سال جاری از اعزام 12 هزار و 100 روحانی و مبلغ به مناسبت های مختلف مذهبی و ملی به مساجد و مدارس استان خبر داد.

اخبار ایران و شمال

توکلی: شیوه‌های اقتصادی دولت ضدتولید است رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: دولت باید از تغییر سریع سیاست ها خودداری کند تا سرمایه گذارها امیدوار شوند و مجلس نیز از کارهای دولت حمایت کند تا بتوانند با یکدیگر کار را به پیش برند.
عجیب ترین فرمولهای ریاضی سال 90 دانشمندان به منظور اثبات این نکته مهم که علم ریاضی از یک سری اعداد و فرمولهای خشک و کسل کننده ساخته نشده است، در سال گذشته فرمولها و نتایج تحقیقات آمارهای ریاضی را در خصوص موضوعات سرگرم کننده ای چون طرز تهیه یک چای مطبوع ارائه کردند.
بازخوانی پیام‌های نوروزی رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین دقایق آغاز سال نو، در پیامی به ملت شریف ایران، با تشریح اوضاع مهم «سال قبل»، چارچوب کلی و افق پیش روی ملت و مسوولان جمهوری اسلامی را در سال پیش رو ترسیم می‌کنند.
تحرکات ضدایرانی معاون وزیرخزانه داری آمریکاآمریکا در چارچوب سیاستهای خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران و یارگیری منطقه ای، معاون وزیر خزانه داری خود را به چند کشور خاورمیانه اعزام کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال و دیلی استار، این هفته دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی به چند کشور خاورمیانه اعزام شده تا موافقت این کشورها را برای اعمال فشار بر ایران جلب کند
اسامی کامل فیلم‌های نوروزی سیما روابط عمومی سیما اعلام کرده است که از مجموع فیلم های آماده پخش برای نوروز 91 بیش از 40 درصد فیلم ها تولید سیما و سینمای ایران است. این فیلم‌ها گونه (ژانر)های حادثه‌ای اعم از ( حادثه ای ـ ماجراجویی، حادثه ای ـ تاریخی، حادثه ای ـ علمی تخیلی، حادثه ای ـ کمدی و حادثه ای ـ رمانتیک)، کمدی (کمدی درام، کمدی خانوادگی، کمدی ـ جنایی ) و درام (درام ـ رمانتیک، درام ـ جنایی، درام ـ رمز آمیز، درام ـ فانتزی و درام خانوادگی) را شامل می‌شود.
زیباترین تصاویر نجومی سال 1390ستاره شناسان، رصدخانه های فضایی و زمینی و همچنین عکاسان نجوم در سال 1390 تصاویر نجومی بسیار زیبایی تهیه کردند که از جمله آنها می توان به عکسهای عکاس ایرانی، نمایی فضایی از کویر نمکی کشورمان، نورهای شبانگاهی و پنجگانه زحل اشاره کرد.
سال 91 سال تولید ملیسال 91؛سال «تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی»
همراه با فیلم های سینمایی شبکه 3 سیماجاسوس -11‌ فروردین این فیلم روایتگر جریان سرد در دهه 70 میلادی اداره ضد جاسوسی انگلیس است که در یک عملیات خیلی مهم در بوداپست با شکست مواجه می‌شود. این رسوایی باعث برکناری رئیس این اداره می‌شود. گمان می‌رود که یکی از 4 معاون ارشد رئیس اداره احتمالا باید جاسوس روس‌ها باشد و... . نفوذی- 12‌ فروردین سال 1382، فریدون کیانفر همراه عده‌ای دیگر از اسیران جنگی به جا مانده در عراق، به ایران برگردانده می‌شود. 2 نفر از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی او را به دلیل این که مشهور به جاسوسی، پیوستن به سازمان مجاهدین و نقش داشتن در شهادت عده‌ای از اسیران ایرانی بوده، بازداشت و بازجویی می‌کنند. از سوی دیگر، بدنامی فریدون برای خانواده‌اش هم از قدیم مشکل درست کرده و ...
فیلمهای دیدنی کودکان در نوروز 91کارآگاهان کوچک- 4‌‌ ‌‌‌‌فروردین کنان پسربچه‌ای حدودا 10 ساله است که توانایی زیادی در حل معماهای پلیسی دارد. او همراه پروفسوری که وسایل عجیب و غریب زیادی برایش ساخته و 4 نفر دیگر از بچه دبستانی‌ها گروه کارآگاهی را تشکیل داده‌اند. آن‌شرلی: آغازی نو- 4‌‌ فروردین آن‌شرلی، نویسنده مشهوری است که ضمن نگارش نمایشنامه‌ای درباره خاطرات کودکی‌اش سعی دارد نشانی از پدرش بیابد. آنی پس از مرگ مادرش در دوران کودکی برای نگهداری به دوست صمیمی مادرش لوئیزا سپرده می‌شود تا وقتی که پدرش به وضع مالی خود سامان داد به دنبال او بیاید.
معرفی سریال‌های شاد نوروزی در نوروز 91معمولا هر سال در میان ویژه‌برنامه‌های مختلف شبکه‌های سیما سریال‌های نوروزی در کانون توجهات بینندگان قرار می‌گیرند و گوی سبقت را از کارهای غیر نمایشی می‌ربایند. امسال هم به سنت سال‌های پیش شبکه‌های مختلف تلویزیونی با سریال‌هایی متنوع و جذاب به استقبال عید رفته‌اند.
نوروزی شاد با برنامه‌های دیدنی تلویزیون تلویزیون در نوروز 91 هم مانند سال‌های قبل برای مخاطبان خود، پخش ده‌ها برنامه نمایشی و غیر نمایشی جذاب را تدارک دیده است. بیش از 10 سریال و مجموعه نمایشی، 90 فیلم سینمایی ایرانی، خارجی و تله‌‌فیلم، ده‌ها برنامه ترکیبی و مستند از فردا روانه آنتن شبکه‌های مختلف می‌شود.
خبرسازترین چهره‌های دانشگاهیسال 90 سال پر فراز و نشیبی برای آموزش عالی کشور بود. تعیین تکلیف ریاست دانشگاه آزاد، بازداشت استاد دانشگاه صنعتی شریف در آمریکا، ترور دو دانشمند هسته ای کشور و پذیرش دانشجوی 65 ساله در دانشگاه از جمله مواردی بود که در صدر خبرهای سال جاری قرار گرفتند. "دانشجو" ها در رأس آموزش عالی
سکه تمام طرح جدید 780 هزار تومان شدصرافان صبح امروز یکشنبه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را 780 هزار تومان می‌فروشند. به گزارش سلام شمال صرافان واقع در میدان فرودسی تهران صبح امروز یکشنبه قیمت فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را 780 هزار تومان و قیمت خرید را 720 هزار تومان درج کرده‌اند. قیمت سکه تمام طرح قدیم نیز اندکی بیش از نرخ سکه تمام طرح جدید اعلام شده است.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز یکشنبه کشور شرق: سعید مرتضوی ، مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی شد نگاهی به ذخیره ارزی؛ روایت حسابی که "صفر" شد توصیه هایی برای نوروز امن دنیای اقتصاد: سمت و سوی طلای جهانی انتظار سال بهتر در بورس تهران گشایش پرونده خاوری در دادگاه فساد بزرگ
سیاست ارز تک نرخی شکست خورداز همان روزی که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی روبروی ساختمان این بانک در میرداماد با "صدای لرزان" آغاز عرضه ارز تک نرخی - 1226 تومان- را اعلام کرد، پیش بینی می‌شد که این سیاست دوام نخواهد آورد، زیرا بازار چنین نرخی را قبول نداشت. ماجرا این گونه آغاز شد که اوایل دی ماه امسال در غیاب و فرافکنی مسئولان دولتی، دلار در بازار آزاد رکورد تاریخی زد و از مرز 2 هزار تومان عبور کرد.
بهای نفت ایران از مرز 126دلار گذشت در آستانه شصت و یکمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت ایران، بهای طلای سیاه ایران با عبور از مرز 126 دلار در هر بشکه و پیشی گرفتن مجدد از نفت برنت دریای شمال به تاریخ پیوست.
"گلزار" گران‌ترین بازیگر سینما در سال 90 شناخته شدبرنامه «هفت» عنوان گران‌ترین بازیگر سال را به محمدرضا گلزار داد. بر این اساس غافلگیرکننده‌ترین گیشه سال مربوط به فیلم «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان است که توانست در تهران سه میلیارد و 300 هزار تومان فروش کند.
لاریجانی: اسرائیل جرأت حمله به ایران را ندارد رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسرائیل از گروه کوچکی چون حزب الله شکست خورد و دیگر چنین خطایی نمی کند که با سرنوشت خود بازی کند، گفت: اسرائیل جرأت حمله به ایران را ندارد.
نخست وزیر انگلیس: حمله به ایران هیچ توجیهی ندارددیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در گفتگویی با شبکه ی "ان بی سی" اعلام کرد که در صورت حمله اسرائیل به ایران، از این رژیم حمایت به عمل نمی آورد.
تایید صحت انتخابات 32 حوزه انتخابیه دیگر به گزارش سلام شمال به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، این شورا طی نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرد،نظر به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12اسفندماه امسال و با عنایت به ماده 73 قانون انتخابات، پرونده‌های حوزه‌های ‌انتخابیه ذیل در جلسه شورای نگهبان مطرح و صحت انتخابات این حوزه‌ها مورد تایید قرار گرفت.
انتقاد شدید متکی از سخنان احمدی نژاد در مجلسوزیر خارجه سابق کشورمان سخنان اخیر احمدی‌نژاد در مجلس را مصداق بارز تهمت و افترا خواند و یادآور شد که نامه اطلاع احمدی‌نژاد از ماموریت وزیر خارجه به سنگال در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.
علی مطهری :احمدی نژاد بهره برداری سیاسی کردطراح اصلی سوال از رئیس جمهور در بیان ارزیابی خود از جلسه بررسی این سوال در مجلس همچنان معتقد است سوال از رئیس جمهور امر مبارکی بود که اتفاق افتاد و این اقدام عملا در رفتار رئیس جمهور تاثیرگذار است و او کمتر جرأت خواهد کرد بگوید فلان قانون را اجرا نمی کنم .
اختلاف آمریکا و اروپا درباره لایحه ضدایرانیلایحه جدید کنگره آمریکا برای گسترش تحریم‌ها علیه همه بانک‌های ایران و تنبیه شرکت‌های اروپایی برای کار با آن‌ها بر شدت اختلافات میان آمریکا و اتحادیه اروپا درباره محدودیت‌های ضدایرانی افزوده است.
پایان خوش پرسپولیس با پیروزی پرگل برابر نفتدیدار برابر استقلال به ثمر رساند، پس از هفته‌ها بازهم موفق شد یک گل برای سرخپوشان به ثمر برساند. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، هفته بیست و هشتم یازدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت 16:30 دقیقه امروز جمعه با دیدار تیم های نفت تهران و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی آغاز شد که در پایان این دیدار شاگردان مصطفی دنیزلی موفق شدند برابر حریف خود به پیروزی 3 بر صفر برسند.
خواستگاری با قتل دختر جوان پایان یافتمرد میانسال وقتی به خواستگار دخترش جواب منفی داد نمی دانست این جواب به قیمت جان دختر جوان تمام خواهد شد. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، بامداد سه شنبه مسوولان بیمارستانی در غرب تهران با ماموران پلیس تماس گرفته و از مرگ مشکوک دختر جوانی در آنجا خبر دادند.
حمله خداداد عزیزی به داور!سرمربی تیم فوتبال ابومسلم در دیدار تیمش برابر استیل آذین به شدت از عملکرد داور انتقاد کرد و قصد زدن او با لگد را داشت. به گزارش سلام شمال تیم فوتبال ابومسلم در هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ دسته اول عصر امروز جمعه در ورزشگاه تحتی مشهد میزبان استیل آذین سمنان بود که در پایان این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.
واکنش مطهری به سخنان احمدی نژاد در مجلسخانه ملت نوشت: علی مطهری درباره پاسخ‌های رئیس‌جمهور به سوالات مطرح شده در صحن مجلس، گفت: قصد ندارم در این ارتباط اظهار نظر کنم و بهتر است درباره نوع پاسخ‌های آقای احمدی‌نژاد موضع‌گیری نداشته باشم.
نامه 3 نماینده به رئیس جمهور درباره برداشت غیر قانونی از بانک ها بانک مرکزی به استناد مصوبه هیات وزیران در تاریخ 15/12/90 مبالغ هنگفتی از حساب امانی بانک های دولتی و غیر دولتی نزد خود برداشت نموده است. این کار بدون اطلاع قبلی و هیچگونه مذاکره ای با بانک ها انجام شده است. بانک مرکزی این اقدام حیرت آور خویش را چنین توجیه کرده است که چون ممکن است ارزی که بانک ها از بانک مرکزی از ابتدای سال 1390 خریده اند، به نرخ آزاد فروخته باشندد، پس مابه التفاوت نرخ رسمی و آزاد را سود کرده اند و باید به بانک مرکزی بازگردانند. بنابراین به بانک مرکزی بدهکارند. آنان فرض کرده اند که 50 درصد ارزها بدین ترتیب فروخته شده باشد، بعد به شکل تخمینی بدهی را محاسبه و آن را از حساب بانک ها برداشتند. در این باره توجه به نکات زیر ضروری است
سقوط قیمت جهانی طلا که هیچ علامتی که نشان دهد تسهیل بیشتری در سیاست پولی رخ خواهد داد، وجود ندارد، سرمایه گذاران سرمایه های خود را از طلا به سمت دلار روانه ساختند. بهای هر اونس طلا در طی امروز ابتدا به 1681 دلار افزایش یافت، اما سپس به هر اونس 1666دلار کاهش یافت که این رقم نسبت به روز قبل ۳۰ دلار کاهش داشته است. بهای طلا در ماه سپتامبر، در پی تشدید بحران بدهی حوزه یورو، به 1920 دلار در هر اونس رسیده بود.
انتصاب اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظامپروردگار متعال عزّشأنه را سپاس می گویم که مجمع تشخیص مصلحت موفق شد دوره ی پنجساله ی دیگری را با عنایات الهی و با کارنامه ای قابل قبول پشت سر بگذارد که امید است آثار و منافع اقدامات قانونی مجمع به شکل شایسته ای در مبادی مدیریتی کشور - قوای سه گانه و نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها - به بار نشیند و همگان نتایج آن را مشاهده کنند. ضمن تشکر از همه آقایان اعضای محترم، ریاست و دبیرخانه مجمع، برای دوره ی پنجساله جدید شخصیت های حقوقی و حقیقی نامبرده در زیر را با ریاست جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی تعیین می کنم:
ورود مسافران به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشتمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ورود مسافران به مازندران از مرز دو میلیون نفر گذشت. به گزارش سلام شمال محمدنقی کلانتری در نشست اداری ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: تعداد مسافران ورودی به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشت.
مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف می‌شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنج ساله مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران کلنگ احداث پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی روستایی چاسرکا بابل با حضور مسئولان به زمین زده شد.
مازندران دومین استان پرخطر جاده‌ای کشور است سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مازندران در ردیف دومین استان پرخطر جاده‌ای بعد از آذربایجان شرقی است. به گزارش سلام شمال مهدی ولی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر استان در تعطیلات نوروزی ارائه کرد.
مشکل جمع‌آوری زباله ساری امروز برطرف می‌شودمدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مازندران گفت: انباشت زباله در ساری مورد انتقاد شهروندان بود که این مشکل تا بعدازظهر امروز برطرف می‌شود. به گزارش سلام شمال علیرضا جانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران اظهار داشت: برای هماهنگی بیشتر در ستاد تسهیلات سفر جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و نتیجه آن حضور همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد تسهیلات سفر است.
محدودیت‌های ترافیکی مازندران در تعطیلات نوروزیفرمانده پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی این استان در تعطیلات نوروزی را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال جعفر محمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره محدودیت‌های ترافیکی مازندران اظهار داشت: به منظور ارتقای ضریب ایمنی و ایجاد کشش و روانی ترافیک تا 14 فروردین ماه جاری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در محورهای پرترافیک کشور اجرا می‌شود.
والیبال کاله مازندران آسیایی شدکاله مازندران مقتدرانه جام قهرمانی لیگ برتر والیبال را بالای سر برد و با شکست سه بر صفر سایپای البرز رویای دست نیافتنی مردم شمال کشور را محقق کرد.
ورود 2 میلیون 700 هزار مسافر به مازندرانمعاون گردشگری مازندران با اشاره به جو آفتابی استان، از ورود 2.7 میلیون مسافر تاکنون به مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال ، محمد نقی کلانتری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران افزود: با توجه به آفتابی بودن هوا یش بینی می شود حضور گردشگران در استان چشمگیر باشد.
برنامه جشن‌های نوروزی مازندران اعلام شد برنامه جشن‌های نوروزی از سوی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دائمی سفر مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال مهران حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: جشن‌های نوروزی مشترک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شهرداری‌های سطح استان و میراث فرهنگی در ایام نوروز برگزار می‌شود.
سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران استمدیرعامل شرکت مخابرات مازندان با اشاره به اینکه سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران است از تغییر سامانه 1818 به 2020 خبر داد.
ارائه 25 هزار بسته فرهنگی به مسافران نوروزی در ساریشهردار ساری گفت: لوح فشرده‌ای که حاوی نقاط گردشگری شهر، دعای سال تحویل، نقشه شهر ساری و موسیقی محلی است به مسافران هدیه می‌شود که در 25 هزار بسته طراحی و تهیه شده است.
اجرای 250 ماموریت توسط اورژانس مازندراندبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: طی دور اول سفر، اورژانس مازندران 248 ماموریت انجام داد که 104 ماموریت برای تصادف بود.
شکوفه های بهاری در مازندران / تصویربا آغاز فصل بهار شکوفه ها و فضای سبز جنگل ها و مراتع استان مازندران جلوه ای از زیبایی های طبیعت را نمایان کرده است.
آمادگی 68 پایگاه اورژانس مازندران برای ارائه خدمات نوروزی رئیس اورژانس 115 مازندران از آمادگی 68 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ ای و 10ایستگاه سلامت، تعطیلات نوروزی امسال در سطح استان خبر داد. به گزارش سلام شمال فرهاد مصدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال امکانات و تجهیزات اورژانس برای خدمت رسانی بیشتر 40 درصد رشد کیفی و کمی داشته است.
5 کوهنورد در سوادکوه مفقود شدند روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران از مفقود شدن پنج کوهنورد صبح دوشنبه در سوادکوه خبر داد. به گزارش سلام شمال ، در پی مفقود شدن پنج کوهنورد در ارتفاعات سه هزار و 700 متری منطقه سوادکوه در روستای اسب خانی تیم های امداد کوهستان و ایثار به همراه بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر مازندران با حضور در منطقه عملیات جستجو را آغاز کردند.
رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندرانمعاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی گلچوب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی در 11 ماهه سال 89 رقم 57 میلیون دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در 11 ماهه 90 بیش از 33میلیون دلار به ارزش 59 درصد افزایش نیز داشته و به رقم حدود 91 میلیون دلار رسید.
ورود یک میلیون گردشگر نوروزی به مازندرانمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برآورد ورود یک میلیون گردشگر نوروزی به مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدنقی کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در محل ستاد تسهیلات سفر مازندران با بیان اینکه ریزش برف و باران شدید نیز مانع حضور مسافران در مازندران نشد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد که در روز اول حدود یک میلیون نفر به مازندران مراجعه کنند که مسدود بودن دو محور منتهی به مازندران مانع از حضور میهمانان نورزی در روز اول شد.
مازندران از قطب‌های والیبال ایران است مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: آمل و مازندران یکی از قطب‌های والیبال‌ ایران است. به گزارش سلام شمال مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران شب گذشته از مهمانان ویژه دومین دیدار فینال لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشورمان بین کاله مازندران و سایپای البرز در سالن 2 هزار نفری پیامبر اعظم(ص) این شهرستان بود.
دانشگاه آزاد آمل مهر 91 دانشجوی دکترا می‌پذیرد رئیس واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله‌ آملی گفت: از مهر سال آینده در دو رشته مقطع دکتری دانشجو در دانشگاه آزاد آمل پذیرفته می‌شود.
قهرمانی آمل در مسابقات والیبال آموزشگاه‌های مازندران سرپرست تیم والیبال آموزشگاه‌های آمل گفت: تیم آموزشگاه‌های آمل قهرمان سی‌امین دوره مسابقات والیبال آموزشگاه‌های مازندران شد. به گزارش سلام شمال علی مهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه این دوره از مسابقات به میزبانی شهرستان بابلسر دنبال شد، گفت: این دوره از رقابت‌ها به صورت مینی‌والیبال بوده و در آن هفت شهرستان آمل، بابل، ساری، بابلسر، بندپی، محمودآباد و نکا به مدت سه روز با هم به رقابت پرداختند.
آمادگی نکا برای میزبانی از مسافران نوروزیفرماندار نکا از آمادگی این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد. به گزار ش سلام شمال رضا آزادی‌کناری، ظهر امروز در آیین تجلیل از دستاندکاران انتخابات مجلس شورای اسلامی در نکا گفت: در آستانه نو قرار داریم همه ادارات، نهادها به ویژه دستگاه های خدماتی و مرتبط با حوادث غیر مترقبه، در ایام تعطیل نوروزی باید با آمادگی کامل، در ارائه خدمات به مسافران نوروزی و در مواقع ضروری حاضر باشند.
نوروزخوانی کارناوالی که جشن و سرور به راه می‌اندازد تنها یک روز دیگر به تحویل سال باقی مانده و از هم اکنون با توجه به سردی و برف و باران در شمال، بوی شادی و شادمان عید نمایان است و در این میان، بازارگرمی نوروزخوانان در هر شهر و دیار به شادی این جشن افزوده است. به گزارش سلام شمال نوروزخوانی که به بهارخوانی نیز مشهور است، از آیین‌های کهن ایرانی است که تا چند دهه پیش به شکل گسترده‌تری در بسیاری از نواحی ایران و به‌ویژه البرز شمالی و جنوبی، مازندران، گیلان و... رواج داشته و امروز به شکل خیلی پراکنده در مناطق مختلف این مناطق دیده می‌شود.
نبود نیروهای متخصص در شهرداری‌های مازندرانمعاون عمرانی استاندار مازندران با گلایه از نبود نیروهای متخصص مرتبط با شهرداری در تمام شهرداری‌ها و شهرداری چالوس گفت: شهرداری‌ها نیازمند نیروی انسانی با مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط هستند.
کوچه‌ها پرآب، شهرداری بهشهر در خواب
اعزام بیش از 12 هزار روحانی به مساجد و مدارس مازندرانمسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با تشریح برنامه های انجام شده در سال جاری از اعزام 12 هزار و 100 روحانی و مبلغ به مناسبت های مختلف مذهبی و ملی به مساجد و مدارس استان خبر داد.
توزیع کتابچه راهنمای امامزادگان مازندران در بین گردشگران نوروزیمدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع کتابچه راهنمای مقابر امامزادگان و موقوفات این استان در بین مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام ' سیف الله سهرابی ' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : با اقدامات صورت گرفته ، پنج هزار نسخه کتابچه راهنمای موقوفات و مقابر امامزادگان مازندران تهیه و چاپ شد و به مرور در بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع می شود.
آغاز به کار دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی در نکا سرپرست نمایندگی گردشگری ، صنایع دستی و جهانگردی نکا از آغاز به کار دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر نوروزی در این شهرستان در محل فرمانداری خبر داد. به گزارش سلام شمال ' علی اصغر طهماسبی ' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این دبیرخانه با همکاری فرمانداری شهرستان تا 14 فروردین ماه به فعالیتش ادامه خواهد داد.
برگزاری مراسم آیینی نوروزخوانی در نکارییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا از برگزاری مراسم آیینی نوروزخوانی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال ' رسول هادی زاده ' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : برگزاری آیین سنتی نوروزخوانی تا پایان روز 29 اسفند ماه در سطح شهر نکا ادامه می یابد.
فعالیت 403 قاضی در محاکم قضایی مازندرانبیش از 190 هزار فقره پرونده توسط شورای حل اختلاف مازندران مختومه شد به گزارش سلام شمال رییس کل دادگستری مازندران با اشاره به نقش مهم شوراهای حل اختلاف در حل و فصل مرافعات گفت: امسال 189 هزار و 233 فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شد که با احتساب پرونده های قبلی 190 هزار و 709 فقره رسیدگی و مختومه شد.
گزارش تصویری/ نوروز خوانیهمزمان با فرارسیدن نوروز آیین کهن نوروزخوانی در شهرها و روستاهای مازندران اجرا می شود.
وجود 50 نقطه حادثه خیز در نکا معاون عمرانی استانداری مازندران از وجود 50 نقطه حادثه خیز و رانشی در نکا خبر داد. به گزارش سلام شمال سید عیسی هاشمی حیدری صبح یکشنبه در جلسه کارگروه بحران استانداری افزود:در منطقه هزار جریب نکا 50 منطقه لغزشی و حادثه خیز موجبات نگرانی مردم منطقه شده که باید کارگروه بحران سزیعا این مشکل را رفع کند.
آغاز جشنواره نوروزی در میراث روستایی گیلانجشنواره نوروزی با حضور استاندار گیلان در موزه میراث روستایی این استان آغاز شد. به گزارش سلام شمال جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی گیلان صبح امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان در این موزه برگزار شد.
ورود 102 هزار خودرو به گیلان فرمانده پلیس راه گیلان گفت: تا پایان روز سه‌شنبه بیش از 102 هزار و 38 دستگاه خودرو از مسیر آزادراه قزوین ـ رشت وارد گیلان شده است. به گزارش سلام شمال مجید جمشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت در تمام محورهای استان به ویژه رشت‌ ـ قزوین عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.
نمایشگاه سوغات گیلان در رشت گشایش یافتنمایشگاه صنایع‌ دستی و سوغات گیلان همزمان با عید نوروز در رشت گشایش یافت. به گزارش سلام شمال ، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی گیلان در 19 غرفه در جنب بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت گشایش یافت.
تخفیف 30 درصدی مراکز اقامتی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تخفیف 30 درصدی اقامت در مراکز زیرپوشش این اداره کل در ایام نوروز خبر داد. به گزارش سلام شمال ، امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از مراکز اقامتی این شهرستان با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز تمهیداتی برای مهمانان در مراکز اقامتی استان اندیشیده شده است، اظهار داشت: 30 درصد تخفیف برای اقامت مهمانان به مراکز اقامتی زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.
برگزاری جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره نوروزی همزمان با آغاز سال جدید در موزه میراث روستایی این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از موزه میراث روستایی روستایی استان گیلان آمادگی این موزه را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کرد.
صنایع‌دستی تبلور فرهنگی و بومی مردمان گیلان استصنایع‌دستی گیلان تبلور عینی فرهنگ و هنر بومی مردمان سرزمین گیلان و آمیخته با سنت‌های گذشتگان و پیوند دهنده نسل قدیم و جدید و بهترین سوغات استان است. به گزارش سلام شمال آنچه آدمی در گذر از تاریخ زندگی خود آفریده یادبودهایی در فاصله بین تولد و مرگ به مدد قدرت اندیشه خود است که تجلی آفریدگاری خداوند است.
تایید انتخابات 10 حوزه گیلانبه گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به بررسی شکایت‌های داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمام شهرستان‌های گیلان توسط شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بررسی 10 حوزه انتخابیه از مجموع 11حوزه انتخابیه استان توسط شورای نگهبان انجام شده است.
مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان جان باخت به گزارش سلام شمال محمد مهدی مقدم مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان به همراه نریمان مژدهی از پایگاه مقاومت امام رضا (ع) گلسار رشت به هنگام بازگشت از سفر معنوی راهیان نور جان خود را از دست دادند و به رحمت الهی پیوستند.
توزیع بیش از 180 هزار جلد پیک نوروزی در گیلانمعاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از توزیع 184 هزار جلد پیک نوروزی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'روح انگیز آسایش طلب' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پیک ها بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی استان گیلان به مناسبت تعطیلات نوروزی توزیع شده است.
قویترین مردان گیلان انتخاب شدند رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان گفت: نهمین دوره رقابت های قویترین مردان استان گیلان با معرفی نفرات برتر پایان یافت. به گزارش سلام شمال 'محمد ذات پرور' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان این رقابت ها، زبده ترین ورزشکاران این رشته زیر نظر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان در سالن شهید ربیعی بندرانزلی با هم به رقابت پرداختند.
کاهش میزان جرایم اجتماعی در گیلانفرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: جرائم اجتماعی در سال جاری در استان کاهش یافته است. به گزارش سلام شمال ، سردار 'قائدرحمتی' در مصاحبه ای مطبوعاتی با نمایندگان رسانه های گروهی گیلان اظهار داشت : امسال در گیلان سرقت 14درصد، در بخش جرائم خشن مانند سرقت های به عنف و آدم ربایی 21درصد و درگیری منجر به قتل 12درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .
طرح 'آرامش بهاری' در گیلان به اجرا درآمد به مناسبت فرارسیدن نوروز، طرح 'آرامش بهاری' از امروز (یکشنبه) در بقاع متبرکه استان گیلان به اجرا درآمده است. به گزارش سلام شمال مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح از امروز در 105 بقعه متبرکه استان به اجرا درآمده و تا 14 فروردین 91 ادامه دارد.
شاعر گیلانی در جشنواره بین المللی نوروز در تاجیکستان می سراید 'اشکان صمصام' از شاعران گیلانی، به عنوان تنها نماینده از جمع شعرای ایران، برای شعرخوانی در سومین جشنواره بین المللی نوروز، راهی کشور تاجیکستان می شود.
اجرای 78 برنامه فرهنگی و هنری طی ایام نوروز در گیلانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: 78 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت جشن نوروز 91 در شهرستان های استان در نظر گرفته شده که پذیرای گردشگران نوروزی خواهد بود.
سرانه فضای ورزشی گیلان افزایش می یابد مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان از افزایش دو برابری سرانه فضای ورزشی استان تا پایان برنامه توسعه پنجم خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در گیلان 6 دهم متر مربع است، افزود: این سرانه تا پایان برنامه توسعه پنجم باید به یک و دو دهم مترمربع افزایش یابد
گزارش تصویری / استقبال از بهار در ماسولهبا نزدیک شدن به سال جدید مردم روستای تاریخی ماسوله به استقبال بهار رفتند.
افزایش کشف مواد مخدر صنعتی در گیلان : رئیس پلیس گیلان از افزایش 110 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائدرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: نیروی انتظامی سازمانی گسترده و متنوع در ارائه خدمات به مردم است.
افتتاح بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان عصر امروز در جریان افتتاح از بانک نشای برنج در روستای اسپند صومعه‌سرا اظهار داشت: این بانک نخستین بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا است.
بارش برف شدید مسافران نوروزی گیلان را غافلگیر کردبارش برف شدید موجب غافلگیری مسافران و گردشگران نوروزی به گیلان و مسدود شدن محور اسالم به خلخال شد.
امام جمعه رشت: عید نوروز از سنت‌های حسنه استامام جمعه رشت گفت: عید نوروز از سنت‌های حسنه است زیرا مردم به دیدار بکدیگر می‌روند و دشمنی‌های گذشته را فراموش می‌کنند.
ماسوله پذیرای 200 هزار گردشگر نوروزی است به گزارش سلام شمال یحیی یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروز ماسوله از 25 اسفند تا 15 فروردین فعالیت دارد، اظهار داشت: در ایام نوروز با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر پایگاه اطلاع‌رسانی در شهرک تاریخی ماسوله استقرار می‌یابد که جابه‌جایی مهمانان نوروزی به مسافر کاشانه‌ها و هتل‌ها را به‌عهده دارد.
فریدونی شهردار غیرقانونی رشت بود به گزارش سلام شمال محمود مباحی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر متن رأی دیوان عدالت اداری را قرائت کرد و اظهار داشت: در این رأی آمده است شاکی محمود فریدونی طی دادخواستی اعلام کرده بود که در سال 86 به موجب مصوبه شصت وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به عنوان شهردار انتخاب شده بود
تجهیز 2770 کلاس برای مسافران فرهنگی در گیلان مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: 326 مدرسه با دو هزار و 770 کلاس درس آماده پذیرایی از مهمانان فرهنگی و غیرفرهنگی گیلان است. به گزارش سلام شمال ایوب نجف‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های استان از آمادگی نهاد آموزش و پروش برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد. در نوروز امسال تعداد 326 مدرسه در قالب دو هزار و 770 کلاس درس برای پذیرایی از مهمانان تجهیز شده‌ است.
متکدیان رشت جمع‌آوری می‌شوند سرپرست شهرداری رشت گفت: متکدیان رشت از امروز جمع‌آوری می‌شوند. به گزارش سلام شمال مجتبی خدمت‌بین دانا عصر امروز در جمع اعضای شورای این شهر آمادگی شهرداری رشت را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کرد.
حضور 250 هزار همیار پلیس در طرح نوروزی گیلان به گزارش سلام شمال سید تقی امینی عصر امروز در جلسه نوروزی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان با بیان اینکه طرح نوروزی در دو مرحله اجرا می‌شود، اظهار داشت: مرحله نخست این طرح به دلیل تردد و حضور مردم استان برای خرید ایام نوروز در سطح شهرها از 21 تا 25 اسفند آغاز شده است.
آمادگی 121 شرکت مسافری گیلان در نوروز 91 به گزارش سلام شمال ، سبحان‌الله علیپور ظهر امروز در جریان آغاز طرح نوروزی، اظهار داشت: حمل و نقل عمومی یک صنعت مهم در کشور بوده و تقویت خدمات با توجه به اینکه وسایل حمل و نقل عمومی بهترین وسیله برای تردد در جوامع محسوب می‌شود بسیار مهم است.
برگزاری دور دوم انتخابات گیلان در اردیبهشت 91 معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه رشت و تالش در نیمه نخست اردیبهشت سال 91 خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامعلی رضوانی ظهر امروز در جلسه یوم‌الله دوازدهم فروردین "روز جمهوری اسلامی" این روز را بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت: دشمنان نظام و فریب‌خوردگان داخلی در صدد اختلاف بین نهاد انتخاباتی و نظارتی در کشور هستند.
آمادگی 330 مدرسه گیلان برای پذیرایی از فرهنگیان نوروزی به گزارش سلام شمال ایوب نجف‌زاده عصر امروز در همایش تشویق و تقدیر از حائزین رتبه‌های برتر کنکور، المپیاد، جشنواره خوارزمی، مسابقات فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سال 1390 با عنوان جشن ستارگان در مجتمع فرهنگی رفاهی دهکده ساحلی این شهر اظهار داشت: داشتن اعتماد به نفس یکی از عوامل موفقیت جوانان در عرصه‌های مختلف است.
ارتقای رتبه پذیرفته‌شدگان گیلان در کنکور سراسری 90 معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از ارتقای رتبه پذیرفته‌شدگان این استان در کنکور سراسری سال 90 با 62.83 درصد قبولی خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد گلعلی‌پور عصر امروز در همایش جشن ستارگان در مجتمع فرهنگی رفاهی دهکده ساحلی این شهر اظهار داشت: در این همایش از رتبه‌های زیر 1000 سال 90 استان تجلیل به عمل می‌آید.
انزلی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است شهردار انزلی از آمادگی این شهر بندری برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد. به گزارش سلام شمال سید تقی موسویان عصر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه فرا رسیدن عید نوروز به اقدام‌های انجام شده در این شهرستان بندری برای پذیرایی از مسافران نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: رنگ‌آمیزی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و فرش موزائیک صورت گرفته است.
وعده‌های استاندار گلستان برای سال 91 استاندار گلستان افتتاح کامل پروژه راه جنگل گلستان را از مهمترین پروژه های سال جاری در استان برشمرد.
اجرای دو طرح کلان ملی در مازندرانمعاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این طرح ها در بازده زمانی سه تا پنج سال بهره برداری خواهد شد.
تشکیل 5 ستاد گردشگری در مرزبانی گلستانفرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: در نوروز 1391، در پنج قسمت مرزهای استان ستاد راه‎اندازی شده است که شامل چهار ایستگاه و یک نمایشگاه می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان، ولی‎الهق رضایی‎نژاد اظهار داشت: نمایشگاه در روز اول فروردین 1391 در بازارچه پل اینچه‎برون افتتاح شد که شامل غرفه‎هایی چون، شهدای مرزبانی، ماکت منطقه مرزی، مسابقه تیراندازی با سیمیلاتور و دارت، توزیع نان و شیرینی ترکمن و توزیع صبحانه گرم است.
نوروز بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‎های گلستان استاستاندار گلستان گفت: نوروز باستانی فرصتی برای معرفی جاذبه‎های تاریخی و توریستی استان به مسافران و گردشگران است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان، جواد قناعت در بازدید از دبیرخانه متمرکز این ستاد اظهار داشت: در این ایام خاص بهترین فرصت برای شناساندن استان به مسافران و گردشگران و استان‎های دیگر موجود است.
صنعت گردشگری از محورهای توسعه پایدار گلستان استمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به ظرفیت خوب گردشگری این استان گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از محورهای توسعه پایدار و همه جانبه استان است. به گزارش سلام شمال قربان عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اجرای فعالیت متمرکز و استقرار نمایندگان تام‌الاختیار کمیته‌های ستاد در دبیرخانه ستاد برای نخستین بار در سطح کشور، استقرار سه چادر آمارگیری در مبادی ورودی در شرق، غرب و جنوب استان و راه‎اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در فرودگاه گرگان با حضور نماینده جوامع زیرپوشش از موارد مورد توجه در این ایام است.
اجرای 560 کیلومتر شبکه گاز در سطح گلستانمدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: این شرکت در مجموع حدود 560 کیلومتر شبکه را در سطح استان اجرا کرده که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: در همین راستا تعداد 12 هزار انشعاب گاز نصب شده 36 هزار مشترک نیز جذب و به مجموع مشترکان گاز استان اضافه شدند.
بلوتوث اطلاعات گردشگری گلستان به مسافرانمسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه اندازی سامانه بلوتوث برای اطلاع رسانی گردشگری استان در این اداره کل به منظور اطلاع رسانی هر چه بهتر به مسافران نوروزی استان خبر داد.
پیش‌بینی ورود 8 میلیون مسافران نوروزی به گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان افزود: پیش‎بینی می‎شود این رقم امسال به 8 میلیون نفر افزایش یابد. به گزارش سلام شمال قربان عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه، به فرد یا خانواده‎ای که منزل خود را به مدت 24 ساعت برای رسیدن به مقصدی ترک کند مسافر می‎گویند اظهار داشت: سال گذشته 5 میلیون و 600 مسافر در مقطع عید وارد استان شده بودند.
رشد 53 درصدی صادرات گلستان در سال جاریرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صادرات استان در 11ماهه سال جاری از لحاظ ارزشی 53درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال مهندس 'فحر موحدی' روز شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه حدود 88 درصد برنامه صادرات استان در 11 ماهه سال جاری محقق شد، اظهار داشت: برنامه صادرات استان در سال جاری 200 میلیون دلار بوده که 177 میلیون دلار آن محقق شده است.
گلستان جزء پنج استان برتر در مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتبه گزارش سلام شمال 'علیرضا جمشیدی' روز شنبه در هفتمین و آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال 90 اظهارداشت: در زمینه مقابله ، کشفیات ، دستگیری معتادین خطرناک ، پاکسازی مناطق آلوده و انجام اقدامات فرهنگی، اقدامات مناسبی در استان انجام شده است.
افتتاح ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان در محل دبیرخانه ستاد در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور نمایندگان کمیته های ده گانه افتتاح شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، قایم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در سخنانی گفت: با ایجاد مرکز فرماندهی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در این مرکز می‌توانیم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.
اختصاص یکهزار و 646کلاس مدارس گلستان برای اسکان فرهنگیانبه گزارش سلام شمال 'سید ضیاء حسینی' روز یکشنبه با اشاره به آمادگی کامل ستاد اسکان استان بمنظور استقبال از فرهنگیان اظهارداشت: مدارس تحت پوشش ستاد اسکان از نظر میزان تجهیز و آماده سازی به سه دسته ویژه ، مجهز و عادی تقسیم می شود.
کاهش 11درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده های گلستانرئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان از کاهش 11 درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده­ای استان طی سال 90 خبر داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ پاسدار 'علی اصغر مهری' روز یکشنبه اظهارداشت: در این مدت تصادفات فوتی 12 درصد و تصادفات جرحی 5 درصد کاهش داشته است.
سرقت تحت پوشش مأمور، شیوه جدید سارقان در گلستانمعاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به شیوه جدید سرقت در استان ،نسبت به سرقت تحت پوشش مأموران انتظامی هشدار داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ 'عسگر ساوری' روز یکشنبه گفت: استفاده از پوشش مأموران انتظامی یا مأموران دولتی یکی از شیوه­های جدید سارقان می­باشد.
گرگان بیشترین سطح آلودگی سبزیجات را داردبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: بخش‎هایی از اراضی کشاورزی استان که غالبا در آنها سبزیجات کشت می‎شود، تحت آبیاری مناطق آلوده قرار دارد.
64 بقعه گلستان غبارروبی و عطرافشانی شدند به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در طرح آرامش بهاری با آراسته شدن اماکن متبرکه در روزهای پایانی سال و ایجاد فضای معنوی، زمینه مناسبی برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم شده است.
توسعه اشتغال در گلستان با جدیت پیگیری می‎شود به گزارش سلام شمال ، جواد قناعت ز در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: موضوع اشتغال یکی از موضوعات اساسی و مهم نظام و دولت کریمه است و تقریبا دو سال می‎شود که رئیس جمهور و هیئت وزیران به این امر به خوبی پرداخته‎اند و ستاد عالی اشتغال در تهران نیز به شکل مرتب برگزار می‎شود و در استان نیز مبحث اشتغال توسط مدیر ارشد و مدیران دستگاه‎های اجرایی به جدیت پرداخته می‎شود.
دستگاه‎های برتر گلستان در ایجاد اشتغال تقدیر شدند بر اساس آخرین گزارش، آمار و ارقام تحقق فرصت شغلی که جزو تعهدات استان بود دستگاه‌های اجرایی برتر در این زمینه از سوی استاندار گلستان مورد تقدیر واقع شدند.
گلستان رتبه اول کشوری در بخش سیاست‌گذاری بازار کار به گزارش سلام شمال ، حسینعلی خواجه‎مظفری بعد از ظهر امروز در حاشیه یازدهمین کارگروه اشتغال استان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شش ‎ماه نخست سال‎ جاری گلستان توانست رتبه اول کشوری را در بخش دفتر توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار، دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‎ها، مرکز آمار و اطلاعات بازار کار، دفتر توسعه کارآفرینی، دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به دست آورده است.
تحقق 100 درصدی اشتغال حوزه صنعت، معدن و تجارت گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: صددرصد اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان محقق شده است
ایجاد 2200 فرصت شغلی در بخش فنی و حرفه‎ای گلستان مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: از تعداد 700 نفر تعهدی که داشتیم تقریبا به دو هزار و 207 نفر عملکرد در بخش فنی و حرفه‎ای دست پیدا کرده‎ایم.
همایش مرزبانان عرصه دینی در گلستان دبیر همایش مرزبانان عرصه دینی در گلستان گفت: همایش مرزبانان عرصه دینی با حضور رحیم‌پور‌ازغندی در گلستان برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام سیف‎الله ادبی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: همایش مرزبانان عرصه دینی، با حضور علمای تشیع و تسنن در روز پنج‎شنبه در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار می‎شود
پراخت جایزه 75 صادرکننده سال 88 گلستانمعاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: جایزه 75 صادرکننده سال 88 در استان کامل پرداخت شد. به گزارش سلام شمال درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به پرونده ها و اظهارنامه های دریافت شده از صادر کنندگان بیش از 18 میلیارد ریال جایزه صادراتی تعلق گرفت که کل این مبلغ به صادرکنندگان پرداخت شد.
اجرای طرح تحول اجتماعی در گلستانمدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: طرح تحول اجتماعی که یکی از موضوعات آن خانواده بوده در دفتر امور خانواده و بانوان استان و به تبع آن در دفاتر امور بانوان فرمانداریها انجام خواهد شد. به گزارش سلام شمال مهری مهدوی عصر سه شنبه در نشست مشاوران دفاتر امور بانوان اسان افزود: طرح نظام تحول گام بزرگی در جهت برنامه ای بودن و با استراتژی و مدون کار کردن بود که در سال 89 و 90 بصورت ابلاغی با موفقیت اجراشد و این طر ح همچنان بسط و گسترش دارد.
سهم ارزش افزوده صنعت در گلستان پایین استبه گزارش سلام شمال رضا غلامی بعد از ظهر سهش نبه در جلسه معارفه مدیرعامل شهرکهای صنعتی گلستان اظهار داشت: افزایش سهم ارزش افزوده بخش صنعت با ایجاد واحدهای تولیدی موثر ممکن است که البته نیاز است از فناوری های مدرن بهره گرفت تا رفاه را برای مردم استان به ارمغان آورد.
افتتاح 33 پروژه منابع طبیعی در گلستانمدیرکل منابع طبیعی گلستان از افتتاح 33 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری طی سال جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید سلامتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از این تعداد پنج پروژه در هفته جهاد کشاورزی و 14 پروژه نیز در هفته دولت، شش پروژه در دهه فجر و هشت در هفته منابع طبیعی در استان افتتاح شد.
نمایشگاههای فروش بهاره گلستانمحصولات مختلف درحالی حدود 15 تا 20 درصد در نمایشگاههای فروش بهاره عرصه می شود که قیمت این اجناس نسبت به سال قبل در همین نمایشگاه دو برابر شده است. با این حال، چندسالی است نمایشگاه های بهاره در جای جای کشور برپا می شود وفلسفه وجودی آن نیز عرضه یکجای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و پایین بودن قیمت ها نسبت به بازار است.
تحقق درآمدهای مالیاتی مصوب استانی گلستان مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان از تحقق درآمدهای مالیاتی مصوب استانی در 11 ماه سال 1390 خبر داد. به گزارش سلام شمال عمران طیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: 105 درصدی درآمدهای مالیاتی در مدت 11 ماه سال جاری تحقق دارد.
تجهیز 1646 کلاس برای اسکان فرهنگیان نوروزی در گلستاندبیر اسکان فرهنگیان استان گلستان از تجهیز هزار و 646 کلاس برای اسکان فرهنگیان نوروزی استان گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدضیاء حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: آموزش و پرورش استان گلستان با آماده‎سازی 16 ستاد و تجهیز یک‌هزار و 646 کلاس در قالب 203 مدرسه آماده پذیرش و اسکان فرهنگیان است.
تاکید آیت الله نورمفیدی بر تحول مدارس علوم دینی اهل سنتبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی در جمع روحانیون ممتحن اختبار علمی مدرسین حوزه های علمیه اهل سنت گفت: جمهوری اسلامی به دنبال ترویج و گسترش تفکر اسلامی در سطح جهان است و به منظور دستیابی به این هدف شیعه و سنی تفاوتی ندارد.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.
به بهانه سالروز ملی شدن صنعت نفتتصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ‎ 29اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
گرگان؛ بهشت طبیعت گردی برای مسافران نوروزیشهر گرگان مرکز استان گلستان با داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، بهشت طبیعت گردی محسوب می شود و ایام نوروز فرصتی است تا مسافران از جاذبه های این شهرستان دیدن کنند.
تولید انرژی از زباله ها رویکردی نوین در کلانشهر رشتبه گزارش سلام شمال به نقل از مهر، اجرای این طرح می تواند از یک طرف گام موثری در مدیریت مواد زاید شهری و از سوی دیگر برای تامین انرژی و تولید برق که نیاز همیشگی کشور است، اقدامی ارزشمند محسوب شود. تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر رشت اجرایی نشده است از اینرو مدیریت شهری می تواند با بکارگیری روشهای دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این شهر کهن انجام دهد.
خانه‌تکانی دل و خانه در شادمانی طبیعت زنان روستایی سال‌های نه‌چندان دور در ماه‌های پایانی سال به فکر خانه تکانی افتاده، نه خانه تکانی امروزی که در عصر مدرنیته رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است، خانه تکانی که با « کایر » همسایگان همراه بوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، نوروز آیین باستانی ایرانیان، جشن شکوفایی زمین و رستاخیز بزرگ طبیعت است که چوب خشکیده زمستان را به درختی تنومند و پرشکوفه در بهار تبدیل می‌کند.
پارک جنگلی گیسوم طبیعت سحر‌انگیز گیلان پارک جنگلی گیسوم شاهکار خلقت و طبیعت سحرانگیز گیلان و سوباتان سرزمینی پوشیده از چمن در تالش است. به گزارش سلام شمال تالش به‌عنوان یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که از غرب با اردبیل، از شمال با آستارا و از جنوب با رضوانشهر و ماسال و از شرق با دریای خزر و بندر انزلی همسایه است.
رشت شهر باران‌های نقره‌ای گیلان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود واقع است که امتیازهای بالایی دارد. به گزارش سلام شمال شهر رشت به‌عنوان مرکز گیلان در جلگه مرکزی گیلان و در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط 8 متر از سطح دریاهای آزاد و فاصله 330 کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی درجه یک قزوین به انزلی واقع شده است.
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. به گزارش سلام شمال املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.
نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلاننیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است. به گزارش سلام شمال تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.
یکه‌تازی آناهیتا در فومن یکه‌تازی آناهیتا با ارابه‌اش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال فومن دارای گذشته‌ای پرفروغ و تاریخی است به گونه‌ای که این شهر مرکز گیلان «بیه‌‌پس» و به دارالعماره معروف بود.
رودبار مروارید صدف سبز گیلان رودبار با جاذبه‌های بکر خود مانند مرواریدی در صدف سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال محصول مهم و راهبردی زیتون رودبار با قدمتی بیش از دو هزار سال در این سرزمین تداوم حیات داشته است و رودبار و زیتون اسامی هستند که هر یک نام دیگری را در ذهن تداعی می‌کنند.
لاهیجان شهری که پایتخت گردشگری جهان اسلام شدبه گزارش سلام شمال لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
ماسال شهر شبنم‌های بهاری ماسال دارای طبیعتی سخت مانند صخره‌های کوهستانی و ملایم چون شبنم‌های بهاری است که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گزارش سلام شمال ماسال با موقعیت جلگه‌ای در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا قرار دارد.
ماسوله شهری نهفته در کوهستان جنگلی گیلان شهرک تاریخی ماسوله با واقع شدن در ناحیه کوهستانی و جنگلی گیلان توریستی‌ترین و منحصر‌به‌فرد مناطق شمالی ایران است. به گزارش سلام شمال ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به‌فرد در جهان، وجود کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران است.
قلعه رودخان دژ تسخیرناپذیر گیلانهرگز هیچ دشمنی نتوانسته است در طول تاریخ قلعه‌رودخان به آن نفوذ کرده و فتح کند. به گزارش سلام شمال قلعه رودخان یا قلعه حسام، نام قلعه‌ای تاریخی در 20 کیلومتری جنوب غربی فومن است و برخی از کارشناسان ساخت این قلعه را در دوران ساسانیان عنوان کرده‌اند.