گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

طلاق توافقی روزانه 500 زوج در کشور استاد دانشگاه و مشاور خانواده گفت: روزانه 500 زوج در کشور به صورت توافقی از یکدیگر طلاق می‎گیرند در حالی که 80 درصد متقاضیان طلاق زنان هستند.
بازگشت آرامش به بورس بورس اوراق بهادار تهران که در یک ماه گذشته با نزول‌های سنگین دست و پنجه نرم کرده بود، در هفته گذشته به تعادل قابل قبولی رسید و در مسیر طبیعی حرکت کرد.
«صالحی امیری» رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی شد حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی - رئیس‌جمهور - طی حکمی «سیدرضا صالحی امیری» را برای چهار سال به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزید.
سهم ناچیز ایران از گردشگری جهان معاون امور مجلس، حقوقی و استانها با مقایسه درآمد گردشگری سالانه ترکیه، سنگاپور با ایران در سال 2013 بیان داشت: سهم ما در حوزه گردشگری در سال 2013 تنها حضور چهار میلیون گردشگر بود این در صورتی است در این سال تعداد 101 میلیارد و 150 میلیون گردشگر در جهان جابه جا شده است.
احتمال چند نرخی شدن شهریه دانشگاه آزاد رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه واحدها در رشته های مهندسی و پزشکی در نوع ارائه خدمات متفاوت هستند ضروری است که این واحدها با توجه به رتبه، نوع خدمات و منطقه جغرافیایی، خدمات متفاوتی ارائه کنند.
88 درصد ایرانیان،میوه کافی نمی‌خورند معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: میانگین مصرف میوه و سبزی تازه در کشور یک سوم میزان لازم است و 47 میلیون ایرانی این محصولات را به میزان کافی مصرف نمی‌کنند و علاوه بر این 48 درصد مردم با اضافه وزن و 45 درصد با مشکل کم تحرکی مواجهند.
با بوی بد دهان چه کنیم؟ تصور کنید در هواپیما نشسته‌اید و مسافر کناری شما سر صحبت را باز می‌کند و ناگهان از بوی بد دهانش سرگیجه می‌گیرید؛ خبر بدتر اینکه باید او را در طول سفر چند ساعته تحمل کنید! اما راه‌حل این مشکل چیست؟
وجود 4 میلیون دانشجو و 110 هزار استاد در دانشگاه‌های کشور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در کشور بیش از چهار میلیون دانشجو و حدود 110 هزار استاد و مدرس داریم اظهار داشت: اگر ندانیم که به کجا باید برسیم این اسراف است و باید معتدلانه باشد.
سند آمایش آموزش عالی نهایی می‌شود مدیرکل گسترش علوم وزارت علوم گفت: یکی از مأموریت‌های جدید تیم مدیریت آموزش عالی، آمادگی و نهایی کردن سند آمایش آموزش عالی است.
نحوه افزایش یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندیمتقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم لازم است در زمانی که دولت مشخص می کند به مراکز ثبت نامی که در این خصوص تعیین می شود، مراجعه کنند و اگر پس از بررسی ها و تحقیقی که در این زمینه انجام خواهد شد، مشخص شود که افراد با درآمد بیشتر از مبلغ تعیین شده توسط دولت اقدام به ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی کرده اند، تا 3 برابر یارانه دریافتی جریمه به آنها تعلق خواهد گرفت.
قیمت آزاد سکه و ارز (جدول)قیمت آزاد سکه و ارز (جدول)
مختاباد رئیس دانشکده هنر شد سیدعبدالحسین مختاباد رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز شد.
تحریم بیمه‌ای ایران لغو نشد سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: «مشورت هایی در این زمینه در حال انجام است.» وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.
انواع بیمه عمر و مزایای آن همچنین پرداخت هزینه های امراض خاص نظیر سکته های قلبی و مغزی ، پیوند اعضا ، انواع سرطان ، جراحی عروق کرونر ، فلج اطفال ، التهاب مغزی کودکان و ... توسط این بیمه نامه انجام می‌شود.
افزایش 3 میلیون تومانی هزینه زندگی شهری این افزایش در حالی است که بر خلاف وعده دولت کمتر از نیمی از رشد هزینه ها از محل یارانه نقدی تامین شده است. یارانه ای که قرار بود سهمی از ان به بخش تولید داده شود ولی به رغم عدم تخصیص به بهش تولید همان یارانه نیز کفاف هزینه های جهش یافته را نداشته است.
اعلام اصلاحات دفترچه کنکور 93 اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1393 را برای تغییرات اعمال شده برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اعلام شد.
550 میلیون دلار، حجم مبادلات ایران و آمریکا رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: حجم مبادلات اقتصادی ایران و آمریکا در سه تا چهار ماه اخیر به 550 میلیون دلار رسیده است.
کشف ستاره‌ای با بیش از 13 میلیارد سال عمر گروهی از دانشمندان استرالیایی ستاره ای را شناسایی کرده اند که با عمری بیش از 13.6 میلیارد سال به اندازه انفجار بزرگ (بیگ بنگ) قدمت دارد.
فراخوان اعزام به خدمت فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در اسفند ماه سازمان وظیفه عمومی مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها را که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم اسفند ماه هستند را فراخواند.
ایران رتبه پنجم جهان در تلفات جاده ای معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران به ازای هر یکصد هزار جمعیت، رتبه پنجم جهانی را در تلفات جاده ای پس از کشورهای از جمله ونزوئلا و تایلند به خود اختصاص داده است.
حاشیه های مذاکرات ایران و 1+5 در وین دور تازه مذاکرات ایران و گروه 1+5 در حالی از صبح امروز (سه شنبه) در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در هوای سرد شهر وین اتریش آغاز به کار کرد که هیات های هفت کشور از روز قبل در این شهر حضور یافته بودند.
جزئیات پرداخت عیدی بازنشستگان سال 92 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت : عیدی کارگرانی که در یکی از ماههای سال 92 بازنشسته شدند به نسبت ماههای دریافت مستمری پرداخت می شود.
آخرین قیمت انواع خودرو در بازار (جدول)آخرین قیمت انواع خودرو در بازار (جدول)
مخالفت آیت الله صانعی با اعدام در ملاء عام آیات عظام نوری همدانی و صانعی به پرسش شفقنا درباره اجرای حدود در ملاء عام پاسخ گفتند.
آمار واقعی اعتیاد در دانشگاه‌ها اعلام شد هاشمی با بیان اینکه ما مصرف سیگار را در دانشگاه‌ها مثبت نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: درباره همان حدود دو درصد معتاد دانشگاهی نیز نگرانیم و باید برنامه‌های خرد و کلان در سطح دانشگاه‌ها و جامعه برای پیشگیری از این موضوع انجام شود.
آخرین قیمت انواع خودرو در بازار آخرین قیمت انواع خودرو در بازار
عزم جزم آموزش و پرورش برای حذف کنکور ایرنا: معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون حذف کنکور برای دومین بار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و از این رو ما مصمم به اجرای این قانون هستیم .
آخرین قیمت انواع سکه، ارز و طلا (جدول)آخرین قیمت انواع سکه، ارز و طلا (جدول)
حمایت روحانی از تیم ملی در جام جهانی حسن روحانی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان قول حمایت دولت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی و کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی را داد.
فرهنگیان عضو صندوق ذخیره کارت اعتباری متوازن می گیرند معاون تحقیقات و برنامه ریزی صندوق ذخیره فرهنگیان از صدور کارت اعتباری متوازن برای فرهنگیان عضو این صندوق خبر داد.
مسمومیت 200 راس گوسفند در مازندران مسمومیت غذایی حدود 200 راس گوسفند را در شهر کیاسر ساری به کشتارگاه کشاند.
میاندرود هنوز جایگاه مناسبی در مازندران پیدا نکرده است فرماندار میاندرود با اشاره به مشکلات مردم و اعتبارات ناکافی این شهرستان تصریح کرد: میاندرود هنوز جایگاه مناسبی در استان پیدا نکرده است.
بابل قهرمان مسابقات پینگ‌پنگ لیگ بانوان مازندران شد بابل قهرمان رقابت‌های قهرمانی پینگ‌پنگ لیگ بانوان مازندران در دور رفت شد.
موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران در میاندرود رفع می‌شود فرماندار میاندرود با اشاره به موانع احتمالی پیش‌روی سرمایه‎گذار اشاره کرد و گفت: تلاش می‎کنیم تا با پیگیری‎های مستمر این موانع را در شهرستان برطرف کنیم.
شهردار جدید هادی‌شهر منصوب شد با حکمی از سوی استاندار مازندران نادعلی نیازی‌اوریمی به عنوان شهردار جدید هادی‌شهر منصوب شد.
مسئولان در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکنند معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: مسئولان تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم انجام دهند.
راه‌های مواصلاتی بابل برای جذب گردشگر مناسب نیست امام جمعه بابل با اشاره به اینکه زیرساخت‌های راه بابل برای جذب گردشگر مناسب نیست، گفت: منطقه فیروزجاه بندپی با وجود چشم‌اندازهای زیبای طبیعی از حداقل زیرساخت راه‌های مواصلاتی محروم است.
تجمع در اعتراض به عملکرد شورای نظام دامپزشکی مازندران عملکرد شورای نظام دامپزشکی مازندارن مورد انتقاد بیش از 40 متقاضی این سازمان قرار گرفت.
دبیرخانه دائمی یادواره پدران آسمانی به مازندران رسید مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات یادواره پدران آسمانی گفت: دبیرخانه دائمی پدران آسمانی به مازندران رسید.
21 هزار مازندرانی به پزشکی قانونی مراجعه کردند مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ذر 10 ماه گذشته 21 هزار و 975 نفر به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند.
گردشگری داخلی وفاق ملی را به همراه دارد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه صلح جهانی، محصول گردشگری خارجی است گفت: گردشگری داخلی هم وفاق ملی را به همراه دارد.
علت انفجار دانشکده گردشگری کلاردشت اعلام شد فرماندار کلاردشت عدم رعایت اصول فنی و کلیات ایمنی را عامل انفجار دانشکده کشاورزی کلاردشت اعلام کرد.
مازندران از استان‌های برخوردار در حوزه سرمایه‌گذاری نیست استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران از استان‌های برخوردار در حوزه سرمایه‌گذاری نبوده است، گفت: عده‌ای هم که در استان سرمایه‌گذاری کردند به دلیل رفتارهای نامناسب، از استان رفتند و مقصر ما هستیم.
بحران در صنعت تولید مرکبات و گل و گیاه مازندران بر اثر بارش برف بی‌سابقه اخیر در مازندران به‌ویژه در بخش غربی استان صنعت تولید مرکبات و گل و گیاه با توجه به اینکه مازندران از بیشترین سهم در تولید مرکبات کشور برخوردار است، دچار بحران شد.
حضور هنرمندان مازندرانی در جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران هنرمندان مازندرانی با نمایش «مکبث» به جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران می‌روند.
صعود 6 پله‌ای نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی رئیس هیئت پینگ‌پنگ مازندران از صعود شش پله‌ای نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی فدراسیون خبر داد.
آغاز ثبت‌نام نهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر مازندران مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از آغاز ثبت‌نام نهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان خبر داد.
هشدار رئیس موسسه تحقیقات برنج درباره خشکسالی سال آینده مازندران رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود مازندران در سال آینده بیشترین تنش آبی را داشته باشد، گفت: اگر اسفند و بهار در مازندران پرباران نباشد، خشکسالی را تجربه خواهیم کرد.
استانداران شمالی برای تغییر نرخ خرید تضمینی برنج تلاش کنند رئیس انجمن برنج ایران گفت: اگر استانداران مازندران و گیلان بخواهند می‌توانند در قیمت‌گذاری نرخ خرید برنج تضمینی تجدیدنظر کنند.
خسارت 183 میلیارد ریالی برف به تاسیسات آبفار غرب مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: برف سنگین اخیر بیش از 183 میلیارد و 358 میلیون ریال به تاسیسات آبرسانی روستایی در غرب مازندران خسارت وارد کرد.
300 هزار سرپرست خانوار مازندرانی سبد کالا دریافت کردند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 300 هزار شهروند استان سبد کالایی دریافت کردند.
آغاز اجرای طرح فرهنگ کارت در مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آغاز اجرای طرح فرهنگ کارت در مازندران خبر داد و گفت: تمام فرهنگیان عضو صندوق می‌توانند از اول اسفند از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.
نتقاد استاندار از عدم اختصاص بودجه ارزی به مازندران استاندار مازندران از عدم اختصاص بودجه‌های کلان و ارزی در گذشته به مازندران انتقاد کرد و گفت: کشور میلیاردها تومان درآمد ارزی داشته است و دوستانی که امروز انتقاد می‌کنند چرا در گذشته مازندران را از این اعتبارات بی‌بهره کرده‌اند.
برترین‌های فیلم بسیج هنرمندان مازندران معرفی شدند جشنواره فیلم بسیج هنرمندان مازندران امروز به پایان راه رسید و تندیس و لوح زرین این دوره از رقابت‌ها به بسیجیان هنرمند اهدا شد.
امامزادگان میاندرود؛ مهجور و محبوباین شهرِ 56 هزار نفره که جمعیتش در دو منطقه دشت و کوهستانی پراکنده شده‌اند، در آبان 89 و در پی سفر رئیس دولت دهم به مازندران، تقاضای مهم شهرستان‌ شدن را با مستندات لازم ارائه داد و سه ماه بعد در بهمن 89 با استقرار فرمانداری، به لیست شهرستان‌های کشور اضافه شد.
اسامی جانباختگان تصادف محور هراز اعلام شد مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مشخص شدن هویت کشته شدگان حادثه سقوط اتوبوس به دره در محور هراز خبر داد. علی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه در سانحه سقوط اتوبوس به دره در جاده هراز در روز گذشته 18 نفر جان باختن اظهار داشت: 10 مرد و هشت زن از جانباختگان این حادثه بودند.
علت اصلی حادثه سقوط اتوبوس در مازندران فرمانده پلیس راه مازندران علت اصلی حادثه سقوط اتوبوس ولوو در دره پلور را اعلام کرد.
بانوی اوکراینی در مازندران شیعه شد یک بانوی اوکراینی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران شیعه شد.
تولید برنج هوازی مازندران در مراحل نهایی رئیس موسسه تحقیقات برنج مازندران از تولید برنج هوازی و بدون نیاز به آب در این استان خبر داد.
ملاقات استاندار مازندران از مجروحان سقوط اتوبوس در هراز رییع فلاح استاندار مازندران عصر امروز با حضور در بیمارستان 17 شهریور آمل، با مجروحان حادثه سقوط اتوبوس به داخل دره در محور مواصلاتی هراز دیدار و گفت‌وگو کرد.
امام جمعه رشت:اقتصاد مقاومتی برطرف کننده مشکلات کشور است امام جمعه رشت گفت: اقتصاد مقاومتی برطرف کننده مشکلات کشور است.
اکوسیستم تالاب «آق» هنوز زنده است وسعت تالاب «آق» آستارا در مدت یک دهه گذشته از 100 هکتار به کمتر از 10 درصد رسیده اما هنوز اکوسیستم این تالاب زنده است و می‌خواهد دوباره احیا شود و نفس بکشد.
برپایی 60 نمایشگاه صنایع‌دستی گیلان در نوروز 93 مدیر کل میراث فرهنگی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی 60 ایستگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی در نوروز 93 خبر داد.
فرمانده ارشد آجا در گیلان ارتقای درجه گرفت درجه «دریادار دوم» با حضور امیر سیاری به افشین رضایی‌حداد فرمانده ارشد آجا در گیلان اعطا شد.
برخورد با تصرفات غیرقانونی اراضی ساحلی آستارا رئیس دادگستری آستارا با بیان اینکه تمام مسئولان و مردم باید احساس مسئولیت کنند، گفت: با هرگونه تصرفات غیرقانونی اراضی ساحلی در آستارا برخورد می‌شود.
گیلان آماده استقبال از گردشگران نوروزی است استاندار گیلان گفت: فضای آرام و با نشاط گیلان آماده استقبال از گردشگران نوروزی است.
حوزه علمیه خواهران آستانه‌اشرفیه افتتاح شد حوزه علمیه خواهران آستانه‌اشرفیه با حضور آیت‌الله امینیان امام جمعه این شهر و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افتتاح شد.
«جعفر نخستین» شهردار تالش شد «جعفر نخستین» شهردار جدید شهر تالش معرفی شد.
فعالیت 8 هزار امدادگر و نجاتگر گیلان در طرح زمستانه مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از فعالیت بالغ بر 8 هزار و 550 نفر امدادگر و نجاتگر در راستای اجرای طرح زمستانه این استان خبر داد.
درباره چای و ابریشم گیلان غفلت شده است استاندار گیلان گفت: چای و ابریشم می‌توانستند بسیاری از مشاغل گیلان را تامین کنند اما بر اثر غفلت‌هایی که صورت گرفت آنها را از دست دادیم. خبرگزاری فارس: درباره چای و ابریشم گیلان غفلت شده است
برگزاری همایش مقررات ملی ساختمان در گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از برگزاری همایش یک‌روزه مقررات ملی ساختمان با رویکرد تضمین حقوق شهروندی در این استان خبر داد.
همایش خیران گیلانی برگزار شود نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در مرحله‌ای هستیم که باید همایش خیران برگزار شود، گفت: زمینه برگزاری این همایش برای نیکوکاران در آینده فراهم شود.
اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» در گیلان رئیس سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» در 2 هزار و 595 روستا از سال 93 در این استان خبر داد.
گیلان آماده جذب سرمایه‌گذاران کیشی است مدیر عامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های گیلان از سرمایه‌گذاران فعال در جزیره کیش برای سرمایه‌گذاری در این استان دعوت کرد.
لاهیجان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می‌شود فرماندار لاهیجان گفت: مدیران اجرایی لاهیجان خود را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده می‌کنند.
پاکسازی 58 نقطه آلوده به مواد مخدر گیلان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از پاکسازی 58 نقطه آلوده در راستای مبارزه با مواد مخدر در این استان خبر داد.
کاهش تعداد کارخانه‌های شالیکوبی گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به وجود یک‌هزار و 850 کارخانه شالیکوبی در این استان اشاره کرد و گفت: تعداد کارخانه‌های شالیکوبی گیلان کاهش می‌یابد.
کاهش 58 درصدی ذخیره آب سد سفیدرود رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کاهش 58 درصدی ذخیره آب سد سفیدرود نسبت به سال گذشته خبر داد.
پیوند کشاورزی و گردشگری موجب توسعه رشت می‌شود فرماندار رشت گفت: پیوند بخش کشاورزی و صنعت گردشگری موجب ایجاد اشتغال و توسعه رشت می‌شود.
نقش مهم علم‌ زمین‌شناسی در توسعه پایدار گیلان علم زمین‌شناسی در اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی و توسعه پایدار گیلان اهمیت ویژه‌ای دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
اختصاص 14 میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال گیلان جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از اختصاص سالانه 14 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در این استان خبر داد.
ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در نوروز 93 در شهرهای مختلف این استان خبر داد.
اعزام کاروان عتبات عالیات گیلان از 20 اسفند مدیر حج و زیارت گیلان زمان اعزام کاروان‌های عتبات عالیات این استان را 20 اسفند امسال تا 31 خرداد 93 عنوان کرد.
بیمه سلامت گیلان هزینه بیماران دیالیزی را می‌پردازد مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بیماران مزمن کلیوی در هفته سه بار باید دیالیز شوند، گفت: بیمه سلامت گیلان تمام این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.
تندیس عمر خیام در «آستراخان» روسیه رونمایی می‌شود مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان از رونمایی تندیس عمر خیام نیشابوری همزمان با حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در «آستراخان» روسیه خبر داد.
تشکیل جلسه مدیریت بحران آب در گیلانرئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تشکیل جلسه مدیریت بحران آب به دلیل کاهش 50 درصدی ذخیره آب کشاورزی در این استان خبر داد.
برگزاری نشست تخصصی برنج در گیلان مسئولین سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان از برگزاری همایش و نشست تخصصی برنج با حضور استان‌های برنج‌خیز کشور توسط این نهاد خبر داد.
بهره‌برداری از معادن گیلان رونق می‌گیرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی گیلان رونق می‌گیرد.
شهردار لاهیجان به سازمان بین‌المللی شهرداران صلح پیوست شهردار لاهیجان با حکم رئیس بین‌المللی شهرداران صلح جهانی به سازمان بین‌المللی شهرداران صلح پیوست.
57 درصد سرقت‌های گیلان در رشت است رئیس پلیس آگاهی گیلان از وقوع 57 درصد سرقت‌های گیلان در رشت خبر داد و گفت: بیشتر سارقان منازل گیلان از استان‌های دیگر هستند.
پایان نخستین همایش حراست از منظر آموزه‎های دینی نخستین همایش ملی حراست از منظر آموزه‎های دینی با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.
گلستان سرزمین چهار فصل ایراناین استان سرشار از عنایات و نعمت خداوندی است به دلیل شرایط مساعد اقلیمی و زیست محیطی آن از دوران پیش از تاریخ و دوران اسلامی به عنوان یکی از استقرارگاه‌های بشری مورد توجه بوده است.
برگزاری همایش حراست از منظر آموزه‌های دینی در گلستان همایش حراست از منظر آموزه‌های دینی عصر امروز با حضور مسئولان در گلستان برگزار شد.
امدادرسانی هلال احمر گلستان به 30 روستای مازندران مدیرکل جمعیت هلال احمر گلستان از اعزام چهار تیم امدادی به استان مازندران خبر داد و گفت: گلستان به 18 روستای رامسر و 12 روستای تنکابن سرویس‎دهی و امدادرسانی کرده است.
کارخانه سرنگ‎سازی بستر توسعه و اشتغال گلستان است مدیرکل جمعیت هلال احمر گلستان از بهره‎برداری کارخانه سرنگ‎سازی گلستان در سال 93 خبر داد و گفت: این کارخانه بستری برای توسعه و اشتغال گلستان است.
پل تاریخی آق‎قلا از شاخصه‎های تاریخی استان گلستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه پل تاریخی آق‌قلا از شاخصه‎های تاریخی استان محسوب می‎شود، گفت: شناسایی و مرمت پل تاریخی آق‎قلا و دیگر آثار تاریخی، نشان از قدمت مهندسی تاریخی و آثار باستانی استان دارد.
35 پایگاه امداد و نجات نوروزی در گلستان فعال می‎شود مدیرکل جمعیت هلال احمر گلستان از فعالیت 35 پایگاه امداد و نجات در نقاط مختلف استان در تعطیلات نوروز 93 خبر داد.
مدیر عامل جدید شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان منصوب شد طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر عامل جدید شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان منصوب شد.
9 هزار نجاتگر امداد و نجات در گلستان وجود دارد مدیرکل جمعیت هلال احمر گلستان از وجود 9 هزار نجاتگر زن و مرد در 10 رشته تخصصی در استان خبر داد.
8 گلستانی به کام مرگ رفتند بر اثر سقوط اتوبوس گرگان ـ تهران در جاده هراز هشت گلستانی به کام مرگ رفتند.
تمام امور مرمت خیابان‎های گلستان باید به پایان برسد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: تا 24 اسفند ماه امسال تمام امور بهسازی، مرمت خیابان‎ها و زیباسازی شهرها باید توسط شهرداری‎ها و دستگاه‎های اجرایی مرتبط به پایان برسد.
مردم بازوان پرقدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: مردم همواره ثابت کرده‎اند که بازوان پرتوان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
گلستان دارای رتبه اول جمع‎آوری زکات در کشور است مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از کسب رتبه اول جمع‎آوری زکات در کشور توسط استان گلستان خبر داد.
2 انتصاب جدید در استانداری گلستان طی احکامی جداگانه از سوی استاندار گلستان، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری گلستان منصوب شدند.
153 دانشجوی گلستانی عازم سرزمین وحی می‎شوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های گلستان از اعزام 153 دانشجو در فروردین سال 1393 به سرزمین وحی خبر داد.
آمادگی کامل گلستان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گلستان گفت: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی در سال 93، تمامی دستگاه‎های استان برای پذیرایی میهمانان آماده می‎شوند.
برآورد 724 میلیارد ریالی اعتبار مورد نیاز برای راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: این اداره‌کل برای انجام بهینه وظایف خود در حوادث آتی از جمله کولاک برف نیازمند اعتباری معادل 724 میلیارد ریال است.
اجرای 216 پروژه بازسازی و پیشگیری سیل در گلستان سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: در سال جاری 216 پروژه بازسازی و پیشگیری سیل در استان انجام گرفته است.
تعهد شهردار گرگان در تحویل پروژه عمرانی شهردار گرگان تعهد کرد پروژه عمرانی پل روگذر میدان شهید قندهاری این شهرستان در موعد مقرر به بهره‎برداری برسد.
شورای شهر گرگان تب کارگری گرفت قصه پرغصه تضییع حقوق کارگران خدمات شهری در گرگان پس از گذراندن چندین مصوبه و برگزاری جلسات متعدد علنی و غیرعلنی همچنان بی‎نتیجه ماند و شصتمین جلسه شورا این‎بار تب کارگری به خود گرفت.
توصیه جدی به باغداران گلستانی برای خرید نهال از نهال‎کارانی خرید کنید که داری مجوز از جهاد کشاورزی هستند و نهال استاندارد و با شناسه به شما می‎فروشند با این عمل می‎توان در صورت نامرغوب بودن نهال از طریق دادگستری اقدام و خسارت دریافت کرد.
خسارت 180 میلیارد تومانی حوادث جوی اخیر به گلستان سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: در اثر حوادث اخیر جوی از جمله برف، یخبندان و برودت زیاد دما، خسارت 180 میلیارد تومانی به استان وارد شد.
آسیب سرما بر مرکبات و درختان زیتون در گلستان مرکبات گلستان و بیش از 500 هکتار از درختان زیتون شهرستان مینودشت، شهرهای کلاله، گالیکش، آزادشهر، علی‌آبادکتول و ... را دچار سرمازدگی شده‎اند.
راه‎اندازی کمیته اقوام در ستاد خدمات سفرهای نوروزی گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه‌اندازی کمیته اقوام در ستاد خدمات سفرهای نوروزی این استان خبر داد.
گلستان میزبان همایش خیرین شغل‌ساز شود پدر علم آی‌تی ایران با بیان اینکه دولت بودجه‎ای برای ایجاد شغل ندارد، گفت: نمی‎توان دست روی دست گذاشت و برای اشتغال جوانان هیچ کاری نکرد، لذا چون پروژه مربوط به مردم است گلستان می‎تواند در برگزاری همایش خیرین شغل‎ساز ورود کند.
حل مشکل شهریه دانشجویان علمی کاربردی گلستان با پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس در استان گلستان مشکل شهریه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان حل شد.
ادبیات رفتار گردشگری در گلستان نیازمند بازنگری است استاندار گلستان گفت: توسعه گردشگری در استان نیازمند بازنگری ادبیات گردشگری و تغییر رفتار با رویکرد فرهنگ تعامل است.
نوروز فرصت ارزشمند اقتصادی و فرهنگی برای گلستان است سرپرست دفتر امور شهری استانداری گلستان گفت: نوروز فرصت ارزشمند اقتصادی و فرهنگی برای گلستان است.
گلستان به استانی دانش‎‎بنیان و حرفه‎ای‌محور تبدیل می‎شود پدر علم آی‌تی ایران گفت: در کمتر از دو سال آینده گلستان به استانی دانش‎بنیان و حرفه‎ای‌محور تبدیل خواهد شد.
فرش ترکمن میراث معنوی تراکمه گلستان حاشیه جنوب‌شرقی دریای خزر مرکز زندگی ایلات ترکمن است که همواره مشغول کشاورزی و پرورش اسب بوده و قالی‌بافی یکی از پیشه‌های مورد علاقه آن‌هاست.