گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

جدیدترین اخبار ایران و جهان

جدیدترین اخبار ایران و جهان

وزیر علوم مأمور معرفی رئیس دانشگاه آزاد شد
نتایج آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های دولتی
تقاضای انتقال 70 درصد دانشجویان کشور پذیرفته شد
توضیحاتی درباره حذف 13 رشته علوم انسانی
زمان برگزاری دوره دوم آزمون دکترای نیمه‌متمرکز اعلام شد
تاریخ انتشار نتایج آزمون‌های کارشناسی وکارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ا�
RSS Feed of this section




نتایج یک پژوهش جنجال‌برانگیز درباره اینترنت!
کمتر از 3 درصد مردم اینترنت پرسرعت دارند
گوگل ازدواج»، شغل جدید جوانان عربستانی!
گوگل مکان تلفن همراه و رایانه را ذخیره می‌کند
میزان دقیق ضریب نفوذ اینترنت در ایران؟!
گوگل و ... با مغز ما چه می‌کنند؟
RSS Feed of this section

اخبار علمی ایران و جهان

کشف سیاره ای از جنس الماستیمی متشکل از ستاره شناسان بین المللی سیاره ای را در صورت فلکی مار بزرگ کشف کردند که از جنس الماس است.
محاسبات شگفت انگیز زنبور عسلنتیجه مطالعه ای در انگلیس نشان می دهد زنبور عسل برای رسیدن به گل ها به روشی که هنوز مشخص نشده است راحت ترین و نزدیک ترین راهها را انتخاب می کند تا توان بیشتری برای جمع کردن شیره گلها داشته باشد.
دانشمندان به دنبال هک کردن مغز انسان!دانشمندان به مرز رمزگشایی میلیاردها محرک مغزی رسیدند تا آن‌ها را به داده‌های خوانا تبدیل کنند.
شناسایی نادرترین گروه خونی دنیا در ایرانمصطفی مقدم در گفت‌وگو با برنا با اشاره به کشف یک گروه خونی نادر به نام آر.اچ. دی ۱۷ در بروجرد، اظهار داشت: گروه خونی آر.اچ.دی که نادرترین گروه خونی در جهان است، در ایران شناسایی شد.
7 نکته مهم از پوست در ایام روزه داریریزش مو و تغییرات ناخنی اگر چه ممکن است بندرت مشاهده شود اما بروز آن در افراد با سوابق ریزش مو و مشکلات ناخنی ممکن است در این ایام بیشترباشد که علت عمده آن افزایش مصرف کربو هیدراتها (شیرنی ها) و مواد نشاسته دار و گوشت قرمز و در مقابل کاهش مصرف مواد سرشار از ویتامینها و مواد معدنی چون لبنیات، سبزیجات و... می باشد.
چند نکته مفید برای حفظ سلامت دستگاه گوارشآیا تا به حال با مشکلاتی از دستگاه گوارش مثل اسهال، یبوست و نفخ، تورم و گاز در روده‌ها مواجه شده‌اید؟ بی‌تردید همه ما در مواقعی از زندگی خود دچار این ناراحتی‌ها شده یا می‌شویم، اما آیا برای این مشکلات که گاهی نیز واقعا آزاردهنده می‌شوند راه‌حلی وجود دارد؟
آخرین ضرر سیگار کشف شدبی شک سیگار کشیدن به سلامت انسان آسیب می رساند اما اینکه دود سیگار ضمانت تعمیر رایانه ها را هم با مشکل مواجه کند، کمی عجیب به نظر می رسد.
دانستنی‌های غذایی برای روزه گیراندر ماه مبارک رمضان، رژیم غذایی روزه‌دار باید با سایر ماه‌ها چندان تفاوتی نداشته باشد. حتی در صورت امکان نیز باید ساده‌تر باشد تا بتوان از برخی حالت‌های طبیعی که ممکن است در ماه رمضان به دلیل تغییر شرایط تغذیه‌ای و زندگی در برخی افراد ایجاد شود به دور ماند.
در کره ماه هم آتشفشان کشف شد این کشف، نمونه نایاب از وجود آتشفشان در سطح ماه است که ارتباطی با رویداد‌های موثر در شهاب سنگ‌ها، ستاره‌های دنباله‌دار و سیارک‌ها ندارد. نقاط آتشفشانی در نقاط دوردست ماه کشف شدند.
رقابت فیزیکدانان جوان جهان به پایان رسید ایران ، کرواسی، کنیا، لهستان، چین، چین تایپه، اتریش، اسلواکی، روسیه، سوئد، سنگاپور، بلاروس، مکزیک، بلغارستان، آلمان، کره جنوبی، پاکستان، برزیل، سوئیس، جمهوری چک، گرجستان، تایلند و اکراین در این دوره از رقابتهای عملی و تئوری فیزیک شرکت داشتند که در آن دانش آموزان مقطع دبیرستان در قالب تیمهای 5 نفره به زبان انگلیسی با هم به رقابت پرداختند.
جایزه جراحان لثه آلمان برای محقق ایرانیمحقق ایرانی خارج از کشور طی تحقیقاتی روش نوینی برای جلوگیری از تحلیل استخوان فک و لثه پس از کشیدن دندان ارائه کرد که به دلیل تحقیقاتش در این زمینه موفق شد به عنوان اولین محقق ایرانی جایزه اول جراحان لثه آلمان را دریافت کند.
سخت ترین ماده دنیا تبخیر شد الماس که از پیوندهای بسیار محکم اتمهای کربن ساخته شده به عنوان سخت ترین کانی طبیعی دنیا معرفی می شود.
این7 نشانه‌ بیماری را جدی بگیرید هیچ کس دوست ندارد بیمار شود و روزهای زندگی را با درد و ناراحتی بگذراند، اما گاهی به دلیل بی‌اطلاعی از نشانه‌های جدی و مهم بیماری‌ها، با نادیده گرفتن آنها زمینه‌ساز بروز مشکلی جدی می‌شویم. بنابراین بهترین کار این است که نشانه‌های مهم بیماری‌ها را بشناسیم و برای درمان به موقع آنها اقدام کنیم.
تأثیر عجیب موسیقی بر درمان بیمارانموسیقی در بیمارانی که در شرف انجام عمل جراحی یا آزمایشی پیچیده مانند آنژیوگرافی هستند آرامش خاصی را ایجاد می‌کند، به ویژه وقتی آن‌ها خود در انتخاب موسیقی دست نداشته باشند و این مسئولیت را پزشک به عهده بگیرد.
روش‌های نوین افزایش مهارت جراح آسیب تصادفی اعصاب باریک یا پنهان در جراحی‌ها عواقب بدی دارد؛ عواقبی مثل درد مزمن یا فلج دائمی. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده پزشکی سن‌دیه‌گو، اخیرا راهی برای کاهش این حوادث یافته‌اند. آنها پپتیدهای فلوئورسانی را به اعصاب محیطی تزریق می‌کنند که باعث نمایان شدن آنها می‌شود و به این ترتیب جراحان از موقعیت آنها آگاه می‌شوند (منظور از پپتید، قطعاتی پروتئینی است که متشکل از آمینواسیدها هستند).
آگاهی از افکار دیگران با عینک‌های پرتو ایکس! این عینک که «پرتوایکس اجتماعی» نام دارد از یک دوربین داخلی برخوردار بوده که به نظارت بر حالات صورت افراد دیگر پرداخته و این داده‌ها را با 21 حالت شناخته شده انتقال احساس مطابقت می‌دهد.
ارائه یک فرمول ریاضی جدید برای حل مکعب روبیکمکعب روبیک را "ارنو روبیک" در سال 1974 میلادی اختراع کرد. نسخه کلاسیک این اسباب بازی یک مکعب 3 در 3 در 3 خانه در دو رنگ و سه ردیف است که برای حل آن باید با حرکت دادن ردیفهای خانه‌ها رنگهای هر یک از ابعاد را به یک شکل واحد در آورد.
عدد «پی» بازنشسته می‌شود؟ به ادعای کارشناسان دانشگاه لیدز،‌ عدد پی که از عددهای ثابت ریاضی و نشان دهنده نسبت محیط دایره به قطر آن است، اشتباه بوده و باید با یک ارزش دیگر موسوم به «تاو» (tau) جایگزین شود. به گفته ریاضیدانان با اینکه ارزش 3.14159265 برای پی نادرست نیست، اما بنا به ادعای آنها این عدد شاخص متناسبی برای خصوصیات دایره نیست. آنها همچنین از هم اکنون در حال مبارزه برای بازنویسی کتاب‌های مدارس و جایگزینی عدد تاو هستند که از ارزشی دوبرابر پی - در حدود 6.28 - برخوردار است. در مسیر این مبارزه، آنها 28 ژوئن (28/6) مصادف با هفتم تیرماه را روز تاو نامگذاری کرده‌اند.
مغز مصنوعی هوشمند ساخته شد!پژوهشگران دانشگاه پیتسبورگ ایالات متحده، مغز مصنوعی بسیار کوچکی ساخته‌اند که می‌تواند فعالیت‌های مغزی انسان را تقلید کند. به گزارش ایسنا این مغز کوچک که از سلول‌های مغزی موش صحرایی درست شده است، دارای 40 هزار تا 60 هزار یاخته‌ عصبی و یک حافظه‌ کوتاه مدت است که می‌تواند مسائل ریاضی را حل کرده و قبوض تلفن همراه را پرداخت کند.
ویژگی های جدیدترین دستاورد فضایی ایران طی دو روز گذشته یکی از مهمترین خبرهایی که روی خروجی خبرگذاری های دنیا قرار گرفت، دومین پرتاب موفقیت آمیز ماهواره توسط ایران بود. ماهواره‏ها، به عنوان «چشم سوم بشر» در فضا، مجموعه وسیعی از امکانات را در اختیار می‏گذارند و با توجه به همین موضوع، کشورهایی که ماهواره‏ای را متعلق به خود ندارند، کشورهای «کور» لقب می‏دهند. به گزارش مشرق، تصاویر ارسالی ماهواره‏ها، جهت پیش‏بینی بلایای طبیعی و مدیریت پیامدهای آن جهت کاهش خسارات، اکتشافات معدنی، بررسی تغییرات آب و هوایی و اقلیمی، پایش جنگلها، مراتع، اقیانوسها و کاربردهای متنوع دیگر به کار می‏روند.
چند نفر از ایرانی ها «ام اس» دارند؟رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران، از وجود 50 هزار مبتلا به ام اس در کشور خبر داد و گفت: ایران جزو کشورهایی است که شیوع بالایی از این بیماری را دارد.
کشف راز موفقیت پنگوئنها در مقاومت با سرما گروهی از فیزیکدانان آلمانی با رصد رفتار پنگوئنهای امپراتور موفق شدند از راز موفقیت پنگوئنها در زنده ماندن در هوای بسیار سرد قطب جنوب پرده بردارند. به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه "ارلانگن- نوریمبرگ" یک دوربین با وضوح تصویر بالا را به منظور رصد حرکات ماهرانه و پیچیده دسته ای از پنگوئنهای نزدیک به ایستگاه تحقیقاتی نیومایر قطب جنوب نصب کردند
بیماری‌های مغزی در ایران افزایش یافتدبیر هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با هشدار نسبت به افزایش بیماری‌های مغز و اعصاب در کشور گفت: روزانه بین 150 تا 200 مورد سکته مغزی در تهران رخ می‌دهد که کمتر از 15 درصد آنها به موقع به پزشک می‌رسند.
دو عنصر جدید وارد جدول تناوبی شدند کشف عنصر 114 نخستین بار در سال 1999 اعلام شد. سپس در یک سری از آزمایشات پیچیده ای که دانشمندان آمریکایی و روسی در سالهای 2004 و 2006 انجام دادند شواهد محکمی دال بر وجود دو عنصر 114 و 116 به دست آمد.
ایران در رتبه ‌تولید علم در جهان صعود کرد دکتر جعفر مهراد، رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: طبق تازه ترین گزارش از آمار تولیدات علمی نمایه شده ایران در موسسه بین‌المللی اطلاعات علمی، محققان ایرانی در پایان پنجمین ماه سال 2011 (31 می) از لحاظ تعداد کل مستندات علمی نمایه شده در ISI در رتبه بیست و یکم جهان قرار گرفته اند.
ژنتیک ، دریچه‌ای به‌سوی درمان بیماری‌ها ژنتیک پزشکی، علمی است که به تشخیص و پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی و در صورت بروز، به درمان آنها اقدام می‌کند. خوشبختانه به اعتقاد بسیاری از متخصصان، در 2 دهه گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه علم ژنتیک داشته‌ایم که باید جامعه پزشکی و نیز جامعه غیر پزشکی را با آنها آشنا کرد.
دو موفقیت بزرگ علمی ایران محققان کشور طی اجرای پروژه های تحقیقاتی با استفاده از نانو فناوری موفق به تولید دو نانو دارو شدند. مدیرکارگروه توسعه منابع انسانی ستاد فناوری نانو از موفقیت محققان کشورمان و رونمایی دو داروی نانویی در کشور خبر داد و گفت: این دو دارو که در درمان بیماریهای قلبی و سرطان کاربرد دارد تا چند ماه آینده رونمایی می شود.
زنبورهای که وضعیت آب‌وهوای را پیشگویی می‌کنند! یکی از مسئولان دپارتمان هواشناسی آلمان در مصاحبه‌ای با رسانه‌های رسمی این کشور خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد این دپارتمان به این نتیجه رسیدند که می‌توان از زنبورهای عسل برای پیش‌بینی وضعیت آب وهوایی استفاده کرد.
عسل کلیه را ضدعفونی می‌کندوی گفت: اگر افراد عسل را به طور مداوم مصرف کنند باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و کلیوی می‌شود همچنین عسل حاوی مقدار کمی پروتئین و تقریباً فاقد نمک است. این متخصص تغذیه افزود: پروتئین و نمک دو ماده‌ای است که نقش منفی را در عوارض کلیوی ایجاد می‌کند و به دلیل اینکه بیماری‌های کلیه متنوع است برای درمان با عسل به پزشک متخصص مراجعه کنند.
بزرگترین رویداد روانشناسی ایران در سکوت محض خبری؟!گفتنی است، نخستین کنگره بین المللی روانشناسی، دین و فرهنگ توسط دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشجویان و انجمن علمی دانشجویی مشاوره دانشگاه تهران برگزار شد

اخبار حوادث ایران و جهان

احکام همدستان قاتل "داداشی" صادر شد نیمه شب 25 تیرماه امسال زمانی که روح‌الله داداشی همراه یکی از دوستانش سوار بر خودروی خود از خیابان گلشهر کرج می‌گذشت، قربانی حادثه‌ای شد که سرنشینان یک خودروی پراید مشکی آن را رقم زدند.
یادداشت محسن رضایی از سانحه هواییبرای عزیمت از تهران به مشهد مقدس، خودمان را به پرواز 613 ماهان رساندیم. موقع بلند شدن احساس کردم چرخ‌های هواپیما با زمین اصطکاک زیادی پیدا کرد و صدای برخورد چرخ‌ها روی باند کمی توجه‌ام را جلب کرد. در طول مسیر پرواز خوبی داشتیم خلبان توضیحاتی در حین پرواز داد در ارتفاع 33 هزار پایی پرواز کردیم نرسیده به مشهد لحظاتی خوابم برد قبل از فرود بیدار شده بودم.
انتقام کور از همسر هوسباز همسایه ها زاغ سیاه شوهرم را چوب می زدند و برایم خبر می آوردند که هر موقع برای دیدن پدر و مادرم به شهرستان می روم، او زنان خیابانی را به خانه می آورد. این موضوع خیلی مرا عذاب می داد اما چون آشنایی من و بهزاد نیز از یک دوستی خیابانی شروع شده بود و خانواده ام از اول با ازدواج ما مخالف بودند، نمی توانستم چیزی بگویم و حرفی بزنم.
راز جنازه زنی در زباله‌هادرگیری به خاطر ندادن هزینه‌های زندگی به زن صیغه‌ای انگیزه‌ای بود که مرد جوان به خاطر آن، همسرش را کشت و جسدش را میان زباله‌ها رها کرد.
جدال زن و شوهر در دادگاه به‌خاطر هووزنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم مدعی است تمکن مالی داشته و می‌خواهد زنی دیگر بگیرد و من نیز باید با این موضوع موافقت کنم ولی من به هیچ‌وجه با این امر کنار نیامده‌ام و در حال حاضر طلاق می‌خواهم.
دوستی خاله‌خرسه، معتاد را به کشتن داددو دوست جوان معتادی که در راه مرکز ترک اعتیاد جان داده بود به قتل ناخواسته وی اعتراف کردند. روز آخر تیرماه امسال ماموران پلیس اسلامشهر از مرگ مشکوک جوانی در یکی از بیمارستان‌های این شهر مطلع شدند.
سادیسم سرقت مرد ثروتمندچند روز بعد در حالی که تحقیقات پلیسی در این باره ادامه داشت زن جوان شیک‌پوشی خود را به شعبه بازپرسی رساند و در حالی که خود را خواهر مرد دستگیر شده معرفی می‌کرد، گفت: برادرم صاحب یک پاساژ بزرگ و چندین واحد مسکونی است اما متأسفانه از چندسال قبل که همسرش طلاق گرفت دچار افسردگی و مشکلات شدید روحی، روانی شد.
دسیسه پیمانکار دغل برای سرکیسه کردن متقاضیان مسکنمردی که با عنوان مهندس پیمانکار با ترفندهای مختلف و دادن وعده‌های دروغین خانه دار شدن به شاکیان اقدام به کلاهبرداری‌های کلان میلیونی کرده و متواری شده بود، عاقبت دستگیر شد.
حکم جلب رئیس بیمارستان برای مهریه 500 سکه‌ای وکیل مردی که رئیس یکی از بیمارستان‌های تهران است، در دادگاه خانواده گفت: همسر موکلم از موقعیت شغلی شوهرش استفاده کرده و برای به دست آوردن مهریه 500 سکه‌ای خود حکم جلب او را گرفته است.
جنایت از روی هوسدر پایان دادگاه دو متهم به پای مادر سارا افتاده و از وی خواستند آنها را ببخشد. هیات قضات دو متهم را به جرم رابطه نامشروع به 80 ضربه شلاق و زندان محکوم کرد. وحید متهم ردیف اول به پرداخت دیه نیز محکوم شد.
دختر جوان اسیر فساد و اعتیاددر منجلاب فساد و اعتیاد غوطه ور شده ام و برای این که بچه هایم قربانی کارهای خطایم نشوند آن ها را به یکی از مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست تحویل داده ام. من در مدت کوتاهی به این ریخت و قیافه درآمده ام و حالا دیگر مردان بوالهوس نیز نگاهم نمی کنند و...
طلاق دردناک میلیونر ورشکستهمردی در دادگاه خانواده گفت: در برابر همسرم سرشکسته شدم چرا که 170 میلیون تومانم را از دست دادم و دیگر پولی ندارم که از عهده خرج زندگی مشترکمان برآیم.
درگیری خونین پیشکسوتان کشتی ایران در طول این کشتی ، ضربات متعددی بین دو کشتی گیر ردو بدل شد و تلاش داور برای جلوگیری از درگیری هم نتیجه نداد تا جایی که ضربه مشت کشتی گیر تهران باعث پارگی صورت حریف شد.
اخاذی با تقلید صدای زنانهسرهنگ فرامرزی دراین‌باره گفت: متهم پس از برقراری تماس تلفنی با تعدادی از ساکنان شهر و تقلید صدای دخترانه و طرح سخنان محرک، غیراخلاقی و بسیار مبتذل اقدام به اغفال افراد کرده است.
محاکمه سی‌دی فروش به اتهام قتلدوم تیر سال 88، جسد مرد میانسالی که بر اثر ضرب و جرح شدید به قتل رسیده بود در یکی از خیابان‌های حوالی خیابان ملاصدرا کشف شد. بعد از تشخیص هویت مقتول به نام علی، جست‌وجو برای یافتن سرنخی از عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد اما تا مدت‌ها هیچ نشانه‌ای یافت نشد تا اینکه هشت ماه بعد از قتل، عامل این قتل در یکی از شهرستان‌های غربی کشور شناسایی شد.
کلاهبرداری 40 میلیونی مرشد قلابی14 شهروند پس از از دست دادن 40 میلیون تومان پول خود متوجه شدند فردی که آنها را به بهانه فعالیت‌های معنوی و روحی دور هم جمع می‌کرده یک کلاهبردار بوده است.
مرد معتاد تهدید به انفجار بانک کردظهر دیروز فردی با بسته‌ای که در دست داشت وارد شعبه یکی از بانک‌ها در شمال تهران شد و نزد رئیس شعبه رفت و ادعا کرد در صورتی که موجودی بانک در اختیارش قرار نگیرد، بسته‌ای را که همراه دارد منفجر خواهد کرد.
شمارش معکوس برای مجازات عامل جنایت پل مدیریتعامل جنایت بعد از ظهر 15 تیر امسال در پی علاقه یکطرفه به دختر هم‌دانشگاهی‌اش به نام مهسا و پاسخ منفی او، وی را با 26 ضربه چاقو کشت و دختری که او را همراهی می‌کرد نیز زخمی کرد.
اخاذی از دختر جوان پس از ارتباط اینترنتیوی افزود: در تحقیقات معلوم شد متهم با برقراری ارتباط اینترنتی از طریق فیس‌بوک مدتی با دختران گفت‌وگوی صوتی و تصویری می‌کند و پس از این مدت با ارائه پیشنهاد های بی‌شرمانه، از دختران جوان اخاذی می کند.
مرگ دلخراش 5 عضو یک خانواده در آتشوی افزود: بر اثر ضربه شدید وارده هر دو خودرو دچار حریق می شوند که متأسفانه چهار نفر از سرنشینان خودرو وانت پیکان در دم کشته و یک نفر نیز در بیمارستان فوت می کند.
زنم دست بزن داشت؛ طلاقش دادم! وی در ادامه می گوید: از ۷ سال گذشته که همسرم به این بیماری دچار شده است، با او مدارا کردم و تمام سختی های این بیماری را به جان خریدم. اما در حال حاضر با حاد شدن شرایط و ضربه های روحی که به فرزندم وارد می شود، ترجیح می دهم که زندگیمان ادامه نیابد.
دستگیری مردی که حین مصرف موادمخدر با ضربات چاقو دوستش را کشتبا حضور مأموران در محل مشخص شد که جوانی ۳۲ ساله به نام «سعید»، با ضربات متعدد چاقو اقدام به ضرب و شتم زن جوانی در واحد مسکونی واقع در پشت بام محل زندگی پدرش کرده و در حال حاضر نیز درهای واحد مسکونی را بسته و با تهدید چاقو اجازه نزدیک شدن به هیچ فردی را نمی دهد.
دو برادر متهم به قتل پس از ۹ سال فرار دستگیر شدند به گذر افزود : با وجود پیگیری های انجام شده اما متهمان دستگیر نشدند تا این که پلیس بعد از گذشت چندین سال، متهمان به قتل را در استان تهران دستگیر کرد. وی گفت: استان همدان در زمینه کشف رتبه اول را دارد و در مبارزه با جرائم خاص در چهار ماهه امسال رتبه دوم کشوری را کسب کرد.
شوهری که ٦ ماه بعد از ازدواج دیگر به خانه نیامد!زنی با حضور در دادگاه خانواده، ضمن ارائه درخواست طلاق، اظهارکرد: یک سال گذشته به طور سنتی به عقد همسرم درآمدم. در این مدت کوتاه زندگی خوب و بدون مشاجره ای را داشتیم و من حتی در خواب هم نمی دیدم که روزی بخواهم درخواست طلاق بدهم.
تأیید حکم قصاص قاتل پرونده پل مدیریت
زن نازا، کودکی را ربود این دختربچه در یکی از روستاهای اطراف همدان پیدا و هیچ‌گونه تهدید و آزاری از طرف این زن و همسرش نسبت به کودک دیده نشد و ریحانه سالم تحویل خانواده‌اش داده شد
نجات گروگان 66 ساله از چنگال آدم‌ربایان پس از دو روز تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان مرد 66ساله‌ای که اسیر چنگال‌های دو آدم‌ربا شده بود نجات پیدا کرد. سرهنگ محسن راک، فرمانده انتظامی شهرستان نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود: ساعت 19 روز یکم شهریور ماه، فردی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان نیک‌شهر اظهار داشت فردی به نام «عبدالحمید – الف» برادر66 ساله‌اش به نام محمد‌مراد را پس از اغفال، سوار خودرو خود کرده
اسید‌پاشی روی همسر سابق مردی به علت بدبینی نسبت به همسر سابقش، وی را در برابر چشمان فرزندانش با اسید مجروح کرد. محمود ذوقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد در این‌باره گفت: روز21 مرداد وقتی مادری همراه با دو فرزندش به در خانه همسر سابقش رسید تا پدر، فرزندان را به دندانپزشکی ببرد،
متهم به قتل پدر و خواهر همسرش اعتراف کردداماد معتادی که برای سرقت به خانه پدرزنش رفته بود وقتی فهمید پدر و خواهر همسرش در منزل هستند، آنها را کشت. به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل ماموران پلیس یکی از شهرهای استان کردستان به خانه مردی به نام رسول رفتند تا از راز قتل او و دخترش مهسا پرده بردارند. ساعاتی قبل از کشف اجساد، خانواده رسول به مراسم عروسی یکی از اقوام رفته بودند و رسول به دلیل بیماری خانه‌نشین شده و دخترش نیز برای پرستاری از او در منزل مانده بود
جنایت شیشه‌ای در اتاقک پشت‌بام قتل دختری جوان به دست پسر معتاد به شیشه پرونده جنایی تازه‌ای است که شامگاه پنجشنبه گشوده شد. متهم به قتل که در همان محل جنایت بازداشت شده، ادعا می‌کند برای این جنایت هیچ‌انگیزه‌ای نداشت.