گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

سکه طلا به زیر ۹۰۰ هزار تومان رسید روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی ،قیمت سکه بهار آزادی به زیر ۹۰۰ هزار تومان رسید و در لحظه انتشار خبر ۸۹۷ هزار تومان معامله شد.
جدول قیمت سکه و ارز جدول قیمت سکه و ارز
شرایط استخدام دولتی اعلام شد جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور گفت: طبق قانون، همه استخدام‌ها باید در شرایط رقابتی، نشر آگهی و برگزاری آزمون استخدام عمومی انجام شود.
کودک 5 ساله قربانی اختلافات پدر و مادر شد دختر بچه 5 ساله یزدی بعد از ربوده شدن توسط پدر و آزار و اذیت، بعلت شکستگی گردن و عارضه مغزی راهی بیمارستان گنبدکاووس شد.
تصویب قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل به گزارش رویترز نوشت: کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل یک قطعنامه غیرالزام‌آور ضد ایرانی که پیش‌نویس آن را کانادا تهیه کرده بود را تصویب کرد.
صف پشت کنکور کارشناسی به ارشد رسید امسال 951 هزار و 881 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی در 137 کد رشته ثبت نام کرده اند که این روند رو به افزایش در کنکور ارشد نشان دهنده انتقال صف پشت کنکور از سراسری به ارشد است.
آیت الله آملی لاریجانی: ایران،کشوری باهویتی بالا است آیت الله آملی لاریجانی از ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی به عنوان یکی از علمای سازنده هویت جامعه ایرانی یاد کرد و افزود: ایران، کشوری با هویتی بالا است.
بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های جهان سخنان رهبری انقلاب در اجتماع بسیجیان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشته است و اکثر آنها بخشی از سخنان ایشان درباره رابطه با ملت آمریکا را اشتباه نقل کردند.
استانداران ۴ استان کشور منصوب شدندهیات دولت در جلسه امروز خود استانداران ۴ استان را منصوب کرد.
واکنش دولت فرانسه به بیانات رهبری نجاد ولود بالکاسم یکی از سخنگویان دولت فرانسه با غیر قابل قبول خواندن انتقادات رهبری ایران مدعی شد این اظهارات روند مذاکرات هسته ای را پیچیده تر می کند.
گزارش ظریف از دیدار با اشتون وزیر امور خارجه با اشاره به دور اول نشست ایران و 1+5، برنامه‌ها و دیدارهای خود و هیأت مذاکره‌کننده ایرانی با دیگر طرف‌های مذاکره‌کننده را تشریح کرد.
رئیس قوه قضاییه وارد استان مازندران شد برای حضور در کنگره ابن شهرآشوب ساروی رئیس قوه قضاییه دقایقی قبل وارد مازندران شد.
نام نویسی در کاروان‌های عمره مفرده از ۶ آذر آغاز می‌شود معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد: نام نویسی در کاروان‌های عمره مفرده امسال (۹۳-۹۲) از 6 آذر آغاز می‌شود و همچنین در روز شنبه 2 آذر قیمت‌های نهایی عمره نیز اعلام خواهد شد.
دستور رئیس‌جمهور برای احیای سازمان مدیریت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جزئیات بودجه ۹۳ مشخص خواهد شد، گفت: رئیس‌جمهور دستور داده است، تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ادغام دو معاونت رئیس‌جمهور احیا شود.
میرزاده به طور رسمی رئیس دانشگاه آزاد شد اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی در جلسه امشب به ریاست رئیس‌جمهور به میرزاده به عنوان رئیس دانشگاه آزاد رأی دادند.
رایزن فرهنگی ایران در بیروت به شهادت رسید حجت الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان که در حادثه انفجار امروز بیروت به شدت مجروح شده‌بود، به شهادت رسید.
جزئیات برگزاری کنکور سراسری و آزاد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه برگزاری جداگانه کنکور دانشگاه سراسری و آزاد اسلامی تنها در سال ۹۳-۹۲ مشکل قانونی ندارد، گفت: جداسازی این دو کنکور در سال آتی مغایر قانون است.
فیلترینگ از حالت سلیقه ای خارج می شود دبیر شورای عالی فضای مجازی از سیاستهای این شورا برای تدوین نظام حقوقی مدون در جهت خارج شدن سیاست فیلترینگ و پهنای باند اینترنت کشور از حالت سلیقه ای خبر داد.
جدیدترین نرخ ارزهای بانکی اعلام شد بانک مرکزی نرخ انواع ارز بانکی را برای روز جاری اعلام کرد که بر این اساس نرخ دلار و پوند نسبت به روز گذشته رشد و قیمت یورو کاهش داشته است.
وزیر کشور: شش استاندار به هیات دولت معرفی شدند وزیر کشور اعلام کرد: مانعی برای فعالیت خانه احزاب وجود ندارد و آنها باید مجوز خود را بعد از تشکیل انتخابات تمدید کنند.
تاریخ ثبت نام عمره تغییر کرد با وجود آنکه در خبرها از فردا ۲۸ آبان ‌ماه به عنوان روز آغار ثبت نام عمره نام برده شده بود اما رئیس سازمان حج و زیارت از تغییر این تاریخ خبر داد.
کابینه یازدهم، اگر روحانی رئیس‌جمهور نمی‌شد! غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران که از جمله چهره‌های اصلی حزب کارگزاران سازندگی به شمار می‌رود در تازه‌ترین گفتگوی خود با هفته‌نامه «آسمان» وزرای احتمالی دولت در صورت عدم پیروزی دکتر روحانی در انتخابات را به نقل از فردی دیگر برشمرده است.
کاهش بهای نفت در جهان در آستانه مذاکرات هسته ای ایران تحلیلگران اقتصادی از کاهش بهای نفت در روز دوشنبه و در آستانه گفت و گو بین ایران و گروه 5+1 خبر دادند.
بهره‌مندی 8 هزار روستا از اینترنت پر سرعت مدیرعامل شرکت ارتباطات ثابت ایران از بهره‌مندی 8000 روستای کشور از اینترنت پرسرعت طی هشت ماه آینده خبر داد و گفت: در این راستا 300 روستای کردستان نیز برای بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت شناسایی شده است.
سیروس مقدم پایتخت 3 را با حضور اکبر عبدی می‌سازد سیروس مقدم از کلید زدن سری سوم پایتخت تا 10 روز آینده با پیوستن اکبرعبدی برای ایفای یک شخصیت جدید در سریال خبر داد.
وقتی آقاجری، احمدی‌نژاد را بیرون کرد «اندیشه پویا» در تازه‌ترین شماره خود مصاحبه مفصلی با هاشم آقاجری یکی از تئوریسین‌های جنجالی سیاست ایران انجام داده است که بخشی از آن به انقلاب فرهنگی و تاثیر حضور محمود احمدی‌نژاد و چهره‌های دیگر در آن دوره اختصاص دارد.
محورهای گزارش 100 روزه روحانی به مردم پس از اعلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای ارائه گزارش 100 روزه دولت به مردم از وضعیت موجود، گمانه زنی های بسیاری در خصوص محتوا و چگونگی ارائه این گزارش در فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مطرح شد، اما امروز رئیس دفتر رئیس جمهور به طور رسمی اعلام کرد که این گزارش در 3 بخش به مردم ارائه خواهد شد.
روحانی: در مذاکرات اخیر پیشرفت‌های خوبی حاصل شدولادیمیر پوتین - رییس‌جمهور روسیه - ظهر روز دوشنبه در تماسی تلفنی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی - رییس‌جمهور کشورمان - گفت‌وگو کرد.
ناگفته‌های احمدی‌مقدم از حوادث کهریزک و اصرارهای مرتضوی مصاحبه با فرمانده 52 ساله نیروی انتظامی که این روزها لقب با سابقه‌ترین فرمانده را پیدا کرده است، در ساعت 7 صبح و در دفتر کارش در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی صورت گرفت، مصاحبه‌ای که ابتدای آن قرار گذاشتیم، ‌حرفی از اعداد و آمار در آن زده نشود و بی رودربایستی سوالات تنها برای شفاف‌سازی نقش پلیس در برخی حوزه‌ها پاسخ داده شود.
قیمت سکه و ارز در بازار قیمت سکه و ارز در بازار
پیکر همسر دیپلمات ایرانی از مصلای نماز جمعه نکا تشییع می‌شود فرماندار نکا گفت: مراسم تشییع همسر دیپلمات ایرانی فردا جمعه بعد از اقامه نماز جمعه از مصلی نکا به سمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نکا تشییع می‌شود.
توصیف زیبای وزیر ارشاد از «ابن‌ ‌شهرآشوب »نخستین کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب ساروی شامگاه امروز در ساری به کار خود پایان داد و مرحله پایانی این کنگره دوم آذر در شهرستان قم با سخنرانی آیت‌االله جوادی آملی، آغاز می‌شود.
تغییر فرمانداران مازندران کلید خوردبا معرفی سرپرست فرمانداری شهرستان گلوگاه، بار دیگر پروژه تغییر فرمانداران مازندران کلید خورد.
نیازمند مرکزی برای حفظ گویش مازندرانی هستیم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نیازمند مرکزی هستیم تا گویش مازندران از گلوگاه تا رامسر را حفظ کنیم.
ابن‌شهرآشوب طلایه‌دار تعامل علمی شیعه و سنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز هم می‌توان با الهام از روحیه تعاملی ابن‌شهرآشوب گفت‌وگوهای علمی را بین شیعه و سنی رواج داد.
نفرات برتر مسابقات قرآنی مازندران در رشته ترتیل اعلام شد نفرات برتر سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران در رشته ترتیل و حفظ 10 قرآن کریم در بخش شکوفه‌ها اعلام شد.
2 اثر ابن‌شهر آشوب رونمایی شد دو اثر ابن‌شهر آشوب ساروی با حضور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی رونمایی شد.
مانور زلزله در مدارس مازندران برگزار می‌شود معاون مدیرکل بحران استانداری مازندران گفت: مانور زلزله 10 آذر در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود.
نقش نخبگان در توسعه ساماندهی شود رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اهمیت حضور نخبگان در توسعه گفت: نقش نخبگان در توسعه ساماندهی شود.
استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای توسعه سوادکوه فرماندار سوادکوه گفت: باید از ظرفیت‌های دانشگاه‌های موجود در سوادکوه برای توسعه این شهرستان استفاده شود.
پایان مسابقات قرآنی شکوفه‌های مازندرانسی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران در بخش شکوفه‌های خواهران به پایان رسید و نفرات برتر رشته قرائت سنین زیر 16 سال نیز اعلام شد.
پایان سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران‌ سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران دقایقی قبل با برگزاری تمامی رشته‌ها به پایان رسید.
افزایش امکانات درمانی در مازندران دبیر مجمع خیران ماهک گفت: کار کردن برای کودکان سرطانی، سبب شده مردم نگاه ویژه‌ای به احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک داشته باشند.
پذیرش بیش از هزار مقاله در همایش ملی گیاهان دارویی ایران معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: هزار و 903 مقاله در سومین همایش ملی گیاهان دارویی ایران پذیرش شده است.
ارسال مقاله از 20 کشور جهان به کنگره ابن‌شهر‌آشوب ساروی رئیس کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب ساروی مازندرانی گفت: اساتید 20 کشور جهان به کنگره ابن‌شهر‌آشوب ساروی مازندرانی مقاله ارسال کردند.
آثار ابن‌شهرآشوب تحسین علمای اهل سنت را برانگیخت استاندار مازندران گفت: آثار ابن‌شهرآشوب از چنان بن‌مایه‌های علمی و سند متقن برخودار است که تحسین علمای اهل سنت را هم در پی داشته است.
ساری میزبان لیگ دوچرخه‌سواری مازندران شد دبیر هیئت دوچرخه‌سواری مازندران از میزبانی ساری در مرحله چهارم لیگ دوچرخه‌سواری قهرمانی استان خبر داد.
به‌روز شدن سیستم بیمه‌ای بازنشستگان مازندرانمدیرسازمان بازنشستگی مازندران گفت: براساس برنامه پنجم توسعه تمام اطلاعات بیمه‌شدگان در سیستم بیمه‌ای به‌روز می‌شود.
حمایت صندوق توسعه ملی از سرمایه‌گذاری‌های کلان در مازندران رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور از اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای حمایت از طرح‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های کلان در مازندران خبر داد.
کارگاه آموزش تئاتر در ساری برگزار می‌شود مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی کارگردانی تئاتر ویژه هنرمندان بسیجی در ساری خبر داد.
کارگروه ویژه صادرات مرکبات مازندران تشکیل شود معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای صادرات مرکبات کارگروه ویژه در استان تشکیل شود.
نمایشگاه حلقه صالحین بسیج در مازندران برگزار می‌شود جانشین فرمانده سپاه بابل گفت: به‌ مناسبت هفته بسیج برای نخستین بار در کشور نمایشگاه حلقه صالحین در بابل برگزار می‌شود.
المناقب عصاره 3 هزار کتاب است آیت‌الله رسولی گفت: ابن شهرآشوب برای نوشتن کتاب المناقب از 3 هزار جلد کتاب استفاده کرده است.
اعلام نفرات برگزیده مسابقات قرآنی در فریدونکنار نفرات برگزیده سی‌و‌ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در فریدونکنار معرفی شدند.
نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی گشایش یافت نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی، صبح امروز در مجتمع پردیس رفاهی ناجای ساری گشایش یافت.
عکس / نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوبعکس / نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب
تصویر / کنگره بین المللی ابن شهر آشوب در سارینخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی صبح امروز چهارشنبه با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در ساری برگزار شد.
اختصاص 32 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی مازندران عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: 32 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و مکانیزاسیون کردن کشاورزی مازندران اختصاص یافت.
برگزاری بزرگداشت شهدا در مازندران فرماندار نکا از برگزاری کنگره بزرگداشت 180 شهید کارمند مازندران و سرداران و 430 شهید نکا خبر داد.
عدم اختصاص اعتبار به شرکت آبفار مازندران مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به کاهش اعتبارات در چند سال اخیر گفت: با گذشت 8 ماه از سال هنوز ریالی اعتبار اختصاص نیافته است.
فعالیت 40 گروه راهداری در محورهای مختلف گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از فعالیت 40 گروه راهداری با 250 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و 375 نفر پرسنل در محورهای مختلف این استان خبر داد.
خسارت سیل به 275 واحد مسکونی در فومن رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن گفت: سیل به 275 واحد مسکونی تا 50 درصد خسارت وارد کرد.
برگزاری کرسی‌ آزاداندیشی حفاف و حجاب در گیلان رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری کرسی آزاداندیشی عفاف و حجاب همزمان با هفته بسیج در این استان خبر داد.
سیل‌زدگی 700 خانوار در گیلان معاون امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 200 خانوار آسیب‌دیده این استان اسکان موقت شدند، گفت: در سیل روز گذشته گیلان 700 خانوار دچار آسیب شدند.
توزیع عادلانه بودجه ورزشی به هیئت‌های گیلان سرپرست اداره ورزش و جوانان گیلان از تخصیص 120 میلیون تومان اعتبار این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: این پول به صورت عادلانه بین هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.
افزایش 47 درصدی بودجه آستارا فرماندار آستارا با بیان اینکه امسال 8 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار به آستارا اختصاص یافته است، گفت: این مقدار اعتبار 47 درصد افزایش یافته است.
اینجا رشت است ونیز نیست! اینجا رشت است ونیز نیست!
برگزیده شدن کانون پرورش فکری گیلان در ترویج کتابخوانی کشور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در توسعه و ترویج کتابخوانی برگزیده کشوری شد.
بازی رایانه‌ای میرزاکوچک وارد بازار می‌شود رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: بازی رایانه‌ای میرزاکوچک جنگلی در پارک فناوری گیلان به تولید انبوه رسیده و آماده ارائه به بازار مصرف در سطح کشور و صادرات به زبان‌های انگلیسی و عربی است.
اعتبارات راه‌آهن رشت ـ قزوین افزایش می‌یابد استاندار گیلان گفت: تلاش می‌کنیم اعتبارات راه‌آهن رشت ـ قزوین با کمک نمایندگان گیلان در مجلس، امسال و سال 93 افزایش پیدا کند.
رفع تصرف 246 هزار مترمربع اراضی ملی گیلان فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از رفع تصرف 246 هزار و 793 متر مربع اراضی ملی این استان خبر داد.
تشکیل ستاد بحران در صومعه‌سراستاد بحران صومعه‌سرا با حضور استاندار گیلان تشکیل جلسه داد.
شعر پایداری گیلان بررسی می‌شود مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از «بررسی سه دوره شعر پایداری گیلان» در نمایشگاه بزرگ کتاب در این استان خبر داد.
افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی در گیلان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان نسبت به افزایش گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی در این استان هشدار داد و گفت: مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار خطرناک‌تر است و موجب حالت‌های روانی و توهم‌زا می‌شود.
اجرای 190 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای 190 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه این استان در سال‌جاری خبر داد.
نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان گشایش یافت نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در رشت گشایش یافت.
قرائت‌خانه‌های گیلان افزایش یابد معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت افزایش قرائت‌خانه‌های این استان گفت: استفاده از فضای دینی و مذهبی گیلان فرهنگ کتابخوانی را افزایش می‌دهد.
اهدای 99 برگ سند خطی به سازمان اسناد ملی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای 99 برگ سند خطی توسط یک شهروند به این سازمان خبر داد.
روز بدون کیف و کتاب در مدارس لنگرود برگزار شد به مناسبت هفتمین روز شهادت سالار شهیدان گفت: روز «بدون کیف و کتاب در مدارس» لنگرود برگزار شد.
راه‌اندازی تور گردشگری مذهبی در گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه‌اندازی تور گردشگری مذهبی با همکاری میراث فرهنگی در این استان خبر داد.
استاندار گیلان شهادت شهید انصاری را تسلیت گفت استاندار گیلان در پیامی شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان و مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را تسلیت گفت.
9 امامزاده آستانه‌اشرفیه در انتظار توسعه هستند رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: 9 امامزاده و بقاع متبرکه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در لیست انتظار توسعه هستند.
وقوع 3 میلیارد تومان زمین‌خواری در گیلان رئیس پلیس آگاهی گیلان از سه مورد زمین‌خواری به ارزش 3 میلیارد و 80 میلیون تومان در این استان خبر داد.
ضرورت ذخیره‌سازی سوخت دوم واحدهای صنعتی گیلان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با توجه به فصل سرما و احتمال افت فشار گاز، واحدهای صنعتی برای ذخیره‌سازی سوخت دوم اقدام کنند.
«بهشتی» شهردار شفت شد سخنگوی شورای اسلامی شهر شفت گفت: «حمید بهشتی» با اکثریت آرای مأخوذه شهردار جدید شفت انتخاب شد.
جشنواره اختراعات دماوند در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود رئیس دانشگاه گیلان گفت: پنجمین جشنواره اختراعات دماوند با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی‌فناوری رئیس جمهور در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقات لیگ تنیس روی میز بانوان گیلان نایب رئیس هیئت تنیس روی میز گیلان از برگزاری دومین دوره مسابقات لیگ تنیس روی میز بانوان این استان در رشت خبر داد.
ثبت جهانی ماسوله مستندسازی می‌شود سرپرست میراث فرهنگی گیلان گفت: مستندسازی و تکمیل پرونده ثبت جهانی ماسوله مناسب با انتظار یونسکو در حال انجام است.
اعزام کشتی‌گیران نونهال گیلان به رقابت‌های کشوری مربی تیم کشتی نونهالان گیلان از اعزام کشتی‌گیران نونهال این استان به رقابت‌های کشوری در اهواز خبر داد.
بازدید استاندار گیلان از آبگرفتگی‌های رشت استاندار گیلان از وضعیت آبگرفتگی رشت بازدید کرد.
راه‌اندازی دوازدهمین ایستگاه مطالعه در گرگان سرپرست شهرداری گرگان از افتتاح دوازدهمین ایستگاه مطالعه در پایانه مسافربری گرگان خبر داد.
برگزاری مسابقه داستان کوتاه در گلستان دبیر انجمن نویسندگان استان گلستان از برگزاری مسابقه داستان کوتاه در هفته کتابخوانی خبر داد.
فنی ‎و‎ حرفه‎ای گلستان در مدارس مشاوره هدایت شغلی می‎دهد مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت جایگاه مهارت‎آموزی، فنی و حرفه‎ای استان در مدارس برای ترویج، هدایت شغلی و آموزش به دانش‎آموزان مشاوره می‎دهد.
مشکلات آموزشی گلستان یکشنبه در مجلس بررسی می‌شود نماینده مردم آزاد‌شهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزیابی‌های به دست آمده در سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از سفر به استان گلستان روز یکشنبه در این کمیسیون بررسی می‌شود.
اجرای رزمایش الی‌بیت‎المقدس در گلستاناز صبح امروز رزمایش الی‌بیت‎المقدس (طرح جمکران) در قرارگاه عملیاتی امام هادی (ع) سپاه نینوا گلستان با فرمان مستقیم مقام معظم رهبری با رمز یا محمد رسول‎الله در سه گروهان عملیاتی جندالله، محمد رسول‎الله و ثار‎الله آغاز و با فتح سرزمین‎های دشمن فرضی و انهدام هدف‎های از پیش تعیین شده با موفقیت اجرا شد.
بابایی: بسیج رسانه در گلستان راه‎اندازی می‎شود فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از راه‎اندازی بسیج رسانه همزمان با هفته بسیج در استان خبر داد.
سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی در گرگان برگزار می‎شود رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از آغاز سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در مرکز گلستان خبر داد و گفت: این مسابقات از شنبه دوم آذرماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
670 اثر فرهنگی در گلستان ثبت ملی شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: اداره کل میراث فرهنگی تاکنون 670 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده است.
صلاحیت صادقلو به عنوان شهردار گرگان تایید شد سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: صلاحیت حسین صادقلو برای تصدی مسئولیت شهرداری گرگان تایید شد.
باند بزرگ «برمودا» متلاشی شد با تلاش پلیس آگاهی استان گلستان باند بزرگ سرقت به عنف که در سطح کشور اقدامات مجرمانه خود را انجام می‎دادند در گلستان متلاشی و اعضای این باند دستگیر شدند.
برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در آذرماه سال جاری خبر داد.
فعالیت 30 ناشر فعال در گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فعالیت 30 ناشر فعال در سطح استان خبر داد.
قاسم‎علی برزمینی رئیس هیئت فوتبال گلستان شد قاسم‎علی برزمینی با برگزاری انتخابات مجمع فوتبال استان گلستان به مدت چهار سال رئیس هیئت فوتبال استان گلستان شد.
سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان منصوب شد طی حکمی از سوی استاندار گلستان،‌ سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان منصوب شد.
برگزاری بیش از 1200 برنامه در گلستان فرمانده سپاه نینوا گلستان از برگزاری بیش از یک‎هزار و 200 برنامه در هفته بسیج خبر داد و گفت: این تعداد برنامه در 14 شهرستان اجرا خواهد شد.
رشد 2 برابری فضای مطالعه در گلستانمدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان از رشد دو برابری فضای مطالعه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر فضای کتابخانه‎ای گلستان 22 هزار و 691 مترمربع است که این رقم در سال 1384 معادل 11 هزار و 342 مترمربع بوده است.
اهدای سالانه 20 هزار جلد کتاب در گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اهدای 20 هزار جلد کتاب به صورت سالانه به کتابخانه‎های عمومی، مساجد و مدارس استان خبر داد.
اقدامات انجام‎شده در بخش گردشگری گلستان ناچیز است استاندار گلستان با بیان اینکه گردشگری یکی از نقطه هدف‎های مسئولان استان است گفت: اقدامات انجام‎شده در بخش گردشگری گلستان ناچیز است.
شناسایی 112 نقطه پرخطر در گلستان مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان از تدوین طرح جامع کاهش تصادفات جاده‎ای در قالب یک نقشه راه برای استان خبر داد.
تلاش شورائیان برای معرفی شهردار گرگان بی‎نتیجه ماند رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص آخرین وضعیت شهردار منتخب گفت: تلاش اعضای شورا برای معرفی شهردار گرگان بعد از گذشت 60 روز بی‎نتیجه مانده است و تاکنون هیچ پاسخ کتبی و شفاهی از سوی وزارت کشور ارائه نشده است.
آیین دسته چوبی در گرگاندر شب دوازدهم ماه محرم که شب سوم شهادت امام حسین(ع) است، از بعضی محلات قدیم گرگان دسته چوبی عازم محلات دیگر می شوند. دسته چوبی به این شکل است که افراد یک چوب یا نی به طول یک متر را به طور عمودی به دست می گیرند و بر بالای سر می بردند و آن را به بالا و پایین حرکت میدهند و با دست دیگر سینه می زدند و نوحه های خاصی را در مسیر راه می خوانند. تشکیل دسته چوبی با روشن کردن چند مشعل و به دست گرفتن چوب انجام می شود، آن گاه با شعار «مدد یا علی» حرکت عزاداران به سمت محلات دیگر آغاز می شود.
تصاویر / آیین عزاداری عاشورای حسینی در گرگانتصاویر / آیین عزاداری عاشورای حسینی در گرگان
استاندار گلستان: کربلا در تاریخ خودش تمام نمی‎شوداستاندار گلستان گفت: امام حسین (ع) یک راهبرد پیشگویانه است چنانکه تاریخ کربلا در تاریخ خودش تمام نمی‎شود؛ بلکه امری مستمر، تداوم‎بخش و نافذ برای آینده است.
عاشقی پیروان حسین (ع) در عاشورای حسین (ع) مردم همیشه در صحنه استان گلستان که هر سال راه عاشقی مولایشان را طی می‎کنند امروز در نماز ظهر عاشورا پیشانی خود را بر سجده شکر پروردگار رحمان و رحیم فرود آوردند.
برگزاری مراسم متمرکز تاسوعای حسینی در گرگان امروز مراسم روز تاسوعای حسینی با حضور هیئت‎ها و دسته‎های عزاداری به صورت متمرکز در خیابان امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد.
حرکت ارزشمند دو خانواده گلستانی از قصاص قاتلان عزیزانشانعصر امروز خانواده دو تن از پرسنل نیروی انتظامی استان گلستان که در حادثه‎ای کشته و پس از پیگیری‎های به عمل آمده به جمع شهدای نیروی انتظامی پیوستند، از اجرای مجازات قصاص قاتلان عزیزان خود گذشت کرده و به نوعی به آن دو نفر زندگی دوباره بخشیدند.
وصول 5/86 میلیارد تومان از درآمدهای مصوب گلستان مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت: در 6 ماه اول سال جاری از 105 میلیارد و 845 میلیون تومان مصوب درآمدها 86 میلیارد و 526 میلیون تومان معادل 82 درصد وصول شده است.
تشییع باشکوه شهدای گمنام در گلستاندر روزهای گذشته استان گلستان شاهد ورود پنج شهید گمنام بود که به آغوش گرم مادران و پدران منتظری پیوستند که سال‌های سال چشم انتظارند تا دوباره آغوش گرم پدرانه و مهربان مادرانه را بر فرزندشان بگشایند و بگویند فرزندم خوش‌ آمدی.
معاون استاندار گیلان: شهرداری جای سیاسی ‌بازی نیست معاون امور عمرانی استاندار گیلان گفت: شهرداری محل خدمت به مردم بوده و جای سیاسی ‌بازی نیست.
مسئولان گیلان شرایط ثبت جهانی ماسوله را فراهم کنند قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گفت: مسئولان گیلان شرایط ارسال پرونده ثبت جهانی ماسوله به یونسکو را فراهم کنند.

اخبار جدید ایران و شمال

حضور وزیر ارشاد در دومین روز کنگره ابن شهرآشوبدبیر نخستین کنگره بین‌المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی از حضور وزیر ارشاد در دومین روز از برگزاری این کنگره در ساری خبر داد.
تجلیل از ناشر مازندرانی توسط وزیر ارشاد ناشر مازندرانی در مراسم تجلیل از خادمان نشر، توسط وزیر ارشاد تقدیر شد.
رئیس‌جمهور فردا در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از حضور حسن روحانی در جلسه علنی صبح فردای مجلس برای دفاع از گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان خبر داد.
کارنامه 100 روزه یکی از اقدامات مثبت آقای روحانی اعلام، ارائه گزارش‌ به صورت مرتب و به‌خصوص گزارش‌های 100روزه به مردم است که یکی از مطالبات اصلی مردم در زمان تبلیغات انتخاباتی از دولت بود. دکتر روحانی در زمان انتخابات وعده داده بود که در عرض 100روز وضعیت کشور را به یک ثبات برساند و راهکارهای کوتاه‌مدت برای برون‌رفت ایران از وضعیت فعلی پیدا کند و گزارشی از اقدامات خود به مردم ارائه دهد.
۵ دلیل خوب برای خوردن گوجه‌ فرنگی گوجه‌فرنگی از آن دسته سبزی- میوه‌هایی است که می‌توان در هر فصلی و به انواع مختلف مصرف کرد. داخل سالاد، به صورت املت، گوجه‌فرنگی شکم‌پُر، کنار خورش‌ها و غیره.
جزئیات بازنشستگی خبرنگاران با20سال سابقه معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی شرایط بازنشستگی خبرنگاران، دبیران، سردبیران و مدیران ادارات خبری را تشریح کرد.
آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فردا شنبه 25 آبان ماه پایان می‌یابد.
نکونام نامزد بهترین بازیکن فوتبال آسیا شد جواد نکونام نامزد دریافت عنوان برترین بازیکن فوتبال آسیا شد.
تقاضای جدید بقایی از روحانی در رابطه با تخلیه ساختمان لادن، لطفا دستور رسیدگی صادر فرمایید.
نرخ آزاد ارز و سکه امروز نرخ آزاد ارز و سکه امروز
کری: به اندازه 35 سال با ایران گفتگو کردیم وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که هیچ یک از اختلافات بین گروه ۱+۵ و ایران درباره برنامه هسته‌ای ایران آنقدر بزرگ نیست که مانع رسیدن به توافق شود.
آنچه در برنامه 90 گذشت در برنامه 90 این هفته که شب آرامی را پشت سر گذاشت مایلی‌کهن سرمربی برکنار شده صبا صحبت‌هایی را درباره بازیکن دوپینگی این تیم مطرح کرد. به گزارش مشرق، برنامه این هفته نود از ساعت 22:45 از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.
روز هشتم محرم در کربلا چه گذشت؟ چون تحمل عطش خصوصاً برای کودکان دیگر امکان پذیر نبود، مردی از یاران امام حسین (علیه السلام) به نام یزید بن حصین همدانی که در زهد و عبادت معروف بود، به امام گفت: به من اجازه بده تا نزد عمر بن سعد رفته و با او در مورد آب مذاکره کنم شاید از این تصمیم برگردد.
دستکش وایرلس جدید با کلی امکانات! محققان، دستکش‌ وایرلس جدیدی ابداع کرده‌اند که قادر به انجام فعالیت‌هایی مانند جواب‌دادن به تماس تلفنی و نواختن موسیقی است.
واکنش ناطق نوری برای رهبری جریان راست سنتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده رهبری جریان راست سنتی را برعهده نمی‌گیرم.
اعلام موعد واریز یارانه نقدی مرحله سی و سوم سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: سی و سومین مرحله پرداخت یارانه نقدی مربوط به آبان ماه سال جاری ساعت 24 سه شنبه 21 آبان ماه 92 به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
کشف سرنخ‌های جدید از قتل معاون وزیر صنعت معاون امنیتی وزیر کشور از به‌دست آمدن سرنخ‌های جدید در پرونده قتل معاون پارلمان وزیر صنعت و معدن خبر داد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی در تلاش هستیم تا مضنون اصلی این حادثه مشخص شود.
افزایش قیمت آب و برق قطعی شد معاون وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش قیمت آب و برق برای سال 93 قطعی شده است، از ارائه سناریوهای پیشنهادی افزایش قیمت آب و برق توسط وزارت نیرو به دولت خبر داد.
سهم استان ها در صادرات کشور به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، در هفت ماهه نخست سالجاری بیشترین حجم از صادرات غیرنفتی به ترتیب با ۴میلیارد و ۲۲۰میلیون دلار به تولیدات استان تهران، ۳میلیارد و ۵۹۰میلیون دلار به تولیدات استان بوشهر، ۲میلیارد و ۲۳۶میلیون دلار به تولیدات استان خوزستان، یک میلیارد و ۱۷۰میلیون دلار به تولیدات استان اصفهان،
سجادی هم از مجلس رای اعتماد نگرفت مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان به نصرالله سجادی رای اعتماد نداد. این سومین گزینه وزارت ورزش و جوانان در دولت حسن روحانی بود که موفق به کسب رای اعتماد لازم از نمایندگان مجلس نشد.
مقصد اولین سفر استانی مشخص شد معاون اجرایی رئیس‌جمهور از قطعی شدن سفر هیئت دولت به مشهد مقدس به عنوان اولین مقصد سفرهای استانی خبر داد و گفت: همه وزرا در این سفر حضور خواهند داشت.
احمدی نژاد 17روز دیگر پای میز محاکمه سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران گفت: زمان رسیدگی به شکایت از رئیس جمهور سابق تغییری نکرده و کیفرخواست جدیدی به دادگاه ارسال نشده است. مهر نوشت؛ ۲۷ خرداد ماه امسال خبر احضار احمدی نژاد به دادگاه در رسانه ها منتشر شد. احمدی نژاد نخستین رئیس جمهوری است که پس از پیروزی انقلاب به دادگاه احضار شده است.
کیهان ، ارزش حمله ندارد روزنامه کیهان در شماره امروز خود، با انتشار یادداشتی پر از فحش و ناسزا و اتهام (که رویه معمول این روزنامه است) ، برخی سایت ها از جمله عصرایران را متهم به نادانی و خیانت و نیز پادویی برای نتانیاهو کرده و نوشته است:
حمایت از موسسات غیرانتفاعی با حذف دوره کارشناسیروسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی مازندران خواستار حمایت از موسسات غیرانتفاعی با حذف دوره کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی شدند.
پیام تبریک استاندار مازندران به مخترعان افتخارآفرین مازندرانی خبر موفقیت درخشان و غرور آفرین جوانان عزیز و فرزندان افتخار آفرین مازندران ؛ آقایان مجید تجن جاری از آمل به عنوان سرپرست تیم، عباس رضایی از ساری ، محمد رضا نجاتی مقدم و خانم ها حنانه مهدوی از قائم شهر و مریم فرخی از آمل، از اعضای تیم مخترعان مازندرانی در مسابقات جهانی 2013 آلمان و کسب مدال نقره برای ارایه اختراع کنترل مدارهای الکترونیکی با استفاده از سیگنال مغزی،موجب مسرت هم استانی های عزیزگردید.
افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به جای سود بانکیرئیس کل بانک مرکزی امروز با حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحث افزایش نرخ سود اوراق مشارکت مد نظر بوده و افزایش نرخ سود بانکی چندان مطرح نیست.
ظریف: ممکن است این هفته با غرب به توافقاتی برسیم وزیر خارجه ایران می‌گوید ممکن است دور جدید مذاکرات هسته‌ای با 1+5 به توافقاتی منجر شود، اما نیازی هم به تعیین چنین ضرب‌الاجلی نیست.
جزئیات منابع یارانه نقدی در قانون بودجه ۹۲علی‌رغم آنکه بعضی مسئولان دولتی می‌گویند برای تامین و پرداخت یارانه نقدی با موانع قانونی و عملیاتی جدی مواجه هستند، قانون بودجه ۹۲ در کنار اظهارات بعضی دیگر از مسئولان سؤالاتی درباره صحت این ادعا مطرح می‌کند.
تصاویر: روزگار مرحوم حبیب‌الله عسگراولادیحبیب‌الله عسگر اولادی، دبیر کل پیروان خط امام و رهبری پس از گذراندن یک دوره بیماری درگذشت
دانلود نوحه و مداحی محرم 92 با صدای کریمی
برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم در مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برگزاری سی ‌و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در این استان خبر داد.
چاپ کتاب نمایشنامه‌های عاشورایی در مازندران رئیس حوزه هنری مازندران گفت: تلاش ما این است تا در مراسم اختتامیه دوره آینده همایش«آینه‌داران خورشید» از کتاب نمایشنامه‌های عاشورایی به قلم نویسندگان مازندرانی رونمایی شود.
حمایت شهرداری ساری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعیمعاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری با اشاره به اینکه توجه به امور فرهنگی شهروندان جدای از خدمات شهری نیست گفت: شهرداری ساری برای گسترش نگاه شهروند فرهنگی از مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعریف شده دریغ نمی‌کند.
معرفی رئیس اتاق اصناف ساری رئیس اتاق اصناف شهرستان ساری با حکم رئیس سازمان و کمسیون نظارت مرکز استان مازندران معرفی شد.
برگزاری نخستین همایش شهروند الکترونیک شمال کشور در آمل شهردار آمل گفت: نخستین همایش منطقه‌ای بین استان‌های شمالی کشور مازندران، گیلان و گلستان با محوریت شهرداری و شهروند الکترونیک در آمل برگزار می‌شود.
صادرات 32 میلیون دلاری فرآورده‌های لبنی در مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی استان در هفت ماه امسال حدود 32 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران انتخاب شد تورج نائیج‌پور به عنوان رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران انتخاب شد.
بهره‌مندی 970 مددجو از خدمات داوطلبان هلال احمر مازندران معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری، 970 نفر از مددجویان از خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شدند.
دوره بازآموزی پزشکان و داروسازان علوم پزشکی در مازندران معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: مجوز برگزاری بازآموزی (آموزش مداوم) در واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.
انتخاب مدیران بومی؛ خواسته محمودآبادی‌ها از دولت تدبیر و امید مردم ‌محمودآباد از سال‌های دور عدم انتخاب مدیران بومی را یکی از دلایل عقب‌ماندگی دانسته و خواستار استفاده از نخبگان بومی و توانمند برای اداره امور شهرشان هستند.
موفقیت کانون پرورش فکری مازندران در کشور مدیر کانون پرورش فکری مازندران از موفقیت این کانون در طرح توسعه کتابخوانی کانون‌های پرورش فکری سراسر کشور خبر داد.
آغاز به ‌کار نمایشگاه کتاب سارینمایشگاه هفته کتاب در مرکز مازندران با حضور مسئولان استانی در شهرستان ساری افتتاح شد.
وزش باد با سرعت 68 کیلومتر ساعت در غرب مازندران سرپرست هواشناسی نوشهر و چالوس با اعلام اینکه از ظهر امروز تاکنون بیش از 25 میلی‌متر باران در این منطقه بارید، گفت: شاهد وزش باد با سرعت 68 کیلومتر در غرب مازندران بودیم.
غرق شدن کودک 8 ساله در کانال آب در ساری کودک هشت ساله همدانی در کانال آب شهرستان ساری غرق شد.
مراسم خیمه سوزان در ساری مراسم خیمه سوزان در عصر روز عاشورا بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور عاشقان و عزادان اباعبدالله الحسین (ع) در ساری برگزار شد.
آیین عزاداری عاشورای حسینی در روستای زاغده آملآیین عزاداری عاشورای حسینی در روستای زاغده آمل
عاشورای حسینی در روستای بالا زیراب سوادکوهعاشورای حسینی در روستای بالا زیراب سوادکوه
آیین عزاداری شام غریبان در روستای زاغده آملآیین عزاداری شام غریبان در روستای زاغده آمل
امام جمعه ساری: مذاکره به معنی تن به ذلت دادن نیست امام جمعه ساری،با بیان اینکه مذاکره به معنی تن به ذلت دادن نیست، گفت: پیام عاشورا مقاومت در برابر ظلم است.
مراسم شام غریبان خاندان اهل بیت(ع) در مازندرانمراسم شام غریبان حسینی امشب در سراسر مازندران برگزار شد و عزاداران حسینی در سوگ اسارت خاندان اهل بیت(ع) اشک ماتم ریختند. عزاداری در شهرها و مناطق مختلف استان به صورت‌های خاصی برگزار می‌شود و هر هیئت عزاداری سعی می‌کند واقعه کربلا را برای عزاداران به تصویر بکشد.
باغداران مازندران جدی بگیرند جهاد کشاورزی مازندران درباره جمع آوری میوه های آلوده پای درختان ، علف های هرز باغ برای جلوگیری از پوسیدگی پرتقال تامسون ناول هشدار داد
اشک‌ دلسوختگان حسینی در سوز و گداز عاشورایی عاشقان و شیفتگان حضرت سیدالشهدا (ع) در مازندران در عصر عاشورا در حالی که شمع‌هایی در مظلومیت شهدا و اسرای کربلا بر افروخته بودند با زینب کبری در شب غریبانه دهم محرم همنوا شدند.
نماز ظهر عاشورا در سراسر مازندران اقامه شد نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز سید‌الشهدا(ع) بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا استان مازندران اقامه شد.
عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی در امامزاده عباس(ع) ساریمراسم عاشورا و تاسوعای حسینی از صبح امروز با حضور هیئت‌های مذهبی در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.
دستگاه هوشمندسازی خودپرداز بانک اختراع شد دستگاه هوشمندسازی خودپرداز بانک با قابلیت تشخیص چهره و اثر انگشت توسط مخترع چمستانی اختراع شد.
تاسوعای عاشورایی در قائمشهرویژه‌برنامه عصر تاسوعا در شهرستان شهیدپرور قائمشهر با همکاری هیئت رزمندگان اسلام، شهرداری و شورای شهر این شهرستان با خیل عظیم چندین هزار نفره ی عزاداران در خیابان کارگر، جنب حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.
«علم‌گردش» رسم دیرینه مردم مازندرانمحرم که می‌آید عشق به سالار شهیدان کربلا و یاران حقیقت‌طلبش در دل‌ها جان می‌گیرد و این شور حسینی شیعیان از پدر به پسر چندین نسل انتقال پیدا کرده است.
تجمع باشکوه عاشورائیان دانشگاه ساریدر آستانه تاسوعا و عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) تجمع عاشورائیان دانشگاه آزاد اسلامی ساری با حضور اعضای هیات رئیسه ، اساتید ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در محوطه مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد
برگزاری نمازظهرعاشورا دربقاع متبرکه مازندران همزمان با سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا ‏در راستای اجرای «سوگواره بصیرت عاشورایی» در 240 بقعه و امامزاده در سراسر مازندران ‏برگزار می شود‎.
زمان برگزاری کنگره بین المللی ابن شهرآشوب نخستین کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی در ساری و قم برگزار می شود.
بازدید استاندار گیلان از آبگرفتگی‌های رشت استاندار گیلان از وضعیت آبگرفتگی رشت بازدید کرد.
گیلان رتبه دوم سرانه مطالعه در کشور را دارد مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی رشت با بیان اینکه گیلان رتبه دوم سرانه مطالعه در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: فضای مطالعه رشت کم است.
تعطیلی رشت آسیب‌های اقتصادی را به‌ همراه دارد استاندار گیلان با توجه به آبگرفتگی معابر شهر رشت، گفت: تعطیلی رشت آسیب‌های اقتصادی را به‌ همراه دارد و به‌راحتی نمی‌توانیم از کنار این موضوع بگذریم.
داستان تکراری آبگرفتگی در شهر باران معضل بزرگ آبگرفتگی رشت با هر بارندگی، این شهر را نیمه تعطیل می‌کند.
برپایی نمایشگاه کتاب با 200 غرفه در گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نهمین نمایشگاه کتاب استان با حضور 400 ناشر کشوری و 200 غرفه 28 آبان جاری افتتاح می‌شود.
کابینی‌مقدم رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان شد «سلیمان کابینی‌مقدم» رئیس جدید اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان معرفی شد.
گیلان بر سکوی شمشیربازی کشور ایستاد تیم شمشیربازی گیلان پس از هشت سال رتبه سوم رقابت‌های بزرگسالان کشور را کسب کرد.
وظیفه‌شناسی پلیس لاهیجان متهم را ناکام گذاشت رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: مامور وظیفه‌شناس پلیس لاهیجان پیشنهاد رشوه متهمان را رد و مراتب را صورتجلسه کرد.
محور آزادراه رشت ‌ـ قزوین مسدود می‌شود مدیر توسعه و ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: محور آزاد راه رشت ‌ـ قزوین به مدت چهار روز به دلیل راه‌سازی مسدود می‌شود.
حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) در ضیابر گیلانحرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) در ضیابر گیلان
آیین عزاداری شام غریبان در لنگرودآیین عزاداری شام غریبان در لنگرود
تصاویر/ مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) درگیلامراسم عزاداری عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در ماسوله استان گیلان
راه‌اندازی دفتر جذب گردشگر سلامت در آستارا معاون گردشگری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی دو دفتر نمایندگی اطلاع‌رسانی و جذب گردشگر سلامت در آستارا خبر داد.
آیین عزاداری چهل منبران در لاهیجانآیین عزاداری چهل منبران در لاهیجان
گیلان در سوگ پسر فاطمه گریست گیلان در روز عاشورای حسینی در سوگ پسر فاطمه (س) گریست.
دیدار مردمی فرمانده انتظامی گیلان با مردم آستارا فرمانده انتظامی آستارا گفت: جلسه ارتباط مستقیم مردم آستارا با فرمانده انتظامی گیلان در روز 27 آبان جاری برگزار می‌شود.
خم شدن قامت‌ها در زیر بار علم‌های سنگین عزاداریعزاداری شهادت حضرت اباعبدالله (ع) یکی از مراسم‌ها و شعائر دینی ما شیعیان بوده و دارای یک بار معنایی، فکری و فرهنگی گسترده‌ای است.
نماز ظهر عاشورا در رشت اقامه شد نماز ظهر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده امام جمعه موقت رشت اقامه شد.
پیوند کلیه 70 بیمار دیالیزی در گیلان مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان از پیوند کلیه 70 بیمار دیالیزی این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
راه‌اندازی تور گردشگری شیلات در گیلان معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی تور گردشگری شیلات به منظور بازدید گردشگران از پره‌های صیادی در این استان خبر داد.
حضور 10 هزار عزادار حسینی در مراسم علم‌بندان ماسولهمراسم علم‌بندان عصر امروز با حضور حدود 10 هزار نفر از عاشقان حسین‌بن علی (ع) در شهرک تاریخی ماسوله برگزار شد. مردم شهر تاریخی ماسوله مراسم سنتی علم‌بندان را هر ساله در ماه محرم برگزار می‌کنند.
تولید 58 هزار تن ماهی در گیلان مدیرکل شیلات گیلان از تولید 58 هزار و 181 تن ماهی در این استان خبر داد و گفت: از این مقدار 42 هزار تن تولید آبزی‌پروری و بیش از 16 هزار تن صید و صیادی است.
مشترکان برق گیلان 50 میلیارد تومان بدهی دارند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه این شرکت اکنون بالغ بر 50 میلیارد تومان از مشترکان خود در سطح استان طلب دارد، گفت: مشترکان برق گیلان هزینه برق مصرفی را پرداخت کنند.
بزرگ‌ترین پل غیرهمسطح شمال کشور در رشت افتتاح می‌شود سرپرست شهرداری رشت از افتتاح بزرگ‌ترین پل غیرهمسطح شمال کشور «باستانی‌شعار» رشت در 15 آذر امسال خبر داد.
گسترش صنایع دریایی اولویت گیلان است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گسترش صنایع مربوط به دریا از اولویت‌های مهم در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان است.
پاروزنان گیلانی 3 مدال طلا کسب کردند پاروزنان گیلانی در رقابت‌های قایقرانی جوانان کشور سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند.
وجود 103 کتابخانه در گیلان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: 103 کتابخانه شامل 73 کتابخانه نهادی و 30 کتابخانه مشارکتی در گیلان وجود دارد که سهم استان را در سرانه مطالعه کشور به رقم 6 رسانیده است.
معرفی 45 واحد استاندارد گیلان به تعزیرات حکومتی تعداد 45 واحد فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد به اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان معرفی شدند.
پرونده میلیاردی فروشگاه زنجیره‌ای گیلان تشکیل شد مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از تشکیل پرونده میلیاردی یکی از فروشگاه زنجیره‌ای این استان خبر داد.
برخورد صادقانه خواسته مردم از مسئولان است استاندار گیلان گفت: ارائه آمارهای درست و برخورد صادقانه کمترین خواسته مردم از مسئولان است.
شناسایی 112 نقطه پرخطر در گلستان مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان از تدوین طرح جامع کاهش تصادفات جاده‎ای در قالب یک نقشه راه برای استان خبر داد.
تلاش شورائیان برای معرفی شهردار گرگان بی‎نتیجه ماند رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص آخرین وضعیت شهردار منتخب گفت: تلاش اعضای شورا برای معرفی شهردار گرگان بعد از گذشت 60 روز بی‎نتیجه مانده است و تاکنون هیچ پاسخ کتبی و شفاهی از سوی وزارت کشور ارائه نشده است.
آیین دسته چوبی در گرگاندر شب دوازدهم ماه محرم که شب سوم شهادت امام حسین(ع) است، از بعضی محلات قدیم گرگان دسته چوبی عازم محلات دیگر می شوند. دسته چوبی به این شکل است که افراد یک چوب یا نی به طول یک متر را به طور عمودی به دست می گیرند و بر بالای سر می بردند و آن را به بالا و پایین حرکت میدهند و با دست دیگر سینه می زدند و نوحه های خاصی را در مسیر راه می خوانند. تشکیل دسته چوبی با روشن کردن چند مشعل و به دست گرفتن چوب انجام می شود، آن گاه با شعار «مدد یا علی» حرکت عزاداران به سمت محلات دیگر آغاز می شود.
تصاویر / آیین عزاداری عاشورای حسینی در گرگانتصاویر / آیین عزاداری عاشورای حسینی در گرگان
استاندار گلستان: کربلا در تاریخ خودش تمام نمی‎شوداستاندار گلستان گفت: امام حسین (ع) یک راهبرد پیشگویانه است چنانکه تاریخ کربلا در تاریخ خودش تمام نمی‎شود؛ بلکه امری مستمر، تداوم‎بخش و نافذ برای آینده است.
عاشقی پیروان حسین (ع) در عاشورای حسین (ع) مردم همیشه در صحنه استان گلستان که هر سال راه عاشقی مولایشان را طی می‎کنند امروز در نماز ظهر عاشورا پیشانی خود را بر سجده شکر پروردگار رحمان و رحیم فرود آوردند.
برگزاری مراسم متمرکز تاسوعای حسینی در گرگان امروز مراسم روز تاسوعای حسینی با حضور هیئت‎ها و دسته‎های عزاداری به صورت متمرکز در خیابان امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد.
حرکت ارزشمند دو خانواده گلستانی از قصاص قاتلان عزیزانشانعصر امروز خانواده دو تن از پرسنل نیروی انتظامی استان گلستان که در حادثه‎ای کشته و پس از پیگیری‎های به عمل آمده به جمع شهدای نیروی انتظامی پیوستند، از اجرای مجازات قصاص قاتلان عزیزان خود گذشت کرده و به نوعی به آن دو نفر زندگی دوباره بخشیدند.
وصول 5/86 میلیارد تومان از درآمدهای مصوب گلستان مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت: در 6 ماه اول سال جاری از 105 میلیارد و 845 میلیون تومان مصوب درآمدها 86 میلیارد و 526 میلیون تومان معادل 82 درصد وصول شده است.
تشییع باشکوه شهدای گمنام در گلستاندر روزهای گذشته استان گلستان شاهد ورود پنج شهید گمنام بود که به آغوش گرم مادران و پدران منتظری پیوستند که سال‌های سال چشم انتظارند تا دوباره آغوش گرم پدرانه و مهربان مادرانه را بر فرزندشان بگشایند و بگویند فرزندم خوش‌ آمدی.
معاون استاندار گیلان: شهرداری جای سیاسی ‌بازی نیست معاون امور عمرانی استاندار گیلان گفت: شهرداری محل خدمت به مردم بوده و جای سیاسی ‌بازی نیست.
مسئولان گیلان شرایط ثبت جهانی ماسوله را فراهم کنند قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گفت: مسئولان گیلان شرایط ارسال پرونده ثبت جهانی ماسوله به یونسکو را فراهم کنند.
حکم شهردار گرگان در ایستگاه آخررئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص صدور حکم شهردار منتخب گفت: وزارت کشور هیچ ایراد شفاهی و کتبی نسبت به صدور حکم شهردار منتخب گرگان نگرفته است.
85 درصد میگوی تولیدی گلستان به خارج صادر می‎شود مدیرکل شیلات گلستان گفت: با توسعه سایت میگو گمیشان اشتغال پایدار در سواحل دریای خزر این استان ایجاد خواهد شد.
سیستم‎های جامع شهرسازی در گرگان راه‎اندازی می‎شود مشاور سرپرست شهرداری گرگان از راه‎اندازی سیستم‎های جامع شهرسازی با استفاده از نرم‎افزار «سرای 6» در این شهرستان خبر داد و گفت: سیستم‎های جامع شهرسازی گرگان برای نخستین‎بار در کشور راه‌اندازی می‎شود.
برگزاری همایش مشترک ائمه جماعات با دستگاه قضایی گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از برگزاری همایش مشترک ائمه جماعات با دستگاه قضایی گلستان خبر داد.
رشد 13 درصدی ارزش صادرات گلستان از گمرکات مدیرکل گمرکات استان گلستان از رشد 13 درصدی ارزش صادرات از گمرکات استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
از کمبود منابع مالی دانشگاه آزاد گرگان تا شکوفایی بزرگترین پروژه‎ها کمبود منابع مالی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان نتوانسته مانع اجرای حتی بزرگترین پروژه‎های عمرانی، آموزشی و فرهنگی شود و عزم این واحد آموزشی همچنان برای به ثمر نشاندن پروژه‎ها جزم شده است.
سفر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به گلستان نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی از سفر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان گلستان خبر داد.
همایش شیرخوارگان حسینی در گرگانهمایش شیرخوارگان حسینی در گرگان
سلامت و امنیت دو بال پرواز به سوی توسعه در حکومت اسلامی است استاندار گلستان گفت: سلامت و امنیت دو بال پرواز به سوی توسعه در حکومت اسلامی است.
پوشش مناسب برنامه‎های ویژه محرم اولویت سیمای گلستان مدیرکل صداوسیمای گلستان گفت: پوشش مناسب ویژه‌برنامه‎های ماه محرم و صفر اولویت اصلی مرکز صداوسیمای گلستان در این ایام خواهد بود.
شکوه تظاهرات گلستانی‎ها در روز 13 آبانمردم همیشه در صحنه استان گلستان بار دیگر شکوه و عظمت خود را در حمایت از نظام غرورآفرین اسلامی و اعلام انزجار از نظام سلطه اعلام کردند.
باید در بخش مردم‎مداری و مردم مهربانی سرمایه‎گذاری کنیحسن صادقلو عصر امروز در جمع شهردار و کارکنان شهرداری گرگان اظهار داشت: شهر مرکز استان یک نماد، مدل و الگو است. وی تصریح کرد: امیدوارم طرح جامع ترافیک، طرح تفصیلی و ... همه آنها پاسخگوی همان افق آینده و با آن مدل که می‎خواهد نماد استان شود ساری و جاری شود.
گرگان به شهری نمونه در منطقه شمال کشور تبدیل می‎شود سرپرست شهرداری گرگان گفت: گرگان در چشم‎انداز گرگان 1404 به شهری نمونه در منطقه شمال کشور با شهروندانی بانشاط تبدیل خواهد شد.
تصویر / گردهمایی روحانیون شیعه و سنی استان گلستانتصویر / گردهمایی روحانیون شیعه و سنی استان گلستان
پایگاه جدید اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان راه‎اندازی شد عضو کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان گفت: پایگاه جدید اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان به شکل آزمایشی شروع به کار کرد.
ناطق‌نوری در مینودشت: سردسته اصلاح‌طلبان نمی‌شومعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عمر سیاسی من تمام شده است، گفت: در انتخابات مجلس آینده به عنوان سردسته اصلاح‌طلبان به میدان نخواهم آمد.
اعتراض دانشجویی در گرگان به دلیل دریافت شهریه اضافه دریافت شهریه اضافه از دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اعتراض دانشجویان این دانشگاه را به همراه داشت.
کارگران گرگان‌فلز: 15 ماه حقوق نگرفته‌ایمکارگران گرگان‌فلز که 15 ماه است حقوق نگرفته‌اند، امروز در حالی در مقابل استانداری گلستان تجمع کردند که علاوه بر رئیس کارخانه، استانداری هم حاضر به کمک آنها نشد.
آثار سوگواری برای اباعبدالله (ع) قطرات اشک آگاهانه و خالصانه بر حسین علیه السّلام گناهان را گرچه به اندازه کف دریا و شمار ستارگان باشند می زداید.
نگاهی به آیین‌های محرم در مازندراننگاهی به آیین‌های محرم در مازندران / مازندران با داشتن پیشینه‌ای کهن در تاریخ شیعه و از نخستین خاستگاه‌های شیعه در جهان، از آیین‌های قدیمی و پرشور در ایام ماه محرم برخوردار است.
عاشورا در اندیشه امام خمینى با این که بیش از هزار و سیصد صد سال از واقعه جانسوز عاشورا مى‏گذرد، اما هنوز عاشورا چشمه جوشان حماسه و آزادگى و رمز جهادِ پایدار براى ماندگارى آیین الهى است؛ آیینى پیام آور توحید و عدل و در خور شأن والاى انسان، تا به برکت شعور خدادادى و شور حقیقت خواهى، شایسته جانشینى پروردگار در زمین گردیده، جان او تجلى گاه توحید و عدل شود.
مداحی و مساله ای به نام «زبان حال» یکی از اموری که ذاکران و مداحان در برنامه خود دارند بیان «زبان حال» است که قصد داریم اندکی پیرامون آن بحث کنیم . در «زبان حال» اساسا ادعای خبر ندارند تا بگویی که از منبع معتبر باید نقل کنی، بلکه می گویند مثلا در موقعیت فلان مصیبت، قاعدتا و بر اساس حدس، یک چنین حال و هوایی داشته اند یا به چنین فکری رفته اند، به حکم عاطفه انسانی یا… یعنی چنین جمله ای یا در کلیت شبیه به آن را با خود یا با طرف مقابل خود گفته اند.
با حسین تا ابد چشم ها تر خواهد بود اشک ها خودشا ن را به قتلگاه می رسانند وقتی صدای زاری فرات بلند می شود و رنج و خون و عشق در هم می آمیزد و کربلا، معنای بزرگ ترین عاشقانه ها را رقم می زند. عصر عاشورا ست . باد در بیابان نوحه می خواند و زمین در شعله های بلند تب می سوزد و زینب مانده با فرات خروشانی که در سینه اش جاریست. عرش، اشک می ریزد و صورت آسمان تاریک است.
روز مازندران مناسبتی جریان ساز برای پیشرفت استان استان مازندران مشکلات نگران کننده ای در زمینه های اشتغال ، تولید ، امور اجتماعی ، فرهنگ و محیط زیست دارد که اگر برای برون رفت آن حرکت نکنیم تاریخ مارا سرزنش خواهد کرد.چه آنکه همین امروز فرزندان ما سخنان نگران کننده هویتی برزبان جاری می سازند.
شمال ایران به صنایع پتروشیمی نیاز دارد؟ استان‌های شمالی ایران همواره جزء جذاب‌ترین و پرمسافرترین مناطق ایران در روز‌های مختلف سال بوده‌اند. جذابیتی که بخش زیادی از آن مرهون سرسبزی و طبیعت زیبا و البته وجود مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز بوده است. مردمی که مثل سایر مردم کشورمان حق دارند نگران بیکاری و آینده‌ی جوانانشان باشند.
سلمان هراتی" امانتدار نجابت جنگل و شاعر ستاره ها سلمان هراتی، بی شک به عنوان یکی از ستاره های بی غروب شعر و ادب پارسی است که از او به عنوان شاعر ستاره ها و امانتدار صدیق نجابت جنگل یاد می شود.
40 روز به سختی گذشت‌/ خداحافظ مرد رسانه 40 روز گذشت، 40 روزی که هر روز بیش از 40 بار بهانه‌اش دل‌مان را می‌سوزاند و یادش بغض‌های در گلو را حکم می‌کرد تا راه نفس را سخت کند.
چرا برخی دعاهایمان مستجاب نمی‌شود؟ «توجه خداوند به بندگانش این گونه است که خداوند با تمام اسماء حسنا و جهات به بندگانش توجه دارد».
در جریان مباهله چه گذشت؟ بیست و چهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته و دارای فضیلت بسیار زیادی است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد.
به بهانه چهلمین روز سفر جابر رسانه‌های مازندران چهلمین روز سفر جابر رسانه‌های مازندران نزدیک است، مرد بزرگی که در اخلاق، رفتار، کار و عمل الگو بود... به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بزرگ بود و از اهالی امروز که لحن آب و زمین را چه خوب می‌فهمید.
جوانان بیکار را دریابید از همین‌رو آنچنان دور از ذهن نیست که بیکاری جوانان در سال 91 رشد بسیاری پیدا کرده‌است. زیرا در این سال به دلیل رکود تورمی و کاهش شدید رشد اقتصادی واحدهای صنعتی، تولیدی‌های بزرگ و کوچک و شرکت‌های فعال در بخش‌های اقتصادی نتوانسته‌اند به جذب نیروی کار جوان و جویای کار بپردازند. چرا که تورم از یکسو موجب رشد هزینه‌های تولید آنها شده و واحدهای تولیدی و صنعتی را به رکود کشانده و جلوی فعالیت این مراکز اشتغالزا را گرفته‌است.
تأمین اجتماعی الکترونیک چه زمانی محقق خواهد شد؟ روزگاری، سازمان تأمین اجتماعی پیشتاز اتوماسیون اداری در کشور بود. این سازمان از اولین‌هایی بوده که در دهه 40 و 50 شمسی، کامپیوترهای مین فرم (main computer) را به چرخه انجام کار و آمار و محاسبات خود، وارد و در اواخر سال 1379 بزرگترین طرح ملی جمع‌آوری و تمرکز اطلاعات در کشور، به نام طرح سامان سوابق بیمه‌شدگان از سال 1328 به بعد را آغاز و عملیاتی کرد
دغدغه های صنعت گر مازندرانی با استاندار کسی تردید ندارد که صنعت مازندران، پیکره ای نیمه جان دارد و سالهاست که با دوا و درمان سرپا نگهداشته شده است! بیماری که علت اصلی بیماری اش معلوم نشده و نسخه ای برای آن نوشته نشده است.
تکرار ماجرای مرحوم کردان این بار برای یک مدیر دیگر مازندرانی در حالی مردم ایران امروز شاهد برگزاری جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های علوم،آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان بودند که بار دیگر ماجرای استیضاح مرحوم کردان در ذهن ها زنده شد.
لزوم مشاوره صادقانه به استاندار محترم دکتر فلّاح با پیشینه ی جهادی و تواضع و سادگی در پوشش و رفتارش، نموداری از مردم مداری را در کارنامه ی خود دارد و فرزند این دیار مظلوم است؛ اگر با دست او نتوانیم این سرای سبز را بسازیم آیا می توانیم مدّعی لیاقت نمایندگی کردن افکار عمومی را در عرصه ی سیاسی مازندران داشته باشیم. برای به بار نشستن این امر خطیر، هم دلی از هر دو سو، ضرورت دارد.پس ابتداء ما حق مان را بر ایشان اداء کنیم.
معافی مردی که الگوی اخلاق در رسانه بود جابر به تنهایی یک رسانه بود یعنی منبع بسیاری از اخبار در استان مازندران، مستقیم یا غیرمستقیم، خبرهای روزانه یا شبانگاه جابر معافی بود بدون اینکه اعتراضی داشته باشد.
جابر در هوای حرم رضوی آسمانی شد جابر، کربلایی بود و به زیارت خون خدا، حسین بن علی(ع) رفته بود. انسانی خوش‌طینت و باصفا بود. مرام و معرفت و انسان‌دوستی همه وجودش را پر کرده بود و عشق به شهدا در او موج می‌زد و در هوای حرم رضوی آسمانی شد.
شب قدر، شب قدرشناسی علی (ع) دل‌های نورانی و باصفای مؤمنان عاشق و روزه‌دار، آیینه روشن و صیقل‌یافته الهی است. انسان‌های معتقد به خدا و ولایت که در طول ماه مبارک رمضان شب‌زنده‌دار و سحرخیز هستند، در شب قدر نیز قدر خود را بازمی‌یابند و قدرشناس مولود کعبه و شهید محراب علی (ع) می‌باشند. آنان از راه دل‌های پاک خویش، پلی به‌سوی خدا می‌زنند و پیوند با ولایت را تحکیم می‌بخشند زیرا می‌دانند در شب قدر، قرآن که جامع‌ترین و ماندگارترین کتاب باعظمت الهی است، نازل شده و انسان کامل و معصوم به حق واصل که قرآن صاعد است، به‌سوی خالق هستی صعود یافته است، به‌ویژه که شعار او پس از ضربت خوردن در میان محراب و نجوای عاشقانه‌اش «فزت و رب الکعبه» بوده است.
استانداران سابق مازندران و رهیافتی برای انتخاب مدیران آیندهبی‌شک یکی از مهمترین دلایل پیروزی دکتر «حسن روحانی» در انتخابات اخیر، حمایت‌های آقایان هاشمی رفسنجانی و سید محد خاتمی از ایشان و بیان این مطلب از سوی رئیس جمهور منتخب بوده است که فرمودند: «همان راهی را می‌روند که آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی رفته‌اند». اینک در آستانه تشکیل دولت و شکل‌گیری دندانه‌های کلید تدبیر، بهره‌مندی از تجارب دولت‌های سازندگی و اصلاحات به عنوان دو پشتوانه عظیم و ذخیره ارزشمند مدیریتی می‌تواند در ترسیم بهتر دولت تدبیر و امید موثر واقع گردد.
ماه رمضان؛ حلول ثانیه‌های عطرآگین بندگی اشک شوق دلدادگان، نوید تازگی دیداری کهنه می‌دهد و سجاده‌هایی که بار دیگر حلول ثانیه‌های عطرآگین بندگی را پیشوازی می کنند ...
وقتی میزبان خداست یعنی همه دعوتند آخرین روز‌های شعبان‌المعظم درگذرند تا جای خود را به ماه میهمانی بزرگی بسپارند که میزبانش خدا است و همه در آن دعوتند.
اعمال شب و روز نیمه شعبانشب نیمه شعبان، شب بسیار مبارکى است. از امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که از امام محمدباقر علیه‌السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد؛ امام فرمود آن شب بعد از لیلة القدر افضل شب‌ها است. در آن شب خداوند به بندگان، فضل خود را عطا مى‌فرماید و ایشان را به مَنّ و کَرَم خویش مى‌آمرزد. پس سعى و کوشش کنید در تقرّب جستن به سوى خداى تعالى در آن شب، که آن شبى است
یا صاحب‌الزمان به ظهورت شتاب کن ای نازدانه نرگس که سرنوشت‌ها را تو ختم به خیر می‌کنی و همه دست‌ها را به دوستی می‌رسانی، به ظهورت شتاب کن.
سرمایه اجتماعی حلقه مفقوده توسعه استان معمولا کشورها برای حل مشکلات عد یده خود وجبران عقب ماند گی اقتصادی فرهنگی اجتماعی راه های مختلفی را آزمودند . دراین میان با اتکا به برنامه های توسعه ای از بین بخشهای مختلف اقتصادی وفرهنگی و اجتماعی و ...... یک بخش را به عنوان موتور محرکه رشد وتوسعه اقتصادی انتخاب کردند و امیدوارند با تکیه بر این بخش به رشد و توسعه وشکوفایی قابل توجهی دست یابند . به طوریکه تاکنون ثابت شد. مبنای رشد وتوسعه اقتصادی سه نوع سرمایه را دربرمیگیرد.
تحول خواهان و ضرورت مدیریت شادی سیاسی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با پیروزی قاطع تحول خواهان همراه شد و از هم اینک شمیم پیروزی پس از پایان رقابتی جدی و سنگین وزیدن گرفته است.
امام خمینی(س) و آرمانگرایی در سیاست خارجی سر منشأ و ریشه اصلی آرمانگرایی نهفته در بستر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نظرات و دیدگاه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی _امام خمینی(س)_ که در حقیقت حقانیت عقلی و دینی یک بسیج عمومی جهانی بر اساس آموزه‌های اسلامی علیه زیاد‌ه‌ خواهی‌ها و یکه تازی و سلطه طلبی آمریکا و صهیونیسم در روابط بین‌الملل است.
فضیلت و اعمال ماه شریف شعبان شعبان ماه من است و رمضان ماه خدای عزوجل. پس هر که ماه مرا روزه بدارد، در روز قیامت شفیعش خواهم بود.
به سوی جامعه اخلاقی - سیدحسن خمینی کتاب «انقلاب اخلاقی، راهی به رهایی» به کوشش اصغر زارع کهنمویی و با مقدمه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی منتشر شد.

اخبار جدید ایران و شمال

روحانی: مردم ایران با مردم آمریکا دشمنی نداشته و ندارنداز حمایت های رهبری تشکر می کنم رییس‌جمهور در ابتدای جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه در آستانه روز تاریخی ۱۳ آبان هستیم، گفت: مردم ایران همانگونه که اهل مذاکره و منطق هستند برای حفظ حقوق خود مقاومت و ایستادگی می‌کنند و در کنار مذاکره با تکیه بر قدرت داخلی و ملی در برابر فشار و تجاوز خارجی استقامت خواهند کرد.
رهبر معظم انقلاب: هیچکس نباید مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند و نباید ماموری را که مشغول کاریست، تضعیف کند/ اینها بچه های انقلابند/ از این مذاکرات ضرری نمی‌کنیم هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان در آستانه سیزده آبان با رهبر انقلاب دیدار کردند.
مخاطب مواضع صریح رهبر معظم انقلاب در داخل کشور چه کسانی هستند؟ این تعبیر رهبر معظم انقلاب که یاوه گویی مقامات غیرمسئول مانع مذاکرات جدی و موثر دولت می شود، تنها مربوط به فضای کشور آمریکا نیست و افراطیون داخلی نیز به نوعی می توانند مخاطب این سخنان باشند تا با یاوه گویی های خود در فعالیت دستگاه سیاست خارجی کشور اخلال ایجاد نکنند
سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش معرفی شد نامه رئیس‌جمهور درباره معرفی «نصرالله سجادی» به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس قرائت شد.
محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی شد محمدحسن انتظاری به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد.
برنامه پخش مستقیم رقابتهای فوتبال رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ‌های اروپایی به صورت زنده از شبکه‌های سوم و ورزش پخش خواهد شد.
نکاتی برای پیشگیری از دیابت 1- وزن خود را کنترل کنید. چاقی می‌تواند سرآغازی برای دیابت باشد. 2- از سبزیجات و حبوبات و سالادهای مناسب در رژیم غذایی خود زیاد استفاده کنید. در سالادها استفاده از سرکه به میزان کافی توصیه می‌گردد. 3- روزانه تا می‌توانید پیاده روی کنید.حتی اگر وزن کم نکنید، این کار برایتان بسیار سودمند است. کسانی که در هفته 4 ساعت و یا هر روز نیم ساعت ورزش کنند،خطر ابتلا به دیابت را 80% کم می‌کنند.ورزش توان جذب انسولین بدن را افزایش می‌دهد که این امر نهایتاً به جذب بیشتر قند در سلولها کمک می‌کند.
جمهوری اسلامی؛ درباره شعار مرگ بر آمریکا در آستانه 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم. طی هفته‌های گذشته در صحنه داخلی بازار بحث درباره حذف یا عدم حذف شعار "مرگ بر آمریکا" داغ بود و این روزها نیز این موضوع در محافل مختلف کاملاً مطرح است. در این زمینه، چند نکته باید مورد توجه قرار گیرند.
ثبت پایین‌ترین نرخ طلا در 12 روز گذشته قیمت جهانی طلا در پایان معاملات هفته کاری گذشته به 1315 دلار و 80 سنت تنزل کرد. بهای جهانی طلا با کاهش 7 دلار طی معاملات روز گذشته به پایین ترین سطح در 12 روزگذشته رسید.
کنکور دکتری 93 تغییر نمی کند مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم درباره آخرین تصمیمات در خصوص برگزاری کنکور دکتری سال 93، گفت: کنکور دکتری 93 بدون تغییر برگزار می شود اما در برخی مواد درسی تغییرات و بازنگری هایی ایجاد شده است.
مطهری: احمدی نژاد همه را به جان یکدیگر انداخت علی مطهری با بیان اینکه هیچکس به اندازه من به خاتمی انتقاد نداشت، به انتقاداتش از کارگزاران پرداخت و گفت: یک وقت خانم فائزه هاشمی در مجلس پنجم برای کسی که فوت کرده بود گفت یک دقیقه سکوت کنید، ما انتقاد کردیم که یک دقیقه سکوت روش غربی‌هاست، ما حمد و سوره داریم نه یک دقیقه سکوت.
نکات مهم آزمون کارشناسی ارشد 93 مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 93 و المپیاد علمی دانشجویی کشور از فردا خبر داد.
قیمت انواع خودرو داخلی قیمت انواع خودرو داخلی
عارف: همراه با نقد منصفانه، دولت را در رسیدن به اهداف خود کمک کنیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که دولت جدید تلاش خود را برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور که دغدغه اصلی مردم است بکار گرفته ، گفت:همراه با نقد منصفانه، دولت را در رسیدن به اهداف خود کمک کنیم.
آمانو: دولت روحانی به رفع نگرانی‌ها تمایل دارد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که دولت جدید ایران تمایلش را برای رفع نگرانی‌ها صرف‌نظر از پیشرفت حاصله از مذاکرات جداگانه‌اش با قدرت‌های جهانی نشان داده است.
مرکز آمار: بیکاری کاهش یافتبنا بر اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری بهار در سال 92 به 10.6 و در تابستان به 10.4 درصد رسید.
یک مصوبه دیگر دولت احمدی‌نژاد لغو شد رئیس مجلس طی نامه‌ای به رئیس جمهور، یک مصوبه دولت دهم را ملغی‌الاثر اعلام کرد. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی، یک مصوبه دولت دهم را ملغی‌الاثر کرد.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز مهمترین عناوین روزنامه های امروز
10 خبری که دنیای فناوری را تکان دادنگاهی به مهمترین اخبار ده روز گذشته بیندازیم، از رونمایی ipad air تا سیستم گردش خون برای کامپیوتر و حتی کیف پول هایی که صاحب خود را شناسایی می کنند.
تعرفه تلفن "رایتل"قیمت های جدید تعرفه تلفن رایتل را در جدول زیر مشاهده نمایید.
گیاهی برای مبارزه با سرطان طی مطالعات محققان مشخص شد از مشتقات شاهدانه می‌توان برای کاهش سرعت و یا حتی از بین بردن سلول‌های مسئول برای لوسمی یا سرطان خون استفاده کرد.
قیمت خودروهای داخلی افزایش یافت رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور از افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد خبر داد.
گزارش تصویری آیین گرامیداشت تیرماه سیزده شوآیین سنتی لال شیش زنشو در شهرستان آمل استان مازندران
بهبود ساخت‌وساز دانشگاه‌ها سیاست جدی دانشگاه آزاد معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، کیفی‌سازی و ساخت‌وساز مناسب را از مهم‌ترین سیاست‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: در آینده شاهد ساخت‌وساز بهتر و با کیفیت بالاتر باشیم.
انتصابات در آموزش و پرورش کلید خورد امروز دو انتصاب جدید در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد؛ خلیل بابالو به عنوان قائم‌مقام وزیر در امور مدارس خارج از کشور و سید محمد بطحایی به عنوان مدیرکل دفتر وزارتی منصوب می‌شود.
نفت ۱۰۰ دلاری در بودجه ۹۳ وزیر نفت از در نظر گرفتن قیمت ۱۰۰ دلاری نفت در بودجه سال آینده خبر داد و گفت احتمال لغو قرارداد صادرات گاز به پاکستان وجود دارد.
سعید حدادیان جریمه و منصور ارضی تبرئه شد دادگاه تجدیدنظر ضمن رسیدگی به اعتراض طرفین پرونده شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی، حکم صادره در دادگاه بدوی را تأیید کرد.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز - جان‏کری: بر مذاکره با ایران اصرار داریم - پنجه لودرها برپیکرخانه‏های تاریخی - بهمن کشاورز رئیس اسکودا شد - اتاق بازرگانی ایران و امریکا به مرحله ثبت رسید
توصیه روحانی به استانداران جدید رئیس جمهور، استانداران را به حفظ وحدت و انسجام جامعه و بهره‌گیری از نیروهای معتدل توصیه کرد.
فانی: مدارس دختران محرم‌سازی می شوند وزیر آموزش و پرورش گفت: صحبتی درباره مسقف کردن مدارس دخترانه نداشته‌ام و قرار هم نیست که این طرح اجرا شود. باید برای محرم‌سازی این مدارس تلاش شود.
شهرداری‌های مازندران با مشکل مالی مواجه هستندمعاون عمرانی استاندار مازندران از وجود مشکلی مالی برای شهرداری‌های استان مازندران خبر داد.
اجرای نمایش از 30 سردار مازندران در رادیو مازندران مدیرکل صدا و سیما مازندران از اجرای 30 نمایش از 30 سردار مازندرانی در برنامه رادیویی استان این استان خبر داد.
نرخ بیکاری سوادکوه 22 درصد است نماینده مردم سواکوه، جویبار، قائمشهر در مجلس گفت: نرخ بیکاری حوزه انتخابیه سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ 22 درصد است.
ورزش مازندران به تنهایی جور 16 استان را می‌کشد مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: ورزشکاران مازندرانی در کسب مدال بین‌المللی به تنهایی جور 16 استان کشور را می‌کشد.
حضور بانوی فوتسالیست مازندرانی در ترکیب تیم ملی نایب رئیس امور بانوان هیئت فوتبال مازندران از حضور بانوی فوتسالیست مازندرانی تیم ملی کشورمان مقابل تیم ملی روسیه خبر داد.
رویکرد برنامه‌های روز مازندران عاشورایی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: رویکرد برنامه‌های روز مازندران امسال عاشورایی است.
ساخت کیت‌های آموزشی رباتیک در مازندران رئیس پارک علم و فناوری مازندران از طراحی و ساخت کیت‌های آموزشی رباتیک در استان خبر داد.
لزوم حجاب اسلامی در خانواده‌ها حجاب اسلامی باید در خانواده‌ها توجه ویژه‌ای شود و ریشه اصلی انواع هنجارها و مسائل ضداخلاقی بدحجابی است.
اختصاص یک میلیارد تومان به پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: 7 میلیارد تومان برای پارک موزه با سازمان‌های استان موافقتنامه امضا شد که بیش از یک میلیارد تومان آن اختصاص یافت.
دستگیری قاتل جوان 25 ساله نکایی فرمانده انتظامی نکا از دستگیری قاتل جوان 25 ساله نکایی توسط پلیس این شهرستان خبر داد.
راه‌یابی آثار هنرمندان مازندرانی به جشنواره جهانی هنر مقاومت مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران از راه‌یابی آثار سه هنرمند نگارگر مازندرانی به جشنواره جهانی هنر مقاومت خبر داد.
برنامه «ققنوس اقیانوس» در دانشگاه مازندران برگزار شد به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران برنامه "ققنوس اقیانوس" با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در دانشگاه مازندران برگزار شد.
آیین پایانی دومین جشنواره عکس بسیج مازندران آیین پایانی دومین جشنواره عکس بسیج استان مازندران به میزبانی تنکابن در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد این شهر برگزار شد.
وزیر اطلاعات در مازندران: امنیت کشور پایدار است وزیر اطلاعات گفت: ایران اسلامی به لطف خدا و توجه حضرت ولی عصر(عج) از امنیت پایداری برخوردار است.
معاون استاندار و مدیر کل اطاعات مازندران معرفی شدند مراسم معارفه و تودیع معاون استاندار و مدیر کل اطلاعات مازندران برگزار شد صبح امروز و با حضورحجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اطلاعات و معاون توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران برگزار شد.
برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ساری سینا دلشادی رئیس حوزه هنری این مرکز از مشارکت حوزه هنری استان مازندران در مراسم شیرخوارگان حسینی خبر داد .
ساخت اولین پارک ویژه ی معلولین در ساری شهردار ساری پس از دیدن نمایش کودکان معلول گفت: اولین پارک ویژه ی معلولین را در مرکز استان خواهیم ساخت . مهدی عبوری شامگاه روز گذشته در حاشیه تماشای نمایش "آیدا" که با هنرنمایی تعدادی از کودکان معلول هنرمند در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ساری به روی صحنه رفت،
برنامه ارایه شده وزیرپیشنهادی ورزش وجوانان برنامه‌های سید نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که طی نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس معرفی شده ارایه شد.
استفاده دولت ازبازنشسته ها ممنوع می‌شود عضو کمیسیون صنایع و معادن از با بیان لزوم استفاده از جوانان در دولت، گفت: طبق یک طرح دو فوریتی که به امضای 202 نماینده رسیده و به زودی در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، دولت نمی‌تواند از نیروهای بازنشسته به عنوان معاونان وزیر و استانداران استفاده کند.
پیام وزیر آموزش‌ و‌ پرورش به مناسبت 13 آبان وزیر آموزش و پرورش به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز پیامی صادر کرد.
اعلام مسیرهای راهپیمایی 13 آبان درمازندران مسیرها و ساعت راهپیمایی 13 آبان و روز دانش‌آموز در 22 شهر مازندران اعلام شد.
افتتاح دفتر استانی خبرگزاری بین المللی تسنیم در مازندران نخستین دفتر استانی خبرگزاری بین المللی تسنیم، چهارشنبه 15 آبان ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، مدیران ارشد خبرگزاری، مدیران رسانه های استان و مدیران دستگاه های اجرایی مازندران در ساری افتتاح می شود.
تصویر / آئین طشت گذاری آذربایجانی های مقیم ساریتصویر / آئین طشت گذاری آذربایجانی های مقیم ساری
توزیع 450 تن برنج ویژه ماه محرم در ساری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساری از توزیع 450 تن برنج سفید ویژه ماه محرم و صفر در شهرستان ساری خبر داد.
صدرنشینی گلوگاه در لیگ دسته اول فوتبال مازندران تیم لمراسک گلوگاه با پیروزی مقابل میزبان خود در صدر جدول لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های مازندران قرار گرفت.
رسانه‌های مازندران نقش مهمی در مدیریت مصرف برق ایفا کردند معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران گفت: رسانه‌های مازندران نقش مهمی را در مدیریت مصرف برق ایفا کردند.
برپایی نمایشگاه کتاب و دفاتر دانش‌آموزی در مرکز مازندران برای نخستین بار نمایشگاه کتاب و دفاتر دانش‌آموزی با عنوان سبک زندگی اسلامی- ایرانی در مرکز مازندران برپا شد.
برگزاری مراسم‌ سیاه‌پوشان در 1300 امامزاده مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برگزاری مراسم سیاه‌پوشان در یک‌هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران در راستای استقبال از ماه محرم خبر داد.
انتخاب سرمایه‌گذار جدید شرکت نساجی قائمشهر نماینده سوادکوه و قائمشهر با اشاره به مطالبات بازنشستگان نساجی از انتخاب سرمایه‌گذار جدید شرکت نساجی قائمشهر خبر داد.
برگزاری بزرگداشت روز ملی مازندران در محمودآباد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بزرگداشت روز ملی مازندران با رویکرد محرم در باورها، اعتقادات، آیین‌ها و فرهنگ عامه مردم مازندران 14 آبان ماه در محمودآباد برگزار می‌شود.
ابراز نفرت مردم گیلان از آمریکا در راهپیمایی 13 آبان نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان با صدور بیانیه‌ای مشترک عنوان کردند: مردم گیلان فردا در صفوف به‌هم فشرده انزجار خود را از تمام مستکبران به‌ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها ابراز می‌کنند.
حضور 400 ناشر کشوری در نهمین نمایشگاه کتاب گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نهمین نمایشگاه کتاب استان با حضور 400 ناشر کشوری و 200 غرفه 28 آبان ماه جاری افتتاح می‌شود.
برگزاری مراسم پاسداشت میرزا کوچک جنگلی در گیلان استاندار گیلان از برگزاری مراسم پاسداشت میرزا کوچک جنگلی در این استان خبر داد.
وجود 271 فقره پرونده کلاهبرداری در گیلان رئیس پلیس آگاهی گیلان از ارجاع 271 فقره پرونده کلاهبرداری در هفت ماه نخست امسال به این ارگان خبر داد و گفت: جعل وصیتنامه‌های خانوادگی نقش مهمی در افزایش کلاهبرداری‌های گیلان دارد.
راه‌اندازی کتابخانه در محله‌های شهر رشت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت از راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در محله‌های مختلف شهر رشت با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد.
بدهی میلیاردی شهرداری رشت به کتابخانه‌ عمومی گیلان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از بدهی چند میلیارد تومانی شهرداری رشت در سال‌های اخیر به این نهاد خبر داد.
تجمع بزرگ عاشوراییان در چهار شهر گیلان مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین علی(ع) گیلان از تجمع بزرگ عاشوراییان در شهرهای رشت، آستانه‌اشرفیه، تالش و فومن در ایام محرم خبر داد.
دفع زباله در گیلان به بحران تبدیل شده است معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه دفع زباله در گیلان به بحران تبدیل شده است، گفت: شهرداران در خط مقدم پیگیری این امر هستند.
صدور 150 مجوز قفس پرورش ماهی در گیلان مدیرکل شیلات گیلان از صدور 150 مجوز قفس پرورش ماهی در این استان خبر داد و گفت: 100 مجوز متعلق به بخش خصوصی است.
مرگ سالانه 15 صیاد غیرمجاز در گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: سالانه حدود 10 تا 15 نفر از صیادان غیرمجاز گیلان غرق می‌شوند و احتمال حادثه اخیر نیز در همین زمینه است.
توزیع 107 هزار تن محصولات کشاورزی در گیلان مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید توافقی و توزیع بالغ بر 107 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی و نهاده‌ها توسط شبکه تعاون روستایی این استان خبر داد.
طرح بصیرت عاشورایی در 391 بقعه گیلان برگزار می‌شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 391 بقعه متبرکه این استان خبر داد.
احداث 100 بوستان روستایی در گیلان مدیرکل امور روستایی و عشایری گیلان از احداث 100 بوستان روستایی جدید در این استان خبر داد.
منطقه آزاد انزلی پایگاه اصلی صادرات است ناظر گمرکات گیلان گفت: منطقه آزاد انزلی با توجه به موقعیت ویژه‌ ترانزیتی ـ تجاری مرکز و پایگاه اصلی صادرات گیلان است.
برگزاری راهپیمایی 13 آبان در 45 نقطه گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در 45 نقطه این استان خبر داد.
«سماجت» دانشجوی سما دانشگاه آزاد رشت به پرواز درآمدهواپیمای مذکور با نام «سماجت» توسط امیررضا امام‌دوست، دانشجوی رشته رایانه دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ساخته شد.
ناپدید شدن 2 سرنشین قایق موتوری در آب‌های رودسر سرپرست هلال احمر رودسر از ناپدید شدن دو نفر سرنشین قایق موتوری در آب‌های این شهرستان خبر داد.
برخورد با بدحجابی خواسته مردم گیلان از پلیس است معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: برخورد با بدحجابی تنها خواسته پلیس نیست بلکه حجم گسترده‌ای از مردم گیلان این تقاضا را از پلیس دارند. خبرگزاری فارس: برخورد با بدحجابی خواسته مردم گیلان از پلیس است
مراسم عاشوراییان استکبارستیز در گیلان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اعلام کرد: مراسم عاشوراییان استکبارستیز در گیلان همزمان با 13 آبان جاری برگزار می‌شود و مردم این استان حماسه‌ای دیگر خلق می‌کنند.
بازدید استاندار گیلان از شهرک صنعتی لاهیجان استاندار گیلان از شهرک صنعتی لاهیجان با هدف آشنایی با ظرفیت‌های صنعتی این شهرستان بازدید کرد.
یادواره شهدای دانش‌آموز گیلان برگزار شد یادواره شهدای دانش‌آموز گیلان توسط کمیته بسیج دانش‌آموزی آموزش و پرورش این استان در رشت برگزار شد.
برگزاری نخستین جشنواره غذا در رشت نخستین جشنواره «غذا، فرهنگ و خانواده» توسط دانشجویان مراکز علمی ‌کاربردی گیلان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید باهنر رشت برگزار شد. خبرگزاری فارس: برگزاری نخستین جشنواره غذا در رشت
فرمانده نیروی دریایی قزاقستان وارد گیلان شد فرمانده نیروی دریایی قزاقستان به منظور تحکیم حسن همجواری وارد گیلان شد.
برگزاری کارگاه آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی در دانشگاه آزاد رشت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: کارگاه یک‌روزه آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی و راه‌های جستجوی اطلاعات 10 آبان ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود.
طرح توسعه دانشگاه آزاد شفت اجرایی می‌شود رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت از اجرای طرح توسعه واحد دانشگاه آزاد اسلامی شفت خبر داد.
عذرخواهی رئیس شورای شهر لاهیجان از مردم رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان به خاطر آبگرفتگی معابر از شهروندان این شهر عذرخواهی کرد.
استقرار بازرسان در دانشگاه گیلان مدیرکل بازرسی و نظارت گیلان از استقرار بازرسان در دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: عملکرد دانشگاه گیلان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
اعضای شورای کمیته اختلالات علمی تخصصی گیلان معرفی شدند اعضای شورای مدیران و کمیته اختلالات علمی تخصصی یادگیری آموزش و پرورش استثنایی گیلان معرفی شدند.
تحصیل 373 دانشجو در مرکز علمی ‌کاربردی هلال احمر گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از تحصیل 373 دانشجو در مرکز علمی ‌کاربردی این نهاد خبر داد.
ثبت‌نام متقاضیان واحدهای نمونه کشوری گیلان تمدید شد معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان نمونه کشوری تمدید شد.
باید در بخش مردم‎مداری و مردم مهربانی سرمایه‎گذاری کنیحسن صادقلو عصر امروز در جمع شهردار و کارکنان شهرداری گرگان اظهار داشت: شهر مرکز استان یک نماد، مدل و الگو است. وی تصریح کرد: امیدوارم طرح جامع ترافیک، طرح تفصیلی و ... همه آنها پاسخگوی همان افق آینده و با آن مدل که می‎خواهد نماد استان شود ساری و جاری شود.
گرگان به شهری نمونه در منطقه شمال کشور تبدیل می‎شود سرپرست شهرداری گرگان گفت: گرگان در چشم‎انداز گرگان 1404 به شهری نمونه در منطقه شمال کشور با شهروندانی بانشاط تبدیل خواهد شد.
تصویر / گردهمایی روحانیون شیعه و سنی استان گلستانتصویر / گردهمایی روحانیون شیعه و سنی استان گلستان
پایگاه جدید اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان راه‎اندازی شد عضو کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان گفت: پایگاه جدید اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان به شکل آزمایشی شروع به کار کرد.
ناطق‌نوری در مینودشت: سردسته اصلاح‌طلبان نمی‌شومعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عمر سیاسی من تمام شده است، گفت: در انتخابات مجلس آینده به عنوان سردسته اصلاح‌طلبان به میدان نخواهم آمد.
اعتراض دانشجویی در گرگان به دلیل دریافت شهریه اضافه دریافت شهریه اضافه از دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اعتراض دانشجویان این دانشگاه را به همراه داشت.
کارگران گرگان‌فلز: 15 ماه حقوق نگرفته‌ایمکارگران گرگان‌فلز که 15 ماه است حقوق نگرفته‌اند، امروز در حالی در مقابل استانداری گلستان تجمع کردند که علاوه بر رئیس کارخانه، استانداری هم حاضر به کمک آنها نشد.
نامه یک تاریخ‎نگار گلستانی به رئیس جمهور یک تاریخ‎نگار گلستانی در خصوص بزرگداشت حماسه پنجم آذر سال 1357 گرگان به دکتر روحانی رئیس جمهور نامه نوشت.
جایگاه آموزه‎های دینی در مهدهای کودک گلستان مهد کودک دومین نهاد اجتماعی است که کودک پس از خانواده با آن آشنا می‎شود و در معرض انواع تعاملات اجتماعی و اخلاقی قرار می‎گیرد.
کسب 3 مدال سهم گلستانی‎ها در مسابقات ملی مهارت کشوری مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: تیم مهارت آموزشی استان در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت و انتخابی مسابقات جهانی مهارت برزیل صاحب دو مدل طلا، نقره و دو مدال برنز شد.
مراسم طوق‎بندان گلستان ثبت ملی شدامشب مراسم طوق‎بندان در استان گلستان شهرستان گرگان به عنوان میراث معنوی (ناملموس) با شماره 431 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
برگزیدگان اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی تجلیل شدنداین مراسم امشب با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، نماینده ولی‎فقیه و استاندار گلستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی، بیش از 600 مداح، ذاکر، محقق و شاعر اهل بیت (ع) و علاقه‎مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعم از شیعه و سنی برگزار شد.
آهنگران: مداحان مبلغ دین باشندصادق آهنگران با بیان اینکه در مداحی باید به سبک، اشعار و محتوا توجه شود، گفت: مداحان مبلغ دین و سیره اهل‎بیت (ع) باشند و در این عرصه نباید اقتصاد، محور فعالیت مداحان قرار بگیرد.
ضرغامی: مسئولیت‌های مداحان بصیرت‌دهی و شورآفرینی است رئیس رسانه ملی گفت: یکی از مسئولیت‌های مداحان بصیرت‌دهی و شورآفرینی است که با شعرهای آهنگین در عمق وجود انسان رسوخ می‌کنند و فرد را متحول می‌سازند.
نقش چشمگیر خبرنگاران گلستانی در پوشش اجلاس پیرغلامانیازدهمین دوره اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی از صبح چهارشنبه، هشتم آبان ماه جاری با حضور بیش از 600 مداح، ذاکر، محقق و شاعر اهل بیت (ع) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
۴ میراث معنوی ثبت ملی شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به ظرفیت میراث فرهنگی استان گفت: ‌تاکنون ۴ میراث معنوی گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شدند.
آیت الله نورمفیدی : دو روی سکه کربلا باید معرفی شود نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه کربلا دو روی سکه دارد، گفت: یک روی آن امام حسین (ع) که با روحیه استکبارستیزی خود از دین اسلام و میراث جدش دفاع کرد و روی دیگر آن لشکریان ظلم هستند.
گلستان میزبان شایسته اجلاس پیرغلامان حسینی بود دبیر یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: گلستانی‌ها میزبان شایسته‌ای برای این دوره از اجلاس بودند.
مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس ‎پیرغلامان حسینی آغاز شداختتامیه یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی با حضور بیش از 600 میهمان داخلی و خارجی در مصلی نمازجمعه گرگان آغاز شد.
اجلاس پیرغلامان حسینی به عنوان حماسه مذهبی در گلستان ثبت شد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از استقبال با شکوه مردم در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی قدردانی کرد و گفت: این اجلاس به عنوان یک حماسه مذهبی در گلستان ثبت شده است.
نوغلامان حسینی تجلیل شدند نوغلامان حسینی صبح امروز در حاشیه یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مورد تجلیل قرار گرفتند.
نزار قطری در اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی گلستاننزار قطری: میزبانی شایسته گلستانی‎ها نشان‎دهنده علاقه آنها به اباعبدالله‎ است
صوفی: استان گلستان نماد وحدت شیع و سنی است‌ معاون صدای رسانه ملی گفت: استان گلستان نمادی از وحدت شیعه و سنی در کنار هم است.
برگزیدگان مستندساز اجلاس پیرغلامان حسینی معرفی شدند اسامی برگزیدگان مستندساز عرصه مداحی در یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گلستان معرفی شدند.
اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر گلستانی‎ها است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر مردم استان گلستان است که باید قدر آن را بدانند.
نوای خوش مداحی پیرغلامان حسینی در گلستاناز صبح امروز استان گلستان رسما میزبانی یازدهمین دوره اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی را آغاز کرد و از دقایق اولیه صبح امروز، با ورود میهمانان این اجلاس گلستان حال و هوای حسینی به خود گرفت.
افتتاح بزرگترین کتابخانه دانشجویی در گلستان رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح بزرگترین کتابخانه دانشجویی خبر داد و گفت: این کتابخانه جزو بزرگترین کتابخانه‌های دانشگاهی در سطح استان گلستان است.
باید افراد شایسته را در جایگاه خودشان قرار دهیم استاندار گلستان گفت: نخستین گام ما چیدمان نیروهاست، یعنی با عقل جمعی افراد شایسته را در جایگاه خودشان قرار دهیم.
نگارستان ایران میزبان پیرغلامان پنج قاره جهان شد در آستانه ماه محرم نگارستان ایران میزبان پیرغلامان پنج قاره جهان شد و مداحان و ذاکران حسینی در استقبال باشکوه مردم گلستان مورد تکریم قرار گرفتند.
کارگروه بیمه در گلستان فعال‎ترین کارگروه مدیریت بحران کشور است مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: کارگروه تخصصی بیمه گلستان از فعال‎ترین کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران کشور محسوب می‎شود.

اخبار جدید ایران و شمال

جدول/ آخرین قیمت پراید جدول/ آخرین قیمت پراید
راهکار دختران عربستانی برای ازدواجبه دنبال بالا رفتن سن ازدواج و مجرد ماندن تعداد بسیاری از دختران در عربستان، گروهی از دانشجویان دختر در این کشور در تویتر فراخوانی را تحت عنوان "حلال بودن 4 زن در شرع اسلام" به راه انداختند.!
آغاز ثبت نام عمره دانشگاهیان فقیهی سهمیه اعزام دانشجویان متاهل در عمره امسال را هشت هزار و 600 نفر و برای دانشجویان مجرد پسر را شش هزار و 400 نفر ذکر کرد. ایرنا - ثبت نام از دانشگاهیان متقاضی اعزام به سفر زیارتی عمره مفرده از دقایقی قبل از طریق پایگاه اینترنتی «لبیک» آغاز شد.
نامه سرگشاده زیباکلام به رییس‌جمهور صادق زیباکلام در سومین نامه سرگشاده خود خطاب به رییس‌جمهور، نکاتی را پیرامون 13 آبان یادآور شد. استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این نامه آورده است: «سخنی به گزاف نرفته اگر گفته شود که عمده تحرکات دولت جنابعالی ظرف یکصد روز گذشته در جهت آشتی با دنیا و تنش‌زدایی با غرب و بالاخص با آمریکا بوده. انتظار آن می‌رفت که دست‌کم امسال مراسم 13 آبان برگزار نمی‌شد. اما برعکس، برخی بدون کمترین عنایتی به مصالح و منافع ملی، سودای آن دارند تا امسال به‌زعم خودشان سنگ‌تمام بگذارند و با آتش‌زدن پرچم‌های بزرگ‌تر و متعدد‌تر آمریکا تا آنجا که میسور است دشمنی و توهین به آمریکا را بیشتر از سال‌های گذشته هم به نمایش بگذارند.»
خاطرات محمد جواد ظریف جهانی شد نسخه کیندل و چاپی «آقای سفیر» گفتگو با محمد جواد ظریف، در سایت آمازون قرار گرفت تا ایرانیان سراسر جهان بتوانند آن را خریداری و مطالعه کنند.
حاشیه‌های جلسه رای اعتماد جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با دستور کار رای اعتماد به سه وزیر پینشهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان در حالی آغاز به کار کرد که پخش زنده این جلسه از شبکه خبر سیما منتفی شد.
پرسپولیس بالاخره صدرنشین شد تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با پیروزی برابر راه‌آهن در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال پس از هفته‌ها بار دیگر به صدرجدول لیگ برسد.
سوابق و برنامه وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری رضا فرجی دانا، زاده سال 1339 در خانواده‌ای مذهبی در قم است. او در سال 1357 دیپلم خود را در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان حکیم نظامی قم گرفت و در همان سال در کارشناسی مهندسی برق دانشگاه شیراز پذیرفته شد. وی پس از تعطیلی دانشگاه‌ها در سال 1359 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و تا بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها در پاییز سال 1361 مسئولیت‌های مختلفی را در سپاه عهده‌دار بود. پس از بازگشایی دانشگاه‌ها به دانشکده فنی دانشگاه تهران منتقل و در سال 1365 با کسب رتبه ممتاز دانش‌آموخته گردید. وی تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری خود را در دانشگاه واترلو کانادا به پایان رسانید و در سال 1373 به عضویت هیئت علمی گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده فنی دانشگاه تهران درآمد.
سوابق و برنامه علی‌اصغر فانی، وزیر جدید آموزش و پرورش اجرای پروژه سیاست‌های کلی نظام آموزش و پرورش کشور به سفارش مرکز مطالعات استراتژیک و بررسی و تصویب آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام که اخیرا توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ابلاغ شده است. * اجرای پروژه تربیت نیروی انسانی برای وزارت آموزش و پرورش در سند ملی آموزش و پرورش
جدول/ قیمت سکه و ارز جدول قیمت انواع سکه و ارز در روز یکشنبه منتشر شد.
نامه نعیمه اشراقی: آن متن را من ننوشته بودم نوه امام خمینی در نامه ای خطاب به مردم و خانواده های شهدا با تکذیب مجدد متن منتشر شده به نقل از وی در فضای مجازی آورد: از مردم صبور و نجیب ایران به ویژه خانواده‌های زجر کشیده شهیدان عاجزانه خواهشمندم فریب این دسیسه بزرگ را نخورند و مرا بابت ایجاد فضایی که منجر به سوء استفاده معزضان و از خدا بی‌خبران شد، ببخشند.
تنها وزیر مازندرانی پیشنهادی رئیس جمهور رای اعتماد نگرفت تنها وزیر مازندرانی پیشنهادی رئیس جمهور از نمایندگان مجلس رای اعتماد نگرفت.
فانی وزیر آموزش و پرورش شد علی اصغر فانی،‌ گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش با 185 رای مثبت،‌ وزیر آموزش و پرورش شد.
وزیر کشور :خشونت و تندروی منطق عقل نیستوزیر کشور گفت: ما همیشه از خشونت، عصبیت و تندروی ضرر کردیم چرا که این مسائل منطق بر عقل نیستند.
«بهار عربی» در برخی کشورهای منطقه بازگشت به عقب بودرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران منطقه‌ای آرام و رو به پیشرفت است و احتیاج به وحدت و همدلی داریم و هر اقدامی که وحدت و همدلی مردم را بر هم بزند، به نفع دشمنان است.
شهاب الدین غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان شد طی جلسه دیشب هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان ، دکتر شهاب الدین غندالی با اکثریت قاطع آرا به عنوان مدیر عامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب گردید.
شیشه، شیشه عمر دختر دانش‌آموز را شکست رییس اورژانس بوشهر جزئیات مرگ دختری دبیرستانی که به علت اصابت شیشه کلاس درس بر سرش به کما رفته و پس از دو روز جان خود را از دست داد را تشریح کرد.
فردا؛ آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۲ مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ثبت نام متقاضیان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۲ از فردا، ۲۲ مهرماه به صورت اینترنتی آغاز می شود و تا ۲۸ مهرماه ادامه خواهد داشت.
قیمت روز موبایل‌های میلیونی پایتختقیمت روز موبایل‌های میلیونی پایتخت
سیدمحمد خاتمی، ظرفیتی که باید از آن بهره گرفتبرخی سیاستمداران در جهان امروز ، فارغ از پست سیاسی ای که دارند یا داشته اند ، به عنوان افرادی اندیشمند و مصلح مورد احترام هستند. اگر بخواهیم یک مصداق جهانی در این باره داشته باشیم ، می توانیم از "نلسون ماندلا" نام ببریم که شهرت و محبوبیت اش ، نه رهین چند سال ریاست جمهوری اش بر آفریقای جنوبی که مدیون تلاش ها ، مجاهدت ها و بینش والای انسانی اش بوده است.
روایت آیت الله خامنه ای از تنها سفر حج در دوران سیاه اختناق که هر روحانی بامعرفت و بی معرفتی، با رغبت و یا حتی از سر سیری، آسان می‌توانست در خط حج قرار بگیرد؛ من نمی‌توانستم!
نتانیاهو دست به دامن اروپا شد: تحریم های ایران را کاهش ندهید گفت و گوی تلفنی نتانیاهو با اولاند و کامرون در حالی است که ایران و اعضای 1+5 روز های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شهر ژنو سوییس مذاکره خواهند کرد.
قیمت انواع سکه و ارز در بازارمهر: نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز یکشنبه در بازار 932 هزارتومان، طرح قدیم 928 هزار تومان، نیم سکه 485 هزار تومان، ربع سکه 295 هزار تومان و گرمی 194 هزار تومان اعلام شد.
رییس جهاد دانشگاهی مشخص شد دکتر حمیدرضا طیبی، با کسب 8 رای از میان 9 رای ماخوذه هیات امنای جهاد دانشگاهی،‌ به عنوان رییس این نهاد انتخاب شد.
سومین زن کابینه روحانی را بشناسیدبا انتصاب معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، یک زن دیگر به کابینه دکتر روحانی پیوست تا نام شهیندخت مولاوردی پس از الهام امین زاده و معصومه ابتکار، به عنوان سومین زن عضو در هیئت دولت ثبت شود.
۳ استاندار دیگر منصوب شدند هیئت دولت استانداران ۳ استان خوزستان، خراسان جنوبی و فارس را منصوب کرد.
جزئیات بسته پیشنهادی ظریف در ژنووال استریت ژورنال مدعی شد: ایران در حال تنظیم بسته پیشنهادی جدیدی در جهت توقف تولید سوخت هسته ای در نزدیکی سطح ساخت سلاح است که درخواست اصلی آمریکا و دیگر کشورهای پنج بعلاوه یک است.
هاشمی رفسنجانی: حکومت، بدون حضور و اراده مردم دوام نداردآیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در دیدار جمعی از فعالین سیاسی از استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و تهران با اشاره به روح مردمی انقلاب اسلامی از شروع مبارزه تا پیروزی و سال های پس از آن،گفت: در هر مقطعی که مردم به میدان آمدند، اهداف انقلاب تأمین شد.
ظرف ۵۰ روز در سیاست خارجی به اندازه ۵۰۰ روز کار کرده‌ایمحسن روحانی با اشاره به موضوع سیاست خارجی و عملکرد دولت در این زمینه گفت: ما در سیاست خارجی قدم‌هایی نه به اندازه ۵۰ روز بلکه ۵۰۰ روز برداشته‌ایم.
محمد شریعتمداری «معاون اجرایی رئیس جمهور» شد حسن روحانی طی حکمی محمد شریعتمداری را به عنوان «معاون اجرایی رئیس جمهور» منصوب کرد.
مشعل نمادین المپیک به مازندران منتقل شد با انتقال مشعل نمادین المپیک، حمل آن در شهرهای مختلف مازندران آغاز شد. مراسم نمادین حمل مشعل المپیک صبح یکشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و شماری از ورزشکاران از شهرستان چالوس در غرب مازندران آغاز شد.
بزرگداشت نیما در نور برگزار می شود عضو هیئت مدیره انجمن شاعران ایران گفت: برای نخستین بار بزرگداشت نیما یوشیج توسط انجمن شاعران ایران در زادگاهش شهرستان نور برگزار می شود.
گزارش تصویری / شکوفه های پاییزی در مازندران گزارش تصویری / شکوفه های پاییزی در مازندران
جولان زباله‌ در طبیعت مازندراناستان مازندران به عنوان یکی از مناطق گردشگر‌پذیر کشور و نمونه‌ای از طبیعت زیبای خزری است.
رئیس برکناره شده هیئت کشتی ساری دوباره حکم گرفت روز گذشته اتفاقی عجیب و در عین حال جالب در ورزش مرکز استان مازندران رخ داد و آن اینکه رئیس هیئت کشتی ساری پس از چند روز برکناری از سمتش دوباره ابلاغ ریاست هیئت مربوطه را دریافت کرد.
رایزنی‌ها برای ابقا یا تغییر مدیران نگران‌کننده است امام جمعه بابل با اشاره به اینکه رایزنی‌های کاذب برای ابقا یا تغییر مدیران نگران‌کننده است، گفت: استاندار مازندران از نظرات ارشادی ائمه جمعه استفاده کند.
ساری قهرمان تیراندازی با کمان مازندران شد مسابقات تیراندازی با کمان بزرگسالان مازندران به میزبانی قائمشهر برگزار شد که در این رقابت‌ها تیم ساری در دو بخش مردان و زنان قهرمان شد.
تغییرات در فرمانداری‌های مازندران گسترده نیست استاندار مازندران گفت: تغییرات در فرمانداری‌های مازندران صورت می‌گیرد اما این تغییرات گسترده نیست.
جزئیات درگذشت خبرنگار نکایی جزئیات درگذشت خبرنگار پایگاه خبری نکا نیوز از شهرستان‌ نکا اعلام شد.
فصل برداشت مرکبات در مازندران از راه رسید فصل برداشت مرکبات در مازندران در سطح 3 هزار و 750 هکتار از راه رسید.
یادواره 240 شهید دانشجوی مازندران برگزار می‌شود یادواره 240 شهید دانشجوی مازندران آذر ماه امسال به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.
شورای نظارت بر نمایش مازندران منصوب شدند شورای نظارت بر نمایش مازندران با صدور احکام رسمی از سوی مرکز هنرهای نمایشی منصوب شدند.
به بهانه گذشت یک ‌سال از وقوع سیل بهشهرامروز یک ‌سال از وقوع سیل ویرا‌نگر در بخش‌های مهمی از این شهرستان می‌گذرد، 365 روز پیش در چنین ساعاتی، نه تنها همه مردم بهشهر که همه مازندران و گوشه‌ای از کشور، درگیر سیل بهشهر بودند.
برگزاری اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در مازندران رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران، گفت: پس از پیگیری‌های یک ساله، مصوب شد که اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در مازندران برگزار شود.
پیکر خبرنگار مازندرانی تشییع شد با حضور اصحاب رسانه، مسئولان، دوستان و بستگان پیکر مرحوم رمضانعلی آهنگر اومالی در نکا تشییع و به خاک سپرده شد.
زباله مشکل فراگیر روستاهای مازندران استمدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به آمادگی برای آموزش طرح تفکیک زباله از مبدا، گفت: زباله مشکل فراگیر روستاهای استان مازندران است.
برگزاری جام چهار جانبه فوتسال یادواره زنده‌یاد جابر معافی مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران از برگزاری مسابقه چهار جانبه فوتسال به مناسبت گرامیداشت زنده‌یاد جابر معافی خبر داد.
برگزاری دعای عرفه در امامزاده عباس(ع) مازندران رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از برگزاری دعای پرفیض عرفه در امامزاده عباس(ع) ساری خبر داد.
عصای سفید؛ پرچم استقلال نابینایان23 مهرماه روز جهانی نابینایان و عصای سفید بود که مراسمی به همین مناسبت در ساری برگزار شد.
تکمیل سد گلورد مازندران 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد مدیر پروژه شرکت سد گلورد مازندران گفت: تکمیل سد گلورد مازندران 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
بررسی مشکلات جاده گهرباران با حضور وزیر راه و شهرسازی نماینده مردم ساری و میاندرود از برگزاری جلسه با وزیر راه و شهر سازی درباره خطرات جاده گهرباران در هفته آینده خبر داد.
نمایشگاه عکس “ایرانی دیگر” در آلمنمایشگاه عکس “ایرانی دیگر” حسین شفیع نیا فیروزجاه در آلمان
برگزاری دعای عرفه در 120 بقعه متبرکه مازندران مسئول فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: دعای عرفه در 120 بقعه متبرکه و امام‌زاده استان برگزار می‌شود.
صدور 68 فقره پروانه تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران تعداد 68 فقره پروانه تاسیس و 41 فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در 6 ماهه اول سال جاری در مازندران صادر شد.
امیر حسینی‌جو شهردار تنکابن شد با آراء اعضای شواری شهر تنکابن امیر حسینی‌جو شهردار شد.
حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس در مازندران کمال علی‌پور از حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس برای بازدید از پروژه‌های عمرانی مازندران خبر داد.
کمبود فضای آموزشی در دانشگاه مازندران رشد بی‌رویه جذب دانشجو در سال‌های اخیر، مشکلات جدیدی را برای دانشجویان دانشگاه مازندران ایجاد کرد.
بازدید استاندار مازندران از محور هراز استاندار مازندران و مسئولان استانی صبح امروز از تونل‌های در دست احداث محور هراز بازدید کردند.
آموزش 11 هزار مازندرانی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از آموزش 11 هزار و 650 مازندرانی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد.
برگزاری نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز در مازندران مدیر مرکز دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع) بابل گفت: نهمین نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران در شهرستان بابل برگزار می‌شود.
اجرای طرح توسعه فرودگاه رشت استاندار گیلان از اجرای طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد.
انهدام باند تهیه و توزیع هروئین در گیلان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از انهدام باند تهیه و توزیع هروئین و دستگیری قاچاقچی سابقه‌دار فراری و کشف یک کیلوگرم هروئین در این استان خبر داد.
جنگل‌های هیرکانی شمال منحصر به‌فردترین جنگل‌های دنیا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: جنگل‌های هیرکانی یکی از منحصر به‌فردترین نوع جنگل‌ها در دنیا است که از حوالی آستارا در شمال غرب تا حوالی گرگان در شرق ایران ادامه می‌یابد.
پاکسازی نوار ساحلی نقاط آلوده گیلان فرمانده مرزبانی گیلان از پاکسازی نوار ساحلی نقاط آلوده این استان در راستای اقدام‌های کنترلی و برقراری نظم و امنیت در مرزنشینان و ساحل‌نشینان این استان خبر داد.
مراسم معارفه استاندار جدید گیلان برگزار می‌شود مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان روز پنجشنبه 25 مهر جاری برگزار می‌شود.
تشکیل بانک مشاغل گردشگری در گیلان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از تشکیل بانک مشاغل در حوزه معاونت گردشگری این استان خبر داد و گفت: این بانک در حال ایجاد است.
تجمع مردم روستای امامزاده هاشم در مقابل استانداری گیلانمردم روستای «گل‌سرک» از توابع امامزاده هاشم به دلیل قطع سهمیه نفت به بهانه گازرسانی به این روستا در مقابل استانداری گیلان تجمع اعتراض‌آمیز کردند.
صادرات 241 میلیون دلاری غیر نفتی از گیلان معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات 241 میلیون دلاری غیر نفتی این استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات 24 درصد رشد داشته است.
کاروان خبری شهدای انقلاب اسلامی گیلان راه‌اندازی می‌شود عضو کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان گفت: کاروان خبری جانبازان و شهدای انقلاب اسلامی گیلان برای اطلاع‌رسانی به نسل امروز راه‌اندازی می‌شود.
ایجاد 31 ایستگاه مطالعه در گیلان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از ایجاد 31 ایستگاه مطالعه در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
ایده‌های جدید برنامه‌های دهه فجر گیلان فراخوان می‌شود سخنگوی کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان از فراخوان ایده‌های جدید در اجرای برنامه‌های دهه فجر استان به این کمیته خبر داد.
سند چشم‌انداز توسعه رشت نیازمند بازنگری است عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: سند چشم‌انداز توسعه رشت نیاز به بازنگری دارد.
دیدار اعضای شورای مرکزی خانه‌های صنعت ایران با هاشمی دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: اعضای شورای مرکزی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران و نمایندگان خانه‌های صنعت استان‌ها از جمله گیلان با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.
پایین آمدن سن اعتیاد در گیلان مواد مخدر تهدیدی آرام و پنهان است که حیات انسان را به نابودی می‌کشاند و بیشتر از هر سلاح کشنده و غیرفعال عمل می‌کند و زیان‌های جسمى، آثار روحى و روانی خطرناکى دارد.
وجود بالغ بر 2400 نابینا و کم‌بینا در گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان از وجود بالغ بر 2 هزار و 430 نفر نابینا و کم‌بینا در این استان خبر داد.
ایست بازرسی‌های گیلان به فناوری روز تجهیز می‌شوند رئیس پلیس گیلان بر نوسازی پاسگاه‌های ایست بازرسی استان تاکید کرد و گفت: پاسگاه‌های ایست بازرسی گیلان به فناوری‌های روز تجهیز می‌شوند.
فعالیت 2200 دستفروش در رشت سرپرست شهرداری رشت از فعالیت 2 هزار و 200 دستفروش در این شهر خبر داد و گفت: در صورت تامین مالی آماده ساماندهی دستفروشان رشت هستیم.
شهردار رشت در انتظار حکم وزیر کشور است رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: منتظر گرفتن حکم شهردار منتخب رشت از وزیر کشور هستیم.
استاندار گیلان: گیلان مشکل سرمایه‌گذار ندارد استاندار گیلان به علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران برای حضور در این استان اشاره کرد و گفت: گیلان برای ایجاد واحدهای صنعتی مشکل سرمایه‌گذار ندارد.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان شد سخنگوی هیئت دولت گفت که در جلسه هیئت دولت امروز «نجفی» به عنوان استاندار گیلان انتخاب شده است.
ایجاد 100 هکتار گلخانه در گیلان استاندار گیلان از ایجاد 100 هکتار گلخانه بر پایه صادرات در این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جلسه شورای استاندارد گیلان با تاکید بر راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه تا پایان امسال در استان اظهار کرد: راه‌اندازی پایانه مذکور نیازمند همکاری دستگاه‌های مربوطه است.
پدیده سالمندی مصرف خون گیلان را افزایش داده است مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: مردم گیلان در نیمه نخست امسال 39 هزار و 302 واحد خون اهدا کردند.
گیلان روستاشهر بزرگ گیلان دارای ماهیت دوگانه روستاشهری است و اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی استوار بوده اما به مقررات شهری عمل می‌شود.
دولت روی گزینه‌های استانداری گیلان بیشتر فکر کند نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه برخی تصمیم‌گیری‌های تصدی استانداری گیلان پشت درهای بسته انجام می‌شود، گفت: دولت روی گزینه‌های استانداری گیلان بیشتر فکر کند.
جشن پیوند آسمانی 100 زوج در رشت برگزار می‌شود سرپرست امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری دومین جشنواره پیوند آسمانی با حضور 100 زوج در 22 مهر جاری در رشت خبر داد.
مصرف میانگین سالانه ماهی در گیلان 14.2 کیلوگرم است مدیرکل شیلات گیلان گفت: میانگین مصرف سالانه ماهی در گیلان 14.2 کیلوگرم است. به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، بیش از 4 هزار نفر از صیادان مجاز گیلانی ظهر امروز صید ماهیان استخوانی دریای خزر را آغاز کردند.
اکوسیستم‌های آبی گیلان میزبان پرندگان مهاجر پرندگان مهاجر به اکوسیستم‌های آبی گیلان وارد شدند.
مطالبات 7 هزار میلیارد ریالی 12 بانک در گیلان رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان گفت: 12 بانک گیلان 7 هزار میلیارد ریال در این استان مطالبه دارند.
وقوع سیل و آبگرفتگی در خشکبیجار -گیلانوقوع سیل و آبگرفتگی در خشکبیجار -گیلان
مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد گیلان بدون درنگ تعطیل شوند نماینده اداره کل اطلاعات گیلان گفت: مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد گیلان باید بدون درنگ و هر گونه مماشات تعطیل شوند.
200پروژه شهر گرگان نیمه تمام رها شده است عضو شورای شهر گرگان گفت: بیش از 200 پروژه ناتمام در سطح شهر به صورت مصوبه در سفر استانی به حال خود رها شده است.
نماینده دولت باید الگوی اعتدال‌گرایی باشد عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: نماینده دولت در تمامی روش‌ها باید الگوی روش اعتدال‌گرایی باشد و اساس کار خود را بر این مبنا پایه‌ بگذارد.
مراسم معارفه استاندار گلستان برگزار شدمراسم معارفه استاندار گلستان عصر امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، مدیران استانی و شهرستانی، مقامات نظامی و انتظامی و جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
گردشگری در اولویت گلستان باشد نماینده ولی‎فقیه در گلستان توجه به گردشگری را ضرورتی مهم خواند و گفت: استاندار جدید گلستان باید موضوع گردشگری را در اولوبت برنامه‌هایش قرار دهد.
افزایش دمای گلستان تا 12 درجه سانتی‎گراد مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش دریافتی از هواشناسی استان و کشور از پنج‎شنبه هفته جاری، دمای استان بین شش تا 12 درجه سانتی‎گراد افزایش خواهد یافت.
تولید ثروت دغدغه اصلی استاندار جدید گلستان باشد نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: حسن صادقلو، استاندار جدید گلستان، باید تولید ثروت از منابع موجود استان را دغدغه اصلی خود بداند.
ایجاد صنایع مادر در گلستان یک ضرورت است نماینده مردم علی‏آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد صنایع مادر و تبدیلی در استان گلستان یک ضرورت انکارناپذیر است.
آغاز به کار طرح جامع ترافیک شهر گرگان معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان از آغاز به کار طرح مطالعات جامع ترافیک شهر در حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری گرگان خبر داد.
40 درصد کشته‎های گلستان در گرگان بوده است رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان گفت: 40 درصد کل کشته‎ها و 44 درصد مصدومان در شهر گرگان بوده است.
بی‎مهری به طلای سفید گلستانمدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: طلای سفید گلستان به دلیل عدم حمایت دولت مورد بی‎مهری قرار گرفته است.
استاندار جدید گلستان و معضلی به نام طلبکاران سیاسی سرانجام استاندار گلستان انتخاب شد و اکنون او با انتظارات و مطالباتی روبه‎رو است که این توقعات شرایط سختی را برای وی رقم خواهد زد.
پرداخت کرایه‎های تاکسی گرگان الکترونیکی می‎شود مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گرگان با اشاره به اینکه ارائه کرایه تاکسی در آینده الکترونیکی می‎شود، گفت: برخورد با مسافربرهای شخصی برای روزهای آینده از اولویت‎هاست که با مدیریت و نظارت مناسب امکان‎پذیر است.
از مدال جانبازی تا عشق به سربازی شهید زنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه انسان در قفس جسم خلاصه نمی‎شود، گفت: ارواح مطهره که واژه‎های «ثم استقاموا» را به زیبایی معنا کردند جز با لقای پروردگارشان آرام نمی‎گیرند.
تحصیل 100 هزار دانشجو در گلستان مشاور نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت‎آموزی نیاز امروز جامعه است، گفت: امروز در استان گلستان غریب به 100 هزار دانشجو داریم که 13 هزار نفر از آنها در مراکز دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مشغول به تحصیل هستند.
حرکت دانشگاه علمی کاربردی به سوی تدوین رشته‎های بومی در گلستان استاندار جدید گلستان به حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی به سوی تدوین رشته‎های بومی و اقلیمی در استان تاکید کرد.
مرکز گلستان در حسرت تله‎کابینرئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: باوجودیکه تله‎کابین در دنیا منسوخ شده اما شهرستان گرگان در حسرت آن مانده است.
گلستان روی کمربند زلزله قرار دارد مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این استان بر روی کمربند زلزله واقع است و این موضوع تهدید زلزله در استان را دوچندان می‌کند.
جای خالی پارک آبی مدرن در مرکز گلستان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهر گرگان باید از یک پارک مدرن آبی برخوردار باشد، اما جای چنین مکانی در مرکز گلستان خالی است.
پرونده خاصی در دادگاه مطبوعات گلستان نداشته‎ایم رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: خوشبختانه در سال‎های اخیر پرونده خاصی در دادگاه مطبوعات استان نداشته‎ایم.
برگزاری آیین معارفه استاندار گلستان در غیاب استاندار سابق معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: روز دوشنبه هفته جاری آیین معارفه «حسن صادقلو» استاندار جدید گلستان برگزار می‎شود.
حکم شهردار گرگان در انتظار امضای وزیر کشور رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص تعیین تکلیف حکم شهردار جدید گرگان گفت: حکم شهردار منتخب شورای اسلامی شهر گرگان با امضای وزیر کشور تعیین تکلیف خواهد شد.
همایش پیاده‌روی خانوادگی در ساریهمایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ساری برگزار شد.
تشکیل پلیس پارک در گرگان فرمانده انتظامی شهرستان گرگان ضمن اعلام خبر تشکیل پلیس پارک در گرگان گفت: در تابستان سال جاری بیش از 300 واحد عملیاتی برای برقراری نظم و امنیت در نهارخوران گرگان تشکیل شد.
تسهیلات کم‎بهره 220 میلیارد تومانی در حمایت از کشاورزان مدیر مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از برخورداری تسهیلات یارانه‎دار برای حمایت از کشاورزان خبر داد.
گلستان رتبه چهارم کشت زیتون در کشور را دارد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: استان گلستان در کشت زیتون در بین استان‎های کشور رتبه چهارم را دارد.
اجرای موفقیت‎آمیز «طرح استقبال از مهر» در گرگان معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: طرح پاکسازی و نظارت مدارس تحت عنوان «طرح استقبال از مهر» در راستای ارتقای فرهنگ عمومی بهداشت در تمام مناطق انجام شد.
تصاویر / حسن صادقلو استاندار جدید گلستانحسن صادقلو , استاندار گلستان , صادقلو استاندار گلستان , حسن صادقلو استاندار گلستان
استقبال باشکوه از استاندار جدید گلستاناستاندار گلستان , حسن صادقلو , حسن صادقلو استاندار گلستان , اخبار گلستان , صادقلو , صادقلو استاندار گلستان
از ‌استقبال سنتی تا ‌غیبت استاندار احمدی‌نژاد در مراسم نیروهای مختلفی از جمله نیروهای اصلاح‌طلب در محوطه داخل حوزه علمیه حضور یافتند که برخی از آنان، مدیران و فرمانداران پیشین دولت‎های هاشمی و خاتمی در استان بودند.
نماینده ولی‎فقیه در گلستان: گلستان به نگاه توسعه‎ای نیاز داردنماینده ولی‎فقیه در استان گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان نیاز به یک نگاه توسعه‎ای و پیشرفت دارد، گفت: یکی از وظایف استاندار گلستان و نیازهای استان توسعه و پیشرفت نیروی انسانی است.