گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزایش حقوق پس از مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 21فروردین ماه سال جاری برای افزایش مستمری کلیه مستمری بگیران تامین اجتماعی، این تصمیم دولت در هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به علت وجود مغایرت هایی با قوانین، با ایرادات مختلفی مواجه شده است که دولت نیز در پاسخ به این ابهامات تاکید کرده که این افزایش با توجه به اختیارات قانونی دولت به تصویب رسیده و نباید ابطال شود.
مشایی: شاید احمدی نژاد روزنامه راه بیاندازد اسفندیار رحیم‌مشایی در پاسخ به این سوال که بعد از پایان دولت به چه کاری مشغول خواهید شد، گفت: در این ارتباط برنامه خاصی ندارم و بیشتر فعالیت‌هایمان معطوف به کارهای مطالعاتی خواهد شد.
توزیع کتب‌ درسی از 15 شهریور رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قیمت کتب درسی امسال بین 10 تا 15 درصد افزایش یافته است گفت: کتاب‌ها براساس قیمت پشت جلد عرضه می‌شود.
قیمت سکه و دلار در بازار قیمت سکه طرح جدید امروز در بازار تهران با 3 هزار و 500 تومان کاهش به یک میلیون 83 هزار تومان رسید و نرخ هر دلار آمریکا نیز در بازار غیر رسمی 25 تومان افت کرد، تا به زیر 3 هزار و 300 تومان برسد.
تمام سهمیه‌های اعزام به عمره مفرده حذف شدرئیس سازمان حج و زیارت گفت: به علت مدیریت سازمان حج و زیارت، مازاد ثبت‌نام در حج ۹۲ وجود ندارد و تقریباً همه کسانی که تا به حال ثبت‌نام کرده‌اند اعزام خواهند شد و با تفاهماتی که صورت گرفته است سود سپرده حج اصلاح می‌شود.
مشایی از آینده احمدی نژاد گفت، وزیر اطلاعات از دیدار با روحانی امروز اعضای دولت بار دیگر مهمان خبرنگاران رسانه‌های جمعی بودند، مشایی از برنامه‌های آینده گفت و وزیر اطلاعات هم به دیدار خود با رئیس‌جمهور منتخب اشاره کرد.
تصاویر هوایی از طبیعت زیبای نوشهرتصاویر هوایی از طبیعت زیبای نوشهر
جدیدترین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز قیمت طلا در ایران از صبح امروز روند صعودی به خود گرفت.
کیاسر شهری زیبا و غریب برای گردشگرانکیاسر مازندران از پیشینه تاریخی بسیار زیادی برخوردار است ولی به خاطر محرومیت‌ و کم‌توجهی‌ها در ادوار گذشته و حال این شهر تاریخی مازندران همچنان از محرومیت رنج می‌برد.
لیگ فوتبال باشگاه‌های مازندران یک ماه تعطیل شدبا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های مازندران به مدت یک ماه تعطیل و این رقابت‌ها از 20 مرداد آغاز می‌شود.
آخرین یارانه نقدی دولت احمدی‌نژاد شنبه واریز می‌شود سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد: یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی تیرماه روز شنبه ساعت ۲۴ واریز و قابل برداشت می‌شود.
ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان تعیین شد با تصمیم هیئت دولت ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان تعیین شد.
جدول اوقات شرعی تهران و مراکز استان‌ها جدول اوقات شرعی تهران و مراکز استان‌ها
دیدار وزیر علوم با رئیس جمهور منتخب: روحانی نگاه عمیقی به دانشگاه داردوزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گزارشی از وضعیت آموزش عالی کشور ارائه کرد.
عارف: امیدوارم در دولت جدید شاهد خودسری‌ها نباشیمعارف: امیدوارم در دولت جدید شاهد خودسری‌ها نباشیم/ باید روند پروژه حذف رقیب متوقف شود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید پیگیر مطالبات مردم خواهد بود وی در عین حال تاکید می‌کند پیگیری مطالبات مردم به معنای سهم خواهی نیست.
قیمت دلار و طلا در بازار ارزش طلا در بازار تهران امروز دوشنبه نسبت به روز گذشته افزایش یافت.
خانه سینما بازگشایی می‌شود با انتشار فراخوان مجمع عمومی خانه سینما، مراحل بازگشایی خانه سینما وارد مرحله جدید شد.
سلحشور: دیگر صحبت‌هایم خریدار ندارد فرج‌الله سلحشور درباره‌ شایعه‌ بازداشت‌ شدن خود گفت: «دست دشمن در کار است.»
عارف: برای تشکیل حزب به جمع‌بندی نرسیده‌ایم محمدرضا عارف گفت: هنوز در مورد تشکیل حزب به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
باهنر: 13 مرداد مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخبنایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچگونه رابطه و رایزنی قانونی میان مجلس و دولت آینده وجود ندارد گفت: ارتباط قانونی میان دولت و مجلس از زمان تنفیض و تحلیف آغاز می شود و قبل از آن هر گونه تعاملی میان دولت و مجلس به صورت غیررسمی خواهد بود.
درخواست نماینده مجلس از صدا و سیما برای پخش ربنای شجریان یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از صدا وسیما درخواست کرد تا در ماه مبارک رمضان امسال ربنای شجریان از رسانه ملی پخش شود.
3 درخواست رئیس جمهور منتخب از رهبری رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: هدایت، حمایت و دعا، سه درخواست رئیس جمهور منتخب از مقام معظم رهبری بود.
چرا روحانی با آیت الله صانعی دیدار نکرد؟ خبر امتناع دکتر روحانی رئیس‌جمهور منتخب، از دیدار با آیت‌الله صانعی در سفر به قم که دیروز در یکی از روزنامه‌ها چاپ شد صحت ندارد.
نامه حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی به احمدی‌نژادحجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی در آستانه ماه مبارک رمضان و پایان کار دولت احمدی‌نژاد، نامه‌ای خطاب به وی نوشت.
اعزام دو هزارو۳۰۰مبلغ به پایگاه های طرح اوقات فراغت مازندران مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام دو هزار و ۳۰۰ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به مساجد و پایگاه های طرح اوقات فراغت مازندران خبرداد.
کاهش قیمت دلار و سکهامروز قیمت سکه با ۱۰ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۸۳ هزار تومان و دلار با ۳۵ تومان افت قیمت به ۳۲۹۰ تومان رسید.
رئیس جمهور: «احمدی‌نژاد» ثبت جهانی شد رئیس‌ جمهور در پایان مراسم ثبت جهانی کاخ گلستان خطاب به حضار اعلام کرد: "محمود احمدی‌نژاد به عنوان آخرین میراث فرهنگی ایرانیان ثبت جهانی شد".
جدول قیمت سکه و ارز در بازارجدول قیمت سکه و ارز در بازار
زیباکلام: هاشمی به نمازجمعه بازگردد یک میلیون نفر می‌آیند استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران معتقد است، اقبال مردم به هاشمی هر روز در حال افزایش است و این مساله نشان می‌دهد که آیت الله هاشمی به عنوان یکی از ارکان نظام تخریب شدنی نیست و ضروری است هرچه زودتر به تریبون نماز جمعه بازگردد.
چهارشنبه اول ماه رمضان است یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: امسال در آغاز ماه مبارک رمضان در کشور هیچگونه تردیدی نیست که غروب روز سه‌شنبه در کل کشور هلال ماه با دوربین‌های معمولی قابل رویت خواهد بود و روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان 1434 خواهد بود.
روستاهای مینودشت شناسنامه دار شدند فرماندار مینودشت گفت: تمام روستاهای این شهرستان شناسنامه دار شده و کتابچه ای از سوی حوزه عمرانی برای معرفی آنها تهیه شده است. به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، مصیب عنابستانی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح دفتر خبری صدا و سیما در مینودشت افزود: شاخص های اقتصادی، مذهبی، زیربنایی و مشکلات اصلی و پروژه های نیمه تمام در آن ذکر شده است.
دستگیری عاملان قتل مرد چوپان یکی از عاملان قتل مرد چوپان پس از دستگیری در بازداشتگاه خود را با شلوارش حلق آویز کرد.
2141 میلیارد تومان امسال برای بخش کشاورزی هزینه می‌شود عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: از 730 هزار میلیارد تومان اعتبار کشور، 2 هزار و 141 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی هزینه می‌شود.
نساجی مازندران 20 سال است که درجا می‌زند سرپرست باشگاه فوتبال نساجی مازندران گفت: سابقه نساجی مازندران از بعضی تیم‌های لیگ برتری بیشتر است اما آنها به لیگ برتر راه پیدا کردند ولی نساجی مازندران 20 سال است که درجا می‌زند.
برنامه ساعات کار ادارات مازندران در ماه رمضان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران برنامه ساعت کاری ادرات مازندران در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
سهم 72 درصدی خرید سهام در بورس مازندران مدیر بورس منطقه‌ای مازندرن گفت: 72 درصد از کل سهام مبادله شده این هفته بورس مازندران مربوط به خرید بود.
7 هزار شغل در سامانه مازندران ثبت شدمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تعهد مازندران برای ایجاد شغل در استان بیش از 80 هزار شغل است که تاکنون بیش از 7 هزار شغل در سامانه رصد ثبت شد.
استقبال از مدال‌آور بازی‌های آسیایی در مازندرانمسئولان و مردم قائمشهر صبح امروز از مدال‌آور بازی‌های آسیایی اردن در رشته بوکس استقبال کردند.
دفاتر 25 هیئت ورزشی در مازندران جابه‌جا می‌شوند نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران با اعلام اینکه 25 هیئت‌ ورزشی مازندران به دنبال دفتر جدید هستند، گفت: دفتر اداری هیئت فوتبال مازندران نیز تغییر مکان داد.
رئیس خانه مطبوعات ساری منصوب شد رضا برمکی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران طی حکمی مهدی روحی را به عنوان رئیس دفتر خانه مطبوعات شهرستان ساری منصوب کرد.
تمام اطلاعات موقوفات مازندران در سامانه جامع قرار گرفت مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: تمام اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع قرار گرفته که این مورد تأکید و تائید و رضایت مقام معظم رهبری بوده است.
قهرمانی کانوپولو بانوان مازندران در مسابقات کشور کانوپولو بانوان مازندران با حضور قایقرانان فریدونکناری در مسابقات قهرمانی کشور قهرمان شدند.
معرفی نفرات برتر تنیس منطقه سه کشور رئیس هیئت تنیس شهرستان بابلسر گفت: نفرات برتر تنیس منطقه سه کشور معرفی شدند.
تیراندازان برتر مازندران معرفی شدند مسابقه تیراندازی اهداف پروازی در شهرستان سیمرغ به یاد 150 شهید این شهرستان با معرفی رتبه‌های استانی به کار خود پایان داد.
برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در ساری مدیرعامل موسسه قرآنی نورالهدی پیشنهاد برگزاری محفل انسی با قرآن با حضور قاری بین‌المللی از کشور مصر را مطرح کرد.
راه‌اندازی سامانه جامع معاونت فرهنگی در دانشگاه آزاد دبیر منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه جامع معاونت فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
راهیابی 2 نمایش مازندرانی به جشنواره تئاتر مقاومت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: اکبر قهرمانی کارگردان فعال تئاتر استان مازندران از شهرستان آمل با دو نمایش در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت حضور دارد.
بزرگداشت روز خبرنگار در 2 شهر مازندرانمدیر خانه مطبوعات مازندران از برگزاری بزرگداشت روز خبرنگار در شهرهای ساری و چالوس خبر داد.
آمل قهرمان مازندران در ووشو شد رئیس سبک نان‌چوان ووشو در مازندران گفت: آمل در رقابت‌های ووشو سبک نان‌چوان قهرمانی مازندران توانست با کسب 11 مدال طلا قهرمان شود.
نائب رئیس هیئت جودو مازندران منصوب شد فاطمه حیدری به عنوان نائب رئیس هیئت جودو مازندران منصوب شد.
مخترع مازندرانی در راه نورنبرگاباذر خواجه‌انصاری نماینده مخترعان چالوس و نوشهر به نمایشگاه جهانی اختراعات نورنبرگ آلمان می‌رود.
اسکواش مازندران لیگ برتری شد رئیس هیئت اسکواش مازندران از حمایت شهرداری ساری از تیم اسکواش مازندران برای حضور در مسابقات لیگ برتر خبر داد.
تغییرات در اداره کل کار مازندران در روزهای پایانی دولت در روزهای پایانی دولت دهم، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل تغییر و معاون روابط کار اداره کل کار مازندران به عنوان سرپرست این اداره منصوب شد.
اجرای اردوی صحرایی یاوران ولایت در مازندران امشب اردوی صحرایی یاوران ولایت یک در مازندران از سوی لشکر عملیاتی 25 کربلا برگزار شد.
آمل قهرمان مسابقات کشتی بسیج مازندران شد مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان بسیج مازندران با برتری تیم آمل در سالن ورزشی شهدای بسیج سپاه کربلا مازندران به پایان رسید.
رقابت مدیران منطقه 3 دانشگاه آزاد در آزمون آئین‌نامه‌های آموزشی مدیران آموزشی منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون آئین‌نامه‌های آموزشی باهم رقابت کردند.
دانشجوی قائمشهری نایب قهرمان آسیا در مسابقات دوومیدانی هند شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: کیوان قنبرزاده دوومیدانی کار ملی‌پوش ایران نایب قهرمان مسابقات آسیایی در کشور هند شد.
کسب مدال برنز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا توسط بوکسور مازندرانی سرپرست هیئت بوکس مازندران از کسب مدال برنز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا توسط بوکسور مازندرانی که در کشور اردن برگزار شد، خبر داد.
جشنواره مدیریت مصرف انرژی در مازندران برگزار می‌شود در جلسه شورای روابط عمومی صنعت آب و برق استان عنوان شد که جشنواره مدیریت مصرف انرژی در مازندران برگزار می‌شود.
اعلام ویژه‌برنامه‌های شبکه تبرستان در ماه مبارک رمضان صدا و سیمای مرکز مازندران ویژه‌برنامه‌های خود در ماه رمضان را اعلام کرد.
آذین‌بندی کوهستان‌ها با شقایق‌های سرخ دشت تالشتالش دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالای و برخوردار از مواهب طبیعی و خدادادی است که زیبایی‌ آنها چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.
صومعه‌سرا عقب‌ماندگی 20 ساله دارد نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: برطرف شدن عقب‌ماندگی‌های 20 ساله صومعه‌سرا هدف اصلی تغییر و تحولات مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان است.
ایجاد 50 موسسه قرآنی در گیلان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ایجاد 50 موسسه قرآنی تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.
واحدهای راکد گیلان احیا می‌شوند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: واحدهای تولیدی راکد گیلان که دارای زیرساخت‌های لازم هستند دوباره احیا می‌شوند.
37 کشاورز برتر گیلانی تجلیل شدند 37 کشاورز برتر گیلانی در بخش‌های مختلف تولیدات گیاهی و دامی تجلیل شدند.
حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) گیلان مهر امسال افتتاح می‌شود نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت با پذیرش 500 طلبه مهر‌ماه امسال افتتاح می‌شود.
ثبت شش اختراع در گیلان استاندار گیلان از ثبت شش اختراع مخترعان این استان در یک سال گذشته خبر داد.
فعالیت 3 هزار مسجد گیلان در ماه مبارک رمضان مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت سه هزار مسجد این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
طرح‌های کشاورزی گیلان تسهیلات دریافت می‌کنند استاندار گیلان گفت: طرح‌های کشاورزی گیلان از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می‌کنند.
خبرنگاران گیلان کارت سیزدهمین دوره لیگ برتر را دریافت کنند رئیس هیئت فوتبال گیلان نحوه دریافت کارت رسانه‌ای خبرنگاران روزنامه‌های محلی و سراسری و خبرگزاری‌های استان در سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد.
حرف و حدیث‌های مزایده 2 بندر شمالی نحوه مزایده بنادر شمالی امیرآباد و انزلی این روزها اخبار داغ شرکت‌های خصوصی شده است.
ایجاد 41 هزار اشتغال در گیلان استاندار گیلان از ایجاد 41 هزار اشتغال به غیر از بخش مسکن در سال 92 در این استان خبر داد.
47 درصد جامعه روستایی گیلان کشاورز هستند رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: 47 درصد جامعه روستایی گیلان کشاورز هستند و سه ‌درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.
رقابت چهار جانبه کاراته در رشت برگزار می‌شود رقابت چهار جانبه کاراته با حضور تیم‌های ملی کاراته ایران و ماکوئو امروز در رشت برگزار می‌شود.
گیلان 63 هزار کارمند دارد معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه امسال اضافه‌کار و حق ماموریت کارکنان دولت طبق سال گذشته محاسبه می‌شود گفت: گیلان 63 هزار نفر کارمند دارد.
ناجی غریق 23 ساله انزلی پس از نجات 2 غریق جان سپرد رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان گفت: «روزبه فقیه فتحی» منجی غریق 23 ساله اهل بندرانزلی که برای نجات دو نفر در ساحل قوی انزلی رفته بود پس از نجات آنها ایست قلبی کرد و جان سپرد.
برگزاری همایش «تفنگداران و تکاوران در نبرد آینده» در گیلان فرمانده مرکز تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه از برگزاری همایش نظامی "تفنگداران و تکاوران در نبرد آینده" در گیلان خبر داد.
قبوض آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن گیلان تجمیع می‌شود رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: قبوض آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن گیلان با اجرای طرح ارائه خدمات الکترونیکی تجمیع می‌شود.
کارکنان دولت در گیلان یک ساعت دیرتر به اداره می‌روند معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان گفت: کارکنان دولت در گیلان صبح‌های ماه مبارک رمضان یک ساعت دیرتر به اداره می‌روند و بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر تعطیل می‌شوند.
احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان وجود دارد مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان به منظور جلوگیری از سقوط خودروها به دره و کشته شدن مسافران وجود دارد.
احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان وجود دارد مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان به منظور جلوگیری از سقوط خودروها به دره و کشته شدن مسافران وجود دارد.
پهلوانان کشتی گیله‌مردی گیلان و مازندران مصاف می‌دهند رئیس اداره ورزش و جوانان رشت گفت: رقابت‌های کشتی گیله‌مردی بین پهلوانان گیلان و مازندران «جام رمضان» به مدت 25 شب در خمام برگزار می‌شود.
کارخانه سیمان دیلمان تعطیل می‌شود معاون امور عمرانی استاندار گیلان گفت: کارخانه سیمان دیلمان در صورت بحرانی شدن وضعیت منطقه تعطیل می‌شود.
رقابت های کیک بوکسینگ قهرمانی گیلان پایان یافت رقابت های کیک بوکسینگ قهرمانی گیلان در سبک پی وان عصر روز دوشنبه با معرفی تیم ها و نفرات برتر پایان یافت.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان: افزایش جمعیت باید همراه با سلامت باشد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در سیاست های افزایش جمعیتی کشور ، حفظ کیفیت و سلامت جمعیت مهم است.
گیلان پیرترین استان کشور است مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: براساس آخرین سرشماری این استان پیرترین جمعیت استان های کشور را دارد.
یش از ۱۵ میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز دوشنبه بورس اوراق بهادار گیلان، ۱۵ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۹۷۳ سهم داد و ستد شد.
برنامه های رادیو گیلان ویژه ماه مبارک رمضان اعلام شد روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان برنامه های رادیو گیلان، ویژه ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
کارگاه دوره ای طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه های آزاد گیلانکارگاه دوره ای طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبگان دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد واحد فومن و شفت برگزار شد.
هلال احمر گیلان طرح جهاد رمضان را اجرا می کند مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از اجرای طرح جهاد رمضان از سوی این جمعیت خبر داد.
سبک زندگی اولویت خانه‎های فرهنگ دیجیتالمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پرداختن به سبک زندگی اسلامی یکی از اولویت‎های جدی خانه‎های فرهنگ دیجیتال استان است.
افتتاح متمرکز خانه‎های فرهنگ دیجیتال گلستان شش خانه فرهنگ دیجیتال گلستان در کانون فرهنگی هنری مسجد گلشن با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امامی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران به طور متمرکز افتتاح و به بهره‎برداری رسید.
خبرنگاران رسانه‎های مکتوب در گمنامی با وجود تلاش‎های گسترده و وسیع اصحاب رسانه و رسالت سنگین این قشر زحمتکش باز هم کم‎لطفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شامل حال خبرنگاران شد.
افتتاح اتاق خدمات پزشکی در مرکز فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس اتاق خدمات پزشکی در مرکز فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس برای نخستین بار در سطح مراکز فنی و حرفه‎ای استان گلستان افتتاح شد، کارآموزان می‎توانند به صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند.
استقبال اندک کارکنان دولت در گلستان از سبد کالای ماه مبارک رمضان تعدادی از کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به توزیع کالای ماه مبارک رمضان انتقاد کرده و خواستار تغییر رویکرد دولت در توزیع این ارزاق شدند.
سختگیری در ازدواج دلیل افزایش سن ازدواجمدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه سختگیری در ازدواج دلیل افزایش سن ازدواج است گفت: قبح طلاق در جامعه شکسته شده و جوانان به راحتی پس از به وجود آمدن کوچکترین مشکل در زندگی تصمیم به طلاق می‎گیرند.
تزریق گاز به 31 سایت مسکن مهر گلستان معاون امور بهره‎برداری شرکت گاز گلستان از تزریق گاز به 31 سایت مسکن مهر استان خبر داد.
ساعت کار ادارات گلستان در ماه مبارک رمضان تعیین شد مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان از تعیین و زمانبندی ساعت کار ادارات و دستگاه‎های اجرایی استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
راه‎اندازی گروه تولید محتوا در بسیج دانشجویی گلستان مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی گلستان از راه‎اندازی گروه مطالعاتی تولید محتوا برای نخستین بار در استان خبر داد.
هشت هزارگلستانی درآزمون های ادواری رشته های مهارتی شرکت کردند مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: ۸ هزار و ۳۹۹ نفر در دومین مرحله آزمون های کتبی تفاهمنامه، صنعت ساختمان و هماهنگ آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای استان به رقابت پرداختند.
استاندار گلستان: صدا و سیما مرزبان فکر و اندیشه مردم است استاندار گلستان گفت: صدا و سیما مرزبان فکری و اندیشه مردم است و در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی وظایف سنگین و مهمی دارد که باید به انجام برساند.
اثر دارویی و خوراکی گیاه آزی وش به نام دانشگاه کشاورزی گرگان ثبت شد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توانست در پژوهشی سه ساله، اثر دارویی و خوراکی گیاه آزی وش را به نام دانشگاه ثبت کند.
۷۰ هسته پژوهشی درکانون های فرهنگی وهنری مساجد گلستان فعال است مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان از فعالیت ۷۰ هسته پژوهشی در کانون های مساجد استان خبر داد.
آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کلاله برگزار شد گنبدکاووس - طی مراسمی، با حکم رئیس قوه قضائیه، احمدرضا فضیلت به سمت رئیس جدید دادگستری شهرستان کلاله منصوب و از خدمات محمود اسپانلو رئیس پیشین این اداره تقدیر به عمل آمد.
۲۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در گلستان صادر شد مدیرکل استاندارد گلستان گفت: ۲۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در سه ماه اول امسال صادر شد که عمده آن ها مربوط به صنایع غذایی بوده است.
۳۷ درصد از جمعیت استان گلستان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان گفت: هم اینک ۳۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، تحت پوشش تأمین اجتماعی بوده و از خدمات درمانی و بیمه ای این سازمان بهره مند هستند.
آیین معارفه و تودیع رؤسای دادگستری گنبدکاووس برگزار شد آیین معارفه و تودیع رؤسای جدید و قدیم دادگستری گنبدکاووس با حضور معاون قضایی رییس کل دادگستری گلستان و مسوولان این شهرستان برگزار شد.
نظام مهندسی ساختمان گلستان رتبه برتر کشوری را کسب کرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان رتبه برتر کشوری را در اجرای مقررات ملی ساختمان کسب کرد.
استخر سرپوشیده علی آبادکتول با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد استخر سرپوشیده المپیک شهرستان علی آبادکتول شنبه شب طی مراسمی با حضور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.
استان گلستان در حوزه ورزش دارای ۳۷۵قهرمانی ملی است استاندار گلستان گفت: در حوزه ورزش قهرمانان ملی گلستان قبل از سال ۱۳۸۴ حدود ۱۲۰ مدال کسب کرده بودند که این تعداد در آستانه پایان دولت دهم به ۳۷۵ مدال‌ ارتقاء پیدا کرده است.
آیا شهربازی گرگان پلمب می‏شود؟شهربازی گرگان البته یک معترض دیگر هم دارد و آن اداره‏ کل استاندارد استان گلستان است که طبق نظر کارشناسان این اداره‏ کل وسایل شهربازی استاندارد لازم را ندارند.
گلستان نایب قهرمان والیبال نوجوانان کشور در منطقه 4 شد رئیس هیئت والیبال استان گلستان از نایب قهرمانی تیم والیبال این استان در مسابقات والیبال نوجوانان کشور در منطقه چهار خبر داد.
23 هزار ازدواج و 2800 طلاق در گلستانرئیس مرکز بهداشت گلستان با ابراز نگرانی از آمار طلاق در این استان گفت: سال گذشته 23 هزار ازدواج در گلستان ثبت شد و حدود 2 هزار و 800 طلاق که بالغ بر 10 درصد را شامل می‎شود که این آمار تکان‎دهنده است.
تجلیل از 45 جوان نخبه گلستانی در جشنواره حضرت علی‎اکبر (ع) مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: در راستای کسب افتخارات ارزشمند جوانان نخبه و برتر گلستان در عرصه‎های مختلف کشوری و بین‌المللی 45 نفر از افتخارآفرینان این استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
3 انتصاب جدید در اداره کل راه و شهرسازی گلستان با ابلاغ حکمی از سوی علی‎بخش رستمی قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان سرپرستان مدیریت راهداری، مدیریت مسکن و ساختمان، مدیریت فنی و اجرایی در این اداره کل منصوب شدند.
جمعیت گلستان به بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر رسید مدیرکل ثبت‎احوال استان گلستان گفت: بر اساس آخرین برآوردها جمعیت استان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری یک میلیون و 822 هزار و 557 نفر بوده که 51 درصد آن ساکن نقاط شهری و 49 درصد ساکن روستاهای استان هستند.
دوره آموزشی امداد و نجات در گلستان برگزار شددر این دوره آموزشی مباحثی همچون احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی، آسیب‎های اسکلتی، مسمومیت‌ها، سوختگی و ترو ماها تدریس می‎شود.
جاذبه‌های گردشگری روستاهای گلستان بی‌نظیر استحسن نوروزی اظهار داشت: در نوروز سال‎جاری و در نخستین سال تشکیل رسمی کمیته گردشگری روستایی استان، علاوه بر استقرار کمپ‌های خدمات‌رسانی، جشنواره‌های فرهنگی متعددی برای آشنایی مسافران و گردشگران با سنت‌های این دیار برگزار شد که در ارزیابی مسئولان ستاد تسهیلات سفر استان بسیار مورد توجه قرار گرفت.
نظام مهندسی ساختمان گلستان رتبه برتر کشور شد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در پنجمین همایش سراسری مقررات ملی ساختمان توانست رتبه برتر اجرای مقررات ملی ساختمان را از آن خود کند.
شرایط بهداشتی تفرجگاه‌های گلستان باید افزایش یابد معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و آغاز فصل مسافرت‌ها برای پیشگیری از هر نوع آلودگی و بیماری، مسئولان شهرها باید، بهبود شرایط بهداشتی تفرجگاه‌ها را به جد در دستور کار خویش قرار دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد