گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار روز

جزییات آزمون استخدام در نهاد ریاست جمهوری کارت ورود به جلسه آزمون از طریق سایتهای مذکور از تاریخ (27/1/92) قابل دسترسی و دریافت است. زمان برگزاری آزمون 29 فروردین 92 و محل برگزاری آزمون در هنگام ارایه کارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
احتمال تعطیلی مدارس در 14 فروردین وزیر آموزش و پرورش از احتمال تعطیلی مدارس در روز 14 فروردین (چهارشنبه) خبر داد.
روح الامینی: آثاری از پشیمانی در مرتضوی نبودپدر یکی از قربانیان کهریزک پس از دومین جلسه دادگاه گفت: هیچ آثاری از پشیمانی در چهره مرتضوی مشاهده نمی شد.
خداحافظی «عموپورنگ» از تلویزیون آقاجان زاده ادامه درباره علت این خداحافظیِ یکباره سکوت کرد و فقط به این گفته بسنده کرد:" ادامه برنامه عموپورنگ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد." تسنیم: تهیه کننده برنامه «عموپورنگ» از اتمام این برنامه پس از آخرین اجرا در روز جمعه خبر داد.
اسامی فیلم‌های شبکه یک در نوروز ۹۲ فیلم سینمایی «یه حبه قند» به کارگردانی «رضا میرکریمی» روز اول عید از شبکه یک سیما پخش می‌شود.فیلم‌های «جانگوی آزاد شده» و «اسب جنگی» از دیگر فیلم‌های نوروزی شبکه یک هستند.
جدول قیمت جدید خودروها منتشر شدجدول قیمت رسمی و جدید محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد که پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهوری 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان کاهش یافت، منتشر شد.
قیمت سکه و طلا در بازار امروز امروز در بازار سکه ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در طرح امامی به ۱ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان و طرح قدیم به ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید.هر گرم طلای ۱۸عیار ساخته نشده با بهای ۱۳۳ هزار و ۲۰۱ تومان در بازار به فروش رسید.
گریه همزمان احمدی‌نژاد و مشایی (عکس)در مراسم استقبال از نوروز مشایی حین سخنرانی درباره کودکان سرطانی برای لحظاتی نتوانست سخن خود را ادامه دهد و گریست، همزمان با وی نیز رئیس جمهور، گریه کرد.
مدرسه علمیه ریحانة الرسول نکا افتتاح شد مدرسه علمیه ریحانة الرسول خواهران نکا برای سال جدید تحصیلی آغاز به کار کرد. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی امام جمعه نکا و مؤسس این مدرسه علمیه عصر امروز در آیین افتتاح این مدرسه گفت: حوزه‌های علمیه منشاء خیرات برای شهر و دیار هستند و باید در این راستا مردم را ترغیب به فراگیری علوم دینی کرد.
کاهش قیمت 500 هزار تا 4 میلیون تومانی خودروبعد از افزایش بی ضابطه قیمت خودرو به خاطر بخشنامه دولت در بهمن ماه که انتقادات شدید مردم را به دنبال داشت، رییس جمهور نیز معترض افزایش نجومی این قیمتها شد و درصدد کاهش قیمت برآمد و شورای رقابت، سازمان حمایت و خودروسازان را ماموریت داد تا زمینه این امر را مهیا کنند.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-کرباسچی: مشایی رای اصلاح طلبان را ندارد -وزیر صنعت خبر داد: کاهش 50 درصدی اتکای اقتصاد کشور به نفت در سال 91 -عارف در دیدار با دانشجویان: نباید به مردم دروغ بگوییم -مصطفی پور محمدی: خاوری خود را به به رقم بسیار کوچکی فروخت
انتقاد مطهری از رفتار احمدی نژاد در ونزوئلا عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخن به پیام احمدی نژاد برای مرگ هوگو چاوز اشاره کرد و گفت: "برخی از تعابیری که رئیس جمهوری کشورمان برای مرگ رئیس جمهور ونزوئلا به کار برد با مبانی اسلامی ما در تضاد است، و ایشان باید توجه داشته باشند که بکار بردن واژگانی همچون شهید، صالح و یا رجعت تامل بیشتری را می طلبد".
پرسش عجیب وزارت علوم از 200هزار نفر روز جمعه آزمون دکتری دانشگاه‌های دولتی در دو نوبت صبح و عصر و با حضور 200 هزار شرکت‌کننده در سراسر کشور برگزارشد. روزنامه خورشید در شماره امروز خود نوشت: از انتخاب محل آزمون، نحوه طرح سؤالات و تاخیر نیم ساعته در زمان آغاز آزمون که بگذریم داوطلبان این دوره در ابتدای جلسه صبحگاهی آزمون دکتری یک فرم نظرسنجی را پر کردند که باعث شگفتی بسیاری از آنها شد.
تحصیل رایگان حافظان کل قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامیرئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به معاونت دانشجویی بر اجرای کامل و دقیق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر "ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه ها برای حافظان کل قرآن کریم" تأکید کرد.
افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت ارز با طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به گزارش سلام شمال محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: ما شفاف‌ترین عملکرد را در پنج سال اخیر داشته‌ایم و در این شرایط که شمشیر به دست در برابر جبهه مقابل قرار داریم، ضربه زدن از پشت سر بی‌انصافی است.
عناوین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عناوین و اسامی ایام‌ا‌لله دهه فجر انقلاب اسلامی امسال را طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از کمیته‌ ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، امسال در سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی اقتدارآفرین انقلاب اسلامی و در چهارمین سال دهه پیشرفت و عدالت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عناوین ایام‌الله دهه فجر امسال به شرح زیر اعلام می‌‌شود:
قیمت طلا و سکهقیمت طلا و سکه 4 بهمن
پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز چهارشنبه تاریخ 4/11/91 تا روز شنبه تاریخ 7/11/91 به شرح زیر پیش بینی می شود. ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.
مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - اداره جامعه بدون تخریب غیر ممکن است - مخالفت 95 درصدی با اجرای فاز دوم هدفمندی ـ مرتضوی؛ پریروز مدیر، دیروز عزل، امروز سرپرست - بحران اقتصادی تل آویو، فرش قرمز جنگ‌طلبان صهیونیست
استیضاح وزیر کار اعلام وصول شد لحظاتی پیش طرح استیضاح شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجلس با هفت بند و ۱۸ امضا اعلام وصول شد. علی مطهری، تاجگردون، حیدرپور، هاشم زهی، پزشکیان، احمد توکلی، مصباحی‌مقدم، نادران، غلامرضا نوری، بهروز نعمتی، دهدشتی و عبدالکریم حسین زاده و شش نفر دیگر این استیضاح را امضا کرده اند.
انتقاد مطهری از سخنگوی شورای نگهبان نماینده تهران از اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه ممنوعیت دوشغله‌ها انتقاد و خواستار حفظ شان مجلس از سوی هیات رییسه شد.
باز هم وعده ای جدید از محمود احمدی نژاد "برخی افراد کوته‌بین چون خود کوچک هستند با بهانه های پی‌درپی جلوی اجرای طرح های بزرگ را می گیرند." این آخرین اظهارات محمود احمدی نژاد درباره منتقدان طرح های اقتصادی دولت ، آن هم بعد از چند جلسه مشترک با بهارستان نشین هاست. اظهاراتی که با یک وعده عجیب دیگر همراه شده است، وعده دادن ۲ هکتار زمین به ۱۵ میلیون خانوار ایرانی!
17 میلیون نفر مشمول دریافت کارت معیشت یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد بسیج‌ اقتصادی با توجه به زیرساخت‌های موجود در اختیار، مسئول توزیع کارت معیشت به دهک‌های پایین درآمدی شده است، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد 17 میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت کارت معیشت خانوار قرار گیرند.
ماکسیما 100 میلیونی شد به گزارش سلام شمال به نقل از پرشین خودرو ، در حالی افزایش رسمی قیمت خودروهای داخلی تا پایان این هفته، قطعی به نظر می‌رسد که بازار از هم‌اکنون سیر صعودی به خود گرفته و اخبار از رشد قیمت برخی خودروها حکایت دارد.
واکنش سیدحسن خمینی به خبر کاندیداتوری وی در انتخابات این شایعات همیشه مطرح بوده و ما هم نمی‌توانیم مداوماً تکذیبیه صادر کنیم، اما چون اخیراً مطرح شده می‌گویم که نامزدی من درانتخابات آتی ریاست جمهوری...
طرح استیضاح وزیر کار طراحان طرح استیضاح شیخ الاسلامی وزبر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بی توجهی به قانون وقانون ستیزی در نصب و عدم عزل سعید مرتضوی از مسئولیت صندوق تأمین اجتماعی را مهمترین دلیل تهیه طرح استیضاح وی عنوان کردند.
گزارش تصویری آتش سوزی در کارخانه کاله آمل گزارش تصویری آتش سوزی در کارخانه کاله آمل
جدول/ قیمت انواع خودرو وارداتی جدول/ قیمت انواع خودرو وارداتی
کودک 6 ساله، قربانی زنای خانوادگی اکثر کشورهای عربی مشغول دخالت در امور دیگر کشورها هستند و جرایم کشورهای خود را مخفی میکنند، اما بر اثر جنایت دیگری که به افشای این جنایت می انجامد،رسوا میشوند.
مرتضوی سرپرست تامین اجتماعی شد ماجرای سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی با اعلام حکم سرپرستی وی به پایان رسید و وی از این پس با عنوان سرپرست ماندگار شد. طبق ماده 113 قانون خدمات کشوری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می تواند تا 6 ماه حکم سرپرستی برای سازمان تعیین کند.
مدرسه علمیه ریحانة الرسول نکا افتتاح شد مدرسه علمیه ریحانة الرسول خواهران نکا برای سال جدید تحصیلی آغاز به کار کرد. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی امام جمعه نکا و مؤسس این مدرسه علمیه عصر امروز در آیین افتتاح این مدرسه گفت: حوزه‌های علمیه منشاء خیرات برای شهر و دیار هستند و باید در این راستا مردم را ترغیب به فراگیری علوم دینی کرد.
حمایت از پروژه‌های دانشجویی با موضوع شهادت در مازندرانمدیرکل بنیاد شهید استان مازندران از حمایت ویژه بنیاد شهید از پروژه‌های دانشجویی با موضوع شهید و شهادت خبر داد. به گزارش سلام شمال عباسعلی رضایی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام به مناسبت تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در روز 22 اسفند سال 58 در کشور اظهار داشت: هر فعالیتی که در بنیاد شهید شکل می‌گیرد، فرهنگی است.
دعوت 7 هندبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی رئیس هیئت هندبال مازندران از دعوت هفت هندبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان خبر داد. به گزارش سلام شمال خسرو ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان از صبح امروز در تهران آغاز شد.
تیم والیبال کاله مازندران در تهران اردو زد کاله مازندران تیم فینالیست لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور برای تدارک اردویی شش روزه از امروز عازم تهران شد. به گزارش سلام شمال کاله مازندران تنها تیم لیگ برتر والیبال امسال که همانند سال گذشته به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و یک پای فینال را از آن خود کرد صبح امروز برای تدارک اردو عازم تهران شد.
تجار‌ی‌سازی غذاهای محلی مازندران استاندار مازندران گفت: غذاهای بومی و محلی مازندران در قالب الگوی مشخص شده تجاری‌سازی شوند. به گزارش سلام شمال علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در آخرین کارگروه تخصصی امنیت و سلامت غذایی مازندران در سال‌جاری در دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: طرح پزشک خانواده وقت زیادی از دانشگاه را به خود اختصاص داده و این طرح جزو برنامه و سیاست دولت است.
آموزش مهارت‌های زندگی آمار طلاق را کاهش می‌دهد این کارشناس اجتماعی افزود: امروز با وجود رفع همه کاستی‌های گذشته و زندگی‌های به اصطلاح مجلل شاهد فروپاشی مهم‌ترین نهاد اجتماعی «خانواده» هستیم به طوری که در جامعه آماری از هر چهار ازدواج، یک ازدواج در سال اول زندگی منجر به طلاق و جدایی می‌شود.
معرفی رامسر به عنوان محور منطقه گردشگری اسلامی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر گفت: رامسر به عنوان منطقه گردشگری اسلامی معرفی می‌شود. به گزارش سلام شمال هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برگزار شد.
35 درصد مازندرانی‌ها پزشک خانواده خود را انتخاب نکرده‌اند رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون 35 درصد مردم مازندران پزشک خانواده خود را انتخاب نکرده‌اند. به گزارش سلام شمال محمدمهدی ناصحی صبح امروز در آخرین کارگروه تخصصی امنیت و سلامت غذایی استان مازندران در سال‌جاری اظهار داشت: 70 درصد مصوبات کارگروه پیگیری و منجر به نتیجه شد.
آغاز ثبت‌نام کاندیداتوری ریاست هیئت تکواندوی مازندران از سوی گروه ورزش توسعه قهرمانی مازندران،‌ افرادی که مایل به ریاست پست هیئت تکواندوی استان هستند، با ارائه مدارک مورد نظر ثبت‌نام می‌شوند. به گزارش سلام شمال از سوی گروه ورزش توسعه قهرمانی مازندران 15 تا 21 اسفند افرادی که مایل به ریاست پست هیئت تکواندوی استان هستند، با ارائه مدارک مورد نظر ثبت‌نام می‌شوند.
تشکیل 80 درصد پرونده سلامت الکترونیک در مازندران رئیس مرکز بهداشت استان مازندران گفت: 80 درصد پرونده الکترونیک سلامت در مازندران تشکیل شد. به گزارش سلام شمال محمدرضا میرزایی صبح امروز در آخرین کارگروه تخصصی امنیت و سلامت غذایی استان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: طرح پزشک خانواده یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام سلامت و دولت است.
اعزام 40 هزار مازندرانی به راهیان نور معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران از اعزام 40 هزار مازندرانی به سفر راهیان نور خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد الماس‌پور بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 70 درصد از زائران راهیان نور مازندران در سال 91 ـ 90 برای نخستین بار بود که به این مناطق اعزام شدند.
تعبیرات احمدی‌نژاد در مورد چاوز از عواطف وی سرچشمه گرفت استاندار مازندران گفت: تعبیراتی که رئیس جمهور در مورد چاوز به کار برد از عواطف وی سرچشمه گرفت. به گزارش سلام شمال سید علی اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در مراسم کاشت درخت در محل پادگان لشگر 25 کربلا مازندران اظهار داشت: پیام احمدی‌نژاد در مورد مرگ چاوز برای مردم کوچه و بازار آمریکای لاتین و طرفداران این رئیس جمهور صادر شد و این پیام برای مردم کوچه بازار ما صادر نشد.
رقابت 350 کشتی‌گیر نونهال مازندران در ساری مسئول اجرایی مسابقات کشتی آزاد نونهالان قهرمانی مازندران از رقابت 350 کشتی‌گیر نونهال استان در ساری خبر داد.
شرکت 185 مربی در جشنواره الگوهای برتر تدریس معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آمل گفت: 185 مربی پیش دبستانی در جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره پیش دبستانی آمل شرکت کردند.
کاشت 12 درخت در مازندران به ازای هر شهید فرمانده سپاه مازندران به نقش درختکاری اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری ما این است که از سال آینده به ازای هر شهید 12 درخت در مازندران کاشته شود.
دیدار مدیرکل ورزش مازندران با محمد رویانیان پیرامون نقش حمایتی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس برای برنامه‌ریزی و توسعه فوتبال در سایر استان‌ها به ویژه استان مازندران، صحبت و تبادل‌نظر شد.
تسلیت ابوترابی به نماینده مردم بابل نایب رییس مجلس شورای اسلامی به حسین نیازآذری نماینده مردم بابل به دلیل ارتحال پدرش تسلیت گفت. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحسن ابوترابی‌فرد گفت: حضور همکار ارجمند جناب آقای حسین نیازآذری نماینده بابل به دلیل ارتحال پدر بزرگوارشان که افتخار تربیت دو فرزند شهید و تقدیم آنان به ساحت اسلام و انقلاب را داشتند، تسلیت می‌گویم.
مجمع عمومی هیئت هندبال مازندران پنج‌شنبه برگزار می‌شود پس از دو بار تعویق در زمان برگزاری مجمع عمومی هیئت هندبال مازندران زمان قطعی برگزاری این مجمع پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه اعلام شد.
مساجد جامع سوادکوه میزبان قاریان بین‌المللی می‌شود معاون فرماندار سوادکوه با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در مازندران، گفت: مساجد جامع سه‌گانه سوادکوه، میزبان قاریان بین‌المللی خواهند بود.
نمایندگان مجلس و چینش مسئولان اجرایی میزان اظهار نظر و یا پیشنهاد و دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فعالیت‌های قوای مجریه و قضاییه از مواردی است که حدود آن با وجود مواد قانونی، گاه و بیگاه با ابهاماتی روبه‌رو می‌شود.
فرودگاه رامسر برای پرواز هواپیماهای سبک آماده است فرماندار رامسر گفت: فرودگاه رامسر برای پرواز هواپیماهای سبک آماده است. به گزارش سلام شمال رستم زرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر با اشاره به پروژه‌های مهر ماندگار شهرستان رامسر اظهار داشت: فرودگاه رامسر یکی از پروژه‌های مهر ماندگار دولت است که تاکنون حدود 20 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
بزرگان فوتبال مازندران برای حل مشکلات نساجی وارد شوند سرمربی تیم نساجی مازندران گفت: بزرگان فوتبال مازندران برای حل مشکلات نساجی وارد شوند. به گزارش سلام شمال اسماعیل اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قائمشهر در مورد صحبت‌های پرهام مالک سابق نساجی در برنامه تلویزیونی مستطیل سبز شبکه طبرستان اظهار داشت:
رئیس قوه قضاییه به مازندران سفر می‌کند مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور حجت‌الاسلام صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه در مراسم افتتاح مسابقات قرآنی کشور در مازندران خبر داد.
امام جمعه شهر کیاسر معرفی می‌شود نماینده ولی‌فقیه در مازندران از معرفی امام جمعه شهر کیاسر در هفته جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال نماینده ولی‌فقیه در مازندران ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره اوقاف مازندران در ساری اظهار داشت: امام جمعه شهر کیاسر در هفته جاری در این شهر معرفی می‌شود.
صادرات ناچیز مرکبات مازندران رئیس اداره گمرک ساری گفت: صادرات مرکبات کمتر از یک دهم درصد تولید مازندران است. به گزارش سلام شمال کیومرث یوسف‌نیا عصر امروز در کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اظهار داشت: پرتقال و مرکبات استان مازندران از نظر کیفی در صادرات مشکل ندارد.
پرسپولیس قهرمان فوتبال جوانان مازندران شدتیم پرسپولیس قائمشهر با برتری مقابل وحدت جویبار در دو بازی رفت و برگشت قهرمان لیگ برتر جوانان فوتبال باشگاه‌های مازندران شد و به زیرگروه کشور صعود کرد.
سرطان دستگاه گوارش ، شایع‌ترین سرطان در مازندران مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت آمل گفت: در مازندران سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین سرطان‌ها است. به گزارش سلام شمال اکرم مومنی عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه هشت تا 15 بهمن‌ماه روز جهانی سرطان نامگذاری شده است، اظهار داشت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور بود که در سال‌های اخیر به رتبه یک علت مرگ و میر دنیا صعود کرده است.
هزینه 10 میلیاری برای باشگاه نساجیاظهارات مالک سابق باشگاه نساجی مازندران در خصوص هزینه 10 میلیاردی و عدم توجه مسئولان به سوژه تازه رسانه‌های ورزشی تبدیل شده است. به گزارش سلام شمال «کدامیک از مسئولان آمدند و گفتند مشکل شما چیست؟ شما که آمدی توی شهر ما ( من که مازندرانی نیستم آمدم دارم هزینه می‌کنم ) شما چه می‌خواهید؟
454 نفر در جاده‌های مازندران کشته شدند مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: در هشت ماه گذشته 415 نفر در تصادفات برون شهری و 39 نفر در جاده‌های روستایی نیز کشته شدند. به گزارش سلام شمال مجید نصرالله‌نژاد در جلسه شورای ترافیک استان مازندران اظهار داشت: در هشت ماه گذشته 415 نفر در تصادفات برون‌شهری و 39 نفر در جاده‌های روستایی نیز کشته شدند.
اضافه شدن بالگرد به ناوگان اورژانس مازندران رئیس اورژانس مازندران گفت: بالگرد دیگری به ناوگان اورژانس مازندران اضافه می‌شود. به گزارش سلام شمال فرزاد بزرگی‌ د‌ر جلسه شورای ترافیک مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: دو دستگاه بالگرد برای اقدامات درمانی در اختیار ما قرار دارد ولی پد‌های مناسب برای فرود نداریم.
مهدوی رئیس هیئت ورزش‌های سنتی گیلان شد سید عیسی مهدوی‌ با کسب اکثریت آرا به مدت چهار رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های یومی‌محلی گیلان شد. به گزارش سلام شمال مجمع انتخابات رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی‌محلی گیلان امروز با حضور رسول کلهر دبیر این فدراسیون و مسئولان ورزش استان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.
انزلی زیباترین بندر حاشیه خزرتالاب بین‌المللی انزلی توقفگاه و پناهگاه هزاران پرنده رنگارنگ دریایی و قوهای سفید از جمله جاذبه‌های زیباترین بندر حاشیه خزر است. به گزارش سلام شمال این شهرستان در ناحیه غرب گیلان قرار دارد و فاصله آن با مرکز استان حدود 40 کیلومتر است. بندر انزلی از دو قسمت غازیان و انزلی تشکیل شده که در گذشته توسط یک پل متحرک از همدیگر جدا بودند.
تاسیس بزرگ‌ترین آزمایشگاه علمی کشور در گیلان مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس بزرگ‌ترین آزمایشگاه علمی کشور در گیلان به عنوان استان پایلوت خبر داد. به گزارش سلام شمال مسعود بنی‌اسددر مراسم معارفه رئیس جدید واحد رشت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با اشاره به اینکه هر نوع انتصاب به منزله ادامه خدمتگزاری به کشور توسط فرد دیگری است، اظهار کرد: امروز روز گله‌مندی نیست بلکه باید تمام وقت را برای تشریح برنامه‌های دانشگاه و توسعه کشور صرف کرد.
توسعه دانشگاه آزاد رشت ضرورت دارد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 گیلان گفت: توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت جزو ضروریات است. به گزارش سلام شمال محمدحسین سرورالدین امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و تبریک فرا رسیدن عید نوروز، اظهار کرد: امروز مسئولان دانشگاه آزاد از تحصیل ‌کرده‌های همین دانشگاه هستند که برای خدمت انتخاب می‌شوند.
باقری رئیس هیئت تکواندو گیلان شد با حضور رئیس فدراسیون تکواندو و برگزاری مجمع انتخابات محمود باقری رئیس هیئت تکواندو گیلان به مدت چهار سال در این سمت ابقا شد. به گزارش سلام شمال مجمع انتخابات رئیس هیئت تکواندوی گیلان ظهر امروز با حضور محمد پولادگر رئیس فدراسیون، محمد بابایی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و اعضای مجمع برگزار شد.
دانشیان رئیس دانشگاه آزاد رشت شد بهروز دانشیان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شد. به گزارش سلام شمال مدیر‌کل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی کشور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از جذب 10 هزار هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
افتتاح 10 بیمارستان در گیلان استاندار گیلان از برنامه‌ریزی برای افتتاح 10 بیمارستان تا پایان سال مالی جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد دو بیمارستان در استان افتتاح شده که این امر در سال‌های گذشته بی‌نظیر است.
216 بقعه گیلان میزبان نشاط بهاری می‌شوند مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 216 بقعه استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جلسه اوقاف استان از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح، نوروز 92 در 216 بقعه گیلان اجرا می‌شود.
اعضای هیئت نظارت بر انتخابات آستارا معرفی شدند اعضای هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری شهرستان آستارا از طرف آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی شدند.
صدور چهار هزار گواهی سلامت ورزشکاران گیلان نایب رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان از صدور چهار هزار و 27 گواهی سلامت برای ورزشکاران استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال مریم اسدی در جمع اعضای هیئت پزشکی‌ورزشی استان با اشاره به اینکه در سال 91 بالغ بر یک‌هزار نفر از خدمات آموزشی این هیئت بهره‌مند شدند، اظهار کرد: سال آینده کلاس‌های آموزشی پربارتری برگزار می‌شود.
برگزیدگان جشنواره «الله تی‌تی» مشخص شدند برگزیدگان جشنواره ملی گرافیک آیات «الله تی‌تی» مشخص شدند. به گزارش سلام شمال مراسم اختتامیه جشنواره ملی گرافیک آیات با نام «الله ‌تی‌تی» با حضور جمعی از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با معرفی برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.
انتخاب اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی املشاعضای هیئت نظارت چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان املش با حکم دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شدند.
افزایش طرح‌های مهر ماندگار در گیلان استاندار گیلان از افزایش طرح‌های مهر ماندگار از 40 طرح به 42 طرح در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مهر ماندگار گیلان اظهار کرد: تعداد 10 بیمارستان تا پایان سال مالی جاری در استان افتتاح می‌شود و این امر در گیلان بی‌نظیر است.
تصاویر زیبای بارش برف در ماسولهماسوله , تصاویر ماسوله , منظره ماسوله , گردشگری گیلان , تصاویر گیلان , گزارش تصویری , سلام شمال
برگزاری مسابقات فوتسال بانوان «جام فجر» در گیلان نایب رئیس هیئت فوتبال بانوان گیلان از برگزاری مسابقات فوتسال گیلان با نام «جام فجر» در لنگرود و انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال پوران واحدی در جمع اعضای بانوان هیئت فوتبال گیلان، اظهار کرد: به منظور توسعه ورزش فوتبال و ایجاد انگیزه بین بانوان فوتبالیست گیلانی، رقابت‌های استانی به مناسبت دهه مبارک فجر با نام «جام فجر» برگزار می‌شود.
فسخ 12 قرار داد راکد شهرک‌های صنعتی گیلان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: 12 قرار داد راکد در جلسات حل اختلاف و داوری شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان فسخ شد. به گزارش سلام شمال مجید عباسیان‌امین در جلسه شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد:
بسترهای موازی دغدغه مهم مراکز فرهنگی گیلان است مدیر ‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: وجود بسترهای موازی و اشتراک در قالب فرهنگی از دغدغه‌های مهم مراکز فرهنگی گیلان است. به گزارش سلام شمال اسماعیل جانعلی‌پور در جمع رابطان فرهنگی شهرستان‌ها و کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان با تبریک آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) صبر، جهاد و مبارزه در راه تحقق آرمان‌ها و ارزش‌ها را از خصوصیات بارز ائمه برشمرد
شهردار رشت به دنبال درآمد پایدار در شهرداری باشد رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه یک‌ سوم بودجه سال 91 با عوارض و تخلفات ساختمانی بسته شده بود، گفت: شهردار رشت باید به دنبال راه‌هایی برای درآمد پایدار در شهرداری باشد.
کارگاه آموزشی «رسانه و انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان از برگزاری کارگاه آموزشی «رسانه و انقلاب اسلامی» با حضور اساتید ملی و خبرنگاران استانی خبر داد.
قاتل بی‌رحم راز جنایت فجیع را افشا کرد پلیس آگاهی گیلان از وقوع یک جنایت فجیع و دلخراش و دستگیری قاتل در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از پلیس گیلان، جوان 20 ساله‌ای که به دلیل توهم ناشی از مصرف مواد مخدر مرد 36 ساله‌ای را مثله کرده بود توسط کارآگاهان آگاهی گیلان دستگیر شد.
آغاز ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته ترمی دانشگاه علمی‌ کاربردی سال 92 رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی گیلان گفت: ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته ترمی دانشگاه علمی‌ کاربردی سال 92 از امروز آغاز شد. به گزارش سلام شمال عباس قاسمی‌زاد، امروز در جلسه دانشگاه علمی‌ کاربردی استان با اشاره به آغاز ثبت نام کارشناسی ناپیوسته، اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی سال 92 از امروز دوم بهمن آغاز شده و تا روز دوشنبه 9 بهمن جاری ادامه می‌یابد.
افتتاح 21 بیمارستان گیلان تا سال 92 استاندار گیلان از افتتاح 21 بیمارستان استان تا سال 92 خبر داد و گفت: ساخت تمام این بیمارستان‌ها در دولت نهم و دهم بوده است.
رقابت‌های شطرنج قهرمانی پسران کشور در رشت رئیس هیئت شطرنج گیلان از حضور 420 شطرنج‌باز در رقابت‌های شطرنج قهرمانی رده‌های سنی پسران کشور در رشت خبر داد.
و بازهم مشکل خبرنگاران در گیلاننیروهای حراست استانداری گیلان از ورود خبرنگاران با کیف و رکوردر به داخل جلسه استانداری جلوگیری کردند.
فعالیت 35 خانه عالم در گیلان مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 35 خانه عالم در استان خبر داد و گفت: گیلان نیازمند توسعه خانه عالم است. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام جمال یاری در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این نهاد در بخش فرهنگی است.
اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌های دولتی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اجرای طرح راکد بایگانی سازمان‌ها و اداره‌های دولتی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس‌نژاد کارسیدانی در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی، اظهار کرد:
نفرات برتر تیراندازی اهداف ثابت گیلان معرفی شدند نفرات برتر سومین مرحله مسابقات لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان در رشته‌های تفنگ بادی و تپانچه بادی در رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال مرحله سوم نخستین دوره رقابت‌های لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان با نام «بزرگداشت غزه» در دو بخش آقایان و بانوان در سالن تیراندازی سردار جنگل رشت با حضور 14 تیم و 42 تیرانداز در دو رشته تپانچه بادی و تفنگ بادی 10 متر برگزار و در پایان نفرات برتر معرفی شدند.
شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا برتر استانی شد مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا گفت: شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا در سال جاری دارای رتبه برتر استانی شده است. به گزارش سلام شمال سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگیان به دلیل حساسیت شغلی، تاثیرگذارترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.
اعزام 30 معلول گیلان به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از اعزام 30 هنرمند معلول استان به دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی در جلسه بهزیستی استان با اشاره به حضور معلولان گیلان در جشنواره منطقه خزر اظهار کرد: تعداد 30 نفر معلولان هنرمند به همراه جمعی از مربیان و عوامل اجرایی و پشت صحنه به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر اعزام شده‌اند.
صدور 540 کارت امر به معروف در گیلان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از صدور 540 کارت امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در جلسه شورای اداری استان ستاد احیای امر به معروف را دارای ظرفیت‌های مختلف و متعددی دانست.
ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر در گرگان شهردار گرگان گفت: با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر به زودی خدمات شهرسازی به بخش خصوصی واگذار می‌شود. به گزارش سلام شمال ابراهیم کریمی صبح امروز در جمع کارکنان شهرداری گرگان اظهار داشت: شهرداری در راستای برنامه 1404 این شهر و برون‌سپاری خدمات شهرداری به زودی بخش اعظمی از خدمات شهرسازی به دفاتر خدمات الکترونیکی واگذار می‌شود.
نبش قبر، پرده از راز قتل برداشت بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب گرگان گفت: در پی گزارش‎های مردمی به نیروی انتظامی مبنی بر قتل فردی که چندی پیش توسط بستگانش به خاک سپرده شده بود، دستور نبش قبر صادر شد.
جانمایی 850 منطقه فرهنگی و تاریخی گلستان معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: 850 نقطه از مناطق فرهنگی و تاریخی استان گلستان در نقشه باستان‎شناسی کشور جانمایی و معرفی شده است.
گلستان سرزمین آبشاران، آماده پذیرایی مسافران نوروزی استمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان گلستان گفت: گلستان که به استان آبشاران شهرت یافته، آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.
دهکده‎های توریستی در بهشت ایرانمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: دهکده‎های توریستی، ییلاقی و مناطق کوهستانی استان با برخورداری از جنگل‎های انبوه و مراتع سرسبز و قله‎های مناسب پذیرای مسافران نوروزی است.
برنامه‎ جامع برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در گلستان دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: برنامه‎های مدون و جامعی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در استان در نظر گرفته شده است.
برپایی 16سفره هفت‌سین در نقاط مختلف گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در ایام نوروز امسال 16 سفره هفت‌سین در نقاط مختلف استان گلستان، پهن خواهد شد.
265 وکیل پایه یک دادگستری در گلستان فعالیت می‎کنند رئیس ‌کانون وکلای گلستان گفت: در حال حاضر 265 وکیل پایه یک دادگستری در این استان فعالیت دارند و 38 نفر از کارآموزان نیز از امروز به کسوت این حرفه درخواهد آمد.
نخستین پایگاه امداد هوایی گلستان راه‎اندازی می‎شود‌ مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: با حضور استاندار گلستان ، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و جمعی از مقامات کشوری و استانی فردا صبح نخستین پایگاه امداد هوایی گلستان در گرگان راه‎اندازی می‎شود.
حاشیه‎نشینی چالشی جدی در گرگان عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: حاشیه‎نشینی به عنوان چالش جدی در گرگان بیداد می‎کند. به گزارش سلام شمال عبدالرضا چراغعلی شامگاه دوشنبه در جمع اعضای شورای شهر گرگان اظهار کرد: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهرها دستگاه‎های مختلفی از سوی قانونگذار مشخص شده که این ارگان‎ها در مقابل این ساخت و سازها در زیارت مسئول بودند.
ارزیابی خطر بلایای طبیعی در بیمارستان‎ها گلستان اجرا شد رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان گفت: ارزیابی خطر بلایای طبیعی در تمامی بیمارستان‎های دولتی استان اجرا شده است.
28 نقطه از شهر گنبدکاووس در معرض سیل قرار دارد فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: 28 نقطه از مناطق شهری گنبدکاووس در معرض خطر سیل و آبگرفتگی قرار دارد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از این تعداد نقاط سیل‎گیر هشت نقطه بحرانی است که در زمان بارش‎های شدید عبور و مرور در آن مختل و به شهروندان و امکان مسکونی و تجاری آنان آسیب وارد می‎شود.
بازدید رایگان از موزه‎ها و ابنیه تاریخی گلستان مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته، بازدید از موزه‎ها و ابنیه تاریخی استان در ایام دهه فجر برای دانشجویان و دانش آموزان و در روز 22 بهمن ماه برای عموم رایگان است.
بهره‎برداری تمام پروژه‎های مهر ماندگار شرکت گاز گلستان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: تمام پروژه‎های مهر ماندگار تا پایان سال جاری به بهره برداری می‎رسند و اکثر آنها در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
صرفه‎جویی 10 درصدی مشترکان گاز خانگی در گلستان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: با وجود افزایش خانوارهای گلستانی، مشترکان گاز خانگی 10 درصد صرفه‎جویی داشتند. به گزارش سلام شمال رمضانعلی سنگدوینی عصر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با شرکت گاز استان اظهار کرد: با مساعدت مردم استان، تاکنون مشکل خاصی در تأمین گاز نداریم و خدمات گاز نیز به موقع به مردم ارائه می‎شود.
اخطار شدید رئیس کل دادگستری گلستان به زمین‎خواران رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: ظرف 45 روز ساخت و سازهای غیرمجاز در شصتکلای گرگان قلع و قمع می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در سی‌امین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار داشت: امور اراضی استان گلستان مکلف است، در مدت 45 روز، احکام قلع و قمع صادر شده برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و ملی، شصت کلای گرگان را اجرا کند.
عدم اجرای احکام قلع‎وقمع بناهای غیرمجاز زیارت گرگانبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان ، عباس پوریانی در سی‎امین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: فرمانداران به عنوان افراد متولی اجرای احکام کمیسیون ماده 99 باید بیش از پیش به این امر اهتمام ورزند.
اجرای الگوی کشت در سطح 4 تعاونی تولید گلستانرئیس بخش فنی و مهندسی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از اجرای الگوی کشت در سطح چهار تعاونی تولید استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا قدس‎‎ولی امروز در گفت‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: طرح‎های استفاده از آب‎های شور در آبیاری، استفاده از کمبینات برای کشت محصولات، کم خاکورزی و بی‎خاکورزی به صورت پایلوت در استان در حال انجام است.
10 هزار کشاورز گلستانی بیمه هستندنماینده کشاورزان استان گلستان از قرار گرفتن 10 هزار کشاورز زیرپوشش بیمه در سطح استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد سعیدی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: کشاورزان استان با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید امنیت برای این حرفه مهیا شود تا پایداری کشاورزی را در استان شاهد باشیم.
پوشش کامل شبکه‌های صدا و سیما مطالبه گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: پوشش کامل شبکه‌های صداو سیما مطالبه شهرستان گنبدکاووس است. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی صبح امروز در نشستی مشترک با مدیرکل صدا وسیمای استان گلستان برگزار شد بر لزوم پوشش کامل شبکه خبر در شهرستان و شبکه چهار سیما در روستای آی‌تمر تاکید کرد.
تحقق کامل اشتغال تعهد شده در گنبدکاووسفرماندار شهرستان گنبدکاووس از تحقق 100 درصدی اشتغال در شهرستان گنبدکاووس خبر داد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی در جلسه ستاد اشتغال این شهرستان که در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به عملکرد مطلوب برخی ادارات در تحقق کامل اشتغال تعهد شده در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 129 درصد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد فقط در بخش‎های غیر از مسکن تحقق پیدا کرده است و بیش از سه هزار نفر هم در بخش مسکن اشتغال پیدا کرده‌اند.
اعزام بیش از 67 هزار گلستانی به اردوهای راهیان نور مسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان از اعزام 67 هزار و 618 گلستانی به مناطق جنوب خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با 10 سال گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام گلستان معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان از افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط‎ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‎محمد خورشیدی اظهار داشت: با اجرای این دستورالعمل که از خرداد ماه امسال به دادگستری استان‎ها ابلاغ شده، با سیر نزولی پرونده‎های مانده در شعب اجرای احکام کیفری استان مواجه شدیم.
ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی در شهرهای ساحلی گلستان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به زودی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان ایجاد می‌شود.
اجرای طرح ساماندهی اشیای موزه‎ای در گلستان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای ثبت اشیای با قدمت تاریخی و ارزش مادی، اشیای موزه‎ای استان گلستان ساماندهی می‎شوند.
شهرداری گرگان حافظ اعتبار خود باشد عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهرداری با عمل به قراردادها حافظ اعتبار خود در سطح شهر و بازار باشد. به گزارش سلام شمال حسین ربیعی پیش‌ازظهر امروز در چهارصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: کارهای کارشناسی باید با دقت انجام شوند تا قراردادها دچار مشکل نشوند.
ناگفته‌های منتخب اول شورای شهر گرگان منتخب اول شورای شهر گرگان ناگفته‌های حضور در شورای شهر گرگان را طی گفت‌وگویی با فارس عنوان کرد. به گزارش سلام شمال در یک نشست صمیمی با عبدالرضا چراغعلی عضو شورای اسلامی شهر گرگان سئوالات بسیاری پیرامون مباحث مختلف مطرح و البته جواب‌های جالبی هم از سئوالات مطروحه شنیده شد.
احداث نخستین دکل مخابراتی مدیریت بحران در سطح کشور در گرگانمدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور دکل مخابراتی مختص مدیریت بحران در گرگان احداث شد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی بعد از ظهر امروز در بازدید از پیشرفت کاری ساخت و تجهیز طبقه دوم ساختمان مدیریت بحران استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این دکل مخابراتی به ارتفاع 60 متر و در محوطه اداره کل مدیریت بحران استان نصب شده است.
اجرای طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس اجرا می‎شود. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی در نشست با مسئولان زندان‎های استان با بیان اینکه، طرح امید به منظور آموزش مهارت‎های زندگی در کانون‎های آسیب‎پذیر استان اجرا می‎شود اظهار داشت:
درگذشت 2 محیط‎بانان محیط زیست گلستان دو نفر از محیط بانان سخت‌کوش محیط زیست استان گلستان جان خود را در راه حفظ و حراست از انفال الهی فدا کردند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، ظهر امروز در حوزه استحفاظی منطقه حفاظت شده جهان‎نما شهرستان کردکوی سه نفر از ماموران اجرایی محیط‎بانی روستای چمن‎ساور در حین عزیمت به ماموریت بر اثر سانحه به داخل آب‎بندان روستای فوق‎الذکر سقوط کرده

خبرهای جدید ایران و شمال

واریز عیدانه ها آغاز شدایرنا: شامگاه روز شنبه، مردم از طریق پیامک های بانکی از واریز 85 هزار تومان عیدانه برای هر نفر به حساب سرپرستان خانوارها باخبر شده اند.

مهمترین عناوین روزنامه های امروزبه گزارش سلام شمال به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین روزنامه های امروز را در اینجا می توانید بخوانید. *جام جم -قهرمانی مقتدرانه کشتی ایران -اکران زودهنگام فیلم‌های نوروزی -دیدار سران 3 قوه، امروز در بهارستان

محسن رضایی رسما اعلام کاندیداتوری کرد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، کاندیداتوری خود را در جمع دانشجویان سیستان و بلوچستان به طور قطعی اعلام کرد.

باز هم لاریجانی کار احمدی‌نژاد را کرد رئیس مجلس قانون «رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان» را به جای رئیس‌جمهور برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

قیمت ارز، طلا و سکه شماره نام ارز قیمت بازار ۱ دلار-بازارتهران ۰ ۲ پوند-بازارتهران ۰ ۳ یورو-بازارتهران ۰

سومین اتهام سعید مرتضوی ابلاغ شد سعید مرتضوی غیر از دو اتهام قبلی به جرم معاونت در قتل روز سه شنبه محاکمه می شود.

فلاحیان: مشائی گزینه دولت است نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اعلام کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت تلاش دارد که مشائی را کاندیدا کند و در صورتی که مشائی رد صلاحیت شود گزینه‌های بعدی دولت نیکزاد و الهام است.

گزارش تصویری کتک کاری در لیگ برتر والیبال!! به گزارش انتخاب ورزشی ، دیدار تیم های والیبال پیکان با کاله با زد و خورد میان بازیکنان دو تیم همراه بود، تصاویری از این کتک کاری را مشاهده می کنید

متن کامل گزارش جدید آژانس درباره ایران «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جدید 12 صفحه‌ای خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را بین اعضای شورای حکام آژانس توزیع کرد.

جمعیت ایران به ۷۷.۱ میلیون نفر رسید بر اساس برآورد مرکز آمار ایران ، جمعیت ایران به 77 میلیون و 176 هزار و 930 نفر رسید.

احتمال بازگشایی خانه سینما تا آخر اسفند آخرین جلسه رسمی «کمیته اصلاح اساسنامه خانه سینما» دوشنبه 30 بهمن ماه برگزار شد و طی آن، اساسنامه به تایید هر هفت عضو شرکت‌کننده در این کمیته رسید.

دستگیری زنی که خود را طعمه مردان قرار می دادزنی که با قرار گرفتن در ساعات پایانی شب در کنار خیابان خود را طعمه‌ای برای سوار شدن قرار می دهد؛ که پس از سوار شدن و رفتن به مکانی که مرد می خواهد توسط دستیار مرد خود که در تمامی طول مسیر آنان را تحت نظر داشته، اقدام شوم خود را پیاده کرده و اموال مرد را با خشونت وبا استفاده از سلاح های گوناگون به سرقت می‌برند.

احتمال واریز همزمان عیدانه و یارانه در هفته آینده براساس اطلاعات رسیده، عیدانه ۷۰ و ۹۰ هزار تومانی دولت و مجلس به مردم که قرار بود در هفته جاری واریز شود، به هفته آینده موکول شد. در همین حال، احتمال واریز همزمان عیدانه ۷۰ یا ۹۰ هزار تومانی دولت و مجلس به مردم و یارانه نقدی اسفندماه امسال (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ازای هر نفر) در هفته آینده وجود دارد.

قیمت ارز و سکه در بازار به گزارش سلام شمال به نقل از گروه اقتصادی بهار، قیمت انواع سکه، ارز و طلاجات تا پیش از ظهر امروز دوم اسفندماه در بازار تهران به شرح گزارش شده است:

قیمت خودرو در سراشیبی سقوط در این زمینه روز گذشته جواد نجم‌الدین - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو - تاکید کرد که بخشی از افزایش قیمت خودروها مربوط به حباب و دلال بازی در بازار آزاد است که با عرضه بیشتر خودرو این قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

مهمترین عناوین روزنامه های امروز-جزئیات دیدار انتخاباتی قالیباف با نمایندگان؛فعالیت انتخاباتی آقای شهردار کلید خورد -نهاوندیان اعلام کرد: ارائه گزارش ویژه اقتصادی به مقام معظم رهبری -محمد رضا عارف: به دلیل ساختار شکنی ها اقتصاد با چالش روبرو شده است -رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان: مردم به جای نارنگی پرتقال بخورند!

میزان افزایش حقوق کارمندان در بودجه 92 به گزارش سلام شمال به نقل از خبرگزاری ایسنا: سخنگوی هیات‌رییسه مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی گفت: حقوق کارمندان در بودجه 92 حدود 20 درصد افزایش یافته است.

نرخ دلار در بودجه نهائی شد نامجو در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود متوسط قیمت برق در سال آینده 80 تومان برای هر کیلو وات ساعت خواهد بود، گفت: هنوز با این قیمت موافقت نشده است، البته بستگی دارد که قیمت سوخت را با وزارت نیرو چگونه محاسبه کنند

کاندیداتوری خاتمی و هاشمی شایعه استوی اضافه کرد: در حالی احمدی‌نژاد پیرامون سفر بدون ویزای مصری‌ها سخن می‌گوید که سفارت مصر در ایران بازگشایی نشده است و از طرفی دولت مصر در این راستا هیچ اظهار نظری نکرده است.

گزارش جدید آمانو درباره ایران مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد. به گزارش به گزارش سلام شمال به نقل از ایرنا، گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی معمولا ۱۰ روز قبل از نشست فصلی شورای حکام در اختیار اعضای آژانس قرار می گیرد.

نگرانی کواکبیان از نشست احمدی‌نژاد مدیر کل حزب مردم سالاری گفت: نگران کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه رئیس جمهور هستم چون ممکن است در این نشست مسائلی مطرح شود که مردم را چندین روز درگیر کند.

واکنش دفتر رئیس‌جمهور به اظهارات دیروز سخنگوی قوه قضاییه مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور با انتشار اطلاعیه‌ای ایجاد تردید سخنگوی دستگاه قضا درباره ارسال فهرست اسامی بدهکاران بانکی به رئیس قوه قضائیه را تقویت کننده شائبه فقدان انگیزه پیگیری جدی این مسئله دانست.

گروه‌های برتر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر معرفی شدند بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر دقایقی پیش با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد. هیئت داوران بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در بخش آواز جمعی گروه‌های برتر را به این صورت برگزید:

دلایل کاهش قیمت سکه در معاملات آتی مدیر آتی یک کارگزاری با بیان اینکه کاهش قیمت جهانی طلا و دلار، ابهام در مذاکرات و اعلام پیش‌فروش از سوی بانک مرکزی از دلایل کاهش قیمت سکه است، گفت: قیمت‌های آتی هم‌اکنون نسبت به روزهای گذشته پایین‌تر معامله می‌شود.

اعلام جزئیات قانون جدید حذف کنکوررئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جزئیات قانون جدید حذف کنکور در مجلس گفت: در قانون قبلی اشکالاتی وجود داشت که بر این اساس پذیرش دانشجویان دکتری و ارشد نیز باید بر اساس سوابق تحصیلی دوره دبیرستان انجام می‌شد.

احضار فاضل لاریجانی و بابک زنجانی به دادگاه محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قوه قضائیه با بابک زنجانی که نام وی در نواری که احمدی‌نژاد در مجلس پخش کرده بود ذکر شده بود چه برخوردی کرده است گفت: پرونده‌ای در رابطه با اتفاقاتی که در حاشیه مجلس رخ داد تشکیل شده و حداقل 4 الی 5 نفر نیز به دادگاه احضار شده است.

اسرار طول عمر ژاپنی‌ها چیست؟ شاید اغلب شما شنیده باشید که ژاپنی‌ها نسبت به سایر مردم جهان عمر طولانی‌تری دارند. علت این طول عمر زیاد مربوط به رژیم غذایی آنهاست. در حقیقت رژیم غذایی مردم ژاپن بر پایه خوردن غذاهای خوشمزه و چشیدن آنها استوار نیست، بلکه بیشتر غذاها با توجه به فواید و مزایایی که برای سلامتی دارند، مصرف می‌شوند. بر

عارف به نفع هاشمی و خاتمی کنار می‌رود سید حسن رسولی عضو شورای عالی بنیاد باران با تشریح استراتژی های اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت: آن جریانی که در حال حاضر بیش از اصولگرایان و اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمادگی دارد، جریان دولت است و آنها برنامه ریزی جدی برای حضور در این عرصه دارند.

مصوبه جدید و کاهش قیمت اینترنت معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اجرای مصوبه 152کمیسیون تنظیم مقررات و فروش حجمی خدمات ADSL را عامل مهمی در بهبود شاخص‌های ارائه خدمات از سوی شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های PAP دانست.

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد دانشگاه آزاد رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه آزاد تا 30 بهمن ماه خبر داد.

5 مدیر جدید در سوادکوه معرفی شدند 5 مدیر جدید در شهرستان سوادکوه معرفی و از مدیران سابق تقدیر شد.
نشست منطقه ای بدون خبرنگاران مازندران نشست منطقه‌ای تنوع زیست محیطی و خدمات اکوسیستمی بدون حضور خبرنگاران مازندرانی برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، قرار است روز 7 تا 10 اسفندماه سال جاری نشست منطقه‌ای تنوع زیست محیطی و خدمات اکوسیستمی در هتل رامسر برگزار شود.
پرونده‌ای بزرگتر از فساد ۳هزار میلیاردی به تازگی یکی از نهادهای امنیتی با حکم دستگاه قضا، یکی از مدیران ارشد تجارت محصولات پتروشیمی را به اتهام سوءاستفاده گسترده مالی بازداشت کرده است که به نظر می‌رسد ابعاد پرونده وی از فساد ۳ هزار میلیاردی بزرگ‌تر است.
هاشمی‌رفسنجانی درگذشت مادر شهید شیرودی را تسلیت گفت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با صدور پیامی درگذشت مادر خلبان شهید علی اکبر شیرودی را تسلیت گفت. به گزارش سلام شمال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در پی درگذشت مادر خلبان شهید علی اکبر شیرودی پیام تسلیتی صادر کرد.
لاریجانی درگذشت مادر شهید شیرودی را تسلیت گفترئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت مادر خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی را در پیامی تسلیت گفت. به گزارش سلام شمال رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت مادر خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی را در پیامی تسلیت گفت.
احمدی‌نژاد درگذشت مادر شهید شیرودی را تسلیت گفترییس جمهور در پیامی درگذشت والده مکرمه شهید سرافراز امیرخلبان علی‌اکبر شیرودی از قهرمانان حماسه ساز دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت. به گزارش سلام شمال به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور در پیامی درگذشت والده مکرمه شهید سرافراز امیرخلبان علی اکبر شیرودی از قهرمانان حماسه ساز دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.
مشکل گرانی ، بی کاری و تنظیم بازار در مازندران حل نشد خطیب جمعه مرکز مازندران گفت: مشکل گرانی، بیکاری و تنظیم بازار در داخل استان به صورت مطلوب حل نشده است و برای انجام کار‌های نکرده شعار ندهیم، شعارزدگی فایده‌ای ندارد
پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز شنبه تاریخ 5/12/91 تا روز سه شنبه تاریخ 8/12/91 به شرح زیر پیش بینی می شود. ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.
پیام استاندار درپی درگذشت والده شهید شیرودی استاندار مازندران به مناسبت درگذشت ام الشهید شهربانو حسین شیرودی، مادر قهرمان خلبان شهید و حماسه آفرین علی اکبر قربان شیرودی، پیام تسلیتی صادر نمود. به گزارش سلام شمال ، متن کامل این پیام به شرح ذیل می باشد:
برخی می‌خواهند از پشت تریبون مشکلات را حل کنند استاندار مازندران گفت:‌ برخی‌ها فقط می‌خواهند از پشت تریبون مشکلات کشور را حل کنند. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی سه‌شنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت:‌ در آخرین جلسه کارگروه اشتغال که در چهارم بهمن ماه برگزار شد، 61 هزار و شش فرصت شغلی ایجاد شده بود.
توسعه شمشیربازی در مازندرانبا اشاره به اینکه برای رشد و استعدادیابی این ورزش به حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران و اسپانسران نیاز داریم، گفت: در حال حاضر از بهترین‌های فدراسیون و دستگاه ورزش استان هستیم که باید این موفقیت با کمک مربیان و ورزشکاران در آینده هم ادامه داشته باشد.
دستگیری عروس و داماد قلابیدادستان بابلسر گفت: دو سارق که در قالب عروس و داماد اقدام به سرقت از یک آرایشگاه زنانه در بابلسر کرده بودند در کمتر از شش ساعت شناسایی و دستگیر شدند.
مرد 41 ساله گلوگاهی خود را حلقه‌آویز کرد رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران از اقدام خودکشی مرد 41 ساله گلوگاهی خبر داد و گفت: این فرد خود را با طناب حلقه‌آویز کرده است.
تبلیغات اسلامی نکا دستگاه برتر در دهه فجر شد فرماندار نکا با قدردانی از تلاش همه جانبه رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان دستگاه برتر در برنامه‌های دهه فجر شد.
نخستین جشنواره مخترعان مازندران برگزار می‌شود دبیر جشنواره مخترعان بسیجی مازندران گفت: نخستین جشنواره مبتکران و مخترعان مهندسان بسیجی استان مازندران به میزبانی شهرستان نوشهر اواخر اسفند ماه برگزار می‌شود.
نقد منصفانه سبب توسعه ورزش مازندران می‌شود مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از برگزاری جلسه هم‌اندیشی با تحلیلگران و کارشناسان عرصه ورزش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نقد منصفانه سبب توسعه ورزش مازندران می‌شود.
برگزاری سمینار شیوه‌های نوین تبلیغات انتخاباتی رئیس شورای اسلامی مازندران گفت: نخستین سمینار تخصصی«شیوه‌های نوین تبلیغات انتخاباتی» اسفند ماه امسال در ساری برگزار می‌شود.
ظرفیت‌های اقامتی مازندران کم است معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با توجه به ورود 30 میلیون مسافر ظرفیت‌های اقامتی مازندران کم است.
کلاردشت شهرستان می‌شود جعفر رستمی‌فر رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس و عضو شورای شهر کلاردشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کلاردشت بیان داشت: در پی مخالفت مرزن آباد با الحاق شدن به شهرستان کلاردشت طرح جدید با درخواست 30 روستای بزرگ و شهر کلاردشت تهیه و به ریاست جمهوری و وزارت کشور ارائه شد.
سیده طاهره هاشمی شهیده شاخص سال 92 شداین مسئول در ادامه از برگزاری کنگره 10هزار و 400 شهید مازندران در سال آینده خبر داد و بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در تلاش هستیم که همه برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اجرا مازندران به نام کنگره10 هزار شهید مازندران نام‌گذاری شود.
نخستین سامانه جامع شهدای کشور رونمایی شد نخستین سامانه جامع شهدای کشور در مازندران رونمایی شد. به گزارش سلام شمال بعدازظهر امروز با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و مسئولان استانی و شهرستانی نخستین سامانه جامع 10 هزار و400 شهید استان مازندران در پارک علم فناوری استان رونمایی شد.
جذب فوق‌لیسانس شیمی در بیمارستان و پرستار در شهردارینماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با تاکید بر غیر قانونی بودن برخی جذب نیروهای انسانی گفت: فوق لیسانس شیمی سر از بیمارستان در می‌آورد و پرستار را برای کار به شهرداری می‌فرستیم.
راه‌اندازی 300 پایگاه جشن نیکوکاری در مازندران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران از راه‌اندازی 300 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال‌جاری خبر داد.
پنجمین همایش نمایشنامه‌خوانی مازندران برگزار می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری پنجمین همایش نمایشنامه‌خوانی استان مازندران اسفند جاری در تمامی شهرستان‌های مازندران خبر داد.
رخت شکوفه بر تن طبیعت طبرستانکمتر از یک ماه به آغاز فصل بهار و رویش دوباره طبیعت زمان مانده است. با این وجود در فصل زمستانی که در مازندران انتظار ریزش شدید باران و برف انتظار می‌رود شاهد شکوفه‌دهی زودهنگام گونه‌های مختلف درختان آلوچه، سیب و سیاه‌ریشه در شهرهای مختلف این استان هستیم که این امر ناشی از دگرگونی‌ آب و هواست.
تصاویر ریزش ساختمان در ساریپیش از ظهر دیروز یک ساختمان در مرکز مازندران فرو ریخت که بر اثر آن یک کارگر ساختمانی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. این حادثه در حوالی فرمانداری ساری و کلانتری 11 این شهرستان رخ داد و دو مصدوم حادثه با دو دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان بوعلی منتقل شدند.
نمره صفر برای 11 اداره کل در مازندران ! مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال‌زایی را تایید نمی‌کنیم، گفت: از 58 دستگاه اجرایی در استان مازندران ، 11 دستگاه در حوزه اشتغالزایی متاسفانه عملکردی صفر دارند.
ریزش مرگبار ساختمان در ساری یک کشته و 2 زخمی داشت پیش از ظهر امروز ساختمانی در خیابان امیر مازندرانی حوالی فرمانداری شهرستان ساری فرو ریخت و تعدادی کارگر زیر آوار ماندند. به گزارش سلام شمال پیش از ظهر امروز ساختمانی در خیابان امیر مازندرانی حوالی فرمانداری شهرستان ساری فرو ریخت و تعدادی کارگر زیر آوار ماندند.
ششم اسفند روز همایش خانه مطبوعات رئیس خانه مطبوعات مازندران گفت: با همکاری ارشاد مازندران و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی، بنا داریم سرای روزنامه‌نگاران را راه‌اندازی کنیم.
رشد 34 درصدی حضور دانش‌آموزان مازندرانی در المپیاد علمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت:‌ نخستین مرحله آزمون المپیاد علمی استان با حضور 9 هزار دانش‌آموز برگزار شد که این امر رشد 34 درصدی را نشان می‌دهد.
انتخاب هیئت‌مدیره کانون فیلم و عکس آزادشهر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر گفت: اعضای هیئت‌‌مدیره و بازرس کانون فیلم و عکس این شهرستان امروز انتخاب شدند. به گزارش سلام شمال داوود قاسمی در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: اعضای مجمع عمومی کانون فوق محمدعلی رسول‎آبادی، حسین غلامی و معصومه رجب‌لو را به عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره برگزیدند.
اعطای موافقتنامه تاسیس 5 منطقه نمونه گردشگری در گلستان موافقتنامه تاسیس 5 منطقه نمونه گردشگری استان گلستان، به شهرداران مربوطه برای عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران اعطا شد.
توسعه و رونق سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: امروز شاهد توسعه و رونق همه‌جانبه سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان هستیم.
گزارش تصویری نخستین جشنواره مد و لباس در گلستانگزارش تصویری نخستین جشنواره مد و لباس در گلستان
آغاز «کرسی طرح تلاوت ویژه بانوان» گلستان معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از آغاز اجرای «کرسی طرح تلاوت ویژه بانوان» در پنج شهر استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابوالحسن امامی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: این طرح در گرگان، بندرگز، آق‎قلا، رامیان و گنبدکاووس برگزار می‎شود
15 میلیارد ریال برای زیباسازی سواحل گلستان هزینه شدمدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار در زیباسازی سواحل بندرگز و نوکنده هزینه شده است.
استقبال گلستانی‎ها از نخستین جشنواره مد و لباس نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان با استقبال مردم این استان مواجه شد. به گزارش سلام شمال این رویداد مهم هنری از بیست و هشتم بهمن‌ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد.
پژوهشگاه ملی پوشاک اقوام در گلستان تاسیس شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواستار تاسیس پژوهشکده ملی پوشاک اقوام در گلستان شد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان اظهار داشت: قومیت‎های گوناگون در این استان حضور دارند لذا برای حفاظت از فرهنگ اصیل گذشته تاسیس این پژوهشکده ضروری است.
تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره مد و لباس گلستان برگزیدگان نخستین جشنواره مد و لباس گلستان با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی تجلیل شدند. به گزارش سلام شمال دبیرخانه این جشنواره از دو اثر که مفتخر به دریافت مهر اصالت از یونسکو شدند، تجلیل کرد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان معرفی شدمراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان عصر امروز در سالن همایش‎های بانک ملی استان برگزار شد.
صنعت گلستان بیمار است مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: صنعت ما در حال حاضر همانند یک بیماری است که نیاز به مراقبت پزشک متخصص و تمام وقت دارد.
آغاز پیش‎فروش حضوری بلیت سفرهای نوروزی در گلستان معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان گفت: پیش‎فروش حضوری بلیت اتوبوس برای مسافران نوروزی از اول اسفند ماه آغاز می‎شود.
اشتغال پنج هزار نفر از افراد تحت‎پوشش کمیته امداد گلستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: امسال در بخش اشتغال و خودکفایی تعداد 4 هزار و 787 نفر از افراد زیرپوشش این نهاد مشغول به کار شدند.
دوخت رایگان چادر در سومین روز نمایشگاه مد و لباس در گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: شرایط دوخت رایگان چادر در نمایشگاه مد و لباس از امروز همزمان با سومین روز از برگزاری جشنواره تا زمان اختتامیه برای علاقمندان فراهم شده است.
برخی گسل‎های زلزله در گلستان ناشناخته مانده‎اند استاد دانشگاه جامع استان گلستان گفت: با وجود اینکه این استان در مسیر زلزله قرار دارد و وجود گسل در آن حتمی است هنوز گسل‎ها در این استان شناسایی نشده‎اند.
مسابقه نقاشی «زن ایرانی پوشش ایرانی» در گرگان برگزار شد مسابقه نقاشی «زن ایرانی پوشش ایرانی» با حضور تعدادی از نقاشان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد. به گزارش سلام شمال این مسابقه در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان اجرا شد.
بهره‎مندی بیش از 51 هزار خانوار گلستانی از خدمات کمیته امداد مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: 51 هزار و 824 خانوار گلستانی به طور دائم از خدمات کمیته امداد امام خمینی استان استفاده می‎کنند. به گزارش سلام شمال عباس حاجی‎اکبری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: در حال حاضر 100 هزار و 626 گلستانی از خدمات کمیته امداد امام خمینی بهره‎مند هستند.
هیچ یتیم بدون حامی در گلستان نداریم مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در طرح اکرام ایتام 6 هزار و 156 یتیم زیر 18 سال از خدمات خیرین استفاده می‎کنند. به گزارش سلام شمال عباس حاجی‎اکبری بعد از ظهر امروز در مدیران کمیته امداد خمینی شهرستان‎های استان گلستان اظهار داشت: هیچ یتیم بدون حامی در گلستان نداریم که تعداد 6 هزار و 156 یتیم توسط 14 هزار و 939 حامی حمایت می‎شوند.
پنبه تولید گلستان را رونق می‎دهد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: ظرفیت‌های تولید پنبه در این استان سبب رونق مشاغل و چرخه‎های مرتبط با تولید پارچه و پوشاک می‎شود.
تأسیس پژوهشکده و موزه ملی پوشاک اقوام در گلستان عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: به منظور بهره‎گیری از ظرفیت اقوام در گلستان و بهینه کردن این ظرفیت باید پژوهشکده و موزه ملی پوشاک اقوام در این استان تأسیس شود.
ضررهای گلستان در بومی‎گزینی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تدوین سند آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: این سند یکی از سندهای مهم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در حال نهایی شدن است.
پذیرفته‎شدن مقاله‎های مرکز فوریت‎های پزشکی گلستانرئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان گفت: مقاله‎های علمی این مرکز در دو همایش بین‎المللی که در شیراز وتهران برگزار می‌شود، پذیرفته شد.
آشنایی با دردی‎محمد اسماعیل‎زاده هنرمند پیشکسوت موسیقی گلستان آخرین شب بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر همچون شب‎های قبل با اجرای پیشکسوتان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد. به گزارش سلام شمال در برنامه شب گذشته دردی‎محمد اسماعیل‎زاده ملقب به خلیفه دردی‌طریک به اجرای برنامه پرداخت.
آشنایی با محمد نوری هنرمند پیشکسوت موسیقی گلستان محمد نوری فرزند درویش، پنجمین هنرمند پیشکسوت موسیقی گلستان ، در آخرین شب بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی همچون سایر هنرمندان پیشکسوت این عرصه به اجرای برنامه پرداخت.
پایان بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر در گرگانبیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر پس از اجرای برنامه توسط گروه «آوای زمین» از هندوستان به کار خود پایان داد. به گزارش سلام شمال پیش از گروه فوق دردی‎محمد اسماعیل‎زاده ملقب به خلیفه دردی‎طریک، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی گلستان به اجرای برنامه پرداخت.
آشنایی با پرویز کیشی گرمرودی هنرمند موسیقی گلستان همزمان با آغاز دومین شب برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ، پرویز کیشی گرمرودی، هنرمند پیشکسوت موسیقی و چهره‌ ماندگار گلستان هنر خود را ارائه داد.
آشنایی با علی‌اکبر اصلانی‌کتولی هنرمند موسیقی گلستانبرنامه‌های دومین شب برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با اجرای برنامه توسط هنرمند پیشکسوت و گروه‌های موسیقی «آوای کتول» از علی‌آبادکتول و «شهریار» از گنبدکاووس ادامه یافت.
گلستان رنگین‌کمان موسیقی است معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه این استان پیشینه موسیقی خوبی دارد گفت: گلستان رنگین‌کمان موسیقی است.
آشنایی با سیداحمد حسینی هنرمندان موسیقی گلستان یکی از هنرمندان سرشناس عرصه موسیقی گلستان به ویژه موسیقی مقامی کتولی سید احمد حسینی است که در دومین شب بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برنامه خود را اجرا کرد.
وقوع 20 زلزله در گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: طی سال‎های 1388 تا 1391، 20 زلزله در مناطق مختلف استان روی داده است. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی بعدازظهر امروز در آیین اختتامیه دوره آموزشی مدیریت ستادی بحران بلایای طبیعی در شهرستان گرگان در محل اداره آموزش فنی و حرفه‎ای این شهر اظهار داشت: میزان مقیاس شدت این زلزله‎ها تا 1/4 درجه ریشتر هم بوده است
نتایج انتخابات نظام پزشکی رشت با برگزاری انتخابات نظام پزشکی رشت، دکتر انوش برزیگر همچون دو دوره‌ی گذشته بیشترین آرای گروه پزشکی را به‌دست آورد و چهار پزشک عمومی هم وارد هیات مدیره‌ی نظام پزشکی این شهرستان شدند.
35 درصد استخدام‌های گیلان ویژه ایثارگران است استاندار گیلان خواستار شرکت ایثارگران در آزمون‌های استخدامی شد و گفت: 35 درصد استخدام‌های گیلان ویژه جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا است.
سن اعتیاد در حال کاهش استمرتضی رهبر ظهر امروز در کنفرانس نظارت و مروری بر درمان‌های اعتیاد و راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در سالن همایش‌های بیمارستان الزهرا (س) این شهر، کمک به افراد معتاد برای خروج از منجلاب اعتیاد را ضروری دانست و اظهار کرد: بیشتر معتادان کشور از قشر جوان هستند.
فعال‌سازی حوزه‌های ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی گیلان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خواستار ابلاغ فعال‌سازی حوزه‌های ایثارگری و افزایش تعامل با ایثارگران به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان شد.
میزبانی گیلان از رقابت‌های آسیایی و بین‌المللی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری پنج رقابت آسیایی، بین‌المللی و کشوری در استان خبر داد.
وجود بیش از هزار پروژه صنعتی در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: یک‌هزار و 300 پروژه صنعتی گیلان در دست احداث است که بیشتر آن ها به کمک‌های سیستم بانکی نیاز دارند.
استقرار دبیرخانه کنگره میرزا کوچک جنگلی در گیلان استاندار گیلان از استقرار دبیرخانه دائمی کنگره میرزا کوچک جنگلی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در این شهر اظهار داشت: طرح توسعه بقعه مذکور تهیه شده و به ‌زودی اجرایی می‌شود.
رقابت 280 رزمی‌کار کشور در رشت مسابقات کیک‌بوکسینگ قهرمانی کشور با حضور 280 رزمی‌کار در سالن تختی رشت آغاز شد. به گزارش سلام شمال رئیس هیئت ورزش‌های رزمی گیلان در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی بوکسینگ کشور و انتخابی تیم ‌ملی، اظهار کرد: این مسابقات با 28 تیم و 280 رزمی‌کار از امروز در سالن تختی مجموعه ورزشی عضدی رشت در حال برگزاری است.
کاهش بار ترافیکی لاهیجان نیازمند برنامه‌ریزی شهری است رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان ترافیک این شهر به‌ویژه در ایام نوروز را معضل خواند و گفت: کاهش بار ترافیکی نیازمند برنامه ریزی شهری است.
فرماندار لاهیجان معاون عمران استاندار گیلان شد پس از رفتن غلامعلی رضوانی، معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان، محمد اکبرزاده، معاون عمران استاندار جایگزین رضوانی شد و تصدی پست معاونت سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان را با حفظ سمت به ‌عهده گرفت.
برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حدود یک ماه دیگر به پایان سال جاری باقی‌مانده است و مردم از اکنون به دنبال خرید مایحتاج شب عید خود هستند و شلوغی بازارهای گیلان نشان می‌دهد که زندگی با وجود تمام سختی‌هایش جریان دارد و زنده است.
انجمن صنفی هفته‌نامه‌های گیلان راه‌اندازی شد پیشکسوت مطبوعات گیلان از راه‌اندازی انجمن صنفی هفته‌نامه‌های استان با حضور مدیران رسانه‌ای خبر داد. به گزارش سلام شمال حبیب‌الله تحویلداری بعداز ظهر امروز در نشست با فعالان رسانه‌ای گیلان با تشریح وظایف انجمن صنفی هفته‌نامه‌های استان، اظهار کرد: این انجمن پاسخ به نیازهای صنفی خبرنگاران، مدیران مسئول و اصحاب رسانه است.
گیلان رتبه نخست جشنواره روستایی و عشایری را کسب کرد رئیس اداره آموزش عقیدتی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کسب رتبه نخست استان در جشنواره اخیر روستایی و عشایری در تهران خبر داد.
حضور گیلانی‌ها در تیم ملی راگبی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان از حضور شش بازیکن استان در اردوی تیم ملی راگبی برای شرکت در مسابقات آسیایی مالزی خبر داد. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری عصر امروز در جلسه هیئت انجمن‌های ورزشی استان با اشاره به حضور یک بازیکن دیگر در جمع ملی‌پوشان راگبی اظهار کرد: پیش از این پنج گیلانی به تیم‌ ملی راگبی دعوت شده بودند و با اعلام «پدرام بنی‌عامریان» سرمربی تیم ملی راگبی کشورمان، شش بازیکن جدید به اردوی تیم ملی راگبی دعوت شدند.
برگزاری یادواره 33 شهید زن گیلانمسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان از برگزاری یادواره 33 شهید زن استان در دو اسفند ماه امسال در رشت خبر داد.
پیشکسوتان ورزش گیلان تجلیل می‌شوند مدیر‌کل ورزش و جوانان گیلان از تجلیل پیشکسوتان استان در نیمه اسفند ماه امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی ظهر امروز در جلسه بررسی زمین‌های ورزشی در استان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان گیلان 188 زمین را در سطح استان به منظور کاربری ورزشی شناسایی و به استانداری معرفی کرده است.
ایجاد 35 پارک جنگلی در گیلان تصویب شد مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تصویب ایجاد 35 پارک جنگلی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحمت‌الله رحمانی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی زمین‌های ورزشی در استان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان اظهار کرد: واگذاری زمین در گیلان پس از پیروزی انقلاب طبق امور زراعی، توسط ائمه جماعت در روستاها برای مردم گرفته شد.
اجرای 30 پروژه عمرانی در رشت رئیس کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر رشت گفت: 30 پروژه عمرانی شهرداری رشت در حال فعالیت است. به گزارش سلام شمال موسی ناصح در پانصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر به وضعیت پروژه‌های این شهر اشاره کرد و اتمام پروژه‌های نیمه تمام را مورد تاکید قرار داد.
هفته‌ای بدون پیروزی برای تیم‌های گیلانی‌ در لیگ برتر یک تساوی خانگی و یک شکست خارج از خانه حاصل تلاش نمایندگان فوتبال گیلان در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر بود. به گزارش سلام شمال هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان با انجام هشت بازی در شهرهای مختلف پیگیری شد.
حضور 70 شطرنج‌باز خارجی در مسابقات بین‌المللی جام خزر رئیس هیئت شطرنج گیلان گفت: تاکنون 70 بازیکن خارجی برای حضور در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر اعلام آمادگی کرده‌اند. به گزارش سلام شمال کیومرث بیات ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر در این شهر اظهار کرد:
حضور هشت کاراته‌کای گیلان در تیم ‌ملی بزرگسالان دبیر هیئت کاراته گیلان گفت: شش کاراته‌کا و دو مربی گیلان در تیم‌ ملی کاراته بزرگسالان کشور حضور دارند. به گزارش سلام شمال حبیب یزدانی در جمع اعضای هیئت کاراته استان با اشاره به فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کاراته، اظهار کرد: فهرست نفرات دعوت شده به نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران در بخش کومیته اعلام شد.
آغاز پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی غرب گیلان مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان از آغاز پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی با وسایل نقلیه عمومی از تاریخ یکم اسفند امسال در شهرهای غربی این استان خبر داد.
تالاب صومعه‌سرا قطب گردشگری گیلان است فرماندار صومعه‌سرا گفت: تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری و منطقه بکر طبیعی گیلان برای بازدید مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال میرزا حسینعلی‌زاده عصر امروز در جمع اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروز این شهرستان، 26 اسفند ماه امسال را آغاز مسافرت‌های نوروزی و آمادگی شهرهای میزبان برای جذب و اسکان مسافران برشمرد.
دستگیری مدیر وبلاگ غیراخلاقی در انزلی رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و دستگیری مدیر 22 ساله یک وبلاگ غیراخلاقی در بندرانزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی عصر امروز در نشست فرماندهی این شهرستان با تاکید بر اینکه پلیس فتا در برخورد با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی بسیار مصمم و جدی است،
ارسال 584 اثر به جشنواره مطبوعات فجر گیلاندبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر گیلان از ارسال 584 اثر در 11 زمینه به دبیرخانه این جشنواره استانی خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی طوماری عصر امروز در نشست کمیته اجرایی نخستین جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر گیلان با قدردانی از اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد خبرنگاران مهلت ارسال آثار به جشنواره مذکور تا دوم اسفند 91 تمدید شده است.
بودجه سال 92 گیلان در حال نهایی شدن است استاندار گیلان با بیان اینکه 20 درصد بودجه استان عملیاتی است، گفت: بودجه سال 92 گیلان در حال نهایی شدن است. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا امروز در جلسه شورای اداری گیلان اظهار کرد: درآمدهای استان طبق برنامه عملیاتی به مرکز اعلام شده است.
فعالیت 165 موسسه قرآنی در گیلان معاون فرهنگی مدیر ‌کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 165 موسسه قرآنی در گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام سیدحسین گل‌میرزاده در مراسم تجلیل از حائز رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در بیت نماینده ولی‌فقیه استان،‌ اظهار کرد:‌ یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ترویج آموزه‌های قرآنی بود.
اختصاص 320 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه چهار هزار و 400 پروژه ملی و استانی بالای 100 میلیون تومان در استان وجود دارد، گفت: تاکنون 320 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه‌ها اختصاص یافته است.
اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 92 در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اجرای طرح نظارتی بازار اظهار کرد: این طرح مانند سال‌های گذشته به منظور تشدید نظارت بر بازار و ارائه کالا و خدمات به ویژه کالاهای پرمصرف و اولویت‌دار اجرا می‌شود.
احداث شش زمین چمن مصنوعی در گیلان مدیر‌کل ورزش و جوانان گیلان از احداث شش زمین چمن مصنوعی فوتبال در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پروژه‌های ورزشی نیمه تمام گیلان، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان احداث پیست دوچرخه‌سواری سردار جنگل رشت بوده که روند ساخت بیش از 70 درصد آن انجام شده است.