گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار ایران و شمال

روحانی: در برابر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود روحانی تصریح کرد: اگر در جامعه ما از افراط خبری نباشد، اگر در جامعه عدل و اعتدال باشد، هم فکری و همدلی باشد از همه مشکلات یکی پس از دیگر عبور خواهیم کرد.
بازگشت آرامش به بازار خودرو فعالان، بازار هفته جاری را بازاری آرام توصیف کردند که مردم در آن برای خرید عجله‌ای از خود به خرج ندادند. به عقیده این فعالان، ادامه این روند از سوی مشتریان می‌تواند باعث کاهش بیش از پیش التهاب بازار شده و قیمت‌هایی را که طی چند هفته به صورت کاذب رشد کرده بودند، تا حدودی کاهش دهد.
ایران، اول آسیا در رتبه بندی جهانی فوتبال براساس تازه ترین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) که امروز ( پنجشنبه) منتشر شد، تیم ملی فوتبال ایران با 715 امتیاز بدون تغییر در جایگاه جهانی و آسیایی خود همچنان بر بام آسیا باقی ماند.
سه فیلم جدید پروانه ساخت گرفتند شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی برای سه فیلم، پروانه صادر کرد.
ایران، جایگاه 16 تولید علمی جهان عزیزی اظهارکرد: پیش از انقلاب سالانه تنها یک دانشجوی دوره دکترا در رشته های پزشکی جذب و مشغول به تحصیل می شد اما در حال حاضر هر ساله یک هزار دانشجوی در این مقطع پذیرفته می شوند.
رتبه ایران از نظر شادی در میان 157 کشور یکی از ویژگی های جامعه امروزی گسترش شهر نشینی، دسترسی بیشتر به فناوری، مشغله های فراوان، تحمیل استرس های متعدد بر افراد،کاهش ارتباطات عاطفی میان مردم، افزایش اختلالات روانی و... است.
ثبت‌نام 3 میلیون نفر در طرح بیمه سلامت وی با بیان اینکه تاثیر برنامه تحول سلامت در آینده در زندگی مردم پدیدار خواهد شد، اظهار کرد: پس از سلامت اجتماعی، تولید و اشتغال موضوع مورد توجه دولت یازدهم است.
ابراز امیدواری خاتمی نسبت به باز شدن فضا امیدوارم روز به روز شاهد بازتر شدن فضا و ایجاد امنیت بیشتربرای فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشیم. برای عزیزان شرکت کننده در گردهمایی از درگاه خداوند طلب توفیق و کام روایی می‌کنم.
رکورد بازدید نمایشگاه کتاب شکسته شد بنا بر شمارش علمی که پنجشنبه 18 اردیبهشت تاظهر امروز انجام گرفته بالغ بر 270 هزار نفر از درب های مختلف وارد مصلی تهران شده اند، به گونه ای که شلوغ ترین روز نمایشگاه کتاب تهران رقم خورده است.
افزایش واحد درسی ترم تابستان دانشگاه آزاد از این پس به دانشجویان تا ۱۰ واحد درسی اعطا می‌شود در حالی که در گذشته تنها تا ۶ واحد در ترم تابستانی به دانشجویان اعطا می‌شد.
محسن رضایی: دلواپس مذاکرات نیستممحسن رضایی» روز پنجشنبه در حاشیه اولین نشست همایش «گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین» در قم در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه افق آینده کشور خوب است، افزود: دغدغه داشتن با امید سازگاری دارد و مهم این است که ما امید خود به آینده کشور را از دست ندهیم.
ایران در سال 94 صادرکننده بنزین میشود رسال 1385روزانه 30 میلیون لیتر بنزین وارد می شد که با توسعه ظرفیت های تولیدی در داخلی و توسعه صنعت سی ان جی، میزان واردات در سال گذشته به 10 میلیون لیتر کاهش یافت.
قتل هولناک زن جوان در مقابل چشمان فرزندش با این اعترافات غلام و وحید دستگیر شدند که متهمان با اعتراف به شرکت در این سرقت مرگبار، قتل زن جوان را به گردن یکدیگر انداختند.
بانک سینا استخدام می‌کند حداکثر سن برای پذیرش استخدام 29 سال (متولدین ۱۳۶۴ به بعد) است.
تقدیر روحانی از معلمان نمونه کشور (عکس) تقدیر روحانی از معلمان نمونه کشور (عکس)
یک میلیون دختر بالای 30 سال ایران، ازدواج نکرده اند از این تعداد ۳۲۰ هزار نفر پسر و ۹۸۰ هزار نفر دختر هستند که با توجه به سن تجرد قطعی در خانم ها که ۴۹ سال تعیین شده است زنگ خطر تجرد قطعی برای نزدیک به یک میلیون دختر به صدا درآمده است.
افزایش 26درصدی بودجه آموزش‌وپرورش در سال جاری معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از افزایش 26 درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش در سالجاری خبر داد.
۲ دانشگاه ایرانی در جمع برترین ها ۲ دانشگاه ایرانی در جمع برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفتند.
هاشمی دقیقا چه گفت؟ اداره کل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی با عنوان "بعضی‌ها باعث وهن خبرنگاری هستند" نسبت به نحوه انعکاس خبر در سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتابخانه ملی از سوی برخی رسانه‌ها انتقاد کرد.
دولت سالانه 42 هزار میلیارد تومان یارانه می دهد قائم مقام رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت سالانه 425 هزار میلیارد ریال ( 42.5 هزار میلیارد تومان) یارانه پرداخت می کند.
نماینده مجلس: معتادان ایران از افغانستان هم بیشتر است! اوایل ماه جاری، معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که ۴ درصد از دانش‌آموزان در سنین ۱۶ و ۱۷ سالگی، دست‌کم یک بار، ماده محرک شیشه را برای موفقیت در امتحانات خود استفاده کرده‌اند.
محمد رویانیان امروز آزاد می شود در ارتباط با پرونده ستاد سوخت به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده بود.
وزیر آموزش و پرورش: نام نویسی سال تحصیلی جدید از اول خرداد وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: نام نویسی مدارس برای سال تحصیلی آینده از اول خرداد آغاز می شود.
زمان بازنشستگی ۳۵ سال می شود مسوول کمیته بازنگری قانون خدمات کشوری از بررسی افزایش زمان بازنشستگی تا 35 سال خبر داد و گفت: براساس بازنگری قانون خدمات کشوری ورود به خدمت انعطاف پذیرتر می شود و استخدام در دو نوع بلندمدت با 35 سال و کوتاه مدت به مدت یک سال و قابل تمدید خواهد شد.
زمان برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در دهه اول خرداد ماه برگزار می‌شود.
10 دانستنی مهم برای الحاقیه بیمه شخص ثالث الحاقیه سندی رسمی است که هرگونه تغییر در مفاد بیمه نامه شخص ثالث در آن ثبت و جزو بیمه نامه است.
نرخ جدید حامل‌های انرژی ابلاغ شد همچنین قیمت نفت گاز برای بخش حمل و نقل هر لیتر 2500 ریال (قیمت اول) و 5000 ریال (قیمت دوم) و نرخ نفت گاز کشاورزی (تا سقف 10 میلیون لیتر در روز) 2500 ریال و نفت گاز کشاورزی (بیش از 10 میلیون لیتر در روز) 5000 ریال تعیین شد.
خطر تشعشع موبایل تا چه فاصله‌ای است؟ اکنون نتایج تحقیقات گوناگونی که در کشورهای مختلف دنیا صورت گرفته در موارد متعدد گویای آن است که تشعشعات گوشی‌های موبایل می تواند خطر ابتلا به بیماریهایی چون سرطان را افزایش دهد این در حالی است که به نظر می‌رسد در دنیای امروز حذف این تکنولوژی ارتباطی به نوعی غیرممکن است.
39 روز تا جام‌جهانی 2014 سایت فیفا تا آغاز برگزاری جام جهانی 2014 اقدام به روز شمار این رقابت‌ها کرده و هر روز به مناسبت تعداد روزهای باقی‌مانده یک واقعه مربوط به جام جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
آغاز ثبت نام کاردانی به کارشناسی از 11 خرداد مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال جاری 11 تا 19 خردادماه امسال انجام خواهد شد.
نمازخانه‌های دو منظوره در مازندران ایجاد می‌شود رئیس شورای اقامه نماز استانداری مازندران با تاکید بر تقویت جلسات شهرستانی شورای اقامه نماز استان، گفت: نمازخانه‌های دو منظوره در مازندران ایجاد می‌شود.
ایجاد ۱۰۴ هزار فرصت شغلی در مازندران مدیرکل جهادکشاورزی مازندران گفت: با اعتباری بالغ بر هشتاد هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال، ۱۰۴ هزار و ۸۱۸ فرصت شغلی تا شش ماهه اول سال ۹۲ در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شد.
اجرای طرح پایش زیست محیطی شناگاه‌های مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: طرح پایش زیست محیطی بیش از ۳۰ طرح سالمسازی دریا از هفته آینده در مازندران آغاز می شود.
طرح های بزرگ سرمایه‌گذاری مازندران شناسایی شود استاندار مازندران با اشاره به اینکه زمینه حضور سرمایه گذار به استان باید تسهیل شود، خواستار شناسایی طرح های بزرگ سرمایه گذاری مازندران شد.
توجه به اقتصاد مهندسی در مازندران جدی باشد استاندار مازندران با تاکید بر ارتقا دانش علمی مهندسان استان، گفت: توجه به اقتصاد مهندسی در مازندران باید جدی باشد.
راه اندازی نیروگاه خورشیدی و بادی در مازندران مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه با راه اندازی این نیروگاه ۶۰ مگاوت برق از طریق انرژی خورشیدی تولید می شود، از احداث نیروگاه خورشیدی در مازندران خبر داد.
اختصاص ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار حوادث به جاده‌های نکا فرماندار شهرستان نکا گفت: سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار حوادثی در جاده هزار جریب نکا هزینه شد.
طرح توجیهی ایجاد بازارچه فرش دستباف مازندران تهیه شود مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر حضور فعالان حوزه فرش استان در بازارهای صادراتی خارج کشور خواستار تهیه طرح توجیهی ایجاد بازارچه فرش دستباف از سوی اتحادیه تولیدکنندگان این محصول در استان شد.
صادرات ۱۰۰ میلیون دلار محصولات استان مازندران به افغانستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر افزایش مبادلات تجاری مازندران و افغانستان، پیش بینی کرد تا پایان امسال میزان صادرات محصولات تولیدی مازندران به افغانستان به ۱۰۰ میلیون دلار برسد.
چهارمین جشنواره ملی بهار نارنج گشایش یافت چهارمین جشنواره ملی بهار نارنج را با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان و مسئولان کشوری و شهرستانی دربابل آغاز شد.
درآمد ۱۸۰ میلیارد تومانی صیادان مازنی از فروش ماهی قزل‌آلا مدیرکل شیلات مازندران گفت: پرورش ماهی قزل آلا در مازندران ۱۸۰ میلیارد تومان گردش اقتصادی برای تولید کنندگان داشته و توسعه پرورش آن می تواند مازندران را به قطب برتر در تولید آبزیان تبدیل کند.
آغاز ساخت پست‌های جدید خطوط ریلی مازندران مدیرکل راه آهن شمال از آغاز ساخت پست های جدید در خطوط ریلی ایستگاه های پل سفید مازندران و گرگان خبر داد
برنامه ملی ساماندهی سواحل شمال تامین می‌شودقائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: با توجه به حضور میلیونی مسافران به استان های شمالی بویژه مازندران سواحل نیازمند برنامه ملی و پشتیبانی ملی است.
۶ بیمارستان جدید در مازندران ساخته می‌شود معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت شش بیمارستان با حدود هزار و ۵۰۰ تخت در شهرهای استان مازندران در حال انجام است.
مبتلایان به بیماری تالاسمی در مازندران کاهش یافت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کاهش آمار مبتلایان به تالاسمی در مازندران خبر داد.
شناسایی ۱۸۰۰ دهیاری مصوب در استان مازندران مدیرکل امور روستایی مازندران با اشاره به اینکه با تجمیع روستاهای کوچک می توان برای این روستاها مجوز دهیاری صادر کرد، گفت: هزار و ۸۰۶ دهیاری مصوب در مازندران وجود دارد.
اختصاص ۳ درصد اعتبارات تملک دارایی مازندران به پژوهش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه برنامه راهبردی پژوهش، فناوری و تحول اداری مازندران در سال ۹۳ تدوین می شود، گفت: امسال سه درصد اعتبارات تملک دارایی استان در بخش پژوهش اختصاص خواهد یافت.
حضور ۱۰ کشور در کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت مازندران دبیرکل اتاق اکوی ایران، از حضور ۱۰ کشور عضو همکاری های اکو در نخستین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان در روزهای ۲۷ و ۲۸ مرداد ماه امسال در مازندران خبر داد.
رشد ۳۱ درصدی وصول درآمدهای عمومی مازندران دبیر ستاد درآمد مازندران از رشد ۳۱.۹ درصدی وصول درآمدهای عمومی استان در امسال خبر داد.
حضور ۱۰۰ شرکت مازندرانی در نمایشگاه سلیمانیه عراق مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به مشخص شدن زمان برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و تجاری مازندران در سلیمانیه عراق، گفت: ۱۰۰ شرکت مازندرانی در نمایشگاه سلیمانیه عراق حضور دارند.
نصب تجهیزات پالایشگاه بهشهر در آذرماه امسال فرماندار بهشهر با اشاره به آغاز ساخت مخازن پالایشگاه بهشهر، از نصب تجهیزات این پالایشگاه در آذرماه ۹۳ خبر داد.
تولید ۶۰ اثر موسیقی محلی در مازندران مجری برگزاری کنسرت های بومی و محلی مازندران گفت: ۶۰ اثر موسیقی بومی و محلی در استان تولید شد.
سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در مازندران ضعیف است استاد اقتصاد دانشگاه های مازندران با تاکید بر ارتقا جایگاه کشاورزی مازندران در کشور، گفت: سرمایه گذاری صنایع تبدیلی در مازندران ضعیف است.
پذیرفته شدگان بخش پژوهشی تئاتر تیرنگ مشخص شدند دبیر یازدهمین جشنواره بومی تئاتر نیرنگ گفت: پذیرفته شدکان بخش پژوهشی و آیین های نمایشی جشنواره تئاتر بومی تیرنگ مشخص شدند.
تشکیل نخستین پارلمان کارگری کشور در مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: نخستین پارلمان کارگری کشور در مازندران تشکیل می شود.
مازندران تامین کننده سیمان مورد نیاز کشورهای دریای خزر است رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تاکید بر ارتقا ظرفیت های صادراتی محصولات تولیدی استان، گفت: مازندران اکنون تامین کننده سیمان مورد نیاز کشورهای حاشیه دریای خزر شده است.
تشکیل ستاد راهبردی خدمات سلامت در مازندران مدیرکل بیمه سلامت مازندران با تاکید بر ارتقا شاخص های حوزه سلامت در مازندران، خواستار تشکیل ستاد راهبردی خدمات سلامت در استان شد
گردشگری سلامت در مازندران سازمان یافته نیست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تاکید بر ارتقا شاخص های گردشگری در استان، گفت: گردشگری سلامت در مازندران سازمان یافته نیست.
نکا میزبان جشن پدران آسمانی شرق مازندران شد فرماندار نکا گفت: جشن پدران آسمانی شرق مازندران، همزمان با سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) با حضور فرزندان شاهد در نکا برگزار می شود.
معاون آموزشی دانشگاه مازندران منصوب شد در ادامه تغییرات در دانشگاه مازندران در مراسمی معاون جدید آموزشی دانشگاه مازندران معرفی شد.
ارکستر سمفونیک ملی گیلان تشکیل می‌شود معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل ارکستر سمفونیک ملی با عضویت 80 موسیقی‌دان برای نخستین بار پس از تهران در این استان خبر داد.
سفر نوبخت و فانی به گیلان مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از سخنرانی محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اجتماع یک‌هزار نفری فرهنگیان و علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اجتماع 500 نفری معلمان این استان در اردیبهشت امسال خبر داد.
برنامه فرهنگی شهرستان‌های گیلان تهیه می‌شود معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: برنامه فرهنگی شهرستان‌ها توسط فرمانداران و با هماهنگی ائمه جمعه به صورت سالانه در گیلان تهیه می‌شود.
چای مظهر پیشرفت توسعه گیلان است نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: چای سنبل پیشرفت توسعه گیلان است و همه باید در احیای این صنعت تلاش کنند.
عملکرد مدیران گیلان ارزیابی می‌شودمعاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان به لحاظ فعالیت‌های انجام شده و حضور در جلسه‌ها ارزیابی می‌شود.
کنگره شهدای ورزشکار گیلان برگزار می‌شود مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری کنگره شهدای ورزشکار همزمان با سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.
مرحوم «فرض‌پور» سرمایه فرهنگی گیلان بود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مرحوم استاد علم و اخلاق مصطفی فرض‌پور ماچیانی سرمایه فرهنگی گیلان بود.
افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای استاندار گیلان از افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد.
استاد مصطفی فرض‌پورماچیانی درگذشت استاد فرهیخته و گرانقدر زبان و ادبیات فارسی بر اثر عارضه قلبی در گذشت.
جلوی ساخت‌وساز بی‌رویه روستاهای گیلان گرفته شود استاندار گیلان ساخت و ساز بی‌رویه روستایی را موجب نگرانی مسئولان در این استان عنوان کرد و گفت: جلوی ساخت‌وساز بی‌رویه روستاهای گیلان گرفته شود.
مسابقات لیگ کشتی گیلان برگزار می‌شود رئیس هیئت کشتی گیلان از برگزاری دور برگشت مسابقات لیگ کشتی این استان در 29 فروردین جاری خبر داد.
صدور 100 هزار جلد سند مالکیت روستایی در گیلان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از صدور 100 هزار جلد سند مالکیت روستایی در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته 2 هزار و 685 جلد روستایی به متقاضیان واگذار شده است.
استقرار گردان واکنش سریع در گیلانفرمانده پادگان نیروی زمینی ارتش منجیل از استقرار گردان واکنش سریع نیروی زمینی کشور در این استان خبر داد.
امام جمعه رشت: گیلان با کمبود آب مواجه استامام جمعه رشت با اشاره به وضعیت چای گفت: می‌خواهیم قیمت نرخ تضمینی برگ سبز چای را سریع‌تر اعلام کنند.
سقوط داماش تاسف‌انگیز است سرمربی تیم فوتبال مس کرمان گفت: از سقوط داماش متاسف هستم و جدول رده‌بندی می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.
اجرای طرح هادی در 350 روستای گیلان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اجرای طرح هادی در 350 روستای این استان طی سال‌جاری خبر داد.
گیلان نیازمند خانه کشتی است رئیس هیئت کشتی گیلان احداث خانه کشتی را نیاز این استان دانست و گفت: گیلان بدون داشتن خانه کشتی رتبه دهم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.
اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار صنعت چای کشور نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار به صنعت چای کشور در بودجه دولت خبر داد.
صید 29 هزار ماهی مولد در گیلان مدیرکل شیلات گیلان از صید 29 هزار قطعه انواع ماهیان مولد از رودخانه‌ها و دریای خزر در این استان خبر داد.
مدیران و معاونان منطقه آزاد انزلی از دریافت یارانه انصراف دادندمدیران، معاونان و مشاوران سازمان منطقه آزاد انزلی از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.
پیشرفت 60 درصدی احداث راه‌آهن گیلان مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از پیشرفت 60 درصدی پروژه احداث راه‌آهن این استان خبر داد و گفت: پروژه راه‌آهن گیلان در صورت تامین اعتبار فایناس تا پایان سال 94 به پایان می‌رسد.
آغاز سرشماری بهاره مرال در جنگل‌های گیلانمدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز سرشماری بهاره مرال در جنگل‌های این استان خبر داد.
قایقران اسطوره اخلاق‌مداری بود فرمانده ارشد آجا در گیلان، مرحوم سیروس قایقران را اسوه جوانان خواند و گفت: قایقران اسطوره اخلاق‌مداری بود.
40 نفر از کارکنان جهاد دانشگاهی گیلان اخراج شدند 16 فروردین امسال 40 نفر از کارکنان جهاد دانشگاهی گیلان اخراج شدند و دلیل این اخراج هنوز مشخص نیست.
وجود 105 نشریه فعال و غیرفعال در گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از وجود 105 نشریه فعال و نیمه فعال در این استان خبر داد.
آمادگی شهر لاهیجان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی شهردار لاهیجان از آمادگی این شهر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد.
راهیابی 5 نوجوان کشتی‌گیر گیلان به اردوی تیم ملی رئیس هیئت کشتی گیلان از راهیابی پنج نوجوان کشتی آزاد این استان به اردوی تیم ملی خبر داد.
تشکیل قرارگاه نوروزی پلیس در گیلان فرمانده انتظامی گیلان از تشکیل قرارگاه نوروزی پلیس با رویکرد آماده‌باش فعال در شهرستان‌های مختلف در این استان خبر داد.
انقلاب فکری در گیلان پایه‌گذاری می‌شود محقق و پژوهشگر گیلانی گفت: با همکاری و همفکری فرهیختگان و نخبگان گیلان پروژه انقلاب فکری را در این استان پایه‌گذاری می‌کنیم.
صدور اسناد مالکیت 98 درصد اراضی جنگلی و مراتع گیلان مدیر کل منابع طبیعی گیلان گفت: با تلاش کارشناسان مربوطه و بهره‌گیری از قوانین موجود درباره جنگل و مراتع، 98 درصد از مراتع و جنگل‌های گیلان اسناد مالکیت دریافت کردند.
آمادگی گلستان برای ثبت‎‎نام مردم برای دریافت یارانه معاون استاندار گلستان از آمادگی استان گلستان برای ثبت‎‎نام مردم برای دریافت یارانه در مرحله دوم هدفمندی یارانه‎ها خبر داد.
رشد 12 درصدی مسافران ورودی به گلستان دبیر اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: درصد رشد مسافران ورودی به استان در سال 1393 نسبت به سال گذشته 12 درصد است.
انجام 499 عملیات امداد و نجات در نوروز 1393 مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اعلام انجام 499 عملیات امداد و نجات در نوروز 1393 از اجرای کنگره جهانی ربات‎های امداد و نجات در استان گلستان در آینده خبر داد.
100 درصد شهرهای گلستان الکترونیکی است پدر «آی‎تی» ایران گفت: 100 درصد شهرهای استان گلستان به صورت الکترونیک است.
گرگان پایتخت طبیعت‌گردی ایران شودعضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به وجود قابلیت‎ها و مواهب الهی در این شهر بر لزوم تبدیل شدن گرگان به پایتخت طبیعت‌گردی ایران تأکید کرد.
کنگره مختومقلی فراغی باشکوه برگزار می‎شودسرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گلستان ابراز امیدواری کرد با آمادگی کامل دستگاه‎های اجرایی استان شاهد برگزاری باشکوه کنگره مختومقلی فراغی باشیم.
تکمیل تمام پروژه‎های عمرانی شهرداری گرگان در سال 1393شهردار گرگان گفت: تمام پروژه‎های عمرانی شهرداری گرگان در سال 1393 به پایان خواهد رسید.
اعزام بیش از 20 هزار گلستانی به اردوی راهیان نور جانشین فرماندهی سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور از 20 فروردین 92 آغاز و تا 20 فروردین 93 ادامه خواهد داشت، گفت: بیش از 20 هزار نفر از گلستان در یک دوره یک‎ ساله عازم سرزمین نور می‌شوند.
بودجه سال 1393 شهرداری گرگان ابلاغ شد بودجه سال 1393 شهرداری گرگان با حضور مسئولان استانی به شهرداری گرگان ابلاغ شد.
900 میلیارد تومان در بخش گردشگری گلستان هزینه شد دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان از سرمایه‎گذاری 900 میلیارد تومانی در بخش گردشگری استان خبر داد.
راه‎اندازی نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان در گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با ارائه پیشنهادی بر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان در این استان تاکید کرد.
تور گردشگری مذهبی در گرگان راه‎اندازی شد رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از راه‎اندازی تور گردشگری مذهبی برای نخستین بار در کشور خبر داد.
نظارت ویژه نوروزی در شهرهای گلستانمدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اعلام اینکه تا شهریور سال آینده چهار پایانه در شهرهای گلستان ایجاد می‎شود، گفت: نظارت ویژه‎ای برای نوروز در شهرهای این استان شکل می‎گیرد.
نخستین کاروان دانشجویی راهیان نور گلستان اعزام شدمسئول سازمان بسیج دانشجویی گلستان گفت: نخستین کاروان دانشجویی راهیان نور گلستان به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
گلستان سرزمین آبشاران پذیرای مسافران نوروزیقربان عباسی اظهار داشت: استان گلستان علاوه بر جذابیت‎های مختلف طبیعی و تاریخی با داشتن آبشارها و چشمه‎سارهای فراوان به سرزمین آبشاران معروف است.
خشکسالی در کمین گلستانمدیر دفتر بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با آغاز بارش باران از دیروز، موجی از خوشحالی در کشاورزان استان به وجود آمد ولی با نزول رحمت الهی، سدهای استان همچنان با کاهش حجم آبگیری مواجه هستند.
جای خالی رسانه در حوزه عمران گلستانمعاون عمرانی استاندار گلستان گفت: جای خالی رسانه‎ها در حوزه عمرانی استان احساس می‎شود.
سفره‎های هفت‎سین در گلستان پهن می‎شوند دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: سفره‎های هفت‎سین در سراسر گلستان پهن می‎شوند.
استقبال خوب گلستانی‎ها از نمایشگاه فروش بهاره رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از استقبال خوب گلستانی‎ها از نمایشگاه فروش بهاره در این استان خبر داد.
آغاز فعالیت کمیته‎های 13 گانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در گلستانمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از فعال شدن کمیته‎های 13 گانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان خبر داد.
آغاز طرح نوروزی پلیس در گلستان رئیس پلیس راهور استان گلستان با اعلام آغاز طرح نوروزی پلیس در استان گلستان گفت: برای کاهش ترافیک نوروزی در شهر مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
500 ایثارگر گلستان اهل‎سنت هستند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه 500 ایثارگر گلستان اهل‎سنت هستند، گفت: استان گلستان 17 هزار شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر دارد.
استاندار گلستان: نکته پنهانی در استانداری نداریم استاندار گلستان گفت: هیچ نکته پنهانی در استانداری گلستان برای حضور یا عدم حضور رسانه‎ای خاص وجود ندارد.
خانه مطبوعات گلستان را نماینده واقعی خبرنگاران می‎دانیممعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: خانه مطبوعات قانونی استان را نماینده واقعی خبرنگاران گلستان می‎دانیم
بازدیدهای نظارتی از واحدهای اقامتی ستاد خدمات سفر گلستان دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای استان گلستان از اجرای بازدیدهای نظارتی از واحدهای تحت پوشش ستاد هماهنگی خدمات سفر گلستان خبر داد.
تسهیل صدور ویزا برای گسترش روابط تجاری با قزاقستان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه توسعه روابط بین دو کشور نیازمند ابزار مناسب است، گفت: تسهیل صدور ویزا مهمترین ابزار مناسب و ضروری گسترش روابط دو کشور است.
سطح زیرکشت اراضی آبی گلستان باید 50 درصد کاهش یابدمعاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان با توجه به خشکسالی جاری خواستار کاهش بیش از 50 درصدی سطح کشت آبی در استان گلستان شد
مطالعات مترو در دستور کار شورای شهر گرگان رئیس شورای اسلامی شهر گرگان بر ضرورت آغاز طرح مطالعاتی مترو تاکید کرد.
اشد مجازات برای متعرضان به جان محیط‎بانان گلستانی
تدوین «سند جامع سیاسی، امنیتی و اجتماعی» در گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: برای نخستین بار در استان و کشور «سند جامع سیاسی، امنیتی و اجتماعی» از سوی این معاونت تدوین شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد