گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

سکه طلا به زیر ۹۰۰ هزار تومان رسید روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی ،قیمت سکه بهار آزادی به زیر ۹۰۰ هزار تومان رسید و در لحظه انتشار خبر ۸۹۷ هزار تومان معامله شد.
جدول قیمت سکه و ارز جدول قیمت سکه و ارز
شرایط استخدام دولتی اعلام شد جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور گفت: طبق قانون، همه استخدام‌ها باید در شرایط رقابتی، نشر آگهی و برگزاری آزمون استخدام عمومی انجام شود.
کودک 5 ساله قربانی اختلافات پدر و مادر شد دختر بچه 5 ساله یزدی بعد از ربوده شدن توسط پدر و آزار و اذیت، بعلت شکستگی گردن و عارضه مغزی راهی بیمارستان گنبدکاووس شد.
تصویب قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل به گزارش رویترز نوشت: کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل یک قطعنامه غیرالزام‌آور ضد ایرانی که پیش‌نویس آن را کانادا تهیه کرده بود را تصویب کرد.
صف پشت کنکور کارشناسی به ارشد رسید امسال 951 هزار و 881 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی در 137 کد رشته ثبت نام کرده اند که این روند رو به افزایش در کنکور ارشد نشان دهنده انتقال صف پشت کنکور از سراسری به ارشد است.
آیت الله آملی لاریجانی: ایران،کشوری باهویتی بالا است آیت الله آملی لاریجانی از ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی به عنوان یکی از علمای سازنده هویت جامعه ایرانی یاد کرد و افزود: ایران، کشوری با هویتی بالا است.
بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های جهان سخنان رهبری انقلاب در اجتماع بسیجیان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشته است و اکثر آنها بخشی از سخنان ایشان درباره رابطه با ملت آمریکا را اشتباه نقل کردند.
استانداران ۴ استان کشور منصوب شدندهیات دولت در جلسه امروز خود استانداران ۴ استان را منصوب کرد.
واکنش دولت فرانسه به بیانات رهبری نجاد ولود بالکاسم یکی از سخنگویان دولت فرانسه با غیر قابل قبول خواندن انتقادات رهبری ایران مدعی شد این اظهارات روند مذاکرات هسته ای را پیچیده تر می کند.
گزارش ظریف از دیدار با اشتون وزیر امور خارجه با اشاره به دور اول نشست ایران و 1+5، برنامه‌ها و دیدارهای خود و هیأت مذاکره‌کننده ایرانی با دیگر طرف‌های مذاکره‌کننده را تشریح کرد.
رئیس قوه قضاییه وارد استان مازندران شد برای حضور در کنگره ابن شهرآشوب ساروی رئیس قوه قضاییه دقایقی قبل وارد مازندران شد.
نام نویسی در کاروان‌های عمره مفرده از ۶ آذر آغاز می‌شود معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد: نام نویسی در کاروان‌های عمره مفرده امسال (۹۳-۹۲) از 6 آذر آغاز می‌شود و همچنین در روز شنبه 2 آذر قیمت‌های نهایی عمره نیز اعلام خواهد شد.
دستور رئیس‌جمهور برای احیای سازمان مدیریت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جزئیات بودجه ۹۳ مشخص خواهد شد، گفت: رئیس‌جمهور دستور داده است، تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ادغام دو معاونت رئیس‌جمهور احیا شود.
میرزاده به طور رسمی رئیس دانشگاه آزاد شد اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی در جلسه امشب به ریاست رئیس‌جمهور به میرزاده به عنوان رئیس دانشگاه آزاد رأی دادند.
رایزن فرهنگی ایران در بیروت به شهادت رسید حجت الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان که در حادثه انفجار امروز بیروت به شدت مجروح شده‌بود، به شهادت رسید.
جزئیات برگزاری کنکور سراسری و آزاد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه برگزاری جداگانه کنکور دانشگاه سراسری و آزاد اسلامی تنها در سال ۹۳-۹۲ مشکل قانونی ندارد، گفت: جداسازی این دو کنکور در سال آتی مغایر قانون است.
فیلترینگ از حالت سلیقه ای خارج می شود دبیر شورای عالی فضای مجازی از سیاستهای این شورا برای تدوین نظام حقوقی مدون در جهت خارج شدن سیاست فیلترینگ و پهنای باند اینترنت کشور از حالت سلیقه ای خبر داد.
جدیدترین نرخ ارزهای بانکی اعلام شد بانک مرکزی نرخ انواع ارز بانکی را برای روز جاری اعلام کرد که بر این اساس نرخ دلار و پوند نسبت به روز گذشته رشد و قیمت یورو کاهش داشته است.
وزیر کشور: شش استاندار به هیات دولت معرفی شدند وزیر کشور اعلام کرد: مانعی برای فعالیت خانه احزاب وجود ندارد و آنها باید مجوز خود را بعد از تشکیل انتخابات تمدید کنند.
تاریخ ثبت نام عمره تغییر کرد با وجود آنکه در خبرها از فردا ۲۸ آبان ‌ماه به عنوان روز آغار ثبت نام عمره نام برده شده بود اما رئیس سازمان حج و زیارت از تغییر این تاریخ خبر داد.
کابینه یازدهم، اگر روحانی رئیس‌جمهور نمی‌شد! غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران که از جمله چهره‌های اصلی حزب کارگزاران سازندگی به شمار می‌رود در تازه‌ترین گفتگوی خود با هفته‌نامه «آسمان» وزرای احتمالی دولت در صورت عدم پیروزی دکتر روحانی در انتخابات را به نقل از فردی دیگر برشمرده است.
کاهش بهای نفت در جهان در آستانه مذاکرات هسته ای ایران تحلیلگران اقتصادی از کاهش بهای نفت در روز دوشنبه و در آستانه گفت و گو بین ایران و گروه 5+1 خبر دادند.
بهره‌مندی 8 هزار روستا از اینترنت پر سرعت مدیرعامل شرکت ارتباطات ثابت ایران از بهره‌مندی 8000 روستای کشور از اینترنت پرسرعت طی هشت ماه آینده خبر داد و گفت: در این راستا 300 روستای کردستان نیز برای بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت شناسایی شده است.
سیروس مقدم پایتخت 3 را با حضور اکبر عبدی می‌سازد سیروس مقدم از کلید زدن سری سوم پایتخت تا 10 روز آینده با پیوستن اکبرعبدی برای ایفای یک شخصیت جدید در سریال خبر داد.
وقتی آقاجری، احمدی‌نژاد را بیرون کرد «اندیشه پویا» در تازه‌ترین شماره خود مصاحبه مفصلی با هاشم آقاجری یکی از تئوریسین‌های جنجالی سیاست ایران انجام داده است که بخشی از آن به انقلاب فرهنگی و تاثیر حضور محمود احمدی‌نژاد و چهره‌های دیگر در آن دوره اختصاص دارد.
محورهای گزارش 100 روزه روحانی به مردم پس از اعلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای ارائه گزارش 100 روزه دولت به مردم از وضعیت موجود، گمانه زنی های بسیاری در خصوص محتوا و چگونگی ارائه این گزارش در فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مطرح شد، اما امروز رئیس دفتر رئیس جمهور به طور رسمی اعلام کرد که این گزارش در 3 بخش به مردم ارائه خواهد شد.
روحانی: در مذاکرات اخیر پیشرفت‌های خوبی حاصل شدولادیمیر پوتین - رییس‌جمهور روسیه - ظهر روز دوشنبه در تماسی تلفنی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی - رییس‌جمهور کشورمان - گفت‌وگو کرد.
ناگفته‌های احمدی‌مقدم از حوادث کهریزک و اصرارهای مرتضوی مصاحبه با فرمانده 52 ساله نیروی انتظامی که این روزها لقب با سابقه‌ترین فرمانده را پیدا کرده است، در ساعت 7 صبح و در دفتر کارش در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی صورت گرفت، مصاحبه‌ای که ابتدای آن قرار گذاشتیم، ‌حرفی از اعداد و آمار در آن زده نشود و بی رودربایستی سوالات تنها برای شفاف‌سازی نقش پلیس در برخی حوزه‌ها پاسخ داده شود.
قیمت سکه و ارز در بازار قیمت سکه و ارز در بازار
پیکر همسر دیپلمات ایرانی از مصلای نماز جمعه نکا تشییع می‌شود فرماندار نکا گفت: مراسم تشییع همسر دیپلمات ایرانی فردا جمعه بعد از اقامه نماز جمعه از مصلی نکا به سمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نکا تشییع می‌شود.
توصیف زیبای وزیر ارشاد از «ابن‌ ‌شهرآشوب »نخستین کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب ساروی شامگاه امروز در ساری به کار خود پایان داد و مرحله پایانی این کنگره دوم آذر در شهرستان قم با سخنرانی آیت‌االله جوادی آملی، آغاز می‌شود.
تغییر فرمانداران مازندران کلید خوردبا معرفی سرپرست فرمانداری شهرستان گلوگاه، بار دیگر پروژه تغییر فرمانداران مازندران کلید خورد.
نیازمند مرکزی برای حفظ گویش مازندرانی هستیم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نیازمند مرکزی هستیم تا گویش مازندران از گلوگاه تا رامسر را حفظ کنیم.
ابن‌شهرآشوب طلایه‌دار تعامل علمی شیعه و سنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز هم می‌توان با الهام از روحیه تعاملی ابن‌شهرآشوب گفت‌وگوهای علمی را بین شیعه و سنی رواج داد.
نفرات برتر مسابقات قرآنی مازندران در رشته ترتیل اعلام شد نفرات برتر سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران در رشته ترتیل و حفظ 10 قرآن کریم در بخش شکوفه‌ها اعلام شد.
2 اثر ابن‌شهر آشوب رونمایی شد دو اثر ابن‌شهر آشوب ساروی با حضور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی رونمایی شد.
مانور زلزله در مدارس مازندران برگزار می‌شود معاون مدیرکل بحران استانداری مازندران گفت: مانور زلزله 10 آذر در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود.
نقش نخبگان در توسعه ساماندهی شود رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اهمیت حضور نخبگان در توسعه گفت: نقش نخبگان در توسعه ساماندهی شود.
استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای توسعه سوادکوه فرماندار سوادکوه گفت: باید از ظرفیت‌های دانشگاه‌های موجود در سوادکوه برای توسعه این شهرستان استفاده شود.
پایان مسابقات قرآنی شکوفه‌های مازندرانسی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران در بخش شکوفه‌های خواهران به پایان رسید و نفرات برتر رشته قرائت سنین زیر 16 سال نیز اعلام شد.
پایان سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران‌ سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران دقایقی قبل با برگزاری تمامی رشته‌ها به پایان رسید.
افزایش امکانات درمانی در مازندران دبیر مجمع خیران ماهک گفت: کار کردن برای کودکان سرطانی، سبب شده مردم نگاه ویژه‌ای به احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک داشته باشند.
پذیرش بیش از هزار مقاله در همایش ملی گیاهان دارویی ایران معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: هزار و 903 مقاله در سومین همایش ملی گیاهان دارویی ایران پذیرش شده است.
ارسال مقاله از 20 کشور جهان به کنگره ابن‌شهر‌آشوب ساروی رئیس کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب ساروی مازندرانی گفت: اساتید 20 کشور جهان به کنگره ابن‌شهر‌آشوب ساروی مازندرانی مقاله ارسال کردند.
آثار ابن‌شهرآشوب تحسین علمای اهل سنت را برانگیخت استاندار مازندران گفت: آثار ابن‌شهرآشوب از چنان بن‌مایه‌های علمی و سند متقن برخودار است که تحسین علمای اهل سنت را هم در پی داشته است.
ساری میزبان لیگ دوچرخه‌سواری مازندران شد دبیر هیئت دوچرخه‌سواری مازندران از میزبانی ساری در مرحله چهارم لیگ دوچرخه‌سواری قهرمانی استان خبر داد.
به‌روز شدن سیستم بیمه‌ای بازنشستگان مازندرانمدیرسازمان بازنشستگی مازندران گفت: براساس برنامه پنجم توسعه تمام اطلاعات بیمه‌شدگان در سیستم بیمه‌ای به‌روز می‌شود.
حمایت صندوق توسعه ملی از سرمایه‌گذاری‌های کلان در مازندران رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور از اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای حمایت از طرح‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های کلان در مازندران خبر داد.
کارگاه آموزش تئاتر در ساری برگزار می‌شود مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی کارگردانی تئاتر ویژه هنرمندان بسیجی در ساری خبر داد.
کارگروه ویژه صادرات مرکبات مازندران تشکیل شود معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای صادرات مرکبات کارگروه ویژه در استان تشکیل شود.
نمایشگاه حلقه صالحین بسیج در مازندران برگزار می‌شود جانشین فرمانده سپاه بابل گفت: به‌ مناسبت هفته بسیج برای نخستین بار در کشور نمایشگاه حلقه صالحین در بابل برگزار می‌شود.
المناقب عصاره 3 هزار کتاب است آیت‌الله رسولی گفت: ابن شهرآشوب برای نوشتن کتاب المناقب از 3 هزار جلد کتاب استفاده کرده است.
اعلام نفرات برگزیده مسابقات قرآنی در فریدونکنار نفرات برگزیده سی‌و‌ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در فریدونکنار معرفی شدند.
نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی گشایش یافت نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی، صبح امروز در مجتمع پردیس رفاهی ناجای ساری گشایش یافت.
عکس / نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوبعکس / نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب
تصویر / کنگره بین المللی ابن شهر آشوب در سارینخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی صبح امروز چهارشنبه با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در ساری برگزار شد.
اختصاص 32 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی مازندران عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: 32 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و مکانیزاسیون کردن کشاورزی مازندران اختصاص یافت.
برگزاری بزرگداشت شهدا در مازندران فرماندار نکا از برگزاری کنگره بزرگداشت 180 شهید کارمند مازندران و سرداران و 430 شهید نکا خبر داد.
عدم اختصاص اعتبار به شرکت آبفار مازندران مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به کاهش اعتبارات در چند سال اخیر گفت: با گذشت 8 ماه از سال هنوز ریالی اعتبار اختصاص نیافته است.
فعالیت 40 گروه راهداری در محورهای مختلف گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از فعالیت 40 گروه راهداری با 250 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و 375 نفر پرسنل در محورهای مختلف این استان خبر داد.
خسارت سیل به 275 واحد مسکونی در فومن رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن گفت: سیل به 275 واحد مسکونی تا 50 درصد خسارت وارد کرد.
برگزاری کرسی‌ آزاداندیشی حفاف و حجاب در گیلان رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری کرسی آزاداندیشی عفاف و حجاب همزمان با هفته بسیج در این استان خبر داد.
سیل‌زدگی 700 خانوار در گیلان معاون امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 200 خانوار آسیب‌دیده این استان اسکان موقت شدند، گفت: در سیل روز گذشته گیلان 700 خانوار دچار آسیب شدند.
توزیع عادلانه بودجه ورزشی به هیئت‌های گیلان سرپرست اداره ورزش و جوانان گیلان از تخصیص 120 میلیون تومان اعتبار این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: این پول به صورت عادلانه بین هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.
افزایش 47 درصدی بودجه آستارا فرماندار آستارا با بیان اینکه امسال 8 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار به آستارا اختصاص یافته است، گفت: این مقدار اعتبار 47 درصد افزایش یافته است.
اینجا رشت است ونیز نیست! اینجا رشت است ونیز نیست!
برگزیده شدن کانون پرورش فکری گیلان در ترویج کتابخوانی کشور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در توسعه و ترویج کتابخوانی برگزیده کشوری شد.
بازی رایانه‌ای میرزاکوچک وارد بازار می‌شود رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: بازی رایانه‌ای میرزاکوچک جنگلی در پارک فناوری گیلان به تولید انبوه رسیده و آماده ارائه به بازار مصرف در سطح کشور و صادرات به زبان‌های انگلیسی و عربی است.
اعتبارات راه‌آهن رشت ـ قزوین افزایش می‌یابد استاندار گیلان گفت: تلاش می‌کنیم اعتبارات راه‌آهن رشت ـ قزوین با کمک نمایندگان گیلان در مجلس، امسال و سال 93 افزایش پیدا کند.
رفع تصرف 246 هزار مترمربع اراضی ملی گیلان فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از رفع تصرف 246 هزار و 793 متر مربع اراضی ملی این استان خبر داد.
تشکیل ستاد بحران در صومعه‌سراستاد بحران صومعه‌سرا با حضور استاندار گیلان تشکیل جلسه داد.
شعر پایداری گیلان بررسی می‌شود مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از «بررسی سه دوره شعر پایداری گیلان» در نمایشگاه بزرگ کتاب در این استان خبر داد.
افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی در گیلان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان نسبت به افزایش گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی در این استان هشدار داد و گفت: مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار خطرناک‌تر است و موجب حالت‌های روانی و توهم‌زا می‌شود.
اجرای 190 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای 190 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه این استان در سال‌جاری خبر داد.
نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان گشایش یافت نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در رشت گشایش یافت.
قرائت‌خانه‌های گیلان افزایش یابد معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت افزایش قرائت‌خانه‌های این استان گفت: استفاده از فضای دینی و مذهبی گیلان فرهنگ کتابخوانی را افزایش می‌دهد.
اهدای 99 برگ سند خطی به سازمان اسناد ملی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای 99 برگ سند خطی توسط یک شهروند به این سازمان خبر داد.
روز بدون کیف و کتاب در مدارس لنگرود برگزار شد به مناسبت هفتمین روز شهادت سالار شهیدان گفت: روز «بدون کیف و کتاب در مدارس» لنگرود برگزار شد.
راه‌اندازی تور گردشگری مذهبی در گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه‌اندازی تور گردشگری مذهبی با همکاری میراث فرهنگی در این استان خبر داد.
استاندار گیلان شهادت شهید انصاری را تسلیت گفت استاندار گیلان در پیامی شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان و مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را تسلیت گفت.
9 امامزاده آستانه‌اشرفیه در انتظار توسعه هستند رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: 9 امامزاده و بقاع متبرکه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در لیست انتظار توسعه هستند.
وقوع 3 میلیارد تومان زمین‌خواری در گیلان رئیس پلیس آگاهی گیلان از سه مورد زمین‌خواری به ارزش 3 میلیارد و 80 میلیون تومان در این استان خبر داد.
ضرورت ذخیره‌سازی سوخت دوم واحدهای صنعتی گیلان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با توجه به فصل سرما و احتمال افت فشار گاز، واحدهای صنعتی برای ذخیره‌سازی سوخت دوم اقدام کنند.
«بهشتی» شهردار شفت شد سخنگوی شورای اسلامی شهر شفت گفت: «حمید بهشتی» با اکثریت آرای مأخوذه شهردار جدید شفت انتخاب شد.
جشنواره اختراعات دماوند در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود رئیس دانشگاه گیلان گفت: پنجمین جشنواره اختراعات دماوند با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی‌فناوری رئیس جمهور در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقات لیگ تنیس روی میز بانوان گیلان نایب رئیس هیئت تنیس روی میز گیلان از برگزاری دومین دوره مسابقات لیگ تنیس روی میز بانوان این استان در رشت خبر داد.
ثبت جهانی ماسوله مستندسازی می‌شود سرپرست میراث فرهنگی گیلان گفت: مستندسازی و تکمیل پرونده ثبت جهانی ماسوله مناسب با انتظار یونسکو در حال انجام است.
اعزام کشتی‌گیران نونهال گیلان به رقابت‌های کشوری مربی تیم کشتی نونهالان گیلان از اعزام کشتی‌گیران نونهال این استان به رقابت‌های کشوری در اهواز خبر داد.
بازدید استاندار گیلان از آبگرفتگی‌های رشت استاندار گیلان از وضعیت آبگرفتگی رشت بازدید کرد.
راه‌اندازی دوازدهمین ایستگاه مطالعه در گرگان سرپرست شهرداری گرگان از افتتاح دوازدهمین ایستگاه مطالعه در پایانه مسافربری گرگان خبر داد.
برگزاری مسابقه داستان کوتاه در گلستان دبیر انجمن نویسندگان استان گلستان از برگزاری مسابقه داستان کوتاه در هفته کتابخوانی خبر داد.
فنی ‎و‎ حرفه‎ای گلستان در مدارس مشاوره هدایت شغلی می‎دهد مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت جایگاه مهارت‎آموزی، فنی و حرفه‎ای استان در مدارس برای ترویج، هدایت شغلی و آموزش به دانش‎آموزان مشاوره می‎دهد.
مشکلات آموزشی گلستان یکشنبه در مجلس بررسی می‌شود نماینده مردم آزاد‌شهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزیابی‌های به دست آمده در سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از سفر به استان گلستان روز یکشنبه در این کمیسیون بررسی می‌شود.
اجرای رزمایش الی‌بیت‎المقدس در گلستاناز صبح امروز رزمایش الی‌بیت‎المقدس (طرح جمکران) در قرارگاه عملیاتی امام هادی (ع) سپاه نینوا گلستان با فرمان مستقیم مقام معظم رهبری با رمز یا محمد رسول‎الله در سه گروهان عملیاتی جندالله، محمد رسول‎الله و ثار‎الله آغاز و با فتح سرزمین‎های دشمن فرضی و انهدام هدف‎های از پیش تعیین شده با موفقیت اجرا شد.
بابایی: بسیج رسانه در گلستان راه‎اندازی می‎شود فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از راه‎اندازی بسیج رسانه همزمان با هفته بسیج در استان خبر داد.
سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی در گرگان برگزار می‎شود رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از آغاز سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در مرکز گلستان خبر داد و گفت: این مسابقات از شنبه دوم آذرماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
670 اثر فرهنگی در گلستان ثبت ملی شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: اداره کل میراث فرهنگی تاکنون 670 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده است.
صلاحیت صادقلو به عنوان شهردار گرگان تایید شد سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: صلاحیت حسین صادقلو برای تصدی مسئولیت شهرداری گرگان تایید شد.
باند بزرگ «برمودا» متلاشی شد با تلاش پلیس آگاهی استان گلستان باند بزرگ سرقت به عنف که در سطح کشور اقدامات مجرمانه خود را انجام می‎دادند در گلستان متلاشی و اعضای این باند دستگیر شدند.
برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در آذرماه سال جاری خبر داد.
فعالیت 30 ناشر فعال در گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فعالیت 30 ناشر فعال در سطح استان خبر داد.
قاسم‎علی برزمینی رئیس هیئت فوتبال گلستان شد قاسم‎علی برزمینی با برگزاری انتخابات مجمع فوتبال استان گلستان به مدت چهار سال رئیس هیئت فوتبال استان گلستان شد.
سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان منصوب شد طی حکمی از سوی استاندار گلستان،‌ سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان منصوب شد.
برگزاری بیش از 1200 برنامه در گلستان فرمانده سپاه نینوا گلستان از برگزاری بیش از یک‎هزار و 200 برنامه در هفته بسیج خبر داد و گفت: این تعداد برنامه در 14 شهرستان اجرا خواهد شد.
رشد 2 برابری فضای مطالعه در گلستانمدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان از رشد دو برابری فضای مطالعه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر فضای کتابخانه‎ای گلستان 22 هزار و 691 مترمربع است که این رقم در سال 1384 معادل 11 هزار و 342 مترمربع بوده است.
اهدای سالانه 20 هزار جلد کتاب در گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اهدای 20 هزار جلد کتاب به صورت سالانه به کتابخانه‎های عمومی، مساجد و مدارس استان خبر داد.
اقدامات انجام‎شده در بخش گردشگری گلستان ناچیز است استاندار گلستان با بیان اینکه گردشگری یکی از نقطه هدف‎های مسئولان استان است گفت: اقدامات انجام‎شده در بخش گردشگری گلستان ناچیز است.
شناسایی 112 نقطه پرخطر در گلستان مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان از تدوین طرح جامع کاهش تصادفات جاده‎ای در قالب یک نقشه راه برای استان خبر داد.
تلاش شورائیان برای معرفی شهردار گرگان بی‎نتیجه ماند رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص آخرین وضعیت شهردار منتخب گفت: تلاش اعضای شورا برای معرفی شهردار گرگان بعد از گذشت 60 روز بی‎نتیجه مانده است و تاکنون هیچ پاسخ کتبی و شفاهی از سوی وزارت کشور ارائه نشده است.
آیین دسته چوبی در گرگاندر شب دوازدهم ماه محرم که شب سوم شهادت امام حسین(ع) است، از بعضی محلات قدیم گرگان دسته چوبی عازم محلات دیگر می شوند. دسته چوبی به این شکل است که افراد یک چوب یا نی به طول یک متر را به طور عمودی به دست می گیرند و بر بالای سر می بردند و آن را به بالا و پایین حرکت میدهند و با دست دیگر سینه می زدند و نوحه های خاصی را در مسیر راه می خوانند. تشکیل دسته چوبی با روشن کردن چند مشعل و به دست گرفتن چوب انجام می شود، آن گاه با شعار «مدد یا علی» حرکت عزاداران به سمت محلات دیگر آغاز می شود.
تصاویر / آیین عزاداری عاشورای حسینی در گرگانتصاویر / آیین عزاداری عاشورای حسینی در گرگان
استاندار گلستان: کربلا در تاریخ خودش تمام نمی‎شوداستاندار گلستان گفت: امام حسین (ع) یک راهبرد پیشگویانه است چنانکه تاریخ کربلا در تاریخ خودش تمام نمی‎شود؛ بلکه امری مستمر، تداوم‎بخش و نافذ برای آینده است.
عاشقی پیروان حسین (ع) در عاشورای حسین (ع) مردم همیشه در صحنه استان گلستان که هر سال راه عاشقی مولایشان را طی می‎کنند امروز در نماز ظهر عاشورا پیشانی خود را بر سجده شکر پروردگار رحمان و رحیم فرود آوردند.
برگزاری مراسم متمرکز تاسوعای حسینی در گرگان امروز مراسم روز تاسوعای حسینی با حضور هیئت‎ها و دسته‎های عزاداری به صورت متمرکز در خیابان امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد.
حرکت ارزشمند دو خانواده گلستانی از قصاص قاتلان عزیزانشانعصر امروز خانواده دو تن از پرسنل نیروی انتظامی استان گلستان که در حادثه‎ای کشته و پس از پیگیری‎های به عمل آمده به جمع شهدای نیروی انتظامی پیوستند، از اجرای مجازات قصاص قاتلان عزیزان خود گذشت کرده و به نوعی به آن دو نفر زندگی دوباره بخشیدند.
وصول 5/86 میلیارد تومان از درآمدهای مصوب گلستان مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت: در 6 ماه اول سال جاری از 105 میلیارد و 845 میلیون تومان مصوب درآمدها 86 میلیارد و 526 میلیون تومان معادل 82 درصد وصول شده است.
تشییع باشکوه شهدای گمنام در گلستاندر روزهای گذشته استان گلستان شاهد ورود پنج شهید گمنام بود که به آغوش گرم مادران و پدران منتظری پیوستند که سال‌های سال چشم انتظارند تا دوباره آغوش گرم پدرانه و مهربان مادرانه را بر فرزندشان بگشایند و بگویند فرزندم خوش‌ آمدی.
معاون استاندار گیلان: شهرداری جای سیاسی ‌بازی نیست معاون امور عمرانی استاندار گیلان گفت: شهرداری محل خدمت به مردم بوده و جای سیاسی ‌بازی نیست.
مسئولان گیلان شرایط ثبت جهانی ماسوله را فراهم کنند قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گفت: مسئولان گیلان شرایط ارسال پرونده ثبت جهانی ماسوله به یونسکو را فراهم کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد