گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار ایران و شمال

ناظران کشاورزی مازندران تا پایان امسال جذب می شوند معاون برنامه ریزی و اشتغال مازندران گفت : ناظران کشاورزی استان تا پایان سال جاری جذب جهاد کشاورزی می شوند.
کاهش مساحت جنگل های شمال/ واقعیت ها و هشدارها تخریب و از میان رفتن بخشی از جنگل های هیرکانی در شمال ایران هم به استناد آمارهای رسمی و هم نقشه جغرافیای طبیعی واقعیتی انکارناپذیر است که به اعتقاد کارشناسان باید جدی گرفته شود.
28هزار دانش آموز مازندرانی متقاضی ورود به مدارس نمونه دولتی هستند معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت : بیش از 28هزار و 260 دانش آموز مازندرانی برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ثبت نام کرده اند.
مدیرکل بنادر مازندران نسبت به ادامه ساخت وساز غیرمجازساحلی هشدارداد مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نسبت به ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی در این استان گردشگرپذیر هشدار داد.
پرونده تعطیلی تنها دانشگاه دولتی آمل متوقف شد رییس شورای اسلامی شهر آمل، از اقدام حمایتی این شورا وشهرداری آمل برای متوقف نشدن وادامه فعالیت وبرطرف شدن مشکلات مالکیتی دانشکده پرستاری وپیراپزشکی آمل خبر داد.
استاندار:مازندران با کاهش 30درصدی بارندگی مواجه است استاندارمازندران با بیان اینکه این استان امسال با کاهش 30درصدی بارندگی مواجه بوده است، گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر کم آبی شدید و خشکسالی در شالیزارهای مازندران در سال زراعی جاری گزارش نشده است.
استاندارمازندران خواستاربرخورد با عوامل ساخت وسازغیرمجاز ساحلی شد استاندارمازندران با ابراز نگرانی از ساخت و سازهای غیرمجازدرمحدوده قانونی ساحلی خواستار برخورد جدی مسوولان نهادهای ذیربط با متخلفان شد.
کنگره بیماری های عفونی مقاوم به آنتی میکروبیال در ساری گشایش یافت کنگره بیماری های عفونی مقاوم به آنتی میکروبیال روز پنجشنبه با حضور متخصصان ، پزشکان و کارشناسان علوم پزشکی سراسر کشور در ساری گشایش یافت.
نماینده ولی فقیه در مازندران:متولیان فرهنگی حافظان ارزش های اسلامی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری مسوولان و متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی را حافظان ارزش های انقلاب ، اسلام و باورهای دینی مردم دانست .
استاندار مازندران :مشاوران بازوان فکری مدیران هستند استاندار مازندران از مشاوران به عنوان بازوان فکری مدیران یاد کرد و گفت: مشاوران با تولید ایده و فکر به کمک توسعه استان بیایند .
500 ناجی برای استقرار در سواحل دریای مازندران آماده شدند مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ایجاد ردیف حقوقی برای ناجیان غریق در سال جاری خبر داد و گفت : همزمان با آغاز طرح سالمسازی دریا 500 ناجی در محل اجرای طرح و نقاط کور سواحل مازندرانی مستقر می شوند.
واحدهای اقامتی مازندران برای پذیرش میهمانان تابستانی آماده شد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از وجود 650 هزار نفر شب ظرفیت اقامتی در استان خبر داد و گفت : واحدهای اسکان و پذیرایی برای پذیرش میهمانان و گردشگران تابستانی مهیا شده است.
قهرمانان و مدال آوران جانباز و معلول مازندران تجلیل شدند قهرمانان و مدال آوران جانباز و معلول مازندران روز پنجشنبه با حضور استاندار ، مدیران کل ورزش و جوانان ، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساری مورد تجلیل قرار گرفتند.
مرکز فوق تخصصی چالوس، بیمارستان ارجاعی غرب مازندران می‌شود معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: مرکز درمانی فوق تخصصی چالوس، بیمارستان ارجاعی غرب مازندران می‌شود.
تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث بزرگراه سوادکوه - ساری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پروژه بزرگراه سوادکوه - ساری در سال ۹۳ خبر داد.
اختصاص اعتبارات ویژه برای تامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی مازندران استاندار مازندران از اختصاص اعتبارات ویژه برای تامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی استان در امسال خبر داد.
جشنواره بهار‌ نارنج ساری ثبت ملی شد دبیر اجرایی جشنواره ملی بهار نارنج مازندران با اشاره به برپایی این جشنواره از فردا در ساری، گفت: ساری به عنوان مرکز جشنواره ملی بهار نارنج ثبت ملی شده است.
نمازخانه‌های دو منظوره در مازندران ایجاد می‌شود رئیس شورای اقامه نماز استانداری مازندران با تاکید بر تقویت جلسات شهرستانی شورای اقامه نماز استان، گفت: نمازخانه‌های دو منظوره در مازندران ایجاد می‌شود.
ایجاد ۱۰۴ هزار فرصت شغلی در مازندران مدیرکل جهادکشاورزی مازندران گفت: با اعتباری بالغ بر هشتاد هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال، ۱۰۴ هزار و ۸۱۸ فرصت شغلی تا شش ماهه اول سال ۹۲ در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شد.
اجرای طرح پایش زیست محیطی شناگاه‌های مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: طرح پایش زیست محیطی بیش از ۳۰ طرح سالمسازی دریا از هفته آینده در مازندران آغاز می شود.
طرح های بزرگ سرمایه‌گذاری مازندران شناسایی شود استاندار مازندران با اشاره به اینکه زمینه حضور سرمایه گذار به استان باید تسهیل شود، خواستار شناسایی طرح های بزرگ سرمایه گذاری مازندران شد.
توجه به اقتصاد مهندسی در مازندران جدی باشد استاندار مازندران با تاکید بر ارتقا دانش علمی مهندسان استان، گفت: توجه به اقتصاد مهندسی در مازندران باید جدی باشد.
راه اندازی نیروگاه خورشیدی و بادی در مازندران مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه با راه اندازی این نیروگاه ۶۰ مگاوت برق از طریق انرژی خورشیدی تولید می شود، از احداث نیروگاه خورشیدی در مازندران خبر داد.
اختصاص ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار حوادث به جاده‌های نکا فرماندار شهرستان نکا گفت: سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار حوادثی در جاده هزار جریب نکا هزینه شد.
طرح توجیهی ایجاد بازارچه فرش دستباف مازندران تهیه شود مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر حضور فعالان حوزه فرش استان در بازارهای صادراتی خارج کشور خواستار تهیه طرح توجیهی ایجاد بازارچه فرش دستباف از سوی اتحادیه تولیدکنندگان این محصول در استان شد.
صادرات ۱۰۰ میلیون دلار محصولات استان مازندران به افغانستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر افزایش مبادلات تجاری مازندران و افغانستان، پیش بینی کرد تا پایان امسال میزان صادرات محصولات تولیدی مازندران به افغانستان به ۱۰۰ میلیون دلار برسد.
چهارمین جشنواره ملی بهار نارنج گشایش یافت چهارمین جشنواره ملی بهار نارنج را با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان و مسئولان کشوری و شهرستانی دربابل آغاز شد.
درآمد ۱۸۰ میلیارد تومانی صیادان مازنی از فروش ماهی قزل‌آلا مدیرکل شیلات مازندران گفت: پرورش ماهی قزل آلا در مازندران ۱۸۰ میلیارد تومان گردش اقتصادی برای تولید کنندگان داشته و توسعه پرورش آن می تواند مازندران را به قطب برتر در تولید آبزیان تبدیل کند.
آغاز ساخت پست‌های جدید خطوط ریلی مازندران مدیرکل راه آهن شمال از آغاز ساخت پست های جدید در خطوط ریلی ایستگاه های پل سفید مازندران و گرگان خبر داد
برنامه ملی ساماندهی سواحل شمال تامین می‌شودقائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: با توجه به حضور میلیونی مسافران به استان های شمالی بویژه مازندران سواحل نیازمند برنامه ملی و پشتیبانی ملی است.
دو کاراته کار گیلانی در رقابت های غرب آسیا حضور می یابند مسوول اجرایی هیات کارته استان گیلان گفت : دو کاراته کار گیلانی در رقابت های کاراته قهرمانی غرب آسیا حضور می یابند .
درمانگاه هپاتیت ویروسی در آستارا راه اندازی شد سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا از راه اندازی درمانگاه هپاتیت ویروسی و گوارشی در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان خبر داد.
بیش از دو هزار و 500 تن کالا از گیلان به خارج از کشور صادر شد مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از صادرات دو هزار و 550 تن کالا در دو ماه نخست امسال از استان به خارج از کشور خبر داد .
عملیات بازرسی از طرح های سالم سازی دریا در گیلان آغاز شد سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از آغاز عملیات بازرسی از طرح های سالم سازی دریا در سواحل استان گیلان خبر داد.
سینماهای دیجیتال گیلان افزایش یافتمعاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از افزایش تعداد سینماهای دیجیتال در استان خبر داد.
پنجمین جشنواره تخصصی تئاتر در گیلان منطقه ای برگزار می شود مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان عنوان کرد : پنجمین جشنواره تخصصی تئاتر با عنوان ˈ ایده تا بداهه ˈ در استان منطقه ای برگزار می شود .
بیش از 56 میلیون دلار محصولات کشاورزی از گمرک آستارا صادر شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا از صادرات 23 نوع محصول کشاورزی به ارزش 56 میلیون و 885 هزار و 450 دلار در دو ماهه نخست امسال از طریق گمرک مرزی آستارا خبر داد .
دانش آموختگان رشته بیوشیمی حمایت می شوند معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از حمایت دولت از 60 نفر اول دانش آموختگان رشته بیوشیمی خبر داد.
بیش از 15 میلیون سهم در بورس رشت داد و ستد شدمدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز شنبه بورس گیلان، 15 میلیون و 84 هزار و 942 سهم داد و ستد شد.
استاندار گیلان: در پیگیری مناسبات خارجی به دنبال اقدامات ماندگار هست�استاندار گیلان در دیدار فیصل راضین سفیر سریلانکا در کشورمان گفت: در پیگیری مناسبات خارجی به دنبال اقدامات عملی و ماندگار هستیم.
رییس دانشگاه گیلان: توجه به اقتصاد دانش بنیان، رمز پیشرفت کشور است رییس دانشگاه گیلان گفت : توجه به فناوری و رویکرد به اقتصاد دانش بنیان رمز پیشرفت کشورها و موفقیت ملت ها در هزاره سوم است.
استاندار: بیش از 70 درصد از دانش آموختگان دانشگاهی گیلان بیکار هستند استاندار گیلان با بیان این که در بخش اشتغال فارغ التحصیلان کارشناسی به بالا در این استان مشکل داریم، گفت : 70 تا 75 درصد از دانش آموختگان دانشگاهی گیلان بیکار هستند که قابل پذیرش نیست.
ارکستر سمفونیک ملی گیلان تشکیل می‌شود معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل ارکستر سمفونیک ملی با عضویت 80 موسیقی‌دان برای نخستین بار پس از تهران در این استان خبر داد.
سفر نوبخت و فانی به گیلان مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از سخنرانی محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اجتماع یک‌هزار نفری فرهنگیان و علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اجتماع 500 نفری معلمان این استان در اردیبهشت امسال خبر داد.
برنامه فرهنگی شهرستان‌های گیلان تهیه می‌شود معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: برنامه فرهنگی شهرستان‌ها توسط فرمانداران و با هماهنگی ائمه جمعه به صورت سالانه در گیلان تهیه می‌شود.
چای مظهر پیشرفت توسعه گیلان است نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: چای سنبل پیشرفت توسعه گیلان است و همه باید در احیای این صنعت تلاش کنند.
عملکرد مدیران گیلان ارزیابی می‌شودمعاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان به لحاظ فعالیت‌های انجام شده و حضور در جلسه‌ها ارزیابی می‌شود.
کنگره شهدای ورزشکار گیلان برگزار می‌شود مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری کنگره شهدای ورزشکار همزمان با سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.
مرحوم «فرض‌پور» سرمایه فرهنگی گیلان بود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مرحوم استاد علم و اخلاق مصطفی فرض‌پور ماچیانی سرمایه فرهنگی گیلان بود.
افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای استاندار گیلان از افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد.
استاد مصطفی فرض‌پورماچیانی درگذشت استاد فرهیخته و گرانقدر زبان و ادبیات فارسی بر اثر عارضه قلبی در گذشت.
جلوی ساخت‌وساز بی‌رویه روستاهای گیلان گرفته شود استاندار گیلان ساخت و ساز بی‌رویه روستایی را موجب نگرانی مسئولان در این استان عنوان کرد و گفت: جلوی ساخت‌وساز بی‌رویه روستاهای گیلان گرفته شود.
مسابقات لیگ کشتی گیلان برگزار می‌شود رئیس هیئت کشتی گیلان از برگزاری دور برگشت مسابقات لیگ کشتی این استان در 29 فروردین جاری خبر داد.
صدور 100 هزار جلد سند مالکیت روستایی در گیلان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از صدور 100 هزار جلد سند مالکیت روستایی در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته 2 هزار و 685 جلد روستایی به متقاضیان واگذار شده است.
استقرار گردان واکنش سریع در گیلانفرمانده پادگان نیروی زمینی ارتش منجیل از استقرار گردان واکنش سریع نیروی زمینی کشور در این استان خبر داد.
امام جمعه رشت: گیلان با کمبود آب مواجه استامام جمعه رشت با اشاره به وضعیت چای گفت: می‌خواهیم قیمت نرخ تضمینی برگ سبز چای را سریع‌تر اعلام کنند.
سقوط داماش تاسف‌انگیز است سرمربی تیم فوتبال مس کرمان گفت: از سقوط داماش متاسف هستم و جدول رده‌بندی می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.
اجرای طرح هادی در 350 روستای گیلان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اجرای طرح هادی در 350 روستای این استان طی سال‌جاری خبر داد.
گیلان نیازمند خانه کشتی است رئیس هیئت کشتی گیلان احداث خانه کشتی را نیاز این استان دانست و گفت: گیلان بدون داشتن خانه کشتی رتبه دهم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.
اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار صنعت چای کشور نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار به صنعت چای کشور در بودجه دولت خبر داد.
استاندارگلستان: روابط عمومی باید روحیه امیدواری را درسازمان زنده کند استاندار گلستان با بیان اینکه اگر می خواهیم در حکومت به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، یکی از بازوان اصلی، روابط عمومی ها هستند، گفت: روابط عمومی باید روحیه امیدواری را در سازمان زنده کند.
برگزیدگان دومین جشنواره روابط عمومی های برتر استان گلستان جشنواره روابط عمومی های برتر استان گلستان روز پنجشنبه برای دومین سال متوالی با حضور مسوولان و اساتید کشوری در گرگان برگزار و آثار برگزیده در6 موضوع از سوی هیات داوران معرفی شد.
سیلاب بیش از 900 میلیارد ریال خسارت به راه های گلستان وارد کرد مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، میزان خسارت وارده به راه ها و ابنیه فنی آن ها را در جریان سیلاب چند روز گذشته 925 میلیارد ریال اعلام کرد.
گذشت شاکی، جوان 27ساله گرگانی را از اعدام نجات داد مدیر زندان مرکزی شهرستان گرگان گفت: گذشت شاکی، جوان 27ساله گرگانی را که از سال 1387به جرم قتل عمد در زندان بسر می برد، را از اعدام نجات داد.
سیلاب به یک هزار 200 هکتار از اراضی گنبدکاووس خسارت وارد کرد معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس از خسارت یک هزارو 200 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان بدلیل جاری شدن سیلاب خبر داد.
آغاز اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان گلستانفعالیت پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان دراستان گلستان روز شنبه در آیینی با حضور مسوولان آموزش وپرورش در گرگان آغاز شد.
سیلاب 150 میلیارد ریال به بخش کشاورزی آزادشهر خسارت وارد کرد مدیر جهادکشاورزی آزادشهر از خسارت 150 میلیارد ریالی جاری شدن سیلاب به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.
آمادگی گلستان برای ثبت‎‎نام مردم برای دریافت یارانه معاون استاندار گلستان از آمادگی استان گلستان برای ثبت‎‎نام مردم برای دریافت یارانه در مرحله دوم هدفمندی یارانه‎ها خبر داد.
رشد 12 درصدی مسافران ورودی به گلستان دبیر اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: درصد رشد مسافران ورودی به استان در سال 1393 نسبت به سال گذشته 12 درصد است.
انجام 499 عملیات امداد و نجات در نوروز 1393 مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اعلام انجام 499 عملیات امداد و نجات در نوروز 1393 از اجرای کنگره جهانی ربات‎های امداد و نجات در استان گلستان در آینده خبر داد.
100 درصد شهرهای گلستان الکترونیکی است پدر «آی‎تی» ایران گفت: 100 درصد شهرهای استان گلستان به صورت الکترونیک است.
گرگان پایتخت طبیعت‌گردی ایران شودعضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به وجود قابلیت‎ها و مواهب الهی در این شهر بر لزوم تبدیل شدن گرگان به پایتخت طبیعت‌گردی ایران تأکید کرد.
کنگره مختومقلی فراغی باشکوه برگزار می‎شودسرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گلستان ابراز امیدواری کرد با آمادگی کامل دستگاه‎های اجرایی استان شاهد برگزاری باشکوه کنگره مختومقلی فراغی باشیم.
تکمیل تمام پروژه‎های عمرانی شهرداری گرگان در سال 1393شهردار گرگان گفت: تمام پروژه‎های عمرانی شهرداری گرگان در سال 1393 به پایان خواهد رسید.
اعزام بیش از 20 هزار گلستانی به اردوی راهیان نور جانشین فرماندهی سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور از 20 فروردین 92 آغاز و تا 20 فروردین 93 ادامه خواهد داشت، گفت: بیش از 20 هزار نفر از گلستان در یک دوره یک‎ ساله عازم سرزمین نور می‌شوند.
بودجه سال 1393 شهرداری گرگان ابلاغ شد بودجه سال 1393 شهرداری گرگان با حضور مسئولان استانی به شهرداری گرگان ابلاغ شد.
900 میلیارد تومان در بخش گردشگری گلستان هزینه شد دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان از سرمایه‎گذاری 900 میلیارد تومانی در بخش گردشگری استان خبر داد.
راه‎اندازی نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان در گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با ارائه پیشنهادی بر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان در این استان تاکید کرد.
تور گردشگری مذهبی در گرگان راه‎اندازی شد رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از راه‎اندازی تور گردشگری مذهبی برای نخستین بار در کشور خبر داد.
نظارت ویژه نوروزی در شهرهای گلستانمدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اعلام اینکه تا شهریور سال آینده چهار پایانه در شهرهای گلستان ایجاد می‎شود، گفت: نظارت ویژه‎ای برای نوروز در شهرهای این استان شکل می‎گیرد.
نخستین کاروان دانشجویی راهیان نور گلستان اعزام شدمسئول سازمان بسیج دانشجویی گلستان گفت: نخستین کاروان دانشجویی راهیان نور گلستان به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
گلستان سرزمین آبشاران پذیرای مسافران نوروزیقربان عباسی اظهار داشت: استان گلستان علاوه بر جذابیت‎های مختلف طبیعی و تاریخی با داشتن آبشارها و چشمه‎سارهای فراوان به سرزمین آبشاران معروف است.
خشکسالی در کمین گلستانمدیر دفتر بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با آغاز بارش باران از دیروز، موجی از خوشحالی در کشاورزان استان به وجود آمد ولی با نزول رحمت الهی، سدهای استان همچنان با کاهش حجم آبگیری مواجه هستند.
جای خالی رسانه در حوزه عمران گلستانمعاون عمرانی استاندار گلستان گفت: جای خالی رسانه‎ها در حوزه عمرانی استان احساس می‎شود.
سفره‎های هفت‎سین در گلستان پهن می‎شوند دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: سفره‎های هفت‎سین در سراسر گلستان پهن می‎شوند.
استقبال خوب گلستانی‎ها از نمایشگاه فروش بهاره رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از استقبال خوب گلستانی‎ها از نمایشگاه فروش بهاره در این استان خبر داد.
آغاز فعالیت کمیته‎های 13 گانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در گلستانمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از فعال شدن کمیته‎های 13 گانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان خبر داد.
آغاز طرح نوروزی پلیس در گلستان رئیس پلیس راهور استان گلستان با اعلام آغاز طرح نوروزی پلیس در استان گلستان گفت: برای کاهش ترافیک نوروزی در شهر مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
500 ایثارگر گلستان اهل‎سنت هستند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه 500 ایثارگر گلستان اهل‎سنت هستند، گفت: استان گلستان 17 هزار شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر دارد.
استاندار گلستان: نکته پنهانی در استانداری نداریم استاندار گلستان گفت: هیچ نکته پنهانی در استانداری گلستان برای حضور یا عدم حضور رسانه‎ای خاص وجود ندارد.
جزییات پرونده 3000 دانشجو دکترای بورسیه رییس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: آنچه که دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان مستند به اسنادی که در سازمان وجود دارد گفته، طبیعتا نمی‌تواند غیر استنادی و غیر موثق باشد.
آغاز ثبت‌نام فراگیر ارشد پیام‌نور از 13 خرداد معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور اعلام کرد: ثبت‌نام دوره های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه طی روزهای 13 تا 21 خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.
آمار ازدواج‌ پسران با دختران بزرگتر از خود در سال ۹۲ در مجموع ۶۰۰ هزار و ۷۶۸ واقعه ازدواج طی این سال صورت گرفته که پسران از نظر سنی بزرگتر از دختران بوده‌اند، این درحالی است که این رقم معادل ۷۷.۶ درصد کل ازدواج‌ها است.
۵ دانشگاه ایرانی در جدیدترین رتبه‌بندی جهان مهراد گفت: هدف از این پروژه، توسعه یک نظام رتبه بندی با درنظر گرفتن همه ابعاد و طبیعت ناهمگون دانشگاه‌های جهان است.
اختراعات تصادفی که جهان را تغییر داد ویلیلم رانتگن، فیزیکدان آلمانی اشعه ایکس را پس از آن کشف کرد که مشاهده شد اشعه نامرئی کاتود تاثیر درخشنده کنندگی روی قطعه ای از برگ آغشته به ماده باریوم پلاتینوکیانید بر جای گذاشت و تمام اتاق را روشن کرد.
تمدید ثبت‌نام آزمون کاردانی نظام جدید تا 13 خرداد مشاورعالی سازمان سنجش از تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید تا ساعت 24 روز سه‌شنبه 13 خرداد ماه خبر داد. آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید در روز جمعه 24 مردادماه در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود.
جهانگیری: از تشرها و هشدارها ترسی نداریم وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسائل پیش آمده در ارتباط با بحث بورس دانشجویان و مسائل حاشیه‌ای مرتبط با آن، از وزارت علوم و وزارت بهداشت خواست که با جریان سوئی که در این ارتباط به وجود آمده برخورد کند به نحوی که اعتماد به دانشگاه و دانشگاهیان برگردد.
اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره اسامی بازیکنان سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد اسامی که توسط برخی از رسانه‌ها تحت عنوان بازیکن نهایی اعلام شده است، تنها گمانه‌زنی رسانه‌ای بوده و تاکنون سرمربی تیم ملی فوتبال، اسامی 23 بازیکن نهایی را اعلام نکرده است.
افزایش 2 برابری ابتلا به سرطان در ایران معاون پشتیبانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از در دست تدوین بودن طرح جامع کنترل سرطان در این وزارتخانه خبر داد.
خودروها را از احمدی نژاد نگیرید! از این خبر که محمود احمدی نژاد و همکاران او از بازپس دادن ده ها دستگاه خودرو متعلق به نهاد ریاست جمهوری یا دستگاه های زیر مجموعه آن خودداری کرده اند بار دیگر این نتیجه حاصل می شود که برای تصدی مسؤولیت های کلان به مناعت و استغنایی نیاز است که از تظاهرات عادی و صوری، ضروری تر است.
تأسف به حال وزارت علوم و ده ها سال آینده دانشگاه های ایران! این ها را نه رسانه ها از نزد خود گفته اند و نه استکبار جهانی شایع کرده است. اطلاعات و آماری هستند که خود مقامات رسمی دولتی در وزارت علوم اعلام کرده اند.
افزایش 650 درصدی صادرات نفت ایران به ژاپن ژاپن یکی از مشتریان نفت خام ایران است که در چند سال اخیر تحت تاثیر فشارهای شدید آمریکا و تحریم های اتحادیه اروپا، مجبور شد به صورت پلکانی، واردات نفت از ایران را کاهش بدهد.
"جاده صاف کنی بهشت"‌ به چه معناست؟! اگر دولتی بخواهد با اصلاح روابط بین المللی کشور ، کاهش نرخ تورم ،‌ افزایش صادرات ، رونق تولید و نظایر این ها ،‌ معیشت مردم را ارتقا دهد،‌ دقیقاً در راستای دینداری مردم و جاده صاف کنی بهشت کار کرده است ولی برخی این ها را نمی بینند و فکر می کنند جاده صاف کنی بهشت ،‌یعنی بگیر و ببند و ایجاد محدودیت و سانسور.
استاد دانشگاه علم و صنعت: روابط عمومی ها باید دانش بنیان شوند استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه روابط عمومی باید دانش بنیان باشد، گفت: خیلی از کارهای ما سنتی است، درحالی که با علم و دانش، کارها با موفقیت به پایان می رسد و سرمایه نیز از بین نمی رود.
نظام رتبه‌بندی معلمان در مجلس بررسی می‌شود عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه بندی معلمان همانند اساتید دانشگاه‌ها در مجلس در حال بررسی است.
آخرین آمار فروش فیلم‌ها فیلم «پنج ستاره» در دو روز اول اکرانش 28 میلیون تومان فروخت.
روحانی: در برابر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود روحانی تصریح کرد: اگر در جامعه ما از افراط خبری نباشد، اگر در جامعه عدل و اعتدال باشد، هم فکری و همدلی باشد از همه مشکلات یکی پس از دیگر عبور خواهیم کرد.
بازگشت آرامش به بازار خودرو فعالان، بازار هفته جاری را بازاری آرام توصیف کردند که مردم در آن برای خرید عجله‌ای از خود به خرج ندادند. به عقیده این فعالان، ادامه این روند از سوی مشتریان می‌تواند باعث کاهش بیش از پیش التهاب بازار شده و قیمت‌هایی را که طی چند هفته به صورت کاذب رشد کرده بودند، تا حدودی کاهش دهد.
ایران، اول آسیا در رتبه بندی جهانی فوتبال براساس تازه ترین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) که امروز ( پنجشنبه) منتشر شد، تیم ملی فوتبال ایران با 715 امتیاز بدون تغییر در جایگاه جهانی و آسیایی خود همچنان بر بام آسیا باقی ماند.
سه فیلم جدید پروانه ساخت گرفتند شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی برای سه فیلم، پروانه صادر کرد.
ایران، جایگاه 16 تولید علمی جهان عزیزی اظهارکرد: پیش از انقلاب سالانه تنها یک دانشجوی دوره دکترا در رشته های پزشکی جذب و مشغول به تحصیل می شد اما در حال حاضر هر ساله یک هزار دانشجوی در این مقطع پذیرفته می شوند.
رتبه ایران از نظر شادی در میان 157 کشور یکی از ویژگی های جامعه امروزی گسترش شهر نشینی، دسترسی بیشتر به فناوری، مشغله های فراوان، تحمیل استرس های متعدد بر افراد،کاهش ارتباطات عاطفی میان مردم، افزایش اختلالات روانی و... است.
ثبت‌نام 3 میلیون نفر در طرح بیمه سلامت وی با بیان اینکه تاثیر برنامه تحول سلامت در آینده در زندگی مردم پدیدار خواهد شد، اظهار کرد: پس از سلامت اجتماعی، تولید و اشتغال موضوع مورد توجه دولت یازدهم است.
ابراز امیدواری خاتمی نسبت به باز شدن فضا امیدوارم روز به روز شاهد بازتر شدن فضا و ایجاد امنیت بیشتربرای فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشیم. برای عزیزان شرکت کننده در گردهمایی از درگاه خداوند طلب توفیق و کام روایی می‌کنم.
رکورد بازدید نمایشگاه کتاب شکسته شد بنا بر شمارش علمی که پنجشنبه 18 اردیبهشت تاظهر امروز انجام گرفته بالغ بر 270 هزار نفر از درب های مختلف وارد مصلی تهران شده اند، به گونه ای که شلوغ ترین روز نمایشگاه کتاب تهران رقم خورده است.
افزایش واحد درسی ترم تابستان دانشگاه آزاد از این پس به دانشجویان تا ۱۰ واحد درسی اعطا می‌شود در حالی که در گذشته تنها تا ۶ واحد در ترم تابستانی به دانشجویان اعطا می‌شد.
محسن رضایی: دلواپس مذاکرات نیستممحسن رضایی» روز پنجشنبه در حاشیه اولین نشست همایش «گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین» در قم در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه افق آینده کشور خوب است، افزود: دغدغه داشتن با امید سازگاری دارد و مهم این است که ما امید خود به آینده کشور را از دست ندهیم.
ایران در سال 94 صادرکننده بنزین میشود رسال 1385روزانه 30 میلیون لیتر بنزین وارد می شد که با توسعه ظرفیت های تولیدی در داخلی و توسعه صنعت سی ان جی، میزان واردات در سال گذشته به 10 میلیون لیتر کاهش یافت.
قتل هولناک زن جوان در مقابل چشمان فرزندش با این اعترافات غلام و وحید دستگیر شدند که متهمان با اعتراف به شرکت در این سرقت مرگبار، قتل زن جوان را به گردن یکدیگر انداختند.
بانک سینا استخدام می‌کند حداکثر سن برای پذیرش استخدام 29 سال (متولدین ۱۳۶۴ به بعد) است.

اخبار آموزشی

اسباب بازی محمل ترویج سبک زندگی غربی
ایجاد 57 رشته تحصیلی جدید با مجوز شورای گسترش آموزش عالی
آغاز برنامه سنجش سلامت نوآموزان در 895 پایگاه
بررسی سند تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی
نقشه راه سند تحول آموزش و پرورش تدوین شد
سرپرست دانشگاه صنعتی ارومیه منصوب شد
رییس دانشگاه تربیت مدرس اعتبار ریاستش را تا 28 دی ماه می داند
پایان نامه اختیاری شود تا سطح کیفیت پژوهش ها افزایش یابد
مشارکت دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه علوم دفاعی
دکترای افتخاری دانشگاه تهران به یک شاعر کویتی اعطاء شد
موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم مجوز ایجاد ۵۷ رشته تحصیلی
نخستین «پارک دانش» پاکستان پذیرای دانشگاه‌های خارجی
مدیریت هزینه در سال جاری برای وزارت علوم یک اولویت است
تجلیل از 90 برگزیده در جشنواره دو سالانه صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور
تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره فرهنگی علوم پزشکی
پاسخ دانشگاه پیام‌نور به انتقاد دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌
وزیر بهداشت: تنها راه نجات کشور دستیابی به علم است
جزئیات فراخوان بورس دکتری علوم پزشکی
معاون وزیر علوم خبر داد: بازنگری آیین نامه مربیان برای استفاده از بورس
نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه‌های کشور باید از 32 به عدد 18 برسد
زمان ثبت‌نام آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
تشریح برنامه‌های فرهنگی بنیاد ملی نخبگان
برگزاری مسابقات قرآنی دانشجویی و معلمان سراسر کشور
میزان ساعت حق‌التدریس فرهنگیان ۱۰ درصد کاهش می‌یابد
گروه‌های نقد کتاب‌های درسی تشکیل خواهد شد
قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان امضا شد
تاکید میرزاده بر عدم تجسس در احوال شخصی افراد در دانشگاه آزاد
بررسی استقلال پردیس‌ها و شعب علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد
امکان تحصیل دانشجویان زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد آکسفورد
آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
هدیه یک میلیون ریالی به مناسبت عید مبعث به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
پذیرش دانشجو فوق تخصصی گوارش کودکان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
معاون سازمان محیط زیست: ˈمدارس سبزˈ از مهرماه فعالیت می کنند
ثبت نام کاردانی دانشگاه فنی-حرفه ای از چهارم خرداد ماه آغاز می شود
تجلیل از 90 برگزیده در جشنواره دو سالانه صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور
آغاز ثبت نام دوره های کاردانی نظام جدید از ساعت 17 امروز
گزینه های معتمدین دانشگاه تربیت مدرس برای ریاست دانشگاه اعلام شد
جزئیات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اعلام شد
طراحی نرم‌افزار «محک» توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه
ممنوعیت انتقال فرهنگیان به پایتخت
انجام ۳۰ درصد بزهکاری‌ها توسط افراد بی‌سواد
استخدام یکی از فرزندان فرهنگیان باید مسیر قانونی خود را طی کند
جزییات تغییر در فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان
بیمه طلایی فرهنگیان با شرایط جدید
توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشددانشگاه آزاد