گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزایش حقوق پس از مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 21فروردین ماه سال جاری برای افزایش مستمری کلیه مستمری بگیران تامین اجتماعی، این تصمیم دولت در هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به علت وجود مغایرت هایی با قوانین، با ایرادات مختلفی مواجه شده است که دولت نیز در پاسخ به این ابهامات تاکید کرده که این افزایش با توجه به اختیارات قانونی دولت به تصویب رسیده و نباید ابطال شود.
مشایی: شاید احمدی نژاد روزنامه راه بیاندازد اسفندیار رحیم‌مشایی در پاسخ به این سوال که بعد از پایان دولت به چه کاری مشغول خواهید شد، گفت: در این ارتباط برنامه خاصی ندارم و بیشتر فعالیت‌هایمان معطوف به کارهای مطالعاتی خواهد شد.
توزیع کتب‌ درسی از 15 شهریور رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قیمت کتب درسی امسال بین 10 تا 15 درصد افزایش یافته است گفت: کتاب‌ها براساس قیمت پشت جلد عرضه می‌شود.
قیمت سکه و دلار در بازار قیمت سکه طرح جدید امروز در بازار تهران با 3 هزار و 500 تومان کاهش به یک میلیون 83 هزار تومان رسید و نرخ هر دلار آمریکا نیز در بازار غیر رسمی 25 تومان افت کرد، تا به زیر 3 هزار و 300 تومان برسد.
تمام سهمیه‌های اعزام به عمره مفرده حذف شدرئیس سازمان حج و زیارت گفت: به علت مدیریت سازمان حج و زیارت، مازاد ثبت‌نام در حج ۹۲ وجود ندارد و تقریباً همه کسانی که تا به حال ثبت‌نام کرده‌اند اعزام خواهند شد و با تفاهماتی که صورت گرفته است سود سپرده حج اصلاح می‌شود.
مشایی از آینده احمدی نژاد گفت، وزیر اطلاعات از دیدار با روحانی امروز اعضای دولت بار دیگر مهمان خبرنگاران رسانه‌های جمعی بودند، مشایی از برنامه‌های آینده گفت و وزیر اطلاعات هم به دیدار خود با رئیس‌جمهور منتخب اشاره کرد.
تصاویر هوایی از طبیعت زیبای نوشهرتصاویر هوایی از طبیعت زیبای نوشهر
جدیدترین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز قیمت طلا در ایران از صبح امروز روند صعودی به خود گرفت.
کیاسر شهری زیبا و غریب برای گردشگرانکیاسر مازندران از پیشینه تاریخی بسیار زیادی برخوردار است ولی به خاطر محرومیت‌ و کم‌توجهی‌ها در ادوار گذشته و حال این شهر تاریخی مازندران همچنان از محرومیت رنج می‌برد.
لیگ فوتبال باشگاه‌های مازندران یک ماه تعطیل شدبا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های مازندران به مدت یک ماه تعطیل و این رقابت‌ها از 20 مرداد آغاز می‌شود.
آخرین یارانه نقدی دولت احمدی‌نژاد شنبه واریز می‌شود سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد: یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی تیرماه روز شنبه ساعت ۲۴ واریز و قابل برداشت می‌شود.
ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان تعیین شد با تصمیم هیئت دولت ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان تعیین شد.
جدول اوقات شرعی تهران و مراکز استان‌ها جدول اوقات شرعی تهران و مراکز استان‌ها
دیدار وزیر علوم با رئیس جمهور منتخب: روحانی نگاه عمیقی به دانشگاه داردوزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گزارشی از وضعیت آموزش عالی کشور ارائه کرد.
عارف: امیدوارم در دولت جدید شاهد خودسری‌ها نباشیمعارف: امیدوارم در دولت جدید شاهد خودسری‌ها نباشیم/ باید روند پروژه حذف رقیب متوقف شود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید پیگیر مطالبات مردم خواهد بود وی در عین حال تاکید می‌کند پیگیری مطالبات مردم به معنای سهم خواهی نیست.
قیمت دلار و طلا در بازار ارزش طلا در بازار تهران امروز دوشنبه نسبت به روز گذشته افزایش یافت.
خانه سینما بازگشایی می‌شود با انتشار فراخوان مجمع عمومی خانه سینما، مراحل بازگشایی خانه سینما وارد مرحله جدید شد.
سلحشور: دیگر صحبت‌هایم خریدار ندارد فرج‌الله سلحشور درباره‌ شایعه‌ بازداشت‌ شدن خود گفت: «دست دشمن در کار است.»
عارف: برای تشکیل حزب به جمع‌بندی نرسیده‌ایم محمدرضا عارف گفت: هنوز در مورد تشکیل حزب به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
باهنر: 13 مرداد مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخبنایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچگونه رابطه و رایزنی قانونی میان مجلس و دولت آینده وجود ندارد گفت: ارتباط قانونی میان دولت و مجلس از زمان تنفیض و تحلیف آغاز می شود و قبل از آن هر گونه تعاملی میان دولت و مجلس به صورت غیررسمی خواهد بود.
درخواست نماینده مجلس از صدا و سیما برای پخش ربنای شجریان یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از صدا وسیما درخواست کرد تا در ماه مبارک رمضان امسال ربنای شجریان از رسانه ملی پخش شود.
3 درخواست رئیس جمهور منتخب از رهبری رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: هدایت، حمایت و دعا، سه درخواست رئیس جمهور منتخب از مقام معظم رهبری بود.
چرا روحانی با آیت الله صانعی دیدار نکرد؟ خبر امتناع دکتر روحانی رئیس‌جمهور منتخب، از دیدار با آیت‌الله صانعی در سفر به قم که دیروز در یکی از روزنامه‌ها چاپ شد صحت ندارد.
نامه حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی به احمدی‌نژادحجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی در آستانه ماه مبارک رمضان و پایان کار دولت احمدی‌نژاد، نامه‌ای خطاب به وی نوشت.
اعزام دو هزارو۳۰۰مبلغ به پایگاه های طرح اوقات فراغت مازندران مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام دو هزار و ۳۰۰ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به مساجد و پایگاه های طرح اوقات فراغت مازندران خبرداد.
کاهش قیمت دلار و سکهامروز قیمت سکه با ۱۰ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۸۳ هزار تومان و دلار با ۳۵ تومان افت قیمت به ۳۲۹۰ تومان رسید.
رئیس جمهور: «احمدی‌نژاد» ثبت جهانی شد رئیس‌ جمهور در پایان مراسم ثبت جهانی کاخ گلستان خطاب به حضار اعلام کرد: "محمود احمدی‌نژاد به عنوان آخرین میراث فرهنگی ایرانیان ثبت جهانی شد".
جدول قیمت سکه و ارز در بازارجدول قیمت سکه و ارز در بازار
زیباکلام: هاشمی به نمازجمعه بازگردد یک میلیون نفر می‌آیند استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران معتقد است، اقبال مردم به هاشمی هر روز در حال افزایش است و این مساله نشان می‌دهد که آیت الله هاشمی به عنوان یکی از ارکان نظام تخریب شدنی نیست و ضروری است هرچه زودتر به تریبون نماز جمعه بازگردد.
چهارشنبه اول ماه رمضان است یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: امسال در آغاز ماه مبارک رمضان در کشور هیچگونه تردیدی نیست که غروب روز سه‌شنبه در کل کشور هلال ماه با دوربین‌های معمولی قابل رویت خواهد بود و روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان 1434 خواهد بود.
روستاهای مینودشت شناسنامه دار شدند فرماندار مینودشت گفت: تمام روستاهای این شهرستان شناسنامه دار شده و کتابچه ای از سوی حوزه عمرانی برای معرفی آنها تهیه شده است. به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، مصیب عنابستانی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح دفتر خبری صدا و سیما در مینودشت افزود: شاخص های اقتصادی، مذهبی، زیربنایی و مشکلات اصلی و پروژه های نیمه تمام در آن ذکر شده است.
دستگیری عاملان قتل مرد چوپان یکی از عاملان قتل مرد چوپان پس از دستگیری در بازداشتگاه خود را با شلوارش حلق آویز کرد.
2141 میلیارد تومان امسال برای بخش کشاورزی هزینه می‌شود عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: از 730 هزار میلیارد تومان اعتبار کشور، 2 هزار و 141 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی هزینه می‌شود.
نساجی مازندران 20 سال است که درجا می‌زند سرپرست باشگاه فوتبال نساجی مازندران گفت: سابقه نساجی مازندران از بعضی تیم‌های لیگ برتری بیشتر است اما آنها به لیگ برتر راه پیدا کردند ولی نساجی مازندران 20 سال است که درجا می‌زند.
برنامه ساعات کار ادارات مازندران در ماه رمضان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران برنامه ساعت کاری ادرات مازندران در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
سهم 72 درصدی خرید سهام در بورس مازندران مدیر بورس منطقه‌ای مازندرن گفت: 72 درصد از کل سهام مبادله شده این هفته بورس مازندران مربوط به خرید بود.
7 هزار شغل در سامانه مازندران ثبت شدمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تعهد مازندران برای ایجاد شغل در استان بیش از 80 هزار شغل است که تاکنون بیش از 7 هزار شغل در سامانه رصد ثبت شد.
استقبال از مدال‌آور بازی‌های آسیایی در مازندرانمسئولان و مردم قائمشهر صبح امروز از مدال‌آور بازی‌های آسیایی اردن در رشته بوکس استقبال کردند.
دفاتر 25 هیئت ورزشی در مازندران جابه‌جا می‌شوند نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران با اعلام اینکه 25 هیئت‌ ورزشی مازندران به دنبال دفتر جدید هستند، گفت: دفتر اداری هیئت فوتبال مازندران نیز تغییر مکان داد.
رئیس خانه مطبوعات ساری منصوب شد رضا برمکی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران طی حکمی مهدی روحی را به عنوان رئیس دفتر خانه مطبوعات شهرستان ساری منصوب کرد.
تمام اطلاعات موقوفات مازندران در سامانه جامع قرار گرفت مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: تمام اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع قرار گرفته که این مورد تأکید و تائید و رضایت مقام معظم رهبری بوده است.
قهرمانی کانوپولو بانوان مازندران در مسابقات کشور کانوپولو بانوان مازندران با حضور قایقرانان فریدونکناری در مسابقات قهرمانی کشور قهرمان شدند.
معرفی نفرات برتر تنیس منطقه سه کشور رئیس هیئت تنیس شهرستان بابلسر گفت: نفرات برتر تنیس منطقه سه کشور معرفی شدند.
تیراندازان برتر مازندران معرفی شدند مسابقه تیراندازی اهداف پروازی در شهرستان سیمرغ به یاد 150 شهید این شهرستان با معرفی رتبه‌های استانی به کار خود پایان داد.
برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در ساری مدیرعامل موسسه قرآنی نورالهدی پیشنهاد برگزاری محفل انسی با قرآن با حضور قاری بین‌المللی از کشور مصر را مطرح کرد.
راه‌اندازی سامانه جامع معاونت فرهنگی در دانشگاه آزاد دبیر منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه جامع معاونت فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
راهیابی 2 نمایش مازندرانی به جشنواره تئاتر مقاومت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: اکبر قهرمانی کارگردان فعال تئاتر استان مازندران از شهرستان آمل با دو نمایش در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت حضور دارد.
بزرگداشت روز خبرنگار در 2 شهر مازندرانمدیر خانه مطبوعات مازندران از برگزاری بزرگداشت روز خبرنگار در شهرهای ساری و چالوس خبر داد.
آمل قهرمان مازندران در ووشو شد رئیس سبک نان‌چوان ووشو در مازندران گفت: آمل در رقابت‌های ووشو سبک نان‌چوان قهرمانی مازندران توانست با کسب 11 مدال طلا قهرمان شود.
نائب رئیس هیئت جودو مازندران منصوب شد فاطمه حیدری به عنوان نائب رئیس هیئت جودو مازندران منصوب شد.
مخترع مازندرانی در راه نورنبرگاباذر خواجه‌انصاری نماینده مخترعان چالوس و نوشهر به نمایشگاه جهانی اختراعات نورنبرگ آلمان می‌رود.
اسکواش مازندران لیگ برتری شد رئیس هیئت اسکواش مازندران از حمایت شهرداری ساری از تیم اسکواش مازندران برای حضور در مسابقات لیگ برتر خبر داد.
تغییرات در اداره کل کار مازندران در روزهای پایانی دولت در روزهای پایانی دولت دهم، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل تغییر و معاون روابط کار اداره کل کار مازندران به عنوان سرپرست این اداره منصوب شد.
اجرای اردوی صحرایی یاوران ولایت در مازندران امشب اردوی صحرایی یاوران ولایت یک در مازندران از سوی لشکر عملیاتی 25 کربلا برگزار شد.
آمل قهرمان مسابقات کشتی بسیج مازندران شد مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان بسیج مازندران با برتری تیم آمل در سالن ورزشی شهدای بسیج سپاه کربلا مازندران به پایان رسید.
رقابت مدیران منطقه 3 دانشگاه آزاد در آزمون آئین‌نامه‌های آموزشی مدیران آموزشی منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون آئین‌نامه‌های آموزشی باهم رقابت کردند.
دانشجوی قائمشهری نایب قهرمان آسیا در مسابقات دوومیدانی هند شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: کیوان قنبرزاده دوومیدانی کار ملی‌پوش ایران نایب قهرمان مسابقات آسیایی در کشور هند شد.
کسب مدال برنز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا توسط بوکسور مازندرانی سرپرست هیئت بوکس مازندران از کسب مدال برنز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا توسط بوکسور مازندرانی که در کشور اردن برگزار شد، خبر داد.
جشنواره مدیریت مصرف انرژی در مازندران برگزار می‌شود در جلسه شورای روابط عمومی صنعت آب و برق استان عنوان شد که جشنواره مدیریت مصرف انرژی در مازندران برگزار می‌شود.
اعلام ویژه‌برنامه‌های شبکه تبرستان در ماه مبارک رمضان صدا و سیمای مرکز مازندران ویژه‌برنامه‌های خود در ماه رمضان را اعلام کرد.
آذین‌بندی کوهستان‌ها با شقایق‌های سرخ دشت تالشتالش دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالای و برخوردار از مواهب طبیعی و خدادادی است که زیبایی‌ آنها چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.
صومعه‌سرا عقب‌ماندگی 20 ساله دارد نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: برطرف شدن عقب‌ماندگی‌های 20 ساله صومعه‌سرا هدف اصلی تغییر و تحولات مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان است.
ایجاد 50 موسسه قرآنی در گیلان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ایجاد 50 موسسه قرآنی تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.
واحدهای راکد گیلان احیا می‌شوند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: واحدهای تولیدی راکد گیلان که دارای زیرساخت‌های لازم هستند دوباره احیا می‌شوند.
37 کشاورز برتر گیلانی تجلیل شدند 37 کشاورز برتر گیلانی در بخش‌های مختلف تولیدات گیاهی و دامی تجلیل شدند.
حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) گیلان مهر امسال افتتاح می‌شود نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت با پذیرش 500 طلبه مهر‌ماه امسال افتتاح می‌شود.
ثبت شش اختراع در گیلان استاندار گیلان از ثبت شش اختراع مخترعان این استان در یک سال گذشته خبر داد.
فعالیت 3 هزار مسجد گیلان در ماه مبارک رمضان مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت سه هزار مسجد این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
طرح‌های کشاورزی گیلان تسهیلات دریافت می‌کنند استاندار گیلان گفت: طرح‌های کشاورزی گیلان از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می‌کنند.
خبرنگاران گیلان کارت سیزدهمین دوره لیگ برتر را دریافت کنند رئیس هیئت فوتبال گیلان نحوه دریافت کارت رسانه‌ای خبرنگاران روزنامه‌های محلی و سراسری و خبرگزاری‌های استان در سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد.
حرف و حدیث‌های مزایده 2 بندر شمالی نحوه مزایده بنادر شمالی امیرآباد و انزلی این روزها اخبار داغ شرکت‌های خصوصی شده است.
ایجاد 41 هزار اشتغال در گیلان استاندار گیلان از ایجاد 41 هزار اشتغال به غیر از بخش مسکن در سال 92 در این استان خبر داد.
47 درصد جامعه روستایی گیلان کشاورز هستند رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: 47 درصد جامعه روستایی گیلان کشاورز هستند و سه ‌درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.
رقابت چهار جانبه کاراته در رشت برگزار می‌شود رقابت چهار جانبه کاراته با حضور تیم‌های ملی کاراته ایران و ماکوئو امروز در رشت برگزار می‌شود.
گیلان 63 هزار کارمند دارد معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه امسال اضافه‌کار و حق ماموریت کارکنان دولت طبق سال گذشته محاسبه می‌شود گفت: گیلان 63 هزار نفر کارمند دارد.
ناجی غریق 23 ساله انزلی پس از نجات 2 غریق جان سپرد رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان گفت: «روزبه فقیه فتحی» منجی غریق 23 ساله اهل بندرانزلی که برای نجات دو نفر در ساحل قوی انزلی رفته بود پس از نجات آنها ایست قلبی کرد و جان سپرد.
برگزاری همایش «تفنگداران و تکاوران در نبرد آینده» در گیلان فرمانده مرکز تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه از برگزاری همایش نظامی "تفنگداران و تکاوران در نبرد آینده" در گیلان خبر داد.
قبوض آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن گیلان تجمیع می‌شود رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: قبوض آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن گیلان با اجرای طرح ارائه خدمات الکترونیکی تجمیع می‌شود.
کارکنان دولت در گیلان یک ساعت دیرتر به اداره می‌روند معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان گفت: کارکنان دولت در گیلان صبح‌های ماه مبارک رمضان یک ساعت دیرتر به اداره می‌روند و بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر تعطیل می‌شوند.
احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان وجود دارد مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان به منظور جلوگیری از سقوط خودروها به دره و کشته شدن مسافران وجود دارد.
احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان وجود دارد مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان به منظور جلوگیری از سقوط خودروها به دره و کشته شدن مسافران وجود دارد.
پهلوانان کشتی گیله‌مردی گیلان و مازندران مصاف می‌دهند رئیس اداره ورزش و جوانان رشت گفت: رقابت‌های کشتی گیله‌مردی بین پهلوانان گیلان و مازندران «جام رمضان» به مدت 25 شب در خمام برگزار می‌شود.
کارخانه سیمان دیلمان تعطیل می‌شود معاون امور عمرانی استاندار گیلان گفت: کارخانه سیمان دیلمان در صورت بحرانی شدن وضعیت منطقه تعطیل می‌شود.
رقابت های کیک بوکسینگ قهرمانی گیلان پایان یافت رقابت های کیک بوکسینگ قهرمانی گیلان در سبک پی وان عصر روز دوشنبه با معرفی تیم ها و نفرات برتر پایان یافت.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان: افزایش جمعیت باید همراه با سلامت باشد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در سیاست های افزایش جمعیتی کشور ، حفظ کیفیت و سلامت جمعیت مهم است.
گیلان پیرترین استان کشور است مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: براساس آخرین سرشماری این استان پیرترین جمعیت استان های کشور را دارد.
یش از ۱۵ میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز دوشنبه بورس اوراق بهادار گیلان، ۱۵ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۹۷۳ سهم داد و ستد شد.
برنامه های رادیو گیلان ویژه ماه مبارک رمضان اعلام شد روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان برنامه های رادیو گیلان، ویژه ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
کارگاه دوره ای طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه های آزاد گیلانکارگاه دوره ای طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبگان دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد واحد فومن و شفت برگزار شد.
هلال احمر گیلان طرح جهاد رمضان را اجرا می کند مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از اجرای طرح جهاد رمضان از سوی این جمعیت خبر داد.
سبک زندگی اولویت خانه‎های فرهنگ دیجیتالمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پرداختن به سبک زندگی اسلامی یکی از اولویت‎های جدی خانه‎های فرهنگ دیجیتال استان است.
افتتاح متمرکز خانه‎های فرهنگ دیجیتال گلستان شش خانه فرهنگ دیجیتال گلستان در کانون فرهنگی هنری مسجد گلشن با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امامی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران به طور متمرکز افتتاح و به بهره‎برداری رسید.
خبرنگاران رسانه‎های مکتوب در گمنامی با وجود تلاش‎های گسترده و وسیع اصحاب رسانه و رسالت سنگین این قشر زحمتکش باز هم کم‎لطفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شامل حال خبرنگاران شد.
افتتاح اتاق خدمات پزشکی در مرکز فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس اتاق خدمات پزشکی در مرکز فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس برای نخستین بار در سطح مراکز فنی و حرفه‎ای استان گلستان افتتاح شد، کارآموزان می‎توانند به صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند.
استقبال اندک کارکنان دولت در گلستان از سبد کالای ماه مبارک رمضان تعدادی از کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به توزیع کالای ماه مبارک رمضان انتقاد کرده و خواستار تغییر رویکرد دولت در توزیع این ارزاق شدند.
سختگیری در ازدواج دلیل افزایش سن ازدواجمدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه سختگیری در ازدواج دلیل افزایش سن ازدواج است گفت: قبح طلاق در جامعه شکسته شده و جوانان به راحتی پس از به وجود آمدن کوچکترین مشکل در زندگی تصمیم به طلاق می‎گیرند.
تزریق گاز به 31 سایت مسکن مهر گلستان معاون امور بهره‎برداری شرکت گاز گلستان از تزریق گاز به 31 سایت مسکن مهر استان خبر داد.
ساعت کار ادارات گلستان در ماه مبارک رمضان تعیین شد مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان از تعیین و زمانبندی ساعت کار ادارات و دستگاه‎های اجرایی استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
راه‎اندازی گروه تولید محتوا در بسیج دانشجویی گلستان مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی گلستان از راه‎اندازی گروه مطالعاتی تولید محتوا برای نخستین بار در استان خبر داد.
هشت هزارگلستانی درآزمون های ادواری رشته های مهارتی شرکت کردند مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: ۸ هزار و ۳۹۹ نفر در دومین مرحله آزمون های کتبی تفاهمنامه، صنعت ساختمان و هماهنگ آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای استان به رقابت پرداختند.
استاندار گلستان: صدا و سیما مرزبان فکر و اندیشه مردم است استاندار گلستان گفت: صدا و سیما مرزبان فکری و اندیشه مردم است و در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی وظایف سنگین و مهمی دارد که باید به انجام برساند.
اثر دارویی و خوراکی گیاه آزی وش به نام دانشگاه کشاورزی گرگان ثبت شد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توانست در پژوهشی سه ساله، اثر دارویی و خوراکی گیاه آزی وش را به نام دانشگاه ثبت کند.
۷۰ هسته پژوهشی درکانون های فرهنگی وهنری مساجد گلستان فعال است مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان از فعالیت ۷۰ هسته پژوهشی در کانون های مساجد استان خبر داد.
آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کلاله برگزار شد گنبدکاووس - طی مراسمی، با حکم رئیس قوه قضائیه، احمدرضا فضیلت به سمت رئیس جدید دادگستری شهرستان کلاله منصوب و از خدمات محمود اسپانلو رئیس پیشین این اداره تقدیر به عمل آمد.
۲۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در گلستان صادر شد مدیرکل استاندارد گلستان گفت: ۲۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در سه ماه اول امسال صادر شد که عمده آن ها مربوط به صنایع غذایی بوده است.
۳۷ درصد از جمعیت استان گلستان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان گفت: هم اینک ۳۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، تحت پوشش تأمین اجتماعی بوده و از خدمات درمانی و بیمه ای این سازمان بهره مند هستند.
آیین معارفه و تودیع رؤسای دادگستری گنبدکاووس برگزار شد آیین معارفه و تودیع رؤسای جدید و قدیم دادگستری گنبدکاووس با حضور معاون قضایی رییس کل دادگستری گلستان و مسوولان این شهرستان برگزار شد.
نظام مهندسی ساختمان گلستان رتبه برتر کشوری را کسب کرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان رتبه برتر کشوری را در اجرای مقررات ملی ساختمان کسب کرد.
استخر سرپوشیده علی آبادکتول با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد استخر سرپوشیده المپیک شهرستان علی آبادکتول شنبه شب طی مراسمی با حضور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.
استان گلستان در حوزه ورزش دارای ۳۷۵قهرمانی ملی است استاندار گلستان گفت: در حوزه ورزش قهرمانان ملی گلستان قبل از سال ۱۳۸۴ حدود ۱۲۰ مدال کسب کرده بودند که این تعداد در آستانه پایان دولت دهم به ۳۷۵ مدال‌ ارتقاء پیدا کرده است.
آیا شهربازی گرگان پلمب می‏شود؟شهربازی گرگان البته یک معترض دیگر هم دارد و آن اداره‏ کل استاندارد استان گلستان است که طبق نظر کارشناسان این اداره‏ کل وسایل شهربازی استاندارد لازم را ندارند.
گلستان نایب قهرمان والیبال نوجوانان کشور در منطقه 4 شد رئیس هیئت والیبال استان گلستان از نایب قهرمانی تیم والیبال این استان در مسابقات والیبال نوجوانان کشور در منطقه چهار خبر داد.
23 هزار ازدواج و 2800 طلاق در گلستانرئیس مرکز بهداشت گلستان با ابراز نگرانی از آمار طلاق در این استان گفت: سال گذشته 23 هزار ازدواج در گلستان ثبت شد و حدود 2 هزار و 800 طلاق که بالغ بر 10 درصد را شامل می‎شود که این آمار تکان‎دهنده است.
تجلیل از 45 جوان نخبه گلستانی در جشنواره حضرت علی‎اکبر (ع) مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: در راستای کسب افتخارات ارزشمند جوانان نخبه و برتر گلستان در عرصه‎های مختلف کشوری و بین‌المللی 45 نفر از افتخارآفرینان این استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
3 انتصاب جدید در اداره کل راه و شهرسازی گلستان با ابلاغ حکمی از سوی علی‎بخش رستمی قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان سرپرستان مدیریت راهداری، مدیریت مسکن و ساختمان، مدیریت فنی و اجرایی در این اداره کل منصوب شدند.
جمعیت گلستان به بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر رسید مدیرکل ثبت‎احوال استان گلستان گفت: بر اساس آخرین برآوردها جمعیت استان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری یک میلیون و 822 هزار و 557 نفر بوده که 51 درصد آن ساکن نقاط شهری و 49 درصد ساکن روستاهای استان هستند.
دوره آموزشی امداد و نجات در گلستان برگزار شددر این دوره آموزشی مباحثی همچون احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی، آسیب‎های اسکلتی، مسمومیت‌ها، سوختگی و ترو ماها تدریس می‎شود.
جاذبه‌های گردشگری روستاهای گلستان بی‌نظیر استحسن نوروزی اظهار داشت: در نوروز سال‎جاری و در نخستین سال تشکیل رسمی کمیته گردشگری روستایی استان، علاوه بر استقرار کمپ‌های خدمات‌رسانی، جشنواره‌های فرهنگی متعددی برای آشنایی مسافران و گردشگران با سنت‌های این دیار برگزار شد که در ارزیابی مسئولان ستاد تسهیلات سفر استان بسیار مورد توجه قرار گرفت.
نظام مهندسی ساختمان گلستان رتبه برتر کشور شد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در پنجمین همایش سراسری مقررات ملی ساختمان توانست رتبه برتر اجرای مقررات ملی ساختمان را از آن خود کند.
شرایط بهداشتی تفرجگاه‌های گلستان باید افزایش یابد معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و آغاز فصل مسافرت‌ها برای پیشگیری از هر نوع آلودگی و بیماری، مسئولان شهرها باید، بهبود شرایط بهداشتی تفرجگاه‌ها را به جد در دستور کار خویش قرار دهند.

اخبار جدید ایران و شمال

جزئیات کاهش ساعت کاری در ماه رمضان معاون عمرانی استاندار تهران گفت: طبق روال هر ساله در ماه رمضان یک ساعت از ساعت کاری ادارات کاسته می‌شود که پس از مصوبه هیات دولت اعلام خواهد شد.
جدیدترین قیمت طلا و ارز در بازار هر گرم طلای 18 عیار 107 هزار تومان، هر مثقال طلا 463 هزار و 500 تومان و اونس جهانی 1265 دلار و 70 سنت ارزش‌گذاری شده است. قیمت ارز و طلا نسبت به ساعت اولیه امروز و روز گذشته دچار تغییراتی شد.
سفر خانوادگی احمدی‌نژاد ودولتی‌ها به روسیه بیش از 100 نفر تحت عنوان هیئت همراه، در سفر محمود احمدی‌نژاد به روسیه، وی را همراهی می‌کنند.
خاتمی: احمدی‌نژاد همه را فدای یک نفر کرد امام جمعه موقت تهران گفت: ما از دولت محمود احمدی نژاد انتظار همراهی بیشتری با ولایت داشتیم.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها نگاهی به آخرین قیمت خودروها
هاشمی:"رجال سیاسی"مختص مردان نیست آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که با استناد مدارک قرآنی و روایی ثابت کردم که زنان می‌توانند در همه زمینه‌های جامعه حضور داشته باشند در پاسخ به تقاضای تفسیر واقعی از کلمه «رجل» در مباحث سیاسی کشور، گفت: آیت‌الله شهید دکتر بهشتی که رئیس مجلس خبرگان بررسی قانون اساسی بود، بعدها اعلام کرد که منظور از کلمه «رجال سیاسی» اعم از زن و مرد است.
کاهش 20 درصدی سهمیه اعزام حجاج وی ادامه داد: مقامات حج عربستان قول دادند پس از اتمام عملیات توسعه حرم سهمیه‌ها را نه تنها به حالت قبل بازگردانند بلکه آن‌ها را افزایش دهند.
تهیه 1200 نشریه فرهنگی جوان در مازندران رئیس اداره فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران از تهیه یک‌هزار و 200 نشریه فرهنگی جوان در مازندران خبر داد.
خاتمی: ان‌شاء‌الله فضای پدید آمده لطیف‌تر شودحجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی با نسرین ستوده وکیل زندانی که در مرخصی به سر می‌برد، دیدار کرد.
مشروح سخنرانی رئیس جمهور منتخب در همایش افق رسانه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب ملت ایران با تشکر از ملت بزرگ، حکیم، فهیم و موقع شناس ایران برای حضور کم نظیرشان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: این حضور، نقطه عطفی در تاریخ ایران در سال های اخیر بود.
گزینه‌های احتمالی برای وزارت ارشاد محمدجواد حق‌شناس از فعالان اصلاح‌طلب نیز در زمره گزینه‌های احتمالی وزارت ارشاد قرار گرفت. به گزارش آریا، محمدجواد حق‌شناس، روزنامه‌نگار، مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی، استاد دانشگاه، عضو هیات مدیره انجمن ایرانی روابط بین‌الملل و فعال سیاسی است.
مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز- روایت آیت‌الله یزدی از اختلاف با آیت‌الله مصباح؛ترکش‌های اختلاف انتخاباتی برخی، دامن جامعه مدرسین را هم گرفت - برای اولین‌بار مخاطبان در کنار کارشناسان برترین‌ها را انتخاب کردند؛لبخند مردم به موسیقی - «محمد ستاری‌فر» در گفت‌وگو با «شرق»:اتهام «غربی» بودن، ظلم بزرگی به سازمان برنامه بود -ثبت کاخ گلستان در یونسکو
آزادراه تهران- شمال مسدود شد قطعه 4 آزاد راه تهران -شمال بعد از 4 ماه افتتاح، به دلیل رفع نقص به طور موقت مسدود شد.
واکنش تهران به اجرای تحریم‌های جدید سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران را گامی اشتباه در زمانی اشتباه توصیف کرد.
توکلی: به تخلف دولت رسیدگی می‌شود عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در نخستین جلسه علنی بعد از تعطیلات مجلس به‌صورت جدی تخلف ۷۴ هزار میلیارد تومانی دولت در تهاتر بدهی‌های ارزی را رسیدگی خواهیم کرد.
قیمت‌ دلار و انواع سکه و طلا در بازار قیمت ارز و طلا نسبت به ساعت اولیه امروز و روز گذشته دچار تغییراتی شد. به گزارش ایسنا، امروز دوشنبه طلا در پی افزایش قیمت دلار و اونس جهانی دچار افزایش قیمت شد.
مهدی کلهر: احمدی نژاد از انتخاب روحانی خوشحال شداگر احمدی نژاد صریح است، کلهر هم به عنوان مشاور سابقش این ویژگی را دارد و خیلی در گیر ادبیات سیاسیون نیست و راحت حرفش را می زند. حالا چند وقتی است که تهران و دودش را رها کرده و به حوالی مشهد رفته است. او این روزها ساکن شهر بدون و سر و صدای گلبهار در دامنه های بینالود است. قرارمان برای گفت وگوی حضوری مهیا نشد و قرار شد نقدا گفت وگویی تلفنی داشته باشیم تا در اولین فرصت همدیگر را در مشهد ملاقات کنیم.
قیمت انواع سکه و ارز در بازارجدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار در روز یکشنبه منتشر شد.
دولت رسما با ارز مرجع خداحافظی کرددولت در بخشنامه ای اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت.به گزارش خبرنگار مهر، دولت در جدیدترین بخشنامه اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت و بر این اساس قیمت ارز همان قیمتی خواهد بود که در لایحه بودجه سال 92 تعیین شده است.
جدیدترین آمار ازدواجمدیر کل دفتر اطلاعات وآمار جمعیتی سازمان ثبت احوال آخرین آمار ازدواج و طلاق را در کشور اعلام کرد و گفت: آمار ازدواج مردان بالای 35 سال و زنان بالای30 سال طی سالهای اخیر دو برابر افزایش یافته است.علی اکبر محزون در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرین آمارهای جمعیتی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آمارهای جمع آوری شده در سال گذشته، 831 هزار و 670 ازدواج در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.
دولت رسما با ارز مرجع خداحافظی کرد دولت در بخشنامه ای اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت.به گزارش خبرنگار مهر، دولت در جدیدترین بخشنامه اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت و بر این اساس قیمت ارز همان قیمتی خواهد بود که در لایحه بودجه سال 92 تعیین شده است.
مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز- آیت‌ا... هاشمی:فضا روبه اصلاح می‌رود -بیژن زنگنه:مرا بیرون انداختند ولی باید با هم بسازیم -شکایت دولت از 2 نماینده مجلس -جزئیات بازداشت 7 تبعه اسلواک در ایران
ماجرای خواستگاری و ازدواج سید حسن خمینی وقتی برگشت خیس عرق بود و گفت تا حالا با دختر نامحرم این‌جور صحبت نکرده بودم. گفتم چه شد؟ گفت ما با هم کنار آمدیم. بعد از دخترم هم پرسیدم و گفت بله، عقاید ما با هم یکی است.
قیمت انواع تبلت در بازار قیمت انواع تبلت در بازار
توجیهات الهام خطاب به کیهان و پاسخ این روزنامه آقای دکتر الهام سخنگوی محترم دولت در پاسخ به انتقاد کیهان به سخنان سخیف ایشان که در ستون اخبار ویژه و با عنوان «آقای الهام از شما بعید بود » به چاپ رسیده بود، جوابیه‌ای فرستاده است که متن آن در پی می‌آید.
بهترین روش کاهش غلظت خون وزارت بهداشت اعلام کرد با اهدای خون فرد به سطح طبیعی میزان هموگلوبین خون دست یافته و از دیگر سو با این اقدام نیاز بیماران نیازمند نیز مرتفع می‌شود.
علیخانی: هاشمی از بهشتی مظلوم تر استجشن بزرگ حامیان رئیس جمهور منتخب ملت ایران، با حضور مسئولان کشوری و حامیان مردمی دکتر روحانی در شهریار برگزار شد.
انهدام 13 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف 365 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان از انهدام 13 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.
ثبات نسبی قیمت‌ها در بازارامروز قیمت سکه بدون تغییر نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۹۶ هزار تومان و دلار با پنج تومان کاهش ۳۳۲۵ تومان مورد معامله قرار گرفت.
هاشمی رفسنجانی: خاطرات تندروی شورای شهر اول تلخ بودرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به اعضای جدید شورای شهر تهران که اکثراً از چهره‌های سیاسی هستند متذکر شد که با حس اجتماعی به حل مسائل مبتلابه مردم بپردازند.
لیست 19 نفره اصلاح طلبان مازندران برای کابینه روحانی«مجمع اصلاح طلبان مازندران پس از بحث و بررسی های کارشناسی و استفاده از تحلیلگران مجرب سیاسی و مشاوره با پیشکسوتان سیاسی برای کمک به دولت تدبیر و امید برای استفاده از قابلیت ها و توانمندی های فرزندان شایسته استان مازندران درمناصب و مدیریت های کشور برای خدمت به مردم و جامعه ،لیست پیشنهادی خود را خطاب به جناب آقای دکترحسن روحانی رئیس جمهور منتخب و محبوب مردم اعلام نمود.»
قهرمان لیگ دوچرخه‌سواری بانوان مازندران مشخص شد بابل قهرمان لیگ دوچرخه‌سواری بانوان استان مازندران شد.
سقوط درخت در خیابان شیخ طبرسی ساری سقوط درخت خشک شده در خیابان شیخ طبرسی ساری موجب ترافیک شدید در مرکز استان مازندران شد.
آموزش تخصصی 22 مربی شمشیربازی کشور در مازندران رئیس هیئت شمشیربازی آمل گفت: دوره تخصصی مربیگری شمشیربازی کشور در خانه شمشیربازی آمل برگزار شد.
4700 مسجد و امامزاده مازندران غبارروبی می‌شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از غبارروبی بیش از چهار هزار و 700 مسجد و امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد.
950 میلیون تومان از موقوفات مازندران برای امور دینی هزینه شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: در سال گذشته حدود 950 میلیون تومان از نیات مذهبی موقوفات مازندران هزینه شده است.
برگزاری همایش بهینه‌سازی مصرف برق در مازندران مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از برگزاری نخستین همایش سراسری بهینه‌سازی مصرف برق در استان خبر داد.
بسیج اساتید از فرهیخته‌ترین نهادهای فرهنگی کشور است رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: بسیج اساتید یکی از فرهیخته‌ترین نهادهای علمی و فرهنگی کشور است.
تصویب رشته جدید «ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها» در دانشگاه آزاد چالوس رئیس دانشگاه آزاد چالوس از تصویب رشته جدید کارشناسی ارشد با پیگیری‌های مستمر واحد و تلاش مسئولان آموزش در رشته «ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها» در این دانشگاه خبر داد.
مرگ یک جوان در جنگل‌های مازندرانبخشدار امام‌زاده عبدالله در مازندران گفت: با پیدا شدن جسد یک جوان در جنگل‌های بخش امامزاده عبدالله(ع) شایعه دریده شدن این جسد توسط پلنگ وجود دارد.
اجلاس گردشگری سلامت اعضای اکو در مازندران برگزار می‌شود رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران از برگزاری اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در مازندران خبر داد.
گرمای هوای ساری در 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده است مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: دمای هوای دیروز و امروز شهرستان ساری با 37 درجه سانتی‌گراد در تیرماه طی 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
جشنواره برترین‌های نشریات فرهنگی جوان مازندران برگزار شد جشنواره نشریات فرهنگی جوان مازندران توسط سازمان تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد.
برداشت بیش از 30 هزار تن گندم در نکا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از پیش‌بینی تولید بیش از 30 هزار تن گندم در اراضی زراعی این شهرستان در سال‌ جاری خبر داد.
افتتاح کلینیک دندانپزشکی دولتی با همت بانوی نیکوکار ساروی رئیس شبکه بهداشت ساری از افتتاح درمانگاه دندانپزشکی دولتی با همت یک بانوی نیکوکار ساروی و مجمع خیران سلامت این شهر خبر داد.
شهدای مازندرانی حادثه 7 تیر چه کسانی بودند پس از گذشت 32 سال از واقعه هفتم تیر سال 60 شهدای دفتر مرکزی حزب جمهوری در تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی ماندگار شدند.
قهرمانی ساری در مسابقات کشتی لوچو مازندران ساری در مسابقات کشتی لوچو مازندران قهرمان شد.
راه‌اندازی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از فعالیت مؤثر و چشمگیر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در برطرف کردن موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد.
حضور دونده مازندرانی در رقابت‌های آسیایی رئیس هیئت دوومیدانی مازندران از حضور دونده مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیایی هند خبر داد.
قائمشهر میزبان آکادمی زبان‌شناسی کشور شد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قائمشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر میزبان ششمین آکادمی تابستانی زبان‌شناسی در شهریور ماه است.
اعزام 2300 مبلغ برای ماه رمضان در مازندران مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: 2 هزار و 300 مبلغ در ماه مبارک رمضان به مساجد و پایگاه‌های طرح اوقات فراغت سطح مازندران اعزام می‌شوند.
پروژه‌های 30 ساله شهرداری ساری 10 ماهه اجرایی شد با همت شهرداری و شورای سوم شهر ساری سه پروژه عمرانی در بخش بازگشایی معابر که بیش از 30 سال قدمت داشت در مدت زمانی 10 ماه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کسب 6 مدال طلا وزنه‌برداران مازندرانی در قهرمانی کشور رئیس هیئت وزنه‌برداری مازندران از کسب شش مدال طلا وزنه‌برداران نوجوان مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی کشور در اراک خبر داد.
افزایش 37 میلیون دلاری صادرات در مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات استان مازندران در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 37 میلیون دلاری داشته است.
درخشش صدای مازندران در جشنواره نمایش‌های رادیویی در چهارمین جشنواره نمایش‌های رادیویی که در باغ موزه قصر تهران برگزار شد، صدای مرکز مازندران خوش درخشید.
تشریح جزئیات قتل جوان مازندرانی جزئیات سوخته‌شدن جوان 28 ساله مازندرانی از سوی خانواده مقتول از زبان وی قبل از فوت تشریح شد.
مازندران در ساماندهی اوقات فراغت برتر کشور شد معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: اداره کل ورزش و جوانان مازندران در ساماندهی اوقات فراغت برتر کشور شد.
افزایش رشته‌های کارشناسی دانشکده محمدباقر(ع) ساری رئیس دانشکده فنی امام محمدباقر(ع) ساری گفت: رشته‌های مقطع کارشناسی دانشکده فنی محمدباقر(ع) ساری افزایش یافته است.
راهیابی 42 حافظ قرآن مازندرانی به مرحله نهایی تربیت مربی معاون فرهنگی اوقاف مازندران از ورود 42 حافظ قرآن به مرحله نهایی تربیت مربی حافظان خبر داد.
سد «گلورد» مازندران نیمه دوم امسال آبگیری می‌شود فرماندار نکا با بیان اینکه سد گلورد نکا مراحل پایانی ساخت و ساز خود را پشت‌سر می‌گذارد، گفت: این سد در ابتدای نیمه دوم امسال و در فصل پاییز 92 آبگیری می‌شود.
آمادگی استانداری گیلان به منظور برگزاری اجلاس نماز معاون استاندار گیلان از آمادگی استانداری به منظور برگزاری اجلاس نماز در گیلان خبر داد و بیان کرد: سرآمد فعالیت‌های دستگاه‌ها در دولت جدید باید نماز باشد.
جامعه هتل‌داری گیلان مخالف اتحادیه شدن است رئیس جامعه هتل‌داری گیلان گفت: جامعه هتل‌داری استان با هر گونه اتحادیه شدن صنف هتل‌‌دارها به شدت مخالف است.
طرح ضیافت اندیشه اساتید منطقه 17 در واحد رشت برگزار شد طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور 250 استاد دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
ارشاد گیلان کانون‌های فرهنگی مساجد را تقویت کند مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نسبت به تقویت کانون‌های امور فرهنگی مساجد در مناطق حاشیه‌نشین اقدام کند.
فعالیت 70 سازمان در ترویج فرهنگ نماز در گیلان رئیس ستاد اقامه نماز گیلان بر ترویج و توسعه فرهنگ نماز توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: 70 سازمان و نهاد در ترویج فرهنگ نماز در گیلان فعالیت می‌کنند.
فعالیت 100 واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از فعالیت 100 واحد صنعتی در این منطقه خبر داد.
اجرای 106 طرح پیشگیری از اعتیاد در گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرای 106 طرح پیشگیری از اعتیاد در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها 573 هزار نفر آموزش پیشگیری از اعتیاد دیدند.
امور اجتماعی استانداری گیلان ممتاز کشوری شد مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: گیلان در ارزیابی‌های اجتماعی به همراه استان‌های سمنان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و قزوین رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
برگزاری اجتماع بزرگ طلاب و روحانیون گیلانمسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: آیت‌الله محمدی گلپایگانی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان در اجتماع 4 هزار نفری طلاب و روحانیون گیلان سخنرانی می‌کند.
4 واحد حوزه صنعت گیلان نمونه کشوری شدند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از نمونه شدن چهار واحد حوزه صنعت این استان برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.
ایجاد فضای فرهنگی در مناطق ویژه گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خواستار ایجاد فضای فرهنگی و نرم‌افزاری در مناطق ویژه و حاشیه شهرها در این استان شد.
ابهامات انتخابات شورای شهر رشت با دقت بررسی می‌شود رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان گفت: ابهامات موجود در انتخابات شورای شهر رشت با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه آن هفته آینده اعلام می‌شود.
دانش‌آموزان تا 15 تیر فرصت ثبت‌نام دارند مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ثبت‌نام دانش‌آموزان را به صورت اینترنتی اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان تا 15 تیر ماه جاری فرصت ثبت‌نام دارند.
تصادف خونین‌ در گیلان/ 5 نفر کشته و 4 مجروح سرپرست پلیس راه گیلان امروز از وقوع دو حادثه مرگبار رانندگی در حاده‌های استان و کشته شدن پنج نفر و مصدومیت چهار نفر در این تصادفات خبر داد.
گزارش تصویری موزه میراث روستایی گیلانموزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت حدود ۲۶۰ هکتار در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر ۱۸ جاده رشت– تهران قرار دارد
ستاره‌های دنباله‌دار هتل‌های گیلانگیلان به دلیل برخورداری از طبیعت غنی و میراث فرهنگی و تاریخی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود که سالانه از بالغ بر پنج میلیون گردشگر پذیرایی می‌کند.
معلم اصلی‌ترین ابزار اجرای سند تحول بنیادین است معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: معلم اصلی‌ترین ابزار برای اجرای منویات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
امدادرسانی هلال احمر به 50 مصدوم در گیلان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از انجام 40 ماموریت امدادی این جمعیت در دو روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت به 50 نفر مصدوم و حادثه‌دیده گیلان امدادرسانی شد.
عذرخواهی توزیع نیروی برق گیلان از مردم رشت روابط عمومی توزیع نیروی برق گیلان به دلیل قطع چهار ساعته برق در خیابان معلم رشت از مردم این منطقه عذرخواهی کرد.
گیلان دارای نمایشگاه بین‌المللی می‌شود رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: مجوز نمایشگاه بین‌المللی شش هکتاری گیلان در جاده رشت – انزلی در حال بررسی است.
وجود 20 منطقه حفاظت شده شکار ممنوع در گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از وجود 20 منطقه شکار ممنوع زیرپوشش این نهاد خبر داد.
دانش‌آموزان صومعه‌سرایی خوش درخشیدند کارشناس امور فرهنگی ‌هنری اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از درخشش 111 نفر دانش‌آموز این شهرستان در مرحله استانی مسابقات فرهنگی‌هنری، قرآن و معارف اسلامی کشور خبر داد.
جذب دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا رئیس دانشگاه پیام نور مرکز صومعه‌سرا از پذیرش و جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های آموزش عالی آمار، ریاضی، مدیریت، زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه خبر داد.
برگزاری 12 دوره کارآفرینی در دانشگاه گیلان رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری 12 دوره آموزشی و کارگاهی کارآفرینی در مرداد و شهریور امسال در این دانشگاه خبر داد.
گیلان دارای کارخانه خودروسازی می‌شود رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان کارخانه‌های خودروسازی را جزو صنایع مادر عنوان کرد و گفت: گیلان به‌زودی دارای کارخانه خودروسازی می‌شود.
راه‌اندازی مرکز دیتا سنتر در گیلان استاندار گیلان از راه‌اندازی مرکز دیتا سنتر تا دو ماه دیگر در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان به موضوع وضعیت آب استان اشاره کرد.
کارخانه‌های ریسندگی فومنات و خاور گیلان دوباره راه‌اندازی شدند کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی فومنات و خاور گیلان پس از 10 سال وقفه در تولید همزمان با دهه تولید ملی دوباره راه‌اندازی شدند.
معتادان گیلان شناسنامه‌دار می‌شوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان به وجود 50 هزار معتاد در استان اشاره کرد و گفت: تمام معتادان گیلان شناسنامه‌دار می‌شوند.
میرحق‌جو سرپرست شهرداری رشت شد «میرنوید میرحق‌جو» با حکم استاندار گیلان سرپرست شهرداری رشت شد.
صدور کشاورز کارت در گیلان رئیس پارک علم و فناوری گیلان از صدور کشاورز کارت به منظور استفاده از خدمات کشاورزی برای کشاورزان در این استان خبر داد.
رشد جمعیت در برخی شهرهای گلستان زیر یک درصد است مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با بیان اینکه این استان وضعیت خوبی به لجاظ رشد جمعیت دارد، گفت: روند رشد جمعیت در برخی شهرهای گلستان زیر یک درصد است که اصلاً جالب نیست.
بازدید مجدد از شهرداری‎های گلستان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: به منظور اطمینان از رفع اشکالات وارده از شهرداری‎های استان مجدداً بازدید انجام می‎شود.
آهنگ رشد جمعیت در گلستان کند است سرپرست دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: جمعیت استان گلستان در راستای کاهش زاد و ولد با شتاب بیشتری به سمت پیری می‎رود.
گلستان میزبان جشنواره بین‎المللی تجسمی جوانان می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از میزبانی شهرستان علی‎آبادکتول در برگزاری جشنواره بین‎المللی تجسمی جوانان خبر داد و گفت: این جشنواره از یکم تا ششم شهریورماه سال‎جاری در گلستان آغاز به کار خواهد کرد.
پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد گرگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: این دانشگاه از مهرماه سال‎جاری در مقطع دکتری اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.
امید به زندگی در گلستان کمتر از کشور استمدیرکل ثبت‎احوال استان گلستان گفت: بر اساس آمارهای موجود میزان امید به زندگی در استان گلستان کمتر از کشور است.
چهره‎های برتر بسیج گلستان تجلیل شدند چهره‎های برتر بسیج استان گلستان در راستای فعالیت در مکتب ولایی و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج مورد تجلیل قرار گرفتند.
گنبدکاووس شهر جهانی ایران پس از تلاش مسئولان استان و کشوری بلندترین برج آجری جهان در گنبدکاووس استان گلستان ثبت جهانی شد و امروز در سالروز جهانی شدن این اثر زیبا تلاش برای ثبت جهانی آثار دیگر تاریخی این استان در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
رشد جمعیت در گلستان از مقیاس کشوری بالاتر است رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: رشد جمعیت در گلستان 1.92 بوده که نسبت به مقیاس و میانگین کشوری بالاتر است.
دمای گلستان از مرز 42 درجه سانتیگراد گذشت مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: ‌با توجه به گزارش هواشناسی استان، دمای هوای این منطقه از مرز 43 درجه سانتیگراد رسیده است.
گزارش تصویری کورس تابستانه بندر ترکمن هفته سیزدهم کورس تابستانه اسبدوانی بندرترکمن با شرکت چابکسواران کشوری و استانی برگزار شد
گزارش تصویری صعود سراسری منادیان صلحصعود سراسری منادیان صلح به منطقه حفاظت شده جهان نما بعد از ظهر جمعه انجام شد.
8694 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد گلستان قرار دارند مدیر اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد گلستان گفت: 8 هزار و 694 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد گلستان قرار دارند که 52 درصد را دختران و 48 درصد را پسران تشکیل می‎دهند.
گلستان نایب قهرمان والیبال جوانان کشور شد رئیس هیئت والیبال استان گلستان از نایب قهرمانی این استان در مسابقات والیبال جوانان کشور خبر داد.
دستگیری 756 توزیع‌کننده موادمخدر در گلستان فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری 756 نفر از عوامل اصلی تهیه و توزیع موادمخدر در این استان خبر داد و گفت: میزان کشفیات موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون 93 درصد در گلستان افزایش داشته است.
گالیکش پربارش‎ترین شهر گلستان است مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: از ابتدای سال آبی تا پایان خرداد ماه 1392، گالیکش با بیش از یک‌هزار میلی‌متر بارندگی پربارش‎ترین شهر استان بود.
کاهش 83 درصدی میزان بارش‌های در گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: میانگین بارندگی استان در خرداد ماه سال 1392 در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته بیش از 83 درصد کاهش و نسبت به دوره شاخص درازمدت نیز بیش از 53 درصد کاهش نشان می‌دهد.
آبشار کبودوال قابلیت ثبت جهانی داردقربان عباسی از پایان مرمت آبشار تمام خزه‌ای جهان در شهرستان علی‌آبادکتول خبر داد‌، اظهار داشت: در راستای وقوع سیلی سنگین و مخرب در سال گذشته در استان گلستان، بخش‌های مختلفی از گلستان از جمله آبشار تمام خزه‌ای جهان دچار آسیب شد، این سیل سبب ریزش خزه‌های آبشار کبودوال، تخریب مسیر دسترسی و خرابی دو پل مسیر شد که با گذشت حدود یکسال این آبشار برای مسافران گلستان آماده شده است.
سرپرست اداره کل شهرسازی استان گلستان مدیر کل شدپس از چهار ماه بلاتکلیفی حوزه مدیریت اداره کل شهرسازی استان گلستان و قرارداشتن این اداره کل در سرپرستی ‌طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی علی‎بخش رستمی به سمت قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب شد.
گلستان پیشگام در اجرای سامانه «ساترا» استمدیرکل برنامه و بودجه استانداری گلستان با بیان اینکه اواخر سال گذشته سامانه «ساترا» در گلستان نصب و راه‎اندازی شده است، گفت: گلستان جزو استان‎های پیشرو در اجرای این طرح محسوب می‎شود.
پیشرفت 38 درصدی طرح‎های عمرانی آب منطقه‎ای گلستان معاون برنامه‎ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: طرح‎های عمرانی این شرکت در مجموع حدود 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
تشدید نظارت و کنترل بازار در گلستان کلید می‎خورداستاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم جلسه ویژه‎ای به منظور تشدید نظارت و کنترل بازار در گلستان برگزار می‎شود تا مردم در تامین مایحتاج عمومی دچار مشکل نشوند.
کشتارگاه صنعتی دام گلستان در کانون بی‎توجهی ‎استاندار گلستان گفت: کشتارگاه صنعتی دام برای گلستان بسیار حیاتی است که متاسفانه از سوی بانک صادرات مورد بی‎توجهی قرار گرفته است.
بزرگراه‌های گلستان امن نیست، رانندگان احتیاط کنند رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان با تأکید بر توجه ویژه رانندگان به قوانین و مقررات گفت: بزرگراه‌های استان امن نیست، رانندگان احتیاط کنند.
30 هزار تن گوشت قرمز در گلستان و فقدان کشتارگاه صنعتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: 30 هزار تن گوشت قرمز در گلستان داریم و هنوز از فقدان کشتارگاه صنعتی در استان رنج می‎بریم.
رستمی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان شدطی مراسمی و با صدور حکمی از سوی علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی، علی‎بخش رستمی به عنوان قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب شد و از زحمات عادل مصدقی که به مدت چهار ماه سرپرستی آن اداره‌کل را برعهده داشت، تشکر و قدردانی شد.
خرید 15 خط تلفن ماهواره‌ای برای مدیریت بحران گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان استان گلستان گفت: تعداد 15 خط تلفن ماهواره‌ای برای دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه استان خریداری شده است.
کرسی آزاداندیشی «جایگاه زن در اسلام» در گلستان برگزار شد کرسی آزاداندیشی «جایگاه حقوق زن در اسلام» در طرح ولایت دانشجویان استان گلستان در دانشگاه تربیت معلم گرگان برگزار شد.
کلید توسعه روابط عمومی تدبیر و فرهنگ‌سازی است مدیر عامل انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان گفت: کلید تغییر نگرش جامعه نسبت به روابط عمومی، بکارگیری تدبیر و فرهنگ‌سازی هدف محور است.
تجلیل کارکنان نمونه دستگا‎ه‎های قضایی گلستان در جشن بزرگ آفتاب عدابه مناسبت ولادت امام عصر (عج) و بزرگداشت هفته قوه قضائیه از کارکنان نمونه دستگاه‎‎های قضایی و سازمان‎های وابسته تجلیل و قدردانی شد.

اخبار جدید ایران و شمال

رفتن رویانیان قطعی شدمعاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه رفتن رویانیان قطعی شد، گفت: مدیرعامل جدید پرسپولیس با مصوبه هیئت مدیره جدید منصوب می‌شود.
دفترچه سوالات عمومی گروه آزمایشی ریاضی و فنی سال 1392 دفترچه سوالات عمومی گروه آزمایشی ریاضی و فنی سال 1392
دفترچه سوالات اختصاصی گروه آزمایشی ریاضی و فنی سال 1392 دفترچه سوالات اختصاصی گروه آزمایشی ریاضی و فنی سال 1392
سوالات عمومی گروه آزمایشی هنر سال 1392 سوالات عمومی گروه آزمایشی هنر سال 1392
سوالات اختصاصی گروه آزمایشی هنر سال 1392 سوالات اختصاصی گروه آزمایشی هنر سال 1392
رایزنی با محسن رضایی برای شهرداری تهران با اعلام نتایج انتخابات شورای شهر و مشخص شدن اعضای شورای شهر تهران رایزنی‌هایی برای انتخاب شهردار جدید تهران آغاز شده است.
جزئیات دیدار هاشمی و روحانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور منتخب، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب امروز (پنجشنبه) دیدار و گفت‌وگو کرد.
20 دانستنی درباره وزارت اطلاعات به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، در این اطلاعات آمده است: 1- آیا می‌دانید؟ پل ارتباطی مردم با وزارت اطلاعات ستاد خبری می‌باشد.
آنچه درباره حجامت نمی دانید حجامت یکی از روش های درمان در طب سنتی ایران است و با وجود پیشرفت های گوناگون در عرصه های مختلف درمانی، کم نیستند افرادی که به استفاده از این روش سنتی اقبال دارند و البته برخی ها نیز از این اقبال عموم سوءاستفاده کرده و بی پروا انجام آن را برای هر کسی توصیه می کنند.
جدیدترین قیمت‌ها از بازار طلا و ارزقیمت ارز و طلا نسبت به ساعت اولیه امروز و روز گذشته دچار تغییراتی شد.
پدر و پسر 44 و 19 ساله در کنکور تجربی پدر و پسر 44 و 19 ساله آملی باهم در کنکور تجربی امسال شرکت می‌کنند حسین ایزدخواه و پسرش میلاد در کنکور تجربی سال جاری که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.
جدیدترین لیست قیمت لپ تاپاین هفته بازار لپ تاپ هم در سراشیبی قیمت دلار قرار گرفت و طبق گزارش های قبلی، در برخی از برند ها تا 400 هزار تومان کاهش قیمت نیز صورت گرفت. در زیر لیست جدید قیمت های لپ تاپ را همراه با نوع گارانتی آن برای شما گرد آوری کرده ایم.
خبری خوش برای خریداران خودرو رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل از کاهش ۵ تا ۱۲ درصدی قیمت انواع خودروهای داخلی با کاهش قیمت دلار خبر داد و گفت: در خودروهای وارداتی نیز این هفته بازار با کاهش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی روبه رو بوده است.
آغاز کنکور92بارقابت بیش ازیک میلیون داوطلب ماراتن کنکور سراسری سال 1392 با رقابت یک میلیون و 83 هزار و 571 داوطلب به صورت همزمان در 358 شهرستان، 14 کشور خارجی آغاز شد.
نظر حسن روحانی درباره بهشتی، طالقانی، بازرگان، امیرکبیر و فردوسی هفته‌‌نامه «چلچراغ» در گفت‌وگویی با حسن روحانی که هفته گذشته منتشر کرد، نظر رئیس‌جمهور منتخب را درباره برخی چهره‌های تاریخی و فرهنگی جویا شد و از او خواست با یک کلمه احساسش را دربارۀ آن‌ها بگوید. بخش‌های دیگری از این گفت‌وگو که از دکتر روحانی درباره سرود «ای ایران» و ترانه‌های شجریان پرسیده شده است نیز در ادامه می‌آید:
وعده‌های روحانی به جوانان جوانان در هر کشوری نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کنند و همین امر نیز باعث می‌شود تا مرکز توجه همگان از خانواده که اولین هسته زندگی هستند تا مسوولین در انجام مسوولیت‌هایشان و تصمیم گیری باشند، جوانان وقتی بیشتر مورد توجه قرار گیرند خود را باور داشته و برای کشور و مردمشان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
تخریب قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی خاورمیانهدرباره بخشی از قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی خاورمیانه در حالی تصمیم به تخریب می‌شود که مسئولان، پاسخ و اقدام خود را قانونی می‌دانند.
اسامی ۱۱۳ شاعر، نویسنده و هنرمندی که مدرک درجه یک هنری گرفتند هفته گذشته پس از مدت‌ها ۱۱۳ هنرمند، شاعر و نویسنده از سوی رئیس‌جمهور مدرک درجه یک هنری دریافت کردند.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها نگاهی به آخرین قیمت خودروها
مصادیق تخلف در کنکور 92 اعلام شدسازمان سنجش مصادیق تخلف در کنکور سراسری سال 92 را به همراه جزئیات جریمه ها برای متخلفان تشریح کرد. به گزارش مهر، سازمان سنجش جزئیات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری را اعلام کرد که متن آن به این شرح است:
پرونده شکایت از مشایی به وزارت اطلاعات ارسال شد این پرونده با شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی تنظیم شده و تعدادی از نمایندگان مجلس هفتم و هشتم نیز در این میان هستند. سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از ارسال پرونده شکایت اظهارات اسفندیار رحیم مشایی به نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.
قطع برنامه‌های شبکه‌های ایران از ماهواره اینتل‌ست مسؤولان "اینتل‌ست" در ادامه این خبر افزوده‌اند: پخش برنامه‌های شبکه انگلیسی‌زبان "پرس تی‌وی" و شبکه اسپانیایی‌زبان "هیسپان تی‌وی" از تاریخ یکم ژوئیه (10 تیر) متوقف خواهند شد.
دو رأیی که محسن ‌هاشمی را به بهشت می‌فرستد شاید احمد دنیا مالی نام قالیباف را بر برگه رای خود بنویسد اما‌ هادی ساعی در این صورت می‌تواند جای او را پر کند، هر چند ساعی با عنوان مستقل وارد این انتخابات شد اما کیست که نزدیکی و همراهی او با اصلاح‌طلبان را نداند. جلسه غیرعلنی روز یکشنبه شورای شهر تهران شاهد بحث‌هایی درخصوص شهردار بعدی پایتخت بود
تشخیص بیماری، فقط با یک قطره خون! در این دستگاه از چندین حسگر استفاده شده است که با ریختن یک قطره مایعات بدن مانند خون یا بزاق بر روی قسمت فعال دستگاه، امکان اندازه گیری خواص الکتریکی سلول ها را فراهم می کند.
رؤسای قوه قضائیه از دیروز تا امروز شهید بهشتی در سال 1307 در اصفهان و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد، وی در چهار سالگی به مکتب رفت و به دلیل گرایش به علوم دینی در سال 1321 راهی مدرسه صدر شد.
آغاز کاهش قیمت مسکن در کشور این روند یعنی سیر نزولی قیمت‌ها گویا بر بازار سنگین و پررمز و راز مسکن نیز تاثیرجدی گذاشته و اکنون سرمایه‌گذاران و پیمانکاران ساختمان دیگر چون گذشته قیمت نجومی روی واحدهای ساختمانی خود نمی‌گذارند و حاضرند به هر نحوی مسکن را با قیمت منطقی به متقاضیان عرضه کنند. روند کاهشی قیمت‌ها در بازار مسکن اکنون موجب شده است سازندگانی که تاکنون آپارتمان‌ها را نمی‌فروختند، برای فروش واحد‌های مسکونی خود به بنگاه‌های املاک مراجعه کنند.
توزیع سبد کالای کارکنان دولت یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: سبد کالای کارکنان دولت در استان تهران یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.
انتظار کاهش قیمت خودرو با افت نرخ ارزمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با توجه به کاهش ۲۰ درصدی نرخ ارز انتظار می‌رود قیمت خودرو نیز کاهش یابد.
نقش عوامل سیاسی در افزایش نرخ ارزرئیس کل بانک مرکزی گفت: نوسانات اخیر نرخ ارز نشان داد عوامل مختلفی در تعیین قیمت دخالت دارند که مدیریت برخی از آنان خارج از اختیار و توانایی بانک مرکزی است.
آخرین جزئیات نظام رتبه‌بندی معلمانوزیر آموزش و پرورش گفت: از این پس معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و در مواردی خاص از طریق آزمون جذب می‌شود.
زیباسازی شهر ساری + تصاویرزیباسازی میدان‌های شهر ساری این روزها در شهرداری ساری از رونق خوبی برخوردار است. زیباسازی را برخی‌ها کار رونمایی شهرداری ساری می‌شمارند ولی به عنوان یک نیاز توسعه شهری باید پذیرفت.
افزایش جذب دانشجو در دانشگاه آزاد بابل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل از افزایش جذب دانشجو در دانشگاه آزاد بابل با افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی خبر داد.
نتیجه انتخابات شورای شهر محمودآباد تغییر کرد نتیجه انتخابات شورای شهر محمودآباد با بازشماری شش صندوق رأی تغییر کرد.
آزمون 3400 کنکوری زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آزمون کنکور 3 هزار و 472 داوطلب شهرهای آمل، نوشهر و کلاردشت زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می شود.
اعضای هیئت علمی مرکز آمل‌شناسی مشخص شدند دبیر بنیاد فرهنگ آمل گفت: اعضای هیئت علمی مرکز آمل‌شناسی مشخص شدند.
آغاز آزمون ارتقای کمربند 623 تکواندوکار مازندرانی رئیس هیئت تکواندو شهرستان نکا گفت: با حضور 623 تکواندوکار از سراسر مازندران، آزمون ارتقای کمربند تکواندو در نکا برگزار شد.
بانک پیوند اعضا در مازندران راه‌اندازی می‌شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندارن گفت: بانک پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه‌اندازی می‌شود.
41 پایگاه امداد و نجات در سواحل و جاده‌های مازندران مستقر شد‌ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران از استقرار 41 پایگاه امداد و نجات دریایی و جاده‌ای توسط هلال احمر استان خبر داد.
بلاتکلیفی ساخت مدرسه معارف اسلامی در نکا رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: ساخت دبیرستان معارف اسلامی صدرا از نیازهای مهم شهرستان نکا بوده است که در بلاتکلیفی قرار دارد.
43 رأی قضایی به نفع موقوفات مازندران صادر شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در سه ماهه اول امسال 43 رأی به نفع موقوفات مازندران صادر شده است.
ورود 11 هزار پرونده به دادگستری چالوس رئیس دادگستری چالوس گفت: بیش از 11 هزار پرونده سال گذشته به دادگستری چالوس وارد شد که توسط 12 قاضی این دادگستری بیش از 10 هزار پرونده مختومه شد.
بانک پیوند اعضا در مازندران راه‌اندازی می‌شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندارن گفت: بانک پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه‌اندازی می‌شود.
پیدا شدن مردی که در جنگل های مازندران گم شد مردی که ۴ روز در جنگل‌های استان مازندران راه را گم کرده بود با تلاش امدادگران هلال احمر پیدا شد و به آغوش خانواده بازگشت. ۴ روز پیش مرد ۵۵ ساله‌ای به واسطه خرید ماست و پنیر محلی اسبی را در منطقه ییلاقی جنگلی ولیگ تپه در استان مازندران کرایه می‌کند و به سمت ارتفاعات گزنا سرا حرکت می‌کند.
مازندران رتبه نخست ابتلا به سرطان گوارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران، استانی سرطان خیز است، یادآورشد: سرطان گوارش و شیوع آن در این استان از آمار کشوری بالاتر است.
احداث 20 بوستان منطقه ای در ساری شهردار ساری گفت: 20 بوستان و پارک منطقه ای تا پایان امسال در ساری مرکز مازندران احداث و بهره برداری می شود.
افتتاح پنجاهمین مرکز ترک اعتیاد مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به کاهش سن اعتیاد در کشور گفت: آمار غیررسمی نشان می‌دهد سن اعتیاد در کشور به 17 سال کاهش پیدا کرده است.
درخشش فوتسالیست زن مازندرانی در رقابت‌های آسیایی نایب رئیس امور بانوان هیئت فوتبال مازندران گفت: مسابقات فوتسال داخل سالن قهرمانی آسیا در کره جنوبی با درخشش بازیکن مازندرانی همراه بود.
افتتاح 15 نمایندگی ثبت احوال در مازندران مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت: تاکنون 15 نمایندگی ثبت احوال در مراکز بخش‌های محروم افتتاح شده است.
افتتاح سالن طبقاتی چالوس با حضور معاون وزیر ورزش مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از افتتاح سالن طبقاتی ولایت چالوس با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد.
حضور شمشیرباز المپیکی مازندران در مجارستان دبیر هیئت شمشیربازی مازندران از حضور شمشیرباز المپیکی مازندران در رقابت‌های جهانی مجارستان خبر داد.
ثبت‌نام 153 نفر در جشنواره شعرخوانی رضوی با استقبال روزافزون علاقه‌مندان به جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی تاکنون 153 نفر در این جشنواره ثبت‌نام کردند.
کلنگ‌زنی میان‌گذر شمالی شهرستان ساری شهردار ساری گفت: بزرگ‌ترین میان‌گذر شمالی شهرستان ساری کلنگ‌زنی شد. به گزارش خبرنگار
کشت دوباره برنج در 70 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران استاندار مازندران گفت: در سال گذشته مازندران توانسته در 70 هزار هکتار از اراضی زارعی کشت مجدد برنج انجام دهد.
آغاز همایش ملی ثبت احوال در مازندراندر گردهمایی مدیران کل ستادی و استان‌های ثبت احوال کشور، عملکرد سه ماهه اول سال 92 مدیران ثبت احوال رصد می‌شود.
عدم وجود درآمد پایدار مهم‌ترین مشکل بابل نایب رئیس شورای شهر بابل نبود درآمد پایدار و پایین‌بودن سطح ارزش افزوده در بابل را از مهم‌ترین تهدیدها و چالش‌های آینده این شهر برشمرد.
آغاز کوچ عشایر به مناطق کوهستانی مازندران با آغاز فصل تابستان، عشایر در حال عزیمت به مناطق کوهستانی استان مازندران هستند.
اجرای روز ملی دماوند به میزبانی مرتفع‌ترین شهر ایرانرئیس انجمن دوستداران دماوند از برگزاری نهمین جشن تیرگان و روز ملی دماوند به میزبانی شهر رینه خبر داد.
بهشهر آماده پذیرایی از مسافران استسرپرست دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهشهر، گفت: 26 واحد اقامتی، پذیرایی و تفریحی در این شهرستان آماده خدمت‌رسانی به مسافران تابستانی هستند.
بابل صدرنشین لیگ برتر فوتبال مازندران شد تیم دریای بابل با برتری مقابل میهمان خود صدرنشین جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های مازندران شد.
رقابت شانه به شانه ایران و هند در شطرنج آسیا شطرنج باز ایران و هند تا پایان دور هفتم مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان آسیا رقابتی نزدیک دارند.
کارخانه‌های ریسندگی فومنات و خاور گیلان دوباره راه‌اندازی شدند کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی فومنات و خاور گیلان پس از 10 سال وقفه در تولید همزمان با دهه تولید ملی دوباره راه‌اندازی شدند.
معتادان گیلان شناسنامه‌دار می‌شوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان به وجود 50 هزار معتاد در استان اشاره کرد و گفت: تمام معتادان گیلان شناسنامه‌دار می‌شوند.
میرحق‌جو سرپرست شهرداری رشت شد «میرنوید میرحق‌جو» با حکم استاندار گیلان سرپرست شهرداری رشت شد.
صدور کشاورز کارت در گیلان رئیس پارک علم و فناوری گیلان از صدور کشاورز کارت به منظور استفاده از خدمات کشاورزی برای کشاورزان در این استان خبر داد.
افزایش دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در گیلان رئیس پلیس گیلان از افزایش 21 درصدی کشفیات مواد مخدر و دو درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در سه ماه نخست امسال در این استان خبر داد.
81 درصد زندانیان گیلان وابسته به جرایم مواد مخدر هستندرئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان 51 درصد زندانیان استان را به دلیل مواد مخدر دانست و گفت: 81 درصد زندانیان گیلان وابسته به جرایم مواد مخدر هستند.
گیلان سومین استان کشور در غرق‌شدگی استمدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: گیلان پس از مازندران و خوزستان سومین استان کشور در غرق‌شدگی است
ابطال 74 مناقصه و مزایده در گیلان مدیرکل بازرسی و نظارت گیلان از ابطال 44 مورد مناقصه و 30 مزایده در این استان خبر داد.
افتتاح 18 طرح صنعتی در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 18 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 280 میلیارد تومان در دهه صنعت و معدن جاری در استان خبر داد.
هنرهای از یاد رفته گیلانصنایع دستی گیلان و دست‌ساخته‌هاى هنرمندان این استان بسیار مورد علاقه گردشگران است.
پرداخت 1200 میلیارد ریال تسهیلات به صنعت گیلان سرپرست بانک صنعت و معدن گیلان از پرداخت یک‌هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به صنعت استان در سال گذشته خبر داد.
درآمد حدود 3 میلیارد تومانی گمرک آستارا مدیرکل گمرک آستارا از درآمد 2 میلیارد و 900 میلیون تومانی این گمرک در سه ماه نخست امسال خبر داد.
تصمیم مقتضی درباره خانه مطبوعات گیلان اتخاذ می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، بررسی وضعیت خانه مطبوعات را از اولویت‌های این دستگاه دانست و گفت: تصمیم مقتضی درباره خانه مطبوعات گیلان اتخاذ می‌شود.
تولد دوباره صنعت در گیلان رتبه ششم سرمایه‌گذاری بخش صنعت گیلان در کشور نوید تولد دوباره این استان کشاورزی در بخش پویایی صنعت را می‌دهد؛ اگرچه در میزان عرصه صنعتی هنوز فقیر است.
جشنواره پخت نان‌های محلی کشور در رشت برگزار می‌شود رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی‌محلی گیلان از برگزاری جشنواره بومی‌محلی و سنتی بانوان کشور در قالب پخت نان‌های سنتی و مسابقات ورزشی 12 تیر در رشت خبر داد.
پرچم المپپک در منطقه آزاد انزلی برافراشته می‌شود دبیر هیئت ورزش‌های همگانی گیلان از برگزاری جشنواره ورزش‌های همگانی در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: پرچم المپیک توسط ورزشکاران در منطقه آزاد انزلی برافراشته می‌شود.
جشنواره‌های فرهنگی‌ ورزشی گیلان برگزار می‌شود نایب رئیس هیئت ورزش‌های همگانی گیلان گفت: به منظور ارتقای سلامت و نشاط اجتماعی در تابستان امسال جشنواره‌های فرهنگی ‌ورزشی در گیلان برگزار می‌شود.
ایجاد 20 هزار کیلومتر آزادراه مجازی در گیلان استاندار گیلان از ایجاد 20 هزار کیلومتر آزادراه مجازی در گیلان خبر داد.
ایجاد دانشگاه جامع صنفی در گیلان نایب رئیس شورای اصناف کشور از ایجاد دانشگاه جامع صنفی در رشت خبر داد.
برگزاری اردوی تیم ملی کیک‌ بوکسینگ با حضور 12 رزمی‌کار در گیلان‌عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های رزمی ایران گفت: اردوی تیم ملی کیک بوکسینگ از دو ماه دیگر برای شرکت در رقابت‌های جهانی آغاز می‌شود که بالغ بر 9 نفر رزمی‌کار گیلانی هستند.
اجرای طرح احیای بایگانی راکد دستگاه‌های دولتی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اجرای مرحله دوم طرح احیای بایگانی راکد دستگاه‌های دولتی استان خبر داد و گفت: هرگونه امحای اسناد موجود در بایگانی اداره‌ها بدون مجوز این سازمان تخلف است.
مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر در رشت برگزار می‌شود رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مراسم بزرگداشت شهیدای هفتم تیر با حضور سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در رشت برگزار می‌شود.
استقرار 150 ‌امدادگر در مناطق حادثه‌خیز گیلان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از استقرار 150 امدادگر ‌در مناطق حادثه‌خیز و خطرآفرین استان در سه ماهه تابستان امسال خبر داد.
اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق شهری گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی از تلاش برای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری این استان خبر داد.
قهرمانان نونهال دوومیدانی گیلان مشخص شدند قهرمانان مسابقات دوومیدانی نونهالان گیلان برای اعزام به رقابت‌های منطقه‌ای کشور مشخص شدند.
افتتاح ساختمان پزشکی قانونی انزلی و رودبار مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: ساختمان پزشکی قانونی در انزلی و رودبار شهریور امسال افتتاح می‌شود.
یک صندوق آرای رشت ابطال شدرئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان از ابطال یک صندوق آرا در رشت خبر داد و گفت: نتیجه بررسی به شکایت نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی گیلان به ویژه شهر رشت هفته آینده اعلام می‌شود.
غربالگری 31 هزار کودک گیلانی در طرح سنجش سلامت رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در 30 پایگاه گیلان خبر داد و گفت: حدود 31 هزار دانش‌آموز غربالگری می‌شوند.
تیم تخصصی پزشکی قانونی گیلان نیازمند ناوگان هوایی است مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: تیم تخصصی پزشکی قانونی گیلان برای حضور در صحنه فوت‌های غیرعادی در برخی نقاط صعب‌العبور نیازمند ناوگان هوایی است.
برگزاری جشن نیمه شعبان در 144 بقعه متبرکه گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن نیمه شعبان در بیش از 144 بقعه متبرکه این استان خبر داد.
سرپرست اداره کل شهرسازی استان گلستان مدیر کل شدپس از چهار ماه بلاتکلیفی حوزه مدیریت اداره کل شهرسازی استان گلستان و قرارداشتن این اداره کل در سرپرستی ‌طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی علی‎بخش رستمی به سمت قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب شد.
گلستان پیشگام در اجرای سامانه «ساترا» استمدیرکل برنامه و بودجه استانداری گلستان با بیان اینکه اواخر سال گذشته سامانه «ساترا» در گلستان نصب و راه‎اندازی شده است، گفت: گلستان جزو استان‎های پیشرو در اجرای این طرح محسوب می‎شود.
پیشرفت 38 درصدی طرح‎های عمرانی آب منطقه‎ای گلستان معاون برنامه‎ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: طرح‎های عمرانی این شرکت در مجموع حدود 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
تشدید نظارت و کنترل بازار در گلستان کلید می‎خورداستاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم جلسه ویژه‎ای به منظور تشدید نظارت و کنترل بازار در گلستان برگزار می‎شود تا مردم در تامین مایحتاج عمومی دچار مشکل نشوند.
کشتارگاه صنعتی دام گلستان در کانون بی‎توجهی ‎استاندار گلستان گفت: کشتارگاه صنعتی دام برای گلستان بسیار حیاتی است که متاسفانه از سوی بانک صادرات مورد بی‎توجهی قرار گرفته است.
بزرگراه‌های گلستان امن نیست، رانندگان احتیاط کنند رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان با تأکید بر توجه ویژه رانندگان به قوانین و مقررات گفت: بزرگراه‌های استان امن نیست، رانندگان احتیاط کنند.
30 هزار تن گوشت قرمز در گلستان و فقدان کشتارگاه صنعتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: 30 هزار تن گوشت قرمز در گلستان داریم و هنوز از فقدان کشتارگاه صنعتی در استان رنج می‎بریم.
رستمی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان شدطی مراسمی و با صدور حکمی از سوی علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی، علی‎بخش رستمی به عنوان قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب شد و از زحمات عادل مصدقی که به مدت چهار ماه سرپرستی آن اداره‌کل را برعهده داشت، تشکر و قدردانی شد.
خرید 15 خط تلفن ماهواره‌ای برای مدیریت بحران گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان استان گلستان گفت: تعداد 15 خط تلفن ماهواره‌ای برای دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه استان خریداری شده است.
کرسی آزاداندیشی «جایگاه زن در اسلام» در گلستان برگزار شد کرسی آزاداندیشی «جایگاه حقوق زن در اسلام» در طرح ولایت دانشجویان استان گلستان در دانشگاه تربیت معلم گرگان برگزار شد.
کلید توسعه روابط عمومی تدبیر و فرهنگ‌سازی است مدیر عامل انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان گفت: کلید تغییر نگرش جامعه نسبت به روابط عمومی، بکارگیری تدبیر و فرهنگ‌سازی هدف محور است.
تجلیل کارکنان نمونه دستگا‎ه‎های قضایی گلستان در جشن بزرگ آفتاب عدابه مناسبت ولادت امام عصر (عج) و بزرگداشت هفته قوه قضائیه از کارکنان نمونه دستگاه‎‎های قضایی و سازمان‎های وابسته تجلیل و قدردانی شد.
سالن ورزشی دادگستری در گرگان افتتاح می‎شود رئیس کل دادگستری استان گلستان از افتتاح سالن ورزشی همزمان با ولادت امام زمان (عج) در شهرستان گرگان خبر داد.
کاهش نسبی دما از سه‌شنبه هفته جاری در گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارش دریافتی از هواشناسی استان و مدیریت بحران کشور، با ورود جو ناپایدار به استان، از سه‌شنبه هفته جاری دمای هوای استان کاهش خواهد یافت.
ورود بیش از 68 هزار گردشگر خارجی به گلستان در سال 91 معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در یک سال گذشته بیش از 68 هزار گردشگر خارجی وارد استان گلستان شدند.
ارتقای امنیت در مناطق گردشگری در گلستان جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به آغاز طرح تابستانه پلیس در مناطق گردشگری گفت: امنیت در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری گلستان ارتقا یافته است.
برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی 14 تیر در گرگان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: 14 تیرماه همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده‌ها به مناسبت روز جهانی مبارزه با موادمخدر در گرگان برگزار خواهد شد.
سیستم قضایی گلستان با کمبود نیرو مواجه است رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: تعداد قضات گلستان در طی این چند سال علاوه بر اینکه افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش داشته است و به‌طور طبیعی این امر در سیستم قضایی بر سرعت، دقت و کیفیت کار تاثیر خواهد گذاشت.
ساختار روابط عمومی‌ در گلستان نیارمند تغییر اساسی است مدیر عامل انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان گفت: برای توسعه در بخش روابط عمومی تغییر در ساختار روابط عمومی‌های استان امری ضروری است.
بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه جیغ گلستان رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور دقایقی پیش از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه جیغ گلستان بازدید کرد.
181 دوره آموزشی برای مهندسان کشاورزی گلستان برگزار شد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: در راستای افزایش توانمندی علمی اعضای سازمان، 181 دوره آموزشی برگزار شده است که در این دوره‎های آموزشی 11 هزار و 168 نفر شرکت کرده‎اند.
اقبال گلستانی‌ها به نقش زنان در مدیریت شهریغلامرضا خارکوهی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان گرگان با اشاره به مشارکت 79 درصدی مردم استان گلستان در این انتخابات اظهار داشت:
وجود 26 مدرسه قرآنی در گلستان مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: گلستان در مجموع 26 مدرسه قرآنی و 103 مدرسه فوق برنامه در سطح استان دارد.
مهریه‌ سنگین سنت حسنه ازدواج را به تاخیر می‎اندازداستاد حوزه علمیه خراسان رضوی‌ افزایش سن ازدواج جوانان را زنگ خطری جدی دانست و گفت: مهریه‎های سنگین در اسلام منع شده است، چرا که مهریه یک کادو‌ست و برای احترام به زن داده می‎شود‌.
آغاز مسابقات قهرمانی والیبال امیدهای بانوان کشور در گرگان رئیس هیئت والیبال استان گلستان گفت: مسابقات قهرمانی والیبال امیدهای بانوان منطقه چهار کشوری در سالن 9 دی گرگان آغاز شد.
سیر نزولی واردات در گلستان تنظیم بازار و پرهیز از گرانی اولویت سازمان صنعت است / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: تمام هم و غم سازمان این است که با اولویت وجود همه کالاها، تنظیم بازار و پرهیز از گرانفروشی، کالاهای موردنیاز مردم را تهیه و تامین کند.
گلستان 15 درصد تولید کشور را داراست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه تمام واحدهای تولیدی گلستان مکلف به افزایش کیفیت در حد استاندارد جهانی شدند گفت: گلستان 15 درصد تولید کشور را داراست.
اقدامات مثبت اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی گلستان مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان از اقدامات مثبت بسیج سازندگی گلستان برای اقتصاد مقاومتی در سطح استان خبر داد.
برگزاری همایش جوان، هویت دینی، عفاف و حجاب در گرگان همایش جوان، هویت دینی، عفاف و حجاب امروز در سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در گرگان برگزار شد.
پیش‎بینی 350 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نسبت به ایجاد و توسعه واحدهای صادرات‎گرا تاکید کرد و گفت: در سال‌جاری پیش‎بینی 350 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در گلستان صورت گرفته است.

جدیدترین اخبار ایران و شمال

دلایل افت قیمت ارز و سکه در بازارعضو شورای پول و اعتبار پیش‌بینی عدم تحقق سود مورد انتظار، تحولات سیاسی اخیر و کاهش تقاضا برای واردات کالا را از عوامل اصلی کاهش قیمت ارز عنوان کرد و گفت:‌ قطعا این پدیده را نمی‌توان به اقدام چند دلال مرتبط دانست.
جزئیات دیدار حسن روحانی و خاتمی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی عصر شنبه به دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران رفت.
جزئیات دریافت وام۵۰ میلیونی مسکن رییس کانون سراسری انبوه‌سازان وام ۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن را به نام مالک و قابل انتقال به خریدار و به نام سازنده عنوان کرده و گفته بود افراد می‌توانند خانه خود را به صورت مشارکتی بسازند.
زیباکلام: تندروها در کابینه روحانی جایی ندارند یک استاد دانشگاه تهران گفت:تمام چهره‌های رادیکال، افراطی، تندرو به کابینه راه پیدا نخواهند کرد و این چهره تندرو چه صادق زیباکلام باشد، چه پسر هاشمی رفسنجانی فرقی نمی‌کند.
گزینه تصدی وزارت کشور در دولت روحانی کیست!؟ پیش از این حبیب الله بیطرف نیز به دلیل مشکلات جسمی اعلام کرده بود که قصد حضور در وزارت نیرو را ندارد.
اس ام اس تبریک نیمه شعبان / جدید در انتظار دیدنت همه دلها بیقرارند ….. ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نزار
عارف: حرمت احمدی نژاد باید حفظ شود عارف با اشاره به اینکه باید از حرمت‌شکنی‌ها در کشور جلوگیری کنیم، یادآور شد: بنده به طور جدی معتقدم ‌باید جلو حرمت‌شکنی‌ها به افراد در کشور جلوگیری شود. آقای احمدی‌نژاد هم دوره ریاستش تمام شده و باید حرمتش حفظ شود.
دولت تدبیر و امید ، حسن روحانیمهاین دلنوشته از شاعر مسلم یعقوبی گلوردی که از مجموعه اردوگاه اصولگرایان بهشهر می باشد سروده شد ،به حماسه سازان ایرانی در ۲۴ خرداد۱۳۹۲تقدم میگردد . دولت تدبیر و امید ،حسن روحانیمه
دلایل افت قیمت ارز و سکه در بازار عضو شورای پول و اعتبار پیش‌بینی عدم تحقق سود مورد انتظار، تحولات سیاسی اخیر و کاهش تقاضا برای واردات کالا را از عوامل اصلی کاهش قیمت ارز عنوان کرد و گفت:‌ قطعا این پدیده را نمی‌توان به اقدام چند دلال مرتبط دانست.
گزینه جانشینی رویانیان در پرسپولیس با کنار رفتن حمید سجادی از گزینه‌های مدیر عاملی پرسپولیس، محمدجعفر کامبوزیا در کنار علی پروین به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های جانشینی رویانیان مطرح هستند.
پیام خاتمی به همایش تقدیر عارف به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، سید محمد خاتمی که در مراسم تقدیر از عارف، حمایت از روحانی حضور نداشت، پیامی به این همایش ارسال کرد متن پیام محمد رضا خاتمی به شرح زیر است:
اعلام قیمتهای جدید خودرو به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، حسن زمانی‌ افشار - رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور اظهار کرد: در یک هفته اخیر با کاهش نرخ دلار قیمت بسیاری از خودروهای داخلی کاهش یافته است.
روحانی: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل دولت یازدهم را از خود بدانند رئیس‌جمهور برگزیده با اعضای شورای مشورتی و هماهنگی اصلاح‌طلبان و همچنین اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور منتخب، حسن روحانی با اعضای شورای مشورتی و هماهنگی اصلاح طلبان و همچنین اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
تصاویر: خانه پدری حسن روحانی خانه پدری حسن روحانی در سرخه و در بن بست نظامی پس از فوت پدر خانواده حال گاه وبی گاه میزبان اعضاءخانواده است.
کیهان: پهلوان پنبه‌ها آبرو برای دولت نگذاشتند! در این فهرست، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار برکنار شده، با 50 هزار و 179 رأی در رتبه 81 ایستاده، پروین احمدی‌نژاد با 35339 رأی نفر نود و هفتم شد، کرد زنگنه با 26 هزار رأی در جایگاه 105 قرار گرفت، هما فلاح همسر مرتضوی در رتبه 114 ایستاد و... نفرات آخر این فهرست با 3 یا 4 هزار رأی در رتبه‌های 326، 339 و 444 قرار گرفتند.
رتبه معلمان مشخص شد؛ دانشیار و استاد وزیر آموزش و پرورش از اجرای نظام رتبه بندی معلمان و اعطای رتبه‌های استادی، دانشیاری، استادیاری و مربیگری به معلمان خبر داد.
حسن روحانی، باعث هجوم گردشگران به ایران می شود؟ دیلی تلگراف نوشت: مجریان برگزاری تورهای گردشگری امیدوار که انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران مردم بریتانیا را به سفر به این کشور زیبا ترغیب کند.
عارف:کمک کنیم روحانی دولتی شایسته‌سالار ایجاد کند محمدرضا عارف با تاکید بر لزوم کمک به رییس‌جمهور جدید برای تشکیل دولتی مقتدر و شایسته‌سالار اظهار کرد: دولت جدید علاوه بر پاسخگویی به مطالبات و برنامه‌های خود، باید به مطالبات سایر کاندیداها پاسخ دهد.
زمان حضور روحانی در مجلس مشخص شد به گزارش سلام شمال ، اسماعیل جلیلی عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به دیدار نمایندگان با رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: نمایندگان مجلس دو دیدار با رئیس‌جمهور منتخب خواهند داشت که دیدار نخست آن در هفته جاری و با حضور حجت‌الاسلام روحانی در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.
مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز - روحانی به دیدار آیت ‌ا... هاشمی‌ رفت؛مشی اعتدال و عقلانیت کارگشاست -آیت‌ا... لاریجانی: به انتظارات صحیح جامه عمل می‌پوشانیم -موافقت مقام معظم رهبری با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان -دلار در یک قدمی ۳۰۰۰ تومان
توزیع کارت کنکور سراسری آغاز شد داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون سراسری اقدام کنند.
فیلم‌های تلویزیون در روز نیمه شعبان به گزارش سلام شمال به نقل از فارس فیلم­­های سینمایی­ و تلویزیونی «هنوز زنده‌ایم»، «کاشی 313»، «ماشین‌ها 1»، «آقای عبدی نسب و بانو»، «اختیار بازی 1»، « ترش و شیرین 1»، «هنوز نرسیدیم»، «ترش و شیرین 2»، «دعوت شام از یک قاتل»، «کاراگاهان خصوصی»، «مردان سیاهپوش 3»، «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «بازگشت به خانه»، «مستر بین پلیس می‌شود»، «گره‌گشا»، «شهرام و بهرام» یکشنبه و دوشنبه 2 و 3 تیر ماه مصادف با نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) از شبکه‌‌های سیما روی آنتن می‌رود.
دلار در یک قدمی ۳۰۰۰ تومان همزمان با تشدید سیر نزولی طلا و ارز در بازار داخلی عصر شنبه یک بار دیگر قیمت دلار شکسته شد و طبق اذعان دلالان خیابان فردوسی اکثر مردمی که پیش از این دلارها را خریده و در خانه‌هایشان دپو کرده‌ بودند هم اکنون فروشنده شده‌اند.
عوامل اجرایی انتخابات در نکا تجلیل شدند بعدازظهر امروز با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستاتی از عوامل اجرایی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای‌های اسلامی تجلیل شدند.
آخرین جزئیات مراسم تحلیف روحانی عضو هیات رئیسه مجلس زمان و نحوه دیدار رئیس جمهور منتخب با مجلس، تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای تحلیف و زمان مراسم تحلیف را تشریح کرد.
جدیدترین تصاویر از تخریب خانه خدا مقامات وهابی عربستان دوست ندارند دنیا این عکس ها را ببیند. آنها تاکنون ۹۵ درصد بناهای صدر اسلام را نابود کرده اند و حتی به محل معراج و مکان تولد
دایی: به درخواست دخترم در شادی خیابانی شرکت کردم سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی و جشن شادی مردم، نشان‌دهنده اتحاد مردم بود و تمام دنیا فهمیدند که مردم ما تا چه اندازه میهن خود را دوست دارند.
سید محمد خاتمی به دیدار حسن روحانی رفت سیدمحمد خاتمی با رییس جمهور منتخب کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
تصاویر: دیدار روحانی و هاشمی رفسنجانی حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب مردم ایران، امروز با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
تصویر: سید محمد خاتمی و همسرش در منزل تصویر: سید محمد خاتمی و همسرش در منزل
برای ارزش افزوده خدمات مهندسی در مازندران برنامه‌ریزی شود رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با اشاره به ظرفیت‌های توسعه مازندران، گفت: باید برای ارزش افزوده خدمات فنی و مهندسی در مازندران برنامه‌ریزی شود.
جایگاه مازندران به لحاظ فضای کتابخانه‌ای نامناسب است مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: جایگاه مازندران به لحاظ فضای کتابخانه‌ای نامناسب است
برگزاری مراسم پیوند 15 زوج نکایی در جوار ملکوتیان تولیت بوستان شهدای گمنام نکا گفت: 15 زوج جوان نکایی، همزمان با سالروز میلاد امام عصر(عج) در جوار مزار شهدای گمنام زندگی مشترک خود را ثبت می‌کنند.
همایش تجلیل بانک ملی مازندران از پلیسبرپایی همایش حافظان امنیت اجتماعی در مازندران بهانه‌ای شد تا بانک ملی مازندران که چندی قبل مورد سرقت قرار گرفته بود از ماموران و پرسنل انتظامی مازندران که در دستگیری سارقان نقش داشتند، تجلیل کند.
ناپدیدشدن 200 راس گوسفند در مازندراندهیار تاریخی‌ترین روستای مازندران گفت: 200 راس گوسفند یک روستا در جنگل‌های مازندران و سمنان بعد از سه روز ناپدید شدن در جنگل ناشی از پدیدار شدن مه، عصر امروز پیدا شدند.
تخلفات انتخابات شوراها رسیدگی شود عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری، خواستار بررسی تخلفات انتخابات شوراها شد.
99 درصد اطلاعات موقوفات مازندران ثبت شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: 99 درصد اطلاعات موقوفات و رقبات مازندران در سامانه اوقاف وارد و ویرایش شده است.
بهره‌مندی 12 هزار مددجو از خدمات کمیته امداد در آمل مدیر کمیته امداد امام خمینی آمل از بهره‌مندی 12 هزار مددجو از خدمات کمیته امداد در آمل خبر داد.
کسب 4 مدال تکواندوکاران مازندرانی در اندونزی سرپرست هیئت تکواندو مازندران از کسب چهار مدال آسیایی تکواندوکاران نوجوان مازندرانی در اندونزی خبر داد.
برترین‌های بخش کشاورزی مازندران تجلیل شدند به مناسبت هفته جهادکشاورزی از برترین‌های بخش کشاورزی مازندران تجلیل شد.
برگزاری دوره‌های بازآموزی امداد و نجات ساحلی در مازندران معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران از برگزاری دوره‌های بازآموزی امداد و نجات ساحلی در هلال احمر این استان خبر داد.
هوشمندسازی 60 درصد مدارس بابلسررئیس آموزش و پرورش شهرستان بابلسر گفت: تاکنون 60 درصد از مدارس شهرستان بابلسر هوشمندسازی شده است.
استعدادهای شطرنج مازندران به رخ قاره پهناور کشیده شد مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: استعدادهای شطرنج مازندران با میزبانی مسابقات شطرنج آسیا به رخ قاره پهناور کشیده شد.
راز شفا یافتن دختر جوان با توسل بر امامزاده عباس(ع) دختر جوانی که بر اثر سانحه تصادف در ساری به مدت 60 روز در کما قرار داشت، یک هفته گذشته با توسل بر امامزاده عباس(ع) ساری شفا گرفت.
برپایی جشن انتظار در مرکز مازندران شب نیمه شعبان و در روز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، قلب مردم ساری با مولود موعود شاد شد.
مجموعه تاریخی عباس‌آباد مازندران و بی‌مهری برخی مسئولان عباس‌آباد یکی از آثار برجای‌مانده از دوره صفوی است که به فاصله 9 کیلومتری جنوب شرقی شهر بهشهر امروزی و بعد از روستای علی‌تپه یا التپه بر دامنه رشته‌کوه جهان مورا از رشته‌کوه‌های البرز در میان جنگلی انبوه واقع شده است.
درخشش تکواندو کاران نوجوان مازنی در آسیا هفتمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در بخش کیوروگی در حالی به میزبانی کشور اندونزی و در شهر جاکارتا برگزاری شد که شیربچه های مازندرانی در این وره از رقابت ها مدال های رنگارنگی را صید کردند.
پیام تقدیر کوروش یوسفی ساداتی منتخب شورای شهر ساری پیام تقدیر کوروش یوسفی ساداتی منتخب شورای شهر ساری
گزارش تصویری برداشت شلیل از باغ‌های مازندرانگزارش تصویری برداشت شلیل از باغ‌های مازندران
قائمشهر قهرمان رقابت وزنه برداری نوجوانان دررقابتهای قهرمانی وزنه برداری نوجوانان استان مازندران تیم قائمشهر توانست به عنوان نخست این مسابقات دست یابد.
نمایشگاه نقاشی شاگردان استاد رزاقی در مازندراننمایشگاه نقاشی شاگردان استاد رزاقی در مازندران برپا شد. این نمایشگاه در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ساری در خیابان انقلاب شهرستان ساری برپا است که به گفته رزاقی از 9 صبح تا 20 برای بازدید علاقه‌‌مندان گشایش یافت.
کسب 50 درصد آرا در انتخابات کار ساده‌ای نیست رئیس شورای سیاستگذاری ستاد روحانی در مازندران گفت: با وجود چند رقیب، کسب 50 درصد آرا در انتخابات، کار ساده‌ای نیست.
مرگ مادران باردار در مازندران به صفر رسید مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر گفت: استان مازندران تنها استان در کشور است که در 15 ماه گذشته حتی یک مرگ مادر باردار گزارش نشده است.
تجهیز بیمارستان امام ساری به دستگاه مکمل درمان بیماری سرطان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نصب و تجهیز دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امام ساری که مکمل درمان بیماری سرطان است در مرکز استان مازندران خبر داد.
مراکز قرآنی سوادکوه ارزیابی می‌شوند رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با اشاره به ارزیابی مراکز قرآنی، گفت: مراکز قرآنی تبلیغات اسلامی سوادکوه با شاخص‌های مشخص به صورت ماهانه ارزیابی می‌شوند.
شمارش آرا در میاندرود و مطالبات قابل پیگیری نتیجه انتخابات شورا در مرکز شهرستان میاندرود همچنان سبب چالش بین برخی کاندیدا و فرمانداری میاندرود شده است که فرماندار این شهرستان قول داد اختلاف‌های احتمالی در آرا را پیگیری کند.
قهرمان جهان در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی حاضر نشد مهدی تقوی قهرمان سابق جهان در رشته کشتی به دلیل فوت مادرش موفق به حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جام جهانی نشد.
اعزام مبلغ به مناطق دورافتاده شرق مازندران رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: اعزام مبلغ در ایام نیمه شعبان در دستور کار ما قرار دارد و به تمام نقاط روستایی و دورافتاده شرق مازندران که فاقد روحانی هستند، روحانی اعزام می‌کنیم.
اجرای طرح ساحل سالم در سواحل مازندران فرمانده سپاه ناحیه نور از اجرای طرح ساحل سالم و پارک پاک در ایام تابستان در سواحل مازندران خبر داد.
صندلی خالی مدیران ارشد در جلسه کارگروه سلامت مازندران جلسه کارگروه سلامت مازندران یکی از کلیدی‌ترین جلسات است که در روزهای پایانی دولت مورد استقبال مدیران قرار نگرفت و هیچ یک از مدیران کل مازندارن در این جلسه حضور نداشتند.
غربالگری 31 هزار کودک گیلانی در طرح سنجش سلامت رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در 30 پایگاه گیلان خبر داد و گفت: حدود 31 هزار دانش‌آموز غربالگری می‌شوند.
تیم تخصصی پزشکی قانونی گیلان نیازمند ناوگان هوایی است مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: تیم تخصصی پزشکی قانونی گیلان برای حضور در صحنه فوت‌های غیرعادی در برخی نقاط صعب‌العبور نیازمند ناوگان هوایی است.
برگزاری جشن نیمه شعبان در 144 بقعه متبرکه گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن نیمه شعبان در بیش از 144 بقعه متبرکه این استان خبر داد.
ایران تکیه‌گاه تحقیقات برنج آسیای میانه و مرکزی رئیس دفتر ایری در ایران گفت: ایران در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور تکیه‌گاه تحقیقات برنج کشورهای آسیای میانه و مرکزی شده است.
افتتاح 60 کانون فرهنگی مساجد در گیلان مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری گیلان از افتتاح 60 کانون فرهنگی هنری مساجد امسال در استان خبر داد.
ایجاد تشکل واحد حامیان عارف و روحانی در گیلان رئیس ستاد روحانی در گیلان گفت: اعضای ستادهای استانی و شهرستانی عارف و روحانی در گیلان آماده تشکیل یک تشکل واحد برای کمک به دولت تدبیر و امید هستند.
حضور منتخبان اصلاح‌طلب شورای شهر رشت در جمع فعالان روحانی منتخبان اصلاح‌طلب شورای شهر رشت و فرماندار اصولگرای شفت در مراسم تجلیل از فعالان ستادهای روحانی در گیلان حاضر شدند.
نخستین نمایشگاه تخصصی غذاهای محلی در رشت برپا شد نخستین نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی با 85 غرفه و حضور هنرمندان و صنعتگران کشور در پارک قدس رشت گشایش یافت.
ضرب‌وجرح بیشترین پرونده‌های کیفری دادگستری گیلان رئیس کل دادگستری گیلان گفت: ضرب‌وجرح رتبه نخست پرونده‌های وارده به دادگستری گیلان در بخش کیفری را تشکیل می‌دهد.
بهره‌گیری دولت منتخب از ظرفیت سپاه و بسیجمشاور اقتصادی رئیس جمهور منتخب گفت: سپاه، بسیج و دستگاه امنیتی ظرفیت بزرگ انقلاب اسلامی هستند و باید از آنها بهره گرفته شود.
صحت انتخابات شورای رشت تأیید شد هیئت اجرایی با اعضای معتمد و متدین که با تأیید هیئت نظارت و انتخابات داخلی انتخاب شده‌اند، اعتراض‌ها را وارد ندانستند.
ایجاد 100 بانک نشای برنج در گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ایجاد 100 بانک نشای برنج در این استان خبر داد.
ایجاد بانک پوست در مرکز ولایت رشت ضرورت است رئیس مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت رشت از ضرورت ایجاد بانک پوست در بخش جراحی پلاستیک این مرکز خبر داد.
نمایشگاه ضیافت در گیلان برگزار می‌شود معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری نمایشگاه ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.
فعالیت 500 کانون فرهنگی ‌هنری مساجد در گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت 500 کانون فرهنگی‌ هنری مساجد در این استان خبر داد.
نمایشگاه عکس دوربین دمکراسی در رشت برپا شد نمایشگاه عکس «دوربین دمکراسی» با موضوع انتخابات 92 در مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌الانبیاء (ص) رشت برپا شد.
رسیدگی به جرایم 114 مدیر و اعضای شورای شهر گیلان مدیرکل بازرسی گیلان از رسیدگی به پرونده تخلف و جرایم اداری، کیفری و انتظامی 114 نفر مدیر، کارمند، شهردار و اعضای شورای شهر این استان خبر داد.
اعتراض‌ کاندیداهای شورای شهر رشت بررسی می‌شود رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: در مدت 15 روز به اعتراض‌های کاندیداهای شورای اسلامی شهر رشت بررسی می‌شود.
گفتمان دولت تدبیر و امید درگیلان تشریح شد مسئولان عالی رتبه ستاد انتخابات دکتر روحانی در گیلان، پس از موفقیت وی در انتخابات ریاست جمهوری، در یک نشست مطبوعاتی، گفتمان دولت تدبیر و امید در استان را تشریح کردند.
عمل آرتروسکوپی مفصل هیپ در بیمارستان رشت انجام شد برای نخستین بار در گیلان عمل آرتروسکوپی مفصل هیپ در مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت رشت انجام شد.
راه‌اندازی کانون‌های بسیج اساتید در 80 درصد مراکز آموزش عالی گیلانرئیس سازمان بسیج اساتید گیلان از راه‌اندازی کانون‌های بسیج اساتید در 80 درصد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خبر داد.
ارائه 70 هزار پاسخ استعلام الکترونیکی ثبت اسناد گیلان مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان از ارائه 70 هزار پاسخ استعلام الکترونیکی سال 91 در این استان خبر داد.
پس‌روی آب دریای خزر در 6 ماه گذشتهمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: آب دریای خزر در مدت شش ماه گذشته هشت سانتی‌متر پایین آمده است.
برگزاری مسابقات دو‌‌ و میدانی آموزشگاهی دختران ابتدایی رشتمسابقات دو ‌و میدانی آموزشگاهی مقطع ابتدایی دختران رشت با حضور 62 ورزشکار برگزار شد.
ایجاد 100 سایت انتقال مفاهیم چندپیشگی در گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ایجاد 100 سایت یادگیری و انتقال مفاهیم چندپیشگی به منظور آشنایی جوانان با تفکر تلاش در استان خبر داد.
افزایش باشگاه‌های غیرمجاز بیلیارد در گیلان رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد گیلان از افزایش تعداد باشگاه‌های بدون مجوز و غیر قانونی در استان خبر داد و خواستار برخورد امور باشگاه‌ها، بازرسی و اماکن در این زمینه شد.
عملکرد برخی دستگاه‌های گیلان در امر به معروف ضعیف است مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: عملکرد برخی از دستگاه‌های گیلان در زمینه احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ضعیف است.
مردم از اقدام‌های عمرانی شورای شهر انزلی رضایت دارند رئیس شورای اسلامی شهر انزلی میزان رضایتمندی مردم از اقدام‌های شورای این شهر در راستای عمران و آبادانی را قابل توجه خواند.
هیئت عالی نظارت به شکایت نامزد‌های شورای شهر رشت رسیدگی کند دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: هیئت عالی نظارت به شکایت نامزد‌های شورای شهر رشت رسیدگی کند.
انتشار 2 هزار مقاله علمی ‌پژوهشی در دانشگاه گیلان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان از انتشار بالغ بر دو هزار مقاله علمی و پژوهشی توسط محققان این دانشگاه خبر داد.
تجلیل کارکنان نمونه دستگا‎ه‎های قضایی گلستان در جشن بزرگ آفتاب عدابه مناسبت ولادت امام عصر (عج) و بزرگداشت هفته قوه قضائیه از کارکنان نمونه دستگاه‎‎های قضایی و سازمان‎های وابسته تجلیل و قدردانی شد.
سالن ورزشی دادگستری در گرگان افتتاح می‎شود رئیس کل دادگستری استان گلستان از افتتاح سالن ورزشی همزمان با ولادت امام زمان (عج) در شهرستان گرگان خبر داد.
کاهش نسبی دما از سه‌شنبه هفته جاری در گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارش دریافتی از هواشناسی استان و مدیریت بحران کشور، با ورود جو ناپایدار به استان، از سه‌شنبه هفته جاری دمای هوای استان کاهش خواهد یافت.
ورود بیش از 68 هزار گردشگر خارجی به گلستان در سال 91 معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در یک سال گذشته بیش از 68 هزار گردشگر خارجی وارد استان گلستان شدند.
ارتقای امنیت در مناطق گردشگری در گلستان جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به آغاز طرح تابستانه پلیس در مناطق گردشگری گفت: امنیت در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری گلستان ارتقا یافته است.
برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی 14 تیر در گرگان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: 14 تیرماه همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده‌ها به مناسبت روز جهانی مبارزه با موادمخدر در گرگان برگزار خواهد شد.
سیستم قضایی گلستان با کمبود نیرو مواجه است رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: تعداد قضات گلستان در طی این چند سال علاوه بر اینکه افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش داشته است و به‌طور طبیعی این امر در سیستم قضایی بر سرعت، دقت و کیفیت کار تاثیر خواهد گذاشت.
ساختار روابط عمومی‌ در گلستان نیارمند تغییر اساسی است مدیر عامل انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان گفت: برای توسعه در بخش روابط عمومی تغییر در ساختار روابط عمومی‌های استان امری ضروری است.
بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه جیغ گلستان رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور دقایقی پیش از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه جیغ گلستان بازدید کرد.
181 دوره آموزشی برای مهندسان کشاورزی گلستان برگزار شد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: در راستای افزایش توانمندی علمی اعضای سازمان، 181 دوره آموزشی برگزار شده است که در این دوره‎های آموزشی 11 هزار و 168 نفر شرکت کرده‎اند.
اقبال گلستانی‌ها به نقش زنان در مدیریت شهریغلامرضا خارکوهی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان گرگان با اشاره به مشارکت 79 درصدی مردم استان گلستان در این انتخابات اظهار داشت:
وجود 26 مدرسه قرآنی در گلستان مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: گلستان در مجموع 26 مدرسه قرآنی و 103 مدرسه فوق برنامه در سطح استان دارد.
مهریه‌ سنگین سنت حسنه ازدواج را به تاخیر می‎اندازداستاد حوزه علمیه خراسان رضوی‌ افزایش سن ازدواج جوانان را زنگ خطری جدی دانست و گفت: مهریه‎های سنگین در اسلام منع شده است، چرا که مهریه یک کادو‌ست و برای احترام به زن داده می‎شود‌.
آغاز مسابقات قهرمانی والیبال امیدهای بانوان کشور در گرگان رئیس هیئت والیبال استان گلستان گفت: مسابقات قهرمانی والیبال امیدهای بانوان منطقه چهار کشوری در سالن 9 دی گرگان آغاز شد.
سیر نزولی واردات در گلستان تنظیم بازار و پرهیز از گرانی اولویت سازمان صنعت است / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: تمام هم و غم سازمان این است که با اولویت وجود همه کالاها، تنظیم بازار و پرهیز از گرانفروشی، کالاهای موردنیاز مردم را تهیه و تامین کند.
گلستان 15 درصد تولید کشور را داراست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه تمام واحدهای تولیدی گلستان مکلف به افزایش کیفیت در حد استاندارد جهانی شدند گفت: گلستان 15 درصد تولید کشور را داراست.
اقدامات مثبت اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی گلستان مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان از اقدامات مثبت بسیج سازندگی گلستان برای اقتصاد مقاومتی در سطح استان خبر داد.
برگزاری همایش جوان، هویت دینی، عفاف و حجاب در گرگان همایش جوان، هویت دینی، عفاف و حجاب امروز در سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در گرگان برگزار شد.
پیش‎بینی 350 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نسبت به ایجاد و توسعه واحدهای صادرات‎گرا تاکید کرد و گفت: در سال‌جاری پیش‎بینی 350 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در گلستان صورت گرفته است.
وقتی رئیس خانه صنعت و معدن گلستان خبرنگار می‎شود رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با مطرح کردن سوالاتی در نشست خبری از خبرنگاران خواست تا برای پیگیری مطالبات این بخش تلاش کنند.
افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد گلستان طرح تابستانی اوقات فراغت کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد گلستان طی مراسمی در مرکز استان افتتاح شد.
شانزدهمین جشنواره «پیوند آسمانی» در گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری شانزدهمین جشنواره «پیوند آسمانی» در مرکز استان با حضور معلم اخلاق حجت‎الاسلام محمدکاظم راشد یزدی خبر داد.
رشد 130 درصدی بررسی پرونده‎های قصور پزشکی در گلستان مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت: تعداد پرونده‎های ارجاعی به پزشکی قانونی به منظور قصور پزشکی در سال 1391، 71 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 130 درصد رشد داشته است.
گلستان دارای 100 واحد تولیدی با برند کشوری و جهانی است رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: استان گلستان دارای 100 واحد تولیدی است که برند کشوری و جهانی دارد.
پزشک قانونی ضعیف‎ترین سازمان در تامین نیروی انسانی مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: سازمان پزشکی قانونی از لحاظ تامین نیروی انسانی ضعیف‎ترین سازمان است و تعداد نیروهای انسانی در مراکز پزشکی قانونی به هیچ عنوان با وظایف سنگین که بر عهده‎اش است، همخوانی ندارد.
شادی بی‌پایان مردم در گلستانجوانان گلستانی عصر امروز در پی صعود تیم ملی فوتبال کشور به جام جهانی 2014 برزیل به خیابان‌ها ریخته و به شادمانی پرداختند.
بهره‌مندی 1335 واحد صنعتی گلستان از نعمت گاز مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: تاکنون تعداد یک‌هزار و 335 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
دستگیری 4 سارق حرفه‌ای در گلستان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان از کشف 33 دستگاه موتورسیکلت سرقتی طی یک عملیات پلیسی خبر داد.
برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی در سواحل گلستان جانشین فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به آغاز طرح تابستانه تشدید فعالیت‌ها در مناطق گردشگری گفت: با ناهنجاری‌های اخلاقی سواحل دریای گلستان برابر قانون برخورد می‌شود.
انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان در گرگان چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان شش تیرماه سال‎جاری در گرگان برگزار می‌شود.