گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

جدید ترین خبرهای ایران و شمال

هزینه سفر به عتبات کاهش می یابد مدیرعامل شمسا گفت: در ثبت نام های آینده(دیماه به بعد) هزینه ثبت نام زائران عتبات عالیات تا 250 هزار تومان کاهش خواهد شد.

امضای 35 نماینده پای استیضاح حاجی بابایی موسی الرضا ثروتی یکی از امضاءکننده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در خصوص روند پی گیری این طرح از سوی نمایندگان گفت: تا به امروز 35 نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده اند اما تصمیم نهایی برای این طرح به نتیجه مذاکرات با مسئولان این وزارتخانه بستگی دارد.

اروپا قربانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحلیلگر فرانسوی ضد آمریکایی گفت: در فرانسه کارخانه‌های زیادی به علت تحریم ایران تعطیل شدند که این وضعیت، بیکاری برخی مردم را به همراه داشته است.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز -رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان اجلاس اساتید و بیداری اسلامی: دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند -آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از محققان احکام فقهی: روحانیت باید علوم دانشگاهی بیاموزد - عذرخواهی دفتر رحیمی از قرار دادن نام خدا، رهبری و رییس‌جمهور در کنار هم -فاضل موسوی با اشاره به تغییر قانون انتخابات: اصولگرایان غیردولتی به اصولگرایان دولتی اعتماد ندارند

خداحافظی بانک مرکزی با اعلام نرخ تورم رئیس مرکز آمار ایران در این زمینه که آیا از ابتدای سال آینده اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی متوقف خواهد شد؟ اظهار داشت: طبیعتا وقتی مرکز آمار ایران طبق مصوبه، مسئول بررسی وضعیت تورم می شود، احتمالا دیگر نرخی از سوی بانک مرکزی اعلام نمی شود.

عارف: برای کاندیداتوری عجله ندارم وی در پاسخ به این سئوال که تصمیم نهایی خودتان برای حضور در انتخابات آینده را چه زمانی اعلام خواهید کرد، افزود: عجله ای برای اعلام کاندیداتوری ندارم، چرا که معتقدم اصلاح طلبان باید در انتخابات ریاست جمهوری آینده با یک گزینه واحد حضور یابند.

محجوب: دولت فعلی دولت شوک است «انتظار داریم دولت به ارکان خود و به کسانی که خود منصوب می کند احترام بگذارد. منظور از احترام هم این است که در برکناری و جابه جایی‌ها رعایت جنبه‌های اخلاقی بشود.»

لیست برترین گلزنان سال 2012 اعلام شد مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در رده پنجاه‌وچهارم گلزنان برتر باشگاهی جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس، در تازه‌ترین رده‌بندی بهترین گلزنان لیگ‌های فوتبال جهان در سال میلادی جاری که توسط فدراسیون آمار و تاریخ انجام شد، کریم انصاری فرد که در سال جاری میلادی در دو تیم ساپیا کرج و پرسپولیس تهران بازی کرده، در رتبه پنجاه و چهارم جهان جای گرفت.

احمدی‌نژاد: تغییرات دولت انتخاباتی نیست رییس‌جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، تاکید کرد که دولت هیچ برنامه‌ای برای تاثیرگذاری در انتخاب مردم ندارد و فرهنگ و اندیشه دولت این نیست.

نرخ تورم در آبان افزایش یافت در حالی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به آبان ماه امسال به26.1 درصد رسیده که این نرخ در مدت مشابه در مهرماه 24.9 درصد بوده است.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز -بدلکاری اصلاح‌طلبان بدلی برای انتخابات -قسم 15 نماینده برای استیضاح حاجی بابایی -رئیس سازمان بازرسی: پول‌های زیادی جابه‌جا می‌شود که از کنترل پنهان است -حذف کنکور در10 هزار رشته محل

نامه علی مطهری به احمدی نژاد نماینده تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور از اظهارات روز گذشته وی درباره بیداری اسلامی انتقاد کرد و بهتر دانست که احمدی​نژاد در اجلاس‌هایی با این مضمون سخنرانی نکند.

برندگان نوبل جوایز خود را گرفتند مو یان نویسنده چینی و سایر برندگان نوبل، دوشنبه شب، جایزه نوبل 2012 را در کنسرت ‌هال استکهلم در سوئد دریافت کردند.

طرح استیضاح حاجی بابایی آماده شد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آماده شدن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلیل بروز حوادث تلخ اخیر برای دانش آموزان و معلمان خبر داد.

برگزاری پارتی در درمانگاه! معاون دادستان تهران گفت: کار به جایی رسیده است که روز روشن یک طبقه درمانگاه را قرق کرده و پارتی راه می اندازند.

علت تعلل دولت در ارائه بودجه سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت علت عدم ارائه بودجه سال 1392 کل کشور را مربوط به عدم پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش نفت اعلام کرده که این بخش در حال حاضر به دلیل تورم و کاهش فروش نفت برای دولت شفاف نیست.

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت سال 91 رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از اعلام نتایج آزمون وکالت سال 92 در تاریخ سوم دی‌ماه (روز یکشنبه) خبر داد.

تحریم های جدید کانادا علیه ایران دولت کانادا در راستای سیاستهای ضد ایرانی و همسویی با آمریکا از اعمال تحریمهای جدید علیه کشورمان خبر داد.

رهبر انقلاب: دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان اجلاس اساتید و بیداری اسلامی با بیان این که دنیای اسلام در حال پیشروی است، خاطرنشان کردند: یکی از نشانه‌های این پیشروی، جنگ هشت روزه است که یک سوی آن فلسطینی‌های ساکن در یک منطقه بسیار کوچک جغرافیایی به نام غزه و در سوی دیگر، دولت صهیونیستی مدعی قوی‌ترین ارتش جهان، که در هنگام آتش‌بس، طرفی که شرط گذاشت، فلسطینی‌های غزه بودند.

جزئیات مذاکره آمریکا و روسیه در باره رفتن اسد در ادامه گمانه‌زنی‌ها در مورد مذاکرات روسیه با طرف‌های دیگر در مورد آینده سوریه، منابع روسی جزئیاتی از مذاکرات بین وزرای خارجه آمریکا و روسیه در دوبلین در مورد آینده سوریه را منتشر کرده‌اند، هر چند میزان همراهی روسیه و سوریه با طرح پیشنهادی آمریکا هنوز روشن نیست

استخر فرهنگیان مهم‌تر است یا جان دانش‌آموزان؟ عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جدیت برخی از نمایندگان برای استیضاح حاجی بابایی گفت: هدف از استیضاح وزیر این است که از وی درباره اداره وزارت‌خانه آموزش و پرورش و مشکلات عدیده آن بازخواست شود

کنکور دانشگاه آزاد و سراسری تجمیع شد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تجمیع آزمون‌های سراسری و آزاد سال 92 خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر افزود: کنکور سراسری و کنکور دانشگاه‌ آزاد برای سال 92 با یکدیگر تجمیع می‌شود و ثبت‌نام و پذیرش رشته‌محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی 92-93 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد.

احمدی نژاد تغییر کرده یا حامیانش؟ این روزها که آخرین ماه‌های دوران ریاست جمهوری هشت ساله محمود احمدی نژاد سپری می‌شودواختلافات درون گفتمانی اصولگرایان شکل جدیدی به خود گرفته،دامنه اظهار نظر‌ها و ارزیابی دلایل اختلافات و پروسه منتهی به شرایط کنونی گسترش روز افزونی یافته است. اگر چه هر کس از ظن خود تحلیل وضعیت می‌کند ولی اصولگرایان منتقد تلاش دارند اثبات کنند که حمایت دیروزشان و برائت امروزشان در نتیجه تغییراتی است که در گفتمان احمدی نژاد رخ نمود و اینکه تیم دولت احمدی نژاد از گفتمان مطرح شده ابتدایی عدول کرده و با چرخشهایی به نقطه کنونی رسیده است.

واکنش تند حداد عادل به اظهارات باهنر رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در واکنش به اظهارات باهنر،گفت: انتقام فراکسیون اصولگرایان از هیات رئیسه تهمت زشتی است.

عالمیان نایب قهرمان جهانی شد نوشاد عالمیان که توانسته بود به مرحله پایانی فینال تورهای پینگ‌پنگ جهان در بخش زیر ۲۱ سال راه یابد، مقابل پاتریک فرانزیسکا از آلمان با نتیجه‌ چهار بر یک شکست خورد و دوم شد. در این دوره از رقابت‌ها، رتبه‌های اول تا سوم رنکینگ جهانی زیر ۲۱ سال که پینگ‌پنگ بازانی از چین بودند، حضور نداشتند. البته این نخستین بار است که یک پینگ‌پنگ باز ایرانی به مرحله فینال این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند.

آمار و ارقام جالبی از پیامک چند روز پیش همزمان با بیست ساله شدن فناوری پیامک (SMS) اخبار و گزارش‌های متعددی در مورد این فناوری محبوب، در خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف منتشر شد.

گزارش تصویری/ جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظامجلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز شنبه به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

عسگراولادی:کاندیداهای88را اهل فتنه نمی‌دانم رئیس جبهه پیروان گفت: اینکه چندی پیش گفتم نامزدهای سال 88 را اهل فتنه نمی‌دانم بلکه معتقدم اهل فتنه آنها را محاصره کرده‌اند، برای این بود که آنها به خود آمده و بپذیرند شیاطین بین ما و آنها فاصله انداخته‌اند.

آزمون دکترای دانشگاه آزاد تستی شد رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون دکترای امسال دانشگاه آزاد برای نخستین بار تستی برگزار می‌شود. ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام این خبر افزود: از امسال آزمون دکترای دانشگاه آزاد نیز مانند آزمون دکترای وزارت علوم به صورت تستی برگزار می‌شود.

جزییات حذف کنکور دانشگاه پیام نور زیاری تصریح کرد: دانشگاه پیام نور اعلام کرده است که داوطلبان می‌توانند در حدود 1400 رشته محل بدون شرکت در کنکور سراسری و یا آزمون فراگیر (نوبت دوم بهمن ماه) و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند.

استاندار مازندران: فعالان اقتصادی درتنظیم بازار همت کنند استاندار مازندران گفت: مجموعه فعالان اقتصادی با هدف افزایش تولیدات داخلی ، همسو با تنظیم بازار و جلوگیری ازتخلفات احتمالی باید اهتمام بیشتری داشته باشند.
طرح ملی کارورزی جوانان هلال احمر مازندران در قائمشهر آغاز شد طرح ملی دوره کارورزی جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران با حضور منتخبان امدادگران جوان استان صبح امروز( روز جمعه) آغاز شد . به گزارش سلام شمال رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر در مراسم افتتاحیه این طرح , گفت: هلال احمر بعنوان یک نهاد غیر دولتی در راستای اهداف بشردوستانه وکمک به افراد آسیب دیده در مواقع حوادث فعالیت می کند.
نماینده ساری قهرمان مرحله سوم لیگ دوچرخه سواری مازندران شد تیم تولیدی پوشاک نجلای ساری در پایان مرحله سوم لیگ دوچرخه سواری باشگاه های مازندران دربابل به مقام قهرمانی دست یافت. به گزارش سلام شمال در پایان مرحله سوم این مسابقات که عصر پنجشنبه با رقابت 40 دوچرخه سوار در قالب هشت تیم باشگاهی از مازندران در مسافت چهار هزار متر در شهرک زیبا بابل برگزار شد، تیم تولیدی پوشاک نجلای ساری با 100 امتیاز در صدر ایستاد.
تعداد هیات های مذهبی مازندران به بیش از 5 هزار هیات افزایش یافت رییس شورای هیات های مذهبی مازندران ، از افزایش تعداد هیات های مذهبی مازندران به بیش از 5 هزار در سالهای اخیر خبر داد . به گزارش سلام شمال ˈنصرالله اسکندرزاده ˈ روز پنجشنبه همچنین به خبرنگار ایرنا گفت: درسال جاری نیز روند افزایش تعداد هیات های مذهبی در مازندران ادامه داشت و پیش بینی می شود درسال آینده نیز این روند افزایشی ادامه داشته باشد.
نماینده مجلس : اعتبارات ملی تخصیصی به مازندران ناکافی و اندک است عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تخصیص ناکافی و اندک اعتبارات ملی برای اجرای طرحهای عمرانی استان مازندران انتقاد کرد . به گزارش سلام شمال کمال علیپور خنکداریˈ نماینده مردم قائمشهر جویبارو سوادکوه در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرداری ها ودهیاریهای شهرستان سوادکوه که با حضور قائم مقام سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در فرمانداری سوادکوهب برگزار شد , این انتقاد را مطرح کرد.
شهرداری قائمشهر حدود130 میلیارد ریال از دستگاه های دولتی طلبکار است معاون امور خدمات شهری شهرداری قائمشهر از بدهی 129 میلیارد ریالی دستگاه های دولتی این شهرستان به این نهاد خبر داد. به گزارش سلام شمال ˈ محمد بوداغی ˈ روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرداری های قائمشهر و کیاکلا که با حضور قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در محل فرمانداری قائمشهر برگزار شد ، افزود : پرداخت نکردن این مطالبات با توجه به کاهش درآمد شهرداری در سال جاری ، از دغدغه های مهم شهرداری قائمشهر است.
افزون بر 33 میلیون سهم در بورس منطقه ای مازندران داد و ستد شد م‍دی‍ر ب‍ورس م‍ن‍طق‍ه ای م‍‍ازن‍دران ا ع‍لام ک‍رد : در یک هفته منتهی به بیست و چهارم ماه آذر ، در مجموع 33 م‍ی‍ل‍ی‍ون و 307 ه‍ز ار و 104 س‍‍ه‍م ب‍ه ارزش ب‍ی‍ش از 117م‍ی‍ل‍ی‍‍ارد ری‍‍ال در بورس منطقه ای این استان د اد و ستد شد.
استاندار: بیش از 48 هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد شد استاندار مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 48 هزار و 525 فرصت شغلی دراین استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شد. به گزارش سلام شمال سیدعلی اکبر طاهاییˈ در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: از مجموع اشتغال ایجاد شده 14 هزار و 283 فرصت شغلی در بخش مسکن و بقیه مربوط به سایر بخش هاست.
جشن رشد یافتگی واحدهای فناور دانشگاه صنعتی بابل برگزار می شود مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی بابل از برگزاری جشن رشد یافتگی واحدهای فناور این دانشگاه همزمان با هفته پژوهش خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر ˈمجید عباسیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مراسم از واحدهای فناور که در مسیر تجاری سازی ایده های خود در طول سه سال حضور در مرکز رشد موفقیت های لازم را کسب کرده اند، تقدیر می شود.
برگزاری نخستین مجمع عمومی دوره سوم نظام رایانه‌ای مازندران دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران گفت: نخستین مجمع عمومی دوره سوم نظام صنفی رایانه‌ای مازندران امروز برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال عباس رمدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: هفتمین مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران برگزار می‌شود.
رشد 22 درصدی صادرات گل و گیاه مازندران در سال‌ جاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: صادرات گل و گیاه استان مازندران در هشت ماه سال جاری به رقم 3 میلیون و 476 هزار دلار رسید. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود 635 هزار دلار افزایش یافته است.
بیمارستان سوانح سوختگی ساری دچار آتش‌سوزی شد بیمارستان زارع ساری ظهر امروز دچار آتش‌سوزی شد. به گزارش سلام شمال حوالی ظهر امروز طبقه چهارم بیمارستان زارع ساری دچار حادثه آتش‌سوزی شد.
نماینده ساری پیگیر حادثه دبستان پیرانشهرنماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در مورد دلیل عدم امضای طرح سئوال گفت: برای پیگیری این موضوع راه خودم را می‌روم. به گزارش سلام شمال محمد دامادی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری در مورد آخرین اقدامات مجلس از مشکلات ایجاد شده برای دانش‌آموزان پیرانشهر بیان داشت: طرح سئوال از وزیر آموزش و پرورش تعیین شد.
جزئیات حضور نماینده سمنان در منطقه چهاردانگه مازندران بخشدار منطقه چهاردانگه ساری بخشی از جزئیات حضور نماینده مردم سمنان در منطقه پشتکوه مازندران را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال علی امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی به دعوت برخی از اهالی روستایی اروست که مقیم سمنان هستند در این روستا حضور یافت.
برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در مازندران رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در بهمن ماه سال جاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در استان ولایتمدار مازندران برگزار می‌شود.
30 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی حضرت زهرا(س) ارسال شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ارسال 30 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: کنگره ملی حضرت فاطمه(س) به همت این اداره کل در 9 دی در استان برگزار می‌شود و تاکنون 30 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.
قرارداد کشت گندم در 50 هزار هکتار از اراضی مازندران مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از قرارداد کشت گندم در بیش از 51 هکتار از اراضی زراعی استان مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن عنایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری افزود: از مجموع 69 هزار هکتار سطوح ابلاغی برای کشت گندم در استان مازندران، تاکنون در بیش از 51 هزار و 732 هکتار از اراضی زراعی استان، قرارداد کشت گندم با کشاورزان گندم‌کار منعقد شده است.
امکانات شورای هماهنگی مازندران افزایش یابد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امکانات شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران اندک است و این میزان باید افزایش یابد.
10 بقعه متبرکه نکا در حال بازسازی هستند مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نکا گفت: بازسازی 10 بقعه متبرکه در شهرستان نکا در حال انجام است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابوذر زارعی‌کیاپی اظهار داشت: 70 درصد از موقوفات نکا اختصاص به تعزیه و عزاداری سیدالشهدا دارد.
نصب نمادهای قرآنی در ورودی‌های مازندران رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور خواستار نصب دروازه قرآن و نمادهای قرآنی در ورودی‌های مازندران شد. به گزارش سلام شمال ولی یاراحمدی بعدازظهر امروز در نخستین جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن کریم سراسری در استانداری مازندران گفت: مازندران از جمله استان‌های پرظرفیت
اختصاص 2900 میلیون ریال به اشتغال معلولان در بابل رئیس بهزیستی بابل گفت: تاکنون 2 هزار و 914 میلیون ریال تسهیلات در زمینه خوداشتغالی و مشاغل خانگی به معلولان این شهرستان در نظر گرفته شده که توزیع آن در حال اقدام است.
آیین عاشورایی «کرنازنی» و «منبرکشی» مازندران ثبت ملی شد آیین عاشورایی کرنازنی رامسر و منبرکشی ساری با نظر شورایعالی سیاست‌گذاری ثبت کشور ثبت ملی شد. به گزارش سلام شمال 20 پرونده ارائه شده آیین عاشورایی مازندران شامگاه چهارشنبه در ششمین اجلاس شورایعالی ثبت کشور پس از بررسی به ثبت ملی رسید.
تغییرات 2 فرمانداری در شهرهای مازندراناستاندار مازندران، سرپرستان فرمانداری‌های نکا، میاندرود و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران را منصوب کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، استاندار مازندران با صدور احکام جداگانه‌ای سرپرستان فرمانداری‌های نکا و میاندرود و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری را منصوب کرد.
برگزاری همایش بزرگ حلقه‌های صالحین در مازندران مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: به مناسبت نهم دی همایش بزرگ بسیجیان حلقه‌های صالحین هشتم دی در مصلی نماز جمعه بابل برگزار می‌شود.
برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان در مازندران مدیر کانون بسیج هنرمندان نکا گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان بسیجی مازندران در نکا برپا شد. به گزارش سلام شمال محمدعلی صفرپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: در این نمایشگاه‌ها هنرمندان مازندرانی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی آثار خود را در معرض دید عموم قرار دادند.
سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان آمل معرفی شد با معارفه جمشیدپناه به عنوان معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران نائیج به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان آمل معرفی شد.
حضور 3 نوجوان مازندرانی در اردوی تیم ملی 3 بازیکن مازندرانی به تیم ملی زیر 17 سال فوتبال کشورمان دعوت شده و نظر علی دوستی‌مهر سرمربی این تیم را به خود جلب کردند. به گزارش سلام شمال سه بازیکن مازندرانی به تیم ملی زیر 17 سال فوتبال کشورمان دعوت شده و نظر علی دوستی‌مهر سرمربی این تیم را به خود جلب کردند.
برگزاری هم‌اندیشی مدرسان کانون زبان در مازندران مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: نخستین هم‌اندیشی مدرسان کانون زبان با حضور رئیس کانون زبان ایران در کانون پرورش فکری مازندران برگزار می‌شود.
هزینه 1200 میلیون ریالی در طرح نوسازی صنایع مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از اجرایی شدن طرح نوسازی و تجدید ساختار صنایع با اعتبار 1200 میلیون ریالی خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد در جلسه با صاحبان صنایع شهرک صنعتی سردار شهید نظری نکا گفت: به منظور استقرار چرخه بهره‌وری در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان این طرح با مشارکت واحدهای تولیدی انجام شد.
برخورد قاطعانه با متخلفان بهداشتی و دارویی در مازندران مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: رسیدگی به تخلفات بهداشتی، دارویی و درمانی در صلاحیت تعزیرات حکومتی بوده و با متخلفان در این بخش‌ها برخورد قاطعانه می‌شود.
زمینه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فرزندان شاهد و ایثارگر فراهم شود رییس اداره مشارکت های مردمی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش گیلان از مدیران مدارس خواست با برنامه ریزی صحیح، زمینه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فرزندان شاهد و ایثارگر را فراهم کنند.
کریم الله شعبانی به عنوان فرماندار جدید تالش معرفی شد کریم الله شعبانی فرماندار سابق صومعه سرا طی آیینی به عنوان فرماندار جدید شهرستان تالش معرفی و منصوب شد. به گزارش سلام شمال معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان عصر روز پنجشنبه در مراسم معارفه فرماندار جدید تالش که در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضور و مسوولان محلی شهرستان برگزار شد ، گفت: فرصت خدمت به مردم یک نعمت الهی محسوب می شود و خدمت به مردم وظیفه الهی و راه کسب رضایت خداوند متعال در دنیا و آخرت است.
13 هزار و 500 هنرمند گیلانی شناسنامه هنری دریافت کردند معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: 13هزار و 500 هنرمند استان تاکنون شناسنامه هنری دریافت کردند.
مشکلات مطبوعات گیلان بررسی می شود معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مشکلات مطبوعات استان در نشست های تعریف شده ، مورد بررسی قرار می گیرد.
رقابت داوطلبان آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور گیلان آغاز شد آزمون های فراگیر مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور صبح امروز ˈجمعهˈ همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد.
استاندار: ایجاد اشتغال مهمترین اولویت کاری مسوولان در گیلان است نماینده عالی دولت در گیلان گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان بویژه افراد تحصیل کرده، مهمترین اولویت کاری مسوولان است و اولویتی اولی تر از کار برای مردم در جهت رفع این مشکل، وجود ندارد.
رقابت های شطرنج رده های سنی استان گیلان آغاز شد رقابت های شطرنج رده های سنی زیر 18 سال و زیر 20 سال قهرمانی استان گیلان از روز پنجشنبه در رشت آغاز شد. به گزارش سلام شمال دبیر هیات شطرنج استان گیلان در مورد برگزاری این رقابت ها گفت: این هیات برای شناسایی بازیکنانی که استعداد قهرمانی دارند و همچنین شناسایی نفرات سهمیه برای قهرمانی کشور، مسابقات قهرمانی رده های سنی دختران و پسران 18 و 20 سال استان گیلان را آغاز کرده است.
حدود هفت هزار نفر از رانندگان گیلان کارت سلامت دریافت کردند مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت: شش هزار و 876 نفر از رانندگان حرفه ای برون شهری استان در هشت ماه گذشته، کارت سلامت دریافت کردند. به گزارش سلام شمال ˈسبحان الله علیپورˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارتقای سلامت جسمی و روحی رانندگان حرفه ای برون شهری و افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل جاده ای، هدف مراجعه رانندگان به مراکز طب کار استان بوده است.
اسامی خواهران برگزیده مرحله نهایی مسابقه های قرآن در گیلاناسامی خواهران برگزیده مرحله نهایی سی و پنجمین دوره مسابقه های قرآن کریم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اعلام شد. سرپرست روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: در مرحله نهایی سی و پنجمین دوره مسابقه های قرآن کریم در بخش خواهران 103 شرکت کننده در رشته های حفظ، ترتیل و قرائت با هم رقابت کردند.
ناوگان عمومی لاهیجان نیازمند نوسازی است رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان عمر ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر را بالای 20 سال و فرسوده خواند و گفت: ناوگان عمومی لاهیجان نیازمند نوسازی است.
سرمایه‌گذاران لاهیجان از پرداخت عوارض پذیره معاف شدند رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: با تصویب اعضای شورای شهر لاهیجان، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از پرداخت عوارض پذیره معاف شدند. به گزارش سلام شمال جواد نجار تمیزکار در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر لاهیجان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که اقدام به احداث مجتمع و پاساژهای تجاری می‌کنند، از پرداخت عوارض‌ پذیره معاف می‌شوند.
کسب رتبه نخست گیلان در مدارس شاهد کشور مسئول مشارکت‌های عمومی، شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: گیلان رتبه نخست مدارس شاهد را در حوزه‌های ستادی و مدارسی از مجموع 11 استان برتر کشور کسب کرد.
پیامک شیوه جدید کلاهبرداری در گیلان رئیس پلیس فتای گیلان نسبت به شیوه جدید سارقان اینترنتی در کلاهبرداری از طریق پیامک کوتاه هشدار داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به کلاهبرداری از طریق پیامک کوتاه اظهار کرد: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب از طریق پیام کوتاه و ارسال آن با عناوین شرکت‌های معتبر به مشترکان تلفن همراه مبنی بر اینکه در یک قرعه‌کشی برنده شده‌اند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
نمایندگان ناظر بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان معرفی شدند رئیس مجمع نمایندگان گیلان از معرفی نمایندگان ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ناصر عاشوری، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی نمایندگان ناظر بر انتخابات شهر و روستاهای گیلان اظهار کرد: طبق قانون وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا برعهده قوه مقننه است.
افزایش 5 برابری صادرات جاده‌ای گیلان مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از افزایش پنج برابری صادرات جاده‌ای استان در هشت ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 494 هزار و 797 تن کالا از بخش جاده‌ای گیلان صادر شده است.
نباید از اموال شهرداری رشت سوءاستفاده انتخاباتی شود رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهردار رشت باید در آستانه انتخابات شوراها سیستم نظارتی شهرداری را تقویت کند، گفت: شهردار اجازه ندهد از اموال شهرداری به نفع شخص یا گروهی سوء‌استفاده شود.
افزایش فروش بلیت‌های مسافر خارج از پایانه‌های گیلان رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از افزایش 34.86 درصدی فروش بلیت‌های مسافر خارج از پایانه‌ها در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدحسن علیزاده عصر سه‌شنبه در جلسه حمل و نقل گیلان اظهار کرد: تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.
اشتغالزایی 7 هزار نفر در حمل و نقل مسافری گیلان رئیس کانون صنفی حمل و نقل مسافر گیلان از اشتغالزایی 7 هزار و 334 نفر در بخش حمل و نقل مسافر در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ناصر یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت فعالیت در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر را از وظایف کانون صنفی حمل و نقل مسافر دانست و اظهار کرد: تلاش برای یکسان‌سازی نرخ حمل و نقل مسافر در کشور از اقدام‌های کانون مذکور است.
افتتاح بزرگ‌ترین پروژه درمانی شمال کشور در یک ماه آینده مدیر عامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) با اشاره به پیشرفت فیزیکی 97 درصدی این بزرگ‌ترین پروژه درمانی شمال کشور از افتتاح آن طی یک ماه آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال کارشناسان معتقدند که استان گیلان به سبب قرار گرفتن در نزدیکی کشورهای همسایه و جمعیت 300 میلیونی این کشورها می‌تواند قطب گردشگری سلامت باشد.
راه‌اندازی سیستم ثبت تخلف سرعت در گیلان معاون حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از راه‌اندازی پنج سیستم ثبت تخلف سرعت از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال جلال فتوره‌چی عصر سه‌شنبه در جلسه حمل و نقل گیلان خواستار اجرای طرح رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری در استان شد و اظهار داشت: درج کد ملی بار یا شماره گیرنده و فرستنده در بارنامه‌های صادره از ابتدای سال جاری تاکنون، 72 درصد در موسسه‌های حمل و نقل گیلان افزایش داشته است.
امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد رشت با فنی و حرفه‌ای گیلان رئیس منطقه 17دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تفاهمنامه توسعه همکاری‌های مشترک و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها بین واحد رشت و اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان امضا شد.
یادمان شهدای نیروی دریایی در انزلی رونمایی شد یادمان شهدای نیروی دریایی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انزلی رونمایی شد. به گزارش سلام شمال با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران لحظاتی قبل یادمان شهدای نیروی دریایی در انزلی رونمایی شد.
ناوگان حمل و نقل گیلان نیازمند نوسازی است رئیس کانون حمل و نقل کالای گیلان گفت: ناوگان حمل و نقل گیلان نیازمند تجهیز و نوسازی است. به گزارش سلام شمال اسحاق نبی‌نیا در جمع خبرنگاران در آستانه فرا رسیدن 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان در سالن اجتماعات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با اشاره به وجود 2 هزار و 967 دستگاه ناوگان در بخش حمل مسافر در استان، اظهار کرد: از این تعداد، 200 دستگاه اتوبوس، یک‌هزار و 34 دستگاه مینی‌بوس و یک هزار و 736 دستگاه سواری به ارائه خدمات به مسافران مشغول هستند.
بهره‌برداری 21 واحد صنعتی شهرک سفیدرود رشت مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: 21 واحد صنعتی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت آماده بهره‌برداری است. به گزارش سلام شمال مجید عباسیان‌امین در بازدید از شهرک صنعتی سفیدرود این شهر با ارائه گزارش از برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در دست اقدام شهرک صنعتی سفید‌رود رشت، اظهار کرد: اکنون با وجود گذشت حدود 3 سال از واگذاری عرصه‌های فاز نخست شهرک صنعتی سفید‌رود به متقاضیان 21 واحد صنعتی در این شهرک مشغول به فعالیت بوده و بقیه قرار‌دادها در مرحله ساخت و ساز و نصب ماشین‌آلات هستند.
جابه‌جایی 4 میلیون نفر مسافر در گیلان‌ رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از جابه‌جایی 3 میلیون و 990 هزار و 529 نفر مسافر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدحسن علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود 121 موسسه مسافری در گیلان اظهار کرد: رشت با 29 موسسه دارای بیشترین تعداد شرکت‌های مسافری در استان است.
درآمد 115 میلیارد تومانی حمل و نقل کالای گیلان معاون حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از درآمد 114 میلیارد و 759 میلیون و 600 هزار تومانی حمل و نقل کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.
فعالیت 17 هزار راننده حرفه‌ای در گیلان مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه بیش از 17 هزار راننده حرفه‌ای در استان فعالیت دارند، گفت: سفر با حمل و نقل عمومی اصلاح سبک زندگی است.
تشکیل 18 کمیته ستاد دهه فجر در صومعه‌سرا رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از تشکیل ستاد دهه فجر با عضویت و مشارکت 18 کمیته در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور در نخستین جلسه برنامه‌ریزی ستاد دهه فجر این شهرستان اظهار کرد: دهه فجر یادآور ایثار و از خودگذشتگی مردمی انقلابی با رهبری امام راحل است.
فضاسازی رسانه‌های محلی به نفع شهر رشت نیست رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتقاد رسانه‌های محلی از جابه‌جایی مدیران شهرداری این شهر گفت: فضاسازی رسانه‌ها علیه شورا و شهرداری رشت به نفع شهر نیست.
کسب مقام سوم توسط بدمینتون‌باز گیلان سرپرست هیئت بدمینتون گیلان گفت: بدمینتون‌باز گیلانی عنوان سوم رنکینگ بزرگسالان مردان جام شهید دهنوی در اهواز را کسب کرد. به گزارش سلام شمال افخم حمدالله‌پور در جمع اعضای هیئت بدمینتون استان، اظهار کرد: مرحله دوم رنکینگ بزرگسالان آقایان جام شهید دهنوی با حضور 52 ورزشکار در قسمت یکنفره و 19 تیم دو نفره کشور در اهواز برگزار شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی:گلستان،بیشترین آمارگزش هارا درسطح کشور دارد رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در این استان سالانه بین 8تا 12هزار مورد گزش گزارش می شود که بیشترین آمار گزش ها در سطح کشور است.
معرفی گلستان ازطریق رسانه ملی، در جذب سرمایه گذار موثر استنماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی گلستان از طریق رسانه ملی در شبکه های مختلف به صورت بخشی از مستند ایران، می تواند در جذب سرمایه گذار و توسعه صنعت گردشگری استان موثر باشد.
نرخ اشتغال ناقص در گلستان 5/18 درصد استمدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با توجه به کشاورزی بودن اقتصاد استان نرخ اشتغال ناقص در این استان، 5/18 درصد است. به گزارش سلام شمال ˈحسینعلی خواجه مظفریˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سطح استان گلستان 10 هزار تعاونی به ثبت رسیده که 50 درصد آن در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
گلستان از وجود فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محروم است معاون برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: در استان، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای برای رفاه حال مردم وجود ندارد. به گزارش سلام شمال ˈرضا غلامیˈ در ششمین نشست کمیسیون تنظیم بازار در استانداری گلستان افزود: مشکل اساسی بازار، نظام توزیع است و برای کاهش یا رفع این مشکل، به طرح آمایش صنفی نیاز است.
طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در گرگان در حال اجراست معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گرگان اعلام کرد: طرح ضربتی جمع آوری و ساماندهی متکدیان در این شهرستان در حال اجراست. به گزارش سلام شمال ˈمحمدحسن غریبˈ در نشست ستاد ساماندهی متکدیان افزود: این طرح از امروز به مدت یک هفته در سطح شهرستان اجرا می شود.
برنامه جامع ارزش افزوده گلستان در 4 حوزه تدوین می‎شود معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال جاری برنامه عملیاتی ارزش افزوده گلستان در چهار حوزه به صورت ویژه پیگیری شده است. به گزارش سلام شمال رضا غلامی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار داشت: در حوزه ارزش افزوده، معیار درآمد استان مبنا قرار گرفته شده و در چهار حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، شیلات و گردشگری سرانه ارزش افزوده مورد مطالعه قرار گرفته است.
برگزاری 1214 کلاس آموزش همگانی برای شهروندان گلستانی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان از برگزاری هزار و 214 مورد کلاس آموزش همگانی برای شهروندان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، عسگر ساوری کاهش جرایم در جامعه را در گرو شناخت عوامل مؤثر در بروز جرم دانست و گفت: بدون شناخت این عوامل و عدم آموزش همگانی نمی‎توان در سالم‎سازی یا نوسازی اجتماعی نقش مؤثری را ایفا کرد.
صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در گلستان افتتاح شد صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در استان با حضور مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور افتتاح شد. به گزارش سلام شمال مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور ظهر امروز در آیین افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون در استان که در محل سالن بانک ملی گلستان برگزار شد گفت: با افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در استان حلقه مفقوده بخش تعاون پیدا می‎شود.
آغاز طرح ملی «مطلع مهر» در گلستان طرح ملی «مطلع مهر» همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در گلستان آغاز شد. به گزارش سلام شمال مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ملی "مطلع مهر" که در سالن جلسات شرکت مخابرات استان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه آسیب‎های اجتماعی در حوزه خانواده سبب پدیده نابهنجار طلاق خصوصا در زندگی مشترک زوج‎های جوان می‎شود لذا این طرح به دنبال کاهش معضل طلاق و فروپاشی خانوده‎ها پیش‎بینی شده است.
روال ساخت پارک موزه دفاع مقدس گرگان قانونی است شهردار گرگان گفت: روال ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان قانونی است و صدور پروانه ساخت آن به زودی به اتمام خواهد رسید. به گزارش سلام شمال ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان شهرداری گرگان اظهار داشت: بنده از روز اول که بحث ساخت پارک موزه دفاع مقدس به وجود آمد گفتم که وجود این مکان برای ماندگاری حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهیدان انقلاب اسلامی برای ساتان گلستان یک ضرورت است.
محقق گلستانی: داروی هپاتیت C وارد بازار می‎شود دانشجوی شاخص یازدهمین جشنواره علمی بسیج دانشجویی گلستان گفت: پروژه درمان هپاتیت C را از طب‎سنتی ابوعلی سینا گرفته‎ام. به گزارش سلام شمال فاطمه سیاه‎مرزکوهی بانوی گلستانی که موفق به کشف داروی هپاتیت c شد، در یازدهمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر بسیجی سازمان بسیج دانشجویی استان گلستان اظهار داشت: داروی هپاتیت در مرحله سنتز صنعتی است و طی ماه‌های آینده وارد بازار خواهد شد.
نرخ بیکاری در بین تحصیلکرده‌های گلستان بیشتر از افراد زیردیپلم است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ بیکاری در بین تحصیلکرده‌های استان بیشتر از افراد زیردیپلم است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، حسینعلی خواجه‌مظفری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‎های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: با توجه به کشاورزی بودن اقتصاد استان نرخ اشتغال ناقص در این استان 5/18 است.
حمایت‎ از پروژه‎های سرمایه‎گذاری گردشگری در گلستان معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: حمایت‎های لازم از پروژه‎های سرمایه‎گذاری گردشگری در استان صورت خواهد گرفت. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، رضا غلامی در بازدید از پروژه‎های در حال احداث و اجرای گردشگری استان گلستان اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح‎ها و پروژه‎های گردشگری در استان گلستان، اجرای این پروژه‎ها در توسعه و رونق صنعت گردشگری این استان مؤثر است.
آغاز طرح شهروند دیجیتال طی روزهای آینده در گرگان رئیس دبیرخانه گرگان 1404 از آغاز طرح شهروند دیجیتال طی روزهای آتی خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی نادری عصر سه‌شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: پیشرو در فناوری اطلاعات یک چشم‎انداز برای شهر گرگان در سال 1404 است که اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این شهرداری برای تحقق آن اقدامات چشمگیری را انجام داده است.
تشکیل کمیته راهبردی کارمندان در دادسرای مرکز گلستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: به منظور استفاده از خرد جمعی "کمیته راهبردی کارمندان" در دادسرای مرکز استان تشکیل شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس پوریانی در نشست با کارکنان اداری دادسرای عمومی و انقلاب گرگان اظهار کرد: این کمیته با مشارکت کارمندان و به منظور استفاده از خرد جمعی برای کمک به حل مسائل و مشکلات محیط کار، تشکیل شده است.
ضرورت تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در گلستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان بر ضرورت تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در استان تاکید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان با تاکید بر این موضوع بار دیگر خواستار تسریع در تشکیل و راه‌اندازی شعبه استانی بنیاد صیانت از خانواده در گلستان شد.
تسهیل تشریفات اخذ دادخواست قضایی در گلستان معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان گفت: تشریفات اخذ دادخواست صحیح با حضور کارشناسان واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری‌های استان تسهیل شد.
برگزاری پنجمین سمینار سراسری پرستار، ماما و پژوهش در گرگان پنجمین سمینار سراسری پرستار، ماما و پژوهش در گرگان از امروز به مدت دو روز در 22 و 23 آذرماه سال‎جاری در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار می‎شود.
منابع پولی صندوق توسعه سرمایه‎گذاری گلستان افزایش می‎یابد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از افزایش منابع پولی صندوق توسعه سرمایه‎گذاری گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدنصیر سیدمحمدی پیش‌ازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: با حمایت ویژه استانداری سرمایه این صندوق قرار است از حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به 40 میلیارد تومان افزایش داده شود.
برگزاری پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در گرگان همایش پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد جرایم مالی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان پیش‌ازظهر امروز در این همایشی که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد گفت: نرخ وقوع جرم مالی در سطح نیروهای مسلح برعکس جامعه کمتر و کنترل شده است.
دانشگاه جامع گلستان میزبان جشنواره روابط‎عمومی دانشگاه‎های منطقدبیر روابط عمومی دانشگاه‎های منطقه هشت کشور گفت: دانشگاه جامع گلستان میزبان سومین جشنواره روابط عمومی دانشگاه‎های منطقه هشت کشور می‎شود.
مینودشت از قافله شهدای گمنام باز ماند مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: تدفین شهدای گمنام در مینودشت به جای خاصی نرسید و این شهر از قافله شهدای گمنام در این مرحله باز ماند.
دردسر جدید خانواده‎های گرگانیهزینه هنگفت انشعاب فاضلاب شهر گرگان که برای برخی‎ها به صورت فاکتور 700 هزار تومانی صادر شده موجبات نگرانی برخی خانواده‎های گرگانی را فراهم کرده است.
تشریح برنامه 15 ساله شهر با عنوان گرگان 1404 رئیس دبیرخانه گرگان 1404 برنامه 15 ساله شهر با عنوان گرگان 1404 در بین اعضای سه دوره شورای اسلامی شهر و شهرداران سابق گرگان تشریح شد.
تشکیل کمیته مشاوران توسعه شهر گرگان کمیته مشاوران توسعه شهر گرگان به منظور بهره‌گیری از تجربیات مفید مدیران شهری در شورای اسلامی شهر گرگان تشکیل می‌شود. به گزارش سلام شمال کمیته مشاوران توسعه شهر گرگان صبح امروز با هدف انجام اقدامات برنامه‌ریزی شده و مستمر و استفاده موثر از تجربیات شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران سازمان‌های شهرداری و جلب حمایت‌های فکری و تجربی آنان و تشریک مساعی در پایش مستمر وضعیت شهر در راستای ارتقای توسعه کمی و کیفی در مسیر توسعه پایدار گرگان در شورای اسلامی شهر گرگان تشکیل می‌شود.
بسیج در گلستان بانشاط است فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: بسیج محدودیت ندارد و هر جا که نیاز باشد وارد عمل می‎شود. به گزارش سلام شمال محمدحسین بابایی بعدازظهر امروز در جمع شورای فرماندهی سپاه نینوا گلستان، اظهار داشت: سپاه استان در سال گذشته با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در استان 37 پروژه محرومیت‎زدایی انجام داد و در سال‌جاری نیز مبلغ مختصری در اختیار گلستان قرار گرفت اما دو برابر اعتبار اداری بازدهی دارد چراکه با همت بسیجیان رسیدن به قله‎های پیشرفت دست‎یافتنی است.
اضافه شدن 6 متر دیگر به سرانه فضای سبز شهر گرگان معاون اداری مالی شهرداری گرگان از اضافه شدن شش متر دیگر به سرانه فضای سبز شهر گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی نادری بعد از ظهر امروز در جمع کارشناسان شهرداری گرگان اظهار داشت: یک هزار و 7 هکتار عرصه جنگلی برای تبدیل به پارک و فضای تفرجگاهی در اختیار شهرداری گرگان قرار می‎گیرد.
جلوگیری از انسداد راه‎ها شعار راهداری زمستانه گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه جلوگیری از انسداد راه‎ها شعار راهداری زمستانه گلستان گفت: براساس گزارشات زمستانی پر برف و باران در گلستان در پیش رو خواهد بود.
اجرای نمایش گودال سرخ از امشب در گرگان مدیر اجرایی مجموعه گودال سرخ گفت: نمایش گودال سرخ از امشب در گرگان به اجرا درمی‎آید. به گزارش سلام شمال محمد محمدخانی بعدازظهر امروز در جلسه اداری شورای شهرستان گرگان که در سالن اجتماعات سپاه نینوا استان برگزار شد اظهار داشت: گودال سرخ به مدت 30 شب و در دو نوبت در ساعت‎های 17:30 تا 19 و نوبت بعدی نیز از ساعت 21 تا 22:30 در خیمه‎ای که در سپاه نینوای گلستان برپا شده است به نمایش درخواهد آمد.
گرگان برای تقویت بسیج خوب عمل نکرده استفرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: انصافاً شهرستان گرگان برای تقویت بسیج پای‎کار نبوده و خوب عمل نکرده است که امیدواریم با تصمیم‎گیری درست شاهد پیشرفت و توسعه در این زمینه باشیم.

اخبار ایران و شمال

هزینه سفر به عتبات کاهش می یابد
امضای 35 نماینده پای استیضاح حاجی بابایی
اروپا قربانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
خداحافظی بانک مرکزی با اعلام نرخ تورم
عارف: برای کاندیداتوری عجله ندارم
محجوب: دولت فعلی دولت شوک است
لیست برترین گلزنان سال 2012 اعلام شد
احمدی‌نژاد: تغییرات دولت انتخاباتی نیست
نرخ تورم در آبان افزایش یافت
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
نامه علی مطهری به احمدی نژاد
برندگان نوبل جوایز خود را گرفتند
طرح استیضاح حاجی بابایی آماده شد
برگزاری پارتی در درمانگاه!
علت تعلل دولت در ارائه بودجه
زمان اعلام نتایج آزمون وکالت سال 91
تحریم های جدید کانادا علیه ایران
رهبر انقلاب: دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند
جزئیات مذاکره آمریکا و روسیه در باره رفتن اسد
استخر فرهنگیان مهم‌تر است یا جان دانش‌آموزان؟
کنکور دانشگاه آزاد و سراسری تجمیع شد
احمدی نژاد تغییر کرده یا حامیانش؟
واکنش تند حداد عادل به اظهارات باهنر
عالمیان نایب قهرمان جهانی شد
آمار و ارقام جالبی از پیامک
گزارش تصویری/ جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام
عسگراولادی:کاندیداهای88را اهل فتنه نمی‌دانم
آزمون دکترای دانشگاه آزاد تستی شد
جزییات حذف کنکور دانشگاه پیام نور

RSS Feed of this section







اخبار ایران و شمال

احمدی نژاد تغییر کرده یا حامیانش؟ این روزها که آخرین ماه‌های دوران ریاست جمهوری هشت ساله محمود احمدی نژاد سپری می‌شودواختلافات درون گفتمانی اصولگرایان شکل جدیدی به خود گرفته،دامنه اظهار نظر‌ها و ارزیابی دلایل اختلافات و پروسه منتهی به شرایط کنونی گسترش روز افزونی یافته است. اگر چه هر کس از ظن خود تحلیل وضعیت می‌کند ولی اصولگرایان منتقد تلاش دارند اثبات کنند که حمایت دیروزشان و برائت امروزشان در نتیجه تغییراتی است که در گفتمان احمدی نژاد رخ نمود و اینکه تیم دولت احمدی نژاد از گفتمان مطرح شده ابتدایی عدول کرده و با چرخشهایی به نقطه کنونی رسیده است.
واکنش تند حداد عادل به اظهارات باهنر رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در واکنش به اظهارات باهنر،گفت: انتقام فراکسیون اصولگرایان از هیات رئیسه تهمت زشتی است.
عالمیان نایب قهرمان جهانی شد نوشاد عالمیان که توانسته بود به مرحله پایانی فینال تورهای پینگ‌پنگ جهان در بخش زیر ۲۱ سال راه یابد، مقابل پاتریک فرانزیسکا از آلمان با نتیجه‌ چهار بر یک شکست خورد و دوم شد. در این دوره از رقابت‌ها، رتبه‌های اول تا سوم رنکینگ جهانی زیر ۲۱ سال که پینگ‌پنگ بازانی از چین بودند، حضور نداشتند. البته این نخستین بار است که یک پینگ‌پنگ باز ایرانی به مرحله فینال این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند.
آمار و ارقام جالبی از پیامک چند روز پیش همزمان با بیست ساله شدن فناوری پیامک (SMS) اخبار و گزارش‌های متعددی در مورد این فناوری محبوب، در خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف منتشر شد.
گزارش تصویری/ جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظامجلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز شنبه به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.
عسگراولادی:کاندیداهای88را اهل فتنه نمی‌دانم رئیس جبهه پیروان گفت: اینکه چندی پیش گفتم نامزدهای سال 88 را اهل فتنه نمی‌دانم بلکه معتقدم اهل فتنه آنها را محاصره کرده‌اند، برای این بود که آنها به خود آمده و بپذیرند شیاطین بین ما و آنها فاصله انداخته‌اند.
آزمون دکترای دانشگاه آزاد تستی شد رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون دکترای امسال دانشگاه آزاد برای نخستین بار تستی برگزار می‌شود. ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام این خبر افزود: از امسال آزمون دکترای دانشگاه آزاد نیز مانند آزمون دکترای وزارت علوم به صورت تستی برگزار می‌شود.
جزییات حذف کنکور دانشگاه پیام نور زیاری تصریح کرد: دانشگاه پیام نور اعلام کرده است که داوطلبان می‌توانند در حدود 1400 رشته محل بدون شرکت در کنکور سراسری و یا آزمون فراگیر (نوبت دوم بهمن ماه) و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند.
تصاویر برگزیده سال 2012تصاویر برگزیده سال 2012
یک نماینده: از حاجی بابایی شکایت می‌کنم یکی از نمایندگان مجلس با نگارش نامه ای سرگشاده با انتقاد شدید از نحوه برخورد وزیر کشور با حادثه دلخراش آتش سوزی در مدرسه ای در روستای شین آباد پیرانشهر اعلام کرد که اگر مجلس از وزیر توضیح نخواهد، از مسئولان ماجرا شکایت خواهد کرد.
بهای طلا در هفته آینده چگونه خواهد بود؟ در هفته گذشته، بهای طلا در پی وخامت اوضاع بحران مالی در ایالت متحده کاهش داشت تا در کنار بازارهای سرمایه در این کشور و ضعف دلار، طلا نیز روند نزولی در پی بگیرد. این در حالی است که رخدادهای هفته آینده، می‌تواند تأثیری اساسی در بهای طلا داشته باشد که مهمترین آنها، نشست کمیته بازار آزاد فدرال است.
نوروز 92 هر شب با کلاه قرمزی شبکه دو سیما، ساخت مجموعه جدید تلویزیونی «کلاه قرمزی» را برای ایام نوروز92در دستور کار خود قرار داده است. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، مدیرگروه کودک و خردسال با اعلام این خبر گفت: کلاه قرمزی از 29اسفند، هرشب ساعت20، میهمان خانه های ایرانیان خواهد بود.
ابلاغ توقف هدفمندی به احمدی نژاد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز قانون توقف اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در سال ۱۳۹۱ را برای اجرا به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان ابلاغ کرد.
تاریخچه کامل بازیهای ایران و عربستان تیم‌های ملی فوتبال ایران و عربستان که به عنوان رقبای سختی در آسیا شناخته می‌شوند، بار دیگر به هم رسیدند تا فردا در کویت در چارچوب مسابقات قهرمانی فوتبال غرب آسیا دیدار جذاب دیگری را به نمایش بگذارند. این دو تیم در طول کمتر از نیم قرن گذشته 14 بار برای یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن 5 پیروزی، 5 تساوی، 4 شکست، 22 گل زده و 13 گل خورده برای تیم کشورمان بوده است.
حمله منافقین به سفارت ایران در دانمارک یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد که منافقین امروز به دستور اسراییل به سفارت ایران در دانمارک حمله کرده‌اند. احمد بخشایش در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یک گروه 50 نفری مجهز به تمامی تجهیزات وارد سفارت ایران در دانمارک شده و علاوه بر شکستن شیشه‌ها، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی بر روی دیوار سفارت نوشته است.
5 شهر برتر گردشگری جهان معرفی شدند سازمان جهانی جهان‌گردی در جدیدترین گزارش خود پنج شهر برتر گردشگری جهان را معرفی کرد. به گزارش ایسنا، سازمان جهانی جهان‌گردی در گزارش خود در زمینه مقاصد برتر گردشگری جهان، پنج شهر در کشورهای فرانسه، ترکیه، انگلیس، آمریکا و سنگاپور را به عنوان پنج مقصد برتر گردشگری جهان معرفی کرد.
مقصر بخاری نفتی است یا آقای وزیر؟ حاجی بابایی در جریان تصادف اتوبوس راهیان نور گفته بود: «از مسئولانش بپرسید». این بار هم در واکنش حادثه آتش‌سوزی در دبستان شین‌آباد به خبرنگاران گفت: «شما چی؟ شما را برکنار کنیم یا نه؟ اگر بموقع خبر می‌دادید، مواظب مدرسه شین‌آباد پیرانشهر باشید، این اتفاق روی نمی‌داد». حال نظر شما چیست؟ آیا استعفای یک مسئول به دلیل قصور مجموعه بی‌انصافی است؟ اصلا استعفا سودمند است یا ادامه کار به جدیت بیشتر برای رفع نواقص؟ این خبر با دیدگاه‌های شما تکمیل می‌شود.
مشکل اصلی آقای رئیس‌جمهور ! اشکال، درست در همین جاست که رئیس جمهور نمایندگی ملت را در اختیار دارد برای اجرای سیاستهای کلی نظام ومصوبات مجلس، نه اجرای نظریات و خواسته‌های خودش. همچنان که دیدیم که تصمیمات شخصی رئیس جمهور در مسائل ارزی کشور مشکلاتی ایجاد کرد و یا نوع بینش ایشان در امور فرهنگی مثل فیلم‌های سینمایی یا مسئله پوشش اسلامی مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است.
سوختن دانش آموزان تنها یک حادثه بود! درپی وقوع آتش سوزی در مدرسه دخترانه همه انتقادها معطوف به آموزش و پرورش است، بطوریکه حتی برخی نمایندگان استعفای وزیر را تنها مرحم این حادثه دلخراش عنوان کرده اند اما مسئولان آموزش و پروش هر کوتاهی و قصور را رد می کنند.
متن کامل مناظره روح الامینی و ابتکار معصومه ابتکار از دانشجویان پیرو خط امام و عضو شورای شهر تهران، در ابتدای این برنامه تلویزیونی که پنجشنبه شب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد ، 16 آذر را مشعل نورانی و درخشانی برای جنبش دانشجویی ایران و حرکات آزادی‌خواهی، ضداستبدادی و ضداستعماری خواند و اظهار کرد: این جنبش دانشجویی تا انقلاب اسلامی و بعد از آن ادامه پیدا کرد و همیشه الهام بخش بوده است.
گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس شد طبق اعلام مدیرعامل پرسپولیس از ایتالیا به سرپرست این تیم یحیی گل‌محمدی سرمربی موقت پرسپولیس شد.
آیةالله امینی: مسئولان با مردم صادق باشند دروغ گویی در مدیران عالی نظام، روی آوردن خود مردم به دروغ را در پی دارد، چرا که «الناس على دین ملوکهم‏»/ متأسفم که در کشورهای دیگر، صداقت و راستی از کشور ما بیشتر است.
خنده حاجی بابایی به درخواست استعفایش وزیر آموزش و پرورش در واکنش به سوالی در خصوص درخواست استعفایش توسط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل حادثه آتش سوزی دبستان دخترانه با خنده گفت: خبرنگاران چی؟ خبرنگاران را برکنار کنیم یا نه؟
شایعه‌پراکنی‌ جایگاه مدیریتی استاندار گیلان را تضعیف نمی‌کند نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: شایعه‌پراکنی‌ جایگاه استاندار گیلان را تضعیف نمی‌کند و در مدیریتی وی آسیبی به وجود نمی‌آورد. به گزارش سلام شمال مهرداد لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به شایعه تغییر استاندار گیلان اظهار کرد: در دوره استانداران قبلی گیلان نیز این شایعه‌ها وجود داشت.
تفاهمنامه همکاری آبفای شهری با دانشگاه مازندران منعقد شد مدیر دفتر بهبود بهره‌وری و تحقیقات آبفای شهری مازندران گفت: در راستای فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی تفاهمنامه همکاری بین شرکت آبفای شهری با دانشگاه مازندران منعقد شد.
جزئیات حادثه آتش‌سوزی کلاس درسیکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده می‌گوید: ساعت 8 صبح بخاری نفتی کلاس‌ آتش گرفت و وقتی معلم‌ رفت تا کمک بیاورد، درِ کلاس بسته شد و ما در میان آتش گرفتار شدیم.
اسامی اعضای هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری 92 سخنگوی شورای نگهبان از تعیین اعضای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران خبر داد. به گزارش سلام شمال ؛ عباسعلی کدخدایی به خبرگزاری های ایران گفت که احمد جنتی، محمد یزدی، عباسعلی کدخدایی، محمدرضا علیزاده، ابراهیم رئیسی، محسن اسماعیلی و محمدرضا میرشمسی اعضای هیات نظارت برانتخابات خواهند بود.
احتمال تغییر قریب الوقوع چند استاندار شمالیتابناک نوشت: منابع خبری از تغییر قریب الوقوع استانداران استان های ساحلی خزر خبر می دهند.خبرهای رسیده حاکی از این است که جواد قناعت استاندار گلستان، علی اکبر طاهایی استاندار مازندران و کیهان هاشم نیا استاندار گیلان در دور جدید تغییرات دولت، احتمال جابجایی دارند.
یارانه یکشنبه آینده قابل برداشت است سید جلال‌الدین عارفیان در گفت‌وگو با فارس، افزود: یارانه نقدی مرحله بیست و دوم روز شنبه 18 آذر ساعت 24 واریز و از صبح یکشنبه 19 آذر قابل برداشت است. معاون امور یارانه‌های مستقیم سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: یارانه همانند قبل 455 هزار ریال به ازای هر نفر ماهانه است که از روز یکشنبه قابل برداشت است.
کواکبیان : اصلاحات آن‌ور آب را رد می‌کنیم دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: افرادی که آن‌ور‌ آب مدعی اصلاح‌طلبی هستند اما علیه ارزش‌های دینی موضع می‌گیرند ما نیز موضع داریم و اینگونه اصلاحات را رد می‌کنیم.
حضور 7 کشتی‌گیر مازندرانی در رقابت‌های جام یاریگین روسیه دبیر هیئت کشتی مازندران از حضور 7 کشتی‌گیر آزادکار مازندرانی در رقابت‌های جام بین‌المللی یاریگین روسیه خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا نوری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: در مسابقات کشتی آزاد جام بین‌المللی یاریگین روسیه که حکم جایزه بزرگ فیلا را نیز دارد، کشورها و کشتی‌گیران معتبر دنیا حضور می‌یابند.
شرکت 5 پینگ‌پنگ‌باز مازندرانی در جام فجر رئیس هیئت پینگ‌پنگ مازندران از حضور پنج ورزشکار مازندرانی در مسابقات پینگ‌پنگ جام فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس زعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: مسابقات پینگ‌پنگ جام فجر از 23 تا 26 آذر در حضور بهترین‌های کشور به میزبانی تهران برگزار می‌شود.
پرداخت 3268 میلیارد تومان یارانه نقدی در مازندران دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌های مازندران گفت: در بیست و دو مرحله حدود 3268 میلیارد تومان یارانه نقدی در مازندران پرداخت شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی ودارایی مازندران، محمود شعبان‌زاده اظهار داشت: در مرحله بیست و دوم برای 969 هزار و 500 سرپرست خانوار مازندرانی مبلغ 1420 میلیارد ریال واریز شد.
مازندران میزبان جشنواره ملی عکس قرآنی شدمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مازندران در دهه مبارک فجر میزبان جشنواره ملی عکس با مضامین قرآنی نور است. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: شناسایی نیروهای قرآنی هنرمند و استفاده از شیوه‌های جدید و کارآمد در موضوعات قرآنی هنری از جمله اهداف اساسی جشنواره ملی عکس قرآنی است.
«ببر مازندران» قهرمان رویاهای کودکیسفیر جمهوری ازبکستان در سفر خود به مازندران در دیداری از قهرمان رؤیاهای کودکی خود گفت: باورم نمی‌شود به امامعلی سلام کردم و این دیدار فخر بزرگ زندگی من محسوب می‌شود.
رشد 92 درصدی صادرات میوه از مازندرانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در هشت ماهه سال جاری صادرات انواع میوه از گمرکات مازندران رشدی 92 درصدی داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: صادرات انواع میوه در هشت ماهه سال 90 رقم 766 هزار دلار بوده که در مدت مشابه سال جاری علاوه بر تحقق این رقم بیش از 703 هزار دلار افزایش داشته است.
فعالیت 29 شرکت دانش‌بنیان در مازندران رئیس پارک علم و فناوری مازندران از فعالیت 29 شرکت دانش‌بنیان در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مجتبی بلباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: هنوز تاسیس پارک علم و فناوری در استان مازندران به دو سال نرسیده و در این مدت بیش از 100 طرح و ایده نو از نخبگان مازندرانی به این مرکز ارائه شد.
مازندران در مصرف انرژی به متوسط جهانی نزدیک شدمعاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه مازندران در مصرف بهینه انرژی به متوسط جهانی نزدیک است، گفت: در مازندران 100 مگاوات برق در بهینه‌سازی انرژی مدیریت شد.
لغو جام بین‌المللی موحد و حبیبی برای دومین‌بار نایب رئیس هیئت کشتی مازندران از لغو جام بین‌المللی موحد و حبیبی برای دومین‌بار در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال سلمان قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری درباره برگزار نشدن جام بین‌المللی موحد و حبیبی گفت: هیئت کشتی استان برای برگزاری این رقابت‌ها اقدامات خوبی انجام داد، اما به دلیل استقبال نکردن تیم‌های خارجی این رقابت‌ها برای دومین‌بار لغو شد.
آبگرفتگی‌ در عمارت شهرداری ساری‌بارندگی صبح و به ویژه عصر امروز شهر ساری را دچار آبگرفتگی شدید کرد و در این بین مسیرهای منتهی به عمارت شهرداری ساری نیز از آبگرفتگی بی‌نصیب نماند. به گزارش سلام شمال در پی بارندگی امروز برخی معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.
ایران دهمین شریک تجاری ازبکستان در دنیاستسفیر جمهوری ازبکستان در ایران با تاکید بر اینکه سطح روابط ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد تأکید کرد: ایران دهمین شرکت تجاری ازبکستان در دنیاست.
حضور مازندران در لیگ شمشیربازی کشوردبیر هیئت شمشیربازی مازندران گفت: برای نخستین بار نماینده‌ای از مازندران در لیگ شمشیربازی قهرمانی کشور شرکت می‌کند. مسعود رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در رقابت‌های لیگ شمشیربازی قهرمانی کشور تاکنون 10 تیم اعلام آمادگی کردند که تیم هیئت ساری به عنوان نماینده استان در این مسابقات حضور می‌یابد.
مشکلات صادر کنندگان مازندران مورد بررسی قرار گرفتبا حضور سفیر ازبکستان در ایران ، نشست بررسی مشکلات صادر کنندگان مازندران روز شنبه در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان در ساری برگزار شد.
عرضه ماهی سفید 100 هزار تومانی در رشتنرخ ماهی سفید در بازار رشت به 100 هزار تومان رسید و تبدیل به شاه ماهی بازار شد. به گزارش سلام شمال با فرا رسیدن فصل صید ماهیان استخوانی به ویژه ماهی سفید بازار گیلان و رشت رونق خاصی پیدا کرده اما افزایش نرخ 100 هزار تومانی ماهی سفید توان خرید این محصول ارزشمند دریای خزر را از طرفدارانش گرفته است.
اشتغال در صدر درخواست‌های مردمی از استانداردر دومین دیدار عمومی استاندار مازندران با مردم قائمشهر مشخص شد که مشکل اشتغال همچنان در رأس درخواست‌های مردم این شهرستان قرار دارد. به گزارش سلام شمال سی‌امین دیدار عمومی سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران در مصلای نماز جمعه قائمشهر برگزار شد.
توانمندسازی 21 هزار مددجوی کمیته امداد مازندران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از توانمندسازی 21 هزار مددجوی این نهاد در پنج سال گذشته خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری از برگزاری جشن شکرانه توانمندسازی مددجویان این نهاد خبر داد و تصریح کرد: این مراسم در مازندران پس از برگزاری مراسم کشوری برگزار می‌شود.
اتمام پروژه‌های گازرسانی آمل تا سال 92 مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: پروژه‌های گازرسانی به آمل سال 92 به اتمام می‌رسد. به گزارش سلام شمال محسن عرب‌مقصودی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات گازرسانی به شهرستان آمل تسریع در گازرسانی به این شهرستان از سال 90 در دستور کار این شرکت قرار داشته است، بیان داشت: تحریم‌های پیش‌بینی نشده سبب افزایش قیمت مواد مورد نیاز گازرسانی شده و به همین دلیل برخی پروژه‌ها با کندی مواجه است.
آماده افزایش تجارت مازندران و ازبکستان هستیم رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از افزایش مراودات تجاری مازندران و ازبکستان خبر داد. به گزارش سلام شمال صبح امروز مسئولان سفارت ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران مهمان اتاق بازرگانی مازندران در شهرستان ساری هستند.
راه‌اندازی کلینیک طب تسکینی در بیمارستان امام (ره) ساری رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری از راه‌اندازی طب تسکینی برای نخستین‌بار در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، عالیه زمانی اظهار داشت: به منظور حمایت جسمانی و روانی بیمارانی که در مراحل پایانی زندگی خود قرار می‌گیرند، این کلینیک تخصصی در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ساری راه‌اندازی می‌شود.
صادرات 24 میلیون دلاری لوله و پروفیل از مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در هشت ماهه سال جاری صادرات لوله و پروفیل از گمرکات استان مازندران به 24 میلیون دلار رسید.
راه‌اندازی کلینیک طب تسکینی در بیمارستان امام (ره) ساری رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری از راه‌اندازی طب تسکینی برای نخستین‌بار در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، عالیه زمانی اظهار داشت: به منظور حمایت جسمانی و روانی بیمارانی که در مراحل پایانی زندگی خود قرار می‌گیرند، این کلینیک تخصصی در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ساری راه‌اندازی می‌شود.
قهرمانی بهشهر در رقابت‌های کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد دهمین دوره رقابت‌های کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد در بهشهر با قهرمانی میزبان به پایان رسید. به گزارش سلام شمال دهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جوانان گرامیداشت شهید سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد با حضور 17 تیم داخلی و دو تیم از جمهوری‌های گرجستان و ارمنستان طی دو روز در سالن شهید هاشمی‌نژاد سپاه برگزار شد.
راه‌اندازی پرواز ساری ـ تاشکند مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران از راه‌اندازی پرواز ساری ـ تاشکند در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش سلام شمال مسئولانی از سفارت جمهوری ازبکستان از امروز به مدت سه روز مهمان تجار، بازرگانان و مدیران مازندران هستند تا راهکارهای افزایش تجارت بین ازبکستان و مازندران را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.
فراخوان ساماندهی خبرنگاران آمل اعلام می‌شود رئیس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل گفت: فراخوان ساماندهی خبرنگاران این شهرستان به‌زودی اعلام می‌شود. به گزارش سلام شمال نعمت قربانی رئیس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل ظهر امروز در نشست هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل با اشاره به اینکه این انجمن بنا به خواست اکثریت خبرنگاران این شهرستان تشکیل و احیای مجدد شده است، اظهار داشت: حضور اکثریت خبرنگاران در برگزاری انتخابات پشتوانه خوبی برای هیئت مدیره به منظور ادامه برنامه‌ریزی‌ها است.
حضور مسکن‌سازان مازندران در نمایشگاه راه و شهرسازی کشور مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان مازندران از حضور شرکت مسکن‌سازان مازندران در نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی کشور از 23 تا 26 آذر سال جاری در تهران خبر داد.
مسمومیت 4 نفر بر اثر گاز گرفتگی در نکا سخنگوی اورژانس 115 مازندران از مسمومیت چهار نفر در شهرستان نکا بر اثر گاز گرفتگی خبر داد. به گزارش سلام شمال مهین تفضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری گفت: بر اساس گزارش مرکز پیام اورژانس 115 ساری، روز گذشته چهار نفر در شهرستان نکا دچار مسمومیت ناشی از گازگرفتگی شدند.
واریز 57 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های بهشهر فرماندار بهشهر از واریز 57 میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان بهشهر خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدرضا البرزی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر گفت: کل مالیات وصولی شهرستان بهشهر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافت.
300 هکتار از باغات میوه بهشهر خسارت دیدند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: 300 هکتار از باغات مرکبات این شهرستان طی روزهای اخیر بر اثر بارش تگرگ، خسارت دیدند. به گزارش سلام شمال غلامرضا قنبری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر با اشاره به فصل برداشت انواع پرتقال و نارنگی اظهار داشت: بر اثر بارش تگرگ هفته گذشته در مناطق دشت، 300 هکتار از باغات میوه روستاهای« زینه وند» و «زاغمرز» که دارای بیش از 6 هزار تن محصول بودند دچار خسارت شدند.
گزارش تصویری طبیعت پائیزی دریاچه چورت در استان مازندران طبیعت مازندران , گردشگری مازندران , تصاویر مازندران پائیز مازندران , تصاویر شمال , تصاویر مازندران
گزارش تصویری خزان پائیزی در حاشیه جاده های جنگلی آمل اخبار شمال + اخبار مازندران + اخبار آمل + گزارش تصویری + تصاویر پائیز
راه‌اندازی نخستین خط ویژه اتوبوس در رشتنایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: به‌زودی نخستین خط ویژه از میدان شهرداری تا میدان گیل رشت راه‌اندازی می‌شود. به گزارش سلام شمال محمدحسن عاقل‌منش شنبه شب در جلسه پرسش‌ و پاسخ با دانشجویان پیرامون مسائل مختلف مدیریت شهری در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه هنوز در کشور بحث مدیریت یکپارچه شهری به صورت جدی مطرح نیست، اظهار کرد: نظارت بر شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه آن از وظایف شوراهای اسلامی شهرهاست.
مسابقه کتابت لبیک یا رسول‌الله در گیلان برگزار می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری مسابقه کتابت لبیک یا رسول‌الله (ص) همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نامگذاری روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با نواخته شدن زنگ فجر انقلاب در تمام مدرسه‌ها آغاز می‌شود.
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا ضروری استنماینده آستارا گفت: منطقه ویژه اقتصادی آستارا باید در کنار اسکله این شهرستان ایجاد شود. به گزارش سلام شمال صفر نعیمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به مزایای آغاز فعالیت فاز نخست اسکله آستارا اظهار کرد: آغاز فعالیت فاز نخست اسکله آستارا موجب توسعه و پیشرفت در حوزه اقتصادی می‌شود اما فعالیت این اسکله به تنهایی کافی نیست و باید منطقه ویژه اقتصادی نیز در کنار آن ایجاد شود.
شبکه حمل و نقل عمومی رشت توسعه نیافته است شهردار رشت گفت: شبکه حمل و نقل عمومی رشت مستهلک و توسعه نیافته است. به گزارش سلام شمال سید محمدعلی ثابت‌قدم در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان پیرامون مسائل مختلف مدیریت شهری در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه در شهر رشت مدیریت واحد شهری وجود ندارد، اظهار کرد: در امور زیربنایی پروژه علم‌الهدی رشت برخی از کارها وظیفه مستقیم شهرداری نیست اما مجبور به انجام این کارها هستیم در غیر این صورت باید مانند وضعیت آسفالت کردن خیابان‌ها از اداره‌های مختلف مجوز بگیریم.
راه اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلانپایگاه اطلاع‌رسانی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان با معرفی 100 فرصت سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد. به گزارش سلام شمال رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی پایگاه اینترنتی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: پایگاه مذکور در راستای ارائه آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری در گیلان و حمایت و راهنمایی سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده است.
شناسایی هزار فرصت سرمایه‌گذاری در گیلان استاندار گیلان از شناسایی یک‌هزار فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز خدمات سرمایه‌گذای گیلان اظهار کرد: گیلان فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناخته شده بسیاری دارد.
تخریب شاهکار ‌تاریخی رودسر در ‌سایه بی‌توجهی مسئولانپل خشتی 700 ساله تمیجان رودسر در آستانه تخریب قرار گرفته است. به گزارش سلام شمال دهیار روستای تمیجان بخش مرکزی رودسر در جلسه دهیاری این شهرستان تمیجان را از روستاهای تاریخی بخش مرکزی این شهرستان عنوان کرد و گفت: تمیجان دارای یک پل خشتی است.
ساخت اسکله مستقل نیروی دریایی سپاه در شمال کشور فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) از ساخت اسکله مستقل نیروی دریایی سپاه با کاربری آموزشی در شمال کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال ناوسالار یکم اصغر شکراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زیباکنار با اشاره به ایجاد مجتمع دانشگاهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گیلان اظهار کرد: ساخت مجتمع مذکور با دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه آغاز شده است.
برگزاری جشن انقلاب با مشارکت 11 نهاد گیلان قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از برگزاری جشن بزرگ انقلاب با مشارکت 11 نهاد دولتی، غیردولتی و تشکل مردم نهاد در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد باشلقی در نخستین جلسه کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با تسلیت ایام محرم، انقلاب را جوان 34 ساله‌ای خواند که امروز با کمک مردم به این حد رسیده و با تهدیدهای مختلف دشمن هر روز در معرض خطرات تازه‌ای قرار گرفته است.
رودبار شهرستان منتخب در تذکر لسانی گیلان شد دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر رودبار گفت: امسال رودبار شهرستان منتخب تذکر لسانی در گیلان شد. به گزارش سلام شمال کیومرث عاشوری در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار کرد: اجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف تشکیل ستاد احیا در رودبار است.
تهیه طرح هادی در 90 روستای رودبار رئیس بنیاد مسکن رودبار از تهیه طرح هادی در 90 روستای این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال صمد رضایی در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان اظهار کرد: از 113 روستای بالای 20 خانوار رودبار برای حدود 90 روستا طرح هادی تهیه شده است.
اجرای طرح «مطلع مهر» در گیلان مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از اجرای طرح «مطلع مهر» همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال طیبه بزرگی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده دهه مبارک فجر گیلان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر 300 برنامه در حوزه بانوان از طرف دستگاه‌های اجرایی و امور بانوان فرمانداری‌ها در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.
آغاز رسمی فعالیت بندر آستارا منتظر ابلاغ معاون اول رئیس جمهور است مدیر‌کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: شرایط بندر آستارا در وزارت کشور و کمیسیون زیربنایی مجلس به تصویب رسیده و منتظر ابلاغ آن از طرف معاون اول رئیس جمهور برای آغاز رسمی و قانونی فعالیت این بندر هستیم. به گزارش سلام شمال فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا پروژه بندر آستارا را پایان یافته دانست و اظهار کرد: این بندر آماده افتتاح است.
فراخوان جذب سرمایه‌گذار بخش حمل و نقل جاده‌ای گیلان معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از فراخوان جذب سرمایه‌گذار حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی حدادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به جذب سرمایه‌گذار‌ در حوزه حمل و نقل جاده‌ای گیلان اظهار کرد: بخش خصوصی با فراخوان واحد بازرگانی اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، در ساخت و نصب هشت پل عابر پیاده استان سرمایه‌گذاری کرده است.
یادواره شهدای انقلاب در گیلان برگزار می‌شود مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی با محوریت یونس رودباری در دهه فجر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تشکیل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان محفل انس با قرآن کریم را در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌کند.
تصویب 492 طرح کشاورزی در رشت فرماندار رشت از تصویب 492 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بتنی کردن 2 هزار کیلومتر از شبکه‌های اصلی و فرعی آبرسانی در شهرستان رشت اظهار کرد: یک سوم زمین‌های شالیزاری گیلان در رشت قرار دارد و تنها 17 درصد از شبکه‌های فرعی و اصلی شهرستان بتنی است.
فروش 12 هزار بلیت اینترنتی در گیلان مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از فروش اینترنتی 12 هزار و 784 بلیت مسافری در 18 شرکت حمل و نقل جاده‌ای این استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فروش اینترنتی بلیت شرکت‌های مسافربری گیلان اظهار کرد: 18 شرکت مسافربری بلیت اینترنتی در گیلان ارائه می‌کنند.
اختصاص 180 میلیارد تومان به صنعت گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختصاص 180 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری در ششمین دوره بازدید اصحاب رسانه از واحدهای صنعتی گیلان اظهار کرد: کمبود سرمایه در گردش از نیازهای واحدهای تولیدی استان است.
تشکیل ستاد دهه فجر در لنگرود فرماندار لنگرود در بازدید اصحاب رسانه از واحدهای تولیدی گیلان از تشکیل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در شنبه هفته آینده در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال کمال محمدبیگی در شمشمین دوره بازدید اصحاب رسانه از واحدهای تولیدی گیلان اظهار کرد: پروژه‌های مختلفی در دهه فجر انقلاب اسلامی در لنگرود افتتاح می‌شود.
سازماندهی 20 گردان در رودبار فرمانده سپاه رودبار از سازماندهی 20 گردان پایگاه‌محور عاشورا، الزهرا، بیت‌المقدس و امام حسین(ع) در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث عاشوری در جمع اعضای گردان‌های رزمایش الی بیت‌المقدس بسیج این شهرستان، اظهار کرد: برای افزایش توان رزم بسیج، فراخوانی گردان امام حسین(ع) و گردان بیت‌المقدس از روز گذشته در پادگان حضرت امام خمینی(ره) لوشان و از مقر سپاه ناحیه رودبار آغاز شد.
کلاس داوری درجه 3 فوتبال بانوان در رشت آغاز شد کلاس داوری درجه 3 فوتبال بانوان گیلان با حضور 28 نفر از بانوان ورزشکار در رشت برگزار شد. به گزارش سلام شمال نایب رئیس هیئت فوتبال گیلان در حاشیه برگزاری کلاس داوری در جه 3 فوتبال، اظهار کرد: در این دوره کلاس داوری 28 نفر از بانوان علاقه‌مند به رشته فوتبال و ورزشکار حضور دارند.
کسب مدرک درجه یک 3 مربی شنای گیلان رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو گیلان گفت: سه مربی شنای گیلان موفق به کسب مدرک درجه یک شنا شدند. به گزارش سلام شمال گلریز ارم‌ساداتی در جمع اعضای هیئت شنای استان، اظهار کرد: سه مربی گیلانی به نام‌های زهره ظرافت‌انگیز، مهدی اکبری‌نژاد و نوید نیک‌بین در کلاس مربیگری درجه یک شنا که به مدت 9 روز در تهران برگزار شد، حضور یافتند.
دختر تنهای فومن منتظر حمایت مسئولان«فریبا معصومی» دختر معلول و تنهای شهر فومن و هنرمند با اعلام حمایت مسئولان این شهرستان در انتظار داشتن خانه‌ای از جنس محبت است.
راهیابی 2 گیلانی به اردوی تیم ملی روئینگ مردان رئیس هیئت قایقرانی گیلان از راهیابی دو نفر گیلانی به پنجمین مرحله اردوی تیم ملی روئینگ مردان در آبادان خبر داد. به گزارش سلام شمال کریم شعبانی در جمع اعضای هیئت قایقرانی اظهار کرد: پنجمین اردوی تیم ملی روئینگ مردان به منظور حضور موفق در بازی‌های آسیایی این‌چوآن کره جنوبی از 19 ‏آذر جاری در آبادان آغاز می‌شود.
اختصاص 935 میلیارد تومان به طرح‌های مهر ماندگار گیلان استاندار گیلان از اختصاص 935 میلیارد تومان به طرح‌های مهر ماندگار استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ‌کیهان هاشم‌نیا در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: از میزان 14 هزار و 286 فرصت شغلی ایجاد شده دستگاه‌ها تا پایان آبان امسال، مشخصات فردی 12 هزار نفر در سامانه رصد ثبت شده که با احتساب اشتغال جدید در بخش مسکن حدود 31 هزار فرصت شغلی در هشت ماه نخست امسال ایجاد شده است.
فرودگاه رشت ظرفیت پذیرش پروازهای باربری را دارد مدیر کل فرودگاه گیلان گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت ظرفیت پذیرش پروازهای باربری را دارد. به گزارش سلام شمال فتاح رضوانی در جلسه کمیته حمل و نقل هوایی استان با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدا‌لله‌الحسین (ع) با اشاره به اهمیت حمل و نقل هوایی در توسعه همه جانبه استان، اظهار کرد: فرودگاه رشت به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب و دارا بودن سیستم‌های کمک ناوبری مجهز، داشتن حداقل ارتفاع موانع و توریستی بودن گیلان نسبت به فرودگاه‌های شمال کشور از موقعیت خاصی برخوردار است.
برگزاری همایش ملی تبیین اقتصاد مقاومتی در گیلان مسئول کانون بسیج اساتید گیلان از برگزاری همایش ملی بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی در 30 بهمن امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا صدر ممتاز در جلسه بسیج اساتید استان به ارائه برنامه‌های کانون بسیج اساتید پرداخت و اظهار کرد: صلاح و فساد هر جامعه‌ای مرهون نهادهای تربیتی و آموزشی آن جامعه است و بدون ‌تردید دانشگاه‌ها در راس این نهادها به شمار می‌روند به همین دلیل بود که بارها بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند صلاح و فساد جامعه مرهون دانشگاه‌ها است و وظیفه مهم دانشگاه‌ها و اساتید که کانون مرکزی آن هستند، پیشبرد علم و تربیت دانشجویان است.
راه‌اندازی ستاد ویژه خبری دهه فجر گیلان رئیس کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان از راه‌اندازی ستاد ویِژه خبری دهه فجر در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال فاطمه سادات ثابت عصر امروز در نخستین نشست کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر استان در محل استانداری گیلان با تاکید بر ارائه دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: ستاد ویژه خبری دهه فجر گیلان در این کمیته تشکیل و مسئولیت تهیه، تنظیم و ارسال اخبار، گزارش‌ها و مصاحبه‌های تخصصی ستاد دهه فجر استان را بر عهده دارد.
دیدار چهره به چهره مسئولان گیلان با مردم رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از دیدار چهره به چهره مدیران و مسئولان در دهه بزرگداشت فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان اظهار کرد: امسال تلاش می‌شود برنامه‌های دهه مذکور نسبت به سال‌های گذشته مردمی‌تر برگزار شود.
تشکیل 232 پرونده تخلف اقتصادی در ماسال سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت ماسال از تشکیل 232 پرونده تخلف برای متخلفان اقتصادی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید رسول موسوی در جلسه اداره صنعت، معدن و تجارت ماسال با اشاره به تشکیل پرونده‌های تخلف اقتصادی در این شهرستان اظهار کرد: در هشت ماه نخست امسال تعداد 10 هزار و 940 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی ماسال انجام شد.
فعالیت بزرگ‎ترین و مجهزترین پانسیون کشور در علی‎آبادکتولسرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی‎آبادکتول گفت: بزرگ‎ترین و مجهزترین پانسیون کشور در شهرستان علی‎آبادکتول فعال است.
سرانه اعتباری‌ هر ‌شهروند گرگانی 245 ‌هزار تومان است عضو کمیسیون توسعه، عمران و حمل و نقل شهری شورای شهر گرگان گفت: ‌شهر گرگان با جمعیتی حدود 330 هزار نفر اعتباری بودجه‎ای در حدود 81 میلیارد تومان دارد که سرانه هر شهروندان گرگانی حدود 245 هزار تومان است.
برای ارتقای جایگاه خبرنگاران گلستان تلاش می‎کنم نماینده ویژه استاندار در خانه مطبوعات استان گلستان گفت: با تمام توان برای ارتقای جایگاه خبرنگاران تلاش خواهم کرد. به گزارش سلام شمال سیدمحمد حسینی عصر امروز در جلسه خانه مطبوعات استان که بعد از انتخابش از سوی استاندار گلستان نخستین بار در جمع اعضای هیئت مدیره شرکت کرده بود با بیان اینکه با تمام وجود در خدمت مطبوعات استان خواهم بود اظهار داشت: جمع حاضر اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان را از افراد متدین، متعهد و پرتلاش می‎دانم که امیدوارم مطبوعات و جایگاه خبرنگاران استان را ارتقا دهند.
توزیع برق گلستان تصمیمی برای قطع برق واحدهای تولیدی ندارد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: شرکت توزیع برق قصد ندارد، برق واحدهای تولیدی را به دلیل بدهی قطع کند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان، قاسم شهابی نشست بررسی مشکلات برق واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گرگان دو با مدیران صنعتی در واحد صنعتی صنایع غلطک شرق این شهرک از پیگیری برای حل مشکلات انشعاب برق واحدهای تولیدی در شهرک‎های صنعتی خبر داد،
صدور موافقت اصولی تکثیر ماهیان خاویاری در سواحل ترکمن معاون آبزی‎پروری اداره کل شیلات استان گلستان از صدور موافقت اصولی تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت 500 هزار قطعه از سوی شیلات ایران برای استان گلستان در سواحل شهرستان ترکمن خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، سیداکبر علی‎محمدی با بیان اینکه شش تعاونی آبزی‎پروری در استان فعال است اظهار داشت: این شش تعاونی تعداد 243 نفر افراد حقیقی و حقوقی که از تولیدکنندگان عمده محسوب می‎شوند، را تحت پوشش قرار داده‎اند.
تنها 12 درصد تسهیلات کارگروه کشاورزی گلستان پرداخت شده است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: از میزان 192 میلیارد و 600 میلیون تومان طرح مصوب در کارگروه بخش کشاورزی استان تنها 10 الی 12 درصد آن پرداخت شده است.
شهدای گمنام به گلستان می‎آیندمعاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: در صورت موافقت سردار باقرزاده تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص‎شده به این استان می‎آیند.
تحقیقات درباره علت مرگ مشکوک خانم آزادشهری ادامه دارد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آزادشهر گفت: تحقیقات نیروی انتظامی درباره دلایل مرگ مشکوک خانم 40 ساله آزادشهری ادامه دارد.
اسامی برندگان مسابقات قرآن در گلستان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اسامی برندگان مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در گلستان را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‌سیدنژاد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان، اسامی برندگان و راه‌یافتگان به مرحله کشوری پس از اعلام نتایج از سوی داوران را به شرح ذیل اعلام کرد.
همایش کوهپیمایی 1000 دانشجوی بسیجی گلستان جانشین سازمان بسیج دانشجویی گلستان گفت: به مناسبت روز دانشجو، همایش کوهپیمایی یک هزار نفری دانشجویان بسیجی به ارتفاعات استان امروز انجام شد.
افزایش متسابقین قرآنی در گلستان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از افزایش متسابقین قرآنی در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با ابراز خرسندی از اینکه سالانه شاهد افزایش متسابقین قرآنی هستیم اظهار داشت: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در گلستان رشد چشمگیری نسبت به سال‎های گذشته نشان می‎دهد.
برگزاری کارگاه ‌اجرای طرح ملی مدیریت جامع حوزه‎های آبخیز نخستین کارگاه آموزشی تخصصی هم‎اندیشی، تبیین اهداف و مراحل اجرای طرح کلان ملی مدیریت جامع حوزه‎های آبخیز کشور، 15 و 16 آذر ماه در گرگان برگزار شد.
برخوداری 162 هنرمند صنایع‎دستی گلستان از تسهیلاتمعاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در هفت ماهه اول امسال، تعداد 162 هنرمند صنایع دستی در سطح استان از تسهیلات مشاغل خانگی برخوردار شدند.
32 کارگاه ساخت طلا در گلستان فعالیت دارند کارشناس انگ فلزات گرانبها اداره کل استاندارد استان گلستان گفت: 32 کارگاه ساخت طلا دارای کد ساخت در استان گلستان فعالیت دارند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، فاطمه جلالی در کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی، طلا و جواهر در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از کاهش 30 درصدی قاچاق طلا در استان خبر داد اظهار داشت: ابتدای سال 1390، 65-60 درصد طلاهای موجود در بازار کشور قاچاق بودند که با اقدامات مفید انجام شده، در انتهای همین سال به 35 درصد کاهش یافت.
حضور 7 دونده گلستانی در تیم ملی دوومیدانی رئیس هیئت دوومیدانی گلستان از حضور هفت دونده گلستانی در تیم ملی دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات غرب آسیا خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدوحیدرضا میرا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: عبدالجلیل توماج، ایوب آرخی، علی شفاف، امید تاجی و سرکار خانم‌ها جواهر زمانی، امینه ایری و سمانه کوهکن دوندگان گلستانی هستند که در تیم ملی دوومیدانی حضور دارند.
مخالفان پارک موزه دفاع مقدس گرگان از خط شهدا خارج شده‎اند‌ فرماندهی مرزبانی استان گلستان گفت: آنهایی که با این پارک موزه دفاع مقدس مخالف هستند یا غافل هستند و یا اینکه از خط شهدا خارج شده‎اند. به گزارش سلام شمال ولی‌الله رضایی‎نژاد بعدازظهر امروز در جمع بسیجیان گرگان اظهار داشت: مکانی که برای ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان در نظر گرفته شده مکان خوبی است و من از آن حمایت می‎کنم.
احساس امنیت در گلستان رو به افزایش است معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: ضریب امنیت واقعی و ضریب احساس امنیت در گلستان رو به افزایش است. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی بعدازظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان بسیجی استان اظهار داشت: امنیت واقعی و امنیت روانی هر دو در حوزه امنیتی قرار دارند و ما موظف هستیم در هر دو حوزه برای مردم برنامه‎ریزی و مدیریت داشته باشیم.
احداث 20 هتل و مهمانپذیر در گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت:‌‌ در حال حاضر 20 هتل و مهمانپذیر یک تا پنج ستاره و مجتمع خدماتی بین‌راهی در استان گلستان در حال احداث هستند.
دستگیری سارقان 13 منزل مسکونی در گرگان‌ رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: سه سارق که با همدستی یکدیگر به 13 منزل مسکونی در گرگان دستبرد زده بودند با پیگیری مأموران پلیس آگاهی مرکز استان گلستان دستگیر شدند.
صنعت مرغداری گلستان در رتبه سوم کشور قرار دارد معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: بر اساس ارزیابی‎های انجام شده مرغداری گلستان در سال گذشته از رتبه ششم به رتبه سوم با تعداد مرغداری کمتر در سطح کشور ارتقاء پیدا کرد که این مهم نشان از بهره‎وری بسیار بالاست. به گزارش سلام شمال رضا غلامی ظهر امروز در کارگاه آموزشی صنعت طیور استان که در سالن جهادکشاورزی استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: باید تشکل قوی، جامع‎الاطراف، حرفه‎ای، حقوقی، کارشناسی، بین‎المللی و بانکی تشکیل شود تا بتواند به خوبی پاسخگوی نیازها باشد.
مینودشت یکی از قطب‎های اصلی ورزش‎های رزمی کشور است رئیس اداره ورزش و جوانان مینودشت گفت: این شهرستان با داشتن چندین قهرمان ملی و بین‎المللی در ورزش‎های رزمی به ویژه ووشو یکی از قطب‎های اصلی ورزش‎های رزمیی کشور محسوب می‎شود.
جعفر گرزین مشاور استاندار گلستان شد طی حکمی از سوی جواد قناعت استاندار گلستان، جعفر گرزین فرماندار سابق گرگان به عنوان مشاور استاندار گلستان منصوب شد. به گزارش سلام شمال جعفر گرزین از امروز یکشنبه 12 آذر با حکم استاندار گلستان در سمت مشاور استاندار قرار گرفت.
8 محصول گلستان در رتبه اول تا 4 کشوررئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در بخش زراعت، باغبانی، دام و شیلات، هشت محصول گلستان رتبه اول تا چهارم را در کشور داراست. به گزارش سلام شمال سیدنصیر سیدمحمدی ظهر امروز در کارگاه آموزشی صنعت طیور استان که در سالن جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: استان گلستان به عنوان قطب کشاورزی تلقی می‎شود و شاخصه‎هایی که این جایگاه را متبادر می‎کند عمدتاً در حوزه‎های مختلف اشتغال، ارزش افزوده و تولید ناخالص داخلی است.
بیمه‎ها در بخش کشاورزی گلستان با جدیت ورود پیدا کنند معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان ناکارایی بیمه‎ها را یک ضعف خواند و گفت: در بخش بیمه کشاورزی این ضعف بیشتر دیده می‌شود، با وجودی که 25 درصد ارزش افزوده از طریق کشاورزی استان حاصل می‎شود پیشنهاد داریم تا بیمه‎ها با جدیت در این بخش ورود پیدا کند.
رانش زمین 7 روستای گلستان را تهدید می‎کند‌ مدیرکل مدیرت بحران استانداری گلستان گفت: در مقطع کنونی هفت روستا استان گلستان با خطر رانش زمین مواجه است. به گزارش سلام شمال رسول حسام بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه مطالعات این روستاها از محل منابع استانی به اتمام رسیده است اما زمستان از راه رسیده و مردم کاملا بلاتکلیف هستند‌، اظهار داشت: 117‌ میلیارد تومان به خاطر بارش برف اسفندماه و سیل آق‎قلا که در فروردین‎ماه سال‎جاری رخ داد مشمول خسارت شدیم که در نهایت 26 میلیارد تومان مورد تائید قرار گرفت.
دوازدهمین همایش سراسری دهیاران گلستان برگزار می‌شود مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان از برگزاری دوازدهمین همایش سراسری دهیاران استان در 29 آذر با حضور مقامات کشوری و استانی خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن نوروزی در نشست مشترک بخشداران استان، با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای درآمدزایی دهیاری‎ها، بر لزوم تقویت و توانمندسازی شرکت‎های تعاونی دهیاری‎ها گفت: این شرکت‎ها ابزار خوبی برای هم‎افزایی و استفاده از توانمندی‎های اقتصادی به منظور درآمدزایی دهیاری‎ها است.
سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در مرکز گلستان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در روزهای 10 و 11 آذرماه سال‌جاری در گرگان خبر داد.
15 سیل مخرب امسال استان گلستان را تهدید کرد معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: در طول مدت 10 سال اخیر 30 سیلاب و در سال جاری بیش از 15 سیل مخرب گلستان را تهدید کرد. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: در مدت 10 سال اخیر سیلاب‎هایی که در گلستان رخ داد بیش از 400 کشته برجای گذاشت و در ابتدای سال جاری تاکنون نیز 9 کشته از وقوع سیلاب در گلستان داشتیم.
مسئول روابط عمومی هیئت دوومیدانی گلستان منصوب شد طی حکمی از سوی رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان ، غلامرضا رجایی مسئول کمیته روابط عمومی و امور فرهنگی این هیئت در استان شد. به گزارش سلام شمال در حکم وحیدرضا میرا رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان آمده است: با عنایت به تجربیات ارزنده حضرتعالی در امور رسانه‎ای و روابط عمومی و با توجه به شناخت اینجانب از تعهد و درایت جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان مسئول کمیته روابط عمومی و امور فرهنگی هیئت دوومیدانی استان گلستان منصوب می‎شوید.
برگزاری نخستین کنفدراسیون خصوصی ملی در گلستان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: بنا داریم نخستین کنفدراسیون خصوصی کشور را با مشارکت نظام مهندسی در گلستان به صورت نمادین برگزار کنیم تا الگویی برای کشور شود.

اخبار جدید

تفاهمنامه همکاری آبفای شهری با دانشگاه مازندران منعقد شد
جزئیات حادثه آتش‌سوزی کلاس درس
اسامی اعضای هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری 92
احتمال تغییر قریب الوقوع چند استاندار شمالی
یارانه یکشنبه آینده قابل برداشت است
کواکبیان : اصلاحات آن‌ور آب را رد می‌کنیم
فیلم «من مادر هستم» در سینماهای مازندران اکران نمی‌شود
پرسپولیس هنوز شانس قهرمانی دارد
باهنر: احمدی نژاد کاندیدا معرفی خواهد کرد
مشایی از دفتر رییس جمهور رفت
سنگ تمام احمدی‌نژاد برای مشایی
وزیر ارتباطات برکنار شد
از آغاز تا پایان طرح سؤال از رییس‌جمهور
جدیدترین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی
غفوری​فرد: خاتمی نامزد نمی​شود
بخشنامه تازه ریاست جمهوری درباره حقوق
واقعا فدراسیون فوتبال ما در آسیا برترین است؟
بیانیه‌ ایران خطاب به شورای حکام آژانس
جمعیت دانشجویان دکتری دوبرابر می‌شود
پذیرش فلسطین به عنوان «کشور مستقل» در سازمان ملل
ریشه‌یابی نمرات پایین و «-۰-» متقاضیان ورود به دکترا
سنای آمریکا به تحریم‌های جدید علیه بخش انرژی ایران رأی داد
در کما چه بر سر مغز می‌آید؟
40 کاندیدای ریاست جمهوری داریم
طرح تحول بانکی کشور آغاز شد
آمانو: بدنبال توافق با ایران هستیم
گزارش کاملی از بهترین‌های آسیا در 2012
جریمه بانک خارجی به دلیل نقض تحریم‌های ایران
صرفه‌جویی 7 میلیارد تومانی در آموزش و پرورش مازندران
تاکید کارگزاران بر ائتلاف

RSS Feed of this section

امکان برداشت سوم برنج در مازندران فراهم شد
شهید کشوری در جنگ کردستان 60 ساعت پرواز کرد
زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
اعزام 600 دانش‌آموز پسر نکایی به مناطق جنگی
دعوت دو مازندرانی به اردوی تیم ملی جودو
کشف 10 گونه تاکسیدرمی شده در شرق مازندران
RSS Feed of this section



 



 

اخبار جدید ایران و شمال

در کما چه بر سر مغز می‌آید؟ محققان فرانسوی موفق به آشکارسازی رمز و راز فعالیت مغز انسان در شرایط کما شده‌اند که این دستاورد می‌تواند به پزشکان برای درک بهتر این پدیده و تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت بیمار کمک کند.

40 کاندیدای ریاست جمهوری داریم دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد شعار دولت وحدت ملی گفت: این شعار پوچی است و علت آن هم این است که با کسانی که خودشان را از براندازان جدا نکرده‌اند نمی‌توانیم وحدت کنیم.

طرح تحول بانکی کشور آغاز شد در این فاز تحول بانکی، ممنوعیت‌هایی برای ارائه خدمات بانکی به اشخاص دارای سابقه چک برگشتی اجرا خواهد شد، امکان پرداخت مبلغ چک به دارنده چک از سایر حساب‌های سپرده صاحب حساب امکان‌پذیر می‌شود، اطلاعات مربوط به سابقه چک برگشتی در سامانه استعلام همگانی قرار می‌گیرد و طبقه‌بندی چک‌ها اجرا خواهد شد.

آمانو: بدنبال توافق با ایران هستیم مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت : ما همچنان بدنبال توافق با ایران در مورد رویکرد ساختاری جهت حل و فصل موضوعات باقی مانده هستیم. به گزارش خبرگزاری آریا،«یوکیا آمانو» روز پنجشنبه در نخستین روز کاری نشست شورای حکام در بیانیه مقدماتی خود درخصوص ایران گفت :دور گفتگوهای بعدی ایران و آژانس در 13دسامبر در تهران صورت می گیرد.

گزارش کاملی از بهترین‌های آسیا در 2012 مراسم انتخاب بهترین‌های سال 2012 آسیا درحالی امروز در مالزی برگزار شد که سهم ایران در این مراسم تنها عنوان بهترین فدراسیون فوتبال سال آسیا بود ، ایران همچنین علی کریمی را در بخش بهترین بازیکن سال آسیا، محمد کشاورز را در قسمت بهترین بازیکن فوتسال، تیم ملی فوتسال را در بخش تیم‌های برتر فوتسال، علیرضا فغانی را در بخش بهترین داور و تیم ملی ایران در بازی جوانمردانه را به عنوان نامزد دریافت بهترین‌ها داشت که نتوانست به عنوان برتر دست یابد.

جریمه بانک خارجی به دلیل نقض تحریم‌های ایران پیشتر منابع خبری گزارش داده بودند بانک انگلیسی «استاندارد چارترد» مبلغ250 میلیارد دلار با ایران مبادلات بانکی داشته است که از نظر مقام‌های ناظر بر فعالیت‌های بانکی در شهر نیویورک، نقض قوانین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

صرفه‌جویی 7 میلیارد تومانی در آموزش و پرورش مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال‌ تحصیلی جاری، 7 میلیارد تومان از محل جابه‌جایی معلمان در آموزش و پرورش مازندران صرفه‌جویی شد. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری عصر امروز در گردهمایی مدیران مدارس آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اینکه اجرای ساختار جدید مقطع ابتدایی به خوبی صورت گرفته است، بیان داشت: همه سند تحول بنیادین ساختار 3-3-6 نیست، بلکه این ساختار بخشی از سند تحول بنیادین به شمار می‌رود.

تاکید کارگزاران بر ائتلاف دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه اعضای شورای هماهنگی اصلاحات را نمی شناسد و برای شرکت در همایش این شورا باید بررسی بیشتری انجام دهد، تاکید کرد: کارگزاران به دنبال کار انفرادی در انتخابات نیست.

زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اعلام شد مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور، با بیان اینکه هنوز ستاد انتخابات برای انتخابات سال آینده تشکیل نشده است، گفت: زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری اردیبهشت و شورای شهر فروردین ماه است.

قیمت سکه آتی همچنان نزولیتالار مجازی معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالا همراه با روند کاهشی قیمت طلا در جهان و به دنبال آن افت قیمت طلا و سکه در بازارغیر رسمی، اولین روز کاری خود را با نزدیک ۳ درصد کاهش به پایان رساند.

2.5 درصد تصادفات دنیا در ایرانمعاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای کشور گفت: 2.5 درصد از کل تصادفات ترافیکی جهان در ایران اتفاق می‎افتد در حالی که ایران تنها یک درصد از جمعیت جهان را داراست.

راه‌اندازی نخستین دوره دکترای نجوممدیر طرح رصدخانه ملی ایران گفت: در طرح رصدخانه ملی ایران به دنبال مشارکت خارجی نبودیم و در نظر داریم مانند بسیاری از کشورهای دارای رصدخانه وقت رصد بفروشیم.

دانشگاه فرهنگیان تا دوره دکتری دانشجو تربیت می‌کندقائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان تا دوره دکتری دانشجو تربیت می‌کند که شرایط آن به مرور اعلام می‌شود. به گزارش سلام شمال نشست شورای آموزش و پرورش مازندران چهارشنبه شب با ریاست سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری برگزار شد.

عجیب‌ترین جنگل جهان + تصاویر جنگل سنگی یا جنگ سنگواره ، عجیب‌ترین جنگل جهان است که اسرار 225 میلیون سال قبل را با خود همراه دارد و یکی از مناطق مهم جهان به شمار می‌آید. به گزارش فارس، تصور کنید، در مکانی قدم می‌زنید که طبیعت آن را از زمان دایناسورها حفظ کرده و با درختانی احاطه شده که میلیون‌ها سال از آن می‌گذرد.

نامرئی‌سازی کامل شد دانشمندان دانشگاه دوک برای اولین بار موفق به نامرئی ساختن کامل جسم شده‌اند که طی آن یک استوانه چند سانتی‌متری از برابر ریزموج‌ها پوشیده شد.

تجمع کارگران نساجی مازندران مقابل مجلس جمعی از کارگران نساجی مازندران مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. به گزارش ایسنا، جمعی از کارگران نساجی مازندران با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار مساعدت رییس‌جمهور و همکاری مجلس برای فعال شدن مجدد این کارخانه و دریافت حقوق معوقه خود بودند.

پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل جهان +تصاویر این روزها هر کدام از ما یک تلفن همراه داریم و تنوع گوشی‌ها آنقدر زیاد شده که نام بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانیم،‌ اما بعضی از گوشی‌های تلفن همراه قسمتی از خاطرات جمعی ما بودند.

اکرمی: احمدی‌نژاد ناگفته‌یی ندارد آقای احمدی‌نژاد آغاز خوبی داشت ولی الان به قانون‌شکنی و دادن وعده‌های غیرصحیح و خلاف رو آورده است. برای مثال ایشان در جلسه بازنشستگان به یک‌باره گفت که خب مشکل‌تان چیست؟ با صد میلیارد تومان مشکل‌تان حل می‌شود، آقا صد میلیارد تومان بده بره. با اینکه می‌دانید که بدهی‌ها و حقوق‌های معوقه وجود دارد، الان بسیاری از افراد را بازنشسته نمی‌کنند به دلیل اینکه پول پاداش‌شان را ندارند بدهند. به نظرم می‌آید که این رفتار آقای احمدی‌نژاد، رفتار شایسته و بایسته‌یی نیست یا اینکه می‌گویند تا می‌خواهیم پول بدهیم عده‌یی دادشان درمی‌آید. برای من یکی سوال است که آقای محترم اگر می‌خواهی پول بدهی از کجا آورده‌یی؟

رونمایی از نسل جدید کارت سوخت نسل جدید کارت هوشمند سوخت فردا با حضور وزیر نفت رونمایی می‌شود. به گزارش ایسنا، یکی از قابلیت‌های نسل جدید کارت‌های هوشمند سوخت استفاده از آن برای پرداخت بهای خریدهای روزانه و بلیط اتوبوس و مترو است.

لغو ممنوعیت واردات رایانه و موبایل معاون مدیر کل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: کالاهایی که نمونه داخلی ندارند منعی برای ثبت سفارش نخواهند داشت.

جزییات آزمون دکتری 92 از زبان وزیر علوم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه برگزاری آزمون دکتری 92، گفت: وزن مرحله کتبی آزمون دکتری احتمالا امسال افزایش می‌یابد و همچنین آزمون تخصصی‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

بازار طلا از سکه افتاد با توجه به در پیش رو بودن ماه محرم، بازار طلا و سکه دچار رکود فصلی شده و خرید و فروش آن رونق چندانی ندارد. محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که قیمت‌ها در بازار طلا و جواهر تغییر چندانی نکرده است، اظهار کرد: قیمت‌ها نسبت به روز گذشته نوسانی را شاهد نبوده و همچنان در رکود و کساد به سر می‌برد.

اعلام حکم دادگاه دو مداح مشهور دادگاه انقلاب تهران حاج‌منصور را از اتهام تهدید به قتل اسفندیار رحیم‌ مشایی تبرئه کرد و برای سعید حدادیان به اتهام توهین به مقامات دولتی جریمه نقدی در نظر گرفت.

ابطحی: خاتمی کاندیدا نمی‌شود عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: با توجه به خبرهایی که در مجموعه اصلاح‌طلبان به گوش می‌رسد به طور قطع می‌توان گفت خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندید نخواهد شد.

برنامه های سیما در دهه نخست محرم شبکه های تلویزیونی رسانه ملی با توجه به شعار فرهنگ حسینی و بیداری اسلامی برای دهه نخست ماه محرم امسال برنامه های متنوعی تدارک دیده اند.

قیمت سکه و دلار در بازار امروز تهران روند کاهشی قیمت انواع سکه و ارز در بازار تهران در روز دوشنبه تداوم یافت، ضمن اینکه قیمت دلار در بازار آزاد مجددا به زیر 3000 تومان بازگشت. به گزارش سلام شمال محمد کشتی آرای درباره تازه ترین تحولات بازار سکه و طلا گفت: با وجودی که قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در هفته اخیر بیش از پنجاه دلار افزایش یافته است، قیمت سکه و طلا اندکی کاهش نشان می دهد.

اژه ای: دانشگاه آزاد پرونده ندارد دانشگاه آزاد پرونده ای ندارد و تحقیق و تفحص مجلس از این دانشگاه دارای روند مشخصی است و چنانچه مجلس پرونده ای را ارجاع دهد در مورد آن تصمیم گیری می کنیم.

اعلام زمان ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور از آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در فروردین ماه سال ۹۲ خبرداد.

قهوه موجب مثبت اندیشی می شود دانشمندان می گویند نوشیدن قهوه به خوش بینی کمک می کند. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه روسی پراودا، دانشمندان آلمانی به این نتیجه رسیده اند که مصرف قهوه سرعت و دقت مغز در تشخیص کلمات با بار معنایی مثبت را افزایش می دهد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران دولت آمریکا در اولین اقدام خود بعد از انتخاب مجدد باراک اوباما چهار مقام و پنج موسسه و نهاد ایرانی را تحریم کرد.

راه‌اندازی شورای امر به معروف در 80 پایگاه بسیج نکا فرمانده سپاه ناحیه نکا از راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح 80 پایگاه مقاومت بسیج در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدحسن احسانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار کرد: هدف از ایجاد این شوراها امر به معروف و نهی از منکر به صورت ایجابی است.
دعوت 6 مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتبال نوجوانان در سفر سرمربی تیم ملی نوجوانان کشور به مازندران 6 بازیکن به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند. به گزارش سلام شمال علی دوستی‌مهر سرمربی تیم ملی نوجوانان در سفر اخیر خود به مازندران و با دیدن بازی تیم‌های جوانان و امیدهای نساجی مازندران شش بازیکن جوان به نام‌های مصطفی زکریاپور، سید مصطفی هاشمی، سید آرمین هاشمی، حسین شعبانی، اسماعیل باقری و حسین باباگلی را به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت کرد.
تسریع در صدور سند مالکیت واحدهای صنعتی مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از رفع مشکل و تسریع در صدور سند مالکیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمـومی شرکت شهرک‌هـای صنعتی مازندران، عباسعـلی وفـایی‌نژاد در جلسه هم‌اندیشی رفع مشکلات ثبتی و حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: صدور سند مالکیت برای واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور استفاده از تسهیلات بانکی و ارائه سند مالکیت به عنوان وثیقه برای صاحبان صنایع مهم و حیاتی بوده و شرکت شهرک‌های صنعتی از تمام ظرفیت موجود و با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای صدور اسناد مالکیت تعامل می‌کند.
صددرصد مدارس شاهد مازندران هوشمند شد مدیر مشارکت‌های مردمی و شاهد اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: صددرصد مدارس شاهد مازندران هوشمند شدند. به گزارش سلام شمال شعبان شاکری صبح امروز در همایش مدیران مدارس شاهد و ایثارگران استان که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه عاشورا تنها جریان فکری بود که در طول زمان به فراموشی نرفته است اظهار داشت: اراده خداوند بر این بود تا با وجود مخالفت‌های بنی‌عباس قیام امام حسین(ع) به فراموشی نرود.
موافقت وزارت بهداشت با تربیت متخصص جراح مغز در مازندران‌ معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با تربیت متخصص جراح مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران موافقت کرد.
افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش رشته‌های تحصیلی مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در بخش آموزش از 49 رشته در سال‌های گذشته به 76 رشته دست یافته‌ایم.
جزئیات قتل دختر 17 ساله توسط همسرشفرمانده انتظامی محمودآباد جزئیات تازه‌ای درباره قتل دختر 17 ساله به نام «فریبا ـ ع» توسط همسرش بیان کرد. به گزارش سلام شمال نعمت‌الله صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس جزئیات بیشتری از حادثه قتلی که در آن مردی 21 ساله همسر 17 ساله خود را از پای درآورد و پس از مجروح کردن پدر و برادر همسرش متواری شد گفت.
آموزشکده‌های ضمن خدمت آموزش و پرورش دانشگاه می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک آموزشکده ضمن خدمت نیروی انسانی مراکز و مدارس غیردولتی به دانشگاه تبدیل می‌شود، گفت: معلمان علاوه بر داشتن دانش باید مهارت‌های آموزشی را فرا گیرند.
تهیه 22 طرح جامع در شهرهای مازندران مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی مازندران از بررسی و مطالعات تهیه 22 طرح توسعه و عمران (جامع) در شهرهای استان مازندران توسط این مدیریت خبر داد.
آبگرفتگی به دانشگاه آزاد محمودآباد خسارت زد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی محمودآباد با اشاره به بارش شدید باران چند روز گذشته گفت: آبگرفتگی باعث بروز خسارت‌های زیادی به دانشگاه از جمله به سرور و کتابخانه شد.
راه‌اندازی دستیاری جراحی مغز و اعصاب در مازندران معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه‌اندازی رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد آزادبخت صبح امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی رشته جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.
حضور 2 بانوی مازندرانی در جام جهانی فوتسال پرتغال دبیر هیئت فوتبال مازندران از حضور 2 بازیکن مازندرانی در جام جهانی کوچک فوتسال در پرتغال خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در شهرستان ساری بیان داشت: تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی کوچک در پرتغال با 14 بازیکن اعزام می‌شود که 2 بازیکن از مازندران هستند.
اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 294 امامزاده مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 294 امامزاده مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 294 امامزاده مازندران خبر داد.
کتاب «سبک زندگی حسینی» در ساری رونمایی شد به همت اداره فرهنگی شهرداری ساری نخستین کتاب «سبک زندگی حسینی» در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) در ساری رونمایی شد.
برخورد با افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در مازندران مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: با هر گونه افزایش نرخ خودسرانه کرایه تاکسی در شهرهای مازندران برخورد می‌شود.
688 سیل‌زده بهشهری کمک بلاعوض گرفتند فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهشهر گفت: تاکنون 688 آسیب دیده در سیل بهشهر کمک بلاعوض گرفتند. به گزارش سلام شمال محمدرضا البرزی صبح امروز در شانزدهمین نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران که به میزبانی بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع بیش از
مازندران استان نخبه‌پرور است رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت:‌ در بخش نخبه‌پروری مازندران استان برتری است و در فناوری هم مازندران در بین استان‌های شمالی کشور رتبه نخست را دارد.
مردی در محمودآباد همسر خود را به قتل رساند در پی نزاع خانوادگی مردی در محمودآباد یا ضربات چاقو همسر خود را از پای در آورد و پدر و برادر همسر خود را نیز مجروح کرد. به گزارش سلام شمال بامداد امروز جوانی 21 ساله به دلیل اختلاف خانوادگی همسر خود را با ضربات چاقو ازای در آورد.
صادرکنندگان مازندران جایزه صادراتی‌شان را نگرفتند رئیس کمیسیون بازرگانی و امور گمرگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: صادرکنندگان مازندران پس از مدت 2 سال هنوز موفق به دریافت جایزه صادراتی‌شان نشدند.
مشکلات 4 قلم صادراتی مازندران حل می‌شودمعاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مشکلات 4 قلم صادراتی مازندران حل می‌شود. به گزارش سلام شمال نشست کمیسیون بازرگانی و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در شهرستان ساری ظهر امروز با حضور اعضای جلسه و دو نماینده دولتی (گمرک و صنعت و معدن) برگزار شد.
متهم «تجاوز به عنف» در قائمشهر دستگیر شدرئیس دادگستری قائمشهر اعلام کرد: متهم «تجاوز به عنف» در قائشمهر دستگیر شد و پرونده به دادگاه کیفری استان صادر شد. به گزارش سلام شمال حجت‌‌الاسلام سیدجواد برهانی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر با اشاره به اظهار نگرانی آیت‌الله علی معلمی‌ عضو خبرگان رهبری‌ مبنی بر افزایش آمار جنایی و فساد اخلاقی در این شهرستان خاطرنشان کرد: این نگرانی ناشی از بروز یک تجاوز به عنف در چند روز گذشته است که متهم پرونده دستگیر و پرونده به دادگاه کیفری استان صادر شد.
پذیرش مقاله یک مازندرانی در معتبرترین مطبوعات پزشکی جهان دو مقاله عضو هیئت علمی علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی در رده مقالات برتر انتشارات" الزویر" یکی از معتبرترین مطبوعات پزشکی و علمی جهان شد. به گزارش سلام شمال دو مقاله تحقیقاتی دکتر صمد خاکسار عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی به عنوان مقالات داغ (Hot Paper) توسط انتشارات الزویر در سال 2012 برگزیده شد.
تفاهم‌نامه همکاری پارک فناوی و سپاه مازندران امضا شد رئیس پارک علم و فناوری مازندران از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این مرکز و سپاه کربلای مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال مجتبی بلباسی بعدازظهر امروز در آیین افتتاحیه مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری صبح امروز در دانشکده امام محمدباقر (ع) ساری گفت: توسعه گفتمان پارک علم و فناوری در اولویت قرار دارد.
نابودی روزانه 23 هکتار از جنگل‌های مازندرانرئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منایع طبیعی مازندران گفت: بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای از بالادست با میانگین 10 ساله روزانه 23 هکتار از جنگل‌های مازندران از بین می‌رود و جنگل‌زدایی می‌شود.
معاون دانشگاه آزاد ساری نویسنده نمونه مازندران شد از معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی ساری به عنوان نویسنده نمونه مازندران تجلیل شد. به گزارش سلام شمال در مراسم تجلیل از خادمان نشر مازندران که ظهر امروز در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل ارشاد مازندران برگزار شد، از سید احمد میریان معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی ساری به عنوان یکی از نویسندگان برتر استان در حوزه نشر و ترویج فرهنگ نماز تقدیر شد.
وصول 327 میلیاردی درآمدهای عمومی مازندران دبیر ستاد درآمد مازندران گفت: در 8 ماهه سال جاری 327 میلیارد تومان درآمدهای عمومی در مازندران وصول شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران، محمود شعبان‌زاده اظهار داشت: مصوب درآمدهای عمومی استان در سال 91 مبلغ 4945579 میلیون ریال است که 4322256 میلیون ریال درآمدهای مالیاتی و 623323 میلیون ریال سایر درآمدها را شامل می‌شود.
برگزاری اجلاس سراسری شورای عالی ثبت در مازندران مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ششمین اجلاس سراسری شورای عالی ثبت کشور با محوریت فرهنگ و آیین‌های عاشورایی 21 آذر ماه سال جاری به مدت 2 روز در مازندران برگزار می‌شود.
مرگ 166 عابر پیاده در مازندران مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هفت ماه ابتدای سال جاری 166 عابر پیاده که 113 نفر از آنها مرد و 53 نفر زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند.
هزینه 200 میلیارد تومانی برای ساخت سد هراز مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: تاکنون برای ساخت پروژه بزرگ سد مخزنی هراز 20 میلیارد تومان هزینه شده است که تا پایان مراحل ساخت و تکمیل این سد طی چهار سال آینده این هزینه به 200 میلیارد تومان می‌رسد.
احداث آرامگاه در منطقه میرزاکوچک‌خان رامسر نائب رئیس شورای شهرستان رامسر از ضرورت ایجاد آرامگاهی با امکانات مجهز در منطقه میرزاکوچک‌خان رامسر خبر داد. به گزارش سلام شمال مصطفی مکارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر از همه کسانی که در دهه اول محرم برای برپایی هر چه بهتر مراسم و رسوم محلی روستای گالشمحله زحمت کشیدند، قدردانی کرد و گفت: محرم درس خودسازی، انسان‌سازی و چگونه زندگی کردن است.
افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با حضور احمدی‌نژاد استاندار گیلان از افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با حضور رئیس جمهور در 11 آذر ماه جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک‌روزه محمود احمدی‌نژاد در 11 آذر جاری به گیلان اظهار کرد: افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با حضور رئیس جمهور قطعی شده است.
کشف 86 درصدی جرایم اینترنتی در گیلان رئیس پلیس فتای گیلان از کشف 86 درصدی جرایم اینترنتی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی در نخستین نشست تعاملی پلیس فتا با مدیران مراکز ISP رشت، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر، سیاهکل، املش و شفت با حضور رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان و نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال غرب کشور در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی گیلان به نقش تعیین کننده و کلیدی پلیس نوظهور فتا در تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور و مقابله با جرایم سایبری اشاره کرد.
حضور محسن رضایی در مزار شهدای رشت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ادای احترام بر مزار شهدای رشت حضور یافت. به گزارش سلام شمال محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام لحظاتی قبل بر مزار شهدای این شهر حضور یافت و نسبت به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
برگزاری 35 ویژه برنامه حمل و نقلی در گیلان معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از برگزاری 35 ویژه برنامه حمل و نقل هم‌زمان با 26 آذر جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی حدادی عصر چهارشنبه در ششمین نشست ستاد بزرگداشت روز حمل و نقل و رانندگان گیلان با تاکید بر تکریم فعالان این بخش، اظهار کرد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تکریم شغل رانندگی یکی از مشاغل سخت و تاثیرگذار در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور، 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان انتخاب شده است.
بنیاد ملی میرزا کوچک تاسیس می‌شودمعاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری گفت: با تصویب نهایی در شورای فرهنگ عمومی، بنیاد ملی میرزا کوچک جنگلی تاسیس می‌شود. به گزارش سلام شمال میرزا کوچک جنگلی روحانی بزرگ عالم تشیع و روحانی مبارز و نستوه گیلانی یکی از مفاخر تاریخ معاصر اسلام بود که در دانشگاه خودسازی امام حسین(ع)‌ درس عزت، شهامت، اقتدار، دفاع از مظلوم، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی و ... آموخت.
کاهش 43 درصدی تلفات درون شهری گیلانرئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش 43 درصدی تلفات درون شهری استان در هشت ماه نخست امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال سید تقی امینی عصر امروز در جلسه پلیس راهور استان با اشاره به وضعیت تصادفات درون شهری گیلان در هشت ماه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت 2 هزار و 347 فقره انواع تصادفات رانندگی در معابر درون شهری گیلان رخ داد که بر اثر آن 2 هزار و 864 نفر مجروح و 94 نفر کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 72‌ نفر کمتر بوده است.
ملوان و پرسپولیس به تساوی رضایت دادند ملوان و پرسپولیس به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند و امتیازها را تقسیم کردند. به گزارش سلام شمال در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر، تیم‌های پرسپولیس و ملوان از ساعت 15:15 دقیقه امروز در ورزشگاه تختی این شهرستان به مصاف هم رفتند.
میرزا کوچک در تاریخ ایران الگو است نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: میرزا کوچک با نهضت جنگل به دنبال ایجاد حکومت اسلامی بود. به گزارش سلام شمال عطاء‌الله حکیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار درباره اهمیت شکل‌گیری نهضت میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک رهبر نهضت جنگل و فردی اعتقادی و شاخص بود.
عسگری رئیس پلیس صومعه‌سرا شد با حکم رسمی فرمانده انتظامی گیلان «احمد عسگری» به مدت سه سال رئیس پلیس صومعه‌سرا شد. به گزارش سلام شمال مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا ظهر امروز با حضور فرمانده انتظامی گیلان، پرسنل انتظامی و جمعی از اصناف در مجتمع فارابی این شهرستان برگزار شد.
تمبر یادبود میرزا کوچک جنگلی رونمایی می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تمبر یادبود میرزا کوچک جنگلی با حضور رئیس جمهور در کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در 11 آذر جاری رونمایی می‌شود.
مجتمع فرهنگی دیجیتال گیلان افتتاح می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از افتتاح مجتمع، مرکز و خانه‌های فرهنگی دیجیتال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در 11 آذر جاری در این استان خبر داد.
همایش نکوداشت سلمان هراتی در لنگرود برگزار می‌شود همایش نکوداشت سلمان هراتی شاعر دفاع مقدس و انقلاب 13 آذر جاری در لنگرود برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال دبیر همایش مذکور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری همایش نکوداشت سلمان هراتی در لنگرود اظهار کرد: به مناسبت بیست و ششمین سالگرد عروج ملکوتی معلم درد آشنا و شاعر پرآوازه دفاع مقدس و انقلاب همایش «از آسمان آبی» روز 13 آذر جاری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود برگزار می‌شود.
نخستین لیگ استانی تیراندازی گیلان برگزار می‌شود رئیس هیئت تیراندازی گیلان از برگزاری نخستین لیگ استانی تیراندازی در رشته‌های تفنگ و تپانچه بادی با حضور شش تیم از 16 آذر جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری نخستین لیگ استانی تیراندازی در گیلان اظهار کرد: در این رقابت‌ها باشگاه‌های تیراندازی ملوان انزلی، سعدی رشت، نیروی دریایی رشت، نیروی انتظامی گیلان، هیئت‌های تیراندازی تالش و ماسال حضور دارند که به صورت دوره‌ای به رقابت می‌پردازند.
پایگاه فرهنگی میرزا کوچک جنگلی در گیلان ایجاد شود رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: ایجاد نخستین پایگاه فرهنگی میرزا کوچک جنگلی در گیلان برای شناساندن بهتر شخصیت این شهید روحانی و مبارز ضرورت دارد.
راهیابی 3 بانوی فوتبالیست گیلان به مسابقات آسیایی نایب رئیس هیئت فوتبال گیلان گفت: سه بانوی فوتبالیست گیلان به تیم‌‌های ملی فوتبال زیر 16 سال و جوانان برای شرکت در رقابت‌های آسیایی فوتبال راه یافتند.
مهر اصالت یونسکو به 5 اثر صنایع دستی گیلان رسید معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: پنج اثر صنایع دستی گیلان موفق به دریافت مهر اصالت 2012 یونسکو شدند.
احتمال قطع گاز واحدهای تولیدی و صنعتی گیلانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: زمستان امسال به دلیل احتمال افت فشار گاز، امکان قطع گاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان وجود دارد بنابراین اقدام به ‌موقع این واحدها در زمینه تامین سوخت جایگزین ضروری است.
شیوه‌نامه ملاقات مردمی دستگاه‌های اجرایی گیلان ابلاغ شد مشاور و مدیرکل حوزه استاندار گیلان از ابلاغ شیوه‌نامه ملاقات مردمی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران توسط استاندار خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین کاووسی در حاشیه جلسه دیدار مردمی کیهان هاشم‌نیا استاندار گیلان، اظهار کرد: شیوه‌نامه مذکور در راستای اجرای دستور استاندار گیلان مبنی بر نظم‌بخشی به مراجعات مردمی، پاسخگویی منسجم به مطالبات قانونی آنها و دسترسی آسان مردم به مسئولان ابلاغ شده است.
شهادت میرزا کوچک جنگلی در تقویم‌ها ثبت شود رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ثبت تاریخ شهادت میرزا کوچک جنگلی در تقویم‌ها مطالبه به ‌حق مردم استان است.
بررسی 240 پرونده ورزشکاران گیلان رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان از رسیدگی به 240 پرونده آسیب ورزشی ورزشکاران استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد حق‌شناس در جمع اعضای هیئت پزشکی‌ورزشی استان با اشاره به فعالیت‌های این هیئت در ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 240 پرونده پزشکی ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی خانم و آقا به مبلغ 242 میلیون و 840 هزار ریال بوده مورد رسیدگی قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه آزاد سیاهکل معرفی شد رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سیاهکل با حضور دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد. به گزارش سلام شمال دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سیاهکل با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است.
شهردار رشت: میرزا کوچک دیدگاه فراملی داشت شهردار رشت گفت: میرزا کوچک جنگلی دیدگاه فراملی داشت و طلبه‌ای نستوه و مبارز بود. به گزارش سلام شمال محمد علی ثابت‌قدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک در گیلان، اظهار کرد: تجلیل از مفاخر کشور در تمام حوزه‌ها از جمله وظایف همگان است.
انجام تعهدات 100 درصدی بانک ملی در اشتغال خانگی گیلان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: بانک ملی گیلان در بحث پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان صددرصد تعهدات خود را انجام داده است.
تلاش دشمن برای ترویج تفکرات انحرافی در گیلان کارشناس مسایل سیاسی گفت: دشمنان برای ترویج تفکرات انحرافی و ادیان به ویژه مسیحیت در کشور و گیلان در حال تلاش هستند. به گزارش سلام شمال محسن نیازمند در جمع دانشجویان بسیجی در اردوگاه هفتم تیر رامسر با بیان اینکه یکی از عوامل مصیبت حادثه کربلا کوتاهی خواص بود، اظهار کرد: در حادثه کربلا در بین سپاهیان یزید بدفهمی نسبت به مقام ولایت وجود داشت.
بدهی 151 میلیارد تومانی کارفرمایان گیلان به تامین اجتماعیمدیر کل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه کارفرمایان استان 151 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار هستند، گفت: قانون بخشودگی جرایم تنها تا پایان آذر جاری اجرا می‌شود و قابل تمدید نیست.
مراسم هیئت‌های عزاداری گیلان منسجم برگزار شود رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خواستار برگزاری مراسم هیئت‌های عزاداری به صورت منسجم در این استان شد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت عزاداری ماه محرم و صفر را آیینی پویا و سنتی ارزشمند از حیات معنوی اسلام نامید و اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند که هر چه داریم از عزاداری ماه محرم و صفر است.
نماز ظهر عاشورا در رشت اقامه شد نماز ظهر عاشورا با حضور پرشور عزاداران حسینی در رشت اقامه شد. به گزارش سلام شمال عزاداران حسینی پس از عزاداری باشکوه در این شهر به یاد آخرین نماز سیدالشهدا (ع) نماز عشق را اقامه کردند.
اهتزاز پرچم بارگاه امام حسین (ع) در رشت پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) در میدان شهرداری رشت به اهتزاز درآمد. به گزارش سلام شمال پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) که از کربلا به این شهر آورده شده بود، در میدان شهرداری رشت با حضور مشتاق عزاداران حسینی (ع) به اهتزاز درآمد.
برپایی مراسم تعزیه‌خوانی در رشت مراسم تعزیه‌خوانی و آتش زدن خیمه‌ها در رشت برپا شد. به گزارش سلام شمال ماه محرم با آداب و آیین‌های آن دارای جایگاه برجسته‌ای در زندگی و فرهنگ مردم گیلان است که نشان از علاقه مردم این سرزمین به اهل بیت پیامبر (ص) دارد.
الحاق رامسر و تنکابن به گیلان پیگیری می‌شود نماینده مردم لنگرود گفت: الحاق رامسر و تنکابن به گیلان طبق خواسته مردم این دو شهر پیگیری می‌شود و حمایت لازم از طرف ما صورت می‌گیرد. به گزارش سلام شمال مهرداد لاهوتی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در لنگرود درباره انصراف نمایندگان از طرح سئوال از رئیس جمهور اظهار کرد: طبق قانون اساسی این حق نمایندگان است که اگر ضرورت داشته باشد از رئیس جمهور سئوال کنند و این به معنای این نیست که افرادی برایش مسایل حاشیه‌ای درست کنند.
قول تبدیل پارک موزه دفاع مقدس به پرطرفدارترین نقطه گلستانرئیس سازمان بسیج طلاب سپاه نینوای استان گلستان گفت: قول می‎دهم اگر پارک موزه دفاع مقدس شکل بگیرد پربیننده‎ترین، پرمراجعه‎کننده‎ترین و پرطرفدارترین نقطه گلستان شود.
تغییرات جدید در سیستم مدیریت ثبت پرونده‎های قضایی گلستان معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی دادگستری گلستان از اعمال تغییرات جدید در سیستم مدیریت ثبت پرونده‎های قضایی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‎محمد خورشیدی اظهار داشت: این تغییرات به منظور تسهیل و تسریع در ثبت پرونده‎های قضایی و ارتقای فرایند دادرسی اعمال شده است.
اجرای طرح امید در کانون‎های آسیب‎پذیر گلستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان گفت: طرح امید به منظور آموزش مهارت‎های زندگی در کانون‌های آسیب‎پذیر استان گلستان اجرا می‎شود.
مدیران کنترل کیفیت گلستان برگزیده کشور شدند مدیر روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان از انتخاب 2 تن از مدیران کنترل کیفیت کارخانجات آرد گلستان به عنوان مسئولان فنی برگزیده کشور در سال 1391 خبر داد.
حضور 3000 بسیجی کارگزار شیعه و سنی حج در گلستان مدیر حج و زیارت استان گلستان از وجود 3 هزار بسیجی کارگزار شیعه و سنی حج در گلستان خبر داد و گفت: این آمار در گذشته 500 نفر بوده که خوشبختانه روند افزایشی داشته است.
جزئیات برگزاری نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ در گرگان فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ با محوریت محرم و صفر در گرگان برگزار می‎شود. به گزارش سلام شمال محمد حسین بابایی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان با موضوع نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ اظهار داشت: در ادامه برنامه نمایش بزرگ و فاخر ستاره صبح که سال گذشته در گرگان برگزار شد
برگزاری همایش پروژه‎های عمرانی، چالش‎ها، راه‎حل‎ها در گلستان همایش سراسری پروژه‎های عمرانی، چالش‎ها، راه‎حل‎ها همزمان با 31 استان کشور در گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال رئیس انجمن صنفی شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی استان گلستان ظهر امروز در همایش سراسری پروژه‎های عمرانی اظهار داشت مشکلات پیش‎روی پیمانکاران و شرایط دشوار اخیر اقتصادی کشور که گریبانگیر جامعه پیمانکاری استان شده سبب شد تا به عنوان یک نهاد تصمیم‎ساز راهکارهای برون‎رفت از این چالش‎ها به مسئولان اجرایی پیشنهاد شود.
تولید آبزیان در گلستان نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد مدیرکل شیلات گلستان گفت:‌ تولید انواع آبزیان در استان به صورت یک فعالیت کاملاً ارگانیک انجام می‌شود و می‎تواند نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان داشته باشد.
65 درصد انتقال ایدز در گلستان از طریق اعتیاد است معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: بیش از 65 درصد از راه‎های انتقال ویروس HIV در استان گلستان از طریق اعتیاد و استفاده از سرنگ‎های آلوده است.
توجه به گردشگری مذهبی موجب توسعه گلستان می‎شود نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به گردشگری مذهبی موجب توسعه و شکوفایی استان گلستان خواهد شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، عیسی امامی ضمن بازدید از مناره مرمت شده مسجد جامع گرگان و مدرسه عمادیه واقع در بافت قدیم این شهر، ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری‎های مسئولان میراث فرهنگی استان، اظهار داشت: زمینه‎های توسعه گردشگری مذهبی در استان گلستان بیش از پیش فراهم شده است.
رشد 32 درصدی خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: با مصوبه هیئت دولت و پیگیری نمایندگان این استان، خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان، در مجموع 32 درصد رشد دارد.
تحقق 70 درصدی اشتغال در میراث فرهنگی گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، تعهد اشتغال در حوزه‎های مختلف این اداره کل، 70 درصد محقق شده است.
دوومیدانی ترکمن صاحب اسپانسر شدرئیس هیئت دو و میدانی استان گلستان گفت: هیئت دوومیدانی شهرستان ترکمن با رایزنی این هیئت صاحب حامی شد.
ارائه 21 هزار مشاوره رایگان حقوقی به گلستانی‌ها معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان از ارائه مشاوره‎های حقوقی رایگان به مردم خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، ‎محمد خورشیدی اظهار داشت: مردم با مراجعه به واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی که در همه حوزه‎های قضایی استان مستقر است مشاوره حقوقی رایگان می‎گیرند.
ضرورت تشکیل پلیس ناوگان حمل و نقل عمومی در گلستان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان بر ضرورت تشکیل پلیس ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی این پلیس را نوعی مشارکت مردمی برشمرد و گفت: اعضای این پلیس را مجموعه‌ای از بازرسان حمل و نقل عمومی از قبیل تاکسیرانی، اتوبوسرانی، آژانس‎های تلفنی تشکیل می‎دهند که در راستای اجرای ماده دو قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و نیز شرح وظایف خود در کاهش تخلفات رانندگی می‎توانند با پلیس همکاری کنند.
امامزاده روشن‎آباد به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود فرماندار شهرستان گرگان گفت: امامزاده روشن‎آباد به قطب فرهنگی تبدیل خواهد شد. به گزارش سلام شمال حیدرعلی احمدی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: امامزاده روشن‎آباد که در حقیقت یکی از امامزاده‎های شهرستان کردکوی است شهیدان 20 روستای شرق کردکوی، غرب گرگان و اموات آنان را در دل خود جای داده است.
پارک موزه دفاع مقدس گرگان نیاز امروز ناهارخوران است مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: پارک موزه دفاع مقدس گرگان نیاز امروز منطقه تفریحی ناهارخوران است. به گزارش سلام شمال نورالله ولی‌نژاد ظهر امروز در جمع بسیجیان استان اظهار داشت: شهدای ما حق فراوانی به گردن ما دارند و ما نمی‎توانیم در راه اعتلای نام و فرهنگ آنها چیزهای جزئی را موانع قرار دهیم.
برخورد قانونی با سوءاستفاده از نام خانه مطبوعات گلستان مدیر خانه مطبوعات استان گلستان از برخورد قانونی با سوءاستفاده از نام خانه مطبوعات گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد آریان‌نیا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان از ثبت خانه مطبوعات استان گلستان در اداره ثبت اسناد و املاک گلستان خبر داد.
برگزاری یادواره باشکوه برای 14 شهید واقعه 5 آذر گرگان یک تاریخ‌نگار گلستانی گفت: هنوز جای برگزاری یک یادواره بزرگ و باشکوه برای 14 شهید واقعه پنج آذر گرگان خالی است. به گزارش سلام شمال غلامرضا خارکوهی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای پنجم آذر گرگان و گرامیداشت هفته بسیج که در صحن شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد اظهار داشت: پنج آذر یک واقعه ملی و کشوری است که در ردیف واقعه 29 بهمن تبریز و 19 دی قم است که البته دو واقعه اخیر در کتاب‎های مدارس و ... تکرار می‎شود اما متاسفانه از واقعه پنج آذر گرگان اسمی نیست.
ویژگی‎های قیام مردمی 5 آذر گرگان به نسل جدید منتقل شود شورای شهر گرگان و جمعی از حماسه آفرینان پنج آذر از مسئولان درخواست کردند تا همه ساله علاوه بر برگزاری مراسم تجلیل از شهدا و جانبازان پنج آذر گرگان به طرق گوناگون ویژگی‎های این قیام مردمی به نسل جدید منتقل شود.
شهر گرگان 14 شهید را در واقعه 5 آذر تقدیم انقلاب کرد عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهر گرگان 14 شهید را در واقعه پنج آذر تقدیم انقلاب کرده است. به گزارش سلام شمال عبدالرضا چراغعلی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای پنجم آذر گرگان و گرامیداشت هفته بسیج مستضعفان که در صحن شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: غفلت از واقعه پنج آذر گرگان آن را از خاطره اجتماعی شهر پاک خواهد کرد.
برگزاری همایش بزرگ زینبیون با حضور بسیجیان در گرگان همایش بزرگ زینبیون با حضور جمع کثیری از خواهران بسیجی در مصلی گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان ظهر امروز در همایش زینبیون در جمع بسیجیان اظهار داشت: امروز روزی است که به نام زینب کبری(س) و مقاومت ایشان در صحنه کربلا نامگذاری شده است.
تجمع 15 هزار نفری عزاداران نقطه عطفی برای گرگان بود رئیس شورای هیئت‎های مذهبی گرگان گفت: تجمع 15 هزار نفری عزاداران حسینی در شهر گرگان نقطه عطفی برای این شهرستان است. به گزارش سلام شمال علی اسدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این تجمع نقطه عطفی در مراسم‌های عزاداری شهر گرگان به شمار می‎رود چراکه تا به حال شهر گرگان در مراسم‌های عزاداری چنین جمعیتی به خود ندیده بود.
برای واقعه خونین پنجم آذر گرگان فیلم ساخته می‎شود عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تجلیل از واقعه خونین پنجم آذر گرگان فیلم ساخته خواهد شد. به گزارش سلام شمال سید علی طاهری ظهر امروز در جمع عزاداران سیدالشهدا در مسجد آذربایجانی‎های مقیم گرگان اظهار داشت: پنجم آذر در مبارزات مردم گرگان نقطه عطفی به شمار می‎رود و ما باید در راستای پاسداشت این روز بزرگ بیشتر از این بکوشیم.
پیام همایش عاشورائیان گرگان همدلی و وحدت بود معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: همایش عاشورائیان که امروز به سبک جدید و برای نخستین بار در گرگان برگزار شد، پیامش وحدت و همدلی بود که برگرفته از پیام عاشوراست.
همایش 15 هزار نفری عاشورائیان در گرگان برگزار شد همایش 15 هزار نفری عاشورائیان با حضور پرشور مردم و هیئت‎های مذهبی به صورت متمرکز در گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال خیابان خمینی منتهی به چهارراه میدان پیش‌ازظهر امروز شاهد خیل عظیم عزاداران سیدالشهدا و بسیجیان شهرستان گرگان بود که با عزاداری و سینه‎زنی ضمن تجدید پیمان با آرمان‎های امام حسین(ع)، آمادگی خود را برای دفاع از ارزش‎های انقلاب، آرمان‎های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری اعلام کردند.
روایت خواندنی حماسه 5 آذر 1357 ‌گرگانی‎ها علیه رژیم طاغوت یکی از رویدادهای بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی در قبل از پیروزی، واقعه خونین پنجم آذر گرگان است، واقعه‎ای که باید آن را در ردیف وقایع 19 دی قم و 29 بهمن سال 1356 تبریز به شمار آورد.
روایت قیام 5 آذر گرگان از زبان مرحوم آیت‎الله طاهری‎گرگانی آیت‎الله سیدحبیب‎الله طاهری‎گرگانی نماینده فقید مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از چهره‎ مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی، موثر و محوری حماسه پنجم گرگان بود.
مدیران گنبدی برای رفع مشکلات بهداشتی عزم جدی داشته باشند سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: همه مسئولان در رفع مشکلات بهداشتی شهرستان عزم جدی داشته باشند. به گزارش سلام شمالمحمدتقی قزل‎سفلی در جلسه شورای سلامت این شهرستان با ‏اشاره به عزم جدی مسئولان و مردم در پاکسازی حاشیه جاده نفت از زباله و ‏حل معضل زیست محیطی گدم‎آباد و کارهای مشابهی که در شهرستان گنبدکاووس انجام شده است، اظهار داشت: این رویه را می‌توان در خصوص رفع ‏مشکل صنوف آلاینده روستای تقی‎آباد و دفع بهداشت فاضلاب روستای زابل‎آباد نیز به کار بست و در بین مردم در خصوص رعایت بهداشت محیطی فرهنگ‎سازی کرد.
دومین یادواره شهدای ترکمن گنبدکاووس برگزار شد دبیر یادواره شهدای ترکمن شهرستان گنبدکاووس گفت: دومین یادواره شهدای ترکمن با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد. به گزارش سلام شمال نورمحمد جعفری با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: شهرستان گنبدکاووس یکی از شهرستان‎های پیشرو در جهاد و شهادت است به طوری که تاکنون بیش از 500 شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است.