گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

اکرمی: آقای جنتی شما سوار بنز نشده‌اید؟
انتقاد شدید مطهری از سخنان جنتی
مرگ 598 نفر ناشی از مسمومیت با قرص برنج در کشور
هاشمی را به نفع گروه سیاسی خودمان، مصادره نکنیم
مهمترین عناوین روزنامه های امروز
علت طول عمر زنان کشف شد
محسن رضایی: دیگر مانند سال 84 انصراف نمی دهم
معرفی مسئولان ستاد انتخاباتی هاشمی‌
دستخط رهبرانقلاب درباره مشایی+عکس
سقوط قیمت جهانی طلا
بیانیه انتخاباتی 42 استاد حوزه علمیه قم
اعزام دانشجویان گیلان به اردوهای جهادی
جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور
شریعتمداری به نفع هاشمی‌ رفسنجانی انصراف داد
طلا ارزان شد
همه روش های پرداخت بانکی در ایران
نگاهی به آخرین قیمت خودروها
نرخ جدید ویزیت پزشکان و دندانپزشکان
جزییات نرخ حق بیمه درمان 1392
خبر خوب برای مشمولان سربازی
اعمال و فضایل"لیلة‌الرغائب"
هاشمی با اختلاف آرای بسیار زیاد برنده انتخابات خواهد شد
انتشار نامه علیه هاشمی کاملا غیرقانونی بود
برخوردهای غیراخلاقی انتخاباتی از این هفته کلید خورد
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور
دعای شجونی برای هاشمی: انشاءالله که رد صلاحیت می شود
سخنگوی اصل 90: ردصلاحیت مشایی قطعی است
گزارشی از نشست 100 نفره ستاد هاشمی در مازندران
آملی لاریجانی: نامزدهای انتخاباتی از "بگم بگم" خودداری کنند
آیا هاشمی رفسنجانی انصراف می‌دهد؟

RSS Feed of this section

انتخاب بسکتبالیست مازندرانی در تیم منتخب آسیا
ممانعت از برگزاری مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مازندران
دانشجویان مازندرانی در جشنواره قرآن و عترت رقابت می‌کنند
ایجاد مرکز علمی کاربردی علوم قرآنی در مازندران
تشکیل جلسات کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های مازندران
راه‌اندازی رشته‌های دندان‌پزشکی و داروسازی در دانشگاه آزادساری

RSS Feed of this section



اخبار جدید

احمدی نژاد ۳ ساعت در انتظار هاشمی سایت الف وابسته به احمد توکلی نوشت: روز ثبت نام یک اتفاق جالب افتاد. حضور همزمان مشائی و هاشمی همه توجهات را به خود جلب کرد. هاشمی از یک درب وارد شد و مشائی و احمدی نژاد از سوی دیگر. اما این هماهنگی چگونه صورت گرفت؟
شجونی: مشایی می‌خواهد انقلاب را به دست آمریکا بدهد یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت:‌ مشایی و هاشمی می‌خواهند انقلاب را به آمریکا بسپارند.
بانک پاسارگاد استخدام می‌کند شرایط: خانمها متولد ۱۳۶۶ به بعد، آقایان متولد ۱۳۶۴ به بعد (در خصوص متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد شرایط سنی با ۲ سال اختلاف از شرایط سنی قید شده نیز قابل پذیرش است).
نگاهی به آخرین قیمت خودروها نگاهی به آخرین قیمت خودروها
نامه اکبر اعلمی به آیت الله مصباح‌یزدی اکبر اعلمی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به آیت‌الله مصباح‌یزدی رییس مرکز آموزشی پژوهشی قم نامه نوشت.
مطهری: محصورکردن هاشمی در جریان اصلاحات مغرضانه است عضو کمیسیون فرهنگی مجلس محصورکردن هاشمی در جریان اصلاحات مغرضانه است، تاکید کرد: بخش قابل توجهی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل حامی هاشمی رفسنجانی هستند.
دومین بیانیه انتخاباتی آیت‌الله هاشمیآیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دومین بیانیه انتخاباتی خود تاکید کرد: نباید هدف، هر وسیله ای را توجیه نماید و باید متوجه باشیم که مبادا در راستای کارهای تبلیغاتی و با توجیه زمان اندک تا انتخابات، با راه انداختن کارناوال‌های انتخاباتی نامناسب با مقررات و شرع و با ایجاد آلودگی‌های صوتی و تصویری مغایر با شئونات اسلامی، مزاحمتی برای آسایش و آرامش مردم ایجاد نماییم و اگر غیر از این باشد، مطمئناً از ما نیست.
حضور آقای هاشمی به معنای بازگشت به مسیر اعتدال است حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات موجب بازگشت دولت به مسیر عقلانیت و اعتدال می شود.
ذوالنور از احتمال استعفای احمدی نژاد خبر دادجانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه از تماس احمدی‌نژاد با خاتمی و هاشمی برای به عقب افتادن انتخابات خبر داد.
قیمت ارز و سکه در بازار جدول قیمت انواع ارز و سکه در بازار امروز سه شنبه منتشر شد. به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه در بازار تهران یک میلیون و 313 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 265 هزار تومان، نیم سکه 682 هزار تومان، ربع سکه 420 هزار تومان و گرمی 300 هزار تومان اعلام شد.
نامه افشاگری که جریان انحرافی را به تکاپو انداختمحمدحسین قدیری ابیانه از ارائه نامه‌ای به شورای نگهبان خبر داد و گفت: این گزارش مربوط به نمایش مجسمه‌های مستهجن در مکزیک از سوی مشایی به عنوان نماد تاریخ و فرهنگ ایرانی است.
تایید صلاحیت مشایی به ضرر هاشمی استصادق زیباکلام درباره آرایش سیاسی انتخابات اظهار داشت: اگر مشایی تایید صلاحیت و وارد انتخابات شود، به ضرر اصلاحات و هاشمی است، چون رأیی که قرار است هاشمی به دست آورد اگر مشایی نمی‌آمد به سبد هاشمی ریخته می‌شد.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور -حاج رضایی: اگثر پول فوتبال ایران وارد کانال های آلوده می شود -معصومه ابتکار با اشاره به رد صلاحیت خود؛فرزند انقلابم -شکایت 160 نماینده از رئیس دولت -از سوی رئیس اداره دیوان عالی کشور صورت گرفت؛رد درخواست چشم راست مه آفرید
خوش‌چهره؛ ظهور پدیده شاغلان فقیر در کشور می‌گوید دو سال پیش نسبت به اتفاقات امروز اقتصاد ایران هشدار داده بودم، اما نشنیده گرفته شد؛ از اینکه ارزش پول ملی رو به کاهش است و حالا به یک‌سوم نزول پیدا کرده است. از غفلتی که در مدیریت کلان اقتصادی شد و اینکه تحریم‌ها را کاغذپاره‌یی بیش ندانستند و حالا معیشت مردم نشانه گرفته شده است.
آمریکا به دنبال تحریم جهانی نفت ایران پس از شکست تحریم ها در متوقف کردن پیشرفت های هسته ای ایران، گروهی از قانونگذاران آمریکایی و تحلیلگران تحریم سخت تری را پیشنهاد کرده اند: آنگونه که واشنگتن پست گزارش داده، این گروه به دنبال قطع کامل صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی هستند.
شرط جدید برای تایید صلاحیت کاندیداها سخنگوی شورای نگهبان از تائید پیشنهاد ارائه برنامه از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری توسط هیات نظارت مرکزی خبر داد و گفت: در مورد برخی از کاندیداهایی که در احراز صلاحیتشان تردید داریم دعوت می شوند تا برنامه شان را ارئه دهند تا به یک نتیجه قطعی برسیم.
زیباکلام: احمدی‌نژاد از تایید صلاحیت مشایی مطمئن شده است در رابطه با ثبت‌نام معاون اول رییس‌جمهوری جناب آقای رحیمی و همچنین آقای علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌یی رییس‌جمهور و انصراف زودهنگام ایشان چند تحلیل می‌توان ارائه داد که در ذیل به اختصار به آنها می‌پردازم.
تصاویر: تشنج در نشست حسن روحانی جلسه پرسش و پاسخ حسن روحانی در دانشگاه شریف به تشنج کشید. به گزارش مهر، سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با تنش و درگیری نیمه‌تمام به پایان رسید و عده‌ی اندکی از حاضران مخالف و موافق روحانی با هم درگیر شدند اما جلسه نیمه تمام ماند.
گزارش تصویری جشن دوقلو ها و چند قلوهاگزارش تصویری جشن دوقلو ها و چند قلوها
گزارش تصویری توسعه مسجدالحرامگزارش تصویری توسعه مسجدالحرام
تداوم کاهش قیمت سکه و ارز در بازارجدول قیمت انواع ارز و سکه در بازار امروز یکشنبه منتشر شد که بر اساس آن، کاهش قیمت انواع سکه و ارز که از هفته گذشته آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز یکشنبه در بازار تهران یک میلیون و 288 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 245 هزار تومان، نیم سکه 670 هزار تومان، ربع سکه 416 هزار تومان و گرمی 295 هزار تومان اعلام شد.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز -زمان اعلام نتایج اولیه و ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد -شورای نگهبان:هیات مرکزی نظارت، اقدام احمدی‌نژاد را تخلف انتخاباتی تشخیص داد -در دیدار اعضای ستاد دیه؛ تاکید رئیس قوه قضائیه بر توجه بیشتر به زندان و خانواده زندانیان -زمانبندی مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه‌ها ؛ مصاحبه آزمون دکتری برخی دانشگاه‌ها بعد از انتخابات
تنش ایران با دنیای خارج با ورود هاشمی کاهش می یابد واشنگتن پست در مطلبی تحت عنوان" میدان رقابت بر سر صندلی ریاست جمهوری تازه شکل گرفت" نوشت: دو تن از جنجالی ترین چهره های ایران روز شنبه اعلام کاندیداتوری کردند.
اسامی مسئولان ستاد مشایی اسفندیار رحیم مشایی می‌گوید ستاد انتخاباتی ندارد و شیخ‌الاسلامی برای او ستاد مردمی تشکیل داده است.
روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری را بشناسید نامزدهای ریاست جمهوری برای سامان دادن برنامه‌های تبلیغاتی خود ستادهای انتخاباتی راه می‌اندازند و معمولا یک چهره نام آشنا را برای مدیریت این ستاد منصوب می‌کنند. این روسای ستادها معمولا به عنوان اعضای احتمالی کابینه آن نامزد در صورت پیروزی شناخته می‌شوند. برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که چندین ماه است فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند روسای ستاد انتخاباتی شان را هم معرفی کرده‌اند. برخی دیگر اما یا رئیس ستاد معرفی نکرده‌اند و یا تازه بعد از ثبت نام در انتخابات عزمشان را جزم کرده‌اند که فعالیت انتخاباتی بکنند و هنوز فرصت نکرده‌اند ستاد راه بیاندازند.
الهام: احمدی‌نژاد دیروز رئیس‌جمهور نبودغلامحسین الهام سخنگوی هیئت دولت در پایان جلسه امروز و در پاسخ به سؤالی درباره امضای حکم انتخابات نظام‌ پزشکی گفت: این انتخابات از نظر قانونی دچار اشکال است و مخدوش است و حرف آقای رئیس‌جمهور در خصوص این انتخابات مبتنی بر قانون بوده است.
واکنش طنز کیهان به مرخصی احمدی​ن‍ژاد گفت: مگر رئیس جمهور نباید بیشتر از همه قانون را رعایت کند؟ پس چرا همراه مشایی برای ثبت نام به وزارت کشور رفته و آشکارا برای کاندیداتوری او تبلیغ کرده است؟!
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-صف‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم دگرگون شد؛هاشـمی دقیقـه 90 آمـد -رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته کشور:زن و مرد از لحاظ حقوق انسانی و اجتماعی تفاوتی ندارند - وعده‌های دولت درباره جزیره ابوموسی عملی نشد - احمد جنتی از تبلیغات زودهنگام کاندیداها انتقاد کرد؛ شورای نگهبان نه تندتر از قانون عمل خواهد کرد و نه کندتر
درخواست بررسی عدم کفایت رئیس جمهور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خرج کردن قوه مجریه برای این داوطلب خیانت و قدرت طلبی است. شما باید در قبال این موضوع موضع گیری کنید. تذکر بنده به موضوع نطق جنابعالی است.
عکس های جالب از احمدی نژاد در خدمت مشایی! عکس های جالب از احمدی نژاد در خدمت مشایی!
مهرماه زمان برگزاری تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری مازندران رئیس هیئت دوچرخه‌سواری مازندران گفت: بیستمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری مازندران مهر ماه برگزار می‌شود.
پای شهرداری‌ها هم به حوادث ساختمانی کشیده شد رئیس اداره بازرسی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه پای شهرداری‌ها هم به حوادث ساختمانی کشیده شد، گفت: شهرداری‌ها صدور مجوز ساختمانی را گزارش نمی‌دهند تا ایمن بودن محیط کار مورد بررسی قرار گیرد.
افتتاح دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه مازندران دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه مازندران در سه بخش کلینک صنعت، تجاری‌سازی و کارآموزی افتتاح شد. به گزارش سلام شمال دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه مازندران عصر امروز با حضور مسئولان استان و دانشگاه در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل در سه بخش کلینک صنعت، تجاری‌سازی و کارآموزی افتتاح شد.
ایجاد 6 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های فرهنگیان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: سهمیه جذب دانشجو برای مازندران در شش رشته جدید کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی جدید ایجاد شده است.
کسب رتبه دوم مازندران در مسابقات ملی دانشجویی تحقیق عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه مازندران اعلام کرد: تیم کارشناسی ارشد این دانشکده، رتبه دوم مسابقات ملی دانشجویی تحقیق در عملیات را کسب کرد.
صعود پینگ‌پنگ‌بازان مازندرانی به مرحله سوم رقابت‌های پاریس رئیس هیئت پینگ‌پنگ مازندران از صعود دو پینگ‌پنگ باز مازندرانی به مرحله سوم رقابت‌های جهانی در پاریس خبر داد.
کسب 4 مدال تکواندوکاران مازندرانی در تونس سرپرست هیئت تکواندو مازندران از کسب چهار مدال تکواندوکاران مازندرانی در تورنمنت بین‌المللی تونس خبر داد.
1211 صندوق آرای انتخابات خرداد در ساری را جمع‌آوری می‌کنند فرماندار ساری گفت: یک‌ هزار و 211 صندوق اخذ رأی برای دو انتخابات 24 خرداد در نظر گرفته شده است.
انتخابات انجمن الکترونیک مازندران اول خرداد برگزار می‌شود رئیس انجمن صنایع همگن فلزی، برق و الکترونیک خانه صنعت و معدن مازندران گفت: انتخابات هیئت مدیره انجمن فلزی، برق و الکترونیک مازندران اول خردادماه برگزار می‌شود.
رشد 56 درصدی صادرات گل و گیاه از مازندران رئیس سازمان صنعت و تجارت مازندران گفت: صادرات گل و گیاه استان در فروردین ماه سال جاری از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 56 درصد رشد داشته است.
حضور 7 والیبالیست مازندرانی در اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان رئیس هیئت والیبال آمل از حضور هفت والیبالیست آملی در اردوی استعدادیابی تیم ملی نوجوانان کشورمان خبر داد.
ورزشکاران برتر مازندران تجلیل می‌شوند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: سوم خرداد از برترین ورزشکاران مازندران در سال 91 تجلیل می‌شود. به گزارش سلام شمال احمد سعادتمند در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: این همایش سوم خرداد همزمان با آزادسازی خرمشهر و ولادت حضرت علی (ع) به میزبانی مرکز استان در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی ساری در حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
افتتاح بیش از 50 هزار واحد مسکن مهر در مازندران استاندار مازندران گفتک تاکنون بیش از 50 هزار واحد مسکن مهر در مازندران افتتاح شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سیدعلی‌اکبر طاهایی در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: ایجاد فضای سبز و طراحی سازه‌های مسکن مهر با الهام از معماری سنتی مازندران باید در طرح مسکن مهر استان مورد توجه جدی قرار بگیرد.
مدافع ملی‌پوش مازندرانی با پرسپولیس قرارداد داخلی بست خلیل‌زاده مدافع ملی‌پوش مازندرانی گفت: برای حضور در فصل آینده لیگ برتر فوتبال کشور با سرخ پوشان پایتخت قرارداد داخلی امضا کردم.
آغاز ثبت‌نام در هجدهمین آزمون حمل و نقل بین‌المللی مسئول واحد ترانزیت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: هجدهمین آزمون حمل و نقل بین‌المللی کالا در دو مرحله پایه و اصلی در سال جاری برگزار می‌شود.
مازندران در کنفرانس دو سالانه برق جهان رتبه کسب کرد معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق مازندران به حضور مازندران در کنفرانس دو سالانه برق جهان اشاره کرد و بیان داشت: ایران در مقاله "آی اس آی" پرتغال بالاترین تعداد مقالات را ارائه داد که یک مقاله پذیرفته شده از مازندران بود.
ایجاد شهرستان سوادکوه شمالی نباید بهره‌برداری سیاسی داشته باشدنماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس گفت: هیچ کس حق ندارد از ایجاد شهرستان سوادکوه شمالی استفاده سیاسی کند.
بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی در پایتخت برگزار می‌شود رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سومین همایش طبیب روحانی با هدف بزرگداشت مقام علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی در تهران برگزار می‌شود.
راه‌اندازی لیگ مدارس فوتبال در مازندران مسئول واحد مدارس فوتبال مازندران از برگزاری لیگ مدارس فوتبال در استان خبر داد.
واریز 4 هزار میلیارد تومان یارانه به حساب مازندرانی‌ها دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌های مازندران از واریز 4 هزار میلیارد تومان یارانه به حساب مازندرانی‌ها تا مرحله بیست و هفتم خبر داد.
99 درصد هوشمندسازی مدارس توسط والدین صورت گرفته است مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: 99درصد هوشمندسازی مدارس توسط والدین صورت گرفته است.
طرح هم‌کدسازی در مازندران اجرا می‌شوددبیر کمیته نامبرینگ و هم‌کدسازی شرکت مخابرات مازندران گفت: تا پایان تابستان طرح هم‌کدسازی در مازندران اجرا و کد مازندران به 011 تغییر می‌یابد.
حضور 6 کشتی‌گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی دبیر هیئت کشتی مازندران از حضور شش کشتی‌گیر فرنگی‌کار مازندرانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان خبر داد.
حدود 2 میلیون نفر در مازندران واجد شرایط رأی دادن هستند مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، 28 اردیبهشت را زمان اعلام صلاحیت کاندیدای شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس عنوان کرد و گفت: یک میلیون و 915 هزار و 240 نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رأی هستند.
نخستین فرماندار سوادکوه شمالی معارفه شد نخستین فرماندار سوادکوه شمالی با حضور مسئولان محلی معارفه شد. به گزارش سلام شمال نخستین فرماندار سوادکوه شمالی ظهر امروز معارفه شد.
سرپرست هیئت تیراندازی با کمان مازندران معرفی شد با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، سرپرست هیئت تیراندازی با کمان استان منصوب شد.
کشاورزی و گردشگری توانمندی‌های توسعه سوادکوه شمالی سرپرست فرمانداری سوادکوه شمالی با اشاره به لزوم دستیابی به توسعه، گفت: کشاورزی، صنعت و گردشگری از توانمندی‌های توسعه سوادکوه شمالی است.
اجرای جشن شکرگزاری فراگیری قرآن در مازندران معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پروش مازندران از برگزاری جشن شکرگزاری فراگیری قرآن بین دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
سال آینده جشنواره بهار نارنج استانی برگزار می‌شود معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: سال آینده جشنواره بهار نارنج به صورت استانی در تمامی شهرهای مازندران برگزار می‌شود.
عضویت 600 مهندس در انجمن مهندسان الکترونیک مازندران مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: انجمن مهندسان و الکترونیک شاخه مازندران 600 عضو دارد.
اجرای تذکر لسانی در 7 شهر گلستان دادستان مرکز استان گلستان گفت: تذکر لسانی در هفت شهر گلستان، پایلوت اجرا می‌شود.
راه‌اندازی مشاوره مجازی در دادگستری گلستان معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری گلستان با اشاره به توسعه خدمات حقوقی در فضای مجازی از راه‌اندازی مشاوره مجازی در این استان خبر داد.
استارت بیمه تکمیلی اعضای تعاونی در گلستان کلید خورددبیر اتاق تعاون استان گلستان از آغاز بیمه تکمیلی اعضای تشکل و تعاونی‎های استان خبر داد و گفت: بیمه تکمیلی برای نخستین‎بار از طریق اتاق تعاون در حال انجام است.
بیش از 20 نفر در گرگان رد صلاحیت شده‎اند بیش از 20 نفر از داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان رد صلاحیت شده‎اند و حدود 15 نفر انصراف داده‎اند. به گزارش سلام شمال بر اساس شنیده‎های خبرنگار فارس در فرمانداری گرگان بیش از 20 نفر از داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان رد صلاحیت شده‎اند.
چاپ 40 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در گلستان جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: 40 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در گلستان به چاپ رسید که 10 عنوان از این کتاب‎ها با مشارکت سپاه و کنگره شهدای استان صورت گرفته است.
آماده‌سازی 120 مسجد برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: 120 مسجد برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در گلستان آماده است و اگر تعداد معتکفان بیشتر شود این ظرفیت وجود دارد که تعداد مساجد را تا 150 مسجد افزایش دهیم.
دستگیری 63 نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار و مجرم گلستان رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: 63 نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار و مجرم شناسایی و دستگیر شدند.
برگزاری کنگره بزرگ شهدا در گلستان جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان از برگزاری کنگره بزرگ شهدا در نیمه دوم سال 1393 در مرکز استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین کریمی‎اول در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در سال 1392 اظهار داشت: فرصت کوتاهی تا میزبانی گلستان در برگزاری کنگره شهدا باقی مانده است که همه دستگاه‎ها باید در مقام عمل نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.
سیمای گلستان رنگ و بوی شهادت نمی‎دهد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص تبلیغات شهری و محیطی در حوزه ایثار و شهادت گفت: رنگ و بوی شهادت از سیمای شهری گلستان بلند نمی‎شود.
برداشت کلزا از مزارع گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از برداشت روغنی کلزا از سطح 45 هزار هکتار از مزارع استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، اسماعیل اسفندیاری‌پور اظهار داشت: در سال‌جاری استان گلستان با سطح سبز 45 هزار و 352 هکتار دانه روغنی کلزا رتبه اول سطح زیر کشت و تولید این محصول را در سطح کشور داراست.
برگزاری یادواره ملی سروقامتان خطه شمال در حرم مطهر امام راحل معاون اجرایی سپاه نینوا گلستان از برگزاری نخستین یادواره ملی 22 هزار شهید سروقامت خطه شمال کشور در حرم مطهر امام خمینی (ره) خبر داد.
12 مصوبه در کارگروه تخصصی سیل گلستان مصوب شد معاون حفاظت و بهره‎برداری آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: در سال گذشته با برگزاری پنج جلسه تحت کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب 12 مصوبه استانی اخذ شده است.
طائب در گرگان: مشایی آمده انتخابات برگزار نشود یا اینکه دعوا شود
4 بازیکن گلستانی به عضویت تیم ملی والیبال ساحلی درآمدند رئیس هیئت والیبال استان گلستان گفت: چهار بازیکن گلستانی به نام‎های «بهنام توکلی»، «کامبیز کلته»، «عبدالله ایزدی» و «رسول خواجه» به عضویت تیم ملی والیبال ساحلی «ب» کشورمان درآمدند.
راه‌اندازی رصدخانه مدیریت بحران در گلستان ضروری است معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: راه‌اندازی رصدخانه مدیریت بحران در گلستان به عنوان مکانی برای رصد موضوعات مرتبط با مدیریت بحران ضروری است.
نقشه خطرهای زمین‌شناختی گلستان تهیه شد مدیر گروه آب و زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: نقشه خطرهای زمین‌شناختی استان در سه بخش تهیه شده است.
گلستانی‌ها اهانت به مقدسات در سوریه را محکوم کردند نمازگزاران گلستانی در اعتراض به اهانت سلفیان تکفیری به مقدسات دینی مسلمانان در سوریه امروز بعد از نماز عبادی و سیاسی جمعه در شهرهای مختلف استان راهپیمایی کرده و این اقدامات ضد انسانی را محکوم کردند.
گندمکاران گلستانی برای افتتاح حساب در بانک سپه اقدام کنند مدیرکل شرکت غله گلستان گفت: با توجه به معرفی بانک سپه به عنوان بانک عامل در امر خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از سوی دولت، گندمکاران گلستانی باید در اسرع وقت نسبت به افتتاح حساب ویژه در این بانک اقدام کنند.
عملکرد بسیج سازندگی گلستان در حوزه اقتصاد مقاومتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان به تشریح عملکرد بسیج سازندگی این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت.
گلستان دارای تنها رویشگاه یکپارچه سرخدار است رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: یکی از رویشگاه‎های نادر و یکپارچه سرخدار که ماده تاکسول برای درمان بیماران سرطانی از آن استخراج می‎شود در مناطق جنگلی گلستان قرار دارد.
24 درصد گیاهان دارویی در گلستان رشد پیدا می‎کنند رئیس مرکز تحقیقات و منابع طبیعی گلستان گفت: گلستان دارای غنای گونه‎های بسیار خوبی است، زیرا دارای بیش از 118 تیره گیاهی، 678 جنس و یک‎هزار و 704 گونه گیاهی است که حدود 24 درصد گیاهان دارویی در گلستان رشد پیدا می‎کنند.
سطح کشت گیاهان دارویی در گلستان به 140 هکتار رسید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در حال حاضر 140 هکتار از اراضی گلستان به سطح کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که از این میزان 160 تن برداشت می‎شود.
همایش علمی تخصصی طیور در گلستان مدیرعامل شرکت فراهمایش گلستان از برگزاری همایش علمی تخصصی طیور در تاریخ 21 اردیبهشت‎ماه در گرگان خبر داد.
انتصاب 2 مدیر‌کل جدید در استانداری گلستان طی احکامی جداگانه از سوی جواد قناعت استاندار گلستان، قدرت‎الله عابدی به عنوان مدیرکل جدید دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و کاظم صفرزاد به عنوان سرپرست جدید دفتر آمار و اطلاعات استانداری معرفی شدند.
شرایط صنعت دام و طیور در گلستان خوب نیست نائب رئیس شورای شهر گرگان گفت: صنعت دام و طیور، شرایط خوبی نسبت به گذشته ندارد که امیدواریم نشست‎های علمی بتواند به این صنعت رونقی دوباره ببخشد و در کنار آن شاهد ایجاد اشتغال و بازگشت فرآیندهای مثبت آن به خانواده‎ها باشیم.
برگزاری نخستین سمینار آموزشی توانمندسازی تشکل‎های اقتصادی در گلستادبیر اتاق تعاون استان گلستان گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود روند ارائه خدمات به مشتریان، نخستین سمینار آموزشی توانمندسازی تشکل‎های اقتصادی در گلستان برگزار شد.
شهید مطهری مبارز علمی در برابر افکار انحرافی بود نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: شهید مطهری افکار جدید را شناسایی و با آنهایی که علیه اسلام سخن می‌گفتند مبارزه علمی می‌کرد.
گلستان رتبه سوم کشور در هوشمندسازی مدارسمعاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اقدامات مهمی که در وزارت آموزش و پرورش انجام شده، هوشمندسازی مدارس است که استان گلستان در بحث هوشمندسازی سومین استان کشور است.
تنور انتخابات شوراهای اسلامی داغ‌تر می‌شود بیش از پنج نفر از داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان از شرکت در عرصه انتخابات انصراف دادند. به گزارش سلام شمال اخبار رسیده حاکی از آن است که بیش از پنج نفر از کسانی که برای شرکت در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان نام‎نویسی کرده بودند تا به امروز به صورت رسمی انصراف خود را اعلام کرده‎اند.
تعیین رئیس هیئت دوچرخه‌سواری گلستانانتخابات رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان گلستان با حضور رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در محل اداره کل ورزش و امور جوانان استان گلستان برگزار شد.
مزار میرزا کوچک خان جنگلی گلباران می‌شود مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از گلباران مزار میرزا کوچک خان جنگلی به مناسبت آغاز هفته میراث فرهنگی از 25 اردیبهشت جاری خبر داد.
راه‌اندازی 14 کتابخانه تخصصی کودک در گیلان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی 14 بخش کودک مستقل و تخصصی در کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری خبر داد.
مرکز زمین‌شناسی منطقه‌ای در گیلان راه‌اندازی شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی مرکز زمین‌شناسی منطقه‌ای کشور در این استان خبر داد.
آغاز ثبت‌نام معتکفان گیلانی از امروز معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان از آغاز ثبت‌نام معتکفان گیلانی از امروز 24 اردیبهشت جاری خبر داد.
«وارث» در سازمان فرهنگی‌ورزشی رشت ساخته شد مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت گفت: فیلم داستانی «وارث» با تهیه‌کنندگی سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت با هدف ترویج فرهنگ نماز ساخته شد و برای حضور در جشنواره‌های داخلی آماده می‌شود.
زنی در فومن با چاقو همسرش را کشت پلیس گیلان از دستگیری زن 30 ساله فومنی که شوهرش را پس از بیهوش کردن با ضربات چاقو و چوب از پای درآورده بود، خبر داد.
جشن اردیبهشت تئاتر گیلان برگزار می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری پنجمین جشن اردیبهشت تئاتر این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید حاذق‌نیکرو امروز در جلسه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری اردیبهشت تئاتر گیلان اظهار کرد: هر ساله به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تئاتر جشن ملی اردیبهشت تئاتر برگزار می‌شود.
کاروان پیاده زائران گیلانی راهی مرقد امام (ره) می‌شوند مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: کاروان پیاده زائران گیلانی سوم خرداد ماه سال جاری راهی مرقد امام (ره) می‌شوند.
بزرگداشت ارتحال آیت‌الله بهجت در فومن برگزار می‌شود مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری چهارمین سالگرد بزرگداشت ارتحال ملکوتی آیت‌الله ‌العظمی بهجت با سخنرانی آیت‌الله حائری شیرازی در فومن خبر داد.
تولید سالانه 8 تن توت فرنگی در صومعه‌سرا فرماندار صومعه‌سرا از تولید سالانه هشت تن توت فرنگی در 20 هکتار از اراضی روستای صوفیانده این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال میرزا حسینعلی‌زاده در جریان سومین دوره جشن برداشت توت فرنگی در روستای صوفیانده این شهرستان، اظهار کرد: جشنواره تولیدات بومی‌محلی از برجسته‌ترین اقدام‌ها در راستای حمایت از محصولات کشاورزی و کشاورزان فعال در آن عرصه است.
افزایش قفس‌های دریایی پرورش ماهی در گیلان استاندار گیلان گفت: امسال تعداد قفس‌های دریایی پرورش ماهی در تالاب‌های گیلان و دریای خزر به 250 عدد افزایش می‌یابد.
طرح پن‌کالچر در تالاب انزلی افتتاح شد نخستین طرح پن‌کالچر «پرورش ماهی در محیط‌های محصور» در تالاب بین‌المللی انزلی افتتاح شد. به گزارش سلام شمال نخستین طرح پن‌کالچر «پرورش ماهی در محیط‌های محصور» با حضور استاندار گیلان در تالاب انزلی افتتاح شد.
تخلفات شورای شهر رشت گسترده است رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در مدت شش سال کسی از اعضای شورا نپرسید که دارند چه می‌کنند، گفت: تخلفات برخی اعضای شورای اسلامی شهر منحل شده رشت گسترده بوده که هنوز جرایم آنها بازگو نشده است.
گزارش تصویری دیدار تیمهای استقلال تهران و داماش گیلانگزارش تصویری دیدار تیمهای استقلال تهران و داماش گیلان
دیدار تیمهای فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب آهن اصفهاندیدار تیمهای فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب آهن اصفهان عصر جمعه با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ذوب آهن به پایان رسید
معرفی اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در آستارابا انجام انتخابات داخلی توسط معتمدین اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری این شهرستان معرفی شدند.
15 کاندیدای اصلح شورای شهر رشت معرفی می‌شوند دبیر جبهه متحد اصولگرایان گیلان گفت: به‌زودی 15 نفر کاندیدای اصلح شورای اسلامی شهر رشت مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان گیلان مشخص و معرفی می‌شوند.
ندیمی رئیس مجمع نمایندگان گیلان شد ایرج ندیمی با اکثریت آرای نمایندگان گیلان رئیس مجمع نمایندگان این استان شد.
اسناد دفترچه‌ای گیلان تک‌ برگی می‌شود مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: اداره ثبت اسناد و املاک گیلان آمادگی دارد تا با مراجعه متقاضیان برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ «کاداستر» اقدام کند.
نخبگان علمی و جوانان عضو ستاد نماز جمعه لاهیجان شوند امام جمعه لاهیجان گفت: عضویت نخبگان علمی و جوانان لاهیجان در ستاد نماز جمعه این شهر امری مهم برای پیشبرد سیاست‌های کلان نماز جمعه است.
پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی گیلان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پرداخت بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 4 هزار و 307 طرح کشاورزی این استان خبر داد.
وظیفه دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب سنگین است رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی وظیفه سنگینی دارد.
تجلیل از‌ معلم فداکار شفتی در «یک روز سرد»‌ فیلم مستند «یک روز سرد» برگرفته از فداکاری حسن امیدزاده معلم ایثارگر شفتی که در یک واقعه آتش‌سوزی جان 30 دانش‌آموز را نجات داد از شبکه اول سیما پخش می‌شود.
مردم گیلان 200 جلد کتاب نسخ خطی و سنگی اهدا کردند مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای 200 جلد کتاب نسخ خطی و سنگی مردم استان به این سازمان خبر داد.
34 درخواست روستاییان فومن از مدیرعامل آبفار گیلان مردم روستاهای فومن در دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان 34 تقاضا درخواست کردند که مهم‌ترین آن در بخش تأمین و تقویت آب آشامیدنی بود.
آتش‌نشان گیلانی در سودای ریاست جمهوری آتش‌نشانی گیلانی در سودای ریاست جمهوری احمد جعفری مدیر عامل آتش‌نشانی بندر انزلی برای حضور در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایران امروز ثبت‌نام کرد
بخشی از مطالبات بازیکنان ملوان پرداخت شد بخشی از مطالبات بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندر انزلی امروز پرداخت شد. به گزارش سلام شمال در آستانه بازی تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب‌آهن اصفهان و یک روز مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، بخشی از مبالغ قرارداد بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی امروز پنجشنبه به حساب آنها واریز شد.
گزارش تصویری طبیعت بهاری استان گیلان گزارش تصویری طبیعت بهاری استان گیلان
اختصاص 150 میلیارد تومان به طرح‌های معدنی گیلان استاندار گیلان از اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی برای اجرای طرح‌های معدنی و تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات معدنی در این استان خبر داد.
اجرای طرح استعدادیابی در دوومیدانی گیلان رئیس هیئت دوومیدانی گیلان از اجرای طرح استعدادیابی این هیئت با تعامل آموزش و پرورش این استان در سال جاری خبر داد.

اخبار جدید

اسامی مسئولان ستاد مشایی اسفندیار رحیم مشایی می‌گوید ستاد انتخاباتی ندارد و شیخ‌الاسلامی برای او ستاد مردمی تشکیل داده است.
روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری را بشناسید نامزدهای ریاست جمهوری برای سامان دادن برنامه‌های تبلیغاتی خود ستادهای انتخاباتی راه می‌اندازند و معمولا یک چهره نام آشنا را برای مدیریت این ستاد منصوب می‌کنند. این روسای ستادها معمولا به عنوان اعضای احتمالی کابینه آن نامزد در صورت پیروزی شناخته می‌شوند. برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که چندین ماه است فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند روسای ستاد انتخاباتی شان را هم معرفی کرده‌اند. برخی دیگر اما یا رئیس ستاد معرفی نکرده‌اند و یا تازه بعد از ثبت نام در انتخابات عزمشان را جزم کرده‌اند که فعالیت انتخاباتی بکنند و هنوز فرصت نکرده‌اند ستاد راه بیاندازند.
الهام: احمدی‌نژاد دیروز رئیس‌جمهور نبودغلامحسین الهام سخنگوی هیئت دولت در پایان جلسه امروز و در پاسخ به سؤالی درباره امضای حکم انتخابات نظام‌ پزشکی گفت: این انتخابات از نظر قانونی دچار اشکال است و مخدوش است و حرف آقای رئیس‌جمهور در خصوص این انتخابات مبتنی بر قانون بوده است.
واکنش طنز کیهان به مرخصی احمدی​ن‍ژاد گفت: مگر رئیس جمهور نباید بیشتر از همه قانون را رعایت کند؟ پس چرا همراه مشایی برای ثبت نام به وزارت کشور رفته و آشکارا برای کاندیداتوری او تبلیغ کرده است؟!
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-صف‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم دگرگون شد؛هاشـمی دقیقـه 90 آمـد -رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته کشور:زن و مرد از لحاظ حقوق انسانی و اجتماعی تفاوتی ندارند - وعده‌های دولت درباره جزیره ابوموسی عملی نشد - احمد جنتی از تبلیغات زودهنگام کاندیداها انتقاد کرد؛ شورای نگهبان نه تندتر از قانون عمل خواهد کرد و نه کندتر
درخواست بررسی عدم کفایت رئیس جمهور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خرج کردن قوه مجریه برای این داوطلب خیانت و قدرت طلبی است. شما باید در قبال این موضوع موضع گیری کنید. تذکر بنده به موضوع نطق جنابعالی است.
عکس های جالب از احمدی نژاد در خدمت مشایی! عکس های جالب از احمدی نژاد در خدمت مشایی!
افزایش شکایت ها از دستگاههای دولتیدیوان عدالت اداری در سال گذشته پر خبر بود. پرونده خانه سینما، دوبار رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی، ماجرای جدایی ری از تهران و انفصال برخی مدیران دولتی از خدمت از جمله مهمترین پرونده هایی بود که در سال گذشته قضات دیوان عدالت درباره آن حکم صادر کردند. ابطال برخی مصوبات دولت از سوی دیوان عدالت باعث شد ، صدای دولتمردان هم بلند شود و این نهاد قضایی را سدی در برابر تصمیمات خود اعلام کنند. در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات و سرانجام برخی پرونده ها گفتگویی با علی اکبر بختیاری ، رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت کشور داشتیم که در ادامه می خوانید.
انتقاد توکلی از رفتار احمدی نژاد در وزرات کشورنماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رفتار رئیس جمهور در وزارت کشور را خیانت خواند گفت: دیروز آقای رئیس جمهور بر خلاف سوگند خود مثل پادشاهان مستبد برای خود جانشین تعیین کرد و همه قوه مجریه را برای یک فرد خرج کرد.به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ابتدای جلسه روز یکشنبه پس از پایان نطق علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص زندگی امام محمد باقر، احمد توکلی با اعلام تذکری نسبت به موضوع نطق ریاست مجلس تذکر داد.
قالیباف: قانون‌شکنی رواج یافته استنامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه قانون‌شکنی در کشور رواج یافته که طبق فرمایش امام راحل خلاف شرع است.
سخنان زیباکلام در نشست حماسه در دانشگاه کرج‌کسانی که از 22 خرداد 88 برای استقرار دموکراسی ‌‌در ایران تلاش کردند اصلاح‌طلبند صادق زیباکلام گفت: ‌کسانی که از 22 خرداد 88 برای استقرار دموکراسی ‌‌در ایران تلاش کردند اصلاح‌طلبند.
برگزاری یادواره ملی 22 هزار شهید شمال ایران در محضر امام خامنه‌ای کنگره ملی «شهیدان طوسی، املاکی و عسگری» عصر روز 24 اردیبهشت ماه در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و یادواره ملی 22 هزار شهید شمال کشور، صبح روز 25 اردیبهشت ماه در محضر امام خامنه‌ای در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
ثبت‌نام ۶۸۶ نفر در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریمصطفی محمدنجار وزیر کشور پس از پایان آخرین روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری طی نشستی ضمن تشکر از پوشش مناسب اخبار ثبت‌نام نامزدها اظهار داشت: نخستین گام از فرایندهای اجرایی انتخابات، برابر قانون برداشته شد.
همه چهره‌هایی که برای رقابت یازدهم آمدند صادق واعظ زاده، کامران باقری لنکرانی، محمد سعیدی‌کیا، حسن روحانی، مصطفی کواکبیان، حسین نصیرزاده، حسن سبحانی، محمد غرضی، باقر خرازی، علی فلاحیان، روح‌الله احمدزاده کرمانی، محمدرضا عارف، حداد عادل، اکبر اعلمی، علیرضا زاکانی، علی احمدی، محسن رضایی، داوود احمدی‌نژاد، جواد اطاعت، محمدباقر قالیباف، پرویز کاظمی و محمدحسن ابوترابی‌فرد، علی‌اکبر جوانفکر، ابراهیم اصغرزاده، ابوالحسن نواب، طهماسب مظاهری، مسعود پزشکیان، علی‌اکبر ولایتی، منوچهر متکی، رامین مهمانپرست، محمد شریعتمداری، سعید جلیلی ، صادق خلیلیان، قدیری ابیانه، محمدرضا رحیمی، هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی.
عکس / ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات
تصاویر: حواشی روز چهارم ثبت نام نامزدهاتصاویر: حواشی روز چهارم ثبت نام نامزدها
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور - ملاقات با برخی مراجع درباره آیت‌ا... هاشمی؛سفر متفاوت مطهری به قم -جانشین فرمانده ناجا: پلیس اقدامات کاندیداهای ریاست جمهوری را رصد می‌کند -دبیرکل حزب ا... لبنان ؛مهم‌ترین منبع قدرت ما سوریه است - لغو سخنرانی حسن روحانی در تالار آبگینه
زندگی نیمه‌خصوصی کاندیداهای ریاست‌جمهوریعکسهای نادیده و کمتر دیده شده از چهره ها همیشه جذابیتی پنهان با خود دارند. چرا که روی دیگری از شخصیت رسمی و یا حتی دیپلماتیک چهره ها را به نمایش می گذارند. در این میان عکس های قدیمی و غیررسمی جذابیتی خاص دارند. تصاویری که قبل از به شهرت رسیدن و چهره شدن افراد را نشان می دهد و یا نوع پوشش و رفتارآنان را خارج از فضای رسمی و کاری انشان می دهد.
تصاویر: قالیباف هنگام ثبت نام تصاویر: قالیباف هنگام ثبت نام
مطهری: خاتمی پخته‌تر شده هاشمی انتقاد پذیرتر «علی مطهری» آن‌طور که خودش می‏گوید، تغییر نکرده، نه مواضعش و نه ایده‌هایش. آنچه تغییر کرده، شرایط است. ظهور گروهی به نام اصولگرا در قدرت و کارنامه ضعیف آن، فرزند شهید مطهری را به جایی رسانده که تاکید می‌کند «اوضاع فرهنگی این روزها نسبت به دوران خاتمی لیبرال‏تر شده و نقد ما به خاتمی بیشتر در حوزه فرهنگ بود. حالا که این‌طور است، خود خاتمی می‌تواند نامزد بعدی ریاست‌جمهوری شود،
دیدار مطهری با هاشمی برای دعوت به انتخابات ریاست جمهوری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای تشکل صدای ملت با آیت الله هاشمی رفسنجانی برای دعوت از وی جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد
چالش‌های ۵ گانه اقتصاد در دولت آیندهشاهین شایان آرانی چالش ‌ها و اولویت‌های اقتصادی در دولت آینده را در ۵ گروه تقسیم کرده و به تشریح آنها پرداخت، او معتقد است دولت آینده نباید به تاکتیک‌های لحظه‌ای در برابر تحریم‌ها بسنده کند، بلکه باید در این باره استراتژی شفاف و بلندمدت داشته باشد.
راهپیمایی اعتراض‌آمیز مردم لاهیجان در محکومیت هتک حرمت به صحابه مردم ولایی لاهیجان با راهپیمایی اعتراض‌آمیز هتک حرمت به مرقد صحابه پیامبر (ص) را محکوم کردند.
تعداد کاربران اینترنت ایران به بیش از 45 میلیون تن رسید مرکز توسعه ملی اینترنت (متما) ضریب نفوذ اینترنت ایران در سال 1391 را نزدیک به 60 درصد اعلام کرد و این درحالی است که تعداد کاربران اینترنت در سال 1390، حدود 32 میلیون و 700 هزار نفر و ضریب نفوذ اینترنت نیز 43 درصد بود.
دولت ومجلس پیگیرانتقال پادگان ساری هستند نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در زمینه انتقال پادگان ساری همچنان به دنبال راهکار است، گفت: ما هم در این مسئله، تا آخر ایستاده‌‌ایم و انتقال پادگان می‌تواند هدیه مجلس نهم به مردم ساری باشد.
پذیره نویسی 210 میلیاردی بانک مهر اقتصاد مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با بیان این که سرمایه این بانک به 410 میلیارد تومان افزایش می یابد، گفت: این رقم با پذیره نویسی 210 میلیارد تومانی در سه ماهه نخست امسال در فرابورس تامین می شود.
قیمت جدید 23 خودرو داخلی اعلام شد قیمت جدید محصولات پرتیراژ شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو در پی برگزاری جلسات مکرر شورای رقابت و خودروسازان امروز اعلام شد. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، طبق جدیدترین اعلام شرکت‌های خودروسازی نرخ‌های جدید به شرح زیر است:
برگزاری اولین نمازجمعه در شهر تاریخی فرح آباد با اهتمام دفتر نماینده ولی فقیه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران ،اولین نماز جمعه در شهر تاریخی و گردشگری فرح آباد ساری اقامه می شود.
باهنر: فکر نمی کردم کار احمدی نژاد به اینجا برسد محمدرضا باهنر٬ در گفت و گویی مفصل با سایت مشرق گفت: محمود احمدی‌نژاد از کسی جز خدا نمی‌ترسد. بخش‌هایی از اظهارات باهنر در باره احمدی نژاد را در زیر بخوانید:
کواکبیان: حاضرم با شریعتمداری مناظره کنمکاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حسین شریعتمداری را به مناظره دعوت کرد. به گزارش سلام شمال مصطفی کواکبیان عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با جمعی از جوانان این شهر با بیان اینکه شریعتمداری در سال 88 خاتمی را مفسد فی‌الارض خواند، اظهار کرد: بنده حاضر هستم در این زمینه با حسین شریعتمداری «مدیر مسئول روزنامه کیهان» مناظره کنم.
سرمایه‌گذاران صنعتی و تولیدی مازندران حمایت می‌شوند نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی از حمایت‌های ویژه از سرمایه‌گذاران صنعتی و تولیدی در مازندران خبر داد.
حضور مهدی تقوی در مسابقات کشتی آمریکا رئیس اداره ورزش و جوانان سوادکوه از حضور مهدی تقوی در مسابقات جهانی کشتی خبر داد و گفت: این مسابقات 25 اردیبهشت به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود.
رقابت سه پینگ‌پنگ‌ باز مازندرانی در مسابقات جهانی پاریس رئیس هیئت پینگ‌پنگ مازندران از حضور سه پینگ‌پنگ باز مازندرانی در رقابت‌های جهانی پاریس خبر داد.
مازندران میزبان اردوی ادواری تیم ملی نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران از مازندران به عنوان میزبان یکی از اردوهای ادواری تیم ملی نام برد.
فعالیت مجدد میز خدمت بیمه‌ای در مازندران سرپرست نمایندگی بیمه روستاییان مازندران گفت: میز خدمت بیمه‌‌ای روستاییان مازندران مجدداً از خردادماه سال‌جاری پیگیری می‌شود. به گزارش سلام شمال هادی بشیری پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی صندوق تأمین اجتماعی روستایی و عشایری در مازندران اظهار داشت: در حال حاضر 242 کارگزار فعال در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.
حضور 4 بازیکن مازندرانی در بازی مقابل بنگلادش نایب رئیس کمیته بانوان هئیت فوتبال مازندران از حضور چهار بانوی فوتبالیست مازندرانی در بازی مقابل بنگلادش خبر داد.
ساخت 12 مجتمع رفاهی در محورهای مواصلاتی مازندران مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از ساخت 12 مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی مازندران خبر داد.
برگزاری 12 مجمع ورزشی در مازندران رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران از برگزاری 12 مجمع ورزشی برای تعیین رئیس هیئت تا پایان سال 92 خبر داد.
شمشیربازان مازندرانی در جایزه بزرگ تهران مدال گرفتند دبیر هیئت شمشیربازی مازندران گفت: در رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ تهران، دو شمشیرباز مازندرانی موفق به کسب دو مدال شدند.
مازندران میزبان مسابقه بین‌المللی اتومبیلرانی شد رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری مازندران از برگزاری مسابقه بین‌المللی دو دیفرانسیل به میزبانی بابلسر خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا یگانگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: این مسابقه به مناسبت ولادت حضرت مهدی موعود (عج) و برای نخستین بار در کشور در بابلسر برگزار می‌شود.
سطح بالای رقابت‌های تنیس بانوان در مازندراننائب قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد و جایزه بزرگ بانوان کشور با اشاره به سطح بالای رقابت‌های تنیس بانوان در مازندران گفت: در دیدار پایانی مقابل ترکمن می‌توانستم بهتر ظاهر شوم البته این تنیسور ملی‌پوش نیز استحقاق قهرمانی را داشت.
ستاد پیشگیری از جرم در مازندران شکل گرفت رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: تشکیلات قضایی استان بنا به بخشنامه قوه قضاییه، ستاد پیشگیری از جرم را تشکیل داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام حسین طالبی بعداز ظهر امروز در همایش رسانه و اخلاق انتخاباتی که در سالن آمفی تئاتر ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت: برای اجرای حماسه سیاسی باید به بعد امنیتی موضوع توجه ویژه شود.
دعوت 7 فوتبالیست‌ مازندرانی به اردوی تیم ملی نونهالان مربی درجه A کنفدراسیون آسیا از دعوت هفت فوتبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی نونهالان کشورمان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضانعلی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل بیان داشت: هفت فوتبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی نونهالان کشورمان دعوت شدند که پنج نفر آنها از شهرستان آمل هستند.
جشنواره بهار نارنج در ساری ثبت ملی شد + تصاویربرگزاری جشنواره بهار نارنج در حالی در مازندران ثبت ملی شد که در استان مازندران چند شهرستان تقاضای به ثبت رساندن ملی این جشنواره را داشتند. حدود دو هفته قبل نیز مسئولان شهرستان بابل اقدام به برگزاری جشنواره بهار نارنج در این شهر کردند که از اقبال بسیار خوبی برخوردار بود.
دعوت 3 والیبالیست کاله به اردوی تیم ملی رئیس هیئت والیبال آمل از دعوت سه والیبالیست تیم‌های کاله و کاله جوان مازندران به اردوی تیم ملی جوانان خبر داد.
حضور 4 بوکسور مازندرانی در اردوی تیم ملی دبیر هیئت بوکس مازندران از حضور چهار مازندرانی در مرحله نهایی اردوی تیم ملی بزرگسالان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدجواد امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری
1000 میلیارد تومان به صنعت مازندران اختصاص یافت نماینده مردم بابل در مجلس گفت: در سفر چهارم دولت به مازندران، 10 هزار میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی و کمک به صنعت و معدن مازندران اختصاص یافت.
معلمان نمونه نکایی تجلیل شدند به مناسبت هفته گرامیداشت معلم از 43 معلم نمونه شهرستان نکا تجلیل شد که 29 معلم نمونه شهرستانی، 13 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری بوده‌اند.
مداحی که خودش را تنبیه کرد وقتی مهدی شب‌ها می‌رفت مسجد محدثین تا بخونه قبلش می‌رفت پشت مسجد، پشت مقبره، محکم می‌زد زیر گوش خودش و به خودش می‌گفت: تو فکر می‌کنی کی هستی؟ فکر می‌کنی اینا برای تو جمع شدن؟ نه، این‌ها برای امام زمان(عج) اومدند.
دعوت 2 مازندرانی به اردوی تیم ملی بسکتبال دبیر هیئت بسکتبال استان مازندران گفت: دو بسکتبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی بسکتبال خیابانی برای اعزام به مسابقات آسیایی دعوت شدند.
کسب 2 مدال کشتی‌گیران مازندرانی در سه وزن نخست جام تختیدبیر هیئت کشتی مازندران از کسب دو مدال کشتی گیران آزادکار مازندرانی در سه وزن نخست جام جهان پهلوان تختی خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان اظهار کرد: در سه وزن نخست کشتی‌گیران آزادکار مازندرانی موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شدند.
تفکر باشگاه کاله بومی‌گرایی استسرمربی تیم والیبال کاله مازندران با اعلام اینکه تفکر باشگاه کاله بومی‌گرایی است، گفت: امکان ندارد پشت موفقیتی تفکر نباشد و برای قهرمانی باید از تمام ظرفیت استفاده شود.
مازندران متعهد به ایجاد 80 هزار فرصت شغلی شد معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: امسال مازندران متعهد به ایجاد بیش از 80 هزار فرصت شغلی شد. به گزارش سلام شمال ولی‌الله فرزانه بعدازظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان که در استانداری مازندران تشکیل شد، اظهار داشت: با اتخاذ راهکارهای درست و اصولی، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی در استان شناسایی شود.
منتخبان کشتی در شرق مازندران مشخص شدند رئیس هیئت کشتی شهرستان گلوگاه گفت: با برگزاری رقابت‌های یک‌روزه بین کشتی‌گیران آزادکار نونهال و نوجوان شرق مازندران با محوریت شهرستان گلوگاه، منتخبان این دو رده سنی مشخص شدند.
حضور کاندیداها در دانشگاه‌ها بلامانع است رئیس منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی ورود کاندیداها به فضای دانشگاه‌های منطقه سه را با نظارت و مراعات قوانین بلامانع دانست.
مدیر روابط عمومی استانداری، فرماندار شد حکم فرمانداری عقیل امامی در سوادکوه شمالی لغو و به جای وی کمال رستمعلی فرماندار شد.
گزارش تصویری برداشت توت فرنگی در مازندرانگزارش تصویری برداشت توت فرنگی در مازندران
دعوت 1404 جوان مازندرانی برای حضور قالیباف در انتخابات 1404 جوان انقلابی مازندرانی با امضای نامه‌ای سرگشاده حمایت خود را برای حضور محمدباقر قالیباف در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
برگزاری گنگره ملی صائب تبریزی در مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر صائب تبریزی و شعر اخلاقی در خردادماه سال‌جاری در راستای دغدغه‌های رهبر انقلاب خبر داد.
حضور مازندرانی‌ها در اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان بسکتبال دبیر هیئت بسکتبال مازندران از حضور علی نصیری رینه و محمد حسین‌پور بسکتبالیست‌های این استان به اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بسکتبال خبر داد.
«وارث» در سازمان فرهنگی‌ورزشی رشت ساخته شد مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت گفت: فیلم داستانی «وارث» با تهیه‌کنندگی سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت با هدف ترویج فرهنگ نماز ساخته شد و برای حضور در جشنواره‌های داخلی آماده می‌شود.
زنی در فومن با چاقو همسرش را کشت پلیس گیلان از دستگیری زن 30 ساله فومنی که شوهرش را پس از بیهوش کردن با ضربات چاقو و چوب از پای درآورده بود، خبر داد.
جشن اردیبهشت تئاتر گیلان برگزار می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری پنجمین جشن اردیبهشت تئاتر این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید حاذق‌نیکرو امروز در جلسه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری اردیبهشت تئاتر گیلان اظهار کرد: هر ساله به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تئاتر جشن ملی اردیبهشت تئاتر برگزار می‌شود.
کاروان پیاده زائران گیلانی راهی مرقد امام (ره) می‌شوند مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: کاروان پیاده زائران گیلانی سوم خرداد ماه سال جاری راهی مرقد امام (ره) می‌شوند.
بزرگداشت ارتحال آیت‌الله بهجت در فومن برگزار می‌شود مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری چهارمین سالگرد بزرگداشت ارتحال ملکوتی آیت‌الله ‌العظمی بهجت با سخنرانی آیت‌الله حائری شیرازی در فومن خبر داد.
تولید سالانه 8 تن توت فرنگی در صومعه‌سرا فرماندار صومعه‌سرا از تولید سالانه هشت تن توت فرنگی در 20 هکتار از اراضی روستای صوفیانده این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال میرزا حسینعلی‌زاده در جریان سومین دوره جشن برداشت توت فرنگی در روستای صوفیانده این شهرستان، اظهار کرد: جشنواره تولیدات بومی‌محلی از برجسته‌ترین اقدام‌ها در راستای حمایت از محصولات کشاورزی و کشاورزان فعال در آن عرصه است.
افزایش قفس‌های دریایی پرورش ماهی در گیلان استاندار گیلان گفت: امسال تعداد قفس‌های دریایی پرورش ماهی در تالاب‌های گیلان و دریای خزر به 250 عدد افزایش می‌یابد.
طرح پن‌کالچر در تالاب انزلی افتتاح شد نخستین طرح پن‌کالچر «پرورش ماهی در محیط‌های محصور» در تالاب بین‌المللی انزلی افتتاح شد. به گزارش سلام شمال نخستین طرح پن‌کالچر «پرورش ماهی در محیط‌های محصور» با حضور استاندار گیلان در تالاب انزلی افتتاح شد.
تخلفات شورای شهر رشت گسترده است رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در مدت شش سال کسی از اعضای شورا نپرسید که دارند چه می‌کنند، گفت: تخلفات برخی اعضای شورای اسلامی شهر منحل شده رشت گسترده بوده که هنوز جرایم آنها بازگو نشده است.
گزارش تصویری دیدار تیمهای استقلال تهران و داماش گیلانگزارش تصویری دیدار تیمهای استقلال تهران و داماش گیلان
دیدار تیمهای فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب آهن اصفهاندیدار تیمهای فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب آهن اصفهان عصر جمعه با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ذوب آهن به پایان رسید
معرفی اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در آستارابا انجام انتخابات داخلی توسط معتمدین اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری این شهرستان معرفی شدند.
15 کاندیدای اصلح شورای شهر رشت معرفی می‌شوند دبیر جبهه متحد اصولگرایان گیلان گفت: به‌زودی 15 نفر کاندیدای اصلح شورای اسلامی شهر رشت مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان گیلان مشخص و معرفی می‌شوند.
ندیمی رئیس مجمع نمایندگان گیلان شد ایرج ندیمی با اکثریت آرای نمایندگان گیلان رئیس مجمع نمایندگان این استان شد.
اسناد دفترچه‌ای گیلان تک‌ برگی می‌شود مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: اداره ثبت اسناد و املاک گیلان آمادگی دارد تا با مراجعه متقاضیان برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ «کاداستر» اقدام کند.
نخبگان علمی و جوانان عضو ستاد نماز جمعه لاهیجان شوند امام جمعه لاهیجان گفت: عضویت نخبگان علمی و جوانان لاهیجان در ستاد نماز جمعه این شهر امری مهم برای پیشبرد سیاست‌های کلان نماز جمعه است.
پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی گیلان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پرداخت بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 4 هزار و 307 طرح کشاورزی این استان خبر داد.
وظیفه دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب سنگین است رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی وظیفه سنگینی دارد.
تجلیل از‌ معلم فداکار شفتی در «یک روز سرد»‌ فیلم مستند «یک روز سرد» برگرفته از فداکاری حسن امیدزاده معلم ایثارگر شفتی که در یک واقعه آتش‌سوزی جان 30 دانش‌آموز را نجات داد از شبکه اول سیما پخش می‌شود.
مردم گیلان 200 جلد کتاب نسخ خطی و سنگی اهدا کردند مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای 200 جلد کتاب نسخ خطی و سنگی مردم استان به این سازمان خبر داد.
34 درخواست روستاییان فومن از مدیرعامل آبفار گیلان مردم روستاهای فومن در دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان 34 تقاضا درخواست کردند که مهم‌ترین آن در بخش تأمین و تقویت آب آشامیدنی بود.
آتش‌نشان گیلانی در سودای ریاست جمهوری آتش‌نشانی گیلانی در سودای ریاست جمهوری احمد جعفری مدیر عامل آتش‌نشانی بندر انزلی برای حضور در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایران امروز ثبت‌نام کرد
بخشی از مطالبات بازیکنان ملوان پرداخت شد بخشی از مطالبات بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندر انزلی امروز پرداخت شد. به گزارش سلام شمال در آستانه بازی تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب‌آهن اصفهان و یک روز مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، بخشی از مبالغ قرارداد بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی امروز پنجشنبه به حساب آنها واریز شد.
گزارش تصویری طبیعت بهاری استان گیلان گزارش تصویری طبیعت بهاری استان گیلان
اختصاص 150 میلیارد تومان به طرح‌های معدنی گیلان استاندار گیلان از اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی برای اجرای طرح‌های معدنی و تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات معدنی در این استان خبر داد.
اجرای طرح استعدادیابی در دوومیدانی گیلان رئیس هیئت دوومیدانی گیلان از اجرای طرح استعدادیابی این هیئت با تعامل آموزش و پرورش این استان در سال جاری خبر داد.
برگزاری مانور تخصصی امداد شهری در گیلان مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری مانور تخصصی امداد شهری با مشارکت امدادگران برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد.
اساسنامه خانه مطبوعات گیلان اصلاح شد مجمع عمومی فوق‌العاده خانه مطبوعات گیلان با حضور اعضای آن برگزار و اساسنامه این خانه اصلاح شد.
250 میلیارد ریال بودجه شهرداری انزلی تحقق یافتشهردار انزلی گفت: سال گذشته از بودجه 300 میلیارد ریالی شهرداری انزلی، مبلغ 250 میلیارد ریال تحقق یافت.
مرد معتاد همسرش را کشت مرد 48 ساله معتاد در شفت همسر 33 ساله‌اش را به قتل رساند و کمتر از دو ساعت دستگیر شد.
برگزاری کنگره بزرگ شهدا در گلستان جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان از برگزاری کنگره بزرگ شهدا در نیمه دوم سال 1393 در مرکز استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین کریمی‎اول در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در سال 1392 اظهار داشت: فرصت کوتاهی تا میزبانی گلستان در برگزاری کنگره شهدا باقی مانده است که همه دستگاه‎ها باید در مقام عمل نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.
سیمای گلستان رنگ و بوی شهادت نمی‎دهد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص تبلیغات شهری و محیطی در حوزه ایثار و شهادت گفت: رنگ و بوی شهادت از سیمای شهری گلستان بلند نمی‎شود.
برداشت کلزا از مزارع گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از برداشت روغنی کلزا از سطح 45 هزار هکتار از مزارع استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، اسماعیل اسفندیاری‌پور اظهار داشت: در سال‌جاری استان گلستان با سطح سبز 45 هزار و 352 هکتار دانه روغنی کلزا رتبه اول سطح زیر کشت و تولید این محصول را در سطح کشور داراست.
برگزاری یادواره ملی سروقامتان خطه شمال در حرم مطهر امام راحل معاون اجرایی سپاه نینوا گلستان از برگزاری نخستین یادواره ملی 22 هزار شهید سروقامت خطه شمال کشور در حرم مطهر امام خمینی (ره) خبر داد.
12 مصوبه در کارگروه تخصصی سیل گلستان مصوب شد معاون حفاظت و بهره‎برداری آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: در سال گذشته با برگزاری پنج جلسه تحت کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب 12 مصوبه استانی اخذ شده است.
طائب در گرگان: مشایی آمده انتخابات برگزار نشود یا اینکه دعوا شود
4 بازیکن گلستانی به عضویت تیم ملی والیبال ساحلی درآمدند رئیس هیئت والیبال استان گلستان گفت: چهار بازیکن گلستانی به نام‎های «بهنام توکلی»، «کامبیز کلته»، «عبدالله ایزدی» و «رسول خواجه» به عضویت تیم ملی والیبال ساحلی «ب» کشورمان درآمدند.
راه‌اندازی رصدخانه مدیریت بحران در گلستان ضروری است معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: راه‌اندازی رصدخانه مدیریت بحران در گلستان به عنوان مکانی برای رصد موضوعات مرتبط با مدیریت بحران ضروری است.
نقشه خطرهای زمین‌شناختی گلستان تهیه شد مدیر گروه آب و زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: نقشه خطرهای زمین‌شناختی استان در سه بخش تهیه شده است.
گلستانی‌ها اهانت به مقدسات در سوریه را محکوم کردند نمازگزاران گلستانی در اعتراض به اهانت سلفیان تکفیری به مقدسات دینی مسلمانان در سوریه امروز بعد از نماز عبادی و سیاسی جمعه در شهرهای مختلف استان راهپیمایی کرده و این اقدامات ضد انسانی را محکوم کردند.
گندمکاران گلستانی برای افتتاح حساب در بانک سپه اقدام کنند مدیرکل شرکت غله گلستان گفت: با توجه به معرفی بانک سپه به عنوان بانک عامل در امر خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از سوی دولت، گندمکاران گلستانی باید در اسرع وقت نسبت به افتتاح حساب ویژه در این بانک اقدام کنند.
عملکرد بسیج سازندگی گلستان در حوزه اقتصاد مقاومتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان به تشریح عملکرد بسیج سازندگی این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت.
گلستان دارای تنها رویشگاه یکپارچه سرخدار است رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: یکی از رویشگاه‎های نادر و یکپارچه سرخدار که ماده تاکسول برای درمان بیماران سرطانی از آن استخراج می‎شود در مناطق جنگلی گلستان قرار دارد.
24 درصد گیاهان دارویی در گلستان رشد پیدا می‎کنند رئیس مرکز تحقیقات و منابع طبیعی گلستان گفت: گلستان دارای غنای گونه‎های بسیار خوبی است، زیرا دارای بیش از 118 تیره گیاهی، 678 جنس و یک‎هزار و 704 گونه گیاهی است که حدود 24 درصد گیاهان دارویی در گلستان رشد پیدا می‎کنند.
سطح کشت گیاهان دارویی در گلستان به 140 هکتار رسید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در حال حاضر 140 هکتار از اراضی گلستان به سطح کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که از این میزان 160 تن برداشت می‎شود.
همایش علمی تخصصی طیور در گلستان مدیرعامل شرکت فراهمایش گلستان از برگزاری همایش علمی تخصصی طیور در تاریخ 21 اردیبهشت‎ماه در گرگان خبر داد.
انتصاب 2 مدیر‌کل جدید در استانداری گلستان طی احکامی جداگانه از سوی جواد قناعت استاندار گلستان، قدرت‎الله عابدی به عنوان مدیرکل جدید دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و کاظم صفرزاد به عنوان سرپرست جدید دفتر آمار و اطلاعات استانداری معرفی شدند.
شرایط صنعت دام و طیور در گلستان خوب نیست نائب رئیس شورای شهر گرگان گفت: صنعت دام و طیور، شرایط خوبی نسبت به گذشته ندارد که امیدواریم نشست‎های علمی بتواند به این صنعت رونقی دوباره ببخشد و در کنار آن شاهد ایجاد اشتغال و بازگشت فرآیندهای مثبت آن به خانواده‎ها باشیم.
برگزاری نخستین سمینار آموزشی توانمندسازی تشکل‎های اقتصادی در گلستادبیر اتاق تعاون استان گلستان گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود روند ارائه خدمات به مشتریان، نخستین سمینار آموزشی توانمندسازی تشکل‎های اقتصادی در گلستان برگزار شد.
شهید مطهری مبارز علمی در برابر افکار انحرافی بود نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: شهید مطهری افکار جدید را شناسایی و با آنهایی که علیه اسلام سخن می‌گفتند مبارزه علمی می‌کرد.
گلستان رتبه سوم کشور در هوشمندسازی مدارسمعاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اقدامات مهمی که در وزارت آموزش و پرورش انجام شده، هوشمندسازی مدارس است که استان گلستان در بحث هوشمندسازی سومین استان کشور است.
تنور انتخابات شوراهای اسلامی داغ‌تر می‌شود بیش از پنج نفر از داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان از شرکت در عرصه انتخابات انصراف دادند. به گزارش سلام شمال اخبار رسیده حاکی از آن است که بیش از پنج نفر از کسانی که برای شرکت در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان نام‎نویسی کرده بودند تا به امروز به صورت رسمی انصراف خود را اعلام کرده‎اند.
تعیین رئیس هیئت دوچرخه‌سواری گلستانانتخابات رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان گلستان با حضور رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در محل اداره کل ورزش و امور جوانان استان گلستان برگزار شد.
شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند.
33 مصوبه حاصل کارگروه مخاطرات زلزله گلستان سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سال گذشته با برگزاری چهار جلسه تحت عنوان کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایــه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی 33 مصوبه استانی اخذ شده است.
معلمان نمونه گلستان تجلیل شدند همزمان با ایام سالروز استاد شهید مطهری و گرامیداشت مقام والای معلم در همایش باشکوهی از معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی، گلستان تجلیل شد.
معلمان گلستان رتبه‎بندی می‎شوندمدیرکل آموزش و پرورش گلستان از رتبه‎بندی معلمان استان خبر داد و گفت: باید ارتقای جایگاه معلمان را به سطح استانی برسانیم.
نیروهای حق‎التدریس گلستان تعیین‎تکلیف شدندمدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تمام نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش گلستان تعیین‎تکلیف شدند.
برگزیدگان تئاتر گلستان تجلیل شدند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از 17 برگزیده استانی جشنواره‌های سال 1391 تئاتر کشور در جشن اردیبهشت تئاتر استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، تقدیر کرد.
تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های خوبی در زمینه هنر تئاتر وجود دارند، گفت: تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است.
نامزدها و واکاوی انگیزه ها و اندیشه ها جوانان بیکار، دختران و پسران بی معیار، پیرمردان کم اندیش، میانسالان فاقد اعتبار، چهره های درجه چندم، شکست خورده ها و ورشکسته های سیاسی و اقتصادی، کوتوله های سیاسی و اجرایی و مدیریتی، فراموش شده های جامعه که سالها در عرصه های مدیریتی حضور ندارند و دهها مورد دیگر در سیاهه صدها نفری نامزدهای انتخاباتی پرجلوه اند که این نمی تواند توجیه مناسبی داشته باشد که مثلاً آنها بخواهند شخص دوم مملکت شوند!
ماهیت نفس از نظر سهروردی شیخ اشراق، شناخت نفس را از طریق حضور و شهود درونی دنبال می‌‌کند. در این روش، دیگر نفس در قالب مفاهیم‌ یا ضمایر قرار نمی‌‌گیرد، بلکه موضوع شناخت، خودِ آدمی ‌‌است، بدون اینکه نیازی به مفاهیم و گزاره ها داشته باشد.
مقایسه ساختاری تجربه دینی و شهود عرفانی عناصر متمایز تجربه و شهود بر این اساس است که لازمه شهود تحمل ریاضت و مجاهدت می‌باشد؛ اما در حصول تجربه دینی چنین امری ضرورت ندارد؛ بلکه بدون وجود چنین مقدماتی حاصل می‌گردد.
ماهیت و اهمیت حریم خصوصی در آغاز قرن بیست و یکم و دسترسی بشر به اینترنت و انفجار ساختمان برج‌های دوقلو در آمریکا زمینه‌ای فراهم شد تا دولت‌های غربی به بهانة حفظ امنیت و مبارزه با تروریسم، حریم خصوصی شهروندان را نقض کنند.
«سلوک» در آموزه‌های دینی حقیقت سلوک و عرفان عملی، حرکت درونیِ قلبی از عالم حس و ماده به سوی خداوند بلند مرتبه است. این حرکت باطنی را بر اساس نظام فلسفیِ صدرایی، می‌توان به حرکت جوهری ذاتی انسان تا رسیدن به مرحلة «فناء فی الله» و بالاتر از آن تفسیر کرد.
دست‌یابی به آرامش روان در پناه قرآن ذکر خدا مایه‌ی آرامش انسان است زیرا به مرکز عالم توجه می‌یابد و خود را در طوفان حوادث به او می‌سپرد. تأثیر بی‌خبری و یاد نکردن از خدا در زندگی انسان، بسیار زیاد است که عاقبت آن،زندگی سخت در دنیا و کور بودن در آخرت است.
این حق مازندران نیست ؛ آقای رئیس جمهور! 8 سال از ریاست جمهوری شما هم گذشت، در این 8 سال علیرغم آن همه رسیدگی به استانهای کوچک و بزرگ کشور، چه دستاورد قابل اعتناء و بزرگ اقتصادی عاید مازندران شد که ما امروز بتوانیم مثل اصفهان و خراسان و آذربایجان و کرمان و یا حتی مثل سمنان شما...
واژه شناسی عفاف و حجاب زن موظف است که غرایزش را تحت کنترل در آورد و سپس تن خویش را در حجاب کامل بگیرد، زیرا این نفسانیت زن است که مرد را به سوی خویش می کشد و حجاب تن هیچ مانعی برای چنین کششی نخواهد بود و این تسلط بر نفسانیت در حد اعتدال همان عفاف است.
مقام والاى مادر در قرآن نوع دستورهایى که اسلام به زن ومرد می دهد، در عین حال که یک راه مشترکى براى هر دو قائل است ولى راه مخصوص را هم از نظر دور نمی دارد، وقتى احترام به پدر ومادر را بازگو می کند، براى گرامى داشت مقام زن، نام مادر را جداگانه وبالاستقلال طرح می کند.
نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود هنگامى که روز قیامت برپا شود منادى صدا مى‏زند اى مردم سرهاى خود را به زیر افکنید تا فاطمه دختر محمد(ص) بگذرد. در روایات معروف اهل سنت این افتخار از زبان پیغمبر اکرم(ص)‏ براى فاطمه (علیهاالسلام) ثبت شده است:
آقای استاندار، لطفاً برنامه ارائه کنید! بیکاری جوانان و ترجیحاً فارغ التحصیلان دانشگاهها، تهدید فرصتهای شغلی موجود، کم درآمدی مشاغل جامعه، گرانی کالاهای اساسی و مصرفی، گرانی خدمات رفاهی شامل برق و گاز و تلفن و آب و حمل و نقل و غیره، نرخ افزائی محاسبات مالیاتی و عوارض و بیمه و سود وام ها و اقلام دیگر...
در رثای روحانی وارسته آیت الله تائبی از پانزده، شانزده سالگی ام، مثل همه بچه مذهبی ها، بچه حزب اللهی ها و رزمنده ها با ایشان مانوس بوده ام، در نمازهای یومیه جماعت، هر روز از مکارم اخلافی ایشان محظوظ می شدیم، پای موعظه هایش می نشستیم، گوش جان به آوای خوشش می سپردیم، با نوای عارفانه اش آرام می شدیم، خنده های کوتاه و متین و ملیحش که گاهگاهی هم بلند می شد،
رادیو، گسترده ترین و پرمخاطب ترین رسانه عمومی رادیو آسان ترین، ارزان ترین، سریع ترین، واضح ترین و مردمی ترین رسانه ملی و عمومی است که با عمری به نسبت طولانی تر از تلویزیون، حاکم بلامنازع عرصه ارتباطات مجازی در دنیای پر تلاطم رسانه های بدون مرز است که انصافاً در تعالی بخشی به سطوح و اعماق اطلاعات و آگاهی های جوامع بشری و نسل های تشنه ارتباطات و اطلاعات، بسیار نقش آفرین بوده و به جرات می توان گفت که سرحلقه همه رسانه هاست که همچون نگینی زیبا و تابنده می درخشد و بر زیبایی ورود مخاطبان به دنیای پیرامون می افزاید.
شیفته خدمت و اخلاق گرا در سیاست در گذر این سالها که به هیجانات و انتفاع طلبی برخی سیاست بازان مواجه می شوم به روح برادر و معلم خود درود می فرستم و فقدان او را بیش از پیش در عرصه سیاست و خدمت محسوس می یابم.
سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) چگونه بود؟ زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند. این مساله آنقدر پر اهمیت است که در برخی احادیث شیعه گی و پیروی از ایشان به التزام و تبعیت عملی از سبک زندگی ایشان در آمده است.
34 حدیث نورانی درباره حضرت فاطمه زهرا(س) پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه است. امام صادق(ع) نیز درباره مادرشان می‌فرمایند: وقتی قیامت فرا رسد، منادایی ندا می‌دهد: چشمانتان را ببندید و سرهایتان را پایین بیندازید تا فاطمه از صراط بگذرد.
گستردگی اینترنت و ضرورت تبیین سواد سایبری گستردگی اینترنت در کنار مزیت در کشورمان مشکلاتی را به وجود آورده است که فقط در سایه آموزش، خسارت‌هایش جبران می‌شود.
دلنوشته‌ای برای علمدار لشگر قهرمان 25 کربلا قد رعنا و چشمان زیبایش مبهوتم می‌کند، وجودش را درک نکردم ولی روح بزرگش همواره در لایه‌های وجودی‌ام تنیده است و مرا یاری می‌کند. محمدحسن طوسی را می‌گویم، همانی که در بقیع شلمچه، روزها و شب‌ها مانند مادرش در گمنامی به سر می‌برد.
طوسی، زاهد شبهای وصال و شیر بیشه های شمال طوسی، تنها یک رزمنده میدان جنگ نیست، بلکه یک الگوی تمام عیار زندگی اجتماعی و خانوادگی نیز هست! طوسی شناسی، مقدمه الگوپذیری جوانان از اوست و خوشا بحال خوبانی که طوسی ها را الگوی خود می دانند! شهدا چراغ راهند و دلیل نورناپذیری ما، کاهش نورانیت شهدا نیست، بلکه به فاصله ما از شهدا برمی گردد!
از حزن فاطمیه عطر عاشورا می‌تراود... فاطمیه فصل‌الخطابی است برای عاشورایی دیگر از جنس حماسه کربلا... روزهای فاطمی است و رایحه معطر فاطمیه به مشام می‌رسد؛ عطری که دل‌نگران می‌کند آدمی را در تلاطم عزای مادری که خود یک دنیا بود و آبروی شیعه...
قدردان طبیعتی باشیم که عضوی از جامعه بشری است! سیزدهم فروردین هم از راه رسید و همه شهروندان، خسته از بودن در یک محیط بسته و خسته کننده و ماشین زده، در تکاپوی پناه بردن به طبیعت اند و می خواهند با استقرار یکروزه در دامان طبیعت، سرسبزی محیط های وسوسه انگیز و نشاط بخش را به عاریت گرفته و خودشان را به بوی خوش و دل انگیز طبیعت، معطر کنند.
معرفی شهرها و جاذبه های استان مازندران مجموعه فرح‌آباد برج رسکت برج سلطان‌زین العابدین پارک‌میرزا کوچک‌خان پناهگاه حیات وحش دشت ناز امامزاده عباس بنای امامزاده یحیی خانه رمدانی
معرفی جاذبه های گردشگری،بناهای تاریخی گیلان استان گیلان با مساحت 14711 کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور استقلال یافته آذربایجان و دریای خزر در شمال هم مرز و همسایه است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است،‌ آن را از استان مازندران جدا می کند.
حضرت فاطمه زهرا(س) و دفاع از حریم ولایت از مهمترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شده و به شهادت رسید.
سوبارو کانسپت، مفهومی از آینده شرکت خودرو سازی سوبارو اخیرا از خودرو کانسپت جدید خود به نام ویزیو (Viziv) رونمایی کرده است. طراحی فوق العاده این خودرو همراه با تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در آن، چشم ها را خیره می کند. این خودرو دو درب بوده و موتوری دوگانه (هیبریدی) دارد. در آینده ای نه چندان دور باید منتظر چنین خودرو هایی در سطح شهر باشیم.
ساختمان‌هایی به اندازه یک شهرقرار است دو برج با ارتفاع بیش از یک کیلومتر در عربستان و جمهوری آذربایجان ساخته شوند. با ساخته شدن و رشد این قبیل آسمان‌خراش های مرتفع، مفهوم شهر و زندگی شهرنشینی به طور کامل متحول خواهد شد. کافیست یک محاسبه ساده انجام دهید. فرض کنید شما در شهری زندگی می کنید که به طور متوسط دارای ساختمان های 5 طبقه است که هر طبقه آن هم دارای 2 واحد است. پس به طور کلی شما در هر ساختمان به طور متوسط 10 واحد مسکونی یا اداری خواهید داشت. حال اگر هر کدام از این آسمان‌خراش ها به طور متوسط
ساعت‌ها دیگر تیک تاک نمی‌کنند ساعت های نسل آینده، ساعت های عجیب و غریبی هستند. هر کدام آن ها دوست دارند زمان را به طور متفاوتی به شما نشان دهند و چند کار را دیگر هم همزمان برایتان انجام دهند. البته عجیب و غریبی آن ها به اینجا ختم نمی شود، آن‌ها قرار است بر روی صفحات روزنامه، مجلات، کتاب ها و ... جاخوش کنند و زمان را در هر لحظه به شما نشان دهند!
سوخت‌هایی پاک‌تر از هوا شاید مردم شهرهای آلوده جهان از جمله تهران بیشتر از هر کسی ارزش هوای پاک را بدانند. یکی از مقصرین اصلی این آلودگی ها، سوخت هایی هستند که از آن ها در خودروها، کارخانه ها، مراکز صنعتی و ... استفاده می شود. اگر بتوانیم این سوخت ها را به نوعی طراحی کنیم که اثرات آلایندگی‌شان به کمترین میزان ممکن برسد می توانیم هوای پاک را در نزدیکی خود استشمام کنیم.
سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌هااستفاده از سلول های بنیادی برای مقاصد واهداف گوناگون در دنیای پزشکی روز به روز بیشتر می شود .از پیوند اعضا گرفته تا ترمیم زخم ها ،جایگزینی بافت های از دست رفته وبه تازگی هم تبدیل بافتی به بافت دیگر.در این قسمت در ادامه قسمت قبل به معرفی بخشی دیگر از کاربردهای سلول های بنیادی می پردازیم.
سرطان بی سرطان! تا چند دهه پیش، یک بیمار مبتلا به سرطان با سوالاتی مثل «چند ماه دیگر زنده می‌مانم؟»، «آیا عضو آسیب دیده را از بدنم جدا کنم؟» و یا «شیمی درمانی درد دارد؟» مواجه بود؛ اما حالا با پیشرفت دانش پزشکی، اصلی‌ترین دغدغه یک بیمار سرطان این خواهد بود که «کدام دارو را برای درمان سرطان مصرف کنم؟» درست به سادگی انتخاب یک داروی درمان سرماخوردگی از داروخانه‌ها.

اخبار جدید

چالش‌های ۵ گانه اقتصاد در دولت آینده
راهپیمایی اعتراض‌آمیز مردم لاهیجان در محکومیت هتک حرمت به صحابه
تعداد کاربران اینترنت ایران به بیش از 45 میلیون تن رسید
دولت ومجلس پیگیرانتقال پادگان ساری هستند
پذیره نویسی 210 میلیاردی بانک مهر اقتصاد
قیمت جدید 23 خودرو داخلی اعلام شد
برگزاری اولین نمازجمعه در شهر تاریخی فرح آباد
باهنر: فکر نمی کردم کار احمدی نژاد به اینجا برسد
کواکبیان: حاضرم با شریعتمداری مناظره کنم
کواکبیان: رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور راه اندازی می کنم
محسن رضایی: پتانسیل پیروزی بر هاشمی و خاتمی را دارم
نگاهی به آخرین قیمت خودروها
عارف: فردا ثبت‌نام می‌کنم
ابتکار گوگل برای ارتباط اینترنتی میان سیاره ه
طرح تحریمی جدید آمریکا برای جلوگیری از دسترسی ایران به ذخائر ارزی
بهترین تصمیم گیری دولت در سفرهای استانی برای مازند‌ران
شریف‌زاده: مشایی شنبه می‌آید
واکنش پورمحمدی به انتخاب ابوترابی
اقدام عجیب روزنامه دولتی ایران
گزارش تصویری حواشی روز سوم ثبت نام نامزدها
ابوترابی‌فرد گزینه ائتلاف اکثریت برای ثبت نام در انتخابات شد
همچنان امیدوارم آقای هاشمی ظرف چند روز آینده، ثبت نام کند
احتمال آمدن آیت‌الله هاشمی بیشتر شده
اشاره مجدد احمدی نژاد به ماجرای جنجالی تشییع جنازه چاوز
اعطای نشان ایثار به ۱۴ همسر شهید و سه جانباز توسط رئیس‌جمهور
زمان برداشت یارانه اردیبهشت ماه
گزارش تصویری ورود احمدی نژاد به مازندران
احمدی نژاد: مازندران نماد سربلندی، نشاط و امیدواری ملت ایران است
ثبت‌نام اولین زن در انتخابات ریاست جمهوری
ولایتی: دیگر به نفع هیچکس کنار نمی روم

RSS Feed of this section

دعوت 1404 جوان مازندرانی برای حضور قالیباف در انتخابات
برگزاری گنگره ملی صائب تبریزی در مازندران
حضور مازندرانی‌ها در اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان بسکتبال
طرح آسیا ویژن به فوتبال مازندران ارزش داد
اتمام آرشیو الکترونیکی اسناد مازندران تا پایان خردادماه
جشنواره بهار نارج، فرصت تاریخی برای ساری است

RSS Feed of this section



اخبار جدید

باهنر: فکر نمی کردم کار احمدی نژاد به اینجا برسد
کواکبیان: حاضرم با شریعتمداری مناظره کنم
کواکبیان: رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور راه اندازی می کنم
محسن رضایی: پتانسیل پیروزی بر هاشمی و خاتمی را دارم
نگاهی به آخرین قیمت خودروها
عارف: فردا ثبت‌نام می‌کنم
ابتکار گوگل برای ارتباط اینترنتی میان سیاره ه
طرح تحریمی جدید آمریکا برای جلوگیری از دسترسی ایران به ذخائر ارزی
بهترین تصمیم گیری دولت در سفرهای استانی برای مازند‌ران
شریف‌زاده: مشایی شنبه می‌آید
واکنش پورمحمدی به انتخاب ابوترابی
اقدام عجیب روزنامه دولتی ایران
گزارش تصویری حواشی روز سوم ثبت نام نامزدها
ابوترابی‌فرد گزینه ائتلاف اکثریت برای ثبت نام در انتخابات شد
همچنان امیدوارم آقای هاشمی ظرف چند روز آینده، ثبت نام کند
احتمال آمدن آیت‌الله هاشمی بیشتر شده
اشاره مجدد احمدی نژاد به ماجرای جنجالی تشییع جنازه چاوز
اعطای نشان ایثار به ۱۴ همسر شهید و سه جانباز توسط رئیس‌جمهور
زمان برداشت یارانه اردیبهشت ماه
گزارش تصویری ورود احمدی نژاد به مازندران
احمدی نژاد: مازندران نماد سربلندی، نشاط و امیدواری ملت ایران است
ثبت‌نام اولین زن در انتخابات ریاست جمهوری
ولایتی: دیگر به نفع هیچکس کنار نمی روم
قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار
حسینیان: مشایی تایید صلاحیت نمی‌شود
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور
برنامه حضور اعضای هیئت دولت در شهرهای مازندران
تأملاتی در باب محل سخنرانی رییس دولت در ساری
تیرباران دختر جوان توسط پدر، مقابل چشم 300 نفر
حسن روحانی: نظر آقای هاشمی چند روز دیگر معلوم می شود

RSS Feed of this section

رفع مشکلات کارخانجات نساجی و تأمین اعتبار ارزی
ساماندهی خروجی کمربندی نکا ضروری است
96 درصد از پروژه‌های مصوب سفر دولت در مازندران اجرایی شد
برخورداری 80 درصد مازندرانی‌ها از شبکه‌های دیجیتالی
شهرستان جدیدالتاسیس سیمرغ عقب‌ماندگی‌های جدی دارد
بهره‌برداری از 115 واحد تولیدی در نواحی صنعتی مازندران

RSS Feed of this section



اخبار جدید

اعطای نشان ایثار به ۱۴ همسر شهید و سه جانباز توسط رئیس‌جمهور رئیس‌جمهور در ابتدای جلسه هیئت دولت در استان مازندران از خانواده‌هی معظم شهدا و همچنین جانبازان و نخبگان استان مازندران تقدیر کرد.
زمان برداشت یارانه اردیبهشت ماهسازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد ‌یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی اردیبهشت‌ماه ۹۲، یکشنبه ۲۲ اردیبهشت قابل برداشت است.
گزارش تصویری ورود احمدی نژاد به مازندرانگزارش تصویری ورود احمدی نژاد به مازندران
احمدی نژاد: مازندران نماد سربلندی، نشاط و امیدواری ملت ایران است رییس جمهوری استان مازندران را دیار مردمان مومن و با صلابت دانست و گفت: امروز این استان، نماد سربلندی، نشاط و امیدواری ملت ایران است.
ثبت‌نام اولین زن در انتخابات ریاست جمهوری اولین زن داوطلب شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. «راضیه امیدوار» لحظاتی پیش به عنوان اولین زن در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی که 46 سال سن داشت خدمت به مردم و تلاش برای بهبود اوضاع کشور را از جمله اهداف خود برای کاندیداتوری اعلام کرد. امیدوار پس از انجام مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا خود را رجل سیاسی مذهبی می‌دانید، ‌گفت که به سؤالات سیاسی پاسخ نمی‌دهم.
ولایتی: دیگر به نفع هیچکس کنار نمی روم کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاه مشق سیاسی کشور نباید در دست کسی قرار گیرد که سیاست نویسی را بلد نیست و در غیر این صورت دیپلماسی کشور به این شکل کنونی باقی خواهد ماند ، دولت آینده باید زبان عرصه بین الملل را بشناسد.
قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار جدول قیمت انواع ارز و سکه در بازار در روز جاری (سه شنبه) منتشر شد. به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه در بازار تهران یک میلیون و 336 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 300 هزار تومان، نیم سکه 702 هزار تومان، ربع سکه 425 هزار تومان و گرمی 300 هزار تومان اعلام شد.
حسینیان: مشایی تایید صلاحیت نمی‌شود حسینیان درباره حضور مشایی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به طور حتم اگر وی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند شورای نگهبان مشایی را تایید صلاحیت نخواهد کرد لذا خیلی بعید می‌دانم که مشایی مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور -وزیر خارجه به اردن و سوریه سفر کرد ؛محور مذاکرات حل مسائل سوریه -ﺁﻳﺖ ﺍ... ﻫﺎﺷﻤﻲ:ﺍﮔﺮ ﻗﺎﻧﻊ ﺷﻮﻡ، ﺩﺭﻧﮓ ﻧﺨﻮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩ -ﺩﻓﺎﻋﻴﺎﺕ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﮔﺮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲﺍﺭﺯ، ﻋﺎﻣﻞ ﻧﻮﺳﺎﻥ ﻗﻴﻤﺖ ﻫﺎ -ﺭﺋﻴﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺳﻴﻤﺎ:ﻫﺮ ﮐﺎﻧﺪﻳﺪﺍ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۱۰ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺩﺍﺭﺩ
برنامه حضور اعضای هیئت دولت در شهرهای مازندرانهمزمان با حضور رئیس جمهور در ساری، نمایندگان، اعضای هیئت دولت و معاونان رئیس جمهور به نمایندگی از رئیس جمهور در شهرهای مازندارن حضور می‌یابند. بر اساس اعلام بختیاری وزیر دادگستری در جمع مردم قائمشهر حضور می‌یابد.
تأملاتی در باب محل سخنرانی رییس دولت در ساری محمد باقر محسنی ساروی نوشت: در جراید محلی از استاندار محترم مازندران نقل شده که میدان شهدای ساری روز چهار شنبه (فردا) 18 اردیبهشت ، محل تجمع برای دیدار با ریاست جمهوری تعیین شده است.
تیرباران دختر جوان توسط پدر، مقابل چشم 300 نفر یک پدر افغانی که شایعه شده بود دخترش با پسر جوانی ارتباط داشته دختر خود را در مقابل چشم 300 نفر تیرباران کرد.
حسن روحانی: نظر آقای هاشمی چند روز دیگر معلوم می شود وی در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر زود برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردید گفت:در کار خیر عجله کردن مستحب است.
تصاویر: حواشی روز اول ثبت‌نام کاندیداها صادق واعظ‌زاده کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دقایقی پیش برای ثبت‌نام در انتخابات به ستاد انتخابات وزارت کشور وارد شد. - کامران باقری لنکرانی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات مرکزی کشور شد. محمد سلیمانی، طبیب‌زاده، امیرحسین قاضی‌زاده، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، صادق محصولی، علی اصغر زارعی، حجت‌الاسلام نبویان، حجت‌الاسلام حسینیان، میرکاظمی، علیرضا خطیبی، سیدمحمدرضا حسینی و جراره نماینده بندرعباس جزو همراهان باقری لنکرانی هستند.
اکبر عبدی کشف حجاب کرد!اکبر عبدی” بازیگر معروف سینما، تئاتر و تلویزیون در پشت صحنه یکی از فیلم‌های خود اقدام به کشف حجاب کرد. این در حالی است که او سال گذشته برنده “سیمزغ بلورین” بهترین بازیگر “نقش مکمل مرد” شد. عبدی در فیلم خوابم میاد که اولین ساخته عطاران بود نقش یک زن سالخورده را ایفا می‌کرد.
آغازثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مصطفی محمد نجار لحظاتی پیش دستور آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را صادر کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، مصطفی محمدنجار وزیر کشور لحظاتی پیش طی مراسمی در این وزارتخانه که با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را صادر
رئیس جمهور رئیس مملکت نیست کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: رئیس دولت همه کاره مملکت نیست و باید در حیطه وظایف قانونی خود حرکت کند.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز -اسحاق جهانگیری در گفت‌وگو با آرمان: اصلاح‌طلبان قطعا یک کاندیدا دارند -ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻌﻈﻢ ﺭﻫﺒﺮﯼ:ﺩﺳﺖ ﺍﻧﺪﺭﮐﺎﺭﺍﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺑﺎ ﺍﻣﺎﻧﺘﺪﺍﺭﯼ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻣﺮ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ -ﺑﺮﻭﺯ ﺗﺒﻌﺎﺕ ﺗﺎﺧﻴﺮ ﻗﻴﻤﺖ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭ؛ﮐﺎﻫﺶ ۸۹ ﺩﺭﺻﺪﯼ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭ -ﺳﺨﻨﮕﻮﯼ ﻗﻮﻩ ﻗﻀﺎﻳﻴﻪ ﺗﺸﺮﻳﺢ ﮐﺮﺩ؛10 ﻫﺰﺍﺭ ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﻟﺨﺮﻭﺟﻨﺪ
هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت برنامه ۹۰ دیشب از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه‌ به مانند همیشه، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به قهرمانی تیم‌های استقلال و سپاهان در لیگ و جام حذفی و نیز بازیهای هفته 33 لیگ برتر پرداخت
تصاویر/ احمدی‌نژاد در ارومیهتصاویر/ احمدی‌نژاد در ارومیه
باهنر : اعتقادی به گشت ارشاد ندارم احمدی نژاد از نیروهای قوی و با تدبیر پرهیز می‌کند/ یک نفر را به عنوان کاندید اصلی ائتلاف خود در انتخابات معرفی می‌کنیم/ همچنان معتقد به کار فرهنگی هستم و صرفا اعتقادی به گشت ارشاد ندارم.
حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به ارومیهچهارمین سفر استانی رئیس جمهور و هئیت دولت به آذربایجان غربی و استقبال مردم و مسئولین استان از وی حاشیه های جالبی به همراه داشت. پرواز رئیس جمهور و هئیت دولت اندکی با تاخیر در فرودگاه بین المللی ارومیه بر زمین نشست و احمدی نژاد در میان استقبال نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، آیت الله قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به همراه جمعی از مسئولان استان وارد ارومیه شد.
جدول/ قیمت انواع سکه و طلا جدول/ قیمت انواع سکه و طلا
فردا؛ آغاز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه‌شنبه مورخ 17/2/1392 تا روز شنبه مورخ 21/2/1392، به مدت پنج روز از ساعت 8 الی 18 در محل وزارت کشور انجام می‌پذیرد.
هاشمی رفسنجانی : بدون موافقت رهبری نمی آیمبرای آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال ارزیابی شرایط هستم . من پیش از این نیز در حال ارزیابی شرایط بودم و باید ببینم اصلا نیازی هست که وارد عرصه شوم یا خیر. پیش از اینکه بیایم باید در این مورد با رهبری صحبت کنم.من بدون موافقت ایشان وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود!
جزئیات کامل دو جلسه خصوصی نبویان با مشاییشاگرد برجسته آیت‌الله مصباح توضیحات مفصلی را در خصوص دو دیدارش با اسفندیار رحیم مشایی ارائه کرد.
تحقیق و تفحص ازآموزش وپرورش با 24 امضا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش، به امضای ۲۴ نفر از نمایندگان مجلس رسید، گفت: این طرح امروز صبح تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.
گزارش تصویری برج رسکت ساریبرج هزارساله رسکت یکی از بناهای تاریخی مازندران است که در طی مراحل مرمت متحمل آسیب های شده است
اعلام نامزدی هاشمی و خاتمی، در یک روز؟! هاشمی و خاتمی بنا دارند با هم ثبت نام کنند. هر دو در یک روز و یک ساعت برای ثبت نام به وزارت کشور می‌روند. خاتمی اگر رد صلاحیت هم نشود، به نفع هاشمی کناره‌گیری می کند اما اثر این تصمیم چه خواهد بود؟
داشتن بیش از یک شغل در دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد که بر این اساس داشتن بیش از یک شغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ۸/۷/۱۳۸۶ و موسسات و شرکت های وابسته به آنها ممنوع است.
مطالبات مازندرانی‌ها از سفر چهارم هیئت دولتمازندرانی‌ها از سفر چهارم رئیس جمهور و هیئت دولت مطالباتی دارند که باید از زبان رسانه‌ها و مسئولان بیان شود. به گزارش سلام شمال براساس اعلام مسئولان امروز چهارشنبه رئیس جمهور به همراه هیئت دولت برای چهارمین بار در طول هشت سال گذشته به مازندران سفر می‌کند تا مسائل و مشکلات استان مستعد اما محروم و توسعه‌نیافته مازندران را از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار دهد.
دندانپزشکان در صدر بیشترین قصور پزشکی مازندران قرار دارند مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: دندانپزشکان در صدر بیشترین قصور پزشکی مازندران قرار دارند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی بیان داشت: میزان محکومیت پزشکان در پرونده‌های قصور پزشکی در سال 91 نسبت به سال قبل 33 درصد افزایش یافته است.
چهل و یکمین سالگرد آیت الله کوهستانی مازندرانی برگزار می‌شود چهل و یکمین سالگرد آیت‌الله کوهستانی مازندرانی در زادگاهش روستای کوهستان بهشهر برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حضرت آیت اللّه محمد کوهستانی مازندرانی، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمرش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد
کلنگ مرکز تحقیقات هوا و فضای شمال کشور به زمین زده شد با حضور وزیر اقتصاد و دارایی کلنگ احداث مرکز تحقیقات هوا و فضای شمال کشور در تنکابن به زمین زده شد. به گزارش سلام شمال سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد همزمان با حضور هئیت دولت در مازندران به عنوان نماینده دولت ماموریت یافت در غرب مازندران حضور یابد.
دومین جشنواره ملی بهار نارنج مازندران برگزار می‌شود دبیر اجرایی جشنواره ملی عرق‌گیری بهار نارنج مازندران گفت: 18 و 19 اردیبهشت سال جاری ساروی‌ها میزبان جشنواره ملی بهار نارنج هستند.
راه‌اندازی 3 دانشگاه در مازندران از خدمات دولت دهم استاندار مازندران راه‌اندازی سه دانشگاه در مازندران را یکی از خدمات دولت احمدی‌نژاد در مازندران اعلام کرد و گفت: این نمونه‌ای از خدمات دولت در این استان است.
تجلیل از نخبگان صنعتی و ورزشی آمل با حضور وزیر ورزش و جوانان از سه نخبه ورزشی و صنعتی شهرستان آمل تجلیل شد. به گزارش سلام شمال در جلسه شورای اداری شهرستان آمل که ظهر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت، از قاسم رضایی قهرمان المپیک، بهمن سلیمانی مدیرعامل شرکت کاله مازندران و حبیب اردشیر مدیرعامل شرکت فذا تجلیل شد.
سلیمی و رضایی در کنار احمدی‌نژاد در همایش حماسه حضور همایش حماسه حضور در حالی تا دقایق دیگر به صورت رسمی در سالن هلال احمر ساری آغاز به کار می‌کند که بهداد سلیمی و قاسم رضایی مهمانان ویژه این همایش معرفی شدند.
7 هزار و 42 واحد مسکونی در مازندران افتتاح شد مدیر مسکن و اداره راه و شهرسازی مازندران گفت: همزمان با حضور هیئت دولت در مازندران 7 هزار و 42 واحد مسکونی در مازندران افتتاح شد. به گزارش سلام شمال مدیر مسکن و اداره راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به افتتاح 7 هزار و 42 واحد مسکن با حضور هیئت دولت در مازندران اظهار داشت: اماکن مسکونی افتتاح شده در مازندران با اعتباری حدود 271 میلیارد تومان که 55 درصد با پرداخت تسهیلات و باقی‌ مانده آورده مردم بود، تحویل متقاضیان شد.
پژوهشکده I.C.T دانشگاه علم و فناوری بهشهر افتتاح شد پژوهشکده I.C.T دانشگاه علم و فناوری شهرستان بهشهر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رسماً افتتاح شد. به گزارش سلام شمال در چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران، محمدحسن نامی به عنوان نماینده ایشان در بهشهر حضور یافت و چند پروژه عمرانی را افتتاح کرد.
استاندار پاسخگوی تغییر کاربری 200 هکتاری چمستان باشد نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس گفت: استاندار مازندران باید پاسخگوی تغییر کاربری 200 هکتار زمین کشاورزی چمستان توسط سازمان همیاری شهرداری مازندران باشد.
ایجاد شهرک ICT در مازندران وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان اینکه خود را در سیطره علمی دانشگاه‌ها قرار می‌دهیم گفت: قسمتی از وزارتخانه را تخلیه کردیم تا در اختیار دانشگاه قرار دهیم و در آینده در مازندران شهرک ICT خواهیم داشت.
سهم مازندران از دانشگاه‌های دولتی افزایش یابد رئیس دانشگاه مازندران خواستار افزایش سهم استان از دانشگاه‌های دولتی شد. به گزارش سلام شمال احمد احمدپور عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی دانشگاه فناوری‌های نوین در آمل بیان داشت: مازندران دارای 250 هزار نفر دانشجو است.
50 درصد مازندرانی‌ها کاربر اینترنت هستند مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: 50 درصد مازندرانی‌ها کاربر اینترنت هستند که 60 درصد این کاربران جوان و نوجوان هستند.
گزارش تصویری عیادت رییس جمهور از نماینده ولی فقیه در مازندرانگزارش تصویری عیادت رییس جمهور از نماینده ولی فقیه در مازندران
حاشیه های حضور رئیس جمهور در ساریپرچم ایران در پایان سخنرانی رئیس جمهور در ساری توسط یکی از برگزار کنندگان در اختیار رحیم مشایی، سیدحسن موسوی، استاندار مازندران و الهام قرار گرفت، تا مانند چند سفر گذشته عکس یادگاری گرفته شود.
گزارش تصویری سخنرانی احمدی نژاد در میدان شهدای ساریگزارش تصویری سخنرانی احمدی نژاد در میدان شهدای ساری
گزارش تصویری انتظار مردم در میدان شهدای ساریگزارش تصویری انتظار مردم در میدان شهدای ساری
رجبی: 1000 واحد مسکن مهر در نکا واگذار می‌شود فرماندار نکا گفت: یک‌هزار و 800 واحد مسکن مهر در شهرستان نکا در حال ساخت است که خرداد سال‌جاری یک‌هزار واحد به صاحبان آنها واگذار می‌شود.
راه‌اندازی رشته دکترای شیمی در دانشگاه شمال آمل رئیس دانشگاه شمال آمل از راه‌اندازی رشته دکترای شیمی در این دانشگاه خبر داد. به گزارش سلام شمال عباسعلی رستمی صبح امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل با بیان اینکه در سال گذشته 209 نفر از دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه‌های سراسری در مقاطع ارشد و دکتری پذیرش شده‌اند، اظهار داشت: هم‌اکنون 14 رشته در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.
تجلیل از اساتید برتر بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان مازندرانآیین تجلیل از اساتید برتر بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان مازندران در دانشگاه مازندران برگزار شد. به گزارش سلام شمال آیین تجلیل از استادان نمونه دانشگاه مازندران صبح امروز در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان مازندران برگزار شد.
درخشش مازندران در مسابقات کشوری قرآنمعاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران گفت: دانشجویان دانشگاه مازندران در بیست ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشگاه‌های منطقه سه کشور خوش درخشیدند.
بررسی چالش‌های توسعه‌نیافتگی در مازندران چالش‌های توسعه‌نیافتگی مازندران به بررسی کارشناسانه نیاز دارد. به گزارش سلام شمال بی‌تردید باید گفت که روزگار اقتصادی و معیشت بخش وسیعی از مردم مازندران مطلوب نیست و این شرایط بغرنج هر سال تشدید می‌شود به‌گونه‌ای که بسیاری از شهروندان مازندرانی معتقدند وضعیت اقتصادی‌شان نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بدتر شده است و این در حالی است که استان مازندران دارای بیشترین ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی در میان استان‌های کشور است.
دانشگاه مازندران در کنگره ملی پیشگامان پیشرفت برتر شد دبیر انجمن علمی علوم اجتماعی دانشگاه مازندران گفت: انجمن علمی علوم اجتماعی دانشگاه مازندران در کنگره ملی پیشگامان پیشرفت برتر شد.
مازندران میزبان همایش سومین مدرسه تالاسمی ایران دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: همایش سومین مدرسه تالاسمی ایران مصادف با روز جهانی تالاسمی در هتل رامسر مازندران برگزار می‌شود.
نیازآذری: مازندران شایسته توجه بیشتر دولت است رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به سفر چهارم دولت به مازندران گفت: مازندران شایسته توجه بیشتر دولت در تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های زیربنایی است.
2300 مدرسه در مازندران هوشمند شدند مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از مجموع 4 هزار و 233 مدرسه، 2 هزار و 323 مدرسه در سطح مازندران هوشمند شدند.
25 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر، 25 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند.
ساری و محمودآباد گزینه میزبانی مسابقات شطرنج آسیا رئیس هیئت شطرنج مازندران گفت: دو شهر ساری و محمودآباد از گزینه‌های میزبانی رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا هستند.
کسب مدال برنز شمشیرباز مازندرانی در جایزه بزرگ ایراندبیر هیئت شمشیربازی مازندران از کسب مدال برنز شمشیرباز مازندرانی در رقابت‌های جایزه بزرگ ایران خبر داد. به گزارش سلام شمال مسعود رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ بانوان که در سه اسلحه اپه، سابر و فلوره برگزار شد، ملی‌پوش مازندرانی موفق به کسب مدال برنز شد.
گزارش تصویری طبیعت بهاری استان گیلان گزارش تصویری طبیعت بهاری استان گیلان
اختصاص 150 میلیارد تومان به طرح‌های معدنی گیلان استاندار گیلان از اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی برای اجرای طرح‌های معدنی و تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات معدنی در این استان خبر داد.
اجرای طرح استعدادیابی در دوومیدانی گیلان رئیس هیئت دوومیدانی گیلان از اجرای طرح استعدادیابی این هیئت با تعامل آموزش و پرورش این استان در سال جاری خبر داد.
برگزاری مانور تخصصی امداد شهری در گیلان مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری مانور تخصصی امداد شهری با مشارکت امدادگران برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد.
اساسنامه خانه مطبوعات گیلان اصلاح شد مجمع عمومی فوق‌العاده خانه مطبوعات گیلان با حضور اعضای آن برگزار و اساسنامه این خانه اصلاح شد.
250 میلیارد ریال بودجه شهرداری انزلی تحقق یافتشهردار انزلی گفت: سال گذشته از بودجه 300 میلیارد ریالی شهرداری انزلی، مبلغ 250 میلیارد ریال تحقق یافت.
مرد معتاد همسرش را کشت مرد 48 ساله معتاد در شفت همسر 33 ساله‌اش را به قتل رساند و کمتر از دو ساعت دستگیر شد.
احداث کارخانه پیشرفته تولید الیاف کربن در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از احداث کارخانه پیشرفته تولید الیاف کربن در این استان خبر داد.
روشنگری جامعه رسالت خطیر معلمان است استاندار گیلان گفت: رسالت خطیر معلمان در هدایت و روشنگری جامعه و نجات انسان‌ها از دام ظلمت است.
سرمایه‌گذاری 35 میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی گیلان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از سرمایه‌گذاری بالغ بر 35 میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.
بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای گیلان در حال اتمام است مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان از اتمام روند بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد.
طراحی ایجاد شهرک غدیر در گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از طراحی و موافقت با ایجاد شهرک غدیر برای آشنایی حجاج از این مسیر در استان خبر داد.
آموزش هیئت‌های اجرایی انتخابات در گیلان برگزار شد مسئول آموزش ستاد انتخابات گیلان گفت: آموزش اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات گیلان در پنج منطقه رودسر، لاهیجان، فومن، تالش و رشت برگزار شده است.
طرح دادرس هلال احمر گیلان آغاز شد نخستین المپیاد استانی «طرح دادرس» جمعیت هلال احمر گیلان در مرکز علمی‌کاربردی این جمعیت با حضور 812 نفر دانش‌آموز دختر و پسر مقطع راهنمایی آغاز شد.
برگزاری جشنواره توت فرنگی در صومعه‌سرا فرماندار صومعه‌سرا از برگزاری سومین جشنواره توت فرنگی در روستای صوفیانده این شهرستان در 20 اردیبهشت جاری خبر داد.
تکواندوکار گیلانی به اردوی پاراتکواندو ایران راه یافت رئیس هیئت تکواندو گیلان از راهیابی تکواندوکار گیلانی به دور دوم تمرینات تیم ملی پاراتکواندو کشور خبر داد.
اجرای طرح توانمندسازی زنان گیلان در مدیریت پسماند خانگی عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان از اجرای طرح توانمندسازی زنان در مدیریت پسماندهای خانگی این استان خبر داد.
شهادت یک پاسدار گیلانی در سوریه شهید سرهنگ دوم پاسدار امیررضا علیزاده در خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل سفارت ایران در سوریه به شهادت رسید. به گزارش افکارنیوز،سرهنگ پاسدار عصامی ، اظهار کرد: سرهنگ دوم پاسدار شهید علیزاده از خانواده ارزشی و روحانی شهرستان رودسر بوده که در تمامی عرصه‌های ماموریتی سپاه حضور فعال و پرشور داشته
96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است استاندار گیلان با بیان اینکه 96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: بودجه سالانه استان از مبلغ 136 میلیارد تومان در سال 1384 به مبلغ 682 میلیارد تومان در سال 1392 افزایش یافته است.
کلاس‌های تربیت حافظان قرآن در گیلان برگزار می‌شود معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: کلاس‌های قرآنی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گیلان از اواخر خرداد امسال برگزار می‌شود.
45 نفر در حوادث رانندگی گیلان کشته و مجروح شدند سرپرست پلیس راه گیلان گفت: در دو روز گذشته تعداد 45 نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای گیلان کشته و مجروح شدند.
مجمع اصولگرایان جوان گیلان تشکیل شد مجمع اصولگرایان جوان گیلان در رشت تشکیل شد. به گزارش سلام شمال عضو مؤسس مجمع اصولگرایان جوان گیلان امروز در جریان شکل‌گیری این مجمع، اظهار کرد: در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و با محوریت التزام عملی به احکام اسلامی و تبعیت محض از ولایت فقیه اعلام موجودیت کرد.
چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی تیم ملی راگبی راه یافتند رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی مردان کشورمان برای حضور در مسابقات «سید دو» آسیا راه یافتند.
افتتاح دو خیابان در بندر انزلی پروژه خیابان‌های عبادت و کارگر انزلی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) افتتاح شدند. به گزارش سلام شمال شهردار بندرانزلی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های خیابان‌های عبادت و کارگر همراه با زیباسازی و نصب تجهیزات ورزشی و رفاهی در پارک این شهر، اظهار کرد: برای لوله‌گذاری، جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی، خاکریزی، زیرسازی و آسفالت، جدول‌گذاری و نصب پایه چراغ مبلغ 11 میلیارد و 891 میلیون و 500 هزار ریال اعتبار هزینه شده است.
نماینده مردم رودسر و املش وزیر کار می‌شود نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردا در جلسه علنی مجلس وزیر کار انتخاب می‌شود، گفت: به وزارت اسدالله عباسی در تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأی مثبت می‌دهم.
آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل جامعه باشد نماینده ولی فقیه در گیلان بر دفاع معلمان از حریم دین تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.
796 مدرسه گیلان هوشمندسازی شد مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تعداد 796 مدرسه در رتبه‌های مختلف در گیلان هوشمندسازی شده است.
تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروژه احداث تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.
اهدای جهیزیه به 37 نوعروس آستارا به 37 نوعروس ایتام و بی‌سرپرست خانواده‌های محروم و زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا جهیزیه اهدا شد.
گرمای هوا بهانه‌ای برای ایجاد ابتذال در خیابان‌ها نشود امام جمعه موقت رشت با اشاره به وضعیت بدحجابی با فرا رسیدن فصل گرما، گفت: گرمای هوا نباید بهانه‌ای برای ابتذال در خیابان‌ها شود.
تنور انتخابات شوراهای اسلامی داغ‌تر می‌شود بیش از پنج نفر از داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان از شرکت در عرصه انتخابات انصراف دادند. به گزارش سلام شمال اخبار رسیده حاکی از آن است که بیش از پنج نفر از کسانی که برای شرکت در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان نام‎نویسی کرده بودند تا به امروز به صورت رسمی انصراف خود را اعلام کرده‎اند.
تعیین رئیس هیئت دوچرخه‌سواری گلستانانتخابات رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان گلستان با حضور رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در محل اداره کل ورزش و امور جوانان استان گلستان برگزار شد.
شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند.
33 مصوبه حاصل کارگروه مخاطرات زلزله گلستان سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سال گذشته با برگزاری چهار جلسه تحت عنوان کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایــه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی 33 مصوبه استانی اخذ شده است.
معلمان نمونه گلستان تجلیل شدند همزمان با ایام سالروز استاد شهید مطهری و گرامیداشت مقام والای معلم در همایش باشکوهی از معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی، گلستان تجلیل شد.
معلمان گلستان رتبه‎بندی می‎شوندمدیرکل آموزش و پرورش گلستان از رتبه‎بندی معلمان استان خبر داد و گفت: باید ارتقای جایگاه معلمان را به سطح استانی برسانیم.
نیروهای حق‎التدریس گلستان تعیین‎تکلیف شدندمدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تمام نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش گلستان تعیین‎تکلیف شدند.
برگزیدگان تئاتر گلستان تجلیل شدند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از 17 برگزیده استانی جشنواره‌های سال 1391 تئاتر کشور در جشن اردیبهشت تئاتر استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، تقدیر کرد.
تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های خوبی در زمینه هنر تئاتر وجود دارند، گفت: تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است.
گزارش تصویری جشنواره اسب اصیل ترکمن هشتمین جشنواره اسب اصیل ترکمن با حضور 250 راس اسب از 8 استان کشور در روستای ˈصوفیانˈ به عنوان پایتخت اسب اصیل ترکمن ایران از توابع شهرستان کلاله در استان گلستان برگزار شد.
انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان عضو هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان ، از برگزاری این انتخابات و معرفی اعضای جدید در پایان دوره دو ساله فعالیت آن، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
پیگیری یک وعده 5 ساله مدیرکل ارشاد گلستان؛معرفی خبرنگار فصلی در کدام فصل؟/ 92 فصلی برای شکفتن یا تولدی برای وعده‎ها خبرنگاران با ثبت وقایع، رویدادها و وعده‎هایی که گاه از سوی مسئولان داده می‎شود پیگیر مسائل دنیای پیرامون خود می‎شوند که گاه این وعده‎ها رنگ حقیقت به خود گرفته و گاه در حد یک شعار باقی می‎مانند.
گرگان میزبان کنکور قرآنیمرکز گلستان میزبان کنکور قرآنی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در بین 385 نفر از جوانان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان شد.
تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی در گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی برای نخستین‌بار در کشور در استان خبر داد.
مشروح گزارش نشست خبری عارف با خبرنگاران گلستانیبرای لغو تحریم‎ها دیدگاه خود را به دنیا نزدیک کنیم/ اصلاح‎طلبان خوشبین به اجماع هستند کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در گرگان گفت: حذف یا لغو تحریم‌های بین‎المللی از طریق تعامل جدی و فعال با کشورهای دیگر است که ما روابط صمیمی را با دنیا دنبال می‎کنیم.
گلستان توانمندی ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور را دارد رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه کشور گفت: توانمندی گلستان را برای ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور خوب می‌بینم.
اختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستاناختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، غرفه‎‌داران نمایشگاه و مردم علاقه‎مند به این نمایشگاه در سالن جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته از رقابتها، 61 راس اسب ورزشی در شش دور هزار متری به رقابت پرداختند و در پایان 228 میلیون و 600 هزار ریال به عنوان جایزه بین مالکان و چابکسواران اسبهای برتر توزیع شد.
معلمان در ایجاد بستر مناسب برای انتخابات تأثیرگذار باشند استاندار گلستان گفت: اساتید و معلمان می‌توانند در ایجاد بستر مناسب برای خلق «حماسه سیاسی» در انتخابات 1392 تأثیرگذار باشند.
سیل و زلزله بحران‌هایی که گرگان را تهدید می‌کنند رئیس پژوهشکده مهندسی بحران‌های طبیعی و پدافند غیر عامل شاخص پروژه کشور گفت: مطالعه بافت شهری گرگان نشان می‌دهد که این شهر قابلیت ابتلا به بحران‌هایی بزرگ و پرتلفات را داراست.
کواکبیان: خدا ‌فریاد کشیدن را دوست داردکاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ‌بنده در هر چهار سال که مجلس بودم ذره‎ای از حقوق ملت کوتاه نیامدم حتی بعضی می‎گفتند شما چرا اینقدر فریاد می‌کشید و من در جواب گفتم‌ خدا این فریاد را دوست دارد.
وضعیت فعالیت ستادهای انتخابات در گلستان رضایت‌بخش است رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: وضعیت فعالیت ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها تاکنون رضایت‌بخش بوده است.
انتخاب هیئت مدیره کمیسیون بانوان نظام مهندسی ساختمان گلستان مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: نخستین دوره انتخابات کمیسیون مشورتی بانوان این سازمان همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و جشن روز زن در سالن آمفی‌تئاتر بهورزی استان برگزار شد.
برگزاری همایش «مدیریت بحران» فردا در گرگان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: چهارمین همایش «مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی» فردا در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
کواکبیان: ایجاد تلویزیون خصوصی یک ضرورت است کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج برنامه خود را در کلمه اخلاق خلاصه کرد و گفت: ایجاد تلویزیون خصوصی در کنار صدا و سیما مانند یک رسانه نوشتاری و مطبوعات خصوصی یک ضرورت است.
مدیریت بحران گلستان از برگزاری همایش‌های تخصصی حمایت می‎کند مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این اداره کل با توجه به اهمیت جایگاه علم در مدیریت بحران از برگزاری همایش‌های تخصصی و تولید نرم‌افزار علمی در این عرصه حمایت می‎کند.
کشف 320 کیلوگرم موادمخدر در گلستانفرمانده انتظامی گلستان گفت: 320 کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری در گلستان کشف شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، سید محمود میرفیضی از اقدامات شایسته پلیس مبارزه با موادمخدر گلستان در راستای برخورد با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر خبر داد، اظهار داشت:
رونمایی از «تندیس مادر» توسط یک مادر شهید در گرگان رونمایی از «تندیس مادر» واقع در بلوار الغدیر شهرستان گرگان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مادر شهید محمدعلی حریرکلاهی انجام گرفت.
36 هزار بازنشسته در گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان با بیان اینکه 2 میلیون و 500 هزار بازنشسته در کشور بیمه تکمیلی هستند، گفت: در گلستان 36 هزار بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.
ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگانصبح امروز در صحن غیرعلنی شورای اسلامی شهر گرگان ، ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگان مشخص شد.

اخبار جدید

برنامه حضور اعضای هیئت دولت در شهرهای مازندران
تأملاتی در باب محل سخنرانی رییس دولت در ساری
تیرباران دختر جوان توسط پدر، مقابل چشم 300 نفر
حسن روحانی: نظر آقای هاشمی چند روز دیگر معلوم می شود
تصاویر: حواشی روز اول ثبت‌نام کاندیداها
اکبر عبدی کشف حجاب کرد!
آغازثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری
رئیس جمهور رئیس مملکت نیست
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت
تصاویر/ احمدی‌نژاد در ارومیه
باهنر : اعتقادی به گشت ارشاد ندارم
حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به ارومیه
جدول/ قیمت انواع سکه و طلا
فردا؛ آغاز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری
هاشمی رفسنجانی : بدون موافقت رهبری نمی آیم
جزئیات کامل دو جلسه خصوصی نبویان با مشایی
تحقیق و تفحص ازآموزش وپرورش با 24 امضا
گزارش تصویری برج رسکت ساری
اعلام نامزدی هاشمی و خاتمی، در یک روز؟!
داشتن بیش از یک شغل در دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد
قیمت پراید، تیبا، پژو 405 و سمند اعلام شد
وزیر شمالی از مجلس رای اعتماد گرفت
مطهری: مشایی رجل سیاسی نیست
قطع سخنرانی کواکبیان بدلیل درگیری فیزیکی
مهمترین عناوین روزنامه های امروز
انتقاد توکلی از سخنان وزیر اطلاعات
ولایتی: هیچگاه نگفتم هاشمی در فتنه دخالت داشت
گزارش تصویری نشست کواکبیان با دانشجویان اهواز
گزارش تصویری سفر محمد رضا عارف به گرگان

RSS Feed of this section

اخبار جدید

باهنر : اعتقادی به گشت ارشاد ندارم احمدی نژاد از نیروهای قوی و با تدبیر پرهیز می‌کند/ یک نفر را به عنوان کاندید اصلی ائتلاف خود در انتخابات معرفی می‌کنیم/ همچنان معتقد به کار فرهنگی هستم و صرفا اعتقادی به گشت ارشاد ندارم.
حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به ارومیهچهارمین سفر استانی رئیس جمهور و هئیت دولت به آذربایجان غربی و استقبال مردم و مسئولین استان از وی حاشیه های جالبی به همراه داشت. پرواز رئیس جمهور و هئیت دولت اندکی با تاخیر در فرودگاه بین المللی ارومیه بر زمین نشست و احمدی نژاد در میان استقبال نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، آیت الله قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به همراه جمعی از مسئولان استان وارد ارومیه شد.
جدول/ قیمت انواع سکه و طلا جدول/ قیمت انواع سکه و طلا
فردا؛ آغاز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه‌شنبه مورخ 17/2/1392 تا روز شنبه مورخ 21/2/1392، به مدت پنج روز از ساعت 8 الی 18 در محل وزارت کشور انجام می‌پذیرد.
هاشمی رفسنجانی : بدون موافقت رهبری نمی آیمبرای آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال ارزیابی شرایط هستم . من پیش از این نیز در حال ارزیابی شرایط بودم و باید ببینم اصلا نیازی هست که وارد عرصه شوم یا خیر. پیش از اینکه بیایم باید در این مورد با رهبری صحبت کنم.من بدون موافقت ایشان وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود!
جزئیات کامل دو جلسه خصوصی نبویان با مشاییشاگرد برجسته آیت‌الله مصباح توضیحات مفصلی را در خصوص دو دیدارش با اسفندیار رحیم مشایی ارائه کرد.
تحقیق و تفحص ازآموزش وپرورش با 24 امضا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش، به امضای ۲۴ نفر از نمایندگان مجلس رسید، گفت: این طرح امروز صبح تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.
گزارش تصویری برج رسکت ساریبرج هزارساله رسکت یکی از بناهای تاریخی مازندران است که در طی مراحل مرمت متحمل آسیب های شده است
اعلام نامزدی هاشمی و خاتمی، در یک روز؟! هاشمی و خاتمی بنا دارند با هم ثبت نام کنند. هر دو در یک روز و یک ساعت برای ثبت نام به وزارت کشور می‌روند. خاتمی اگر رد صلاحیت هم نشود، به نفع هاشمی کناره‌گیری می کند اما اثر این تصمیم چه خواهد بود؟
داشتن بیش از یک شغل در دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد که بر این اساس داشتن بیش از یک شغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ۸/۷/۱۳۸۶ و موسسات و شرکت های وابسته به آنها ممنوع است.
قیمت پراید، تیبا، پژو 405 و سمند اعلام شد شورای رقابت قیمت جدید چند محصول پرتیراژ داخلی را تایید کرد. به گزارش ایسنا، طبق جدیدترین اخبار به دست‌ آمده نرخ‌های جدید به شرح زیر است: 1- پراید SL معادل 14 میلیون و 474 هزار تومان 2- تیبا SX معادل 18 میلیون و 790 هزار تومان
وزیر شمالی از مجلس رای اعتماد گرفت نمایندگان با 200 رای موافق، 40 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 252 آرای مأخوذه، اسدالله عباسی را برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزیدند.
مطهری: مشایی رجل سیاسی نیست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ورود خاتمی و هاشمی در انتخابات بی‌اطلاعم، گفت: ورود آقای هاشمی در شرایط کنونی به صلاح کشور است.
قطع سخنرانی کواکبیان بدلیل درگیری فیزیکی برخی دوربینهایی که این وقایع را ضبط کرده بودند نیز توسط مسئولان توقیف شد. ازدحام و درگیری در محل سخنرانی بسیار شدید گزارش شده است. سخنرانی مصطفی کواکبیان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه شهید چمران اهواز به علت درگیری قطع شد.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-وزیر نیرو: با پرداخت سوبسید به برق و آب نمی توان کشور را اداره کرد -انتشار اسناد تخلفات گمرکی آریا برای نخستین بار؛احتمال تجدید محاکمه مفسدان تخلف بزرگ بانکی -بازتاب کاندیداتوری رفسنجانی همچنان ادامه دارد؛ جنبش هاشمی نیا! -روز گذشته انجام شد؛بازدید رهبر انقلاب ﺍﺯ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ بین المللی ﻛﺘﺎﺏ
انتقاد توکلی از سخنان وزیر اطلاعات نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان اخیر وزیر اطلاعات درباره نقش داشتن هاشمی رفسنجانی در فتنه سال 88 که البته بدون نام بردن از وی مطرح شد، با بیان اینکه مواضع بنده در قبال آقای هاشمی مواضعی تاریخی است و همه آن را می دانند و حوادث فتنه 88 بر انتقادات من نسبت به وی افزوده است، گفت: سخنان آقای مصلحی صرف‌نظر از صحیح یا نادرست بودن در شان ایشان نبود.
ولایتی: هیچگاه نگفتم هاشمی در فتنه دخالت داشت ولایتی با حضور در پایگاه خبری مشرق به به ایراد سخنرانی پرداخت که خلاصه آن به شرح زیر است: * هنوز زمان تبلیغات نشده و اگر این کار را بکنیم غیر قانونی است. * به دلیل مسولیت هایی که داریم اجلاس علما را برگزار کردیم؛ افکار عمومی منتظر ارائه گزارش هستند.
گزارش تصویری نشست کواکبیان با دانشجویان اهوازنشست مصطفی کواکبیان کاندیداری احتمالی هفتیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز شنبه با دانشجویان در استان خوزستان برگزار شد.
گزارش تصویری سفر محمد رضا عارف به گرگانمحمد رضا عارف نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در جریان سفر به استان گلستان در جمع مردم این استان به ایراد سخنرانی پرداخت
عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات یعنی بازی در میدان رقیبنامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاحات را جریان اصیل انقلاب دانست و گفت: عدم حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یعنی بازی در میدان رقیب بنابر این ما باید در انتخابات پیش رو حضور موثر داشته باشیم.
پیروزی اصولگرایان در انتخابات این دوره یعنی تثبیت قدرتنامزداحتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون زمان مذاکره با آمریکا نیست، زمانی که رقیب ما بدون پیش شرط آماده مذاکره باشد ما هم مذاکره را می‌پذیریم.
تغییر محل سخنرانی رئیس جمهور در مازندراناستاندار مازندران از تغییر محل سخنرانی رئیس جمهور در ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدعلی‌اکبر طاهایی صبح امروز در محل مراسم «زنگ سپاس از معلم» در مدرسه راهنمایی پسرانه سیدرضا بصیری ساری با اعلام حضور رئیس جمهور در مازندران در چهارشنبه هفته جاری اظهار داشت: جشن سپاس از خدمات دولت در مازندران در میدان شهدای این شهر برگزار می‌شود.
امکان ثبت‌نام عتبات عالیات در منازل فراهم شد اولین ظرفیت‌های خالی که در سیستم به این متقاضیان نشان داده می‌شود گروه‌های مربوط به محدوده زمانی بیست روز مانده به اعزام است. متقاضیان تشرف به عتبات عالیات جهت ثبت‌نام می‌توانند از این پس علاوه بر روش‌های فعلی از طریق مراجعه به سایت پیش‌ثبت‌نام اقدام به ثبت‌نام برای تشرف به عتبات کنند.
مهرعلیزاده: تمام چشم امید مردم به اصلاح طلبان است وی افزود: بیت المال و توزیع آن به شرطی مردم را غنی می کند که درست، واقعی و عادلانه بین مردم توزیع شود و با توزیع آن حداقل قسمت اعظمی از این یارانه بگیرها غنی شوند نه اینکه با دادن یارانه فقیرتر و تورم افزایش پیدا کند.
مرقد جعفر طیار در اردن به آتش کشیده شدپس از نبش قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر (ص) توسط جبهه النصره، صدها وهابی تکفیری مرقد جعفر طیار را در اردن به آتش کشیدند.
جزییات و مهلت تعویض کارت‌های پایان‌خدمت وی از افرادی که نسبت به دریافت کارت‌های جعلی معافیت و پایان خدمت اقدام کرده‌اند، خواست که هرچه سریع‌تر خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و در صورتی که اطلاعاتی از شبکه‌های جعل کارت‌های معافیت پایان خدمت دارند، آن را در اختیار مراجع قانونی قرار دهند تا نسبت به برخورد با آن اقدام شود.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)
بازی رایانه‌ای که مغز را سه سال جوان‌تر می‌کند در مراحل بعدی بازی این بازیکن باید مجددا خودرو و محل علامت راهنمایی رانندگی را شناسایی کند. در طول بازی مدت زمان کاهش شناسایی یافته، شکل خودروها و کامیونها شبیه‌تر شده و تعداد اطلاعات بی‌ربط و منحرف کننده ذهن بیشتر می‌شود.
قیمت انواع ارز و سکه در بازارقیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه در بازار تهران یک میلیون و 347 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 310هزار تومان، نیم سکه 713 هزار تومان، ربع سکه 430 هزار تومان و گرمی 305 هزار تومان اعلام شد.
هاشمی مردد است، خاتمی نگران تأیید صلاحیت احمدی نژاد تا اردیبهشت 84 هیچ مشکلی با من نداشت. من دو سال مدیر‌عامل مترو در زمان احمدی‌نژاد بودم. اما به محض اینکه آیت‌الله هاشمی در انتخابات ثبت نام کرد یک دفعه رفتارش با من عوض شد.
جزئیات 2 تیراندازی خونین در نکا و قائمشهر مردان مسلح در جریان دو حمله جداگانه در شهرهای قائمشهر و نکا، 6 نفر را هدف قرار داده و روانه بیمارستان کردند.
صادرات 36 میلیون دلار کالا از مازندران به کشورهای همسایه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مازندران در فروردین امسال 36 میلیون دلار صادرات کالا به کشورهای همسایه داشته است.
پذیرش 6 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان رئیس اداره آموزش و پرورش آمل گفت: دانشگاه فرهنگیان از مهر ماه سال‌ جاری در شش رشته کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.
قهرمانان ورزش مازندران تجلیل می‌شوندمدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: با حضور مقامات کشوری و استانی از قهرمانان ورزش استان در ساری تجلیل می‌شود.
مازندرانی‌ها در رقابت‌های جهانی کشتی کودک 12 مدال گرفتند دبیر هیئت کشتی مازندران از کسب 12 مدال توسط کشتی‌گیران نوجوان آزادکار مازندرانی در رقابت‌های روز جهانی کودک خبر داد.
بابل در سفرهای استانی دولت 58 مصوبه داشت فرماندار بابل گفت: بابل در سفرهای استانی دولت 58 مصوبه داشت. به گزارش سلام شمال محمد مهدوی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل به سفر چهارم ریاست جمهوری به استان مازندران اشاره و تصریح کرد: سفر اول ریاست
7000 واحد مسکن مهر در مازندران به بهره‌برداری می‌رسدمدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران از بهره‌برداری 7 هزار و 42 واحد مسکن مهر در زمان حضور رئیس جمهور در مازندارن خبر داد.
3 ابلاغ جدید در ورزش و جوانان مازندران در حکمی جدید از سوی احمد سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ، سه ابلاغ جدید در ورزش مازندران صادر شد.
صدور مجوز راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی در آمل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: پس از سپری شدن مراحل، مجوز راه‌اندازی مرکز رشد برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی صادر شد.
کلنگ‌زنی دانشگاه فناوری‌های نوین همزمان با سفر دولت رئیس دانشکده دامپزشکی آمل گفت: فاز نخست ساختمان دانشگاه فناوری‌های نوین در آمل، همزمان در سفر هیئت دولت به مازندران کلنگ‌زنی می‌شود.
90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی جذب بازار کار می‌شوند رئیس دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری گفت: بیش از 90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار و مراکز صنعتی می‌شوند.
2270 روستای مازندران دارای شورا هستند معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به وجود 3هزار و 300 روستا در مازندران گفت: 2 هزار و 270 روستای مازندران، بالای 20 خانوار است که دارای شورا هستند.
مازندران دارای 7 هزار عضو شورا استرئیس شورای شهر ساری گفت: رسانه‌ها اعضای شورا را از بیان عملکردها تحریم کرده‌اند. به گزارش سلام شمال فرامرز نقیبی در همایش تجلیل از شوراهای شهر و روستای نکا، اظهار داشت: رسانه‌ها اعضای شورا را از بیان عملکردها تحریم کرده‌اند و ما نمی‌توانیم عملکرد خود را به‌درستی ارائه دهیم.
توجه ویژه‌ دانشگاه علوم پزشکی به غرب مازندران فرماندار نوشهر خواستار توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به غرب مازندران شد. به گزارش سلام شمال فرماندار نوشهر در دومین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر که با حضور مسئولان شهرستان، بخش مرکزی و بخش کجور در سالن اجتماعات فرمانداری نوشهر برگزار شد خواستار توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به غرب مازندران شد.
گزارشی از مشکلات دکل‌بندان مازندرانیدکل‌بندان ، گمنامان صنعت برق و مخابرات کشورند که برای روشن شدن چراغ‌های خانه‌ها و محل کارمان از روشنایی خانه خود می‌گذرند.
تولید 1000 تن چای در مازندران رئیس اداره جهادکشاورزی رامسر گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به حمایت‌های مناسب دولت در سال جاری بیش از یک هزار تن چای خشک در این منطقه تولید و به بازار عرضه شود.
مجمع خیّرین مسجد و بقعه‌ساز در مازندران تشکیل می‌شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشکیل مجمع خیرین مسجد و بقعه‌ساز در این استان خبر داد.
کمیته امداد گلوگاه رتبه برتر اشتغالزایی مازندران شد مدیر کمیته امداد شهرستان گلوگاه گفت: رتبه نخست ایجاد اشتغال استان مازندران در سال 91 را کمیته امداد شهرستان گلوگاه به دست آورد.
500 کلاس درس در آمل هوشمند شدند مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: با مشارکت خانواده‌ها و خیرین بیش از 500 کلاس درس را هوشمند کردیم.
درخشش کشتی‌گیران مازندرانی در انتخابی تیم ملی نایب رئیس هیئت کشتی مازندران از درخشش کشتی‌گیران نوجوان فرنگی کار مازندرانی در انتخابی تیم ملی خبر داد.
کانون‌یابی آفت ملخ در مزارع مازندران مدیر جهادکشاورزی آمل گفت: در اراضی کشاورزی و مراتع کوهستانی لاریجان آمل هجوم ملخ‌ها کانون‌یابی شد.
سند رتبه‌بندی معلمان نهایی می‌شود معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: نهایی کردن سند رتبه‌بندی معلمان با ارزش‌ترین وظیفه‌ای است که با تمام وجود به دنبال آن هستیم.
جشن قهرمانی کاله در مسابقات آسیایی برگزار می‌شود رئیس هیئت والیبال آمل گفت: جشن بزرگ قهرمانی تیم والیبال کاله مازندران در مسابقات آسیایی و جهانی شدن این تیم، عصر سه شنبه در آمل برگزار می‌شود.
کوچ ییلاقی دامداران مازندران آغاز شد کوچ دامداران مازندران در سوادکوه برای حضور در مناطق ییلاقی در فصول بهار و تابستان آغاز شده است.
افزایش قصور پزشکی سال 91 در مازندران مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: میزان محکومیت پزشکان در پرونده های قصور پزشکی در سال 91 نسبت به سال قبل 33 درصد افزایش یافته است که این موضوع لزوم توجه بیشتر جامعه پزشکی به قوانین و مقررات و رعایت اصول اخلاقی در مواجهه با بیماران را دو چندان می کند.
تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی شهرداری ساری با نظارت استانداری تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی با نظارت استانداری انجام می‌شود که به تازگی بخشی از این دست کارکنان در شهرداری مشغول به کار شدند. شهردار ساری گفت: تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی با نظارت استانداری انجام می‌شود.
دعوت 1313 دانشجوی مازندرانی از محسن رضایی برای انتخابات یک‌هزار و 313 نفر از دانشجویان مازندارنی از محسن رضایی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.
مسابقات شطرنج جام معلم در بهشهر برگزار شد به ‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم، مسابقات شطرنج «جام معلم» در بهشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال صبح و عصر جمعه 13 اردیبهشت 92، رقابت خوبی بین بازیکنان عنوان‌دار، پیشکسوت و امیدان شطرنج بهشهر در سالن شهید بهشتی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
رقابت 300 حافظ قرآن در امامزاده عباس(ع) ساری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از رقابت 300 حافظ قرآن کریم در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در امامزاده عباس(ع) این شهرستان خبر داد.
اجرای آزمایشی لیگ ورزش دانش‌آموزی در مازندران نائب رئیس فدراسیون بسکتبال و مدیرعامل باشگاه ورزشی کاله مازندران گفت: لیگ دانش‌آموزی در ورزش مدارس طرح پیشنهادی بود که در آمل با استقبال همراه بوده و می‌خواهیم آن را به صورت آزمایشی در مازندران به اجرا درآوریم.
250 میلیارد ریال بودجه شهرداری انزلی تحقق یافتشهردار انزلی گفت: سال گذشته از بودجه 300 میلیارد ریالی شهرداری انزلی، مبلغ 250 میلیارد ریال تحقق یافت.
مرد معتاد همسرش را کشت مرد 48 ساله معتاد در شفت همسر 33 ساله‌اش را به قتل رساند و کمتر از دو ساعت دستگیر شد.
احداث کارخانه پیشرفته تولید الیاف کربن در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از احداث کارخانه پیشرفته تولید الیاف کربن در این استان خبر داد.
روشنگری جامعه رسالت خطیر معلمان است استاندار گیلان گفت: رسالت خطیر معلمان در هدایت و روشنگری جامعه و نجات انسان‌ها از دام ظلمت است.
سرمایه‌گذاری 35 میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی گیلان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از سرمایه‌گذاری بالغ بر 35 میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.
بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای گیلان در حال اتمام است مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان از اتمام روند بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد.
طراحی ایجاد شهرک غدیر در گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از طراحی و موافقت با ایجاد شهرک غدیر برای آشنایی حجاج از این مسیر در استان خبر داد.
آموزش هیئت‌های اجرایی انتخابات در گیلان برگزار شد مسئول آموزش ستاد انتخابات گیلان گفت: آموزش اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات گیلان در پنج منطقه رودسر، لاهیجان، فومن، تالش و رشت برگزار شده است.
طرح دادرس هلال احمر گیلان آغاز شد نخستین المپیاد استانی «طرح دادرس» جمعیت هلال احمر گیلان در مرکز علمی‌کاربردی این جمعیت با حضور 812 نفر دانش‌آموز دختر و پسر مقطع راهنمایی آغاز شد.
برگزاری جشنواره توت فرنگی در صومعه‌سرا فرماندار صومعه‌سرا از برگزاری سومین جشنواره توت فرنگی در روستای صوفیانده این شهرستان در 20 اردیبهشت جاری خبر داد.
تکواندوکار گیلانی به اردوی پاراتکواندو ایران راه یافت رئیس هیئت تکواندو گیلان از راهیابی تکواندوکار گیلانی به دور دوم تمرینات تیم ملی پاراتکواندو کشور خبر داد.
اجرای طرح توانمندسازی زنان گیلان در مدیریت پسماند خانگی عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان از اجرای طرح توانمندسازی زنان در مدیریت پسماندهای خانگی این استان خبر داد.
شهادت یک پاسدار گیلانی در سوریه شهید سرهنگ دوم پاسدار امیررضا علیزاده در خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل سفارت ایران در سوریه به شهادت رسید. به گزارش افکارنیوز،سرهنگ پاسدار عصامی ، اظهار کرد: سرهنگ دوم پاسدار شهید علیزاده از خانواده ارزشی و روحانی شهرستان رودسر بوده که در تمامی عرصه‌های ماموریتی سپاه حضور فعال و پرشور داشته
96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است استاندار گیلان با بیان اینکه 96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: بودجه سالانه استان از مبلغ 136 میلیارد تومان در سال 1384 به مبلغ 682 میلیارد تومان در سال 1392 افزایش یافته است.
کلاس‌های تربیت حافظان قرآن در گیلان برگزار می‌شود معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: کلاس‌های قرآنی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گیلان از اواخر خرداد امسال برگزار می‌شود.
45 نفر در حوادث رانندگی گیلان کشته و مجروح شدند سرپرست پلیس راه گیلان گفت: در دو روز گذشته تعداد 45 نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای گیلان کشته و مجروح شدند.
مجمع اصولگرایان جوان گیلان تشکیل شد مجمع اصولگرایان جوان گیلان در رشت تشکیل شد. به گزارش سلام شمال عضو مؤسس مجمع اصولگرایان جوان گیلان امروز در جریان شکل‌گیری این مجمع، اظهار کرد: در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و با محوریت التزام عملی به احکام اسلامی و تبعیت محض از ولایت فقیه اعلام موجودیت کرد.
چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی تیم ملی راگبی راه یافتند رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی مردان کشورمان برای حضور در مسابقات «سید دو» آسیا راه یافتند.
افتتاح دو خیابان در بندر انزلی پروژه خیابان‌های عبادت و کارگر انزلی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) افتتاح شدند. به گزارش سلام شمال شهردار بندرانزلی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های خیابان‌های عبادت و کارگر همراه با زیباسازی و نصب تجهیزات ورزشی و رفاهی در پارک این شهر، اظهار کرد: برای لوله‌گذاری، جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی، خاکریزی، زیرسازی و آسفالت، جدول‌گذاری و نصب پایه چراغ مبلغ 11 میلیارد و 891 میلیون و 500 هزار ریال اعتبار هزینه شده است.
نماینده مردم رودسر و املش وزیر کار می‌شود نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردا در جلسه علنی مجلس وزیر کار انتخاب می‌شود، گفت: به وزارت اسدالله عباسی در تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأی مثبت می‌دهم.
آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل جامعه باشد نماینده ولی فقیه در گیلان بر دفاع معلمان از حریم دین تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.
796 مدرسه گیلان هوشمندسازی شد مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تعداد 796 مدرسه در رتبه‌های مختلف در گیلان هوشمندسازی شده است.
تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروژه احداث تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.
اهدای جهیزیه به 37 نوعروس آستارا به 37 نوعروس ایتام و بی‌سرپرست خانواده‌های محروم و زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا جهیزیه اهدا شد.
گرمای هوا بهانه‌ای برای ایجاد ابتذال در خیابان‌ها نشود امام جمعه موقت رشت با اشاره به وضعیت بدحجابی با فرا رسیدن فصل گرما، گفت: گرمای هوا نباید بهانه‌ای برای ابتذال در خیابان‌ها شود.
گفت‌وگوی خواندنی با معلم نمونه گیلانیمعلم گیلانی نمونه و اندیش‌ورز برتر کشور گفت: معلمان جوان از بی‌مهری‌های دیگران دلگیر نشوند زیرا کارشان برای رضای خداست و به همین دلیل دلزدگی از کار آموزش و پرورش معنا ندارد زیرا آموختن تمام «حروف» دارای اجر است.
رئیس جمهور آینده نباید حاشیه داشته باشد نماینده ولی فقیه در گیلان به حاشیه‌سازی بعضی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رئیس آینده جمهور نباید حاشیه داشته باشد.
گیلان استان پایلوت در اجرای سند جامع فناوری اطلاعات کشور شد رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: برای نخستین بار در کشور سند جامع فناوری اطلاعات با سرمایه بخش ‌خصوصی در گیلان به عنوان استان پایلوت اجرا می‌شود.
تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوندمعاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوند گفت: بنیاد فرهنگی میرزا کوچک جنگلی در گیلان تاسیس می‌شود.
جزییات مصوبات هیئت دولت در گیلان در پایان دور چهارم سفر رییس‌جمهور و هیات همراه به استان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان توسط معاون اول رییس جمهور تشریح شد. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران به بیان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان به شرح زیر پرداخت:
شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند.
33 مصوبه حاصل کارگروه مخاطرات زلزله گلستان سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سال گذشته با برگزاری چهار جلسه تحت عنوان کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایــه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی 33 مصوبه استانی اخذ شده است.
معلمان نمونه گلستان تجلیل شدند همزمان با ایام سالروز استاد شهید مطهری و گرامیداشت مقام والای معلم در همایش باشکوهی از معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی، گلستان تجلیل شد.
معلمان گلستان رتبه‎بندی می‎شوندمدیرکل آموزش و پرورش گلستان از رتبه‎بندی معلمان استان خبر داد و گفت: باید ارتقای جایگاه معلمان را به سطح استانی برسانیم.
نیروهای حق‎التدریس گلستان تعیین‎تکلیف شدندمدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تمام نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش گلستان تعیین‎تکلیف شدند.
برگزیدگان تئاتر گلستان تجلیل شدند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از 17 برگزیده استانی جشنواره‌های سال 1391 تئاتر کشور در جشن اردیبهشت تئاتر استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، تقدیر کرد.
تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های خوبی در زمینه هنر تئاتر وجود دارند، گفت: تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است.
گزارش تصویری جشنواره اسب اصیل ترکمن هشتمین جشنواره اسب اصیل ترکمن با حضور 250 راس اسب از 8 استان کشور در روستای ˈصوفیانˈ به عنوان پایتخت اسب اصیل ترکمن ایران از توابع شهرستان کلاله در استان گلستان برگزار شد.
انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان عضو هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان ، از برگزاری این انتخابات و معرفی اعضای جدید در پایان دوره دو ساله فعالیت آن، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
پیگیری یک وعده 5 ساله مدیرکل ارشاد گلستان؛معرفی خبرنگار فصلی در کدام فصل؟/ 92 فصلی برای شکفتن یا تولدی برای وعده‎ها خبرنگاران با ثبت وقایع، رویدادها و وعده‎هایی که گاه از سوی مسئولان داده می‎شود پیگیر مسائل دنیای پیرامون خود می‎شوند که گاه این وعده‎ها رنگ حقیقت به خود گرفته و گاه در حد یک شعار باقی می‎مانند.
گرگان میزبان کنکور قرآنیمرکز گلستان میزبان کنکور قرآنی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در بین 385 نفر از جوانان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان شد.
تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی در گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی برای نخستین‌بار در کشور در استان خبر داد.
مشروح گزارش نشست خبری عارف با خبرنگاران گلستانیبرای لغو تحریم‎ها دیدگاه خود را به دنیا نزدیک کنیم/ اصلاح‎طلبان خوشبین به اجماع هستند کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در گرگان گفت: حذف یا لغو تحریم‌های بین‎المللی از طریق تعامل جدی و فعال با کشورهای دیگر است که ما روابط صمیمی را با دنیا دنبال می‎کنیم.
گلستان توانمندی ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور را دارد رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه کشور گفت: توانمندی گلستان را برای ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور خوب می‌بینم.
اختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستاناختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، غرفه‎‌داران نمایشگاه و مردم علاقه‎مند به این نمایشگاه در سالن جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته از رقابتها، 61 راس اسب ورزشی در شش دور هزار متری به رقابت پرداختند و در پایان 228 میلیون و 600 هزار ریال به عنوان جایزه بین مالکان و چابکسواران اسبهای برتر توزیع شد.
معلمان در ایجاد بستر مناسب برای انتخابات تأثیرگذار باشند استاندار گلستان گفت: اساتید و معلمان می‌توانند در ایجاد بستر مناسب برای خلق «حماسه سیاسی» در انتخابات 1392 تأثیرگذار باشند.
سیل و زلزله بحران‌هایی که گرگان را تهدید می‌کنند رئیس پژوهشکده مهندسی بحران‌های طبیعی و پدافند غیر عامل شاخص پروژه کشور گفت: مطالعه بافت شهری گرگان نشان می‌دهد که این شهر قابلیت ابتلا به بحران‌هایی بزرگ و پرتلفات را داراست.
کواکبیان: خدا ‌فریاد کشیدن را دوست داردکاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ‌بنده در هر چهار سال که مجلس بودم ذره‎ای از حقوق ملت کوتاه نیامدم حتی بعضی می‎گفتند شما چرا اینقدر فریاد می‌کشید و من در جواب گفتم‌ خدا این فریاد را دوست دارد.
وضعیت فعالیت ستادهای انتخابات در گلستان رضایت‌بخش است رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: وضعیت فعالیت ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها تاکنون رضایت‌بخش بوده است.
انتخاب هیئت مدیره کمیسیون بانوان نظام مهندسی ساختمان گلستان مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: نخستین دوره انتخابات کمیسیون مشورتی بانوان این سازمان همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و جشن روز زن در سالن آمفی‌تئاتر بهورزی استان برگزار شد.
برگزاری همایش «مدیریت بحران» فردا در گرگان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: چهارمین همایش «مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی» فردا در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
کواکبیان: ایجاد تلویزیون خصوصی یک ضرورت است کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج برنامه خود را در کلمه اخلاق خلاصه کرد و گفت: ایجاد تلویزیون خصوصی در کنار صدا و سیما مانند یک رسانه نوشتاری و مطبوعات خصوصی یک ضرورت است.
مدیریت بحران گلستان از برگزاری همایش‌های تخصصی حمایت می‎کند مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این اداره کل با توجه به اهمیت جایگاه علم در مدیریت بحران از برگزاری همایش‌های تخصصی و تولید نرم‌افزار علمی در این عرصه حمایت می‎کند.
کشف 320 کیلوگرم موادمخدر در گلستانفرمانده انتظامی گلستان گفت: 320 کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری در گلستان کشف شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، سید محمود میرفیضی از اقدامات شایسته پلیس مبارزه با موادمخدر گلستان در راستای برخورد با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر خبر داد، اظهار داشت:
رونمایی از «تندیس مادر» توسط یک مادر شهید در گرگان رونمایی از «تندیس مادر» واقع در بلوار الغدیر شهرستان گرگان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مادر شهید محمدعلی حریرکلاهی انجام گرفت.
36 هزار بازنشسته در گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان با بیان اینکه 2 میلیون و 500 هزار بازنشسته در کشور بیمه تکمیلی هستند، گفت: در گلستان 36 هزار بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.
ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگانصبح امروز در صحن غیرعلنی شورای اسلامی شهر گرگان ، ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگان مشخص شد.
بیش از 90 درصد نیروی اوقاف در گلستان قراردادی هستند رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای این اداره گفت: بیش از 90 درصد نیروهای اوقاف در گلستان قراردادی هستند که این زیبنده استان نیست.
تحصیل 21 هزار دانشجو در مراکز پیام‌نور گلستان سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان گلستان از تحصیل 21 هزار دانشجو در 75 رشته در مراکز پیام‌نور گلستان خبر داد.
این حق مازندران نیست ؛ آقای رئیس جمهور! 8 سال از ریاست جمهوری شما هم گذشت، در این 8 سال علیرغم آن همه رسیدگی به استانهای کوچک و بزرگ کشور، چه دستاورد قابل اعتناء و بزرگ اقتصادی عاید مازندران شد که ما امروز بتوانیم مثل اصفهان و خراسان و آذربایجان و کرمان و یا حتی مثل سمنان شما...
واژه شناسی عفاف و حجاب زن موظف است که غرایزش را تحت کنترل در آورد و سپس تن خویش را در حجاب کامل بگیرد، زیرا این نفسانیت زن است که مرد را به سوی خویش می کشد و حجاب تن هیچ مانعی برای چنین کششی نخواهد بود و این تسلط بر نفسانیت در حد اعتدال همان عفاف است.
مقام والاى مادر در قرآن نوع دستورهایى که اسلام به زن ومرد می دهد، در عین حال که یک راه مشترکى براى هر دو قائل است ولى راه مخصوص را هم از نظر دور نمی دارد، وقتى احترام به پدر ومادر را بازگو می کند، براى گرامى داشت مقام زن، نام مادر را جداگانه وبالاستقلال طرح می کند.
نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود هنگامى که روز قیامت برپا شود منادى صدا مى‏زند اى مردم سرهاى خود را به زیر افکنید تا فاطمه دختر محمد(ص) بگذرد. در روایات معروف اهل سنت این افتخار از زبان پیغمبر اکرم(ص)‏ براى فاطمه (علیهاالسلام) ثبت شده است:
آقای استاندار، لطفاً برنامه ارائه کنید! بیکاری جوانان و ترجیحاً فارغ التحصیلان دانشگاهها، تهدید فرصتهای شغلی موجود، کم درآمدی مشاغل جامعه، گرانی کالاهای اساسی و مصرفی، گرانی خدمات رفاهی شامل برق و گاز و تلفن و آب و حمل و نقل و غیره، نرخ افزائی محاسبات مالیاتی و عوارض و بیمه و سود وام ها و اقلام دیگر...
در رثای روحانی وارسته آیت الله تائبی از پانزده، شانزده سالگی ام، مثل همه بچه مذهبی ها، بچه حزب اللهی ها و رزمنده ها با ایشان مانوس بوده ام، در نمازهای یومیه جماعت، هر روز از مکارم اخلافی ایشان محظوظ می شدیم، پای موعظه هایش می نشستیم، گوش جان به آوای خوشش می سپردیم، با نوای عارفانه اش آرام می شدیم، خنده های کوتاه و متین و ملیحش که گاهگاهی هم بلند می شد،
رادیو، گسترده ترین و پرمخاطب ترین رسانه عمومی رادیو آسان ترین، ارزان ترین، سریع ترین، واضح ترین و مردمی ترین رسانه ملی و عمومی است که با عمری به نسبت طولانی تر از تلویزیون، حاکم بلامنازع عرصه ارتباطات مجازی در دنیای پر تلاطم رسانه های بدون مرز است که انصافاً در تعالی بخشی به سطوح و اعماق اطلاعات و آگاهی های جوامع بشری و نسل های تشنه ارتباطات و اطلاعات، بسیار نقش آفرین بوده و به جرات می توان گفت که سرحلقه همه رسانه هاست که همچون نگینی زیبا و تابنده می درخشد و بر زیبایی ورود مخاطبان به دنیای پیرامون می افزاید.
شیفته خدمت و اخلاق گرا در سیاست در گذر این سالها که به هیجانات و انتفاع طلبی برخی سیاست بازان مواجه می شوم به روح برادر و معلم خود درود می فرستم و فقدان او را بیش از پیش در عرصه سیاست و خدمت محسوس می یابم.
سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) چگونه بود؟ زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند. این مساله آنقدر پر اهمیت است که در برخی احادیث شیعه گی و پیروی از ایشان به التزام و تبعیت عملی از سبک زندگی ایشان در آمده است.
34 حدیث نورانی درباره حضرت فاطمه زهرا(س) پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه است. امام صادق(ع) نیز درباره مادرشان می‌فرمایند: وقتی قیامت فرا رسد، منادایی ندا می‌دهد: چشمانتان را ببندید و سرهایتان را پایین بیندازید تا فاطمه از صراط بگذرد.
گستردگی اینترنت و ضرورت تبیین سواد سایبری گستردگی اینترنت در کنار مزیت در کشورمان مشکلاتی را به وجود آورده است که فقط در سایه آموزش، خسارت‌هایش جبران می‌شود.
دلنوشته‌ای برای علمدار لشگر قهرمان 25 کربلا قد رعنا و چشمان زیبایش مبهوتم می‌کند، وجودش را درک نکردم ولی روح بزرگش همواره در لایه‌های وجودی‌ام تنیده است و مرا یاری می‌کند. محمدحسن طوسی را می‌گویم، همانی که در بقیع شلمچه، روزها و شب‌ها مانند مادرش در گمنامی به سر می‌برد.
طوسی، زاهد شبهای وصال و شیر بیشه های شمال طوسی، تنها یک رزمنده میدان جنگ نیست، بلکه یک الگوی تمام عیار زندگی اجتماعی و خانوادگی نیز هست! طوسی شناسی، مقدمه الگوپذیری جوانان از اوست و خوشا بحال خوبانی که طوسی ها را الگوی خود می دانند! شهدا چراغ راهند و دلیل نورناپذیری ما، کاهش نورانیت شهدا نیست، بلکه به فاصله ما از شهدا برمی گردد!
از حزن فاطمیه عطر عاشورا می‌تراود... فاطمیه فصل‌الخطابی است برای عاشورایی دیگر از جنس حماسه کربلا... روزهای فاطمی است و رایحه معطر فاطمیه به مشام می‌رسد؛ عطری که دل‌نگران می‌کند آدمی را در تلاطم عزای مادری که خود یک دنیا بود و آبروی شیعه...
قدردان طبیعتی باشیم که عضوی از جامعه بشری است! سیزدهم فروردین هم از راه رسید و همه شهروندان، خسته از بودن در یک محیط بسته و خسته کننده و ماشین زده، در تکاپوی پناه بردن به طبیعت اند و می خواهند با استقرار یکروزه در دامان طبیعت، سرسبزی محیط های وسوسه انگیز و نشاط بخش را به عاریت گرفته و خودشان را به بوی خوش و دل انگیز طبیعت، معطر کنند.
معرفی شهرها و جاذبه های استان مازندران مجموعه فرح‌آباد برج رسکت برج سلطان‌زین العابدین پارک‌میرزا کوچک‌خان پناهگاه حیات وحش دشت ناز امامزاده عباس بنای امامزاده یحیی خانه رمدانی
معرفی جاذبه های گردشگری،بناهای تاریخی گیلان استان گیلان با مساحت 14711 کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور استقلال یافته آذربایجان و دریای خزر در شمال هم مرز و همسایه است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است،‌ آن را از استان مازندران جدا می کند.
حضرت فاطمه زهرا(س) و دفاع از حریم ولایت از مهمترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شده و به شهادت رسید.
سوبارو کانسپت، مفهومی از آینده شرکت خودرو سازی سوبارو اخیرا از خودرو کانسپت جدید خود به نام ویزیو (Viziv) رونمایی کرده است. طراحی فوق العاده این خودرو همراه با تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در آن، چشم ها را خیره می کند. این خودرو دو درب بوده و موتوری دوگانه (هیبریدی) دارد. در آینده ای نه چندان دور باید منتظر چنین خودرو هایی در سطح شهر باشیم.
ساختمان‌هایی به اندازه یک شهرقرار است دو برج با ارتفاع بیش از یک کیلومتر در عربستان و جمهوری آذربایجان ساخته شوند. با ساخته شدن و رشد این قبیل آسمان‌خراش های مرتفع، مفهوم شهر و زندگی شهرنشینی به طور کامل متحول خواهد شد. کافیست یک محاسبه ساده انجام دهید. فرض کنید شما در شهری زندگی می کنید که به طور متوسط دارای ساختمان های 5 طبقه است که هر طبقه آن هم دارای 2 واحد است. پس به طور کلی شما در هر ساختمان به طور متوسط 10 واحد مسکونی یا اداری خواهید داشت. حال اگر هر کدام از این آسمان‌خراش ها به طور متوسط
ساعت‌ها دیگر تیک تاک نمی‌کنند ساعت های نسل آینده، ساعت های عجیب و غریبی هستند. هر کدام آن ها دوست دارند زمان را به طور متفاوتی به شما نشان دهند و چند کار را دیگر هم همزمان برایتان انجام دهند. البته عجیب و غریبی آن ها به اینجا ختم نمی شود، آن‌ها قرار است بر روی صفحات روزنامه، مجلات، کتاب ها و ... جاخوش کنند و زمان را در هر لحظه به شما نشان دهند!
سوخت‌هایی پاک‌تر از هوا شاید مردم شهرهای آلوده جهان از جمله تهران بیشتر از هر کسی ارزش هوای پاک را بدانند. یکی از مقصرین اصلی این آلودگی ها، سوخت هایی هستند که از آن ها در خودروها، کارخانه ها، مراکز صنعتی و ... استفاده می شود. اگر بتوانیم این سوخت ها را به نوعی طراحی کنیم که اثرات آلایندگی‌شان به کمترین میزان ممکن برسد می توانیم هوای پاک را در نزدیکی خود استشمام کنیم.
سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌هااستفاده از سلول های بنیادی برای مقاصد واهداف گوناگون در دنیای پزشکی روز به روز بیشتر می شود .از پیوند اعضا گرفته تا ترمیم زخم ها ،جایگزینی بافت های از دست رفته وبه تازگی هم تبدیل بافتی به بافت دیگر.در این قسمت در ادامه قسمت قبل به معرفی بخشی دیگر از کاربردهای سلول های بنیادی می پردازیم.
سرطان بی سرطان! تا چند دهه پیش، یک بیمار مبتلا به سرطان با سوالاتی مثل «چند ماه دیگر زنده می‌مانم؟»، «آیا عضو آسیب دیده را از بدنم جدا کنم؟» و یا «شیمی درمانی درد دارد؟» مواجه بود؛ اما حالا با پیشرفت دانش پزشکی، اصلی‌ترین دغدغه یک بیمار سرطان این خواهد بود که «کدام دارو را برای درمان سرطان مصرف کنم؟» درست به سادگی انتخاب یک داروی درمان سرماخوردگی از داروخانه‌ها.
سلول درمانی و آینده آن از دهه 1970 تا کنون از سلول‌های بنیادی برای مصارف مختلف پزشکی و درمان بیماریهای مختلف استفاده می‌شود و اکنون به جرأت می‌توان اعلام کرد که سلول‌های بنیادی برای درمان 7 بیماری موثر بوده است.
سرآغاز یک رویا؛ عینک هوشمند گوگل بدون شک عینک هوشمند گوگل یکی از پر سر و صداترین گجت‌های سال خواهد بود. یک گونه‌ی جدید از کامپیوترهای پوشیدنی که به زودی بر روی صورت مشتریان خود قرار خواهد گرفت.
سه دو یک، حرکت! کلید و دکمه های فیزیکی را دور بریزید. حتی تاچ پد و وسایل لمسی را. فقط کافیست اشاره کنید.
سه قدم مانده تا فرا انسان "رشد تکنولوژی" عبارتی‌ست که در هر قرن و دهه، معنای متفاوتی به خود می گیرد. به هیچ عنوان نمی توان سرعت رشد تکنولوژی در سال های اخیر را با اوایل قرن بیستم مقایسه کرد. حتی مقایسه این سرعت با دهه 90 یا 80 میلادی هم غیرقابل باور است.
سودای پیش بینی آینده پیش بینی و پیش گویی آینده برای هر کسی می تواند جذاب باشد. این جذابیت تنها مختص فالگیرها نیست. بلکه آن قدر جدی و حیاتی ست که متخصصانی دور هم جمع شده اند و سیستمی برای پیش گویی آینده خلق کرده اند.
ستاره دنباله‌داری که پُرنورتر از ماه خواهد شد دنباله‌دار ISON طی ماه‌های نوامبر و دسامبر سال 2013 از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد. درخشش این دنباله‌دار به اندازه‌ای است که شاید حتی بتوان آن را در نور روز نیز مشاهده کرد، ‌از این رو به درخشان‌ترین دنباله‌دار قرن اخیر شهرت یافته‌است. البته ستاره های دنباله‌دار همواره عادت دارند که برخلاف انتظارات عمل کنند!

اخبار جدید

عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات یعنی بازی در میدان رقیبنامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاحات را جریان اصیل انقلاب دانست و گفت: عدم حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یعنی بازی در میدان رقیب بنابر این ما باید در انتخابات پیش رو حضور موثر داشته باشیم.
پیروزی اصولگرایان در انتخابات این دوره یعنی تثبیت قدرتنامزداحتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون زمان مذاکره با آمریکا نیست، زمانی که رقیب ما بدون پیش شرط آماده مذاکره باشد ما هم مذاکره را می‌پذیریم.
تغییر محل سخنرانی رئیس جمهور در مازندراناستاندار مازندران از تغییر محل سخنرانی رئیس جمهور در ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدعلی‌اکبر طاهایی صبح امروز در محل مراسم «زنگ سپاس از معلم» در مدرسه راهنمایی پسرانه سیدرضا بصیری ساری با اعلام حضور رئیس جمهور در مازندران در چهارشنبه هفته جاری اظهار داشت: جشن سپاس از خدمات دولت در مازندران در میدان شهدای این شهر برگزار می‌شود.
امکان ثبت‌نام عتبات عالیات در منازل فراهم شد اولین ظرفیت‌های خالی که در سیستم به این متقاضیان نشان داده می‌شود گروه‌های مربوط به محدوده زمانی بیست روز مانده به اعزام است. متقاضیان تشرف به عتبات عالیات جهت ثبت‌نام می‌توانند از این پس علاوه بر روش‌های فعلی از طریق مراجعه به سایت پیش‌ثبت‌نام اقدام به ثبت‌نام برای تشرف به عتبات کنند.
مهرعلیزاده: تمام چشم امید مردم به اصلاح طلبان است وی افزود: بیت المال و توزیع آن به شرطی مردم را غنی می کند که درست، واقعی و عادلانه بین مردم توزیع شود و با توزیع آن حداقل قسمت اعظمی از این یارانه بگیرها غنی شوند نه اینکه با دادن یارانه فقیرتر و تورم افزایش پیدا کند.
مرقد جعفر طیار در اردن به آتش کشیده شدپس از نبش قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر (ص) توسط جبهه النصره، صدها وهابی تکفیری مرقد جعفر طیار را در اردن به آتش کشیدند.
جزییات و مهلت تعویض کارت‌های پایان‌خدمت وی از افرادی که نسبت به دریافت کارت‌های جعلی معافیت و پایان خدمت اقدام کرده‌اند، خواست که هرچه سریع‌تر خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و در صورتی که اطلاعاتی از شبکه‌های جعل کارت‌های معافیت پایان خدمت دارند، آن را در اختیار مراجع قانونی قرار دهند تا نسبت به برخورد با آن اقدام شود.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)
بازی رایانه‌ای که مغز را سه سال جوان‌تر می‌کند در مراحل بعدی بازی این بازیکن باید مجددا خودرو و محل علامت راهنمایی رانندگی را شناسایی کند. در طول بازی مدت زمان کاهش شناسایی یافته، شکل خودروها و کامیونها شبیه‌تر شده و تعداد اطلاعات بی‌ربط و منحرف کننده ذهن بیشتر می‌شود.
قیمت انواع ارز و سکه در بازارقیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه در بازار تهران یک میلیون و 347 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 310هزار تومان، نیم سکه 713 هزار تومان، ربع سکه 430 هزار تومان و گرمی 305 هزار تومان اعلام شد.
هاشمی مردد است، خاتمی نگران تأیید صلاحیت احمدی نژاد تا اردیبهشت 84 هیچ مشکلی با من نداشت. من دو سال مدیر‌عامل مترو در زمان احمدی‌نژاد بودم. اما به محض اینکه آیت‌الله هاشمی در انتخابات ثبت نام کرد یک دفعه رفتارش با من عوض شد.
مشایی: صلاحیتم را از آسمان گرفته امیکی از ‏حضار می‌پرسد که لطفا در این خصوص بیشتر توضیح بدهید؟ شما نامه یا پیامی از جایی دارید که اینگونه از تایید صلاحیت خود ‏مطمئن هستید؟ مشایی پاسخ می‌دهد که خیر یعنی شرایط کشور توسط امام عصر به گونه ای می شود که شورای نگهبان مجبور ‏به تایید صلاحیتم می‌شود.‏
بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهرانبازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
عکس‌های پانورامای دیدنی از اماکن تاریخی ایرانعکس‌های پانوراما + مراکز دیدنی ایران + مساجد ایران + گزارش تصویری
گزارش تصویری طبیعت بهاریتصاویر طبیعت + تصاویر گل + عکس گل + تصاویر منظره + گزارش تصویری
قیمت برخی خودروهای تولید داخلیقیمت رسمی خودروهای تولید داخل در بازار و نمایندگی های فروش
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-رییس قوه قضاییه با اشاره به گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا:اعدام سیاسی در ایران، دروغ محض است -مصطفی کواکبیان در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) شهر ساری خبر داد:پـرچـم ضـدفسـاد را بـرخواهـم افراشـت -پایان بلاتکلیفی بازار خودرو؛وعده بازگرداندن مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم خودرو به مردم -پروین پس از دریافت ستاره طلایی آسیا:جـایـزه‌ام را بـه هیـچ‌کسـی نمـی‌دهـم
اصولگرایان ، احمدی نژاد را "چشم و گوش بسته" رئیس جمهور کردند این حضرات، تعریف و تمجید از این دولت را به آنجا رساندند که آن را دولت مورد نظر امام زمان علیه السلام قلمداد کردند و مخالفت با آن را نافرمانی در برابر خدای متعال دانستند...جالب اینست که همین حضرات با اشتباه بزرگی که کرده‌اند باز هم خود را متخصص تشخیص اصلح می‌دانند!
اهدا تندیس فوتبال آسیا به علی پروین علی پروین پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه کاپیتانی پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارد و از مربیان پرافتخار کشورمان محسوب می‌شود روز چهارشنبه با سفر به مالزی در مراسم ویژه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای وی ترتیب داده بود شرکت کرد. پروین صبح امروز جمعه تندیس ویژه خود را از مسئولان آسیا دریافت کرد.
اولین آدرس اینترنتی برای چه سایتی بود؟ جالب است بدانیم که اولین آدرس اینترنتی در چه سالی و متعلق به چه نهاد و سایتی بوده است. به گزارش برسام نوشت: CERN سازمانی برای استاندارد های وب به شمار می رود که اولین آدرس مبتنی بر WWW را از آن خود کرد، این کار در تاریخ 1991 صورت گرفت و در سال 1993 CERN به صورت یک وب سایت مستقل به فعالیت خود ادامه داد.
نوه امام: قهر سیاسی اشکال داردحجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون توحید با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: امروز خوب یا بد، در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم و نمی توان آنها را نادیده گرفت. من از 5-6 سال قبل گفته‌ام که راه دفاع از نظام تشکر کورکورانه از همه چیز نیست و کسانی که فکر می کنند اگر کسی از اوضاع انتقاد کند، از نظام دفاع نکرده است، معنی دفاع را بدرستی نمی دانند.
عکسی که رسانه های دولتی منتشر نکردند عکس هایی که رسانه های دولتی از حاضران در محل سخنرانی احمدی نژاد در رشت منتشر کرده اند ، همگی از زاویه پایین و با لنزهای بسته بوده است که جمعیت را متراکم و انبوده نشان می دهند ولی یک عکس از نمای بالا ، همه چیز را آن گونه که هست مشخص می کند.
مقام معظم رهبری و طرح کلی اندیشة اسلامی در قرآنچهل سال گذشته است، چهل سال... گوهری بس گرانبها و عزیز، در اطرافمان بوده، اما از آن غافل و از برکتش محروم بودیم. گوهری درخشان از دریای زلال قرآن حکیم، گوهری نورانی از جنس کتاب نور، چهل سال خاک خورد و فقدانش، مردم تشنة معارف قرآن و اهلبیت را آزار داد. گوهری بی مثل ومانند به نام «طرح کلی اندیشة اسلامی در قرآن».
افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه‌ها معاون آموزشی وزارت علوم با مقایسه شهریه دانشگاه‌ها با مدارس خصوصی گفت: دانشجویان شبانه و غیر انتفاعی در مقطع ارشد، شهریه کمتری نسبت به دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی می‌پردازند.
طائب: به احمدی‌نژاد گفتم مشایی آبرویت را می‌برد وی با بیان اینکه نفوذ بین ما راحت است، افزود: ولی نفوذ کردن توسط ما بین دشمنان سخت است چراکه ما شراب خوردن دروغین نداریم لذا به طور طبیعی نمی‌توانیم به جامعیت اطلاعاتی دست پیدا کنیم. فصل اول در توان دفاع داشتن اطلاعات است.
یک ائتلاف جدید منطقه ای علیه ایران : 4 +1 در مرحله نخست آمریکایی ها درباره پیمان دفاعی منطقه ای در خاورمیانه به مانند ناتو صحبت نمی کنند بلکه آنها بر ایجاد همکاری میان این کشورها در زمینه مبادله اطلاعات امنیتی ، برآوردها و دیدارها تاکید می کنند. این ائتلاف با رمز 4+1 در مکاتبات وزارت خارجه آمریکا نامگذاری شده است. این ائتلاف شامل عربستان سعودی، اردن، امارات، تشکیلات خودگردان فلسطین و ترکیه است.
هاشمی و خاتمی قطعا کاندیدا نمی‌شونددبیرکل خانه کارگر گفت: هاشمی و خاتمی به هیچ وجه در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوند و حرف‌هایی که در مورد آمدن آنها در عرصه انتخابات زده می‌شود شایعه است.
8000 واحد تاسیسات گردشگری در گیلان ایجاد شد معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ایجاد افزون بر 8 هزار و 91 واحد تاسیسات گردشگری در استان خبر داد.
قیمت سکه و طلا در بازار امروز باشگاه خبرنگاران جوان: امروز بازار سکه با کاهش ارزش دلار و طلای داخل، در مسیر کاهشی قرار گرفت و از سکه بهار آزادی 7 هزار تومان کاسته شد. داد و ستدهای بازار سکه ی امروز در حالی در مسیر کاهش قیمتها قرار گرفت که در چند روز اخیر این بازار با سیر نزول مواجه شده است.
اولویت‌های جدید حج اعلام شد سازمان حج و زیارت اعلام کرد: دارندگان ودیعه‌های حج تمتع 21 آبان 1384 تا 20 آذرماه 1384 می‌توانند برای نام‌نویسی، به کاروان‌ها معرفی‌شده در شهرستان‌ها مراجعه کنند.
مسابقات شطرنج جام معلم در بهشهر برگزار شد به ‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم، مسابقات شطرنج «جام معلم» در بهشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال صبح و عصر جمعه 13 اردیبهشت 92، رقابت خوبی بین بازیکنان عنوان‌دار، پیشکسوت و امیدان شطرنج بهشهر در سالن شهید بهشتی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
رقابت 300 حافظ قرآن در امامزاده عباس(ع) ساری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از رقابت 300 حافظ قرآن کریم در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در امامزاده عباس(ع) این شهرستان خبر داد.
اجرای آزمایشی لیگ ورزش دانش‌آموزی در مازندران نائب رئیس فدراسیون بسکتبال و مدیرعامل باشگاه ورزشی کاله مازندران گفت: لیگ دانش‌آموزی در ورزش مدارس طرح پیشنهادی بود که در آمل با استقبال همراه بوده و می‌خواهیم آن را به صورت آزمایشی در مازندران به اجرا درآوریم.
والیبال کاله توان حضور در بین چهار تیم برتر جهان را دارد سرمربی تیم والیبال کاله مازندران گفت: با توجه به ظرفیت و شناختی که از تیم خود دارم توان حضور در بین چهار تیم برتر باشگاهی دنیا را داریم.
رتبه معلمان با اساتید دانشگاه برابر می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: با تصویب مجلس، رتبه معلمان با اساتید دانشگاه برابر می‌شود. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری صبح امروز در مراسم زنگ سپاس از معلم در مدرسه راهنمایی سیدرضا بصیری اظهار داشت: معلم در جامعه مورد اعتماد‌ مردم است به خاطر اینکه مردم فرزندان خویش را به دست معلمان می‌سپارند.
افتتاح 117 هزار واحد مسکن مهر در مازندرانمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از افتتاح 117 هزار واحد مسکن مهر در مازندران پس از سفرهای استانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: عملیات سدسازی نیز در مازندران پس از سفرهای استانی شدت گرفته است.
واگذاری 1000 واحد مسکن مهر در شرق مازندران فرماندار نکا از واگذاری یک هزار و 50 واحد مسکن مهر تا خرداد ماه سال جاری در شرق مازندران با محوریت شهرستان نکا خبر داد.
موضوع انشا پالایشگاه؛ نتیجه علفزار و سبزه پالایشگاه نفت ساری همچنان به وعده‌های مسئولان دل خوش کرده است و اکنون محل احداث پالایشگاه به فضای سرسبزی تبدیل شده است.
8 میلیارد تومان زکات در مازندران جمع‌آوری شد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، گفت: سال گذشته 8 میلیارد و 76 میلیون تومان زکات در این استان جمع‌آوری شد.
شناسنامه الکترونیکی علامه حسن‌زاده آملی تقدیم شد شناسنامه الکترونیکی و کارت ملی علامه حسن‌زاده آملی با حضور در منزل معظم‌له تقدیم شد.
ترکیب هیئت رئیسه جدید شورای شهر آمل در آخرین دور انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر آمل، ترکیب جدیدی از اعضای هیئت رئیسه این شورا معرفی شدند. به گزارش سلام شمال آخرین انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر آمل در دوره سوم شورای اسلامی شهر و روستا شامگاه امروز در ساختمان این شورا برگزار شد.
آغاز عملیات اجرایی کارخانه کک‌سازی در مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: عملیات اجرایی کارخانه کک‌سازی در مازندران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مازندران آغاز می‌شود.
برنامه‌های سفر رئیس جمهور به مازندران استاندار مازندران برنامه سفر رئیس جمهور به مازندران را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال سید علی اکبرطاهایی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد معدن استان مازندران در محل استانداری مازندران با اشاره به زمان سفر رئیس جمهور به مازندران در روز چهارشنبه اظهار داشت: سفر دور چهارم رئیس جمهور به استان‌های کشور تعیین تکلیف پروژه‌های به زمین مانده دولت است.
حضور 4 تکواندوکار مازندرانی در تورنمنت اسپانیا سرپرست هیئت تکواندو مازندران از حضور چهار تکواندوکار مازندرانی در ترکیب تیم ملی مردان و زنان کشورمان در تورنمنت بین‌المللی اسپانیا خبر داد.
رونمایی از تمبر بهار نارنج در مازندران برای نخستین بار در کشور از تمبر بهار نارنج در بابل مازندران رونمایی شد. به گزارش سلام شمال رئیس شورای شهر بابل صبح امروز در سومین روز از نخستین همایش علمی بهار نارنج که با حضور شهرداران و مهمانان 30 استان کشور در سالن هلال‌احمر بابل برگزار شد، اظهار کرد: درختکاری در فرهنگ دینی ما یک ارزش و عبادت تلقی شده و در هیچ مکتبی مثل مکتب اسلام به این امر پرداخته نشده است.
900 هزار مازندرانی پزشک خانواده‌ خود را انتخاب کردند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 900 هزار مازندرانی پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.
دیدار حداد عادل و کواکبیان با آیت‌الله صدوقی در مازندرانغلامعلی حداد عادل و مصطفی کواکبیان در سفرهای انتخاباتی به شمال کشور، دیداری با آیت‌الله صدوقی از عالمای به نام مرکز استان مازندران داشتند.
اجرای 1100 پروژه اداری ـ عمرانی در مازندران مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای یک‌هزار و 100 پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف دولتی خبر داد.
برگزاری همایش فاطمی در 200 بقعه متبرکه مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش فاطمی عفاف، حجاب و همایش بصیرت ولایت‌مداری در 200 بقعه متبرکه استان خبر داد.
نظام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی تدوین و ابلاغ می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی تدوین و ابلاغ می‌شود، گفت: تحول در آموزش و پرورش به شکل راهبرد حکومتی بوده و به دولت‌ها وابسته نیست.
دانش‌آموزی با هدیه روز معلم راهی بیمارستان شد پل عابر پیاده در بلوار امام رضا(ع) ساری که مدتی است از مکان اولیه خود جابه‌جا شده و پله‌های آن نصب نشده است و موجب شده تا در یک هفته اخیر دو عابر پیاده دچار سانحه شوند و این بار دانش‌آموز با هدیه روز معلم راهی بیمارستان شدند.
نخبه مازندرانی به زادگاهش بازگشتنخبه جوان مازندرانی با کسب مقام سوم مسابقات جهانی ترکیه در میان استقبال مردم به زادگاهش محمودآباد بازگشت.
بندر امیرآباد پیشگام در اقتصاد و محیط زیست بندر امیرآباد بهشهر که تنها بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد به بندری پیشگام در عرصه اقتصاد و محیط زیست تبدیل شده و توانسته است جایگاه خود را ثبات و ارتقاء بخشد.
1300 روستای مازندران دهیاری ندارند مدیرکل روستایی استانداری مازندران گفت: هزار و 300 روستا از سه هزار و 400 آبادی مازندران فاقد دهیاری است. ابراهیم آزادی کناری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هزار و 300 روستا در مازندران، بدون دهیاری و 300 روستای دیگر شورای روستا ندارند.
همایش سپاس در ساری با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود استاندار مازندران با اعلام برنامه‌های سفر هیئت دولت به مازندران از برگزاری همایش سپاس از خدمات 8 ساله دولت در مازندران با حضور رئیس جمهور در چهارشنبه هفته آینده خبر داد.
اختصاص 3 میلیارد تومان به مازندران از محل جرائم رانندگیمعاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: 3 میلیارد تومان اعتبار از محل جرائم رانندگی به مازندران اختصاص داده شد.
83 معلم نمونه ‌آمل تجلیل شدند رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل گفت: 83 معلم نمونه استانی و شهرستانی همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم در آمل تجلیل شدند.
کاهش ضریب جوانی جمعیت در مازندران مدیرکل آمار و اطلاعات حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران از کاهش ضریب جوانی جمعیت در استان مازندران خبر داد.
رئیس فرهنگ و ارشاد بهشهر مدیر نمونه شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر ، یکی از چهار مدیر نمونه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سال 91، شناخته شد.
10 وقف جدید در مازندران ثبت شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 10 وقف جدید در فروردین امسال با ارزش بیش از 800 میلیون ریال در مازندران به ثبت رسیده است.
96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است استاندار گیلان با بیان اینکه 96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: بودجه سالانه استان از مبلغ 136 میلیارد تومان در سال 1384 به مبلغ 682 میلیارد تومان در سال 1392 افزایش یافته است.
کلاس‌های تربیت حافظان قرآن در گیلان برگزار می‌شود معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: کلاس‌های قرآنی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گیلان از اواخر خرداد امسال برگزار می‌شود.
45 نفر در حوادث رانندگی گیلان کشته و مجروح شدند سرپرست پلیس راه گیلان گفت: در دو روز گذشته تعداد 45 نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای گیلان کشته و مجروح شدند.
مجمع اصولگرایان جوان گیلان تشکیل شد مجمع اصولگرایان جوان گیلان در رشت تشکیل شد. به گزارش سلام شمال عضو مؤسس مجمع اصولگرایان جوان گیلان امروز در جریان شکل‌گیری این مجمع، اظهار کرد: در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و با محوریت التزام عملی به احکام اسلامی و تبعیت محض از ولایت فقیه اعلام موجودیت کرد.
چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی تیم ملی راگبی راه یافتند رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی مردان کشورمان برای حضور در مسابقات «سید دو» آسیا راه یافتند.
افتتاح دو خیابان در بندر انزلی پروژه خیابان‌های عبادت و کارگر انزلی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) افتتاح شدند. به گزارش سلام شمال شهردار بندرانزلی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های خیابان‌های عبادت و کارگر همراه با زیباسازی و نصب تجهیزات ورزشی و رفاهی در پارک این شهر، اظهار کرد: برای لوله‌گذاری، جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی، خاکریزی، زیرسازی و آسفالت، جدول‌گذاری و نصب پایه چراغ مبلغ 11 میلیارد و 891 میلیون و 500 هزار ریال اعتبار هزینه شده است.
نماینده مردم رودسر و املش وزیر کار می‌شود نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردا در جلسه علنی مجلس وزیر کار انتخاب می‌شود، گفت: به وزارت اسدالله عباسی در تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأی مثبت می‌دهم.
آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل جامعه باشد نماینده ولی فقیه در گیلان بر دفاع معلمان از حریم دین تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.
796 مدرسه گیلان هوشمندسازی شد مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تعداد 796 مدرسه در رتبه‌های مختلف در گیلان هوشمندسازی شده است.
تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروژه احداث تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.
اهدای جهیزیه به 37 نوعروس آستارا به 37 نوعروس ایتام و بی‌سرپرست خانواده‌های محروم و زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا جهیزیه اهدا شد.
گرمای هوا بهانه‌ای برای ایجاد ابتذال در خیابان‌ها نشود امام جمعه موقت رشت با اشاره به وضعیت بدحجابی با فرا رسیدن فصل گرما، گفت: گرمای هوا نباید بهانه‌ای برای ابتذال در خیابان‌ها شود.
گفت‌وگوی خواندنی با معلم نمونه گیلانیمعلم گیلانی نمونه و اندیش‌ورز برتر کشور گفت: معلمان جوان از بی‌مهری‌های دیگران دلگیر نشوند زیرا کارشان برای رضای خداست و به همین دلیل دلزدگی از کار آموزش و پرورش معنا ندارد زیرا آموختن تمام «حروف» دارای اجر است.
رئیس جمهور آینده نباید حاشیه داشته باشد نماینده ولی فقیه در گیلان به حاشیه‌سازی بعضی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رئیس آینده جمهور نباید حاشیه داشته باشد.
گیلان استان پایلوت در اجرای سند جامع فناوری اطلاعات کشور شد رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: برای نخستین بار در کشور سند جامع فناوری اطلاعات با سرمایه بخش ‌خصوصی در گیلان به عنوان استان پایلوت اجرا می‌شود.
تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوندمعاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوند گفت: بنیاد فرهنگی میرزا کوچک جنگلی در گیلان تاسیس می‌شود.
جزییات مصوبات هیئت دولت در گیلان در پایان دور چهارم سفر رییس‌جمهور و هیات همراه به استان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان توسط معاون اول رییس جمهور تشریح شد. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران به بیان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان به شرح زیر پرداخت:
حاشیه‌سازان صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ورود افراد حاشیه‌ساز و بدون برنامه در انتخابات غیر مجاز است و صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند.
پس از 34 سال لاهیجان هنوز مصلی نداردامام جمعه لاهیجان ساخت مصلی و حوزه علمیه خواهران و تقویت کشاورزی را از تقاضای مهم مردم و کشاورزان این شهرستان از رئیس جمهور عنوان کرد.
350 هزار نفر کارمند دولت در کشور استخدام می‌شوند رئیس جمهور گفت: برای کمبود نیروی کارکنان دولت در اداره‌ها، حدود 350 هزار نفر استخدام و سهم استان‌ها نیز معلوم می‌شود.
10 درصد فولاد کشور در گیلان تولید می‌شود استاندار گیلان گفت: اکنون بالغ بر 10 درصد فولاد کشور در گیلان تولید می‌شود. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا امروز در جریان سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: این نهمین سفر رئیس جمهور در هشتمین سال خدمت بی‌دریغ خود به این سرزمین است که هر بار طنین تلاش و خلوص خدمت ما بیشتر بوده و این رکورد حضور شکست‌ناپذیر است.
احداث 97 کیلومتر کمربند شهری در رشت فرماندار رشت از احداث 97 کیلومتر کمربند شهری در شش باند در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.
مجوز احداث قطار شهری رشت صادر شد نماینده مردم رشت در مجلس گفت: امسال در بودجه 92 برای احداث قطار شهری رشت با تصویب 50 درصد تعهد دولت و 50 درصد تعهد شهرداری مجوز احداث صادر شده است.
احمدی‌نژاد: تسلیم خودخواهی‌ها نمی‌شویمرئیس جمهور با بیان اینکه برخی می‌گویند باید تسلیم دیگران شد، گفت: تدبیر و گفت‌وگو با تسلیم شدن متفاوت است و بدخواهان به دنبال تحقیر انسان‌ها هستند و ما با عشق و تلاش در مقابل تمام خودخواهی‌ها می‌ایستیم.
شعار گیلانی ها: احمدی قهرمان، 8 سال دیگر بمان در مراسم حماسه حضور که با حضور رییس جمهور برگزار شد، شعار "احمدی قهرمان 8 سال دیگر بمان " توسط حاضران سر داده شد.
گزارش تصویری سفر استانی رئیس جمهور به استان گیلانمحمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در دیدار با مردم استان گیلان وارد شهر رشت شد.
خواسته‌های فرماندار شفت از رئیس جمهور فرماندار شفت در سفر دور چهارم هیئت دولت به گیلان، خواستار مجوز ارتقای روستای امامزاده ابراهیم شفت به شهرک و روستای نصیرمحله به شهر شد.
جامعه ورزشی گیلان از رئیس جمهور استقبال می‌کند مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه جامعه ورزش این استان به استقبال رئیس جمهوری می‌روند، از همراهی 50 موتورسوار و دوچرخه‌سوار در مسیر فرودگاه تا ورزشگاه عضدی رشت خبر داد.
گیلان 260 هزار کارگر بیمه شده فعال دارد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: گیلان 260 هزار کارگر بیمه شده فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.
تالش آماده خلق حماسه سیاسی است فرماندار تالش گفت: تالش برای برگزاری انتخابات و خلق حماسه سیاسی مردم آماده است.
انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان عضو هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان ، از برگزاری این انتخابات و معرفی اعضای جدید در پایان دوره دو ساله فعالیت آن، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
پیگیری یک وعده 5 ساله مدیرکل ارشاد گلستان؛معرفی خبرنگار فصلی در کدام فصل؟/ 92 فصلی برای شکفتن یا تولدی برای وعده‎ها خبرنگاران با ثبت وقایع، رویدادها و وعده‎هایی که گاه از سوی مسئولان داده می‎شود پیگیر مسائل دنیای پیرامون خود می‎شوند که گاه این وعده‎ها رنگ حقیقت به خود گرفته و گاه در حد یک شعار باقی می‎مانند.
گرگان میزبان کنکور قرآنیمرکز گلستان میزبان کنکور قرآنی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در بین 385 نفر از جوانان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان شد.
تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی در گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی برای نخستین‌بار در کشور در استان خبر داد.
مشروح گزارش نشست خبری عارف با خبرنگاران گلستانیبرای لغو تحریم‎ها دیدگاه خود را به دنیا نزدیک کنیم/ اصلاح‎طلبان خوشبین به اجماع هستند کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در گرگان گفت: حذف یا لغو تحریم‌های بین‎المللی از طریق تعامل جدی و فعال با کشورهای دیگر است که ما روابط صمیمی را با دنیا دنبال می‎کنیم.
گلستان توانمندی ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور را دارد رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه کشور گفت: توانمندی گلستان را برای ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور خوب می‌بینم.
اختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستاناختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، غرفه‎‌داران نمایشگاه و مردم علاقه‎مند به این نمایشگاه در سالن جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته از رقابتها، 61 راس اسب ورزشی در شش دور هزار متری به رقابت پرداختند و در پایان 228 میلیون و 600 هزار ریال به عنوان جایزه بین مالکان و چابکسواران اسبهای برتر توزیع شد.
معلمان در ایجاد بستر مناسب برای انتخابات تأثیرگذار باشند استاندار گلستان گفت: اساتید و معلمان می‌توانند در ایجاد بستر مناسب برای خلق «حماسه سیاسی» در انتخابات 1392 تأثیرگذار باشند.
سیل و زلزله بحران‌هایی که گرگان را تهدید می‌کنند رئیس پژوهشکده مهندسی بحران‌های طبیعی و پدافند غیر عامل شاخص پروژه کشور گفت: مطالعه بافت شهری گرگان نشان می‌دهد که این شهر قابلیت ابتلا به بحران‌هایی بزرگ و پرتلفات را داراست.
کواکبیان: خدا ‌فریاد کشیدن را دوست داردکاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ‌بنده در هر چهار سال که مجلس بودم ذره‎ای از حقوق ملت کوتاه نیامدم حتی بعضی می‎گفتند شما چرا اینقدر فریاد می‌کشید و من در جواب گفتم‌ خدا این فریاد را دوست دارد.
وضعیت فعالیت ستادهای انتخابات در گلستان رضایت‌بخش است رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: وضعیت فعالیت ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها تاکنون رضایت‌بخش بوده است.
انتخاب هیئت مدیره کمیسیون بانوان نظام مهندسی ساختمان گلستان مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: نخستین دوره انتخابات کمیسیون مشورتی بانوان این سازمان همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و جشن روز زن در سالن آمفی‌تئاتر بهورزی استان برگزار شد.
برگزاری همایش «مدیریت بحران» فردا در گرگان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: چهارمین همایش «مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی» فردا در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
کواکبیان: ایجاد تلویزیون خصوصی یک ضرورت است کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج برنامه خود را در کلمه اخلاق خلاصه کرد و گفت: ایجاد تلویزیون خصوصی در کنار صدا و سیما مانند یک رسانه نوشتاری و مطبوعات خصوصی یک ضرورت است.
مدیریت بحران گلستان از برگزاری همایش‌های تخصصی حمایت می‎کند مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این اداره کل با توجه به اهمیت جایگاه علم در مدیریت بحران از برگزاری همایش‌های تخصصی و تولید نرم‌افزار علمی در این عرصه حمایت می‎کند.
کشف 320 کیلوگرم موادمخدر در گلستانفرمانده انتظامی گلستان گفت: 320 کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری در گلستان کشف شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، سید محمود میرفیضی از اقدامات شایسته پلیس مبارزه با موادمخدر گلستان در راستای برخورد با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر خبر داد، اظهار داشت:
رونمایی از «تندیس مادر» توسط یک مادر شهید در گرگان رونمایی از «تندیس مادر» واقع در بلوار الغدیر شهرستان گرگان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مادر شهید محمدعلی حریرکلاهی انجام گرفت.
36 هزار بازنشسته در گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان با بیان اینکه 2 میلیون و 500 هزار بازنشسته در کشور بیمه تکمیلی هستند، گفت: در گلستان 36 هزار بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.
ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگانصبح امروز در صحن غیرعلنی شورای اسلامی شهر گرگان ، ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگان مشخص شد.
بیش از 90 درصد نیروی اوقاف در گلستان قراردادی هستند رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای این اداره گفت: بیش از 90 درصد نیروهای اوقاف در گلستان قراردادی هستند که این زیبنده استان نیست.
تحصیل 21 هزار دانشجو در مراکز پیام‌نور گلستان سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان گلستان از تحصیل 21 هزار دانشجو در 75 رشته در مراکز پیام‌نور گلستان خبر داد.
بررسی پایگاه‌ اجتماعی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در گلستانیازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد رقابت رسمی و غیر رسمی 22 نامزد احتمالی است که یا برخی از آن‌ها نامزدی خود را اعلام کرده و به صورت ائتلاف در حال رقابت هستند و یا عده‌ای دیگر هنوز اعلام نامزدی نکرده و برخی بر اساس گمانه‌زنی‌های خود خبر از حضور و یا عدم حضور آن‌ها می‌دهند.
افتتاح نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان نخستین نمایشگاه فن بازار استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در گرگان افتتاح شد.
ارشاد گرگان 4 برنامه برای خلق «حماسه سیاسی» برگزار می‌کند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان با اشاره به برگزاری دو انتخابات «ریاست جمهوری» و «شوراهای اسلامی شهر و روستا» در کشور گفت: این اداره به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان و جامعه هدف خود حداقل چهار برنامه متنوع را برگزار می‌کند.
همکاری ارشاد گرگان در برگزاری همایش «حکیم فردوسی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به برگزاری همایش «حکیم فردوسی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهرگفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در برگزاری این همایش همکاری می‌کند.
معلمان هم کلید بهشت و هم کلید جهنم را دارندمسئول علمی، پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان گفت: معلمان هم کلید بهشت و هم کلید جهنم را دارند و گناه یا ثواب دانش‌آموزان آنها تا قیامت برای آنها هم نوشته می‎شود.
کاهش 50 درصدی تعرفه دوره‌های آموزشی نظام مهندسی گلستانرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: از این پس تعرفه تمام دوره‎های آموزشی در نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به صورت نیم بها از مهندسان اخذ خواهد شد.
توقف طرح «مهرآفرین» و کمبود نیروی انسانی در اوقاف گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ؛ کمبود نیروی انسانی را یک مشکل اساسی برشمرد و گفت: با متوقف شدن طرح «مهرآفرین» دیگر نمی‎توان جذب نیرو داشته باشیم که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.
خلیج گرگان فرصتی مناسب برای آبزی‎پروریمدیرکل شیلات گلستان گفت: خلیج گرگان یکی از فرصت‎های خوب و مناسب در زمینه آبزی‎پروری است.

اخبار ایران و شمال

قیمت سکه و طلا در بازار امروز باشگاه خبرنگاران جوان: امروز بازار سکه با کاهش ارزش دلار و طلای داخل، در مسیر کاهشی قرار گرفت و از سکه بهار آزادی 7 هزار تومان کاسته شد. داد و ستدهای بازار سکه ی امروز در حالی در مسیر کاهش قیمتها قرار گرفت که در چند روز اخیر این بازار با سیر نزول مواجه شده است.
اولویت‌های جدید حج اعلام شد سازمان حج و زیارت اعلام کرد: دارندگان ودیعه‌های حج تمتع 21 آبان 1384 تا 20 آذرماه 1384 می‌توانند برای نام‌نویسی، به کاروان‌ها معرفی‌شده در شهرستان‌ها مراجعه کنند.
خبر بازداشت«محمود احمدی نژاد»از کجا درآمد یکی از رسانه‌های نزدیک به دولت، به نقل از ایرنای انگلیسی گزارش داده ‌که پایگاه خبری «ورلد نت دیلی»، در خبری مدعی شده، دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به دست برخی نیروهای امنیتی ‌موقتا بازداشت شده است. این رسانه نزدیک به دولت همچنین افزوده، این خبر کذب در حالی بر خروجی این پایگاه خبری قرار گرفته که ‌تناقضات و دروغ‌پردازی‌های مکرر و متعددی در آن است.
حواشی دور چهارم سفرهای استانی دولت حاشیه‌های سفر تبریز و گیلان در حالی اتفاق افتاد که در سفرهای قبلی هم شاهد حواشی دیگری بودیم. مثلا در سفر به اصفهان و در همایش حضور به هنگام حضور مشایی استاندار جلسه را ترک کرد.
ثبت «روز بدون طلاق» در تقویم ملی معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با اعلام این خبر که وزارتخانه پیشنهاد داده است تا اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) به عنوان «روز بدون طلاق» اعلام شود،گفت: در صورت تصویب در این روز دفاتر ثبت اسناد هیچ‌گونه طلاقی را ثبت نخواهند کرد.
کواکبیان: خاتمی بیاید کنار می روم کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری، با بیان اینکه موضع من درباره مشایی مشخص است، گفت: استفاده از مقدمات مهدویت، ناسیونالیستی، مکاتب نوظهور برایش رای نمی آورد.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-ﺣﺒﻴﺐ ﺍ... ﻋﺴﮕﺮ ﺍﻭﻻﺩﯼ ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ :30 ﺩﺭﺻﺪ ﺣﺮﻑﻫﺎﻳﻢ ﺭﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺭﺩﻳﺒﻬﺸﺖ ﻣﯽﮔﻮﻳﻢ -ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻌﻈﻢ ﺭﻫﺒﺮﯼ:ﺗﺤﺮﻳﮏ ﻋﺼﺒﻴﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺩﺍﻣﻦ ﺯﺩﻥ ﺑﻪ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺑﻪ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﻴﺴﺖ -ﺁﻳﺖ ﺍ... ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻀﻮﺭﺵ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ:ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺭﺯﺵ ﻗﺎﺋﻠﻢ -ﮐﺎﻫﺶ ﻗﻴﻤﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﺑﻨﺪ ؛ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﺍﻥ ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ ﮐﺎﻫﺶ ﻗﻴﻤﺖ ﺷﺪﻧﺪ
قطع برق همایش روحانی و واکنش ویمراسم گرامیداشت روز زن که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) از سوی ستاد مردمی حسن روحانی برنامه ریزی شده بود و در سالن اجتماعات رایزن برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود که از جمله آن قطع برق این مراسم بود.
حضور 4 بوکسور مازندرانی در اردوی تیم ملی سرپرست هیئت بوکس مازندران از حضور چهار مازندرانی در اردوی تیم ملی بزرگسالان خبر داد.
کواکبیان : دولت من دولت اخلاق خواهد بودمصطفی کواکبیان امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت: دولت من دولت اخلاق خواهد بود که من برنامه‎های خود را در کلمه اخلاق خلاصه کردم که عبارت است از: «الف» اول آن به معنای اقتصاد و پیشرفت، «خ» به معنای خدمت بی‌شائبه، «لام» به معنای لغو تحریم‎های بین‎المللی، «الف» دوم به معنای اصلاحات همه جانبه و قاف آن به معنای قانونمداری مقتدرانه است.
روحانی : هاشمی قطعا نمی‌آیدحسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی قطعا داوطلب ریاست جمهوری نمی‌شود، انصرافش از کاندیداتوری به نفع وی را رد کرد.
کشف حجاب هدف دار یک زن تهران/عکساخیرا چند زن خود فروخته در شهر های مختلف کشور اقدام به کشف حجاب کرده اند تا بی عفتی در جامعه را ترویج نمایند و پروژه کشف حجاب که توسط گروه های ضد انقلاب و بی دین القا شده است را اجرا نمایند.
گزارش تصویری نشست خبری محمد رضا عارف با داشجویان نشست خبری محمد رضا عارف با داشجویان
عکس / دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع) با رهبر معظم انقلابدیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع) با رهبر معظم انقلاب
زمان دقیق اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد ۹۲ دکتر حسین توکلی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه تنظیم می‌شود، گفت:‌ نتایج از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
قیمت روز سکه و طلا رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران از کاهش قیمت سکه وطلا نسبت به روز گذشته دوشنبه خبر داد.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها نگاهی به آخرین قیمت خودروها
شناخت مشایی 8 واحد درسی می‌خواهد! «محمدرضا باهنر که در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به مازندران رفته، اظهار کرده: در بحث فتنه ما دو نفر را محدود می‌دانیم ولی برخی‌ها در دوران فتنه خوب کار کردند، برخی بی‌تفاوت بودند و برخی دیگر نیز کمک کردند و اعلام می‌کنم که خاتمی از سران فتنه نیست! البته امتحان خوبی هم پس نداد و باید جبران کند و مواضع روشن و حساس خود را در مقابل فتنه اعلام کند.»
سعیدی کیا: هاشمی و خاتمی نمی آیند نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: تغییر بی رویه مدیران، قانون گریزی و اشتباه در سیاست خارجی از مهمترین ضعف های دولت دهم است.
جزئیات کامل استخدام جدید در دولت غلامحسین الهام معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور در بخشنامه ای به همه دستگاه های اجرایی با توجه به ابهامات برخی از دستگاه ها در خصوص نحوه اجرای مصوبه طرح مهر آفرین، جزئیات اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.
هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون به بحث تبانی در مسابقات لیگ دسته اول و البته دسته دوم حرف‌های خواندنی علی پروین بود، پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که چه تیمی قهرمان جام حذفی می شود ۱ـ پرسپولیس، ۲ ـ سپاهان، که ‌نزدیک 70 درصد به پرسپولیس، نو ‌باقی به سپاهان رأی دادند. شمال نیوز: سومین برنامه ۹۰ در سال ۹۲ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه‌ به مانند همیشه، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بحث تبانی در مسابقات لیگ دسته اول و البته دسته دوم پرداخت.
قیمت جدید چهار خودوری پرتیراژ کشوربا تدوین دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، قیمت جدید پراید ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان، پژو ۴۰۵ معادل ۲۰ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان، تیبا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سمند ال ایکس ۲۰ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان تعیین شد.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-ﺍﺣﻤﺪ ﺣﮑﻴﻤﯽﭘﻮﺭﺩر ﮔﻔﺖﻭﮔﻮﺑﺎﺁﺭﻣﺎﻥ:ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ ﻣﻨﺘﻈﺮﺩﻋﻮﺕﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﻳﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ -ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻌﻈﻢ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺟﻼﺱ ﺟﻬﺎﻧﯽ «ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺍﻣﺖ ﻭ ﺑﻴﺪﺍﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ»:ﺑﺎ ﻫﻴﭻ ﮐﺲ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺗﻤﺎﻳﺰ ﺟﻐﺮﺍﻓﻴﺎﻳﯽ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ -ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻄﻬﺮﯼ ﺑﻪ ﺁﻳﺖ ﺍ... ﻫﺎﺷﻤﯽ:ﻓﻘﻂ ۴ ﺳﺎﻝ ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﻭﺿﻊ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﻭﺿﻊ ﺭﺍ ﺳﺮﻭ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺩﻫﻴ ﺳﺮﻭ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ -ﻣﺸﺎﻳﯽ:ﺩﻭﻟﺖ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻓﻀﺎﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﮐﻨﺪ
پیروزی پرسپولیس مقابل ملوان در آزادی تیم پرسپولیس تهران در هفته سی و سوم رقابت های لیگ برتر مقابل تیم ملوان بندر انزلی به برتری رسید. به گزارش سلام شمال تیم های پرسپولیس تهران و ملوان بندر انزلی در هفته سی و سوم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی مقابل 8 هزار هوادار به قضاوت احمد صالحی به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم پرسپولیس با گل کریم انصاری فرد توانست با نتیجه 1 بر 0 به برتری دست یابد.
جدیدترین فیلم‌های در راه اکران سینماهای پایتخت فیلم‌های سینمایی «آقای الف» و «ملکه» از چهارشنبه این هفته (11 اردیبهشت‌ماه) و «چه خوبه که برگشتی» از اواسط خردادماه اکران می‌شوند.
محبوب‌ترین تبلت دنیا رایانه لوحی iPad اپل از ۱۰۰۰ امتیازی که برائ این بررسی در نظر گرفته شده بود موفق به کسب امتیاز ۸۳۶ شد تا در بین ۵ رایانه لوحی برتر جهان بیشترین محبوبیت را کسب کند.
مطهری: منتقدان نظام نباید رد صلاحیت شوند مطهری در پاسخ به این پرسش که هاشمی چطور می‌تواند کشور را در این شرایط اداره کند؟ گفت: آقای هاشمی در دوران پس از جنگ که خزانه کشور خالی بود و بدهی خارجی ایران 5 میلیارد دلار بود،‌ آمد و کارهای زیربنایی و بنیادین زیادی انجام داد و حتی تولید کشور را به حرکت درآورد.
عسگراولادی: احمدی نژاد مواظب شیاطین باشد عسگراولادی با بیان ایکه امام فرمودند باید این پرچم را بالا نگه داریم تا انشاءالله به حضرت بقیه الله تقدیم کنیم گفت: من به رئیس جمهور محترم این تذکر را می دهم که پرچم میراث رئیس جمهور نیست که بخواهد به هر کس هدیه کند و یا به وارثان خود بدهد. این پرچمی است که باید توسط ولی فقیه زمان به حضرت مولا سپرده شود.
مشروح سخنرانی محسن رضایی در سفر به گیلان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شوم، گفت: اصولگرای غیرجناحی هستم و اگر به جناح‌ها تعهدی دهم آزادگی‌ام از دست می‌رود.
مشروح سخنرانی محسن رضایی در سفر به گیلان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شوم، گفت: اصولگرای غیرجناحی هستم و اگر به جناح‌ها تعهدی دهم آزادگی‌ام از دست می‌رود.
همایش سپاس در ساری با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود
اختصاص 3 میلیارد تومان به مازندران از محل جرائم رانندگی
83 معلم نمونه ‌آمل تجلیل شدند
کاهش ضریب جوانی جمعیت در مازندران
10 وقف جدید در مازندران ثبت شد
حامیان سرسخت احمدی‌نژاد به مخالفان اصلی‌اش تبدیل شده‌اند
RSS Feed of this section