گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

برگزیدگان جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات کشور معرفی شدند برگزیدگان جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات کشور در آستانه‌اشرفیه معرفی شدند.
علی ربیعی در ساری: مردم نقدینگی را به چرخه اقتصادی بیاورندوزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نقدیندگی در بین مردم افزایش یافته است، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم این پول‌ها را به چرخه اقتصادی بیاورند تا مقاومت در برابر تحریم‌ها 1000 واحد افزایش پیدا کند.
۴ استاندار جدید هفته آینده به دولت معرفی می‌شوند وزیر کشور گفت:‌ هفته آینده ۴ استاندار جدید به دولت معرفی می‌شوند.
ساختار جدید سازمانی وزارت کشور ابلاغ شد در پی انتخاب وزیر کشور دولت یازدهم، ساختار جدید وزارت کشور براساس رویکردهای دولت و برنامه‌های وزیر جدید به دولت پیشنهاد و پس ازتصویب درمراجع ذیربط با امضاء وزیرکشور و معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
توسعه گردشگری گنج عصر جدید در روستاهای مازندرانتوسعه صنعت گردشگری در کشور به ویژه در استان‌های شمالی کشور از دغدغه‌های جدی است که هراز چندگاهی در مازندران توسط مسئولان مطرح می‌شود و دغدغه توسعه گردشگری در مازندران در ایام عید و تابستان به اوج می‌رسد.
واگذاری تلفن اعتباری منازل در مازندران رئیس مخابرات ساری و میاندرود از واگذاری تلفن اعتباری منازل در مازندران خبر داد.
آیت‌الله مرعشی علاقه خاصی به ملامجدالدین ساری داشت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری گفت: ‌ایت‌الله مرعشی علاقه خاصی به ملامجدالدین ساری داشت.
خودنمایی زباله‌ها در سواحل شمالاکنون به سختی می‌توان قطعه پاکیزه‌ای از ساحل را پیدا کرد که بچه‌ها بتوانند بدون نگرانی از «خرده شیشه و انواع زباله‌های آلوده» بر شن‌های نرم و طلایی آن بدوند.
«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی شد دریابان علی شمخانی با حکم حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد.
کمک‌های ‌وزارت ‌ارشاد ‌به خبرنگاران ‌افزایش پیدا می‌کندوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ تقویت بخش‌های رفاهی مربوط به خبرنگاران در دستور کار وزارتخانه است.
هیچ کس نمی‌تواند ایران را از حق مسلم هسته‌ای خود محروم کندرئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از حقوق مسلم ملت ایران غنی‌سازی در خاک خودش است گفت: هیچ کس نمی‌تواند کشورمان را از حق مسلم خود محروم کند.
واکنش فرهاد دانشجو به خبر احتمال عزل وی رئیس دانشگاه آزاد در خصوص برخی اخبار مبنی بر احتمال عزل وی گفت: منطق این است که آقایان اینقدر عجله نداشته باشند تا با بلدوزر بخواهند مطالبه سیاسی خود را به یک فضای علمی تحمیل کنند.
اقدام ضدایرانی شرکت یاهو به دنبال تغییرات صورت گرفته در نحوه ایجاد ایمیل های یاهو از این پس امکان ایجاد پست الکترونیکی جدید این شرکت برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت.
هاشمی: در بیان مصلحت، تردید نمی‌کنم به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه ای با سایت شخصی خود درباره ابعاد بزرگترین پیروزی سیاسی تاریخ نظام جمهوری اسلامی در پایان 8 سال دفاع مقدس در بیان جایگاه و نقش بی بدیل "کشف مصلحت" و عمل به آن در همین ارتباط تاکید کرد
ظریف شش معاونش را تغییر داد مراسم تودیع و معارفه قائم مقام و معاونان سابق و جدید محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) در تالار آیینه این وزارتخانه برگزار شد.
انتصاب جدید درنهاد ریاست جمهوری به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حکمی اسماعیل سماوی را به سرپرستی گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری منصوب کرد. متن این حکم به شرح زیر است:
ادعای ضدایرانی دبیرکل اتحادیه عرب دبیرکل اتحادیه عرب مدعی حضور ایران در سوریه شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد رییس‌جمهوری اسلامی ایران در حکمی حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی را به سمت «معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران » منصوب کرد.
محسنی گزینه ریاست سازمان محیط زیست سه گزینه اصلی ریاست سازمان محیط زیست، برنامه کاری خود را به روحانی ارائه داده‌اند و قرار است تا چند روز آینده، یکی از این سه‌گزینه مسئولیت حفاظت از محیط زیست کشورمان را بر عهده بگیرد.
عضویت برگزیدگان کنکور مازندران در بنیاد نخبگان رئیس بنیاد نخبگان مازندران از عضویت برگزیدگان کنکور مازندران در بنیاد نخبگان و پرداخت مقرری ماهانه 150 تا 1.5 میلیون تومانی به نخبگان خبر داد.
رامسر میزبان شهدای گمناممراسم استقبال از دو شهید گمنام با حضور جمعی از مردم شهیدپرور رامسر باشکوه خاصی برگزار شد.
نتایج مسابقات شطرنج دانشجویان دانشگاه آزاد نتایج مسابقات قهرمانی شطرنج دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی کشور اعلام شد.
انتقال 16 میلیاردی به دانشگاه احمدی‌نژاد غیرقانونی بودرئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: انتقال 16 میلیارد تومان به دانشگاه احمدی‌نژاد غیرقانونی بود.
یاهو ثبت ایمیل برای کاربران ایرانی را مسدود کرد شرکت یاهو امکان ثبت ای‌میل را برای کاربران ایرانی مسدود کرد.
مظاهری: به احمدی‌نژاد هشدار داده شده بود طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی عصر دیروز در بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی در میزگردی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و روسای سابق این بانک با بیان اینکه 8 سال تاسف آور در نظام اقتصادی کشور را شاهد بودیم و نیاز به بازسازی دارد، گفت: یک بحث این است که ما تجارب خود را در اختیار دولت قرار دهیم.
دولت تدبیر به لحاظ تخصص از دولت اصلاحات قوی تر است حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره)، در سفری یک روزه به گیلان با جمعی از اصلاح طلبان استان دیدار و گفت و گو کرد.
محسن هاشمی بهترین برنامه را برای اداره شهر تهران دارد الهه راستگو عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با حضور در نوید صبح گفت: برنامه محسن هاشمی برای اداره شهر تهران کافی و مناسب است.
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد فهرست نهایی 70 هزار پذیرفته شده آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد.
واریز یارانه نفتی به حساب مردم زنگنه وزیر نفت در برنامه تلویزیونی از افزایش ظرفیت تولید نفت به ۴.۵ میلیون بشکه در روز خبر داد.
ایران با آمادگی دفاعی کامل هر شلیکی را رصد می کند فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ، از آمادگی دفاعی کامل و توانمندی رویارویی جمهوری اسلامی ایران با هر گونه تجاوز خبر داد و گفت: هرگونه شلیکی را رصد می کنیم.
مرکز درمانی حضرت ابوالفضل(ع) ساری افتتاح شد مرکز بهداشتی درمانی حضرت ابوالفضل(ع) ساری با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز استان مازندران به بهره‌برداری رسید.
جمع‌آوری 3 هزار رشته دام صیادی غیرمجاز در مازندران فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران از جمع‌آوری بیش از 2 هزار و 947 رشته دام‌های صیادی غیرمجاز در آب‌های ساحلی استان در مرداد امسال خبر داد.
صادرات 16 هزار اصله گیاهان زینتی مازندرانمدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات بیش از 16 هزار و 558 اصله گل و گیاهان زینتی و یک هزار و 907 تن انواع محصولات کشاورزی از طریق مراکز قرنطینه این مدیریت در مرداد ماه امسال به خارج از کشور خبر داد.
کلینیک بیماران سرطانی مازندران راه‌اندازی شد رئیس و موسس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل گفت: کلینیک بیماران سرطانی به نام مرحوم آرین در آمل راه‌اندازی شده است.
31 تعاونی برتر مازندران تجلیل شدند 31 تعاونی برتر مازندران با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مورد تجلیل قرار گرفتند.
دوشنبه زمان آغاز فعالیت استاندار جدید مازندران استاندار مازندران گفت: فعالیت جدید ربیع فلاح از دوشنبه در مازندران آغاز می‌شود.
مازندران نیاز به تامین زیرساخت‌های گردشگری دارد استاندار مازندران با بیان این‌که مازندران نیاز به تامین زیرساخت های گردشگری دارد، گفت: نباید روستاها از داشتن جاده و آب آشامیدنی سالم محروم باشند.
برپایی همزمان جشنواره ملی کودک و خبرگزاری‌های مازندران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: همزمان با یازدهمین جشنواره ملی کودک و نوجوانان از سوم تا هشتم اسفند نمایشگاه مطبوعات در مرکز استان نیز برپا می‌شود.
قهرمان رقابت‌های کنگ‌فو مازندران مشخص شد کونگ‌فوکاران آملی در رقابت‌های قهرمانی کنگ‌فو مازندران که به منظور انتخاب تیم استان برای اعزام به مسابقات کشوری برگزار شد سکوی نخست را از آن خود کردند.
ضرورت ساماندهی شرایط اقتصادی برای اشتغال پایدار استاندار مازندران اظهار داشت: شرایط اقتصادی صنعتی، کشاورزی و گردشگری باید سامانه مناسب‌تری بیاید، تا بتوانیم اشتغال پایدار را در این عرصه داشته باشیم.
رونمایی از کتاب «خلوت» شهدای بهداری مازندران در یادواره سرداران و 190 شهید بهداری سپاه کربلای مازندران از کتاب «خلوت» شهدای بهداری مازندران رونمایی شد.
بیمارستان سپاه مازندران سال 93 بهره برداری می‌شود معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران گفت: پروژه بیمارستان سپاه مازندران در سال 91 کلنگ زنی شد که با 70 درصد پیشرفت در سال 93 قابل بهره برداری می‌شود.
بهداد سلیمی سفیر طلایی بهزیستی شد رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه قهرمانان ملی، سفیران طلایی در کنار بهزیستی برای کمک به محرومان جامعه می‌شوند، گفت: بهداد سلیمی سفیر طلایی بهزیستی شد.
راه‌اندازی مرکز آموزش نیروی انسانی مراکز غیردولتی در مازندرانمدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای نخستین بار در کشور مرکز آموزش نیروی انسانی مدارس و مراکز آموزش غیردولتی در مازندران راه‌اندازی شد.
سرویس مدارس شهرستان ساری ساماندهی شد رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری گفت: سرویس مدارس شهرستان ساری ساماندهی شد.
حضور سفیر آفریقای جنوبی در اتاق بازرگانی مازندرانسفیر آفریقای جنوبی در ایران در راس یک هیئتی کاری به مازندران سفر کرد.
رای منفی به استعفای یک عضو شورای شهر رامسر اعضای دوره چهارم شورای شهر رامسر با استعفای یک عضو شورای شهر رامسر مخالفت کرده و خواستار تداوم حضور و همکاری وی با شورای شهر رامسر شدند.
سهم 80 درصدی بندر امیرآباد در صادرات مازندران مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از سهم 80 درصدی این بندر در صادرات مازندران خبر داد.
حضور سفیر آفریقای جنوبی در استانداری مازندرانحضور سفیر آفریقای جنوبی در استانداری مازندران از سوژه‌های رسانه‌های مازندران در دو روز اخیر بوده است.
رونمایی از ضریح جدید ملامجدالدین ساریظهر امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان مازندرن با حضور مسئولان استان مازندران از ضریح ملامجدالدین ساری رونمایی شد.
آماده ساخت مستند امامزادگان مازندران هستیم مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران گفت: صدا و سیمای استان مازندران آماده ساخت فیلم مستند از امامزادگان استان مازندران است.
طرح‌های پژوهشی دانشگاه آزاد آمل کاربردی می‌شود معاون پژوهش و فناوری واحد آیت‌الله آملی گفت: طرح‌های پژوهشی دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی آمل کاربردی می‌شود.
وزیر کار وارد مازندران شدعلی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دقایقی قبل وارد مازندران شد.
برگزاری اردوی موفق تیم فوتبال صنعت ساری در تهران مدیرعامل تیم فوتبال صنعت ساری اردوی یک هفته‌ای بازیکنان صنعت ساری را در تهران مفید دانست و گفن: شرایط بدنی بازیکنان صنعت ساری در حال حاضر ایده‌ال است.
مازندران رتبه نخست تب شالیزار کشور را دارد قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران رتبه نخست کشور در زمینه ابتلا به بیماری تب شالیزار را دارد.
تبعیض بین خبرنگاران با خبرنگار صدا و سیما در جلسه وزیر کار نمایندگان رسانه‌های گروهی در حالی به جلسه وزیر کار بر اساس اعلام اداره کل تعاون مازندران دعوت نشدند که خبرنگار صدا و سیمای مرکز مازندران برای پوشش رسانه‌ای این نشست دعوت شده بود.
مازندران میزبان همایش ملی مدیریت بازرگانی شد رئیس دانشگاه پیام نور مازندران از میزبانی دانشگاه پیام نور مازندران برای برگزاری همایش ملی مدیریت بازرگانی کشور خبر داد.
گلایه‌های بهداد سلیمی از حسین رضازاده قویترین مرد جهان گفت: رضازاده به راحتی می‌توانست مشکلات بین وزنه‌برداران و سرمربی تیم ملی را برطرف کند اما این کار را نکرد.
بازگشایی نمادین مدارس ساری در 23 شهریور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری از بازگشایی نمادین 23 شهریور در مدارس شهری ساری خبر داد.
رئیس جدید دادگستری سوادکوه معرفی شد احمد محمدی‌تازه‌آبادی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان سوادکوه معرفی شد.
نمایشگاه بین‌المللی ویترین اقتصادی گیلان احداث نمایشگاه دایمی و بین‌المللی یکی از نیازهای اساسی و ویترین اقتصادی گیلان است که می‌تواند با همت مسئولان و بخش‌خصوصی تحقق یابد.
گزینه غیربومی استانداری گیلان پذیرفتنی نیست نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر گزینه استانداری گیلان فردی غیربومی و تحمیل شده باشد پذیرفتنی نیست.
اختصاص 15 هکتار زمین به نمایشگاه بین‌المللی گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختصاص 15 هکتار زمین برای احداث نمایشگاه بین‌المللی استان در منطقه جیرده رشت خبر داد.
حکیمی پست استانداری گیلان را نپذیرفت حکیمی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تصدی استانداری گیلان از طرف وزارت کشور را رد کرد.
گزارش تصویری طبیعت زیبای گیلان گزارش تصویری طبیعت زیبای گیلان
احداث سایت ملل در موزه میراث روستایی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از احداث سایت ملل در موزه میراث روستایی این استان خبر داد و گفت: در سایت ملل معماری تمام ملت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.
شورای جدید شهر رشت از شورای سوم درس بگیرد فرماندار رشت گفت: عملکرد شورای سوم شهر رشت تجربه و درسی برای شورای جدید این شهر است.
نمایشگاه عکس ضریح مهربانی در رشت برپا شد نمایشگاه عکس «ضریح مهربانی» به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در خواهر امام رضا (ع) رشت برپا شد.
اقامت روزانه یک میلیون گردشگر در گیلان استاندار گیلان از اقامت روزانه یک میلیون نفر گردشگر در تعطیلات اخیر در این استان خبر داد.
دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گیلان راه‌اندازی شد دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با حضور معاون دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رشت راه‌اندازی و مدیر آن معرفی شد.
طنین نوای شور و نشاط معنوی رضوی در گیلان طنین نوای شور و نشاط معنوی رضوی با حضور خادمان حرم ثامن‌الحجج (ع) در سرزمین بارانی گیلان دل‌ها را به طرف کعبه آمال آرزوها کشاند.
کمبود نقدینگی فصل مشترک واحدهای اقتصادی گیلان است
دانشکده فنی‌ ـ مهندسی صومعه‌سرا دانشگاه صنعتی می‌شود رئیس دانشکده فنی‌‌ ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا از تبدیل این دانشکده به دانشگاه صنعتی خبر داد.
گیلان 3100 تعاونی فعال دارد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ایجاد 548 تعاونی جدید در این استان خبر داد و گفت: گیلان 3 هزار و 100 تعاونی فعال دارد.
کاراته‌کاهای گیلانی در لیگ جهانی ترکیه خوش درخشیدند کاراته‌کاهای گیلانی تیم ملی کشورمان در مسابقات لیگ جهانی ترکیه به دو مدال نقره و برنز دست یافتند.
پردیس گیلان ظرفیت پذیرش 3 هزار دانشجو را دارد سرپرست پردیس خواهران بنت‌الهدی صدر گیلان گفت: پردیس خواهران بنت‌الهدی صدر گیلان ظرفیت اسکان 600 نفر در خوابگاه و تحصیل بیش از 3 هزار دانشجو در هفته را دارد.
فعالیت کمیته اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان برجسته است معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر حمایت از کمیته اطلاع‌رسانی دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: فعالیت کمیته اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان برجسته است.
افزایش 60 درصدی صادرات کالا از گیلان ناظر گمرکات گیلان از افزایش 60 درصدی وزنی صادرات کالا از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.
مولایی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گیلان شد افشین مولایی سرپرست جدید ورزش و جوانان گیلان شد.
اشتغال‌زایی تعاونی‌ها برای 50 هزار نفر در گیلان مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اشتغال‌زایی بالغ بر 50 هزار نفر در قالب تشکیل تعاونی‌ها تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.
رقابت 300 هزار دانشگاهی در مسابقات قرآن و عترت کشور معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از رقابت 300 هزار نفر دانشگاهی در مسابقات قرآن و عترت کشور در سال جاری خبر داد.
تعاونی مسکن مهر صومعه‌سرا رتبه نخست کشور را کسب کرد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه‌سرا گفت: شرکت تعاونی مسکن مهر صومعه‌سرا به دلیل پیشتازی در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
تصویب برگزاری همایش تبیین ابعاد شخصیتی نظامی‌گنجوی در گیلان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصویب برگزاری همایش تبیین ابعاد شخصیتی و معرفتی نظامی‌گنجوی در گیلان خبر داد.
اعتبارات عمرانی گیلان با اصلاح بودجه تغییر نمی‌کند معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: اعتبارات تملک‌دارایی‌های گیلان با اصلاح بودجه در مجلس تغییر نمی‌کند.
جلسات شورای شهر رشت غیر علنی برگزار می‌شود جلسات شورای شهر رشت بدون حضور خبرنگاران و غیر‌علنی برگزار می‌شود.
نسخه‌های قدیمی تعزیه در گیلان احیا می‌شود مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از احیای نسخه‌های قدیمی تعزیه در این سازمان خبر داد.
رئیس اداره راه و شهرسازی لنگرود شهردار املش شد حسن پورقربان رئیس اداره راه و شهرسازی لنگرود، با پنج رأی قاطع اعضای شورای اسلامی شهر املش شهردار این شهر شد.
اختتامیه جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در مطبوعات برگزار می‌شود دبیر جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات کشور از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره همراه با معرفی برگزیدگان در گیلان خبر داد.
حضور 30 هزار کلاس اولی در جشن شکوفه‌های گیلانمدیر کل آموزش و پرورش گیلان از ورود حدود 30 هزار دانش‌آموز کلاس اولی به مدارس این استان در مهر امسال خبر داد.
حضور تجار آفریقای جنوبی در گیلان سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: به‌زودی گروهی از هیئت تجار آفریقای جنوبی برای افزایش تعاملات به گیلان سفر می‌کنند.
11 اورژانس اجتماعی در گلستان فعال می‎شوند مدیرکل بهزیستی گلستان از فعالیت 11 اورژانس اجتماعی در سطح استان خبر داد.
پایگاه چند منظوره مدیریت بحران گلستان نیازمند توسعه است مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: پایگاه‎های چند منظوره مدیریت بحران در استان نیازمند توسعه است.
امامزاده عبدالله (ع) گرگان گلباران شد به مناسبت «روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان» ضریح امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان با حضور مسئولان استانی غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.
صادقلو، جانفشان و سبطی گزینه‎های نهایی شهرداری گرگان سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان صادقلو، جانفشان و سبطی را به عنوان سه گزینه نهایی برای انتخاب شهردار معرفی کرد.
دومین جلسه کلاس‎های‎ آموزشی برای خبرنگاران گلستان برگزار می‎شود رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان گفت: دومین جلسه دوره‎های جدید کلاس‎های‎ آموزشی برای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان عصر چهارشنبه برگزار می‎شود.
نمدهای گلستان بی‌نظیر است معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نمدهای استان گلستان در ایران بی‌نظیر است.
جزئیات جلسه نمایندگان گلستان با وزیر کشور برای انتخاب استاندار نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان گلستان در مجلس با وزیر کشور برای انتخاب استاندار آینده گلستان و بررسی موضوعات استانی خبر داد.
شهردار گرگان تا سه‎شنبه مشخص می‎شود رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در تلاشیم بررسی گزینه‎های شهرداری گرگان تا روز سه‎شنبه به اتمام برسد و سکاندار شهرداری گرگان زمام امور را به دست بگیرد.
بیش از 1600 نفر در گلستان دچار حادثه شده‎اند مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: در پنج ماه اول سال‌جاری یک‌هزار و 616 نفر در این استان دچار حوادث تصادفی و غیرتصادفی شده‎اند.
40 درصد خطوط انتقال آب گلستان نیاز به بازسازی دارد سرپرست آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: بیش از 40 درصد شبکه‎های توزیع و خطوط انتقال آب نیاز به بازسازی دارد.
گلستان رتبه چهارم پرورش ماهیان گرم آبی کشور را دارد مدیرکل شیلات گلستان گفت: استان گلستان در زمینه پرورش ماهیان گرم آبی در جایگاه مقام چهارم قرار دارد.
ویزیت رایگان مزاج‎شناسی و طب‎الرضا در گلستان دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان از ویزیت رایگان مزاج‎شناسی و طب‎الرضا در گرگان خبر داد و گفت: همزمان با ولادت امام رضا (ع) مردم شهرهای مختلف استان از ویزیت رایگان طب‎الرضا برخوردار می‎شوند.
احداث موزه طبیعت در نهارخوران گرگان سرپرست شهرداری گرگان از ساخت موزه طبیعت در نهارخوران گرگان خبر داد.
برترین‎های پنجمین جشنواره پویانمایی رضوی معرفی شدند برترین‎های پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی با حضور مسئولان استان گلستان در گرگان معرفی شدند.
آغاز به کار نمایشگاه فروش پاییزه در مرکز گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از آغاز به کار نمایشگاه فروش پاییزه در 19 تا 28 شهریور در گرگان خبر داد.
خرید بیش از 206 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گلستان مدیر تعاون روستایی گلستان از خرید بیش از 206 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در سال گذشته خبر داد.
پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی در گلستان به کار خود پایان داد پنجمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی با معرفی برترین‎های حوزه انیمیشن در گلستان به کار خود پایان داد.
افتتاح نمایشگاه توانمندی‎های بخش تعاون گلستانبه مناسبت هفته تعاون نمایشگاه توانمندی‎های بخش تعاون استان گلستان شامگاه چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان افتتاح شد.
ثبت‎نام متسابقین قرآنی در مرکز گلستان از مرز 4000 نفر گذشت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان از استقبال تعداد متسابقین قرآنی در سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار ثبت‎نام متسابقین قرآنی از مرز 4000 نفر گذشت.
اختلاف 2 ارگان دولتی مانع ساخت زائرسرا در گلستان شدمجوز ساخت زائرسرای امامزاده عبدالله شهرستان گرگان و اختلافات بین دو ارگان دولتی سبب شده تا این پروژه همچنان متوقف بماند.
گیلان میزبان اردوی تیم ملی تکواندو رئیس هیئت تکواندو گیلان مهم‌ترین دغدغه این هیئت را مالی عنوان کرد و گفت: تیم‌های تکواندو گیلان با هزینه‌های شخصی به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.
16 شهریور آغاز برنامه‎های دهه کرامت در مرکز گلستان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از آغاز ویژه برنامه‎های دهه کرامت از 16 شهریور لغایت 26 شهریورماه در مرکز گلستان خبر داد.
اداره ورزش و جوانان گلستان دو و میدانی را نابود کرده است دبیر هیئت دو و میدانی گلستان با بیان اینکه ورزش و جوانان گلستان دو و میدانی را نابود کرده است، گفت: ورزش دو و میدانی ورزش در استان گلستان غریب واقع شده است.
40 اثر به دبیرخانه جشنواره پویانمایی ارسال شده است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: استان گلستان میزبان دائمی جشنواره پویانمایی رضوی است که سال جاری نیز از سراسر کشور بالغ بر 40 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
فعالیت بیش از 240 تعاونی و تشکل کشاورزی در گلستان مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان از فعالیت بیش از 240 تعاونی و تشکل کشاورزی در سطح استان خبر داد.
تالار «نگاه» گرگان بهترین مدل تئاتر شهر در کشور است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تالار تئاتر شهر گرگان که تالار «نگاه» نام دارد به عنوان کاملترین و بهترین مدل تالار تئاتر شهر در کشور است.
پروژه‎های عمرانی شهر گرگان نیازمند توجه بیشتر است رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: پروژه‎های عمرانی شهر گرگان نیازمند توجه بیشتر است.
فعالیت 40 هزار و 580 واحد قالیبافی در گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از فعالیت 40 هزار و 583 واحد قالیبافی در استان خبر داد و گفت: با شناسایی واحدهای فاقد پروانه این عدد را به 44 هزار واحد خواهیم رساند.
گلستان حائز رتبه هفتم کشوری در جذب سرمایه‎گذار خارجی است رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: گلستان در سال گذشته با جذب رقمی بالغ بر 55 میلیون و 461 هزار دلار سرمایه خارجی در رتبه هفتم کشور در «جذب سرمایه خارجی» قرار گرفت.
اجرای 233 طرح تحقیقاتی در گلستان سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از اجرای 233 طرح تحقیقاتی در هشت بخش مختلف طی سال گذشته در سطح استان خبر داد.

اخبار جدید ایران و شمال

اعلام زمان نام نویسی پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد زمان نام نویسی پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته اعلام شد.
مشمولان غایب شرایط ادامه تحصیل ندارند معاون تحصیلی سازمان وظیفه عمومی گیلان گفت: مشمولانی که برگ اعزام دارند اما خود را در موعد مقرر معرفی نکرده‌اند غایب محسوب شده و شرایط ادامه تحصیل ندارند.
دو تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی جمعی از مربیان پیش دبستانی و معلمان شرکتی و همچنین جمعی از خانواده‌های محکومین به اعدام در مورد قاچاق مواد مخدر در مقابل مجلس تجمع کردند.
معاون وزیر دفاع منصوب شد سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی حکمی رضا طلایی‌نیک را به عنوان معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع منصوب کرد.
لغو حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه مدرس حضور محمود احمدی‌نژاد در نشست سالانه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه مدرس در حال برگزاری است، لغو شد.
گزینه نهایی تصدی ریاست دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست عصر امروز خود به بررسی 5گزینه‌ پیشنهادی کارگروه بررسی سوابق و برنامه‌های داوطلبان ریاست دیوان محاسبات پرداخت و نهایتا امین حسین رحیمی را به عنوان گزینه نهایی کمیسیون برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب و وی را به صحن علنی معرفی خواهد کرد.
اعلام زمان اجرای فاز دوم هدفمندی بعد از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و اشکالاتی که مجلس به نحوه اجرای این قانون در دولت احمدی نژاد گرفت تلاش دولت دهم درماه‌های پایانی عمر خود برای اجرای فاز دوم این قانون بی نتیجه ماند و مجلس با ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مخالفت کرد.
زمان اعزام زائران حج تمتع اعلام شد معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انجام نخستین پرواز حج تمتع امسال از 23 شهریور، گفت: 64 هزار زائر خانه خدا در قالب 499 کاروان اعزام می‌شود، جوان‌ترین زائر تمتع امسال 4 ساله و مسن‌ترین 94 ساله است.
دیدار رئیس تشخیص مصلحت نظام با آیت الله طبرسیرئیس تشخیص مصلحت نظام که برای مراسم سالگرد حضرت آیت الله صالحی مازندرانی به استان مازندران شهرستان شیرگاه سفر کرده بود با آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و نماینده خبرگان رهبری در دفتر معظم له دیدار و گفتگو کرد.
میرولد معاون سیاسی وزیر کشور شد سیدکاظم میرولد به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب شد.
روایت ترکان از پشت‌پرده انتقال دولت به روحانی مهندس اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس جمهور، در گفتگویی با شماره 111 مجله همشهری ماه در پاسخ به سوالی، سخنانی در خصوص پشت صحنه روزهای انتقال دولت از احمدی نژاد به روحانی روایت کرده است که قابل تامل است. در ادامه گزیده‌ای از اظهارات ترکان را می‌خوانیم:
مخالفت 12 کشور عضو ناتو با حمله آمریکا یک منبع آگاه در بروکسل اعلام کرد: 12 کشور عضو ناتو اعلام کردند که با تمامی اشکال مشارکت در عملیات نظامی علیه سوریه به شکل خودسرانه و بدون موافقت شورای امنیت مخالفند.
جان کری: اگر به سوریه حمله نکنیم، ایران جسور می شود!/جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که عدم اقدام نظامی علیه سوریه، ایران و حزب الله را جسور و تقویت می کند.
محسن هاشمی کاندیدای نهایی اصلاح طلبان برای شهرداری است احمدمسجدجامعی، گفت: اصلاح طلبان عضو شورای شهر در دور چهارم پس از بررسی کارنامه 24 نفرکاندیدای شهرداری تهران به شش نامزد نهایی رسیدند که در نشست هایی با بررسی برنامه نامزدهای مختلف، نهایتا به این نتیجه رسیدند که در این میان محسن هاشمی جامع ترین برنامه را در میان نامزدهای مختلف دارد.
باهنر: اوایل مهرماه سه وزیر معرفی می‌شوند نایب رئیس دوم مجلس از احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در اوایل مهرماه، به مجلس خبر داد.
نوبخت: قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه مقاومت اقتصادی استراتژی مقابله با دشمن است،گفت: در قانون بودجه افزایش ۳۸ درصدی قیمت سوخت به دولت اعلام شد ولی دولت تصمیم گرفت ریالی بر قیمت سوخت اضافه نکند تا فشار اقتصادی بر مردم تحمیل نشود.
نامه حامیان "نیاز آذری "به هاشمی رفسنجانی هر چند ایشان با تواضع و خلوص برگرفته از آموزه های دینی و اخلاقی کار در دانشگاه را بر منصب استانداری ترجیح داده است اما شرایط استان به گونه ای است که به مدیریت توانمند ایشان نیاز مبرم دارد
نتایج نهایی کنکور دکتریرئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی دومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری تا روز سه شنبه 12 شهریور ماه خبر داد.
سیاست‌زدگی خطر جدی در آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی، خطر جدی و جبران‌ناپذیر برای مسیر پرفراز و نشیب آموزش و پرورش محسوب می‌شود.
هشت نکته در مورد حمله احتمالی آمریکا به سوریه نکته اول: اینکه هیئت سازمان ملل ممکن است اسنفاده ازسلاح شیمیایی راتائید کند اما قادر نباشد که بکارگیرنده را تعیین کند که آیا شورشیان سوریه و یا دولت سوریه بوده اند. حتی اگر هیئت سازمان ملل دولت سوریه را مسئول بکارگیری سلاحهای شیمیائی تعین کند، این نتیجه گیری از سوی بخشی از جامعه جهانی مورد تردید خواهد بود و لذا ممکن است که اجماع جهانی وجود نداشته باشد.
بازگشت فضای هیجانی به بازار ارز و طلا افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و احتمال بروز درگیری در منطقه، تاثیر افزایشی در بازارهای مالی پدید آورد و بیش از هر چیز قیمت طلا و نفت را در بازارهای جهانی افزایش داد. در بازار داخلی نیز تحت تاثیر روند مناقشه‌های بین‌المللی در خاورمیانه و تهدید کشورهای غربی مبنی بر مداخله نظامی در سوریه، قیمت دلار به نوسان افزایشی افتاد و به 3 هزار و 270 تومان رسید.
هاشمی: برخی نمی‌خواهند عصر امام(ره) تکرار شود رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمله مقام معظم رهبری در صبح روز انتخابات، مبنی بر اینکه رای مردم حق ‌الناس است، جمله‌ای استراتژیک و ماندنی است که باید حفظ شود.
حذف 4500 سهمیه حج در نهاد ریاست جمهوری مهر: رئیس سابق سازمان حج و زیارت از حذف سهمیه حج در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: به دلیل دوگانگی مدیریتی در سازمان حج و بعثه، پیشنهاد تبدیل سازمان حج به معاونتی زیر نظر بعثه را مطرح کردم اما مورد قبول واقع نشد.
وزیر سابق آموزش و پرورش: تنها 2 درصد انتقادات را می پذیرم وزیر سابق آموزش و پرروش با بیان اینکه تنها 2 درصد از نقدها به عملکرد خود را می‌پذیریم، گفت: کیفیت گچ کلاس نمونه‌ای از نقد به اجرای نظام 3-3-6 بود.
نتایج کنکور کارشناسی ارشد اعلام شدمشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار اسامی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال 92 خبر داد و گفت: اسامی این پذیرفته شدگان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
قیمت دلار و طلا در بازار بهای طلا در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت.
مطهری: دانشگاه احمدی‌نژاد مصداق "مسجد ضرار" خواهد شدیک نماینده مجلس درباره دانشگاه احمدی نژاد گفت: «این دانشگاه، دانشگاهی با تفکرات التقاطی و مخلوطی از اسلام و غیراسلام خواهد بود و این به صلاح کشور نیست و به نظر من شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این مصوبه را مورد تجدیدنظر قرار دهد. در این دانشگاه علاوه بر تز مکتب ایران، اندیشه های دیگر آقای مشائی مانند وحدت ادیان و اصالت انسان و غیره ترویج خواهد شد.»
بی توجهی احمدی نژاد به حکم رهبری ادامه خواهد داشت؟ غیبت احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر حاشیه‌های رییس دولت‌های نهم و دهم است. بعد از تنفیذ رییس‌جمهور دولت یازدهم، محمود احمدی‌نژاد با حکمی از سوی رهبری به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد اما تاکنون وی حاضر نشده در مجمعی حضور داشته باشد که ریاست آن را آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بر عهده دارد.
جزئیات تازه از خروج هدایای رییس جمهور از موزه ریاست جمهوری سرانجام در نیمه شب جمعه یازدهم مرداد ماه از ساعت یازده شب تا دو و سی دقیقه بامداد شنبه دوازدهم مردادماه 2283 قلم هدیه رییس جمهور که همگی دارای برچسب اموال نهاد ریاست جمهوری بود و اطلاعات آن در سیستم اموال موزه هدایا ثبت و ضبط شده است، در 4 کامیون جاسازی و با 5 ماشین زرهی اسکورت شد و به ساختمان لادن در میدان ونک منتقل گردید .
افزایش حقوق کارمندان دولت رئیس کارگروه اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: براساس مصوبات این کارگروه ما به دولت اجازه دادیم که براساس نرخ تورم بانک مرکزی از 2 هزار و 400 تا 9 هزار تومان حقوق سالیانه کارمندان خود را افزایش دهد.
کتابچه وضعیت فرهنگ و ارشاد مازندران به دولت ارائه می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از ارائه کتابچه وضعیت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
تجلیل از خبرنگاران پیشکسوت مازندران با حضور امامعلی حبیبی با حضور جهان پهلوان امامعلی حبیبی نابغه کشتی جهان و المپیک، 20 خبرنگار پیشکسوت عرصه ورزش مازندران در ساری تجلیل شدند.
رئیس جدید اداره ارشاد سوادکوه معرفی شد میثم قربانی به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه معرفی شد.
مازندران قهرمان مسابقات قهرمانی هاپکیدو بانوان کشور شد نماینده سبک شین‌مو هاپکیدو در مازندران گفت: چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی سبک شین‌مو هاپکیدو بانوان کشور با قهرمانی مازندران پایان یافت.
تولید 11 درصد گوشت سفید کشور در مازندران معاون جهادکشاورزی مازندران گفت: مازندران با 2 هزار و 84 واحد مرغ گوشتی، 11 درصد تولید گوشت سفید کشور را دارد.
راهیابی آثار عکاسان مازندرانی به جشنواره بین‌المللی روژان معاون فرهنگی حوزه هنری مازندران از راهیابی آثار عکاسان مازندرانی به جشنواره بین‌المللی روژان خبر داد.
فعالیت 1400 باشگاه خصوصی در مازندران مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از فعالیت بیش از یک هزار و 400 باشگاه خصوصی در استان مازندران خبر داد.
دبیر مجمع نمایندگان مازندران: غرب مازندران فقیر استدبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: زیرساخت‌های توسعه‌ای در غرب مازندران فراهم نیست به‌طوری‌ که مردم نوشهر و تنکابن آب خوردن ندارند.
مطالعه گازرسانی برای 106 روستای مازندران مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: هم اکنون 106 روستای مازندران برای اجرای پروژه گازرسانی در دست مطالعه قرار دارند و در صورت تامین اعتبار وارد فاز اجرایی خواهند شد.
والیبال مازندران به دور نهایی مسابقات قهرمانی کشور صعود کرد سخنگوی هیئت والیبال مازندران گفت: والیبال مازندران به دور نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور صعود کرد.
کسب 91 مدال جهانی و آسیایی ره آورد ورزش مازندران معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران از کسب 91 مدال جهانی،آسیایی و بین المللی از ابتدا سال 92 تاکنون برای ورزش استان خبر داد.
نخستین چمن مصنوعی فوتبال مازندران در نکا بهره برداری شد نخستین زمین فوتبال بزرگ چمن مصنوعی مازندران، همزمان با هفته دولت در شهرستان نکا بهره برداری شد.
۳۵۰۰ دانشجوی مازندران از خدمات تحصیلی امداد برخوردار هستند مدیر امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: سه هزار و ۵۰۰ دانشجوی استان، از خدمات تحصیلی امداد استان برخوردار هستند.
راه اندازی ۴ رشته جدید در دانشگاه آزاد نوشهر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر، از راه اندازی چهار رشته دوره کارشناسی در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.
استاندار مازندران:کلاردشت شهرستان سبز مازندران می شود استاندار مازندران گفت: با اتمام گاز رسانی به کلاردشت این شهرستان به شهرستان سبز تبدیل می شود.
نوشهر میزبان همایش ملی فناوری های نوین دریایی است نخستین همایش ملی فناوری های نوین دریایی، روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریورماه امسال در نوشهر برگزار می شود.
بانوی کماندار مازندرانی در جمع ۱۰ نفر برتر کشورحضور یافت سرپرست هیئت تیراندازی با کمان مازندران گفت: برای نخستین بار در تاریخ تیراندازی با کمان مازندران، کوثر حسن پور در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در جمع ۱۰ نفر برتر حضور یافت.
توسعه شهرک های صنعتی مازندران اعتبارات ملی می خواهد مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: توسعه شهرک های صنعتی استان نیازمند بهره مندی از اعتبارات ملی است.
رشد ۴۶ درصدی صادرات سیمان در مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات سیمان استان از رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال قبل آن برخوردار بوده است.
۸۵۰ هزار قطعه ماهی آزاد در رودخانه های مازندران تولید شد مدیرکل شیلات مازندران از تولید ۸۵۰ هزار قطعه ماهی آزاد در رودخانه های استان خبر داد.
۹۷ درصد از مدارس مازندران تک نوبته شد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تک نوبته شدن ۹۷ درصد مدارس استان خبر داد.
افزایش ۱۵ میلیون تنی ظرفیت بنادر مازندران مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ظرفیت بنادر استان به ۱۵ میلیون تن افزایش یافت.
توزیع ۱.۴ میلیون جلد کتاب درسی بین دانش آموزان ابتدایی مازندران معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران گفت: یک میلیون و ۴۷۸ هزار جلد کتاب درسی بین دانش آموزان مقطع ابتدایی استان توزیع شده است.
امام جمعه شیرگاه :رفسنجانی یار و یاور رهبری استامام جمعه شیرگاه مازندران در آغاز مراسم دوازدهمین سالگرد آیت‌الله صالحی مازندرانی گفت: رفسنجانی یار و یاور رهبری بعد از ارتحال امام خمینی(ره) بوده و می باشد.
استاندار مازندران برنامه محور باشددبیر مجمع نمایندگان با انتقاد از نابسامانی در فضای کشاورزی استان و تبدیل سازمان جهادکشاورزی استان به خانه سالمندان، اظهار کرد: استاندار آینده مازندران باید برنامه محور و توسعه گرا باشد.
زمان افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال صبح امروز وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونانش از روند ساخت قطعه اول آزادراه تهران - شمال بازدید کرد.
راه اندازی کمپین حمایت از استانداری دکتر نیارآذری در پی مصاحبه دکتر نیاز آذری و تاکید ایشان بر ترجیح فعالیت در دانشگاه بر مسئولیت استانداری جمعی از دلسوزان و فرهیختگان مازندران با راه اندازی کمپین حمایت از استانداری دکتر نیارآذری خواستار مشارکت جدی علاقمندان به توسعه مازندران برای حمایت از استانداری دکتر نیاز شدند
فعالیت 7 مرکز مشاوره روانشناختی و سلامت روان در بابل رئیس بهزیستی بابل گفت: پنج مرکز مشاوره روان‌شناختی، دو مرکز سلامت روان محلی با اخذ مجوز از بهزیستی در بابل در حال فعالیت است.
برگزاری هفته نخست لیگ شطرنج کشور در ساری رئیس هیئت شطرنج ساری گفت: هفته نخست لیگ شطرنج کشور به میزبانی مازندران در ساری برگزار می‌شود.
امکانات درمانی کودکان سرطانی در مازندران ناکافی است دبیر مجمع خیران ماهک، گفت: امکانات درمانی برای کودکان سرطانی در مازندران کافی نیست.
رشد 85 درصدی بازدید از بناهای تاریخی گیلان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از رشد 85 درصدی بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی این استان در تابستان جاری خبر داد.
فرنگی‌‌‌کاران نوجوان گیلانی قهرمان کشور شدند تیم کشتی فرنگی نوجوانان گیلان به مقام قهرمانی گروه «ج» جام برتر کشور دست یافت.
فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های گیلان به خدمت فرا خوانده شدند معاون سازمان وظیفه عمومی گیلان از فراخوان اعزام به خدمت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این استان در شهریور ماه جاری خبر داد.
106 پروژه جهاد کشاورزی گیلان افتتاح شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت 106 پروژه جهاد کشاورزی افتتاح شد.
برگزاری المپیاد فرهنگی ـ ‌ورزشی بسیج کشور در گیلان مسئول تربیت بدنی سپاه قدس گیلان گفت: پنجمین المپیاد فرهنگی ـ ‌ورزشی پایگاه‌های استعدادیابی بسیج کشور از 12 شهریور جاری در گیلان برگزار می‌شود.
اجرای 500 برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در گیلان مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گیلان از اجرای بالغ بر 500 برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت با هدف شناسایی جایگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در این استان خبر داد.
تولید 7 میلیون تن فولاد در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش تولید هفت میلیون تن فرآورده‌های فولادی تا سال 93 در این استان خبر داد.
احداث 9 هزار واحد مسکن روستایی مددجویان گیلان معاون تأمین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از ساخت 9 هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان این نهاد در سال‌های اخیر خبر داد.
پاکسازی نقاط آلوده در آستانه‌اشرفیه تشدید می‌شود فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه از تشدید اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در این شهرستان خبر داد.
دستگیری کارمند قلابی نهاد ریاست جمهوری در لاهیجان فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری مامور قلابی کارمند نهاد ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد.
تحصیل ۸۰۰دانشجوی تحصیلات تکمیلی در پیام نور رشتسرپرست دانشگاه پیام نور رشت با اشاره به تحصیل ۸۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه از راه اندازی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از مهر ماه امسال خبر داد.
استاندار گیلان ۴۴۵ پروژه را همزمان افتتاح کرد استاندار گیلان در سومین روز از هفته دولت ۴۴۵ پروژه عام‌المنفعه و مددجویان استان را به صورت همزمان افتتاح کرد.
۷0درصد اعضای هیئت علمی گیلان بسیجی‌اند رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان با اشاره به عضویت حدود ۷۰درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این سازمان گفت: ۹۶حلقه علمی بسیج اساتید در گیلان تشکیل شده است.
ورزشکار گیلانی عازم رقابت‌های جهانی هند شد رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: ورزشکار گیلانی به همراه تیم‌ملی سپک‌تاکرای ایران به رقابت‌های لیگ جهانی سپک‌تاکرا هند اعزام شد.
طرح توسعه فولاد امیرکبیر خزر رشت افتتاح شد طرح توسعه فولاد امیرکبیر خزر در رشت با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
بازدید نوبخت از حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت بازدید کرد.
نگاه عادلانه دولت به تمام استان‌ها معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی برای تحقق سند چشم‌انداز گفت: دولت به دنبال توزیع عادلانه منابع ملی و امکانات در کشور است.
عملکرد استاندار گیلان قابل قبول است عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه عملی نمی‌شود زیرا غرب از اتحاد و همبستگی مسلمانان هراس دارد.
نمایندگان درباره استاندار گیلان نظر منفی ندارندرئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ویژگی‌های یک استاندار مطلوب، گفت: نمایندگان استان درباره استاندار فعلی گیلان نظر منفی ندارند.
رشت میزبان رقابت‌های کاراته دختران کشور نایب رئیس هیئت کاراته گیلان گفت: رقابت‌‌های کاراته دختران کشور در رده سنی ۶ تا ۱۷ سال، ۲۳ شهریورماه جاری در رشت برگزار می‌شود.
لنگرود میزبان لیگ دسته ۳ فوتسال بانوان کشور نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال گیلان گفت: مسابقات لیگ دسته سه فوتسال بانوان کشور ۲۵ شهریور ماه جاری به میزبانی شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.
با استقبال استاندار گیلان نوبخت وارد گیلان شداز زمان انتخاب نوبخت به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دستگاه‌های مختلف استان بنرهای تبریک زیادی در سطح شهر رشت و دیگر شهرستان‌های استان زدند تا شادمانی خود را از این انتخاب ابراز کنند.
بازدید عضو خبرگان رهبری از یادمان شهدای انزلیآیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز به همراه هیئت همراه و جمعی از مسئولان شهرستانی از یادمان شهدای انزلی بازدید کرد.
نوبخت: امکانات کشور عادلانه توزیع می‌شود سخنگوی دولت گفت: امکانات محدود کشور بین استان‌ها عادلانه توزیع می‌شود.
گیلان قهرمان مسابقات شطرنج دانشگاه آزاد کشور شد با پایان مسابقات قهرمانی شطرنج دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی کشور گیلان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد.
نقاط جرم‌خیز انزلی پاکسازی شدفرمانده انتظامی انزلی از اجرای طرح پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز این شهرستان و دستگیری 26 معتاد تابلو خبر داد.
کاهش سن بیماران سرطانی در گیلانمدیرکل پایگاه انتقال خون گیلان از کاهش سن بیماران سرطانی از 55 به 40 سال در این استان خبر داد.
بیماران خاص گیلان در سامانه علوم پزشکی ثبت‌نام کنندمدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: بیماران خاص گیلان به منظور بهره‌مندی از یارانه دولت در سامانه اطلاعات علوم پزشکی ثبت‌نام کنند.
بیماران کلیوی گیلان 11 هزار بار دیالیز شدند مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام 11 هزار و 399 مرحله دیالیز بیماران در یک ماه گذشته در این استان خبر داد.
برگزاری مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در رشت مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در مرکز این استان خبر داد.
مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز گرگان حل می‌شود؟ شهر گرگان در مرکز استان گلستان که چند سالی است که با مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز دست و پنجه نرم می‌کند، چشم امید خود را به برای حل این مشکل به شورای عالی شهرسازی دوخته است.
دور جدید آموزش خبرنگاری در گلستان کلید خورد با برگزاری کلاس‎های آموزشی برای خبرنگاران عضو در خانه مطبوعات گلستان دور جدیدی از فعالیت‎های آموزشی برای فعالان این عرصه کلید خورد.
مراسم تحلیف شورای جدید گرگان 12 شهریور انجام می‎شود رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از برگزاری مراسم تحلیف اعضای جدید شورا در دوره چهارم خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با سراسر کشور در تاریخ 12 شهریور در گرگان انجام می‎شود.
437 طرح صنعتی در گلستان با کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از 437 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی زیر 10 درصد خبر داد.
قانون مدیریت بحران در گلستان تدریس شد مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آئین‎نامه اجرایی و قانون مدیریت بحران در دوره‎های آموزشی غدیر در سطح استان و دیگر دوره‎های آموزشی مرتبط تدریس شد.
اعزام نزدیک به 2000 زائر گلستانی به حج تمتع مدیر سازمان حج و زیارت استان گلستان از اعزام یک‎هزار و 985 زائر گلستانی در قالب 14 کاروان و هفت پرواز به سفر معنوی حج تمتع خبر داد.
گرزین و چراغعلی کاندیدای پست ریاست در شورای چهارم رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از اعلام آمادگی «ناصر گرزین» و «عبدالرضا چراغعلی» برای رقابت در پست ریاست شورا در آغازین فعالیت چهارمین دوره شورای این شهر خبر داد.
حضور گردشگران خارجی در گنبدکاووس 20 برابر شده استقدرت شاکری عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: تعداد گردشگرانی که به منظور بازدید از این بنای تاریخی به گنبدکاووس آمده بودند در یک ساله قبل از ثبت جهانی شدن در حدود 25 هزار نفر بود که این مقدار در مدت مشابه بعد از ثبت جهانی به 120 هزار نفر رسیده است.
ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی گلستان به رشد 5 درصدی رسید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه روند صادرات استان افزایشی است، گفت: ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی گلستان در مدت چهار ماهه نخست امسال به رشد پنج درصدی رسید.
تخصیص بودجه برای آموزش فرهنگ ترافیک در گرگان شهردار گرگان گفت: این شهرداری در نظر دارد با اعتبار بودجه اختصاصی به آموزش فرهنگ شهروندی در زمینه ترافیک بپردازد.
هشدار دادستان گرگان نسبت به پیامک‎های فروش اشیای عتیقه دادستان عمومی و انقلاب گرگان نسبت به پیامک‎های فروش اشیای عتیقه، به مردم هشدار داد.
فعالیت 3000 هنرمند گلستانی در رشته سوزن‎دوزی ترکمن معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی گلستان گفت: بیش از سه هزار نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان در رشته سوزن‎دوزی ترکمن فعالیت دارند.
یک‌سوم ساخت‌وسازها در گرگان غیرقانونی استنایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: یک‌سوم ساخت‌وسازها در گرگان مجوز ندارد و شهرداری هم ابزار لازم را برای برخورد ندارد.
احیای قبرستان‎های خانوادگی در گرگان با اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان برای ساماندهی وضعیت آرامستان شهر، قبرستان‎های خانوادگی در این آرامستان احیا می‌شود.
گلستان در رتبه آخر جذب سرمایه‌گذار عضو شورای شهر گرگان با بیان اینکه استاندار آینده کار دشواری پیش‌رو خواهد داشت، گفت: گلستان در رتبه آخر جذب سرمایه‌گذار قرار دارد.
استفاده از اهرم‎های تشویقی برای حمایت از کشاورزان گلستانی معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان استفاده از اهرم‎های تشویقی برای حمایت از کشاورزان را از جزو برنامه‎های مهم استان دانست.
برداشت بی‌رویه از رودخانه‌های گلستان نگران‌کننده است رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان گفت: برداشت‌های بی‌رویه و غیر‌اصولی مصالح از رودخانه‌های استان بسیار نگران‌کننده است.
کلنگ‎زنی یک هتل 5 ستاره در گرگان معاون عمرانی استاندار گلستان از آغاز عملیات اجرایی یک هتل پنج ستاره در شهرستان گرگان در هفته دولت خبر داد.
رونمایی از پرتال جامع گلستانمعاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از رونمایی پرتال جامع استان در آینده‎ای نزدیک خبر داد.
حمایت از 200 هیئت مذهبی در گلستان دبیر بنیاد بین‎المللی غدیر گلستان گفت:حدود 200 هیئت مذهبی در گلستان به طور مستقیم و غیرمستقیم مورد حمایت معنوی ستاد غدیر قرار خواهند گرفت.
برگزاری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی در گلستانمدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی در این استان خبر داد و گفت: ستاد شئون فرهنگی فعال شد.
رشد 300 درصدی بودجه هلال‎احمر گلستانمدیرعامل جمعیت هلال‎احمر گلستان از رشد 50 درصدی بودجه این نهاد در سطح کشور خبر داد و گفت: بودجه هلال‎احمر گلستان نیز در سال جاری رشد 300 درصدی داشته است.
برخورد جدی با متجاوزان به حریم رودخانه‌های گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با متخلفان و متجاوزان به حریم و بستر رودخانه‌های استان باید برخورد جدی و قانونی شود.
گلستان در حوزه توسعه‎ای رتبه خوبی در کشور ندارد نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس گفت: گلستان از ظرفیت‎های بالایی برخوردار است، اما در حوزه توسعه‎ای رتبه خوبی در کشور ندارد.
تعیین هیئت‌مدیره بنیاد صیانت از خانواده در گلستانمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از تعیین اعضای هیئت مدیره بنیاد صیانت از خانواده در این استان خبر داد.
کشاورزان گلستانی چشم انتظار حمایت دولت تدبیر و امید تعدادی از کشاورزان گلستانی با اشاره به مشکلات موجود در عرصه کشاورزی استان، خواستار حمایت دولت تدبیر و امید از این قشر مولد اما آسیب‌پذیر جامعه شدند.
افتتاح و کلنگ‎زنی 493 پروژه عمرانی گلستان در هفته دولتمعاون عمرانی استاندار گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 493 پروژه عمرانی استان در هفته دولت خبر داد و گفت: از مجموع 493 پروژه عمرانی تعداد 476 پروژه قابل افتتاح است و کلنگ 17 پروژه نیز در هفته دولت به زمین خواهد خورد.
گلستان رتبه هفتم کشور را در جذب سرمایه‎گذار خارجی داردمعاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از کسب رتبه هفتم استان در جذب سرمایه‎گذار خارجی خبر داد.
افتتاح نخستین سالن اختصاصی تئاتر شهر در مرکز گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از افتتاح نخستین سالن اختصاصی تئاتر شهر در پنجم شهریور‌ماه در مرکز استان خبر داد.
121 بقعه متبرکه گلستان دارای سایت مجازی می‎شوند مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان از راه‎اندازی سایت مجازی برای 121 بقعه متبرکه در سطح این استان خبر داد.