گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

جدیدترین اخبار ایران و شمال

انصاری : اطلاعی از کاندیداتوری هاشمی ندارمعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات آینده چیست؟ گفت: برنامه آنها اعلام خواهد شد.

ادامه روند نزولی قیمت‌ ارزامروز در بازار تهران دلار با 60 تومان کاهش 3720 تومان و سکه طرح جدید با 25 هزار تومان کاهش قیمت یک میلیون و 420 هزار تومان به فروش رسید.

عیدانه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ در حالی که نمایندگان مجلس به کرات از پرداخت عیدانه دولت به 7 دهک جامعه خبر داده‌اند اما یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد اینکه گفته می‌شود به 73 میلیون نفر ایرانی کمک نقدی 70 هزار تومانی پرداخت می‌شود درست نیست و آنچه ما در کمیسیون به آن رسیدیم پرداخت پول به دهک‌های پایین جامعه بود.

افشای جزئیاتی از پرونده فساد سه هزار میلیاردی جزئیات فعالیت‌های مجرمانه یکی از متهمان پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی که به خارج از کشور گریخته است از سوی قاضی سراج تشریح شد. ناصر سراج قاضی پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی در گفت‌وگو با فارس، درباره یکی از متهمان فراری پرونده فساد 3 هزار میلیاردی گفت: این فساد یک کار باندی بوده است.

مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز-آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:قصـد کـاندیداتـوری نـدارم -پایان بندیکت شانزدهم؛پاپ رسما کناره‌گیری کرد -دبیرکل حزب مردم سالاری:همچنان طرفدار اجماع هستیم -واکنش مراجع و علما نسبت به هتک حرمت حرم حضرت معصومه(س)

نامه مطهری به احمدی نژاد: استیضاح وزیر کار پشت پرده نداشت نماینده تهران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور با رد نظر وی مبنی بر اینکه پشت پرده استیضاح وزیر کار سیاسی بوده است، گفت: یا جنابعالی واقعیت را می دانستید ولی برای اجرای یک پروژه سیاسی این مطالب را بر زبان جاری کردید و یا به خطا معتقد بودید که استیضاح سیاسی و ناشی از امور پشت پرده است، هر دو حالت از جنابعالی به عنوان رئیس جمهور پذیرفته نیست.

واکنش فراکسیون اصولگرایان به حادثه قم فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای واقعه 22 بهمن قم را محکوم و از نمایندگان مجلس و مردم این شهر خواست تا با متانت و خویشتن داری از هرگونه اقدامی که سبب تداوم اینگونه حوادث شود خودداری کرده و حفظ وحدت را از همه چیز مهم تر شمارند.

آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: نام نویسی در سایت پیش ثبت نام اعزام های نوروزی عتبات عالیات از 28 بهمن ماه جاری(شنبه هفته آینده)آغاز می شود.

دعا می‌کنیم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد ختم به خیر شود محمدنبی حبیبی: افشاگری‌ای که آقای احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار انجام داد، هیچ ارتباطی با موضوع جلسه و استیضاح وزیر نداشت. به علاوه بارها از سوی دوستداران و دلسوزان انقلاب، به رئیس دولت تذکر داده شده بود که این‌گونه رفتارها در شأن ریاست‌جمهوری نیست و رئیس‌جمهور نباید بیش از این جایگاه خود را تضعیف کند.

قیمت های سکه و طلا به آخرین قیمت سکه و قیمت طلا و قیمت دلار مبادلاتی امروز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه توجه فرمایید.روز دوشنبه قیمت ها کاهش یافت. امروز سه شنبه تاکنون قیمتها تغییری نکرده و آخرین قیمت به شرح زیر میباشد.

پرداخت عیدی کارمندان با حقوق بهمن عیدی 402 هزار و 500 تومان کارمندان با حقوق بهمن ماه آنان پرداخت می‌شود.

جزئیات پیش فروش سمند، پژو ۴۰۵ و پارسبا وجود آنکه مدیر عامل شرکت ایران خودرو پیش فروش‌ها را برای کنترل بازار و قطع واسطه‌گری و با هدف جلب رضایت مشتریان اعلام می‌کند اما باید گفت با پیش‌پرداخت ۹۰ درصد قیمت خودرو با مدت تحویل احتمالاً ۴۰ روزه و یا پیش پرداخت ۵۰ درصد قیمت خودرو با تحویل خودرو ۶ تا ۷ ماهه احتمالاً تنها چیزی که رعایت نشود حقوق مصرف کنندگان است.

۲۱۰نماینده اهانت به لاریجانی را محکوم‌کردند فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز با صدور بیانیه دیگری حادثه روز یکشنبه قم را محکوم و اعلام کرد: تشنج آفرینی در شهر مقدس قم در روز وحدت و جشن ملی ایرانیان، سوژه مناسبی برای رسانه‌های غربی فراهم کرد تا با نادیده گرفتن اصل موضوع حضور شکوهمند مردم در سراسر ایران به مناسبت گرامیداشت انقلاب اسلامی، به حواشی کار بپردازند.

نامه فاضل لاریجانی به دادستان تهران: من آماده محاکمه‌ هستمفاضل لاریجانی رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد آمل در بخشی از نامه خود به دادستان تهران با تأکید بر اینکه آمادگی محاکمه را دارد، خواستار رسیدگی به اتهامات اطرافیان رئیس‌جمهور شد.

نظام پیشنهادها؛ اصل فراموش‌ شده در مدیریت مازندران نظام پیشنهادها یکی از حلقه‌های مفقوده مدیریتی در بیشتر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مازندران است. به گزارش سلام شمال مشارکت، همکاری و همیاری مفاهیمی هستند که از دیرباز همزمان با زندگی انسان‌ها به‌وجود آمده و به مرور گسترش یافته‌اند.

جذب کارمند در کتابخانه‌های تازه تأسیس کشور مدیرکل امور اداری و توسعه منابع انسانی نهاد کتابخانه‌های کشور از دعوت به همکاری نیروهای جدید برای کتابخانه‌های عمومی تازه تأسیس در کشور خبر داد.

جزئیات تحصیل از دیپلم تا دکتری در دانشگاه فرهنگیان رئیس دانشگاه فرهنگیان نوشهر، جزئیات تحصیل از مقطع دیپلم تا دکتری را در دانشگاه فرهنگیان تشریح کرد. به گزارش سلام شمال دانشگاه فرهنگیان شهرستان نوشهر ظهر امروز با حضور مسئولان در منطقه مزگای این شهر به طور رسمی افتتاح شد.

واریز عیدانه مردم: اول اسفندماهوی با بیان اینکه با توجه به آثار تورمی پرداخت‌های نقدی تأکید ما بر حمایت از تولید در فاز دوم است ، اظهار داشت: تا زمانی که کشور به ثبات اقتصادی نرسیده است اجرای قانون به صلاح نیست و اگر مبلغ نقدی یارانه‌ها در فاز دوم دو برابر شود کسری بودجه به 82 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

آغاز پیش‌فروش سکه از اوایل اسفند محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبر 20:30 اعلام کرد، پیش‌فروش سکه از اوایل اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود که قیمت براساس نرخ روز بازار با درصدی کاهش نسبت به قیمت بازار برای تحویل در 6 ماه آینده انجام می‌شود.

استخدام بانک صادرات ایران بانک صادرات ایران به منظور تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود برای شعب مناطق جنوب و شرق شهر تهران و شهرستان های تابعه صرفاً برای انجام وظیفه در شغل بانکدار (تحویلدار)، از داوطلبان مرد واجد شرایط به شرح زیر بـر اساس ضوابط آیین نامه ی استخدامی مربوط، از طریق آزمون استخدامی، انجام مصاحبه ، معاینات پزشکی و … بـا انعقاد قرارداد کار موقت دعوت بـه همکاری می نماید

کشف جسد ۳ دختر در فرودگاه امام به گزارش سلام شمال به نقل از افکار سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه سال جاری در سالن انتظار فرودگاه امام خمینی (ره) همهمه‌ای بود، پروازهای خارجی یکی پس از دیگری از باند بلند می‌شدند.در میان این جمعیت، مردی شیک‌پوش با یک کارتن بزرگ وارد فرودگاه شد و آن را روی دستگاه چک گذاشت و در حالی که سعی داشت خود را خونسرد نشان دهد در گوشه‌ای منتظر ماند تا کارتن از آن طرف غلتک بیرون بیاید.

گزارش تصویری راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در شهرهای مازندرانگزارش تصویری راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در شهرهای مازندران

اولتیماتوم برای کاهش قیمت خودرو رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به خودروسازان هشدار داد در صورتی که نسبت به کاهش قیمت‌های رسمی محصولات خود اقدام نکنند با‌ آن‌ها برخورد خواهد شد.

درمان کور رنگی با ابداع دانشمند ایرانی دانشمند ایرانی موفق به تولید یک عینک جدید با عدسی‌های بنفش شده که رنگ قرمز و سبز را ارتقا بخشیده و به افراد مبتلا به کوررنگی در مشاهده کامل آنها کمک می‌کند.

قول اوباما به نتانیاهو درباره فشار بر ایران روزنامه ساندی تایمز مدعی شد که اگر بنیامین نتایناهو ، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کند، باراک اوباما حاضر می‌شود فشار به برنامه‌ی هسته‌یی ایران را افزاش دهد.

انتقاد کوثری از شعار احمدی نژاد نماینده مردم تهران گفت: اگر شعار «زنده باد بهار»، شعار انتخاباتی نامزد دولت باشد، تکرار آن از سوی رئیس‌جمهور در راهپیمایی عمومی 22 بهمن تخلف و مهندسی انتخابات است.

بررسی اغتشاش در سخنرانی لاریجانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قطعا حادثه اغتشاش در سخنرانی رئیس مجلس در جهت تشویق اذهان عمومی و اخلال در امنیت کشور محسوب می شود گفت: کمیسیون امنیت ملی به زودی در جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.

تصاویر برهم زنندگان جلسه سخنرانی لاریجانیصبح امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم چند نفر که مشخص بود از قبل سازماندهی شده اند، با برهم زدن سخنرانی لاریجانی سعی در ایجاد آشوب در مراسم باشکوه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها کردند.

گوگل فرودگاه اختصاصی تاسیس می‌کند شرکت گوگل که بزرگ‌ترین مرکز جست‌وجوهای اینترنتی جهان محسوب می‌شود و تاکنون علاقه‌مندی خود را در بخش تبلیغات، سیستم عامل موبایلی، خودروهای بدون راننده و عینک‌های واقعی/مجازی نشان داده است، قصد دارد وارد بازی جدیدی شود.

برگزیدگان سی و یکمین جشنواره فیلم فجر استرداد به عنوان بهترین فیلم، دربند بهترین کارگردانی، حمید فرخ نژاد بهترین بازیگر مرد و هاینه توسلی بهترین بازیگر زن جشنواره سی و یکم شدند.

کاله جوان مازندران میزبان تیم شهدای پیشوا است در نخستین دیدار مرحله دوم پلی‌آف لیگ دسته یک والیبال باشگاه‌های کشور کاله جوان مازندران عصر فردا چهارشنبه در خانه به دیدار تیم والیبال شهدای 15 خرداد پیشوا می‌رود.

حضور پنج بازیکن مازندرانی در اردوی تیم ملی بانوان نایب رئیس کمیته بانوان هیئت فوتبال مازندران از حضور پنج بازیکن مازندرانی در اردوی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان کشورمان خبر داد. به گزارش سلام شمال فاطمه بوداغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: در اردوی جدید تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان کشورمان 28 بازیکن دعوت شدند که دو بازیکن از مازندران هستند.

نخستین فروشگاه بدون فروشنده در تنکابن آغاز به کار کرد برای بار نخست یک فروشگاه بدون فروشنده با عنوان «فروشگاه دانشجوی امین» در یکی از مراکز آموزش عالی شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران افتتاح شد.

حضور 142 دانشجوی مازندران در مسابقات قرآنی دانشگاه‌های آزاد مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با اشاره به برگزاری مسابقات شفاهی قرآن و عترت منطقه سه دانشگاه‌های آزاد کشور از ثبت‌نام 142 نفر از فعالان قرآنی در این مسابقات خبر داد.

مازندران پایلوت تأسیس دبیرخانه دانشجویی قرآن کشور نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های دانشجویی مازندران گفت: دبیرخانه دانشجویی قرآن و مهدویت تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با مرکزیت مازندران تأسیس می‌شود.

صادرات ماهی مازندران به اروپا مدیرکل شیلات مازندران از صادرات ماهی مازندران به اروپا و کشورهای آسیایی خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن حبیب‌نژاد مدیرکل شیلات مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: تا پایان دی‌ ماه در مجموع، 7 هزار و 363 تن ماهی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

آغاز توزیع مرغ با قیمت مصوب در مازندرانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مرحله دوم توزیع مرغ ذخیره شده به منظور تنظیم بازار به میزان 417 هزار تن در استان آغاز شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مرتضی هاشم‌پور از آغاز مرحله دوم توزیع مرغ ذخیره شده به منظور تنظیم بازار به میزان 417 هزار تن در استان خبر داد.

گروه تواشیح بسیج دانشجویی مازندران اول شد

اجرای شتاب‌زده طرح پزشک خانواده ممنوعاهمیت سلامت بر کسی پوشیده نیست و عرصه سلامت، عرصه آزمون و خطا نبوده و نیست، بنابراین هیچ نیازی به اجرای شتاب‌زده طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع سلامت نیست.

45 هزار مازندرانی از بیمه روستایی استفاده می‌کنند مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: 45 هزار خانوار روستایی مازندران زیر پوشش صندوق بیمه روستایی هستند. به گزارش سلام شمال هادی بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: 45 هزار خانوار روستایی در مازندران زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند که 410 خانوار نیز از مزایای صندوق استفاده می‌کنند.

مازندران میزبان همایش کاربرد انرژی هسته‌ای در کشاورزی شد معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: همایش کاربرد انرژی هسته‌ای در کشاورزی با حضور مسئولانی از سازمان انرژی اتمی کشور در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری برگزار می‌شود.

30 سال چشم‌انتظاری برای افتتاح کمربندی ساری مردم مرکز استان مازندران حدود 30 سال در انتظار بهره‌برداری از کمربندی شمالی ساری هستند. به گزارش سلام شمال اجرای ساخت کمربندی شمالی در ساری از حدود 30 سال پیش آغاز شده و از آن زمان تاکنون، نظرات متفاوتی در مورد اجرای این طرح بزرگ مطرح شده است.

مشاوران آلمانی در شهرک صنایع دستی مازندران مشارکت می‌کنند فرماندار رامسر درباره تغییر نام شهرک صنعتی به شهرک صنایع دستی گفت: برای این پروژه، یک سرمایه‌گذار با 45 میلیارد تومان آورده با همکاری مشاوران آلمانی اعلام آمادگی کرد.

پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز سه شنبه تاریخ 24/11/91 تا روز جمعه تاریخ 27/11/91 به شرح زیر پیش بینی می شود. ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

13واحد صنفی متخلف درمازندران پلمب شدرئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی مازندران از اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی در راستای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و تخلفات صنفی در هفته جاری خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 13 واحد صنفی متخلف در این خطه پلمب شد.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن 2 برابر سال گذشته بود استاندار مازندران با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور امسال مردم در راهپیمایی 22 بهمن دو برابر سال گذشته بوده است.

بخشداری زیرآب در مازندران افتتاح شد بخشداری زیرآب با حضور استاندار مازندران و به مرکزیت شهر زیرآب و دهستان‌های «سرخکلا» و »کسلیان» افتتاح شد. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی، استاندار مازندران شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه بخشداری زیرآب که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، رئیس هسته گزینش کشور، دو نماینده سوادکوه در مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد،

درخشش مازندران در همایش مخترعان صنعت برق کشور شرکت توزیع برق غرب مازندران در نخستین همایش تجلیل از مخترعان صنعت برق کشور ، درخشید. به گزارش سلام شمال در نخستین همایش تجلیل از مبتکران و مخترعان صنعت برق کشور از مهدی ملایی‌کوهی از شرکت توزیع برق غرب مازندران به عنوان پنج مخترع برتر صنعت برق تقدیر شد.

بهره‌برداری از مرکز تولیدی MDF در مازندران شرکت تولیدی مصنوعات چوبی با مشارکت نیروهای تحصیل‌کرده بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید. به گزارش سلام شمال در مراسمی با حضور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مازندران و مسئولان شهرستان، شرکت تولیدی مصنوعات چوبی و MDF اشل خزر با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

فرزانه سرپرست هیئت والیبال مازندران شد معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: پس از استعفای قلی‌زاده از ریاست هیئت والیبال مازندران، سیف‌الله فرزانه با موافقت فدراسیون والیبال سرپرست این هیئت ورزشی در مازندران شد.

دانشگاه مازندران نسل سومی است معاون اداری و پشتیبانی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: امیدوارم بعد از 10 سال بتوانیم دانشگاه‌های نسل سوم داشته باشیم که همراه با آموزش و پرورش، فناورمحور هم باشند.

حضور 6 کشتی‌گیر مازندرانی در جام جهانی 2013 دبیر هیئت کشتی مازندران از حضور شش کشتی آزادکار مازندرانی در جام جهانی 2013 تهران خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا نوری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: مسابقات کشتی آزاد جام جهانی 2013 روزهای سوم و چهارم اسفند به میزبانی ایران در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

یادمان شهدای گمنام در مازندران رونمایی شد همزمان با سفر معاون وزیر علوم به مازندران، 10 پروژه در دانشگاه کشاورزی ساری به بهره‌برداری رسید که یادمان شهدای گمنام در این دانشگاه گل سرسبد پروژه‌ها نام گرفت.

مازندران میزبان همایش‌ بین‌المللی خودروهای کلاسیک می‌شود رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان ساری گفت: ساری میزبان همایش‌ بین‌المللی خودروهای کلاسیک می‌شود. به گزارش سلام شمال حسین فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: به مناسبت ایام‌‌الله دهه فجر و گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، هیئت ورزشکار همگانی مازندران با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان ساری نخستین دوره جشنواره و رژه اتومبیل‌های کلاسیک و موتورهای پیست را در شهرستان ساری برگزار کرد.

رونق روستانشینی در شرق مازندران علی رجبی در بازدیدی از روند اجرایی طرح‌های هادی برخی روستاهای بخش مرکزی و هزار جریب این شهرستان، ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی در روستاها را از جمله توجه ویژه دولت به عمران و آبادی در مناطق روستایی دانست.

آغاز رقابت 300 کشتی‌گیر مازندرانی رئیس هیئت کشتی شهرستان آمل گفت: رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان مازندران اواخر هفته جاری با بیش از 300 ورزشکار به میزبانی آمل برگزار می‌شود.

مازندران در انتظار احیای فوتبال مدیرعامل باشگاه شموشک نوشهر گفت: در نشست مشترک مدیران عامل باشگاه‌های پرسپولیس تهران و شموشک نوشهر، تبدیل فوتبال مازندران به قطب فوتبال کشور مورد تأکید قرار گرفت.

21 شهرک صنعتی مازندران از نعمت گاز برخوردار شدند مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: 21 شهرک صنعتی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند. به گزارش سلام شمال عباسعلی وفایی‌نژاد امروز در حاشیه بهره‌برداری از گازرسانی به شهرک صنعتی نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: خدمات‌رسانی به شهرک‌های صنعتی با برنامه‌ریزی در حال انجام است و تاکنون خدمات زیربنایی مناسبی به شهرک‌ها ارائه شده است.

فعالیت 377 مدرسه قرآنی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه مازندران هنرستانی بیکار ندارد از فعالیت 377 مدرسه قرآنی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری بعد از ظهر امروز در نشست فرهنگیان استان با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 4 هزار و 228 مدرسه در مازندران افزود: از این تعداد مدرسه در مازندران، 2 هزار و 323 مورد تاکنون هوشمند‌سازی شده‌اند که بیش از 50 درصد را شامل می‌شود.

نگاه مردم به توسعه مازندران مثبت نیست معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: تخصیص اعتبارات به شهرداری‌‌های مازندران اندک است و این موجب شده است که نگاه مردم به توسعه استان مثبت نباشد.

حاجتی فرماندار سیاهکل شد حسنعلی حاجتی با معرفی استاندار گیلان ، فرماندار جدید سیاهکل شد. به گزارش سلام شمال استاندار در مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاکمیت و مردم مانند یک خانواده به‌هم پیوسته هستند، اظهار داشت: نمود بارز این خصیصه را می‌توان در راهپیمایی‌ها و انتخابات مختلف از جمله در راهپیمایی مردم گیلان و کشورمان مشاهده کرد.

رشت قهرمان پرورش‌اندام و بادی‌کلاسیک گیلان شد رشت در رشته‌های پرورش‌اندام و بادی‌کلاسیک گروه‌ سنی جوانان و بزرگسالان گیلان در شانزدهمین دوره از این مسابقات قهرمان شد. به گزارش سلام شمال رئیس هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام گیلان در جمع اعضای این هیئت با اعلام نتایج رقابت‌های مذکور، اظهار کرد: شانزدهمین دوره از مسابقات پرورش‌اندام و بادی کلاسیک باشگاه‌های استان جام پهلوان «اسماعیل امیان» در آستارا برگزار شد.

کسری 30 درصدی بودجه شهرداری رشت رئیس شورای اسلامی شهر رشت از کسری 30 درصدی بودجه شهرداری این شهر خبر داد. به گزارش سلام شمال محمود مباحی در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با قدردانی از مردم این شهر به خاطر حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد:

شوخی‌ دو فامیل رنگ خون گرفت درگیری دو فامیل در رودسر به دلیل حرف‌های شوخی و رکیک منجر به قتل شد. به گزارش سلام شمالبه نقل از پلیس گیلان، فرمانده انتظامی این شهرستان شرح وقایع قتل مذکور را تشریح کرد.

یادواره شهدای مونث گیلان برگزار می‌شود مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران گیلان از برگزاری یادواره شهدای مونث استان با محوریت شهدای انقلاب اسلامی خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت حماسه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: استقلال و آزادی ایران اسلامی مدیون شهدا و امام (ره) است.

فعالیت 230 مدیر زن در گیلان مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان از فعالیت حدود 230 مدیر زن در رده‌های مختلف اداری استان خبر داد. به گزارش سلام شمال طیبه بزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت حضور پرشور و حماسه‌آفرینی مردم ایران به ویژه گیلانی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن امسال، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی گاهی حتی نقش بانوان بیشتر و مؤثرتر از آقایان بوده است.

300 خبرنگار شکوه حضور مردم گیلان را پوشش دادند کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با صدور بیانیه‌ای از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران استان قدردانی و عنوان کرد: 300 خبرنگار حماسه بزرگ مردمی 22 بهمن استان را پوشش دادند.

افزایش خدمات رفاهی مجتمع‌های بین‌راهی گیلان در نوروز 92 مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از افزایش خدمات مجتمع‌های رفاهی بین‌ راهی استان در نوروز 92 خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به احداث مجتمع‌های خدمات‌رفاهی بین‌راهی در گیلان اظهار کرد: در این مجتمع‌های بین‌راهی خدمات به صورت متمرکز به مسافران و رانندگان ارائه می‌شود.

طرح ملی مخزن آب آستارا افتتاح شد مدیر آبفای آستارا در مراسم بهره‌برداری این طرح ملی در شهرستان آستارا با بیان اینکه برای اجرای این پروژه بالغ بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: آستارا تنها شهرستان گیلان است که از نظر استاندارد کشوری از حجم قابل قبول مخازن ذخیره آب آشامیدنی شهری برخوردار است.

بیمارستان 96 تختخوابی لنگرود سال 92 آماده می‌شود رئیس اداره راه و شهرسازی لنگرود از پایان یافتن عملیات احداث بیمارستان 96 تختخوابی لنگرود تا پایان سال 92 خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن پورقربان صبح امروز در بازدید از پروژه احداث بیمارستان 96 تختخوابی این شهرستان اظهار کرد: پروژه احداث بیمارستان 96 تختخوابی لنگرود در سال 89 با حضور وزیر مسکن و شهرسازی کلید خورده است.

درخشش دختران گیلانی در رقابت‌های کشوری تکواندو سرپرست هیئت تکواندوی گیلان گفت: سه دختر تکواندوکار استان در پایان هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در اوزان فرد درخشیدند. به گزارش سلام شمال رضا مودبی در جمع اعضای هیئت تکواندوی استان اظهار کرد: نخستین روز از هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان دختر با معرفی برترین‌های اوزان فرد به پایان رسید.

ده‌نمکی رسوایی را به گیلان می‌آورد از اکران فیلم سینمایی رسوایی در این شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر تماشاگران و پیگیری‌های مستمر دست‌اندرکاران برگزاری هم زمان سی ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در گیلان، فیلم سینمایی «رسوایی» ساخته مسعود ده‌نمکی به جز تهران در رشت نیز اکران می‌شود.

برگزاری مسابقات فوتسال بانوان در رشت نایب رئیس هیئت فوتبال بانوان گیلان از برگزاری رقابت‌های فوتسال بانوان داماش در هفته نهم از دور رفت لیگ برتر فوتسال بانوان کشور در رشت خبر داد.

رجبی فرماندار رودبار شد استاندار گیلان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید این شهرستان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: مردم با بصیرت و ولایت‌مدار ایران اسلامی بار دیگر با حضور حماسی و

همایش ملی «بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی» در رشت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان از برگزاری همایش ملی «بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی» در اسفند ماه امسال در رشت خبر داد.

گزارش تصویری راهپیمایی با شکوه 22 بهمن در رشتتصاویر/ راهپیمایی با شکوه 22 بهمن در رشت

افتتاح نخستین سایت تیراندازی اهداف پروازی روستایی کشور نخستین سایت تیراندازی اهداف پروازی «تراپ» روستایی کشور به مناسبت دهه مبارک فجر در روستای «رودبار چیره»‌ فومن افتتاح شد. به گزارش سلام شمال هم زمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر نخستین سایت تیراندازی اهداف پروازی (تراپ) روستایی کشور در روستای «رودبار چیره» فومن افتتاح شد.

مقاوم سازی 550 کلاس درس در مدارس گیلان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از مقاوم‌ سازی بالغ بر 550 کلاس درس در مدارس استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عمران حسن‌زاده عصر امروز در جریان افتتاح از پروژه نوسازی شده مدرسه ابتدایی «بنت‌الهدا» بخش طاهر گوراب این شهرستان، دانش‌آموزان را امید آینده کشور و از تداوم دهندگان راه شهدای انقلابی برشمرد.

لنگرود شهرستان سبز می‌شود مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: لنگرود تا پایان سال 92 جزو شهرستان‌های سبز می‌شود. به گزارش سلام شمال سید جلال نورموسوی در مراسم گازرسانی به چهار روستای بخش اطاقور لنگرود با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: 34 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و هر ساله شاهد حضور پر رنگ مردم در صحنه‌ها هستیم.

حماسه حضور پرصلابت مردم گیلان در 22 بهمن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم در آسمان گیلان توسط حضور پرصلابت مردم طنین‌انداز شد. به گزارش سلام شمال مردم گیلان همگام با مردم سراسر ایران در راهپیمایی 22 بهمن حضوری بسیار گسترده یافتند.

سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومانی در صنعت گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از سرمایه‌گذاری بالغ بر 700 میلیارد تومان در بخش صنعت استان خبر داد. به گزارش سلام شمالعلی منتظری در مراسم افتتاح صنایع غذایی سیبون در شهرک صنعتی این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: 17 طرح صنعتی گیلان تا پایان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

برگزاری دوره «معرفت‌افزایی» اساتید در دانشگاه آزاد رشتمراسم اختتامیه دوره «معرفت‌افزایی» استادان منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از 300 استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان: محیط‌ ورزش نباید از نزاکت دور شود نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: تنها هدف ورزش نباید برد و باخت باشد بلکه محیط‌ ورزشی نباید از ادب و نزاکت دور شود. به گزارش سلام شمال آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با جامعه ورزش، سمن‌های ورزش استان و ورزشکاران با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: وارد سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شدیم و در آستانه یوم‌الله بزرگ 22 بهمن قرار داریم و مردم در ابعاد مختلف برای رسیدن به این مهم ایفای نقش کرده‌اند.

رشد چهار هزار متری فضای سرپوشیده ورزش در گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان همگانی کردن ورزش را دستاورد انقلاب در این حوزه دانست و گفت: مساحت فضای سرپوشیده ورزشی گیلان پس از پیروزی انقلاب چهار هزار و 320 درصد رشد داشته است.

اختصاص 639 میلیون یورو به راه‌آهن رشت ـ آستارا استاندار گیلان از اختصاص 639 میلیون یورو از محل فاینانس به راه‌آهن رشت ـ آستارا خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در مراسم افتتاح هم زمان شش پروژه گازرسانی این شهرستان در مسجد جامع علی‌بن ابیطالب (ع) خاله‌سرا 57 با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام اسلامی متکی به خداوند و مردم است و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مردم در امور توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

شهرداری شهر جدید ماکلوان فومن تاسیس شد شهرداری شهر جدید ماکلوان واقع در بخش سردار جنگل فومن هم زمان با دهه مبارک فجر تاسیس شد. به گزارش سلام شمال استاندار گیلان ظهر امروز پس از حضور بر مزار شهدای بخش سردار جنگل فومن و ادای احترام به شهدای این بخش در مراسم تاسیس شهرداری شهر جدید ماکلون حضور یافت

دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی رباتیک گیلان برگزار شد دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی رباتیک گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور 179 دانش‌آموز برگزار شد. به گزارش سلام شمال مسئول برگزاری مسابقات رباتیک گیلان ظهر امروز در جریان برگزاری رقابت مذکور با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی رباتیک در گیلان به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: این دوره با حضور 179 دانش‌آموز دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شش رشته «حل ماز» ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و رشته تعقیب خط دبیرستان برگزار شد

احداث دانشگاه ویژه خواهران در تالش نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور احداث دانشگاه ویژه خواهران و دانشگاه صنعتی در تالش گرفته شد. به گزارش سلام شمال محمود شکری در مراسم افتتاحیه گازرسانی به هفت منطقه شهر اسالم با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: تالش بزرگ آماده خدمتگزاری برای مردم است.

افزایش 90 درصدی سامانه پخش دیجیتال در گیلان استاندار گیلان از افزایش 90 درصدی زیر پوشش قرار گرفتن سامانه پخش دیجیتال تا پایان سال 92 در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در مراسم افتتاح سامانه پخش دیجیتال در این شهرستان اظهار کرد: سامانه مذکور با مبلغ سه میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره‌برداری رسیده است.

زندگی در ییلاقات ˈشاندرمنˈ استان گیلانزندگی در ییلاقات ˈشاندرمنˈ استان گیلان

فرماندار جدید مینودشت معارفه شد در آیینی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ، مصیب عنابستانی به عنوان فرماندار جدید شهرستان مینودشت معارفه شد. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در این جلسه گفت: امروز هر چه که داریم به دلیل خودباوری و مردم‎باوری است که حضرت امام خمینی (ره) به ملت ایران اسلامی آموخت و این باورها برگرفته از دین مبین اسلام است.

راه‎اندازی کلینیک مشاوره خانواده توسط فرهنگ و ارشاد گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تصویب طرحی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان را ملزم به راه‎اندازی کلینیک مشاوره خانواده کرد. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی عصر امروز در هفتمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان که با محوریت مسائل آسیب‎های اجتماعی صورت گرفت،

تشکیل 7760 پرونده تخلف صنفی و تولیدی در گلستان در بخش تجارت طی 10 ماهه سال‌جاری اظهار داشت: کل صادرات استان در این مدت 564 هزار تن به ارزش 222 میلیون دلار بوده در حالی که در مدت مشابه سال قبل 214 هزار تن به ارزش 157 میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفته است که رشد قابل توجهی را در امر صادرات استان نشان می‎دهد.

گلستان 34 پروژه مهر ماندگار دارد وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل ورزش و جوانان هر یک سه پروژه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دو پروژه و اداره کل فرودگاه‌ها، سپاه نینوا و بنیاد شهید و امور ایثارگران هر کدام یک پروژه مهر ماندگار دارند.

80 درصد برنامه‌های مدیریت بحران گلستان اجرایی شده است مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تاکنون قریب به 80 درصد از برنامه‌های این اداره کل اجرایی شده شده و تحقق یافته است. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی صبح امروز در نشست بررسی برنامه سالانه اداره کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: برنامه‌ریزی مناسب توام با پیگیری مجدانه در تحقق و به ثمر رسیدن این برنامه‌ها موثر بوده است.

آموزش مدیریت بحران برای ادارات گرگان ضروری است سلمان توشنی پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری دوره آموزشی مدیریت ستادی بلایای طبیعی در گرگان اظهار داشت: زمانی که آموزش منظم و هدفمند و در راستای نیازهای واقعی مدیریت بحران تدوین و اجرا شود، منجر به افزایش ایمنی کارکنان و کارایی آنان در مدیریت بحران بلایای طبیعی خواهد شد.

گزارش تصویری راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در گرگانراهپیمایی یوم الله 22 بهمن صبح امروز یکشنبه با حضور گسترده مردم گرگان برگزار شد.

گلستان 6 حماسه ماندگار در تاریخ دارد یکی از محققان گرگانی با اشاره به نقش مردم گلستان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این استان شش حماسه ماندگار در تاریخ دارد. به گزارش سلام شمال غلامرضا خارکوهی صبح امروز در جمع دانشجویان گرگان اظهار داشت: دوم آبان ماه و پنجم آذر ماه 1357 گرگان، 12 دی ماه 1357 گالیکش، 19 بهمن ماه 1357 گرگان، 20 بهمن ماه 1357 گنبدکاووس و 21 بهمن ماه 1357 گرگان شش حماسه ماندگار مردم گلستان در تاریخ هستند.

راه‎اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از راه‎اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال عیسی امامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‎های حمل و نقل ریلی اینچه‎برون، یک فرصت مثبت در بازرگانی منطقه‎ای محسوب می‎شود چنانچه با حجم مناسبات و مبادلات موجود می‎طلبید نمایندگی وزارت امور خارجه در استان داشته باشیم.

سید محمد کاظم مداح درگذشت سید محمد کاظم مداح ، شاعر و نویسنده پیشکسوت گرگانی، به علت عارضه قلبی درگذشت. به گزارش سلام شمال زنده یاد مداح متولد بیستم خردادماه 1314 کردکوی و فارغ‎التحصیل مقطع کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه ملی ایران بود.

افتتاح 47 پروژه عمرانی و اقتصادی در گالیکش همزمان با ایام‎الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، 47 پروژه عمرانی تولیدی، کشاورزی و اشتغالزایی در گالیکش افتتاح و به بهره‎برداری رسید.

برگزاری نخستین جشنواره فیلم و عکس سراب در گرگانمسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نخستین جشنواره فیلم و عکس سراب با نگاهی دوباره به موضوع موادمخدر اسفندماه در گرگان برگزار می‎شود. به گزارش سلام شمال علی کبیر بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار 10 اسفندماه و زمان داوری آثار نیز 15 همین ماه است.

رونمایی از لوح ثبتی حماسه 12 دی گالیکش همزمان با نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از لوح ثبتی حماسه 12 دی شهرستان گالیکش که به ثبت ملی رسیده بود، رونمایی شد.

مسئولیت سازمان صنعت گلستان به مدیر بومی محول می‎شود نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در دو استان گفت: مسئولیت سازمان صنعت گلستان به مدیر بومی محول می‌شود.

حضور گسترده مردم شرق گلستان در راهپیمایی 22 بهمن مردم شهرها و روستاهای شرق گلستان هماهنگ با مردم سراسر استان و همگان با سراسر کشور یوم‌الله 22 بهمن را گرامی داشتند و با حضور گسترده خود در راهپیمایی این روز تاریخ دشمنان را ناامید کردند.

مسابقه دوی همگانی گرگان بین‎المللی برگزار می‎شود رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور گفت: مسابقه ملی دوی همگانی گرگان به صورت بین‎المللی برگزار می‎شود. به گزارش سلام شمال افشین داوری پیش از ظهر امروز در جمع ورزشکاران حاضر در نخستین مسابقه ملی دوی همگانی در میدان وحدت گرگان اظهار داشت: گام اول این مسابقه به خوبی برداشته شد و از سال آینده با تلاش مسئولان با شکوه بیشتری برگزار می‎شود.

رونمایی از سه کتاب خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در گرگان سه کتاب با موضوع خاطرات رزمندگان و خانواده‎های آنها در همایش عملیات «والفجر هشت» در گرگان رونمایی شد. به گزارش سلام شمال همایش عملیات «والفجر هشت» در سالن ولایت اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان به همت اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‎های دفاع مقدس در گرگان برگزار و در این مراسم از سه کتاب رونمایی شد.

فعالان طرح هجرت در گلستان تقدیر شدند فعالان طرح هجرت در گلستان با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی مورد تقدیر قرار گرفتند. به گزارش سلام شمال طی مراسمی که در استانداری گلستان صورت گرفت از بین 22 گروه برجسته اردوهای طرح هجرت گلستان، سه گروه به قید قرعه انتخاب و مشمول دریافت کمک هزینه سفرهای زیارتی شدند.

افزایش 30 درصدی پایگاه‎های امداد و نجات نوروزی گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت:‌ تعداد پایگاه‎های ثابت استان در طرح امداد و نجات نوروزی امسال 30 درصد افزایش یافته است. به گزارش سلام شمال مجتبی اکبری شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: پایگاه درازنو، توسکستان و پایگاه جاده‎ای بندرگز از جمله پایگاه‎هایی هستند که به دیگر پایگاه استان اضافه شدند.

رونمایی از ثبت ملی واقعه پنجم آذر گرگان واقعه پنجم آذر 1357 گرگان به منظور حفظ میراث معنوی و پاسداشت خون شهدا به ثبت رسیده و در مراسمی با حضور مسئولان در مسجد جامع گرگان رونمایی شد. به گزارش سلام شمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان صبح امروز در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسجد جامع گرگان گفت: پرونده ثبت ملی واقعه پنجم آذر گرگان و 12 دی گالیکش از یک ماه گذشته به سازمان مرکزی ارسال شد.

هیچ نگرانی امنیتی برای سرمایه‌گذاری در گلستان وجود ندارد مدیر کل اطلاعات استان گلستان گفت: در این استان فضا برای سرمایه‌گذاری امن و مطمئن، فراهم است و هیچ نگرانی از این بابت در استان وجود ندارد.

اعزام 1240 دانشجوی بسیجی گلستانی به اردوهای جهادی مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: در تابستان امسال بیش از یک ‎هزار و 240 دانشجوی بسیجی در قالب کاروان و اردوهای جهادی به مناطق محروم گلستان اعزام شدند.

افتتاح و آغاز ساخت 200 پروژه در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: امروز همزمان با هفتمین روز دهه فجر حدود 200 پروژه عمرانی، تولیدی و اشغالزا در گنبدکاووس و علیآبادکتول افتتاح و یا به بهره‌برداری می‌رسند.

300 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در گلستان افزوده می‌شود مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به چشم‌انداز شیلات در پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس، گفت: در سال آینده 300 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در گلستان افزوده می‌شود.

اعتبارات یونسکو برج‌قابوس در راه است مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: سال آینده میلادی اعتبارات یونسکو ویژه برج قابوس اختصاص داده می‌شود. به گزارش سلام شمال قربان عباسی صبح امروز در جمع مدیران شرق گلستان با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبارات برج قابوس به خاطر زمان ثبت برج در پایان سال میلادی است اظهار داشت: قرار است اعتبار ویژه این برج در سال آینده به شهرستان گنبدکاووس داده شود.

برگزاری جشنواره فرش در گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: به زودی جشنواره فرش در شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات دائمی سفر شهرستان گنبدکاووس از افتتاح متمرکز پروژه‌های در پروژه گردشگری هایپر هاوش خبر داد و اظهار داشت: با حضور استاندار گلستان و نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح متمرکز پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و تولیدی را روز

تشکیل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری در گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تشکیل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این ستاد در استان‎ها برای صیانت از حقوق مؤلفین و تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری تشکیل شده و به زودی در شهرستان‎ها نیز راه‎اندازی می‎شود.

خشکسالی همواره گلستان را تهدید می‌کند قاسم سمیعی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت خشکسالی استان طی پنج سال اخیر اظهار داشت: اگر چه به نظر می‎رسد بارندگی‎های امسال در کاهش اثرات خشکسالی موثر باشد، اما در واقع به دلیل پراکندگی بارش، اقلیم چندگانه و فقر منابع زیرزمینی استان این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

ایجاد 9 شهرک در گلستان در دولت‎های نهم و دهم استاندار گلستان گفت: در دولت نهم و دهم، 9 شهرک و ناحیه صنعتی در استان گلستان ایجاد شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان ، جواد قناعت اظهار داشت: از این تعداد هفت شهرک و دو ناحیه صنعتی بوده که با پیگیری‎های انجام گرفته اجرایی و عملیاتی شد.

راه‎اندازی 10 پایگاه آتش‎نشانی روستایی در گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تا اواخر سال‌جاری 10 پایگاه آتش‎نشانی روستایی در استان راه‎اندازی و به بهره‎برداری می‎رسد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه با نمایندگان بحران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: براساس گزارش‎های دریافتی ساخت سه پایگاه به طور کامل به پایان رسیده و باقی ساختمان‎ها نیز در حال گذراندن مراحل نهایی تکمیل روند ساخت و ساز هستند.

اخبار جدید ایران و شمال

اولتیماتوم برای کاهش قیمت خودرو رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به خودروسازان هشدار داد در صورتی که نسبت به کاهش قیمت‌های رسمی محصولات خود اقدام نکنند با‌ آن‌ها برخورد خواهد شد.

درمان کور رنگی با ابداع دانشمند ایرانی دانشمند ایرانی موفق به تولید یک عینک جدید با عدسی‌های بنفش شده که رنگ قرمز و سبز را ارتقا بخشیده و به افراد مبتلا به کوررنگی در مشاهده کامل آنها کمک می‌کند.

قول اوباما به نتانیاهو درباره فشار بر ایران روزنامه ساندی تایمز مدعی شد که اگر بنیامین نتایناهو ، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کند، باراک اوباما حاضر می‌شود فشار به برنامه‌ی هسته‌یی ایران را افزاش دهد.

انتقاد کوثری از شعار احمدی نژاد نماینده مردم تهران گفت: اگر شعار «زنده باد بهار»، شعار انتخاباتی نامزد دولت باشد، تکرار آن از سوی رئیس‌جمهور در راهپیمایی عمومی 22 بهمن تخلف و مهندسی انتخابات است.

بررسی اغتشاش در سخنرانی لاریجانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قطعا حادثه اغتشاش در سخنرانی رئیس مجلس در جهت تشویق اذهان عمومی و اخلال در امنیت کشور محسوب می شود گفت: کمیسیون امنیت ملی به زودی در جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.

تصاویر برهم زنندگان جلسه سخنرانی لاریجانیصبح امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم چند نفر که مشخص بود از قبل سازماندهی شده اند، با برهم زدن سخنرانی لاریجانی سعی در ایجاد آشوب در مراسم باشکوه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها کردند.

گوگل فرودگاه اختصاصی تاسیس می‌کند شرکت گوگل که بزرگ‌ترین مرکز جست‌وجوهای اینترنتی جهان محسوب می‌شود و تاکنون علاقه‌مندی خود را در بخش تبلیغات، سیستم عامل موبایلی، خودروهای بدون راننده و عینک‌های واقعی/مجازی نشان داده است، قصد دارد وارد بازی جدیدی شود.

برگزیدگان سی و یکمین جشنواره فیلم فجر استرداد به عنوان بهترین فیلم، دربند بهترین کارگردانی، حمید فرخ نژاد بهترین بازیگر مرد و هاینه توسلی بهترین بازیگر زن جشنواره سی و یکم شدند.

بیانیه‌ی هیات داوران جشنواره‌ی فیلم فجر بیانیه هیات داوران بخش مسابقه سینمای ایران سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در آیین اختتامیه این رویداد بین المللی توسط مهدی فخیم زاده کارگردان و بازیگر سینما به نمایندگی از هیات داوران قرائت شد.

اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

افزایش تا 4 میلیون تومانی قیمت‌ خودرو قیمت خودرو در بازار به دنبال اعلام نرخ‌‌ جدید از سوی خودروسازان و سازمان حمایت، با روند افزایشی همراه شد و برخی خودروها رشد قیمت یک تا 4 میلیونی یافتند.

بازتاب حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مردم در سراسر کشور گرد هم آمدند تا اتحاد و یکپارچگی خود در مسائل گوناگون را به نمایش بگذارند. امسال نیز مانند سال های گذشته، این حضور گسترده از چشم رسانه ها و مطبوعات سراسر جهان پنهان نمانده و بازتاب جهانی گسترده ای پیدا کرده است.

پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌نوروزی اتوبوس از فرداپیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های نوروزی از فردا 23 بهمن‌ماه و پیش‌فروش حضوری بلیت اتوبوس از ابتدای اسفند‌ماه آغاز می‌شود.

مردم با دیدن هاشمی شعار «هاشمی پاینده باد» سر دادند مجمع تشخیص مصلحت نظام از برخی شعارها در هنگام حضور امروز هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد.

انتقام اینترنتی معلم خصوصی از دختر 19 ساله مرد جوان وقتی متوجه شد شاگرد خصوصی‌اش به ارتباط دوستی با او تمایلی ندارد، به قصد انتقام‌گیری از وی، تصاویر خصوصی‌اش را دزدیده و باهک کردن وبلاگش، او را به دردسر انداخته بود که از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.

اعلام نتایج دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسامی پذیرفته شدگان دوره های بدون آزمون مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

روایت مشایی از دیدارهای احمدی نژاد در الازهر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران به منظور شرکت در دوزادهمین اجلاس سران همکاری‌های کشورهای اسلامی وارد قاهره شد و در فرودگاه قاهره مورد استقبال گرم مرسی رییس‌جمهور مصر قرار گرفت.

مخالفت برخی از اعضای دولت با اقدام احمدی نژاد بامداد دیروز سعید مرتضوی که دوشنبه شب هفته جاری بازداشت شده بود از زندان آزاد شد. دادستانی تهران با انتشار بیانیه ای درباره علت و چرایی این اقدام خود آورده است «پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده به زندان معرفی گردید.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز -ولایتی: ریاست جمهوری دست اصولگرایان نباشد مصیبت داریم -آیت الله آملی لاریجانی:به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر رهبری سکوت می کنم -مرتضوی با استقبال پر شور کارکنان سازمان در محل کار خود حاضر شد -پزشکیان:دولت به دنبال تشکیل کمیته امداد 70 میلیونی است

حقوق‌های سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟ در حالی که همه جا صحبت از توافقات دولت و مجلس برای دادن مبلغی به عنوان عیدی به مردم است تا کمی از فشار اقتصادی روی خانوارها کاسته شود و رئیس اتاق بازرگانی نیز از توافق دولت و مجلس برای پرداخت 70 هزار تومان به ۶۰ میلیون ایرانی به عنوان عیدانه ، خبر داده، ماجرای حقوق و دستمزد در سال جدید و نحوه تخصیص آن داغ داغ است.

کاهش قیمت طلا و سکه در بازار رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران از کاهش قیمت‌ طلا و سکه نسبت به روز گذشته خبر داد. احمد وفادار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت سکه و طلا در حالی کاهش یافته است که اونس جهانی نیز 2 دلار نسبت به روزگذشته کاهش یافته است.

راه‌اندازی 23 دانشگاه ویژه دختران موافقت اصولی با ایجاد بعضی از مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف و موافقت با ادامه پذیرش دانشجو در رشته‌های دایر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله پردیسهای علوم و تحقیقات تا مهر ۹۳ از دیگر توافقات به عمل آمده هستند.

مرحله جدید پیش‌فروش سکه مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی در سال جاری اقدام به پیش فروش سکه خواهد کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر پیمان قربانی گفت: همان گونه که رئیس کل بانک مرکزی طی روزهای قبل اعلام کرده‌، به‌زودی پیش‌فروش سکه آغاز خواهد شد و این تصمیم بانک مرکزی، قطعی است.

برگزیدگان جشنواره خاطره‌نویسی و عکاسی دفاع مقدس در گرگانبرگزیدگان جشنواره خاطره‎نویسی و عکاسی دفاع مقدس امروز در همایش عملیات «والفجر هشت» تجلیل شدند. به گزارش سلام شمال برگزیدگان جشنواره خاطره‎نویسی و عکاسی با موضوع هشت سال دفاع مقدس از طرف اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

نرخ امروز انواع ارز در مرکز مبادلات بانک مرکزی قیمت یورو را 33138 ریال اعلام کرد در حالی که روز گذشته یورو 33319 ریال بود، پوند انگلیس نیز روز چهارشنبه 38414 ریال بود و امروز به 38402 ریال کاهش یافت.

قیمت جدید انواع خودرو اعلام شد جدول کامل قیمت رسمی و جدید محصولات سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منتشر شد. به گزارش مهر: در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت مبنی بر محاسبه قیمت رسمی خودروهای داخلی بر اساس ارز مبادلاتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت جدید محصولات ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو را اعلام کرد.

زمان آغاز پیش ثبت نام جدید عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای، زمان آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات را ۲۸ بهمن ماه اعلام کرد.

تحقیق از مرتضوی و فاضل لاریجانی در دادسرا دادستانی تهران در توضیحی درباره علت بازداشت نوشت: پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی، وی به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده، به زندان معرفی شد. هم‌چنین از فاضل لاریجانی با توجه به مطالب آمده در نوار منتشره، تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت.

سقوط ۱۵۰هزار تومانی قیمت سکهقیمت سکه با کاهش بیش از ۱۵۰هزار تومانی نسبت به ظهر روز گذشته به یک میلیون و ۴۲۰هزار تومان و دلار با ۱۲۰ تومان نزول ۳۷۰۰ تومان شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» امروز قیمت انواع سکه و دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

پشت پرده تحرکات ضدایرانی در مصر همزمان با سفر احمدی‌نژاد همزمان با ورود رئیس‌جمهور کشورمان به مصر، سلفی‌های مورد حمایت عربستان موجی از تحرکات ضدایرانی را آغاز کرده‌اند تا این سفر تاریخی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

21 شهرک صنعتی مازندران از نعمت گاز برخوردار شدند مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: 21 شهرک صنعتی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند. به گزارش سلام شمال عباسعلی وفایی‌نژاد امروز در حاشیه بهره‌برداری از گازرسانی به شهرک صنعتی نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: خدمات‌رسانی به شهرک‌های صنعتی با برنامه‌ریزی در حال انجام است و تاکنون خدمات زیربنایی مناسبی به شهرک‌ها ارائه شده است.
فعالیت 377 مدرسه قرآنی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه مازندران هنرستانی بیکار ندارد از فعالیت 377 مدرسه قرآنی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری بعد از ظهر امروز در نشست فرهنگیان استان با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 4 هزار و 228 مدرسه در مازندران افزود: از این تعداد مدرسه در مازندران، 2 هزار و 323 مورد تاکنون هوشمند‌سازی شده‌اند که بیش از 50 درصد را شامل می‌شود.
نگاه مردم به توسعه مازندران مثبت نیست معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: تخصیص اعتبارات به شهرداری‌‌های مازندران اندک است و این موجب شده است که نگاه مردم به توسعه استان مثبت نباشد.
سربلندی ایران اسلامی آرزوی اهالی دیار علویاناهالی دیار علویان در روز 22 بهمن ارادت ویژه‌شان را به انقلاب اسلامی ایران ثابت کردند و اعلام کردند که سربلندی ایران اسلامی آرزوی اهالی دیار علویان است.
پیروزی پرگل شهرداری نکا در حضور سرمربی تیم ملی فوتسال در هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور، تیم شهرداری نکا در حضور خوسوس سرمربی تیم ملی فوتسال برابر حریف خود به پیروزی پرگل دست یافت.
جایگاه ساختاری مرکز تربیت معلم بابل ارتقا یابد نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه ساختاری مرکز تربیت معلم بابل ارتقا یابد. حسین نیازآذری در حاشیه نشست صمیمی فرهنگیان بابل با وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نقش فرهنگیان در انقلاب اسلامی بسیار پررنگ بوده به طوری‌که 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4هزار و 500 معلم شهید حاکی از جانفشانی این قشر تاثیرگذار است.
بخشداری زیراب با حضور استاندار مازندران افتتاح می‌شود بخشداری جدید زیراب با حضور استاندار مازندران عصر امروز افتتاح می‌شود. بخش زیراب با حضور استاندار مازندران و مسئولان شهرستانی و استانی در عصر امروز 22 بهمن افتتاح می‌شود.
حضور آیت‌الله نظری در جمع راهپیمایان مرکز مازندران آیت‌الله عبدالله نظری یکی از علمای برجسته مازندران در جمع راهپیمایان ساری حضور یافت. همگام با مردم سراسر کشور، علما و روحانیون مازندرانی نیز در راهپیمایی 22 بهمن حضوری باشکوه داشتند.
حضور 3 کشتی‌گیر مازندرانی در جام جهانی کشتی نایب رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور سه کشتی‌گیر مازندرانی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در جام جهانی 2013 تهران خبر داد. سلمان قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: پس از برگزاری اردوهای مختلف توسط کادر فنی فدراسیون کشتی 14 کشتی‌گیر برتر و آماده را برای شرکت در جام جهانی 2013 تهران انتخاب کردند که در این بین سه کشتی‌گیر از مازندران حضور دارند.
مدرسه فوتبال پرسپولیس در مازندران راه‌اندازی می‌شود محمد رویانیان در حاشیه مراسم افتتاح شهرداری شهر جدید کجور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر گفت: کجور دارای شخصیت‌های بزرگی است و شهدای زیادی در راه اسلام و انقلاب داده و مستحق توسعه و پیشرفت بیشتری است.
شهرداری کجور افتتاح شدبا حضور استاندار مازندران، نماینده مردم نوشهر و چالوس، فرماندار و مردم، شهرداری کجور به طور رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی شامگاه شنبه در آیین افتتاح شهرداری کجور گفت: لازمه تولید ثروت استفاده از طبیعت است، امیدواریم شهر پول و شهر جدید کجور از نظر تولیدات کشاورزی و دامی برای دیگر مناطق کشور نمونه شود.
صعود مازندران به مرحله نیمه نهایی لیگ فوتسال بانوان کشور نایب رئیس کمیته بانوان هیئت فوتبال مازندران از صعود نماینده مازندران به مرحله نیمه نهایی لیگ دسته دوم فوتسال باشگا‌ه‌های کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال فاطمه بوداغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از صعود نماینده مازندران به مرحله نیمه نهایی لیگ دسته دو فوتسال باشگا‌ه‌های کشور خبر داد.
آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی در مازندران مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی حمل و نقل جاده‌ای از 23 بهمن ماه در مازندران آغاز می‌شود. به گزارش سلام شمال مجیدرضا نصرالله‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در آستانه نوروز سال 1392 و آغاز سفرهای نوروزی، پیش‌فروش اینترنتی بلیط اتوبوس‌ها از 23 بهمن لغایت 30 بهمن ماه و از اول اسفند به صورت اینترنتی و حضوری آغاز می‌شود.
پذیرش دانشجوی ارشد در دانشگاه علم و صنعت نور رئیس دانشگاه علم و صنعت واحد نور از پذیرش دانشجوی ارشد در دانشگاه علم و صنعت نور از مهر آینده خبر داد. به گزارش سلام شمالشامگاه پنجشنبه با حضور دو معاون وزیر، معاون سیاسی استاندار مازندران، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، نماینده مردم نور در مجلس و مسئولان ساختمان جدید دانشگاه علم و صنعت واحد نور افتتاح شده و رسما آغاز به کار کرد.
مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در مازندران اعلام شد مازندرانی‌ها در 73 مسیر راهپیمایی در دیار علویان صدای وحدت و همدلی در سایه‌سار رهبر معظم انقلاب اسلامی سر می‌دهند. به گزارش سلام شمال مردم بیدار و همیشه در صحنه استان مازندران، امت خداجوی مازندران، نیروهای وفادار به انقلاب، علمای گرانقدر، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان سرافراز، بسیجیان، دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان غیور با حضور پرشور و آگاهانه خود در حماسه 22 بهمن برگ زرین دیگری را بر صحیفه تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت می‌رسانند.
سومین پایگاه سلامت اجتماعی مازندران آغاز به کار کرد سومین پایگاه سلامت اجتماعی مازندران در قائمشهر راه‌اندازی شد. به گزارش سلام شمال روح‌الله ردایی مدیرکل بهزیستی مازندران صبح امروز در مراسم آغاز به کار سومین پایگاه سلامت اجتماعی مازندران در قائمشهر تاسیس سازمان بهزیستی را مولود جمهوری اسلامی دانست که به همراه کمیته امداد از امام خمینی (ره) برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و جامعه هدف به یادگار مانده است.
798 پروژه در مازندران افتتاح می‌شود معاون عمرانی استاندار مازندران از افتتاح 798 پروژه استان مازندران در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با تکیه بر نیروهای حافظ انقلاب و در رأس آن مقام ولایت شرایط سخت و بحران‌ها را پشت ‌سر خواهیم گذاشت.
83 پروژه توزیع برق در مازندران افتتاح شد مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، 83 پروژه توزیع برق با اعتباری بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان افتتاح شد. به گزارش سلام شمال منوچهر جعفری صبح امروز در مراسم برق‌رسانی چاه‌های کشاورزی روستاهای شانه‌تراش و پیترودپی بابل اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، 83 پروژه توزیع برق با اعتباری بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان افتتاح شد.
49 پروژه گازرسانی روستایی در مازندران افتتاح شد مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد: 49 پروژه گازرسانی روستایی در مازندران در دهه فجر افتتاح شده است. به گزارش سلام شمال محسن عرب مقصودی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به سه روستای تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت:
کمربندی نوشهر قصه پرغصه فرماندار نوشهر گفت: در کمربندی نوشهر مهم‌ترین چیزی که بلای جان مردم شد است، دوربرگردان‌های غیراستاندارد و غیراصولی است که باعث برخی تصادفات مرگبار می‌شود.
جانباز 70 درصد ساروی در کنار یاران شهیدش آرام گرفت در هشتمین روز از دهه آزادگی مردم ایران اسلامی، جانباز 70 درصد ساروی در کنار دوستان شهیدش آرام گرفت و به ندای دوستان انقلابی‌اش لبیک گفت.
مازندران 130 ناشر دارد رئیس اداره فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران با اشاره به این‌که از 130 ناشر مازندران، 30 ناشر مجوز فعالیت را طی سال گذشته و امسال دریافت کردند، گفت: رشد خوبی در زمینه صدور مجوز ناشران داشتیم.
خسارت میلیاردی توفان به شهرستان چالوسورود توفان به مازندران در شهرستان چالوس سبب خسارت با برآورد اولیه 3 میلیاردی شد. به گزارش سلام شمال وزش باد شدید در مرزن‌آباد توفان به راه انداخت و خسارت زیادی را به ابنیه، منازل مسکونی و واحدهای تجاری وارد کرد. فرماندار
برگزاری مجمع عمومی انجمن مدیریت آموزشی در مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن گفت: نخستین مجمع عمومی انجمن مدیریت آموزشی ایران شعبه مازندران اسفند ماه در تنکابن برگزار می‌شود.
جذب هیئت علمی بومی در دانشگاه علم و صنعت رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از جذب هیئت علمی بومی در دانشگاه علم و صنعت ایران خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدسعید جبل عاملی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید واحد نور دانشگاه علم و صنعت بیان داشت: با تدبیر بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری و همراهی ملت، انقلاب اسلامی همه دشواری‌ها را پشت ‌سر گذاشته و به سرعت از مرزها عبور کرد و دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.
حکم استخدامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان زده شدمدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از امروز حکم استخدامی دانشجویان فرهنگیان مازندران زده شد و نخستین حقوق این دانشجویان نیز از ماه بعد پرداخت می‌شود.
نوشهر قهرمان مسابقات پیشکسوتان بنادر کشور شد تیم فوتبال بندر نوشهر با پیروزی مقابل بندر انزلی، مقام قهرمانی دومین دوره مسابقات فوتبال کارکنان و پیشکسوتان بنادر کشور را از آن خود کرد. به گزارش سلام شمال دومین دوره مسابقات فوتبال کارکنان و پیشکسوتان بنادر کشور با حضور 8 تیم از بنادر امام خمینی(ره)، نوشهر، انزلی، چابهار، خرمشهر، شهید رجایی، سازمان بنادر و دریانوردی و بوشهر به میزبانی بندر بوشهر برگزار شد که در نهایت امروز تیم‌های بنادر نوشهر، امام خمینی و شهید رجایی به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.
نخستین روز تحصیلی دانشگاه فرهنگیان با حضور خانواده شهیدنخستین روز تحصیلی دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران در مازندران با حضور خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد برگزار شد. به گزارش سلام شمال دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران مازندران امروز نخستین روز کاری‌ و تحصیلی خود را با یاد و خاطره تمام شهدا، شهدای هسته‌ای کشور و به ویژه خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد آغاز کردند.
دانشگاه علم و صنعت بهشهر ارتقا یافت با مجوز وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علم و صنعت ایران شعبه پردیس بهشهر ارتقا یافت. به گزارش سلام شمال با پیگیری‌های مستمر مسئولان این شهرستان در پنج سال گذشته، دانشگاه علم و صنعت ایران شعبه پردیس بهشهر به دانشگاه علم و فناوری مازندران ارتقا پیدا کرد.
استحصال 15 هکتار زمین از دریا در مازندرانمدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: عملیات استحصال 15 هکتار از اراضی جدید بندر نوشهر به اتمام رسیده است. به گزارش سلام شمال سیدنبی سیدپور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت دریا به ویژه در بخش اقتصاد بین‌المللی گفت: با بهره‌برداری از این اراضی زمینه ورود سرمایه‌گذاران برای ایجاد عملیات بندری فراهم می‌شود.
افتتاح نخستین سایت تیراندازی اهداف پروازی روستایی کشور نخستین سایت تیراندازی اهداف پروازی «تراپ» روستایی کشور به مناسبت دهه مبارک فجر در روستای «رودبار چیره»‌ فومن افتتاح شد. به گزارش سلام شمال هم زمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر نخستین سایت تیراندازی اهداف پروازی (تراپ) روستایی کشور در روستای «رودبار چیره» فومن افتتاح شد.
مقاوم سازی 550 کلاس درس در مدارس گیلان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از مقاوم‌ سازی بالغ بر 550 کلاس درس در مدارس استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عمران حسن‌زاده عصر امروز در جریان افتتاح از پروژه نوسازی شده مدرسه ابتدایی «بنت‌الهدا» بخش طاهر گوراب این شهرستان، دانش‌آموزان را امید آینده کشور و از تداوم دهندگان راه شهدای انقلابی برشمرد.
لنگرود شهرستان سبز می‌شود مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: لنگرود تا پایان سال 92 جزو شهرستان‌های سبز می‌شود. به گزارش سلام شمال سید جلال نورموسوی در مراسم گازرسانی به چهار روستای بخش اطاقور لنگرود با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: 34 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و هر ساله شاهد حضور پر رنگ مردم در صحنه‌ها هستیم.
حماسه حضور پرصلابت مردم گیلان در 22 بهمن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم در آسمان گیلان توسط حضور پرصلابت مردم طنین‌انداز شد. به گزارش سلام شمال مردم گیلان همگام با مردم سراسر ایران در راهپیمایی 22 بهمن حضوری بسیار گسترده یافتند.
سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومانی در صنعت گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از سرمایه‌گذاری بالغ بر 700 میلیارد تومان در بخش صنعت استان خبر داد. به گزارش سلام شمالعلی منتظری در مراسم افتتاح صنایع غذایی سیبون در شهرک صنعتی این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: 17 طرح صنعتی گیلان تا پایان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
برگزاری دوره «معرفت‌افزایی» اساتید در دانشگاه آزاد رشتمراسم اختتامیه دوره «معرفت‌افزایی» استادان منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از 300 استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان: محیط‌ ورزش نباید از نزاکت دور شود نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: تنها هدف ورزش نباید برد و باخت باشد بلکه محیط‌ ورزشی نباید از ادب و نزاکت دور شود. به گزارش سلام شمال آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با جامعه ورزش، سمن‌های ورزش استان و ورزشکاران با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: وارد سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شدیم و در آستانه یوم‌الله بزرگ 22 بهمن قرار داریم و مردم در ابعاد مختلف برای رسیدن به این مهم ایفای نقش کرده‌اند.
رشد چهار هزار متری فضای سرپوشیده ورزش در گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان همگانی کردن ورزش را دستاورد انقلاب در این حوزه دانست و گفت: مساحت فضای سرپوشیده ورزشی گیلان پس از پیروزی انقلاب چهار هزار و 320 درصد رشد داشته است.
اختصاص 639 میلیون یورو به راه‌آهن رشت ـ آستارا استاندار گیلان از اختصاص 639 میلیون یورو از محل فاینانس به راه‌آهن رشت ـ آستارا خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در مراسم افتتاح هم زمان شش پروژه گازرسانی این شهرستان در مسجد جامع علی‌بن ابیطالب (ع) خاله‌سرا 57 با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام اسلامی متکی به خداوند و مردم است و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مردم در امور توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود.
شهرداری شهر جدید ماکلوان فومن تاسیس شد شهرداری شهر جدید ماکلوان واقع در بخش سردار جنگل فومن هم زمان با دهه مبارک فجر تاسیس شد. به گزارش سلام شمال استاندار گیلان ظهر امروز پس از حضور بر مزار شهدای بخش سردار جنگل فومن و ادای احترام به شهدای این بخش در مراسم تاسیس شهرداری شهر جدید ماکلون حضور یافت
دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی رباتیک گیلان برگزار شد دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی رباتیک گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور 179 دانش‌آموز برگزار شد. به گزارش سلام شمال مسئول برگزاری مسابقات رباتیک گیلان ظهر امروز در جریان برگزاری رقابت مذکور با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی رباتیک در گیلان به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: این دوره با حضور 179 دانش‌آموز دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شش رشته «حل ماز» ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و رشته تعقیب خط دبیرستان برگزار شد
احداث دانشگاه ویژه خواهران در تالش نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور احداث دانشگاه ویژه خواهران و دانشگاه صنعتی در تالش گرفته شد. به گزارش سلام شمال محمود شکری در مراسم افتتاحیه گازرسانی به هفت منطقه شهر اسالم با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: تالش بزرگ آماده خدمتگزاری برای مردم است.
افزایش 90 درصدی سامانه پخش دیجیتال در گیلان استاندار گیلان از افزایش 90 درصدی زیر پوشش قرار گرفتن سامانه پخش دیجیتال تا پایان سال 92 در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در مراسم افتتاح سامانه پخش دیجیتال در این شهرستان اظهار کرد: سامانه مذکور با مبلغ سه میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره‌برداری رسیده است.
زندگی در ییلاقات ˈشاندرمنˈ استان گیلانزندگی در ییلاقات ˈشاندرمنˈ استان گیلان
فعالیت 500 کانون فرهنگی مساجد در گیلان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت بالغ بر 500 کانون فرهنگی‌ هنری مساجد استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید حاذق نیکرو در گردهمایی اصحاب مسجد و بسیج استان با تبریک فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران بزرگ‌ترین انقلاب در قرن‌های اخیر است.
احمدی‌نژاد هفت پروژه آبفار صومعه‌سرا را افتتاح می‌کند فرماندار صومعه‌سرا از افتتاح هم زمان هفت پروژه عمرانی آبفار این شهرستان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد. به گزارش سلام شمال میرزا حسینعلی‌زاده عصر امروز در جریان افتتاح پروژه مجتمع چند منظوره «کوثر ولایت» در روستای خراط‌ محله این شهرستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی به ملت مسلمان ایران است.
افتتاح 14 هتل و اقامت‌سرا در گیلان استاندار گیلان از افتتاح 14 هتل و اقامت‌سرای استان با حضور مقام‌های کشوری به‌ زودی خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در حاشیه بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی و صنعتی دهه فجر این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع گردشگری در گیلان، اظهار کرد: سالانه بیش از 10 میلیون نفر مسافر به گیلان سفر می‌کنند.
هیئت‌های برتر ورزش گیلان معرفی می‌شوند مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: هیئت‌های برتر ورزش گیلان در پایان دهه مبارک فجر معرفی می‌شوند. به گزارش سلام شمال محمد بابایی در کارگاه مدیریت ورزشی در سالن نامجوی یادگار امام (ره) این شهر در جمع مربیان و رؤسای هیئت‌های ورزشی، هدف از برگزاری کارگاه مدیریت ورزشی را ساختار بندی سازمانی در هیئت‌ها، باشگاه‌ها و اداره‌های ورزشی بیان کرد.
مطالبات حدود 50 درصد چای کاران گیلان و مازندران واریز شد مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا گفت: مطالبات حدود 50 درصد چای کاران گیلان و مازندران به حساب سازمان چای شمال کشور واریز شد.
اشتغالزایی حدود دو هزار نفر در رشت فرماندار رشت گفت: افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرستان رشت برای یک ‌هزار و 846 نفر اشتغال ایجاد کرده است. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی عصر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی و صنعتی دهه فجر این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: دهه فجر، دهه عزت و عظمت ملت مسلمان ایران است.
ارسال 358 اثر به جشنواره مطبوعات فجر گیلاندبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر گیلان از ارسال 358 اثر در 11 زمینه به دبیرخانه این جشنواره استانی خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی طوماری ظهر امروز در نشست مسئولان کمیته‌های جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر گیلان با بیان اینکه رسانه‌های
برگزاری رایگان دوره آموزشی تخصصی روزنامه‌نگاری در گیلان مدیر سرای روزنامه‌نگاران گیلان از برگزاری رایگان دوره آموزشی تخصصی روزنامه‌نگاری برای اصحاب رسانه استان با حضور اساتید ملی خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد رسول سماکچی ظهر امروز در نشست سرای روزنامه‌نگاران گیلان با اشاره به ضرورت آموزش اصحاب رسانه، اظهار کرد: نخستین دوره آموزشی تخصصی قانون کار برای 35 مدیر‌ مسئول نشریات گیلان برگزار شد.
پنج راگبی‌باز گیلان ملی‌ پوش شدند رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت:‌ پنج گیلانی به اردوی تیم ‌ملی راگبی به منظور شرکت در مسابقات «سید دو» آسیا راه یافتند. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری در جمع اعضای هیئت انجمن‌های ورزشی استان اظهار کرد: سرمربی تیم ملی راگبی کشورمان 57 بازیکن را به اردوی این تیم به منظور حضور در مسابقات قهرمانی «سید دو» آسیا دعوت کرد.
حضور شناگران پسر گیلان در مسابقات قهرمانی کشور رئیس هیئت شنا ، شیرجه و واترپلوی گیلان گفت: تیم شنای گیلان در مسابقات قهرمانی شنای پسران نوجوان کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر شرکت می‌کند.
انقلاب اسلامی توسعه گیلان را رقم زد انقلاب اسلامی ایران سبب توسعه و پیشرفت چشمگیر و همراه با عدالت در گیلان شده است. به گزارش سلام شمال انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در اواخر قرن بیستم جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل‌های مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.
راهیابی سه گیلانی به تیم ‌ملی تکواندو رئیس هیئت تکواندو گیلان گفت: سه تکواندوکار مرد و زن گیلانی به اردوی تیم ملی تکواندو کشورمان راه یافتند. به گزارش سلام شمال علی فرسادروح عصر امروز در جمع اعضای هیئت تکواندو استان اظهار کرد: دومین روز از رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو آقایان با حضور 82 تکواندو کار برتر کشورمان در اوزان زوج روی سه شیابچانگ خانه تکواندو برگزار شد که در پایان این مسابقات 20 هوگوپوش توانستند جواز حضور در تیم ملی تکواندو را کسب کنند.
جذب 200 ناظر بسیجی در حوزه نظارتی اقتصادی گیلان سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از توافق جذب 200 ناظر بسیجی برای امر نظارت بر بازار در حوزه بازرسی و نظارت بر بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد.
تاکید نماینده ولی‌ فقیه در گیلان بر پرهیز از رفتار تفرقه انگیزنماینده ولی‌ فقیه در گیلان با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه گفت: مسئولان از رفتار تفرقه ‌آمیز پرهیز کرده و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنند.
ارائه خدمات درمانی به یک میلیون نفر در گیلان مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از رشد 10 درصدی خدمات درمانی به بیماران این نهاد در استان خبر داد و گفت: یک میلیون و 100 هزار نفر از بیمه شدگان زیر پوشش تامین اجتماعی استان از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.
فعالیت 64 مرکز توان‌ بخشی بهزیستی در گیلان معاون توان ‌بخشی بهزیستی گیلان از فعالیت 64 مرکز توان ‌بخشی با ظرفیتی بالغ بر پنج هزار و 200 نفر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی در مراسم بهره‌برداری از مرکز توان‌ بخشی ذهنی ستایش این شهر اظهار کرد: این مرکز با مساحت 470 متر مربع زیربنا و هزینه‌ای معادل 300 میلیون تومان توسط بخش غیر دولتی افتتاح شد.
گلستان 6 حماسه ماندگار در تاریخ دارد یکی از محققان گرگانی با اشاره به نقش مردم گلستان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این استان شش حماسه ماندگار در تاریخ دارد. به گزارش سلام شمال غلامرضا خارکوهی صبح امروز در جمع دانشجویان گرگان اظهار داشت: دوم آبان ماه و پنجم آذر ماه 1357 گرگان، 12 دی ماه 1357 گالیکش، 19 بهمن ماه 1357 گرگان، 20 بهمن ماه 1357 گنبدکاووس و 21 بهمن ماه 1357 گرگان شش حماسه ماندگار مردم گلستان در تاریخ هستند.
راه‎اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از راه‎اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال عیسی امامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‎های حمل و نقل ریلی اینچه‎برون، یک فرصت مثبت در بازرگانی منطقه‎ای محسوب می‎شود چنانچه با حجم مناسبات و مبادلات موجود می‎طلبید نمایندگی وزارت امور خارجه در استان داشته باشیم.
سید محمد کاظم مداح درگذشت سید محمد کاظم مداح ، شاعر و نویسنده پیشکسوت گرگانی، به علت عارضه قلبی درگذشت. به گزارش سلام شمال زنده یاد مداح متولد بیستم خردادماه 1314 کردکوی و فارغ‎التحصیل مقطع کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه ملی ایران بود.
افتتاح 47 پروژه عمرانی و اقتصادی در گالیکش همزمان با ایام‎الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، 47 پروژه عمرانی تولیدی، کشاورزی و اشتغالزایی در گالیکش افتتاح و به بهره‎برداری رسید.
برگزاری نخستین جشنواره فیلم و عکس سراب در گرگانمسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نخستین جشنواره فیلم و عکس سراب با نگاهی دوباره به موضوع موادمخدر اسفندماه در گرگان برگزار می‎شود. به گزارش سلام شمال علی کبیر بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار 10 اسفندماه و زمان داوری آثار نیز 15 همین ماه است.
رونمایی از لوح ثبتی حماسه 12 دی گالیکش همزمان با نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از لوح ثبتی حماسه 12 دی شهرستان گالیکش که به ثبت ملی رسیده بود، رونمایی شد.
مسئولیت سازمان صنعت گلستان به مدیر بومی محول می‎شود نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در دو استان گفت: مسئولیت سازمان صنعت گلستان به مدیر بومی محول می‌شود.
حضور گسترده مردم شرق گلستان در راهپیمایی 22 بهمن مردم شهرها و روستاهای شرق گلستان هماهنگ با مردم سراسر استان و همگان با سراسر کشور یوم‌الله 22 بهمن را گرامی داشتند و با حضور گسترده خود در راهپیمایی این روز تاریخ دشمنان را ناامید کردند.
مسابقه دوی همگانی گرگان بین‎المللی برگزار می‎شود رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور گفت: مسابقه ملی دوی همگانی گرگان به صورت بین‎المللی برگزار می‎شود. به گزارش سلام شمال افشین داوری پیش از ظهر امروز در جمع ورزشکاران حاضر در نخستین مسابقه ملی دوی همگانی در میدان وحدت گرگان اظهار داشت: گام اول این مسابقه به خوبی برداشته شد و از سال آینده با تلاش مسئولان با شکوه بیشتری برگزار می‎شود.
رونمایی از سه کتاب خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در گرگان سه کتاب با موضوع خاطرات رزمندگان و خانواده‎های آنها در همایش عملیات «والفجر هشت» در گرگان رونمایی شد. به گزارش سلام شمال همایش عملیات «والفجر هشت» در سالن ولایت اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان به همت اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‎های دفاع مقدس در گرگان برگزار و در این مراسم از سه کتاب رونمایی شد.
فعالان طرح هجرت در گلستان تقدیر شدند فعالان طرح هجرت در گلستان با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی مورد تقدیر قرار گرفتند. به گزارش سلام شمال طی مراسمی که در استانداری گلستان صورت گرفت از بین 22 گروه برجسته اردوهای طرح هجرت گلستان، سه گروه به قید قرعه انتخاب و مشمول دریافت کمک هزینه سفرهای زیارتی شدند.
افزایش 30 درصدی پایگاه‎های امداد و نجات نوروزی گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت:‌ تعداد پایگاه‎های ثابت استان در طرح امداد و نجات نوروزی امسال 30 درصد افزایش یافته است. به گزارش سلام شمال مجتبی اکبری شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: پایگاه درازنو، توسکستان و پایگاه جاده‎ای بندرگز از جمله پایگاه‎هایی هستند که به دیگر پایگاه استان اضافه شدند.
رونمایی از ثبت ملی واقعه پنجم آذر گرگان واقعه پنجم آذر 1357 گرگان به منظور حفظ میراث معنوی و پاسداشت خون شهدا به ثبت رسیده و در مراسمی با حضور مسئولان در مسجد جامع گرگان رونمایی شد. به گزارش سلام شمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان صبح امروز در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسجد جامع گرگان گفت: پرونده ثبت ملی واقعه پنجم آذر گرگان و 12 دی گالیکش از یک ماه گذشته به سازمان مرکزی ارسال شد.
هیچ نگرانی امنیتی برای سرمایه‌گذاری در گلستان وجود ندارد مدیر کل اطلاعات استان گلستان گفت: در این استان فضا برای سرمایه‌گذاری امن و مطمئن، فراهم است و هیچ نگرانی از این بابت در استان وجود ندارد.
اعزام 1240 دانشجوی بسیجی گلستانی به اردوهای جهادی مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: در تابستان امسال بیش از یک ‎هزار و 240 دانشجوی بسیجی در قالب کاروان و اردوهای جهادی به مناطق محروم گلستان اعزام شدند.
افتتاح و آغاز ساخت 200 پروژه در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: امروز همزمان با هفتمین روز دهه فجر حدود 200 پروژه عمرانی، تولیدی و اشغالزا در گنبدکاووس و علیآبادکتول افتتاح و یا به بهره‌برداری می‌رسند.
300 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در گلستان افزوده می‌شود مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به چشم‌انداز شیلات در پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس، گفت: در سال آینده 300 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در گلستان افزوده می‌شود.
اعتبارات یونسکو برج‌قابوس در راه است مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: سال آینده میلادی اعتبارات یونسکو ویژه برج قابوس اختصاص داده می‌شود. به گزارش سلام شمال قربان عباسی صبح امروز در جمع مدیران شرق گلستان با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبارات برج قابوس به خاطر زمان ثبت برج در پایان سال میلادی است اظهار داشت: قرار است اعتبار ویژه این برج در سال آینده به شهرستان گنبدکاووس داده شود.
برگزاری جشنواره فرش در گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: به زودی جشنواره فرش در شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات دائمی سفر شهرستان گنبدکاووس از افتتاح متمرکز پروژه‌های در پروژه گردشگری هایپر هاوش خبر داد و اظهار داشت: با حضور استاندار گلستان و نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح متمرکز پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و تولیدی را روز
تشکیل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری در گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تشکیل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این ستاد در استان‎ها برای صیانت از حقوق مؤلفین و تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری تشکیل شده و به زودی در شهرستان‎ها نیز راه‎اندازی می‎شود.
خشکسالی همواره گلستان را تهدید می‌کند قاسم سمیعی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت خشکسالی استان طی پنج سال اخیر اظهار داشت: اگر چه به نظر می‎رسد بارندگی‎های امسال در کاهش اثرات خشکسالی موثر باشد، اما در واقع به دلیل پراکندگی بارش، اقلیم چندگانه و فقر منابع زیرزمینی استان این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.
ایجاد 9 شهرک در گلستان در دولت‎های نهم و دهم استاندار گلستان گفت: در دولت نهم و دهم، 9 شهرک و ناحیه صنعتی در استان گلستان ایجاد شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان ، جواد قناعت اظهار داشت: از این تعداد هفت شهرک و دو ناحیه صنعتی بوده که با پیگیری‎های انجام گرفته اجرایی و عملیاتی شد.
راه‎اندازی 10 پایگاه آتش‎نشانی روستایی در گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تا اواخر سال‌جاری 10 پایگاه آتش‎نشانی روستایی در استان راه‎اندازی و به بهره‎برداری می‎رسد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه با نمایندگان بحران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: براساس گزارش‎های دریافتی ساخت سه پایگاه به طور کامل به پایان رسیده و باقی ساختمان‎ها نیز در حال گذراندن مراحل نهایی تکمیل روند ساخت و ساز هستند.
تعداد دانشکد‎های پزشکی در گلستان به 6 دانشکده ارتقا یافت معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در سال 1357 تنها یک دانشکده پرستاری بویه در گرگان وجود داشت و در حال حاضر تعداد دانشکده‎های پزشکی گلستان به شش دانشکده ارتقا یافته است.
موفقیت‌های ربات‌های نجاتگر گلستان در عرصه ملی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: در جشنواره خوارزمی امسال ربات‌های نجاتگر این استان حایز ربته‌های برتر این جشنواره شدند. به گزارش سلام شمال مجتبی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: دو محصول زیردریایی امداد و نجات و پرنده بدون سرنشین چهار ملخه هر کدام به ترتیب رتبه اول و دوم این همایش بزرگ علمی کشور را کسب کردند.
راه‌اندازی تیم امداد و نجات پاراموتور در گلستان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور تیم امداد و نجات پاراموتور در استان تشکیل و راه‌اندازی شده است.
گلستان رتبه سوم سرانه ورزشی را در کشور دارد عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت‎های وزیر ورزش و جوانان و استاندار گلستان این استان رتبه سوم سرانه ورزشی کشور را دارد.
طرح دادرس در مدارس گلستان آغاز شد مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور طرح دادرس در سطح تمام مدارس این استان در حال اجراست. به گزارش سلام شمال مجتبی اکبری صبح امروز در جمع مدیران هلال‌احمر استان گلستان اظهار داشت: این دوره آموزشی با شعار «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» و با همکاری آموزش و پرورش استان آغاز شده است.
روز تولد علی نصیریان در گرگان گرامی داشته شد ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان در مراسم اختتامیه این جشنواره به پاس سال‌ها زحمت در عرصه هنر، روز تولد علی نصیریان، را در حضور همسر و دختر وی گرامی داشت و از این هنرمند برجسته کشور تجلیل کرد.
ایجاد 4600 فرصت شغلی توسط کمیته امداد گلستاناستاندار گلستان از ایجاد 4 هزار و 600 فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت ظهر امروز در جشن خودکفایی یک‎هزار و 500 خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان گلستان با گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی استان گلستان توانسته با بیش از چهار برابر تعهد اشتغالی که به کارگروه اشتغال استان داده در جایگاه دوازدهم کشوری قرار بگیرد.

اخبار جدید

افزایش قیمت خودرو تصویب شدهیئت دولت افزایش قیمت خودروهای داخلی را با ۴ شرط تصویب کرد و به کاهش ۲۵ درصدی تعرفه واردات خودرو طی ۵ سال رای داد. به گزارش سلام شمال هیات وزیران تصویب‌نامه در مورد نحوه تعیین قیمت خودروهای سبک توسط شرکتهای داخلی سازنده را ابلاغ کرد.

هاشمی کاندیدا شود اصلاح‌طلبان حمایتش می‌کنند عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر بنده فضا را برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات مناسب نمی‌بینم، گفت: البته اگر آقای هاشمی رفسنجانی کاندیدا شود، فکر می کنم اصلاح طلبان از ایشان حمایت کنند.

گزارش تصویری افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر هنرمندان سینما , هنرمندان ملی , هنرمندان ایران , تصاویر هنرمندان , تصاویر بازیگران , جشنواره بین المللی فیلم فجر , تصاویر جشنواره فیلم فجر

ابلاغ مصوبه خدمات‌دهی دستگاه‌ها به ایثارگران مشاور استاندار مازندران در امور ایثارگران گفت: مصوبه خدمات‌دهی دستگاه‌های اجرایی به ایثارگران از سوی هیئت وزیران ابلاغ شده است. به گزارش سلام شمال احسان آبیار قمصری پیش ‌از ظهر امروز در جمع نمایندگان امور ایثارگران ادارات و نهادهای شهرستان آمل با بیان اینکه کتابچه‌ای از سوی فرماندهی کل قوا تدوین شده، درصدهای جانبازی بر اساس آن ارائه می‌شود.

آخرین قیمت خودروها: صعود 206 به 50 میلیون! در بین دیگر خودروهای داخلی، تندر - 90 نیز رشد قیمت را تجربه کرد، هم در مدل پارس خودرویی و هم در مدل ایران خودرویی. هم‌اکنون تندر - 90 پارس خودرو در مدل E2 قیمتی برابر با 36 میلیون تومان دارد و مدل ایران خودرویی آن نیز 35 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مشایی فرشته هم باشد رد صلاحیت می شود فیلترهای قانونی جمهوری اسلامی آقای رحیم مشایی را رد صلاحیت خواهد کرد البته ممکن است ایشان پیش خدا خیلی بزرگ ، آبرومند ،محترم و حتی فرشته باشد اما کارهایی که در سراسر مملکت انجام شده و استاندارها و فرماندارهایی که تغییر داده است و حرفهایی که زده تا بگوید کلاسش بالاست موجب شده شخصیتش فروکش کند و شورای نگهبان وی را رد صلاحیت کند.

مهمترین عناوین روزنامه های امروزروزنامه‌های امروز کشور که از ساعاتی پیش بر روی کیوسک های مطبوعاتی قرار گرفته اند عناوین مهم خود را به موضوعات زیر اختصاص داده اند. به گزارش سلام شمال به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین روزنامه های امروز از این قرارند:

همه‌ اتفاقات ‌جشن 31 سالگی‌ سینمای‌ انقلاب از جمله این هنرمندان می‌توان به محمدهادی کریمی، محمدرضا شریفی‌نیا، رضا رویگری، رضا ناجی، نیکی کریمی، نسرین مقانلو، حسین ترابی، مریلا زارعی، سروش صحت، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، کوروش تهامی، الهام حمیدی، اشکان خطیبی، جهانگیر الماسی، امین حیایی، پویا امینی، بهنوش طباطبایی، محسن علی اکبری، بیتا فرهی، پوران درخشنده و ... اشاره کرد.

نحوه توزیع کارت داوطلبان کنکور ارشد۸۹۶ هزار و ۴۴ نفر برای شرکت در رقابت‌های آزمون کار‌شناسی ارشد ۹۲ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۵۸ هزار و ۷۳۱ نفر از این متقاضیان، زن و ۴۳۷ هزار و ۳۱۳ نفر مرد هستند. به گزارش سلام شمال به نقل از ایلنا: مشاور عالی سازمان سنجش گفت: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۲ از روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه آغازمی شود.

دکتر حسن حبیبی در گذشت عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد ایران شناسی صبح امروز درگذشت. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، دکتر حسن‌ حبیبی که از مدت ها پیش به دلیل نارسایی قلبی وجراحی معده دربخش CCU یکی از بیمارستان های تهران بستری بود، به رحمت ایزدی پیوست.

کشنده ترین سرطان را بشناسید! اخیراً به خاطر مقابله‌ای که با مصرف سیگار انجام می‌گیرد، مصرف سیگار در جوامع غربی، در بین آقایان کاهش یافته و متعاقب آن امکان ابتلا به سرطان ریه نیز در مردان کم‌تر شده است. ولی متاسفانه مصرف سیگار در میان خانم‌ها افزایش یافته و متعاقب آن امکان بروز سرطان در میان خانم‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

دلیل اختلال در اینترنت مشخص شد داوود زارعیان اظهار داشت: از روز دوشنبه شاهد یک قطعی فیبر بودیم که به دنبال آن اختلالاتی در شبکه ما ایجاد شد که این اختلالات هم بیشتر مربوط به تهران بود و در شهرستان‌ها مشکلی نداشتیم.

آخرین قیمت سکه و طلا در بازارآخرین قیمت سکه و طلا در بازار

لاریجانی ابقای مرتضوی را باطل کرد رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه اخیر هیات وزیران در تفویض اختیارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معاون اول رئیس جمهور را ابطال کرد.

مهمترین عناوین روزنامه های امروز- مقام معظم رهبری:هر حرکت اختلافی بازی در زمین دشمن است - وزیر بازرگانی دولت اصلاحات:هیچ‌کس در قالب کمپ هاشمی‌ کاندیدا نشده است - رویکرد جدید برای وحدت انتخاباتی؛ اصولگرایان به‌جای نامزد «تیم» معرفی می‌کنند - علی یونسی در گفت وگو با آرمان:هیچ کس حق نیت‌خوانی

جدول کامل قیمت گوشی‌های تلفن همراهجدول کامل قیمت گوشی‌های تلفن همراه

خودرو تیبا در آستانه ۲۰ میلیون تومان قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار باز هم افزایش یافته است. نمایندگی‌های فروش طولانی شدن توقف عرضه از سوی خودروسازان را دلیل این موضوع اعلام می‌کنند.

کمر تولید در مرحله اول هدفمندی یارانه شکستامروز بزرگترین ثمره قانون هدفمندی یارانه ها در خراسان رضوی برآورده نشدن تعهدات دولت و شکستن کمر تولیدکنندگان است، تولیدکنندگانی که علیرغم توانمندی های بالا به دلیل نبود حمایت های دولتی به کاهش تولید دست زده اند و از نزدیک نظاره گر قبضه بازار در دستان چشم بادامی ها هستند.

گزارش تصویری مراسم عمامه گذاری با حضور آیت الله جوادی آملیمراسم عمامه گذاری در سالروز میلاد نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) عصر دوشنبه با حضور آیت الله جوادی آملی در قم برگزار شد. آیت الله جوادی آملی + تصاویر آیت الله جوادی آملی + عکس آیت الله جوادی آملی + مراسم عمامه گذاری + میلاد نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) + گزارش تصویری

قیمت‌های ارز و سکه افزایش یافتروز گذشته در بازار آزاد ارز و سکه، همچنان قیمت‌ها رو به افزایش بود و یک دلار به یکقدمی سه هزار و هفتصدتومان رسید. سکه طرح قدیم که تا روزهای اخیر همچنان زیر یک و چهارصد بود، امروز از یک میلیون و چهارصد تومان گذشت.

سخنان عسگراولادی در جمع جوانان حزب موتلفه اسلامی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با استقبال از انتقادات به سخنانش، یادآور شد که بازشناسی دقیق فتنه ۸۸ ما را از فتنه ۹۲ بازخواهد داشت و از این رو باید ریشه‌های فتنه 88 را بازخوانی کرد.

تلاش برای افزایش سهم صادرات صنایع دستی در گلستان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از تلاش برای افزایش سهم صادرات صنایع دستی و درآمدزایی برای هنرمندان و صنعتگران این استان خبر داد.

حضور 3 بازیکن مازندرانی در تیم ملی فوتبال دبیر هیئت فوتبال مازندران از حضور سه بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی نوجوانان ایران خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید رسولی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری عنوان کرد: از سوی کادر فنی تیم ملی فوتبال نوجوانان زیر 17 سال کشورمان، 26 بازیکن به اردو دعوت شدند که از این تعداد سه بازیکن از مازندران هستند.

برنامه‌های دومین روز مسابقات قرآنی کشور اعلام شد برنامه‌های دومین روز، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال برنامه‌های روز دوم سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور از صبح فردا در 4 محفل قرآنی در مازندران برگزار می‌شود.

ایجاد دوره کارشناسی‌ارشد در دانشگاه ‌فرهنگیان از سال آینده سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این دانشگاه از سال آینده نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد اقدام خواهد کرد، گفت: در حال حاضر 5 رشته برای مقطع فوق لیسانس دانشگاه فرهنگیان در حال نهایی شدن است.

میزان یارانه عیدانه دولت و مجلس به مردمتجزیه و تحلیل اعتبار 5600 میلیارد تومانی کمک اقتصادی شب عید و تقسیم آن بین 7 دهک درآمدی - بنا به گفته رئیس جمهور- در دو سناریو نشان می‌دهد هر ایرانی 90 تا 104 هزار تومان و هر خانوار 4 نفره 360 تا 416 هزار تومان کمک اقتصادی ( نقدی و غیرنقدی) دریافت خواهد کرد.

راه اندازی آزمایشگاه جدید علوم پزشکی مازندران در ساری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آزمایشگاه جدید علوم پزشکی استان دهه فجر امسال در ساری راه اندازی می شود. به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا میرزایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح ساختمان های پایگاه بهداشتی شهری شماره سه بهشهر، خانه بهداشت پایین مشک آباد جویبار، خانه بهداشت گرامجان و اشکاردشت و چلاجور چالوس، خانه بهداشت چناربن نکا و خانه بهداشت دونا در نور و ساختمان بهداشت شیخ علی محله در ساری از جمله پروژه های آماده بهره برداری دهه فجر است.

گزارش تصویری افتتاح سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در ساریمسابقات قرآن کریم , مسابقات قرآنی , تصاویر مسابقات قرآنی . اخبار مازندران , اخبار شمال , شمال نیوز

اضافه شدن یک شهر جدید به گلستان دولت با ایجاد چهار شهر جدید در استان های اصفهان، گلستان و کردستان موافقت کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، بر اساس مصوبه دولت، روستای پیشکمر مرکز بخش پیشکمر شهرستان کلاله در استان گلستان به شهر تبدیل و به عنوان شهر فراغی نامگذاری می شود.

قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی نرخ دلار امروز در مرکز مبادلات ارزی به قیمت 24 هزار و 551 ریال، پوند 38 هزار و 684 ریال و یورو 33 هزار و 32 ریال است که پوند و یورو در مقایسه با روز گذشته کاهش یافته و دلار ثابت ماند.

32 پروژه نوسازی مدارس در مازندران رونمایی می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 32 پروژه نوسازی مدارس در استان رونمایی می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی امیری گفت: 32 پروژه نوسازی مدارس در ایام‌ الله دهه فجر با حضور مسئولان مازندران افتتاح می ‌شود.
آغاز پذیرش دانشجوی ارشد در پردیس دانشگاه مازندران از 16 بهمن رئیس دانشگاه مازندران اعلام کرد: پردیس دانشگاه مازندران در نیم سال دوم سال تحصیلی 92-91 در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. دکتر احمد احمد پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه مازندارن از بین داوطلبان داخلی و خارجی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و ثبت نام دانشجویان از روز دوشنبه 16 بهمن آغاز می شود و تا 24 بهمن ادامه خواهد داشت.
بهداد سلیمی: این موفقیت بزرگ را مدیون مردم هستمدارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن پس از آنکه از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به عنوان بهترین وزنه‌بردار سال 2012 انتخاب شد، از تمام کسانی که به او در این نظرسنجی رای دادند، تشکر کرد.
حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در منزل شهیدان نیازآذری رئیس دفتر ریاست جمهوری با حضور در بیت شهیدان نیازآذری با تسلیت درگذشت پدر این شهیدان والامقام گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون رهبری امام و خون شهدا است.
پرواز ساری به دبی و استانبول راه‌اندازی می‌شود مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از راه‌اندازی پرواز ساری - دبی و ساری - استانبول در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش سلام شمال موسی مشاءزمینی صبح امروز در نشست خبری مشترک با استاندار مازندران با رسانه‌ها که به مناسبت بزرگداشت 12 بهمن در فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز مازندران برگزار شد بیان داشت: فرودگاه نوشهر و رامسر که از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های استان بودند قبل از انقلاب فقط برای استفاده خاص برای جمعی خاص که کاربری شخصی داشت راه‌اندازی شده بود.
نمایش تئاتر منتخب مازندران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از نمایش تئاتر منتخب مازندران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در قالب نخستین جشنواره سراسری تئاتر قرآنی خبر داد.
1500 اثر به نخستین جشنواره کاریکاتور و ترافیک راه یافت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری از راهیابی یک هزار و 500 اثر به نخستین جشنواره کاریکاتور و ترافیک این سازمان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس رجبی ظهر امروز در نخستین جشنواره نقاش کاریکاتور و ترافیک در سینما سپهر ساری اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری است.
پروژه انتقال آب غرب به شرق مازندران را پی می‌گیریم استاندار مازندران گفت: پیگیر پروژه انتقال آب غرب به شرق مازندران هستیم. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در فرودگاه ساری انجام شد در جمع خبرنگاران به توسعه متوازن کشور در ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.
رقابت پینگ‌پنگ قهرمانی جوانان کشور در ساری رئیس هیئت پینگ‌پنگ مازندران از رقابت پینگ‌پنگ‌بازان جوانان قهرمانی کشور در ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس زعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: این مسابقات از 11 تا 14 بهمن به میزبانی مازندران در سالن ورزشی سید رسول حسینی ساری برگزار می‌شود.
پرداخت 3552 میلیارد تومان یارانه نقدی در مازندران دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌های مازندران گفت: در بیست و چهار مرحله حدود 3 هزار و 552 میلیارد تومان یارانه نقدی در استان مازندران پرداخت شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران، محمود شعبان‌زاده اظهار داشت: در مرحله بیست و سوم برای 969 هزار و 500 سرپرست خانوار مازندرانی مبلغ 1420 میلیارد ریال واریز شد.
سرپرست وزارت بهداشت به مازندران سفر می‌کند سرپرست وزارت بهداشت از روند اجرای برنامه پزشک خانواده در مازندران بازدید می‌کند. به گزارش سلام شمال سرپرست وزارت بهداشت در سفر فردای خود به استان مازندران از روند اجرای برنامه پزشک خانواده بازدید می‌کند.
امضای دو هزار تفاهم‌نامه برای تحقق زکات در مازندران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از امضای دو هزار تفاهم‌نامه با مساجد و روحانیون استان برای استفاده از ظرفیت خیران برای جمع‌آوری زکات و شناسایی فقرا خبر داد.
راه‌یافتگان نیمه‌نهایی قرائت مسابقات سراسری قرآنبانوان قاری در مرحله نیمه نهایی رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند. به گزارش سلام شمال نفرات برتر مسابقات سراسری قرآنی کشور با معرفی 21 بانوی قاری کشور در ساری در حال انجام است.
شاعری : جنگل‌های شمال زخم برداشته‌اندقائم ‌مقام سازمان محیط زیست گفت: جنگل‌های شمال زخم برداشته‌اند و ترمیم این زخم‌ها نیازمند تنفسی 10 ساله است. به گزارش سلام شمال علی‌محمد شاعری ظهر امروز در نشستی خبری دستاوردهای سازمان محیط زیست کشور را تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای کشور عنوان کرد و گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کشور از سال 90 در کشور اجرایی شد.
اولویت نخست، راه اندازی نساجی مازندران است مشکل عمده نساجی مازندران بدهی بالای و عدم امکان اشتغالزایی برای 300 کارگر است/ ایجاد هزینه‌های سربار و ورود سرمایه‌گذار پروژه به بازار سیاه باعث شد تا پروژه راه‌اندازی این کارخانه به اهدافش نرسد.
دامادی : از حقوق کارگران نخواهیم گذشت از حقوق کارگران به هیچ عنوان نخواهیم گذشت و به تاسی از حضرت امام (ره) با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته‌ایم/ عدم توجه به معیشیت کارگران در باورهای دینی ما نمی‌گنجد و غفلت مسئولین از این قشر غفلت از پندارهای دینی است.
پرچم حرم حضرت اباالفضل (ع) به مازندران رسید پرچم گلدسته حرم حضرت اباالفضل (ع) به مازندران رسید. به گزارش سلام شمال با همکاری هیئت عاشقان ثارالله شهرستان نوشهر‏، پایگاه مقاومت حاج سید احمد خمینی و هیئت امنای مسجد چهارده معصوم چالوس، پرچم مقدس گلدسته حرم مطهر حضرت اباالفضل‌العباس (ع) به مسجد چهارده معصوم دهگیری چالوس رسید.
مازندران میزبان تنیس شمال کشور شددانشگاه آزاد اسلامی ساری امروز با سه رشته دکترا و 26 رشته کارشناسی ارشد توانسته به نقش خود در توسعه تحصیلات تکمیلی عمل کند و تلاش ما بر این است تا برای همه رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه بتوانیم مجوز دوره دکترا را نیز کسب کنیم.
ایجاد نخستین دفتر مطالعه تئاتر در ساری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری گفت: دفتر مطالعه و برنامه‌ریزی تئاتر در شهرستان ساری راه‌اندازی می‌شود. به گزارش سلام شمال سید مهدی سعیدی‌ساروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به لزوم ایجاد شرایطی که هنرمندان بتوانند بر روی طرح و ایده‌های خود بیش از گذشته متمرکز شوند، عنوان کرد:
برنامه حضور قاری مصری در مازندران اعلام شد برنامه حضور شحات انور قاری مصری قرآن کریم در مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال در راستای برگزاری مسابقات قرآن کریم در مازندران و برای بهره‌برداری همه مردم مازندران از عطر دل‌انگیز قرآن، چندین محافل قرآنی در سطح استان مازندران برگزار می‌شود.
اجرای 12 هزار برنامه بزرگداشت فجر در مازندران رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان مازندران از اجرای 12 هزار برنامه در سطح روستا و شهرهای مازندران به مناسبت دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت آغاز پیروزی سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی و پنجاهمین سال بزرگداشت نهضت حضرت امام (ره)بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران منافع نامشروع آمریکاییان و غربی‌ها را به چالش کشاند.
توانمندسازی 21 هزار مددجوی مازندران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از توانمندسازی 21 هزار مددجو در طول چهار سال اخیر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم باغبانی ظهر امروز در دومین روز آئین شکرانه توانمندسازی 21 هزار نفر از مددجویان مازندران در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
افتتاح 30 طرح عمرانی در میاندرود فرماندار میاندرود از افتتاح 30 طرح عمرانی در این شهرستان به مناسبت دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال ذات‌الله زارعی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر از افتتاح و کلنگ‌زنی31 طرح عمرانی، زیربنایی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد یک‌مورد کلنگ‌زنی و بقیه افتتاحی هستند.
شحات انور در سه شهر مازندران کرسی تلاوت برپا می‌کند محمود شحات انور در سه شهر آمل، قائمشهر و سورک کرسی تلاوت قرآن برپا می‌کند. به گزارش سلام شمال محمود شحات انور قاری مصری قرآن کریم در ادامه برگزاری محافل قرآنی در مازندران که در راستای برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در شهرهای استان مازندران به تلاوت قرآن می‌پردازد.
32 قاری قرآن به دور نیمه نهایی راه یافتند در مسابقات سراسری قرآن کریم در ساری، 32 قاری به دور نیمه‌نهایی راه یافتند. به گزارش سلام شمال مسابقات حفظ کل قرآن کریم از صبح فردا در استان مازندران و در سالن هلال‌احمر ساری ادامه می‌یابد.
رونمایی از جلد 27 تسنیم آیت‌الله جوادی آملی مسئول برگزاری نمایشگاه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران از رونمایی جلد 27 تسنیم آیت‌الله جوادی آملی در مازندران خبر داد.
گزارش تصویری پرورش اردک در مازندرانپرورش اردک در مازندران از جمله مزارع روستاهای شهرستان آمل رواج چشمگیری دارد. شرایط آب و هوائی مناسب، وجود امکانات بالقوه از جمله شالیزارها، رودخانه‌ها، برکه‌ها و آب‌بندان‌ها از مواردی می‌باشند که هزینه تمام شده پرورش اردک را پائین آورده و به آن صرفه اقتصادی می دهند.
روستای کجور مازندران به شهر تبدیل شد عضو شورای اداری کجور مازندران گفت: روستای کجور مازندران به شهر تبدیل شد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، سید نادر موسوی‌زاده اظهار داشت: بر اساس تصویب هیئت وزیران و تأیید رئیس جمهور، روستای کجور به شهر تبدیل شد و تأسیس شهرداری در آن به تصویب رسید.
پیش بینی وضع هوای استان مازندران بر اساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی ، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز سه شنبه تاریخ 10/11/91 تا روز جمعه تاریخ 13/11/91 به شرح زیر پیش بینی می شود . ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.
توقف پروژه جاده ساری - تاکامبخشدار کلیجانرستاق با اشاره به نامناسب بودن راههای بخش کلیجانرستاق، اظهار داشت: احداث پروژه ساری - تاکام متوقف شده است. نصرالله زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جاده های بخش کلیجانرستاق در هنگام بروز بحران برای تردد مناسب نیست، اظهار داشت: مسئولان ادراه راه و شهرسازی استان برای رفع معضل چاره اندیشی کنند.
تحصیل 3 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد فومن و شفت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت از تحصیل 3 هزار دانشجوی این دانشگاه در 24 رشته تحصیلی کاردانی و کارشناسی خبر داد. به گزارش سلام شمال مجتبی ملکی‌چوبری عصر امروز در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و دانشگاهیان شهید، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور مدیریت جدید دانشگاه بر توسعه و گسترش فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی (ص) تاکید دارد.
افتتاح 1100 پروژه در گیلان استاندار گیلان از افتتاح یک‌ هزار و 100 پروژه هم زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین دلیل اقامه دهه فجر را یاد و نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تکرار خاطره شرایط تکوین انقلاب اسلامی است.
افتتاح 192 پروژه عمرانی رشت در دهه فجر فرماندار رشت از بهره‌برداری 192 پروژه عمرانی شهرستان رشت در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی در جمع اصحاب رسانه در محل فرمانداری این شهر با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در دهه فجر امسال پروژه‌های زیادی در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد.
اجرای 550 پروژه توسعه و تجهیز مدارس در گیلان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از اجرای 550 پروژه توسعه تجهیز مدارس در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عمران حسن‌زاده در مراسم افتتاح مدرسه سه کلاسه «زنده یاد علیرضا کوچکی رستم‌ آباد» که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه با همت خیر والا مقام کوچکی و مشارکت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
حضور سه بازیکن ملوان در لیست کی‌روش با اعلام اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدار ایران با تیم فوتبال لبنان نام سه بازیکن ملوان در لیست کی‌روش به چشم می‌خورد.
برگزاری مسابقات شطرنج فجر بانوان کشور در رشترئیس هیئت شطرنج گیلان گفت: مسابقات شطرنج فجر بانوان کشور همزمان با یازدهمین دوره جام خزر در رشت برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمالکیومرث بیات در جمع اعضای هیئت شطرنج استان در رشت درباره آخرین وضعیت برگزاری شطرنج بین‌المللی خزر در این شهر اظهار کرد: با توجه به تقاضاهای مکرر از طرف شطرنج‌بازان بانوان کشور و طبق هماهنگی کمیته مسابقات شطرنج کشور، جدول D (بانوان) جام خزر به صورت مجزا برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقات رباتیک دانش‌آموزی گیلان رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری مسابقات رباتیک دانش‌آموزی استان در 19 بهمن جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید متقی‌طلب در جلسه پارک علم و فناوری گیلان با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و تقارن آن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد
معرفی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در 16 شهرستان گیلان رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای گیلان گفت: تا پایان هفته آینده اعضای هیئت نظارت در 16 شهرستان گیلان انتخاب می‌شوند و در بخش‌های استان نیز تا دو هفته دیگر هیئت نظارت فعالیت خود را آغاز می‌کند.
برگزاری یادواره 61 شهید انقلاب اسلامی گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری یادواره 61 شهید انقلاب اسلامی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام مجتبی اشجری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دهه فجر هویت خود را از مردم دارد، اظهار کرد: مردم برگزار کنندگان اصلی این مراسم‌ها هستند.
زنگ انقلاب در 230 مدرسه صومعه‌سرا نواخته شد زنگ انقلاب در 230 مدرسه صومعه‌سرا در آستانه فرا رسیدن آغاز دهه فجر نواخته شد. به گزارش سلام شمال مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهید صدیقی این شهرستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک بشارت بزرگ برای ملت ایران بود تا توانایی و پشتکار دلاور مردانه خود را به دنیا اثبات کند.
افتتاح 1100 پروژه در گیلان استاندار گیلان از افتتاح یک‌هزار و 100 پروژه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین دلیل اقامه دهه فجر را یاد و نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تکرار خاطره شرایط تکوین انقلاب اسلامی است.
گزارش تصویری دیدار تیمهای فوتبال داماش و ملوان دیدار تیمهای فوتبال داماش و ملوان بندر انزلی بعد از ظهر سه شنبه با برتری 3 بر 1 تیم ملوان در ورزشگاه تختی انزلی به پایان رسید. تیم فوتبال داماش , تیم فوتبال ملوان بندر انزلی , فوتبال گیلان , ورزش گیلان , گزارش تصویری , دربی گیلان
برگزاری جشن انقلاب در بیش از دو هزار روستای گیلان مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی گیلان از برگزاری جشن انقلاب در ذو هزار و 700 روستای استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام علی‌اصغر جهانی در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه مبارک فجر گیلان با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان رسول اکرم (ص) است، اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی با پشتوانه مردم به پیروزی رسید.
نمره دربی گیلان 20 بود سرمربی ملوان انزلی گفت: نمره شهرآورد گیلان 20 بود و ملوان علاوه بر نتیجه، میزبانی را نیز برد. به گزارش سلام شمال محمد احمدزاده پس از پیروزی سه بر یک تیمش مقابل داماش گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم باید از تماشاگران ملوان که در این دیدار میزبانی خوبی انجام دادند و تنها تیم خود را تشویق کردند تشکر کنم.
ملوان پیروز دربی گیلان شد تیم فوتبال ملوان انزلی دربی گیلان را با پیروزی پشت سر گذاشت. به گزارش سلام شمال دیدار دو تیم داماش و ملوان در ورزشگاه تختی انزلی با حضور حدود 10 هزار تماشاگر برگزار شد.
جانبازان انقلاب اسلامی گیلان تجلیل می‌شوند رئیس ستاد دهه فجر گیلان از برگزاری نخستین مراسم تجلیل از جانبازان انقلاب اسلامی استان در دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام مجتبی اشجری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده در ایام دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر فرصت گران بهایی برای به نمایش گذاشتن عظمت بیداری ملت ایران و انعکاس آن به ملل منطقه است.
رقابت‌های شطرنج بین‌المللی در گیلان رئیس هیئت شطرنج گیلان از برگزاری رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر اسفند امسال با حضور اساتید ایرانی و خارجی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره آیین‌نامه برگزاری یازدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی خزر، اظهار کرد: این رقابت‌ها از 11 تا 18 اسفند ماه سال جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
تجلیل از قهرمانان گیلانی فوتبال ساحلی کشور رئیس هیئت فوتبال گیلان گفت: بین دو نیمه شهرآورد سنتی فوتبال گیلان از ملی‌پوشان گیلانی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان تجلیل می‌شود.
ضعف‌های ورزش گیلان به حداقل می‌رسد مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: ضعف‌ها و آسیب‌های حوزه ورزش و جوانان گیلان با تشکیل اتاق فکر به حداقل می‌رسد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی ظهر امروز در نشست اتاق فکر در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان اهداف مهم این نهاد را در راستای حفظ سلامت، تعمیم بهداشت، رشد قوای جسمانی، کسب شادابی و نشاط، میل به موفقیت در وظایف حرفه‌ای و شغلی عنوان کرد.
پسران شطرنج‌باز مازنی قهرمان شدند دبیر هیئت شطرنج گیلان گفت: در پایان مسابقات شطرنج قهرمانی گروه‌های سنی نوجوانان کشور در رشت، مازندرانی‌ها قهرمان شدند. به گزارش سلام شمال محمود ترازی عصر امروز در پایان رقابت‌های شطرنج گروه‌های سنی زیر هشت سال، زیر 10 سال و زیر 12 سال کشور در سالن یادگار امام (ره) این شهر، اظهار کرد: این مسابقات از سوم تا 9 بهمن ماه جاری در سالن شطرنج مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با حضور 427 شطرنج‌باز از سراسر کشور برگزار شد.
امیدوارم شهرآورد گیلان پایان بدشانسی‌های داماش شود سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان گفت: امیدواریم شهرآورد گیلان پایان بدشانسی‌های داماش شود و تماشاگران بازی خوبی را نظاره‌گر باشند. به گزارش سلام شمال حمید درخشان عصر امروز در نشست خبری پیش از
پرواز زائران گیلانی به حج عمره نخستین گروه زائران گیلانی در قالب 2 کاروان عازم حج عمره از فرودگاه سردار جنگل رشت شدند. به گزارش سلام شمال مدیر کل فرودگاه گیلان لحظاتی قبل در جریان اعزام نخستین گروه کاروان زائران گیلان به سفر حج عمره اظهار کرد: نخستین گروه کاروان زائران گیلانی برای سفر حج عمره با یک فروند هواپیمای سعودی ایرباس 300 به مدینه پرواز کردند.
15 هزار واحد مسکونی گیلان آماده تحویل است استاندار گیلان از ساخت 15 هزار واحد مسکونی آماده تحویل در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان با بیان اینکه تعداد جمعیت خانوار استان بالغ بر 700 هزار خانوار است، اظهار کرد:
تدوین کتاب چهره‌های ماندگار ورزش گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: کتاب چهره‌های ماندگار ورزش گیلان برای آشنایی علاقه‌مندان به ورزش استان تدوین می‌شود. به گزارش سلام شمال محمد بابایی در مراسم بزرگداشت بوکسور فقید گیلان «حسین اغماض» در مسجد امیرالمومنین (ع) اداره کل ورزش و جوانان استان با تسلیت به جامعه بوکس ایران و خانواده آن مرحوم اظهار کرد: در دو ملاقاتی که با مرحوم اغماض داشتم هیچ‌گونه توقع و انتظاری از مسئولان نداشت که این نشانه تواضع و فروتنی آن مرحوم بود.
یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر در رشت رئیس هیئت شطرنج گیلان از برگزاری یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر در 11 اسفند امسال در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث بیات عصر امروز در جریان برگزاری رقابت‌های شطرنج پسران کشور در این شهر اظهار کرد: 11 تا 18 اسفند امسال یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت برگزار می‌شود.
نوای گلبانگ انقلاب در اماکن عمومی گیلان سیستم‌های صوتی مدارس، مساجد، اداره‌ها و بوستان‌ها با «گلبانگ انقلاب» در سال روز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی فعال می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان همزمان با سی و چهارمین سال روز ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در 12 بهمن به میهن اسلامی مجموعه‌ای از سرودهای انقلابی و خاطره‌انگیز انقلاب با نام گلبانگ انقلاب از بلندگوهای اماکن مختلف عمومی استان پخش می‌شود.
صدرنشینی انزلی در شنای گیلان رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو گیلان گفت: شنای انزلی در پایان هفته دوم نخستین دوره لیگ شنای باشگاه‌های «جام فجر» زنده‌یاد شیرازی گیلان، صدرنشین شد.
جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی باشکوه‌تر برگزار شود رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری باشکوه‌تر جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی این منطقه را مورد تاکید قرار داد. به گزارش سلام شمال محمد حسین سرورالدین عصر امروز در جمع دانشگاهیان و مسئولان فرهنگی واحدها و مراکز دانشگاهی منطقه 17 با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و فرا رسیدن دهه مبارک فجر و اعیاد در پیش، بر برگزاری باشکوه‌تر جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی تاکید کرد
48 درصد مردم گیلان کتاب می‌خوانند مدیر کل کتایخانه‌های عمومی گیلان گفت: 48 درصد مردم گیلان کتاب می‌خوانند که در مقایسه با میانگین کشوری 40 ثانیه بیشتر است. به گزارش سلام شمال اسماعیل جانعلی‌پور در جلسه «ایجاد زیربناهای فرهنگی» در فرمانداری این شهرستان با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد:
درآمد 267 میلیارد تومانی گمرکات گیلان ناظر گمرکات گیلان از درآمد بالغ بر 267 میلیارد تومانی گمرکات استان با کاهش 32 درصدی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه خبر داد. به گزارش سلام شمال پرویز تقوی عصر یکشنبه در چهارمین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان در این شهرستان با اشاره به افزایش میزان صادرات غیرنفتی بدون احتساب میعانات گازی در گمرکات استان، اظهار کرد
برنامه‌های نظام مهندسی ساختمان گلستان در دهه فجر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان برنامه‌های این سازمان را برای بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر تشریح کرد. به گزارش سلام شمال حسین ویزواری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: آسایش و امنیت امروز ما مرهون جانفشانی‌ها و فداکاری‌های همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و با این دیدگاه دیدار با خانواده شهدای مهندس یکی از مهمترین برنامه‌های ما در دهه فجر به شمار می‌رود.
تشریح 12 فصل از کارنامه دولت نهم و دهم در گلستان استاندار گلستان 12 فصل از کارنامه دولت نهم و دهم را در مقایسه با دولت‎های گذشته در طول 27 سال از پیروزی انقلاب تاکنون در گلستان تشریح کرد.
تئاتر در گلستان غریب نیست معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این استان یکی از خاستگاه‌های اصلی تئاتر کشور بوده، به همین دلیل تئاتر در گلستان غریب نیست.
اجرای بیش از 100 برنامه توسط نیروهای مسلح گلستان معاون هماهنگ‌کننده سپاه نینوا گلستان گفت: بیش از 100 برنامه در ایام‌الله دهه مبارک فجر در سطح استان گلستان توسط کمیته اجرایی نیروهای مسلح اجرا خواهد شد.
گلستان در مقاوم‎سازی مسکن روستایی رتبه اول را در کشور دارد استاندار گلستان گفت: استان گلستان طی دولت‎های نهم و دهم، در مقاوم‎سازی مسکن روستایی رتبه اول را در کشور به دست آورده است. به گزارش سلام شمالجواد قناعت پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه با مسئولان و ادارات استان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت ایام ربیع و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شاخص مقاوم‎سازی مسکن روستایی قبل از دولت نهم تعداد 6 هزار و 200 واحد مسکن روستایی مقاوم‎سازی شده بود که در دولت‎های نهم و دهم 56 هزار و 300 واحد مسکن روستایی مقاوم‎سازی شده است
پیشرفت فیزیکی 40 درصدی سالن ورزشی شش هزار نفری گرگان مدیر کل ورزش و جوانان گلستان گفت: سالن ورزشی شش هزار نفری گرگان با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان، 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. به گزارش سلام شمال قربانعلی پاشا در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: ساخت این سالن ورزشی که یکی از کامل‎ترین و مجهزترین سالن‎های ورزشی کشور است، هفت سال طول خواهد کشید.
بهره‎برداری 13 پروژه شیلات گلستان در دهه فجر مدیرکل شیلات گلستان گفت: در دهه فجر امسال 10 پروژه توسط شیلات گلستان به بهره‎برداری می‎رسد و سه پروژه نیز کلنگ‎زنی می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: این 10 پروژه با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال اجرایی شده و اعتبار مورد نیاز برای بهره‎برداری از طرح‎هایی که در این مدت کلنگ‎زنی می‎شود نیز 58 میلیارد ریال است.
بهره‎برداری از 13 پروژه عمرانی شهرک‎های صنعتی گلستان مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان از بهره‎برداری از 13 پروژه عمرانی شهرک‎های صنعتی استان در ایام الله دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان، نیما بیرودیان اظهار داشت: برای آماده‎سازی و بهره‎برداری از این پروژه‎ها 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
احصاء 120 فرصت سرمایه‎گذاری در موقوفات گرگان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان احصاء 120 فرصت سرمایه‎گذاری در موقوفات شهرستان گرگان خبر داد و گفت: بخشی از فرصت‎های سرمایه‎گذاری در نمایشگاه وقف به عموم دید علاقمندان گذاشته شد.
25 بهمن گلستان میزبان جشنواره مد و لباس می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری جشنواره مد و لباس از 25 بهمن تا پنج اسفند سال جاری در گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری صبح امروز در مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: جشنواره مد و لباس برای نخستین‎بار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقیاس ملی برگزار شد و گلستان نیز به عنوان نخستین استان به برگزاری این جشنواره مبادرت می‎کند.
افتتاح 11 هزار واحد مسکن‎مهر با حضور مهمان ویژه در گلستان استاندار گلستان از افتتاح و بهره‎برداری 11 هزار و 172 واحد مسکن ‎مهر در اراضی دولتی و خصوصی با حضور مهمان ویژه در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت عصر امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: میزان اعتبار واحدهای مسکن‎مهر در گلستان بالغ بر دو هزار و 458 میلیارد ریال بوده است، به طوری که در شهرهای بالای 25 هزار نفر «7 هزار و 238 واحد»، در شهرهای زیر 25 هزار نفر «یک‎هزار و 504 واحد» و در بافت‎های فرسوده نیز «2 هزار و 430 واحد» به بهره‎برداری می‎رسد.
برگزیدگان جشنواره وبلاگ‎نویسی روستایی گلستان معرفی شدند جشنواره وبلاگ‎نویسی روستایی گلستان با حضور پرفسور علی‎اکبر جلالی، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و پدر «آی‎تی» کشور در تالار اندیشه موسسه میرداماد گرگان پایان یافت.
450 روستا در گلستان پایگاه اینترنت دارند مدیرعامل مخابرات استان گلستان گفت: 450 روستا از 900 روستا در استان گلستان مجهز به پایگاه اینترنت هستند. به گزارش سلام شمال سیداسحاق حسینی عصر امروز در حاشیه جشنواره وبلاگ‎نویسی روستایی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: از سال 1380 برنامه توسعه «آی‎تی» در روستاهای استان گلستان در دستورکار قرار گرفت و امروز استان گلستان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مقام اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
بلاتکلیفی مسکن ‎مهر خبرنگاران به خاطر موانع قانونی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: بلاتکلیفی مسکن ‎مهر خبرنگاران به دلیل موانع قانونی است. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری عصر امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت ایام ربیع و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت:
شهر 82 ساله گلستان ونیز شده است82 سال از شهر شدن بندرترکمن می گذرد ولی همواره آبگرفتگی مشکل دیرینه این شهر قدیمی در غرب گلستان بوده است. این مشکل به بقدری طی ماه های اخیر تکرار شده که گویی ونیز دیگری در گلستان سر برآورده است.
گزارش تصویری حضور محسن رضایی در گلستانمحسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به استان گلستان با اقشار مختلف مردم و مسئولان این استان دیدار و گفتگو کرد.
آشنایی دانش‎آموزان گلستانی با اماکن تاریخی و گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با انعقاد تفاهمنامه‎ای بین این اداره کل و سازمان دانش آموزی این استان، دانش‎آموزان با فرهنگ غنی و اماکن تاریخی و گردشگری این استان آشنا می‎شوند.
وحدت شیعه و سنی در گلستان کم‌نظیر است فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: وحدت شیعه و سنی در استان گلستان کم نظیر است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان، محمدعلی عسگری در جمع مردم شیعه و سنی گنبدکاووس با اشاره به اینکه امنیت یک تولید جمعی است اظهار داشت: امنیت جامعه از طریق مردم قابل تأمین و پاسداری است.
دانشکده قرآنی در گرگان ایجاد شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با ارائه پیشنهادی خواستار ایجاد و راه‎اندازی دانشکده قرآنی در گرگان شد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام سیدجواد رئوف‎سیدنژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که در امامزاده عبدالله (ع) شهر گرگان برگزار شد با گرامیداشت ایام‎الله دهه‎فجر اظهار داشت: امیدواریم سال آینده دانشکده قرآنی ایجاد کنیم که اگر این مهم محقق شود یکی از افتخارات استان خواهد بود.
عدم زائرسرا یکی از مشکلات بقعه شاخص گرگانرئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: یکی از مشکلاتی که امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان دارد در عدم وجود زائرسراست. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد بعد از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان با گرامیداشت ایام‎الله دهه‎فجر اظهار داشت: در طرح میقات‎الرضا، نقشه زائرسرا در 700 مترمربع جانمایی شده، اما به خاطر عدم تخصیص اعتبار، مجوزی از سوی شهرداری صادر نشده است.
کسب رتبه اول بخش اطلاع‎رسانی توسط مدیریت بحران گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس ارزیابی از ادارات کل حوزه معاونت امور عمرانی استانداری گلستان، طی دی‌ماه سال جاری این اداره‌کل حائز رتبه اول ارتباط با رسانه‎ها و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی شد.
احداث بانک ماشین‎آلات و تجهیزات مدیریت بحران گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با همراهی یکی از شهرداری‎های نزدیک مرکز استان در تلاش هستیم تا سوله امن نگهداری وسایل، تجهیزات و ماشین‎آلات مدیریت بحران را احداث کنیم.
برندگان قرعه کشی پرداخت غیرحضوری قبوض برق گلستان معرفی شدند نخستین مراسم قرعه کشی پرداخت غیر حضوری و به موقع قبوض برق مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان برگزار و برندگان به قید قرعه معرفی شدند.
محصولات صادرات‎محور گلستان حمایت می‎شوند استاندار گلستان گفت: به منظور حمایت از محصولات صادرات محور و توسعه تجارت خارجی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید طی شش ماه نسبت به تدوین برش استانی این بخش اقدام کند.
گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‎های نهفته گلستان است معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‎های نهفته گلستان است که اگر احیا شود بخش عمده‌ای از توانمندی‌های استان مشخص خواهد شد.
8 هزار تشکل و تعاونی ثبت شده در گلستان وجود دارد مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان از ثبت 8 هزار تشکل و تعاونی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تعاونی 70 درصد فعال و 30 درصد نیز به صورت غیرفعال هستند.
منابع طبیعی یکی از محدودیت‎های دامداری گلستان نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی یکی از محدودیت‎های دامداری در استان گلستان را منابع طبیعی عنوان کرد. به گزارش سلام شمال رضا صابری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: با توجه به محدویت‎ها و معذوریت‎هایی که دامداران با منابع طبیعی دارند، نیاز به تدوین سند در این حوزه احساس می‌شود تا بتوانیم مسائل را با منابع طبیعی حل کنیم.
نیم درصد صادرات کشور در اختیار گلستانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سهم صادرات گلستان در سال گذشته سه دهم درصد بوده و امسال به نیم درصد افزایش یافته است.
گلستان فرزند شهید بیکار ندارد مدیر کل اشتغال و خوداتکایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر 7 هزار فرزند شهید بیکار در سطح کشور وجود دارد. به گزارش سلام شمال علی‎حیدر شیرآوند بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان از 30 هزار ایثارگر واجد شرایط متقاضی شغل در کشور خبر داد.
صدور 40 مجوز برای پرورش ماهی قزل‎آلا در گلستان معاون آبزی‎پروری اداره کل شیلات گلستان از مهیابودن صدور 40 مجوز استفاده دو منظوره از چاه کشاورزی برای پرورش ماهی قزل‎آلا در نیمه اول سال خبر داد. به گزارش سلام شمال سیداکبر علی‎محمدی اظهار داشت: با اجرای این طرح می‎توان 300 تن ماهی قزل‎آلای رنگین‎کمان تولید کرد.

جدیدترین اخبار

اعلام جزییات سریال های نوروزی
آغاز ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد از دوشنبه
یاسر هاشمی: نامزدی «روحانی» قطعی است
زمان پرداخت عیدی فرهنگیان
نکات مهم درباره منابع آزمون دکتری 92 دانشگاه آزاد
مهلت انتخاب رشته بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد
قتل پدر به خاطر ماهواره
آخرین خبرها از سبد حمایتی شب عید
آخرین مهلت ثبت‌نام برای بورس دکتری
کمک‌ شب عید ربطی به هدفمندی ندارد
اختلال در سخنرانی کری توسط زن ایرانی
شکایت از چند برابر شدن مقبره امامزاده‌ ها
هشدار ائمه جمعه درمورد فاز دوم هدفمندی
کواکبیان: داور باید سوت بزند نه شوت!
کواکبیان نامزد انتخاباتی مردم سالاری شد
مشروح مناظره زاکانی و خباز در تلویزیون
عبدی: هدف اصلاح‌طلبان پیروزی نباشد
مطهری از عسگراولادی تشکر کرد
احتمال پخش فیلم «آرگو» از شبکه نمایش
گزارش تصویری/ یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری
دستگیری 30 نفر تخریب کنندگان محیط زیست در آستارا
ایرانی ها در گوگل دنبال چه می گردند؟!
تحصیل رایگان حافظان کل قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی
افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت ارز با طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی
عناوین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد
قیمت طلا و سکه
پیش بینی وضع هوای استان مازندران
مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
استیضاح وزیر کار اعلام وصول شد
انتقاد مطهری از سخنگوی شورای نگهبان

RSS Feed of this section

یک پنجم مازندرانیها کارگر هستند
پارک‌های ساری افزایش می‌یابد
تغییرات فرمانداریهای مازندران محل چالش است
مازندران مقام دوم پاراالمپیک جهان را دارد
تأسیس بخش جدید در مازندران و گلایه‌های مردم
نماز جمعه کیاسر با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران اقامه شد
RSS Feed of this section



 



 

اخبار ایران و شمال

تحصیل رایگان حافظان کل قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی
افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت ارز با طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی
عناوین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد
قیمت طلا و سکه
پیش بینی وضع هوای استان مازندران
مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
استیضاح وزیر کار اعلام وصول شد
انتقاد مطهری از سخنگوی شورای نگهبان
باز هم وعده ای جدید از محمود احمدی نژاد
17 میلیون نفر مشمول دریافت کارت معیشت
ماکسیما 100 میلیونی شد
واکنش سیدحسن خمینی به خبر کاندیداتوری وی در انتخابات
طرح استیضاح وزیر کار
گزارش تصویری آتش سوزی در کارخانه کاله آمل
جدول/ قیمت انواع خودرو وارداتی
کودک 6 ساله، قربانی زنای خانوادگی
مرتضوی سرپرست تامین اجتماعی شد
احمدی نژاد: می‌توانیم به 15میلیون خانوار 2هکتار زمین بدهیم
نامه نگاری عسگراولادی و احمد خاتمی درتعیین سران فتنه
کواکبیان : انتخابات 88 تخلف شد؛ نه تقلب
همه سریال‌های دهه فجر شبکه های سیما
اعلام فیلم‌های مسابقه بین‌الملل فجر
دفاع سلیمی‌نمین ازمواضع عسگراولادی
اصرار دولت به اجرای فاز دوم هدفمندی
سعید مرتضوی عزل شد
تایید مواضع عسگراولادی از سوی حبیبی
تعطیلی 2 مرکز معاینه فنی در مازندران
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور
صدور حکم انفصال از خدمت بهمنی
توصیه‌های انتخاباتی عسگر اولادی

RSS Feed of this section

تسلیت ابوترابی به نماینده مردم بابل
مجمع عمومی هیئت هندبال مازندران پنج‌شنبه برگزار می‌شود
مساجد جامع سوادکوه میزبان قاریان بین‌المللی می‌شود
نمایندگان مجلس و چینش مسئولان اجرایی
فرودگاه رامسر برای پرواز هواپیماهای سبک آماده است
بزرگان فوتبال مازندران برای حل مشکلات نساجی وارد شوند

RSS Feed of this section





خبرهای جدید ایران و شمال

تحصیل رایگان حافظان کل قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامیرئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به معاونت دانشجویی بر اجرای کامل و دقیق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر "ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه ها برای حافظان کل قرآن کریم" تأکید کرد.

افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت ارز با طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به گزارش سلام شمال محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: ما شفاف‌ترین عملکرد را در پنج سال اخیر داشته‌ایم و در این شرایط که شمشیر به دست در برابر جبهه مقابل قرار داریم، ضربه زدن از پشت سر بی‌انصافی است.

عناوین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عناوین و اسامی ایام‌ا‌لله دهه فجر انقلاب اسلامی امسال را طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از کمیته‌ ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، امسال در سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی اقتدارآفرین انقلاب اسلامی و در چهارمین سال دهه پیشرفت و عدالت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عناوین ایام‌الله دهه فجر امسال به شرح زیر اعلام می‌‌شود:

قیمت طلا و سکهقیمت طلا و سکه 4 بهمن

پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز چهارشنبه تاریخ 4/11/91 تا روز شنبه تاریخ 7/11/91 به شرح زیر پیش بینی می شود. ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - اداره جامعه بدون تخریب غیر ممکن است - مخالفت 95 درصدی با اجرای فاز دوم هدفمندی ـ مرتضوی؛ پریروز مدیر، دیروز عزل، امروز سرپرست - بحران اقتصادی تل آویو، فرش قرمز جنگ‌طلبان صهیونیست

استیضاح وزیر کار اعلام وصول شد لحظاتی پیش طرح استیضاح شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجلس با هفت بند و ۱۸ امضا اعلام وصول شد. علی مطهری، تاجگردون، حیدرپور، هاشم زهی، پزشکیان، احمد توکلی، مصباحی‌مقدم، نادران، غلامرضا نوری، بهروز نعمتی، دهدشتی و عبدالکریم حسین زاده و شش نفر دیگر این استیضاح را امضا کرده اند.

انتقاد مطهری از سخنگوی شورای نگهبان نماینده تهران از اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه ممنوعیت دوشغله‌ها انتقاد و خواستار حفظ شان مجلس از سوی هیات رییسه شد.

باز هم وعده ای جدید از محمود احمدی نژاد "برخی افراد کوته‌بین چون خود کوچک هستند با بهانه های پی‌درپی جلوی اجرای طرح های بزرگ را می گیرند." این آخرین اظهارات محمود احمدی نژاد درباره منتقدان طرح های اقتصادی دولت ، آن هم بعد از چند جلسه مشترک با بهارستان نشین هاست. اظهاراتی که با یک وعده عجیب دیگر همراه شده است، وعده دادن ۲ هکتار زمین به ۱۵ میلیون خانوار ایرانی!

17 میلیون نفر مشمول دریافت کارت معیشت یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد بسیج‌ اقتصادی با توجه به زیرساخت‌های موجود در اختیار، مسئول توزیع کارت معیشت به دهک‌های پایین درآمدی شده است، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد 17 میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت کارت معیشت خانوار قرار گیرند.

ماکسیما 100 میلیونی شد به گزارش سلام شمال به نقل از پرشین خودرو ، در حالی افزایش رسمی قیمت خودروهای داخلی تا پایان این هفته، قطعی به نظر می‌رسد که بازار از هم‌اکنون سیر صعودی به خود گرفته و اخبار از رشد قیمت برخی خودروها حکایت دارد.

واکنش سیدحسن خمینی به خبر کاندیداتوری وی در انتخابات این شایعات همیشه مطرح بوده و ما هم نمی‌توانیم مداوماً تکذیبیه صادر کنیم، اما چون اخیراً مطرح شده می‌گویم که نامزدی من درانتخابات آتی ریاست جمهوری...

طرح استیضاح وزیر کار طراحان طرح استیضاح شیخ الاسلامی وزبر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بی توجهی به قانون وقانون ستیزی در نصب و عدم عزل سعید مرتضوی از مسئولیت صندوق تأمین اجتماعی را مهمترین دلیل تهیه طرح استیضاح وی عنوان کردند.

گزارش تصویری آتش سوزی در کارخانه کاله آمل گزارش تصویری آتش سوزی در کارخانه کاله آمل

جدول/ قیمت انواع خودرو وارداتی جدول/ قیمت انواع خودرو وارداتی

کودک 6 ساله، قربانی زنای خانوادگی اکثر کشورهای عربی مشغول دخالت در امور دیگر کشورها هستند و جرایم کشورهای خود را مخفی میکنند، اما بر اثر جنایت دیگری که به افشای این جنایت می انجامد،رسوا میشوند.

مرتضوی سرپرست تامین اجتماعی شد ماجرای سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی با اعلام حکم سرپرستی وی به پایان رسید و وی از این پس با عنوان سرپرست ماندگار شد. طبق ماده 113 قانون خدمات کشوری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می تواند تا 6 ماه حکم سرپرستی برای سازمان تعیین کند.

احمدی نژاد: می‌توانیم به 15میلیون خانوار 2هکتار زمین بدهیم وی با طرح این سوال که ما چطور در دو هزار سال پیش در ایران آبادانی داشتیم و راه درست می کردند، الان نمی توانیم از ظرفیت های خود استفاده کنیم؟، گفت: باید توانمندی های خودمان را باور کنیم بعضی ها چون خودشان کوچک هستند در مقابل یک طرح دائما بهانه می آورند و مشکل ایجاد می کنند، اما ملت ایران بارها امتحان خود را در سختی ها داده است مانند جنگ تحمیلی و هدفمند سازی یارانه ها، بنابراین باید از ظرفیت مردم در جهت بهره برداری از توانمندی های کشور استفاده کنیم.

نامه نگاری عسگراولادی و احمد خاتمی درتعیین سران فتنه در روزهایی که حبیب اله عسگر اولادی که سیاسیون و غیر سیاسیون کشور وی را از افراد میانه رو و سنتی طیف اصولگرا می‌دانند به دلیل اظهاراتی که بر آن پافشاری می‌کند، از سوی برخی تند رو‌ها مورد حمله و هجمه قرار گرفته است، شاهد برخی نامه نگاری‌ها از روزنامه کیهان و روزنامه منسوب به دولت با این شخصیت سیاسی هستیم.

کواکبیان : انتخابات 88 تخلف شد؛ نه تقلبدبیرکل جبهه اصلاح طلبان در مورد راهبرد مختلف اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، تفاوت جبهه اصلاح طلبان با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات،گزینه های انتخاباتی اصلاح طلبان،انتخابات آزاد، اصلاح طلبان بدلی، دولت وحدت ملی، دولت ائتلافی، اظهارنظر در مورد کاندیداهای اصولگرایان و ... به سوالات خبرنگار مهر پاسخ داد.

همه سریال‌های دهه فجر شبکه های سیماشبکه‌های یک،‌ دو، سه و تهران سریال‌هایی را برای پخش در ایام دهه فجر در نظر گرفته‌اند. چهار اثر نمایشی که هر کدام در نوع خود دچار حاشیه‌های مختلفی شدند.

اعلام فیلم‌های مسابقه بین‌الملل فجر اسامی فیلم‌های خارجی این بخش عبارتست از "بازگشت به 1942 " ساخته فنگ شان گنگ از چین، "نابینا" ساخته آنسانگ هون از کره جنوبی، "آفتاب سوخته "2 ساخته نیکیتا میخالکوف از روسیه، "آرامش در دریا" ساخته ولکر شولوندرف از فرانسه و آلمان، "رنگ آسمان" ساخته دکتر بیجو از هند، "فرار از تبت" ساخته ماریا بلومنکرون از آلمان، "آشپز قصر" ساخته وینکنت کریستین از فرانسه، "خانه و برجک" ساخته ایوا نیمن از اوکراین، "کاروان نظامی" ساخته الکسی میزگیرف از روسیه،"روزی که میشیما سرنوشت خود را رقم زد" ساخته کوجی واکاماتسو از ژاپن، "سال اولی" ساخته جاستین چادویک از انگلستان، آمریکا و کنیا، "غول‌ها" ساخته بولی لینرز از بلژیک، فرانسه، لوگزامبورگ و پرتقال‌ها و آفتاب ساخته جیم لوچ از انگلستان و استرالیا.

دفاع سلیمی‌نمین ازمواضع عسگراولادییک کارشناس مسائل سیاسی اظهارات اخیر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری را پند انتخاباتی به گروه های سیاسی دانست و تاکید کرد که واکنش ها به این اظهارات شایسته نظام اسلامی نیست.

اصرار دولت به اجرای فاز دوم هدفمندیجلسه امشب مجلس و دولت برای بررسی وضعیت معیشت مردم در حالی برگزار شد که نمایندگان دولت همچنان بر اجرای فاز دوم هدفمندی اصرار کردند و نمایندگان مجلس هم از آنجا که معتقدند همه سناریوهای مطرح دولت موجب افزایش چندبرابری قیمت حامل های انرژی می شود، با آن مخالفت کردند.

سعید مرتضوی عزل شد در جلسه‌ای که امروز با حضور اعضای هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اعضا در نهایت به این نتیجه رسیدند که سعید مرتضوی از مدیریت بر سازمان تأمین اجتماعی عزل شود.

تایید مواضع عسگراولادی از سوی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به مواضع اخیر عسگر اولادی در مورد فتنه 88خاطر نشان کرد: او باب گفت وگو با جریانهای سیاسی کشور را گشوده است، امیدوارم این باب که متفاوت از گفت وگوهای متعارف است بسته نشود.

تعطیلی 2 مرکز معاینه فنی در مازندران معاونی عمرانی استاندار مازندران از تعطیلی دو مرکز معاینه فنی در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس سید عیسی هاشمی در جلسه شورای ترافیک مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: بحث ایمنی راه‌ها و استاندارد بودن خودروها و نیز ارائه خدمات درمانی در محور راه‌ها باید مجزا پرداخته شود.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور - سیدحسن خمینی:کاندیداتوری‌ام منتفی است - در جلسات شبانه مجلس و دولت اتخاذ شد:اختصاص کارت اعتباری به اقشار کم درآمد - منتقدان موافق؛ جلسات اخراجی‌های دولت برای کمک به دولت - داماد احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با آرمان:توبه را از خودم شروع می‌کنم

صدور حکم انفصال از خدمت بهمنی براساس جدیدترین اخبار دریافتی، دیوان محاسبات کشور حکم انفصال از خدمت محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی را صادر کرده است. به گزارش مهر، شعبه سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور حکم انفصال از خدمت محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی را به خاطر برداشت غیرقانونی شبانه از حساب بانکها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی در اسفندماه سال گذشته صادر کرده است.

توصیه‌های انتخاباتی عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان با بیان اینکه ما بیمی از فتنه جدید نداریم، گفت: در انتخابان 88 کلید رمز آشوب کلمه «تقلب» بود و این بار کلید رمز آشوب شاید «انتخابات آزاد» باشد در حالی که هنوز انتخاباتی برگزار نشده است.

صنعت چای شمال در انتظار تحول کل تولید صنعت چای کشور فقط پاسخگوی 30 درصد نیاز کشور است و اکثر باغات چای به دلیل قدمت و عدم احیا از نظر بازدهی نیز مناسب نیستند و تقسیم اراضی و کوچک شدن آنها به‌دلیل مسائل ارث و میراث خانوادگی جنبه صرفه اقتصادی آنها را نیز کم کرده است و این نقیصه بر مشکلات صنعت چای و عدم توفیق آن افزوده است.
ایثارگران حماسه سال 60 آمل تجلیل شدند با حضور نماینده ولی‌‌ِفقیه در مازندران و استاندار مازندران، خانواده‌های شهدا و جانبازان حماسه اسلامی سال 60 آمل تجلیل شدند.
نخستین فرماندار سیمرغ مازندران دهه‌فجر معرفی می‌شود به گفته معاون سیاسی _ امنیتی استاندار مازندران، نخستین فرماندار سیمرغ مازندران دهه‌فجر معرفی می‌شود. به گزارش سلام شمال در روزهای اخیر از سوی وزارت کشور، شهرستان شدن سیمرغ به استانداری مازندران ابلاغ شد.
انتصاب ۷ عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد مازندران تاکنون آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران، سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران، حجت‌الاسلام محمد رحیمیان امیری مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های مازندران، رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی نور و قائمشهر، ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نیازآذری رئیس دانشگاه آزاد ساری به عنوان اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران منصوب شدند.
مازندران بهمن‌ماه میزبان 300 ناشر استمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نهمین نمایشگاه کتاب مازندران از 14 بهمن‌ماه در ساری آغاز به کار می‌کند. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه‌فجر یادآور فداکاری‌های فجرآفرینان است.
رشد 33 درصدی وصول درآمدهای عمومی مازندران دبیر ستاد درآمد مازندران گفت: در 10 ماه سال‌جاری 413 میلیارد تومان درآمدهای عمومی در استان مازندران وصول شد که 33.1 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
آغاز مسابقات سراسری قرآن از 9 بهمن در مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تشریح برنامه‌های مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: افتتاحیه این دوره از مسابقات، روز دوشنبه 9 بهمن‌ماه در ساری برگزار می‌شود.
جمهوری اسلامی سرمشق بسیاری از کشورها است رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: جمهوری اسلامی سرمشق بسیاری از کشورها شده و آثارش هم متجلی است.
عدم تخصیص اعتبار به سد گلورد نگران کننده است
معارفه بخشدار جدید بخش چمستان سرپرست فرمانداری نور گفت: فردا با حضور مدیرکل سیاسی استاندار بخشدار چمستان نور معارفه می‌شود.
برگزاری 700 دوره آموزشی در هلال احمر مازندران مدیر آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر مازندران از برگزاری 700 دوره آموزشی همگانی ویژه اعضای جمعیت و گروه‌های غیر عضو خبر داد.
زنگ حماسه و مقاومت در آمل نواخته شد زنگ حماسه و مقاومت سال 60 مردم آمل در هنرستان 40 شهید این شهرستان نواخته شد. به گزارش سلام شمال در آیین نواخته شدن زنگ حماسه و مقاومت که به مناسبت سالگرد حماسه اسلامی سال 60 مردم آمل صورت گرفت، آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران و سید علی‌اکبر طاهایی استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.
برگزاری 12 مجمع هیئت ورزشی مازندران تا پایان سال معاون توسعه فنی و قهرمانی ورزش مازندران از برگزاری 12 مجمع عمومی برای شناخت رئیس هیئت‌های مختلف ورزشی تا پایان سال 91 در استان خبر داد.
قائمشهر قهرمان کاراته مازندران شد با برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی استان در سلمانشهر عباس‌آباد، قائمشهر قهرمان کاراته مازندران شد. به گزارش سلام شمال با برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی استان در سلمانشهر عباس‌آباد، قائمشهر قهرمان کاراته مازندران شد.
صنعت‌ساری تنها پیروز نماینده فوتبال مازندران در هفته شانزدهم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور صنعت‌ساری تنها نماینده پیروز از فوتبال مازندران بود. به گزارش سلام شمال در بین چهار تیم شرکت‌کننده از فوتبال مازندران، صنعت‌ساری مقابل میهمان خود پیروز شد و تیم‌های استقلال ساری و نوژن شهرداری شموشک نوشهر مقابل حریفان مساوی کردند و دریای محمودآباد نیز در برابر میزبان خود شکست را پذیرا شد.
موسیقی "شهر حماسه"در مازندران رونمایی شدرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در آیین رونمایی موسیقی "شهر حماسه" گفت: کتاب قصه‌های کودکانه در زمینه اشعار حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل به چاپ می‌رسد.
تسلیت ابوترابی به نماینده مردم بابل نایب رییس مجلس شورای اسلامی به حسین نیازآذری نماینده مردم بابل به دلیل ارتحال پدرش تسلیت گفت. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحسن ابوترابی‌فرد گفت: حضور همکار ارجمند جناب آقای حسین نیازآذری نماینده بابل به دلیل ارتحال پدر بزرگوارشان که افتخار تربیت دو فرزند شهید و تقدیم آنان به ساحت اسلام و انقلاب را داشتند، تسلیت می‌گویم.
مجمع عمومی هیئت هندبال مازندران پنج‌شنبه برگزار می‌شود پس از دو بار تعویق در زمان برگزاری مجمع عمومی هیئت هندبال مازندران زمان قطعی برگزاری این مجمع پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه اعلام شد.
مساجد جامع سوادکوه میزبان قاریان بین‌المللی می‌شود معاون فرماندار سوادکوه با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در مازندران، گفت: مساجد جامع سه‌گانه سوادکوه، میزبان قاریان بین‌المللی خواهند بود.
نمایندگان مجلس و چینش مسئولان اجرایی میزان اظهار نظر و یا پیشنهاد و دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فعالیت‌های قوای مجریه و قضاییه از مواردی است که حدود آن با وجود مواد قانونی، گاه و بیگاه با ابهاماتی روبه‌رو می‌شود.
فرودگاه رامسر برای پرواز هواپیماهای سبک آماده است فرماندار رامسر گفت: فرودگاه رامسر برای پرواز هواپیماهای سبک آماده است. به گزارش سلام شمال رستم زرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر با اشاره به پروژه‌های مهر ماندگار شهرستان رامسر اظهار داشت: فرودگاه رامسر یکی از پروژه‌های مهر ماندگار دولت است که تاکنون حدود 20 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
بزرگان فوتبال مازندران برای حل مشکلات نساجی وارد شوند سرمربی تیم نساجی مازندران گفت: بزرگان فوتبال مازندران برای حل مشکلات نساجی وارد شوند. به گزارش سلام شمال اسماعیل اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قائمشهر در مورد صحبت‌های پرهام مالک سابق نساجی در برنامه تلویزیونی مستطیل سبز شبکه طبرستان اظهار داشت:
رئیس قوه قضاییه به مازندران سفر می‌کند مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور حجت‌الاسلام صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه در مراسم افتتاح مسابقات قرآنی کشور در مازندران خبر داد.
امام جمعه شهر کیاسر معرفی می‌شود نماینده ولی‌فقیه در مازندران از معرفی امام جمعه شهر کیاسر در هفته جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال نماینده ولی‌فقیه در مازندران ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره اوقاف مازندران در ساری اظهار داشت: امام جمعه شهر کیاسر در هفته جاری در این شهر معرفی می‌شود.
صادرات ناچیز مرکبات مازندران رئیس اداره گمرک ساری گفت: صادرات مرکبات کمتر از یک دهم درصد تولید مازندران است. به گزارش سلام شمال کیومرث یوسف‌نیا عصر امروز در کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اظهار داشت: پرتقال و مرکبات استان مازندران از نظر کیفی در صادرات مشکل ندارد.
پرسپولیس قهرمان فوتبال جوانان مازندران شدتیم پرسپولیس قائمشهر با برتری مقابل وحدت جویبار در دو بازی رفت و برگشت قهرمان لیگ برتر جوانان فوتبال باشگاه‌های مازندران شد و به زیرگروه کشور صعود کرد.
سرطان دستگاه گوارش ، شایع‌ترین سرطان در مازندران مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت آمل گفت: در مازندران سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین سرطان‌ها است. به گزارش سلام شمال اکرم مومنی عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه هشت تا 15 بهمن‌ماه روز جهانی سرطان نامگذاری شده است، اظهار داشت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور بود که در سال‌های اخیر به رتبه یک علت مرگ و میر دنیا صعود کرده است.
هزینه 10 میلیاری برای باشگاه نساجیاظهارات مالک سابق باشگاه نساجی مازندران در خصوص هزینه 10 میلیاردی و عدم توجه مسئولان به سوژه تازه رسانه‌های ورزشی تبدیل شده است. به گزارش سلام شمال «کدامیک از مسئولان آمدند و گفتند مشکل شما چیست؟ شما که آمدی توی شهر ما ( من که مازندرانی نیستم آمدم دارم هزینه می‌کنم ) شما چه می‌خواهید؟
454 نفر در جاده‌های مازندران کشته شدند مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: در هشت ماه گذشته 415 نفر در تصادفات برون شهری و 39 نفر در جاده‌های روستایی نیز کشته شدند. به گزارش سلام شمال مجید نصرالله‌نژاد در جلسه شورای ترافیک استان مازندران اظهار داشت: در هشت ماه گذشته 415 نفر در تصادفات برون‌شهری و 39 نفر در جاده‌های روستایی نیز کشته شدند.
اضافه شدن بالگرد به ناوگان اورژانس مازندران رئیس اورژانس مازندران گفت: بالگرد دیگری به ناوگان اورژانس مازندران اضافه می‌شود. به گزارش سلام شمال فرزاد بزرگی‌ د‌ر جلسه شورای ترافیک مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: دو دستگاه بالگرد برای اقدامات درمانی در اختیار ما قرار دارد ولی پد‌های مناسب برای فرود نداریم.
حضور دختران گیلان در رقابت‌های شنای نوجوانان کشور نایب رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو گیلان از حضور تیم دختران هیئت شنای گیلان در مسابقات شنای نوجوانان کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر خبر داد.
300 خبرنگار مراسم دهه فجر گیلان را پوشش می‌دهند مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان گفت: 300 خبرنگار از رسانه‌های سراسری و استانی مراسم دهه فجر گیلان را پوشش می‌دهند.
تندیس همایش بین‌المللی مدیریت سبز به شهردار لاهیجان رسید شهردار لاهیجان تندیس همایش بین‌المللی مدیریت سبز را دریافت کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان، تندیس هفتمین همایش بین‌المللی مدیریت سبز ایران و لوح تقدیر رئیس بنیاد جهانی انرژی به رضا کحالی شهردار لاهیجان اهدا شد.
منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه استانبول حضور می‌یابدتوانمندی‌های منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه بین‌المللی استانبول معرفی می‌شود. به گزارش سلام شمال سازمان منطقه آزاد انزلی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت توریسم و گردشگری شرق مدیترانه که از 5 تا 8 بهمن‌ماه جاری در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، حضور می‌یابد.
برگزاری مسابقات فوتسال بانوان «جام فجر» در گیلان نایب رئیس هیئت فوتبال بانوان گیلان از برگزاری مسابقات فوتسال گیلان با نام «جام فجر» در لنگرود و انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال پوران واحدی در جمع اعضای بانوان هیئت فوتبال گیلان، اظهار کرد: به منظور توسعه ورزش فوتبال و ایجاد انگیزه بین بانوان فوتبالیست گیلانی، رقابت‌های استانی به مناسبت دهه مبارک فجر با نام «جام فجر» برگزار می‌شود.
فسخ 12 قرار داد راکد شهرک‌های صنعتی گیلان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: 12 قرار داد راکد در جلسات حل اختلاف و داوری شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان فسخ شد. به گزارش سلام شمال مجید عباسیان‌امین در جلسه شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد:
بسترهای موازی دغدغه مهم مراکز فرهنگی گیلان است مدیر ‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: وجود بسترهای موازی و اشتراک در قالب فرهنگی از دغدغه‌های مهم مراکز فرهنگی گیلان است. به گزارش سلام شمال اسماعیل جانعلی‌پور در جمع رابطان فرهنگی شهرستان‌ها و کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان با تبریک آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) صبر، جهاد و مبارزه در راه تحقق آرمان‌ها و ارزش‌ها را از خصوصیات بارز ائمه برشمرد
شهردار رشت به دنبال درآمد پایدار در شهرداری باشد رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه یک‌ سوم بودجه سال 91 با عوارض و تخلفات ساختمانی بسته شده بود، گفت: شهردار رشت باید به دنبال راه‌هایی برای درآمد پایدار در شهرداری باشد.
کارگاه آموزشی «رسانه و انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان از برگزاری کارگاه آموزشی «رسانه و انقلاب اسلامی» با حضور اساتید ملی و خبرنگاران استانی خبر داد.
قاتل بی‌رحم راز جنایت فجیع را افشا کرد پلیس آگاهی گیلان از وقوع یک جنایت فجیع و دلخراش و دستگیری قاتل در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از پلیس گیلان، جوان 20 ساله‌ای که به دلیل توهم ناشی از مصرف مواد مخدر مرد 36 ساله‌ای را مثله کرده بود توسط کارآگاهان آگاهی گیلان دستگیر شد.
آغاز ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته ترمی دانشگاه علمی‌ کاربردی سال 92 رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی گیلان گفت: ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته ترمی دانشگاه علمی‌ کاربردی سال 92 از امروز آغاز شد. به گزارش سلام شمال عباس قاسمی‌زاد، امروز در جلسه دانشگاه علمی‌ کاربردی استان با اشاره به آغاز ثبت نام کارشناسی ناپیوسته، اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی سال 92 از امروز دوم بهمن آغاز شده و تا روز دوشنبه 9 بهمن جاری ادامه می‌یابد.
افتتاح 21 بیمارستان گیلان تا سال 92 استاندار گیلان از افتتاح 21 بیمارستان استان تا سال 92 خبر داد و گفت: ساخت تمام این بیمارستان‌ها در دولت نهم و دهم بوده است.
رقابت‌های شطرنج قهرمانی پسران کشور در رشت رئیس هیئت شطرنج گیلان از حضور 420 شطرنج‌باز در رقابت‌های شطرنج قهرمانی رده‌های سنی پسران کشور در رشت خبر داد.
و بازهم مشکل خبرنگاران در گیلاننیروهای حراست استانداری گیلان از ورود خبرنگاران با کیف و رکوردر به داخل جلسه استانداری جلوگیری کردند.
فعالیت 35 خانه عالم در گیلان مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 35 خانه عالم در استان خبر داد و گفت: گیلان نیازمند توسعه خانه عالم است. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام جمال یاری در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این نهاد در بخش فرهنگی است.
اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌های دولتی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اجرای طرح راکد بایگانی سازمان‌ها و اداره‌های دولتی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس‌نژاد کارسیدانی در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی، اظهار کرد:
نفرات برتر تیراندازی اهداف ثابت گیلان معرفی شدند نفرات برتر سومین مرحله مسابقات لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان در رشته‌های تفنگ بادی و تپانچه بادی در رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال مرحله سوم نخستین دوره رقابت‌های لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان با نام «بزرگداشت غزه» در دو بخش آقایان و بانوان در سالن تیراندازی سردار جنگل رشت با حضور 14 تیم و 42 تیرانداز در دو رشته تپانچه بادی و تفنگ بادی 10 متر برگزار و در پایان نفرات برتر معرفی شدند.
شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا برتر استانی شد مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا گفت: شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا در سال جاری دارای رتبه برتر استانی شده است. به گزارش سلام شمال سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگیان به دلیل حساسیت شغلی، تاثیرگذارترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.
اعزام 30 معلول گیلان به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از اعزام 30 هنرمند معلول استان به دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی در جلسه بهزیستی استان با اشاره به حضور معلولان گیلان در جشنواره منطقه خزر اظهار کرد: تعداد 30 نفر معلولان هنرمند به همراه جمعی از مربیان و عوامل اجرایی و پشت صحنه به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر اعزام شده‌اند.
صدور 540 کارت امر به معروف در گیلان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از صدور 540 کارت امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در جلسه شورای اداری استان ستاد احیای امر به معروف را دارای ظرفیت‌های مختلف و متعددی دانست.
افتتاح 175 پروژه رشت در دهه فجر فرماندار رشت از افتتاح 175 پروژه این شهرستان در دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جمع اعضای کمیته اطلاع‌رسانی و ارتباطات ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد:‌ دهه فجر یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.
حجم سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ستودنی است رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی گیلان گفت: حجم سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ستودنی است. به گزارش سلام شمال منصور مولایی‌پور در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی بیشتر استفاده شود، اظهار کرد:
مدیران گیلان از جذب نیروی سفارشی خودداری کنند استاندار گیلان گفت: مدیران گیلان از جذب نیروی انسانی طبق سفارش، نفوذ و یا فامیل‌بازی خودداری کنند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با بیان اینکه از 7 هزار و 500 سال پیش تا زمان پذیرش اسلام از طرف ایرانیان نفوذ گسترده تمدن ایرانی نفوذ سرزمینی و بخشی نیز فرهنگی بود، اظهار کرد:
گیلان نایب قهرمان لیگ پومسه ایران شد رئیس هیئت تکواندو گیلان گفت: با برگزاری دیدارهای پایانی لیگ، پومسه آقایان تیم هیئت تکواندو گیلان در بخش تیمی نایب قهرمان شد و یک طلا و سه نقره انفرادی کسب کرد.
گزارش تصویری روستای طارم سرا منطقه رانکوه شهرستان املشگزارش تصویری روستای طارم سرا منطقه رانکوه شهرستان املش
اشتغال 1300 نفر در شیلات گیلان مدیر کل شیلات گیلان از پیش‌بینی اشتغال یک هزار و 300 نفر در شیلات استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت سعیدی در جلسه ملاقات عمومی با مردم تالش با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب است، اظهار کرد: به‌زودی شاهد اتفاق‌های بسیار خوب در امر گسترش پرورش ماهی و کشاورزی خواهیم بود.
جذب 400 نیروی جدید شهرداری رشت در سال 92 شهردار رشت از جذب 400 نفر نیروی جدید به بدنه شهرداری این شهر در ابتدای سال آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی ثابت‌قدم در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر نگاه شهرداری در تدوین بودجه سال آینده را تمرکززدایی و تقویت سیستم‌های نظارتی دانست و اظهار کرد: این امر موجب می‌شود تا شهرداری و سازمان‌های تابعه از نگاه صرفا هزینه‌ای خارج شده و به طرف تامین منابع درآمدی برای اداره خود باشند.
دارنده دستکش طلایی بوکس جهان درگذشت قهرمان اسبق و پیشکسوت گیلانی بوکس ایران، آسیا و جهان و دارنده دستکش طلایی در رشت دارفانی را وداع گفت. به گزارش سلام شمال حسین اغماض قهرمان اسبق مشت‌زنی ارتش‌های جهان و دارنده مدال‌های قهرمانی آسیا شب گذشته در سن 64 سالگی به دلیل عفونت پا در بیمارستان رازی رشت دار فانی را وداع گفت.
برگزاری 3 کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی ورزشی در گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری سه کارگاه آموزشی مدیریت ورزشی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی ورزشی در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل ورزش و جوانان گیلان افزایش دانش علمی کارکنان، هیئت‌های ورزشی و مسئولان باشگاه‌هاست.
بلند مرتبه‌سازی رشت امکان‌سنجی می‌شود معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت از آغاز مطالعات امکان‌سنجی بلند مرتبه‌سازی در این شهر خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید نوروزی ظهر امروز در جلسه شهرداری این شهر تدوین رویکرد مقدماتی برای ظرفیت سنجی و هدایت بلند مرتبه‌سازی در شهر رشت را از اهداف مهم عنوان کرد.
افزایش حجم آب ذخیره سدها در گلستان معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حجم کل ذخیره آب سدهای در دست بهره‌برداری استان گلستان افزایش یافته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، سید محسن حسینی اظهار داشت: در بیستم دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 68 درصد افزایش و نسبت به دو سال گذشته نیز بیش از 186 در صد افزایش داشته است.
خبرنگاران گلستان باید با آخرین تکنیک‎های روز آشنا باشندمعاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: خبرنگاران استان ضمن آشنایی باید با استفاده از آخرین تکنیک‎های کاربردی و بروز اطلاع‎رسانی به وظایف خود بپردازند.
تعداد آثار ثبت ‎شده گلستان به ۷۲۴ اثر رسید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با ثبت چهار اثر معنوی استان گلستان تعداد آثار ثبت ‎شده این استان در فهرست آثار ملی کشور به ۷۲۴ اثر رسید.
همه شهرهای گنبدکاووس بیمه شدند فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: همه شهرهای این شهرستان از بیمه همگانی تجاری و مسکونی برخوردار شدند. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به برنامه استان و همراهی شهرداران شهرستان برای افزایش ایمنی شهروندان در برابر بلایای طبیعی تمامی شهرهای استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
بهره‌برداری از 99 پروژه آب منطقه‌ای گلستان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی 99 پروژه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
سایت دفتر شورا و نهاد امامان جمعه گلستان راه‎اندازی شد سایت دفتر شورا و نهاد امامان جمعه گلستان امروز با حضور معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور راه‎اندازی شد.
نخستین پایگاه امداد هوایی گلستان راه‎اندازی می‎شود‌ مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: با حضور استاندار گلستان ، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و جمعی از مقامات کشوری و استانی فردا صبح نخستین پایگاه امداد هوایی گلستان در گرگان راه‎اندازی می‎شود.
حاشیه‎نشینی چالشی جدی در گرگان عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: حاشیه‎نشینی به عنوان چالش جدی در گرگان بیداد می‎کند. به گزارش سلام شمال عبدالرضا چراغعلی شامگاه دوشنبه در جمع اعضای شورای شهر گرگان اظهار کرد: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهرها دستگاه‎های مختلفی از سوی قانونگذار مشخص شده که این ارگان‎ها در مقابل این ساخت و سازها در زیارت مسئول بودند.
ارزیابی خطر بلایای طبیعی در بیمارستان‎ها گلستان اجرا شد رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان گفت: ارزیابی خطر بلایای طبیعی در تمامی بیمارستان‎های دولتی استان اجرا شده است.
28 نقطه از شهر گنبدکاووس در معرض سیل قرار دارد فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: 28 نقطه از مناطق شهری گنبدکاووس در معرض خطر سیل و آبگرفتگی قرار دارد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از این تعداد نقاط سیل‎گیر هشت نقطه بحرانی است که در زمان بارش‎های شدید عبور و مرور در آن مختل و به شهروندان و امکان مسکونی و تجاری آنان آسیب وارد می‎شود.
بازدید رایگان از موزه‎ها و ابنیه تاریخی گلستان مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته، بازدید از موزه‎ها و ابنیه تاریخی استان در ایام دهه فجر برای دانشجویان و دانش آموزان و در روز 22 بهمن ماه برای عموم رایگان است.
بهره‎برداری تمام پروژه‎های مهر ماندگار شرکت گاز گلستان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: تمام پروژه‎های مهر ماندگار تا پایان سال جاری به بهره برداری می‎رسند و اکثر آنها در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
صرفه‎جویی 10 درصدی مشترکان گاز خانگی در گلستان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: با وجود افزایش خانوارهای گلستانی، مشترکان گاز خانگی 10 درصد صرفه‎جویی داشتند. به گزارش سلام شمال رمضانعلی سنگدوینی عصر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با شرکت گاز استان اظهار کرد: با مساعدت مردم استان، تاکنون مشکل خاصی در تأمین گاز نداریم و خدمات گاز نیز به موقع به مردم ارائه می‎شود.
اخطار شدید رئیس کل دادگستری گلستان به زمین‎خواران رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: ظرف 45 روز ساخت و سازهای غیرمجاز در شصتکلای گرگان قلع و قمع می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در سی‌امین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار داشت: امور اراضی استان گلستان مکلف است، در مدت 45 روز، احکام قلع و قمع صادر شده برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و ملی، شصت کلای گرگان را اجرا کند.
عدم اجرای احکام قلع‎وقمع بناهای غیرمجاز زیارت گرگانبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان ، عباس پوریانی در سی‎امین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: فرمانداران به عنوان افراد متولی اجرای احکام کمیسیون ماده 99 باید بیش از پیش به این امر اهتمام ورزند.
اجرای الگوی کشت در سطح 4 تعاونی تولید گلستانرئیس بخش فنی و مهندسی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از اجرای الگوی کشت در سطح چهار تعاونی تولید استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا قدس‎‎ولی امروز در گفت‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: طرح‎های استفاده از آب‎های شور در آبیاری، استفاده از کمبینات برای کشت محصولات، کم خاکورزی و بی‎خاکورزی به صورت پایلوت در استان در حال انجام است.
10 هزار کشاورز گلستانی بیمه هستندنماینده کشاورزان استان گلستان از قرار گرفتن 10 هزار کشاورز زیرپوشش بیمه در سطح استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد سعیدی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: کشاورزان استان با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید امنیت برای این حرفه مهیا شود تا پایداری کشاورزی را در استان شاهد باشیم.
پوشش کامل شبکه‌های صدا و سیما مطالبه گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: پوشش کامل شبکه‌های صداو سیما مطالبه شهرستان گنبدکاووس است. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی صبح امروز در نشستی مشترک با مدیرکل صدا وسیمای استان گلستان برگزار شد بر لزوم پوشش کامل شبکه خبر در شهرستان و شبکه چهار سیما در روستای آی‌تمر تاکید کرد.
تحقق کامل اشتغال تعهد شده در گنبدکاووسفرماندار شهرستان گنبدکاووس از تحقق 100 درصدی اشتغال در شهرستان گنبدکاووس خبر داد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی در جلسه ستاد اشتغال این شهرستان که در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به عملکرد مطلوب برخی ادارات در تحقق کامل اشتغال تعهد شده در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 129 درصد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد فقط در بخش‎های غیر از مسکن تحقق پیدا کرده است و بیش از سه هزار نفر هم در بخش مسکن اشتغال پیدا کرده‌اند.
اعزام بیش از 67 هزار گلستانی به اردوهای راهیان نور مسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان از اعزام 67 هزار و 618 گلستانی به مناطق جنوب خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با 10 سال گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام گلستان معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان از افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط‎ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‎محمد خورشیدی اظهار داشت: با اجرای این دستورالعمل که از خرداد ماه امسال به دادگستری استان‎ها ابلاغ شده، با سیر نزولی پرونده‎های مانده در شعب اجرای احکام کیفری استان مواجه شدیم.
ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی در شهرهای ساحلی گلستان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به زودی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان ایجاد می‌شود.
اجرای طرح ساماندهی اشیای موزه‎ای در گلستان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای ثبت اشیای با قدمت تاریخی و ارزش مادی، اشیای موزه‎ای استان گلستان ساماندهی می‎شوند.
شهرداری گرگان حافظ اعتبار خود باشد عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهرداری با عمل به قراردادها حافظ اعتبار خود در سطح شهر و بازار باشد. به گزارش سلام شمال حسین ربیعی پیش‌ازظهر امروز در چهارصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: کارهای کارشناسی باید با دقت انجام شوند تا قراردادها دچار مشکل نشوند.
ناگفته‌های منتخب اول شورای شهر گرگان منتخب اول شورای شهر گرگان ناگفته‌های حضور در شورای شهر گرگان را طی گفت‌وگویی با فارس عنوان کرد. به گزارش سلام شمال در یک نشست صمیمی با عبدالرضا چراغعلی عضو شورای اسلامی شهر گرگان سئوالات بسیاری پیرامون مباحث مختلف مطرح و البته جواب‌های جالبی هم از سئوالات مطروحه شنیده شد.
احداث نخستین دکل مخابراتی مدیریت بحران در سطح کشور در گرگانمدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور دکل مخابراتی مختص مدیریت بحران در گرگان احداث شد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی بعد از ظهر امروز در بازدید از پیشرفت کاری ساخت و تجهیز طبقه دوم ساختمان مدیریت بحران استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این دکل مخابراتی به ارتفاع 60 متر و در محوطه اداره کل مدیریت بحران استان نصب شده است.
اجرای طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس اجرا می‎شود. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی در نشست با مسئولان زندان‎های استان با بیان اینکه، طرح امید به منظور آموزش مهارت‎های زندگی در کانون‎های آسیب‎پذیر استان اجرا می‎شود اظهار داشت:
درگذشت 2 محیط‎بانان محیط زیست گلستان دو نفر از محیط بانان سخت‌کوش محیط زیست استان گلستان جان خود را در راه حفظ و حراست از انفال الهی فدا کردند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، ظهر امروز در حوزه استحفاظی منطقه حفاظت شده جهان‎نما شهرستان کردکوی سه نفر از ماموران اجرایی محیط‎بانی روستای چمن‎ساور در حین عزیمت به ماموریت بر اثر سانحه به داخل آب‎بندان روستای فوق‎الذکر سقوط کرده
پیشرفت فیزیکی 77 درصدی شبکه‌های فرعی آبیاری سد گلستان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از پیشرفت فیزیکی 77 درصد شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی سد گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان در خصوص طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی سد گلستان گفت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ و کانال‎های اصلی آن در سال 1379 به اتمام رسیده بود، اما به دلیل مشکلات اعتباری، شبکه فرعی آن اجرایی نشد.
برنامه‌ریزی برای تدوین سبک زندگی اسلامی نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت شهرسازی و شیوه زندگی در شهرها از نگاه اسلام،‌ گفت: رعایت موازین شهر اسلامی ضرورت دارد. به گزارش سلام شمال آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‌ها در هتل شهاب گرگان اظهار داشت: آداب و سنن شهری، ساخت و سازها و فرهنگ‌ها باید براساس موازین اسلامی باشند.

خبرهای جدید

توصیه‌های انتخاباتی عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان با بیان اینکه ما بیمی از فتنه جدید نداریم، گفت: در انتخابان 88 کلید رمز آشوب کلمه «تقلب» بود و این بار کلید رمز آشوب شاید «انتخابات آزاد» باشد در حالی که هنوز انتخاباتی برگزار نشده است.

تحقیق و تفحص از بانک مرکزی تصویب شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 171 رای موافق با تقاضای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

میزان عیدی 92 کارمندان اعلام شد معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری مبلغ پاداش پایان سال کارمندان دولت (عیدی) را اعلام کرد.

نرخ امروز ارز در مرکز مبادلات ارزی امروز در مرکز مبادلات ارزی هر دلار به قیمت 2455.8 تومان و یورو 3270.8 تومان عرضه می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی اعلام شد که براساس آن دلار 2455.8 تومان بود.

عجیب‌ترین هتل‌های دنیا + تصاویر آیا تا کنون آرزو داشته‌اید که در یک هتل عجیب غریب و متفاوت اقامت کنید؟ در دنیا هتل‌هایی هستند که به میهمانان خود تجربه‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. بنابراین اگر از ماندن در هتل‌های معمولی و یکنواخت خسته شده‌اید و مایلید که در یک فضای متفاوت و عجیب و غریب تعطیلات خود را سپری

کامران دانشجو : نادیده گرفتن کارهای جاسبی بی انصافی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشستی صمیمی با خبرنگاران به بیان خاطراتی از روابط دوستانه خود با رییس‌ جمهور و نحوه ارتباط و تعامل با فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد پرداخت.

امکان ثبت‌نام برای کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوریسخنگوی شورای نگهبان درباره چگونگی بررسی صلاحیت ها، الزامات اصلاح قانون انتخابات، امکان حضور ساکتین فتنه در انتخابات ریاست جمهوری، امکان حضور زنان در انتخابات و چندقطبی بودن انتخابات اظهارنظر کرد.

محسن رضایی: مردم بخواهند می آیممحسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که شامگاه پنج شنبه در جمع مردم ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج) در همایشی با عنوان "گرامیداشت روز غزه" سخنرانی می کرد، گفت: باید بر محور ولایت فقیه و با روش انقلابی و جهادی دور هم جمع شویم تا بر مشکلات غلبه کنیم؛ تنها راه غلبه بر مشکلات همین است.

«کیارستمی» نامزد جایزه‌ی اسکار آسیا شد نامزدهای هفتمین دوره جوایز فیلم آسیا با نامزدی «عباس کیارستمی» برای بهترین کارگردانی و حضور فیلم جدید «بهمن قبادی» در چهار بخش معرفی شدند.

۴ قانونی که رئیس‌جمهور به شورای حل اختلاف ارائه داد لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شب گذشته در برنامه «دیروز، امروز، فردا» در پاسخ به این سؤال که برخی منتقدان دولت معتقدند دولت قانون را اجرا نمی‌کند، از سوی دیگر رئیس جمهور اشاره کرده دولت نهم و دهم قانونمندترین دولت بوده، ارزیابی شما از این مسئله چیست، اظهار داشت: دولت وظیفه خود می‌داند قانون را اجرا کند و اصولاً اگر به ساختار قانون اساسی دقت کنیم و کسی نظام اداری را به خوبی بشناسد، حرکت دولت بدون قانون امکان‌پذیر نیست.

نگاهی به وضعیت اینترنت در جهانآمارها حاکی است که هنوز قریب به 5 میلیارد نفر از مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند.

بنزین 2500 و یارانه 120 هزار تومان! جهان: منابع خبری از مصمم بودن دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر می دهند و شواهد نشان می دهد که دولت این روزها در تلاش است تا با رایزنی با نمایندگان مجلس مقدمات اجرایی نمودن مرحله دوم این طرح را هموار نماید.

بانک مرکزی: کاهش مطالبات معوق بانکی به 64 هزار میلیارد تومان وی تعداد پرونده‌های مطالبات بانک‌های دولتی را 40 میلیون پرونده اعلام کرد و افزود: از 40 میلیون پرونده تسهیلاتی که در بانک‌های دولتی تشکیل شده است حدود هفت میلیون و 100 هزار پرونده جزو مطالبات معوق بانکی به شمار می‌رود که این پرونده‌ها از 100 هزار تومان تا اعداد کلان را شامل می‌شود و بالغ بر 50 درصد مطالبات معوق بیش از 10 میلیارد تومان مطالبه معوق دارد که البته کشاورزان و خشکسالی همه داخل این پرونده قرار می‌گیرند.

آماری جالب درباره اینترنت طی هر سال در دنیا و همچنین اینترنت آن قدر اتفاقات ریز و درشت مهم به وقوع می پیوندد که جمع آوری همه آنها در یک مطلب کاری ناممکن است. در اینجا تنها قصد داریم نگاهی مختصر به اینترنت سال ۲۰۱۲ از نگاه موسسه مانیتور اینترنت pingdom داشته باشیم.

تحلیل زیباکلام از تغییرات در حزب موتلفه به گزارش سلام شمال، دکتر صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی، با بیان این مطلب در گفت وگو با فرارو گفت: با این حال آنچه که اکنون از موضع گیری‌های اخیر برخی از اعضای موتلفه و به طور مشخص آقای حبیب الله عسگراولادی و تبعاتی که این سخنان و موضع گیری‌ها داشته، بروز پیدا کرده نشانه دیگری است از عقب ماندگی سیاسی در جامعه ایران.

موسوی و کروبی صلاحیت کاندیداتوری ندارند حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران اردبیل با بیان این‌که «هر کس امنیت جامعه را مخدوش کند برخورد جدی با وی صورت می‌گیرد» افزود:‌ ما از تلاش نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم که با خواست مردم و طبق قانون اقدام به جمع‌آوری اراذل و اوباش کرده و یقین داریم که آن‌ها در چنگال عدالت گرفتار شده و عقوبت سختی می‌شوند.

حداد عادل: 60 درصد آراء برای ما 3 نفر است غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) طی سخنانی در سومین گردهمایی بزرگ حقوقدانان بسیجی، در پاسخ به پرسش یکی از حضار درباره لزوم وحدت اصولگرایان و همچنین ائتلاف 2+1، اظهار داشت: وحدت یک امر عقلانی و دینی و شرعی است و هرجا که از وحدت فاصله گرفتیم، خسارت آن را داده‌ایم؛ اما انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است.

کاهش 55درصدی ارزش پول ملی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از کاهش 55درصدی ارزش پول ملی که ناشی از نوسانات ارزی در طول کمتر از یکسال گذشته بوده است خبر داد و گفت: رانت زیاد ناشی از نوسانات اخیر بازار ارز خبر داد.

آخرین مهلت ثبت‌نام بدون ‌آزمون دانشگاه ‌آزاد اسلامیرئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: داوطلبان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد تا شنبه ۳۰ دی‌ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند. به گزارش سلام شمال ز، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس، گفت: ثبت نام کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شنبه 30 دی‌ماه به پایان می‌رسد.

شرط لیسانس برای نامزدی شوراها مدیرکل انتخابات وزارت کشور با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: ما به عنوان مجری انتخابات موظف به اجرای قانون در تمامی مراحل برگزاری انتخابات هستیم.

منتجب نیا: احمدی‌نژاد در قدرت باقی می‌ماند حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا قائم‌مقام حزب اعتمادملی با اشاره به فضای انتخاباتی امروز کشور در گفت‌وگوی خود با ایلنا گفت: دوستان ما طی‌سال‌های گذشته همواره این وعده را به ما می‌دادند که بسیاری از سختگیری‌ها و مشکلاتی که نسبت به برخی از جریان‌های سیاسی به ویژه آنها که درون نظام حرکت می‌کنند،

ژن «مدیریت» کشف شد مطالعه صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد، تبدیل شدن به یک مدیر موفق یک مسأله ذاتی و ژنتیکی است. به گزارش ایسنا، محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL)‌ دو تحقیق گسترده در حوزه سلامت آمریکا را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نمونه DNA‌ بیش از چهار هزار نفر را بررسی کردند.

بزرگترین تلویزیون جهان رونمایی شد + عکس کار طراحی صفحه نمایش عظیم این تلویزیون توسط متخصصان شرکت خودروسازی پورشه انجام شده و شرکت اتریشی C SEED Entertainment‌ این محصول را رونمایی کرده است.

مهمترین عناوین روزنامه های امروز-بازرسان آژانس در تهران؛امیدواریم اجازه رفتن به پارچین را دریافت کنیم - لاریجانی: رهبری از تعرض به قانون اساسی صیانت می‌کنند؛نامه رئیس مجلس به رهبرانقلاب - آئین نامه جدید درباره شرایط کاندیداتوری - گزارش آرمان از تجارت آدامس؛آدامس‌های 6 هزار تومانی جایگزین سقزها

قتل دانشجوی دختر برای اخاذی 3 میلیارد تومانی! ‏ رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری جوان دانشجویی خبر داد که با ربودن دختر هم دانشگاهی‌اش و کشتن او با فرستادن پیامکی برای خانواده این دختر تقاضای 3میلیاردتومان برای رهایی او کرده بود. ‏

تدوین کتابی جامع برای حفظ قرآن در مدارس مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از تدوین کتابی جامع در حوزه حفظ قرآن کریم برای مدارس خبر داد و گفت: نسخه جامع این کتاب در سایت معتبر قرآنی آموزش و پرورش بارگذاری شد.

فهم و دشمن‌شناسی ملت اعجاب‌انگیز است رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دشمن‌شناسی و لحظه‌شناسی ملت ایران را یکی از مسائل اعجاب‌انگیز خواندند و فرمودند: در قضایای سال ۸۸، دشمن تصور می‌کرد طراحی ۱۰ ساله او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است؛ اما ملت ایران بر دهان معارضان بین‌المللی زد.

مردم حاضرند یارانه‌های دولت را پس دهند نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه مردم معتقدند برای افزایش قدرت خرید خود باید یارانه‌های نقدی دولت را پس دهند‌،گفت: قدرت خرید مردم نسبت به دو سال قبل به 40 درصد کاهش یافته است.

واکنش رئیس‌مجلس به سخنان رئیس‌جمهور علی لاریجانی بعد از سخنرانی رئیس جمهور، تصریح کرد: اگر رئیس جمهور وقت خود را طوری تنظیم می‌کرد تا نظرات نمایندگان مجلس را استماع می کرد برای تعامل مجلس و دولت مناسب‌تر بود.

اعلام حکم دادگاه فرزند کروبی یک منبع آگاه از صدور ۶ ماه حبس تعزیری برای محمدحسین کروبی خبر داد. به گزارش سلام شمال یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر افزود: شعبه 26 دادگاه انقلاب محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی را به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

دانشجویان مازندران با آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیدار می‌کنند مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نکا از دیدار دانشجویان استان مازندران با آیت‌الله‌ ناصر مکارم‌شیرازی خبر داد. به گزارش سلام شمال حافظ نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه آزاد نکا و بیشتر دانشگاه‌های استان مازندران همزمان با اعزام به اردوی قم و جمکران با آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیدار می‌کنند.
اعزام 13 مبلغ فرهنگی به مدارس تیزهوشان مازندران رئیس اداره امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: به مناسبت دهه‌فجر امسال 13 مبلغ فرهنگی به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی سطح استان اعزام می‌شوند.
حضور 3 کشتی‌گیر مازندرانی در جام روسیهنایب رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور سه کشتی‌گیر مازندرانی در جام بین‌المللی جایزه بزرگ ایوان یاریگین روسیه خبر داد. به گزارش سلام شمال سلمان قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری افزود: این مسابقات که با حضور کشورهای صاحب کشتی دنیا برگزار می‌شود، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با ترکیب کاملا جوان در این پیکارها شرکت می‌کند.
فقط 18 درصد از اعتبارات بنیاد مسکن مازندران جذب شد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از تخصیص 18 درصد از اعتبارات مصوب سال 91 به بنیاد مسکن استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید مجید هاشمی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان تعداد روستاهای دارای جمعیت استان را بیش از 3 هزار و 200 روستا اعلام کرد و افزود: از این تعداد روستا در مازندران تاکنون طرح هادی در یک‌هزار و 700 روستا مشخص شده است.
صادرات سیمان مازندران به 90 میلیون دلار نزدیک شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: صادرات سیمان در 9 ماهه سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 55 درصدی به مرز 90 میلیون دلار نزدیک می‌شود.
صدور 10 هزار جلد سند مسکن در مازندران معاون عمران روستایی بنیاد مسکن مازندران گفت: در سال‌ جاری حدود 10 هزار جلد سند مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به فنی‌وحرفه‌ای افزایش یافت مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آملی به فنی‌وحرفه‌ای افزایش یافت. به گزارش سلام شمال اکبر لطفی ظهر امروز در همایش هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آموزش و پرورش آمل با اعلام این‌که با توجه به تجربه چندین ساله بیشتر مراجعان طالبان کار، فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری هستند، اظهار داشت: در چهار سال قبل در آزمون استخدامی 500 نفر شرکت کردند که بیشتر شاخه نظری بودند.
60 درصد دانش‌آموزان باید در فنی‌وحرفه‌ای تحصیل کنند معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: براساس سند تحول بنیادین 60 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای هدایت می‌شوند.
تخریب محور ساری - سمنان بر اثر رانش زمین رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ساری از تخریب محور ساری - سمنان در اثر رانش زمین خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، علی محمدزاده گفت: با توجه به رانش زمین و نشست طولی آسفالت، قسمتی از محور مذکور در کیلومتر 27 (حدفاصل چاچکام به نقیب‌ده) تخریب شد.
تحویل 250 واحد مسکونی به مددجویان مازندران سخنگوی کمیته امداد مازندران از تحویل 250 واحد مسکونی به مددجویان مازندران در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: کمیته امداد استان در ایام دهه مبارک فجر به 500 نوعروس مددجوی این نهاد کمک هزینه جهیزیه پرداخت می‌کند.برای این تعداد جهیزیه 520میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت
گردهمایی بزرگ روحانیت مازندران با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتیبه مناسبت دهه‌فجر گردهمایی بزرگ روحانیت مازندران با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در مصلای ساری برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات مازندران ، مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر اهمیت برگزاری این گردهمایی بر لزوم پیگیری اعضا بر اطلاع‌رسانی، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه‌تر آن تأکید کرد.
منتخبان بوکس غرب مازندران معرفی شدندرئیس هیئت بوکس چالوس با اعلام منتخبان مسابقات بوکس غرب مازندران گفت: بوکس چالوس نیاز به حمایت دارد. به گزارش سلام شمال جعفر محبوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: ورزش بوکس یک ورزش سنگین و قدرتی است و نیاز به حمایت مالی شدید دارد.
رئیس شورای شهر ساری :به مدیریت طاهایی انتقاد دارم رئیس شورای شهر ساری گفت: تعامل مناسبی بین اعضای شورای شهر ساری و فرماندار ساری برگزار شده بود. به گزارش سلام شمال فرامرز نقیبی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری اظهار داشت: برای رفع مشکلات ساری آنچه که حق مردم ساری بود ادا نشد.
انتقاد فرماندار جدید ساری از بداخلاقی‌های رایج در مازندران فرماندار جدید ساری ‌با اشاره به برخی بداخلاقی‌های رایج در مازندران بیان داشت: برای توسعه استان مچ‌گیری نکنیم‌‌. به گزارش سلام شمال جواد واحدی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع سید عباس حسینی‌نژاد و معارفه‌اش به عنوان فرماندار جدید ساری اظهار داشت: در کنار طاهایی بودن جزء نقطه روشن عمر خدمتی من محسوب می‌شود.
استاندار مازندران: تغییرات را بپذیریم استاندار مازندران گفت: تغییر و تحولات فرمانداران امری عادی است و باید این تغییرات را بپذیریم. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری التزام عملی نسبت به ولایت فقیه را یکی از شاخصه‌های اصلی مردم و مسئولان انقلاب اسلامی عنوان کرد.
جام حبیبی و موحد را با همکاری ایرانیان مقیم خارج برگزار می‌کنیم مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: مسابقات کشتی جام حبیبی و موحد را اگر فدراسیون حمایت نکرد با همکاری ایرانیان مقیم خارج، در سال آینده میزبان می‌شویم.
هنوز سند نساجی مازندران به نام مالک جدید ثبت نشد مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: هنوز سند نساجی به نام مالک جدید ثبت نشد که این مسئول 500 میلیون تومان برای تیم هزینه کرد.
ساری محروم ترین مرکز استان کشور! فرامرزنقیبی ظهریکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با بیان اینکه ساری را نمی توان با مرکز استانهای دیگر به لحاظ پیشرفت مقایسه کرد، اظهار داشت: چرا به برخی از شهرهای مازندران توجه بیشتری می شود ولی به ساری که مرکز استان است توجهی نمی شود.
فرماندار جدید بهشهر معارفه شد در ادامه تغییرات جدید مدیریتی در استان مازندران، مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید بهشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، ظهر امروز با حضور امام جمعه بهشهر، معاون سیاسی _ امنیتی استاندار مازندران و اعضای شورای اداری این شهرستان مراسم تودیع محمدرضا البرزی فرماندار سابق و مراسم معارفه محمدتقی نورزاد سرپرست فرمانداری بهشهر برگزار شد.
جزییات جدید طرح انتقال آب شمال به تهران مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از ارائه پیشنهاد تخصیص 300 میلیون متر مکعب آب به استان‌های البرز، تهران و قزوین و صد میلیون متر مکعب آب به استان مازندران خبر داد.
پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز یکشنبه تاریخ 1/11/91 تا روز چهارشنبه تاریخ 4/11/91 به شرح زیر پیش بینی می شود . ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.
رشد 55 درصدی صادرات سیمان مازندران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات سیمان در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 55 درصدی داشته است.
سواحل ساری و میاندرود به‌همدیگر وصل می‌شوند مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای شروع پروژه ساخت پل ارتباطی سواحل ساری و میاندرود خبر داد.
تدوین سند توسعه سلامت مازندران استاندار مازندران از تدوین سند توسعه سلامت استان در سالجاری خبر داد. سید علی اکبر طاهایی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران، خواستار عرضه گوشت قرمز و طیور بهداشتی در سطح استان شد و گفت: با همکاری دستگاه قضایی استان، شعبه ویژه بررسی تخلفات مربوط به بهداشت و غذا در مرکز و سایرشهرهای مازندران دایر شد.
دامادی: «سد فینسک» مازندران را تهدید می‌کندنماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح بودن پروژه سد فینسک در سرشاخه‌های تجن برای استان سمنان از پیگیری توقف اجرای مراحل این طرح در خانه ملت خبر داد.
پرحادثه‌خیزترین محور مازندران شناسایی شد رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: محور نور _ نوشهر به عنوان پرحادثه‌خیزترین محور مازندران شناسایی شد. به گزارش سلام شمال محمد پورتیموری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت:
طراحی ماشین ضد ضربه در مازندران یک مخترع مازندرانی از طراحی ماشین ضد ضربه در استان مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن معافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: ماشینی را طراحی کرده‌ام که در هنگام برخود با مانع، خسارتی به ماشین و سرنشینان آن وارد نمی‌شود.
اجرای آزمون الکترونیکی مشاوران فناوری اطلاعات در مازندران دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران گفت: نخستین آزمون الکترونیکی احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات کشور در مازندران برگزار شد. به گزارش سلام شمال دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: نخستین آزمون الکترونیکی احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات کشور در مازندران برگزار شد.
بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر امیرآباد اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه دومین اجلاس ملی خزر از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید کردند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، در این بازدید علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مهدی سنایی رئیس کارگروه خزر، اسماعیل خزایی رئیس کارگروه دفاعی، محمدرضا محسنی ثانی رئیس کارگروه امنیت و سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون با همراهی سید علی نعیمی مدیر بندر امیرآباد و معاونان این بندر، با امکانات و تجهیزات مستقر در بندر، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و طرح‌های توسعه‌ای اراضی پشتیبانی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به عنوان تنها بندر نسل سومی شمال کشور آشنا شدند.
35 اثر فرهنگی مازندران در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: چهار اثر فرهنگی دیگر از شهریور امسال در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
اعزام بیش از 67 هزار گلستانی به اردوهای راهیان نور مسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان از اعزام 67 هزار و 618 گلستانی به مناطق جنوب خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با 10 سال گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام گلستان معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان از افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط‎ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‎محمد خورشیدی اظهار داشت: با اجرای این دستورالعمل که از خرداد ماه امسال به دادگستری استان‎ها ابلاغ شده، با سیر نزولی پرونده‎های مانده در شعب اجرای احکام کیفری استان مواجه شدیم.
ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی در شهرهای ساحلی گلستان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به زودی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان ایجاد می‌شود.
اجرای طرح ساماندهی اشیای موزه‎ای در گلستان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای ثبت اشیای با قدمت تاریخی و ارزش مادی، اشیای موزه‎ای استان گلستان ساماندهی می‎شوند.
شهرداری گرگان حافظ اعتبار خود باشد عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهرداری با عمل به قراردادها حافظ اعتبار خود در سطح شهر و بازار باشد. به گزارش سلام شمال حسین ربیعی پیش‌ازظهر امروز در چهارصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: کارهای کارشناسی باید با دقت انجام شوند تا قراردادها دچار مشکل نشوند.
ناگفته‌های منتخب اول شورای شهر گرگان منتخب اول شورای شهر گرگان ناگفته‌های حضور در شورای شهر گرگان را طی گفت‌وگویی با فارس عنوان کرد. به گزارش سلام شمال در یک نشست صمیمی با عبدالرضا چراغعلی عضو شورای اسلامی شهر گرگان سئوالات بسیاری پیرامون مباحث مختلف مطرح و البته جواب‌های جالبی هم از سئوالات مطروحه شنیده شد.
احداث نخستین دکل مخابراتی مدیریت بحران در سطح کشور در گرگانمدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور دکل مخابراتی مختص مدیریت بحران در گرگان احداث شد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی بعد از ظهر امروز در بازدید از پیشرفت کاری ساخت و تجهیز طبقه دوم ساختمان مدیریت بحران استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این دکل مخابراتی به ارتفاع 60 متر و در محوطه اداره کل مدیریت بحران استان نصب شده است.
اجرای طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس اجرا می‎شود. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی در نشست با مسئولان زندان‎های استان با بیان اینکه، طرح امید به منظور آموزش مهارت‎های زندگی در کانون‎های آسیب‎پذیر استان اجرا می‎شود اظهار داشت:
درگذشت 2 محیط‎بانان محیط زیست گلستان دو نفر از محیط بانان سخت‌کوش محیط زیست استان گلستان جان خود را در راه حفظ و حراست از انفال الهی فدا کردند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، ظهر امروز در حوزه استحفاظی منطقه حفاظت شده جهان‎نما شهرستان کردکوی سه نفر از ماموران اجرایی محیط‎بانی روستای چمن‎ساور در حین عزیمت به ماموریت بر اثر سانحه به داخل آب‎بندان روستای فوق‎الذکر سقوط کرده
پیشرفت فیزیکی 77 درصدی شبکه‌های فرعی آبیاری سد گلستان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از پیشرفت فیزیکی 77 درصد شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی سد گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان در خصوص طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی سد گلستان گفت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ و کانال‎های اصلی آن در سال 1379 به اتمام رسیده بود، اما به دلیل مشکلات اعتباری، شبکه فرعی آن اجرایی نشد.
برنامه‌ریزی برای تدوین سبک زندگی اسلامی نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت شهرسازی و شیوه زندگی در شهرها از نگاه اسلام،‌ گفت: رعایت موازین شهر اسلامی ضرورت دارد. به گزارش سلام شمال آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‌ها در هتل شهاب گرگان اظهار داشت: آداب و سنن شهری، ساخت و سازها و فرهنگ‌ها باید براساس موازین اسلامی باشند.
1200 سالمند گرگانی ساماندهی شدند
برگزاری جشنواره در گلستان یک فرصت طلایی است معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در گلستان یک فرصت مهم و طلایی است. به گزارش سلام شمال ابوالحسن امامی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: امسال پنج گروه در جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر شرکت کردند که سه گروه از برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر و دو گروه از آنها از استان گلستان هستند
اطلاعات مربوط به بانوان دقیق نیست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: آمار مهم‌ترین نیاز دستگاه اجرایی برای سیاستگذاری، برنامه‎ریزی و مدیریت است، اما متأسفانه آمار و اطلاعات دقیق درباره بانوان وجود ندارد.
گرگان میزبان مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های کشور عضو شورای اسلامی شهر گرگان از میزبانی این شهرستان برای برگزاری سی‎امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی اجتماعی خبر داد. به گزارش سلام شمال عبدالرضا چراغعلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان از برگزاری بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی، کلانشهرها و مراکز استان‎ها در این مدت خبر داد و اظهار داشت:
دومین 4 قلوهای گنبدی در گنبدکاووس متولد شدند در کمتر از یک هفته دومین چهارقلوهای گنبدی در بیمارستان برزویه گنبدکاووس متولد شدند. به گزارش سلام شمال حال مادر چهارقلوهای گنبدی مطلوب است و بر اساس اعلام سوپروایزر بالینی بیمارستان برزویه شهرستان گنبدکاووس این چهارقلوها با گذشت 9 ماه از زمان بارداری سالم به دنیا آمده‌اند.
تلاش می‎کنیم گلستان میزبان جشنواره فیلم و موسیقی فجر شود معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: با توجه به نزدیکی دهه مبارک فجر برنامه‎های بسیار متنوع تلاش می‎کنیم استان گلستان میزبان جشنواره فیلم و موسیقی فجر شود.
فرش ترکمن ارزش صادرات دارد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از مذاکره با گمرکات کشور برای استقرار کارشناس برای صادرات فرش ترکمن خبر داد و گفت: فرش ترکمن یک رشته تخصصی بوده و ارزش صادرات به خارج از کشور را دارد.
رونمایی از ثبت واقعه 5 آذر گرگان در فهرست میراث معنوی کشور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از رونمایی از ثبت واقعه پنج آذر گرگان در فهرست میراث معنوی کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، قربان عباسی با برشمردن نقش مردم منطقه در وقایع انقلاب اظهار داشت:
حمل و نقل گلستان، استان برتر در فعالیت دستگاه‎های ترددشمار برخط مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان از احراز رتبه اولی این اداره کل در میزان فعالیت دستگاه‎های ترددشمار برخط در سطح کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان، مهدی میقانی اظهار داشت: این موفقیت براساس ارزیابی به عمل آمده از سوی مرکز مدیریت راه‎های کشور با بررسی وضعیت برخط بودن و فعالیت دستگاه‎های ترددشمار برخط در سه ماهه سوم سال‌جاری، صورت گرفت.
انتقاد رئیس کل دادگستری گلستان از روند روبه‎رشد پرونده‎ها رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر کیفیت رسیدگی در محاکم از روند رو به رشد پرونده‌های مانده در شعب استان انتقاد کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در جمع روسا و دادستان‎های سراسر استان اظهار داشت: باید به گونه‎ای مدیریت کنیم که همه کارکنان قضایی و اداری، برای تحقق اهداف تشکیلاتی سازمان، تلاش کنند.
شناسایی نیروهای شاخص در دستگاه قضایی گلستان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گلستان از شناسایی افراد شاخص در دستگاه قضایی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، محمود سعیدی در نشست روسای دادگستری‎ها و دادستان‎های سراسر استان با اشاره به پیشینه شکل‎گیری معاونت ارزشیابی قضات اظهار داشت:
بازدید مهمانان خارجی همایش اقیانوس‎شناسی از اماکن تاریخی گلستانبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حمید عمرانی‎رکاوندی اظهار داشت: در راستای برپایی کارگاه بین‎المللی "آسیب‎شناسی تغییرات سریع ‎تراز آب دریاچه‎های بزرگ و پاسخ انسان به آن" در موسسه ملی اقیانوس‎شناسی و حضور متخصصان بین‎المللی در این کارگاه و همچنین بازدید از مناطق ساحلی شبه جزیره
نداشتن اسپانسر مهم‌ترین مشکل ورزش گلستان‎ است رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان گفت: نداشتن اسپانسر و حمایت‎‌کننده مالی از مشکلات ورزش استان‎ است. به گزارش سلام شمال وحیدرضا میرا پیش‌ازظهر امروز در جمع دوندگان ملی‌پوش شهرستان بندرترکمن که در مسابقات غرب آسیا صاحب مدال شدند اظهار داشت: حمایت مدیر عامل شرکت کانسار خزر از دوومیدانی استان گلستان و به خصوص از هیئت دو شهرستان بندرترکمن در این شرایط سخت اقتصادی جای تقدیر دارد که امیدواریم دیگر شرکت‎های تولید و صنعتی استان چنین اقدامات مشابه را انجام دهند.
ارشاد گلستان در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری نکرده است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: منتقدین بنده در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری نکرده‌ام، دوستان مستند سخن بگویند. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: آن عده‌ای از دوستان و مدیران که بنده را در زمینه ترویج دفاع مقدس متهم به کم‌کاری می‌کنند مستند و با مدارک سخن بگویند تا بنده بتوانم آنها را بپذیرم.
پسرکلو: پروژه فرهنگی فاخر گودال سرخ رسماً پایان یافت معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان از پایان اجرای نمایش فاخر گودال سرخ پس از 31 شب خبر داد. به گزارش سلام شمال ابوطالب پسرکلو عصر یکشنبه در جمع بسیجیان گرگان اظهار داشت: یکی از برنامه‎های فرهنگی که امسال مقارن با عزاداری سرور و سالار شهیدان و ایام 28 صفر در گلستان اجرا شد نمایش فاخر گودال سرخ بود که از تاریخ 20 آذر 1391 شروع شد و بعد از طی 31 شب در شب 28 صفر مقارن با رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به پایان رسید.
پخش جشن میلاد پیامبر در گنبدکاووس از سیمای گلستان فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: برنامه حریم یار در شهرستان گنبدکاووس ضبط و در ایام هفته وحدت از شبکه گلستان پخش خواهد شد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی عصر یکشنبه در جلسه بزرگداشت هفته وحدت پیشاپیش این هفته و فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و ایام میلاد پیامبر اعظم (ص) را تبریک گفت
حداکثر زمان ابلاغ اوراق قضایی در گلستان به 3 روز رسید معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: حداکثر زمان ابلاغ اوراق قضایی به سه روز رسیده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان ، احمد جعفری با بیان اینکه واحد ابلاغ از شهریور امسال در گرگان فعال شده اظهار داشت: با آغاز به کار این واحد، فرآیند رسیدگی به پرونده‎های ورودی به شعب شورا که پیش از این بین سه تا شش ماه طول می‎کشید را به کمتر از سه ماه کاهش داده است.
گلستان با سکونت 20 قوم نماد واقعی وحدت در کشور است مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: این استان با سکونت بیش از 20 قوم نماد واقعی وحدت در کشور است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در راستای برپایی جشنواره ملی صدای عشایر در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران، اقوام و عشایر استان گلستان در این جشنواره حضور یافته و به اجرای برنامه و معرفی آداب و رسوم قوم خود خواهند پرداخت.
کاهش شدید دما از اواخر دوشنبه هفته جاری در گلستان مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان و گزارش‎های دریافتی از اواخر روز دوشنبه هفته جاری استان کاهش دمای محسوسی را تجربه خواهد کرد.
فعالیت 35 خانه عالم در گیلان مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 35 خانه عالم در استان خبر داد و گفت: گیلان نیازمند توسعه خانه عالم است. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام جمال یاری در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این نهاد در بخش فرهنگی است.
اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌های دولتی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اجرای طرح راکد بایگانی سازمان‌ها و اداره‌های دولتی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس‌نژاد کارسیدانی در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی، اظهار کرد:
نفرات برتر تیراندازی اهداف ثابت گیلان معرفی شدند نفرات برتر سومین مرحله مسابقات لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان در رشته‌های تفنگ بادی و تپانچه بادی در رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال مرحله سوم نخستین دوره رقابت‌های لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان با نام «بزرگداشت غزه» در دو بخش آقایان و بانوان در سالن تیراندازی سردار جنگل رشت با حضور 14 تیم و 42 تیرانداز در دو رشته تپانچه بادی و تفنگ بادی 10 متر برگزار و در پایان نفرات برتر معرفی شدند.
شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا برتر استانی شد مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا گفت: شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا در سال جاری دارای رتبه برتر استانی شده است. به گزارش سلام شمال سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگیان به دلیل حساسیت شغلی، تاثیرگذارترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.
اعزام 30 معلول گیلان به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از اعزام 30 هنرمند معلول استان به دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی در جلسه بهزیستی استان با اشاره به حضور معلولان گیلان در جشنواره منطقه خزر اظهار کرد: تعداد 30 نفر معلولان هنرمند به همراه جمعی از مربیان و عوامل اجرایی و پشت صحنه به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر اعزام شده‌اند.
صدور 540 کارت امر به معروف در گیلان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از صدور 540 کارت امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در جلسه شورای اداری استان ستاد احیای امر به معروف را دارای ظرفیت‌های مختلف و متعددی دانست.
افتتاح 175 پروژه رشت در دهه فجر فرماندار رشت از افتتاح 175 پروژه این شهرستان در دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جمع اعضای کمیته اطلاع‌رسانی و ارتباطات ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد:‌ دهه فجر یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.
حجم سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ستودنی است رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی گیلان گفت: حجم سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ستودنی است. به گزارش سلام شمال منصور مولایی‌پور در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی بیشتر استفاده شود، اظهار کرد:
مدیران گیلان از جذب نیروی سفارشی خودداری کنند استاندار گیلان گفت: مدیران گیلان از جذب نیروی انسانی طبق سفارش، نفوذ و یا فامیل‌بازی خودداری کنند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با بیان اینکه از 7 هزار و 500 سال پیش تا زمان پذیرش اسلام از طرف ایرانیان نفوذ گسترده تمدن ایرانی نفوذ سرزمینی و بخشی نیز فرهنگی بود، اظهار کرد:
گیلان نایب قهرمان لیگ پومسه ایران شد رئیس هیئت تکواندو گیلان گفت: با برگزاری دیدارهای پایانی لیگ، پومسه آقایان تیم هیئت تکواندو گیلان در بخش تیمی نایب قهرمان شد و یک طلا و سه نقره انفرادی کسب کرد.
گزارش تصویری روستای طارم سرا منطقه رانکوه شهرستان املشگزارش تصویری روستای طارم سرا منطقه رانکوه شهرستان املش
اشتغال 1300 نفر در شیلات گیلان مدیر کل شیلات گیلان از پیش‌بینی اشتغال یک هزار و 300 نفر در شیلات استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت سعیدی در جلسه ملاقات عمومی با مردم تالش با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب است، اظهار کرد: به‌زودی شاهد اتفاق‌های بسیار خوب در امر گسترش پرورش ماهی و کشاورزی خواهیم بود.
جذب 400 نیروی جدید شهرداری رشت در سال 92 شهردار رشت از جذب 400 نفر نیروی جدید به بدنه شهرداری این شهر در ابتدای سال آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی ثابت‌قدم در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر نگاه شهرداری در تدوین بودجه سال آینده را تمرکززدایی و تقویت سیستم‌های نظارتی دانست و اظهار کرد: این امر موجب می‌شود تا شهرداری و سازمان‌های تابعه از نگاه صرفا هزینه‌ای خارج شده و به طرف تامین منابع درآمدی برای اداره خود باشند.
دارنده دستکش طلایی بوکس جهان درگذشت قهرمان اسبق و پیشکسوت گیلانی بوکس ایران، آسیا و جهان و دارنده دستکش طلایی در رشت دارفانی را وداع گفت. به گزارش سلام شمال حسین اغماض قهرمان اسبق مشت‌زنی ارتش‌های جهان و دارنده مدال‌های قهرمانی آسیا شب گذشته در سن 64 سالگی به دلیل عفونت پا در بیمارستان رازی رشت دار فانی را وداع گفت.
برگزاری 3 کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی ورزشی در گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری سه کارگاه آموزشی مدیریت ورزشی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی ورزشی در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل ورزش و جوانان گیلان افزایش دانش علمی کارکنان، هیئت‌های ورزشی و مسئولان باشگاه‌هاست.
بلند مرتبه‌سازی رشت امکان‌سنجی می‌شود معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت از آغاز مطالعات امکان‌سنجی بلند مرتبه‌سازی در این شهر خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید نوروزی ظهر امروز در جلسه شهرداری این شهر تدوین رویکرد مقدماتی برای ظرفیت سنجی و هدایت بلند مرتبه‌سازی در شهر رشت را از اهداف مهم عنوان کرد.
قرارداد ساخت راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت‌ ـ آستارا به مرحله نهایی رسید استاندار گیلان گفت: قرارداد ساخت راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت ‌ـ آستارا با سرمایه‌گذاری کشور چین در مراحل نهایی شدن قرار دارد و برای ساخت آن بیش از 600 میلیارد تومان هزینه می‌شود.
صومعه‌سرا 5 بخش می‌شود نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌زودی صومعه‌سرا از سه بخش به پنج بخش تبدیل می‌شود. به گزارش سلام شمال حمید رضا خصوصی‌ثانی در جمع مردم منطقه تنیان این شهرستان، خدمات‌ رسانی و در کنار مردم بودن را از وظایف محوری مسئولان و مدیران دولتی صومعه‌سرا عنوان کرد.
نخستین شهید انقلاب رودباری است فرماندار رودبار شهید سید یونس رودباری را نخستین شهید انقلاب اسلامی معرفی کرد و یادآور شد: شهید سید یونس با شهادت خود پرچمدار شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی لقب گرفت.
نیک‌فرد رئیس پلیس لنگرود شد حسین نیکفرد با معرفی فرمانده انتظامی گیلان ، رئیس پلیس جدید لنگرود شد. به گزارش سلام شمال فرمانده انتظامی گیلان در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس جدید این شهرستان اظهار داشت: خدمتگزاری شایسته به مردم و تلاش در راستای ایجاد امنیت پایدار به عنوان سرلوحه مجموعه نیروی انتظامی مطرح است.
نوجوانان فوتبالیست گیلان به اردوی تیم ملی دعوت شدند با اعلام اسامی نفرات جدید دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان، نام هفت فوتبالیست نوجوان گیلانی در این لیست به چشم می‌خورد.
ارائه آموزش مهارت‌های زندگی در مقاطع تحصیلی گیلان آموزش مهارت‌های زندگی در مقاطع تحصیلی گیلان با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش استان انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال کارشناس پیشگیری بهزیستی گیلان در همایش تخصصی و آموزشی پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه امروزه ترویج اعتیاد خطری برای تمام آحاد جامعه تبدیل شده است، اظهار کرد: تا چندی قبل مصرف مواد مخدر تنها در بین طبقه مرفه جامعه رواج داشت اما امروز تمام اقشار جامعه را تهدید می‌کند.
برتری پلیس فتای گیلان در کشور رئیس پلیس فتای گیلان از احراز رتبه برتر کشوری این پلیس در اجرای طرح مبارزه با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی حوزه فضای مجازی خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اجرای طرح مبارزه با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، اظهار کرد: این طرح که طبق ابلاغیه پلیس فتا ناجا در آذر ماه سال جاری با مشارکت پلیس فتا دیگر استان‌های کشور با
کشف 150 قطعه سکه ساسانی در رودبار فرمانده انتظامی رودبار از کشف 150 قطعه سکه دوران ساسانی از دو قاچاقچی عتیقه در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید رسول صمدی در جلسه انتظامی این شهرستان اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی مستقر در پارک ساحلی منجیل روز گذشته در هنگام کنترل خودروهای عبوری و در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس به سرنشینی دو نفر از مسیر تهران به رشت که در حال حرکت بود،
راه‌اندازی 250 مرکز درمانی ترک اعتیاد در گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی 250 مرکز درمانی ترک اعتیاد استان در دو سال اخیر خبر داد. به گزارش سلام شمال ارسلان داداشی در همایش تخصصی و آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد) در سالن اجتماعات مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اظهار کرد: رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد در جامعه عهده‌دار هستند.
آبرسانی به 58 روستای گیلان در دهه فجر مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از افتتاح بالغ بر 39 طرح آبرسانی در بیش از 58 روستای استان در دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی فرامینی در نخستین جلسه ستاد دهه فجر آبفار استان با اشاره به بهره‌برداری بیش از 39 طرح آبرسانی در شهرستان‌های مختلف استان، اظهار کرد: با افتتاح این تعداد پروژه به 58 روستای گیلان آبرسانی می‌شود.
شجریان در رشت به روی صحنه می‌رود کنسرت همایون شجریان به مدت دو روز 28 و 29 دی جاری در رشت برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال کنسرت همایون شجریان از ساعت 7 شب روز پنجشنبه و جمعه در سالن ورزشی گیلان ابتدای جاده تهران مقابل کارخانه سیمکو برگزار می‌شود.
وقتی آقای مدیر کل دست رد به سینه پدر امیر علی می‌زند مدیر کل کمیته امداد گیلان در مقابل درخواست کمک پدرامیر علی گفت: برای نجات فرزندت هیچ کاری از دست من ساخته نیست. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس محمد بیابانگردی پدر امیر علی سه ساله که به بیماری نادر آبسه مغزی مبتلا است، با در دست داشتن پرونده بیماری فرزندش و با سفارش عزیز پورعزیزی مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان که به نمایندگی از استاندار این استان پیگیر تامین مالی هزینه جراحی امیرعلی شده است، امروز به کمیته امداد گیلان معرفی شد.
وجود 20 هزار رقبه در گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از وجود 20 هزار رقبه در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در افتتاح مجهزترین دارالقرآن هوشمند گیلان در این شهرستان با اشاره به اینکه امسال تمام اطلاعات اداره اوقاف سامانه‌ای شده است، اظهار کرد: هرگونه عملیات مالی از طریق سامانه کنترل می‌شود.
700 فرزند شهید گیلان جذب کار می‌شوند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: بالغ بر 700 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران گیلان جذب کار می‌شوند. به گزارش سلام شمال احمد اسماعیلی در حاشیه ملاقات با ایثارگران و خانواده‌های شهدای این شهرستان درباره وضعیت استخدام فرزندان شهدا در دستگاه‌های دولتی به خبرنگار فارس اظهار کرد: طبق ماده 44 قانون تمام دستگاه‌ها موظف هستند 25 درصد نیازهای استخدامی خود را از بین جانبازان و آزادگان بدون شغل، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر تامین کنند.
الزامات اولین و آخرین بودجه اصل واژه بودجه فرانسوی است که به کیف چرمی اطلاق میشد که وجه نقد را در آن نگهداری می کردند، در فرهنگ لغات اکسفورد نیز به مقدار پولی که فرد یا سازمان در یک دوره زمانی خاص در آینده در قالب یک طرح مصرف میکند اطلاق میشود . از بودجه به عنوان شرح صورت وضعیت و پیش بینی در آمدها و هزینه ها در یک دوره زمانی آینده و ابزار مناسب مدیریتی برای کنترل و سلامت مالی و ابزار اصلی برنامه ریزی،بیان سیاست ها و برنامه های دولت و ابزار بررسی سالانه اهداف و برنامه ها نیز تعریف میشود به هر حال بودجه کلیه رفتارها و اعمال دولت در طی یک سال را نیز نشان میدهد .
ضرورت مدیریت بهینه بر منابع آبی روایت این روزهای سفره‌های آب زیرزمینی حکایت حساب پس‌انداز زمین است که هر روزآب می‌رود تا موجودی و مصرفمان با هم جور نشود و آخر همه این ماجراها ختم می شود به روزگاری که شاید نفس مایه حیات هم بگیرد.
مدیریت صحیح درفرآیند تحقیق و پژوهش تحقیق را می‌توان فرآیندی گام به گام و نظام مند در جهت حل مسئله‌ای خاص یا به عبارت گسترده‌تر، فرآیندی برنامه‌ریزی شده، هوشیارانه، نظام‌مند و قابل اعتماد برای کشف حقایق، درک عمیق‌تر مسائل و پاسخگویی و رفع نیازهای زمینه‌ای خاص تعریف کرد.
هدفمندی در انتظارگام دوم در پی توقف اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و برگزاری جلسات پی در پی درباره چگونگی ادامه این قانون، اکنون از سوی برخی کارشناسان اقتصادی این نظریه مطرح شده که دولت برای مقابله با از بین رفتن آثار مثبت گام اول، اقدام به اجرای گام دوم در برخی بخش‌ها کند.
ربیع‌الاوّل ماه هجرت و ولادت رسول خدا پس از پایان این دو ماه پربرکت و پرتحرّک «یا بن آدم خلقت من الحرکه فتحرّک» ماه ربیع الاوّل فرا می‌رسد که با خود یک دنیا مطلب و سخن دارد، از جمله آنها موضوع هجرت حضرت از مکّه به سوی مدینه می‌باشد، که هجرت «نقطه عطف» شد و آغاز تحوّل در «جزیره العرب»، و تاریخ اسلام ورق خورد، حضرت وارد فضای جدید شد و «فاز جدیدی»‌برای پیروان در حصار و زندان مکّه «وطاقت علیهم انفسهم»‌ بوجود آمد. سران قریش مکّه پس از 13 سال دعوت پنهانی «در سه سال» و علنی و آشکار «در 10 سال» به این نتیجه رسیدند
مردی که عاشق شهادت بود روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی از طرف پدر میرلوحی و از طرف مادر منتسب به سادات درچه بود. همچنین عنوان نواب صفوی را از طرف خانواده مادر داشت.
اعتماد به نفس ، نقشه راه موفقیت انسان همواره به دنبال بهتر شدن زندگی خود است و به همین دلیل هر چه در این راه به او کمک کند، مورد توجه آدمی قرار می‌گیرد، یکی از مواردی که نقش مهمی در بهبود زندگی انسان دارد، اعتماد به نفس است. پدیده روانی که امروزه نقش آن در رسیدن به موفقیت حائز اهمیت است و این خود دلیل مهمی برای ابراز علاقه عمومی به این توانمندی است، به طوری که اعتماد به نفس بیش از سایر موضوع‌های روان‌شناسی مورد توجه قرار می‌گیرد.
به یادبود مرحوم دکتر سیدجعفر شهیدی سالها پیش از آنکه در دورة دکتری، افتخار شاگردی استاد دکتر شهیدی را پیدا کنم، ایشان را در محفل روانشاد سیدالشعرا امیری فیروزکوهی دیده بودم. سید الشعرا امیری فیروز کوهی، در خیابان زرین نعل خانه داشت، حوالی میدان ژالة سابق و میدان شهدای فعلی، و هر هفته عصر سه‌شنبه دوستداران و ارادتمندان ایشان پروانه‌وار گرد او در خانه‌اش جمع می‌شدند.
یکپارچه سازی ، کلید توسعه کشاورزی ایران با وسعت یک میلیون و 648 هزار و 195کیلومتر مربع دارای 14.5 هکتار جنگل، 84.5 میلیون هکتار مرتع، 32.5 میلیون هکتاربیابان و 2.5 میلیون هکتار بیشه‌زار است که حدود 83 درصد عرصه کشور را در بر گرفته است و از 36 میلیون هکتار اراضی ملی تنها نیمی از آن تحت کشت، زراعت و باغبانی دربخش کشاورزی قرار گرفته و 18 میلیون هکتار اراضی ملی خالی مانده است این در حالی است که تامین و توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش همواره با فقر تاریخی مواجه بوده است.
اقتصاد دانش بنیان؛ کلید اقتصاد مقاومتی حمایت از فعالیت ‌های دانش بنیان به جای شرکت‌های دانش بنیان؛ تصمیم مهم و حیاتی است که دستگاه‌های مربوطه در دولت برای جلوگیری از برخی رانت‌ها و دوری از تجربیات غلط گذشته باید اتخاذ کنند.
اندر حکایت محرومیت سوادکوه شهرستان سوادکوه سرزمینی چهار فصل با با مساحت 2441و ویژ‌گی‌های منحصر به فردکه از لحاظ گردشگری و مذهبی به واسطه‌ی وجود بقعه‌های متبرک وگونه های جانوری نظیر کل، بز و قوچ و مارهای سمی و خطرناک شوکا ، گوزن، خرس، پلنگ، گراز و گرگ وپرندگانی نظیر کبک ، کبک دری، قرقاول (عروس جنگل) در کوهها و جنگل های این بخش گوی سبقت را از دیگر نقاط شمالی کشور ربوده است
میرزا کوچک سردار جنبش جنگل میرزا کوچک جنگلی سردار جنبش جنگل در تاریخ تشیع گیلان چون نگینی می‌درخشد و راهش الگوی انسان‌های ظلم‌ستیز و آزادی‌خواه است. به گزارش سلام شمال میرزا یونس فرزند میرزا بزرگ که بعدها مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی شد، اهل رشت بود و در سال 1298 هجری قمری در محله استادسرای این شهر و در خانواده‌ای متوسط چشم به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی را در رشت مدرسه علمیه حاج حسن (صالح آباد) گذراند.
مباهله؛ سند عظمت اهل بیت(ع) مباهله در اصل از «بَهل» به معنی رها کردن و برداشتن قید و بند از چیزی است. اما مباهله به معنای لعنت کردن یکدیگر و نفرین کردن است. کیفیت مباهله به این گونه است که افرادی که درباره مساله مذهبی مهمی گفت‌وگو دارند در یک جا جمع شوند و به درگاه خدا تضرّع کنند و از او بخواهند که دروغ‌گو را رسوا سازد و مجازات کند.
فیس‌بوک عامل فرجام زندگی‌های خانوادگی فرجام بسیاری از زندگی‌های خانوادگی به دلیل عضویت در فیس‌بوک تبدیل به بلای خانمان‌سوز دیگر در گیلان شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس شبکه‌های اجتماعی غربی با اهداف شوم برای طبقه‌ متوسط‌ و به ویژه جوانان فعالیت‌های خود را کلید زده و سال‌هاست در خلا اطلاع‌رسانی و معرفی ماهیت خود از طرف مسئولان و کارشناسان رسانه‌ای یکه‌تازی می‌کنند.
مشارکت سیاسی، ضرورت‌ها و راهبردهاحیات بشری در عصر حاضر به اقتضای وضعیت زمانی شرایط تازه و متفاوتی برای خود مهیا ساخته است. اگر در روزگاری ساختار محدود و خُرد یک مجموعه انسانی اجازه می‌داد تا یک فرد یا یک کانون کوچک بی‌نیاز از اجزای آن گروه یا جمعیت در مقام هدایتگر محض و مطلق برآید پیچیدگی‌های خاص زمان حاضر جوابگوئی چنین مدل و الگوئی را مختل نموده است.
نگاه‌های نادرست به مبحث تورم و ارزدر سال‌های اخیر اقتصاد کشور دچار مشکلاتی بوده که قابل پنهان کردن نیست و کارشناسان متعددی هم در داخل، این مشکلات را مورد بررسی منصفانه قرار داده‌اند. اما اخیرا سایت تابناک مصاحبه‌ای درخصوص تورم و نرخ ارز با یک اقتصاددان غربی به نام «استیو هنک» انجام داده است که نشان می‌دهد فرد نامبرده یا اطلاعات ناکافی از اقتصاد ایران دارد یا مغرضانه صحبت کرده است.
نگاهی به کاندیدای فراجناحیدر شرایط فعلی و در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری که مباحثی همچون انتخاب یک کاندیدای فراجناحی برای اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود باید به این نکته توجه کرد که در مرحله اول ما به یک شرایط معقول و قانونمدار در کشور احتیاج داریم تا از فضای فعلی خارج شویم. بحث اینکه اصلاح‌طلبان با چه گزینه‌ای می‌توانند به هدف خود برسند موضوع جداگانه‌ای است که در مقاطع بعدی باید در مورد آن صحبت کرد.
از استقبال کتبی تا انقیاد عملیبار اول نیست که رهبر انقلاب به مسئولین به ویژه مسئولین ارشد نظام و سران قوا تذکر می‌دهند که اختلاف نظرها را به میان مردم نکشانند و وقت و نیرو و امکانات خود و کشور را صرف منازعاتی نکنند که برای کشور بی‌فایده و برای مردم ملال آور است.
21 دلیل برای مخالفت با انتقال آب دریای مازندران انتقال آب دریای مازندران به سمنان بازتاب منفی در میان اهالی رسانه ها و مردم داشته است . در میان کارشناسان حفاظت محیط زیست از جمله منتقدان جدی این مساله هستند.به گزارش دریا نیوز ، 21 دلیل کارشناسی و فنی برای مخالفت با آب دریای مازندران به استان سمنان وجود دارد که از جمله آنان می توان به موارد زیر اشاره کرد :
چرا 14 آبان روز ملّی مازندران شد حدود چهار پنچ سال پیش بود که از تعدادی از اهل قلم مازندران دعوت شد که یک روز از سال را به عنوان روز ملّی مازندران پیشنهاد کنند، از ساری من دعوت شدم، از آمل جناب استاد هومند و از بابل و امیرکلا جناب استاد مهدوی و از سوادکوه حضرت استاد خانم یوسفی و ....و... در ارشاد اسلامی به مدیریت جناب امامزاده جمع شدیم، غیر از من همه ی اعضای این نشست صاحبان قلم توانا و از مفاخر مازندران هستند و می توانند از رأی خودشان دفاع کنند،
هدفمند کردن برنامه هدفمندسازی یارانه‌هاشرایط اقتصادی کشور به خصوص تورم بالا و افزایش نرخ ارز باعث شده که تصمیم‌گیران اقتصادی در جهت متوقف کردن فاز دوم برنامه هدفمندی یارانه‌ها گام بردارند. همین شرایط به همراه واقعیت‌های اقتصاد ایران لزوم بازبینی کلیت این برنامه را هم گوشزد می‌کند. برنامه هدفمندی یارانه‌ها باید به سمت برنامه هدفمند کردن کمک‌های دولتی در قالب نظام حمایت اقتصادی از اقشار کم درآمد تغییر جهت دهد.
تملق و چاپلوسی یا تمجید و مبالغه‌گوییاخیرا رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از برخی مطالب و یا اشعار و سرودهایی که در برخی دیدار‌ها خوانده می‌شوند، تأکید کردند اظهار محبت از جانب مردم به خدمتگزاران خود، مطلوب و مورد تأیید اسلام است، ولی این اظهار محبت، نباید موجب بیان سخنان، تعابیر، و اوصاف مبالغه‌آمیز شود. در همین راستا نیز اگر نگاهی به وضعیت کنونی رواج تملق، مبالغه گویی و چاپلوسی در بین جامعه و رابطه بین مردم و مسئولان داشته باشیم باید گفت این امر یکی از چالش‌های کنونی جامعه است. در این میان اگر نگاهی به این پدیده داشته باشیم باید گفت تملق کلا غیرواقع جلوه دادن حقیقت و چاپلوسی هم نوعی تزویر و خدعه برای فریب مخاطب است.
چه تعداد گرسنه در کشور داریم؟رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به تازگی اعلام کرد که طبق آمار، 5 درصد از جمعیت ایران از گرسنگی رنج می‌برند. با این حساب می‌توان گفت که بیش از 3 میلیون و 750 هزار نفر در کشور از گرسنگی رنج می‌برند. البته با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش روزافزون قیمت محصولات غذایی در ماههای اخیر می‌توان ادعا کرد که آمار واقعی، فراتر از ارقام مذکور بوده و با استمرار این روند، فراتر از آن نیز خواهد رفت.
سلیقه‌سازی نخستین گام تغییر سبک زندگیاشاره‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی و نگرانی‌های ایشان درباره موضوع یادشده اهمیت بررسی، تبیین و آسیب‌شناسی موضوع مورد اشاره را چندین برابر می‌کند. برای حرکت به سوی فرهنگ بیگانه به‌ویژه در حال حاضر که جنگ نرم به شکلی گسترده در جریان است نخستین گام تغییر سبک زندگی و ایجاد خدشه در نگرش‌های افراد یک جامعه است. با توجه به ابعاد مختلف آن از پوشیدن لباس تا خوردن غذا، سفر کردن، ساختن فیلم و نوشتن کتاب، سرودن شعر و نوشتن نثر همه ابعاد یک انسان زنده را دربرگرفته است و اگر بتوان در آن خللی ایجاد کرد می‌توان به پیشرفت جنگ نرم و هدف‌های شوم بعدی آن اطمینان داشت.
تناقض تحریم و اقتدارتحریم و تداوم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، مهمترین راهکار، شیوه و منطق غرب در مواجهه با مخالفان خود به حساب می‌آید و از این رو می‌توان گفت اقدامات «سلبی گرایانه» غرب از ناتوانی در مواجهه با یک موضوع، پدیده و یا روند فعال حکایت می‌کند و دقیقا به دلیل عدم تناسب میان واکنش و کنش به نتیجه نمی‌رسد و از همین حالا نتیجه این مواجهه روشن است و کم نیستند کسانی در خود غرب که بر بی نتیجه بودن آن تاکید می‌ورزند و خبر آن هر روزه به رسانه‌ها راه می‌یابد.
نهیب اعتدال... «برخی از همین‌هایى که در استقبالِ امروز بودند، خانم‌هایى بودند که در عرف معمولى به آنها می‌گویند «خانم بدحجاب» ؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. گفتا شیخا هر آنچه گویى هستم / آیا تو چنان که می‌نمایى هستى؟».
خردورزی، اخلاق و حقوق؛ جوهره سبک زندگی در تمدن اسلامیرهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و جوانان خراسان شمالی «خردورزی، اخلاق و حقوق» را مایه‌های اصلی فرهنگ صحیح ازنظر اسلام عنوان کردند و فرمودند ما نیز باید بطور جدی به این مقولات بپردازیم وگرنه پیشرفت اسلامی و تمدن نوین آن شکل نخواهد گرفت. ایشان تمدن سازی نوین اسلامی را دارای دو بخش «ابزاری» و «حقیقی و اساسی» دانستند و یادآور شدند که سبک زندگی دینی بخش حقیقی آن را تشکیل می‌دهد که براین اساس با توجه به پیشرفت کشور ایران در زمینه سخت افزاری که همان علم و اقتصاد و سیاست است پیشرفت چشمگیری در زمینه سبک زندگی نداشته ایم.
امام جواد(ع) و پنج سفارش مهم به مناسبت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه امام محمدتقی(ع) سزاوار است یکی از سفارشات ایشان که دربرگیرنده نکات بسیار ارزشمند است را مرور کنیم، آن حضرت فرمودند: "اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو، اگر مدحت کنند شاد مشو، و اگر نکوهشت کنند، بی تابی مکن.
افزایش کارایی با استانداردامسال، سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و روز جهانی استاندارد فرصتی است تا ضمن گرامیداشت این روز همزمان با ۱۶۵ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد، به این موضوع بیندیشیم که در این روزها که بدون تردید‌، سرعت پیشرفت فناوری‌ها با سرعت نور برابری می‌کند و اقتصاد، مرزهای سیاسی را متوجه خود کرده، چگونه باید با تکیه بر استانداردهای بومی، تهدیدهای موجود در فضای کسب و کار را به یک فرصت تبدیل کرد.
گره‌های سیاسی بر پیکره اقتصاد ایرانپیش نیازهای یک حرکت اقتصادی سالم را سیاست‌ورزان آماده می‌کنند. اگر سیاست‌ورزان نخواهند، نتوانند یا ندانند این امکان وجود دارد که یک حرکت اقتصادی به مقصد نرسد. در این خصوص مثال‌های زیادی قابل طرح است. طرح موسوم به هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند مثالی واضح از این داستان باشد.