گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

جدیدترین اخبار ایران و شمال

اولین اظهارنظر اولاند درباره پرونده هسته‌ای ایران من انتقادی به شرایط دوران نیکلا سارکوزی مبنی برخطرات گسترش سلاح هسته ای ندارم اما این موضوع را با همان قدرت و خواسته تایید می کنم.
خبرهای مهم جلیلی در آستانه نشست بغداد یک منبع آگاه اذعان کرد: دکتر جلیلی قصد دارند مسائل مهمی را در این جلسه در موضوع تحریمها و ارتباط آن با پرونده هسته‌ای و مذاکرات بغداد مطرح کند. لازم به ذکر است فاصله این همایش تا مذاکرات بغداد تنها 5 روز است.
تحلیل رییس بانک مرکزی از بازار سکه رییس بانک مرکزی با بیان این که عده ای در برابر کاهش قیمت سکه مقاومت می کنند، اضافه کرد: این افراد در بازار موثر هستند و تعدادشان نیز زیاد است، لذا هیچ دلیلی وجود ندارد زمانی که روند قیمت جهانی طلا رو به کاهش است، ما قیمت را افزایش دهیم.
استقلال برد و حریف سپاهان شد تیم فوتبال استقلال با برتری برابر نسف‌قارشی ازبکستان حریف سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.
ادعای ضد ایرانی وزیر خارجه یمن "ابوبکر القربی"،‌ وزیر خارجه یمن در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط"، روابط ایران و یمن را تاریخی خواند ولی در عین حال مدعی شد،‌ ایران در صدد دخالت در امور داخلی یمن است.
«یخ‌فروشی دولت» در سال آخر به روایت صفار خبرگزاری مهر نوشت: حسین صفارهرندی درباره تذکرات قانون اساسی و اعتراض‌های احمدی‌نژاد به مجلس گفت: چارچوب‌های قانون را به سخره گرفتن، امر ناگواری است که در سال‌ها و روزهای اخیر شاهد آن بودیم. امیدواریم یک مجلسی سامان داده شود که رفتار آنها مجوزی برای تاخت و تازهای این گونه علیه قانون نباشد.
دولت برای متخلفین حاشیه امن ایجاد نکند حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه که در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه سخن می‌گفت، تلویحا حاشیه امنی که دولت برای برخی افراد متخلف ایجاد کرد را تایید کرد و در خصوص آن گفت: دولت نباید برای هیچ نیروی متخلفی حاشیه امن ایجاد کند و باید مدعی برخورد با فساد شود و مدیران دولتی در این مسیر مسئول هستند و باید از دستگا‌ه‌های قضایی برای برخورد با متخلفین تشکر کنند.
واکنش وزارت خارجه بحرین به اظهارات لاریجانی وزارت امور خارجه بحرین نسبت به اظهارات برخی مسوولان ایرانی واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره، این وزارتخانه در اعتراض به سخنان علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران که گفته بود بحرین لقمه‌ای نیست که به سادگی از حلقوم کسی فارغ شود، کاردار سفارت ایران در منامه را احضار و یادداشت اعتراض خود را به وی تسلیم کرد.
حاجی‌بابایی: انتقال معلمان اجباری نیست وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در انتقال معلمان از دوره راهنمایی به ابتدایی اجباری نیست، گفت: معلم مازاد برای دوره راهنمایی نداریم.
سکه به زیر 600 هزار تومان رسید رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش شدید قیمت سکه در بازار خبر داد و گفت: امروز شنبه سکه تمام طرح جدید 595 هزار تومان و دلار آزاد 1580 تومان است. به گزارش مهر محمد کشتی آرای با اعلام اینکه قیمت سکه در بازار به شدت کاهش یافته است، دلایل اصلی آن را کاهش قیمت جهانی طلا و همچنین نرخ دلار ذکر کرد.
19 بازیکن به تیم ملی فوتبال دعوت شدند به گزارش فدراسیون فوتبال،حسین ماهینی، شهاب گردان، پیام صادقیان،محمد قاضی (ذوب آهن)، محسن فروزان، احسان حاج صافی، قاسم حدادی فر، محمد ابراهیمی (تراکتورسازی)، شجاع خلیل زاده، قاسم دهنوی، احمد حسن زاده، (مس کرمان)، ابراهیم کریمی‌ (راه آهن)، رضا حقیقی‌ (فجر)،کریم انصاریفرد (سایپا)،علیرضا حقیقی‌(روبین کازان)، محمد رضا خلعتبری (الوصل)، پژمان نوری (الامارات)، هادی عقیلی(العربی) و جواد نکونام(اوساسونا) بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هستند.
خبر خوش رییس جمهور برای زنان رییس جمهور گفت:ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی مجموعه سیاست‌هایی را برای خدمتگزاری به زنان، مادران و دختران تصویب کردیم و انشاءالله خبرهای خوبی برای زنان خواهیم داشت.
انتقاد بهمنی از نامه لاریجانی رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد شدید از نامه اخیر رئیس مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن چاپ ایران چک توسط این بانک، جمع‌آوری ایران‌چک‌ها را چالش سیستم بانکی در سالجاری عنوان کرد و گفت: این کار به زیان اقتصاد ملی خواهد بود؛ مگر اینکه معادل آن اسکناس درشت چاپ شود.
تکذیب دیدار انتخاباتی خاتمی با هاشمی اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات با آیت الله رفسنجانی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را تکذیب کرد.
احمدی‌نژاد: صهیونیست‌ها، پخمه‌ترین هستند رییس‌جمهور مشکلات کنونی امروز دنیا را حاصل بی‌عقلی دانست و یادآور شد: آنهایی که دائما جنایت می‌کنند، عقل را کنار گذاشته‌اند. صهیونیست‌ها سال‌های متمادی است که فلسطینی‌ها را از خانه‌شان دزدیده و به زندان فرستاده‌اند. تمام این اقدامات، نتیجه بی‌عقلی آنها است. وی اظهار کرد: به خدا پخمه‌ترین آدم‌های عالم، صهیونیست‌ها هستند. پخمه‌تر از آنها نیز حامیان آنها بوده که فکر می‌کنند به این اطراف بیایند و به فکر منافع خود باشند و نمی‌دانند که این پیمانه روزی پر می‌شود. (این اظهارات احمدی‌نژاد شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را به دنبال داشت)
واکنش شورای نگهبان به نامه رئیس‌جمهور سخنگوی شورای نگهبان گفت: رئیس‌جمهور بر اساس اصل 113نمی‌تواند به شورای نگهبان و نهادهای خارج از قوای سه‌گانه تذکر و اخطار دهد.
رییس مجلس گاهی مثل احمدی‌نژاد باشد وی با بیان اینکه رئیس مجلس باید مسائل اساسی کشور را تشخیص دهد و دچار خودسانسوری نشود، خاطرنشان کرد: رئیس مجلس باید شجاعت داشته باشد. شجاعت آقای رئیس جمهور در مواردی قابل تحسین است چون در خیلی از قضایا حرف خودش را می‌زند، هر چند ممکن است ما در مواردی این امر را نپسندیم.
اتحادیه اروپا: ایران باید تمام فعالیت های غنی سازی را تعلیق کند با وجود تأکیدات مکرر مقامات کشورمان مبنی بر عدم پذیرش تعلیق غنی سازی از سوی ایران و ضرورت ادامه مذاکرات بدون هرگونه پیش شرط، اتحادیه اروپا امروز بار دیگر خواستار تعلیق کامل تمام فعالیت های غنی سازی اورانیوم در ایران شده است.
5 نکته مهم درباره نتایج انتخابات مجلس هر چند "جبهه متحد" ، توانست گوی سبقت از "پایداری" برباید و تعداد نمایندگان بیشتری را به مجلس بفرستد ، اما از یک منظر جبهه پایداری در تهران به یک برد اساسی دست یافته است. ماه ها قبل از انتخابات ، اصولگرایان درصدد بودند در قالب فرمول "7+8" ، با یک فهرست مشترک در انتخابات مجلس شرکت کنند و در این جمع 15 نفری ، سهم جبهه پایداری هم دو نفر بود.
کنایه علیخانی به «پول نفت برسرسفره مردم» عضو فراکسیون اقلیت با اشاره به شعار دولت در اوایل کار خود گفت: دولت شعار داده بود که پول نفت را سر سفرهای مردم می‌آورد. آیا با توجه به اینکه نفت به قیمت افسانه‌ای رسیده است گوشت کیلویی 25 هزار تومان پول نفت است که سر سفره مردم آمده؟ چه کسی جوابگو است.
یارانه نقدی امروز واریز می‌شودیارانه نقدی اردیبهشت ماه روز دوشنبه ساعت هشت صبح قابل برداشت خواهد بود. به گزارش ایسنا، یارانه نقدی مرحله پانزدهم امشب به حساب خانوار‌ها واریز می‌شود و امروز صبح، قابل برداشت است.
مدارس کشور پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند وزیر آموزش و پرورش گفت: با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و امضای رئیس جمهور از سال آینده مدارس سراسر کشور در تمام مقاطع، پنجشنبه تعطیل است.
گزارش مجلس از تخلفات یارانه‌ای دولت نمایندگان مجلس با ارسال کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی درباره تخلفات دولت در قانون هدفمندی یارانه‌ها به قوه قضائیه موافقت کردند.
3 شکایت مجلس ازدولت دریک روز مجلس شورای اسلامی به ارجاع پرونده تخلف دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به قوه قضاییه رای داد و بر این اساس این پرونده خارج از نوبت در دادگاه بررسی می شود.
نظر مجلس درباره بخشنامه اخیر رییس‌جمهور مجلس شورای اسلامی مایل به این گونه کشمکش‌های حاشیه‌ای نیست و بر این نظر است که وقت مسوولین کشور باید مصروف حل مشکلات معیشتی مردم گردد و تذکر این امر صرفا بدان جهت صورت گرفت که رویه غلط و خلاف قانونی در کشور ایجاد نگردد و اداره کشور بر اجرای قانون سازمان یابد.
برادر احمدی نژاد: حیف! باید سکوت کنم داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور طی گفت‌وگویی با نشریه پنجره به بازخوانی خانه‌نشینی یازده‌روزه برادرش اشاره کرد.
زیباکلام: احمدی ن‍ژاد هم پیروز انتخابات است وی خاطرنشان کرد: یقینا جبهه پایداری و احمدی نژاد بر این اساس تلاش می کنند که پس از ورود به مجلس ریاست آنرا توسط آقای دکتر حداد عادل به دست آورند. البته حداد عادل ذاتا طرفدار احمدی نژاد نیست ، اما رشادت لاریجانی را برای مقابله با دولت ندارد.
از یارانه این ماه خبری نیست ! مسئولین سازمان هدفمندی یارانه‌ها به خاطر گرفتاری‌های اجرای فاز دوم از قانون هدفمندی یارانه‌ها انگار فراموش کرد‌ه‌اند که زمان پرداخت یارانه این ماه رسیده است. برخی از هموطنان با تماس با جام جم آنلاین خواستار پیگیری این موضوع شدند.
نظر رهبر انقلاب درباره فاز دوم هدفمندی یارانه وی افزود: هیات حل اختلاف جنبه مشورتی دارد که نظر این هیات به رهبری ارائه و ایشان هم نظرشان را اعلام کردند. لاریجانی ادامه داد: فکر می‌کنم نظر مقام معظم رهبری مسئله را کاملاً روشن کرد و این جایگاه هم در قانون اساسی برای همین تعبیه شده تا اگر اختلاف نظری وجود داشت این مشکل رفع شود.
نظر مجید انصاری درباره مجلسهای بعد از انقلاب وی در پاسخ به این سوال که در میان مجلس‌های بعد از انقلاب کدام یک از همه قویتر بود؟ تصریح کرد: به صورت کلی من به مجلس اول بالاترین نمره‌ها را می دهم؛ چرا که هم ترکیبی فراگیر از جریان‌های مختلف در آن وجود داشت و هم در مواقعی مانند مسائل سیاسی و جنگ تصمیمات خوبی گرفت. البته مجلس‌های دیگر نیز هر کدام در زمینه‌ای قوی بودند به عنوان مثال، مجلس ششم در زمینه‌ تصویب برنامه‌های توسعه‌ای و اساسی و دفاع از حقوق اساسی عملکرد خوبی داشت.
گزارش تصویری از امامزاده موسی الرضا (ع) ولیسدهگزارش تصویری از امامزاده موسی الرضا (ع) ولیسده
نقش رسانه در مهندسی فرهنگی جدی گرفته شود نائب رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران گفت: نقش ارتباطات و رسانه در مهندسی فرهنگی بی‌بدیل است. احمد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و جدید از نیازهای اساسی نظام ارتباطی کشور است و دیگر بدون استفاده از این فن‌آوری‌ها نمی‌توان مدعی یک ارتباط دوسویه و همه جانبه بود.
5 دهیاری جدید در بابل تاسیس می‌شود فرماندار بابل گفت: تا پایان سال جاری، پنج دهیاری جدید در بابل تاسیس می‌شود. محمد مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: شهرستان بابل دارای 53 دهیاری بوده که در سال جاری پنج دهیاری دیگر تاسیس می‌شود.
انجام عملیات گازرسانی به 362 روستای مازندران مدیرعامل شرکت گاز مازندران از انجام عملیات گازرسانی به 362 روستای استان خبر داد.
مازندران دارای بیشترین تشکل‌های قرآنی کشور مدیرعامل اتحادیه موسسات و خانه‌های قرآنی استان مازندران گفت: مازندران، بیشترین حجم تشکل‌های قرآنی مردمی کشور را به خود اختصاص داده است.
گروه‌های تئاتر در مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از شناسنامه‌دار شدن گروه‌های تئاتر در استان خبر داد.
110هزار تن جو در مازندران تولید شد مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از برداشت بیش از 110هزار تن محصول جو از اراضی کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد.
حضور کشتی‌گیران مازندرانی در اردوهای تیم ملی دبیر هیئت کشتی مازندران گفت: از بین 16 کشتی‌گیر دعوت شده به مرحله نهایی اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان نیمی از کشتی‌گیران مازندرانی هستند.
اعزام 6 ورزشکار مازندرانی به مسابقات ناشنوایان قهرمانی آسیا رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان مازندران از حضور شش ورزشکار مازندرانی در مسابقات قهرمانی ناشنوایان آسیا در سئول کره جنوبی خبر
ثبت انجمن رسانه‌های مجازی مازندران در مراحل پایانی رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران گفت: ثبت انجمن رسانه‌های مجازی مازندران مراحل پایانی خود را می‌گذراند.
رقابت سه فرنگی‌کار مازندرانی در جام جهانی روسیه نایب رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: برای شرکت در جام جهانی کشتی فرنگی در روسیه سه ملی‌پوش مازندرانی در ترکیب تیم ملی قرار دارند.
حضور بازیکن مازندرانی در اردوی تیم‌ملی فوتبال جوانان نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: در اردوی جدید تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان بازیکن مازندرانی حضور دارد.
استان‌های شمالی آمار سزارین بیشتری دارند مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: آمار سزارین در استان‌های شمالی بیشتر از دیگر استان‌های کشور است.
دستیابی 5 هزار مددجوی کمیته امداد مازندران به مدارج عالی مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: یکی از افتخارات کمیته امداد استان مازندران، تحویل 5 هزار مددجوی متخصص با مدارج بالای تحصیلی به جامعه است.
انتخاب گزینشی رسانه‌ها در همایش شهرداران مازندران در اقدامی جالب، برای حضور در همایش شهرداران مازندران انتخاب خبرنگاران برای پوشش خبری این مراسم به صورت گزینشی صورت گرفت.
سازمان مدیریت پسماند در مازندران تشکیل می‌‌شود مدیر موسسه بازیافت استان مازندران گفت: سازمان مدیریت پسماند در مازندران تشکیل می‌‌شود.
اختصاص 3 میلیارد ریال برای تکمیل جاده فرودگاه دشت ناز فرماندار میاندرود از اختصاص 3 میلیارد ریال برای تکمیل جاده جوادالائمه فرودگاه دشت ناز خبر داد.
نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در نکا افتتاح شد همزمان با هفته زن، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های بانوان در محل اداره ارشاد شهرستان نکا افتتاح شد.
نخستین همایش بازاریابی در مازندران آغاز به‌کار کرد نخستین همایش تخصصی مازندران با عنوان مدیریت بازاریابی و رویکردهای نوین بازار در قائمشهر آغاز شد.
رشته‌های مامایی در مازندران توسعه پیدا می‌کند معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از توسعه رشته‌های مامایی در راستای کاهش زایمان‌های سزارین در استان خبر داد.
تصویب 3 رشته جدید در دانشکده پیراپزشکی آمل سرپرست دانشکده پیراپزشکی و پرستاری آمل از تصویب سه رشته جدید در دانشکده پیراپزشکی این شهرستان خبر داد.
آیین‌های باستانی مازندرانی‌ها زنده می‌شود مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: به مناسبت روزه جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، عصر جمعه آیین‌های باستانی در عمارت کلبادی زنده می‌شود.
سلمانشهر قهرمان لیگ والیبال مازندران شد بانوان والیبالیست سلمانشهر، قهرمان لیگ والیبال مازندران شدند.
دریافت و ارائه 600 مقاله در همایش بین‌المللی تغییر اقلیم رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: در سومین همایش بین‌المللی تغییر اقلیم و گاهشناسی درخت 600 مقاله ارائه شد.
گازرسانی به 91 جایگاه سی ان جی در مازندران مدیرعامل شرکت گاز مازندران از گازرسانی به 91جایگاه سی ان جی در مازندران خبر داد.
حضور یک نماینده مازندرانی در کمیسیون کشاورزی منتخب نور و محمودآباد در مجلس نهم گفت: در جلسه‌ای که با مجمع نمایندگان داشتیم، این موضوع را مطرح کردیم که تلاش کنیم در مجلس نهم لااقل یک نماینده در کمیسیون کشاورزی برای دفاع از حق این اقشار داشته باشیم.
پرونده قطع درخت 830 ساله در مازندران قطع درخت 830 ساله در شهرستان ساری سبب نگرانی مردم روستایی در مازندران شده است.
نمایشگاه گل و گیاه و صنایع وابسته در ساری برپا شدنمایشگاه گل و گیاه و صنایع وابسته روز یکشنبه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گشایش یافت.
صاعقه جان دو نفر را در چمستان نور گرفت آذرخش سبب مرگ دو روستایی در روستای 'کرات کتی' بخش چمستان از توابع شهرستان نور در غرب مازندران شد.
اتمام ساخت بیمارستان220 تختخوابی تنکابن در دولت دهموزیر راه و شهرسازی از اتمام ساخت بیمارستان220 تختخوابی تنکابن تا پایان دولت دهم خبر داد و گفت : احداث این بیمارستان در واقع رکورد در تاریخ بیمارستان سازی کشور خواهد بود.
ماموران قلابی رشت دستگیر شدند فرمانده نیروی انتظامی رشت از کشف بالغ بر دو هزار و 740 عدد قرص متادون و دستگیری دو مامور قلابی در این شهرستان خبر داد.
افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه ذوب‌آهن گیلان استاندار گیلان از افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه ذوب‌آهن خزر استان با اشتغالزایی بیش از 600 نفر در آینده نزدیک خبر داد.
افزایش توان عملیاتی مرزبانی در دریای خزر فرمانده مرزبانی گیلان از افزایش توان عملیاتی مرزبانی با اجرای طرح‌ها در دریا و در مرز خشکی در این استان خبر داد.
ترانزیت 656 میلیون دلاری منطقه آزاد انزلی مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از ترانزیت 656 میلیون دلاری کالا این منطقه خبر داد.
تولید 10 درصد مواد غذایی کشور در گیلان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: گیلان با حدود سه درصد جمعیت ایران حدود 10 درصد مواد غذایی کشور را تولید می‌کند.
تولید پلاسمای خون در گیلانمدیر کل پایگاه انتقال خون گیلان از تولید پلاسمای خون در استان خبر داد.
32 مدرسه صومعه‌سرا یک نوبته می‌شوند مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از وجود 32 مدرسه شیفت چرخشی و آماده تبدیل به مدارس یک نوبته در این شهرستان خبر داد.
استاندار گیلان:مشاوران جوان شایسته مدیریت جامعه هستند استاندار گیلان جوانان را دارای جرات، جسارت و انگیزه خواند و گفت: مشاوران جوان شایسته مدیریت جامعه هستند.
اجرای طرح افزایش ایمنی در 100 روستای گیلان مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اجرای طرح افزایش ایمنی در 100 روستای استان خبر داد و گفت: این طرح در اردیبهشت و خرداد امسال در استان اجرایی می‌شود.
فعالیت 400 حرفه فنی‌وحرفه‌ای گیلان مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از فعالیت 400 حرفه و 174 کارگاه فعال آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.
کلاهبردار زن 15 میلیاردی لاهیجان دستگیر شد فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان از دستگیری یک زن کلاهبردار 15 میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.
فعالیت 43 تعاونی دهیاری گیلان مدیر کل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان از فعالیت 43 تعاونی دهیاری استان خبر داد.
596 ورزشکار قهرمان گیلان تجلیل شدند مراسم تجلیل از 596 نفر ورزشکار و قهرمانان مدال‌آور استان عصر امروز در سالن دوومیدانی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت برگزار شد.
زبان گیلکی در حال فراموشی است منصور ایمانی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره آموزشی و پژوهشی تولیدات مراکز مهارت‌آموزی با اشاره به اینکه ما خود موجب آسیب رساندن به زبان گیلکی در جامعه هستیم، اظهار کرد: زبان بومی و مادری ما مانند هویت ملی، فرهنگی ملی، امنیت ملی بسیارمهم و ضروری است زیرا فرهنگ ملی نشانگر هویت ماست.
دستگیری جاعل دفترچه بیمه درمانی رشت رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری کلاهبردار و جاعل حرفه‌ای صدور دفترچه بیمه درمانی تقلبی مردم رشت خبر داد.
نگاهی به عملکرد نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ برتر کشور تیم های فوتبال داماش گیلان و ملوان بندرانزلی دو نماینده استان گیلان در یازدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور بودند.
از برترین ورزشکاران استان گیلان تجلیل می شود مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: از برترین ورزشکاران استان گیلان تجلیل می شود.
صدور حکم کمیته انضباطی هیات فوتبال گیلان برای تیم همای تالشرای کمیته انضباطی هیات فوتبال گیلان در مورد دیدار نیمه کاره تیم های فوتبال همای تالش و سرخپوشان رشت در چارچوب رقابت های لیگ دسته اول گیلان اعلام شد.
نمایشگاه دستاوردهای بانوان در بندرانزلی برپا شد نمایشگاه دستاوردهای بانوان انزلی به مناسبت هفته بزرگداشت زن با حضور مسوولان محلی در هتل باستانی گل سنگ این شهر برپا شد.
همت دولت در ساخت 100 هزار واحد مسکن مهر گیلانمعاون عمران استاندار گیلان گفت: ساخت 100 هزار واحد مسکن مهر در گیلان از اقدام‌های ارزشمند دولت در استان است که در زمان‌بندی مشخص تحویل متقاضیان می‌شود.
احداث شبکه فاضلاب در 11 شهر گیلان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از احداث و توسعه شبکه فاضلاب در 11 شهر استان خبر داد.
مصوبات سفر سوم گیلان عملیاتی شده است معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: 355 مصوبات دور سوم هیئت دولت در گیلان در حال اجرا است.
قدرت تولید 2900 مگاوات برق گیلان مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: اکنون قدرت منصوبه برق گیلان بیش از دو هزار و 900 مگاوات است که سه برابر نیاز مصرف استان برق تولید می‌کنیم.
امام جمعه رشت: مهریه سنگین موجب تحکیم خانواده نمی‌شودنماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه مهریه‌های سنگین موجب تحکیم خانواده نمی‌شود، گفت: فاطمه (س) برای ازدواج با علی (ع) ارزش‌ها را معیار قرار داد و بهترین الگوی زنان در جامعه است.
گیلان میزبان سرمایه‌گذاری جهانی مهدی سعادتی عصر امروز در مراسم بزرگ‌‌ترین و مجهزترین ساختمان شورای شهر گیلان در آستارا با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار کرد: این نامگذاری منطقی و بی‌نظیر پس از سال جهاد اقتصادی صورت گرفت و تحقق آن می‌تواند یک تحول اساسی در کشور به وجود آورد.
حاشیه‌پردازی به توسعه گیلان لطمه می‌زندمعاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: حسایست نشان دادن به بومی و غیربومی برخلاف رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و حاشیه پردازی به توسعه گیلان لطمه و آسیب می‌زند
نخستین دوره مسابقات کشتی پیشکسوتان مازندران برگزار می شودرئیس هیات کشتی مازندران گفت: مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی پیشکسوتان مازندران روز جمعه به میزبانی ایزدشهر شهرستان نور برگزار می شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران: نماز جمعه از ثمرات ارزشمند انقلاب است نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری نمازجمعه را وحدت آفرین و بیدار گر و از ثمرات بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی دانست .
شورای شهر رشت خواستار استفاده از اعتبارات ملی در طرح های عمرانی شدشورای کلانشهر رشت خواستار مشخص شدن جایگاه این کلانشهر در استفاده از اعتبارات ملی در اجرای طرح های عمرانی شد.
اعضای هیات رییسه مجمع امور صنفی آستارا انتخاب شدندسرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا گفت: انتخابات هیات رییسه مجمع امور صنفی این شهرستان همزمان با سراسر کشور در محل این اداره برگزار شد و در جریان آن اعضای اعضای هیات رییسه مجمع امور صنفی آستارا انتخاب شدند.
تقدیر از زنان نمونه در همایش بانوان سرافراز گلستانی بانوان نمونه استان عصر امروز با حضور استاندار گلستان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و فرماندار آق‎قلا تجلیل شدند.
18 میلیارد تومان زکات در گلستان جمع‎آوری شد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: از زمان تشکیل ستاد احیای زکات تاکنون 18 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات در این استان جمع‎آوری شده است.
هیئت پزشکی ورزشی گلستان در رده 10 استان برتر قرار دارد رئیس هیئت پزشکی ورزشی گلستان گفت: هیئت پزشکی ورزشی گلستان در رده 10 استان برتر کشور قرار دارد.
کلاله در پرداخت زکات در سطح کشور پیشتاز است رئیس ستاد زکات کشور گفت: شهرستان کلاله در پرداخت زکات به عنوان یک شهرستان برتر و پیشتاز مطرح است و در ردیف پنج شهرستان اول قرار دارد.
گلستان با رتبه برتر در همایش روابط عمومی الکترونیک کشور درخشید استاندار گلستان گفت: در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک که در تهران برگزار شد استان گلستان توانست رتبه برتر کشوری در بخش روابط عمومی دولت الکترونیک را کسب کند.
خادمان و حافظان قرآنی آزادشهر تجلیل شدند همایش نشاط و تحکیم بنیاد خانواده در پرتو قرآن و اهل‌بیت (ع) در شهرستان آزادشهر برگزار و از خادمان و حافظان قرآنی این شهرستان تجلیل به عمل آمد.
شهر الکترونیک زیرساخت برای برون سپاری در شهرداری گرگان معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: شهر الکترونیک یک زیرساخت برای برون‌سپاری در شهرداری گرگان است.
نخستین نشست شورای راهداری و مسکن استان گلستان برگزار شد اولین نشست شورای راهداری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان، پس از ادغام ادارات کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، با حضور قائم مقام وزیر و مدیرکل، مدیریت ها، رؤسای ستادی و ادارات کل شهرستان ها برگزار شد.
نیمی از مدرسه های خیرین استان در گنبدکاووس ساخته می شود رییس انجمن خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس گفت: خیرین مدرسه ساز این شهرستان ، کارنامه درخشانی در امر مدرسه سازی دارند بطوریکه نیمی از مدارس ساخته شده توسط خیرین استان گلستان، به گنبدکاووس تعلق دارد.
برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی حورا ویژه بانوان گلستانمسابقات والیبال ویژه بانوان (جشنواره فرهنگی ورزشی حورا) با حضور 16 تیم از ادارات استان گلستان برگزار شد.
گلستان،قهرمان مسابقات والیبال ساحلی جانبازان و معلولین کشور شد مسابقات قهرمانی والیبال ساحلی جانبازان و معلولان کشور روز جمعه با قهرمانی تیم گلستان در مجتمع تفریحی نمک آبرود چالوس پایان یافت.
استاندار گلستان: امنیت مرزها پیش نیاز امنیت اقتصادی استاستاندار گلستان گفت: امنیت مرزها پیش نیاز امنیت اقتصادی و خط مقدم تحقق شعار 'تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی' است.
بیش از 70 هزار امدادگر در انتخابات جمعیت هلال احمر گلستان حضور دارند مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: در انتخابات روز جمعه که با عنوان شورای اجرایی هلال احمر برگزار خواهد شد، پیش بینی شده 70 هزار امدادگر گلستانی شرکت کنند.
تقدیر استاندار گلستان از اتاق بازرگانی گرگاناستاندار گلستان با اهداء لوح تقدیر از تلاش اتاق بازرگانی گرگان در تحقق برنامه­های صادرات غیرنفتی تقدیر کرد.
9800 زائر گلستانی به مرقد مطهر امام اعزام می شوند مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان اعلام کرد: در سال جاری 9 هزار و 800 زائر به مرقد مطهر امام راحل (ره) اعزام می شوند که این تعداد به وسیله 240 دستگاه اتوبوس جا به جا خواهند شد.
بزودی فراخوان جذب سرمایه گذار جزیره آشوراده اعلام می شود معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: فراخوان جذب سرمایه گذار جزیره آشوراده در آینده نزدیک منتشر خواهد شد و توانمندی، قابلیت، سوابق کاری و ... از جمله شرایط انتخاب سرمایه گذار در این پروژه بسیار مهم است.
برگزاری ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین مهر ماه در گلستانرئیس کارگروه تخصصی گردشگری گلستان گفت: ششمین دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین اوایل مهر ماه امسال مصادف با هفته گردشگری برگزار می شود.
معاون میراث فرهنگی گلستان: برج قابوس خردادماه امسال ثبت جهانی می شود معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ثبت جهانی برج قابوس در خرداد ماه امسال خبر داد.
تیم فوتبال همت گنبدکاووس قهرمان استان گلستان شد در پایان رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال استان گلستان تیم فوتبال همت گنبدکاووس به عنوان قهرمانی این رقابتها دست یافت تا به عنوان نماینده استان در لیگ زیرگروه دسته دوم ایران حضور یابد.
حمایت از راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات در گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات به منظور کاهش مشکلات این قشر در استان اعلام آمادگی کرد.
607 اثر در گلستان به ثبت رسیده است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با توجه به اینکه 2 هزار اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در استان شناسایی شده توانستیم 607 اثر را به ثبت برسانیم.
رشد 443 درصدی واحدهای صنعتی گلستان در بهره‎مندی از گاز مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: قبل از دولت‎های نهم و دهم میزان صنایع عمده و جزء بهره‎مند از گاز 121 صنعت بود که در دولت احمدی‎نژاد این میزان به 536 واحد افزایش که رشد 443 درصدی را نشان می‎دهد.
معرفی 28 طرح صنعتی گلستان برای دریافت وام به بانک‌ها معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 28 طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد.
اعزام هزار گنبدی به مراسم سالگرد امام راحل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گنبدکاووس گفت: یک هزار نفر از شهرستان گنبدکاووس برای شرکت در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد.
دومین نشت تشریحی زوایای جنگ نرم در گلستان دومین نشست تشریحی زوایای جنگ‎نرم با حضور مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری گلستان، مدیرکل اطلاعات استان و مدیر عاملان و اعضای کانون فرهنگی، سمن‎های سراسر استان در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.
گلستان شایستگی‎های زیادی در عرصه ورزش دارد مدیر کل امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان گفت: استان گلستان شایستگی‎های زیادی در عرصه ورزشی دارد که باید به آن توجه شود.
‌عیسی امامی از گرگان و آق‎قلا وارد مجلس شد بر اساس ‌شمارش‌ صندوق‌های رأی ‌عیسی امامی ‌از رقیب خود عبدالحسین ناصری پیشی گرفت و وارد مجلس شد.
تقدیر استاندار گلستان و نماینده ولی‎فقیه از حضور مردم در انتخابات در پی حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان و نماینده ولی فقیه در استان از حضور مردم در پای صندوق‎های اخذ رأی قدردانی کردند.
برای ارتقای درآمد سرانه گلستان تلاش جدی می‌کنیم معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان یکی از اهداف مهم استان را حرکت شتاب‎بخش برای ارتقای درآمد سرانه استان عنوان کرد و گفت: شجاعانه در این راستا پیش می‎رویم.
جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر گفت: همزمان با سالروز تولد حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر برگزار می‎شود.
بهجت عرفان و علم از نگاه بزرگان بحث درباره شخصیت بزرگواری مثل آیت الله العظمی بهجت کار دشواری است. زیرا این بزرگوار جزء «جوامع الکَلِم» عصر ما بود. هر انسان صالحی، کلمه الهی است و کلمات الهی یکسان نیستند.
سّر نام های حضرت فاطمه (س) در چیست؟ خداوند فاطمه را از نور عظمت خود آفرید. وقتی فاطمه درخشید، زمین و آسمان را نورانی کرد و ملائکه از روی تعجب گفتند: خداوندا این چه نوری است؟ اسم به معنی نشانه و اسم گذاری نوعی نشانه گذاری است. از نظر علمی نوع اسم در شخصیت حال و آینده فرد بسیار مؤثر است و از نظر روان موجب نوع احساس نیک یا بد، حرکت یا رکود، رشد یا انحطاط است و به همین خاطر در اسلام راجع به آن توصیه های بسیاری شده است.
آقای استاندار؛ تبعیض به این بزرگی چرا؟! اصولا مبنا و معیار این نوع هزینه کرد درآمد ها چیست و روال تصمیم گیری به این شکل تبعیض آمیز و تقسیم ناعادلانه این امکان بین شهرهای استان چگونه بوده است ؟ آیا قرار است در دو شهر برخوردار رامسر و تنکابن اتفاق خاصی بیفتد که دیگران از آن بی خبرند ؟ آیا نیاز بوده که بودجه همه مناطق مازندران یکجا به آن سو هدایت شود؟
جایگاه مازندران در سال تولید ملی کجاست؟ تنها با عواملی مانند وجدان کاری، خلاقیت، نوآوری و ابداع، اعتماد به نفس، روحیه همکاری و تعاون، تلاش و کوشش، مسئولیت پذیری و مدیرت عالمانه می‌توان نسبت به توسعه همه مواد ذکر شده و نشده فوق در راستای جهت گیری و برنامه های کلان اداره کشور امیدوار بود
آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟ استان مازندران درطول سال های پس از انقلاب استانداران زیادی را به خود دیده که از این حیث در ایران رکوردار است اما همچنان برخی تنها عامل عدم توسعه استان را استاندار می دانند و به دنبال تغییر آنند. استان مازندران در 33 سال گذشته بیش از 20 استاندار را به خود دیده ، اما همچنان به پیشرفت واقعی دست نیافته اما برخی کژ اندیشان تنها عامل عدم پیشرفت استان را استانداران می دانند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، در گوشه کنار استان شنیده می شود برخی از افراد و جریان های سیاسی دوباره پروژه تغییر استاندار را در دستور کار قرار داده اند .
مهم‌ترین ویژگی‌های استاد مطهری 12 اردیبهشت سالروز عروج مردی است که حضرت روح الله(ره) از او به عنوان «حاصل عمر خود» یاد کرد و فرمود همه آثار و کتاب های مطهری مفید است. مطهری، همچون نامش صاحب اندیشه ای مطهر بود و می کوشید تا دیگر اندیشه ها را نیز از آلایش ها و ناخالصی ها تطهیر کند و از همین رو نامش به عنوان معلم بزرگ انقلاب جاودانه شد. متن ذیل سخنانی است از یکی از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب مطهری که تفاوت ها و ویژگی های خاص استاد شهید مرتضی مطهری را در حد توان بیان کرده است.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.
فاطمه (س) غمگینانه‌ترین روایت ولایت فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) که غمگینانه‌ترین روایت ولایت است. فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) است که در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرن‌ها و عصرهاست. سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است و مقام و منزلت او در نزد خداوند و بین مسلمانان به ویژه شیعیان کمتر از دیگر ائمه نیست و آن حضرت دارای منزلتی عظیم‌تر است.
جلوه‌های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا (ع) معصومین (ع) الگوهای همیشگی زندگی تمامی انسان‌ها در تمام طول تاریخ بوده و هستند به طور مثال می‌توان از این افراد به حضرت فاطمه زهرا (س)‌ اشاره کرد؛ در ایام دهه اول فاطمیه به مناسبت ایام حزن اهل بیت (ع) به برخی از آموزه‌ها و درس‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) خواهیم پرداخت.
پرستاران هر روز معجزه عشق را به تماشا می‎نشینند پرستاران با سرانگشت محبت خود هر روز معجزه عشق را در شفابخشی دستانشان به تماشا می‎نشینند. به گزارش سلام شمال حضرت زینب (ع) اسوه و الگوی صبر و مقاومت بود و به همین دلیل روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام پرستار نامگذاری شد تا نمادی بر تحمل و صبوری پرستاران باشد.
آشنایی با ریشه‌های روز سیزده فروردینلا به لای کتاب‌های تاریخی را که بگردید، از نحسی سیزده خبری نیست. سیزدهمین روز از سال نو در ایران باستان، با نام فرشته تیر پیوند خورده است: «سیزدهم هر ماه شمسی تیر روز نامیده می شود و مربوط به فرشته ای است که تیر نام دارد و تیر فرو رفته در پهلوی او را تیشتر می گویند. فرشته مقدس تیر در کیش مزدیستی مقام بلند و داستان شیرینی دارد.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
چرا 12فروردین یوم الله است؟ دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد.این روزحقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی درآن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود. راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز ،دربرداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12فروردین است.
تولید ملی ادامه جهاد اقتصادی معمولا مدیران موفق همواره به روی مقاصد اصلی خود به هر عنوان تاکید داشته و در تلاشند تا اهداف مورد نظر خویش را، به انحای گوناگون برای جامعه تحت نظرشان، تبدیل به آرمان کنند و با وجود تحرکات کاتوره‌ای بخش‌های مختلف که در نگاه نخست به جهت‌‌های متفاوتی است، حرکت جمعی و مجموع جبری تلاش‌های نظام، همگی به سمت و سوی پیشبرد هدف غایی مجموعه ختم شود. در همین راستا نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری حرکتی است مبارک، در راستای رسیدن به نوعی وحدت و انسجام ملی، برای نیل به یک مقصود بزرگ. پرواضح است مقاصدی که دستیابی به آنها در نخستین نگاه، دور از دسترس می‌‌شود با تلاش همه‌جانبه که البته در گام اول نیازمند معرفتی صحیح نسبت به هدف تعیین شده است می‌تواند به مصداق وعده‌ «ید الله مع الجماعه» به اهدافی قابل دستیابی مبدل شود.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.

اخبار جدید

حاجی‌بابایی: انتقال معلمان اجباری نیست وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در انتقال معلمان از دوره راهنمایی به ابتدایی اجباری نیست، گفت: معلم مازاد برای دوره راهنمایی نداریم.
سکه به زیر 600 هزار تومان رسید رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش شدید قیمت سکه در بازار خبر داد و گفت: امروز شنبه سکه تمام طرح جدید 595 هزار تومان و دلار آزاد 1580 تومان است. به گزارش مهر محمد کشتی آرای با اعلام اینکه قیمت سکه در بازار به شدت کاهش یافته است، دلایل اصلی آن را کاهش قیمت جهانی طلا و همچنین نرخ دلار ذکر کرد.
19 بازیکن به تیم ملی فوتبال دعوت شدند به گزارش فدراسیون فوتبال،حسین ماهینی، شهاب گردان، پیام صادقیان،محمد قاضی (ذوب آهن)، محسن فروزان، احسان حاج صافی، قاسم حدادی فر، محمد ابراهیمی (تراکتورسازی)، شجاع خلیل زاده، قاسم دهنوی، احمد حسن زاده، (مس کرمان)، ابراهیم کریمی‌ (راه آهن)، رضا حقیقی‌ (فجر)،کریم انصاریفرد (سایپا)،علیرضا حقیقی‌(روبین کازان)، محمد رضا خلعتبری (الوصل)، پژمان نوری (الامارات)، هادی عقیلی(العربی) و جواد نکونام(اوساسونا) بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هستند.
خبر خوش رییس جمهور برای زنان رییس جمهور گفت:ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی مجموعه سیاست‌هایی را برای خدمتگزاری به زنان، مادران و دختران تصویب کردیم و انشاءالله خبرهای خوبی برای زنان خواهیم داشت.
انتقاد بهمنی از نامه لاریجانی رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد شدید از نامه اخیر رئیس مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن چاپ ایران چک توسط این بانک، جمع‌آوری ایران‌چک‌ها را چالش سیستم بانکی در سالجاری عنوان کرد و گفت: این کار به زیان اقتصاد ملی خواهد بود؛ مگر اینکه معادل آن اسکناس درشت چاپ شود.
تکذیب دیدار انتخاباتی خاتمی با هاشمی اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات با آیت الله رفسنجانی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را تکذیب کرد.
احمدی‌نژاد: صهیونیست‌ها، پخمه‌ترین هستند رییس‌جمهور مشکلات کنونی امروز دنیا را حاصل بی‌عقلی دانست و یادآور شد: آنهایی که دائما جنایت می‌کنند، عقل را کنار گذاشته‌اند. صهیونیست‌ها سال‌های متمادی است که فلسطینی‌ها را از خانه‌شان دزدیده و به زندان فرستاده‌اند. تمام این اقدامات، نتیجه بی‌عقلی آنها است. وی اظهار کرد: به خدا پخمه‌ترین آدم‌های عالم، صهیونیست‌ها هستند. پخمه‌تر از آنها نیز حامیان آنها بوده که فکر می‌کنند به این اطراف بیایند و به فکر منافع خود باشند و نمی‌دانند که این پیمانه روزی پر می‌شود. (این اظهارات احمدی‌نژاد شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را به دنبال داشت)
واکنش شورای نگهبان به نامه رئیس‌جمهور سخنگوی شورای نگهبان گفت: رئیس‌جمهور بر اساس اصل 113نمی‌تواند به شورای نگهبان و نهادهای خارج از قوای سه‌گانه تذکر و اخطار دهد.
رییس مجلس گاهی مثل احمدی‌نژاد باشد وی با بیان اینکه رئیس مجلس باید مسائل اساسی کشور را تشخیص دهد و دچار خودسانسوری نشود، خاطرنشان کرد: رئیس مجلس باید شجاعت داشته باشد. شجاعت آقای رئیس جمهور در مواردی قابل تحسین است چون در خیلی از قضایا حرف خودش را می‌زند، هر چند ممکن است ما در مواردی این امر را نپسندیم.
اتحادیه اروپا: ایران باید تمام فعالیت های غنی سازی را تعلیق کند با وجود تأکیدات مکرر مقامات کشورمان مبنی بر عدم پذیرش تعلیق غنی سازی از سوی ایران و ضرورت ادامه مذاکرات بدون هرگونه پیش شرط، اتحادیه اروپا امروز بار دیگر خواستار تعلیق کامل تمام فعالیت های غنی سازی اورانیوم در ایران شده است.
5 نکته مهم درباره نتایج انتخابات مجلس هر چند "جبهه متحد" ، توانست گوی سبقت از "پایداری" برباید و تعداد نمایندگان بیشتری را به مجلس بفرستد ، اما از یک منظر جبهه پایداری در تهران به یک برد اساسی دست یافته است. ماه ها قبل از انتخابات ، اصولگرایان درصدد بودند در قالب فرمول "7+8" ، با یک فهرست مشترک در انتخابات مجلس شرکت کنند و در این جمع 15 نفری ، سهم جبهه پایداری هم دو نفر بود.
کنایه علیخانی به «پول نفت برسرسفره مردم» عضو فراکسیون اقلیت با اشاره به شعار دولت در اوایل کار خود گفت: دولت شعار داده بود که پول نفت را سر سفرهای مردم می‌آورد. آیا با توجه به اینکه نفت به قیمت افسانه‌ای رسیده است گوشت کیلویی 25 هزار تومان پول نفت است که سر سفره مردم آمده؟ چه کسی جوابگو است.
یارانه نقدی امروز واریز می‌شودیارانه نقدی اردیبهشت ماه روز دوشنبه ساعت هشت صبح قابل برداشت خواهد بود. به گزارش ایسنا، یارانه نقدی مرحله پانزدهم امشب به حساب خانوار‌ها واریز می‌شود و امروز صبح، قابل برداشت است.
مدارس کشور پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند وزیر آموزش و پرورش گفت: با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و امضای رئیس جمهور از سال آینده مدارس سراسر کشور در تمام مقاطع، پنجشنبه تعطیل است.
گزارش مجلس از تخلفات یارانه‌ای دولت نمایندگان مجلس با ارسال کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی درباره تخلفات دولت در قانون هدفمندی یارانه‌ها به قوه قضائیه موافقت کردند.
3 شکایت مجلس ازدولت دریک روز مجلس شورای اسلامی به ارجاع پرونده تخلف دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به قوه قضاییه رای داد و بر این اساس این پرونده خارج از نوبت در دادگاه بررسی می شود.
نظر مجلس درباره بخشنامه اخیر رییس‌جمهور مجلس شورای اسلامی مایل به این گونه کشمکش‌های حاشیه‌ای نیست و بر این نظر است که وقت مسوولین کشور باید مصروف حل مشکلات معیشتی مردم گردد و تذکر این امر صرفا بدان جهت صورت گرفت که رویه غلط و خلاف قانونی در کشور ایجاد نگردد و اداره کشور بر اجرای قانون سازمان یابد.
برادر احمدی نژاد: حیف! باید سکوت کنم داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور طی گفت‌وگویی با نشریه پنجره به بازخوانی خانه‌نشینی یازده‌روزه برادرش اشاره کرد.
زیباکلام: احمدی ن‍ژاد هم پیروز انتخابات است وی خاطرنشان کرد: یقینا جبهه پایداری و احمدی نژاد بر این اساس تلاش می کنند که پس از ورود به مجلس ریاست آنرا توسط آقای دکتر حداد عادل به دست آورند. البته حداد عادل ذاتا طرفدار احمدی نژاد نیست ، اما رشادت لاریجانی را برای مقابله با دولت ندارد.
از یارانه این ماه خبری نیست ! مسئولین سازمان هدفمندی یارانه‌ها به خاطر گرفتاری‌های اجرای فاز دوم از قانون هدفمندی یارانه‌ها انگار فراموش کرد‌ه‌اند که زمان پرداخت یارانه این ماه رسیده است. برخی از هموطنان با تماس با جام جم آنلاین خواستار پیگیری این موضوع شدند.
نظر رهبر انقلاب درباره فاز دوم هدفمندی یارانه وی افزود: هیات حل اختلاف جنبه مشورتی دارد که نظر این هیات به رهبری ارائه و ایشان هم نظرشان را اعلام کردند. لاریجانی ادامه داد: فکر می‌کنم نظر مقام معظم رهبری مسئله را کاملاً روشن کرد و این جایگاه هم در قانون اساسی برای همین تعبیه شده تا اگر اختلاف نظری وجود داشت این مشکل رفع شود.
نظر مجید انصاری درباره مجلسهای بعد از انقلاب وی در پاسخ به این سوال که در میان مجلس‌های بعد از انقلاب کدام یک از همه قویتر بود؟ تصریح کرد: به صورت کلی من به مجلس اول بالاترین نمره‌ها را می دهم؛ چرا که هم ترکیبی فراگیر از جریان‌های مختلف در آن وجود داشت و هم در مواقعی مانند مسائل سیاسی و جنگ تصمیمات خوبی گرفت. البته مجلس‌های دیگر نیز هر کدام در زمینه‌ای قوی بودند به عنوان مثال، مجلس ششم در زمینه‌ تصویب برنامه‌های توسعه‌ای و اساسی و دفاع از حقوق اساسی عملکرد خوبی داشت.
تخلفات گسترده در بازار طلا مصنوعات طلای قاچاق شده به کشور علاوه بر این‌که به درآمدهای دولتی از بابت اخذ تعرفه واردات لطمه زده، در بسیاری از موارد به دلیل پایین بودن عیار آنها مصرف‌کنندگان را نیز متضرر کرده است.
کدام کشور پرسرعت‌ترین اینترنت را دارد؟ «امروز دسترسی به اینترنت در اکثر نقاط جهان - حتی کشورهای در حال توسعه - میسر است. درست مثل داستان‌های علمی - تخیلی یک دهه پیش، اما این امکان و سرعت اتصال به اینترنت در همه جا یکسان وجود ندارد. بیایید امیدوار باشیم که در جریان دانلودهای روزانه و به روز رسانی نرم افزارهای‌مان خارج از این حلقه قرار نگیریم.»
بازگشت قیمت محصولات لبنی به اسفند90 جانشین ستاد تنظیم بازار استان‌ تهران افزود: به منظور کنترل گرانی‌های بی‌رویه، جلسات متعددی با مسئولین اتحادیه محصولات لبنی، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و تولیدکنندگان شیر و دامداری‌ها برگزار شد و علت افزایش قیمت بررسی شد.
سنت‌شکنی احمدی‌نژاد در رای‌ دادن! احمدی‌نژاد در هنگام رای دادن خود در این دو دوره یک سنت دیگر را نیز شکست و آن مصاحبه نکردن با خبرنگاران است. برخلاف دیگر مسئولان که به صورت رویه پس از انداختن رای خود به صندوق با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کنند، رییس‌جمهور در این دو دوره نیز ترجیح داد فقط به انداختن رای اکتفا کند و تنها به احوال‌پرسی با خبرنگاران بپردازد و گفت‌وگویی نداشته باشد.
آمار اولیه از میزان مشارکت انتخاباتی در تهران از حدود یک میلیون و 800 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهر تهران، حدود 700 هزار نفر تا ساعت 20 امشب رای دادند که این تعداد حدود 40 درصد آرا را شامل می‌شود. این در حالی است که مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم، در حدود 30 درصد بوده است. در انتخابات مجلس هشتم، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند که 500 هزار نفر یعنی 30 درصد آن شرکت کردند و در واقع مشارکت مردم نسبت به مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم 10 درصد افزایش یافته است.
طلای سلیمی و برنز انوشیروانی در یک ضرب روز پایانی چهل و سومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2012 امروز در شهر پیونگ تایک کره جنوبی آغاز شد و تیم ایران به دو نشان سنگین وزن دست یافت.
ایران، چگونه پس از 9 سال قهرمان آسیا شد؟ تیم ملی وزنه‌برداری ایران در آخرین روز از رقابتهای قهرمانی قاره آسیا با کسب سه مدال طلا توسط بهداد سلیمی و دو مدال برنز انوشیروانی در سنگین وزن، پس از 9 سال عنوان قهرمانی قاره‌کهن را به خود اختصاص داد. سانگ گان جون وزنه ۲۵۰ کیلویی را انداخت تا تیم ملی وزنه برداری کشورمان تنها با یک امتیاز برتری نسبت به کره جنوبی و با امتیاز ۵۰۱، پس از ۹ سال قهرمان آسیا شود.
دستور تازه احمدی نژاد در چالش با مجلس رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانست.
افتتاح بزرگ‌ترین مرکز عرضه محصولات کانون پرورش فکری مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: همزمان با سفر مدیرعامل کانون پرورش فکری به مازندران مرکز عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ساری راه‌اندازی می‌شود.
امام جمعه بابل: مسئولان از اختلافات پرهیز کنند امام جمعه بابل از مسئولان خواست از اختلافات و رسانه‌ای شدن آن پرهیز کنند
بهداد سلیمی قهرمان قهرمانان مازندران شداز سوی اداره کل ورزش و جوانان مازندران ششمین دوره همایش تجلیل از برترین‌های ورزش سال گذشته استان برگزار شد.
دهکده المپیک مازندران نیازمند پیگیری است سید علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های ورزش مازندران با بیان اینکه مازندرانی‌ها در ادوار مختلف در حوزه ورزش قهرمانی نام‌آور بودند، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب تعداد قهرمانان ورزشکار مازندرانی در رشته‌های مختلف افزایش یافته و در سال‌های اخیر در سطح جهانی و المپیکی نیز پرچم کشور را به اهتزاز درآوردند.
آتش‌نشان آملی قهرمان مسابقات کشتی دانشجویان کشور شد علیرضا اکبری، مقام نخست مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان کشور را از آن خود کرد.
اختصاص اعتبار 650 میلیون تومانی به ورزش مازندرانمدیرکل ورزش و جوانان مازندران از اختصاص اعتبار 650 میلیون تومانی به ورزش مازندران خبر داد.
حضور 4 دانش‌آموز مازندرانی در هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی رئیس سازمان دانش آموزی مازندران گفت: چهار دانش‌آموز مازندرانی در هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی حضور دارند.
تاکید ائمه جمعه سوادکوه بر حل مشکلات معیشتی مردم ائمه‌جمعه شهرستان سوادکوه با تاکید بر تلاش در سال حمایت از تولید ملی، معیشت و اشتغال جامعه را از دغدغه‌های بزرگان دینی بیان کردند.
شش هزارمیلیاردتومان ازهدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت تعلق می گیرمعاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : در بودجه سال جاری شش هزار میلیارد تومان از محل صرفه جویی هدفمندسازی یارانه ها به وزارت بهداشت تعلق می گیرد که باید خدمات درمانی و بهداشتی بهتری به مردم ارائه شود.
فعالیت 7 هزار معلم ایثارگر در مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر 7 هزار معلم ایثارگر، 3 هزار معلم جانباز در استان مازندران به کار تدریس مشغول هستند.
دوره آموزشی سواد رسانه‌ای مساجد مازندران برگزار می‌شود مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، از برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای به میزبانی کانون شهید بهشتی تخصصی IT بابل خبر داد.
شهردار ساری : حقوق 10 میلیونی ندارم شهردار ساری اظهارات عضو شورای اسلامی شهر ساری را تکذیب کرد و گفت: حقوق 10 میلیونی ندارم.
راهیابی 98 محقق مازندرانی به رقابت‌های کشوری مسئول امور شاهد و امور ایثارگران آموزش ‌و پرورش مازندران از راهیابی 98 دانش‌آموز محقق استان به رقابت‌های کشوری خبر داد.
نشاکاری 44 درصد از شالیزارهای مازندران مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران از نشاکاری 44 درصد شالیزارهای استان خبر داد.
اجرای طرح هادی در 600 روستای مازندران مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح هادی در 600 روستای مازندران خبر داد.
90 درصد طرح‌های خوداشتغالی در نکا محقق شد رضا آزادی‌کناری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال در فرمانداری نکا گفت: این طرح‌های خوداشتغالی در سال گذشته در دستگاه‌های کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید تحقق یافته است.
11 معلم نمونه کشوری مازندران تجلیل شدند به مناسبت هفته معلم از 11 معلم نمونه کشوری مازندران تجلیل شد. به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران َهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی، استانی و کشوری با بیان اینکه استاد مطهری و شهدا الگوی تمام عیار برای معلمان هستند، اظهار داشت: معلمان افتخار می‌کنند که لباس انبیا و امامت را بر تن کردند.
مخترعان مازندرانی طلای مسابقات جهانی کره‌جنوبی را کسب کردند مخترعان جوان آملی دو مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری‌های دختران 2012 در کشور کره‌جنوبی را از آن خود کردند.
میانگین قیمت عمده‌فروشی برنج در مازندرانمیانگین قیمت عمده فروشی برنج در مازندران در هفته منتهی به 16 اردیبهشت ماه اعلام شد.
مرگ بسکتبالیست نوجوان آملی براثر ایست قلبی محمدحسین حق شناس بسکتبالیست نوجوان آملی روز گذشته در حین تمرین ورزشی دچار ایست قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
آیین 600 ساله برف‌چال در آمل برگزار شد آیین سنتی برف‌چال با حضور نزدیک به دو هزار نفر از علاقه‌مندان این آیین در بخش لاریجان آمل برگزار شد.
حدود 300 طرح آبرسانی درروستاهای مازندران در دست اقدام است مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: هم اکنون 289 طرح آبرسانی دراین استان در دست اقدام است
60 درصد متکدیان مازندران معتاد هستند مدیر کل بهزیستی مازندران بر لزوم همکاری دستگاه های مختلف برای برخورد جدی با مقوله تکدیگری به عنوان یک آسیب اجتماعی تاکید کرد و گفت : 60 درصد متکدیان استان فقط برای تامین مواد مخدر ، گدایی می کنند.
اجرای 550 میلیارد ریال پروژه آبرسانی در مازندرانمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از اجرای 550 میلیارد ریال پروژه آبرسانی در مازندران خبر داد.
حضور 5 بانوی مازندرانی در تیم فوتبال زیر 16 سال دبیر هیئت فوتبال مازندران از حضور پنج بازیکن استان در اردوی تیم ملی فوتبال زیر 16 سال بانوان کشورمان خبر داد.
21 کشتی‌گیر مازندرانی در جام شیرودی به روی تشک می‌روند نایب رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: 21 کشتی‌گیر آزادکار مازندرانی در چهارمین دوره مسابقات کشتی آزاد بین‌المللی جام شهید شیرودی در ترکیب تیم ملی کشورمان و تیم منتخب مازندران به روی تشک می‌روند.
غیبت تیم جودوی ساری در قهرمانی مازندران مشهود بود دبیر هیئت جودو مازندران گفت: در مسابقات قهرمانی استان غیبت تیم جودو مرکز استان مشهود بود.
تیراندازی شبانه در آملتیراندازی در شهرک بسیجیان آمل، موجب مصدوم شدن یک مامور نیروی انتظامی و یکی از ساکنان این شهرک شد.
دستور رئیس جمهور برای تکمیل 2 سد در مازندران استاندار مازندران گفت: رئیس جمهور با تکمیل سد گلورد و سد شهید رجایی موافقت کرد.
اجرای موسیقی مازندرانی با صدای استاد خوشرو 21 و 22 اردیبهشت ماه اجرای بزرگ موسیقی محلی مازندرانی با صدای استاد ابوالحسن خوشرو در سالن سینما سپهر ساری برگزار می‌شود.
همت دولت در ساخت 100 هزار واحد مسکن مهر گیلانمعاون عمران استاندار گیلان گفت: ساخت 100 هزار واحد مسکن مهر در گیلان از اقدام‌های ارزشمند دولت در استان است که در زمان‌بندی مشخص تحویل متقاضیان می‌شود.
احداث شبکه فاضلاب در 11 شهر گیلان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از احداث و توسعه شبکه فاضلاب در 11 شهر استان خبر داد.
مصوبات سفر سوم گیلان عملیاتی شده است معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: 355 مصوبات دور سوم هیئت دولت در گیلان در حال اجرا است.
قدرت تولید 2900 مگاوات برق گیلان مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: اکنون قدرت منصوبه برق گیلان بیش از دو هزار و 900 مگاوات است که سه برابر نیاز مصرف استان برق تولید می‌کنیم.
امام جمعه رشت: مهریه سنگین موجب تحکیم خانواده نمی‌شودنماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه مهریه‌های سنگین موجب تحکیم خانواده نمی‌شود، گفت: فاطمه (س) برای ازدواج با علی (ع) ارزش‌ها را معیار قرار داد و بهترین الگوی زنان در جامعه است.
گیلان میزبان سرمایه‌گذاری جهانی مهدی سعادتی عصر امروز در مراسم بزرگ‌‌ترین و مجهزترین ساختمان شورای شهر گیلان در آستارا با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار کرد: این نامگذاری منطقی و بی‌نظیر پس از سال جهاد اقتصادی صورت گرفت و تحقق آن می‌تواند یک تحول اساسی در کشور به وجود آورد.
حاشیه‌پردازی به توسعه گیلان لطمه می‌زندمعاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: حسایست نشان دادن به بومی و غیربومی برخلاف رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و حاشیه پردازی به توسعه گیلان لطمه و آسیب می‌زند
نخستین دوره مسابقات کشتی پیشکسوتان مازندران برگزار می شودرئیس هیات کشتی مازندران گفت: مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی پیشکسوتان مازندران روز جمعه به میزبانی ایزدشهر شهرستان نور برگزار می شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران: نماز جمعه از ثمرات ارزشمند انقلاب است نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری نمازجمعه را وحدت آفرین و بیدار گر و از ثمرات بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی دانست .
شورای شهر رشت خواستار استفاده از اعتبارات ملی در طرح های عمرانی شدشورای کلانشهر رشت خواستار مشخص شدن جایگاه این کلانشهر در استفاده از اعتبارات ملی در اجرای طرح های عمرانی شد.
اعضای هیات رییسه مجمع امور صنفی آستارا انتخاب شدندسرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا گفت: انتخابات هیات رییسه مجمع امور صنفی این شهرستان همزمان با سراسر کشور در محل این اداره برگزار شد و در جریان آن اعضای اعضای هیات رییسه مجمع امور صنفی آستارا انتخاب شدند.
تیم والیبال بانوان فرهنگی انزلی قهرمان گیلان شد تیم بانوان فرهنگی آموزش و پرورش بندر انزلی برای هفتمین بار متوالی قهرمان والیبال فرهنگیان استان گیلان شد .
طرح 'وقف و اهدای قرآن کریم' در گیلان به اجرا درآمدمدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح بزرگ' وقف و اهدای قرآن کریم' در این استان خبر داد .
یادمان 17 شهید امدادگر جمعیت هلال احمر گیلان رونمایی شدرونمایی از یادمان 17 شهید امدادگر در محل ورودی جمعیت هلال احمر استان گیلان به مناسبت هفته هلال احمر و گرامیداشت مقام شامخ شهیدان انجام گرفته است.
برترین مشتزنان شهرستان رشت انتخاب شدندرقابت های مشتزنی قهرمانی شهرستان رشت، عصر روز پنجشنبه با معرفی نفرات برتر در این شهرستان پایان یافت.
9 گیلانی به ارودی تیم ملی ووشو دعوت شدندرییس هیات ووشو استان گیلان گفت: برای شرکت در رقابت های ووشو قهرمانی آسیا 9گیلانی به اردوی تیم ملی ووشو ایران دعوت شدند.
ثبت نام نقل و انتقال فرهنگیان گیلان آغاز شد 'ایوب نجف زاده' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که شیوه نامه مربوط به نقل و انتقال فرهنگیان صادر شده، افزود: فرهنگیان برای ثبت نام نقل و انتقال به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند. وی تامین نیروی انسانی در مناطق نیازمند و رفاه و آسایش فرهنگیان را از اهداف این نقل و انتقالات عنوان و بیان کرد: طی چند سال اخیر نقل و انتقال معلمان در استان با روحیه مثبت اندیشی انجام شده و آمار و اطلاعات موجود بیانگر این ادعا است.
استاندار گیلان از رئیس جمهور کمک خواست استاندار گیلان با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای جبران خسارات ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه اواخر فروردین شد.
یک گیلانی استاد نمونه کشور شد به مناسبت هفته بزرگداشت هفته مقام معلم احمد هدایت‌پناه استاد گیلانی دانشگاه نمونه کشوری
استاندار گیلان: آموزش و پرورش زیربنای کشور است استاندار گیلان گفت: آموزش و پرورش زیربنای کشور و تعیین‌کننده تمام اهداف بلند جامعه است.
تحصیل بیش از 2 هزار دانش‌آموز استثنایی گیلان مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان از تحصیل دو هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی استان خبر داد.
176 مدرسه صومعه‌سرا مجتمع‌ آموزشی شدند مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از تبدیل 176 مدرسه روستایی این شهرستان به 27 مجتمع آموزشی خبر داد.
انتخابات هیئت رئیسه مجامع امور صنفی گیلان برگزار می‌شود معاون توسعه بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجامع امور صنفی استان در 20 اردیبهشت جاری خبر داد.
پلمب 96 واحد صنفی گیلان معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پلمب 96 واحد صنفی به دلیل تکرار تخلفات در این استان خبر داد.
نیم میلیارد ریال به تئاتر گیلان اختصاص یافت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به شکوفایی تئاتر این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود نیم میلیارد ریال برای تئاتر کیلان هزینه شد.
کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر در گیلان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر در این استان خبر داد.
9 نماینده گیلان در مجلس نهم اصولگرا هستند معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: از 13 نماینده گیلان در مجلس نهم تعداد 9 نفر اصولگرا، دو نفر مستقل و دو نفر اصلاح‌طلب هستند.
تمام مدارس انزلی یک نوبته است رئیس اداره آموزش و پرورش انزلی تک شیفته شدن تمام مدارس و رشد 69 درصدی قبولی دانش‌آموزان انزلی در کنکور ۹۰ را از موفقیت‌های آموزشی این شهرستان عنوان کرد.
تاریخ دفاع مقدس گیلان تدوین می‌شود مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به جمع‌آوری تاریخ شفاهی دوران جنگ از تدوین تاریخ دفاع مقدس گیلان خبر داد.
اعزام کاروان پیاده زائران حرم امام (ره) از گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از اعزام کاروان پیاده این استان به حرم مطهر امام خمینی (ره) از سوم خرداد خبر داد.
گلستان،قهرمان مسابقات والیبال ساحلی جانبازان و معلولین کشور شد مسابقات قهرمانی والیبال ساحلی جانبازان و معلولان کشور روز جمعه با قهرمانی تیم گلستان در مجتمع تفریحی نمک آبرود چالوس پایان یافت.
استاندار گلستان: امنیت مرزها پیش نیاز امنیت اقتصادی استاستاندار گلستان گفت: امنیت مرزها پیش نیاز امنیت اقتصادی و خط مقدم تحقق شعار 'تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی' است.
بیش از 70 هزار امدادگر در انتخابات جمعیت هلال احمر گلستان حضور دارند مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: در انتخابات روز جمعه که با عنوان شورای اجرایی هلال احمر برگزار خواهد شد، پیش بینی شده 70 هزار امدادگر گلستانی شرکت کنند.
تقدیر استاندار گلستان از اتاق بازرگانی گرگاناستاندار گلستان با اهداء لوح تقدیر از تلاش اتاق بازرگانی گرگان در تحقق برنامه­های صادرات غیرنفتی تقدیر کرد.
9800 زائر گلستانی به مرقد مطهر امام اعزام می شوند مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان اعلام کرد: در سال جاری 9 هزار و 800 زائر به مرقد مطهر امام راحل (ره) اعزام می شوند که این تعداد به وسیله 240 دستگاه اتوبوس جا به جا خواهند شد.
بزودی فراخوان جذب سرمایه گذار جزیره آشوراده اعلام می شود معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: فراخوان جذب سرمایه گذار جزیره آشوراده در آینده نزدیک منتشر خواهد شد و توانمندی، قابلیت، سوابق کاری و ... از جمله شرایط انتخاب سرمایه گذار در این پروژه بسیار مهم است.
برگزاری ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین مهر ماه در گلستانرئیس کارگروه تخصصی گردشگری گلستان گفت: ششمین دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین اوایل مهر ماه امسال مصادف با هفته گردشگری برگزار می شود.
معاون میراث فرهنگی گلستان: برج قابوس خردادماه امسال ثبت جهانی می شود معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ثبت جهانی برج قابوس در خرداد ماه امسال خبر داد.
تیم فوتبال همت گنبدکاووس قهرمان استان گلستان شد در پایان رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال استان گلستان تیم فوتبال همت گنبدکاووس به عنوان قهرمانی این رقابتها دست یافت تا به عنوان نماینده استان در لیگ زیرگروه دسته دوم ایران حضور یابد.
حمایت از راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات در گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات به منظور کاهش مشکلات این قشر در استان اعلام آمادگی کرد.
607 اثر در گلستان به ثبت رسیده است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با توجه به اینکه 2 هزار اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در استان شناسایی شده توانستیم 607 اثر را به ثبت برسانیم.
رشد 443 درصدی واحدهای صنعتی گلستان در بهره‎مندی از گاز مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: قبل از دولت‎های نهم و دهم میزان صنایع عمده و جزء بهره‎مند از گاز 121 صنعت بود که در دولت احمدی‎نژاد این میزان به 536 واحد افزایش که رشد 443 درصدی را نشان می‎دهد.
معرفی 28 طرح صنعتی گلستان برای دریافت وام به بانک‌ها معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 28 طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد.
اعزام هزار گنبدی به مراسم سالگرد امام راحل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گنبدکاووس گفت: یک هزار نفر از شهرستان گنبدکاووس برای شرکت در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد.
دومین نشت تشریحی زوایای جنگ نرم در گلستان دومین نشست تشریحی زوایای جنگ‎نرم با حضور مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری گلستان، مدیرکل اطلاعات استان و مدیر عاملان و اعضای کانون فرهنگی، سمن‎های سراسر استان در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.
گلستان شایستگی‎های زیادی در عرصه ورزش دارد مدیر کل امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان گفت: استان گلستان شایستگی‎های زیادی در عرصه ورزشی دارد که باید به آن توجه شود.
‌عیسی امامی از گرگان و آق‎قلا وارد مجلس شد بر اساس ‌شمارش‌ صندوق‌های رأی ‌عیسی امامی ‌از رقیب خود عبدالحسین ناصری پیشی گرفت و وارد مجلس شد.
تقدیر استاندار گلستان و نماینده ولی‎فقیه از حضور مردم در انتخابات در پی حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان و نماینده ولی فقیه در استان از حضور مردم در پای صندوق‎های اخذ رأی قدردانی کردند.
برای ارتقای درآمد سرانه گلستان تلاش جدی می‌کنیم معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان یکی از اهداف مهم استان را حرکت شتاب‎بخش برای ارتقای درآمد سرانه استان عنوان کرد و گفت: شجاعانه در این راستا پیش می‎رویم.
جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر گفت: همزمان با سالروز تولد حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر برگزار می‎شود.
فرودگاه کلاله رسما افتتاح شد فرودگاه کلاله رسما با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی صبح امروز افتتاح شد.
افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگانبیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگان پیش از ظهر امروز توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
بازدید احمدی‌نژاد از راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در سفر یک روزه به استان گلستان از روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه ملی راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون بازدید کرد.
نخستین پروژه مهر ماندگار در گلستان افتتاح شد وزیر راه و شهر سازی گفت: نخستین پروژه از 147 پروژه مهر ماندگار امروز در استان گلستان افتتاح شد.
سال 91 سال شکوفایی پروژه‌های دولت در گلستان است جواد قناعت گفت: سال 91 سال شکوفایی پروژه‌های نیمه تمام دولت نهم و دهم در استان گلستان است.
فرودگاه کلاله بین‎المللی می‎شود معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: فرودگاه کلاله با اعتبارات ویژه‎ای که در سال 1391 به آن اختصاص داده می‎شود بین‎المللی خواهد شد.
تشکیل 320 هسته حفاظت اجتماعی در گلستان جانشین رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان گلستان گفت: هم‌اکنون 320 هسته حفاظت اجتماعی در این استان شکل گرفته است.
کارگران نمونه بسیجی گلستان تقدیر شدند همایش امتنان از کارگران نمونه بسیجی گلستان با حضور مسئولان استانی و جمعی از کارگران بسیجی نمونه استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
برگزاری انتخابات هلال احمر گلستان با مشارکت 70 هزار نفر مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری انتخابات جمعیت هلال احمر با مشارکت 70 هزار نفر از اعضا در روز 22 اردیبهشت ماه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: 18 تا 24 اردیبهشت ماه به هفته هلال احمر نامگذاری شده است که برنامه‎های امسال با سال گذشته تفاوت بسیاری جدی دارد.
193 هزار گلستانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: 193 هزار نفر در گلستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. حسین امیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در برنامه کاری سال 1391 کسانی که در باغات و زمین‎های کشاورزی مشغول کار هستند،‎ می‎توانند از بیمه تامین اجتماعی بهره‎مند شوند.
سّر نام های حضرت فاطمه (س) در چیست؟ خداوند فاطمه را از نور عظمت خود آفرید. وقتی فاطمه درخشید، زمین و آسمان را نورانی کرد و ملائکه از روی تعجب گفتند: خداوندا این چه نوری است؟ اسم به معنی نشانه و اسم گذاری نوعی نشانه گذاری است. از نظر علمی نوع اسم در شخصیت حال و آینده فرد بسیار مؤثر است و از نظر روان موجب نوع احساس نیک یا بد، حرکت یا رکود، رشد یا انحطاط است و به همین خاطر در اسلام راجع به آن توصیه های بسیاری شده است.
آقای استاندار؛ تبعیض به این بزرگی چرا؟! اصولا مبنا و معیار این نوع هزینه کرد درآمد ها چیست و روال تصمیم گیری به این شکل تبعیض آمیز و تقسیم ناعادلانه این امکان بین شهرهای استان چگونه بوده است ؟ آیا قرار است در دو شهر برخوردار رامسر و تنکابن اتفاق خاصی بیفتد که دیگران از آن بی خبرند ؟ آیا نیاز بوده که بودجه همه مناطق مازندران یکجا به آن سو هدایت شود؟
جایگاه مازندران در سال تولید ملی کجاست؟ تنها با عواملی مانند وجدان کاری، خلاقیت، نوآوری و ابداع، اعتماد به نفس، روحیه همکاری و تعاون، تلاش و کوشش، مسئولیت پذیری و مدیرت عالمانه می‌توان نسبت به توسعه همه مواد ذکر شده و نشده فوق در راستای جهت گیری و برنامه های کلان اداره کشور امیدوار بود
آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟ استان مازندران درطول سال های پس از انقلاب استانداران زیادی را به خود دیده که از این حیث در ایران رکوردار است اما همچنان برخی تنها عامل عدم توسعه استان را استاندار می دانند و به دنبال تغییر آنند. استان مازندران در 33 سال گذشته بیش از 20 استاندار را به خود دیده ، اما همچنان به پیشرفت واقعی دست نیافته اما برخی کژ اندیشان تنها عامل عدم پیشرفت استان را استانداران می دانند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، در گوشه کنار استان شنیده می شود برخی از افراد و جریان های سیاسی دوباره پروژه تغییر استاندار را در دستور کار قرار داده اند .
مهم‌ترین ویژگی‌های استاد مطهری 12 اردیبهشت سالروز عروج مردی است که حضرت روح الله(ره) از او به عنوان «حاصل عمر خود» یاد کرد و فرمود همه آثار و کتاب های مطهری مفید است. مطهری، همچون نامش صاحب اندیشه ای مطهر بود و می کوشید تا دیگر اندیشه ها را نیز از آلایش ها و ناخالصی ها تطهیر کند و از همین رو نامش به عنوان معلم بزرگ انقلاب جاودانه شد. متن ذیل سخنانی است از یکی از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب مطهری که تفاوت ها و ویژگی های خاص استاد شهید مرتضی مطهری را در حد توان بیان کرده است.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.
فاطمه (س) غمگینانه‌ترین روایت ولایت فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) که غمگینانه‌ترین روایت ولایت است. فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) است که در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرن‌ها و عصرهاست. سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است و مقام و منزلت او در نزد خداوند و بین مسلمانان به ویژه شیعیان کمتر از دیگر ائمه نیست و آن حضرت دارای منزلتی عظیم‌تر است.
جلوه‌های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا (ع) معصومین (ع) الگوهای همیشگی زندگی تمامی انسان‌ها در تمام طول تاریخ بوده و هستند به طور مثال می‌توان از این افراد به حضرت فاطمه زهرا (س)‌ اشاره کرد؛ در ایام دهه اول فاطمیه به مناسبت ایام حزن اهل بیت (ع) به برخی از آموزه‌ها و درس‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) خواهیم پرداخت.
پرستاران هر روز معجزه عشق را به تماشا می‎نشینند پرستاران با سرانگشت محبت خود هر روز معجزه عشق را در شفابخشی دستانشان به تماشا می‎نشینند. به گزارش سلام شمال حضرت زینب (ع) اسوه و الگوی صبر و مقاومت بود و به همین دلیل روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام پرستار نامگذاری شد تا نمادی بر تحمل و صبوری پرستاران باشد.
آشنایی با ریشه‌های روز سیزده فروردینلا به لای کتاب‌های تاریخی را که بگردید، از نحسی سیزده خبری نیست. سیزدهمین روز از سال نو در ایران باستان، با نام فرشته تیر پیوند خورده است: «سیزدهم هر ماه شمسی تیر روز نامیده می شود و مربوط به فرشته ای است که تیر نام دارد و تیر فرو رفته در پهلوی او را تیشتر می گویند. فرشته مقدس تیر در کیش مزدیستی مقام بلند و داستان شیرینی دارد.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
چرا 12فروردین یوم الله است؟ دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد.این روزحقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی درآن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود. راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز ،دربرداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12فروردین است.
تولید ملی ادامه جهاد اقتصادی معمولا مدیران موفق همواره به روی مقاصد اصلی خود به هر عنوان تاکید داشته و در تلاشند تا اهداف مورد نظر خویش را، به انحای گوناگون برای جامعه تحت نظرشان، تبدیل به آرمان کنند و با وجود تحرکات کاتوره‌ای بخش‌های مختلف که در نگاه نخست به جهت‌‌های متفاوتی است، حرکت جمعی و مجموع جبری تلاش‌های نظام، همگی به سمت و سوی پیشبرد هدف غایی مجموعه ختم شود. در همین راستا نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری حرکتی است مبارک، در راستای رسیدن به نوعی وحدت و انسجام ملی، برای نیل به یک مقصود بزرگ. پرواضح است مقاصدی که دستیابی به آنها در نخستین نگاه، دور از دسترس می‌‌شود با تلاش همه‌جانبه که البته در گام اول نیازمند معرفتی صحیح نسبت به هدف تعیین شده است می‌تواند به مصداق وعده‌ «ید الله مع الجماعه» به اهدافی قابل دستیابی مبدل شود.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.

اخبار جدید

رییس مجلس گاهی مثل احمدی‌نژاد باشد وی با بیان اینکه رئیس مجلس باید مسائل اساسی کشور را تشخیص دهد و دچار خودسانسوری نشود، خاطرنشان کرد: رئیس مجلس باید شجاعت داشته باشد. شجاعت آقای رئیس جمهور در مواردی قابل تحسین است چون در خیلی از قضایا حرف خودش را می‌زند، هر چند ممکن است ما در مواردی این امر را نپسندیم.
اتحادیه اروپا: ایران باید تمام فعالیت های غنی سازی را تعلیق کند با وجود تأکیدات مکرر مقامات کشورمان مبنی بر عدم پذیرش تعلیق غنی سازی از سوی ایران و ضرورت ادامه مذاکرات بدون هرگونه پیش شرط، اتحادیه اروپا امروز بار دیگر خواستار تعلیق کامل تمام فعالیت های غنی سازی اورانیوم در ایران شده است.
5 نکته مهم درباره نتایج انتخابات مجلس هر چند "جبهه متحد" ، توانست گوی سبقت از "پایداری" برباید و تعداد نمایندگان بیشتری را به مجلس بفرستد ، اما از یک منظر جبهه پایداری در تهران به یک برد اساسی دست یافته است. ماه ها قبل از انتخابات ، اصولگرایان درصدد بودند در قالب فرمول "7+8" ، با یک فهرست مشترک در انتخابات مجلس شرکت کنند و در این جمع 15 نفری ، سهم جبهه پایداری هم دو نفر بود.
کنایه علیخانی به «پول نفت برسرسفره مردم» عضو فراکسیون اقلیت با اشاره به شعار دولت در اوایل کار خود گفت: دولت شعار داده بود که پول نفت را سر سفرهای مردم می‌آورد. آیا با توجه به اینکه نفت به قیمت افسانه‌ای رسیده است گوشت کیلویی 25 هزار تومان پول نفت است که سر سفره مردم آمده؟ چه کسی جوابگو است.
یارانه نقدی امروز واریز می‌شودیارانه نقدی اردیبهشت ماه روز دوشنبه ساعت هشت صبح قابل برداشت خواهد بود. به گزارش ایسنا، یارانه نقدی مرحله پانزدهم امشب به حساب خانوار‌ها واریز می‌شود و امروز صبح، قابل برداشت است.
مدارس کشور پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند وزیر آموزش و پرورش گفت: با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و امضای رئیس جمهور از سال آینده مدارس سراسر کشور در تمام مقاطع، پنجشنبه تعطیل است.
گزارش مجلس از تخلفات یارانه‌ای دولت نمایندگان مجلس با ارسال کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی درباره تخلفات دولت در قانون هدفمندی یارانه‌ها به قوه قضائیه موافقت کردند.
3 شکایت مجلس ازدولت دریک روز مجلس شورای اسلامی به ارجاع پرونده تخلف دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به قوه قضاییه رای داد و بر این اساس این پرونده خارج از نوبت در دادگاه بررسی می شود.
نظر مجلس درباره بخشنامه اخیر رییس‌جمهور مجلس شورای اسلامی مایل به این گونه کشمکش‌های حاشیه‌ای نیست و بر این نظر است که وقت مسوولین کشور باید مصروف حل مشکلات معیشتی مردم گردد و تذکر این امر صرفا بدان جهت صورت گرفت که رویه غلط و خلاف قانونی در کشور ایجاد نگردد و اداره کشور بر اجرای قانون سازمان یابد.
برادر احمدی نژاد: حیف! باید سکوت کنم داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور طی گفت‌وگویی با نشریه پنجره به بازخوانی خانه‌نشینی یازده‌روزه برادرش اشاره کرد.
زیباکلام: احمدی ن‍ژاد هم پیروز انتخابات است وی خاطرنشان کرد: یقینا جبهه پایداری و احمدی نژاد بر این اساس تلاش می کنند که پس از ورود به مجلس ریاست آنرا توسط آقای دکتر حداد عادل به دست آورند. البته حداد عادل ذاتا طرفدار احمدی نژاد نیست ، اما رشادت لاریجانی را برای مقابله با دولت ندارد.
از یارانه این ماه خبری نیست ! مسئولین سازمان هدفمندی یارانه‌ها به خاطر گرفتاری‌های اجرای فاز دوم از قانون هدفمندی یارانه‌ها انگار فراموش کرد‌ه‌اند که زمان پرداخت یارانه این ماه رسیده است. برخی از هموطنان با تماس با جام جم آنلاین خواستار پیگیری این موضوع شدند.
نظر رهبر انقلاب درباره فاز دوم هدفمندی یارانه وی افزود: هیات حل اختلاف جنبه مشورتی دارد که نظر این هیات به رهبری ارائه و ایشان هم نظرشان را اعلام کردند. لاریجانی ادامه داد: فکر می‌کنم نظر مقام معظم رهبری مسئله را کاملاً روشن کرد و این جایگاه هم در قانون اساسی برای همین تعبیه شده تا اگر اختلاف نظری وجود داشت این مشکل رفع شود.
نظر مجید انصاری درباره مجلسهای بعد از انقلاب وی در پاسخ به این سوال که در میان مجلس‌های بعد از انقلاب کدام یک از همه قویتر بود؟ تصریح کرد: به صورت کلی من به مجلس اول بالاترین نمره‌ها را می دهم؛ چرا که هم ترکیبی فراگیر از جریان‌های مختلف در آن وجود داشت و هم در مواقعی مانند مسائل سیاسی و جنگ تصمیمات خوبی گرفت. البته مجلس‌های دیگر نیز هر کدام در زمینه‌ای قوی بودند به عنوان مثال، مجلس ششم در زمینه‌ تصویب برنامه‌های توسعه‌ای و اساسی و دفاع از حقوق اساسی عملکرد خوبی داشت.
تخلفات گسترده در بازار طلا مصنوعات طلای قاچاق شده به کشور علاوه بر این‌که به درآمدهای دولتی از بابت اخذ تعرفه واردات لطمه زده، در بسیاری از موارد به دلیل پایین بودن عیار آنها مصرف‌کنندگان را نیز متضرر کرده است.
کدام کشور پرسرعت‌ترین اینترنت را دارد؟ «امروز دسترسی به اینترنت در اکثر نقاط جهان - حتی کشورهای در حال توسعه - میسر است. درست مثل داستان‌های علمی - تخیلی یک دهه پیش، اما این امکان و سرعت اتصال به اینترنت در همه جا یکسان وجود ندارد. بیایید امیدوار باشیم که در جریان دانلودهای روزانه و به روز رسانی نرم افزارهای‌مان خارج از این حلقه قرار نگیریم.»
بازگشت قیمت محصولات لبنی به اسفند90 جانشین ستاد تنظیم بازار استان‌ تهران افزود: به منظور کنترل گرانی‌های بی‌رویه، جلسات متعددی با مسئولین اتحادیه محصولات لبنی، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و تولیدکنندگان شیر و دامداری‌ها برگزار شد و علت افزایش قیمت بررسی شد.
سنت‌شکنی احمدی‌نژاد در رای‌ دادن! احمدی‌نژاد در هنگام رای دادن خود در این دو دوره یک سنت دیگر را نیز شکست و آن مصاحبه نکردن با خبرنگاران است. برخلاف دیگر مسئولان که به صورت رویه پس از انداختن رای خود به صندوق با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کنند، رییس‌جمهور در این دو دوره نیز ترجیح داد فقط به انداختن رای اکتفا کند و تنها به احوال‌پرسی با خبرنگاران بپردازد و گفت‌وگویی نداشته باشد.
آمار اولیه از میزان مشارکت انتخاباتی در تهران از حدود یک میلیون و 800 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهر تهران، حدود 700 هزار نفر تا ساعت 20 امشب رای دادند که این تعداد حدود 40 درصد آرا را شامل می‌شود. این در حالی است که مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم، در حدود 30 درصد بوده است. در انتخابات مجلس هشتم، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند که 500 هزار نفر یعنی 30 درصد آن شرکت کردند و در واقع مشارکت مردم نسبت به مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم 10 درصد افزایش یافته است.
طلای سلیمی و برنز انوشیروانی در یک ضرب روز پایانی چهل و سومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2012 امروز در شهر پیونگ تایک کره جنوبی آغاز شد و تیم ایران به دو نشان سنگین وزن دست یافت.
ایران، چگونه پس از 9 سال قهرمان آسیا شد؟ تیم ملی وزنه‌برداری ایران در آخرین روز از رقابتهای قهرمانی قاره آسیا با کسب سه مدال طلا توسط بهداد سلیمی و دو مدال برنز انوشیروانی در سنگین وزن، پس از 9 سال عنوان قهرمانی قاره‌کهن را به خود اختصاص داد. سانگ گان جون وزنه ۲۵۰ کیلویی را انداخت تا تیم ملی وزنه برداری کشورمان تنها با یک امتیاز برتری نسبت به کره جنوبی و با امتیاز ۵۰۱، پس از ۹ سال قهرمان آسیا شود.
دستور تازه احمدی نژاد در چالش با مجلس رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانست.
واکنش لاریجانی به اظهارات احمدی‌نژاد رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور درباره حق مجریان در اجرای تفسیر خود از قوانین گفت:‌ مشکل در تفسیر قانون نیست مشکل در اجراست، برخی بخش‌ها می‌خواهند قانون را دور بزنند.
واکنش باهنر به بخشنامه احمدی‌نژاد ساعتی از بخشنامه عجیب رئیس جمهور دال بر غیرقانونی خواندن مکاتبات رئیس مجلس با دستگاه‌های اجرایی نگذشته بود که معاون نظارتی مجلس به آن واکنش نشان داد.
کشف یک تخلف بزرگ دیگر در شبکه بانکی طبق بررسی‌های انجام شده، مسئولان وقت این بانک دولتی در پرداخت تسهیلات ده‌ها میلیون یورویی و چند میلیون دلاری به یک شرکت خصوصی مرتکب تخلفات متعددی شده‌اند.
نامه مهم جامعه مدرسین به احمدی نژاد در این نامه آمده است: بدیهی است چنانچه این گرانی ها تداوم پیدا کند، بیم آن می رود که اقشار آسیب پذیر و مستضعف جامعه اسلامی ما – که همانا صاحبان اصلی این انقلاب اند – با معضلات جدی مواجه شوند.
احمدی‌نژاد: خانم وزیر یک «مرد حسابی» است دکتر محمود احمدی نژاد در سخنانش سئوالهایی از وزیر بهداشت درباره تعداد تختهای بیمارستان صیاد شیرازی گرگان پرسید. رئیس جمهور در این مراسم از مرضیه وحید دستجردی با عنوان "مرد حسابی" و اینکه "این خانم به اندازه سه مرد کار می کند" یاد کرد.
دفتر سید محمد خاتمی تکذیب کرد دفتر سید محمد خاتمی با انتشار بیانیه ای انتساب برخی نقل قول ها به رییس جمهور سابق کشورمان را تکذیب کرد.
میزان افزایش حقوق کارمندان اعلام شد لایحه بودجه امسال هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است، پس از تبدیل لایحه به قانون، دولت هم بر اساس آن افزایش حقوق کارمندان را اعمال خواهد کرد.
طراحی بزرگ‌ترین دوربین دیجیتال جهان این دوربین از سیارک‌های نزدیک زمین تا خواص ماده سیاه و انرژی سیاه را به تصویر می‌کشد.
فعالیت 7 هزار معلم ایثارگر در مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر 7 هزار معلم ایثارگر، 3 هزار معلم جانباز در استان مازندران به کار تدریس مشغول هستند.
دوره آموزشی سواد رسانه‌ای مساجد مازندران برگزار می‌شود مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، از برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای به میزبانی کانون شهید بهشتی تخصصی IT بابل خبر داد.
شهردار ساری : حقوق 10 میلیونی ندارم شهردار ساری اظهارات عضو شورای اسلامی شهر ساری را تکذیب کرد و گفت: حقوق 10 میلیونی ندارم.
راهیابی 98 محقق مازندرانی به رقابت‌های کشوری مسئول امور شاهد و امور ایثارگران آموزش ‌و پرورش مازندران از راهیابی 98 دانش‌آموز محقق استان به رقابت‌های کشوری خبر داد.
نشاکاری 44 درصد از شالیزارهای مازندران مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران از نشاکاری 44 درصد شالیزارهای استان خبر داد.
اجرای طرح هادی در 600 روستای مازندران مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح هادی در 600 روستای مازندران خبر داد.
90 درصد طرح‌های خوداشتغالی در نکا محقق شد رضا آزادی‌کناری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال در فرمانداری نکا گفت: این طرح‌های خوداشتغالی در سال گذشته در دستگاه‌های کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید تحقق یافته است.
11 معلم نمونه کشوری مازندران تجلیل شدند به مناسبت هفته معلم از 11 معلم نمونه کشوری مازندران تجلیل شد. به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران َهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی، استانی و کشوری با بیان اینکه استاد مطهری و شهدا الگوی تمام عیار برای معلمان هستند، اظهار داشت: معلمان افتخار می‌کنند که لباس انبیا و امامت را بر تن کردند.
مخترعان مازندرانی طلای مسابقات جهانی کره‌جنوبی را کسب کردند مخترعان جوان آملی دو مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری‌های دختران 2012 در کشور کره‌جنوبی را از آن خود کردند.
میانگین قیمت عمده‌فروشی برنج در مازندرانمیانگین قیمت عمده فروشی برنج در مازندران در هفته منتهی به 16 اردیبهشت ماه اعلام شد.
مرگ بسکتبالیست نوجوان آملی براثر ایست قلبی محمدحسین حق شناس بسکتبالیست نوجوان آملی روز گذشته در حین تمرین ورزشی دچار ایست قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
آیین 600 ساله برف‌چال در آمل برگزار شد آیین سنتی برف‌چال با حضور نزدیک به دو هزار نفر از علاقه‌مندان این آیین در بخش لاریجان آمل برگزار شد.
حدود 300 طرح آبرسانی درروستاهای مازندران در دست اقدام است مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: هم اکنون 289 طرح آبرسانی دراین استان در دست اقدام است
60 درصد متکدیان مازندران معتاد هستند مدیر کل بهزیستی مازندران بر لزوم همکاری دستگاه های مختلف برای برخورد جدی با مقوله تکدیگری به عنوان یک آسیب اجتماعی تاکید کرد و گفت : 60 درصد متکدیان استان فقط برای تامین مواد مخدر ، گدایی می کنند.
اجرای 550 میلیارد ریال پروژه آبرسانی در مازندرانمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از اجرای 550 میلیارد ریال پروژه آبرسانی در مازندران خبر داد.
حضور 5 بانوی مازندرانی در تیم فوتبال زیر 16 سال دبیر هیئت فوتبال مازندران از حضور پنج بازیکن استان در اردوی تیم ملی فوتبال زیر 16 سال بانوان کشورمان خبر داد.
21 کشتی‌گیر مازندرانی در جام شیرودی به روی تشک می‌روند نایب رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: 21 کشتی‌گیر آزادکار مازندرانی در چهارمین دوره مسابقات کشتی آزاد بین‌المللی جام شهید شیرودی در ترکیب تیم ملی کشورمان و تیم منتخب مازندران به روی تشک می‌روند.
غیبت تیم جودوی ساری در قهرمانی مازندران مشهود بود دبیر هیئت جودو مازندران گفت: در مسابقات قهرمانی استان غیبت تیم جودو مرکز استان مشهود بود.
تیراندازی شبانه در آملتیراندازی در شهرک بسیجیان آمل، موجب مصدوم شدن یک مامور نیروی انتظامی و یکی از ساکنان این شهرک شد.
دستور رئیس جمهور برای تکمیل 2 سد در مازندران استاندار مازندران گفت: رئیس جمهور با تکمیل سد گلورد و سد شهید رجایی موافقت کرد.
اجرای موسیقی مازندرانی با صدای استاد خوشرو 21 و 22 اردیبهشت ماه اجرای بزرگ موسیقی محلی مازندرانی با صدای استاد ابوالحسن خوشرو در سالن سینما سپهر ساری برگزار می‌شود.
هشدار مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران هشدار مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران : با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت فرآورده های لبنی برخورد می شود
انتقاد پریچهره از گلایه های اخیرمدیرکل ورزش و جوانان مازندران از گلایه های اخیر برخی افراد غیرمسئول نسبت به عملکرد ورزش مازندران انتقاد کرد و خواستار تقویت روحیه المپیکی ها به دور از حاشیه پردازی شد.
دفاع آیت الله طبرسی از استاندار مازندران نماینده مقام معظم رهبری در استان گفت: تبعیت از امامت و ولایت روش مدیریتی و محور وحدت در نظام اسلامی ست. به گزارش روابط عمومی استانداری، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در نشست با منتخبین نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در استانداری برگزار شد، بیان داشت: پذیرفتن مسوولیت در نظام اسلامی کار بسیار سخت و مهمی ست.
فرهنگ و هنر مازندران از 130 میلیارد تومان سهمی نداشت نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا گفت: اخیراً 130 میلیارد تومان بودجه به استان تزریق شده که فرهنگ و هنر در آن سهمی ندارد.
اعزام 30 هزار نفر مازندرانی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران، گفت: ‌امسال 30 هزار نفر به مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اعزام می‌شوند.
بانوی خیری در ساری با فروش پاساژ مدرسه‌سازی می‌کند مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری از شناسایی بانوی خیری که با فروش پاساژ در مرکز شهر ساری قصد دارد به مدرسه‌سازی ادامه دهد، خبر داد.
تحقق 90 درصدی تعهد خیران مدرسه‌ساز در مازندران مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: حدود 40 میلیارد تومان خیران مدرسه‌ساز مازندرانی متعهد شدند که 90 درصد آن محقق شد.
36 مدرسه در رامسر هوشمند می‌شود مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت: 36 مدرسه درسطح شهرستان رامسر در سال تحصیلی جدید هوشمند می‌شوند.
وضعیت تیمداری فوتبال در مازندران مشخص می‌شود نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: در آینده نزدیک وضعیت تیمداری فوتبال در مازندران مشخص می‌شود.
استاندار گیلان از رئیس جمهور کمک خواست استاندار گیلان با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای جبران خسارات ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه اواخر فروردین شد.
یک گیلانی استاد نمونه کشور شد به مناسبت هفته بزرگداشت هفته مقام معلم احمد هدایت‌پناه استاد گیلانی دانشگاه نمونه کشوری
استاندار گیلان: آموزش و پرورش زیربنای کشور است استاندار گیلان گفت: آموزش و پرورش زیربنای کشور و تعیین‌کننده تمام اهداف بلند جامعه است.
تحصیل بیش از 2 هزار دانش‌آموز استثنایی گیلان مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان از تحصیل دو هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی استان خبر داد.
176 مدرسه صومعه‌سرا مجتمع‌ آموزشی شدند مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از تبدیل 176 مدرسه روستایی این شهرستان به 27 مجتمع آموزشی خبر داد.
انتخابات هیئت رئیسه مجامع امور صنفی گیلان برگزار می‌شود معاون توسعه بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجامع امور صنفی استان در 20 اردیبهشت جاری خبر داد.
پلمب 96 واحد صنفی گیلان معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پلمب 96 واحد صنفی به دلیل تکرار تخلفات در این استان خبر داد.
نیم میلیارد ریال به تئاتر گیلان اختصاص یافت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به شکوفایی تئاتر این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود نیم میلیارد ریال برای تئاتر کیلان هزینه شد.
کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر در گیلان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر در این استان خبر داد.
9 نماینده گیلان در مجلس نهم اصولگرا هستند معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: از 13 نماینده گیلان در مجلس نهم تعداد 9 نفر اصولگرا، دو نفر مستقل و دو نفر اصلاح‌طلب هستند.
تمام مدارس انزلی یک نوبته است رئیس اداره آموزش و پرورش انزلی تک شیفته شدن تمام مدارس و رشد 69 درصدی قبولی دانش‌آموزان انزلی در کنکور ۹۰ را از موفقیت‌های آموزشی این شهرستان عنوان کرد.
تاریخ دفاع مقدس گیلان تدوین می‌شود مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به جمع‌آوری تاریخ شفاهی دوران جنگ از تدوین تاریخ دفاع مقدس گیلان خبر داد.
اعزام کاروان پیاده زائران حرم امام (ره) از گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از اعزام کاروان پیاده این استان به حرم مطهر امام خمینی (ره) از سوم خرداد خبر داد.
افتتاح کارخانه فولاد خزر در گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از افتتاح کارخانه فولاد خزر با اعتبار 170 میلیارد تومان تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.
تجلیل 100 فرد نمونه دستگاه‌های‌ اجرایی گیلان معاون عمران استاندار گیلان گفت: به مناسبت یکصدمین سفر هیئت دولت، 100 نفر افراد نمونه هر کدام از دستگاه‌های اجرایی گیلان تجلیل می‌شوند.
فعالیت بیش از 6 هزار اعضای شورای گیلان رئیس شورای عالی استانها در گیلان از فعالیت 6 هزار و 700 نفر اعضای شورای این استان در بخش‌های مختلف خبر داد.
قهرمانی دختران دونده گیلان در رقابت‌های کشور نایب رئیس هیئت دومیدانی گیلان گفت: دختران نوجوان گیلان قهرمان مسابقات منطقه‌ای دومیدانی کشور شدند.
مرگ 114 نفر گیلانی بر اثر اعتیاد مدیر کل پزشکی قانونی گیلان از مرگ 114 نفر بر اثر اعتیاد در این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: مرگ این افراد بر اثر اعتیاد 15.2 درصد رشد داشته است.
سینما دریای آستارا پلمب می‌شود مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: به دلیل تخلف مدیر سینما دریای آستارا در اکران دو روزه فیلم گشت ارشاد روند تعطیلی این سینما در حال انجام است.
قابلیت بندر انزلی 10 برابر بنادر غیرایرانی است استاندار گیلان گفت: قابلیت بندر انزلی 10 برابر برخی دیگر از بنادر غیر ایرانی حاشیه خزر است.
منطقه آزاد انزلی مرکز فعالیت‌ اقتصادی گیلان است امام جمعه انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی مرکز توجهات و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری گیلان است.
اجرای طرح انتظامی در لاهیجان فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان از اجرای طرح انتظامی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
انتقاد مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از فردوسی‌پور عادل فردوسی‌پور مجری برنامه 90 به شدت مورد انتقاد مدیرکل ورزش و جوانان گیلان قرار گرفت.
اشتغال 575 نفر در شهرک‌های صنعتی گیلان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از اشتغال بالغ بر 575 نفر به صورت مستقیم در 34 واحد صنعتی استان خبر داد.
تاسیس 4 دانشکده در دانشگاه گیلان رئیس دانشگاه گیلان از تاسیس چهار دانشکده جدید و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها در این دانشگاه خبر داد.
درگیری قلیان‌سرای لنگرود جان یک جوان را گرفت فرمانده نیروی انتظامی لنگرود گفت: در درگیری یکی از قلیان‌سراهای لنگرود جوان 25 ساله بر اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داد.
برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گیلان در فومن رئیس اداره آموزش و پرورش فومن از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گیلان به مناسبت هفته معلم در این شهرستان خبر داد.
دختر فراری آستارا به خانه‌اش بازگشت فرمانده نیروی انتظامی آستارا از بازگرداندن یک دختر 15 ساله فراری به آغوش خانواده‌اش در این شهرستان خبر داد.
740 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در گیلان هستند استاندار گیلان گفت: 740 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه رشت و تالش هستند.
استاندار گیلان: بیمه محصولات کشاورزی جدی گرفته شود استاندار گیلان به وقوع بلایای طبیعی در این استان اشاره کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی از طرف کشاورزان باید جدی گرفته شود.
آقای استاندار؛ تبعیض به این بزرگی چرا؟! اصولا مبنا و معیار این نوع هزینه کرد درآمد ها چیست و روال تصمیم گیری به این شکل تبعیض آمیز و تقسیم ناعادلانه این امکان بین شهرهای استان چگونه بوده است ؟ آیا قرار است در دو شهر برخوردار رامسر و تنکابن اتفاق خاصی بیفتد که دیگران از آن بی خبرند ؟ آیا نیاز بوده که بودجه همه مناطق مازندران یکجا به آن سو هدایت شود؟
جایگاه مازندران در سال تولید ملی کجاست؟ تنها با عواملی مانند وجدان کاری، خلاقیت، نوآوری و ابداع، اعتماد به نفس، روحیه همکاری و تعاون، تلاش و کوشش، مسئولیت پذیری و مدیرت عالمانه می‌توان نسبت به توسعه همه مواد ذکر شده و نشده فوق در راستای جهت گیری و برنامه های کلان اداره کشور امیدوار بود
آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟ استان مازندران درطول سال های پس از انقلاب استانداران زیادی را به خود دیده که از این حیث در ایران رکوردار است اما همچنان برخی تنها عامل عدم توسعه استان را استاندار می دانند و به دنبال تغییر آنند. استان مازندران در 33 سال گذشته بیش از 20 استاندار را به خود دیده ، اما همچنان به پیشرفت واقعی دست نیافته اما برخی کژ اندیشان تنها عامل عدم پیشرفت استان را استانداران می دانند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، در گوشه کنار استان شنیده می شود برخی از افراد و جریان های سیاسی دوباره پروژه تغییر استاندار را در دستور کار قرار داده اند .
مهم‌ترین ویژگی‌های استاد مطهری 12 اردیبهشت سالروز عروج مردی است که حضرت روح الله(ره) از او به عنوان «حاصل عمر خود» یاد کرد و فرمود همه آثار و کتاب های مطهری مفید است. مطهری، همچون نامش صاحب اندیشه ای مطهر بود و می کوشید تا دیگر اندیشه ها را نیز از آلایش ها و ناخالصی ها تطهیر کند و از همین رو نامش به عنوان معلم بزرگ انقلاب جاودانه شد. متن ذیل سخنانی است از یکی از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب مطهری که تفاوت ها و ویژگی های خاص استاد شهید مرتضی مطهری را در حد توان بیان کرده است.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.
فاطمه (س) غمگینانه‌ترین روایت ولایت فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) که غمگینانه‌ترین روایت ولایت است. فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) است که در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرن‌ها و عصرهاست. سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است و مقام و منزلت او در نزد خداوند و بین مسلمانان به ویژه شیعیان کمتر از دیگر ائمه نیست و آن حضرت دارای منزلتی عظیم‌تر است.
جلوه‌های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا (ع) معصومین (ع) الگوهای همیشگی زندگی تمامی انسان‌ها در تمام طول تاریخ بوده و هستند به طور مثال می‌توان از این افراد به حضرت فاطمه زهرا (س)‌ اشاره کرد؛ در ایام دهه اول فاطمیه به مناسبت ایام حزن اهل بیت (ع) به برخی از آموزه‌ها و درس‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) خواهیم پرداخت.
پرستاران هر روز معجزه عشق را به تماشا می‎نشینند پرستاران با سرانگشت محبت خود هر روز معجزه عشق را در شفابخشی دستانشان به تماشا می‎نشینند. به گزارش سلام شمال حضرت زینب (ع) اسوه و الگوی صبر و مقاومت بود و به همین دلیل روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام پرستار نامگذاری شد تا نمادی بر تحمل و صبوری پرستاران باشد.
آشنایی با ریشه‌های روز سیزده فروردینلا به لای کتاب‌های تاریخی را که بگردید، از نحسی سیزده خبری نیست. سیزدهمین روز از سال نو در ایران باستان، با نام فرشته تیر پیوند خورده است: «سیزدهم هر ماه شمسی تیر روز نامیده می شود و مربوط به فرشته ای است که تیر نام دارد و تیر فرو رفته در پهلوی او را تیشتر می گویند. فرشته مقدس تیر در کیش مزدیستی مقام بلند و داستان شیرینی دارد.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
چرا 12فروردین یوم الله است؟ دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد.این روزحقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی درآن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود. راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز ،دربرداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12فروردین است.
تولید ملی ادامه جهاد اقتصادی معمولا مدیران موفق همواره به روی مقاصد اصلی خود به هر عنوان تاکید داشته و در تلاشند تا اهداف مورد نظر خویش را، به انحای گوناگون برای جامعه تحت نظرشان، تبدیل به آرمان کنند و با وجود تحرکات کاتوره‌ای بخش‌های مختلف که در نگاه نخست به جهت‌‌های متفاوتی است، حرکت جمعی و مجموع جبری تلاش‌های نظام، همگی به سمت و سوی پیشبرد هدف غایی مجموعه ختم شود. در همین راستا نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری حرکتی است مبارک، در راستای رسیدن به نوعی وحدت و انسجام ملی، برای نیل به یک مقصود بزرگ. پرواضح است مقاصدی که دستیابی به آنها در نخستین نگاه، دور از دسترس می‌‌شود با تلاش همه‌جانبه که البته در گام اول نیازمند معرفتی صحیح نسبت به هدف تعیین شده است می‌تواند به مصداق وعده‌ «ید الله مع الجماعه» به اهدافی قابل دستیابی مبدل شود.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
حمایت از راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات در گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات به منظور کاهش مشکلات این قشر در استان اعلام آمادگی کرد.
607 اثر در گلستان به ثبت رسیده است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با توجه به اینکه 2 هزار اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در استان شناسایی شده توانستیم 607 اثر را به ثبت برسانیم.
رشد 443 درصدی واحدهای صنعتی گلستان در بهره‎مندی از گاز مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: قبل از دولت‎های نهم و دهم میزان صنایع عمده و جزء بهره‎مند از گاز 121 صنعت بود که در دولت احمدی‎نژاد این میزان به 536 واحد افزایش که رشد 443 درصدی را نشان می‎دهد.
معرفی 28 طرح صنعتی گلستان برای دریافت وام به بانک‌ها معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 28 طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد.
اعزام هزار گنبدی به مراسم سالگرد امام راحل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گنبدکاووس گفت: یک هزار نفر از شهرستان گنبدکاووس برای شرکت در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد.
دومین نشت تشریحی زوایای جنگ نرم در گلستان دومین نشست تشریحی زوایای جنگ‎نرم با حضور مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری گلستان، مدیرکل اطلاعات استان و مدیر عاملان و اعضای کانون فرهنگی، سمن‎های سراسر استان در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.
گلستان شایستگی‎های زیادی در عرصه ورزش دارد مدیر کل امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان گفت: استان گلستان شایستگی‎های زیادی در عرصه ورزشی دارد که باید به آن توجه شود.
‌عیسی امامی از گرگان و آق‎قلا وارد مجلس شد بر اساس ‌شمارش‌ صندوق‌های رأی ‌عیسی امامی ‌از رقیب خود عبدالحسین ناصری پیشی گرفت و وارد مجلس شد.
تقدیر استاندار گلستان و نماینده ولی‎فقیه از حضور مردم در انتخابات در پی حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان و نماینده ولی فقیه در استان از حضور مردم در پای صندوق‎های اخذ رأی قدردانی کردند.
برای ارتقای درآمد سرانه گلستان تلاش جدی می‌کنیم معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان یکی از اهداف مهم استان را حرکت شتاب‎بخش برای ارتقای درآمد سرانه استان عنوان کرد و گفت: شجاعانه در این راستا پیش می‎رویم.
جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر گفت: همزمان با سالروز تولد حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر برگزار می‎شود.
فرودگاه کلاله رسما افتتاح شد فرودگاه کلاله رسما با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی صبح امروز افتتاح شد.
افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگانبیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگان پیش از ظهر امروز توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
بازدید احمدی‌نژاد از راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در سفر یک روزه به استان گلستان از روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه ملی راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون بازدید کرد.
نخستین پروژه مهر ماندگار در گلستان افتتاح شد وزیر راه و شهر سازی گفت: نخستین پروژه از 147 پروژه مهر ماندگار امروز در استان گلستان افتتاح شد.
سال 91 سال شکوفایی پروژه‌های دولت در گلستان است جواد قناعت گفت: سال 91 سال شکوفایی پروژه‌های نیمه تمام دولت نهم و دهم در استان گلستان است.
فرودگاه کلاله بین‎المللی می‎شود معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: فرودگاه کلاله با اعتبارات ویژه‎ای که در سال 1391 به آن اختصاص داده می‎شود بین‎المللی خواهد شد.
تشکیل 320 هسته حفاظت اجتماعی در گلستان جانشین رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان گلستان گفت: هم‌اکنون 320 هسته حفاظت اجتماعی در این استان شکل گرفته است.
کارگران نمونه بسیجی گلستان تقدیر شدند همایش امتنان از کارگران نمونه بسیجی گلستان با حضور مسئولان استانی و جمعی از کارگران بسیجی نمونه استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
برگزاری انتخابات هلال احمر گلستان با مشارکت 70 هزار نفر مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری انتخابات جمعیت هلال احمر با مشارکت 70 هزار نفر از اعضا در روز 22 اردیبهشت ماه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: 18 تا 24 اردیبهشت ماه به هفته هلال احمر نامگذاری شده است که برنامه‎های امسال با سال گذشته تفاوت بسیاری جدی دارد.
193 هزار گلستانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: 193 هزار نفر در گلستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. حسین امیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در برنامه کاری سال 1391 کسانی که در باغات و زمین‎های کشاورزی مشغول کار هستند،‎ می‎توانند از بیمه تامین اجتماعی بهره‎مند شوند.
تیرماه زمان نهایی ثبت جهانی برج قابوس مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ثبت جهانی بلندترین برج آجری جهان تیرماه نهایی می‌شود.
دیوار بزرگ گرگان در فهرست موقت یونسکو قرار می‌گیرد مشاور سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: دیوار بزرگ گرگان برای ثبت جهانی در فهرست موقت یونسکو قرار می‌گیرد.
تاسیس نخستین دانشگاه تحصیلات تکمیلی تعاون در گلستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تاسیس نخستین دانشگاه تحصیلات تکمیلی تعاون کشور در استان گلستان خبر داد.
امضای تفاهمنامه میراث فرهنگی با سپاه گلستاندر راستای توسعه فضاهای گردشگری، تفریحی و توریستی در اردوگاه صالحین شیرآباد گلستان، تفاهمنامه‌ای فیمابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، با سپاه نینوای استان منعقد شد.
اجرای طرح اسکواش محلات در گرگان دبیر هیئت اسکواش گلستان از اجرای طرح اسکواش محلات در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد تجری اظهار داشت: این طرح با شعار «اسکواش برای همه» و در راستای همگانی کردن این رشته زیبا و مفرح در سطح استان برای نخستین بار در شهرستان گرگان به اجرا درخواهد آمد.
23 مدرسه خیرساز در گنبدکاووس احداث می‎شود مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: 23 مدرسه خیرساز در شهرستان گنبدکاووس در دست اقدام و احداث است.
امنیت گردشگران در مناطق گردشگری گلستان افزایش می‎یابدمدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امنیت گردشگران استان در مناطق گردشگری افزایش می‎یابد.
برگزاری گردهمایی مسئولان کانون مداحان استان گلستان گردهمایی اعضای کانون مداحان گلستان بمنظور بررسی برنامه های این کانون در شهرستان کردکوی در غرب استان برگزار شد. به گزارش ایرنا حجت الاسلام نجفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی روز گذشته، کانون مداحان را برای ساماندهی به جامعه مداحان و پیشگیری از بسیاری از بدعت ها از یک سو و از سوی دیگر برنامه ریزی برای اعتلای جامعه مداحان و روشهای انتقال سیره زندگانی پیامبر(ص)و اهل بیت(ع) به مردم و آشنا کردن آحاد جامعه با ارزش هاف امری ضروری بیان کرد.
تجلیل از شهروندان خیر شهرستان گرگان شهرداری وشورای اسلامی شهرگرگان در مراسمی از سه تن از شهروندانی که در امر خدمت رسانی تاثیر گذار بودند، تجلیل نمودند. به گزارش ایرنا در مراسمی که در صحن شورای اسلامی شهر برگزار شد از محمد حسین کمیلی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز ،حاج حسین خلیلی رییس مجمع امور صنفی و مهندس وحید رضا میرا تجلیل شد.

اخبار ایران و شمال

طلای سلیمی و برنز انوشیروانی در یک ضرب روز پایانی چهل و سومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2012 امروز در شهر پیونگ تایک کره جنوبی آغاز شد و تیم ایران به دو نشان سنگین وزن دست یافت.
ایران، چگونه پس از 9 سال قهرمان آسیا شد؟ تیم ملی وزنه‌برداری ایران در آخرین روز از رقابتهای قهرمانی قاره آسیا با کسب سه مدال طلا توسط بهداد سلیمی و دو مدال برنز انوشیروانی در سنگین وزن، پس از 9 سال عنوان قهرمانی قاره‌کهن را به خود اختصاص داد. سانگ گان جون وزنه ۲۵۰ کیلویی را انداخت تا تیم ملی وزنه برداری کشورمان تنها با یک امتیاز برتری نسبت به کره جنوبی و با امتیاز ۵۰۱، پس از ۹ سال قهرمان آسیا شود.
دستور تازه احمدی نژاد در چالش با مجلس رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانست.
واکنش لاریجانی به اظهارات احمدی‌نژاد رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور درباره حق مجریان در اجرای تفسیر خود از قوانین گفت:‌ مشکل در تفسیر قانون نیست مشکل در اجراست، برخی بخش‌ها می‌خواهند قانون را دور بزنند.
واکنش باهنر به بخشنامه احمدی‌نژاد ساعتی از بخشنامه عجیب رئیس جمهور دال بر غیرقانونی خواندن مکاتبات رئیس مجلس با دستگاه‌های اجرایی نگذشته بود که معاون نظارتی مجلس به آن واکنش نشان داد.
کشف یک تخلف بزرگ دیگر در شبکه بانکی طبق بررسی‌های انجام شده، مسئولان وقت این بانک دولتی در پرداخت تسهیلات ده‌ها میلیون یورویی و چند میلیون دلاری به یک شرکت خصوصی مرتکب تخلفات متعددی شده‌اند.
نامه مهم جامعه مدرسین به احمدی نژاد در این نامه آمده است: بدیهی است چنانچه این گرانی ها تداوم پیدا کند، بیم آن می رود که اقشار آسیب پذیر و مستضعف جامعه اسلامی ما – که همانا صاحبان اصلی این انقلاب اند – با معضلات جدی مواجه شوند.
احمدی‌نژاد: خانم وزیر یک «مرد حسابی» است دکتر محمود احمدی نژاد در سخنانش سئوالهایی از وزیر بهداشت درباره تعداد تختهای بیمارستان صیاد شیرازی گرگان پرسید. رئیس جمهور در این مراسم از مرضیه وحید دستجردی با عنوان "مرد حسابی" و اینکه "این خانم به اندازه سه مرد کار می کند" یاد کرد.
دفتر سید محمد خاتمی تکذیب کرد دفتر سید محمد خاتمی با انتشار بیانیه ای انتساب برخی نقل قول ها به رییس جمهور سابق کشورمان را تکذیب کرد.
میزان افزایش حقوق کارمندان اعلام شد لایحه بودجه امسال هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است، پس از تبدیل لایحه به قانون، دولت هم بر اساس آن افزایش حقوق کارمندان را اعمال خواهد کرد.
طراحی بزرگ‌ترین دوربین دیجیتال جهان این دوربین از سیارک‌های نزدیک زمین تا خواص ماده سیاه و انرژی سیاه را به تصویر می‌کشد.
استقرار جنگنده‌های آمریکایی اف - ۲۲ در امارات کاپیتان فیل ونچورا، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا با این حال این تحرکات را مطابق برنامه‌ریزی قبلی دانسته که به گفته او برای تقویت روابط ارتش‌ آمریکا و نیروهای نظامی منطقه و نیز افزایش امنیت منطقه است.
لاریجانی: به دعواهای حیدری ـ هیاتی دامن نزنید وی با بیان این‌که «نمایندگان ملت نباید خریده شوند و لابی‌های بی‌وجه روی آن‌ها تاثیر بگذارند» گفت: اگر لابی‌های بی‌وجه روی آن‌ها تاثیرگذار نباشند، بدان معناست که افراد فهیم و کاردانی بوده‌اند، درد مردم را شناخته‌اند، شجاعت دارند و در واقع مناسب خانه ملت هستند و اگر می‌خواهد مجلس مظهر حکمت نظام باشد باید افرادی انتخاب شوند که نسبتی با حکمت داشته باشند.
بازتاب های یک انتصاب جنجالی انتصاب‌های جنجالی که در کابینه‌های اول و دوم محمود احمدی‌نژاد به مسائلی چالش زا برای دولت تبدیل شده بود و در چند وقت اخیر وارد فاز جدیدی شده و شدت بیشتری گرفته است، تقریبا انتقاد بیشتر اقشار مردم و همچنین علما و سیاسیون را به دنبال داشته است. در پاسخ به اینکه چنین انتصاباتی با چه اهدافی صورت می‌گیرد، به چند مولفه باید توجه کنیم.
مواضع بی‌سابقه درباره برنامه هسته‌ای ایران در پی اظهارات تازه بنی گانتز، رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مبنی براینکه «ایران در صدد دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست»، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا گفت: هیچگونه اطلاعات ویژه‌ای درباره تصمیم ایران برای ساخت تسلیحات اتمی نداریم.
کواکبیان: به خدا مردم «شام» می‌خواهند کواکبیان:ایجاد دو و نیم میلیون شغل در سال ۹۰ بعید است/به خدا مردم شام می‌خواهند،شام هم یعنی ش شغل، الف ازدواج، م مسکن/احمدی‌نژاد اگر بخواهد همین گونه حرکت کند قطعا مجلس جلوی وی خواهد ایستاد.
کشف یکی از ذرات کوچک تر از اتم دانشمندان اروپایی امروز جمعه اعلام کردند ذره ای را کشف کرده اند که کوچکتر از اتم است و کشف این ذره ، مسیر شناخت ساختمان ماده را هموارتر می سازد
لاریجانی:عدالت با پول دادن محقق نمی‌شود رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره آئینه مطهر گفت: در جامعه‌ای که پر از مشکل و سختی است بر ذهن هنرمند خاک پاشیده می‌شود.
دلار آزاد 1730 تومان شد قیمت دلار و سکه امروز نیز همچون روزهای گذشته اندکی کاهش یافت؛ به گونه‌ای که هر دلار آمریکا در بازار ‌آزاد 1730 تومان، سکه طرح جدید 675 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 69 هزار و 250 تومان معامله شد.
اعلام لیست انتخاباتی 45 نفره جبهه ایستادگی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 130 نامزد برای 65 کرسی باقی مانده به رقابت خواهند پرداخت که جبهه ایستادگی 45 کاندیدا را در 19 حوزه انتخابی مورد حمایت قرار می دهد که 20 نفر آنها در حوزه تهران و 25 نفر دیگر در 18 حوزه شهرستانها خواهند بود.
حمایت جبهه پایداری از ریاست حداد عادل وی افزود: ما متاسفانه نگرانی‌هایی از جانب اطرافیان آقای حدادعادل داریم که اگر قرار باشد، آقای حداد به عنوان رییس مجلس آینده معرفی شود، باید در مورد این افراد تجدیدنظر نماید؛ چراکه این افراد در سایت‌ها و روزنامه‌های خود به دنبال تخریب جبهه پایداری و وارونه جلوه‌دادن شخصیت اعضای این جبهه هستند و در مواردی هم موضع‌گیری‌هایشان در مجلس گذشته به نفع انقلاب نبوده است.
رشد چشمگیر کاربران اینترنت کشور محمدرضا توکلی اظهار کرد: با تکمیل دریافت اطلاعات کاربران اینترنت کشور به نظر می رسد رشد چشمگیری در تعداد کاربران اینترنت کل کشور به وجود آمده است.
بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب درباره جزایر سه گانه وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست اضطراری شب گذشته (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای از مواضع دولت امارات درباره جزایر سه گانه اعلام حمایت کردند.
اعلام نامزدهای جبهه مردم سالاری در کشور مصطفی کواکبیان برای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم اسامی نامزدهای جبهه مردم سالاری در تهران و حزب مردم سالاری در شهرستان‌ها را اعلام کرد.
هوسرانی‌های زن جوان خانواده‌ای را نابود کرد با شناسایی هویت جسد و دعوت از اعضای خانواده مقتول، همسر مقتول به نام «ستاره . ف» 32 ساله با مراجعه به اداره دهم، در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: همسرم هر روز ساعت 06:15 منزل را به قصد محل کارش ترک می‌کرد تا اینکه در روز حادثه از طریق تماس با محل کارش متوجه غیبت وی در سرکار شدم و در طول این چند روز نیز، در بیمارستان‌ها و کلانتری‌های تهران به دنبال او می‌گشتم.
توضیحات دانشجو درباره تغییر روسای دانشگاه‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طی دوسال گذشته 10 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها جذب شدند، گفت: برنامه‌ریزی بر این اساس است که تا پایان دولت دهم 15 هزار نفر دیگر جذب هیات علمی داشته باشیم.
میزان ارز مسافرتی برای کشورهای مختلف فروش ارز مسافرتی برای مسافران زمینی، ریلی و دریایی یک بار در سال به مبلغ ٤٠٠ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی است.
ایران : چهارمین قدرت جهان در جنگ های سایبری «جفری کر» از کار‌شناسان سایبری و یکی از مشاوران سایبری وزارت دفاع آمریکا معتقد است که ایران در حال حاضر می‌تواند در میدان جنگ سایبری یکی از بازیگران عمده در عرصه جهانی باشد. توانایی فعلی ایران در سطحی همچون نفوذ به سیستم های مالی ایالات متحده است.
تأیید تخلف دیپلمات ایرانی در استخر مختلط! سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اخبار منتشر شده در خصوص دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در برزیل، با اشاره به اینکه حضور وی در استخر مختلط تخلف انضباطی به شمار می رود گفت: این دیپلمات به خاطر تخلف به کشور فرا خوانده شده است.
هشدار جیمی کارتر درباره جنگ با ایران امریکا طی 60 سال گذشته تقریبا به طور دائمی در حال جنگ بوده است - در کره، ویتنام، کامبوج، السالوادور، لیبی، پاناما، هائیتی، یوگوسلاوی، عراق، افغانستان و بسیاری از نقاط دیگر جهان- و اغلب این جنگ‌ها در تحقق معیار یک جنگ مشروع و عادلانه ناموفق و بعضی از آن‌ها هم کاملا غیر ضروری بودند."
فرهنگ و هنر مازندران از 130 میلیارد تومان سهمی نداشت نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا گفت: اخیراً 130 میلیارد تومان بودجه به استان تزریق شده که فرهنگ و هنر در آن سهمی ندارد.
اعزام 30 هزار نفر مازندرانی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران، گفت: ‌امسال 30 هزار نفر به مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اعزام می‌شوند.
بانوی خیری در ساری با فروش پاساژ مدرسه‌سازی می‌کند مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری از شناسایی بانوی خیری که با فروش پاساژ در مرکز شهر ساری قصد دارد به مدرسه‌سازی ادامه دهد، خبر داد.
تحقق 90 درصدی تعهد خیران مدرسه‌ساز در مازندران مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: حدود 40 میلیارد تومان خیران مدرسه‌ساز مازندرانی متعهد شدند که 90 درصد آن محقق شد.
36 مدرسه در رامسر هوشمند می‌شود مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت: 36 مدرسه درسطح شهرستان رامسر در سال تحصیلی جدید هوشمند می‌شوند.
وضعیت تیمداری فوتبال در مازندران مشخص می‌شود نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: در آینده نزدیک وضعیت تیمداری فوتبال در مازندران مشخص می‌شود.
10 ورزشکار مازندرانی المپیکی شدند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: هم‌اکنون 50 ورزشکار از کشورمان موفق به کسب سهمیه المپیک 2012 لندن شدند که از این تعداد 10 ورزشکار مازندرانی هستند.
اختصاص 150 میلیارد اعتبار برای روستاهای نکا فرماندار نکا گفت: 150 میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای نکا مصوب شد. به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، رضا آزادی کناری بعدازظهر امروز در همایش شوراهای شهر و روستای نکا در سالن امیرالمومنین (ع) ارشاد نکا بیان داشت: این اعتبارات برای حوزه آب و فاضلاب، راه و جاده سازی، مسکن روستایی و ... هزینه می‌شود.
برپایی جشن کوثر در تمام شهرهای مازندران مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از برپایی جشن کوثر در همه شهرهای مازندران خبر داد.
هیئت کشتی مازندران در صدر قرار گرفت رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: بر اساس ارزیابی به عمل آمده در فدراسیون کشتی در سال 90 در رشته آزاد در بین 31 استان کشور، هیئت کشتی مازندران بالاتر از دیگر استان‌های کشور قرار گرفت.
استاندار مازندران قهرمانی سلیمی در وزنه‌برداری آسیا را تبریک گفت استاندار مازندران به خاطر کسب سه نشان طلا توسط بهداد سلیمی در مسابقات قهرمانی آسیا به وی و جامعه وزنه‌برداری ایران تبریک گفت.
توت فرنگی محصول مازندران نشانه استاندارد گرفت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: بهنمیر دارای نخستین علامت استاندارد تولید محصول سالم توت فرنگی از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است.
تحصیل 23 هزار دانشجو در آمل فرماندار آمل از تحصیل 23 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های این شهرستان خبر داد.
مرگ 29 نفر در مازندران بر اثر مصرف مواد مخدر پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: در سال گذشته 29 نفر در استان مازندران به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.
6 دانشجوی مازندران به مسابقات کشوری قرآن راه یافتند رئیس دانشگاه مازندران اعلام کرد: شش دانشجوی ممتاز قرآنی دانشگاه مازندران موفق به کسب مجوز حضور در مسابقات قرآن دانشجویان سراسر کشور شدند.
فضای بیمارستانی مازندران کافی نیست معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر در بحث فضای بیمارستانی در مازندران دچار مشکل هستیم.
ارسال بیشترین مقاله از مازندران به همایش آموزش علوم پزشکی دبیر علمی سیزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی گفت: مازندران با 147 خلاصه مقاله، بیشترین مقاله را به این همایش ارسال کرده است.
مطهری حوزه و دانشگاه را به هم پیوند داد نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نخستین نفری که در کشور بین حوزه و دانشگاه ارتباط مناسبی ایجاد کرد شهید مطهری بود.
آیت‌الله معلمی: مشکل کارگران نساجی قابل حل استعضو خبرگان رهبری در تکریم مقام کارگر گفت: مشکل کارگران نساجی قائمشهر قابل حل است.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران و راه اندازی 80 رشته تحصیلات تکمیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش تعداد دوره های تحصیلات تکمیلی در این مجموعه دانشگاهی خبر داد و گفت : در صدد راه اندازی 80 رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه هستیم .
بیش از 242 هزار دانشجو در مازندران به تحصیل علم مشغولند استاندار مازندران ، تعداد دانشجویان دانشگاه های این استان را بیش از 242 هزار نفر اعلام کرد و گفت : این تعداد دانشجو در دانشگاه ها موسسات آموزش عالی در مناطق مختلف استان در حال فراگیری علم هستند .
نیازمند معلمانی مانند شهید مطهری هستیم نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: شهادت آیت‌الله مطهری خسارت بزرگی بود که بر انقلاب اسلامی وارد شد، ما نیازمند اینگونه معلمان هستیم.
90 مدرسه ساری به مدارس قرآنی تبدیل شد مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری گفت تاکنون 90 مدرسه به مدارس قرآنی تبدیل شد که 5 هزار دانش‌آموز را پوشش داده است.
پروژه حدود 4 میلیارد تومانی در ساری بهره‌برداری شد پروژه حدود 4 میلیارد تومانی در ساری بهره‌برداری شد.
بازسازی مسجد تاریخی فرح‌آباد ساری استاندار مازندران به تکمیل مسجد تاریخی فرح‌آباد، تسریع در ساخت پل داراب و پروژه موزه ساری تاکید کرد و گفت: توجه به زیرساخت‌ها یکی از عوامل توسعه‌یافتگی است.
2500 تندیس حکیم طبری در مازندران اهدا می‌شود معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در جشنواره آموزشی پزشکی و همایش شهید مطهری، 2 هزار و 500 تندیس حکیم طبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اهدا می‌شود.
پرداخت الکترونیکی 77 درصدی قبض آب در مازندران معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: پرداخت غیرحضوری قبض آب مشترکان مازندرا ن به 77 درصد رسید.
بهره‌برداری کمربندی شمالی و راه‌اندازی زباله‌سوز در ساری رئیس شورای شهر ساری گفت: سال جاری شاهد بهره‌برداری دو پروژه بزرگ و اساسی در مرکز مازندران هستیم که کمربندی شمالی و راه‌اندازی نیروگاه زباله سوز بسیاری از کاستی‌های ساری را برطرف می‌کند‌.
راه‌اندازی واحد بین‌الملل دانشگاه علوم کشاورزی ساری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه، راه اندازی واحد بین‌الملل دانشگاه در آینده نزدیک است.
پذیرش دانشجو در ۱۸ رشته کاردانی پیوسته در دانشگاه آزاد ساری به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ساری، احمد مظفری اظهار داشت: در سه رشته تربیت بدنی، تاسیسات (تهویه مطبوع)، نرم افزار کامپیوتر و آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی ساری در 15 رشته مدیریت خانواده، علمی کاربردی حسابداری، امور اداری، تربیت بدنی، الکترونیک (الکترونیک عمومی)، الکتروتکنیک (برق صنعتی)، الکتروتکنیک (تاسیسات الکتریکی)، نقشه‌برداری، کارهای عمومی ساختمان، نقشه‌کشی معماری، تاسیسات (تبرید)، مکانیک خودرو، صنایع فلزی (جوشکاری)، نرم افزار کامپیوتر، گرافیک برای سال تحصیلی جدید دانشجو می‌پذیرد.
افتتاح کارخانه فولاد خزر در گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از افتتاح کارخانه فولاد خزر با اعتبار 170 میلیارد تومان تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.
تجلیل 100 فرد نمونه دستگاه‌های‌ اجرایی گیلان معاون عمران استاندار گیلان گفت: به مناسبت یکصدمین سفر هیئت دولت، 100 نفر افراد نمونه هر کدام از دستگاه‌های اجرایی گیلان تجلیل می‌شوند.
فعالیت بیش از 6 هزار اعضای شورای گیلان رئیس شورای عالی استانها در گیلان از فعالیت 6 هزار و 700 نفر اعضای شورای این استان در بخش‌های مختلف خبر داد.
قهرمانی دختران دونده گیلان در رقابت‌های کشور نایب رئیس هیئت دومیدانی گیلان گفت: دختران نوجوان گیلان قهرمان مسابقات منطقه‌ای دومیدانی کشور شدند.
مرگ 114 نفر گیلانی بر اثر اعتیاد مدیر کل پزشکی قانونی گیلان از مرگ 114 نفر بر اثر اعتیاد در این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: مرگ این افراد بر اثر اعتیاد 15.2 درصد رشد داشته است.
سینما دریای آستارا پلمب می‌شود مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: به دلیل تخلف مدیر سینما دریای آستارا در اکران دو روزه فیلم گشت ارشاد روند تعطیلی این سینما در حال انجام است.
قابلیت بندر انزلی 10 برابر بنادر غیرایرانی است استاندار گیلان گفت: قابلیت بندر انزلی 10 برابر برخی دیگر از بنادر غیر ایرانی حاشیه خزر است.
منطقه آزاد انزلی مرکز فعالیت‌ اقتصادی گیلان است امام جمعه انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی مرکز توجهات و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری گیلان است.
اجرای طرح انتظامی در لاهیجان فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان از اجرای طرح انتظامی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
انتقاد مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از فردوسی‌پور عادل فردوسی‌پور مجری برنامه 90 به شدت مورد انتقاد مدیرکل ورزش و جوانان گیلان قرار گرفت.
اشتغال 575 نفر در شهرک‌های صنعتی گیلان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از اشتغال بالغ بر 575 نفر به صورت مستقیم در 34 واحد صنعتی استان خبر داد.
تاسیس 4 دانشکده در دانشگاه گیلان رئیس دانشگاه گیلان از تاسیس چهار دانشکده جدید و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها در این دانشگاه خبر داد.
درگیری قلیان‌سرای لنگرود جان یک جوان را گرفت فرمانده نیروی انتظامی لنگرود گفت: در درگیری یکی از قلیان‌سراهای لنگرود جوان 25 ساله بر اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داد.
برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گیلان در فومن رئیس اداره آموزش و پرورش فومن از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گیلان به مناسبت هفته معلم در این شهرستان خبر داد.
دختر فراری آستارا به خانه‌اش بازگشت فرمانده نیروی انتظامی آستارا از بازگرداندن یک دختر 15 ساله فراری به آغوش خانواده‌اش در این شهرستان خبر داد.
740 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در گیلان هستند استاندار گیلان گفت: 740 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه رشت و تالش هستند.
استاندار گیلان: بیمه محصولات کشاورزی جدی گرفته شود استاندار گیلان به وقوع بلایای طبیعی در این استان اشاره کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی از طرف کشاورزان باید جدی گرفته شود.
شناسایی 22 اثر فرهنگی‌تاریخی سیاهکل مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از شناسایی 22 اثر فرهنگی و تاریخی شامل گورستان‌، محوطه‌های استقراری، تپه‌، غار و معادن قدیمی کارگاه‌های ذوب فلز در محدوده رودخانه‌های «یسن» سیاهکل خبر داد.
عرضه کالای 180 واحد صنعتی گیلان در بازار جهانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از عرضه کالای 180 واحد صنعتی این استان به دلیل کیفیت بالا در بازار جهانی خبر داد.
دستگیری کلاهبردار 18 میلیارد ریالی لاهیجان فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان از دستگیری یک کلاهبردار 18 میلیارد ریالی این شهرستان خبر داد.
نخبگان فرهنگی گیلان حمایت می‌شوند قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نخبگان فرهنگی، ادبی، هنری، آموزشی و تربیتی گیلان حمایت مادی و معنوی می‌شوند.
حسن‌خواه رئیس شورای شهرستان رشت شد حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه با اکثریت آرای اعضای شورای شهرستان رشت، رئیس این شورا شد.
افتتاح ساختمان جدید شورای شهر آستارا فرهاد محسنی ظهر امروز در جریان بازدید از ساختمان در حال تاسیس شورای شهر آستارا اظهار کرد: یکی از اقدام‌های اساسی و آرزوی دیرینه اعضای شورای شهر آستارا در دوره سوم احداث ساختمان جدید برای شورای شهر بود که با تلاش اعضای شورای شهر و مسئولان شهرستانی و استانی محقق شد.
امام جمعه رشت: مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گسترده است نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: مردم در دور دوم انتخابات مجلس نهم حضوری گسترده می‌یابند و نماینده اصلح را انتخاب می‌کنند
گیلان در مسیر توسعه همه جانبه قرار گرفته است نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش های زیربنایی استان گفت : گیلان با سرعتی بیشتر از گذشته، در مسیر توسعه همه جانبه قرار گرفته است.
دانشگاه گیلان از حوزه های موفق در آزمون تحصیلات تکمیلی معرفی شد رییس روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از حوزه های موفق در کشور در برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی سال 91 معرفی شد.
تاکید نماینده ولی فقیه در گیلان برای توجه ویژه دولت به کشاورزینماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت خواستار توجه ویژه دولت به کشاورزی و صنایع وابسته آن در بخش های مختلف به ویژه چای، برنج و نوغان شد.
شهردار ماسوله استعفا کرد یحیی یوسف‌پور استعفای خود را از تصدی شهرداری ماسوله اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، یحیی یوسف‌پور شهردار ماسوله استعفا نامه خود را بدون ذکر دلایل تقدیم اعضای شورای اسلامی این شهرک تاریخی کرد که صبح امروز مورد موافقت شورا قرار گرفت.
رونمایی 8 کتاب تاریخ شفاهی گیلان معاون فرهنگی‌هنری حوزه هنری گیلان از انتشار و رونمایی هشت کتاب تاریخ شفاهی این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد پر حلم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته تاریخ شفاهی در گیلان جای نداشت، اظهار کرد: کتاب «یک وجب و چهار انگشت» دومین کتاب تاریخ شفاهی استان سال گذشته منتشر شد.
تشکیل کارگروه دائمی داغستان، آستراخان و گیلان استاندار گیلان از تشکیل کارگروه دائمی داغستان و آستراخان روسیه با استان گیلان در مورد پیگیری مفاد توافق‌نامه‌های صورت گرفته خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای سفر مدیران گیلان به داغستان و آستراخان روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه روابط تجاری راهبردی گیلان با نگاه ملی ضروری است.
برای ارتقای درآمد سرانه گلستان تلاش جدی می‌کنیم معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان یکی از اهداف مهم استان را حرکت شتاب‎بخش برای ارتقای درآمد سرانه استان عنوان کرد و گفت: شجاعانه در این راستا پیش می‎رویم.
جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر گفت: همزمان با سالروز تولد حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر برگزار می‎شود.
فرودگاه کلاله رسما افتتاح شد فرودگاه کلاله رسما با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی صبح امروز افتتاح شد.
افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگانبیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگان پیش از ظهر امروز توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
بازدید احمدی‌نژاد از راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در سفر یک روزه به استان گلستان از روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه ملی راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون بازدید کرد.
نخستین پروژه مهر ماندگار در گلستان افتتاح شد وزیر راه و شهر سازی گفت: نخستین پروژه از 147 پروژه مهر ماندگار امروز در استان گلستان افتتاح شد.
سال 91 سال شکوفایی پروژه‌های دولت در گلستان است جواد قناعت گفت: سال 91 سال شکوفایی پروژه‌های نیمه تمام دولت نهم و دهم در استان گلستان است.
فرودگاه کلاله بین‎المللی می‎شود معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: فرودگاه کلاله با اعتبارات ویژه‎ای که در سال 1391 به آن اختصاص داده می‎شود بین‎المللی خواهد شد.
تشکیل 320 هسته حفاظت اجتماعی در گلستان جانشین رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان گلستان گفت: هم‌اکنون 320 هسته حفاظت اجتماعی در این استان شکل گرفته است.
کارگران نمونه بسیجی گلستان تقدیر شدند همایش امتنان از کارگران نمونه بسیجی گلستان با حضور مسئولان استانی و جمعی از کارگران بسیجی نمونه استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
برگزاری انتخابات هلال احمر گلستان با مشارکت 70 هزار نفر مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری انتخابات جمعیت هلال احمر با مشارکت 70 هزار نفر از اعضا در روز 22 اردیبهشت ماه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: 18 تا 24 اردیبهشت ماه به هفته هلال احمر نامگذاری شده است که برنامه‎های امسال با سال گذشته تفاوت بسیاری جدی دارد.
193 هزار گلستانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: 193 هزار نفر در گلستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. حسین امیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در برنامه کاری سال 1391 کسانی که در باغات و زمین‎های کشاورزی مشغول کار هستند،‎ می‎توانند از بیمه تامین اجتماعی بهره‎مند شوند.
تیرماه زمان نهایی ثبت جهانی برج قابوس مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ثبت جهانی بلندترین برج آجری جهان تیرماه نهایی می‌شود.
دیوار بزرگ گرگان در فهرست موقت یونسکو قرار می‌گیرد مشاور سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: دیوار بزرگ گرگان برای ثبت جهانی در فهرست موقت یونسکو قرار می‌گیرد.
تاسیس نخستین دانشگاه تحصیلات تکمیلی تعاون در گلستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تاسیس نخستین دانشگاه تحصیلات تکمیلی تعاون کشور در استان گلستان خبر داد.
امضای تفاهمنامه میراث فرهنگی با سپاه گلستاندر راستای توسعه فضاهای گردشگری، تفریحی و توریستی در اردوگاه صالحین شیرآباد گلستان، تفاهمنامه‌ای فیمابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، با سپاه نینوای استان منعقد شد.
اجرای طرح اسکواش محلات در گرگان دبیر هیئت اسکواش گلستان از اجرای طرح اسکواش محلات در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد تجری اظهار داشت: این طرح با شعار «اسکواش برای همه» و در راستای همگانی کردن این رشته زیبا و مفرح در سطح استان برای نخستین بار در شهرستان گرگان به اجرا درخواهد آمد.
23 مدرسه خیرساز در گنبدکاووس احداث می‎شود مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: 23 مدرسه خیرساز در شهرستان گنبدکاووس در دست اقدام و احداث است.
امنیت گردشگران در مناطق گردشگری گلستان افزایش می‎یابدمدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امنیت گردشگران استان در مناطق گردشگری افزایش می‎یابد.
برگزاری گردهمایی مسئولان کانون مداحان استان گلستان گردهمایی اعضای کانون مداحان گلستان بمنظور بررسی برنامه های این کانون در شهرستان کردکوی در غرب استان برگزار شد. به گزارش ایرنا حجت الاسلام نجفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی روز گذشته، کانون مداحان را برای ساماندهی به جامعه مداحان و پیشگیری از بسیاری از بدعت ها از یک سو و از سوی دیگر برنامه ریزی برای اعتلای جامعه مداحان و روشهای انتقال سیره زندگانی پیامبر(ص)و اهل بیت(ع) به مردم و آشنا کردن آحاد جامعه با ارزش هاف امری ضروری بیان کرد.
تجلیل از شهروندان خیر شهرستان گرگان شهرداری وشورای اسلامی شهرگرگان در مراسمی از سه تن از شهروندانی که در امر خدمت رسانی تاثیر گذار بودند، تجلیل نمودند. به گزارش ایرنا در مراسمی که در صحن شورای اسلامی شهر برگزار شد از محمد حسین کمیلی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز ،حاج حسین خلیلی رییس مجمع امور صنفی و مهندس وحید رضا میرا تجلیل شد.
هیئت بازرسی گلستان، به لحاظ کمیت و کیفیت جزو استان های برتر بود رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان گلستان گفت: این هیئت، در ارزیابی های صورت گرفته، به لحاظ کمیت و کیفیت جزو استان های برتر کشور، شناخته شد.
تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت گلستان در سال جاریمعاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت استان با مشارکت دستگاه‎های اجرایی در سال جاری خبر داد.
گلستان میزبان پاسداران عرصه هویت ایرانی است مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: امروز گلستان میزبان پاسداران عرصه هویت ایرانی است. به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیف‌الله ابوترابی در همایش مدیران کل ثبت احوال‌های کشور در گرگان اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که توفیق میزبانی این همایش بر عهده ما قرار گرفته تا بتوانیم میزبان مدیران عرصه پاسداری از مرز هویت ایران باشیم.
آموزش 3300 هنرجوی صنایع دستی در گلستان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: طی برگزاری چهار دوره آموزشی در این اداره کل، 3 هزار و 366 هنرآموخته صنایع دستی در استان آموزش دیدند.
گلستان باکیفیت‎ترین گندم کشور را دارد مدیر کل امور مجامع شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس آمارهای روزانه، کیفیت گندم استان گلستان در رده استان‎های نخست کشور قرار دارد و این مساله برای کشور بسیار مهم است.
تشکیل انجمن صنفی مهندسان مشاور در گلستان معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: اقدام لازم برای تشکیل انجمن صنفی مهندسان مشاور در استان باید در اسرع وقت انجام پذیرد.
برگزاری همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در آزادشهر همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی با محوریت اعتیاد ویژه دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه در شهرستان آزادشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در این همایش در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: اصلی‎ترین هدف برگزاری این همایش را بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات دانش‎آموزان در برابر این بلای خانمان‎سوز اعلام کرد و بر اهمیت بحث پیشگیری مهم‌تر از درمان است، تاکید کرد.
برگزاری همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل‎بیت در آق‎قلا همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل بیت در شهرستان آق‎قلا از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال این همایش با حضور نماینده ولی‎فقیه در استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل مناطق ویژه سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امام جمعه گمیشان، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، فرمانده لشگر 30 پیاده گرگان، فرماندار آق‎قلا و علمای شیعه و سنی استان عصر امروز در مصلی آق‎قلا برگزار شد.
برنامه‌ریزی مرحله دوم بهره‌برداری از آب سدهای گلستان نشست کمیته آب سدهای گلستان برای توزیع مناسب آب غلات با حضور مدیران شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی استان و جمعی از کارشناسان در شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.
مهم‌ترین ویژگی‌های استاد مطهری 12 اردیبهشت سالروز عروج مردی است که حضرت روح الله(ره) از او به عنوان «حاصل عمر خود» یاد کرد و فرمود همه آثار و کتاب های مطهری مفید است. مطهری، همچون نامش صاحب اندیشه ای مطهر بود و می کوشید تا دیگر اندیشه ها را نیز از آلایش ها و ناخالصی ها تطهیر کند و از همین رو نامش به عنوان معلم بزرگ انقلاب جاودانه شد. متن ذیل سخنانی است از یکی از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب مطهری که تفاوت ها و ویژگی های خاص استاد شهید مرتضی مطهری را در حد توان بیان کرده است.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.
فاطمه (س) غمگینانه‌ترین روایت ولایت فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) که غمگینانه‌ترین روایت ولایت است. فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) است که در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرن‌ها و عصرهاست. سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است و مقام و منزلت او در نزد خداوند و بین مسلمانان به ویژه شیعیان کمتر از دیگر ائمه نیست و آن حضرت دارای منزلتی عظیم‌تر است.
جلوه‌های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا (ع) معصومین (ع) الگوهای همیشگی زندگی تمامی انسان‌ها در تمام طول تاریخ بوده و هستند به طور مثال می‌توان از این افراد به حضرت فاطمه زهرا (س)‌ اشاره کرد؛ در ایام دهه اول فاطمیه به مناسبت ایام حزن اهل بیت (ع) به برخی از آموزه‌ها و درس‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) خواهیم پرداخت.
پرستاران هر روز معجزه عشق را به تماشا می‎نشینند پرستاران با سرانگشت محبت خود هر روز معجزه عشق را در شفابخشی دستانشان به تماشا می‎نشینند. به گزارش سلام شمال حضرت زینب (ع) اسوه و الگوی صبر و مقاومت بود و به همین دلیل روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام پرستار نامگذاری شد تا نمادی بر تحمل و صبوری پرستاران باشد.
آشنایی با ریشه‌های روز سیزده فروردینلا به لای کتاب‌های تاریخی را که بگردید، از نحسی سیزده خبری نیست. سیزدهمین روز از سال نو در ایران باستان، با نام فرشته تیر پیوند خورده است: «سیزدهم هر ماه شمسی تیر روز نامیده می شود و مربوط به فرشته ای است که تیر نام دارد و تیر فرو رفته در پهلوی او را تیشتر می گویند. فرشته مقدس تیر در کیش مزدیستی مقام بلند و داستان شیرینی دارد.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
چرا 12فروردین یوم الله است؟ دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد.این روزحقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی درآن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود. راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز ،دربرداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12فروردین است.
تولید ملی ادامه جهاد اقتصادی معمولا مدیران موفق همواره به روی مقاصد اصلی خود به هر عنوان تاکید داشته و در تلاشند تا اهداف مورد نظر خویش را، به انحای گوناگون برای جامعه تحت نظرشان، تبدیل به آرمان کنند و با وجود تحرکات کاتوره‌ای بخش‌های مختلف که در نگاه نخست به جهت‌‌های متفاوتی است، حرکت جمعی و مجموع جبری تلاش‌های نظام، همگی به سمت و سوی پیشبرد هدف غایی مجموعه ختم شود. در همین راستا نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری حرکتی است مبارک، در راستای رسیدن به نوعی وحدت و انسجام ملی، برای نیل به یک مقصود بزرگ. پرواضح است مقاصدی که دستیابی به آنها در نخستین نگاه، دور از دسترس می‌‌شود با تلاش همه‌جانبه که البته در گام اول نیازمند معرفتی صحیح نسبت به هدف تعیین شده است می‌تواند به مصداق وعده‌ «ید الله مع الجماعه» به اهدافی قابل دستیابی مبدل شود.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.

اخبار جدید ایران و شمال کشور

بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب درباره جزایر سه گانه وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست اضطراری شب گذشته (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای از مواضع دولت امارات درباره جزایر سه گانه اعلام حمایت کردند.
اعلام نامزدهای جبهه مردم سالاری در کشور مصطفی کواکبیان برای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم اسامی نامزدهای جبهه مردم سالاری در تهران و حزب مردم سالاری در شهرستان‌ها را اعلام کرد.
هوسرانی‌های زن جوان خانواده‌ای را نابود کرد با شناسایی هویت جسد و دعوت از اعضای خانواده مقتول، همسر مقتول به نام «ستاره . ف» 32 ساله با مراجعه به اداره دهم، در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: همسرم هر روز ساعت 06:15 منزل را به قصد محل کارش ترک می‌کرد تا اینکه در روز حادثه از طریق تماس با محل کارش متوجه غیبت وی در سرکار شدم و در طول این چند روز نیز، در بیمارستان‌ها و کلانتری‌های تهران به دنبال او می‌گشتم.
توضیحات دانشجو درباره تغییر روسای دانشگاه‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طی دوسال گذشته 10 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها جذب شدند، گفت: برنامه‌ریزی بر این اساس است که تا پایان دولت دهم 15 هزار نفر دیگر جذب هیات علمی داشته باشیم.
میزان ارز مسافرتی برای کشورهای مختلف فروش ارز مسافرتی برای مسافران زمینی، ریلی و دریایی یک بار در سال به مبلغ ٤٠٠ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی است.
ایران : چهارمین قدرت جهان در جنگ های سایبری «جفری کر» از کار‌شناسان سایبری و یکی از مشاوران سایبری وزارت دفاع آمریکا معتقد است که ایران در حال حاضر می‌تواند در میدان جنگ سایبری یکی از بازیگران عمده در عرصه جهانی باشد. توانایی فعلی ایران در سطحی همچون نفوذ به سیستم های مالی ایالات متحده است.
تأیید تخلف دیپلمات ایرانی در استخر مختلط! سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اخبار منتشر شده در خصوص دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در برزیل، با اشاره به اینکه حضور وی در استخر مختلط تخلف انضباطی به شمار می رود گفت: این دیپلمات به خاطر تخلف به کشور فرا خوانده شده است.
هشدار جیمی کارتر درباره جنگ با ایران امریکا طی 60 سال گذشته تقریبا به طور دائمی در حال جنگ بوده است - در کره، ویتنام، کامبوج، السالوادور، لیبی، پاناما، هائیتی، یوگوسلاوی، عراق، افغانستان و بسیاری از نقاط دیگر جهان- و اغلب این جنگ‌ها در تحقق معیار یک جنگ مشروع و عادلانه ناموفق و بعضی از آن‌ها هم کاملا غیر ضروری بودند."
شهادت 4 تن از نیروهای سپاه پاسداران‌ یک گروهک تروریستی در اقدامی تروریستی چهار تن از نیروهای سپاه را در نودشه شهرستان پاوه به شهادت رساند. به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه در درگیری بین گروهک تروریستی ‌و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌که در نودشه شهرستان پاوه رخ داد چهار تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت رسیدند و چهار تن دیگر مجروح شدند.
تصویب دو فوریت طرح اصلاح قانون هدفمندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح اصلاح ماده 1 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که از افزایش نامتعارف قیمت حامل‌های انرژی جلوگیری می‌کند، موافقت کردند.
جزئیات 12 تخلف دولت در هدفمندی عضو کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس از تخلف ۱۲بندی دولت و کسری ۱۶هزار میلیارد تومانی در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.
گرانی به محله احمدی نژاد رسید «از شخص ایشان بپرسید چرا همه چیز اینقدر گران شده است»، «روز عید با خودشان صحبت کردم گفتند بررسی می‌کنیم»، «ایشان که خودشان گوجه‌فرنگی نمی‌خرند، رییس‌جمهور هستند کارشان چیز دیگری است.» این پاره‌ای از صحبت‌های ساکنان محله‌ای از نارمک است که از قضا تا سالیان پیش همسایه «احمدی‌نژاد» بودند. قصاب سلاخی می‌کرد، مشتری هم نداشت. فهرست اقلام موجودش چنین بود: گوشت گوساله، گوشت گوسفند، گوشت گوسفند سردست، جگر گوسفند و مرغ که البته موجود نبود. آقای قصاب می‌گوید: «از شخص رییس دولت بپرسید چرا همه چیز اینقدر ‌گران شده است اما ان‌شاءالله همه چیز درست می‌شود.»
ساز و کار جدید برای استیضاح رئیس جمهور نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح آیین نامه داخلی مجلس مقرر کردند در صورتی که تعداد سوالات ارسال شده به قوه قضائیه درباره یک رئیس جمهور به عدد 6 برسد طرح استیضاح رئیس جمهور در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
مرکز جهان کجاست؟ یکی از سوالاتی که مدتها ذهن اکثر محققان و ستاره‌شناسان را به خود معطوف کرده، شناسایی مرکز کهکشان بوده که می‌توان پاسخ آن را با توجه به انبساط سریع فضا پیدا کرد. به گزارش ایسنا، به گفته ستاره‌شناسان، انفجار بزرگ یک انفجار ماده در فضای خالی نبوده بلکه، انبساط سریع جهانی بوده که بر مبنای آن هر نقطه از جهان می‌تواند یک مرکز باشد.
آیةالله صافی: مملکت را از گرانی نجات دهید مرجع تقلید شیعیان در جواب نامه یکی از مومنان با تاکید بر مدیریت صحیح مسئولان در برطرف کردن درد و غصه مردم، یادآور شد: مسئولان، دعواهای سیاسی و باندی و حزبی را کنار بگذارند، و مشکل گرانی و بیکاری را برطرف کنند.
ذخایر ارزی ایران ۳ رقمی شد برای نخستین بار ذخایر ارزی ایران در سال 2011 سه رقمی شد و به 106.3 میلیارد دلار رسید. ذخایر ارزی ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن 27 میلیارد دلار افزایش داشته است. صندوق بین المللی پول کل ذخایر ارزی ایران در سال 2010 را 79 میلیارد دلار اعلام کرده بود.
مشکل احمدی‌نژاد با هاشمی حل نشده استاحمدی‌نژاد در جریان کامل مذاکرات ۱+۵ بوده ‌است/ اگر مسئله کاردار ایران در برزیل درست باشد بار سنگینی بر دوش نظام قرار می‌گیرد.
حساب ذخیره ارزی چالش برانگیزتر شد ابهام در خالی بودن حساب ذخیره ارزی وعدم تعیین وجوهی برای واریزبه آن، بار دیگر آزمونی بزرگ را برای مجلس رقم زده است.
زیبا کلام: با سخنان الهام موافقم یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلیل حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام آنرا برای تقریب قلوب با هاشمی و بهبود بخشیدن مناسباتش با وی تحلیل کرد و گفت: احمدی نژاد در شرایط کنونی احساس می کند اصولگرایان با دولت اختلاف بنیادین پیدا کردند؛ لذا قصد دارد از حمایت های هاشمی برخوردار شود.
تاکید احمدی نژاد بر اجرای فاز دوم هدفمندی احمدی‌نژاد اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان ایران عزیز را از دیگر برنامه‌هایی دانست که دولت در سال 91 دنبال می‌کند و افزود:‌ اداره کشور مستلزم تلاش و انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر است و یقیناً اگر برای خدا و جلب رضای الهی کار کنیم همیشه فرصت خدمتگزاری به مردم را خواهیم داشت.
آمار جدید دولت از اشتغال در سال 90 عضو شورای عالی اشتغال با بیان اینکه وعده 2.5 میلیون شغل محقق نشد، گفت:‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال از ایجاد 2.1 شغل در سال 90 تا دهم اسفند خبر داد که البته بعید به نظر می‌رسد.
دوباره استیضاح وزیر کار به جریان می‌افتد خبرهایی شنیده شده که مرتضوی قول خود را زیرپا گذاشته و در محل کار خود حاضر شده که این خلاف اخلاق اسلامی است که یک مسوول حکومتی زیر قول خود بزند بنابراین جرمی دیگر به جرم های وی افزوده شد.
عاقبت ارومیه در انتظار خزر نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس٬ با بیان این که انتقال آب از دریای خزر به سمنان از لحاظ فنی و اقتصادی با مشکلات و نواقص زیادی روبه‌رو است٬گفت: به‌طور حتم اجرای این طرح٬ سرنوشت دریای خزر را با دریاچه ارومیه گره می‌زند.
اظهارات باهنر درباره بازگشت خاتمی محمد‌رضا باهنر تاکید کرد رئیس مجلس نهم را باید نمایندگان مجلس نهم انتخاب کنند. به گزارش خبر‌آنلاین محمد‌رضا باهنر دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره ویژگی‌های مجلس هشتم و برخی تلاش‌ها برای ریاست مجلس آینده، گفت: در خصوص انتخاب رئیس‌ مجلس آینده این یک از اقدام‌های طبیعی است که افراد و گروه‌های مختلف تلاش‌هایی را به صورت علنی و غیر‌علنی آغاز می‌کنند ولی بنده معتقد هستم رئیس مجلس نهم را باید خود نمایندگان مجلس انتخاب کنند.
گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماجرای استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تجربه تلخی برای مجلس هشتم بود، گفت: در صورت مطرح شدن مجدد استیضاح وزیرکار در مجلس با استقبال نمایندگان مواجه نخواهد شد.
اعلام جزئیات تغییر گواهینامه ها مهر،سردار تقی مهری با اعلام خبر تصویب قانون تغییر گواهینامه های رانندگی به سه پایه در آخرین روزهای کاری سال گذشته در هیئت دولت گفت: براساس این مصوبه که در آخرین روزهای اسفندماه سال گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید گواهینامه های رانندگی از حالت فعلی به سه پایه تبدیل خواهد شد.
بازتاب سخنان الهام درباره مجمع تشخیص به نظرم مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند. در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آنها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است. شاید این طور تلقی شود که این عدم کارآیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارآیی‌ها برمی‌گردد و رفتارها تغییر می‌کنند.
روزنامه جمهوری اسلامی: مجلس دور زده شد *وقایع تأسف بار کهریزک به تابستان 1388 مربوط می‌شود که اکنون نزدیک سه سال از آن می‌گذرد. در این واقعیت که آنچه در بازداشتگاه کهریزک رخ داده یک جنایت بوده کمترین تردیدی وجود ندارد. روشن‌ترین دلیل بر این واقعیت، برخوردی است که رهبر معظم انقلاب با این ماجرا کردند و دستور برچیده شدن آن بساط و تعقیب و مجازات عاملان آن را صادر کردند. اینکه هنوز پرونده کهریزک مفتوح است و متهمان اصلی آن بلاتکلیف مانده اند،
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز تحویل سکه‌های پیش فروش از امروز آغاز می‌شود؛ بسته پنج گزینه‌ای برای سکه اوباما از ادامه مذاکرات دفاع کرد؛ بازتاب جهانی مذاکرات اتمی از اول اردیبهشت آغاز می‌شود؛ ثبت سفارش کالا با کد رهگیری
کشف جوان‌ترین کهکشان جهان ستاره‌شناسان پیش از این موفق به شناسایی شواهدی از چند کهکشان دورافتاده و جوان شده بودند، اما این جسم جدید بدلیل اطمینان موجود در سنجشهای «تبدیل به سرخ» که یک جانشین برای فاصله بوده، بسیار جالب توجه است.
«چوب فریم»به چوب و کاغذ مازندران ملحق می‌شود استاندار مازندران گفت: شرکت چوب فریم به شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ملحق می‌شود.
دانشجویان برتر رشته معماری ساری تجلیل شدند به مناسبت زادروز معمار نامی ایرانی شیخ بهایی از سوی انجمن علمی معماری و با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ساری، همایش روز معمار در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار شد.
فعالیت 877 دفتر خدمات پیشخوان در مازندران مدیرکل فناوری و اطلاعات استانداری مازندران از فعالیت 877 دفتر خدمات پیشخوان در مازندران و تشکیل کمیته نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت در این استان خبر داد.
تعهد، رمز ماندگاری نام شیرودی استامیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری بعدازظهر امروز در سی‌امین سالگرد شهادت امیر خلبان علی‌اکبر قربان‌شیرودی با تاکید بر اینکه آنچه از گذشته برای ما مانده است باید درس عبرتی برای ساخت آینده و راه آیندمان باشد به فرازی از تاریخ جنگ از دنیا و یادآوری حماسه هشت سال دفاع مقدس به ویژه نیروهای مسلح ارتش و هوانیروز اشاره کرد.
درخشش دانشگاه آزاد ساری در مسابقات اختراعات ژنو سخنگوی دانشگاه آزاد ساری گفت: اعضای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی ساری در مسابقات بین‌المللی اختراعات ژنو سه مدال نقره را کسب کردند.
تاخیر در ساخت زندان آمل پذیرفتنی نیست معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: تعلل و تاخیر در ساخت و تهیه زمین مورد نیاز زندان آمل را پذیرا نیستیم.
افتتاح ندامتگاه‌های بابل و ساری طی ماه‌های اخیر مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی مازندران گفت: در مازندران زندان‌های بابل و ساری طی ماه‌های گذشته افتتاح شده و از نمونه‌ترین ندامتگاه‌های ما در سطح کشور هستند.
راه‌اندازی بزرگ‌ترین رصدخانه خورشیدی خاورمیانه در مازندران موسی فرهادی ظهر امروز در جلسه گرامیداشت روز نجوم در رصدخانه آیت الله صالحی مازندرانی شهرداری آلاشت سوادکوه با اشاره به این مطلب که در روز امکان رصد ستارگان وجود ندارد، گفت: استفاده از تلسکوپ در روز به دلیل وجود خورشید، موجب صدمه شدید به چشم می‌شود.
امام جمعه بابل:توسعه فضای شهری بابل قابل قبول نیست امام جمعه بابل با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر بابل تاکنون موفق عمل نکردند، گفت: فضای شهری بابل آنچنان که باید در شان مردم باشد، توسعه نیافته است.
اختصاص 130 میلیارد تومان به غرب مازندران دور از عدالت است امام جمعه گلوگاه گفت: اختصاص 130 میلیارد تومان به غرب استان مازندران، دور از عدالت است.
نکا رتبه دوم طرح نهصت حفظ قرآن را دارد مدیر آموزش و پرورش نکا گفت: نکا رتبه دوم در طرح نهصت حفظ قرآن را دارا است.
حضور دانشگاه مازندران در رقابت‌‌های علمی داخل و خارج کشور رئیس دانشگاه مازندران حضور فعال دانشگاه مازندران در رقابت‌‌های علمی داخل و خارج ایران خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، نشست شورای دانشگاه مازندران با حضور مهدی‌نژاد معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بعدازظهر امروز در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران واقع در پردیس این دانشگاه برگزار شد
نیمی از خبرنگاران مازندران از هدیه رئیس جمهور جا ماندندچندسالی است که موضوع هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران، تبدیل به سوژه خبری شده؛ به طوری که نیمی از خبرنگاران مازندران از هدیه روز خبرنگار جا ماندند.
مجمع پیشکسوتان کشتی آمل تشکیل شد نخستین مجمع پیشکسوتان کشتی مازندران در شهرستان آمل تشکیل شد و خاک خوردگان تشک کشتی را که سال ها از هم دور بودند ، خوشحال کرد.
اسکیت باز مازندرانی به دور جدید اردوی تیم ملی دعوت شد ربیس هیات اسکیت مازندران از دعوت اسکیت باز این استان به مرحله ششم و ماقبل پایانی اردوی آماده سازی تیم ملی دررده سنی بزرگسالان خبر داد.
189 مازندرانی به بانک صادرکنندگان کشور پیوستند معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: تاکنون 189 مازندرانی به بانک صادرکنندگان کشور پیوستند.
افزایش ظرفیت خودروسازی مازندران تا 30 هزار خودرو مدیرعامل کارخانه خودروسازی ایران خودرو مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته 15 هزار و 460 خودرو تولید کردیم، گفت: در برنامه امسال بنا داریم ظرفیت خودرو سازی را به 25 تا 30 هزار خودرو در سال افزایش دهیم.
رونمایی کتاب انقلاب در تمام شهرهای مازندران‌‌ مدیرکل اطلاعات مازندران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در تلاش هستیم تا زمینه رونمایی کتاب انقلاب در همه شهرهای مازندران فراهم شود.
راه‌اندازی کارگاه نجوم در کانون پرورش فکری نکا مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا از ایجاد کارگاه آموزش نجوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نکا خبر داد.
انتشار 115 مقاله علمی دانشگاه آزاد ساری در ISI معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ساری در ادامه به حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ساری در کنفرانس‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در سال 90 از سوی اساتید این دانشگاه 32 مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی ارائه شده که با توجه به ارائه 17 مقاله در سال 89 در این بخش هم شاهد رشد 88 درصدی ارائه مقالات هستیم.
9 ورزشکار بابلسری به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابلسر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 ورزشکار بابلسری به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند.
مسابقه نویسندگی در مازندران برگزار می‌شود کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و روز معلم مسابقه نویسندگی ویژه دانش‌آموزان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران برگزار می‌شود.
قرارداد خواهرخواندگی مازندران با تانزانیا منعقد می‌شود رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران گفت: در پی سفر استاندار پایتخت تانزانیا به مازندران، قرارداد خواهرخواندگی مازندران با استان پایتخت تانزانیا منعقد می‌شود.
انتقال آب دریای خزر به کویر توجیه علمی ندارد سخنگوی فراکسیون محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به کویر فاقد توجیه علمی، فنی و زیست محیطی است. انوشیروان محسنی بندپی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: این پروژه فاقد دفترچه پیوست مطالعات زیست محیطی است.
مدال‌آوران ورزشی مازندران تجلیل می‌شوند معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: 21 اردیبهشت از ورزشکاران مدال‌آور این استان در ساری تجلیل می‌شود.
70 هیئت مذهبی در سوادکوه ساماندهی شد معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه از حضور 70 هیئت مذهبی ساماندهی شده در سوادکوه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، داوود عزّتی ظهر امروز در جلسه آموزش وبلاگ‌نویسی حوزه دین سوادکوه که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه برگزار شد با اشاره به اینکه در عصر کنونی استکبار و دشمنان اسلام و ایران اسلامی از حربه‌های مختلف برای صدمه زدن به ما استفاده می‌کنند، گفت: استفاده از فناوری جدید باید در دستور کار فعالان دینی قرار گیرد.
چالوس 10 میلیارد تومان اعتبار تملک و دارایی جذب کرد فرماندار چالوس گفت: اعتبار تملک و دارایی شهرستان چالوس در سال 90 حدود 10 میلیارد تومان بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، طرح هادی روستای تجن کلای علیا از توابع بخش مرکزی چالوس با حضور ظهر امروز با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.
ناکامی‌های ورزش ساری و اداره بدون رئیس اگرچه ورزش مازندران در نگاه کلی دارای کارنامه موفقی به ویژه کسب سهمیه المپیک است، ولی ورزش ساری این روزها از ناکامی‌های زیادی در رنج است. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ورزش مرکز استان مازندران که سال‌های گذشته جایگاه خوبی در ورزش کشور داشته، این روزها حال خوشی ندارد و هر روز شاهد نزول و پس‌رفت ورزش مرکز استان و ساری هستیم.
لباس خاکی بسیجی تن‌پوش دائمی سردار بصیر بود یکی از همرزمان شهید بصیر می‌گفت: سردار شهید بصیر به ندرت لباس فرم سپاه را می‌پوشید و بیشتر وقت‌ها لباس خاکی بسیجیان را بر تن داشت. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار حاج حسین بصیر را همه مازندرانی‌ها می‌شناسند
دانشکده دندانپزشکی بابل بزرگترین دانشگاه ایران می‌شود رئیس دانشکده دندانپزشکی بابل نوید داد با اختصاص اعتبار بیش از 4 میلیارد تومانی و گسترش فضای آموزش، این دانشکده به عنوان بزرگترین دانشکده دندانپزشکی تبدیل می‌شود.
دختر فراری آستارا به خانه‌اش بازگشت فرمانده نیروی انتظامی آستارا از بازگرداندن یک دختر 15 ساله فراری به آغوش خانواده‌اش در این شهرستان خبر داد.
740 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در گیلان هستند استاندار گیلان گفت: 740 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه رشت و تالش هستند.
استاندار گیلان: بیمه محصولات کشاورزی جدی گرفته شود استاندار گیلان به وقوع بلایای طبیعی در این استان اشاره کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی از طرف کشاورزان باید جدی گرفته شود.
شناسایی 22 اثر فرهنگی‌تاریخی سیاهکل مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از شناسایی 22 اثر فرهنگی و تاریخی شامل گورستان‌، محوطه‌های استقراری، تپه‌، غار و معادن قدیمی کارگاه‌های ذوب فلز در محدوده رودخانه‌های «یسن» سیاهکل خبر داد.
عرضه کالای 180 واحد صنعتی گیلان در بازار جهانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از عرضه کالای 180 واحد صنعتی این استان به دلیل کیفیت بالا در بازار جهانی خبر داد.
دستگیری کلاهبردار 18 میلیارد ریالی لاهیجان فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان از دستگیری یک کلاهبردار 18 میلیارد ریالی این شهرستان خبر داد.
نخبگان فرهنگی گیلان حمایت می‌شوند قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نخبگان فرهنگی، ادبی، هنری، آموزشی و تربیتی گیلان حمایت مادی و معنوی می‌شوند.
حسن‌خواه رئیس شورای شهرستان رشت شد حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه با اکثریت آرای اعضای شورای شهرستان رشت، رئیس این شورا شد.
افتتاح ساختمان جدید شورای شهر آستارا فرهاد محسنی ظهر امروز در جریان بازدید از ساختمان در حال تاسیس شورای شهر آستارا اظهار کرد: یکی از اقدام‌های اساسی و آرزوی دیرینه اعضای شورای شهر آستارا در دوره سوم احداث ساختمان جدید برای شورای شهر بود که با تلاش اعضای شورای شهر و مسئولان شهرستانی و استانی محقق شد.
امام جمعه رشت: مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گسترده است نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: مردم در دور دوم انتخابات مجلس نهم حضوری گسترده می‌یابند و نماینده اصلح را انتخاب می‌کنند
گیلان در مسیر توسعه همه جانبه قرار گرفته است نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش های زیربنایی استان گفت : گیلان با سرعتی بیشتر از گذشته، در مسیر توسعه همه جانبه قرار گرفته است.
دانشگاه گیلان از حوزه های موفق در آزمون تحصیلات تکمیلی معرفی شد رییس روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از حوزه های موفق در کشور در برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی سال 91 معرفی شد.
تاکید نماینده ولی فقیه در گیلان برای توجه ویژه دولت به کشاورزینماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت خواستار توجه ویژه دولت به کشاورزی و صنایع وابسته آن در بخش های مختلف به ویژه چای، برنج و نوغان شد.
شهردار ماسوله استعفا کرد یحیی یوسف‌پور استعفای خود را از تصدی شهرداری ماسوله اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، یحیی یوسف‌پور شهردار ماسوله استعفا نامه خود را بدون ذکر دلایل تقدیم اعضای شورای اسلامی این شهرک تاریخی کرد که صبح امروز مورد موافقت شورا قرار گرفت.
رونمایی 8 کتاب تاریخ شفاهی گیلان معاون فرهنگی‌هنری حوزه هنری گیلان از انتشار و رونمایی هشت کتاب تاریخ شفاهی این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد پر حلم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته تاریخ شفاهی در گیلان جای نداشت، اظهار کرد: کتاب «یک وجب و چهار انگشت» دومین کتاب تاریخ شفاهی استان سال گذشته منتشر شد.
تشکیل کارگروه دائمی داغستان، آستراخان و گیلان استاندار گیلان از تشکیل کارگروه دائمی داغستان و آستراخان روسیه با استان گیلان در مورد پیگیری مفاد توافق‌نامه‌های صورت گرفته خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای سفر مدیران گیلان به داغستان و آستراخان روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه روابط تجاری راهبردی گیلان با نگاه ملی ضروری است.
نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک رشت افتتاح شد نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک در رشت در دومین روز از هفته زمین پاک افتتاح شد. امیر عبدوس ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: به مناسبت هفته زمین پاک مراسم‌هایی در روزهای مختلف در سطح استان اجرا می‌شود.
محمدنژاد دبیر هیئت کشتی گیلان شد عباسعلی محمدنژاد دبیر هیئت کشتی گیلان شد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، به دنبال استعفای رضا مؤدبی دبیر سابق هیئت کشتی گیلان، بعد از ظهر امروز با حکم اصغر امانی رئیس هیئت کشتی این استان عباسعلی محمدنژاد به سمت دبیر این هیئت منصوب و مشغول به کار شد.
تهیه سند طرح جامع مدیریت فرهنگی گیلان استاندار گیلان از تهیه سند طرح جامع فرهنگی در این استان خبر داد و گفت: موضوع قرارگاه فرهنگ در اولویت سال 91 گیلان است. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی عصر یکشنبه در نشست صالحین بسیج گیلان اظهار داشت: روحانیون تربیت انسان‌ها را به عهده دارند و تلاش علمای دین برای رضای خداوند است.
راهیابی ورزشکار آستارایی به مسابقات جهانی سرپرست اداره ورزش و جوانان آستارا از راهیابی ورزشکار کیک‌بوکسینگ این شهرستان به مسابقات جهانی خبر داد. سخاوت سلیمان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به راهیابی یک ورزشکار آستارایی به مسابقات جهانی، اظهار کرد: هادی خوشحال کیک‌بوکسینگ کار آستارایی در جریان مسابقات اردوی تیم ملی با شکست حریفان خود به مسابقات جهانی راه یافت.
حضور بانوان والیبالیست گیلان در اردوی تیم ملی نایب رئیس هیئت والیبال گیلان از دعوت چهار نفر از بانوان این رشته ورزشی استان به اردوی انتخابی تیم ملی خبر داد. به گزارش سلام شمال ملوک مرادی پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت والیبال استان دعوت بانوان ورزشکار به اردوی انتخابی تیم ملی را موفقیت مهمی دانست.
امسال تالار مرکزی رشت افتتاح می‌شود معاون اداری‌ مالی وزارت ارشاد گفت: تمام اعتبار تالار مرکزی رشت تامین شده و امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. به گزارش سلام شمال محمد مهدی فداکار در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها با اشاره به اجرای پروژه مهر ماندگار اظهار کرد: مهر ماندگار شامل 10 پروژه بوده که هشت پروژه تالار است.
کشف یک قطعه سنگ تاریخی در رودبار فرمانده انتظامی رودبار از کشف یک قطعه سنگ منقش به آثار تاریخی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید رسول صمدی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی این شهرستان، چگونگی کشف سنگ مذکور را تشریح کرد.
افزایش کشف مشروبات الکلی دست‌ساز در رشت فرمانده انتظامی رشت از افزایش 777 درصدی کشف مشروبات الکلی دست‌ساز از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.
دختر 13 ساله فومنی قربانی سیل شد معاون عمران استاندار گیلان گفت: یک دختر 13 ساله دانش‌آموز در سیل فومن جان خود را از دست داد. به گزارش سلام شمال محمد اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت وقوع سیل در گیلان اظهار کرد: به دلیل شدت بارندگی بیشتر شهر‌های گیلان دچار سیل‌زدگی شدند.
ثبت نام اینترنتی آزمون ادواری سنجش مهارت آغاز شد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از آغاز ثبت نام اینترنتی نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت سال 91 در کشور خبر داد.
میلیاردها تومان خسارت سیل به گیلان معاون عمران استاندار گیلان با بیان اینکه سیل میلیاردها تومان به این استان خسارت زده است، گفت: سیل به 9 شهرستان گیلان آسیب وارد کرده است
پسماند الکترونیک در رشت جمع‌آوری می‌شود مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از افتتاح نخستین مرکز جمع‌آوری پسماندهای الکترونیک در عمارت کلاه فرنگی پارک قدس رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال امیر عبدوس ظهر امروز در جلسه محیط زیست استان با اشاره به فرا رسیدن هفته زمین پاک و اجرای برنامه‌های ویژه، اظهار کرد: به مناسبت هفته زمین پاک نخستین مرکز جمع‌آوری پسماندهای الکترونیک استان افتتاح می‌شود.
مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد رییس هیات مشتزنی استان گیلان گفت: 'امین قاسمی پور' مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد.
بیش از سه میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات امروز 'شنبه' بورس اوراق بهادار استان گیلان، سه میلیون و 714 هزار و 258 سهم به ارزش 14میلیارد و 393 میلیون و 553 هزار و 96 ریال داد و ستد شد.
تیرماه زمان نهایی ثبت جهانی برج قابوس مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ثبت جهانی بلندترین برج آجری جهان تیرماه نهایی می‌شود.
دیوار بزرگ گرگان در فهرست موقت یونسکو قرار می‌گیرد مشاور سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: دیوار بزرگ گرگان برای ثبت جهانی در فهرست موقت یونسکو قرار می‌گیرد.
تاسیس نخستین دانشگاه تحصیلات تکمیلی تعاون در گلستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تاسیس نخستین دانشگاه تحصیلات تکمیلی تعاون کشور در استان گلستان خبر داد.
امضای تفاهمنامه میراث فرهنگی با سپاه گلستاندر راستای توسعه فضاهای گردشگری، تفریحی و توریستی در اردوگاه صالحین شیرآباد گلستان، تفاهمنامه‌ای فیمابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، با سپاه نینوای استان منعقد شد.
اجرای طرح اسکواش محلات در گرگان دبیر هیئت اسکواش گلستان از اجرای طرح اسکواش محلات در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد تجری اظهار داشت: این طرح با شعار «اسکواش برای همه» و در راستای همگانی کردن این رشته زیبا و مفرح در سطح استان برای نخستین بار در شهرستان گرگان به اجرا درخواهد آمد.
23 مدرسه خیرساز در گنبدکاووس احداث می‎شود مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: 23 مدرسه خیرساز در شهرستان گنبدکاووس در دست اقدام و احداث است.
امنیت گردشگران در مناطق گردشگری گلستان افزایش می‎یابدمدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امنیت گردشگران استان در مناطق گردشگری افزایش می‎یابد.
برگزاری گردهمایی مسئولان کانون مداحان استان گلستان گردهمایی اعضای کانون مداحان گلستان بمنظور بررسی برنامه های این کانون در شهرستان کردکوی در غرب استان برگزار شد. به گزارش ایرنا حجت الاسلام نجفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی روز گذشته، کانون مداحان را برای ساماندهی به جامعه مداحان و پیشگیری از بسیاری از بدعت ها از یک سو و از سوی دیگر برنامه ریزی برای اعتلای جامعه مداحان و روشهای انتقال سیره زندگانی پیامبر(ص)و اهل بیت(ع) به مردم و آشنا کردن آحاد جامعه با ارزش هاف امری ضروری بیان کرد.
تجلیل از شهروندان خیر شهرستان گرگان شهرداری وشورای اسلامی شهرگرگان در مراسمی از سه تن از شهروندانی که در امر خدمت رسانی تاثیر گذار بودند، تجلیل نمودند. به گزارش ایرنا در مراسمی که در صحن شورای اسلامی شهر برگزار شد از محمد حسین کمیلی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز ،حاج حسین خلیلی رییس مجمع امور صنفی و مهندس وحید رضا میرا تجلیل شد.
هیئت بازرسی گلستان، به لحاظ کمیت و کیفیت جزو استان های برتر بود رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان گلستان گفت: این هیئت، در ارزیابی های صورت گرفته، به لحاظ کمیت و کیفیت جزو استان های برتر کشور، شناخته شد.
تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت گلستان در سال جاریمعاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت استان با مشارکت دستگاه‎های اجرایی در سال جاری خبر داد.
گلستان میزبان پاسداران عرصه هویت ایرانی است مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: امروز گلستان میزبان پاسداران عرصه هویت ایرانی است. به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیف‌الله ابوترابی در همایش مدیران کل ثبت احوال‌های کشور در گرگان اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که توفیق میزبانی این همایش بر عهده ما قرار گرفته تا بتوانیم میزبان مدیران عرصه پاسداری از مرز هویت ایران باشیم.
آموزش 3300 هنرجوی صنایع دستی در گلستان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: طی برگزاری چهار دوره آموزشی در این اداره کل، 3 هزار و 366 هنرآموخته صنایع دستی در استان آموزش دیدند.
گلستان باکیفیت‎ترین گندم کشور را دارد مدیر کل امور مجامع شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس آمارهای روزانه، کیفیت گندم استان گلستان در رده استان‎های نخست کشور قرار دارد و این مساله برای کشور بسیار مهم است.
تشکیل انجمن صنفی مهندسان مشاور در گلستان معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: اقدام لازم برای تشکیل انجمن صنفی مهندسان مشاور در استان باید در اسرع وقت انجام پذیرد.
برگزاری همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در آزادشهر همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی با محوریت اعتیاد ویژه دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه در شهرستان آزادشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در این همایش در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: اصلی‎ترین هدف برگزاری این همایش را بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات دانش‎آموزان در برابر این بلای خانمان‎سوز اعلام کرد و بر اهمیت بحث پیشگیری مهم‌تر از درمان است، تاکید کرد.
برگزاری همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل‎بیت در آق‎قلا همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل بیت در شهرستان آق‎قلا از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال این همایش با حضور نماینده ولی‎فقیه در استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل مناطق ویژه سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امام جمعه گمیشان، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، فرمانده لشگر 30 پیاده گرگان، فرماندار آق‎قلا و علمای شیعه و سنی استان عصر امروز در مصلی آق‎قلا برگزار شد.
برنامه‌ریزی مرحله دوم بهره‌برداری از آب سدهای گلستان نشست کمیته آب سدهای گلستان برای توزیع مناسب آب غلات با حضور مدیران شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی استان و جمعی از کارشناسان در شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.
افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد گرگان معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: پنج رشته دیگر به رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اضافه می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، محمد یوسف ناصری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 8 هزار دانشجو در 76 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان مشغول به تحصیل هستند.
تالار فخرالدین اسعد گرگانی تئاتر اصلی شهر می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: برای نخستین‎بار تالار فخرالدین اسعد گرگانی به عنوان تئاتر اصلی شهر اعلام موجودیت می‎کند. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: تالار فخرالدین اسعد گرگانی با همکاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تامین 100 میلیون تومان اعتبار به سیستم صوتی و امکانات لازم تجهیز می‎شود.
مجتمع‎های فرهنگی هنری گلستان به بهره‎برداری می‎رسند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: مجتمع‎های فرهنگی هنری تا پایان هفته دولت به بهره‎برداری می‎رسند. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان گرگان اظهار داشت: نگارخانه گلستان، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان‎های گرگان و آق‎قلا از پروژه‎هایی است که امسال شاهد بهره‎برداری آن در هفته دولت خواهیم بود.
شهرک‎های صنعتی گلستان رتبه نخست کشوری را کسب کرد مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان گفت: این شرکت مقام نخست ارزشیابی زیست محیطی شهرک‎های صنعتی کشور را در بین 31 استان صنعتی به لحاظ عملکرد زیست محیطی کسب کرد.
حضور کارکنان تامین اجتماعی گلستان در مزار شلمچه مدیرکل، رؤسای شعب و کارکنان تامین اجتماعی استان گلستان با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه با آرمان های شهداء و انقلاب اسلامی میثاقی دوباره بستند.
بازدید معاون رئیس جمهور ترکمنستان از پروژه راه آهن ایران – ترکمنستا�پروژه راه آهن گرگان - اینچه برون صبح شنبه مورد بازدید سید قلی اف، معاون کابینه وزرای ترکمنستان و هئیت همراه قرار گرفت.
بازدید معاون وزیر انرژی و صنایع ترکمنستان از نیروگاه علی آباد کتول معاون وزیر انرژی و صنایع کشور ترکمنستان روز گذشته (جمعه) در راس هیئتی از نیروگاه برق علی آبادکتول در استان گلستان دیدن کرد.
راهیابی چهار هنرجوی بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی چهار هنرجوی هنرستان کاردانش مرحوم بای شهرستان بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی راه
تجلیل از معلمان نمونه و پیشکسوتان فرهنگی در هفته معلممدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: همایش تجلیل از 103معلم نمونه شهرستان و 105پیشکسوت فرهنگی همزمان با هفته معلم در این شهرستان برگزار می شود.
در رشته جدید تحصیلی به دانشگاه آزاد بندرگز افزوده شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، دو رشته جدید به رشته های تحصیلی دانشگاه افزوده شد.
راهیابی دانش آموز گلستانی به مرحله دوم المپیاد کشوری فیزیک یک دانش آموز دبیرستان امام خمینی (ره) شهرستان ترکمن به مرحله دوم کشوری المپیاد فیزیک دانش آموزی راه یافت.
برگزاری دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر، به میزبانی دانشکده شیلات و محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، طی روزهای نهم و دهم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.
فاطمه (س) غمگینانه‌ترین روایت ولایت فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) که غمگینانه‌ترین روایت ولایت است. فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) است که در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرن‌ها و عصرهاست. سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است و مقام و منزلت او در نزد خداوند و بین مسلمانان به ویژه شیعیان کمتر از دیگر ائمه نیست و آن حضرت دارای منزلتی عظیم‌تر است.
جلوه‌های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا (ع) معصومین (ع) الگوهای همیشگی زندگی تمامی انسان‌ها در تمام طول تاریخ بوده و هستند به طور مثال می‌توان از این افراد به حضرت فاطمه زهرا (س)‌ اشاره کرد؛ در ایام دهه اول فاطمیه به مناسبت ایام حزن اهل بیت (ع) به برخی از آموزه‌ها و درس‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) خواهیم پرداخت.
پرستاران هر روز معجزه عشق را به تماشا می‎نشینند پرستاران با سرانگشت محبت خود هر روز معجزه عشق را در شفابخشی دستانشان به تماشا می‎نشینند. به گزارش سلام شمال حضرت زینب (ع) اسوه و الگوی صبر و مقاومت بود و به همین دلیل روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام پرستار نامگذاری شد تا نمادی بر تحمل و صبوری پرستاران باشد.
آشنایی با ریشه‌های روز سیزده فروردینلا به لای کتاب‌های تاریخی را که بگردید، از نحسی سیزده خبری نیست. سیزدهمین روز از سال نو در ایران باستان، با نام فرشته تیر پیوند خورده است: «سیزدهم هر ماه شمسی تیر روز نامیده می شود و مربوط به فرشته ای است که تیر نام دارد و تیر فرو رفته در پهلوی او را تیشتر می گویند. فرشته مقدس تیر در کیش مزدیستی مقام بلند و داستان شیرینی دارد.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
چرا 12فروردین یوم الله است؟ دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد.این روزحقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی درآن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود. راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز ،دربرداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12فروردین است.
تولید ملی ادامه جهاد اقتصادی معمولا مدیران موفق همواره به روی مقاصد اصلی خود به هر عنوان تاکید داشته و در تلاشند تا اهداف مورد نظر خویش را، به انحای گوناگون برای جامعه تحت نظرشان، تبدیل به آرمان کنند و با وجود تحرکات کاتوره‌ای بخش‌های مختلف که در نگاه نخست به جهت‌‌های متفاوتی است، حرکت جمعی و مجموع جبری تلاش‌های نظام، همگی به سمت و سوی پیشبرد هدف غایی مجموعه ختم شود. در همین راستا نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری حرکتی است مبارک، در راستای رسیدن به نوعی وحدت و انسجام ملی، برای نیل به یک مقصود بزرگ. پرواضح است مقاصدی که دستیابی به آنها در نخستین نگاه، دور از دسترس می‌‌شود با تلاش همه‌جانبه که البته در گام اول نیازمند معرفتی صحیح نسبت به هدف تعیین شده است می‌تواند به مصداق وعده‌ «ید الله مع الجماعه» به اهدافی قابل دستیابی مبدل شود.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.

اخبار جدید روز

تصویب دو فوریت طرح اصلاح قانون هدفمندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح اصلاح ماده 1 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که از افزایش نامتعارف قیمت حامل‌های انرژی جلوگیری می‌کند، موافقت کردند.
جزئیات 12 تخلف دولت در هدفمندی عضو کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس از تخلف ۱۲بندی دولت و کسری ۱۶هزار میلیارد تومانی در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.
گرانی به محله احمدی نژاد رسید «از شخص ایشان بپرسید چرا همه چیز اینقدر گران شده است»، «روز عید با خودشان صحبت کردم گفتند بررسی می‌کنیم»، «ایشان که خودشان گوجه‌فرنگی نمی‌خرند، رییس‌جمهور هستند کارشان چیز دیگری است.» این پاره‌ای از صحبت‌های ساکنان محله‌ای از نارمک است که از قضا تا سالیان پیش همسایه «احمدی‌نژاد» بودند. قصاب سلاخی می‌کرد، مشتری هم نداشت. فهرست اقلام موجودش چنین بود: گوشت گوساله، گوشت گوسفند، گوشت گوسفند سردست، جگر گوسفند و مرغ که البته موجود نبود. آقای قصاب می‌گوید: «از شخص رییس دولت بپرسید چرا همه چیز اینقدر ‌گران شده است اما ان‌شاءالله همه چیز درست می‌شود.»
ساز و کار جدید برای استیضاح رئیس جمهور نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح آیین نامه داخلی مجلس مقرر کردند در صورتی که تعداد سوالات ارسال شده به قوه قضائیه درباره یک رئیس جمهور به عدد 6 برسد طرح استیضاح رئیس جمهور در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
مرکز جهان کجاست؟ یکی از سوالاتی که مدتها ذهن اکثر محققان و ستاره‌شناسان را به خود معطوف کرده، شناسایی مرکز کهکشان بوده که می‌توان پاسخ آن را با توجه به انبساط سریع فضا پیدا کرد. به گزارش ایسنا، به گفته ستاره‌شناسان، انفجار بزرگ یک انفجار ماده در فضای خالی نبوده بلکه، انبساط سریع جهانی بوده که بر مبنای آن هر نقطه از جهان می‌تواند یک مرکز باشد.
آیةالله صافی: مملکت را از گرانی نجات دهید مرجع تقلید شیعیان در جواب نامه یکی از مومنان با تاکید بر مدیریت صحیح مسئولان در برطرف کردن درد و غصه مردم، یادآور شد: مسئولان، دعواهای سیاسی و باندی و حزبی را کنار بگذارند، و مشکل گرانی و بیکاری را برطرف کنند.
ذخایر ارزی ایران ۳ رقمی شد برای نخستین بار ذخایر ارزی ایران در سال 2011 سه رقمی شد و به 106.3 میلیارد دلار رسید. ذخایر ارزی ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن 27 میلیارد دلار افزایش داشته است. صندوق بین المللی پول کل ذخایر ارزی ایران در سال 2010 را 79 میلیارد دلار اعلام کرده بود.
مشکل احمدی‌نژاد با هاشمی حل نشده استاحمدی‌نژاد در جریان کامل مذاکرات ۱+۵ بوده ‌است/ اگر مسئله کاردار ایران در برزیل درست باشد بار سنگینی بر دوش نظام قرار می‌گیرد.
حساب ذخیره ارزی چالش برانگیزتر شد ابهام در خالی بودن حساب ذخیره ارزی وعدم تعیین وجوهی برای واریزبه آن، بار دیگر آزمونی بزرگ را برای مجلس رقم زده است.
زیبا کلام: با سخنان الهام موافقم یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلیل حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام آنرا برای تقریب قلوب با هاشمی و بهبود بخشیدن مناسباتش با وی تحلیل کرد و گفت: احمدی نژاد در شرایط کنونی احساس می کند اصولگرایان با دولت اختلاف بنیادین پیدا کردند؛ لذا قصد دارد از حمایت های هاشمی برخوردار شود.
تاکید احمدی نژاد بر اجرای فاز دوم هدفمندی احمدی‌نژاد اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان ایران عزیز را از دیگر برنامه‌هایی دانست که دولت در سال 91 دنبال می‌کند و افزود:‌ اداره کشور مستلزم تلاش و انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر است و یقیناً اگر برای خدا و جلب رضای الهی کار کنیم همیشه فرصت خدمتگزاری به مردم را خواهیم داشت.
آمار جدید دولت از اشتغال در سال 90 عضو شورای عالی اشتغال با بیان اینکه وعده 2.5 میلیون شغل محقق نشد، گفت:‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال از ایجاد 2.1 شغل در سال 90 تا دهم اسفند خبر داد که البته بعید به نظر می‌رسد.
دوباره استیضاح وزیر کار به جریان می‌افتد خبرهایی شنیده شده که مرتضوی قول خود را زیرپا گذاشته و در محل کار خود حاضر شده که این خلاف اخلاق اسلامی است که یک مسوول حکومتی زیر قول خود بزند بنابراین جرمی دیگر به جرم های وی افزوده شد.
عاقبت ارومیه در انتظار خزر نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس٬ با بیان این که انتقال آب از دریای خزر به سمنان از لحاظ فنی و اقتصادی با مشکلات و نواقص زیادی روبه‌رو است٬گفت: به‌طور حتم اجرای این طرح٬ سرنوشت دریای خزر را با دریاچه ارومیه گره می‌زند.
اظهارات باهنر درباره بازگشت خاتمی محمد‌رضا باهنر تاکید کرد رئیس مجلس نهم را باید نمایندگان مجلس نهم انتخاب کنند. به گزارش خبر‌آنلاین محمد‌رضا باهنر دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره ویژگی‌های مجلس هشتم و برخی تلاش‌ها برای ریاست مجلس آینده، گفت: در خصوص انتخاب رئیس‌ مجلس آینده این یک از اقدام‌های طبیعی است که افراد و گروه‌های مختلف تلاش‌هایی را به صورت علنی و غیر‌علنی آغاز می‌کنند ولی بنده معتقد هستم رئیس مجلس نهم را باید خود نمایندگان مجلس انتخاب کنند.
گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماجرای استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تجربه تلخی برای مجلس هشتم بود، گفت: در صورت مطرح شدن مجدد استیضاح وزیرکار در مجلس با استقبال نمایندگان مواجه نخواهد شد.
اعلام جزئیات تغییر گواهینامه ها مهر،سردار تقی مهری با اعلام خبر تصویب قانون تغییر گواهینامه های رانندگی به سه پایه در آخرین روزهای کاری سال گذشته در هیئت دولت گفت: براساس این مصوبه که در آخرین روزهای اسفندماه سال گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید گواهینامه های رانندگی از حالت فعلی به سه پایه تبدیل خواهد شد.
بازتاب سخنان الهام درباره مجمع تشخیص به نظرم مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند. در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آنها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است. شاید این طور تلقی شود که این عدم کارآیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارآیی‌ها برمی‌گردد و رفتارها تغییر می‌کنند.
روزنامه جمهوری اسلامی: مجلس دور زده شد *وقایع تأسف بار کهریزک به تابستان 1388 مربوط می‌شود که اکنون نزدیک سه سال از آن می‌گذرد. در این واقعیت که آنچه در بازداشتگاه کهریزک رخ داده یک جنایت بوده کمترین تردیدی وجود ندارد. روشن‌ترین دلیل بر این واقعیت، برخوردی است که رهبر معظم انقلاب با این ماجرا کردند و دستور برچیده شدن آن بساط و تعقیب و مجازات عاملان آن را صادر کردند. اینکه هنوز پرونده کهریزک مفتوح است و متهمان اصلی آن بلاتکلیف مانده اند،
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز تحویل سکه‌های پیش فروش از امروز آغاز می‌شود؛ بسته پنج گزینه‌ای برای سکه اوباما از ادامه مذاکرات دفاع کرد؛ بازتاب جهانی مذاکرات اتمی از اول اردیبهشت آغاز می‌شود؛ ثبت سفارش کالا با کد رهگیری
کشف جوان‌ترین کهکشان جهان ستاره‌شناسان پیش از این موفق به شناسایی شواهدی از چند کهکشان دورافتاده و جوان شده بودند، اما این جسم جدید بدلیل اطمینان موجود در سنجشهای «تبدیل به سرخ» که یک جانشین برای فاصله بوده، بسیار جالب توجه است.
مطهری: وزیران احمدی‌نژاد کاره‌ای نیستند مطهری که خود از امضا کنندگان استیضاح وزیر کار است، تصریح کرد: این مسئله هم روشن بود که استعفای آقای مرتضوی پذیرفته نخواهد شد زیرا در دولت آقای احمدی نژاد، وزیران کاره ای نیستند و خود آقای احمدی نژاد تصمیم گیر است و روشن است که ایشان هیچ گاه از راهی که رفته هر چند اشتباه باشد بر نمی گردد.
نظرات عجیب الهام درباره مجمع تشخیص مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند.
نرخ بیکاری دورقمی در 23 استان بررسی نتایج طرح آمارگیری نیروی کار سال 1390 نشان می دهد که طی این سال نرخ بیکاری در 8 استان تک رقمی و در 23 استان دو رقمی شده است. بر اساس این گزارش، استان یزد با 6 درصد کمترین و استان‌های البرز و لرستان به ترتیب با 3/19 و 2/19 درصد بالاترین نرخ بیکاری در میان استان‌های کشور را دارا هستند.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروزاحمدی نژاد از پشت در صحن مجلس بازگشت؛ مرتضوی مدیرعامل ماند، "حکمیت" استیضاح را هوا کرد مرکز ارتباطات ریاست جمهوری: تکذیب درخواست ملاقات مشایی از مقامات آمریکایی پیامد "نشست استانبول" سقوط دلار و سکه؛ صعود شاخص بورس؛ برق امید در چشمان بازار
خبر جوانفکر از ادامه کار مرتضوی بازگشت آقای شیخ‌الاسلامی به محل کارش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادامه کار آقای سعید مرتضوی در سمت ریاست صندوق تأمین‌اجتماعی، یک درس پندآموز برای کسانی است که خود را فراتر از قانون می‌پندارند. زمان اندکی باقی است تا از رهگذر بازیهای پرسرو صدایی مانند حکمیت، بتوان کرسی‌های سبز بهارستان را برای چهارسال دیگر تصاحب کرد.
۵۹ ایرانی در جمع بر‌ترین محققان جهان معیار ورود به فهرست دانشمندان یک درصد برتر در هر گرایش علمی، کسب تعداد معین ارجاع به مقالات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science براساس آستانه‏های مشخص شده برای هر گرایش علمی است.
نظر الهام درباره علت رای دادن خاتمیجریان اصلاح‌طلب در بعد مبارزه منفی هیچ گونه ظرفیت تأثیرگذاری در فضای جامعه را ندارد و شاید اگر این روال را از طریق تحریم و قهر بخواهند دنبال کنند، نتیجه حتمی، حذف کامل آنها خواهد بود. رأی خاتمی برای این است که چنین بن‌بستی ایجاد نشود و یک سرپلی بماند، کما اینکه یک طیف خاصی از آنها هم به‌نحوی در انتخابات حضور پیدا کردند که خود این موضوع هم چندگانگی در درون این جبهه را نشان می‌داد.
تعبیر باهنر از یک سال آخر دولت احمدی‌نژاد برداشت بنده از سیاست های کلی نظام در مورد دولت این است که دولت آقای احمدی نژاد به سلامتی بتواند یک سال باقیمانده را طی کند و ما باید تا آنجایی که می توانیم عمل رئیس جمهور را تعبیر به صحت کنیم.
گزارش تصویری عملیات اجرایی طرح انتقال آب دریای خزرگزارش تصویری عملیات اجرایی طرح انتقال آب دریای خزر با حضور رئیس جمهور - دکتر محمود احمدی نژاد که صبح امروز (دوشنبه ) به منظور شرکت در مراسم کلنگ زنی طرح عظیم انتقال آب از دریای خزر به دشت مرکزی ایران به استان مازندران سفر کرده است، فرمان آغاز اجرای این پروژه بزرگ را با رمز یا مهدی (عج) صادر کرد.
189 مازندرانی به بانک صادرکنندگان کشور پیوستند معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: تاکنون 189 مازندرانی به بانک صادرکنندگان کشور پیوستند.
افزایش ظرفیت خودروسازی مازندران تا 30 هزار خودرو مدیرعامل کارخانه خودروسازی ایران خودرو مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته 15 هزار و 460 خودرو تولید کردیم، گفت: در برنامه امسال بنا داریم ظرفیت خودرو سازی را به 25 تا 30 هزار خودرو در سال افزایش دهیم.
رونمایی کتاب انقلاب در تمام شهرهای مازندران‌‌ مدیرکل اطلاعات مازندران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در تلاش هستیم تا زمینه رونمایی کتاب انقلاب در همه شهرهای مازندران فراهم شود.
راه‌اندازی کارگاه نجوم در کانون پرورش فکری نکا مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا از ایجاد کارگاه آموزش نجوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نکا خبر داد.
انتشار 115 مقاله علمی دانشگاه آزاد ساری در ISI معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ساری در ادامه به حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ساری در کنفرانس‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در سال 90 از سوی اساتید این دانشگاه 32 مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی ارائه شده که با توجه به ارائه 17 مقاله در سال 89 در این بخش هم شاهد رشد 88 درصدی ارائه مقالات هستیم.
9 ورزشکار بابلسری به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابلسر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 ورزشکار بابلسری به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند.
مسابقه نویسندگی در مازندران برگزار می‌شود کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و روز معلم مسابقه نویسندگی ویژه دانش‌آموزان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران برگزار می‌شود.
قرارداد خواهرخواندگی مازندران با تانزانیا منعقد می‌شود رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران گفت: در پی سفر استاندار پایتخت تانزانیا به مازندران، قرارداد خواهرخواندگی مازندران با استان پایتخت تانزانیا منعقد می‌شود.
انتقال آب دریای خزر به کویر توجیه علمی ندارد سخنگوی فراکسیون محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به کویر فاقد توجیه علمی، فنی و زیست محیطی است. انوشیروان محسنی بندپی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: این پروژه فاقد دفترچه پیوست مطالعات زیست محیطی است.
مدال‌آوران ورزشی مازندران تجلیل می‌شوند معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: 21 اردیبهشت از ورزشکاران مدال‌آور این استان در ساری تجلیل می‌شود.
70 هیئت مذهبی در سوادکوه ساماندهی شد معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه از حضور 70 هیئت مذهبی ساماندهی شده در سوادکوه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، داوود عزّتی ظهر امروز در جلسه آموزش وبلاگ‌نویسی حوزه دین سوادکوه که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه برگزار شد با اشاره به اینکه در عصر کنونی استکبار و دشمنان اسلام و ایران اسلامی از حربه‌های مختلف برای صدمه زدن به ما استفاده می‌کنند، گفت: استفاده از فناوری جدید باید در دستور کار فعالان دینی قرار گیرد.
چالوس 10 میلیارد تومان اعتبار تملک و دارایی جذب کرد فرماندار چالوس گفت: اعتبار تملک و دارایی شهرستان چالوس در سال 90 حدود 10 میلیارد تومان بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، طرح هادی روستای تجن کلای علیا از توابع بخش مرکزی چالوس با حضور ظهر امروز با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.
ناکامی‌های ورزش ساری و اداره بدون رئیس اگرچه ورزش مازندران در نگاه کلی دارای کارنامه موفقی به ویژه کسب سهمیه المپیک است، ولی ورزش ساری این روزها از ناکامی‌های زیادی در رنج است. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ورزش مرکز استان مازندران که سال‌های گذشته جایگاه خوبی در ورزش کشور داشته، این روزها حال خوشی ندارد و هر روز شاهد نزول و پس‌رفت ورزش مرکز استان و ساری هستیم.
لباس خاکی بسیجی تن‌پوش دائمی سردار بصیر بود یکی از همرزمان شهید بصیر می‌گفت: سردار شهید بصیر به ندرت لباس فرم سپاه را می‌پوشید و بیشتر وقت‌ها لباس خاکی بسیجیان را بر تن داشت. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار حاج حسین بصیر را همه مازندرانی‌ها می‌شناسند
دانشکده دندانپزشکی بابل بزرگترین دانشگاه ایران می‌شود رئیس دانشکده دندانپزشکی بابل نوید داد با اختصاص اعتبار بیش از 4 میلیارد تومانی و گسترش فضای آموزش، این دانشکده به عنوان بزرگترین دانشکده دندانپزشکی تبدیل می‌شود.
برگزاری یادواره سرداران شهید آمل با حضور مهدی چمران رئیس ستاد برگزاری یادواره شهدای سجادیه آمل گفت: مراسم بزرگداشت آیت‌‌الله میرزاهاشم آملی و آیت‌الله فرسیو همزمان با یادواره سرداران و 55 شهید کوی سجادیه آمل با سخنرانی مهدی چمران برگزار می‌شود.
بهزیستی مازندران در هزار مرکز خدمات‌رسانی شبانه‌روزی می‌دهد مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بهزیستی مازندران در یک هزار و 300 مرکز خدمات‌رسانی شبانه‌روزی می‌دهد. به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، روح‌الله ردایی عصر امروز در شورای اداری چالوس بیان داشت: بهزیستی در بخش توانبخشی، زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و همچنین آسیب‌های طلاق نیز فعال است و یک‌هزار و 300 مرکز در سطح استان مازندران به‌طور شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند
صادرات 277 میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی از مازندران رئیس اتاق بازرگانی مازندران از صادرات بیش از 277 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی سال 90 از گمرکات این استان خبر داد. غلامرضا عشریه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: تولید و مصرف کالای داخلی باید در جامعه به افتخار و ارزش بدل شود.
تصاویر: چشمه زیبای باداب سورت چشمه باداب سورت ساری واقع در استان مازندران، زیباترین چشمه جهان و همچنین دومین اثر طبیعی ملی ایران بعد از چشمه پامو کاله ترکیه می باشد که در سال 1386 به عنوان دومین چشمه آب شور جهان ثبت جهانی شده است.
ساری 7 هزار قطعه زیر خاکی دارد رئیس پژوهشکده ساری‌شناسی گفت: ساری 7 هزار قطعه زیر خاکی دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، حسین اسلامی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نخستین موزه ساری با بیان اینکه ساری تنها مرکز استان بدون موزه است، اظهار داشت: ساری شهری با بیش از 3هزار سال پیشینه است که با داشتن 7 هزار قطعه آثار موزه‌ای زیرخاکی که بیش از سه هزار سال قدمت دارد در انبار میراث فرهنگی خاک می‌خورد.
ایجاد مرکز رشد تکنولوژی در دانشگاه آزاد آمل رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات واحد آیت الله آملی از راه‌اندازی مرکز رشد تکنولوژی در این واحد دانشگاهی خبر داد. به گزارش سلام شمال فاضل لاریجانی بعدازظهر امروز در مراسم معارفه خود با اشاره به اینکه بیش از 750 آیه در قرآن به تدبر اختصاص دارد، یادآور شد: رسالت پیامبران نیز دعوت به تدبر و اندیشیدن بیان شده است.
مازندران 145 هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد رئیس دبیرخانه ستاد نظارت بر سلامت باشگاه و اماکن ورزشی مازندران گفت: مازندران 145 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.
رئیس جدید دانشگاه آزاد آمل معارفه شد طی مراسمی با حضور رئیس قوه قضائیه و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر فاضل لاریجانی بعنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات واحد آمل معارفه شد.
نخستین تعاونی حمل و نقل شرق مازندران آغاز به‌کار کرد به گزارش سلام شمال رئیس پایانه حمل و نقل شرق مازندران پیش از ظهر امروز در حاشیه آغاز به این کار شرکت اظهار داشت: این شرکت مسافربری و حمل و نقل با هدف خدمت‌رسانی به همشهریان نکایی و حمل و نقل مسافر تاسیس شده است.
مازندران میزبان اردوی تیم ملی کاراته شد به گزارش سلام شمال علی سلطانی امروز در حاشیه برگزاری دوره مربیگری مازندران در محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه این دوره به مانند کارگاهی آموزشی در درجه‌های یک تا سه مربیگری کاراته برگزار می‌شود، گفت: کلاس درجه یک برای نخستین بار در حال برگزاری است و کلاس‌های تئوری نیز قبل از سال برگزار شد.
تمام روستاهای غرب مازندران برق‌دار شدند به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق غرب مازندران، مصطفی سالار با اشاره به رشد کیفی و کمی خدمات قابل ارایه به مشترکان شرکت همزمان با افزایش تعداد آنها، بیان داشت: تعداد مشترکان شرکت تا پایان سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل با 10 درصد رشد، به 424 هزار 822 اشتراک رسید.
نمایشگاه دفاع از ولایت در آمل برگزار می‌شود رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نمایشگاهی با عنوان دفاع از ولایت در این واحد دانشگاهی توسط دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.
گردشگری ساری با حمل و نقل دریایی توسعه می‌یابد رئیس اداره میراث فرهنی، صنایع دستی و گردشگری ساری گفت: دریای زیبایی داریم که باید با ایجاد حمل و نقل دریایی از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده کنیم. به گزارش سلام شمال مسلم رجبی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری در شرکت چوب و کاغذ مازندران، اظهار داشت:‌ ‌ اسکان مسافران نوروزی در ساری با رشد 17 درصدی مواجه بود.
حضور 3 بازیکن مازندرانی در رقابت‌های جهانی قایقرانی به گزارش سلام شمال محمد نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: این اردو که هم‌‌اکنون با حضور ملی‌پوشان و مربیان تیم ملی در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران بر پا است، قایقرانان زن جوان مازندرانی نیز حضور دارند.
اجرای طرح هادی در 600 روستای مازندران به گزارش سلام شمال ، سیدمجید هاشمی در آیین افتتاح طرح هادی روستای «‌ریحان‌آباد» شهرستان گلوگاه‌ اظهار داشت: هدف دولت در زمینه عمران و آبادی روستاها ایجاد روحیه کار و سازندگی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها است.
شهردار ماسوله استعفا کرد یحیی یوسف‌پور استعفای خود را از تصدی شهرداری ماسوله اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، یحیی یوسف‌پور شهردار ماسوله استعفا نامه خود را بدون ذکر دلایل تقدیم اعضای شورای اسلامی این شهرک تاریخی کرد که صبح امروز مورد موافقت شورا قرار گرفت.
رونمایی 8 کتاب تاریخ شفاهی گیلان معاون فرهنگی‌هنری حوزه هنری گیلان از انتشار و رونمایی هشت کتاب تاریخ شفاهی این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد پر حلم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته تاریخ شفاهی در گیلان جای نداشت، اظهار کرد: کتاب «یک وجب و چهار انگشت» دومین کتاب تاریخ شفاهی استان سال گذشته منتشر شد.
تشکیل کارگروه دائمی داغستان، آستراخان و گیلان استاندار گیلان از تشکیل کارگروه دائمی داغستان و آستراخان روسیه با استان گیلان در مورد پیگیری مفاد توافق‌نامه‌های صورت گرفته خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای سفر مدیران گیلان به داغستان و آستراخان روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه روابط تجاری راهبردی گیلان با نگاه ملی ضروری است.
نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک رشت افتتاح شد نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک در رشت در دومین روز از هفته زمین پاک افتتاح شد. امیر عبدوس ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین مرکز جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: به مناسبت هفته زمین پاک مراسم‌هایی در روزهای مختلف در سطح استان اجرا می‌شود.
محمدنژاد دبیر هیئت کشتی گیلان شد عباسعلی محمدنژاد دبیر هیئت کشتی گیلان شد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، به دنبال استعفای رضا مؤدبی دبیر سابق هیئت کشتی گیلان، بعد از ظهر امروز با حکم اصغر امانی رئیس هیئت کشتی این استان عباسعلی محمدنژاد به سمت دبیر این هیئت منصوب و مشغول به کار شد.
تهیه سند طرح جامع مدیریت فرهنگی گیلان استاندار گیلان از تهیه سند طرح جامع فرهنگی در این استان خبر داد و گفت: موضوع قرارگاه فرهنگ در اولویت سال 91 گیلان است. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی عصر یکشنبه در نشست صالحین بسیج گیلان اظهار داشت: روحانیون تربیت انسان‌ها را به عهده دارند و تلاش علمای دین برای رضای خداوند است.
راهیابی ورزشکار آستارایی به مسابقات جهانی سرپرست اداره ورزش و جوانان آستارا از راهیابی ورزشکار کیک‌بوکسینگ این شهرستان به مسابقات جهانی خبر داد. سخاوت سلیمان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به راهیابی یک ورزشکار آستارایی به مسابقات جهانی، اظهار کرد: هادی خوشحال کیک‌بوکسینگ کار آستارایی در جریان مسابقات اردوی تیم ملی با شکست حریفان خود به مسابقات جهانی راه یافت.
حضور بانوان والیبالیست گیلان در اردوی تیم ملی نایب رئیس هیئت والیبال گیلان از دعوت چهار نفر از بانوان این رشته ورزشی استان به اردوی انتخابی تیم ملی خبر داد. به گزارش سلام شمال ملوک مرادی پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت والیبال استان دعوت بانوان ورزشکار به اردوی انتخابی تیم ملی را موفقیت مهمی دانست.
امسال تالار مرکزی رشت افتتاح می‌شود معاون اداری‌ مالی وزارت ارشاد گفت: تمام اعتبار تالار مرکزی رشت تامین شده و امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. به گزارش سلام شمال محمد مهدی فداکار در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها با اشاره به اجرای پروژه مهر ماندگار اظهار کرد: مهر ماندگار شامل 10 پروژه بوده که هشت پروژه تالار است.
کشف یک قطعه سنگ تاریخی در رودبار فرمانده انتظامی رودبار از کشف یک قطعه سنگ منقش به آثار تاریخی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید رسول صمدی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی این شهرستان، چگونگی کشف سنگ مذکور را تشریح کرد.
افزایش کشف مشروبات الکلی دست‌ساز در رشت فرمانده انتظامی رشت از افزایش 777 درصدی کشف مشروبات الکلی دست‌ساز از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.
دختر 13 ساله فومنی قربانی سیل شد معاون عمران استاندار گیلان گفت: یک دختر 13 ساله دانش‌آموز در سیل فومن جان خود را از دست داد. به گزارش سلام شمال محمد اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت وقوع سیل در گیلان اظهار کرد: به دلیل شدت بارندگی بیشتر شهر‌های گیلان دچار سیل‌زدگی شدند.
ثبت نام اینترنتی آزمون ادواری سنجش مهارت آغاز شد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از آغاز ثبت نام اینترنتی نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت سال 91 در کشور خبر داد.
میلیاردها تومان خسارت سیل به گیلان معاون عمران استاندار گیلان با بیان اینکه سیل میلیاردها تومان به این استان خسارت زده است، گفت: سیل به 9 شهرستان گیلان آسیب وارد کرده است
پسماند الکترونیک در رشت جمع‌آوری می‌شود مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از افتتاح نخستین مرکز جمع‌آوری پسماندهای الکترونیک در عمارت کلاه فرنگی پارک قدس رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال امیر عبدوس ظهر امروز در جلسه محیط زیست استان با اشاره به فرا رسیدن هفته زمین پاک و اجرای برنامه‌های ویژه، اظهار کرد: به مناسبت هفته زمین پاک نخستین مرکز جمع‌آوری پسماندهای الکترونیک استان افتتاح می‌شود.
مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد رییس هیات مشتزنی استان گیلان گفت: 'امین قاسمی پور' مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد.
بیش از سه میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات امروز 'شنبه' بورس اوراق بهادار استان گیلان، سه میلیون و 714 هزار و 258 سهم به ارزش 14میلیارد و 393 میلیون و 553 هزار و 96 ریال داد و ستد شد.
دوندگان نونهال گیلانی چهار مدال رقابت های کشور را کسب کردند رییس هیات دو و میدانی گیلان گفت: دوندگان این استان چهار مدال اولین مرحله رقابت های دو و میدانی نونهالان منطقه یک کشور را کسب کردند
سفر استاندار گیلان به داغستان و آستاراخان استاندار گیلان امروز (چهارشنبه) در رأس هیاتی سیاسی و تجاری برای توسعه روابط دوجانبه به جمهوری خودمختار داغستان و آستاراخان روسیه سفر می کند.
یک بانوی نوجوان گیلانی به عضویت تیم ملی اسکیت انتخاب شدنایب رییس هیات اسکیت گیلان گفت: برای نخستین بار یک بانو گیلانی در رده سنی نوجوانان عضو تیم ملی اسکیت شد. به گزارش سلام شمال 'مژگان آرین فرد' عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گذشت دو سال از فعالیت این رشته ورزشی افزود: با وجود نوپا بودن این رشته در گیلان 'سارا صداقت' به عنوان یکی از بازیکنان زبده گیلانی در رشته سرعت به عنوان عضو تیم ملی اسکیت انتخاب شد.
اعزام نفرات برتر گلف گیلان به مسابقات کشوریرییس هیات گلف استان گیلان گفت: نفرات برتر گلف این استان با تشخیص کمیته فنی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می شوند.
انتشار مجموعه مقالات 'از شعر امروز تا شاعران دیروز' در گیلانمسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان گفت: کتاب مجموعه مقالات ' از شعر امروز تا شاعران دیروز ' اثر سید محمد عباسیه کهن از سوی حوزه هنری استان منتشر شده است.
سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال برای دیدار با اماراتمسوول روابط عمومی هیات فوتبال استان گیلان گفت: سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین برخی از مناطق گیلانرییس روابط عمومی شرکت مخابرات گیلان گفت : برای توسعه و بازسازی فیبر نوری اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین در برخی از مناطق استان روزهای 21 و 22 فروردین ماه سال جاری رخ خواهد داد .
مدیرکل اوقاف گیلان: ادارات جدید در شهرستان ها ایجاد می شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: ایجاد ادارات جدید در شهرستان های رضوانشهر و آستارا در دستور کار این نهاد در سالجاری است.
افزایش طول عمر در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش طول عمر در این استان خبر داد و گفت: در گیلان امید به زندگی در زنان 73 سال و در مردان 71 سال است.
مکاتبات اداری کتابخانه‌های گیلان الکترونیکی می‌شود مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی سامانه مکاتبات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.
بازرسی از اداره‌های گیلان در امر حجاب مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از بازرسی از سازمان‌ها و اداره‌ها در امر عفاف و حجاب از بیستم فروردین جاری در این استان خبر داد.
حضور 3 گیلانی در رقابت فوتبال تیم ملی با اماراتسه فوتبالیست گیلانی با نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در ترکیب این تیم برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
افزایش بیش از 1200 تخت بیمارستانی در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح چهار بیمارستان و افزایش یک‌هزار و 260 تخت بیمارستانی در این استان خبر داد. حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه 13 بیمارستان در گیلان در دست ساخت است، اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان‌ها بین 15 تا 70 درصد است.
تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت گلستان در سال جاریمعاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت استان با مشارکت دستگاه‎های اجرایی در سال جاری خبر داد.
گلستان میزبان پاسداران عرصه هویت ایرانی است مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: امروز گلستان میزبان پاسداران عرصه هویت ایرانی است. به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیف‌الله ابوترابی در همایش مدیران کل ثبت احوال‌های کشور در گرگان اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که توفیق میزبانی این همایش بر عهده ما قرار گرفته تا بتوانیم میزبان مدیران عرصه پاسداری از مرز هویت ایران باشیم.
آموزش 3300 هنرجوی صنایع دستی در گلستان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: طی برگزاری چهار دوره آموزشی در این اداره کل، 3 هزار و 366 هنرآموخته صنایع دستی در استان آموزش دیدند.
گلستان باکیفیت‎ترین گندم کشور را دارد مدیر کل امور مجامع شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس آمارهای روزانه، کیفیت گندم استان گلستان در رده استان‎های نخست کشور قرار دارد و این مساله برای کشور بسیار مهم است.
تشکیل انجمن صنفی مهندسان مشاور در گلستان معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: اقدام لازم برای تشکیل انجمن صنفی مهندسان مشاور در استان باید در اسرع وقت انجام پذیرد.
برگزاری همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در آزادشهر همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی با محوریت اعتیاد ویژه دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه در شهرستان آزادشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در این همایش در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: اصلی‎ترین هدف برگزاری این همایش را بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات دانش‎آموزان در برابر این بلای خانمان‎سوز اعلام کرد و بر اهمیت بحث پیشگیری مهم‌تر از درمان است، تاکید کرد.
برگزاری همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل‎بیت در آق‎قلا همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل بیت در شهرستان آق‎قلا از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال این همایش با حضور نماینده ولی‎فقیه در استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل مناطق ویژه سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امام جمعه گمیشان، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، فرمانده لشگر 30 پیاده گرگان، فرماندار آق‎قلا و علمای شیعه و سنی استان عصر امروز در مصلی آق‎قلا برگزار شد.
برنامه‌ریزی مرحله دوم بهره‌برداری از آب سدهای گلستان نشست کمیته آب سدهای گلستان برای توزیع مناسب آب غلات با حضور مدیران شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی استان و جمعی از کارشناسان در شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.
افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد گرگان معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: پنج رشته دیگر به رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اضافه می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، محمد یوسف ناصری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 8 هزار دانشجو در 76 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان مشغول به تحصیل هستند.
تالار فخرالدین اسعد گرگانی تئاتر اصلی شهر می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: برای نخستین‎بار تالار فخرالدین اسعد گرگانی به عنوان تئاتر اصلی شهر اعلام موجودیت می‎کند. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: تالار فخرالدین اسعد گرگانی با همکاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تامین 100 میلیون تومان اعتبار به سیستم صوتی و امکانات لازم تجهیز می‎شود.
مجتمع‎های فرهنگی هنری گلستان به بهره‎برداری می‎رسند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: مجتمع‎های فرهنگی هنری تا پایان هفته دولت به بهره‎برداری می‎رسند. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان گرگان اظهار داشت: نگارخانه گلستان، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان‎های گرگان و آق‎قلا از پروژه‎هایی است که امسال شاهد بهره‎برداری آن در هفته دولت خواهیم بود.
شهرک‎های صنعتی گلستان رتبه نخست کشوری را کسب کرد مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان گفت: این شرکت مقام نخست ارزشیابی زیست محیطی شهرک‎های صنعتی کشور را در بین 31 استان صنعتی به لحاظ عملکرد زیست محیطی کسب کرد.
حضور کارکنان تامین اجتماعی گلستان در مزار شلمچه مدیرکل، رؤسای شعب و کارکنان تامین اجتماعی استان گلستان با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه با آرمان های شهداء و انقلاب اسلامی میثاقی دوباره بستند.
بازدید معاون رئیس جمهور ترکمنستان از پروژه راه آهن ایران – ترکمنستا�پروژه راه آهن گرگان - اینچه برون صبح شنبه مورد بازدید سید قلی اف، معاون کابینه وزرای ترکمنستان و هئیت همراه قرار گرفت.
بازدید معاون وزیر انرژی و صنایع ترکمنستان از نیروگاه علی آباد کتول معاون وزیر انرژی و صنایع کشور ترکمنستان روز گذشته (جمعه) در راس هیئتی از نیروگاه برق علی آبادکتول در استان گلستان دیدن کرد.
راهیابی چهار هنرجوی بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی چهار هنرجوی هنرستان کاردانش مرحوم بای شهرستان بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی راه
تجلیل از معلمان نمونه و پیشکسوتان فرهنگی در هفته معلممدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: همایش تجلیل از 103معلم نمونه شهرستان و 105پیشکسوت فرهنگی همزمان با هفته معلم در این شهرستان برگزار می شود.
در رشته جدید تحصیلی به دانشگاه آزاد بندرگز افزوده شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، دو رشته جدید به رشته های تحصیلی دانشگاه افزوده شد.
راهیابی دانش آموز گلستانی به مرحله دوم المپیاد کشوری فیزیک یک دانش آموز دبیرستان امام خمینی (ره) شهرستان ترکمن به مرحله دوم کشوری المپیاد فیزیک دانش آموزی راه یافت.
برگزاری دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر، به میزبانی دانشکده شیلات و محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، طی روزهای نهم و دهم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
معرفی دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان جزء استان های برترکارشناس دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: این دفتر در انجام فعالیت ها در سال 90، با کسب 97 درصد از امتیاز نظام تحرک، جزء استان های برتر شناخته شد.
افزایش 103 درصدی اعتبارات شهرکهای صنعتی گلستانمدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان گفت: باتوجه به ضرورت تامین اعتبار برای اجرای پروژه های عمومی و عمرانی اولویت دار ، اعتبارات مصوب این شرکت 103 درصد افزایش داشته است.
تصویب بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان برای سال 91سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: لایحه بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان پس از بحث و بررسی در صحن شورا به تصویب رسید که پس از تایید فرمانداری به طور رسمی به شهرداری ابلاغ می شود.
برنامه های فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدیددر اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدید اولویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری برای سال 91 تشریح شد.
گلستان میزبان مسابقات کیوکوشین ماتسوشیما کشوررئیس سبک کیوکوشین ماتسوشیما استان گلستان گفت: رقابت های کشوری قهرمانی این سبک، شهریور ماه سال جاری در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.
اقامت 700 هزار مسافر و گردشگر در گلستان مدیر کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در ایام نوروز 1391، 695 هزار و 370 نفر در استان اسکان یافته‌اند. به گزارش سلام شمال قربان عباسی اظهار داشت: جمع کل ورود مسافر به استان از ابتدای آغاز فعالیت این ستاد در مجموع 6 میلیون و 755 هزار و 601 نفر است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
راه‎اندازی دفتر حمایت از تولیدات علمی در دانشگاه آزاد گرگان رضا علی محسنی در نخستین جلسه هیئت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در سال 1391با تبریک آغاز سال جدید با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى" اظهار داشت: نامگذاری سال‎ها از سوی مقام معظم رهبری رویکردی استراتژیک و علمی و فرهنگی برای برنامه‎ریزی کلان در کشور است و نامگذاری سال 1391 از سوی معظم له به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در واقع نشان از تاکید مضاعف ایشان بر ادامه جهاد اقتصادی و توجه ویژه به شاخص‎های بنیادین توسعه ملی است.
افتتاح 3 پروژه بزرگ گلستان در بهار استاندار گلستان گفت: سه پروژه بزرگ گلستان با حضور مهمان ویژه در بهار امسال افتتاح می‎شود. به گزارش سلام شمال جواد قناعت در حاشیه دیدار با جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش و پیگیری‎های مدیران پروژه‎های بسیار خوبی در گلستان مورد بهره‎برداری و یا کلنگ‌زنی شده است.
رشد 18 درصدی جذب گردشگر در گلستان به گزارش سلام شمال قربان عباسی عصر دوشنبه در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفر ششمین سال برگزاری را در گلستان تجربه کرد که در این مسیر 50 دستگاه اجرایی استان با 20 هزار نفر نیرو در خدمت گردشگران به گلستان بوده‎اند.
مردی 2 فرزند و مادر خود را به قتل رساند مردی در روستایی میرمحله گرگان دو فرزند و مادر پیر خود را به قتل رساند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان صبح امروز مردی 42 ساله به نام ق-ح یک فرزند دختر دو ساله و پسر چهار ساله خود را به همراه مادرش خفه کرد و به قتل رساند.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.
فاطمه (س) غمگینانه‌ترین روایت ولایت فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) که غمگینانه‌ترین روایت ولایت است. فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) است که در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرن‌ها و عصرهاست. سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است و مقام و منزلت او در نزد خداوند و بین مسلمانان به ویژه شیعیان کمتر از دیگر ائمه نیست و آن حضرت دارای منزلتی عظیم‌تر است.
جلوه‌های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا (ع) معصومین (ع) الگوهای همیشگی زندگی تمامی انسان‌ها در تمام طول تاریخ بوده و هستند به طور مثال می‌توان از این افراد به حضرت فاطمه زهرا (س)‌ اشاره کرد؛ در ایام دهه اول فاطمیه به مناسبت ایام حزن اهل بیت (ع) به برخی از آموزه‌ها و درس‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) خواهیم پرداخت.
پرستاران هر روز معجزه عشق را به تماشا می‎نشینند پرستاران با سرانگشت محبت خود هر روز معجزه عشق را در شفابخشی دستانشان به تماشا می‎نشینند. به گزارش سلام شمال حضرت زینب (ع) اسوه و الگوی صبر و مقاومت بود و به همین دلیل روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام پرستار نامگذاری شد تا نمادی بر تحمل و صبوری پرستاران باشد.
آشنایی با ریشه‌های روز سیزده فروردینلا به لای کتاب‌های تاریخی را که بگردید، از نحسی سیزده خبری نیست. سیزدهمین روز از سال نو در ایران باستان، با نام فرشته تیر پیوند خورده است: «سیزدهم هر ماه شمسی تیر روز نامیده می شود و مربوط به فرشته ای است که تیر نام دارد و تیر فرو رفته در پهلوی او را تیشتر می گویند. فرشته مقدس تیر در کیش مزدیستی مقام بلند و داستان شیرینی دارد.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
چرا 12فروردین یوم الله است؟ دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد.این روزحقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی درآن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود. راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز ،دربرداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12فروردین است.
تولید ملی ادامه جهاد اقتصادی معمولا مدیران موفق همواره به روی مقاصد اصلی خود به هر عنوان تاکید داشته و در تلاشند تا اهداف مورد نظر خویش را، به انحای گوناگون برای جامعه تحت نظرشان، تبدیل به آرمان کنند و با وجود تحرکات کاتوره‌ای بخش‌های مختلف که در نگاه نخست به جهت‌‌های متفاوتی است، حرکت جمعی و مجموع جبری تلاش‌های نظام، همگی به سمت و سوی پیشبرد هدف غایی مجموعه ختم شود. در همین راستا نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری حرکتی است مبارک، در راستای رسیدن به نوعی وحدت و انسجام ملی، برای نیل به یک مقصود بزرگ. پرواضح است مقاصدی که دستیابی به آنها در نخستین نگاه، دور از دسترس می‌‌شود با تلاش همه‌جانبه که البته در گام اول نیازمند معرفتی صحیح نسبت به هدف تعیین شده است می‌تواند به مصداق وعده‌ «ید الله مع الجماعه» به اهدافی قابل دستیابی مبدل شود.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.

اخبار جدید ایران و شمال

تاکید احمدی نژاد بر اجرای فاز دوم هدفمندی احمدی‌نژاد اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان ایران عزیز را از دیگر برنامه‌هایی دانست که دولت در سال 91 دنبال می‌کند و افزود:‌ اداره کشور مستلزم تلاش و انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر است و یقیناً اگر برای خدا و جلب رضای الهی کار کنیم همیشه فرصت خدمتگزاری به مردم را خواهیم داشت.
آمار جدید دولت از اشتغال در سال 90 عضو شورای عالی اشتغال با بیان اینکه وعده 2.5 میلیون شغل محقق نشد، گفت:‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال از ایجاد 2.1 شغل در سال 90 تا دهم اسفند خبر داد که البته بعید به نظر می‌رسد.
دوباره استیضاح وزیر کار به جریان می‌افتد خبرهایی شنیده شده که مرتضوی قول خود را زیرپا گذاشته و در محل کار خود حاضر شده که این خلاف اخلاق اسلامی است که یک مسوول حکومتی زیر قول خود بزند بنابراین جرمی دیگر به جرم های وی افزوده شد.
عاقبت ارومیه در انتظار خزر نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس٬ با بیان این که انتقال آب از دریای خزر به سمنان از لحاظ فنی و اقتصادی با مشکلات و نواقص زیادی روبه‌رو است٬گفت: به‌طور حتم اجرای این طرح٬ سرنوشت دریای خزر را با دریاچه ارومیه گره می‌زند.
اظهارات باهنر درباره بازگشت خاتمی محمد‌رضا باهنر تاکید کرد رئیس مجلس نهم را باید نمایندگان مجلس نهم انتخاب کنند. به گزارش خبر‌آنلاین محمد‌رضا باهنر دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره ویژگی‌های مجلس هشتم و برخی تلاش‌ها برای ریاست مجلس آینده، گفت: در خصوص انتخاب رئیس‌ مجلس آینده این یک از اقدام‌های طبیعی است که افراد و گروه‌های مختلف تلاش‌هایی را به صورت علنی و غیر‌علنی آغاز می‌کنند ولی بنده معتقد هستم رئیس مجلس نهم را باید خود نمایندگان مجلس انتخاب کنند.
گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماجرای استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تجربه تلخی برای مجلس هشتم بود، گفت: در صورت مطرح شدن مجدد استیضاح وزیرکار در مجلس با استقبال نمایندگان مواجه نخواهد شد.
اعلام جزئیات تغییر گواهینامه ها مهر،سردار تقی مهری با اعلام خبر تصویب قانون تغییر گواهینامه های رانندگی به سه پایه در آخرین روزهای کاری سال گذشته در هیئت دولت گفت: براساس این مصوبه که در آخرین روزهای اسفندماه سال گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید گواهینامه های رانندگی از حالت فعلی به سه پایه تبدیل خواهد شد.
بازتاب سخنان الهام درباره مجمع تشخیص به نظرم مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند. در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آنها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است. شاید این طور تلقی شود که این عدم کارآیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارآیی‌ها برمی‌گردد و رفتارها تغییر می‌کنند.
روزنامه جمهوری اسلامی: مجلس دور زده شد *وقایع تأسف بار کهریزک به تابستان 1388 مربوط می‌شود که اکنون نزدیک سه سال از آن می‌گذرد. در این واقعیت که آنچه در بازداشتگاه کهریزک رخ داده یک جنایت بوده کمترین تردیدی وجود ندارد. روشن‌ترین دلیل بر این واقعیت، برخوردی است که رهبر معظم انقلاب با این ماجرا کردند و دستور برچیده شدن آن بساط و تعقیب و مجازات عاملان آن را صادر کردند. اینکه هنوز پرونده کهریزک مفتوح است و متهمان اصلی آن بلاتکلیف مانده اند،
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز تحویل سکه‌های پیش فروش از امروز آغاز می‌شود؛ بسته پنج گزینه‌ای برای سکه اوباما از ادامه مذاکرات دفاع کرد؛ بازتاب جهانی مذاکرات اتمی از اول اردیبهشت آغاز می‌شود؛ ثبت سفارش کالا با کد رهگیری
کشف جوان‌ترین کهکشان جهان ستاره‌شناسان پیش از این موفق به شناسایی شواهدی از چند کهکشان دورافتاده و جوان شده بودند، اما این جسم جدید بدلیل اطمینان موجود در سنجشهای «تبدیل به سرخ» که یک جانشین برای فاصله بوده، بسیار جالب توجه است.
مطهری: وزیران احمدی‌نژاد کاره‌ای نیستند مطهری که خود از امضا کنندگان استیضاح وزیر کار است، تصریح کرد: این مسئله هم روشن بود که استعفای آقای مرتضوی پذیرفته نخواهد شد زیرا در دولت آقای احمدی نژاد، وزیران کاره ای نیستند و خود آقای احمدی نژاد تصمیم گیر است و روشن است که ایشان هیچ گاه از راهی که رفته هر چند اشتباه باشد بر نمی گردد.
نظرات عجیب الهام درباره مجمع تشخیص مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند.
نرخ بیکاری دورقمی در 23 استان بررسی نتایج طرح آمارگیری نیروی کار سال 1390 نشان می دهد که طی این سال نرخ بیکاری در 8 استان تک رقمی و در 23 استان دو رقمی شده است. بر اساس این گزارش، استان یزد با 6 درصد کمترین و استان‌های البرز و لرستان به ترتیب با 3/19 و 2/19 درصد بالاترین نرخ بیکاری در میان استان‌های کشور را دارا هستند.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروزاحمدی نژاد از پشت در صحن مجلس بازگشت؛ مرتضوی مدیرعامل ماند، "حکمیت" استیضاح را هوا کرد مرکز ارتباطات ریاست جمهوری: تکذیب درخواست ملاقات مشایی از مقامات آمریکایی پیامد "نشست استانبول" سقوط دلار و سکه؛ صعود شاخص بورس؛ برق امید در چشمان بازار
خبر جوانفکر از ادامه کار مرتضوی بازگشت آقای شیخ‌الاسلامی به محل کارش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادامه کار آقای سعید مرتضوی در سمت ریاست صندوق تأمین‌اجتماعی، یک درس پندآموز برای کسانی است که خود را فراتر از قانون می‌پندارند. زمان اندکی باقی است تا از رهگذر بازیهای پرسرو صدایی مانند حکمیت، بتوان کرسی‌های سبز بهارستان را برای چهارسال دیگر تصاحب کرد.
۵۹ ایرانی در جمع بر‌ترین محققان جهان معیار ورود به فهرست دانشمندان یک درصد برتر در هر گرایش علمی، کسب تعداد معین ارجاع به مقالات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science براساس آستانه‏های مشخص شده برای هر گرایش علمی است.
نظر الهام درباره علت رای دادن خاتمیجریان اصلاح‌طلب در بعد مبارزه منفی هیچ گونه ظرفیت تأثیرگذاری در فضای جامعه را ندارد و شاید اگر این روال را از طریق تحریم و قهر بخواهند دنبال کنند، نتیجه حتمی، حذف کامل آنها خواهد بود. رأی خاتمی برای این است که چنین بن‌بستی ایجاد نشود و یک سرپلی بماند، کما اینکه یک طیف خاصی از آنها هم به‌نحوی در انتخابات حضور پیدا کردند که خود این موضوع هم چندگانگی در درون این جبهه را نشان می‌داد.
تعبیر باهنر از یک سال آخر دولت احمدی‌نژاد برداشت بنده از سیاست های کلی نظام در مورد دولت این است که دولت آقای احمدی نژاد به سلامتی بتواند یک سال باقیمانده را طی کند و ما باید تا آنجایی که می توانیم عمل رئیس جمهور را تعبیر به صحت کنیم.
گزارش تصویری عملیات اجرایی طرح انتقال آب دریای خزرگزارش تصویری عملیات اجرایی طرح انتقال آب دریای خزر با حضور رئیس جمهور - دکتر محمود احمدی نژاد که صبح امروز (دوشنبه ) به منظور شرکت در مراسم کلنگ زنی طرح عظیم انتقال آب از دریای خزر به دشت مرکزی ایران به استان مازندران سفر کرده است، فرمان آغاز اجرای این پروژه بزرگ را با رمز یا مهدی (عج) صادر کرد.
حدود 30 سد بزرگ و کوچک در مازندران در حال ساخت است استاندار مازندران با اشاره به توجه جدی دولت به طرح های حوزه آبرسانی در این استان ، گفت : در حال حاضر حدود 30 سد بزرگ و کوچک در مازندران در حال ساخت است.
عصبانیت چند رسانه از مذاکرات 5+1 و ایران ابراز امیدواری اروپا و غرب به نتایج مذاکرات دیروز ایران و کشورهای عضو گروه 5+1 در استانبول با نارضایتی رسانه های عربی همراه شد.
مرگ دختر دانشجو، جنایت یا خودکشی مرد کشاورزی که متهم است همسر دانشجویش را به قتل رسانده، وقتی در برابر قضات حاضرشد، ادعا کرد همسرش خودکشی کرده و قتلی در کار نبوده‌است. به گزارش خبرنگار ما، 20 شهریور سال گذشته به ماموران پلیس بومهن خبر دادند زنی جوان به نام مینا از پنجره‌ای سقوط کرده و جانش را از دست داده ‌است. وقتی پلیس در محل حاضر شد رضا، شوهر مینا هم در محل بود.
حاشیه‌های نشست خبری مذاکرات استانبول قطعی چند ساعته اینترنت در نشست استانبول 2 خبرنگاران را با مشکلات زیادی مواجه کرد.
حکایت قول شرف مرتضوی و لغو استیضاح وزیر پیش از آغاز جلسه علنی مجلس و پس از جلسه مجدد استیضاح‌کنندگان، اخباری مبنی بر منتفی بودن استیضاح شیخ‌الاسلام مطرح شد که برخی از طراحان استیضاح و اعضای هیات رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها، این موضوع را تایید کردند.
کشف کلید اسرار شکل‌گیری ستارگان به گفته محققان، بیشتر جهان از انواع مختلف هیدروژن ساخته شده که شکل H3+ در فضای میان‌ستاره‌ای بسیار شایع‌تر است که یکی از مهمترین مولکولهای موجود محسوب می‌شود.
نماینده​ای که استیضاح وزیر کار را پس نگرفت علی مطهری تاکید کرد که تنها نماینده​ای بوده است که امضایش از استیضاح وزیر کار را پس نگرفته است. به گزارش خبرآنلاین، اگرچه در جلسه علنی امروز اعلام شد که ۱۸ نفر از نمایندگان امضایشان را از طرح استیضاح وزیر کار پس گرفتند، اما علی مطهری تنها نماینده​ای است که امضایش را پس نگرفته است.
محتوای پیشنهادات جدید 1+5 به ایران رسانه های عربی طی ساعات اخیر از زوایای مختلف به بررسی نتایج مذاکرات 1+5 و جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند، در این میان روزنامه الاهرام مصر از پیشنهاد کشورهای غربی به تهران در زمینه سوخت هسته ای خبر داده است.
آغاز ثبت نام المپیاد دانشجویان علوم پزشکی چهارمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در چهار حیطه مختلف علوم پایه ، علوم بالینی، مدیریت و نوآورانه در سال 1391 برگزار خواهد شد.
جزئیات هک حساب 3 میلیون مشتری بانک‌ها جزئیاتی از هک حساب کاربری 3 میلیون حساب بانکی حاکی است،این هک شامل بخشی از کارتها آن هم در سالهای 87 تا 89 میباشد. به گزارش فارس، اخیرا خبر هک شدن حساب کاربری 3 میلیون کارت مشتریان بانکی کشور در فضای مجازی منتشر شده است.
ایجاد مرکز رشد تکنولوژی در دانشگاه آزاد آمل رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات واحد آیت الله آملی از راه‌اندازی مرکز رشد تکنولوژی در این واحد دانشگاهی خبر داد. به گزارش سلام شمال فاضل لاریجانی بعدازظهر امروز در مراسم معارفه خود با اشاره به اینکه بیش از 750 آیه در قرآن به تدبر اختصاص دارد، یادآور شد: رسالت پیامبران نیز دعوت به تدبر و اندیشیدن بیان شده است.
مازندران 145 هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد رئیس دبیرخانه ستاد نظارت بر سلامت باشگاه و اماکن ورزشی مازندران گفت: مازندران 145 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.
رئیس جدید دانشگاه آزاد آمل معارفه شد طی مراسمی با حضور رئیس قوه قضائیه و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر فاضل لاریجانی بعنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات واحد آمل معارفه شد.
نخستین تعاونی حمل و نقل شرق مازندران آغاز به‌کار کرد به گزارش سلام شمال رئیس پایانه حمل و نقل شرق مازندران پیش از ظهر امروز در حاشیه آغاز به این کار شرکت اظهار داشت: این شرکت مسافربری و حمل و نقل با هدف خدمت‌رسانی به همشهریان نکایی و حمل و نقل مسافر تاسیس شده است.
مازندران میزبان اردوی تیم ملی کاراته شد به گزارش سلام شمال علی سلطانی امروز در حاشیه برگزاری دوره مربیگری مازندران در محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه این دوره به مانند کارگاهی آموزشی در درجه‌های یک تا سه مربیگری کاراته برگزار می‌شود، گفت: کلاس درجه یک برای نخستین بار در حال برگزاری است و کلاس‌های تئوری نیز قبل از سال برگزار شد.
تمام روستاهای غرب مازندران برق‌دار شدند به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق غرب مازندران، مصطفی سالار با اشاره به رشد کیفی و کمی خدمات قابل ارایه به مشترکان شرکت همزمان با افزایش تعداد آنها، بیان داشت: تعداد مشترکان شرکت تا پایان سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل با 10 درصد رشد، به 424 هزار 822 اشتراک رسید.
نمایشگاه دفاع از ولایت در آمل برگزار می‌شود رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نمایشگاهی با عنوان دفاع از ولایت در این واحد دانشگاهی توسط دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.
گردشگری ساری با حمل و نقل دریایی توسعه می‌یابد رئیس اداره میراث فرهنی، صنایع دستی و گردشگری ساری گفت: دریای زیبایی داریم که باید با ایجاد حمل و نقل دریایی از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده کنیم. به گزارش سلام شمال مسلم رجبی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری در شرکت چوب و کاغذ مازندران، اظهار داشت:‌ ‌ اسکان مسافران نوروزی در ساری با رشد 17 درصدی مواجه بود.
حضور 3 بازیکن مازندرانی در رقابت‌های جهانی قایقرانی به گزارش سلام شمال محمد نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: این اردو که هم‌‌اکنون با حضور ملی‌پوشان و مربیان تیم ملی در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران بر پا است، قایقرانان زن جوان مازندرانی نیز حضور دارند.
اجرای طرح هادی در 600 روستای مازندران به گزارش سلام شمال ، سیدمجید هاشمی در آیین افتتاح طرح هادی روستای «‌ریحان‌آباد» شهرستان گلوگاه‌ اظهار داشت: هدف دولت در زمینه عمران و آبادی روستاها ایجاد روحیه کار و سازندگی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها است.
معاون استاندار مازندران:مدیر باید ریسک‌پذیر باشد به گزارش سلام شمال سید عیسی هاشمی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر اظهار داشت: جلسات شورای اداری باید محلی برای حل مشکلات دستگاه‌های اداری که در بوروکراسی اداری به نتیجه نمی‌رسند، باشد.
حضور 5 تیم مازندرانی در لیگ والیبال کشور به گزارش سلام شمال معصومه قلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: تیم‌های صالحین ساری و کاله مازندران در لیگ دسته یک والیبال کشور، ماهان میاندرود و نماینده نور در لیگ دسته دوم و یکی از تیم‌های لیگ برتر استان نیز در لیگ بانوان حضور دارند.
گزارش تصویری / مراسم گرامیداشت روز ارتش در مازندرانمراسم رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه 29 فروردین همزمان با سالروز ارتش در ساری برگزار شد.
دعوت پنج کشتی گیر مازندرانی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگیدبیرهیئت کشتی مازندران از راه یافتن پنج کشتی گیر این استان به دور جدید اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشور خبر داد.
رییس جمهوری وارد استان مازندران شد - ' محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم آغازعملیات اجرایی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی و همچنین افتتاح طرح تصفیه فاضلاب شهر ساری، صبح امروز (دوشنبه) و دقایقی پیش وارد استان مازندران شد.
جایگاه ممتاز کارخانه سیمان مازندران در امر صاردات مدیر عامل کارخانه سیمان مازندران گفت: این کارخانه سال گذشته سه میلیون تن فروش داشته است. به گزارش سلام شمال، حمید یوسفی با اعلام این مطلب افزود: این کارخانه در سال 90 نزدیک به سه میلیون تن فروش داشته است که ما به التفاوت تولید و فروش را از محل ذخیره کلینکر موجود از سال قبل و خرید کلینکر از دیگر کارخانجات سیمانی و تولید سیمانهای افزودنی پوزولانی و PKZ تأمین نموده است .
پیش بینی وضع هوای استان مازندران بر اساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی ، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز دوشنبه تاریخ 28/1/91 تا روز چهارشنبه تاریخ 30/1/91 به شرح زیر پیش بینی می شود . ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.
مدیر کل راه و شهر سازی مازندران منصوب شد طی حکمی از سوی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی ،مدیر کل مسکن و شهرسازی مازندران منصوب شد
اعزام دانش آموز دختر مازندرانی به مناطق جنگیمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از آغاز سومین دوره اعزام دانش آموزان دختر این استان در قالب کاروان راهیان نوربه مناطق جنگی دفاع مقدس خبر داد.
افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران دربابلنخستین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با عنوان دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران روز شنبه در سالن نمایش بنیاد علمی حریری بابل گشاش یافت.
رقابت شمشیرباز مازندرانی برای کسب سهمیه المپیکدبیر هیات شمشیربازی مازندران گفت : شمشیرباز مازندرانی برای کسب سهمیه المپیک لندن ، در مسابقات زون آسیا که به میزبانی ژاپن برگزار می شود به مصاف حریفان خواهد رفت .
دعوت یک مازندرانی به اردوی تیم ملی امید گلبال کشوررییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان مازندران گفت : با نظر کادر فنی ، یک ورزشکار مازندرانی به اردوی آماده سازی تیم ملی امید گلبال کشور دعوت شد .
بیمه بیش از 23 هزار هکتار شالیزارهای مازندران مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: 23 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه حوادث قرارگرفته اند .
انتقاد استاندار مازندران از طرح استیضاح وزیر کار استاندار مازندران از طرح استیضاح وزیر کار در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت : درشرایط کنونی که مقام معظم رهبری بر همدلی و هم افزایی مجلس و دولت و ارایه خدمات مطلوب به مردم تاکید دارد ، نمایندگان در صدد استیضاح بی مورد وزیر کار هستند.
دیدار استاندار مازندران با مردم بهشهرفرماندار بهشهر گفت : دومین دور ملاقات مردمی استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرای استان با مردم بهشهر ، روز جمعه در مصلی جمعه این شهر برگزار خواهد شد .
بورس اوراق بهادار و بازار طلای مازندران م‍دی‍رب‍ورس‌ م‍ن‍طق‍ه‌‌ا‌ی‌ م‍‍ازن‍در‌ان‌ ‌ا‌ع‍لام‌ ک‍رد : در م‍ج‍م‍و‌ع‌ م‍‍ع‍‍ام‍لات‌ روز سه شنبه ت‍‍الار‌ه‍‍ا‌ی‌ ‌بورس استان ‌، ت‍‍ع‍د‌اد چهار میلیون و 88 هزار و 84 س‍‍ه‍م‌ ب‍ه‌ ‌ارزش‌ ب‍ی‍ش‌ از 11 میلیارد و 735 می‍ل‍ی‍ون‌ ری‍‍ال‌ دادو ستد شد.
برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان در مرزن آباد چالوسامام جمعه مرزن آباد از برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان در آبانماه سالجاری در شهر مرزن آباد خبر دادند.
دوشیزه قائمشهری به عضویت تیم ملی کاراته جوانانمدیر آموزش و پرورش قائمشهر از عضویت یکی از دختران دانش آموز ورزشکار این شهرستان در تیم ملی کاراته خبرداد . ' محمد حسین امیری' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در رقابتهای کاراته سبک شیتو ریو شو توکان جوانان دختر کشور که هفته گذشته در تبریز برگزار شد , ' زهره برزگر' دانش آموز سال دوم دبیرستان فدک قائمشهر توانست به مقام قهرمانی دست یابد
معرفی نفرات برتر مسابقات انتخابی دو و میدانی مازندرانرئیس هیئت دو و میدانی مازندران گفت: مسابقات انتخابی دو و میدانی استان با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.
نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در شالیزارهای مازندران با حضور مسئولان استانی، نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در بابلسر انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال نخستین نشای برنج کشور به روش مکانیزه در بابلسر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در روز چهارشنبه ۲۳ فروردین انجام می‌شود.
حضور بانوان والیبالیست گیلان در اردوی تیم ملی نایب رئیس هیئت والیبال گیلان از دعوت چهار نفر از بانوان این رشته ورزشی استان به اردوی انتخابی تیم ملی خبر داد. به گزارش سلام شمال ملوک مرادی پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت والیبال استان دعوت بانوان ورزشکار به اردوی انتخابی تیم ملی را موفقیت مهمی دانست.
امسال تالار مرکزی رشت افتتاح می‌شود معاون اداری‌ مالی وزارت ارشاد گفت: تمام اعتبار تالار مرکزی رشت تامین شده و امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. به گزارش سلام شمال محمد مهدی فداکار در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها با اشاره به اجرای پروژه مهر ماندگار اظهار کرد: مهر ماندگار شامل 10 پروژه بوده که هشت پروژه تالار است.
کشف یک قطعه سنگ تاریخی در رودبار فرمانده انتظامی رودبار از کشف یک قطعه سنگ منقش به آثار تاریخی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید رسول صمدی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی این شهرستان، چگونگی کشف سنگ مذکور را تشریح کرد.
افزایش کشف مشروبات الکلی دست‌ساز در رشت فرمانده انتظامی رشت از افزایش 777 درصدی کشف مشروبات الکلی دست‌ساز از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.
دختر 13 ساله فومنی قربانی سیل شد معاون عمران استاندار گیلان گفت: یک دختر 13 ساله دانش‌آموز در سیل فومن جان خود را از دست داد. به گزارش سلام شمال محمد اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت وقوع سیل در گیلان اظهار کرد: به دلیل شدت بارندگی بیشتر شهر‌های گیلان دچار سیل‌زدگی شدند.
ثبت نام اینترنتی آزمون ادواری سنجش مهارت آغاز شد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از آغاز ثبت نام اینترنتی نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت سال 91 در کشور خبر داد.
میلیاردها تومان خسارت سیل به گیلان معاون عمران استاندار گیلان با بیان اینکه سیل میلیاردها تومان به این استان خسارت زده است، گفت: سیل به 9 شهرستان گیلان آسیب وارد کرده است
پسماند الکترونیک در رشت جمع‌آوری می‌شود مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از افتتاح نخستین مرکز جمع‌آوری پسماندهای الکترونیک در عمارت کلاه فرنگی پارک قدس رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال امیر عبدوس ظهر امروز در جلسه محیط زیست استان با اشاره به فرا رسیدن هفته زمین پاک و اجرای برنامه‌های ویژه، اظهار کرد: به مناسبت هفته زمین پاک نخستین مرکز جمع‌آوری پسماندهای الکترونیک استان افتتاح می‌شود.
مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد رییس هیات مشتزنی استان گیلان گفت: 'امین قاسمی پور' مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد.
بیش از سه میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات امروز 'شنبه' بورس اوراق بهادار استان گیلان، سه میلیون و 714 هزار و 258 سهم به ارزش 14میلیارد و 393 میلیون و 553 هزار و 96 ریال داد و ستد شد.
دوندگان نونهال گیلانی چهار مدال رقابت های کشور را کسب کردند رییس هیات دو و میدانی گیلان گفت: دوندگان این استان چهار مدال اولین مرحله رقابت های دو و میدانی نونهالان منطقه یک کشور را کسب کردند
سفر استاندار گیلان به داغستان و آستاراخان استاندار گیلان امروز (چهارشنبه) در رأس هیاتی سیاسی و تجاری برای توسعه روابط دوجانبه به جمهوری خودمختار داغستان و آستاراخان روسیه سفر می کند.
یک بانوی نوجوان گیلانی به عضویت تیم ملی اسکیت انتخاب شدنایب رییس هیات اسکیت گیلان گفت: برای نخستین بار یک بانو گیلانی در رده سنی نوجوانان عضو تیم ملی اسکیت شد. به گزارش سلام شمال 'مژگان آرین فرد' عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گذشت دو سال از فعالیت این رشته ورزشی افزود: با وجود نوپا بودن این رشته در گیلان 'سارا صداقت' به عنوان یکی از بازیکنان زبده گیلانی در رشته سرعت به عنوان عضو تیم ملی اسکیت انتخاب شد.
اعزام نفرات برتر گلف گیلان به مسابقات کشوریرییس هیات گلف استان گیلان گفت: نفرات برتر گلف این استان با تشخیص کمیته فنی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می شوند.
انتشار مجموعه مقالات 'از شعر امروز تا شاعران دیروز' در گیلانمسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان گفت: کتاب مجموعه مقالات ' از شعر امروز تا شاعران دیروز ' اثر سید محمد عباسیه کهن از سوی حوزه هنری استان منتشر شده است.
سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال برای دیدار با اماراتمسوول روابط عمومی هیات فوتبال استان گیلان گفت: سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین برخی از مناطق گیلانرییس روابط عمومی شرکت مخابرات گیلان گفت : برای توسعه و بازسازی فیبر نوری اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین در برخی از مناطق استان روزهای 21 و 22 فروردین ماه سال جاری رخ خواهد داد .
مدیرکل اوقاف گیلان: ادارات جدید در شهرستان ها ایجاد می شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: ایجاد ادارات جدید در شهرستان های رضوانشهر و آستارا در دستور کار این نهاد در سالجاری است.
افزایش طول عمر در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش طول عمر در این استان خبر داد و گفت: در گیلان امید به زندگی در زنان 73 سال و در مردان 71 سال است.
مکاتبات اداری کتابخانه‌های گیلان الکترونیکی می‌شود مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی سامانه مکاتبات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.
بازرسی از اداره‌های گیلان در امر حجاب مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از بازرسی از سازمان‌ها و اداره‌ها در امر عفاف و حجاب از بیستم فروردین جاری در این استان خبر داد.
حضور 3 گیلانی در رقابت فوتبال تیم ملی با اماراتسه فوتبالیست گیلانی با نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در ترکیب این تیم برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
افزایش بیش از 1200 تخت بیمارستانی در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح چهار بیمارستان و افزایش یک‌هزار و 260 تخت بیمارستانی در این استان خبر داد. حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه 13 بیمارستان در گیلان در دست ساخت است، اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان‌ها بین 15 تا 70 درصد است.
همایش پیاده‌روی سالمندان رشت برگزار شد همایش پیاده‌روی و خانوادگی سالمندان به مناسبت آغاز هفته سلامت در رشت برگزار شد.
مجوز واگذاری باشگاه داماش صادر شدمدیر عامل باشگاه داماش گیلان گفت: مجوز واگذاری باشگاه داماش از طرف مراجع ذی‌صلاح صادر شده و مشکلی وجود ندارد و باشگاه پس از انتقال در رشت می‌ماند.
صومعه‌سرا میزبان دانش‌آموزان ذاکر اهل بیت (ع) گیلان شد به گزارش سلام شمال معاون امور آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در جریان برگزاری مسابقه مذکور در سالن شهید بهشتی این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: مسابقه دانش‌آموزان مداح و ذاکر برای نخستین بار و با حضور دانش‌آموزان سراسر گیلان برگزار شده است.
داور بین‌المللی فوتبال گیلان در باشگاه‌های آسیا سوت می‌زند سعید بخشی‌زاده داور بین‌المللی فوتبال گیلان در باشگاه‌های آسیا قضاوت می‌‌کند. به گزارش سلام شمال سعید بخشی‌زاده داور بین‌المللی فوتبال گیلان 37 ساله و اهل فومن بوده و تاکنون در شش دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران داور وسط بود و بیش از 200 دیدار را قضاوت کرد.
انزلی مستحق داشتن دهکده سلامت است به گزارش سلام شمال سعادتمند داودی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی انزلی از نظر تخصص و فنی جزو مجهزترین بیمارستان غرب گیلان است، اظهار داشت: این امر موجب غرور و افتخار این شهرستان بندری است.
آموزشگاه‌های موسیقی گیلان بازرسی می‌شوند وی با بیان اینکه کمیته‌های مذکور بر حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان نظارت می‌کنند، افزود: عفاف و حجاب بخشی از برنامه‌های کمیته نظارت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان را تشکیل می‌دهد.
توزیع فیلم‌های غیرمجاز به صورت شبکه‌ای در رشت معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از توزیع فیلم‌های غیرمجاز به صورت شبکه‌ای در رشت خبر داد.
برگزاری همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در آزادشهر همایش استانی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی با محوریت اعتیاد ویژه دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه در شهرستان آزادشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در این همایش در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: اصلی‎ترین هدف برگزاری این همایش را بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات دانش‎آموزان در برابر این بلای خانمان‎سوز اعلام کرد و بر اهمیت بحث پیشگیری مهم‌تر از درمان است، تاکید کرد.
برگزاری همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل‎بیت در آق‎قلا همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل بیت در شهرستان آق‎قلا از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال این همایش با حضور نماینده ولی‎فقیه در استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل مناطق ویژه سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امام جمعه گمیشان، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، فرمانده لشگر 30 پیاده گرگان، فرماندار آق‎قلا و علمای شیعه و سنی استان عصر امروز در مصلی آق‎قلا برگزار شد.
برنامه‌ریزی مرحله دوم بهره‌برداری از آب سدهای گلستان نشست کمیته آب سدهای گلستان برای توزیع مناسب آب غلات با حضور مدیران شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی استان و جمعی از کارشناسان در شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.
افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد گرگان معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: پنج رشته دیگر به رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اضافه می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، محمد یوسف ناصری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 8 هزار دانشجو در 76 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان مشغول به تحصیل هستند.
تالار فخرالدین اسعد گرگانی تئاتر اصلی شهر می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: برای نخستین‎بار تالار فخرالدین اسعد گرگانی به عنوان تئاتر اصلی شهر اعلام موجودیت می‎کند. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: تالار فخرالدین اسعد گرگانی با همکاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تامین 100 میلیون تومان اعتبار به سیستم صوتی و امکانات لازم تجهیز می‎شود.
مجتمع‎های فرهنگی هنری گلستان به بهره‎برداری می‎رسند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: مجتمع‎های فرهنگی هنری تا پایان هفته دولت به بهره‎برداری می‎رسند. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان گرگان اظهار داشت: نگارخانه گلستان، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان‎های گرگان و آق‎قلا از پروژه‎هایی است که امسال شاهد بهره‎برداری آن در هفته دولت خواهیم بود.
شهرک‎های صنعتی گلستان رتبه نخست کشوری را کسب کرد مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان گفت: این شرکت مقام نخست ارزشیابی زیست محیطی شهرک‎های صنعتی کشور را در بین 31 استان صنعتی به لحاظ عملکرد زیست محیطی کسب کرد.
حضور کارکنان تامین اجتماعی گلستان در مزار شلمچه مدیرکل، رؤسای شعب و کارکنان تامین اجتماعی استان گلستان با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه با آرمان های شهداء و انقلاب اسلامی میثاقی دوباره بستند.
بازدید معاون رئیس جمهور ترکمنستان از پروژه راه آهن ایران – ترکمنستا�پروژه راه آهن گرگان - اینچه برون صبح شنبه مورد بازدید سید قلی اف، معاون کابینه وزرای ترکمنستان و هئیت همراه قرار گرفت.
بازدید معاون وزیر انرژی و صنایع ترکمنستان از نیروگاه علی آباد کتول معاون وزیر انرژی و صنایع کشور ترکمنستان روز گذشته (جمعه) در راس هیئتی از نیروگاه برق علی آبادکتول در استان گلستان دیدن کرد.
راهیابی چهار هنرجوی بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی چهار هنرجوی هنرستان کاردانش مرحوم بای شهرستان بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی راه
تجلیل از معلمان نمونه و پیشکسوتان فرهنگی در هفته معلممدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: همایش تجلیل از 103معلم نمونه شهرستان و 105پیشکسوت فرهنگی همزمان با هفته معلم در این شهرستان برگزار می شود.
در رشته جدید تحصیلی به دانشگاه آزاد بندرگز افزوده شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، دو رشته جدید به رشته های تحصیلی دانشگاه افزوده شد.
راهیابی دانش آموز گلستانی به مرحله دوم المپیاد کشوری فیزیک یک دانش آموز دبیرستان امام خمینی (ره) شهرستان ترکمن به مرحله دوم کشوری المپیاد فیزیک دانش آموزی راه یافت.
برگزاری دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر، به میزبانی دانشکده شیلات و محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، طی روزهای نهم و دهم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
معرفی دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان جزء استان های برترکارشناس دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: این دفتر در انجام فعالیت ها در سال 90، با کسب 97 درصد از امتیاز نظام تحرک، جزء استان های برتر شناخته شد.
افزایش 103 درصدی اعتبارات شهرکهای صنعتی گلستانمدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان گفت: باتوجه به ضرورت تامین اعتبار برای اجرای پروژه های عمومی و عمرانی اولویت دار ، اعتبارات مصوب این شرکت 103 درصد افزایش داشته است.
تصویب بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان برای سال 91سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: لایحه بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان پس از بحث و بررسی در صحن شورا به تصویب رسید که پس از تایید فرمانداری به طور رسمی به شهرداری ابلاغ می شود.
برنامه های فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدیددر اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدید اولویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری برای سال 91 تشریح شد.
گلستان میزبان مسابقات کیوکوشین ماتسوشیما کشوررئیس سبک کیوکوشین ماتسوشیما استان گلستان گفت: رقابت های کشوری قهرمانی این سبک، شهریور ماه سال جاری در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.
اقامت 700 هزار مسافر و گردشگر در گلستان مدیر کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در ایام نوروز 1391، 695 هزار و 370 نفر در استان اسکان یافته‌اند. به گزارش سلام شمال قربان عباسی اظهار داشت: جمع کل ورود مسافر به استان از ابتدای آغاز فعالیت این ستاد در مجموع 6 میلیون و 755 هزار و 601 نفر است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
راه‎اندازی دفتر حمایت از تولیدات علمی در دانشگاه آزاد گرگان رضا علی محسنی در نخستین جلسه هیئت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در سال 1391با تبریک آغاز سال جدید با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى" اظهار داشت: نامگذاری سال‎ها از سوی مقام معظم رهبری رویکردی استراتژیک و علمی و فرهنگی برای برنامه‎ریزی کلان در کشور است و نامگذاری سال 1391 از سوی معظم له به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در واقع نشان از تاکید مضاعف ایشان بر ادامه جهاد اقتصادی و توجه ویژه به شاخص‎های بنیادین توسعه ملی است.
افتتاح 3 پروژه بزرگ گلستان در بهار استاندار گلستان گفت: سه پروژه بزرگ گلستان با حضور مهمان ویژه در بهار امسال افتتاح می‎شود. به گزارش سلام شمال جواد قناعت در حاشیه دیدار با جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش و پیگیری‎های مدیران پروژه‎های بسیار خوبی در گلستان مورد بهره‎برداری و یا کلنگ‌زنی شده است.
رشد 18 درصدی جذب گردشگر در گلستان به گزارش سلام شمال قربان عباسی عصر دوشنبه در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفر ششمین سال برگزاری را در گلستان تجربه کرد که در این مسیر 50 دستگاه اجرایی استان با 20 هزار نفر نیرو در خدمت گردشگران به گلستان بوده‎اند.
مردی 2 فرزند و مادر خود را به قتل رساند مردی در روستایی میرمحله گرگان دو فرزند و مادر پیر خود را به قتل رساند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان صبح امروز مردی 42 ساله به نام ق-ح یک فرزند دختر دو ساله و پسر چهار ساله خود را به همراه مادرش خفه کرد و به قتل رساند.
ظرفیت‎های گردشگری گلستان ناشناخته مانده است معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت:‎ ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان ناشناخته مانده است به همین دلیل به دنبال برگزاری همایش‎های بزرگ در استان هستیم.
اختصاص 193 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گلستان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: هر دستگاه براساس شرح وظایف و اولویت‎های مشخص شده برنامه‎های را در طول سال بر عهده دارد، اما یک‎سری از برنامه‎ها با هماهنگی صورت گرفته در کشور و همچنین سطح استان از اولویت برنامه‎ها در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. وی توجه به بخش کشاورزی را از جمله اولویت‎های کاری سال 1391 برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش در سال گذشته کارگروهی به منظور تدوین برنامه برای پیشبرد و توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور شکل گرفت و در سطح استان نیز این کارگروه با حضور استاندار برگزار شد.
سفر بیش از 6 میلیون مسافر به گلستان دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان گفت: میزان ورود مسافران و گردشگران به استان از زمان آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات سفر استان تا 12 فروردین 1391 به 6 میلیون و 204 هزار و 344 نفر رسید.
موزه های گلستان، میزبان مسافرین نوروزی استان گلستان دارای 7 موزه گردشگری در حوزه های مختلف است که در ایام نوروز میزبان مسافرین نوروزی می باشد. به گزارش سلام شمال از این تعداد مردم شناسی، حیات وحش، کاخ موزه، باستان شناس، صنایع دستی و بخش های دیگر می باشد.
بازدید بیش از 68 هزار نفر از موزه های استان گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: تا پایان روز یازدهم نوروز 91 تعداد 68 هزار و 169 نفراز موزه های استان بازدید کرده اند. به گزارش سلام شمال ، 'قربان عباسی' افزود: موزه گرگان 2 هزار و 618 نفر، گنبدقابوس 55 هزار و 148 نفر و کاخ موزه گرگان 4 هزار و 737 نفر بازدیدکننده داشته است.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.
به بهانه سالروز ملی شدن صنعت نفتتصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ‎ 29اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
گرگان؛ بهشت طبیعت گردی برای مسافران نوروزیشهر گرگان مرکز استان گلستان با داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، بهشت طبیعت گردی محسوب می شود و ایام نوروز فرصتی است تا مسافران از جاذبه های این شهرستان دیدن کنند.
تولید انرژی از زباله ها رویکردی نوین در کلانشهر رشتبه گزارش سلام شمال به نقل از مهر، اجرای این طرح می تواند از یک طرف گام موثری در مدیریت مواد زاید شهری و از سوی دیگر برای تامین انرژی و تولید برق که نیاز همیشگی کشور است، اقدامی ارزشمند محسوب شود. تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر رشت اجرایی نشده است از اینرو مدیریت شهری می تواند با بکارگیری روشهای دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این شهر کهن انجام دهد.
خانه‌تکانی دل و خانه در شادمانی طبیعت زنان روستایی سال‌های نه‌چندان دور در ماه‌های پایانی سال به فکر خانه تکانی افتاده، نه خانه تکانی امروزی که در عصر مدرنیته رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است، خانه تکانی که با « کایر » همسایگان همراه بوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، نوروز آیین باستانی ایرانیان، جشن شکوفایی زمین و رستاخیز بزرگ طبیعت است که چوب خشکیده زمستان را به درختی تنومند و پرشکوفه در بهار تبدیل می‌کند.
پارک جنگلی گیسوم طبیعت سحر‌انگیز گیلان پارک جنگلی گیسوم شاهکار خلقت و طبیعت سحرانگیز گیلان و سوباتان سرزمینی پوشیده از چمن در تالش است. به گزارش سلام شمال تالش به‌عنوان یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که از غرب با اردبیل، از شمال با آستارا و از جنوب با رضوانشهر و ماسال و از شرق با دریای خزر و بندر انزلی همسایه است.
رشت شهر باران‌های نقره‌ای گیلان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود واقع است که امتیازهای بالایی دارد. به گزارش سلام شمال شهر رشت به‌عنوان مرکز گیلان در جلگه مرکزی گیلان و در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط 8 متر از سطح دریاهای آزاد و فاصله 330 کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی درجه یک قزوین به انزلی واقع شده است.
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. به گزارش سلام شمال املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.
نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلاننیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است. به گزارش سلام شمال تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.
یکه‌تازی آناهیتا در فومن یکه‌تازی آناهیتا با ارابه‌اش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال فومن دارای گذشته‌ای پرفروغ و تاریخی است به گونه‌ای که این شهر مرکز گیلان «بیه‌‌پس» و به دارالعماره معروف بود.
رودبار مروارید صدف سبز گیلان رودبار با جاذبه‌های بکر خود مانند مرواریدی در صدف سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال محصول مهم و راهبردی زیتون رودبار با قدمتی بیش از دو هزار سال در این سرزمین تداوم حیات داشته است و رودبار و زیتون اسامی هستند که هر یک نام دیگری را در ذهن تداعی می‌کنند.
لاهیجان شهری که پایتخت گردشگری جهان اسلام شدبه گزارش سلام شمال لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
ماسال شهر شبنم‌های بهاری ماسال دارای طبیعتی سخت مانند صخره‌های کوهستانی و ملایم چون شبنم‌های بهاری است که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گزارش سلام شمال ماسال با موقعیت جلگه‌ای در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا قرار دارد.