گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

جزئیات کاهش ساعت کاری در ماه رمضان معاون عمرانی استاندار تهران گفت: طبق روال هر ساله در ماه رمضان یک ساعت از ساعت کاری ادارات کاسته می‌شود که پس از مصوبه هیات دولت اعلام خواهد شد.
جدیدترین قیمت طلا و ارز در بازار هر گرم طلای 18 عیار 107 هزار تومان، هر مثقال طلا 463 هزار و 500 تومان و اونس جهانی 1265 دلار و 70 سنت ارزش‌گذاری شده است. قیمت ارز و طلا نسبت به ساعت اولیه امروز و روز گذشته دچار تغییراتی شد.
سفر خانوادگی احمدی‌نژاد ودولتی‌ها به روسیه بیش از 100 نفر تحت عنوان هیئت همراه، در سفر محمود احمدی‌نژاد به روسیه، وی را همراهی می‌کنند.
خاتمی: احمدی‌نژاد همه را فدای یک نفر کرد امام جمعه موقت تهران گفت: ما از دولت محمود احمدی نژاد انتظار همراهی بیشتری با ولایت داشتیم.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها نگاهی به آخرین قیمت خودروها
هاشمی:"رجال سیاسی"مختص مردان نیست آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که با استناد مدارک قرآنی و روایی ثابت کردم که زنان می‌توانند در همه زمینه‌های جامعه حضور داشته باشند در پاسخ به تقاضای تفسیر واقعی از کلمه «رجل» در مباحث سیاسی کشور، گفت: آیت‌الله شهید دکتر بهشتی که رئیس مجلس خبرگان بررسی قانون اساسی بود، بعدها اعلام کرد که منظور از کلمه «رجال سیاسی» اعم از زن و مرد است.
کاهش 20 درصدی سهمیه اعزام حجاج وی ادامه داد: مقامات حج عربستان قول دادند پس از اتمام عملیات توسعه حرم سهمیه‌ها را نه تنها به حالت قبل بازگردانند بلکه آن‌ها را افزایش دهند.
تهیه 1200 نشریه فرهنگی جوان در مازندران رئیس اداره فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران از تهیه یک‌هزار و 200 نشریه فرهنگی جوان در مازندران خبر داد.
خاتمی: ان‌شاء‌الله فضای پدید آمده لطیف‌تر شودحجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی با نسرین ستوده وکیل زندانی که در مرخصی به سر می‌برد، دیدار کرد.
مشروح سخنرانی رئیس جمهور منتخب در همایش افق رسانه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب ملت ایران با تشکر از ملت بزرگ، حکیم، فهیم و موقع شناس ایران برای حضور کم نظیرشان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: این حضور، نقطه عطفی در تاریخ ایران در سال های اخیر بود.
گزینه‌های احتمالی برای وزارت ارشاد محمدجواد حق‌شناس از فعالان اصلاح‌طلب نیز در زمره گزینه‌های احتمالی وزارت ارشاد قرار گرفت. به گزارش آریا، محمدجواد حق‌شناس، روزنامه‌نگار، مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی، استاد دانشگاه، عضو هیات مدیره انجمن ایرانی روابط بین‌الملل و فعال سیاسی است.
مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز- روایت آیت‌الله یزدی از اختلاف با آیت‌الله مصباح؛ترکش‌های اختلاف انتخاباتی برخی، دامن جامعه مدرسین را هم گرفت - برای اولین‌بار مخاطبان در کنار کارشناسان برترین‌ها را انتخاب کردند؛لبخند مردم به موسیقی - «محمد ستاری‌فر» در گفت‌وگو با «شرق»:اتهام «غربی» بودن، ظلم بزرگی به سازمان برنامه بود -ثبت کاخ گلستان در یونسکو
آزادراه تهران- شمال مسدود شد قطعه 4 آزاد راه تهران -شمال بعد از 4 ماه افتتاح، به دلیل رفع نقص به طور موقت مسدود شد.
واکنش تهران به اجرای تحریم‌های جدید سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران را گامی اشتباه در زمانی اشتباه توصیف کرد.
توکلی: به تخلف دولت رسیدگی می‌شود عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در نخستین جلسه علنی بعد از تعطیلات مجلس به‌صورت جدی تخلف ۷۴ هزار میلیارد تومانی دولت در تهاتر بدهی‌های ارزی را رسیدگی خواهیم کرد.
قیمت‌ دلار و انواع سکه و طلا در بازار قیمت ارز و طلا نسبت به ساعت اولیه امروز و روز گذشته دچار تغییراتی شد. به گزارش ایسنا، امروز دوشنبه طلا در پی افزایش قیمت دلار و اونس جهانی دچار افزایش قیمت شد.
مهدی کلهر: احمدی نژاد از انتخاب روحانی خوشحال شداگر احمدی نژاد صریح است، کلهر هم به عنوان مشاور سابقش این ویژگی را دارد و خیلی در گیر ادبیات سیاسیون نیست و راحت حرفش را می زند. حالا چند وقتی است که تهران و دودش را رها کرده و به حوالی مشهد رفته است. او این روزها ساکن شهر بدون و سر و صدای گلبهار در دامنه های بینالود است. قرارمان برای گفت وگوی حضوری مهیا نشد و قرار شد نقدا گفت وگویی تلفنی داشته باشیم تا در اولین فرصت همدیگر را در مشهد ملاقات کنیم.
قیمت انواع سکه و ارز در بازارجدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار در روز یکشنبه منتشر شد.
دولت رسما با ارز مرجع خداحافظی کرددولت در بخشنامه ای اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت.به گزارش خبرنگار مهر، دولت در جدیدترین بخشنامه اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت و بر این اساس قیمت ارز همان قیمتی خواهد بود که در لایحه بودجه سال 92 تعیین شده است.
جدیدترین آمار ازدواجمدیر کل دفتر اطلاعات وآمار جمعیتی سازمان ثبت احوال آخرین آمار ازدواج و طلاق را در کشور اعلام کرد و گفت: آمار ازدواج مردان بالای 35 سال و زنان بالای30 سال طی سالهای اخیر دو برابر افزایش یافته است.علی اکبر محزون در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرین آمارهای جمعیتی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آمارهای جمع آوری شده در سال گذشته، 831 هزار و 670 ازدواج در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.
دولت رسما با ارز مرجع خداحافظی کرد دولت در بخشنامه ای اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت.به گزارش خبرنگار مهر، دولت در جدیدترین بخشنامه اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت و بر این اساس قیمت ارز همان قیمتی خواهد بود که در لایحه بودجه سال 92 تعیین شده است.
مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز- آیت‌ا... هاشمی:فضا روبه اصلاح می‌رود -بیژن زنگنه:مرا بیرون انداختند ولی باید با هم بسازیم -شکایت دولت از 2 نماینده مجلس -جزئیات بازداشت 7 تبعه اسلواک در ایران
ماجرای خواستگاری و ازدواج سید حسن خمینی وقتی برگشت خیس عرق بود و گفت تا حالا با دختر نامحرم این‌جور صحبت نکرده بودم. گفتم چه شد؟ گفت ما با هم کنار آمدیم. بعد از دخترم هم پرسیدم و گفت بله، عقاید ما با هم یکی است.
قیمت انواع تبلت در بازار قیمت انواع تبلت در بازار
توجیهات الهام خطاب به کیهان و پاسخ این روزنامه آقای دکتر الهام سخنگوی محترم دولت در پاسخ به انتقاد کیهان به سخنان سخیف ایشان که در ستون اخبار ویژه و با عنوان «آقای الهام از شما بعید بود » به چاپ رسیده بود، جوابیه‌ای فرستاده است که متن آن در پی می‌آید.
بهترین روش کاهش غلظت خون وزارت بهداشت اعلام کرد با اهدای خون فرد به سطح طبیعی میزان هموگلوبین خون دست یافته و از دیگر سو با این اقدام نیاز بیماران نیازمند نیز مرتفع می‌شود.
علیخانی: هاشمی از بهشتی مظلوم تر استجشن بزرگ حامیان رئیس جمهور منتخب ملت ایران، با حضور مسئولان کشوری و حامیان مردمی دکتر روحانی در شهریار برگزار شد.
انهدام 13 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف 365 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان از انهدام 13 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.
ثبات نسبی قیمت‌ها در بازارامروز قیمت سکه بدون تغییر نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۹۶ هزار تومان و دلار با پنج تومان کاهش ۳۳۲۵ تومان مورد معامله قرار گرفت.
هاشمی رفسنجانی: خاطرات تندروی شورای شهر اول تلخ بودرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به اعضای جدید شورای شهر تهران که اکثراً از چهره‌های سیاسی هستند متذکر شد که با حس اجتماعی به حل مسائل مبتلابه مردم بپردازند.
لیست 19 نفره اصلاح طلبان مازندران برای کابینه روحانی«مجمع اصلاح طلبان مازندران پس از بحث و بررسی های کارشناسی و استفاده از تحلیلگران مجرب سیاسی و مشاوره با پیشکسوتان سیاسی برای کمک به دولت تدبیر و امید برای استفاده از قابلیت ها و توانمندی های فرزندان شایسته استان مازندران درمناصب و مدیریت های کشور برای خدمت به مردم و جامعه ،لیست پیشنهادی خود را خطاب به جناب آقای دکترحسن روحانی رئیس جمهور منتخب و محبوب مردم اعلام نمود.»
قهرمان لیگ دوچرخه‌سواری بانوان مازندران مشخص شد بابل قهرمان لیگ دوچرخه‌سواری بانوان استان مازندران شد.
سقوط درخت در خیابان شیخ طبرسی ساری سقوط درخت خشک شده در خیابان شیخ طبرسی ساری موجب ترافیک شدید در مرکز استان مازندران شد.
آموزش تخصصی 22 مربی شمشیربازی کشور در مازندران رئیس هیئت شمشیربازی آمل گفت: دوره تخصصی مربیگری شمشیربازی کشور در خانه شمشیربازی آمل برگزار شد.
4700 مسجد و امامزاده مازندران غبارروبی می‌شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از غبارروبی بیش از چهار هزار و 700 مسجد و امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد.
950 میلیون تومان از موقوفات مازندران برای امور دینی هزینه شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: در سال گذشته حدود 950 میلیون تومان از نیات مذهبی موقوفات مازندران هزینه شده است.
برگزاری همایش بهینه‌سازی مصرف برق در مازندران مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از برگزاری نخستین همایش سراسری بهینه‌سازی مصرف برق در استان خبر داد.
بسیج اساتید از فرهیخته‌ترین نهادهای فرهنگی کشور است رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: بسیج اساتید یکی از فرهیخته‌ترین نهادهای علمی و فرهنگی کشور است.
تصویب رشته جدید «ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها» در دانشگاه آزاد چالوس رئیس دانشگاه آزاد چالوس از تصویب رشته جدید کارشناسی ارشد با پیگیری‌های مستمر واحد و تلاش مسئولان آموزش در رشته «ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها» در این دانشگاه خبر داد.
مرگ یک جوان در جنگل‌های مازندرانبخشدار امام‌زاده عبدالله در مازندران گفت: با پیدا شدن جسد یک جوان در جنگل‌های بخش امامزاده عبدالله(ع) شایعه دریده شدن این جسد توسط پلنگ وجود دارد.
اجلاس گردشگری سلامت اعضای اکو در مازندران برگزار می‌شود رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران از برگزاری اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در مازندران خبر داد.
گرمای هوای ساری در 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده است مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: دمای هوای دیروز و امروز شهرستان ساری با 37 درجه سانتی‌گراد در تیرماه طی 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
جشنواره برترین‌های نشریات فرهنگی جوان مازندران برگزار شد جشنواره نشریات فرهنگی جوان مازندران توسط سازمان تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد.
برداشت بیش از 30 هزار تن گندم در نکا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از پیش‌بینی تولید بیش از 30 هزار تن گندم در اراضی زراعی این شهرستان در سال‌ جاری خبر داد.
افتتاح کلینیک دندانپزشکی دولتی با همت بانوی نیکوکار ساروی رئیس شبکه بهداشت ساری از افتتاح درمانگاه دندانپزشکی دولتی با همت یک بانوی نیکوکار ساروی و مجمع خیران سلامت این شهر خبر داد.
شهدای مازندرانی حادثه 7 تیر چه کسانی بودند پس از گذشت 32 سال از واقعه هفتم تیر سال 60 شهدای دفتر مرکزی حزب جمهوری در تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی ماندگار شدند.
قهرمانی ساری در مسابقات کشتی لوچو مازندران ساری در مسابقات کشتی لوچو مازندران قهرمان شد.
راه‌اندازی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از فعالیت مؤثر و چشمگیر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در برطرف کردن موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد.
حضور دونده مازندرانی در رقابت‌های آسیایی رئیس هیئت دوومیدانی مازندران از حضور دونده مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیایی هند خبر داد.
قائمشهر میزبان آکادمی زبان‌شناسی کشور شد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قائمشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر میزبان ششمین آکادمی تابستانی زبان‌شناسی در شهریور ماه است.
اعزام 2300 مبلغ برای ماه رمضان در مازندران مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: 2 هزار و 300 مبلغ در ماه مبارک رمضان به مساجد و پایگاه‌های طرح اوقات فراغت سطح مازندران اعزام می‌شوند.
پروژه‌های 30 ساله شهرداری ساری 10 ماهه اجرایی شد با همت شهرداری و شورای سوم شهر ساری سه پروژه عمرانی در بخش بازگشایی معابر که بیش از 30 سال قدمت داشت در مدت زمانی 10 ماه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کسب 6 مدال طلا وزنه‌برداران مازندرانی در قهرمانی کشور رئیس هیئت وزنه‌برداری مازندران از کسب شش مدال طلا وزنه‌برداران نوجوان مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی کشور در اراک خبر داد.
افزایش 37 میلیون دلاری صادرات در مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات استان مازندران در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 37 میلیون دلاری داشته است.
درخشش صدای مازندران در جشنواره نمایش‌های رادیویی در چهارمین جشنواره نمایش‌های رادیویی که در باغ موزه قصر تهران برگزار شد، صدای مرکز مازندران خوش درخشید.
تشریح جزئیات قتل جوان مازندرانی جزئیات سوخته‌شدن جوان 28 ساله مازندرانی از سوی خانواده مقتول از زبان وی قبل از فوت تشریح شد.
مازندران در ساماندهی اوقات فراغت برتر کشور شد معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: اداره کل ورزش و جوانان مازندران در ساماندهی اوقات فراغت برتر کشور شد.
افزایش رشته‌های کارشناسی دانشکده محمدباقر(ع) ساری رئیس دانشکده فنی امام محمدباقر(ع) ساری گفت: رشته‌های مقطع کارشناسی دانشکده فنی محمدباقر(ع) ساری افزایش یافته است.
راهیابی 42 حافظ قرآن مازندرانی به مرحله نهایی تربیت مربی معاون فرهنگی اوقاف مازندران از ورود 42 حافظ قرآن به مرحله نهایی تربیت مربی حافظان خبر داد.
سد «گلورد» مازندران نیمه دوم امسال آبگیری می‌شود فرماندار نکا با بیان اینکه سد گلورد نکا مراحل پایانی ساخت و ساز خود را پشت‌سر می‌گذارد، گفت: این سد در ابتدای نیمه دوم امسال و در فصل پاییز 92 آبگیری می‌شود.
آمادگی استانداری گیلان به منظور برگزاری اجلاس نماز معاون استاندار گیلان از آمادگی استانداری به منظور برگزاری اجلاس نماز در گیلان خبر داد و بیان کرد: سرآمد فعالیت‌های دستگاه‌ها در دولت جدید باید نماز باشد.
جامعه هتل‌داری گیلان مخالف اتحادیه شدن است رئیس جامعه هتل‌داری گیلان گفت: جامعه هتل‌داری استان با هر گونه اتحادیه شدن صنف هتل‌‌دارها به شدت مخالف است.
طرح ضیافت اندیشه اساتید منطقه 17 در واحد رشت برگزار شد طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور 250 استاد دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
ارشاد گیلان کانون‌های فرهنگی مساجد را تقویت کند مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نسبت به تقویت کانون‌های امور فرهنگی مساجد در مناطق حاشیه‌نشین اقدام کند.
فعالیت 70 سازمان در ترویج فرهنگ نماز در گیلان رئیس ستاد اقامه نماز گیلان بر ترویج و توسعه فرهنگ نماز توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: 70 سازمان و نهاد در ترویج فرهنگ نماز در گیلان فعالیت می‌کنند.
فعالیت 100 واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از فعالیت 100 واحد صنعتی در این منطقه خبر داد.
اجرای 106 طرح پیشگیری از اعتیاد در گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرای 106 طرح پیشگیری از اعتیاد در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها 573 هزار نفر آموزش پیشگیری از اعتیاد دیدند.
امور اجتماعی استانداری گیلان ممتاز کشوری شد مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: گیلان در ارزیابی‌های اجتماعی به همراه استان‌های سمنان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و قزوین رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
برگزاری اجتماع بزرگ طلاب و روحانیون گیلانمسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: آیت‌الله محمدی گلپایگانی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان در اجتماع 4 هزار نفری طلاب و روحانیون گیلان سخنرانی می‌کند.
4 واحد حوزه صنعت گیلان نمونه کشوری شدند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از نمونه شدن چهار واحد حوزه صنعت این استان برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.
ایجاد فضای فرهنگی در مناطق ویژه گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خواستار ایجاد فضای فرهنگی و نرم‌افزاری در مناطق ویژه و حاشیه شهرها در این استان شد.
ابهامات انتخابات شورای شهر رشت با دقت بررسی می‌شود رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان گفت: ابهامات موجود در انتخابات شورای شهر رشت با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه آن هفته آینده اعلام می‌شود.
دانش‌آموزان تا 15 تیر فرصت ثبت‌نام دارند مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ثبت‌نام دانش‌آموزان را به صورت اینترنتی اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان تا 15 تیر ماه جاری فرصت ثبت‌نام دارند.
تصادف خونین‌ در گیلان/ 5 نفر کشته و 4 مجروح سرپرست پلیس راه گیلان امروز از وقوع دو حادثه مرگبار رانندگی در حاده‌های استان و کشته شدن پنج نفر و مصدومیت چهار نفر در این تصادفات خبر داد.
گزارش تصویری موزه میراث روستایی گیلانموزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت حدود ۲۶۰ هکتار در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر ۱۸ جاده رشت– تهران قرار دارد
ستاره‌های دنباله‌دار هتل‌های گیلانگیلان به دلیل برخورداری از طبیعت غنی و میراث فرهنگی و تاریخی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود که سالانه از بالغ بر پنج میلیون گردشگر پذیرایی می‌کند.
معلم اصلی‌ترین ابزار اجرای سند تحول بنیادین است معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: معلم اصلی‌ترین ابزار برای اجرای منویات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
امدادرسانی هلال احمر به 50 مصدوم در گیلان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از انجام 40 ماموریت امدادی این جمعیت در دو روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت به 50 نفر مصدوم و حادثه‌دیده گیلان امدادرسانی شد.
عذرخواهی توزیع نیروی برق گیلان از مردم رشت روابط عمومی توزیع نیروی برق گیلان به دلیل قطع چهار ساعته برق در خیابان معلم رشت از مردم این منطقه عذرخواهی کرد.
گیلان دارای نمایشگاه بین‌المللی می‌شود رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: مجوز نمایشگاه بین‌المللی شش هکتاری گیلان در جاده رشت – انزلی در حال بررسی است.
وجود 20 منطقه حفاظت شده شکار ممنوع در گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از وجود 20 منطقه شکار ممنوع زیرپوشش این نهاد خبر داد.
دانش‌آموزان صومعه‌سرایی خوش درخشیدند کارشناس امور فرهنگی ‌هنری اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از درخشش 111 نفر دانش‌آموز این شهرستان در مرحله استانی مسابقات فرهنگی‌هنری، قرآن و معارف اسلامی کشور خبر داد.
جذب دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا رئیس دانشگاه پیام نور مرکز صومعه‌سرا از پذیرش و جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های آموزش عالی آمار، ریاضی، مدیریت، زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه خبر داد.
برگزاری 12 دوره کارآفرینی در دانشگاه گیلان رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری 12 دوره آموزشی و کارگاهی کارآفرینی در مرداد و شهریور امسال در این دانشگاه خبر داد.
گیلان دارای کارخانه خودروسازی می‌شود رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان کارخانه‌های خودروسازی را جزو صنایع مادر عنوان کرد و گفت: گیلان به‌زودی دارای کارخانه خودروسازی می‌شود.
راه‌اندازی مرکز دیتا سنتر در گیلان استاندار گیلان از راه‌اندازی مرکز دیتا سنتر تا دو ماه دیگر در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان به موضوع وضعیت آب استان اشاره کرد.
کارخانه‌های ریسندگی فومنات و خاور گیلان دوباره راه‌اندازی شدند کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی فومنات و خاور گیلان پس از 10 سال وقفه در تولید همزمان با دهه تولید ملی دوباره راه‌اندازی شدند.
معتادان گیلان شناسنامه‌دار می‌شوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان به وجود 50 هزار معتاد در استان اشاره کرد و گفت: تمام معتادان گیلان شناسنامه‌دار می‌شوند.
میرحق‌جو سرپرست شهرداری رشت شد «میرنوید میرحق‌جو» با حکم استاندار گیلان سرپرست شهرداری رشت شد.
صدور کشاورز کارت در گیلان رئیس پارک علم و فناوری گیلان از صدور کشاورز کارت به منظور استفاده از خدمات کشاورزی برای کشاورزان در این استان خبر داد.
رشد جمعیت در برخی شهرهای گلستان زیر یک درصد است مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با بیان اینکه این استان وضعیت خوبی به لجاظ رشد جمعیت دارد، گفت: روند رشد جمعیت در برخی شهرهای گلستان زیر یک درصد است که اصلاً جالب نیست.
بازدید مجدد از شهرداری‎های گلستان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: به منظور اطمینان از رفع اشکالات وارده از شهرداری‎های استان مجدداً بازدید انجام می‎شود.
آهنگ رشد جمعیت در گلستان کند است سرپرست دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: جمعیت استان گلستان در راستای کاهش زاد و ولد با شتاب بیشتری به سمت پیری می‎رود.
گلستان میزبان جشنواره بین‎المللی تجسمی جوانان می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از میزبانی شهرستان علی‎آبادکتول در برگزاری جشنواره بین‎المللی تجسمی جوانان خبر داد و گفت: این جشنواره از یکم تا ششم شهریورماه سال‎جاری در گلستان آغاز به کار خواهد کرد.
پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد گرگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: این دانشگاه از مهرماه سال‎جاری در مقطع دکتری اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.
امید به زندگی در گلستان کمتر از کشور استمدیرکل ثبت‎احوال استان گلستان گفت: بر اساس آمارهای موجود میزان امید به زندگی در استان گلستان کمتر از کشور است.
چهره‎های برتر بسیج گلستان تجلیل شدند چهره‎های برتر بسیج استان گلستان در راستای فعالیت در مکتب ولایی و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج مورد تجلیل قرار گرفتند.
گنبدکاووس شهر جهانی ایران پس از تلاش مسئولان استان و کشوری بلندترین برج آجری جهان در گنبدکاووس استان گلستان ثبت جهانی شد و امروز در سالروز جهانی شدن این اثر زیبا تلاش برای ثبت جهانی آثار دیگر تاریخی این استان در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
رشد جمعیت در گلستان از مقیاس کشوری بالاتر است رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: رشد جمعیت در گلستان 1.92 بوده که نسبت به مقیاس و میانگین کشوری بالاتر است.
دمای گلستان از مرز 42 درجه سانتیگراد گذشت مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: ‌با توجه به گزارش هواشناسی استان، دمای هوای این منطقه از مرز 43 درجه سانتیگراد رسیده است.
گزارش تصویری کورس تابستانه بندر ترکمن هفته سیزدهم کورس تابستانه اسبدوانی بندرترکمن با شرکت چابکسواران کشوری و استانی برگزار شد
گزارش تصویری صعود سراسری منادیان صلحصعود سراسری منادیان صلح به منطقه حفاظت شده جهان نما بعد از ظهر جمعه انجام شد.
8694 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد گلستان قرار دارند مدیر اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد گلستان گفت: 8 هزار و 694 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد گلستان قرار دارند که 52 درصد را دختران و 48 درصد را پسران تشکیل می‎دهند.
گلستان نایب قهرمان والیبال جوانان کشور شد رئیس هیئت والیبال استان گلستان از نایب قهرمانی این استان در مسابقات والیبال جوانان کشور خبر داد.
دستگیری 756 توزیع‌کننده موادمخدر در گلستان فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری 756 نفر از عوامل اصلی تهیه و توزیع موادمخدر در این استان خبر داد و گفت: میزان کشفیات موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون 93 درصد در گلستان افزایش داشته است.
گالیکش پربارش‎ترین شهر گلستان است مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: از ابتدای سال آبی تا پایان خرداد ماه 1392، گالیکش با بیش از یک‌هزار میلی‌متر بارندگی پربارش‎ترین شهر استان بود.
کاهش 83 درصدی میزان بارش‌های در گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: میانگین بارندگی استان در خرداد ماه سال 1392 در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته بیش از 83 درصد کاهش و نسبت به دوره شاخص درازمدت نیز بیش از 53 درصد کاهش نشان می‌دهد.
آبشار کبودوال قابلیت ثبت جهانی داردقربان عباسی از پایان مرمت آبشار تمام خزه‌ای جهان در شهرستان علی‌آبادکتول خبر داد‌، اظهار داشت: در راستای وقوع سیلی سنگین و مخرب در سال گذشته در استان گلستان، بخش‌های مختلفی از گلستان از جمله آبشار تمام خزه‌ای جهان دچار آسیب شد، این سیل سبب ریزش خزه‌های آبشار کبودوال، تخریب مسیر دسترسی و خرابی دو پل مسیر شد که با گذشت حدود یکسال این آبشار برای مسافران گلستان آماده شده است.
سرپرست اداره کل شهرسازی استان گلستان مدیر کل شدپس از چهار ماه بلاتکلیفی حوزه مدیریت اداره کل شهرسازی استان گلستان و قرارداشتن این اداره کل در سرپرستی ‌طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی علی‎بخش رستمی به سمت قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب شد.
گلستان پیشگام در اجرای سامانه «ساترا» استمدیرکل برنامه و بودجه استانداری گلستان با بیان اینکه اواخر سال گذشته سامانه «ساترا» در گلستان نصب و راه‎اندازی شده است، گفت: گلستان جزو استان‎های پیشرو در اجرای این طرح محسوب می‎شود.
پیشرفت 38 درصدی طرح‎های عمرانی آب منطقه‎ای گلستان معاون برنامه‎ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: طرح‎های عمرانی این شرکت در مجموع حدود 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
تشدید نظارت و کنترل بازار در گلستان کلید می‎خورداستاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم جلسه ویژه‎ای به منظور تشدید نظارت و کنترل بازار در گلستان برگزار می‎شود تا مردم در تامین مایحتاج عمومی دچار مشکل نشوند.
کشتارگاه صنعتی دام گلستان در کانون بی‎توجهی ‎استاندار گلستان گفت: کشتارگاه صنعتی دام برای گلستان بسیار حیاتی است که متاسفانه از سوی بانک صادرات مورد بی‎توجهی قرار گرفته است.
بزرگراه‌های گلستان امن نیست، رانندگان احتیاط کنند رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان با تأکید بر توجه ویژه رانندگان به قوانین و مقررات گفت: بزرگراه‌های استان امن نیست، رانندگان احتیاط کنند.
30 هزار تن گوشت قرمز در گلستان و فقدان کشتارگاه صنعتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: 30 هزار تن گوشت قرمز در گلستان داریم و هنوز از فقدان کشتارگاه صنعتی در استان رنج می‎بریم.
رستمی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان شدطی مراسمی و با صدور حکمی از سوی علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی، علی‎بخش رستمی به عنوان قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب شد و از زحمات عادل مصدقی که به مدت چهار ماه سرپرستی آن اداره‌کل را برعهده داشت، تشکر و قدردانی شد.
خرید 15 خط تلفن ماهواره‌ای برای مدیریت بحران گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان استان گلستان گفت: تعداد 15 خط تلفن ماهواره‌ای برای دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه استان خریداری شده است.
کرسی آزاداندیشی «جایگاه زن در اسلام» در گلستان برگزار شد کرسی آزاداندیشی «جایگاه حقوق زن در اسلام» در طرح ولایت دانشجویان استان گلستان در دانشگاه تربیت معلم گرگان برگزار شد.
کلید توسعه روابط عمومی تدبیر و فرهنگ‌سازی است مدیر عامل انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان گفت: کلید تغییر نگرش جامعه نسبت به روابط عمومی، بکارگیری تدبیر و فرهنگ‌سازی هدف محور است.
تجلیل کارکنان نمونه دستگا‎ه‎های قضایی گلستان در جشن بزرگ آفتاب عدابه مناسبت ولادت امام عصر (عج) و بزرگداشت هفته قوه قضائیه از کارکنان نمونه دستگاه‎‎های قضایی و سازمان‎های وابسته تجلیل و قدردانی شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد