گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

دعوت ازهاشمی‌ رفسنجانی برای سفر به حج علیخانی با بیان اینکه اظهارات اوباما مبنی بر اینکه همه گزینه ها روی میز است، عکس العمل خوبی نبود، تصریح کرد: سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل نیز زشت، تحریک کننده و نسبت به رییس جمهوری، نظام و ملت ایران توهین آمیز بود.
نظر آیت‌الله جوادی درباره حضور روحانی در نیویورک به برکت خون شهدا و مجاهدت های امام راحل رئیس جمهور ایران در سازمان ملل یک سرو گردن از رئیس جمهور آمریکا بالاتر بود.
گزینه‌های استانداری ۵ استان کشور گزینه‌های جدی استانداری ایلام، گلستان، سمنان ،گیلان و فارس مشخص شدند.
کاهش قیمت سکه و دلار در بازار آزادامروز بازار سکه با افت قیمت دلار و نرخ فروش 3030 تومانی آن، از ارزش سکه ها کاست و بهای سکه بهار آزادی را با افت 10 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به 967 هزار تومان و طرح قدیم این سکه را با کاهش 4 هزار تومانی به 961 هزار تومان رساند.
انتصاب نمایندگان رئیس جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما حسن روحانی، رییس جمهور، در احکامی جداگانه حسام الدین آشنا و عبدالرضا رحمانی فضلی را به سمت "نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران" منصوب کرد.
عکس های هوایی از مناظر زیبای استان گیلانعکس های هوایی از مناظر زیبای استان گیلان
رتبه فناوری ایران در میان ۱۴۲ کشور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران با بیان اینکه کشور ما با اهداف اسناد بالادستی نظام مانند سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه پنج ساله پنجم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فاصله بسیاری دارد گفت: براساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته در سال ۲۰۱۲، رتبه ایران در میان ۱۴۲ کشور ۱۰۴ است.
بازسازی عملیات والفجر۸ در پارک موزه دفاع مقدس مازندرابازسازی عملیات والفجر۸ در پارک موزه دفاع مقدس مازندرا
تمدید مهلت ثبت‌نام کاردانی و کارشناسی علمی کاربردی مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره‌ کاردانی و کارشناسی حرفه‏‌ای ناپیوسته ترمی نظام آموزش مهارتی سال 92 دانشگاه جامع علمی کاربردی تمدید شد.
تصویر: اشتون با روحانی دیدار کردتصویر: اشتون با روحانی دیدار کرد
گزارش فیس بوکی ظریف: اسراییل پس از 8 سال دوباره منزوی شد وزیر خارجه ایران با بیان این که اجازه ندادیم اسراییل بتواند با سوء استفاده از برخی حرف‌ها و مظلوم‌نمایی، از دیگر کشورها باج‌خواهی کند، تاکید کرد که اسراییل پس از 8 سال باردیگر در مجمع عمومی منزوی شد.
پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر پنج‌شنبه با صدور پیامی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، تاکید کردند: ملت ایران با فداکاری شهیدان و با صبر و پایداری آزادگان و جانبازان و با گذشت و بزرگواری خانواده‌های آنان توانست خود را به قله‌های عزت برساند.
متن دومین سخنرانی روحانی در نیویورک دکتر حسن روحانی صبح امروز به وقت محلی به عنوان رییس جنبش عدم تعهد به نمایندگی از ملت ایران و ۱۲۰ کشور عضو نم دیدگاههای خود را در خصوص جهانی عاری از خلع سلاح هسته ای بیان کرد.
هاشمی: موفقیت در نیویورک همان نصرالهی است هاشمی رفسنجانی گفت: اگر کمی صبر کنیم به نصر نهایی که خداوند به ما وعده داده است می‌رسیم و به‌زودی نصر الهی برای ما محسوس‌تر می‌شود.
اولین تصاویر از دیدار ظریف و جان کریاولین تصاویر از دیدار ظریف و جان کری
هیئت امنای دانشگاه احمدی نژاد مورد بحث استامام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حضور مشائی و بقائی در هیئت امنای دانشگاه احمدی نژاد گفت: در صورت وجود این افراد در هیئت امنا بحث خواهد بود چرا که نه تنها من بلکه مجموعه نظام در این خصوص حرف دارند و این موضوع مورد بحث است.
دانشگاه آزاد بدون نام جاسبی قابل تحلیل نیستعضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چه خوشمان بیاید چه بدمان بیاید دانشگاه آزاد بدون نام جاسبی قابل تحلیل و بازیابی نیست.
حاشیه های خداحافظی دانشجو از دانشگاه آزاد ماجرای پاره شدن تسبیح سید حسن خمینی، حضور برخی چهره های برکنار شده دانشگاه آزاد در مراسم، غیبت جاسبی و چند حاشیه دیگر از مهمترین حواشی امروز تودیعه و معارفه رئیس جدید و قدیم دانشگاه آزاد است.
مهمترین عناوین روزنامه های پنجشنبه - وزیر اطلاعات خبر داد: آزادی تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در عید غدیر خم - حسن روحانی در گفت‌وگو با سی‌.ان‌.ان: یخ روابط ایران و آمریکا شروع به آب‌شدن کرده است - احتمال تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا - ایران فرصت اعتمادسازی به دولتمردان آمریکا داده است
قیمت انواع پراید در بازارقیمت انواع پراید در بازار
ابتلا به ایدز؛ در دنیا کاهشی و در ایران افزایشی! مقامات سازمان‌ملل در گزارش جدیدی اعلام کردند که در مقایسه با آمار سال 2001 میلادی، موارد جدید ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی در بین کودکان و بزرگسالان جهان 33درصد کاهش یافته است.
خاتمی : امیدها، بی‌جا و بلندپروازانه نباشد رئیس دولت اصلاحات با اشاره به حاکم شدن فضای امید در همه بخش‌های جامعه، تاکید کرد که امیدها، بی‌جا و بلندپروازانه نباشد.
هجوم دوباره دلالان برای خرید ارز و سکه روز گذشته در حالی که انتظار می‌رفت به‌دلیل نشانه‌های مثبت در روابط ایران و غرب قیمت‌ها در بازار کماکان سیر نزولی را طی کند جهت قیمت رو به بالا شد. دلار پس از یک هفته نوسان در سطحی پایین‌تر از سه هزار تومان بار دیگر به بالاتر از این رقم نقل مکان کرد.
ارزیابی زیباکلام از مهمترین دستاورد سخنان روحانی صادق زیباکلام گفت: اینکه ایران و آمریکا اعلام آمادگی کردند تا بصورت جدی درباره اختلافات خود مذاکره کنند، گامی مثبت است.
بازتاب سخنان دکتر روحانی در رسانه‌های خارجی سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.
فرانسه: دیدار با روحانی بسیار مفید بودنجاة فالو بلقاسم، سخنگوی دولت فرانسه، بعد از ظهر دیروز و یک روز پس از دیدار حسن روحانی رییس جمهور ایران با فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: غیرقابل انکار است که زبان ایران در حال تغییر است.
ظریف: روحانی مشکلی با اصل دیدار با اوباما نداشتوزیر امور خارجه کشورمان گفت : همیشه گفته ایم موضوع مهم در تعامل با غرب اراده سیاسی برای حل مشکلات است.
روحانی: می خواهیم سه یا شش ماهه پرونده هسته ای را ببندیمرییس‌جمهور در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «واشینگتن‌پست» بر حل سریع مسئله هسته ای ایران تاکید کرد
جابر جان جاودانگیت را قاب می‌کنیمدر پی درگذشت سرپرست خبرگزاری فارس در مازندران، بخشی از تصاویر موجود در آرشیو خبرنگاران مازندرانی از این خبرنگار فقید مازندرانی در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.
25 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند معاون آموزش عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: 25 هزار نفر دانش‌آموزان در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند.
فعالیت 670 دفتر پیشخوان دولت در مازندران مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات،ارتباطات و امنیت استانداری مازندران گفت: در آینده نزدیک تعداد فعالیت هایی که از سوی دستگاه های اجرایی استان به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می گردد افزایش خواهد یافت.
یک مازندرانی مشاور وزیر ورزش و جوانان شد سرپرست وزارت ورزش و جوانان در حکمی، محمود رییس‌زاده را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد.
عیادت استاندار از مادر شهیدان یزدان‌خواه در فریدونکنار ربیع‌فلاح جلودار، استاندار مازندران، از مادر شهیدان یزدان‌خواه در فریدون کنار عیادت کرد. استاندار مازندران در این ملاقات با آرزوی سلامتی این مادر بر حفظ کرامت و جایگاه خانواده های شهدا توسط متولیان امر و مسئولان تاکید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران عزادار شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به علت فوت فرزندش عزادار شد.
دمای هوای ساری به 39 درجه افزایش یافت مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: دمای هوای شهرستان ساری امروز به 39 درجه رسیده است.
کمک 100 میلیون ریالی استاندار مازندران به جشن عاطفه‌ها استانــدار مازندران با حضور در پایگـاه مرکزی شهرستان ساری مبلغ 100 میلیون ریال برای حمایت از نیازمندان به پایگاه جشن عاطفه‌ها اهدا کرد.
صادرات 716 هزار تنی محصولات کشاورزی از مازندران معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات بیش از 716 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مازندران به خارج از کشور در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
مهندسی سپاه کربلای مازندران به عنوان معاونت موفق برگزیده شد معاونت مهندسی سپاه کربلای مازندران با تلاش، جدیت و سرعت در فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی در جشنواره مالک اشتر تهران از سوی فرماندهی کل سپاه به عنوان معاونت موفق استان‌ها برگزیده شد.
برگزاری آزمون ادواری استانداردهای مهارتی در مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری هفدهمین دوره آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کار و دانش در مازندران خبر داد.
تشکیل ستاد ساماندهی تعاونی‌های غیرفعال در مازندران معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تشکیل ستاد ساماندهی تعاونی‌های غیر فعال در استان خبر داد و گفت: یکی از تدابیر خوب وزیر تعاون بحث تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال و راکد است که در اولویت قرار دارد.
30 تیم فوتبال جام حذفی مازندران را برگزار می‌کنندنایب رئیس هیئت فوتبال مازندران با اعلام اینکه امسال 30 تیم برای بازی‌های جام حذفی مازندران با هم رقابت می‌کنند گفت: 14 مهرماه زمان قرعه کشی این رقابت‌ها تعیین شد.
کاله ایران نماینده آسیا در جام باشگاه‌های والیبال جهان جام باشگاه‌های والیبال جهان از 23 مهر ماه در برزیل آغاز می‌شود که در آن کاله ایران نماینده آسیا در این رقابت‌ها است.
رتبه نخست مازندران در تولید محصول کیوی در کشور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از رتبه اول استان مازندران در تولید محصول کیوی در کشور خبر داد.
کوچک‌ترین رزمنده دفاع مقدس کیست؟ با یازده بار رفتنم به جبهه در کل 44 مرتبه زیرِ پای سرنشینان خودروهایی بودم که به طرف منطقه می‌رفت.
کم لطفی و عدم حضور مسئولان در همایش ناشنوایانهمایش ناشنوایان که به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان با شعار مساوات و برابری برای ناشنوایان در سالن اجتماعات بهزیستی در حالی برگزار شد که از 60 نفر مسئول دعوت شده، تنها سه مسئول در این محفل شرکت کردند.
تحصیل 5 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 5 هزار دانشجو در این دانشگاه حضور دارند که سالانه یک‌هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند.
اهدا 2 هزار جلد کتاب به مراکز آموزشی مازندران مدیر مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری مازندران از اهدا بیش از 2 هزار جلد کتاب با موضوعات گوناگون دینی، دفاع مقدس و هنری به مراکز آموزشی موسسات فرهنگی و اهالی فرهنگ و هنر توسط این مرکز خبر داد.
انتخاب امین موقوفات در مازندران معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف مازندران از انتخاب امین موقوفات در شهر و روستاهای استان مازندران خبر داد.
مسابقه دانش‌افزایی سامانه جامع اطلاعاتی مازندران برگزار می‌شود مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل اوقاف مازندران گفت: نخستین مسابقه دانش‌افزایی سامانه جامع اطلاعاتی ویژه کارکنان و مدیران اوقاف در مازندران برگزار می‌شود.
«انار اشرف» در راه جشنواره دومدومین جشنواره انار اشرف با هدف احیای سنت‌ها و آداب و رسوم بومی ـ محلی همانند سال گذشته در سایت تفریحی ـ توریستی سبز‌گستر «هوتو» واقع در ابتدای روستای شهید‌آباد بهشهر برگزار می‌شود.
مازندران 40 هزار دانش‌آموز نیازمند دارد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه 40 هزار دانش‌آموز نیازمند در مازندران تحصیل می‌کنند، گفت: 10 هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند.
480 هزار دانش‌آموز مازندرانی در جشن عاطفه‌ها شرکت کردند مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 480 هزار دانش‌آموز مازندرانی در جشن عاطفه‌ها شرکت کردند.
احداث مجهزترین سرای سالمندان کشور در بابل رئیس بهزیستی بابل گفت: مجهزترین سرای سالمندان کشور در بابل احداث می‌شود.
جوایز صادراتی سال 90 پرداخت نشد رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: جوایز صادراتی سال 90 پرداخت نشد و در سال 91 هم این جایزه حذف شد.
پاداش دو میلیون تومانی هیئت وزنه‌برداری مازندران به براری و مولایی دبیر هیئت وزنه‌برداری مازندران گفت: هیئت وزنه‌برداری استان مازندران با توجه به مشکلات مالی مبلغ دو میلیون تومان به محمدرضا براری و بهادر مولایی پاداش داد.
درخش ملی‌پوشان مازندرانی در رقابت‌های کشورهای اسلامیمعاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران از درخشش ملی‌پوشان مازنی در مسابقات کشورهای اسلامی اندونزی خبر داد و گفت: ورزشکاران مازندرانی در این رقابت‌ها سه طلا و یک نقره کسب کردند.
رنج و گنج یک زن در جنگ نقش زنان ایثارگر در دوران دفاع مقدس فراموش نشدنی است و این زنان رنج کشیدند اما برای رنج دیگران از رنج خود گذشتند.
طرح اطلس صنعتی در دانشگاه پیام نور مازندران تهیه می‌شود رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران از راه‌اندازی سامانه آموزش الکترونیکی در این دانشگاه خبر داد و گفت: طرح اطلس صنعتی در دانشگاه پیام‌نور مازندران تهیه می‌شود.
فستیوال مدارس فوتبال در مازندران برگزار می‌شود مسئول آسیا ویژن هیئت فوتبال مازندران از برگزاری فستیوال مدارس فوتبال زیر 12 سال در این استان خبر داد.
افزایش 125 درصدی میزان کشفیات جرائم در ساری فرمانده انتظامی مازندران گفت: با انجام عملیات‌های گسترده پلیسی میزان کشفیات جرائم در شهرستان ساری از 48 درصد به 125 درصد افزایش یافت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران منصوب شد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی محمد محمدپور را به سمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران منصوب کرد.
سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری گیلان شد احمد سیاوش‌پور در مراسمی با حضور معاون اول قوه قضاییه به عنوان رئیس‌کل دادگستری گیلان معرفی شد.
مطالبات چایکاران هفته آینده پرداخت می‌شود سخنگوی دولت گفت: با تخصیص کامل 60 میلیارد تومان یارانه خرید برگ سبز چای تا هفته آینده باقی‌مانده مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود.
کمک قضات به آزادی 6 هزار زندانی غیرعمد گیلان مدیر عامل ستاد دیه گیلان بیان اینکه 6 هزار و 500 نفر زندانی غیر عمد در پنج‌سال اخیر از زندان آزاد شدند، گفت: آزادی این تعداد زندانی مرهون تلاش‌های قضات گیلان است.
فعالیت پلیس گردشگری گیلان ضروری است سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: فعالیت پلیس گردشگری با استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده در گیلان ضروری است.
رضایتمندی 84 درصد مردم از پلیس گیلان فرمانده انتظامی گیلان گفت: 84 درصد مردم در پاسخ به عملکرد پلیس گیلان ابراز رضایتمندی کردند.
3.6 میلیون تن مواد معدنی گیلان استخراج شد معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از استخراج بالغ بر 3 میلیون و 600 هزار تن انواع مواد معدنی در این استان خبر داد.
افزایش کلاهبرداری پیامکی در گیلانرئیس پلیس آگاهی گیلان از افزایش چشمگیر انواع کلاهبرداری پیامکی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون 60 مورد کلاهبرداری پیامکی به پلیس آگاهی گیلان اعلام شده است.
کسب رتبه نخست گیلان در رقابت‌های دریایی رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان گفت: بانوان نجات غریق دریایی گیلان در مسابقات دریایی کشور رتبه نخست را با اقتدار کسب کردند.
110 هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد گیلان هستند معاون توانمندسازی کمیته امداد گیلان گفت: بالغ بر 110 هزار و 460 نفر سالمند گیلانی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان هستند.
احداث شهرک غدیر در گیلان قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان از احداث شهرک غدیر به منظور آشنایی گردشگران از مسیر حرکت پیامبر (ص) از مکه تا غدیر در این استان خبر داد.
تعطیلی 3 باشگاه ورزشی به دلیل فروش داروهای دوپینگی در گیلان رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان از تعطیلی سه باشگاه ورزشی به دلیل فروش داروهای دوپینگی در این استان خبر داد.
احمدی رئیس هیئت دو و میدانی گیلان شد سید محمد احمدی برای مدت چهار سال دیگر رئیس هیئت دو و میدانی گیلان شد.
افزایش 99 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از انزلی مدیر جهاد کشاورزی انزلی از افزایش 99.5 درصدی ریالی صادرات محصولات کشاورزی در نیمه نخست امسال از گمرک انزلی خبر داد.
ضرورت آموزش فرهنگ ترافیکی در مدارس گیلان رئیس پلیس راه گیلان آموزش ترافیکی به نسل جدید در مدارس استان را بسیار مهم دانست و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند مروج فرهنگ ترافیکی در خانواده‌ها شوند.
شهردار رشت با رأی همه اعضای شورا انتخاب شود عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار رشت با رأی هر 15 نفر اعضای شورا انتخاب شود تا بتواند با قدرت کار کند.
توزیع 300 هزار پاکت عاطفه در مدارس گیلان قائم مقام کمیته امداد گیلان از توزیع 300 هزار پاکت عاطفه در مدارس این استان برای کمک به دانش‌آموزان محروم در جشن عاطفه‌های امسال خبر داد.
شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاه آزاد راه‌اندازی شود دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی این دانشگاه را مورد تأکید قرار داد.
امضای تفاهمنامه شورای شهر رشت با صدا و سیمای گیلان رئیس شورای اسلامی شهر رشت از امضای تفاهمنامه و درنظر گرفتن بودجه شهرداری این شهر برای تشکیل میزگرد مدیریت شهری به صورت ادواری به صدا و سیمای مرکز گیلان خبر داد.
فارغ‌التحصیلی 804 نفر دانشجوی علمی‌کاربردی صنعت آب و برق گیلان رئیس مرکز علمی‌کاربردی صنعت آب و برق گیلان گفت: از ابتدای راه‌اندازی این مرکز تاکنون 804 نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اند.
اجرای 17 عملیات مبارزه با مواد مخدر در گیلانرئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای 17 مرحله عملیات مقابله با مواد مخدر و افزایش 36 درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان خبر داد.
آموزش ترک اعتیاد در بازارهای محلی گیلان مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان از آموزش ترک اعتیاد در بازارهای محلی، سواحل و مکان‌های عمومی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد در این استان خبر داد.
اجرای طرح خانه کودک سیار در گیلان مدیرعامل موسسه آرامش دوگیتی از اجرای طرح خانه کودک سیار برای کودکان یتیم ناشی از پدر معتاد، زندانی، فقیر یا مطلقه در مناطق حاشیه‌نشینی گیلان خبر داد.
3 لابراتوار بزرگ تولید شیشه در گیلان متلاشی شد معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: سه لابراتوار بزرگ تولید شیشه در یک حادثه بی‌سابقه توسط نیروهای وزارت اطلاعات و انتظامی در گیلان متلاشی شده است.
نهایی شدن طرح تفصیلی شهر رشت پس از 23 سال رئیس شورای اسلامی شهر رشت از نهایی شدن طرح تفصیلی این شهر پس از 23 سال خبر داد.
11 درصد جمعیت گیلان بالای 60 سال هستند مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: گیلان با برخورداری از 11 درصد جمعیت بالای 60 سال، پیرترین استان کشور است.
اعزام دانشجویان گیلان به کربلای معلی مسئول ستاد دانشجویی بازسازی عتبات عالیات گیلان از اعزام دانشجویان این استان به کربلای معلی در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال خبر داد.
افزایش 40 درصدی آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی رشت از افزایش 40 درصدی آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان در دو ماه اخیر خبر داد.
کاهش عمق تالاب بین‌المللی انزلیمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از کاهش تدریجی عمق آب تالاب بین‌المللی انزلی خبر داد و گفت: این امر خطری برای منابع طبیعی گردشگری گیلان است.
دستیابی دانشجویان بسیج گیلان به تولید هواپیمای بدون‌سرنشین مسئول بسیج دانشجویی گیلان گفت: گروه فضاهوای بسیج دانشجویی گیلان در راستای تولید علم و فناوری به اختراعات خوبی پیرامون تولید هواپیماهای بدون‌‌سرنشین دست یافته است.
37 روستای هدف گردشگری در گلستان شناسایی شد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: کارشناسان میراث فرهنگی 37 روستای هدف گردشگری در استان گلستان را شناسایی کرده‎اند.
غله گلستان هیچ گونه بدهی به گندم‎کاران ندارد مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: این شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان هیچ گونه بدهی به کشاورزان بابت خرید گندم در استان ندارد.
گردشگری از ارکان اقتصاد بدون نفت استرئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از ارکان اقتصاد بدون نفت صنعت گردشگری است.
کاهش 15 درجه‌ای دما در گلستان از شنبه هفته آینده مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش هواشناسی استان و کشور از شنبه هفته آینده دمای هوای استان بین هشت تا 15 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت.
سفر نماینده سازمان جهانی جهانگردی به گلستانقربان عباسی در نشست تخصصی مصلحین و معتمدین اقوام استان گلستان با اشاره به آغاز به کار هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در استان اظهار داشت: این جشنواره از هشت مهر با حضور 31 استان کشور در گرگان آغاز به کار کرده است.
جشن عاطفه‎ها در گلستان باشکوه برگزار شجشن بزرگ عاطفه‎ها و کمک به دانش‎آموزان نیازمند همزمان با سراسر کشور در سطح مدارس استان گلستان باشکوه برگزار شد.
کنسرت موسیقی بنیامین بهادریبنیامین بهادری + کنسرت بنیامین بهادری + تصویر بنیامین بهادری + عکس بنیامین بهادری
ذخایر طبیعی ارزشمند در روستاهای گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: روستاهای گلستان از منابع طبیعی و ذخایر ارزشمندی برخوردار است که می‌تواند در کشور و دنیا حرف اول را بزند.
استقبال کم‎نظیر از هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زرئیس برگزاری جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین گفت: با گذشت دو روز پرشور از برپایی این جشنواره تاکنون شاهد حضور بیش از 15 هزار بازدیدکننده از این جشنواره بوده‎ایم.
جشنواره اقوام ایران زمین ثبت جهانی شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: پس از انجام کارشناسی‎های متعدد توسط سازمان جهانی جهانگردی، این جشنواره در این دوره به عنوان یک برنامه ملی جمهوری اسلامی ایران در تقویم جهانی به ثبت رسید.
237 کودک ناشنوا در 14 شهر گلستان تحصیل می‎کنند مدیر آموزش و پرورش استثنائی استان گلستان از تحصیل 237 کودک ناشنوا در 14 شهر گلستان و دو مرکز شبانه‎روزی شهرستان گرگان خبر داد.
بالغ بر 900 روستا در گلستان قابلیت اجرای طرح هادی را دارند مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: استان گلستان بیش از یک‎هزار روستا دارد که بالغ بر 900 روستا قابلیت اجرای طرح هادی را دارند.
وحدت اقوام هدف اصلی شورای شهر گنبدکاووس است رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت: تقویت همدلی بین شهروندان و تحکیم وحدت اقوام مختلف ساکن در گنبدکاووس ماموریت و هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی گنبدکاووس است.
گلستان رتبه 6 صنایع دستی کشور را دارد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: گلستان با برخورداری از 15 قوم و تنوع در صنایع دستی مُهر اصالت جهانی را به خود اختصاص داد و در سال‎های 1390 و 1391 در جایگاه ششم کشور قرار گرفت.
روند رو به رشد ورزش‎های سه‎گانه گلستان در لیگ کشوری ادامه دارد دبیر هیئت ورزش‎های سه‎گانه استان گلستان گفت: روند رو به رشد ورزش‎های سه‎گانه گلستان در لیگ کشوری ادامه دارد.
آغاز به کار بنیاد صیانت از خانواده در گلستان رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: بنیاد صیانت از خانواده متشکل از نهادهای حقوقی و اشخاص حقیقی به زودی در سطح استان کار خود را آغاز خواهد کرد.
ایستگاه مقصد تلکابین گرگان 3 هکتار استسرپرست شهرداری گرگان با بیان اینکه مساحت ایستگاه مقصد تلکابین گرگان که در ضلع شرقی بلوار نهارخوران قرار دارد سه هکتار است گفت: به خاطر اشتباهم در خصوص نرخ کرایه‎های تاکسی از مردم پوزش می‎طلبم.
خلاقیت و انگیزه عناصر گمشده جشنواره تئاتر گلستان نماینده هیئت داوران جشنواره تئاتر گلستان دو واژه «خلاقیت» و «انگیزه» را گمشده‎های اصلی جزایر فکری و احساسی هنرمندان تئاتر استان یاد کرد و گفت: 80 درصد آثار این سرزمینِ ریشه‎دار من بمیرم‎های زندگی بود نه فرهنگ و هویت.
معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر گلستان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر گلستان با ارائه آرای هیئت داوران و معرفی نفرات برگزیده در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به کار خود پایان داد.
اتمام عملیات گازرسانی در غرب گلستان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: این شرکت در ادامه روند گاز رسانی در سطح استان خوشبختانه توانست تمامی شهرها غرب استان گلستان را از نعمت گاز بهره‎مند سازد.
درخشش والیبالیست‎های دختر گلستانی در مسابقات قهرمانی کشور رئیس هیئت والیبال استان گلستان از درخشش والیبالیست‎های دختر گلستانی در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد.
برگزاری جشن ازدواج آسان در گنبدکاووس فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: جشن نمادین ویژه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.
«النگدره» گرگان منطقه نمونه گردشگری می‎شودمدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: با اجرائی شدن طرح بازنگری جنگل «النگدره» این پارک جنگلی به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می‎شود.
گلستان می‎تواند پایتخت گردشگری روستایی کشور باشد معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: این استان به دلیل جاذبه‎های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی واقع در محدوده روستاها، می‎تواند به پایتخت گردشگری روستایی کشور تبدیل شود.
وضعیت شهردار گرگان مشخص شودیک عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه بعد از جریان انتخابات پاسخگوی شهروندان نبوده‎ایم، گفت: شهردار گرگان تعیین شده است اما وضعیت قطعی هنوز معلوم نیست که باید مشخص شود.
بحران‎های محلات گرگان آسیب‌شناسی شوند رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان نسبت به آسیب‎شناسی محلات گرگان که هر کدام از آنها با بحران‎های مختلفی روبروست، تاکید کرد.
گرگان فاقد پناهگاه در زمان وقوع بحران است رئیس کمیسیون توسعه و عمران و حمل‎و‎نقل شهری و معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه باید پیش‎بینی و پیشگیری بحران در اولویت برنامه‎های شورا قرار بگیرد، گفت: شهرستان گرگان فاقد پناهگاه در زمان وقوع بحران است.
جزئیات معرفی استاندار آینده گلستان از سوی مجمع نمایندگان یکی از نمایندگان مردم گرگان و آق‏قلا در مجلس جزئیات معرفی استاندار آینده گلستان از سوی مجمع نمایندگان این استان را به وزیر کشور تشریح کرد.
برپایی تور رایگان استان‌گردی ویژه ایتام در گلستان معاون گردشگری و سرمایه‎گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در سومین روز از هفته گردشگری تور رایگان استان‌گردی ویژه ایتام در استان گلستان برگزار شد.
گلستان میزبان شاخص‎ترین مداحان اهل بیت خواهد بود مدیر کل نغمات و رادیو نوا و دبیر اجلاس پیرغلامان حسینی کشور گفت: در اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی، گلستان میزبان شاخص‎ترین چهرهای داخلی و بین‎المللی این عرصه خواهد بود.