گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

سهمیه بنزین مهر امشب واریز می‌شود سهمیه بنزین مهرماه به میزان ٦٠ لیتر، امشب به کارتهای سوخت واریز می شود.
درنشست یک ساعته ظریف وکری چه گذشت؟ عراقچی و روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و ویلیام برنز و وندی شرمن معاونان وزیر خارجه آمریکا پس از مدتی به این نشست پیوستند.
مهمترین عناوین روزنامه های دوشنبه - علی ماجدی، سفیر تهران در «برلین»: اروپا می‌تواند فشار آمریکا را تعدیل کند - تسلیت مقام‌معظم‌رهبری در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعاگو - سید‌محمد خاتمی در مراسم «روز جهانی صلح»: باید جان‌های صلح‌طلب تربیت شوند - در آستانه سال تحصیلی و اول مهر مطرح شد امیدها و آرزوهای دختران «شین‌آباد
چشم میرحسین موسوی جراحی شد میرحسین موسوی، روز شنبه ۲۹ شهریورماه به یک مرکز پزشکی تخصصی منتقل شد و مورد عمل جراحی چشم قرار گرفت.
شهریه جدید مهدهای کودک اعلام شد معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تشریح شهریه‌های جدید مهدهای کودک کشور گفت: به طور متوسط 25 درصد شهریه‌ها در کل کشور افزایش یافته است که میانگین افزایش از سال گذشته کمتر بوده است.
تصاویر/ روحانی به آمریکا رفت بدرقه رسمی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در سفر به نیویورک صبح امروز دوشنبه در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد.
قیمت طلا، سکه و دلار در بازار امروز هر گرم طلای 18 عیار به قیمت 93 هزار و 752 تومان، سکه تمام و نیم سکه به ترتیب 917 هزار و 500 تومان و 462 هزار تومان داد و ستد می‌شوند.
صادرات آبزیان از مازندران افزایش یافت مدیرکل شیلات استان مازندران مجموع صادرات آبزیان استان درپنج ماهه اول سال جاری را دو هزارو 536 تن به ارزش اقتصادی 10میلیون و 932 هزار دلار عنوان کرد.
روحانی در نشست خبری:‌ استیضاح راه دولت را تغییر نمی دهد اگر کسی بخواهد لباس زیبای نقد را به تن کند و عمل تخریب انجام دهد آن لباس را زود از تنش درآورده و به مردم معرفی کرده و می گوییم لباس تقلبی است.
رشد اقتصادی کشور مثبت شد وی با بیان آنکه نرخ رشد اقتصادی در سال 91 منفی 6.8 درصد و در سال 92 منفی 1.9 درصد بوده است، اظهار داشت: این رقم در زمستان 92 منفی یک بوده است.
تعطیلات نمایندگان مجلس بیش از تعطیلات دانش آموزان! مجلسی ها در حالی تعطیلات یک ماهه تابستانی خود را با "سر زدن به حوزه های انتخابیه" توجیه می کنند که هر ماه ، یک هفته برای سرکشی به حوزه های انتخابیه پیش بینی شده است.
سبد کالا به 10 میلیون نفر تعلق می‌گیرد علی ربیعی در ششمین جلسه شورای اداری استان در استانداری کردستان ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر دارای دو ویژگی مهم گذشت و فداکاری بودند که امروز دو اصل گمشده جامعه ماست.
اگر کارت سوختتان باطل شده بخوانید رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور گفت: کسانی که کارت سوختشان ابطال شده می توانند به سایت ستاد حمل نقل سوخت مراجعه یا با شماره تلفن ۹-۸۸۳۰۲۰۴ تماس بگیرند تا مشکل خود را برطرف کنند.
ممنوعیت واردات برنج توسط نهادهای دولتی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید ۷ میلیون تن گندم در کشور گفت: در صورت ادامه این روند کشور سال آینده از واردات گندم بی‌نیاز می‌شود.
سبد کالا به 10 میلیون نفر تعلق می‌گیرد علی ربیعی در ششمین جلسه شورای اداری استان در استانداری کردستان ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر دارای دو ویژگی مهم گذشت و فداکاری بودند که امروز دو اصل گمشده جامعه ماست.
ایوبی : سینماها با درآمد 280 میلیارد ریالی رکورد زدند رییس سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینماهای ایران با درآمد 280 میلیارد ریالی از ابتدای امسال تاکنون به اندازه کل سال 92 درآمد داشته ورکوردی خوبی است.
سهم مازندران از دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم ویدویی یاس رییس سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با برگزاری ومیزبانی موفق استان مازندران وشهرستان آمل در دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدویی یاس، راه اندازی دبیرخانه دائمی شدن این جشنواره در این استان قطعی شده است
9 کشتی گیر مازندرانی به اردوی بستر سازی نونهالان کشور دعوت شدند دبیر هیات کشتی مازندران گفت : کادر فنی تیم ملی کشتی نونهالان ، 9 کشتی گیر مازندرانی را به اردوی بستر سازی کشتی آزاد نونهالان کشور دعوت کرد
برداشت برنج در بیش از 178 هزار هکتار از شالیزارهای استان مازندران رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت برنج در بیش از 178 هزار هکتار از شالیزارهای استان خبر داد.
30 فراز مهم و توصیه های رهبر معظم انقلاب به دولت فراز مهم و توصیه های رهبر معظم انقلاب به دولت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین روز از هفته دولت با رییس جمهوری و اعضای هیات دولت دیدار و با برشمردن اقدامات «با ارزش و خوب» دولت یازدهم، توصیه هایی را فرمودن
اسامی نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر علوم مجلس نشین، بیشتر جبهه ی پایداری، می خواهند اولین استیضاح به نام آنها رقم بخورد، شاید آن را التیامی بعد از ناموفق بودن در 24 خرداد می دانند، اما استیضاحی از سر درد افشای بورسیه های غیرقانونی دولت احمدی نژاد، شاید همین بهترین راهنما برای تصمیم رای دهندگان انتخابات مجلس دهم باشد.
معاون رئیس‌جمهور: استیضاح فرجی دانا یک استیضاح سیاسی است معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: یکی از استیضاح کنندگان که از مخالفان جدی دولت در مجلس است، یک روز، نامه‌ای را امضا کرده بود که در آن نامه مسائل غیر واقعی مطرح شده بود. به او گفتم که شما چطور امضای نامه‌ای را که در آن مسائل نادرستی بیان شده است توجیه می کنید، که وی با صراحت به من گفت چون با روحانی و دولت مخالف هستم.
جهانگیری: فرجی‌دانا واقعا هم‌شان وزیر علوم در نظام جمهوری اسلامی در مجلس ششم که برای وزارت علوم مطرح شد به او رای اعتماد ندادند و در این مجلس که گرایش اکثریت با آن مجلس متفاوت است باز جمعی او را استیضاح می کنند. فکر می کنم که کافی نیست که خود آدم سیاسی عمل نکند بلکه مخالفان هم باید سیاسی نباشند.
ناگفته‌های معاون وزیر علوم وقت از بورسیه‌ها آن زمان دکتر صدیقی به من گفتند فرزندشان بناست بورسیه دریافت کنند و من همان زمان به ایشان گفتم که باید فرزندشان جایابی شود. تنها مساله‌ای که ممکن است در این میان مطرح شود این است که به علت شناختی که نسبت به سوابق پدرهای این افراد وجود داشت، روند تحقیق و بررسی پرونده آنها به سرعت انجام گرفته شده باشد.
اعلام جزئیات بیمه هنرمندان وی افزود: در حال حاضر با وجود آئین‌نامه جدید ممکن است بخشی از دوستان بیمه تأمین اجتماعی داشته باشند اما با توجه به این آئین‌نامه هنرمند شناخته شوند اما صندوق صرفاً به افرادی خدمت می‌دهد که عضو این صندوق باشند.
عراق:‌ کناره گیری نوری مالکی از قدرت گفته می شود موضع گیری آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعه در نجف و اعلام حمایت وی از نخست وزیری حیدر العبادی در موفقیت تلاش ها برای اقناع نوری مالکی به کناره گیری از قدرت نقش مهمی داشت.
سه دلیل دلواپسان برای بزرگنمایی "به جهنم" روحانی وقتی رئیس جمهور با آنان، روی ترش می کند و در برابر همه کارشکنی هایی که در یک سال گذشته ، بی وقفه و بی وقفه انجام داده اند تندی کلامی می کند، معنایش می تواند این باشد که این ستیز کلامی مقدمه برخورد عملی است...
دفاعیات مهدی هاشمی در جلسه چهارم دادگاه وی ادامه داد: جلسات دادگاه فعلا ادامه دارد، اما نمی‌توان گفت تا چند جلسه دیگر ما به طرح دفاعیات خود خواهیم پرداخت.
10 تصویر هوایی برتر دنیا 10 تصویر هوایی برتر دنیا (+عکس)
داعش 80 نفر را کشت چون مسلمان نشدند در هفته گذشته هم محمد شیاع السودانی وزیر حقوق بشر عراق و سازمان هلال احمر این کشور به طور جداگانه اعلام کردند داعش حدود 50 نفر از مردان ایزدی را کشت و حدود 300 زن و دختر را برای کنیزی و بردگی با خود برد.
پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران بمناسبت بازگشایی مد در آستانه سال تحصیلی 94-93 و بازگشایی مدارس پیام مشترکی از سوی آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و دکتر فلاح جلودار، استاندار مازندران منتشر شده است.
42 هزار نوآموز وارد مدارس مازندران شدند معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت: همزمان با جشن شکوفه ها 42 هزار نوآموز پایه اول ابتدایی راهی مدارس مازندران شدند.
کسب 50 مدال ، سندی بر آقایی ورزش مازندران در بازی های آسیایی رقابت های آسیایی اینچئون کره در حالی فردا جمعه بیست هشتم شهریور اغاز می شود که ورزشکاران مازندران در ادوارگذشته این بازیها موفق به کسب 50 مدال شدند که این خود گواه محکمی بر آقایی ورزشکاران مازنی در بازیهای اسیایی است.
فرماندارنکا : مدیران دستگاهها اجرایی باید جهادی عمل کنند فرماندار نکا گفت: کم کاری مدیران باعث عدم تخصیص اعتبارات شهرستانی خواهد شد و مدیران در سال جدید براساس فرمایش رهبری باید جهادی حرکت کنند
معاون استاندار مازندران:برای حل مشکلات مناطق آلوده استان آمادگی دار معاون استاندار مازندران گفت : ایجاد امنیت،رفاه و آسایش در جامعه وظیفه بدیهی حکومت ها از جمله حکومت اسلامی در ایران اسلامی می باشد که مسئولین استانی نیز در همین راستا فعالیت دارند.
همایش صنعت چاپ مازندران برگزار می شود همایش صنعت چاپ استان مازندران با هدف بررسی دستاوردها و مشکلات این عرصه هفته آینده در ساری برگزار می شود.
جشن شکوفه ها با حضور 42 هزار کلاس اولی در مازندران برگزار می شود معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مازندران از برگزاری جشن شکوفه ها با حضور 42 هزار کلس اولی در استان خبر داد.
دستگاههای اجرایی در اجرای سرشماری کشاورزی همکاری کنند معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران دستگاه های اجرایی را مکلف به همکاری در اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در استان دانست.
تدوین برنامه سه ساله بخش کشاورزی مازندران با طرح های شاخص رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تهیه و تدوین برنامه سه ساله بخش کشاورزی مازندران با طرح های شاخص و محوری خبر داد.
اجرای عملیات اجرایی تصفیه خانه آب بابل بزودی آغاز می شود نماینده بابل در مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی، انرژی وآب مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران از کلنگ زنی تصفیه خانه آب بابل در آینده نزدیک خبر داد و خواستار عملیاتی نمودن طرح فاضلاب امیرکلا شد.
همایش بین المللی سرمایه گذاری در استان مازندران برگزار می شود استاندار مازندران در ادامه نشست خود با خبرنگاران در غرب مازندران به میزبان شهرستان عباس آباد، از برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در استان مازندران در 17 مهر ماه سال جاری خبر داد.
بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار از بزرگترین کتابخانه روستایی کشور بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار از بزرگترین کتابخانه روستایی کشور
شبکه کتابخوانان حرفه ای در مازندران 33 هزار نفر عضو دارد سرپرست امور کتابخانه های عمومی مازندران گفت: شبکه کتابخوانان حرفه ای در استان 33 هزار نفر عضو دارد
هفت میلیون و 122هزار س‍‍ه‍م در تالار بورس مازندران معامله شد م‍دی‍ر ب‍ورس م‍ن‍طق‍ه ای م‍‍ازن‍دران گفت : در م‍ج‍م‍وع م‍‍ع‍‍ام‍لات روز سه شنبه ت‍‍الاره‍‍ای بورس استان ، هفت میلیون و122 هزار و 519 س‍‍ه‍م ب‍ه ارزش ب‍ی‍ش از 11 میلیارد و 301 می‍ل‍ی‍ون ری‍‍ال داد و ستد شد.
قیمت خرید توافقی انواع برنج مازندران اعلام شد همزمان با آغاز خرید ،قیمت توافقی انواع برنج توسط اتحادیه شرکت های تعاونی مازندران اعلام شد.
دوهزار 620 اثر به جشنواره شعر علوی در مازندران ارسال شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تاکون دو هزار و 620 اثر به سیزدهمین دوره جشنواره شعر علوی در استان ارسال شده است
برداشت شالی کشت مجدد در مازندران آغاز شد نخستین برداشت کشت مجدد شالی برنج مازندران از نوع طارم هاشمی در یک هکتار از اراضی روستای کمانگر کلای دابودشت شهرستان آمل به صورت مکانیزه آغاز شده است
حدود 25درصد از دانش آموزان نکایی در مدارس دو نوبته تحصیل می کنند مدیر آموزش و پرورش نکا گفت: بیش از سه هزار دانش آموز برابر با 25درصد در مدارس دو نوبته این شهرستان تحصیل می کنند.
رکورد شنای مداوم در سواحل دریای خزر بهشهر ثبت می شود ورزشکار بهشهری برای جابه جا کردن رکورد کشور ، 20 کیلومتر از سطح دریای خزر را در مدت حدود هشت ساعت شنا می کند .
مازندران میزبان جشنواره استانی قصه گویی کانون پرورش فکری کشور شد مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: این استان میزبان جشنواره استانی قصه گویی کانون پرورش فکری شد
تنها 50هزارهکتار شالیزارهای مازندران زیر پوشش قرارگرفت مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سال آغاز اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای استان را 1370اعلام کرد و گفت: تاکنون تنها 50 هزار هکتار شالیزارهای مازندران زیر پوشش طرح یکپارچه سازی اراضی قرارگرفت
شبکه کتابخوانان حرفه ای در مازندران 33 هزار نفر عضو دارد سرپرست امور کتابخانه های عمومی مازندران گفت: شبکه کتابخوانان حرفه ای در استان 33 هزار نفر عضو دارد
جشن استانی آتش نشانان در ساری برگزار خواهد شد جشن استانی آتش نشانان در ساری برگزار خواهد شد شهرداران ضمن گرامی داشت روز آتش نشانی و ایمنی، در ترویج فرهنگ ایمنی و مشارکت شهروندان اهتمام داشته باشند.
معارفه فرماندار نکا با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری
انتخابات هیات رئیسه شوراهای شهر و چالشها پایگاه علمکی ، تحلیلی و خبری مدیریت شهری و شوراهای اسلامی مازندران ( مازندشورا)در یادداشتی با قلم ˈ مریم پروین ˈ عضو دوره دوم شورای اسلامی شهر آمل و مدرس دانشگاه به بررسی عملکرد ها و چالش های پیش روی این نهاد مردمی پرداخت
عملیات اعزام زائران مازندرانی حج تمتع آغاز شد عملیات اعزام زائران حج تمتع استان مازندران از شب گذشته از فرودگاه بین االمللی دشت ناز ساری آغاز شد.
با سوءاستفاده کنندگان از مزایای مسکن مهر مازندران برخورد می شود مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران از برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان ازمزایای مسکن مهردراستان خبر داد .
ارائه خدمات امدادی به 163 حادثه در مازندران مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از پوشش امدادی 163حادثه در یک هفته گذشته خبرداد.
تعاون و حرکت خردمندانه، زمینه ساز شکوفایی اقتصادی کشور است استاندار مازندران گفت : پس از انقلاب شکوهمند اسلامی تلاش بر این بوده است تا در سایه تعاون و همکاری و حرکت جمعی و خردمندانه، بتوان به رشد و شکوفایی اقتصادی دست یافت.
شهردار : پنج پروژه بزرگ در ساری افتتاح می شود شهردار ساری گفت : طی 10 روز آینده پنج پروژه بزرگ عمرانی در این شهر افتتاح می شود.
گیلان قهرمان رقابت های کاراته کشور شد پانزدهمین دوره رقابت های کاراته سبک شیتوریو هایاشی قهرمانی کشور شامگاه جمعه با قهرمانی گیلان در رشت پایان یافت .
واقعیات آماری درباره سلامت گیلانیان روزنامه خزر در شماره پانزدهم شهریور ماه ، مطلبی را با عنوان واقعیات آماری درباره سلامت گیلانیان آورده است.
پروژه 11 واحدی مسکن فرهنگیان آستارا افتتاح می شود رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آستارا گفت : در آخرین روز از هفته تعاون ، پروژه 11 واحدی مسکن فرهنگیان این شهرستان افتتاح می شود.
برداشت محصول برنج از شالیزار های انزلی پایان یافت مدیر جهاد کشاورزی انزلی از پایان برداشت محصول برنج از زمینهای شالیکاری این شهرستان خبر داد .
یک هزار کارت شهروندی در منطقه آزاد انزلی صادر شد مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : تاکنون یک هزار کارت شهروندی برای ساکنان این منطقه صادر شده است .
استاندار گیلان: مدیران در جذب خیرین نقش مهمی دارند نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: اشخاص و مدیران دستگاه ها در جذب انسان های خیر و نیکوکار نقش مهمی دارند.
حادثه وحشتناک برای 30 زن گیلانی در جشن عروسی 30 زن که مهمان عروسی در روستا بودند با بازشدن دهنه چاه فاضلاب با سرنوشتی دردناک روبه‌رو شدند.
شبکه کنترل کیفیت در بخش صنعت شالیکوبی گیلان راه اندازی می شود مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از راه اندازی شبکه ˈ کنترل کیفیتˈ در بخش صنعت شالیکوبی استان خبر داد.
پایداری مشاغل صیادی در گیلان در گرو بازسازی ذخایر آبزیان است مدیرکل شیلات گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر با اشاره به فعالیت صیادان در سواحل این استان گفت: مادامیکه صیادان قانونی و غیرمجاز از ذخایر آبزیان استفاده می کنند باید به فکر بازسازی آن برای پایداری مشاغل صید و صیادی باشیم.
34واحد صنفی متخلف در ماسال پلمپ شد فرمانده نیروی انتظامی ماسال از پلمپ 34 واحد صنفی متخلف و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.
مراسم تجلیل از کارمندان و شهدای کارمند هرچه باشکوه تر در گیلان معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان از برگزاری چهار برنامه محوری در هفته بزرگداشت دولت خبر داد و گفت: در این هفته باید برنامه های تجلیل از کارمندان ، شهدای کارمند و شهیدان باهنر و رجایی هرچه باشکوه تر در استان برگزار شود
330 استاد ازطرح ضیافت اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بهره مند شدند مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان گفت: 330 نفر از استادان و نخبگان دانشگاهی از طرح ضیافت اندیشه دانشگاه های آزاد اسلامی این استان بهره مند شدند
مدیرعامل بورس: تامین مالی تولیدکنندگان از اهداف مهم بورس کالاست مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم گشایش تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالا در منطقه آزاد انزلی ، تامین مالی تولیدکنندگان را از اهداف مهم بورس کالای کشور عنوان کرد .
نخستین معامله در بورس کالای منطقه آزاد انزلی انجام شد همزمان با گشایش تالار اختصاصی بورس کالا در منطقه آزاد انزلی نخستین معامله در این بورس با حضور مدیرعامل بورس کالای ایران ، استاندار گیلان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به صورت الکترونیکی انجام شد
کشتی گیران گیلانی پنج مدال مسابقات کشوری خردسالان را برگردن آویختند رییس هیات کشتی استان گیلان گفت : کشتی گیران گیلانی پنج مدال مسابقات خردسالان قهرمانی کشور را برگردن آویختند .
اهدای پنج عضو بدن یک فرد مرگ مغزی در گیلان به بیماران نیازمند رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت : پنج عضو بدن یک فرد مرگ مغزی در گیلان به بیماران نیازمند پیوند زده شد
بحران آب از کلام تا واقعیت تصور بحران آب، غیرقابل باور اما گویا جدی است و بر همین اساس رضا احمدی سراوانی در سرمقاله شماره بیست و ششم مردادماه روزنامه خزر، بر دغدغه بحران آب در گیلان تاکید کرده است.
کاراته کاران گیلانی مدال آور مسابقات آسیایی تجلیل شدند از کاراته کاران گیلانی مدال آور مسابقات آسیایی مالزی روز یکشنبه در رشت تجلیل و تقدیر شد
192 واحد آموزشی در گیلان با مشارکت خیران مدرسه ساز احداث شده است مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان گفت: از آغاز فعالیت این مجمع تاکنون 192 واحد آموزشی با مشارکت خیرین مدرسه ساز در این استان احداث شده است.
وزنه برداران گیلانی چهار مدال مسابقات قهرمانی کشور را کسب کردند رییس هیات وزنه برداری گیلان گفت : وزنه برداران این استان چهار مدال رقابت های قهرمانی نوجوانان کشور را کسب کردند
روزی به پاس پهلوانی در گیلان پهلوانی آیینی برای ایرانیان است و به همین مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، با برگزاری کشتی گیله مردی در موزه میراث روستایی گیلان پاس داشته شد.
یونسکو آماده همکاری برای احیای تالاب انزلی است دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در ایران گفت: این سازمان آماده همکاری برای احیای تالاب انزلی و فراهم کردن شرایطی است تا با همیاری سازمان های بین المللی برای احیای این تالاب، اقداماتی صورت گیرد.
تیم بانوان گیلان نایب قهرمان کاراته قهرمانی کشور شد مسوول روابط عمومی هیات کاراته گیلان گفت: تیم بانوان استان در مسابقات سبک شیتوریو اینویی ها، نایب قهرمانی رقابت های قهرمانی کاراته بانوان کشور را کسب کرد
استاندار: از راه اندازی دفتر یونسکو در گیلان استقبال می کنیم استاندار گیلان گفت : از راه اندازی دفتر یونسکو در گیلان استقبال می کنیم
در برنامه های هفته دولت، باید نشاط در جامعه افزایش یابد نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: در ویژه برنامه های هفته دولت، باید بکوشیم شادابی و نشاط اجتماعی در جامعه از طریق ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته افزایش یابد
چهار خبر از تجلیل خبرنگاران در استان گیلان شهردار آستارا طی آیینی از 30 نفر از خبرنگاران خبرگزاری ها ، مطبوعات محلی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این شهرستان تجلیل کرد
هشت پایگاه ویژه امداد و نجات دریایی در سواحل گیلان راه اندازی شد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از راه اندازی هشت پایگاه ویژه امداد و نجات دریایی از پنجشنبه و جمعه گذشته در سواحل استان گیلان خبر داد.
پلیس گیلان 700 نفر نیروی افتخاری جذب می کند فرمانده انتظامی گیلان گفت : مجوز جذب 700 نفر پلیس افتخاری در زمینه های مختلف به استان ابلاغ شده است که زمینه بکارگیری این نیروها در حال انجام است
کنگره سرداران و هشت هزار شهید گیلان باید هرچه باشکوهتر برگزار شود معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تأکید بر ضرورت هرچه بهتر و باشکوهتر برگزار شدن کنگره سرداران،امیران و هشت هزار شهید استان،خواستار همراهی ها و مشارکت همه دستگاههای اجرایی استان در این زمینه شد.
پذیرفته شدگان کنکور 93 در گیلان با رشته های علوم پزشکی آشنا شدند جمعی از پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 93در استان گیلان متقاضی انتخاب رشته های پزشکی و پیراپزشکی در همایشی در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت در رشت با رشته های علوم پزشکی و چگونگی انتخاب رشته آشنا شدند.
مسابقات تنیس ساحلی کشور به میزبانی گلستان برگزار می شود مرحله اول مسابقات تنیس ساحلی کشور به میزبانی استان گلستان در شهرستان بندرگز برگزار می شود.
آرام و کم خطر ویژگی سواحل استان گلستان فرماندار شهرستان گمیشان از توابع استان گلستان یکی از ویژگی های سواحل این منطقه را آرام و کم خطر بودن آن برای شنا و ایجاد تفرجگاه های ساحلی بیان کرد.
خرید گندم مازاد کشاورزان گلستانی 30درصد افزایش یاقت مدیر کل غله و شرکت خدمات بازرگانی دولتی استان گلستان گفت: میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان گلستانی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد افزایش دارد.
گلستان،مازندران و گیلان به عنوان استان های مهد طبیعت معرفی می شوند معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور گفت: در برنامه توسعه ششم، سه استان گلستان، مازندران و گیلان به عنوان مهد طبیعت در نظر گرفته شده و طبیعت گردی در این استانها متمرکز خواهد شد.
توزیع کارت آزمون استخدامی شهرداری های تازه تاسیس گلستان آغاز شد توزیع کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی شهرداری های تازه تاسیس استان گلستان از شنبه پانزدهم شهریور آغاز شد.
7هزار و 500میلیارد ریال معوقات بانکی در گلستان روزنامه خراسان در ویژه نامه استان گلستان عنوان ˈ750 میلیارد تومان معوقات بانکی استانˈ را دستمایه گزارشی قرار داده است.
سویای گلستان درگیر مشکلات بازرگانی و کمبود ادوات زراعی کشت دانه های روغنی از جمله در سویا در استان گلستان پنج دهه سابقه دارد اما این محصول برای توسعه نیازمند اختصاص ادوات زارعی و سیاست های مناسب بازرگانی است.
سرعت گیرهایی که مایه مشقت شده اند سفر به خطه سرسبز شمال کشور شاید برای هر خانواده ایرانی اتفاق افتاده باشد اما هزینه های تحمیلی ناشی از عبور خودرو بر روی سرعت گیرهای غیر استاندارد، لذت این سفر را در کام آنان تلخ می کند.
تشکل های زیست محیطی سه استان،خواستار تغییر مسیرجاده گلستان شدند جمعی از اعضای تشکل های زیست محیطی فعال در استان های سمنان، خراسان شمالی و گلستان با اجتماع در مسیر جاده پارک ملی گلستان خواستار تغییر مسیر این جاده بین المللی به منظور حفظ طبیعت پارک شدند.
بازدیدنماینده کمیساریاعالی سازمان ملل ازآموزش های مهارتی - نماینده کمیساریا عالی سازمان ملل در امور پناهندگان UNHCR ( دفتر مشهد) به همراه کارکنان دفتر امور اتباع بیگانه استانداری گلستان ومسوولان معاونت آموزش فنی و حرفه ای استان از کارگاه های آموزشی اتباع خارجی در گرگان بازدید کردند.
هنرمندان صنایع دستی گلستان هفت میلیارد ریال تسهیلات می گیرند معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: هنرمندان هنر- صنعت های دستی استان از محل مشاغل خانگی هفت میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند.
شرکت تیم بوکس نوجوانان گلستان در مسابقات قهرمانی کشور تیم بوکس نوجوانان پسر گلستان در ششمین دوره مسابقات قهرمانی کشور که در شهرستان بانه برگزار می شود، شرکت کرده است
سیلاب اخیر مراوه تپه، بیش از 93 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت فرماندار شهرستان مراوه تپه اعلام کرد: بارندگی و سیلاب اخیر در این شهرستان 93 میلیارد و980 میلیون ریال خسارت برجای گذاشته است
استاندار گلستان: باید جاذبه شغل دولتی کاهش یابد استاندار گلستان جاذبه مشاغل دولتی را در جامعه بالا و توصیه بخشنامه ای برای کاهش آن را ناممکن دانست و گفت: باید برای کاهش جاذبه کار دولتی، فعالیت های فرهنگی و اقتصادی انجام شود
129کلاس درس جدید آماده استفاده دانش آموزان گلستانی شد مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان گفت: تعداد 20 واحد آموزشی جدید و بازسازی شده با 129 کلاس درس در استان آماده استفاده دانش آموزان در آغاز ماه مدرسه شد.
قرارداد ترکمن چای، این بار در بندر ترکمن پایگاه اطلاع رسانی گرگان ما نوشت: تفکیک و واگذاری برخی از قطعات زمین یک واحد تولیدی در بندر ترکمن به گونه ای در دست انجام است که قرارداد ترکمن چای را تداعی می کند
برای 591 مددجوی کمیته امداد گلستان شغل ایجاد شد مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: در سال جاری تاکنون برای 591 مددجوی این نهاد شغل ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.
جشن روز خبرنگار استان گلستان در سکوت معنادار رسانه ها برگزار شد جشن روز خبرنگار در گلستان در سطحی پایین و دور از شان خبرنگاران به گونه ای برگزار شد که نه تنها بازتاب چندان رسانه ای نداشت بلکه سکوت معنادار و غیبت برخی اصحاب رسانه استان واگوی بسیاری از مطالب بود
راهیابی دو دختر گلستانی به مسابقات دانش آموزی والیبال آسیا دو دانش آموز دختر گلستانی به مسابقات والیبال آسیا که در کشور تایلند برگزار می شود، راه یافتند
بخشش، طناب دار را از گردن محکوم به اعدام گشود گذشت اولیای دم و رضایت آنان باعث نجات زندانی 28ساله گرگانی محکوم به اعدام، از طناب دار شد
تحول آشوراده، آرزوی دیرینه گلستان آشورادهˈ تنها جزیره ایرانی دریای خزر و یکی از قطب های مهم گردشگری شمال کشور در انتظار است تا رویای دیرینه مردم این خطه برای رونق جزیره به واقعیت تبدیل شود.
گنبدکاووس مقام اول رقابت های اسکیت قهرمانی استان را بدست آورد رقابت های اسکیت قهرمانی استان گلستان با قهرمانی شهرستان گنبدکاووس به پایان رسید.
رویش مجدد جوانان اصلاح طلب گلستان همزمان با گشایش نسبی فضای سیاسی کشور رویش مجدد جوانان اصلاح طلب استان گلستان را شاهدیم.
شرکت تیم بوکس نوجوانان گلستان در مسابقات قهرمانی کشور تیم بوکس نوجوانان پسر گلستان در ششمین دوره مسابقات قهرمانی کشور که در شهرستان بانه برگزار می شود، شرکت کرده است
نمایشگاه فروش پاییزه از 20 شهریور در گرگان برگزار می شود نمایشگاه فروش پاییزه گلستان از 20 شهریور امسال به مدت هفت روز در محل نمایشگاه های بین المللی استان در گرگان برگزار می شود.
استاندار گلستان: باید جاذبه شغل دولتی کاهش یابد استاندار گلستان جاذبه مشاغل دولتی را در جامعه بالا و توصیه بخشنامه ای برای کاهش آن را ناممکن دانست و گفت: باید برای کاهش جاذبه کار دولتی، فعالیت های فرهنگی و اقتصادی انجام شود.
استاندار گلستان: اصناف قشر تأثیرگذار در تاریخ معاصر ایران بودند استاندار گلستان گفت: اصناف و کسبه برای احیای حق، نقش جریان سازی را در تاریخ معاصر ایران ایفاء کردند
هشت پروژه ورزشی در هفته دولت در گلستان به بهره برداری می رسد مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: با تسریع در اجرای پروژه های ورزشی، هشت پروژه در استان در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود
دادستان گرگان، رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران بزرگ شد دادگستری استان گلستان روز یکشنبه اعلام کرد که دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان به عنوان رییس کل دادگاه های عمومی وانقلاب تهران بزرگ منصوب شده است.
پروژه های مسکن گلستان با 493میلیاردریال اعتبار آماده بهره برداری شد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: پروژه های هفته دولت سال جاری با 493میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری شده است
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21]

شمال نیوز اخبار مازندران

رقابت 25 ورزشکار مازنی در رقابت های آسیایی 2014

فعالیت 131 مهد کودک شهری و روستایی در آمل

شهرستان نور زیرساخت سرمایه‌گذاری ندارد

مبارزه با مواد مخدر وظیفه همه نهادهای مردمی است

دام‌های کشتار عید قربان در سوادکوه تایید سلامت می‌شوند

خرید برنج ‌توسط دولت باعث اطمینان کشاورزان می‌شود‌

شبکه تبرستان در دوران دفاع مقدس همواره ‌کنار لشکر 25 کربلا حضور داشت

طرح های فاضلاب استانهای شمالی تکمیل شود

اجرای 140 طرح پژوهشی در مازندران/ بانک اطلاعات پژوهشگران تکمیل شد

راه اندازی بزرگترین کتابخانه روستایی کشور در قائمشهر

تیم فوتبال نساجی مازندران با سرمربیگری ˈنادر دست نشان ˈ رونمایی شد

نمایشگاه بزرگ فروش پاییزه پوشاک و لوازم التحریر آمل گشایش یافت

آغاز سال تحصیلی بیش از 200 طلبه و دانشجوی حوزوی در آمل

استقبال باشکوه آملی ها ازپرافتخارترین ورزشکارشهرشان پس از کسب نشان برنزکشتی فرنگی جهان

جامعه کار و تولید خواستار نگاه جدی مجلس و بانک ها به حوزه صنعت است

شیوه های امروزی در ترویج وتبلیغ دینی در حوزهای علمیه فرهنگ سازی شود

همایش بین المللی سرمایه گذاری در استان مازندران برگزار می شود

تدوین برنامه سه ساله بخش کشاورزی مازندران با طرح های شاخص

تولید سالانه بیش از 75 هزار تن انواع مرکبات در شهرستان جویبار

دستگاههای اجرایی در اجرای سرشماری کشاورزی همکاری کنند

دولت تدبیر و امید با شفافیت عمل می کند

مسوولان با مدیریت صحیح در برگزاری کرسی های آزاداندیشی اهتمام ورزید

مسئولان و مردم از ساخت زائرسرای ارزان قیمت حمایت کنند

مدارس آماده پذیرش دانش آموزان است

فرمانده پلیس راه : ترافیک در محورهای مواصلاتی مازندران سنگین است

یکهزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در قائمشهر برگزار می شود

جشنواره فرهنگی دانش آموزان زیر پوشش کمیته امدادکشوردرمازندران به پایان رسید

آمار غرق شدگان در دریا 100 درصد کاهش داشته است

ظرفیت برگزاری جشنواره ملی در سوادکوه وجود دارد

ماراتن 374 نفره در آزمون جامع مهارت آموزی

پیش‌بینی برداشت 192 تن کنجد از زمین‌های کشاورزی قائمشهر

فعالیت 64 کارشناس آمارگیر در طرح سرشماری کشاورزی بابل

عدم برگزاری مسابقات قهرمانی مینی‌گلف کشور در اردبیل/ ورزشکاران مازندرانی برگشتند

اختصاص 23 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به میاندرود

نجات 3 هزار و 339 غریق در سواحل بابلسر

سرمایه گذاری در نکا براساس اقلیم و استعداد منطقه تعیین می شود

ائتلاف غربی ـ عربی مدعی مقابله با داعش از اصلی ترین حامیان تروریست ها بوده اند

خیرمازندرانی بیش از 125 تن گوشت میان مددجویان کمیته امداد توزیع کرد

جام قهرمانی مسابقات والیبال ساحلی نوجوانان مازندران به تیم میزبان اهداء شد

ورزش دوستان آملی از بهترین والیبالیست مسابقات نوجوان آسیا استقبال کردند

برنامه ریزی برای تقویت و رشد حوزه های علمیه ضروری است

دشمنان برای زدودن هویت دینی نسل جوان تلاش می کنند

ساماندهی وانت بارهای عرضه کننده میوه در بهشهر ضروری است

بیش از 9هزار دانش آموز بهشهری در طرح های غنی سازی اوقات فراغت شرکت کردند

اداره کل بنادر مازندران دستگاه برتر اقامه نماز شد

تیوپ‌های بادی مهم‌ترین عامل غرق‌شدگی در فریدونکنار هستند

برگزاری یادواره 206 شهید ورزشکار در گلوگاه

پیش‌بینی تولید 882 تن محصول باغی خیار در بابلسر

نخستین سالگرد درگذشت «جابر معافی» برگزار می‌شود

تعطیلی 50 درصد کارخانه‌های شیر مازندران

خرید برنج طارم محلی مازندران با قیمت 59 هزار ریال

بزرگترین یخچال طبیعی ایران تَرَک برداشت

ظرفیت حمل بار ریلی در شمال به چهار میلیون تن افزایش می یابد

امام راحل احیاگر هویت واقعی زن در جهان بود

تسهیلات خسارت دیدگان کشاورزی در آمل امهال می شود

با مازندرانی های حاضر در اینچئون آشنا شوید/ مازندرانی ها به دنبال جاودانگی

مصلای بزرگ آمل به سیستم تولید برق از انرژی خورشیدی مجهز شد

ملی پوشان نابینای رشته ورزشی گلبال گلوگاه تقدیر شدند

بهره برداری از جاده رستمکلا به بندر امیرآباد،باعث کاهش تلفات جاده ای می شود

23 تیم در جشنواره مینی والیبال آمل حضور دارند

28 هزارمتر مربع زمین های کشاورزی آمل به چرخه تولید بازگشت

تمامی چاه های منطقه عباس آباد به کنتور آلتراسونیک مجهز می شوند

زمان ارایه مقالات به همایش ˈ هزارجریب تو را می خواندˈ اعلام شد

استقبال از ورزشکار ملی پوش نکایی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران

طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس مازندران آغاز شد

خانه و مدرسه با همکاری هم برای ارتقا آموزش و پرورش گام بردارند

حدود 500 باب واحد آموزشی امسال در مازندران بهسازی شد

حادثه سقوط دستگاه شهربازی رامسر تلفات جانی نداشت

2 میلیون و 290 هزار جلد کتاب در مازندران توزریع شد

احیای امربه معروف و نهی از منکر نیازمند کار و رویکرد فرهنگی است

سه شهروند از اصفهان، یزد و کرج در سواحل مازندرانی دریای خزر غرق شدند

معاون استاندار :زمینه فعالیت قاچاقچیان در مازندران نا امن شده است

طبیعت گرد آلمانی: زباله وساخت وساز مازیچال را تهدید می کند

53 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر مازندران قرار دارند

راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر در شهررستمکلا بهشهر

حدود 3هزارو800 پایگاه جشن عاطفه ها در مازندران برپا می شود

انتخابات اتحادیه فرش دستبافت ساری برگزار می شود

280 مقاله اساتید دانشگاه آزاداسلامی ساری در مجلات بین المللی چاپ شد

حل مشکلات ورزش نکا نیازمند همراهی مسئولان و اسپانسرها است

مازندران در پایان هفته با بارندگی و کاهش دما روبرو می شود

دانش آموز مازندرانی مدال طلای المپیاد کشور در رشته شیمی را کسب کرد

استاندار مازندران قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی را تبریک گفت

احداث 4.5 کیلومتر اتوبان راه روستای در بابلسر

86درصد از کشته شدگان تصادفات رانندگی مردان هستند

بیش از 10 درصد ارزش افزوده کشور در بخش کشاورزی مازندران است

اهداء جوایز صادراتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی سبب حمایت صادرکنندگان خواهد شد

تصویب طرح جامع دهیاری‌ها

هزینه‌های درمان مهرجویان در فریدونکنار رایگان شد

2 اثر تئاتر در نوشهر به روی صحنه می‌رود

توضیحات محیط زیست مازندران در مورد اسلحه‌کشی فوتبالیست بر روی یک محیط‌بان

650 هزار پاکت نیکوکاری بین دانش آموزان مازندران توزیع می شود

مازندران موفق به جذب حتی یک دلار اعتبارات صندوق توسعه ملی نشده است

ساماندهی مناسب برای آغاز سال تحصیلی صورت گرفته است

ایجاد فضاهای جدید به عزم دست اندرکاران و خیران مدرسه ساز نیاز دارد

بر اساس وعده دولت بودجه استان های شمالی افزایش می یاید

صعود به لیگ برتر فوتبال کشور ، منوط به پیروزی در بازی های خانگی است

داشتن آمار دقیق و به روز، باعث رونق اقتصادی کشور می شود

برخوردتعزیزات حکومتی بامراکز متخلف توزیع کننده لوازم التحریرمازندران

تعداد دوربین های نظارتی محورهای مواصلاتی مازندران افزایش یافت

97درصد تغییر کاربریها در مازندران خلاف قانون است