گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار ایران و شمال

قیمت انواع گوشی موبایل در بازار قیمت انواع گوشی موبایل در بازار
آغاز پیش فروش محصولات پارس خودرو سایپانیوز: پیش فروش محصولات پارس خودرو از فردا آغاز خواهد شد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش سایپا در سراسر کشور نسبت به ثبت‌نام خودروهای مورد نظر خود اقدام کنند.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور -واکنش‌ها به مراسم تجلیل از خادمین سفرهای نوروزی ادامه دارد؛مخالفت نیروی انتظامی با برگزاری همایش آزادی -هشدار دولت نسبت به رد کلیات بودجه در صحن علنی مجلس؛؛آیا افزایش حقوق کارمندان منتفی می‌شود؟ -مقررات جدید برای مهریه زنان و ازدواج دوم مردان؛قانون جنجالی خانواده ابلاغ شد -کیارستمی: قدرت پول در سینما نگران‌کننده است؛سینما سقوط کرده است
پشت پرده جشن 100 هزار نفری ورزشگاه آزادی نوروز 92 برای سازمان میراث فرهنگی پرخرج و پرحاشیه بود از برگزاری پرخرج ترین مراسم در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی به بهانه تقدیر تکراری از اعضای ستاد تسهیلات سفر گرفته تا حضور رئیس جمهور و مشایی در این برنامه ها برای معرفی کاندیدای احتمالی دولت. با این حال قرار است آخر این هفته صد هزار نفر در استادیوم آزادی گردهم بیایند تا مشایی به بهانه تقدیر از فعالان گردشگری سخنرانی کند.
جدول قیمت سکه و طلا در بازارجدول قیمت سکه و طلا در بازار داخلی پس از کاهش قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، قیمت جهانی هر اونس طلا که در روز شنبه با بیش از 100 دلار کاهش نسبت به شنبه ماقبل به یکهزار و 478 دلار رسیده بود، در روز جاری(دوشنبه) نیز با کاهش حدود 78 دلاری نسبت به ابتدای هفته جاری مواجه شده است. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی حدود یکهزار و 400 دلار است.
مهمترین عناوین برخی روزنامه های صبح کشور -از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی صورت گرفت:اعتراض به همایش انتخاباتی دولت -تشییع پیکر شهدای 8 سال دفاع مقدس - آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد: ضعـف مـدیریتـی عـامل گـرانی‌هـا -جزئیات نرخ تورم در برخی از اقلام در سال91 اعلام شد؛نرخ تورم غیرقابل باور از سوی مردم
اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری از ساعت 18 امروز مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 92 از ساعت 18 امروز خبر داد.
قتل برای تامین هزینه ازدواج! هاتفی ادامه داد: عوامل آگاهی با جمع آوری دلایل و مدارک و بررسی‌های محل مشخص کردند که مقتول توسط فردی که به احتمال قوی از دوستان و آشنایان وی بوده، به قتل رسیده است.
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به دولت: چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ مراسمی که از تمام نقاط کشور، دانشجویان و کارمندان را جمع می‌کنند تا در یک میتینگ انتخاباتی شرکت کنند چه دردی از مردم دوا می‌کند.
احمدی نژاد: نباید کسی تصور کند از 70 میلیون نفر بهتر می فهمد رییس جمهوری در بخش پایانی سخنان خود در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت : خوشحالم که تصمیم اشتباه در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران تصحیح شد .
آخرین دیدگاه‌های برخی کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از هفدهم اردیبهشت سال جاری آغاز می‌شود و بیست و چهارم خرداد ماه هم انتخابات برگزار خواهد شد.
امتحانات نهایی مدارس یک هفته زودتر آغاز می‌شودرئیس اداره آموزش و پرورش آمل گفت: با توجه به برگزای انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها در خرداد 92 امتحانات نهایی سال تحصیلی 92-91 یک هفته زودتر شروع می‌شود.
اس ام اس شهادت حضرت فاطمه (س) دیگر آن خنده‌ی زیبا به لب مولا نیست / همه هستند ولی هیچ کسی زهرا نیست قطره‌ی اشک علی تا به ته چاه رسید / چاه فهمید که کسی همچو علی تنها نیست شهادت حضرت فاطمه(س) تسلیت باد
راننده بهشهری نزدیک خانه‌اش به خواب ابدی رفت براساس این گزارش چند روز قبل در 5 کیلومتری شرق بهشهر نگهبانان و کارگران کارخانه اکریلتاب متوجه انحراف یک دستگاه تریلی شدند و آنها حتی فرصت نداشتند که تصمیم بگیرند به کدام طرف متواری شوند. به همین دلیل به سرعت از اتاقک نگهبانی دور شدند و بعد صدایی مهیب همه را متوجه تصادف کرد.
مهلت دوباره برای دریافت هدیه رئیس‌جمهور به خبرنگارانرئیس اداره خبرنگاران گفت: اسامی آن دسته از افرادی که شماره حساب آنان به هر دلیلی اشتباه بوده استخراج شد و در لیست مغایرت‌ها قرار گرفت؛ افراد تا سه‌شنبه مهلت دارند برای دریافت هدیه ریاست جمهوری نسبت به اصلاح شماره حساب خود اقدام کنند.
احمدی نژاد: خوشحالم این تصمیم اشتباه اصلاح شد احمدی‌نژاد گفت: خوشحالم تصمیم اشتباهی که در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران اتخاذ شده بود، اصلاح شد. البته بنده در این تصمیم دخالتی نداشتم و از آن هم اطلاعی نداشتم.
حقوق معلمان 30 درصد افزایش می یابد بودجه سال 92 وزارت آموزش و پرورش یک نکته امیدوار کننده و ده ها نکته نگران کننده دارند. محمد حسین نجاتی: افزایش 30 درصدی حقوق معلمان امیدوار کننده و کاهش اعتبارات سازمان نوسازی مدارس نکته نگران کننده ای در بودجه سال 92 وزارت آموزش و پرورش است. بر اساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تغییرات هزینه عمومی آموزش و پرورش از مقایسه لایحه بودجه سال 1392، با شش‌درصد افزایش نشان می‌دهد که این میزان رشد تحت تاثیر افزایش حقوق مستمر معلمان بوده است.
خطبه حضرت زهرا علیها السلام به نقل از سید ابن طاووس در این بخش ابتدا خطبه حضرت زهرا علیها السلام را به نقل از سید ابن طاووس می خوانیم و سپس متن خلاصه ای از جلد یازدهم کتاب عرفان اسلامی نوشته استاد حسین انصاریان را درباره حضرت فاطمه زهرا (س) به نقل از پایگاه ایشان در پی می آوریم:
جزئیات دیدار نمایندگان با سید حسن خمینی رئیس جبهه متحد مستقلین و دبیر کانون نمایندگان ادوار غرب کشور، گفت: سید حسن در خصوص تقاضای کاندیداتوری‌اش اعلام کرد که بحمد الله در حال حاضر کمبود کاندیدا نداریم و ان‌شاء الله برای انتخاب کاندیدای اصلح خودتان اقدام کنید.
گوشه هایی از سیمای فاطمه (س) حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سخنرانی ویژه ایام فاطمه به ذکر آموزه هایی از زندگی حضرت فاطمه (س) پرداخته اند. به گزارش شفقنا متن کامل سخنرانی به نقل از پایگاه ایشان در پی می آید:
در چند ساعت آینده طوفان مهیب خورشیدی زمین را فرا خواهد گرفت شعله خورشیدی بر حال انسانها و بر دستگاه های برقی تاثیر خواهد گذاشت. به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ اوج طوفان مهیب خورشیدی در شب روز شنبه 13 آوریل بر کره زمین تاثیر خواهد گذاشت.
صراحت‌نامه‌ هاشمی رفسنجانی جمع‌آوری می‌شود کتاب صراحت‌نامه شامل متن گفتگویی صریح با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در موضوعات مختلف سیاسی و فرهنگی از ابتدای اردیبهشت ماه از کیوسک‌های مطبوعاتی جمع‌آوری می‌شود.
12.2 درصد نرخ بیکاری در سال 91مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود، نرخ بیکاری در سال ۹۱ را با کاهش 0.1 درصدی نسبت به سال 90 معادل 12.2 درصد اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران گزارش داد: بررسی نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) نشان می دهد 37.7 درصد جمعیت در سن کار (10 ساله و بیشتر) از نظر اقتصادی فعال بوده اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند. همچنین نتایج نشان می دهد نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است.
ضعف دولت نهم و دهم قانون ناپذیری است دبیرکل حزب مردم سالاری مهم‌ترین ضعف دولت نهم و دهم را قانون ناپذیری دانست و گفت: تخلف در حوزه مالی و اقتصاد ریشه در توجه نکردن به قانونمداری داشته و همین مسئله سبب بروز اختلاس 3 هزار میلیاردی در جامعه می‎شود.
کاهش قیمت سکه و دلار در بازار با سقوط نزدیک به ۸۰ دلاری انس جهانی طلا در روز جمعه و ثبت ۱۴۷۸ دلار، قیمت طلا و سکه در بازار کاهش یافت.
هاشمی رفسنجانی: در انتخابات به مانور وحدت نیاز داریم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در انتخابات آینده نیاز به مانور وحدت همه‌جانبه داریم تا بتوانیم با تحقق عملی حماسه سیاسی، زمینه‌های اجرایی حماسه اقتصادی را نیز ایجاد کنیم.
نامزدی هاشمی یکی از بزرگترین اشتباهات سیاسی او خواهد بود دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: جبهه پیروان پس از بررسی‌های مختلف و متعدد من، آل‌اسحاق و متکی را از این گروه انتخاب کرده و به مرور زمان پورمحمدی و ابوترابی هم به ما پیوستند اما ما قبل از ثبت‌نام به کاندیدای واحد می‌رسیم.
قطعنامه جدید سازمان ملل علیه سوریهوزارت خارجه روسیه خبر داد پیش‌نویس قطعنامه جدیدی علیه سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل در حال آماده‌سازی است که مسکو با آن مخالفت خواهد کرد.
خواستگاری یک پیرزن از احمدی‌نژاد: مرا عقد کن و به تهران ببر! پیرزنی که در محل ورزشگاه به استقبال رئیس جمهور آمده بود به خبرنگاران گفت: فرزندم و همسرش در یک آتش سوزی جان خود را از دست دادند و حالا از رئیس جمهور می خواهم مرا عقد کند و با خود به تهران ببرد. این پیرزن این درخواست خود را خیلی جدی مطرح می کرد که موجب خنده خبرنگاران و سایر مردم شد.
حاشیه های کیهان از سفر احمدی نژاد به سمنان کیهان در شماره امروز خود حاشیه هایی از سفر دولت به سمنان منتشر کرد که در ادامه می خوانید: ¤ در سفر احمدی نژاد به سمنان تنها 8 تن از وزیران رئیس جمهور را همراهی کردند.
مرد 30 ساله مازندرانی در دریا غرق شد مرد 30 ساله بهشهری بر اثر غرق‌شدگی در دریا جان خود را از دست داد. به گزارش سلام شمال شامگاه دوشنبه مرد 30 ساله بهشهری در دریای زاغمرز این شهرستان غرق شد.
هنرنمایی تعزیه‌خوانان در بزرگ‌ترین یادواره شهدای مازندران برپایی تعزیه یکی از برنامه‌های یادواره شهدای منطقه کسلیان در مازندران بوده است تا از زبان هنر به بیان قداست شهید کربلا و شهیدان نظام اسلامی پرداخته شود.
1500 مربی قرآنی مازندران بازآموزی می‌شوند مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و خانه‌های قرآنی مازندران با اشاره به آماده شدن طرح‌ها و برنامه‌های سال جاری از بازآموزی مربیان قرآنی تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد.
بزرگداشت 230 شهید عملیات بیت‌المقدس با حضور سردار سلامی مسئول ستاد کنگره شهدای استان مازندران از برگزاری گرامیداشت 230 شهید مازندرانی عملیات بیت‌المقدس با یاد سرداران علیرضا و حمیدرضا نوبخت در دوازدهم اردیبهشت ماه سال‌جاری در بابلسر خبر داد.
هوای مازندران همچنان ابری استهواشناسی مازندران اعلام کرد: هوای مازندران همچنان ابری است و ناپایداری‌ها نیز تا روز جمعه ادامه دارد. به گزارش سلام شمال هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت جوی هوای استان مازندران در روز سه‌شنبه اعلام کرد: ناپایداری هوا در مازندران که از روز جمعه در مازندران آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.
آغاز جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: همه دلدادگان به ساحت علی بن موسی الرضا(ع) در سراسر کشور و جهان می‌توانند در هشتمین جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) شرکت کنند.
پارک 5 هزار متری در زیراب مازندران احداث می‌شود رئیس شورای اسلامی شهر زیراب با اشاره به برنامه‌های این شورا برای افزایش فضای سبز، گفت: پارک 5 هزار متری در شهر زیراب احداث می‌شود. به گزارش سلام شمال قاسم جند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه از رایزنی شورای اسلامی شهر زیراب برای افزایش فضای سبز شهر خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی دو نماینده سوادکوه در مجلس شورای اسلامی پارک 5 هزار متری در شهر زیراب احداث می‌شود.
سرپرست هیئت کبدی مازندران معرفی شد با استعفای خلیل انتظاری از ریاست کبدی مازندران، عباد دلیلی سرپرست هیئت کبدی مازندران شد. به گزارش سلام شمال حمیدرضا ادیب‌دومیرکلا بعدازظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه عباد دلیلی در حال حاضر به عنوان مربی در اردوی آمادگی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی کره جنوبی دعوت شد، اظهار داشت: دلیلی در تیم کبدی ساری مشغول فعالیت ورزشی است.
رشد 38 درصدی صدور سند مالکیت در مازندران مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه صدور سند مالکیت در مازندران در سال 91 نسبت به سال 90 از رشد 38 درصدی برخوردار بوده است، گفت: تاکنون بیش از 180 هزار فقره سند مالکیت در مازندران صادر شد.
کمیته استعدادیابی دوومیدانی مازندران تشکیل شد رئیس هیئت دوومیدانی مازندران از تشکیل کمیته استعدادیابی دوومیدانی مازندران خبر داد و گفت: برای شناسایی و جذب استعدادهای دوومیدانی تلاش می‌کنیم.
گردش مالی 412 میلیارد تومانی شیلات مازندران مدیرکل شیلات مازندران گفت: تولیدات شیلات مازندران در سال گذشته 412 میلیارد تومان گردش مالی داشته است. به گزارش سلام شمال حسن حبیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار کرد: امروزه بهره‌برداری از ظرفیت‌های شیلاتی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه در کشور مطرح است.
15 معدن غیرفعال در مازندران سلب صلاحیت شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از سلب صلاحیت 15 واحد معدن غیرفعال در این استان در سه سال گذشته خبر داد.
مازندران مجری نخستین جشنواره شعرخوانی رضوی کشور شد مدیر کانون پرورش فکری مازندران گفت: مازندران مجری برگزاری نخستین جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی ویژه کودک و نوجوان در کشور شد.
رشد 51 درصدی صادرات فرآورده های لبنی در مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی در سال 91 بیش از 50 درصد رشد داشته است.
برگزاری همایش رهروان یاس نبوی برای نخستین بار در کشور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برگزاری همایش رهروان یاس نبوی در شهرستان‌های استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.
عرصه چشمه «سورت» را نمی‌خواهیممدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه عرصه چشمه «سورت» را نمی‌خواهیم، گفت: آماده فنس‌کشی محیط چشمه آب معدنی سورت هستیم.
سفر علی لاریجانی به مازندران رئیس دفتر مجمع نمانیدگان مازندران از حضور علی لاریجانی در دوازدهمین سالگرد مرحوم عزت‌الله دامادی نماینده مردم ساری در مجلس خبر داد.
کاله مازندران 3 بازی تدارکانی با تیم ملی والیبال برگزار می‌کند تیم والیبال کاله مازندران برای آمادگی هر چه بیشتر در مسابقات قهرمانی والیبال باشگاه‌های مردان آسیا سه دیدار تدارکاتی و دوستانه را با تیم ملی والیبال بزرگسالان و زیر 23 سال برگزار می‌کند.
مرحله دوم المپیاد علمی دانش‌آموزی 10 اردیبهشت برگزار می‌شود رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران با اعلام اینکه 8 هزار و 894 مازندرانی در المپیاد علمی شرکت داشتند، گفت: مرحله دوم المپیاد علمی دانش‌اموزی 10 اردیبهشت برگزار می‌شود.
ظرفیت جذب فارغ‌التحصیل ماهر در مازندران وجود دارد مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ظرفیت جذب فارغ التحصیل دارای مهارت در مازندران وجود دارد. به گزارش سلام شمال علی بابایی کارنامی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران در ساری با اعلام اینکه حدود 9 ماه از مدت مدیریتم در این سازمان می‌گذرد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی فضای کسب و کار در برنامه کاری من و همکارانم قرار دارد.
واگذاری زمین برای پژوهشگاه گیاهان دارویی در مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: از سوی شورای شهر و شهرداری رینه دو قطعه زمین پنج و 15 هکتاری برای راه‌اندازی پژوهشگاه علمی و تحقیقاتی گیاهان دارویی به این دانشگاه اهدا شد.
حضور 5 کشتی‌گیر مازندرانی در رقابت‌های آسیایی دبیر هیئت کشتی مازندران از حضور پنج کشتی‌گیر مازندرانی در ترکیب تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا نوری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از حضور پنج کشتی‌گیر مازندرانی در ترکیب تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا خبر داد، اظهار داشت: این مسابقات که روزهای 28 فروردین تا دوم اردیبهشت در هند برگزار می‌شود، پنج کشتی‌گیر از مازندران در دو رشته آزاد و فرنگی به روی تشک می‌روند.
7 شخصیت علمی آلمان وارد مازندران شدندپرفسور سوخو برنده جایزه نوبل محیط زیست لحظاتی قبل در کجور مازندران حضور یافت. به گزارش سلام شمال پرفسور سوخو جایزه نوبل آلتر ناتیو را در سال‌های قبل کسب کرد.
وزیر نفت با اعتبار 2 میلیاردی گازرسانی به بابل موافقت کردرئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: وزیر نفت با اعتبار 2 میلیارد تومانی گازرسانی به بابل موافقت کرد. به گزارش سلام شمال حسین نیاز آذری اظهر مروز در نشست بررسی مشکلات شهرک صنعتی بابل کنار در شرکت اطلس برگ اظهار داشت: موفقیت‌های علمی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی کشور ما به برکت وجود حضرت فاطمه (س) است و استمرار این موفقیت‌ها منوط به پیروی از سیره ائمه اطهار است.
رشد 45 هزار نفری افراد بیمه شده در مازندرانمدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران از رشد 45 هزار نفری افراد بیمه شده در مازندارن خبر داد. به گزارش سلام شمال علی بابایی کارنامی بعدازظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران در ارتباط با پذیرش اسپانسری تیم‌های ورزشی توسط برخی فعالان تولیدکنندگان کالا گفت: تولیدکنندگان کالاها قبل از پذیرش هزینه تیم‌های ورزشی نسبت به ساماندهی و پرداخت حقوق کارکنان خویش اقدام کنند.
راه‌اندازی لیگ پینگ‌ پنگ در مازندران رئیس هیئت پینگ پنگ مازندران از برگزاری لیگ پینگ پنگ استان به منظور کشف استعداد و نخبه در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس زعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: این مسابقات در 2 بخش پسران و دختران با همت روسای هیئت‌ها برای توسعه و رشد پینگ‌پنگ در سطح استان برگزار می‌شود.
حضور رئیس مرکز مطالعات نیروی هوایی ارتش در مازندران رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک نیروی هوایی ارتش برای شرکت در سالگرد خلبان شهید فغانی در مازندران حضور یافت. به گزارش سلام شمال امیرسرتیپ خلبان حسین چیت فروش همرزم شهید بابایی و رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالگرد شهید فغانی در مازندران حضور یافت.
آماده میزبانی مسابقه پرسپولیس و سپاهان هستیم مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از ارائه پیشنهاد میزبانی فینام جام حذفی فوتبال کشور به فدراسیون خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد سعادتمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در صورت موافقت فدراسیون فوتبال آمادگی برگزاری فینال جام حذفی را داریم.
المپیاد علمی مجتمع‌های آموزشی آمل برگزار می‌شود معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آمل گفت: المپیاد علمی اختصاصی مجتمع‌های آموزشی و پرورشی برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال اسدالله مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به رتبه نخست شهرستان آمل در مجموع سه دوره تحصیلی اظهار داشت: مرحله اول آزمون المپیاد علمی اسفند 91 در سطح مجتمع‌های آموزشی و پرورشی برگزار شد و 357 دانش‌آموز آملی جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردند.
تربیت جنسی کودکان باید از 1.5 سالگی شروع شود مشاور عالی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تربیت جنسی کودکان باید از 1.5 سالگی شروع شود. به گزارش سلام شمال دوره آموزشی تربیتی مسائل جنسی ویژه دانش‌آموزان دوره دبستان در یکی از مدارس شهرستان ساری با حضور اسحاقی مشاور عالی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.
ساختار خانه مطبوعات گیلان نیازمند تغییر است مدرس روزنامه‌نگاری با بیان اینکه حس بی‌اعتمادی در خانه مطبوعات گیلان وجود دارد، گفت: خانه مطبوعات گیلان شناسنامه قابل دفاعی ندارد و ساختار آن نیازمند تغییر است.
فرهنگ گیلان مبتنی بر آزاداندیشی است شهردار رشت با بیان اینکه گیلان منشٱ تولید هنر در دنیا بوده است، گفت: این امر نشان‌دهنده توانایی گیلان در فرهنگ مبتنی بر آزاداندیشی و تحقق‌خواهی است.
خرید 23 هزار تن کود شیمیایی گیلان مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید 23 هزار تن کود شیمیایی در فصل زراعی جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال ضیا فیض‌پور در جلسه تعاون روستایی استان با اشاره به خرید میزان کود شیمیایی در این نهاد، اظهار کرد: با آغاز فصل زراعی در سال جاری مقدار 23 هزار و 393 تن انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی از کشاورزان خریداری شد.
تعطیلی 5 کشتارگاه سنتی دام گیلان مدیرکل دامپزشکی گیلان از تعطیلی پنج کشتارگاه صنعتی دام رودسر، چابکسر، کلاچای، املش و لنگرود خبر داد. به گزارش سلام شمال سهراب عاقبتی ظهر امروز در جلسه دامپزشکی این شهرستان با اشاره به افتتاح کشتارگاه صنعتی دام لنگرود اظهار کرد: به‌زودی با افتتاح کشتارگاه صنعتی دام دیلم شرق در لنگرود تعداد پنج کشتارگاه سنتی رودسر، چابکسر، کلاچای، املش و لنگرود در شرق گیلان تعطیل می‌شوند.
اجرای 10 طرح تولید اوراق فشرده در گیلان رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای 10 طرح بزرگ تولید انواع اوراق فشرده در استان خبر داد.
آغاز نام‌نویسی کاندیداهای شوراهای گیلان معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از آمادگی 100 درصدی این استان برای برگزاری انتخابات خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد اکبرزاده پیرامون موضوع انتخابات، اظهار کرد: از امروز 26 فروردین نام‌نویسی انتخابات شوراهای اسلامی و روستا آغاز می‌شود و به مدت هفت روز تا اول اردیبهشت ادامه می‌یابد.
فعالیت 35 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات گیلان مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان از فعالیت بالغ بر 35 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کبری مهرورز صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی شوراهای شهر و روستاهای استان، اظهار کرد: امسال تمام مراحل انتخابات مجهز به امضای الکترونیکی است.
حضور شهرداری لاهیجان در نمایشگاه شهرداری‌های کشور نمایشگاه روابط عمومی شهرداری‌های کشور با حضور شهرداری لاهیجان از 27 فروردین جاری به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود.
سرمایه‌گذاری 131 میلیارد ریالی در منطقه آزاد انزلی مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی از ثبت 171 شرکت با سرمایه 131 میلیارد ریال در سال گذشته در این منطقه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید رحیمی امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذار در این منطقه اظهار کرد: از سال 84 تاکنون 629 شرکت با سرمایه ثبتی هزار و 803 میلیارد ریال در این منطقه ثبت شده است.
اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات املش معرفی شدند اعضای هیئت‌های اجرایی چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخش‌های مرکزی و رانکوه املش از بین معتمدان محلی معرفی شدند.
راهیابی 6 ورزشکار گیلان به تیم ملی راگبی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان از راهیابی 6 ورزشکار گیلانی به اردوی انتخابی تیم ملی راگبی کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری امروز در جمع اعضای انجمن راگبی گیلان، اظهار کرد: با اعلام کادر فنی تیم ملی راگبی ایران، زبده‌ترین ورزشکاران این رشته به اردوی آماده‌سازی و انتخابی تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد شش ورزشکار گیلانی هستند.
فعالیت‌های فرهنگی گیلان ساماندهی ‌شود معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان ، ساماندهی و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلف استان را مورد تاکید قرار داد. به گزارش سلام شمال احمد علی‌اکبری امروز در جمع کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت در ایام تابستان، اظهار کرد: فضای عمومی جامعه باید برای ارتقای فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مهیا شود.
رژه نیروهای مسلح در رشت فرمانده پادگان نیروی زمینی منجیل از رژه نیروهای مسلح به صورت تانک در 29 فروردین ماه جاری در شهر رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد رستم‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام فاطمیه (س) و تبریک فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش اکنون در وضعیت بسیار خوب و اثرگذار است.
راهیابی معصومی به اوکراین رئیس هیئت کشتی گیلان گفت: فردین معصومی پس از موفقیت در مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد کشور راهی مسابقات بین‌المللی اوکراین می‌شود.
ثبت نام 23 نفر در شهرستان رشتفرماندار رشت گفت: در نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان رشت تعداد 23 نفر ثبت نام کردند که 16 نفر از رشت بودند.
اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در گیلان فرمانده مرزبانی گیلان از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید یوسف مرتضوی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به فعالیت‌های مرزبانی گیلان در سال جاری اظهار کرد: امسال کنترل مرزها و پوشش خلاء‌های مرزی در استان در دستور کار است.
تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراها در رشت فرماندار رشت از معرفی معتمدان محلی و تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراها در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تشکیل هیئت‌‌های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان اظهار کرد: فرمانداری رشت آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد.
پیکر دو شهید گمنام در لاهیجان به خاک سپرده شد پیکر مطهر دو شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تشییع و به خاک سپرده شد. به گزارش سلام شمال پیکر دو شهید گمنام ظهر امروز با حضور جمع زیادی از عزاداران فاطمی از میدان پاسداران این شهر به طرف محوطه دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان تشییع و به خاک سپرده شدند.
تجمع عزاداران فاطمی در رشت تجمع بزرگ عزاداران فاطمی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد. به گزارش سلام شمال در سالروز شهادت دختر گرامی پیامبر (ص) حضرت فاطمه (س) مراسم عزاداری باشکوه با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در میدان شهدای ذهاب رشت در حال برگزاری است.
افتتاح 5 بیمارستان در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بهره‌برداری پنج بیمارستان استان تا تابستان سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، اظهار کرد: امسال باید سالی برای توسعه رفاه و سلامت مردم باشد.
پیکر 2 شهید گمنام در دانشگاه آزاد لاهیجان خاکسپاری می‌شود دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در دانشگاه آزاد لاهیجان خبر داد.
راهیابی بانوی فوتسالیست گیلان به تیم ملی نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال گیلان گفت: بانوی فوتسالیست گیلانی به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان کشور راه یافت.
تشکیل ستاد انتخاباتی در رودسر فرماندار رودسر از تشکیل ستاد انتخاباتی این شهرستان در 26 فروردین جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال رضا دوست‌جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی چهارمین دوره انتخابات شهر و روستا آغاز شده است، اظهار داشت
اهدای 115 برگ سند تاریخی به سازمان اسناد ملی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای 115 برگ سند تاریخی استان مربوط به دوره‌های قاجاریه و پهلوی نخست و دوم توسط یک شهروند رشتی به این سازمان خبر داد.
احداث 70 درصد خزانه برنج در لنگرود مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از احداث بالغ بر 70 درصد خزانه برنج در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به انجام خزانه‌گیری برنج در سال جاری، اظهار کرد:
اعضای هیئت اجرایی انتخابات آستارا و لوندویل معرفی شدند رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آستارا و لوندویل از معرفی اعضای هیئت اجرایی انتخابات بخش مرکزی آستارا و لوندویل خبر داد.
احداث آزمایشگاه نانو فناوری واحد رشت اعتبار می‌خواهدعضو هیئت علمی گروه آموزشی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: احداث آزمایشگاه تحقیقاتی نانو فناوری واحد رشت نیازمند تامین بودجه استانی است.
اختصاص 63 میلیارد تومان کمک دولت به صنعت چای نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: دولت از محل یارانه 30 میلیارد تومان و 33 میلیارد تومان نیز از محل واردات چای به منظور کمک به صنعت چای در نظر گرفته است.
میزبانی هیئت فاطمیون رشت از پیکر شهید گمنام مسئول هیئت فاطمیون رشت از میزبانی این هیئت از پیکر مطهر یک شهید گمنام خبر داد. اصغر اسدپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه تب و تاب وصف‌ناپذیری از پذیرایی شهید گمنام در هیئت فاطمیون وجود دارد، اظهار کرد: بچه‌های هیئت فاطمیون بی‌صبرانه منتظر حضور شهید گمنام در هیئت هستند.
فوتبال گیلان می‌تواند به جایگاه اصلی خود بازگردد مدافع تیم فوتبال داماش گیلان گفت: فوتبال گیلان با یک بسترسازی مناسب می‌تواند به جایگاه اصلی و پرفروغ خود در سال‌های گذشته بازگردد.
89 نفر داوطلب انتخابات شوراها در گلستان شدند رئیس ستاد انتخابات گلستان از کاندیداتوری حدود 89 داوطلب انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در گلستان در نخستین روز مهلت قانونی آن خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: از تعداد 89 داوطلب ثبت‎نام شده، تعداد 54 نفر در پیشخوان دولت و 35 نفر نیز به طور مستقیم در فرمانداری و یا بخشداری ثبت‎نام کردند.
شهرداری‌ گنبدکاووس شهرداری برتر گلستان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از معرفی شهرداری‌ گنبدکاووس شهرداری برتر استان در سال 1391 خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سیدمحمدرضا سیدالنگی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از تاریخ 17 دی الی 18 بهمن ارزیابی عملکرد 26 شهرداری استان در سال 1391 براساس شاخص‌های نظام ارزیابی عملکرد سالانه شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت
سپاه گلستان جزو استان‎های برتر کشور در «حماسه اقتصادی» استمسئول جامعه زنان سپاه نینوا گلستان گفت: بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان جزو استان‎های برتر کشور در زمینه «حماسه اقتصادی» است. به گزارش سلام شمال خدیجه شکی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد هفته زن استان گلستان اظهار داشت: سپاه نینوا گلستان با استفاده از همه توانمندی‎های موجود در تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای «حماسه اقتصادی» استفاده کرده است.
شورا در 26 شهر و 928 روستا گلستان تشکیل می‎شود معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: تعداد شهرهایی که شورای اسلامی شهر در آنها تشکیل می‎شود 26 شهر و تعداد روستاهای دارای شورای اسلامی روستا 928 روستا است.
ساختمان اوقاف گرگان افتتاح رسمی می‎شود رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از تفکیک و افتتاح رسمی ساختمان این اداره با حضور مسئولان استانی و کشوری در این شهرستان خبر داد.
تنها 10 درصد خبرنگاران گلستان پرونده خود را تکمیل کردند مدیر خانه مطبوعات گلستان با بیان اینکه تاکنون تنها 10 درصد خبرنگاران استان نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کرده‌اند از وضعیت موجود به شدت انتقاد کرد.
صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گلستان برگزار شد به مناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان با حضور استاندار گلستان برگزار شد.
کاهش 7 درصدی صید ماهیان استخوانی در گلستانمعاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان از کاهش هفت درصدی میزان صید ماهیان استخوانی نسبت به سال گذشته خبر داد. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، محسن یحیایی از پایان فصل صید ماهیان استخوانی در این استان خبر داد و اظهار داشت: فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان از 20 مهر ماه آغاز شده و 22 فروردین ماه پایان یافت.
حمایت مالی از بخش معدن گلستان مهمترین خواسته است استاندار گلستان گفت: پشتیبانی و حمایت مالی از بخش معدن و صنایع معدنی استان با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه این بخش از مهمترین انتظارات استان از کارگروه کشوری توسعه معادن است.
40 هزار گلستانی برای برگزاری انتخابات فعالیت می‎کنند رئیس ستاد انتخابات استان گلستان از فعالیت 40 هزار نفر برای برگزاری انتخابات در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ علیرضا جمشیدی در تشریح روند برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از تاریخ 26 فروردین تا اول اردیبهشت ماه به مدت هفت روز در فرمانداری‎ها و بخشداری‎ها انجام خواهد شد.
اعزام دانش‌آموزان نخبه بسیجی گلستانی به حج عمره مدیر منابع انسانی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گلستان از اعزام دانش‌آموزان نخبه بسیجی این استان به حج عمره خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا استان گلستان، سید مجتبی کریمی اظهار داشت: تعداد پنج نفر از دانش‌آموزان نخبه بسیجی در فروردین ماه سال 1392 به حج عمره دانش‌آموزی اعزام می‌شوند.
گرگان از حوادث رانندگی احساس خطر می‎کندطی ماه‎های گذشته در شش ماهه دوم سال 1391 و روزهای گذشته مردم گرگان شاهد حوادث رانندگی ناگواری بودند که در سه فقره پنج نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر در این حوادث مصدوم و مجروح شدند.
تشییع پیکر شهید گمنام در موج عشق و ارادت مردم گلستان مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید سرافراز کشورمان، یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس امروز در موجی از عشق و ارادت مردم در دانشگاه جامع گلستان انجام شد.
امسال، سال پرخبری برای خانه مطبوعات گلستان خواهد بود مدیر خانه مطبوعات گلستان گفت: کارهای بر زمین مانده زیادی در حوزه خبرنگاری و مطبوعات استان وجود دارد که تلاش خواهیم کرد جامعه رسانه‎ای، روزهای پربارتری شاهد باشند و قطعاً 1392 سال پرخبری برای خانه مطبوعات گلستان خواهد بود.
325 واحد صنعتی گلستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: تعداد 325 واحد صنعتی استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند تا بتواند نقش برجسته خود را در این زمینه ایفا کند. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، رمضانعلی سنگدوینی از اجرای بیش از 600 کیلومتر شبکه گاز در سال گذشته در سطح استان خبر داد،
برگزاری نخستین دوره نمایشگاه گل و گیاه و صنایع وابسته در گرگانمدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه گل و گیاه و صنایع وابسته در گرگان خبر داد.
تشدید بارندگی‎ و کاهش نسبی دما در گلستان مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش هواشناسی استان و کشور با ورود سامانه ناپایدار به سواحل شمالی، بارندگی‌های کنونی در استان تشدید خواهد شد.
گلستان میزبان یک لاله فاطمی استهمزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، عطر لاله‎ای گمنام در فضای گلستان پیچیده و مورد اسقبال مردم شهیدپرور گلستان قرار خواهد گرفت. به گزارش سلام شمال مراسم استقبال این شهید گمنام از سمت میدان بسیج شهرستان گرگان به سمت میدان وحدت انجام خواهد گرفت.
بهره‎برداری 13 هزار واحد مسکن مهر در گلستان سرپرست راه و شهرسازی گلستان از افتتاح 13 هزار واحد مسکن مهر همزمان با سفر ریاست جمهوری به این استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.
طبیعت بهاری استان گلستان تصاویر گلستان + تصاویر شمال + مناظر شمال + مناظر گلستان + گزارش تصویری + اخبار شمال + اخبار گلستان
«میز خدمت» در ارشاد گلستان راه‌اندازی شد معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه دسترسی سریع و آسان به خدمات حق مسلم ارباب رجوع است، از تشکیل «میز خدمت» در این اداره کل خبر داد.
شهرداری گرگان باید تصفیه مدیریتی شودکم‎کم به روزهای انتخابات نزدیک می‎شویم و جدی شدن تنور انتخابات در میان احزاب و گروه‎های مختلف سیاسی سبب شد تا نگاهی موشکافانه به آخرین تحولات و عملکردهای کرسی‎نشینان دوره سوم شورای اسلامی شهر گرگان داشته باشیم.
نصب 43 دوربین ترافیکی جدید در سطح شهر گرگان مدیر مرکز کنترل ترافیک و حمل و نقل شهرداری گرگان گفت: با نصب 43 دوربین کنترل هوشمند جدید، اعمال قانون در سطح شهر گرگان افزایش می‌یابد.
برگزاری همایش رهپویان ولایت با اجتماع بزرگ بانوان در گلستان رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از برگزاری همایش رهپویان ولایت با اجتماع بزرگ بانوان به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در این شهرستان خبر داد.
گلستان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری روستایی را دارد مسئول واحد فرهنگی و اجتماعی دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: با توجه به قابلیت های طبیعی، فرهنگی و تاریخی روستاهای گلستان، این استان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری روستایی ایران را دارد.
گزارش تصویری صید ماهی در میانکالهگزارش تصویری صید ماهی در میانکاله
حمایت از طرح‌های زودبازده در راستای تولید ملی در گلستان مسئول بسیج سازندگی استان گلستان گفت: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری از طرح‌های زودبازده و مفید در راستای تولید ملی حمایت‌های لازم را به عمل آوریم.
اردوهای جهادی در گلستان رشد بسیار خوبی داشته است فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اردوهای جهادی در استان گلستان طی سال 1391 رشد بسیار خوبی داشته است.
تشریح برنامه‎های روز ارتش در گلستان ارشد نظامی ارتش در استان‎های مازندران و گلستان در تشریح برنامه‎های روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گلستان گفت: نمایش توان رزمی و رژه نیروهای مسلح در 29 فروردین، از مهمترین برنامه‎های روز ارتش در سراسر کشور از جمله گلستان است.
گلستان بعد از خوزستان کمترین میزان تصادفات را داشت جانشین فرماندهی انتظامی گلستان گفت: استان گلستان بعد از خوزستان بیشترین کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته را در طرح نوروزی داشته است.

اخبار ایران و شمال

ضعف دولت نهم و دهم قانون ناپذیری است
کاهش قیمت سکه و دلار در بازار
هاشمی رفسنجانی: در انتخابات به مانور وحدت نیاز داریم
نامزدی هاشمی یکی از بزرگترین اشتباهات سیاسی او خواهد بود
قطعنامه جدید سازمان ملل علیه سوریه
خواستگاری یک پیرزن از احمدی‌نژاد: مرا عقد کن و به تهران ببر!
حاشیه های کیهان از سفر احمدی نژاد به سمنان
زیباکلام: اصلاح‌طلبان بر هاشمی اجماع کنند
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور
توقعات مردم از رئیس جهمور آینده چیست؟
قتل پدر و مادر به دست دختر ۱۸ ساله
ریاست ‌جمهوری امانت است نه لقمه شیرین
عکس / همراهی مشایی با رئیس جمهور در سفر سمنان
منتظر اعلام نظر خاتمی برای حضور در انتخابات هستیم
نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)
هاشمی و حسن روحانی در زمان جنگ (عکس)
ظلم است که همه اصلاح‌طلبان چوب فتنه‌گران را بخورند
انتقاد آیت الله صافی از گرانی و کمبود دارو
وزیر اطلاعات دولت خاتمی ، کاندیدای هاشمی را معرفی کرد
اعتراض دفتر هاشمی به اظهاراتی درباره حذف او از نماز جمعه تهران
حضور فرزندان هاشمی در نشست انتخاباتی حسن روحانی
زاکانی: هاشمی و خاتمی کشور را به ناکجا آباد بردند
قیمت سکه، طلا و دلار در بازار
تشکیل 30 دانشگاه ویژه خواهران و برادران در کشور
اقدام بی سابقه وزارت آموزش و پرورش در آستانه انتخابات
گزارش تصویری اولین نشای مکانیزه برنج در مازندران
گزارش تصویری سفر رئیس جمهور به سمنان
یارانه 250 هزار تومانی در صورت اجرای کامل هدفمندی یارانه‌ها
گزارش تصویری تالاب میانکاله
نتایج آزمون استخدامی مازندران

RSS Feed of this section

فرماندار جدید سوادکوه شمالی باید پیگیر باشد
تعیین تکلیف محوری‌ترین پروژه شمال ایران
احداث قطار شهری از ساری تا دریا مطالعاتی شود
شکوفه‌های شفابخش بهارنارنج به شمال رسید
زلزله‌های مکرر و ضرورت آمادگی مسئولان و مردم
اخذ 6 سند موقوفات در بابلسر

RSS Feed of this section



اخبار برگزیده ایران و شمال

نتایج آزمون استخدامی مازندرانمعاون توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران گفت: جواب آزمون استخدامی استانداری تا اواخر فروردین اعلام می‌شود. به گزارش سلام شمال احمد جمشیدی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی پژوهشی، فناوری و تحول اداری در استانداری مازندران اظهار داشت: تمام دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش سازمان صنعت و معدن و تجارت مشخصا نسبت به پژوهش درگیر هستند.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز -وقوع زمین‌لرزه‌ای با قدرت 1/6 ریشتر در بوشهر ؛32 کشته و بیش از 850 زخمی -انتقاد آیت‌ا... هاشمی از اظهارات نابخردانه درباره بحران کره -فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:دستورالعمل جدید گشت‌ارشاد در سال 92 -وزارت اطلاعات مطرح کرد:برخورد قاطع وزارت اطلاعات با هرگونه فتنه احتمالی
وقوع زمین لرزه هایی در کیاسر مازندران به گفته مردم منطقه، این زمین لرزه تا اطراف جنوب ساری را لرزانده و برخی مناطق سمنان نیز با وقوع این زمین لرزه هراسان شدند.
امتحانات خرداد مدارس به اردیبهشت ماه افتاد وی در ادامه از آغاز بارگذاری سوالات امتحانات نهایی در سامانه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه از دو سال گذشته سوالات امتحانات نهایی به صورت نرم‌افزار به مراکز استان‌ها ارسال می‌شود، بارگذاری سوالات در این سامانه و همزمان با آن بارگذاری رمز سوالات آغاز شده است.
وضعیت بازار رایانه و لپ‌تاپکمیجانی همچنین عنوان کرد: اگرچه ممکن است اتاق مبادلات ارزی این گونه توجیه کند که ثبت سفارش‌ها صورت می‌گیرد اما درنهایت ملاک، دریافت وجه است و در شرایطی که وجه دریافت نشود حتی اگر 10 هزار ثبت سفارش صورت گرفته باشد ارزش چندانی ندارد.
تصاویر هدفدار رسانه‌های عربی از اولین سفر ایرانی ها به مصر برخی رسانه‌های عربی از جمله مصری الیوم و الوطن به صورت هدفدار برخی تصاویر اولین گروه گردشگران ایرانی در مصر را منتشر کرده‌اند.
تصویری واضح از عمق فاجعه زلزله بوشهر زلزله بوشهر + حوادث ایران + اخبار حوادث
اعلام آمادگی 30 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری جانشین معاون اجرایی امور انتخابات شورای نگهبان گفت: 30 نفر برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند. به گزارش سلام شمال محمدرضا میرشمسی پیش از ظهر امروز در همایش آمورشی توجیهی هیئت‌های نظارت بر انتخابات در استان مازندران با تسلیت ایام شهادت بانوی بزرگوار اسلام اظهار داشت: در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری، کسانی که خود را از قانون جدا و بین خودشان و نظام شکاف ایجاد کردند زمینه حضور ندارند.
اجرای طرح پزشک خانواده در 10 استان کشور/
تعداد صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد جانشین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: تعداد صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری در کشور مشخص شده و اطلاعات آن در دست وزارت کشور است.
آیا دولت توان افزایش 25 درصدی حقوق‌ها را دارد؟ چیزی که دولت در بودجه ارائه داده، میزان افزایش ۲۰ درصد بوده، به گونه‌ای که حتی از قبل نیز بحث‌هایی در کمیسیون اقتصادی در این زمینه مطرح بوده که با معاونت راهبردی دولت حتی با مبالغ ۲۲ و ۲۳ درصد هم موافق نبوده است. ولی الان دولت اصرار به افزایش۲۵ درصد‌ی حقوق را دارد، که باید منابع آن مشخص باشد و این گونه نباشد که دولت توان پرداخت آن را تا پایان سال نداشته باشد
تخمدان مصنوعی ساخته شد محققان آمریکایی موفق به تولید تخمدان مصنوعی با قابلیت ترشح هورمون های جنسی در سطح تخمدان طبیعی شدند.
نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی نرخ دلار امروز در مرکز مبادلات ارزی کشور 24 هزار و 710 ریال، یورو 32 هزار و 242 ریال معامله می‌شود که در مقایسه با روز گذشته افزایش قیمت داشته اما پوند انگلیس با کمی کاهش 37 هزار و 719 ریال معامله می‌شود.
احمدی نژاد: اینطور نمی شود دنیا را اداره کردرئیس جمهور خطاب به برخی سران کشورهای غربی گفت: اینطور نمی شود دنیا را اداره کرد که چند نفر بگویند ما صاحب دنیا هستیم و ما می گوییم که کدام ملت چه داشته باشند و کدام ملت چه نداشته باشند، مگر شما چه کسی هستید؟!
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-درنشست خبری سخنگوی قوه قضائیه تشریح شد: جزئیات پرونده‌های مهم -دعوت شورای هماهنگی برای حضور در انتخابات شوراها؛چراغ اصلاح‌طلبان روشن شد -مشایی در جمع وزرا و استانداران مطرح کرد:محبوبیت دولت و احمدی‌نژاد در بالاترین سطح -ازدواج زنان‌ ایرانی با مردان‌ خارجی‌با اجازه‌ دولت
یارانه فروردین امشب واریز می شود به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، یارانه نقدی مرحله بیست و ششم مربوط به فروردین ماه ساعت 24 امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز و فردا چهارشنبه قابل برداشت خواهد بود.
هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت اولین برنامه ۹۰ در سال 92 از ساعت ده و چهل و پنج دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، به مانند همیشه، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته سی ویکم لیگ بر‌تر و مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال و حاشیه آن پرداخت.
هشدار: شیوع MS در میان نوجوانان از علائم اصلی این بیماری می‌توان به کرختی و سستی دست و پا نیز اشاره کرد. یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری ms درمان قطعی ندارد و جدیداً گریبان گیر جوانان کم سن و سال می شود.
جزئیات ثبت نام در کاروان های حج تمتع امسال اصل و کپی قبض ودیعه گزاری حج تمتع، اصل شناسنامه به انضمام تصویر تمام صفحات آن،‌ اصل کارت ملی به انضمام تصویر آن و 2 قطعه عکس 4×6 مطابق عکس گذرنامه یا تصویری که ۶ ماه از تاریخ آن نگذشته باشد از جمله مدارک جهت ثبت نام است.
آینده داوطلبان کنکور در سال های 93 و 98رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با اشاره به تازه ترین تصمیم گیریها در خصوص تکلیف پذیرش دانشجو در سال 93، از برگزاری کنکور و اعمال سابقه تحصیلی خبر داد.
حداقل حقوق کارمندان 490 هزار تومان شد حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1392 به میزان 25 درصد (25%) نسبت به سال 1391 افزایش می‌یابد.
کشف دو گروه خونی جدیددر واقع به جز گروه‌های A، B، AB و O گروه‌های خونی دیگری نیز وجود دارند که به نسبت این چهار گروه کمیاب‎ترند و معمولا نام افرادی را به خود می‌گیرند که در بدن آن‌ها جاری بوده و سپس کشف شده‌اند
قیمت انواع خودرو در بازارقیمت انواع خودرو در بازار
عکس جالب احمدی‌نژاد و کواکبیاندر این عکس محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور فعلی کشورمان و مصطفی کواکبیان یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری دیده می‌شوند.
سخنان احمدی نژاد در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس رییس جمهور گفت: تعهد مشترک ما خدمت به کشور، ارزش های الهی و حرکت در خط ولایت و امامت بوده و این رمز موفقیت، ماندگاری و عزت است. ؛ دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه (یکشنبه) در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن سال نو و نوروز و اظهار امیدواری از اینکه سال جدید سالی سرشار از عزت، موفقیت، سلامتی و پیشرفت برای ملت‌ ایران و همه ملت‌ها باشد،
پیام رئیس جمهور به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید طوسی غیرت مثال‌زدنی‌ شهید طوسی در تاریخ انقلاب ماندگار شد آن سردار سروقامت عرصه ایمان و شهادت که قلب پاکش مالامال از عشق به ولایت و رهبری امت اسلامی بود، تنها نمونه ای از عزم و اراده پولادین دلیرمردان و شیرزنان دیار علویان است
قیمت انواع موبایل در بازار قیمت انواع موبایل در بازار
ابعاد شخصیتی احمدی نژاد در آینده بیشتر شناخته خواهد شدسید حسن موسوی در دیدار نوروزی با معاونین و مدیران دفتر رئیس جمهور گفت : احمدی نژاد به لحاظ معنوی، ولایتمداری و مدیریت اجرایی یک شخصیت استثنایی است که بدون تردید در آینده ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر شناخته خواهد شد.
ولایتی: توقف غنی سازی در دولت اصلاحات تدبیر رهبری بود مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با تاکید بر اینکه هم توقف و هم تاکید بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای که در دولت گذشته و این دولت تجربه شده است با تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفته است افزود: تجربه نشان داده که در موضوع توقف فعالیت ها غربی ها با جمهوری اسلامی صادق نبوده اند و خواسته های ما را تامین نکرده اند.
مصباحی مقدم: رشد اقتصادی ایران صفر است رئیس کمیسیون تلفیق گفت: پیشنهاد دولت برای ارز تک‌نرخی در سال ۹۲ در لایحه بودجه ارائه شده است.
تدوین برنامه 5 ساله کانون پرورش فکری مازندران مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران تدوین شد.
کاهش دمای هوا در مازندران هواشناسی مازندران از کاهش دمای هوا در استان طی امروز و روزهای آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال هواشناسی مازندران، وضعیت هوای مازندران در 24 ساعت آینده را به شکل نیمه ابری اعلام کرد.
هفت‌تپه؛ دانشگاه معرفت و محبت بهرام حمیدی به عنوان خبرنگار دفاع مقدس در بیان ناگفته‌های جنگ، هفت‌تپه را دانشگاه معرفت و محبت می‌داند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، هفت تپه یعنی دانشگاه، دانشگاه معرفت، دانشگاه اخلاق، دانشگاه ایستادگی، محبت و مهربانی، دانشگاهی که رزمنده با خلق و خو و فرهنگ کل مردم مازندران آشنا می‌شد.
برگزاری نخستین جشنواره شعر مازندرانی خلیج فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نخستین جشنواره شعر مازندرانی با عنوان خلیج فارس در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: نخستین جشنواره شعر مازندرانی با عنوان خلیج فارس برگزار می‌شود.
برخورد با بخشداران زمین فروش در مازندران امام جمعه بابل با انتقاد از اینکه بعضی از بخشداران مازندران با بهانه اجرای پروژه اقدام به زمین فروشی می‌کنند، گفت: با بخشداران زمین فروش برخورد جدی شود.
همایش رهروان یاس نبوی در مازندران برگزار می‌شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:‌ همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان برای نخستین بار در 15 بقعه متبرکه این استان در عصر سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود.
پژوهش‌سرای فیزیک جویبار 1000 عضو دارد مدیر آموزش و پرورش شهرستان جویبار گفت: پژوهش‌سرای فیزیک دانش آموزی جویبار یک‌هزار عضو دارد. به گزارش سلام شمال سید محمدعلی میری بعدازظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران درباره برگزاری نخستین همایش ملی فیزیک دانش‌آموزی اظهار داشت: اقدامات برای برگزاری نخستین همایش فیزیک دانش‌آموزی در شهرستان جویبار برای سال 91 در این شهرستان کلید خورد.
اجرای طرح کامل پزشک خانواده از اول اردیبهشت در مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اجرای طرح کامل پزشک خانواده از اول اردیبهشت در مازندران اجرا می‌شود. به گزارش سلام شمال محمد مهدی ناصحی ظهر امروز در همایش استانی سلامت که در سالن آمفی تئاتر هلال احمر استان برگزار شد با تاکید بر اینکه در سالی که مزین به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است
5 والیبالیست کاله به کمیته انضباطی فراخوانده شدند پنج نفر از بازیکنان و عوامل تیم والیبال کاله مازندران برای بررسی پرونده درگیری بازی نخست پلی‌آف لیگ برتر گذشته این تیم مقابل پیکان تهران به کمیته انضباطی فدراسیون والیبال فرا خوانده شدند.
مازندرانی‌ها 220 مقاله به همایش ملی فیزیک ارسال کردند دبیر نخستین همایش ملی فیزیک دانش‌آموزی ایران گفت: مازندرانی‌ها 220 مقاله به همایش ملی فیزیک دانش‌آموزی ارسال کردند. به گزارش سلام شمال رقیه حسین پور بعدازظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران در جویبار با اعلام اینکه نخستین همایش فیزیک دانش‌آموزی در روز 29 فردین ماه در جویبار برگزار می‌شود اظهار داشت:
احمدی‌نژاد دستور ساخت پروژه راه تنکابن ـ قزوین را صادر کرد عملیات اجرایی پروژه راه تنکابن‌‌ ـ قزوین با حضور رئیس جمهور آغاز شد. به گزارش سلام شمال عملیات اجرایی پروژه راه تنکابن به قزوین دقایقی قبل با رمز «یا زهرا(س)» و «یا مهدی(عج)» با حضور رئیس جمهور آغاز شد.
درخشش کشتی‌گیران مازندرانی در انتخابی تیم ملی دبیر هیئت کشتنی مازندران از درخشش کشتی‌گیران نوجوان فرنگی‌کار مازندرانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا نوری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از درخشش کشتی‌گیران نوجوان فرنگی‌کار مازندرانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی خبر داد.
کاله مازندران راهی اردوی آماده‌سازی شدتیم والیبال کاله مازندران در حالی امروز برای برگزاری اردوی آماده‌سازی قبل دیدارهای آسیایی راهی تهران شد که بازیکنان ملی‌پوش آن روزهای آینده به تیم ملحق می‌شوند و ناسازگاری‌های فدراسیون والیبال با تیم‌های خصوصی همچنان ادامه دارد.
تصمیم‌گیری در مورد آغاز لیگ جدید فوتبال مازندران طی هفته آینده نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: هفته آینده با حضور نماینده باشگاه‌ها در مورد آغاز فصل جدید لیگ فوتبال استان تصمیم‌گیری می‌شود. به گزارش سلام شمال محمدهادی خلردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: تصمیم‌گیری در مورد لیگ فوتبال باشگاه‌های استان زیر نظر مستقیم هیئت فوتبال مازندران برای بالابردن سطح کیفی این دوره از رقابت‌ها انجام می‌شود.
آزادراه تهران – شمال به ‌زودی روشن می‌شود وزیر راه و شهرسازی گفت: روشنایی مسیر قطعه چهارم آزاد راه تهران ـ شمال ظرف 15 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد و به‌زودی مرحله بعدی آسفالت انجام می‌شود.
ثبت کمترین سوانح رانندگی در مازندران سخنگوی اداره کل راه و شهرسازی مازندران از ثبت کمترین سوانح رانندگی در مازندران طی تعطیلات نوروزی خبر داد. به گزارش سلام شمال سید حمید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی مازندران در ایام نوروز اقدامات بسیار گسترده‌ای در زمینه راهداری در سطح محورها انجام داده
حذف تمام قراردادهای درمانی بیمه از ماه آینده در مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تمام قراردادهای درمانی بیمه در مازندران از ماه آینده حذف و مراجعه به پزشک باید از طریق پزشک خانواده و یا آزاد باشد.
بزرگداشت ایام فاطمیه با حضور فرزند کافی در ساری با حضور فرزند حاج احمد کافی مراسم ایام فاطمیه در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران به مدت پنج شب در ساری برگزار می‌شود.
ستاد سفر مازندران بالاتر از سایر استان‌ها قرار گرفت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: مازندران در امور مربوط به سفر یک سر و گردن بالاتر از همه استان‌ها بود. به گزارش سلام شمال سیف‌الله فرزانه ظهر امروز در نشست تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری‌های مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران، اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفر مازندران هم به لحاظ پوشش خبری و هم از منظر ارائه خدمات، بهتر از سایر استان‌ها ظاهر شد.
حضور 3 کشتی‌گیر مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا نایب رئیس هیئت کشتی مازندران از حضوز سه کشتی‌گیر فرنگی کار مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا خبر داد. به گزارش سلام شمال سلمان قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا که روزهای 28 تا 31 فروردین به میزبانی دهلی نو در هند برگزار می‌شود، سه کشتی‌گیر مازندرانی در ترکیب تیم ملی برای کسب مدال روی تشک می‌روند
برپایی کلاس استعدادیابی مربیگری در ساری دبیر هیئت فوتبال ساری از برگزاری کلاس استعدادیابی مربیگری در مرکز استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید بسطامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از برگزاری کلاس استعدادیابی مربیگری در مرکز استان خبر داد و اظهار داشت: این کلاس به منظور کشف استعداد مربیان فوتبال با موافقت کمیته آموزش مربیان برگزار می‌شود.
تشکیل ستاد مدال‌آوری ورزشکاران مازندران در آسیا رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش مازندران از تشکیل ستاد تخصصی برای مدال‌آوری و موفقیت بیشتر ورزشکاران مازندارنی در ترکیب تیم‌های ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا خبر داد.
قطعی 6 ساعته ایرانسل در 2 شهر مازندرانمشترکان اپراتور ایرانسل در آمل و چمستان از حدود ساعت 13 امروز با مشکل قطعی ارتباط مواجه بودند که این مسئله تا ساعت 19 عصر ادامه داشت.
آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تالاسمی نکا مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا از آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تالاسمی نکا از هفته آینده خبر داد و گفت: این درمانگاه با کمک یک خیر مشهدی در نکا ساخته می‌شود.
عکس‌های هوایی ساریخبرنگار صدا و سیمای شبکه تبرستان نیز در این جمع رسانه‌ای حضور داشت و تصویربردار رسانه ملی نیز به ثبت جغرافیای نوروزی مازندران و ساری پرداخت.
آکادمی باشگاه نساجی مازندران راه‌اندازی می‌شود مالک باشگاه نساجی مازندران گفت: در فصلی که پیش رو داریم آکادمی باشگاه نساجی را راه‌اندازی خواهیم کرد. به گزارش سلام شمال حسین قاسم‌نژاد مالک باشگاه نساجی مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: خدا را شاکریم که نساجی با این تساوی توانست در لیگ ماندنی شود و بازی آخر خود را در آرامش انجام دهد.
ثبت نام 7 داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه تنکابن رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در مازندران گفت: برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس شواری اسلامی در حوزه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد تاکنون هفت داوطلب نمایندگی ثبت‌نام کردند.
احمدی‌نژاد فردا به مازندران سفر می‌کند رئیس‌ جمهور برای افتتاح رسمی قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال فردا به استان مازندران سفر می‌کند. به گزارش سلام شمال آزادراه تهران ـ شمال از قدیمی‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور است که قطعه چهارم آن هم‌اکنون از منطقه چالوس تا مرزن‌آباد در حال بهره‌برداری و استفاده است.
نخستین بخشدار زیراب در مازندران معرفی شد حشمت‌الله سمیعی در جلسه شورای اداری سوادکوه به عنوان نخستین بخشدار زیراب در مازندران معرفی شد. به گزارش سلام شمال صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه در سال جدید که به ریاست فرماندار برگزار شد، حشمت‌الله سمیعی به عنوان بخشدار جدید سوادکوه معرفی شد.
بیمارستان بوعلی نکا با کمبود متخصص روبه‌رو است امام جمعه نکا گفت: بیمارستان بوعلی نکا با کمبود متخصص روبه‌رو است. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام محمدباقر محمدی لاتینی صبح امروز در دیدار با مدیر و پرسنل شبکه بهداشت و درمان و کارکنان بیمارستان‌های نکا به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، اظهار داشت: کارکنان بهداشت و درمان لشگریان و سربازان خدا در حوزه سلامت هستند که باید در زمینه سلامت جامعه با تمام توان وارد شوند.
کشف 61 کیلوگرم خاویار قاچاق در گیلان فرمانده مرزبانی گیلان از کشف 60 کیلو و 543 گرم خاویار قاچاق توسط این نیرو در سال گذشته در استان خبر داد.
8 میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت نشده است نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: 8 میلیارد تومان مطالبات چایکاران از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.
معرفی 30 نفر هیئت اجرایی انتخابات فومن فرماندار فومن با بیان اینکه ساز و کار انتخابات در فومن فراهم است، گفت: به‌زودی 30 نفر از اعضای هیئت اجرایی انتخابات فومن معرفی می‌شوند. به گزارش سلام شمال اسماعیل قربانزاده امروز در جمع خبرنگاران از ابلاغ آغاز رسمی انتخابات شهر و روستا خبر داد و اظهار کرد: آغاز رسمی فعالیت ستاد انتخابات شهر و روستا امروز از طرف وزیر کشور به فرمانداری‌ها ابلاغ شد.
افزوده شدن 500 تخت به بیمارستان‌های گیلان استاندار گیلان از اضافه شدن 500 تخت به تخت‌های بیمارستان‌های استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی بهداشت و هفته سلامت در سالن همایش‌های مرکز بهداشت این شهر، با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال حدود 180 میلیون سفر در کشور انجام شد.
سه فینال سخت پیش روی داماش است سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان گفت: در سه هفته پایانی لیگ برتر سه فینال سخت پیش روی داریم. به گزارش سلام شمال افشین ناظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در مورد بازی آینده داماش در برابر تیم فوتبال نفت تهران، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که سرنوشت خود را در دست بگیریم و با کسب نتایج لازم و بدون توجه به نتایج رقیبان جایگاه خود در جدول رده‌بندی لیگ برتر را تثبیت کنیم.
برگزاری نخستین مجمع فدراسیون آسیایی هاپکیدو در رشت دبیر کل فدراسیون جهانی هاپکیدو از برگزاری نخستین مجمع فدراسیون آسیایی هاپکیدو با حضور 13 کشور در 30 فروردین جاری در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدرضا هاشم‌پور امروز در جمع اعضای هیئت هاپکیدوی استان از برگزاری رقابت‌های آسیایی در این شهر خبر داد.
آسیب فشار خون بر اندام‌های حیاتی بدن جدی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در صورتی که فشار خون از حد طبیعی بالاتر رود منجر به آسیب اندام‌های حیاتی مانند قلب، مغز، کلیه و چشم می‌شود.
فاز نخست بندر آستارا افتتاح شد فاز نخست اسکله بندر آستارا توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. به گزارش سلام شمال محمدرضا رحیمی که صبح امروز به منظور افتتاح چهار پروژه بزرگ گیلان وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شده بود، لحظاتی قبل با یک فروند بالگرد وارد محوطه بندر این شهرستان مرزی شد و در بدو ورود از طرف مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.
تخلیه نخستین محموله تجاری آستارا انجام شد عملیات تخلیه نخستین محموله بندر تجاری آستارا با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد. به گزارش سلام شمال با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری نخستین فعالیت تجاری بندر چندمنظوره آستارا آغاز شد.
سفر دور چهارم احمدی‌نژاد به گیلان معاون اول رئیس جمهور گفت: به‌زودی احمدی‌نژاد در چهارمین دور از سفر استانی خود به گیلان سفر می‌کند. به گزارش سلام شمال محمدرضا رحیمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به گیلان، این استان را دارای پیشینه تاریخی و داشتن مردمانی با فرهنگ دانست.
افتتاح 3 طرح بزرگ صنعتی در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح سه طرح بزرگ صنعتی این استان تا پایان فروردین جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری در جریان بازدید معاون بازرگانی ‌داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجتمع فولاد گیلان در شهر صنعتی این شهر، اظهار کرد: طرح‌های صنعتی بسیاری در گیلان در حال ساخت است.
10 هزار واحد مسکن مهر در صومعه‌سرا افتتاح شد 10 هزار واحد مسکن مهر گیلان با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت همزمان در صومعه‌سرا افتتاح شد. به گزارش سلام شمال محمدرضا رحیمی لحظاتی قبل توسط یک فروند بالگرد وارد این شهرستان شد و 10 هزار واحد مسکن مهر گیلان را به صورت همزمان در مسکن مهر 350 واحدی صومعه‌سرا افتتاح کرد.
قول می‌دهم بندر آستارا فراتر از ظرفیت اسمی توسعه یابد معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بندر آستارا گوی سبقت را از دیگر بنادر گیلان می‌رباید، گفت: قول می‌دهم که بندر آستارا از ظرفیت اسمی تعریف شده فراتر رود و کشتی‌های بزرگ تجاری در این بندر به صف بایستند.
وجود 271 باشگاه ورزشی در رشت رئیس اداره ورزش و جوانان رشت از وجود 271 باشگاه ورزشی دولتی و خصوصی این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدرضا فلاح پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان اداره ورزش و جوانان این شهرستان با اشاره به افزایش چشمگیر آمار ورزشکاران سازمان ‌یافته رشت در سال گذشته، اظهار کرد
دانشکده داروسازی گیلان افتتاح شد دانشکده 5 طبقه داروسازی گیلان با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. به گزارش سلام شمال دانشکده پنج طبقه داروسازی گیلان لحظاتی قبل با حضور محمدرضا رحیمی و مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.
جذب 40 دانشجوی جدید در دانشکده داروسازی گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جذب 40 دانشجوی جدید در دانشکده داروسازی استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن بهبودی در حاشیه افتتاح دانشکده داروسازی گیلان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این پروژه که از سال 85 آغاز شده بود در
بندر آستارا حلقه اتصال تجارت 3 قاره است مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه گفت: بندر آستارا نزدیک‌ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت قاره آسیا، آفریقا و اروپا است. به گزارش سلام شمال محمدصادق کاوه ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست اسکله آستارا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی و امام راحل اظهار داشت:
راهیابی بانوان فوتبالیست نوجوان گیلان به اردوی تیم ملی نایب رئیس هیئت فوتبال گیلان از راهیابی دو بانوی فوتبالیست گیلانی به اردوی تدارکاتی تیم ملی زیر 16 سال خبر داد. به گزارش سلام شمال پوران واحدی امروز در جمع اعضای بانوان هیئت فوتبال استان، اظهار کرد: با اعلام فدراسیون فوتبال، یاسمن میرجعفری از رودسر و مریم آخوندزاده از باشگاه داماش گیلان به همراه 23 ملی‌پوش از استان‌های اصفهان، تهران، فارس، زنجان، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمان، البرز، خوزستان و کردستان در این مرحله از اردو حضور دارند.
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از فعالیت کشاورزی فومن وزیر جهاد کشاورزی از فعالیت‌های بخش کشاورزی فومن بازدید کرد. به گزارش سلام شمال صادق خلیلیان که امروز به همراه رحیمی معاون اول رئیس جمهور وارد گیلان شده بود، لحظاتی قبل از فعالیت کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.
مصرف 90 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی گیلان مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان از مصرف 90 میلیون و 117 هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی استان با پنج درصد کاهش در نوروز امسال خبر داد.
انتشار فرهنگ لغت گیلکی در حوزه هنری گیلانمعاون فرهنگی حوزه هنری گیلان از انتشار فرهنگ ‌لغت گیلکی پژوهشگران استان در این حوزه در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد پرحلم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز شهادت سید مرتضی آوینی به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است،‌ اظهار کرد: برای نخستین بار در حوزه‌های هنری کشور به صورت منسجم برنامه‌هایی در این روز برگزار می‌شود.
تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی گیلان سرپرست اداره کل دامپزشکی گیلان گفت: با افتتاح کشتارگاه صنعتی دام لنگرود در شرق گیلان، بقیه کشتارگاه‌های سنتی استان تعطیل می‌شوند.
استاندار گیلان متولی چای کشور شد معاون اول رئیس جمهور گفت: تمام اختیارات مربوط به چای از جمله مجوز واردات چای به استاندار گیلان واگذار شده است.
تقویت مبانی دینی اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: تقویت مبانی اسلامی و دینی از اولویت‌های برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است. به گزارش سلام شمال محمدحسین سرورالدین در دیدار رئیس، اعضای هیئت رئیسه و شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، اظهار کرد:
افزایش 20 درصدی استخراج مواد معدنی در گیلان سرپرست حوزه معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش 20 درصدی میزان استخراج مواد معدنی استان خبر داد.
متقاضیان کربلای معلی گیلان ثبت‌نام کنند مدیر حج و زیارت گیلان از آغاز مرحله جدید پیش ‌ثبت‌نام متقاضیان کربلای معلی از 24 فروردین جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز مرحله جدید پیش ‌ثبت نام زائران کربلای معلی، اظهار کرد: از ساعت 9 صبح روز شنبه 24 فروردین جاری پیش ‌ثبت نام کربلای معلی آغاز می‌شود و تا ساعت 24 روز 31 فروردین ادامه می‌یابد.
تماشاگران گیلان روز فراموش نشدنی برای داماش رقم زدند مدافع تیم فوتبال داماش گیلان با قدردانی از تشویق هواداران این تیم، گفت: تماشاگران گیلانی حتی پس از بازی نیز داماش را تشویق کردند و روز فراموش نشدنی برای ما رقم زدند.
افتتاح 4 پروژه بزرگ در گیلان استاندار گیلان از افتتاح چهار پروژه بزرگ با حضور معاون اول رئیس جمهوری روز سه‌شنبه هفته جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهوری برای افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر، بندر آستارا، بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) و دانشکده داروسازی فردا به گیلان سفر می‌کند.
کاهش 69 درصدی قاچاق مرزی کالا در گیلان فرمانده مرزبانی گیلان از کاهش 69 درصدی قاچاق مرزی کالا در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید یوسف مرتضوی در جمع اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان با مثبت ارزیابی کردن امنیت مرزهای استان به ویژه در آستارا، اظهار کرد: حدود 18 کیلومتر نیاز به انسداد مرزی در استان وجود دارد.
افزایش پرواز پرستوها در آسمان گیلان مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از افزایش چشمگیر مهاجرت پرستوهای بهاری به این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امیر عبدوس امروز در جلسه حفاظت محیط زیست استان با اشاره به هجوم مهاجرت پرستوهای بهاری به گیلان اظهار کرد: هرساله با فرا رسیدن فصل بهار آسمان گیلان با هیاهوی شادی‌بخش حضور چلچله‌ها، رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد.
حمایت از طرح‌های زودبازده در راستای تولید ملی در گلستان مسئول بسیج سازندگی استان گلستان گفت: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری از طرح‌های زودبازده و مفید در راستای تولید ملی حمایت‌های لازم را به عمل آوریم.
اردوهای جهادی در گلستان رشد بسیار خوبی داشته است فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اردوهای جهادی در استان گلستان طی سال 1391 رشد بسیار خوبی داشته است.
تشریح برنامه‎های روز ارتش در گلستان ارشد نظامی ارتش در استان‎های مازندران و گلستان در تشریح برنامه‎های روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گلستان گفت: نمایش توان رزمی و رژه نیروهای مسلح در 29 فروردین، از مهمترین برنامه‎های روز ارتش در سراسر کشور از جمله گلستان است.
گلستان بعد از خوزستان کمترین میزان تصادفات را داشت جانشین فرماندهی انتظامی گلستان گفت: استان گلستان بعد از خوزستان بیشترین کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته را در طرح نوروزی داشته است.
یادواره شهدای روحانی در بندرگز برگزار می‎شود رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرگز گفت: همزمان با شهادت دخت نبی مکرم اسلام یادواره شهدای روحانی در مسجد جامع شهرستان بندرگز برگزار می‎شود.
امامزادگان گلستان در «آرامش بهاری» پذیرای نزدیک به 2 میلیون زائر بود معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در طرح «آرامش بهاری» بقاع متبرکه و امازادگان گلستان پذیرای یک میلیون و 827 هزار زائر در ایام تعطیلات نوروز بوده است.
همه باید در ایجاد «حماسه سیاسی و اقتصادی» تلاش کنند جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان گفت: ما باید در هر قشر و جایگاهی که هستیم و هر نوع فعالیتی که می‎کنیم به فرموده مقام معظم رهبری «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» را ایجاد کنیم.
«شهید آوینی» الگوی هنر اسلامی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه مبانی هنر اسلامی نیازمند الگو است، گفت: «شهید سیدمرتضی آوینی» در این زمینه الگو است.
آشنایی با شهید هنرمند شاخص سال 92 گلستان بسیج هنرمندان استان گلستان «محمدباقر ربانی» را به عنوان شهید هنرمند شاخص سال 1392 استان انتخاب و در همایش «هنرمندان بسیجی پرچمداران حماسه سیاسی و اقتصادی» معرفی کرد.
سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه گلستان برگزار می‎شود معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه گلستان همزمان با ایام فاطمیه خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی صبح امروز در نشست با روسای ادارات اوقاف و امور خیریه گلستان ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی اکرم (ص) اظهار داشت: طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه در بقاع شاخص استان برگزار می‎شود.
وقوع طوفان شدید از چهارشنبه هفته جاری در گلستانمدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی استان، از اوایل چهارشنبه هفته جاری با نفوذ سامانه ناپایدار، گلستان شاهد وزش باد شدید خواهد بود.
اعزام 20 هزار گلستانی از طریق ناوگان پایانه‌های استان به راهیان‌نورمعاون اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان گفت: 20 هزار نفر در ایام طرح نوروزی به وسیله ناوگان حمل و نقل استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان‌نور اعزام شدند.
تکریم هنرمندان ویژگی کارکنان ارشاد است معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه هنرمندان هدایتگر جامعه هستند، گفت: تکریم آنها ویژگی برجسته کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان هاست.
انتخابات و اقتصاد مقاومتی نماد شعار امسال هستند عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه شعار سال 1392 واقعیت انکارناپذیر جامعه است، توجه به این شعار را با توجه به شرایط کشور ضروری دانست و گفت: شرکت در انتخابات و توجه به اقتصاد مقاومتی نماد حماسه سیاسی و اقتصادی هستند.
کمیته گردشگری اقوام در گلستان راه‎اندازی می‎شود مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: کمیته گردشگری اقوام در سال آینده در گلستان راه‎اندازی خواهد شد. به گزارش سلام شمال قربان عباسی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از خادمان تسهیلات سفرهای نوروزی استان گلستان، با اشاره به اینکه این استان با دارا بودن 15 قومیت به عنوان ایران کوچک در سطح کشور شناخته است،
صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج الکترونیکی شد معاون امور فرهنگی و جوانان اداره ورزش و جوانان گلستان از راه‎اندازی سامانه‎ای الکترونیکی به منظور صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده خبر داد.
تنور انتخابات با رقابت سلیقه‎های معتقد به نظام داغ می‎شود استاندار گلستان گفت: تنور انتخابات زمانی داغ می‎شود که سلیقه‎های معتقد به نظام و در مدار ولایت با یکدیگر به رقابت بپردازند.
مسافران با آئین‌های روستاهای رامیان آشنا شدندمسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی رامیان با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این شهرستان گفت: با برگزاری این برنامه‌ها مسافران با آئین‌های روستاهای رامیان آشنا شدند.
17 خدمت ارشاد گلستان به دفاتر پیشخوان واگذار شد معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از واگذاری 17 خدمت این اداره کل به دفاتر پیشخوان خدمات دولت خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدرضا منتظریون صبح امروز در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: این کار در راستای برون‌سپاری و ایجاد تسهیلات بیشتر در ارائه خدمات به شهروندان استان در تمام شهرستان‌ها انجام شد.
کاندیداهای شورای شهر در صحن شورا حضور یابند نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه آماده بحث با منتقدانم هستم، گفت: افرادی که برای کاندیداتوری در انتخابات شورای اسلامی شهر اعلام آمادگی کرده‎اند در جلسات علنی شورا شرکت کنند.
«طرح کلی گردشگری ناهارخوران» در دستورکار است سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به قابلیت‌های گردشگری ناهارخوران گفت: اجرای طرح کلی گردشگری در ناهارخوران در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری گرگان قرار دارد.
برگزاری دومین جشنواره «شهروند ماندگار» در هفته شوراها نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از برگزاری دومین جشنواره «شهروند ماندگار» در هفته شوراها خبر داد. به گزارش سلام شمالعبدالرضا چراغعلی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‎های انجام شده، مقرر شد، به دلیل ارج نهادن به خدماتی که شهروندان در سده گذشته در حوزه‎های مختلف فرهنگ، ادب، پزشکی و مهندسی، جهاد، ایثار و شهادت و سایر موضوعات اجتماعی برای شهر گرگان زحماتی را کشیده‎اند به شکل گلچین همه ساله از این افراد تجلیل شود.
برگزاری 180 دوره آموزشی مدیریت بحران در گلستان مدیر کل مدیریت بحران استان گلسنان گفت: در سال گذشته 189 دوره آموزشی مرتبط با مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه با نمایندگان مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: این تعداد دوره آموزشی تعداد 140 هزار و 279 نفر را تحت پوشش قرار داده است.
180 حادثه در گلستان به وقوع پیوست مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی از 20 اسفند ماه تا پایان چهاردهم فروردین ماه سال جاری 180 مورد حادثه در این استان به وقوع پیوسته است.
تمام امکانات باید به سمت مسائل اقتصادی هدایت شود نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: برای خلق حماسه اقتصادی باید همه توجهات و امکانات به سمت مسائل اقتصادی، اما نه یک اقتصاد بی‎دردسر، راحت و آسان، هدایت و معطوف شود.
بیش از 70 درصد گلستانی‎ها در انتخابات شرکت می‎کنندمدیرکل اطلاعات استان گلستان از مشارکت 72.5 درصدی مردم گلستان در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1392 خبر داد و گفت: آخرین نظرسنجی‎ها در بهمن سال گذشته نشان می‎دهد مردم مشارکت جدی در صحنه خواهند داشت.
1600 فقره عملیات امداد و نجات در گلستان انجام گرفت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری یک هزار و 678 عملیات امداد و نجات توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان انجام شده است.
برگزاری آئین اختتامیه طرح «نشاط معنوی» در گرگان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از اختتامیه طرح نشاط معنوی در مرکز استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی ظهر امروز با تبریک سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در این طرح بیش از 30 مبلغ اعزامی و بومی با هدف ارتقا سطح کیفی و کمی برنامه‎ها مشارکت جدی داشتند.
سیزده بدر کنار کمپ‌های گردشگری روستایی گلستانسیزده بدر آئینی با قدمت طولانی در کشور ماست، آئینی که خود با آئین‌های دیگری همراست. این آئین‌ها در طول زمان به وجود آمده و به تدریج شکل سنت به خود گرفتند.
آغوش باز طبیعت گلستان بر روی مسافران نوروزی در روز طبیعت استان گلستان به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری در طول سال و به ویژه تعطیلات نوروز میزبان جمع زیادی از مسافران است. به گزارش سلام شمال وجود این جاذبه‌ها در روستاها موجب افزایش سطح فرهنگی و تاریخی روستاها شده و در نتیجه توجه مدیران و دست‌اندرکاران امر گردشگری را به خود جلب کردند.

خبرهای جدید ایران و شمال

هشدار: شیوع MS در میان نوجوانان از علائم اصلی این بیماری می‌توان به کرختی و سستی دست و پا نیز اشاره کرد. یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری ms درمان قطعی ندارد و جدیداً گریبان گیر جوانان کم سن و سال می شود.
جزئیات ثبت نام در کاروان های حج تمتع امسال اصل و کپی قبض ودیعه گزاری حج تمتع، اصل شناسنامه به انضمام تصویر تمام صفحات آن،‌ اصل کارت ملی به انضمام تصویر آن و 2 قطعه عکس 4×6 مطابق عکس گذرنامه یا تصویری که ۶ ماه از تاریخ آن نگذشته باشد از جمله مدارک جهت ثبت نام است.
آینده داوطلبان کنکور در سال های 93 و 98رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با اشاره به تازه ترین تصمیم گیریها در خصوص تکلیف پذیرش دانشجو در سال 93، از برگزاری کنکور و اعمال سابقه تحصیلی خبر داد.
حداقل حقوق کارمندان 490 هزار تومان شد حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1392 به میزان 25 درصد (25%) نسبت به سال 1391 افزایش می‌یابد.
کشف دو گروه خونی جدیددر واقع به جز گروه‌های A، B، AB و O گروه‌های خونی دیگری نیز وجود دارند که به نسبت این چهار گروه کمیاب‎ترند و معمولا نام افرادی را به خود می‌گیرند که در بدن آن‌ها جاری بوده و سپس کشف شده‌اند
قیمت انواع خودرو در بازارقیمت انواع خودرو در بازار
عکس جالب احمدی‌نژاد و کواکبیاندر این عکس محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور فعلی کشورمان و مصطفی کواکبیان یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری دیده می‌شوند.
سخنان احمدی نژاد در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس رییس جمهور گفت: تعهد مشترک ما خدمت به کشور، ارزش های الهی و حرکت در خط ولایت و امامت بوده و این رمز موفقیت، ماندگاری و عزت است. ؛ دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه (یکشنبه) در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن سال نو و نوروز و اظهار امیدواری از اینکه سال جدید سالی سرشار از عزت، موفقیت، سلامتی و پیشرفت برای ملت‌ ایران و همه ملت‌ها باشد،
پیام رئیس جمهور به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید طوسی غیرت مثال‌زدنی‌ شهید طوسی در تاریخ انقلاب ماندگار شد آن سردار سروقامت عرصه ایمان و شهادت که قلب پاکش مالامال از عشق به ولایت و رهبری امت اسلامی بود، تنها نمونه ای از عزم و اراده پولادین دلیرمردان و شیرزنان دیار علویان است
قیمت انواع موبایل در بازار قیمت انواع موبایل در بازار
ابعاد شخصیتی احمدی نژاد در آینده بیشتر شناخته خواهد شدسید حسن موسوی در دیدار نوروزی با معاونین و مدیران دفتر رئیس جمهور گفت : احمدی نژاد به لحاظ معنوی، ولایتمداری و مدیریت اجرایی یک شخصیت استثنایی است که بدون تردید در آینده ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر شناخته خواهد شد.
ولایتی: توقف غنی سازی در دولت اصلاحات تدبیر رهبری بود مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با تاکید بر اینکه هم توقف و هم تاکید بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای که در دولت گذشته و این دولت تجربه شده است با تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفته است افزود: تجربه نشان داده که در موضوع توقف فعالیت ها غربی ها با جمهوری اسلامی صادق نبوده اند و خواسته های ما را تامین نکرده اند.
مصباحی مقدم: رشد اقتصادی ایران صفر است رئیس کمیسیون تلفیق گفت: پیشنهاد دولت برای ارز تک‌نرخی در سال ۹۲ در لایحه بودجه ارائه شده است.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز -علی اکبر ولایتی:1+2 با اکثریت اصولگرایان ائتلاف نمی‌کند -عسل بدیعی درمیان اشک‌ها‌ی مردم بدرقه شد -شوخی و جدی‌های نوروزی؛تبریک تلفنی احمدی‌نژاد به ‌هاشمی تکذیب شد - سردرگمی واشنگتن مقابل رجز خوانی پیونگ یانگ؛ انتظار برای ضرب شست کره شمالی
توصیه‌های انتخاباتی آیت‌الله مکارم شیرازی آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، با تمام انتخابات‌هایی که تاکنون برگزار شده است تفاوت دارد و اگر هوشیار نباشیم ممکن است خدای نکرده آسیب‌هایی از داخل و خارج متوجه انتخابات باشد.
جزئیات دیدار 8 نماینده با هاشمی مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دیدار 8 نماینده مجلس با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: این دیدار به هیچ عنوان دیداری از پیش تعیین شده و سازمان‌دهی شده نبود.
افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان به گزارش ایسنا، دولت با اصلاح مصوبه 29 اسفند 1391 که بر اساس آن میزان افزایش حقوق 20 درصد تعیین شده بود، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال جدید را 25 درصد تعیین کرد.
زمان اعلام نتایج آزمون دکتری و ارشد 92 دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در هفته سوم اردیبهشت ماه به صورت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: بر این اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد 48 ساعت قبل از انتشار کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
زمان واریز یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی فروردین ماه براساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار است یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی فروردین ماه روز سه‌شنبه(۲۰ فروردین) به حساب سرپرستان خانوار واریز و از چهارشنبه قابل برداشت شود.
ولایتی : قدرتمندترین دولت را تشکیل می‌دهیمدکتر ولایتی با بیان اینکه «ائتلاف پیشرفت» قدرتمندترین دولت پس از انقلاب را تشکیل می‌دهد، گفت: یک تیم قدرتمند در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی معرفی می‌کنیم.
کواکبیان: هاشمی و کروبی اصلاح‌طلبان بدلی هستند دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: افرادی همچون مهرعلیزاده،‌ معین، کروبی و هاشمی که در سال 84 اختلاف کردند و گفتند می‌خواهیم وزن‌کشی سیاسی کنیم یعنی به صورت جداگانه در انتخابات شرکت کردند اصلاح طلبان بدلی هستند.
دکتر حسن روحانی پنجشنبه اعلام نامزدی می​کند حسن روحانی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک روز پنجشنبه نامزدیش برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را اعلام خواهد کرد.
حداقل حقوق کارمندان دولت در سال 1392 در مصوبه جدید هیات وزیران ضریب حقوق کارمندان 1006 ریال و حداقل حقوق آنها در سال 1392، 490 هزار تومان در ماه تعیین شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، دولت با اصلاح مصوبه 29 اسفند 1391 که بر اساس آن میزان افزایش حقوق 20 درصد تعیین شده بود، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال جدید را 25 درصد تعیین کرد.
مثبت و منفی های احمدی نژاد از نگاه مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، داشتن استقلال را از دیگر مزیت‌های احمدی‌نژاد دانست و گفت: احمدی‌نژاد آدم مستقلی بود که سعی داشت از ولی‌فقیه هزینه نکند. اعتماد به نفس بالای او و در نتیجه روحیه دادن به مردم از جمله مزیت‌های دیگر اوست که برای رئیس جمهور آینده نیز لازم است.
موسوی لاری: هاشمی و اصلاح‌طلبان به تفاهم رسیدند عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری و وضعیت اصلاح طلبان با روزنامه آرمان روابط عمومی به گفتگو پرداخت. بخشی از اظهارات موسوی لاری را در ادامه می خوانید:
نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی نرخ دلار امروز در مرکز مبادلات ارزی کشور 24 هزار و 595 ریال، پوند انگلیس 37 هزار و 723 ریال و یورو 31 هزار و 950 ریال اعلام شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری نداشته است.
پوشاک ضد تجاوز طراحی شد + عکس این پوشاک همچنین به یک دستگاه ردیاب جی پی اس مجهز است که می‌تواند موقعیت مکانی صاحب آن را نشان دهد. همچنین پوشاک محافظ می‌تواند در هنگام مورد تجاوز واقع شدن، پیامک هشدار به پلیس و خانواده صاحب آن ارسال کند.
مجلس با اعتبار هدفمندی موافقت نمی کند عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه اعتبارات هدفمندی در بودجه ۹۲ به اندازه بودجه جاری است،گفت:دولت در بودجه سال ۹۲ پیشنهاد ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را در خصوص اعتبارات اجرای هدفمندی در سال جاری داده است که مجلس با این رقم موافقت نخواهد کرد.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز -دکتر حمیدرضا آصفی در گفت‌‌وگو با آرمان: انرژی هسته‌ای برای غرب بحثی فرعی است -عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگو با آرمان: هاشمی و اصلاح‌طلبان به نقطه مشترک رسیده‌اند -فوت ستار بهشتی و حوادث قم همچنان در دستور کار نمایندگان -تماس تلفنی احمدی‌نژاد با هاشمی
زمان برگزاری و ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه از هفته دوم خردادماه خبر داد. ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: آزمون کارشناسی ارشد سال 92 دانشگاه آزاد در طی روزهای 9، 10 و 11 خرداد ماه برگزار می‌شود.
160 درصد از اهداف صادراتی مازندران محقق شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: پیش‌بینی صادرات برای سال 91 حدود 251میلیون دلار بود که با صادرات 404 میلیون دلاری، میزان 161 درصد از اهداف صادراتی محقق شد.
ساری پذیرای 400 هزار مسافر نوروزی بود فرماندار ساری گفت: مرکز مازندران در تعطیلات نوروزی پذیرای 400 هزار مسافر بود. به گزارش سلام شمال جواد واحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: این شهرستان در تعطیلات نوروز سال 92 که از 28 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه جاری بود پذیرای بیش از 400‌ هزار مسافر از تمام کشور بوده است.
حریفان کاله مازندران در جام باشگاه‌های آسیا مشخص شدند کاله مازندران با انجام قرعه‌کشی رقابت‌های قهرمانی والیبال بزرگسالان باشگاه‌های آسیا با نمایندگان کویت، امارات و چین تایپه هم‌گروه شد.
برگزاری همایش ملی سبک زندگی در مازندران مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از برگزاری همایش ملی سبک زندگی در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه همایش ملی سبک زندگی با همکاری دانشگاه مازندران در فریدونکنار برگزار می‌شود، اظهار داشت: کمیته‌های علمی و اجرایی این همایش تشکیل شده است.
519 میلیارد تومان درآمدهای عمومی در مازندران وصول شد دبیر ستاد درآمد مازندران گفت: در سال گذشته مبلغ 519 میلیارد تومان درآمدهای عمومی در مازندران وصول شد که 32.7 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
بالا بودن آمار بیماری فشار خون در مناطق روستایی مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد گفت: فشار خون در مناطق روستایی مازندران بیش از مناطق شهری گزارش شده که این روند به دلیل استفاده از الگوی نامناسب غذایی است.
احداث تقاطع غیر همسطح در میدان امام ساری شهردار ساری با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان امام ساری، گفت: در چند روز آینده، عملیات اجرایی برای مناقصه، صورت می‌گیرد. ‌‌
آغاز کشت برنج در مازندرانبا آغاز فصل کشت برنج در مازندران تب و تاب برای کشت مکانیزه بالا رفته است به طوری که امسال 50 هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران به صورت مکانیزه نشاء می‌شود.
مازندران رتبه اول ذخیره فلورین در کشور را دارد معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رتبه اول ذخیره فلورین در کشور خبر داد و گفت: پروانه‌های بهره‌برداری در حوزه معدن مازندران 206 فقره است.
اردوی آمادگی والیبال کاله در پایتخت برگزار می‌شود سرمربی تیم والیبال کاله مازندران گفت: با پیوستن والیبالیست‌های ملی‌پوش به جمع دیگر بازیکنان اردوی آماده‌سازی والیبال کاله مازندران در تهران برگزار می‌شود.
نساجی مازندران در لیگ ماندنی شد در هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، نساجی مازندران توانست با حداقل امتیاز در لیگ ماندنی شود. به گزارش سلام شمال تیم نساجی مازندران در هفته بیست و پنجم رقابت‌های دسته اول باشگاه‌های کشور در شرایطی با استقلال اهواز رقابت کرد که به یک تساوی نیاز داشت تا بتواند شرایط حضور دوباره را در لیگ به دست آورد.
اخلاق‌گرایی گمشده رقابت‌های سیاسی در دو ماه مانده به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، آنچه که مورد بحث است مصادیق مجرمانه در انتخابات آینده است که مسئولان مربوطه با احصای محتوای این مصادیق، نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام کردند.
مازندران میزبان همایش فیزیک دانش آموزی کشور شد دبیر نخستین همایش فیزیک دانش‌آموزی کشور گفت: نخستین همایش فیزیک دانش‌آموزی کشور 29 فروردین ماه در جویبار برگزار می‌شود.
جمع‌آوری زباله در 2200 کیلومتر از راه‌های مازندران مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: 2 هزار و 241 کیلومتر مربع جمع‌آوری زباله و نخاله در حاشیه راه‌های اصلی در ایام نوروز برای زیباسازی انجام شد.
2 دانشکده جدید در دانشگاه مازندران ایجاد می‌شود رئیس دانشگاه مازندران از آغاز به کار دو دانشکده جدید در این دانشگاه خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد احمدپور رئیس دانشگاه مازندران امروز در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر گفت: دو دانشکده علوم محیطی ، میراث فرهنگی و گردشگری و علوم دریایی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شوند.
زباله‌ زخمی کهنه بر طبیعت مازندران زباله‌های سرگردان در طبیعت مازندران به ویژه کجور زخمی کهنه بر چهره زیبای طبیعت این منطقه شده است و خطری جدی برای محیط زیست این بخش به حساب می‌آید.
بدقولی پیمانکار مسکن مهر در ساریبدقولی پیمانکار طرح مسکن مهر در میارکلای شهرستان ساری روند خانه‌دار شدن را با کندی مواجه کرد. به گزارش سلام شمال متقاضیان مسکن مهر مربوط به تعاونی شماره چهار در میارکلای شهرستان ساری از سال 87 با امید خانه‌دار شدن طی دو سال، اقدام به واریز پول
رشد 17 درصدی ماموریت‌های نوروزی اورژانسرئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران با اشاره به رشد 17 درصدی ماموریت‌های اورژانس 115 در ایام نوروز امسال گفت: تصادفات افزایش و مسمومیت منواکسید کربن کاهش داشته است.
پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز دوشنبه تاریخ 19/1/92 تا روز پنجشنبه تاریخ 22/1/92 به شرح زیر پیش بینی می شود. ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.
اجرای برنامه پزشک خانواده از اردیبهشت در مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه، اجرای برنامه پزشک خانواده، تغییرات اساسی مطلوبی را در حوزه سلامت ایجاد می نماید، گفت: این طرح از اول اردیبهشت به صورت کامل در مازندران اجرایی می شود.
رشد 32درصدی وصول درآمدهای مازندران دبیر ستاد درآمد مازندران گفت: در سال گذشته مبلغ 519 میلیارد تومان درآمدهای عمومی در مازندران وصول شد که 32.7 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
مراسم سالگرد شهادت سردار شهید طوسی برگزار شد بیست و ششمین سالروز شهادت غم انگیز سرلشگر پاسدار شهید محمد حسن قاسمی طوسی، قائم مقام لشگر 25 کربلا، شامگاه یکشنبه با حضور همرمزان و مسئولان استان در ساری برگزار شد.
زمان برپایی کنگره 10 هزار شهید مازندران اعلام شد فرمانده سپاه کربلای مازندران از برگزاری کنگره 10 هزار شهید مازندران در دی ماه امسال خبر داد و گفت: اجلاس پایانی این کنگره 12 دی ماه سال 92 برگزار می‌شود.
جست‌وجو برای پیدا شدن جسد کودک نکایی ادامه دارد رئیس هلال احمر نکا گفت: تلاش جمعیت هلال احمر شهرستان نکا برای پیدا شدن جسد کودک غرق شده نکایی در رودخانه نکارود با وجود گذشت 15 روز ادامه دارد.
طرح آرامش بهاری در مازندران به کار خود پایان داد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اتمام طرح آرامش بهاری در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز از 29 اسفند سال گذشته با هدف ترویج گردشگری مذهبی، پاسخگویی به سئوالات دینی و مذهبی در 223 بقعه متبرکه و امامزادگان استان مازندران اجرا شد.
سرمایه‌گذاری 908 میلیارد تومانی مازندران در بخش صنایع غذاییرئیس سازمان صنعت و تجارت مازندران گفت: صنایع غذایی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در استان را با میزان 908 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.
صادرات 60 تن فرآورده خام دامی از مازندران معاون فنی اداره کل دامپزشکی مازندران از صدور مجوز برای صادرات 60 تن انواع فرآورده خام دامی در تعطیلات نوروزی توسط این اداره کل خبر داد.
برگزاری جشنواره فرهنگی هنری شعار سال 92 در مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری شعار سال 92 با هدف فرهنگ‌سازی پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در استان خبر داد.
4 میلیون گردشگر در مازندران از امکانات دریایی استفاده کردند مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندارن گفت: 2 هزار قایق موتوری در ساحل مازندران 4 میلیون گردشگر را جابه‌جا کردند.
استانداری مازندران برای ساخت پایتخت یک ریال پرداخت نکرد استاندار مازندران اظهارنظر کارشناسی درباره کیفیت سریال پایتخت دو که در مازندران فیلمبرداری شد را به کارشناسان فن واگذار کرد و گفت: استانداری مازندران یک ریال بابت ساخت سریال پایتخت مساعدت مالی نداشته است.
تقویت مبانی دینی اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: تقویت مبانی اسلامی و دینی از اولویت‌های برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است. به گزارش سلام شمال محمدحسین سرورالدین در دیدار رئیس، اعضای هیئت رئیسه و شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، اظهار کرد:
افزایش 20 درصدی استخراج مواد معدنی در گیلان سرپرست حوزه معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش 20 درصدی میزان استخراج مواد معدنی استان خبر داد.
متقاضیان کربلای معلی گیلان ثبت‌نام کنند مدیر حج و زیارت گیلان از آغاز مرحله جدید پیش ‌ثبت‌نام متقاضیان کربلای معلی از 24 فروردین جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز مرحله جدید پیش ‌ثبت نام زائران کربلای معلی، اظهار کرد: از ساعت 9 صبح روز شنبه 24 فروردین جاری پیش ‌ثبت نام کربلای معلی آغاز می‌شود و تا ساعت 24 روز 31 فروردین ادامه می‌یابد.
تماشاگران گیلان روز فراموش نشدنی برای داماش رقم زدند مدافع تیم فوتبال داماش گیلان با قدردانی از تشویق هواداران این تیم، گفت: تماشاگران گیلانی حتی پس از بازی نیز داماش را تشویق کردند و روز فراموش نشدنی برای ما رقم زدند.
افتتاح 4 پروژه بزرگ در گیلان استاندار گیلان از افتتاح چهار پروژه بزرگ با حضور معاون اول رئیس جمهوری روز سه‌شنبه هفته جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهوری برای افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر، بندر آستارا، بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) و دانشکده داروسازی فردا به گیلان سفر می‌کند.
کاهش 69 درصدی قاچاق مرزی کالا در گیلان فرمانده مرزبانی گیلان از کاهش 69 درصدی قاچاق مرزی کالا در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید یوسف مرتضوی در جمع اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان با مثبت ارزیابی کردن امنیت مرزهای استان به ویژه در آستارا، اظهار کرد: حدود 18 کیلومتر نیاز به انسداد مرزی در استان وجود دارد.
افزایش پرواز پرستوها در آسمان گیلان مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از افزایش چشمگیر مهاجرت پرستوهای بهاری به این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امیر عبدوس امروز در جلسه حفاظت محیط زیست استان با اشاره به هجوم مهاجرت پرستوهای بهاری به گیلان اظهار کرد: هرساله با فرا رسیدن فصل بهار آسمان گیلان با هیاهوی شادی‌بخش حضور چلچله‌ها، رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد.
ورود 6 میلیون و 380 هزار گردشگر به گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود 6 میلیون و 380 هزار گردشگر در نوروز امسال به استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای دائمی گیلان با اشاره به آغاز فعالیت این ستاد از آذر ماه سال 91 اظهار کرد: فعالیت ستاد تسهیلات سفر گیلان از 24 اسفند سال 91 به صورت رسمی آغاز شد.
سرمربی داماش گیلان: مقابل پرسپولیس تیم برتر بودیمسرمربی تیم فوتبال داماش گیلان گفت: با تغییر تاکتیک در مقابل پرسپولیس تیم برتر میدان بودیم. به گزارش سلام شمال افشین ناظمی پس از شکست تیمش در مقابل پرسپولیس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قبل از هر چیز به پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم، بازی خوبی بود و دو تیم جدال پایاپای را ارائه کردند اما در نیمه دوم با تغییر تاکتیک تیم برتر میدان بودیم.
افزایش 36 درصدی صادرات کالا از گمرکات گیلان ناظر گمرکات گیلان از افزایش 36 درصدی وزن کالا و رشد 21 درصدی ارزش دلاری صادرات از گمرکات استان خبر داد. به گزارش سلام شمال پرویز تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت گمرکات استان در بحث صادرات و واردات کالای استان، اظهار کرد: گمرکات گیلان جزو گمرکات برتر کشور محسوب می‌شوند
کشت نخستین نشای برنج در فومن مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: در سال جدید نخستین نشای برنج در اراضی شالیکاری این شهرستان کشت شد. به گزارش سلام شمالمحمدرضا ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به فرا رسیدن فصل نشای برنج در اراضی شالیکاری این شهرستان، اظهار کرد: نخستین نشای برنج در سال جدید کشت شد.
مراجعه 1 ‌میلیون و 400 هزار نفر به هلال‌احمر گیلان سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان از مراجعه 1 ‌میلیون و 400 هزار نفر به پست‌های نوروزی جوانان این جمعیت در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن یزدان‌پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر گیلان را در حوزه‌های امداد و نجات، سازمان جوانان و داوطلبان عنوان کرد.
ایجاد 86 هزار و 800 شغل در گیلان مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان از ایجاد 86 هزار و 800 فرصت شغلی در سال 91 در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال خلیل حنیف امروز در جمع مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به فعالیت‌های کارگروه اشتغال و سرمایه گیلان در سال 91 اظهار کرد: سال گذشته حفظ شرایط تولید و محیط‌های کارگری موجود برای 260 هزار نفر نیروی انسانی فعال در واحدها در دستور کار بود.
ساماندهی 11 هزار ناظر افتخاری تنظیم بازار در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ساماندهی 10 هزار و 700 ناظر افتخاری تنظیم بازار در گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری امروز در جمع مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی گیلان اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ایام نوروز فعالیت‌های گسترده‌ای در بحث تجارت و بازار انجام داده است.
راز جنایت محور فرعی لاهیجان افشا شد سرپرست پلیس راه گیلان از افشای یک جنایت و دستگیری قاتلان جوان 35 ساله در محور فرعی لاهیجان توسط کارشناس پلیس راه استان خبر داد.
افزایش 15 درصدی بودجه جاری گیلان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از افزایش 15 درصدی بودجه جاری استان در لایحه بودجه سال 92 خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدحسین اصغریان امروز در جمع مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اعتبارات جاری استان اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات جاری گیلان 174 میلیارد تومان بود.
دانشگاه آزاد لاهیجان میزبان پیکر 2 شهید گمنام است مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از مراسم خاکسپاری 2 شهید گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در 25 فروردین‌ ماه جاری خبر داد.
کاهش 75 درصدی تصادفات خسارتی در گیلان رئیس پلیس امنیت گیلان از کاهش 75 درصدی تصادفات خسارتی در ایام نوروز در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال یدالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی در ایام نوروز در گیلان اظهار کرد: امسال عید نوروز تعداد هشت هزار نفر توسط نیروی انتظامی استان به‌کارگیری شدند.
بندر آستارا فردا افتتاح می‌شود استاندار گیلان از افتتاح بندر چندمنظوره آستارا با حضور معاون اول رئیس جمهوری در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.
«حماسه سیاسی» پشتوانه «حماسه اقتصادی» است مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: «حماسه سیاسی» مکمل و پشتوانه «حماسه اقتصادی» است.
ضریب 100 درصدی اشغال هتل‌های گیلان در نوروز 92 ناظر عالی ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور ضریب اشغال هتل‌های گیلان در نوروز 92 را صددرصد عنوان کرد.
برخورداری 716 روستای گیلان از آب شرب مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: از ‌هزار روستای مشمول طرح جامع آبرسانی گیلان 716 روستا از آب شرب و بهداشتی برخوردار هستند. به گزارش سلام شمال محمدعلی فرامینی پیش از ظهر امروز در جلسه آب و فاضلاب روستایی استان گزارشی از فعالیت این شرکت در سال گذشته ارائه کرد.
پل ارتباطی جماران رشت افتتاح شد پل ارتباطی محله جماران به پل تالشان رشت به بهره‌برداری رسید. به گزارش سلام شمال پل ارتباطی محله جماران رشت به طرف محله پل‌ تالشان این شهر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهری و با حضور مردم محلی به بهره‌برداری رسید.
ضربات پنالتی که سرخ‌پوشان پایتخت را فینالیست کرد تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ضربات پنالتی شش بر چهار از سد داماش گذشت و فینالیست شد. به گزارش سلام شمال دیدار دو تیم فوتبال داماش گیلان و پرسپولیس تهران با حضور بالغ بر 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار شد.
افتتاح خانه بهداشت در آستارا مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از افتتاح خانه بهداشت عنبران ‌دو در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین عباسقلی‌زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هفته سلامت این شهرستان، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در برگزاری مطلوب روز شمار هفته سلامت با دستگاه‌های ذی‌ربط این شهرستان انجام شده است که امیدواریم این برنامه‌ها به صورت مطلوب برگزار شود.
افتتاح 7 طرح بزرگ صنعتی در گیلان با اشاره به پیگیری طرح‌های صنعتی گیلان در قالب پروژه‌های مهر ماندگار اظهار کرد: مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر بزرگ‌ترین طرح افتتاحی صنعتی گیلان محسوب می‌شود و مشکل برق کارخانه برای بهره‌برداری برطرف شده است.
کاپیتان داماش گیلان: ظرفیت شکست پرسپولیس را داریم کاپیتان تیم فوتبال داماش گیلان با بیان اینکه پرسپولیس حریف سختی برای داماش است، گفت: توان و ظرفیت شکست پرسپولیس را داریم.
مدافع داماش: داماش شایستگی فینالیست شدن را دارد مدافع با تجربه تیم فوتبال داماش گیلان دیدار نیمه نهایی جام حذفی را دارای حساسیت خاص دانست و گفت: داماش شایستگی حضور در دیدار فینال جام حذفی را دارد.
هم‌قسم شدن داماشی‌ها برای شکست پرسپولیس مهاجم تیم فوتبال داماش گیلان گفت: برای شکست پرسپولیس و رسیدن به فینال جام حذفی با بازیکنان داماش هم‌قسم شده‌ایم. به گزارش سلام شمال افشین چاووشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بازی تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس تهران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، اظهار کرد: بازی سختی در مقابل پرسپولیس پیش روی داریم اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با حذف پرسپولیس به دیدار نهایی جام حذفی صعود کنیم.
پاداش 2 میلیون تومانی بازیکنان داماش برای شکست پرسپولیسمدیر عامل باشگاه داماش گیلان به بازیکنان این تیم وعده داد در صورت شکست پرسپولیس و صعود به فینال جام حذفی از حساب شخصی خود به هر بازیکن مبلغ 2 میلیون تومان پاداش دهد.
وقوع طوفان شدید از چهارشنبه هفته جاری در گلستانمدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی استان، از اوایل چهارشنبه هفته جاری با نفوذ سامانه ناپایدار، گلستان شاهد وزش باد شدید خواهد بود.
اعزام 20 هزار گلستانی از طریق ناوگان پایانه‌های استان به راهیان‌نورمعاون اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان گفت: 20 هزار نفر در ایام طرح نوروزی به وسیله ناوگان حمل و نقل استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان‌نور اعزام شدند.
تکریم هنرمندان ویژگی کارکنان ارشاد است معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه هنرمندان هدایتگر جامعه هستند، گفت: تکریم آنها ویژگی برجسته کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان هاست.
انتخابات و اقتصاد مقاومتی نماد شعار امسال هستند عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه شعار سال 1392 واقعیت انکارناپذیر جامعه است، توجه به این شعار را با توجه به شرایط کشور ضروری دانست و گفت: شرکت در انتخابات و توجه به اقتصاد مقاومتی نماد حماسه سیاسی و اقتصادی هستند.
کمیته گردشگری اقوام در گلستان راه‎اندازی می‎شود مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: کمیته گردشگری اقوام در سال آینده در گلستان راه‎اندازی خواهد شد. به گزارش سلام شمال قربان عباسی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از خادمان تسهیلات سفرهای نوروزی استان گلستان، با اشاره به اینکه این استان با دارا بودن 15 قومیت به عنوان ایران کوچک در سطح کشور شناخته است،
صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج الکترونیکی شد معاون امور فرهنگی و جوانان اداره ورزش و جوانان گلستان از راه‎اندازی سامانه‎ای الکترونیکی به منظور صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده خبر داد.
تنور انتخابات با رقابت سلیقه‎های معتقد به نظام داغ می‎شود استاندار گلستان گفت: تنور انتخابات زمانی داغ می‎شود که سلیقه‎های معتقد به نظام و در مدار ولایت با یکدیگر به رقابت بپردازند.
مسافران با آئین‌های روستاهای رامیان آشنا شدندمسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی رامیان با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این شهرستان گفت: با برگزاری این برنامه‌ها مسافران با آئین‌های روستاهای رامیان آشنا شدند.
17 خدمت ارشاد گلستان به دفاتر پیشخوان واگذار شد معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از واگذاری 17 خدمت این اداره کل به دفاتر پیشخوان خدمات دولت خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدرضا منتظریون صبح امروز در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: این کار در راستای برون‌سپاری و ایجاد تسهیلات بیشتر در ارائه خدمات به شهروندان استان در تمام شهرستان‌ها انجام شد.
کاندیداهای شورای شهر در صحن شورا حضور یابند نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه آماده بحث با منتقدانم هستم، گفت: افرادی که برای کاندیداتوری در انتخابات شورای اسلامی شهر اعلام آمادگی کرده‎اند در جلسات علنی شورا شرکت کنند.
«طرح کلی گردشگری ناهارخوران» در دستورکار است سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به قابلیت‌های گردشگری ناهارخوران گفت: اجرای طرح کلی گردشگری در ناهارخوران در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری گرگان قرار دارد.
برگزاری دومین جشنواره «شهروند ماندگار» در هفته شوراها نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از برگزاری دومین جشنواره «شهروند ماندگار» در هفته شوراها خبر داد. به گزارش سلام شمالعبدالرضا چراغعلی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‎های انجام شده، مقرر شد، به دلیل ارج نهادن به خدماتی که شهروندان در سده گذشته در حوزه‎های مختلف فرهنگ، ادب، پزشکی و مهندسی، جهاد، ایثار و شهادت و سایر موضوعات اجتماعی برای شهر گرگان زحماتی را کشیده‎اند به شکل گلچین همه ساله از این افراد تجلیل شود.
برگزاری 180 دوره آموزشی مدیریت بحران در گلستان مدیر کل مدیریت بحران استان گلسنان گفت: در سال گذشته 189 دوره آموزشی مرتبط با مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه با نمایندگان مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: این تعداد دوره آموزشی تعداد 140 هزار و 279 نفر را تحت پوشش قرار داده است.
180 حادثه در گلستان به وقوع پیوست مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی از 20 اسفند ماه تا پایان چهاردهم فروردین ماه سال جاری 180 مورد حادثه در این استان به وقوع پیوسته است.
تمام امکانات باید به سمت مسائل اقتصادی هدایت شود نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: برای خلق حماسه اقتصادی باید همه توجهات و امکانات به سمت مسائل اقتصادی، اما نه یک اقتصاد بی‎دردسر، راحت و آسان، هدایت و معطوف شود.
بیش از 70 درصد گلستانی‎ها در انتخابات شرکت می‎کنندمدیرکل اطلاعات استان گلستان از مشارکت 72.5 درصدی مردم گلستان در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1392 خبر داد و گفت: آخرین نظرسنجی‎ها در بهمن سال گذشته نشان می‎دهد مردم مشارکت جدی در صحنه خواهند داشت.
1600 فقره عملیات امداد و نجات در گلستان انجام گرفت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری یک هزار و 678 عملیات امداد و نجات توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان انجام شده است.
برگزاری آئین اختتامیه طرح «نشاط معنوی» در گرگان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از اختتامیه طرح نشاط معنوی در مرکز استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی ظهر امروز با تبریک سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در این طرح بیش از 30 مبلغ اعزامی و بومی با هدف ارتقا سطح کیفی و کمی برنامه‎ها مشارکت جدی داشتند.
سیزده بدر کنار کمپ‌های گردشگری روستایی گلستانسیزده بدر آئینی با قدمت طولانی در کشور ماست، آئینی که خود با آئین‌های دیگری همراست. این آئین‌ها در طول زمان به وجود آمده و به تدریج شکل سنت به خود گرفتند.
آغوش باز طبیعت گلستان بر روی مسافران نوروزی در روز طبیعت استان گلستان به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری در طول سال و به ویژه تعطیلات نوروز میزبان جمع زیادی از مسافران است. به گزارش سلام شمال وجود این جاذبه‌ها در روستاها موجب افزایش سطح فرهنگی و تاریخی روستاها شده و در نتیجه توجه مدیران و دست‌اندرکاران امر گردشگری را به خود جلب کردند.
استاندارد گلستان بر شهربازی‌ها در نوروز نظارت دارد مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: نظارت استاندارد گلستان بر تجهیزات شهربازی‌ها در ایام نوروز نیز ادامه داشت.
کمیته گردشگری روستایی فقط در گلستان فعال است دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: این کمیته فقط در استان گلستان فعالیت می‌کند.
ایستگاه‌های سلامت گلستان به 4 هزار نفر خدمات داده‌اند دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای گلستان گفت: از ابتدای آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان تاکنون تعداد 4 هزار و 384 مصدوم یا بیمار به ایستگاه‌های سلامت مراجعه کرده‌اند.
حجم اطلاع‌رسانی مدیریت بحران گلستان کم‌نظیر بوده است مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران استان گلستان گفت: حجم اخبار ارائه شده مدیریت بحران استان در رسانه‌های خبری در ایام نوروز و تعطیلات نشان می‌دهد که این میزان اطلاع رسانی نسبت به سال‌های گذشته کم‌نظیر بوده است.
45 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی گرگان هزینه شد عضو شورای اسلامی شهر گرگان توجه به زیرساخت‌ها را رویکرد جدی شهرداری در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: در همین راستا شهرداری گرگان در 10 سال گذشته 45 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی شهر از خطر سیلاب هزینه کرد.
25 جشنواره روستایی در گلستان برگزار شد دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: این کمیته 25 جشنواره نوروزی در روستاهای استان برگزار کرد.
باید فرهنگ اقوام گنبدکاووس به گردشگران معرفی شودسلیمان عباسی بعدازظهر امروز در نشست مشترک با فرماندار شهرستان گنبدکاووس و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان و جمعی از مسئولان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: باید نمایشگاهی با حضور همه اقوام شهرستان با لباس‌های محلی و پخت غذاهای سنتی دایر شود تا زمینه جذب بیشتر گردشگران در شهرستان گنبدکاووس فراهم شود.
پارک جنگلی قرق، زیستگاه گوزن قرمز جذاب برای مسافران ‎نوروزیپارک جنگلى قرق از تفرجگاه‌هاى مهم گرگان است که در حال حاضر 33 راس گوزن قرمز در این پارک زیست و زادآوری می‌شوند. در این پارک جنگلی، گونه‌های حمایت‌شده گوزن قرمز ایران نگهداری و تکثیر ‌شده و به دیگر مناطق کشور برای زیست و زادآوری منتقل می‌شوند. پارک جنگلی قرق به عنوان زیستگاه گوزن قرمز شناخته
اعزام بیش از ۶۷ هزار گلستانی به منطقه راهیان نورمسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان از اعزام ۶۷ هزار و ۶۱۸ گلستانی به مناطق جنوب خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با ۱۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.
تصادفات فوتی در گلستان صددرصد کاهش یافت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان با اشاره به کاهش صددرصدی تصادفات فوتی از آغاز طرح نوروزی پلیس در سال 1392 گفت: هیچ تصادف فوتی در سطح شهرهای گلستان رخ نداده است.
دلنوشته‌ای برای علمدار لشگر قهرمان 25 کربلا قد رعنا و چشمان زیبایش مبهوتم می‌کند، وجودش را درک نکردم ولی روح بزرگش همواره در لایه‌های وجودی‌ام تنیده است و مرا یاری می‌کند. محمدحسن طوسی را می‌گویم، همانی که در بقیع شلمچه، روزها و شب‌ها مانند مادرش در گمنامی به سر می‌برد.
طوسی، زاهد شبهای وصال و شیر بیشه های شمال طوسی، تنها یک رزمنده میدان جنگ نیست، بلکه یک الگوی تمام عیار زندگی اجتماعی و خانوادگی نیز هست! طوسی شناسی، مقدمه الگوپذیری جوانان از اوست و خوشا بحال خوبانی که طوسی ها را الگوی خود می دانند! شهدا چراغ راهند و دلیل نورناپذیری ما، کاهش نورانیت شهدا نیست، بلکه به فاصله ما از شهدا برمی گردد!
از حزن فاطمیه عطر عاشورا می‌تراود... فاطمیه فصل‌الخطابی است برای عاشورایی دیگر از جنس حماسه کربلا... روزهای فاطمی است و رایحه معطر فاطمیه به مشام می‌رسد؛ عطری که دل‌نگران می‌کند آدمی را در تلاطم عزای مادری که خود یک دنیا بود و آبروی شیعه...
قدردان طبیعتی باشیم که عضوی از جامعه بشری است! سیزدهم فروردین هم از راه رسید و همه شهروندان، خسته از بودن در یک محیط بسته و خسته کننده و ماشین زده، در تکاپوی پناه بردن به طبیعت اند و می خواهند با استقرار یکروزه در دامان طبیعت، سرسبزی محیط های وسوسه انگیز و نشاط بخش را به عاریت گرفته و خودشان را به بوی خوش و دل انگیز طبیعت، معطر کنند.
معرفی شهرها و جاذبه های استان مازندران مجموعه فرح‌آباد برج رسکت برج سلطان‌زین العابدین پارک‌میرزا کوچک‌خان پناهگاه حیات وحش دشت ناز امامزاده عباس بنای امامزاده یحیی خانه رمدانی
معرفی جاذبه های گردشگری،بناهای تاریخی گیلان استان گیلان با مساحت 14711 کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور استقلال یافته آذربایجان و دریای خزر در شمال هم مرز و همسایه است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است،‌ آن را از استان مازندران جدا می کند.
حضرت فاطمه زهرا(س) و دفاع از حریم ولایت از مهمترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شده و به شهادت رسید.
سوبارو کانسپت، مفهومی از آینده شرکت خودرو سازی سوبارو اخیرا از خودرو کانسپت جدید خود به نام ویزیو (Viziv) رونمایی کرده است. طراحی فوق العاده این خودرو همراه با تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در آن، چشم ها را خیره می کند. این خودرو دو درب بوده و موتوری دوگانه (هیبریدی) دارد. در آینده ای نه چندان دور باید منتظر چنین خودرو هایی در سطح شهر باشیم.
ساختمان‌هایی به اندازه یک شهرقرار است دو برج با ارتفاع بیش از یک کیلومتر در عربستان و جمهوری آذربایجان ساخته شوند. با ساخته شدن و رشد این قبیل آسمان‌خراش های مرتفع، مفهوم شهر و زندگی شهرنشینی به طور کامل متحول خواهد شد. کافیست یک محاسبه ساده انجام دهید. فرض کنید شما در شهری زندگی می کنید که به طور متوسط دارای ساختمان های 5 طبقه است که هر طبقه آن هم دارای 2 واحد است. پس به طور کلی شما در هر ساختمان به طور متوسط 10 واحد مسکونی یا اداری خواهید داشت. حال اگر هر کدام از این آسمان‌خراش ها به طور متوسط
ساعت‌ها دیگر تیک تاک نمی‌کنند ساعت های نسل آینده، ساعت های عجیب و غریبی هستند. هر کدام آن ها دوست دارند زمان را به طور متفاوتی به شما نشان دهند و چند کار را دیگر هم همزمان برایتان انجام دهند. البته عجیب و غریبی آن ها به اینجا ختم نمی شود، آن‌ها قرار است بر روی صفحات روزنامه، مجلات، کتاب ها و ... جاخوش کنند و زمان را در هر لحظه به شما نشان دهند!
سوخت‌هایی پاک‌تر از هوا شاید مردم شهرهای آلوده جهان از جمله تهران بیشتر از هر کسی ارزش هوای پاک را بدانند. یکی از مقصرین اصلی این آلودگی ها، سوخت هایی هستند که از آن ها در خودروها، کارخانه ها، مراکز صنعتی و ... استفاده می شود. اگر بتوانیم این سوخت ها را به نوعی طراحی کنیم که اثرات آلایندگی‌شان به کمترین میزان ممکن برسد می توانیم هوای پاک را در نزدیکی خود استشمام کنیم.
سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌هااستفاده از سلول های بنیادی برای مقاصد واهداف گوناگون در دنیای پزشکی روز به روز بیشتر می شود .از پیوند اعضا گرفته تا ترمیم زخم ها ،جایگزینی بافت های از دست رفته وبه تازگی هم تبدیل بافتی به بافت دیگر.در این قسمت در ادامه قسمت قبل به معرفی بخشی دیگر از کاربردهای سلول های بنیادی می پردازیم.
سرطان بی سرطان! تا چند دهه پیش، یک بیمار مبتلا به سرطان با سوالاتی مثل «چند ماه دیگر زنده می‌مانم؟»، «آیا عضو آسیب دیده را از بدنم جدا کنم؟» و یا «شیمی درمانی درد دارد؟» مواجه بود؛ اما حالا با پیشرفت دانش پزشکی، اصلی‌ترین دغدغه یک بیمار سرطان این خواهد بود که «کدام دارو را برای درمان سرطان مصرف کنم؟» درست به سادگی انتخاب یک داروی درمان سرماخوردگی از داروخانه‌ها.
سلول درمانی و آینده آن از دهه 1970 تا کنون از سلول‌های بنیادی برای مصارف مختلف پزشکی و درمان بیماریهای مختلف استفاده می‌شود و اکنون به جرأت می‌توان اعلام کرد که سلول‌های بنیادی برای درمان 7 بیماری موثر بوده است.
سرآغاز یک رویا؛ عینک هوشمند گوگل بدون شک عینک هوشمند گوگل یکی از پر سر و صداترین گجت‌های سال خواهد بود. یک گونه‌ی جدید از کامپیوترهای پوشیدنی که به زودی بر روی صورت مشتریان خود قرار خواهد گرفت.
سه دو یک، حرکت! کلید و دکمه های فیزیکی را دور بریزید. حتی تاچ پد و وسایل لمسی را. فقط کافیست اشاره کنید.
سه قدم مانده تا فرا انسان "رشد تکنولوژی" عبارتی‌ست که در هر قرن و دهه، معنای متفاوتی به خود می گیرد. به هیچ عنوان نمی توان سرعت رشد تکنولوژی در سال های اخیر را با اوایل قرن بیستم مقایسه کرد. حتی مقایسه این سرعت با دهه 90 یا 80 میلادی هم غیرقابل باور است.
سودای پیش بینی آینده پیش بینی و پیش گویی آینده برای هر کسی می تواند جذاب باشد. این جذابیت تنها مختص فالگیرها نیست. بلکه آن قدر جدی و حیاتی ست که متخصصانی دور هم جمع شده اند و سیستمی برای پیش گویی آینده خلق کرده اند.
ستاره دنباله‌داری که پُرنورتر از ماه خواهد شد دنباله‌دار ISON طی ماه‌های نوامبر و دسامبر سال 2013 از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد. درخشش این دنباله‌دار به اندازه‌ای است که شاید حتی بتوان آن را در نور روز نیز مشاهده کرد، ‌از این رو به درخشان‌ترین دنباله‌دار قرن اخیر شهرت یافته‌است. البته ستاره های دنباله‌دار همواره عادت دارند که برخلاف انتظارات عمل کنند!
سیارات فراخورشیدی، مکان‌هایی برای ادامه زندگی کیهان از میلیاردها میلیارد ستاره تشکیل شده است. یکی از این میلیاردها میلیارد ستاره، خورشید است که چند سیاره از جمله زمین به دور آن می چرخند. اما آیا واقعا از میان این همه ستاره فقط خورشید دارای سیارات گوناگون است و فقط زمین سیاره ای مناسب برای پیدایش حیات است؟
سرن، شبیه ساز آغاز عالم سرن یا مرکز تحقیقات هسته ای اروپا بزرگترین آزمایشگاه هسته ای دنیاست که از سال 1954 تا کنون بخش اعظم توجهات در زمینه فیزیک ذرات بنیادی را به خود جلب کرده است. این ابرآزمایشگاه که در مرز بین دو کشور سوییس و فرانسه ساخته شده حاصل همکاری دانشمندان و مهندسان از 80 کشور جهان است و جالب اینکه اولین طراحی شبکه گسترده جهانی WWW در این مرکز و به منظور برقراری ارتباطات اطلاعاتی سریع بین دانشمندان آن صورت گرفته است.
آزمون فعالیت جمعی برای بخش خصوصی «آزمون فعالیت جمعی برای بخش خصوصی»عنوان سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد به قلم هادی حدادی است که در آن می‌خوانید؛گردهمایی دو روز پیش فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، شاید اولین یا حداقل کم‌نظیرترین گام جدی بخش خصوصی ایران در طرح منافع و مطالبات خود در عرصه عمومی بود.
مسئله اصولگرایان «مسئله اصولگرایان»عنوان سرمقاله روزنامه بهار به قلم کسری نوری است که در آن می‌خوانید؛با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان چه راهبردی در قبال این انتخابات اتخاذ خواهند کرد،
رابطه دو‌سویه در نگاه خرد به اقتصاد در صورتی که هزینه انرژی، سرمایه و نیروی کار برای بنگاه اقتصادی، کاهش یا تثبیت شود، اقتصاد کلان کشور سامان گرفته و عامه مردم از این شرایط منتفع خواهند شد.
اصلاح‌طلبان و کاندیدای طلایی «اصلاح‌طلبان و کاندیدای طلایی»عنوان یادداشت روز روزنامه آرمان به قلم محمدرضا خباز است که در آن می‌خوانید؛اصلاح‌طلبی در کشور ما یک جریان قابل قبول با مبنای فکری، معنوی و مذهبی است. در حقیقت باید گفت که این جریان فکری توانسته دو قوه؛ یعنی مقننه و مجریه را اداره کند.
« بگم بگم » شروع پروژه « بگو بگو » محمود احمدی نژاد با ورودش به ساحت سیاست رسمی در ایران، فرهنگ خاصی را به همراه آورد. بی شک با پایان دوره ریاست جمهوری اش تا سالها، آثار این فرهنگ باقی خواهد ماند و به عنوان مهمترین ارثیه اش یاد آوری خواهد شد. آنچه او با خود آورد آنقدر اختصاصی بودند که نقش نماد ایفا کردند. از محتوای کشکول احمدی نژاد، هیچ کدام به اندازه پروژه « بگم بگم» سر و صدا به پا نکرد.
بهار فوتوشاپی «بهار فوتوشاپی»عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاری به قلم علی ودایع است که در آن می‌خوانید؛ امروز چهارشنبه، هفتمین روز درگذشت رفیق گرمابه و گلستان رئیس‌جمهوری ایران است. هوگو چاوز، پس از جدال چند ساله با سرطان تسلیم مرگ شد تا همانند لنین، استالین، هوشمینه با جسدی مومیایی شده ناظر آینده در غیاب خود باشد
زلزله خاموش ویران کننده بنیان جامعه می‌خوانید؛در صورت وقوع زلزله ای در جامعه رسانه ها و مسئولان به صورت گسترده به آن می‌پردازند اما در برابر 'زلزله خاموش طلاق' در جامعه هیچ اقدام موثری انجام نمی‌شود. متاسفانه با اینکه زلزله طلاق قابل پیش بینی و پیشگیریست اما نهادهای مربوطه اقدامات موثری برای بهبود این وضعیت انجام نداده اند و یاکافی نبوده است.
آفتی به نام افراط و تفریط در ادامه نیز در اوج ناباوری عمومی در بخشی از سخنان خویش که در کمال تاسف بوی زشت تحقیر ملتی شریف از آن به مشام می‌رسد، می‌گوید وی برای نصب مدال از آن شخص کسب اجازه کرده است و بر این کسب اجازه نیز افتخار می‌کند. او می‌گوید: «بر خود وظیفه دیدم به نمایندگی از ملت ایران از... به‌عنوان یکی از فرزندان شایسته ملت تقدیر کنم. البته من برای نصب مدال فرهنگ و هنر از ایشان اجازه گرفته‌ام و این‌را جزو افتخارات زندگی خود می‌دانم». با توجه به موقعیت فعلی و شرایط خاص کشور در این باره به نکاتی چند ولو مختصر می‌پردازیم:
آرزوی دست نیافتنی «آرزوی دست نیافتنی»عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز به قلم محمد صفری است که در آن می‌خوانید؛هنگامی که ایران هم‌پیمان آمریکا بود، برای کشورمان چه اتفاقی افتاد که، اکنون باز هم آمریکا در آرزوی این است که ایران هم پیمان این کشور شود؟

اخبار روز

تولید نماهنگ «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی»
آرامش در بازار سکه و ارز
افت جهانی سرعت اینترنت پس از بزرگترین حمله سایبری تاریخ
احتمال افزایش حقوق، حداکثر تا 30 درصد
چهاردهم فروردین تعطیل است
مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی دولت در سال ۹۲
پشت پرده برکناری روسای دانشگاه ها
سفر احمدی‌نژاد به مازندران
دهقان: شیفتگان احمدی‌نژاد مردودند
خبرسازترین انتصاب در سال 91
افزایش گرانی کالاها در مازندران
افزایش ماندگاری گردشگران در مازندران
هم می‌توان محجبه بود،هم خواننده! +تصاویر
فردا، روز سرنوشت‌ساز فوتبال ایران
تکذیب شایعه کشته شدن بشار اسد
عملکرد اقتصادی دولت تولید کننده‌ها را به زانو درآورد
عوامل سریال پایتخت دچار سانحه شدند
هاشمی: پیش بینی های نامه ام به رهبری در حال وقوع است
حضرت زهرا دلش از یاس بود
آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور
74 کشته در تصادفات 24 اسفند تاکنون
تصویر جدید بی نظیر کیهان، قدمی دیگر به کشف راز ازل
زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد
سبک ترین ماده جهان ساخته شد
غلطی از اسرائیل سربزند تلاویو را با خاک یکسان می کنیم
پیامک های ویژه نوروز و ایام فاطمیه
سال ۹۲ ، سال «حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی»
پیام نوروزی احمدی نژاد: می آید بهار که؛ زنده است یار، که زنده باد بهار
شروع توفانی «کلاه قرمزی ۹۲»
باهنر: مشایی گفته ما باید تا ۱۴۰۴ بمانیم

RSS Feed of this section

تکمیل جاده دامغان - گلوگاه
حضور 14 کشتی‌گیر مازندرانی در اردوی تیم‌ملی
علت افزایش قیمت گوجه و پیاز در مازندران
علت افزایش قیمت گوجه و پیاز در مازندران
ثبت 10 میلیون بازدید از مراکز فرهنگی مازندران
بانوی 55 ساله در تنکابن غرق شد

RSS Feed of this section





اخبار روز

هاشمی: پیش بینی های نامه ام به رهبری در حال وقوع است
حضرت زهرا دلش از یاس بود
آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور
74 کشته در تصادفات 24 اسفند تاکنون
تصویر جدید بی نظیر کیهان، قدمی دیگر به کشف راز ازل
زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد
سبک ترین ماده جهان ساخته شد
غلطی از اسرائیل سربزند تلاویو را با خاک یکسان می کنیم
پیامک های ویژه نوروز و ایام فاطمیه
سال ۹۲ ، سال «حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی»
پیام نوروزی احمدی نژاد: می آید بهار که؛ زنده است یار، که زنده باد بهار
شروع توفانی «کلاه قرمزی ۹۲»
باهنر: مشایی گفته ما باید تا ۱۴۰۴ بمانیم
فائزه هاشمی از زندان اوین آزاد شد
اسامی جدید تیم ملی فوتبال اعلام شد
اعتراض مشایی و احمدی‌نژاد به احکام مداحان تهرانی
جشن‌های نوروزی در سطح گلستان برپا می‎شود
اعتراف تکاندهنده شوهر هوسباز
کواکبیان رسما اعلام کاندیداتوری کرد
برای فرار سکته مغزی چه بخوریم؟
اظهارنظر موسوی‌لاری درباره کاندیداتوری خاتمی
تجاوز گروهی به زن گردشگر سوئیسی
محمدرضا خاتمی: به اجماع رسیده‌ایم
هدیه ۶۰۰ هزار تومانی رئیس جمهور به اعضای صنوف سینمایی
۶ ماه‌ حبس برای مزاحم تلفنی
اعلام زمان واریز سهمیه بنزین فروردین
کنایه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به آیت الله جنتی
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
علی مطهری: احمدی‌نژاد مرید مشایی است
لنکرانی: حادثه 22 بهمن قم خلاف شرع بود

RSS Feed of this section

حادثه برای 2 کودک در رودخانه «نکارود» مازندران
قیمت ارزاق عمومی درمازندران در حال افزایش است
نمایشگاه صنایع‌دستی مازندران گشایش یافت
22 درصد ماهیان پرورشی کشور در مازندران تولید می‌شود
قول استاندار مازندران برای پرداخت مطالبات ناجیان غریق
برپایی 40 خیمه نماز برای گردشگران نوروزی

RSS Feed of this section