گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

برگزیده اخبار ایران و شمال

قتل دانشجوی دختر برای اخاذی 3 میلیارد تومانی! ‏
تدوین کتابی جامع برای حفظ قرآن در مدارس
فهم و دشمن‌شناسی ملت اعجاب‌انگیز است
مردم حاضرند یارانه‌های دولت را پس دهند
واکنش رئیس‌مجلس به سخنان رئیس‌جمهور
اعلام حکم دادگاه فرزند کروبی
گزارش تصویری / پشت صحنه فیلم سینمایی رسوایی
مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
هزینه سفر به عتبات کاهش می یابد
اعلام جزییات اعزام و هزینه‌ی عمره
نقویان:برای کارخالصانه نیازبه غوغاسالاری نیست
اسدالله‌عسگراولادی: با انگلیس ارتباط ندارم
نامه‌ تشکر آمیز چند اصلاح طلب به عسگراولادی
احمدی‌نژاد در خودروی خود هم باشد، سخنان نمایندگان را خواهد شنید!
پشت پرده استعفا ناگهانی رویانیان
مدرسه بدون کامپیوتر نداریم
استعفا رویانیان از ستاد سوخت و پرسپولیس
شنیده های خبری و خواندنی فارس
مهمترین عناوین روزنامه های امروز
جنتی: انتخابات آزاد رمز شورش شده است
کشف شبیه‌ترین سیاره زمین تاکنون
جدیدترین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی
راه‌چمنی: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ائتلاف کنند
مهدوی‌کیا محبوب‌ترین بازیکن آسیا
هلند پروازهایش به ایران را لغو می‌کند
ورزشکاران زن برتر ایران در سال ۹۱
واکنش ‌معاون ‌فرهنگی ‌سپاه‌ به‌ سخنان‌ احمدی‌نژاد
ایران رتبه 13 تولید علم جهان
فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون
خبر وزیر از فاز دوم هدفمندی یارانه ها

RSS Feed of this section

گزارش تصویری پشت صحنه سریال جدید پایتخت در مازندران
آغاز ویزیت رایگان پزشک خانوار شهری در مازندران
معرفی کاندیداهای رئیس هیئت موتورسواری مازندران
هوشمندسازی 200 کلاس پایه ششم در بابل
بازسازی 12 بقعه در شهرستان نکا
ارسال 2 هزار آثار به جشنواره عکس قرآنی در مازندران

RSS Feed of this section





اخبار جدید

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - «نطق» در غیاب میهمان - پاسداشت نیم قرن حادثه‌نگاری - اختلاف‌نظر اصولگرایان طبیعی است - لغو ریاست مرتضوی بر «سازمان تأمین اجتماعی» - ناکامی سیاسی و کامیابی اخلاقی اصلاح‌طلبان

هزینه سفر به عتبات کاهش می یابد مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از کاهش ۱۴۰ هزار تومانی هزینه سفر به عتبات عالیات خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود اخوان گفت: در گذشته هزینه کاروان هوایی، یک میلیون و 242 هزار و 310 تومان و بیشترین هزینه کاروان هوایی یک میلیون و 407 هزار و 510 تومان تعیین شده بود.

اعلام جزییات اعزام و هزینه‌ی عمره نخستین گروه زائران عمره بامداد فردا (چهارشنبه، 27 دی‌ماه) عازم مدینه خواهد شد. به گزارش ایسنا، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در این‌باره توضیح داد: اولین گروه زائران عمره ساعت 50 دقیقه بامداد چهارشنبه (27 دی‌ماه 91) عازم مدینه خواهد شد و لازم است برای آمادگی و انجام مقدمات پرواز، در ساعت 22 سه‌شنبه (26 دی‌ماه) در فرودگاه باشند.

نقویان:برای کارخالصانه نیازبه غوغاسالاری نیست حجت الاسلام نقویان گفت: در دولت نهم و دهم سروصدا راه انداختند که چنین و چنان کردیم بدون آنکه درک کنند مردم کار خالصانه و درست را می فهمند و می بینند.

اسدالله‌عسگراولادی: با انگلیس ارتباط ندارم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: کلیه شایعات ارتباطم با انگلیس را رد می‌کنم. اسدالله عسگراولادی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به مطالب سایت حامی دولت مبنی بر ارتباط وی با سفارت انگلیس گفت: کلیه مطالبی که در مورد ارتباطم با انگلیس مطرح شده دروغ محض است و همه آنها را تکذیب می‌کنم.

نامه‌ تشکر آمیز چند اصلاح طلب به عسگراولادی جمعی از اصلاح‌طلبان نسبت به سخنان جدید عسگراولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری واکنش نشان دادند و نسخه‌ای از نامه خود را در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادند.

احمدی‌نژاد در خودروی خود هم باشد، سخنان نمایندگان را خواهد شنید! رفتن احمدی‌نژاد به مجلس و نطق وی به مهم‌ترین مساله این روزهای سیاست ایران تبدیل شده است. طبق اصل هفتادم قانون اساسی، رئیس‌جمهور حق دارد که به مجلس برود و سخنانی را که در مورد اشاره کشور لازم می‌داند با مجلس در میان بگذارد.

پشت پرده استعفا ناگهانی رویانیان محمد رویانیان که نزدیک به یک سال و چهار ماه از حضورش در فوتبال می گذرد صبح امروز سه شنبه در نشستی با رئیس دفتر رئیس جمهور درخواست استعفا از ریاست ستاد سوخت کشور و مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس را مطرح کرد. شنیده ها حاکی از آن است که وی همچنان در باشگاه پرسپولیس خواهد ماند.

مدرسه بدون کامپیوتر نداریموزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه سوم ابتدایی و سال اول «متوسطه اول» آماده شده است، گفت: کتاب‌های سوم دبستان کاملاً تغییر می‌کند و برخی کتاب‌های اول دبیرستان تغییر کرده و برخی نیز جدید التألیف خواهند بود.

استعفا رویانیان از ستاد سوخت و پرسپولیس محمد رویانیان استعفای رسمی خود از ستاد سوخت و باشگاه پرسپولیس را به رئیس دفتر رئیس‌جمهور ارائه کرد.

شنیده های خبری و خواندنی فارسعلی مطهری اخیراً در گفت‌وگویی مدعی شده است بهتر است رئیس جمهور آینده از ساکتین فتنه باشد. وی همچنین در این گفت‌وگو اظهار داشته است احمدی نژاد در سال 84 تخم اختلاف را در کشور کاشت که اگر غفلت صورت گیرد ممکن است انقلاب به سرنوشت مشروطه دچار شو

مهمترین عناوین روزنامه های امروز - آیت‌ا.. جنتی: انتخابات آزاد رمز فتنه جدید - سفر غیر منتظره احمدی‌نژاد به قم - دستگیری ۳۰ فروشنده ومعتاد در هر ساعت - نماینده ولی فقیه در سپاه:دوره اصلاح‌طلبان، صدها سال ظهور امام زمان(عج) را به عقب انداخت

جنتی: انتخابات آزاد رمز شورش شده است امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «به شکر خدا مردم ما بصیر و با تجربه هستند» گفت: دیگر این حرف‌ها را نزنید و از مردم خجالت بکشید چون مردم شما را در جریان اتفاقات رخ داده شناخته‌اند، هم روسای فتنه و هم ساکتین را شناخته‌اند که در چه خطی حرکت می‌کنند.

کشف شبیه‌ترین سیاره زمین تاکنون دانشمندان ناسا مدعی کشف شبیه‌ترین سیاره به زمین و بهترین نامزد میزبانی حیات، توسط تلسکوپ فضایی کپلر شدند. به گزارش ایسنا، از فوریه سال 2012 میلادی تاکنون، تلسکوپ فضایی کپلر ناسا موفق به کشف 461 سیاره بیگانه با میزبانی احتمالی حیات شده است که تعداد این سیارات را به دو هزار و 740 سیاره در مدار دو هزار و 36 ستاره رسانده است.

جدیدترین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در هفته‌ای که گذشت روند قیمتی خودروهای پرتیراژ داخلی صعودی بود. به گزارش ایسنا، در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت حدود 13 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان است.

راه‌چمنی: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ائتلاف کنند دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، با تاکید براینکه تنها راه رسیدن به اجماع در جریان اصلاحات اتخاذ مدل وحدت مورد تایید همه گروهها است، گفت: چهره های معدل اصولگرا و اصلاح طلب جریان سومی را موسوم به جریان اعتدال‌گرایان راه بیاندازند.

مهدوی‌کیا محبوب‌ترین بازیکن آسیا مهدی مهدوی کیا با 103 هزار و 703 رای در صدر فهرست محبوب ترین بازیکن آسیا قرار گرفته است. در این رده بندی، سیدمهدی رحمتی با 79 هزار و 533 رای در مکان دوم قرار گرفته است.

هلند پروازهایش به ایران را لغو می‌کند خطوط هواپیمایی هلند اعلام کرد به دلایل اقتصادی، پروازهایش به ایران را لغو می‌کند.

ورزشکاران زن برتر ایران در سال ۹۱ با آن که دو ماه دیگر سال ۹۱ به پایان می‌رسد، اما کار ورزش بانوان در این سال را باید تمام شده تلقی کرد، چرا که حداقل تا پایان امسال اعزام برون‌مرزی مهم دیگری برای هیچ کدام از تیم‌های ملی بانوان در کار نخواهد بود.

واکنش ‌معاون ‌فرهنگی ‌سپاه‌ به‌ سخنان‌ احمدی‌نژاد معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با تعجب برانگیز دانستن اظهارنظر رئیس‌جمهور بر مبنای اخبار تحریف شده، تأکید کرد: منظور حجت‌الاسلام سعیدی از مهندسی معقول و منطقی، همان مطرح کردن آرمان‌ها و معیارها بوده و سپاه هیچگونه دخالتی در انتخابات‌ها نداشته و نخواهد داشت.

ایران رتبه 13 تولید علم جهان دکتر مهراد تعداد مقالات نمایه شده ایران در پایگاه اسکوپوس را 14 هزار مقاله بیان کرد و افزود : این در حالی است که تعداد مقالات ترکیه در این پایگاه علمی تاکنون 12 هزار مقاله است .وی اضافه کرد : تاکنون 20 هزار مقاله در اسکوپوس و 12 هزار نشریه معتبر در ISI نمایه سازی شده است .

فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون همچون «ردیابی»، «دوراهی تردید»، «سپیده»، «شکارچیان اژدها»، «برادر کوچک»، «خانه کاغذی»، «عتیقه فروشی قدیمی»، «سرایونگا (قسمت اول)»، «پیش خواهد آمد»، «مسافر شب»، «سرایونگا (قسمت دوم)»، «نامه‌های خیس»، «طلای پالوپینتو»، «درخت چشمه»، «پشت نیمه شب»، «هانا»، «پشت ابرها شهریست»، «محمد رسول الله»، «عهد شکنی»، «ولایت عشق»، «روز هشتم»، «بعدازظهر من با مارگریت»، «قصه سیمین»، «هاراگیری»، «آنجا»، «اسب پدربزرگ»، «تنهاترین سردار»، «بیا از گذشته حرف بزنیم»، «کرم خاکی»، «لک لک‌ها به خانه بر می‌گردند»،

خبر وزیر از فاز دوم هدفمندی یارانه ها مهدی غضنفری در حاشیه برگزاری اجلاس عمومی شورای عالی استانها در مصاحبه با خبرنگاران گفت:‌ دولت مطالعات را آغاز و نتایج اجرای مرحله اول را تجزیه و تحلیل کرده است و گزارش های خوبی هم از این اجرای مرحله اول دارد و خود را برای اجرای مرحله دوم آماده می کند.

شرایط صلح امام حسن چه بود؟ دلیل این که امام حسن با معاویه صلح کرد، چیست؟ چه شرایطی باعث شد امام حسن صلح را بپذیرد؟ مفاد صلح‌نامه چه بود و نتیجه آن چه شد؟ پاسخ این سوالات را در متن زیر می‌خوانید.

مرسی: ما و ایران یک روح در دو بدن هستیم وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر دوره‌ای خود به آفریقا، پس از بنین، غنا و برکینافاسو به مصر نیز سفر کرد و روز پنجشنبه در دیدارهایی که با مسوولان و مقامات مصری در قاهره داشت با محمد مرسی رییس‌جمهور مصر نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ناگفته هایی از نسل دوم تحریم‌ها علیه ایران وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع اعضای شورای عالی استان‌ها با تشریح ابعاد گوناگون تحریم‌ها علیه کشورمان و به تعبیر خودش، بیان فشارهای ناشی از جنگ اقتصادی که ایران با آن روبروست، به موضوعاتی همچون آثار سوء تحریم‌ها در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، نتایج مثبت افزایش نرخ ارز برای صادرات، حراج کشتی‌های ایرانی در سنگاپور و کاهش فروش نفت اشاره کرد.

تصاویر: مدینه منوره مدینه منوره حرم مطهر خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی (ع) و قبرستان بقیع مدفن حضرت امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان جهان.

برنده های مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک«انفجار» عنوان عکس برگزیده سال مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک است که اشلی وینسنت آن را ثبت کرده و جایزه 10 میلیون دلاری را از آن خود کرده است.

رییس قضا: رئیس جمهور ناتوان قسم نخورد رئیس قوه قضائیه گفت: اداره کشور با اداره یک فرمانداری یا حتی یک وزارتخانه متفاوت است و رئیس‌جمهور باید بتواند بر تمام امور اجرایی نظارت کند و بلکه خود در امور اجرایی سهیم باشد و اگر چنین توانی در اداره کشور ندارد، نمی‌تواند قسم دروغ بخورد.

اختصاص 38 میلیارد تومان برای خوداشتغالی کمیته امدادمدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ثبت‌نام از متقاضیان طرح‌های خوداشتغالی در مازندران از طریق کمیته امداد با تعریف 38 میلیارد تومان بودجه آغاز شد.

حضور 2 وزنه‌بردار مازندرانی در رقابت‌های جهانی دبیر هیئت وزنه‌برداری مازندران از حضور دو وزنه‌بردار جوان مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدصادق محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری عنوان کرد: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که به میزبانی پرو برگزار می‌شود برای نخستین بار دو وزنه‌بردار از مازندران برای شرکت در این رقابت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
تولید 20 میلیون قطعه بچه ماهی در مازندران مدیرکل شیلات مازندران از تولید 20 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلای تمام ماده در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن حبیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: رودخانه‌های پرآب مناطق غرب استان فرصت مناسبی را برای فعالیت‌های آبزی‌پروری به‌ویژه تولید ماهیان سردآبی فراهم کرده است.
زمان برگزاری مجمع هیئت هندبال مازندران مشخص شد رئیس هیئت هندبال مازندران گفت: پس از تعویق زمان برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیئت هندبال مازندران، این مجمع چهارم بهمن‌ماه سال‌جاری با حضور رئیس فدراسیون هندبال برگزار می‌شود.
60 درصد موقوفات مازندران احیا نشدند مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از هزینه 18 میلیارد ریالی موقوفات متصرفی مازندران در 9 ماهه سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در سومین همایش یاوران وقف ویژه واقفان، متولیان، هیئت امنا، خادمان، خیران و مستاجران خوش حساب این شهرستان در دانشکده علوم قرآنی ابراز داشت: اگر مسئله وقف در جامعه به درستی جا بیفتد، می‌تواند کمک کار خوبی برای حکومت و مملکت باشد.
دبیر هیئت کوهنوردی مازندران منصوب شد دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران منصوب شد. به گزارش سلام شمال طی حکمی از سوی احمد سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران ، افشین احمدی به عنوان دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران منصوب شد.
اختصاص 70 درصد از منابع اوقاف ساری به مراسم‌ مذهبی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از اختصاص 70 درصدی منابع سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری مراسم‌ مذهبی خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌‌الاسلام مسعود قربانی صبح امروز در همایش بزرگ یاوران وقف در جمع هیئت امنای مساجد شهرستان ساری در آستانه مبارکه امامزاده‌ عباس (ع) شهرستان ساری هدف از برگزاری این جلسات را ترویج فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد.
گردشگران نوروزی مازندران از خدمات سلامت بهره‌مند می‌شوند مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان مازندران گفت: گردشگران نوروزی در مازندران در قالب طرح پزشک خانواده از خدمات سلامت بهره‌مند می‌شوند. به گزارش سلام شمال یحیی صالح‌طبری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری درباره اجرایی ‌شدن طرح پزشک خانواده شهری اظهار داشت: پزشک خانواده طرح جامعی است که نیاز به همکاری همه‌جانبه تمامی افراد دارد.
راه ارتباطی 63 روستای بخش کجور مازندران قطع شد در پی بارش نیم‌متری برف در کجور، راه ارتباطی 63 روستای بخش کجور با بخش مرکزی و شهرستان چالوس قطع شد.
وجود سم در 3 محصول کشاورزی مازندرانمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر نمی‌توان به سلامت مواد غذایی و گیاهی اطمینان پیدا کرد که بر اساس مطالعات انجام شده در محصولاتی از قبیل خیار، گوجه و کدو خورشتی سم مشاهده شده است.
تدوین کتاب تاریخ انقلاب در ساری حسین اسلامی مورخ و پژوهشگر مازندرانی گفت: وقتی ما می‌دیدیم که بنای خلیج غیرفارسی در دوران محمدرضا شاه گذاشته شد دیگر نمی‌توانستیم به او اعتماد کنیم. به گزارش سلام شمال حسین اسلامی به گفته خودش در آن سال‌ها یکی از هزاران مخالف رژیم شاهنشاهی بود اما اکنون کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در ساری را تدوین می‌کند.
برف راه ارتباطی 20 روستای نور را مسدود کرد بخشدار بلده نور گفت: برف راه ارتباطی 20 روستای بلده در شهرستان نور را مسدود کرد. به گزارش سلام شمال محمدرضا رودگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نور از بارش برف سنگین در منطقه بلده خبر داد و اظهار داشت: بارش برف در شهر بلده به 35 سانتی‌متر و در ارتفاعات به بیش از 70 سانتی‌متر رسیده و موجب قطع راه ارتباطی 20 روستای منطقه بلده با مرکز بخش و شهرستان شده است.
ثبت دو اختراع جدید از سوی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی ساریحبیب الله حاجیان نژاد دانشجوی رشته برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی ساری دو اختراع جدید را به ثبت رساند. به گزارش سلام شمال ، این دانشجوی مخترع دانشگاه آزاد اسلامی ساری در اولین اختراع خود قفل در حیاط با قابلیت قفل و باز شدن به صورت خودکار را ثبت کرده است.
نماینده مازنی غایب جلسه علنی امروز مجلس عضو هیئت ‌رئیسه مجلس، اسامی تأخیرکنندگان و غایبان آغاز جلسه علنی امروز را اعلام کرد که بر این اساس نمایندگان تهران و بابلسر در آغاز جلسه امروز حضور نداشتند.
مدیر عامل جدید باشگاه نساجی معرفی شد رئیس هیئت فوتبال قائم شهر گفت: با تصمیم و حکم مالک جدید باشگاه فرهنگی ورزشی نساجی مازندران، محمدعلی قنبری به عنوان مدیر عامل جدید این باشگاه انتخاب و معرفی شد.
فرمانداران بهشهر و نور برکنار شدند پس از جابجایی انجام شده فرمانداران شهرستان های میاندرود و نکا در ماه گذشته امروز استاندار مازندران مشایخی و البرزی فرمانداران بهشهر و نور را از سمت خود برکنار کرد.
نوشهر سفیدپوش شد/ مسدود شدن راه کجور نخستین برف زمستانی شهرستان گردشگرپذیر نوشهر را سفیدپوش کرد.
برف راه روستایی چمستان را مسدود کرد سرپرست بخشداری چمستان با بیان این‌که برف محورهای لاویج، واز و خرتابرود در منطقه چمستان را مسدود کرده است، گفت: متأسفانه در حال حاضر راهداری امکانات لازم برای حل این مشکلات را ندارد.
اعزام 400 دانش‌آموز صومعه‌سرا به راهیان نور فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا از اعزام 400 دانش‌آموز این شهرستان برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب کاروان راهیان نور خبر داد. به گزارش سلام شمال ولی مهدوی‌نیا عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به اجرای درست و به‌موقع مصوبه جلسه‌های دولتی، اظهار کرد: تصمیم‌گیری‌ها در قالب گروه‌های ستادی باید با همکاری، اتخاذ و تفویض اختیار به هر عضو انجام شود.
اداره ارشاد عباس‌آباد مازندران به‌زودی راه‌اندازی می‌شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن و عباس‌آباد گفت: در راستای استقلال امور اداری شهرستان جدید عباس‌آباد مقدمات راه‌اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فراهم شد.
محمدی: بودجه شهرداری ساری امسال ‌‌‌3 رقمی شد عضو شورای شهر ساری با اشاره به این‌که بودجه امسال نسبت به بودجه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است، گفت:‌ امسال برای نخستین بار بودجه شهرداری ساری سه رقمی شد.
تدوین بودجه 92 شهرداری ساری شهردار ساری گفت:‌ حدود 45 روز است که کار تدوین بودجه سال 92 شهرداری را در دستور کار داریم. به گزارش سلام شمال مهدی عبوری صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: بازدید از پروژه‌های شهرداری ساری از این پس به صورت ماهانه با همکاری اداره فرهنگی شهرداری ساری صورت می‌گیرد.
حضور 3 بوکسور مازندرانی در رقابت‌های جوانان آسیا رئیس هیئت بوکس مازندران از حضور 3 بوکسور مازندرانی در ترکیب تیم ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در فلیپین خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: این مسابقات که در اواسط اسفند ماه برگزار می‌شود در ترکیب 10 نفره تیم ملی جوانان بوکس، سه ملی‌پوش از مازندران هستند.
روستاهای مازندران در محاصره برف مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اعلام این‌که محاصره برف روستای مالخواست ساری پیگیری می‌شود، گفت: طی هفته‌ جاری تعداد زیادی از روستاهای مازندران در محاصره برف قرار گرفت.
تعطیلی 40 مرکز توزیع مواد غذایی در مازندران رئیس شبکه بهداشت ساری و میاندرود از تعطیلی 40 مرکز ارائه مواد غذایی و بهداشتی در مرکز مازندران به دلیل عدم رعایت الزامات بهداشتی خبر داد.
شهرداری مناسب‌سازی معابر ساری را جدی بگیرد سخنگوی شورای شهر ساری بر مناسب‌سازی معابر از سوی شهرداری تاکید کرد. به گزارش سلام شمال جمال باقری صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: شهرداری بحث مناسب‌سازی معابر را جدی بگیرد.
حمایت کامل از انجمن صنفی خبرنگاران آمل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: انجمن صنفی خبرنگاران آمل از حمایت کامل شهرستانی برخوردار است. به گزارش سلام شمال صبح امروز نشست هماهنگی، تعامل و برنامه‌ریزی هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
ایجاد 20 هزار فرصت شغلی برای مددجویان مازندرانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: در سال جاری 20 هزار فرصت شغلی با اعتبار 125 میلیارد تومان برای مددجویان مازندران ایجاد شد. به گزارش سلام شمال ابراهیم باغبانی صبح امروز در همایش بخشداران، دهیاران و رؤسای شوراهای روستاها که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: 65 هزار و 354 نفر مددجوی عادی و 49 هزار و 420 نفر مددجوی طرح شهیدرجایی تحت پوشش این کمیته قرار دارند.
مشمولان طرح‌های مهر ماندگار صنعتی مازندران معرفی شدند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: مشمولان طرح‌های مهر ماندگار صنعتی مازندران معرفی شدند. به گزارش سلام شمال مرتضی هاشم‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های مهر ماندگار مازندران اظهار داشت: 8 طرح مهر ماندگار در حوزه صنعت و معدن نهایی شد.
اهدای 6 هزار جلد کتاب به کتابخانه عمومی ساری مسئول کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساری گفت: در 9 ماه نخست امسال شش هزار جلد کتاب به کتابخانه ابن شهرآشوب ساری اهدا شده است. به گزارش سلام شمال معصومه باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: از سال گذشته تا نیمه دی‌ماه سال 91، شش هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف به کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب اهدا شده که عمده منابع اهدایی شامل کتاب‌های تست و کمک درسی است.
اجرای طرح نوسازی صنایع در شهرک‌های مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از پایان طرح نوسازی و تجدید ساختار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد گفت: این شرکت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، با هزینه یک هزار و 200 میلیون ریال، طرح نوسازی و تجدید ساختار صنایع را به اتمام رسانده است.
شجریان در رشت به روی صحنه می‌رود کنسرت همایون شجریان به مدت دو روز 28 و 29 دی جاری در رشت برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال کنسرت همایون شجریان از ساعت 7 شب روز پنجشنبه و جمعه در سالن ورزشی گیلان ابتدای جاده تهران مقابل کارخانه سیمکو برگزار می‌شود.
وقتی آقای مدیر کل دست رد به سینه پدر امیر علی می‌زند مدیر کل کمیته امداد گیلان در مقابل درخواست کمک پدرامیر علی گفت: برای نجات فرزندت هیچ کاری از دست من ساخته نیست. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس محمد بیابانگردی پدر امیر علی سه ساله که به بیماری نادر آبسه مغزی مبتلا است، با در دست داشتن پرونده بیماری فرزندش و با سفارش عزیز پورعزیزی مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان که به نمایندگی از استاندار این استان پیگیر تامین مالی هزینه جراحی امیرعلی شده است، امروز به کمیته امداد گیلان معرفی شد.
وجود 20 هزار رقبه در گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از وجود 20 هزار رقبه در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در افتتاح مجهزترین دارالقرآن هوشمند گیلان در این شهرستان با اشاره به اینکه امسال تمام اطلاعات اداره اوقاف سامانه‌ای شده است، اظهار کرد: هرگونه عملیات مالی از طریق سامانه کنترل می‌شود.
700 فرزند شهید گیلان جذب کار می‌شوند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: بالغ بر 700 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران گیلان جذب کار می‌شوند. به گزارش سلام شمال احمد اسماعیلی در حاشیه ملاقات با ایثارگران و خانواده‌های شهدای این شهرستان درباره وضعیت استخدام فرزندان شهدا در دستگاه‌های دولتی به خبرنگار فارس اظهار کرد: طبق ماده 44 قانون تمام دستگاه‌ها موظف هستند 25 درصد نیازهای استخدامی خود را از بین جانبازان و آزادگان بدون شغل، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر تامین کنند.
هوای گیلان برفی شد آسمان گیلان در اواخر نخستین ماه زمستان برفی شد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، بارش برف از دقایقی قبل بر آسمان این شهر و دیگر نقاط جلگه‌ای استان باریدن گرفت.
بدهی 10.9 میلیارد تومانی اداره‌های دولتی گیلان به اوقاف مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان از بدهی 10 میلیارد و 900 میلیون تومانی اداره‌های دولتی استان به این نهاد خبر داد. به گزارش سلام شمال بسیارى از معضلاتى که در زمینه‌هاى مختلف گریبانگیر مردم جامعه است تنها توسط دولت و دستگاه‌هاى اجرایى قابل برطرف شدن نیست و مشارکت و معاضدت مردم بسیاری از معضلات را از مقابل راه رشد و توسعه جامعه بر می‌دارد.
صومعه‌سرا منتخب مناسب‌سازی شهری گیلان شد صومعه‌سرا نخستین شهرستان منتخب گیلان در اجرای طرح مناسب سازی شهری و اداری شد. به گزارش سلام شمال کارشناس مسئول توان‌بخشی سازمان بهزیستی گیلان در جلسه ستاد مناسب‌سازی شهری و اداری این شهرستان در محل فرمانداری صومعه‌سرا، اظهار کرد: گیلان در اجرای طرح مناسب‌سازی شهری و اداری برای رفاه حال معلولان بسیار عقب مانده است.
نبرد تکواندوی رشت برای تصاحب جام نقش جهان رئیس هیئت تکواندو گیلان از مسابقه تیم تکواندو مژدهی رشت نماینده استان در هجدهمین دوره مسابقات لیگ دسته یک جوانان و بزرگسالان با نام جام «نقش جهان» در اهواز خبر داد.
توسعه طرح راهوران محلی در روستاهای گیلان مدیر کل دفتر روستایی و عشایری استانداری گیلان از توسعه طرح راهوران محلی برای گسترش فرهنگ ایمنی‌جاده‌های روستایی در روستاهای استان خبر داد.
افزایش مصرف گوشت گوساله در رشترئیس اتحادیه صنف گوشت گاوی رشت از افزایش مصرف گوشت گوساله در رشت خبر داد.
اجرای طرح تفکیک جنسیتی ضرورت دانشگاه آزاد رشت است مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان اجرای طرح تفکیک جنسیتی را ضرورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دانست و گفت: این طرح موجب ایجاد محیطی امن برای تحصیل دختران می‌شود. به گزارش سلام شمال طیبه بزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: بانوان در دوران انقلاب اسلامی و پس از پیروزی شکوهمند آن نیز در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشتند.
سفر کاروان خبری فجر به شرق گیلان کاروان خبری ستاد دهه فجر گیلان به 4 شهرستان شرق استان سفر کردند. به گزارش سلام شمال کاروان خبری ستاد دهه فجر گیلان لحظاتی قبل در ششمین سفر خود وارد لاهیجان شدند و با فرماندار این شهرستان نشست برگزار کردند.
افزایش 2 برابری مهاجرت پرندگان به تالاب‌های گیلان مدیر‌کل حفاظت محیط زیست گیلان از افزایش 2 برابری مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ورود پرندگان به تالاب‌های گیلان اظهار کرد: امسال به دلیل فراهم کردن بستر مناسب برای زمستان‌گذرانی با بستن خروجی پناهگاه حیات وحش سلکه در تالاب انزلی شاهد افزایش مهاجرت پرندگان به تالاب هستیم.
داماش و سایپا امتیازها را تقسیم کردند تیم فوتبال داماش گیلان و سایپای البرز به تساوی یک بر یک در مقابل یکدیگر رضایت دادند. به گزارش سلام شمال در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشور، دیدار دو تیم فوتبال داماش گیلان و سایپای البرز عصر امروز در حضور حدود 3 هزار تماشاگر در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار شد.
صیانت از املاک منطقه آزاد انزلی مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی از ایجاد واحد حفاظت و صیانت از املاک و اراضی این منطقه برای جلوگیری از تعرض به عرصه‌های آن خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید رحیمی در جلسه اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی هدف از تشکیل واحد حفاظت و صیانت از املاک و اراضی این منطقه را به منظور جلوگیری از تعرض به اعیان و عرصه‌های متعلق به سازمان در محدوده مصوب 3 هزار و 200 هکتاری ذکر کرد.
مدرسه فوتبال فرهنگیان گیلان برتر شد با اعلام لیست مدارس فوتبال برتر کشور، مدرسه فوتبال «فرهنگیان» گیلان برترین‌ مدرسه استان معرفی شد. به گزارش سلام شمال آکادمی ملی فوتبال ایران مدارس فوتبال برتر استانی را که دارای حداقل سه سال سابقه فعالیت مستمر در استان مربوطه هستند و اطلاعات مدیر، مربیان و فوتبال‌آموزان مدرسه منتخب در وب‌سایت بانک اطلاعات مدارس فوتبال کشور ثبت کرده‌اند، معرفی کرد.
شمشیربازی گیلان آینده درخشانی دارد رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازی گیلان آینده درخشانی دارد و زیرساخت‌های این رشته در استان در حال مطلوب شدن است. به گزارش سلام شمال فضل‌الله باقرزاده در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: گیلان جزو استان‌های خوب در رشته شمشیربازی است و ورزشکاران خوبی دارد.
حضور فوتبالیست‌های گیلان در اردوی تیم ملی نایب رئیس هیئت فوتبال گیلان از راهیابی شش بانوی فوتبالیست به اردوی تدارکاتی تیم‌های ملی زیر 14 سال و بزرگسالان خبر داد. به گزارش سلام شمال پوران واحدی در جمع بانوان هیئت فوتبال استان با اشاره به اردوهای پیش‌روی گیلانی‌ها، اظهار کرد: اردوی تدارکاتی تیم ملی زیر 14 سال بانوان از 28 دی ماه جاری در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود.
ضرورت کمک خیران به آسایشگاه سالمندان رشت رئیس مجمع نمایندگان گیلان خواستار کمک افراد خیر با وقف ملک و زمین و اموال خود به آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت شد. به گزارش سلام شمال ناصر عاشوری در جریان دیدار تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان گیلان از آسایشگاه سالمندان رشت با بیان اینکه هر انسانی در گذر زندگی خود شاهد سختی‌ها و مصائب می‌شود
دعوت 5 بانوی فوتبالیست گیلان به تیم ملی با اعلام اسامی جدید دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان، نام پنج بازیکن گیلانی در این لیست به چشم می‌خورد. به گزارش سلام شمال از طرف کادر فنی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان اسامی جدید دعوت شدگان به مرحله جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان اعلام شد که در این لیست پنج بازیکن گیلانی نیز در بین دعوت شدگان حضور دارند.
استخراج 5 میلیون تن مواد معدنی در گیلان سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از استخراج 5 میلیون تن مواد معدنی با افزایش 38 درصدی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کریم توکل‌نیا پیش از ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به استخراج مواد معدنی در استان اظهار کرد: در 9 ماه نخست امسال میزان استخراج مواد معدنی از معادن گیلان به حدود پنج میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 38 رشد داشته است.
ارائه خدمات پزشکی به 3 هزار بانوی ورزشکار گیلان نایب رئیس هیئت پزشکی ورزشی گیلان گفت: ‌از ابتدای سال‌جاری تاکنون به 3 هزار بانوی ورزشکار گیلان خدمات متنوع پزشکی، درمانی و مشاوره‌ای ارائه شده است.
کسب مکان نخست پومسه گیلان در لیگ کشور رئیس هیئت تکواندو گیلان گفت: در پایان هفته ششم از دور برگشت هفتمین دوره لیگ پومسه آقایان، تیم هیئت تکواندو گیلان در گروه سنی 29 سال به بالا در مکان نخست قرار گرفت.
ثبت 22 موقوفه در گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت 22 مورد موقوفه در 9 ماه نخست امسال در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر و گرامیداشت هفته وقف با بیان اینکه در اداره کل اوقاف دیگر اجاره املاک اوقافی به صورت 99 ساله وجود ندارد، اظهار کرد: حداکثر مدت اجاره اموال وقفی بین 3 تا 5 سال در نظر گرفته شده است.
اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت 9001 منطقه آزاد انزلی مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی از اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت 9001 این منطقه از شرکت BRS خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت 9001:2008 ISO این منطقه، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی در مسیر تحقق اهداف عالیه خود و بهینه کردن کارکردهای سازمان، گواهینامه مدیریت کیفیت را از شرکت BRS دریافت کرد.
افتتاح بزرگ‌ترین دارالقرآن هوشمند گیلان در رودسر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش از افتتاح بزرگ‌ترین و مجهزترین دارالقرآن هوشمند گیلان در رودسر خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام رسول علیخانی در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف، شعار این هفته را «همه واقف باشیم» نامید و اظهار کرد: حدود 20 طرح و برنامه در هفته وقف این شهرستان برگزار می‌شود.
ضمیریان رئیس هیئت شمشیربازی گیلان شد محمد ضمیریان با کسب اکثریت آرا برای 4 سال به عنوان رئیس هیئت شمشیربازی گیلان انتخاب شد. به گزارش سلام شمال رئیس هیئت شمشیربازی گیلان ظهر امروز در مجمع انتخاب رئیس هیئت شمشیربازی استان با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام این هیئت، اظهار کرد: در تلاش هستیم که وظیفه خود را نسبت به فدراسیون انجام و این رشته را گسترش دهیم.
برگزاری جشنواره «الله‌تی‌تی» در گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره ملی «گراف» مرتبط با آیات قرآنی با نام «الله‌تی‌تی» با حضور گرافیست‌های برجسته قرآنی در دهه فجر خبر داد.
ایجاد درمانگاه «سلامت خانواده» در گیلان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از ایجاد درمانگاه «سلامت خانواده» در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال طیبه بزرگی در نشست خبری با اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان با اشاره به برنامه‌های کمیته زنان و خانواده در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال بیش از 400 برنامه ویژه بانوان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان اجرا می‌شود.
پذیرش 800 دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد رشت دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام پذیرش 800 دانشجوی کارشناسی ارشد در تکمیل ظرفیت واحد رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا اقدامی‌معافی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت درباره پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در 21 رشته در تکمیل ظرفیت منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: پذیرش 800 دانشجوی کارشناسی ارشد در تکمیل ظرفیت واحد رشت اعلام شده است
رونمایی از ثبت واقعه 5 آذر گرگان در فهرست میراث معنوی کشور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از رونمایی از ثبت واقعه پنج آذر گرگان در فهرست میراث معنوی کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، قربان عباسی با برشمردن نقش مردم منطقه در وقایع انقلاب اظهار داشت:
حمل و نقل گلستان، استان برتر در فعالیت دستگاه‎های ترددشمار برخط مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان از احراز رتبه اولی این اداره کل در میزان فعالیت دستگاه‎های ترددشمار برخط در سطح کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان، مهدی میقانی اظهار داشت: این موفقیت براساس ارزیابی به عمل آمده از سوی مرکز مدیریت راه‎های کشور با بررسی وضعیت برخط بودن و فعالیت دستگاه‎های ترددشمار برخط در سه ماهه سوم سال‌جاری، صورت گرفت.
انتقاد رئیس کل دادگستری گلستان از روند روبه‎رشد پرونده‎ها رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر کیفیت رسیدگی در محاکم از روند رو به رشد پرونده‌های مانده در شعب استان انتقاد کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در جمع روسا و دادستان‎های سراسر استان اظهار داشت: باید به گونه‎ای مدیریت کنیم که همه کارکنان قضایی و اداری، برای تحقق اهداف تشکیلاتی سازمان، تلاش کنند.
شناسایی نیروهای شاخص در دستگاه قضایی گلستان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گلستان از شناسایی افراد شاخص در دستگاه قضایی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، محمود سعیدی در نشست روسای دادگستری‎ها و دادستان‎های سراسر استان با اشاره به پیشینه شکل‎گیری معاونت ارزشیابی قضات اظهار داشت:
بازدید مهمانان خارجی همایش اقیانوس‎شناسی از اماکن تاریخی گلستانبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حمید عمرانی‎رکاوندی اظهار داشت: در راستای برپایی کارگاه بین‎المللی "آسیب‎شناسی تغییرات سریع ‎تراز آب دریاچه‎های بزرگ و پاسخ انسان به آن" در موسسه ملی اقیانوس‎شناسی و حضور متخصصان بین‎المللی در این کارگاه و همچنین بازدید از مناطق ساحلی شبه جزیره
نداشتن اسپانسر مهم‌ترین مشکل ورزش گلستان‎ است رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان گفت: نداشتن اسپانسر و حمایت‎‌کننده مالی از مشکلات ورزش استان‎ است. به گزارش سلام شمال وحیدرضا میرا پیش‌ازظهر امروز در جمع دوندگان ملی‌پوش شهرستان بندرترکمن که در مسابقات غرب آسیا صاحب مدال شدند اظهار داشت: حمایت مدیر عامل شرکت کانسار خزر از دوومیدانی استان گلستان و به خصوص از هیئت دو شهرستان بندرترکمن در این شرایط سخت اقتصادی جای تقدیر دارد که امیدواریم دیگر شرکت‎های تولید و صنعتی استان چنین اقدامات مشابه را انجام دهند.
ارشاد گلستان در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری نکرده است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: منتقدین بنده در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری نکرده‌ام، دوستان مستند سخن بگویند. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: آن عده‌ای از دوستان و مدیران که بنده را در زمینه ترویج دفاع مقدس متهم به کم‌کاری می‌کنند مستند و با مدارک سخن بگویند تا بنده بتوانم آنها را بپذیرم.
پسرکلو: پروژه فرهنگی فاخر گودال سرخ رسماً پایان یافت معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان از پایان اجرای نمایش فاخر گودال سرخ پس از 31 شب خبر داد. به گزارش سلام شمال ابوطالب پسرکلو عصر یکشنبه در جمع بسیجیان گرگان اظهار داشت: یکی از برنامه‎های فرهنگی که امسال مقارن با عزاداری سرور و سالار شهیدان و ایام 28 صفر در گلستان اجرا شد نمایش فاخر گودال سرخ بود که از تاریخ 20 آذر 1391 شروع شد و بعد از طی 31 شب در شب 28 صفر مقارن با رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به پایان رسید.
پخش جشن میلاد پیامبر در گنبدکاووس از سیمای گلستان فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: برنامه حریم یار در شهرستان گنبدکاووس ضبط و در ایام هفته وحدت از شبکه گلستان پخش خواهد شد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی عصر یکشنبه در جلسه بزرگداشت هفته وحدت پیشاپیش این هفته و فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و ایام میلاد پیامبر اعظم (ص) را تبریک گفت
حداکثر زمان ابلاغ اوراق قضایی در گلستان به 3 روز رسید معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: حداکثر زمان ابلاغ اوراق قضایی به سه روز رسیده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان ، احمد جعفری با بیان اینکه واحد ابلاغ از شهریور امسال در گرگان فعال شده اظهار داشت: با آغاز به کار این واحد، فرآیند رسیدگی به پرونده‎های ورودی به شعب شورا که پیش از این بین سه تا شش ماه طول می‎کشید را به کمتر از سه ماه کاهش داده است.
گلستان با سکونت 20 قوم نماد واقعی وحدت در کشور است مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: این استان با سکونت بیش از 20 قوم نماد واقعی وحدت در کشور است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در راستای برپایی جشنواره ملی صدای عشایر در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران، اقوام و عشایر استان گلستان در این جشنواره حضور یافته و به اجرای برنامه و معرفی آداب و رسوم قوم خود خواهند پرداخت.
کاهش شدید دما از اواخر دوشنبه هفته جاری در گلستان مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان و گزارش‎های دریافتی از اواخر روز دوشنبه هفته جاری استان کاهش دمای محسوسی را تجربه خواهد کرد.
گزارش تصویری خت حلیم نذری در گرگانحلیم نذری + اخبار گلستان + اخبار شمال + گزارش تصویری
در بزرگداشت عملیات کربلای 5 در گرگان غفلت شد نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در بزرگداشت عملیات غرورآفرین کربلای پنج در گرگان غفلت شده است. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری شامگاه جمعه در حاشیه بزرگداشت نخستین سالگرد دکتر عباس مهری در آستانه امامزاده عبدالله گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت:
دسته‎روی بزرگ نیروهای مسلح گلستان در 28 صفر جانشین فرماندهی سپاه نینوا گلستان گفت: دسته‎روی بزرگ نیروهای مسلح در روز 28 صفر در سطح استان گلستان برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حسین کریمی‎اول شامگاه پنج‎شنبه در مراسم اولین سالگرد سردار دکتر عباس مهری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که در روز 28 صفر نیروهای مسلح حتماً دسته‎روی داشته باشند
خسارت 5/3 میلیاردی به صیادان غیرمجاز گلستان فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان گفت: در سه ماهه گذشته 3 میلیارد و 585 میلیون ریال خسارت به صیادان غیرمجاز استان وارد شده است. به گزارش سلام شمال نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، ابراهیم کیخا اظهار داشت: در این مدت یک‌هزار و 597 مرحله گشت ساحلی و دریایی توسط یگان حفاظت شیلات گلستان انجام شده است.
120 قطعه زمین موقوفه در ‌گلستان آماده سرمایه‎گذاری است مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: زمین‎های موقوفه بسیاری در سطح استان آماده ساخت و ساز و سرمایه‎گذاری است. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام سیدجواد رئوف‎سیدنژاد عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه وقف در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف ترویج سنت حسنه وقف راه‎اندازی شده و در کنار این موضوع فرصت‎های سرمایه‎گذاری در موقوفات نیز برای سرمایه‎گذاران ارائه شده است.
کمیته روابط عمومی مدیریت بحران در گلستان شروع به کار کرد‌ نخستین جلسه کمیته روابط عمومی مدیریت بحران امروز با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه‎های اجرایی مرتبط در محل اداره کل مدیریت بحران گلستان شروع به کار کرد.
ارزیابی 1100 اثر در دبیرخانه جشنواره شعر عاشورایی خطبه‎های نور دبیر نخستین همایش ملی شعر عاشورایی خطبه‎های نور گفت: یک هزار و 100 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر عاشورایی مورد ارزیابی قرار گرفت. به گزارش سلام شمال اسماعیل جاجرمی بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش ملی شعر عاشورایی خطبه‎های نور در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت:
118 هزار واحد روستایی گلستان غیرمقاوم‌اند مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برابر آخرین سرشماری نفوس و مسکن 158 هزار و 500 واحد روستایی داریم که از این تعداد 118 هزار واحد در مقابل حوادث طبیعی خصوصا زلزله غیرمقاوم هستند.
28 هزار گلستانی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در حال حاضر در کشور نزدیک به یک میلیون نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند و این آمار در استان گلستان 28 هزار نفر است.
راه‎اندازی سامانه ثبت مشکلات شهری در گرگان شهردار گرگان گفت: با راه‌اندازی سامانه ثبت مشکلات شهری در شهرداری گرگان، رفع معضلات شهری شهروندان تسریع می‎شود. به گزارش سلام شمال ابراهیم کریمی ظهر امروز در جمع مدیران شهرداری گرگان اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه‎های برنامه گرگان 1404 و برای افزایش میزان رضایتمندی شهروندان از خدمات ارائه شده تا پایان امسال سامانه ثبت مشکلات شهری راه‎اندازی می‎شود.
سامانه دما در گلستان افتتاح و راه‎اندازی شد سرپرست دفتر نمایندگی بیمه روستائیان و عشایر گلستان گفت: سامانه دما در گلستان به عنوان ششمین استان در کشور افتتاح و راه‎اندازی شد. به گزارش سلام شمال مصطفی شریعتی عصر امروز در جلسه مدیران ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با مخفف کلمه "دما" در استان افتتاح شد تا با همت کارگزاران ارائه خدمات ارزنده‎تری صورت پذیرد.
به خبرنگاران توانمند نیاز مبرم داریم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: به خبرنگاران توانمند در سطح استان نیاز مبرم داریم. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره تخصصی خبرنگاری و روزنامه‎نگاری در ساختمان شماره سه استانداری گلستان اظهار داشت: خبرنگاران استان از مجال فراهم شده توسط استانداری گلستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استفاده کنند و بر توانمندی‎های تخصصی خود بیفزایند چراکه استان گلستان نیاز مبرمی به خبرنگاران متخصص و توانمند دارد.
رشد 23 درصدی تولید در گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از رشد 23 درصدی تولید در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدنصیر سیدمحمدی صبح امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: سال گذشته میزان تولید استان در بخش‎های زراعی، باغی، دامی و شیلاتی 3 میلیون و 563 هزار تن بوده که در سال‌جاری به 4 میلیون و 397 هزار تن رسیده که رشد 23 درصدی را نشان می‎دهد.
114 وقف جدید در گلستانمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: طی 9 ماهه سال‌جاری 114 وقف جدید در گلستان به ثبت رسید که از این تعداد 40 مورد جدیدالکشف بوده است.
فعالیت 71 سمن در حوزه جوانان گلستان معاون امور فرهنگی و جوانان اداره ورزش و جوانان گلستان گفت: در حال حاضر 71 سمن در حوزه جوانان گلستان فعالیت می‌کنند. به گزارش سلام شمال عیسی بابایی پیش‌ازظهر امروز در جلسه‌ای که با کارشناسان حوزه معاونت جوانان مستقر در گرگان و شهرستان‌ها در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد،اظهار داشت: در ابتدای سال‌جاری 56 سمن با این معاونت همکاری داشته‌اند که با اضافه شدن 15 سمن دیگر که مراحل ثبت‌نام را انجام دادند و یا در گذشته فعال بودند و مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده‌اند این تعداد به 71 سمن رسیده است.
همایش بزرگ یاوران وقف در امامزاده عبدالله‌(ع) گرگان همایش بزرگ یاوران وقف با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان و جمعی از روحانیون و ائمه جماعات در امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان برگزار شد.
توانمندی گنبدکاووس در تامین گندم کشور نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در صورت حمایت مسئولان کشوری شهرستان گنبدکاووس می‌تواند گندم کشور را تامین کند. به گزارش سلام شمال سلیمان عباسی پیش‌ازظهر امروز در جلسه ستاد نمازجمعه این شهرستان که در دفتر ستاد نمازجمعه برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های نهفته شهرستان گنبدکاووس در بخش کشاورزی اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده در صورت حمایت ویژه مسئولان از بخش کشاورزی و خرید تضمینی محصول، این شهرستان می‌تواند سهم عمده‌ای در تولید گندم کشور داشته باشد.
صادرات زعفران مستقیماً از گلستان نخستین نوآور کشت زعفران در روستای وامنان بخش چشمه‎ساران شهرستان آزادشهر با ارائه پیشنهادی از استاندار گلستان خواست به دلیل کیفی بودن زعفران، صادرات این محصول مستقیماً از گلستان انجام شود.

اخبار جدید ایران و شمال

ابلاغ قانون ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها به احمدی‌نژاد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه کشور که درباره ادغام وزارتخانه‌ها با مجوز مجلس بود را برای اجرا به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ابلاغ کرد.

پیش‌بینی زیباکلام: ولایتی رئیس‌جمهور آینده است صادق زیبا‌کلام ، استاد دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی کاندیداتوری حسن روحانی را تنها در حد گمانه‌زنی می‌داند و از علی‌اکبر ولایتی به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان نام می‌برد.

۱۰ فیلم جنجالی جشنواره فجر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال میزبان چند فیلم جنجالی و حاشیه ای است.

راهیابی ۲۲ فیلم به بخش مسابقه سینمای ایران عناوین فیلم های سینمایی منتخب سودای سیمرغ و نگاه نو سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

رمزگشایی از تغییرات کابینه در ماه های پایانی به نظر می رسد الهام تنها به این علت از دولت کناره گرفته بود که نگذارد اصول گرایان به وحدت برسند و آتش اختلاف در میان آن ها شعله ور شود. پس از پایان مأموریت نیز پیروزمندانه به عرصه سخنگویی دولت بازگشت.

چرا اینترنت نباید ارز مرجع داشته باشد؟! اینترنت در تمامی جوامع و به ویژه کشورهای در حال توسعه یکی از زیرساخت های اساسی محسوب و سرمایه گذاری های متعددی برروی آن انجام می شود. در کشور ما نیز تاکنون صحبت ها بر این اصل استوار بوده است اما اخیرا این سوال مطرح شده که چرا نباید برای خرید پهنای باند اینترنت ارز مرجع اختصاص پیدا کند؟

معلمان حق التدریس تبدیل وضعیت می شوند رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: معلمان حق التدریس که در آزمون موسوم به تعیین تکلیف در سال 90 پذیرفته شده اند ، تبدیل وضعیت می شوند.

ثروتمندترین ها در سال 2012صد ثروتمندترین ساکن زمین در سال 2012 میلادی ثروت خود را به اندازه 241 میلیارد دلار افزایش داده اند که جمع کل آن به 1,9 تریلیون دلار رسیده است.

فرمانهای ویندوز را با چشم انجام دهید فناوریهایی که با حرکت چشم کار می کنند این روزها به آرامی درحال رشد است و طی سالهای کاربردی هم شده است. شرکت فناوری توبی در سوئد به عنوان یکی از پیشروان این صنعت که محصولات دارای فناوری بالا که با حرکات چشم قابل کنترل هستند را تولید و عرضه می کند، در سال جدید میلادی فناوری را به مشتریان خود عرضه کرده که با هر رایانه دارای سیستم عامل ویندوز 8 کار می کند.

گزارش تصویری عزاداری اربعین حسینی در کربلا اربعین حسینی + کربلا + روز اربعین + گزارش تصویری

انفجار در مسیر بازگشت زائران کربلا انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در مسیر بازگشت زائران کربلا در مرکز عراق، بیش از 10 کشته و 20 مجروح برجا گذاشت.

اوباما لایحه ضدایرانی کنگره را امضا کرد رئیس‌جمهور آمریکا لایحه بودجه دفاعی این کشور که شامل تشدید تحریم‌ها علیه بخش انرژی ایران می‌شود را امضا کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا لایحه بودجه 633 میلیارد دلاری دفاعی آمریکا را برای سال 2013 امضا کرد.

عربستان ۲۱ ایرانی را بازداشت کرد گشت ساحلی عربستان مدعی شد ۲۱ ایرانی را که بر روی دو قایق سوار بودند در آب‌های اقلیمی این کشور بازداشت کرده است.

عسگراولادی: موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فتنه‌گر اصلی آمریکا،‌ انگلیس و استکبار است و موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند.

جزئیات پذیرش بدون آزمون در پیام نور رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور گفت : این دانشگاه در 5 هزار کد رشته محل بدون برگزاری آزمون دانشجو می پذیرد. بهنوش سلیم بهرامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود:‌ این کد رشته محل ها در همه 521 مرکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور پراکنده و مربوط به همه گروه های تحصیلی است.

دستگیری نویسنده مستهجن 14 ساله رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری پسربچه‌ای 14 ساله که اقدام به بارگزاری داستان‌های غیراخلاقی در وبلاگش می‌کرد، خبر داد.

حل یک معمای مهم کیهانی منجمان در جدیدترین بررسی‌های خود موفق شدند به یکی از معماهای مهم کیهانی پاسخ دهند. به گزارش ایسنا، کائنات با القای این حس که اجسام آسمانی در فاصله همسانی با زمین قرار دارند، چشمان انسان را به راه خطا می‌برند.

مجری معروف صدا و سیما به 80 ضربه شلاق محکوم شد! دادگاه هم‌چنین اعلام کرده است که متهم بر اساس احراز بزهکاری در ملاقات با شاکیه پیش از اجرای صیغه عقد موقت و با استناد به ماده 637 قانون مجازات اسلامی به تحمل 80 ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود.

"خیانت" یکی از مهم ترین علل طلاق در سال های گذشته اعتیاد همسر که معمولا مرد بود از علل طلاق زن از همسرش بود اما اکنون شاهد هستیم علاوه بر این مورد خیانت زن به مرد یا مرد به زن در رابطه زناشویی یکی از علل طلاق شده است.

خودکشی‌ قاتل پس‌ از افشای‌ راز‌ جنایت در ادامه پس از گذشت چند روز جسد فرد مفقودی در جنگل‌های سراوان کشف شد و عوامل پزشکی قانونی تاریخ مرگ وی را 26 آذر ماه و در پی اصابت چاقو اعلام کردند.

آخرین قیمت خودروهای خارجی در بازار تهران قیمت روز خودروهای لوکس در بازار امروز تهران به شرح زیر است. شایان ذکر است؛ این قیمت‌ها بر اساس قیمت حداقل سه بنگاه در تهران و میان‌گیری بین آنها بدست آمده و بنابراین می‌تواند دارای 2 الی 5 درصد تغییر در بنگاه‌های مختلف در تهران باشد.

ثروتمندترین افراد جهان در سال 2012 معرفی شدند نتایج تازه‌ترین گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که ثروتمندترین مردم جهان در سال 2012 از همیشه ثروتمندتر شدند.

محبوب‌ترین مدل‌های موبایل + جدول با توجه به نوسانات نرخ ارز، گوشی‌های عرضه شده در بازار معمولا با اختلاف قیمت بین 50 تا 200 هزار تومان در مناطق مختلف و با لحاظ کردن گارانتی اصلی و متفرقه نیز بین 200 تا 500 هزار تومان اختلاف به فروش می‌رسد. قیمت انواع گوشی های محبوب تلفن همراه (به ترتیب میزان محبوبیت) در بازار به شرح زیر است:

زمان واریز یارانه نقدی دی ماه مردم می توانند یارانه‌های خود را سه‌شنبه هفته آینده از حساب ها برداشت کنند.

سازمان ملل: بیش از 60 هزار نفر در سوریه کشته شده‌اند در حالیکه برخی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی همچنان بر ادامه تجهیز تروریست‌های مسلح اصرار دارند، سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز بحران سوریه تاکنون بیش از 60 هزار نفر کشته شده‌اند.

نگاهی به ٢٠صفر؛ اربعین حسینی ‌بیستم ماه صفر برابر است با روز اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت در صحرای کربلا در دهم محرم سال 61 هجری قمری... البته چهل روز از اسارت اهل بیت امام حسین (ع) نیز می‌گذرد... در این روز زیارت امام حسین (ع) مستحب موکد است.

گزارش تصویری مضحک ترین لحظات سیاستمداران 2012 سال 2012 در کنار حوادث خونین خود، صحنه های جالبی از حرکات بعضی از سیاستمداران دنیا را نیز در خود ضبط کرده است.

انتقال فائزه هاشمی به انفرادیوی در پاسخ به این سوال که اقدامات فائزه هاشمی چه بوده است،‌ گفت: من جزئیات موضوع را نمی‌دانم اما بالاخره در داخل زندان ایشان مسائلی داشته‌اند که خلاف مقررات زندان بوده و مسوولان زندان هم طبق ضوابط داخلی و نه بر اساس حکم دادگاه و طبق اختیارات سازمان زندان‌ها، از سه روز پیش او را به انفرادی فرستاده‌اند.

مجوز دولت به هر استاندار برای استخدام 4 هزار نفر در آستانه انتخاباتبه گفته وی طبق این مصوبه هر استاندار اختیار تام می یابد که 4 هزار نفر را در آستانه انتخابات در استان خود به استخدام دولت در بیاورد.

مهمترین عناوین روزنامه های امروز-خارج از ضوابط قانونی استخدامی، در نهاد ریاست جمهوری صورت می‌گیرد؛ماموریت ویژه بقائی برای استخدام بی‌قید و شرط ۱۵۰۰ نفر -حجت‌الاسلام انصاری‌راد:اصولگرایان برای حفظ قدرت از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنند -شرایط اضطرار آلودگی هوا به تهران نزدیک می‌شود؛نوروزی: محیط زیست در خواب زمستانی بسر می‌برد -محمد بنا دیگر به کشتی ایران برنمی‌گردد

مالکیت باشگاه نساجی تکلیف شدمالک جدید باشگاه نساجی مازندران گفت: مالکیت باشگاه نساجی مازندران بر من تکلیف شد. به گزارش سلام شمال شامگاه جمعه حسین قاسم‌نژاد به عنوان مالک جدید باشگاه ورزشی نساجی قائمشهر معرفی و از زحمات مهدی پرهام قدردانی شد.
ظرفیت‌های قرآنی مازندران تقویت شود رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی قرآنی نورالهدی گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای تقویت استعدادهای بالقوه قرآنی استان استفاده شود. به گزارش سلام شمال به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ، سید مهدی احمدی میزبانی مسابقات قرآنی را موجب مباهات دانست و گفت: خدمت به قرآن و حاملان وحی الهی افتخار بزرگی برای مردم ولایتمدار مازندران است.
دعوت 14 کشتی‌گیر مازندرانی به اردوی تیم ملی اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور 14 کشتی‌گیر مازندرانی برای شرکت در جام جهانی تهران و جام ایوان یاریگین روسیه روزهای 14 تا 29 دی ماه در خانه کشتی تهران برگزار می‌شود.
رقابت بهداد سلیمی و ایلین ایلیا برای جایزه بزرگ «بوسکویچ» فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از طریق رأی‌گیری اینترنتی بهترین وزنه‌بردار دنیا را مشخص می‌کند و در این میان رقابت سنگینی بین بهداد سلیمی و ایلین ایلیا برای کسب جایزه بزرگ بوسکویچ وجود دارد.
درخشش نمایندگان مازندرانی‌ در لیگ فوتسال از سری رقابت‌های فوتسال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور دو تیم شهروند بابل و شهرداری نکا به ترتیب با برد و مساوی حریفان خود را متوقف کردند. به گزارش سلام شمال شهرداری نکا با توجه به شرایط میزبانی تن به تساوی داد اما دیگر تیم مازندرانی شهروند بابل توانست در خانه با بازی پرگل از سد تیم صدر جدولی تاسیسات دریایی تهران عبور کند.
حضور 14 کشتی‌گیر مازندرانی در جام جهانی دبیر هیئت کشتی مازندران از حضور 14 کشتی‌گیر مازندرانی برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی 2013 تهران و جام ایوان یاریگین روسیه خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای شرکت در جام جهانی تهران و جام ایوان یاریگین روسیه از امروز 16 تا 29 دی در خانه کشتی تهران برگزار می‌شود.
کمیته صیانت از دماوند در مازندران تشکیل شود مدیرعامل انجمن دوستداران دماوند بر ضرورت تشکیل کمیته صیانت از دماوند در استان مازندران تاکید کرد. به گزارش سلام شمال محمدرضا طاهری ظهر امروز در ستاد هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان با بیان اینکه دماوند ارزش بالایی دارد و نباید به این راحتی معضلات و مشکلات آن را نادیده گرفت، افزود: این انجمن به همراه سازمان میراث فرهنگی خواهان ثبت جهانی دماوند است.
فرماندار میاندرود: سند توسعه میاندرود تهیه شود فرماندار میاندرود بر ضرورت تهیه سند چشم‌انداز توسعه این شهرستان تاکید کرد. به گزارش سلام شمال ذات الله زارعی بعد از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی مرکز میاندرود با اشاره به محرومیت سورک مرکز این شهرستان بر ضرورت توجه به این شهر تاکید کرد.
تخفیف 40 درصدی کتاب نمایشگاهیمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از برپایی نمایشگاه کتاب در دهه فجر خبر داد و گفت: کتاب‌ها تخفیف 40 درصدی دارند. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب استان که در دهه فجر امسال برگزار می‌شود، اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر فعالیت‌های فرهنگی خوبی شامل برپایی نمایشگاه و عکس قرآنی، مسابقات بین‌المللی قرآن و نمایشگاه بزرگ کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.
پذیره‌نویسی بانک مهر اقتصاد از هفته آینده مدیرکل بانک مهر اقتصاد مازندران از شروع پذیره‌نویسی سهام بانک مهر اقتصاد مازندران در هفته آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال رضا عسگری ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تبدیل شدن مؤسسه مالی اعتباری مهر به بانک مهر اقتصاد در ساری جاری اظهار داشت: صاحب اصلی این مؤسسه سپاه و بسیج هستند و در حال حاضر این مؤسسه در کل کشور بیش از 800 شعبه و 6 هزار کارمند دارد.
آگهی استخدامی دستگاه های اجرایی استان مازندرانبرای دریافت آگهی استخدامی دستگاه های اجرایی استان مازندران فایل پیوست را دانلود نمایید. ضمناً با توجه به محدودیت زمانی، مدت زمان تعیین شده در آگهی استخدام به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد.
صادرات 17 تن گوشت ماهی خاویاری از مازندران مدیرکل شیلات مازندران گفت: در 9 ماهه امسال 17 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی از مازندران به خارج از کشور صادر شد. به گزارش سلام شمال حسن حبیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری افزود: حدود 6500 تن محصولات شیلاتی به ارزش بیش از 25 میلیون دلار شامل گوشت ماهی خاویاری به وزن 17 تن و ارزش 204 هزار دلار، خاویار پرورشی 156 کیلوگرم به ارزش 136 هزار دلار، ماهی تازه پرورشی به میزان حدود 6400 تن و ارزش اقتصادی حدود 25 میلیون دلار و نیز131 تن ماهی منجمد کیلکا به ارزش 105 هزار دلار از مازندران به خارج از کشور ارسال شده است.
ساخت 4 نماد دروازه قرآن در مازندران مشاور قرآنی استاندار مازندران گفت: هماهنگی‌های لازم برای ایجاد دروازه قرآن در مدخل ورودی استان مازندران در شهرستان‌های آمل، رامسر، گلوگاه و پل سفید انجام شده است.
سوادکوه و انتخابات‌ پیش‌روفعالان سیاسی و اجتماعی سوادکوه در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و چهارم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به دنبال توسعه هستند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و چهارم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از برنامه‌های مهم و تاثیرگذار سیاسی جمهوری اسلامی در آینده‌ای نه چندان دور است.
اجرای موفق طرح پزشک خانواده در مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران از اجرای موفق طرح پزشک خانواده در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدمهدی ناصحی در حاشیه بازدید امروز معاون اول ریاست جمهوری و وزیر اقتصاد و دارایی از پروژه در حال ساخت بیمارستان 222 تختخوابی تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن بیان داشت: دو بیمارستان در حال احداث چالوس و آمل از جمله پروژه‌های جایگزینی هستند که در صورت تکمیل و افتتاح ساختمان‌های قدیمی آنها از چرخه فعالیت خارج می‌شوند.
آغاز لیگ والیبال نوجوانان در مازندران رئیس هیئت والیبال شهرستان بابلسر گفت: به زودی برای نخستین بار در مازندران مسابقات قهرمانی نونهالان و نوجوانان در بابلسر برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال اسحاق عباسی صبح امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: این مسابقات برای نخستین بار در مازندران به منظور شناسایی و استعدادیابی در گروه سنی نونهالان و نوجوانان مازندران و آمادگی آنها برای شرکت در مسابقات مختلف برگزار میشود.
کارگران مازندرانی برای حضور بین‌المللی آماده باشند سرپرست هیئت ورزشی کارگران مازندران گفت: از بین 10 تا 11 میلیون نفر کارگر در کشور، 50 هزار نفر به عنوان ورزشکار فعالیت می‌کنند. به گزارش سلام شمال علی دزایی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: تعمیم و گسترش ورزش در واحدهای صنعتی، تولیدی و کارگری عامل کاربردی و موثر در زمینه تامین سلامت جسمانی و بهداشتی کارگران، افزایش بهره‌وری با حفظ و صیانت از نیروهای انسانی خواهد بود.
صعود مقتدرانه امید سایپا شمال به لیگ یک کشور امید سایپا شمال با پیروزی مقابل استقلال ساری صعود خود را به رقابت‌های لیگ دسته یک کشور جشن گرفت. به گزارش سلام شمال از هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر امید استان مازندران تیم فوتبال امید سایپا شمال در ساری میهمان استقلال ساری بود که در یک بازی برتر با نتیجه دو بر یک توانست از سد حریف ساروی خود عبور کند و قهرمان این رقابت‌ها شده و جواز صعود به لیگ دسته یک کشور را کسب کند.
زیارت 10 هزار زائر از امام زاده عباس (ع) مازندرانمدیر آستانه مبارکه امام زاده عباس (ع) شهرستان ساری با اشاره به نصب دستگاه زائرشمار در این آستانه، تعداد زائران این مکان مقدس را در روز اربعین حسینی بیش از 10 هزار نفر اعلام کرد.
احداث ساختمان 7 طبقه کانون فرهنگی در مازندران مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری سجادیه آمل از احداث ساختمان هفت طبقه کانون فرهنگی در مازندران خبر داد. قاسم بناگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل از پایان دوره آموزشی نرم‌افزار مهر مساجد دو ویژه کتابداران کتابخانه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران به میزبانی این شهرستان خبر داد.
امام جمعه ساری: مسئولان، انتخاباتی صحبت نکنندخطیب نماز جمعه ساری با بیان اینکه گاهی مسئولان با نگاه انتخاباتی صحبت می‌کنند، گفت: این همه مصوبه مانده روی زمین و هیچ کاری اتفاق نیفتاده و وعده یارانه چهار برابری می‌دهند.
گزارش تصویری دهمین سوگواره تعزیه منطقه ای شمال کشور دهمین سوگواره تعزیه منطقه ای شمال کشور شب سه شنبه در حسینیه هدایت آمل به کار خود پایان داد.
موافقت اصولی 3 مرکز تحقیقات پزشکی مازندران اخذ شد معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موافقت اصولی سه مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اخذ شد. به گزارش سلام شمال احمدعلی عنایتی در جشنواره طبری در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از 15 هزار مقاله علمی چاپ شد و مسئولان ارشد وزارتخانه روحیه پویایی در معاونت تحقیقات ایجاد کردند.
حضور چهره‌های بین‌المللی در مسابقات سراسری قرآن در مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از حضور چهره‌های برتر بین‌المللی و کشوری در مسابقات قرآن در مازندران خبر داد و گفت: 14 کمیته عالی و 11 کمیته ستادی برای برگزاری مسابقات تشکیل شده است.
بار میکروبی شیر در مازندران بالا است رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در زمان تهیه شیر این محصول دارای بار میکروبی قابل قبولی است و وقتی شیر برای فرآوری وارد شرکت می‌شود، دارای بار میکروبی بسیار بالایی است.
زمان اجرای مسابقات ملی قرآن مشخص شدمدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری مسابقات آقایان و بانوان از 8 تا 13 در بهمن ماه خبر داد گفت: ساعت 8 صبح تا 12 و همچنین 14:30 تا اذان مغرب و بعد از نماز مغرب تا ساعت 21 به عنوان زمان‌های مسابقات است.
مشکل زیست‌محیطی خط گاز دامغان - نکا حل شد استاندار مازندران گفت: مشکل زیست‌محیطی خط گاز دامغان - نکا حل شده است. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی در جلسه کارگروه اشتغال، توسعه و سرمایه‌گذاری استان مازندران اظهار داشت: 55 هزار و 940 نفر در استان فرصت شغلی و 39 هزار و 941 فرصت شغلی در سامانه رصد بدون احتساب بخش مسکن ایجاد شده است.
بازدید معاون اول رئیس‌ جمهور از پروژه‌های رامسر معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز ‌در ورود به استان مازندران از دو پروژه در شهرستان رامسر بازدید کرد. به گزارش سلام شمال سومین یادواره امیر سرلشگرخلبان حسین خلعتبری و 268 شهید شهرستان رامسر با حضور ‌محمد‌رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و محمدشریف ملک‌زاده معاون ر‌ئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و حسینی وزیر اقتصاد و مجید نامجو وزیر نیرو در مصلی جوادالائمه‌(ع) رامسر در حال برگزاری است.
رشادت‌های شهیدان خلعتبری، کشوری و شیرودی ‌وصف ناشدنی است معاون اول رئیس جمهور گفت: شهیدان خلعتبری، کشوری و شیرودی از نامداران این کشور هستند و رشادت‌هایی برای این کشور انجام دادند که وصف نشدنی است.
گاهی به آیین تعزیه در مازندران آیین تعزیه‌خوانی در روز اربعین حسینی با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در آستانه امام‌زاده عباس (ع) شهرستان ساری بهانه‌ای است تا به تاریخ این آیین در مازندران بپردازیم.
شخصیت الگوی ورزش ایران در روزنامه‌ محلی گیلان زیرسئوال رفت یکی از روزنامه‌های محلی گیلان در اقدامی عجیب شخصیت غلامرضا تختی پهلوان نامی و الگوی ایران را زیرسئوال برد. به گزارش سلام شمال یکی از روزنامه‌های محلی گیلان به تاریخ 16 دی ماه جاری و شماره 3862 در صفحه آخر و بخش اخبار ورزشی خود عکسی از مرحوم غلامرضا تختی منتشر کرد که شاه معدوم در حال بستن بازوبند بر بازوی وی است.
برگزاری همایش کشتی گیله‌مردی در گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری نخستین همایش کشتی سنتی گیله‌مردی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان این شهرستان اظهار کرد: پست‌ها و مسئولیت‌ها امانتی در دست ماست و مهم‌ترین ویژگی مدیر در نظام اسلامی خدمتگزاری است.
راهیابی گیلانی‌ها به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری و تنیس معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: چهار ورزشکار گیلانی به اردوی تیم‌های ملی وزنه‌برداری و تنیس روی‌میز راه یافتند. به گزارش سلام شمال رضا مودبی در جمع کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان گیلان، اظهار کرد: وزنه‌برداران گیلانی دور جدید تمرینات خود را به همراه تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران آغاز کردند.
کاهش میانگین رشد جمعیت در گیلان مدیر‌کل ثبت احوال گیلان از کاهش رشد جمعیت در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال زاهد خندستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کاهش نرخ جمعیت در گیلان اظهار کرد: ثبت احوال استان از نظر اجتماعی، فرهنگی و ... دلیل کاهش نرخ جمعیت در استان را مورد بررسی قرار داد.
جشنواره مطبوعات گیلان اسفندماه برگزار می‌شود دبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر گیلان از برگزاری این جشنواره در نیمه نخست اسفند‌ماه امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی طوماری صبح امروز در نشست با اعضای کمیته‌های تبلیغات و داوران نخستین جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان، با اشاره به محورهای این جشنواره اظهار کرد:
باشگاه‌های بدنسازی گیلان بازرسی می‌شوند رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان از بازرسی بدون اطلاع قبلی از باشگاه‌های بدنسازی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد حق‌‌شناس در جمع اعضای هیئت پزشکی‌ورزشی استان بازرسی از باشگاه‌ها و اماکن ورزشی را گامی ارزشمند برای تامین سلامت ورزشکاران دانست و اظهار کرد: ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های ورزشی استان از بدو شکل‌گیری به صورت جدی و مستمر امر بازرسی از باشگاه‌های ورزشی استان را آغاز کرد که این زمینه دستاوردهای ارزشمندی برای ورزشکاران داشت.
ملوان به بازی بد خود باخت سرمربی ملوان انزلی گفت: در مقابل صبا بد بازی کردیم و باختیم. به گزارش سلام شمال محمد احمدزاده عصر امروز پس از شکست تیمش مقابل صبا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دلیل این بازی ضعیف ملوان باید بررسی شود.
افشای اسناد ساواک گیلان ( 9 )گزارش ساواک گیلان از اعتراض روحانیون آستانه‌اشرفیه به مجلس ترحیم اسدالله علم وزیر دربار ستم‌شاهی خبر می‌دهد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) که زیر نظر نخست‌وزیری رژیم ستم‌شاهی اداره می‌شد یکی از مخوف‌ترین و خشن‌ترین دستگاه‌های امنیتی بود که با نظر آمریکایی‌ها و به شیوه غربی توسط رژیم پهلوی دایر شده بود.
ساماندهی 310 خبرنگار در ستاد ویژه خبری دهه فجر گیلان دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان از ساماندهی 310 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در ستاد ویژه خبری دهه فجر این استان خبر داد.
برگزاری نشست نمایندگان استان‌های شمالی با 3 عضو کابینه دولت نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نخستین نشست مشترک نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی با سه عضو کابینه دولت از استان‌های شمالی خبر داد.
گزارش تصویری اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در رشت همزمان با اربعین حسینی ، اجتماع بزرگ سوگواران سید و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار شد.
عزاداری منسجم اربعین گیلانی‌ها در آستانه‌اشرفیه عزاداری منسجم اربعین گیلانی‌ها در آستانه‌اشرفیه آغاز شد. به گزارش سلام شمال مراسم اربعین عزاداری سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع) به صورت منسجم در شهرستان مقدس آستانه‌اشرفیه کنار مرقد سید جلال‌الدین اشرف برادر گرامی امام رضا(ع) در حال برگزاری است.
افتتاح 40 پروژه عمرانی صومعه‌سرا در دهه فجر فرماندار صومعه‌سرا از افتتاح 40 پروژه عمرانی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد و 78 میلیون ریال در دهه مبارک فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال میرزا حسینعلی‌زاده در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان و خبرنگاران در محل فرمانداری این شهرستان در آستانه فرارسیدن دهه مبارکه فجر، اظهار کرد: دهه فجر یادآور انقلابی بزرگ در ایران اسلامی در راستای مقابله با دشمنان و دخالت بیگانگان است.
مشکلات صنعت چای با ورود بخش خصوصی برطرف می‌شود استاندار گیلان با بیان اینکه ورود بخش‌خصوصی به صنعت چای بسیاری از مشکلات آن را برطرف می‌کند، گفت: تفاهمنامه سازمان چای کشور با شرکت صدرا بازارپسند است.
قاتل مرد 25 ساله در رشت خودکشی کرد پلیس گیلان اعلام کرد: قاتل مرد 25 ساله در رشت از ترس حضور ماموران و دستگیری، با مصرف قرص برنج خودکشی کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس گیلان، مردی 29 ساله که با ضربات چاقو، فردی 25 ساله را در تاریخ 26 آذر 91 کشته و جسدش را در جنگل‌های سراوان گیلان انداخته بود، سرانجام با تصمیمی نابخردانه هویتش را آشکار کرد.
شعله‌های آتش پیرزن 82 ساله را بلعید پیرزن 82 ساله روستای میشامندان رشت بر اثر واژگونی چراغ خوراک‌پزی دچار آتش‌سوزی شد و جان خود را از دست داد. به گزارش سلام شمال حادثه آتش‌سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در دارسازی جاده اصلی میشامندان ظهر امروز دچار حریق شد.
برگزاری مراسم تجلیل از یادگاران انقلاب اسلامی در شفت فرماندار شفت از برگزاری مراسم تجلیل از یادگاران انقلاب اسلامی و نخبگان علمی و ورزشی این شهرستان در دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد شفیعی‌ثابت در نشست خبری با خبرنگاران و اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه مبارکه فجر گیلان در محل فرمانداری این شهرستان دهه فجر را فرصت بسیار مناسب و مغتنمی برای اعلام وفاداری نسبت به آرمان‌های امام (ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست.
4 گیلانی به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی دعوت شدند با اعلام اسامی جدید دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی کشور ، نام چهار ساحلی باز گیلانی در این لیست به چشم می‌خورد. به گزارش سلام شمال از طرف مارکو اکتاویو سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان اسامی جدید دعوت شدگان به اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای حضور در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا اعلام شد که در این لیست چهار بازیکن گیلانی نیز در بین دعوت‌شدگان حضور دارند.
اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان معرفی می‌شوند عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاهای گیلان گفت: به ‌زودی اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان‌ها و بخش‌های استان انتخاب می‌شوند.
انتشار 4 کتاب دو زبانه از قصه‌های بومی و محلی گیلان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از انتشار چهار کتاب دو زبانه از قصه‌های بومی و محلی این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال اسفندیار ضیایی در حاشیه مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای در گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کتاب‌های دو زبانه با هدف احیا و گسترش فرهنگ قصه‌گویی به زبان و گویش‌های گیلکی، تالشی، شرق گیلانی و غرب گیلانی منتشر می‌شوند، اظهار کرد: این کتاب‌ها به صورت زبان فارسی نیز چاپ می‌شوند تا مخاطبان غیر بومی گیلان بتوانند با قصه‌های شمال کشور آشنا شوند.
چای سیاه سفید بخت می‌شود همت و تلاش بخش‌خصوصی در کنار سازمان چای کشور سرنوشت چای سیاه را در آستانه سفید بخت شدن قرار داده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از اوایل قرن بیستم چایکاری در کشورهای ایران و ترکیه آغاز شد و قبل از سال 1280 هجری شمسی، کشت چای در ایران رواج نداشت و ایرانیان قدیم به جای چای، قهوه می‌نوشیدند به همین دلیل چایخانه‌های امروزی همان نام سنتی خود یعنی قهوه‌خانه را حفظ کردند.
کسری 32 درصدی بودجه شهرداری رشت رئیس شورای اسلامی شهر رشت از کسری 32 درصدی بودجه شهرداری این شهر خبر داد. به گزارش سلام شمال محمود مباحی در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: درآمدهای شهرداری رشت همچنان راکد است و بودجه شهرداری 32 درصد کسری دارد.
امیرعلی 3 ساله در آستانه مرگخانواده امیرعلی 3 ساله اهل رشت و در آستانه مرگ، چشم به دست‌های خیرانی دوخته‌اند که در آستانه اربعین حسینی (ع) فرزندشان را نجات دهند. به گزارش سلام شمال محمد بیانگردی پدر امیرعلی سه ساله با بغضی در گلو و پوشه‌ای پر از پرونده بیماری فرزندش به فارس مراجعه کرد و برای نجات فرزندش تقاضای کمک از خیران داشت.
بی‌توجهی دولت موجب افت صنعت چای شده است نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر بر اثر بی‌توجهی دولت نسبت به چایکار، صنعت چای افت کرده است. به گزارش سلام شمال محمدمهدی رهبری‌املشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرانه مصرف چای هر ایرانی حدود 1.5 کیلو در سال است، اظهار کرد: این مقدار تاثیر تورمی در سید خانوار ندارد.
افتتاح اسکله آستارا در انتظار مصوبه دولت نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به احداث اسکله خصوصی بندر آستاراگفت: افتتاح اسکله آستارا در انتظار مصوبه دولت برای مجوز مرز دریایی است. به گزارش سلام شمال صفر نعیمی‌رز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه کسی که در مسند نمایندگی مجلس قرار گرفته، می‌تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود، اظهار کرد: در صورت توفیق الهی و پشتیبانی مردم در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوم.
افشای اسناد ساواک گیلان 8تلفن‌گرام ساواک گیلان از طنین‌اندازی شعار«دانش‌آموز زندانی را آزاد کنید» در دبیرستان (شهید بهشتی) رشت خبر می‌دهد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) که زیر نظر نخست‌وزیری رژیم ستم‌شاهی اداره می‌شد یکی از مخوف‌ترین و خشن‌ترین دستگاه‌های امنیتی بود.
افشای اسناد ساواک گیلان 7گزارش محرمانه ساواک گیلان از پاره کردن عکس شاه توسط دانش‌آموز آستارایی و تحقیقات ویژه و بسیار محرمانه ساواک از این مسئله خبر می‌دهد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) که زیر نظر نخست‌وزیری رژیم ستم‌شاهی اداره می‌شد یکی از مخوف‌ترین و خشن‌ترین دستگاه‌های امنیتی بود که با نظر آمریکایی‌ها و به شیوه غربی توسط رژیم پهلوی دایر شده بود.
نماینده آستارا برای ریاست جمهوری می‌آید نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در صحنه انتخابات یک تکلیف است و اگر فضا ایجاب کند، به عنوان سرباز ولایت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم.
طرح توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی گیلان جواز تاسیس گرفت مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان از صدور 28 فقره جواز تاسیس طرح توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی قنبرنژاد در جلسه جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه 28 فقره جواز تاسیس و طرح توسعه صنایع تبدیلی در آذر ماه امسال تاسیس شد، اظهار کرد: این طرح‌ با سرمایه‌گذاری 149 هزار و 925 میلیون ریال صادر شده است.
انتقاد نماینده تالش از نحوه توزیع کود شیمیایی کشاورزی نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس از نحوه توزیع کود شیمیایی کشاورزی در تالش انتقاد کرد و خرید انفرادی کود را از دغدغه‌های کشاورزان نامید.
طرح توسعه کشت زعفران تهیه و مصوب شداستاندار گلستان از تهیه و تصویب پیش‎نویس طرح توسعه کشت زعفران در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اجرای طرح جامع توسعه کشت زعفران توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان تا پایان بهمن ماه سال‌جاری انجام می‎شود.
گلستان بزرگترین ذخیره‎گاه صدف کوهی را در خاورمیانه دارد معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: گلستان بزرگترین ذخیره‎گاه صدف کوهی را در خاورمیانه دارد. به گزارش سلام شمال رضا غلامی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: کارخانه ذخیره‎گاه صدف کوهی به ارزش 4.5 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری هفته گذشته افتتاح و مورد بهره‎برداری قرار گرفت.
راه‎اندازی کانون‎های گفتمان جوان در گلستان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: به اعتقاد من باید نشست‎های چهره به چهره با تعداد جمعیت کم برگزار کنیم، پرسش و پاسخ باید در هر شهرستانی تحت عنوان کانون‎های گفتمان جوان راه‎اندازی شود.
سند الگوی کشت پنبه گلستان تصویب نشده است رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه پنبه محصول استراتژیک استان قلمداد می‎شود، ولی تاکنون سند الگوی کشت پنبه مورد تصویب قرار نگرفته است.
دختری که دزد از آب درآمدرئیس پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری دختری که اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی پدر خود می‎کرد خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان، حبیب‎الله رجبلی با اشاره به نحوه شناسایی و دستگیری متهم اظهار داشت: پیرو شکایت مردی مالباخته مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت گرفته است، کارشناسان این حوزه تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.
راه‎اندازی میز خدمت در میراث فرهنگی گلستانمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: در راستای تکریم و جلب رضایت و حفظ شأن و منزلت ارباب رجوع از طریق ارائه خدمات مطلوب، میز خدمت در این اداره کل راه‌اندازی شد.
ثبت 14 اثر معنوی گلستان در فهرست آثار ملی کشور معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تاکنون 14 اثر معنوی این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی مراکز فرهنگی و اجتماعی در گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: تهیه و ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق و جامع از مراکز فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به عنوان یک اطلس اجتماعی از ضروریات استان است.
8 راهبرد استراتژیک در دستور کار ستاد ارتقای سلامت اداری گلستان استاندار گلستان گفت: هشت راهبرد استراتژیک در دستور کار ستاد ارتقا سلامت اداری گلستان قرار دارد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه سومین همایش ارتقا سلامت اداری با محوریت نقش دستگاه‎های نظارتی و تقویت فضای فرهنگی و اجتماعی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: تبیین، تعمیق و گسترش حاکمیت قانون در تمامی سطوح از راهبردهای استراتژیک در سلامت اداری است.
تشکیل کمیسیون گردشگری در حوزه نمایندگی گرگان در مجلسمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در راستای تشکیل پارلمان محلی در دفتر نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس، کمیسیون گردشگری نیز در این پارلمان راه‎اندازی شد.
روند کاهشی آسیب‎های اجتماعی در گلستانمعاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: خوشبختانه در بسیاری از نابهنجاری‎ها و آسیب‎های اجتماعی به ویژه در دو الی سه سال اخیر با کاهش خوبی در استان مواجه بوده‎ایم. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی در حاشیه ششمین جلسه کارگروه خانواده و بانوان استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان، اظهار داشت: مواردی نظیر اعتیاد، منازعات منجر به قتل، نزاع‎های دسته جمعی و فرار از منزل از جمله آسیب‎هایی است که در گلستان روند کاهشی داشته است.
تعطیلی 23 شهرک صنعتی در گلستاننماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از تعطیلی 23 شهرک و ناحیه صنعتی در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحمت‎الله نوروزی در پنجمین جلسه شورای بخش کشاورزی که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان آمادگی دارد تا آسیب‎ها و مشکلات را برطرف و از توانمندی‎های استان در راستای حل مشکلات بهره‎مند شود.
افتتاح مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در گلستان مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان از افتتاح مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی همزمان با ایام‎الله ‎دهه فجر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدتقی رجایی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: 75 غرفه در سطح شش شهرستان در دست احداث است که تعدادی از آنها در دهه فجر افتتاح می‎شوند.
گلستان رتبه اول را در جنگل‎کاری دارد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: بهره‎برداران بخش کشاورزی استان وضعیت خوبی ندارند البته این مهم تنها مختص گلستان نیست. به گزارش سلام شمال سیدنصیر سیدمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: تعداد بهره‎برداران بخش کشاورزی در پایان سال 1389 بیش از 193 هزار نفر بوده است که حدود 10درصد دارای تحصیلات فوق دیپلم و بالاتر، 25 درصد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و 65 درصد بهره‎برداران کم‌سواد و یا بی‎سواد هستند.
استقرار 380 راهدار در سطح جاده‌های گلستان قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: 380 نفر از راهداران در مناطق کوهستانی و برفگیر گردنه‌دار و در سطح جاده‌های استان استقرار یافتند.
نتایج آزمون استخدامی نیروهای قراردادی دستگاه‎های اجرایی گلستان روز دوشنبه نتایج آزمون استخدامی مورخ 26 اسفند ماه 1390 موضوع تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اعلام شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، در این اطلاعیه تذکراتی به شرح ذیل آمده است: پذیرفته‎شدگان ملزم به سپردن تعهد محضری مبنی بر "خدمت به مدت 10 سال در محل جغرافیایی مورد انتقال" بوده و پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی حق تغییر محل جغرافیایی خود را تا مدت تعیین شده نخواهند داشت و در صورت تغییر محل خدمت در طول مدت مذکور حکم پیمانی آنان لغو خواهد شد.
رتبه پایین گلستان در جذب اعتبارات کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: رتبه پایین گلستان در جذب اعتبارات به این دلیل است که دقیقا بر اساس آیین‎نامه ابلاغ شده عمل می‎کند.
تعطیلی 23 شهرک صنعتی در گلستاننماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از تعطیلی 23 شهرک و ناحیه صنعتی در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحمت‎الله نوروزی در پنجمین جلسه شورای بخش کشاورزی که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان آمادگی دارد تا آسیب‎ها و مشکلات را برطرف و از توانمندی‎های استان در راستای حل مشکلات بهره‎مند شود.
استخدام رسمی 35 نیروی حق‎التدریسی در فنی وحرفه‎ای گلستان مدیرکل آموزش فنی وحرفه‎ای گلستان از استخدام رسمی 35 نیروی حق‎التدریسی در فنی وحرفه‎ای گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابوطالب جلالی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به اینکه جذب نیروهای حق‎التدریس در اداره فنی وحرفه‎ای گلستان به منظور بالا بردن سطح کیفی و کمی آموزش و مهارت‎آموزی از سال 1384 آغاز شده و تا به امروز بالغ بر 100 مربی با این اداره همکاری دارند که در حال حاضر موفق شده‎ایم مجوز استخدام 35 نفر را بگیریم.
12 تیم بانوان گلستان در مسابقات لیگ برتری حضور دارند مسئول توسعه ورزش بانوان استان گلستان گفت: با صعود تیم والیبال نشسته بانوان گلستانی به لیگ برتر تعداد تیم‎های گلستانی حاضر در لیگ برتر در بخش بانوان به عدد 12 رسید.
98 درصد تعهد اشتغال در گرگان محقق شد فرماندار گرگان از تحقق 98 درصدی تعهد اشتغال این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال حیدرعلی احمدی پیش‌ازظهر امروز در دهمین جلسه اداری شهرستان گرگان که در مرکز آموزش فنی وحرفه‎ای شهرستان گرگان برگزار شد اظهار داشت: تعهد اشتغال شهرستان گرگان در سال‌جاری 2 هزار و 321 نفر بوده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 100 نفر از اشتغال شهرستان محقق و در سامانه ثبت شده است.
معاون سیاسی فرماندار گرگان بازنشسته شدمحمدحسن غریب معاون اجتماعی و سیاسی فرماندار گرگان بازنشسته شد. به گزارش سلام شمال طی مراسمی محمدحسن غریب تودیع و با لوح تقدیری از سوی فرماندار گرگان تقدیر شد در حالیکه شخص جدیدی به عنوان معاون اجتماعی و سیاسی فرماندار گرگان معارفه نشد.
300 حرفه آموزشی در دستور کار گلستانمدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: 300 حرفه آموزشی در دستور کار گلستان قرار دارد. به گزارش سلام شمال ابوطالب جلالی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار داشت: آموزش‎های فنی و حرفه‎ای غالباً آموزش‎های هزینه‎بر است که قریب به 2 میلیون تومان آموزش رایگان برای هر نفر انجام می‎شود که فرصت خوبی برای علاقمندان ایجاد می‎کند.
کمیته‎های دهه‌‎فجر در گرگان مشخص شدند فرماندار گرگان گفت: روح انقلاب، وحدت و یکی شدن است که باید سعی کنیم همه با هم باشیم تا از مسیر سنگلاخی عبور کنیم اما اگر این وحدت دچار خدشه شود دشمن طمع خواهد کرد.
90 درصد شهرهای گلستان بیمه حوادث هستند رمدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: تاکنون بیش از 90 درصد شهرداری‎های استان نسبت به بیمه حوادث بلایای طبیعی واحدهای مسکونی و تجاری شهروندان خود اقدام کرده‎اند.
ضعف گلستان در بخش صنعتینماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان از ابتدا یک استان کشاورزی بود، به همین دلیل در بخش صنعتی ضعیف باقی ماند. به گزارش سلام شمال رحمت‎الله نوروزی بعدازظهر امروز در جمع مدیران شهرستان علی‎آبادکتول اظهار داشت: در دولت هشتم با پیگیری‎های شهید صادقی نماینده فقید مردم شهرستان علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، مجوز نواحی صنعتی شدن در استان اخذ شد و در همین راستا شهرک صنعتی علی‎آبادکتول نیز ساخته شد.
شاخص‎های توسعه در گنبدکاووس باید ارتقا یابد نماینده گنبدکاووس و بخش داشلی‎برون در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص‎های توسعه در شهرستان گنبدکاووس باید ارتقا یابد. به گزارش سلام شمال سلیمان عباسی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد با تقدیر از حضور مردم در اجتماع بزرگ بصیرت در شهرستان گنبدکاووس که به مناسبت 9 دی برگزار شده بود اظهار داشت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران نعمت الهی است و مدیران با هدف انجام وظیفه در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.
پیگیری مشکلات بخش کشاورزی و صنعت گلستان در مجلس نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری مشکلات و فرصت‎های بخش کشاورزی و صنعت گلستان در اولویت کار نمایندگان قرار دارد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری عصر امروز در پنجمین جلسه شورای بخش کشاورزی که با حضور نمایندگان مجلس در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: تلاش می‎شود مشکلاتی که به‌ صورت لایحه‎ای و یا طرح در استان ارائه شده است زمینه اجرایی آن را فراهم کنیم
رشد 85 درصدی پروژه‎های مسکن مهر در گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: پروژه مسکن مهر گنبدکاووس در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد از حضور مردم ولایی شهرستان گنبدکاووس در بزرگداشت حماسه 9 دی قدردانی کرد و اظهار داشت: پروژه‎های دو سایت باقیمانده مسکن مهر باید هر چه سریع‎تر به بهره‌برداری برسد.
گزارش تصویری برف در روستای زیارت گرگان روستای زیارت + اخبار گرگان + مناظر مازندران + گزارش تصویری + اخبار شمال + اخبار گلستان

اخبار جدید ایران و شمال

می‌دانستم که دستجردی عزل می‌شود
زندگی در 59 درجه زیر صفر +‌تصاویر
سرانجام خانم وزیر برکنار شد
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور
تصویر/نماز و حجاب بحث برانگیز بازیگر زن "حریم سلطان
تصاویر: مهم‌ترین سیارات بیگانه کشف شده 2012
قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی
برترین تصاویر خبری سال 2012
لطفا پزشک خانواده را متوقف کنید!
خاتمی: باید با اصولگرایان گفت وگو کنیم
توکلی: مجلس به رهبری نامه بنویسد
تعبیر مصباح یزدی از جایگاه رای مردم
بیکارترین استان کشور
تصاویر درگذشتگان علم در سال 2012
سن بازنشستگی اساتید افزایش یافت
پاتریوت چیست؟
هر آنچه در برنامه جالب دیشب ۹۰ گذشت
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز
درخواست دادستان کل کشور از رییس جمهور
تحلیل عسگراولادی از جمله جنجالی مشایی
ماجرای صفحه منتسب به رهبری در فیس‌بوک
وقوع 1100 قتل در کشور با سلاح‌سرد
علت برکناری وزیر ارتباطات چه بود؟
الهام: پروژه اسقاط دولت شکست خورد
آلودگی هوا 25 استان کشور را تهدید می‌کند
نتایج تکمیل ظرفیت رشته‌های متمرکز آزمون کارشناسی ناپیوسته
بخشنامه ادامه تحصیل اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد ابلاغ شد
جالب ترین عکس های 2012
عیادت احمدی نژاد از جوانفکر در بیمارستان آتیه تهران
تبدیل متن به گفتار با این نرم افزار

RSS Feed of this section

ساری کانون آلودگی بیماری زوال است
رشد 18 درصدی درآمد گمرکات مازندران
تذکر امام جمعه موقت ساری به عزل و نصب‌ها
روزانه یک حادثه ساختمانی منجر به فوت در مازندران رخ می‌دهد
فوتبال پدیده ساری به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کند
قضاوت داور بین‌المللی فوتبال مازندران در آسیا
RSS Feed of this section



 



 

اخبار جدید

لطفا پزشک خانواده را متوقف کنید! در شرایطی که افزایش سهم مردم در هزینه‌های درمان و مشکلات عدیده درمانی مورد وثوق وزیر نیز بوده و بار‌ها با انتقاد وی روبه‌رو شده است، طرح پزشک خانواده که همواره راه برون رفت از این مشکلات عنوان می‌شد، مدتی است به صورت پایلوت اجرایی شده، ولی نتایج اجرای چند ماهه این طرح، به گواه گزارش‌های سازمان نظام پزشکی، چنگی به دل نمی‌زند تا جایی که خواستار توقف اجرای آن شده‌اند!

خاتمی: باید با اصولگرایان گفت وگو کنیم سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگ اصلاح طلبان با تشریح وضعیت فعلی فعالیت سیاسی درکشور ابراز عقیده کرد: اینک در خزان فعالیت های سیاسی به سرمی بریم، وجود شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان یک نقطه امید است.

توکلی: مجلس به رهبری نامه بنویسد

تعبیر مصباح یزدی از جایگاه رای مردم آیت الله مصباح یزدی سخنانی در همایش جبهه پایداری به مناسبت سالروز حماسه ماندگار 9 دی، 9 دی ماه را عید میلاد جدید انقلاب خواند و اظهار کرد: بزرگداشت 9 دی یک وظیفه شرعی و عقلی است، اما از آن باید برای آینده درس‌هایی بگیریم که بتوانیم وظایف خود را بهتر بشناسیم.

بیکارترین استان کشور در 12 ماهه سال گذشته 2.8 میلیون نفر در کشور بیکار شناخته شدند و بیکاری زنان 2 برابر مردان بود، همچنین پرس و جو از دوستان مهم‌ترین گزینه کارجویان برای ورود به بازار کار بود.

تصاویر درگذشتگان علم در سال 2012نخستین انسانی که پا بر ماه گذاشت نخستین زن فضانورد و چندین دانشمند برنده جایزه نوبل که زندگی خود را صرف علم و فناوری کردند در سال 2012 در گذشتند.

سن بازنشستگی اساتید افزایش یافت معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش سن بازنشستگی و همچنین تداوم حضور علمی و آموزشی اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها خبر داد.

پاتریوت چیست؟ این روزها از استقرار موشکهای پاتریوت ناتو در مرز ترکیه و سوریه خبرهای مختلفی پخش می‌شود، اما موشک پاتریوت چیست و چه کارکردی دارد؟

هر آنچه در برنامه جالب دیشب ۹۰ گذشت محور اصلی برنامه جالب دیشب ۹۰، پیرامون وضعیت ژوزه و بررسی بازی‌های جام حذفی و حاشیه آن بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که عجیب‌ترین رخداد چند ماه اخیر فوتبال کدام گزینه است؟ ۱ـ انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان بهترین فدراسیون آسیا ۲ـ بازگشت مجیدی به استقلال ۳ـ ناکامی پرسپولیس در نیم فصل نخست ۴ ـ شکست تیم ملی مقابل لبنان و ازبکستان؛ که نزدیک ۷۲ درصد به گزینه یک رأی، نزدیک به ۱۲ درصد به گزینه ۴، نزدیک ۹ درصد به گزینه ۳ و ۷ درصد گزینه ۲ رأی دادند.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - همایش جبهه پایداری چه گذشت؟ بساط جدید پهن می‌کنیم -آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:اداره تک جناحی کشور به صلاح نیست -وزیر دفاع خبر داد:آمادگی ایران برای تجهیز ارتش لبنان محکومیت 80نفر دیگر در پرونده فساد مالی

درخواست دادستان کل کشور از رییس جمهور دادستان کل کشور در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد و در واکنش به اظهارات اخیر رییس‌جمهور مبنی بر اینکه «300 تن در کشور 60 درصد دارایی‌ها را بلوکه کرده‌اند و پس نمی‌دهند» خواستار ارسال فوری اسامی این افراد، برای پیگرد قضایی شد.

تحلیل عسگراولادی از جمله جنجالی مشایی یکی از امتیازات خوب آقای دکتر احمدی نژاد که مورد تقدیر رهبری معظم انقلاب هم بوده موضع‌گیری اصولی در برابر استکبار جهانی و بویژه صهیونیسم بین‌الملل است. طرح سئوالات جدی درمورد مسئله هولوکاست، صهیونیست‌ها را عصبانی کرد و پاسخی هم برای آن پیدا نکردند ودر محافل مردمی جهان مات ومبهوت شدند.

ماجرای صفحه منتسب به رهبری در فیس‌بوک دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشستی خبری اعلام کرد که دفتر مقام معظم رهبری اطلاعیه‌ای مبنی بر تایید صفحه فیس‌بوک منتسب به مقام معظم رهبری منتشر نکرده است.

وقوع 1100 قتل در کشور با سلاح‌سرد فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه 30 درصد از پرونده‌های کلانتری‌ها در مرحله مشاوره و مددکاری حل می‌شود. گفت: باید سعی کنیم منازعات امنیتی را به شیوه اجتماعی حل و فصل کنیم.

علت برکناری وزیر ارتباطات چه بود؟ دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن روایت آنچه که در شب برکناری وزیر سابق ارتباطات اتفاق افتاد، ایجاد درگیری در جلسه شورای عالی فضای مجازی و دخالت شورا در این برکناری را تکذیب کرد.

الهام: پروژه اسقاط دولت شکست خورد سخنگوی دولت با ابراز تاسف از عمق تخاصم برخی جریانات مخالف دولت اظهارداشت: برخی از این جریانات طی 8 ماه گذشته به شکلی جدی برای اسقاط دولت احمدی نژاد برنامه ریزی کرده بودند، اما با هوشمندی و حمایت های رهبری از گفتمان عدالت خواهی و ضدفساد احمدی نژاد، این پروژه شکست خورد.

آلودگی هوا 25 استان کشور را تهدید می‌کند عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا و پدیده ریز‌گرد‌ها 25 استان کشور را به شدت تهدید می‌کند.

نتایج تکمیل ظرفیت رشته‌های متمرکز آزمون کارشناسی ناپیوستهمشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی متمرکز مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۱ اعلام شد.

بخشنامه ادامه تحصیل اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد ابلاغ شدبخشنامه ادامه تحصیل اعضای هیئت علمی با مرتبه مربی تمام وقت رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و پیمانی دانشگاه آزاد ابلاغ شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بخشنامه ادامه تحصیل اعضای هیئت علمی با مرتبه مربی تمام وقت (رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و پیمانی) دانشگاه آزاد اسلامی از سوی حسین بلندی معاون آموزشی این دانشگاه ابلاغ شد.

جالب ترین عکس های 2012 کمتر از یک هفته دیگر با سال 2012 وداع خواهیم کرد و وارد سال 2013 خواهیم شد. در سال 2012 میلادی اتفاقات گوارا و ناگوار زیادی در اقصی نقاظ جهان به وقوع پیوست که برخی از آنها با لنز دوربین عکاسان شکار شد. مجموعه زیر نمونه ای از برترین عکس های خبری سال 2012 میلادی به انتخاب رسانه ها است .

عیادت احمدی نژاد از جوانفکر در بیمارستان آتیه تهران

تبدیل متن به گفتار با این نرم افزار NextUp TextAloud 3.0.48 نرم افزاری برای تبدیل متن به گفتار می باشد که برای ویندوز طراحی شده است. این نرم افزار می تواند متن شما را از اسناد MS Word، ایمیل ها، صفحات وب و فایل های PDF به گفتاری با صدای طبیعی تبدیل کند. شما بدین طریق می توانید متن های خود را به فایل صوتی تبدیل کنید و در دستگاه هایی مانند iPod، iPhone، پاکت پی سی و غیره به آنها گوش فرا دهید

اگر فلش مموری دارید بخوانید Multi Flash Kit 2.10.30 مجموعه ای از نرم افزارها برای دانلود و نصب سیستم عامل های ویندوز XP، ۲۰۰۰، Vista، ۷ است که شامل ابزارهای مرمت و احیای مستقیم از درایو USB و همچنین تشخیص، فرمت کردن، بازگرداندن فلش (درایوهای فلش) و اطلاعاتی در مورد تاریخ آن ها می باشد.

نظر «محسن قرائتی» درباره سن ازدواج یک بچه کوچک بود که با قرآن آشنا بود به او گفتم کی داماد می‌شوی؟ فردی گفت او بچه است، کودک برای او آیه سلیمان را خواند و گفت: من بچه‌ام، اما می‌فهمم.

مشایی به ملاقات جوانفکر رفت اسفندیار رحیم‌مشایی دستیار ویژه رئیس‌جمهور و رئیس دبیرخانه اجلاس «نم»، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از جمله عیادت‌کنندگان از جوانفکر بودند.

مهمترین عناوین روزنامه های امروز -عماد افروغ: هرگاه آمدیم نقد کنیم، گفتند شرایط حساس است -واکنش به تقاضای دولت برای افزایش قیمت بنزین؛ بنزین 840 تومان می‌شود؟ -احمدی نژاد: وضع اقتصادی مردم بهتر شده -فاطمه رهبر در گفتگو با ارمان:مخالف تعیین سن دختران برای گذرنامه هستیم

آخرین آمار بی سوادی در کشور از مشکلات و چالش های جدی که سازمان نهضت سواد آموزی با آن مواجهه است این امر می باشد که تمام مقدمات و بستر برای سوادآموزی فراهم است ولی متاسفانه افراد بیسواد میل و رغبتی برای حضور در کلاس ها نداشته و دولت نیز الزامی بکار نگرفته است.

آتش سوزی در ساختمان دانشگاه آزادآتش سوزی در یکی از ساختمان های دانشگاه آزاد دو مصدوم برجا گذاشت.

توکلی: جریان انحرافی شکست می‌خورد احمد توکلی چهارشنبه‌شب در مراسم پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: اثر بر صادرات و واردات، بر قدرت رقابت خارجی، بر تامین بودجه دولت، بر سطح عمومی قیمت‌ها و بر تولید و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مسیرهای تاثیر تغییرات نرخ ارز بر اقتصاد هستند.

امسال هزینه‌ی سفر عمره چقدر می‌شود؟ با آغاز ثبت نام در کاروان‌های عمره از امروز (پنج‌شنبه، 30 آذرماه) سازمان حج و زیارت هزینه‌ی سفر عمره‌ی امسال را اعلام کرد.

قاچاقچی مواد مخدر در زندان ساری اعدام شد دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: یک قاچاقچی مواد مخدر سحرگاه سه شنبه در زندان ساری به دار مجازات آویخته شد.
گلایه امام جمعه نکا از استانداران مازندران حجه الاسلام محمدی لائینی امام جمعه ی شهرستان نکاسخنران بعدی مراسم بود .وی از آزادی کناری در طول سال های حضوردر فرمانداری تشکر کرد و گفت: برای من خواستن و روحیه ی خدمت مهم است حجم کار اولویت بعدی است. در آقای آزادی کناری روحیه ی خدمت بود.
مشکلات فرهنگی،دلیل 83 درصد طلاق در مازندران ابراهیمی با اشاره تفصیلی به پیشینه مازندران و آمار بالای تحکیم خانواده در نسل گذشته مازندران که طلاق را امر منسوخی می دانستند و تمام تلاش خانواده ها این بود که مانع شکل گیری طلاق در بافت خانوادگی خود شوند، گفت: آمار طلاق در مازندران نگران کننده و تثبیت و حتی کاهش محسوس آن، مستلزم همکاری جدی خانواده ها، اقوام ذی نفوذ و سایر نهادهای تاثیرگذار اجتماعی است!
اکران 6 فیلم جشنواره عمار در مازندران عضو شورای اکران جشنواره فیلم عمار در مازندران از اکران 6 فیلم در روز اول این جشنواره خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی صفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار کرد: در روز نخست جشنواره، فیلم‌های به اکران درآمده شامل فیلم‌های «نامه‌ها، نبرد خلیج‌فارس، آبی عمیق، تنگه هرمز، کوچه مقدس» بود که در قالب داستانی کوتاه، مستند و پویانمایی به نمایش درآمد.
رئیس جدید اداره ثبت اسناد رامسر معرفی شد مراسم معارفه رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک رامسر برگزار شد. به گزارش سلام شمال مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک رامسر شامگاه دوشنبه با حضور ولی عبدی کمیشانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران و چند تن از معاونانش در محل این اداره برگزار شد.
در مازندران کتاب صنعت GIS رونمایی شد از سوی مهندسان شرکت توزیع برق استان و جهاد دانشگاهی مازندران کتاب GIS با عنوان مقدمه‌ای بر اصول و مفاهیم کاربردی سیستم‌های اطلاعات مکانی و سنجش از دور، در شبکه توزیع برق تدوین و رونمایی شد.
ریاست نفجم بر هیئت ‌تکواندوی مازندران وجاهت قانونی نداردمعاون توسعه فنی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به تاخیر طولانی در مجمع انتخابات تکواندو استان گفت: سرپرست موقت در هیئت‌های ورزشی استان انتخاب می‌شود.
آغاز فعالیت دانشگاهی صنایع چوب و کاغذ مازندران مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: در ترم تحصیلی فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران در رشته‌های برق صنعتی، مکانیک، ماشین‌آلات صنعتی و شیمی صنعتی در مقطع کاردانی آغاز می‌شود.
بندر امیرآباد برترین دستگاه اجرایی مازندران شد بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی استان مازندران شد. به گزارش سلام شمال بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد دومین بار متوالی است که توانست رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی استان مازندران را در جشنواره شهید رجایی از آن خود کند.
معرفی 2 هزار واحد اقتصادی متخلف به تعزیرات رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساری از معرفی 2 هزار واحد اقتصادی متخلف این شهرستان به تعزیرات حکومتی خبر داد. به گزارش سلام شمال اسماعیل هادی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در راستای عملی نمودن اهداف هدفمندی یارانه‌ها و واقعی نمودن نرخ کالا و خدمات و قطع دستان طمع‌کار واسطه‌های سودجو، این اداره با بهره‌گیری از حداکثر توان نظارت و بازرسی از واحدهای اقتصادی سطح را در اولویت کاری خود قرار داده است.
ساری میزبان کنگره ملی حضرت زهرا (س) شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری کنگره ملی حضرت زهرا (س) در شهرستان ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در نشست کمیته علمی این کنگره با اشاره به اهمیت و جایگاه والای حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) جایگاه با عظمتی در مکتب ما دارد و ائمه معصومین افتخار می‌کردند که آن حضرت الگوی آنان است.
زیراب مازندران به بخش ارتقا یافتنماینده مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقای شهر زیراب به بخش گفت: دستور تاسیس بخش زیراب با مرکزیت شهر زیراب و با 2 دهستان امروز به استانداری مازندران ابلاغ شد.
برگزاری جشنواره نرم‌افزاری «اصول عقاید» در مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره نرم‌افزاری اصول عقاید در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از اجرای مرحله دوم جشنواره نرم‌افزاری اصول عقائد در 10 استان کشور از جمله مازندران خبر داد و گفت: جشنواره نرم‌افزاری اصول عقاید با هدف اعتلای نقش مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزش مؤثر معارف و اعتقادات اسلامی در مسیر ذائقه جوانان و همچنین استفاده از فناوری‌های نوین و فضای رسانه‌ای با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان برگزار می‌شود.
نمایش 5 نوع نارنگی جدید در مازندراندر نمایشگاه دستاوردهای تحقیقی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی رامسر پنج نوع نارنگی جدید به نمایش درآمد. به گزارش سلام شمال نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی دانشگاه‌های شهرستان در مکان دانشگاه آزاد رامسر در معرض دید عموم قرار گرفت.
7 درصد جمعیت مازندران بالای 65 سال هستند مدیرکل ثبت احوال استان مازندران ، گفت: 7 درصد جمعیت این استان بالای 65 سال هستند. به گزارش سلام شمال فرج الله ملکی پیش از ظهر امروز در دیدار با امامان جمعه بهشهر و گلوگاه که در بیت آیت الله جباری امام جمعه و عضو خبرگان رهبری در بهشهر انجام شد، به‌مناسبت نود و پنجمین سالگرد تاسیس ثبت احوال در ایران و هشتاد و ششمین سال تاسیس آن در مازندران، به بیان آخرین آمار این اداره کل و خدمات آن پرداخت
زمان اجرای گروه‌های تعزیه سوگواره تعزیه مازندران رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل زمان اجرای گروه‌های تعزیه دهمین سوگواره تعزیه استان مازندران در شهرستان آمل را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل افزود: دهمین سوگواره تعزیه مازندران از روز پنج‌شنبه به میزبانی شهرستان آمل آغاز به کار می‌کند.
کلنگ‌زنی بیمارستان جامع زنان در مازندران نماینده مردم بابل در مجلس گفت: به‌زودی با حضور وزیران بهداشت و نیرو کلنگ بیمارستان جامع زنان و تصفیه‌خانه آب بابل به زمین زده می‌شود. به گزارش سلام شمال حسین نیازآذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور حجت الاسلام ناصری دیگر نماینده مردم بابل در مجلس با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، نسبت به رفع مشکلات دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید شد.
مازندران میزبان نشست هم‌اندیشی دریای خزررئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران گفت: مازندران میزبان نشست هم‌اندیشی دریای خزر شد. به گزارش سلام شمال محمدجواد عیسی‌نیا رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در شهرستان ساری اعلام کرد: به‌منظور بررسی آخرین وضعیت و برنامه‌های مربوطه به مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر، فعالیت‌های اقتصادی، مسائل محیط زیست، مسائل امنیتی و همچنین ایجاد اجماع ملی و تحرک در تحقق اهداف مصوب کشور درباره دریای خزر، این نشست در مازندران برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقات جام والیبال در بهنمیر مازندران مسئول هیئت والیبال بهنمیر مازندران گفت: به زودی مسابقات جام والیبال در باشگاه‌های بهنمیر برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حمیدرضا غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: هیئت والیبال بهنمیر از سال 84 تاسیس فعالیت آن چنانی نداشت و مسابقات باشگاهی برگزار نمی‌کرد تا اینکه از اوایل سال جاری کار خود را به طور جدی آغاز کرد.
راهیابی نماینده مازندران به دومین سوگواره ملی تعزیه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از راهیابی گروه تعزیه «علویان آمل» به دومین سوگواره ملی نغمه‌های عاشورایی در استان اصفهان و شهرستان خوانسار خبر داد.
ثبت 3 وقف جدید توسط نیکوکاران مازندرانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد گفت: از ابتدای سال جاری توسط نیکوکاران و خیران 3 مورد وقف صورت پذیرفته که به نیت صرف امور خیریه عامه در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.
ادامه تغییرات در ورزش مازندران رؤسای اداره 3 شهر مازندران منصوب شدند در ادامه تغییرات در اداره کل ورزش و جوانان مازندران از سوی احمد سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران 3 انتصاب جدید در ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های بهشهر، آمل و نور انجام شد.
نور فاتح ووشو بانوان مازندران شد رئیس هیئت ووشو مازندران از قهرمانی تیم شهرستان نور در رقابت‌های ووشو لیگ بانوان بزرگسالان استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا قهاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در این دوره از مسابقات 80 ورزشکار در قالب 12 تیم در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان با هم به رقابت پرداختند که در نهایت با قهرمانی دو تیم نور و نوشهر خاتمه پذیرفت.
ارطه در مازندران نیازمند گام‌های بزرگشهردار ارطه در مازندران با بیان جدید‌التاسیس بودن شهر ارطه به عدم اختصاص اعتبارات اولیه به شهرداری اشاره کرد و گفت: شهری با قدمت و جمعیت بالا نیازمند نگاه ویژه مسئولان است. به گزارش سلام شمال شهر ارطه با 360 هزار متر مربع و جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر از شهرهای پرجمعیت استان مازندران است که با تجمیع هفت روستا بیش از پنج ماه است به یکی از شهرهای شهرستان قائمشهر مبدل شده است.
وجود بیش از یک‌هزار بیمار سرطانی در آمل فرماندار آمل از وجود یک‌هزار بیمار سرطانی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیماران سرطانی آمل به شهرستان بابلسر برای مداوا عزیمت می‌کنند. به گزارش سلام شمال یدالله اکبرزاده پیش ‌از ظهر امروز در بازدید از پروژه ساخت مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) با حضور اعضای مجمع خیران با اشاره به اینکه در این شهرستان حدود بیش از هزار بیمار سرطانی است که با شرایط بسیار سخت جهت درمان به بابلسر می‌روند، افزود: در همین راستا مجمع خیران برای توسعه اهداف
مازندران میزبان جشنواره ملی تئاتر بصیرت شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دومین جشنواره ملی تئاتر بصیرت با حضور هشت اثر نمایشی از 6 تا 9 دی در شهرستان تنکابن برگزار می‌شود.
معتبرترین مسابقات قهرمانی اسکواش آغاز شد رئیس هیئت اسکواش مازندران از آغاز مسابقات قهرمانی کشور اسکواش در خانه اسکواش مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال سید اسماعیل احمدی ظهر امروز در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این مسابقات با عنوان نشنال کلوز به‌عنوان معتبرین و بزرگ‌ترین مسابقات اسکواش در کشور است،
مشکلات اقتصادی عامل طلاق در غرب مازندران فرماندار چالوس مشکلات اقتصادی و بیکاری را عامل طلاق در غرب مازندران برشمرد. به گزارش سلام شمال سیدقدیر رضایی عصر امروز در نشست بررسی طلاق در مازندران با بیان اینکه در سال 89، یک هزار و 590 مورد ثبت ازدواج صورت پذیرفته است، گفت: یک هزار و 512 مورد ازدواج در سال 90 در شهرستان چالوس به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل از آن 4.9 کاهش را نشان می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران خواستار تاسیس پالایشگاه شدنماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با عنوان اینکه مازندران به یک پالایشگاه نیاز دارد، تاکید کرد: تاسیس پالایشگاه موجب اشتغال و توسعه استان می‌شود. به گزارش سلام شمال آیت‌الله نورالله طبرسی بعدازظهر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه ساری، سوخت را از نیازهای ضروری کشور برشمرد.
برخورد قطار تهران ـ شمال با خودروی پژو ‌قطار تهران ـ شمال عصر امروز به خودروی پژو ‌405 برخورد کرد. به گزارش سلام شمال در ساعت 18 و 30 دقیقه عصر امروز و در محور ماهفروجک حد فاصل ساری و قائمشهر یک دستگاه خودرو در مسیر ریل را‌ه آهن قطار تهران شمال قرار گرفت که موجب برخورد قطار به ماشین 405 سواری شد.
مروج فرهنگ ابتذال غرب در رشت دستگیر شد رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و دستگیری عامل فیس‌بوکی مروج فرهنگ ابتذال غرب در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به دستگیری عامل ترویج فرهنگ ابتذال غرب در گیلان اظهار کرد: کارشناسان تیم رصد پلیس فتا در راستای مقابله با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، صفحه‌ای را در فیس‌بوک شناسایی کردند که عامل آن اقدام به ترغیب جوانان و به مدل شدن از نوع غربی می‌کردند.
حضور قایقرانان گیلان در اردوی آب‌های آرام رئیس هیئت قایقرانی گیلان از حضور 6 قایقران مرد استان در چهارمین مرحله اردوی آمادگی آب‌های آرام خبر داد. به گزارش سلام شمال کریم شعبانی عصر امروز در جمع اعضای هیئت قایقرانی استان درباره برگزاری چهارمین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی آب‌های آرام مردان اظهار کرد: این اردو از 6 دی ماه جاری در دریاچه آزادی برگزار می‌شود.‏
گیلان میزبان جشنواره فیلم فجر می‌شود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: پس از 16 سال جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در گیلان برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حمید حاذق‌نیکرو عصر امروز در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بحث انقلاب اسلامی را مهم دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی تحول بزرگی را ایجاد کرده و به نوعی مسیر را تغییر داده است.
گزینش جدید جذب نیرو در شهرداری رشت رئیس شورای اسلامی شهر رشت از بروز خطا در آزمون جذب نیروی استخدامی شهرداری رشت خبر داد و گفت: گزینش جدید جذب نیرو در بدنه شهرداری این شهر در حال انجام است.
خبرنگاران گیلان به فرمانداری‌های استان مراجعه کنند‌ دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع‌‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان گفت: برای ثبت نام کارت ویژه شناسایی دهه فجر، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران به فرمانداری‌های شهرستان‌های گیلان مراجعه کنند.
ترانزیت 426 میلیون دلاری کالا در منطقه آزاد انزلی مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی از ترانزیت 426 میلیون دلاری کالا از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید رحیمی در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد 35 درصدی ارزش مالی ترانزیت کالا از مسیر این منطقه در هشت ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: در این مدت 426 میلیون دلار کالا از طریق منطقه آزاد ترانزیت شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان 314 میلیون دلار بود.
راهیابی 9 کاراته‌کای گیلان به مسابقات انتخابی تیم ملی رئیس هیئت کاراته گیلان گفت: 9 کاراته‌کای گیلان برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی در جاکارتای اندونزی به مسابقات انتخابی تیم‌ ملی راه یافتند.
حضور گیلان در رقابت‌های فوتوالی قهرمانی کشور رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان از حضور تیم فوتوالی استان در نخستین رقابت‌های قهرمانی این رشته ورزشی خبر داد. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری در جمع اعضای هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان با بیان اینکه نخستین حرکت جدی در فوتوالی کشور با راه‌اندازی لیگ این رشته آغاز شد، اظهار کرد: طبق اعلام فدراسیون مقرر شده تا چهره‌های مستعد در عرصه مسابقات مهم برون مرزی از جمله رقابت‌های جهانی برزیل استفاده شوند.
آموزش ترافیکی 100 روستای حادثه‌خیز گیلان مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از آموزش ترافیکی 100 روستای حادثه‌خیز دارای بیشترین آمار تلفات جانی استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور عصر امروز در مراسم همایش دهیاران با محوریت بهبود وضعیت علایم جاده‌ای و همکاری با راهوران محله در سالن فارابی این شهرستان، اظهار کرد: دهیاران نقش مهم و بزرگی در حوزه امنیتی جاده‌ها و حریم راه‌های روستایی دارند.
برگزاری جشنواره شیخ بهایی در گیلان رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری جشنواره شیخ بهایی در اسفندماه امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید متقی‌طلب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در هفته پژوهش امسال سند راهبردی فن بازار جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد، اظهار کرد: این رونمایی در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره برگزاری هفته پژوهش و فناوری در تهران انجام شد.
فعالیت 70 واحد نساجی در گیلانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت 70 واحد نساجی به غیر از تولیدکنندگان پوشاک در این استان خبر داد. سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلانعلی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شامگاه یکشنبه در هفتمین دوره از بازدید اصحاب رسانه گیلان از واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی با هدف آشنایی اصحاب رسانه با وضعیت تولید در گیلان انجام می‌شود.
برگزاری مراسم 8 دی در میدان شهدای ذهاب رشترئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم روز 8 دی در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در جلسه بزرگداشت مراسم 8 دی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر، اظهار کرد: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره قبل اتفاق‌هایی افتاد که طعم شیرینی حضور مردم را برای آنها تلخ کرد.
رتبه چهارم لنگرود در جذب اعتبارات استانی فرماندار لنگرود از رتبه چهارم این شهرستان در جذب اعتبارات استانی خبر داد و گفت: تاکنون 90 درصد اعتبارات استان را جذب کرده‌ایم. به گزارش سلام شمال کمال محمدبیگی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه در فرمانداری لنگرود اظهار کرد: لنگرود از ظرفیت و توانمندی‌های بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است و باید با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها در راستای رشد و توسعه کشاورزی گام‌های موثری برداریم.
برگزاری دوره‌های آموزشی روابط عمومی در گیلان مدیر عامل انجمن روابط عمومی گیلان از برگزاری دوره‌های آموزشی روابط عمومی در استان با هفت عنوان آموزشی در زمستان امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال سید‌رضا علوی در جلسه انجمن مذکور اظهار کرد: کمیته علمی، برنامه‌ریزی و آموزشی انجمن روابط عمومی گیلان دوره‌های آموزشی روابط عمومی و ارتباطات را برای دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های غیر دولتی مستقر در استان و شهرستان‌های گیلان مدون و هیئت مدیره انجمن روابط عمومی گیلان امروز سوم دی ماه آن را تصویب کرده و از تمام مدیران و کارشناسان روابط عمومی دعوت می‌شود به صورت منسجم در این دوره‌ها شرکت کنند.
رشت میزبان مسابقات فوتبال هفت نفره کشور است رئیس هیئت جانبازان و معلولان گیلان از میزبانی رشت در برگزاری رقابت‌های فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان کشور در 6 دی ماه جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال جهانگیر فدایی در جمع اعضای هیئت جانبازان و معلولان استان با اشاره به میزبانی گیلان در مسابقات فوتبال هفت نفره کشوری، اظهار کرد: در نشست‌های هماهنگی که برای برگزاری مسابقات لیگ در فدراسیون برگزار شد، تصمیم بر این شد که برای کاهش هزینه‌های لیگ این دوره به صورت متمرکز برگزار شود.
برگزاری جشن مردمی انقلاب در روستاهای گیلان مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان از برگزاری جشن انقلاب با محوریت مردم در روستاهای استان در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال عیسی مهدوی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در روستاهای گیلان در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در ماه محرم امسال برنامه‌های عزاداری خوبی را برگزار کردند.
وجود 50 هزار معتاد در گیلان مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیش از 80 درصد افراد معتاد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم هستند. به گزارش سلام شمال حسن صادق‌زاده در حاشیه کارگاه آموزشی «درمان‌های غیردارویی» روان‌شناس‌های مراکز درمان سو مصرف مواد مخدر گیلان در سالن همایش‌های بیمارستان شفا این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه هدف اصلی قاچاقچیان از قاچاق مواد مخدر اهداف اقتصادی است، اظهار کرد: برخی قاچاقچیان و حامیان خارجی آنها با قاچاق مواد مخدر به دنبال اهداف سیاسی و اجتماعی هستند.
نجات 3 جوان گیلانی از دام رجوی دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرقه تروریستی مسعود رجوی بهترین جوانان کشور را فریب داد و ربود تا مانع از پیشرفت کشور شود. به گزارش سلام شمال علیرضا اقدامی در نخستین همایش روشنگری پیرامون فرقه با حضور افراد جدا شده از فرقه تروریستی سازمان منافقین در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی ماهیت پلید گروه‌های منافقان خلق را برای همه به ویژه دانشجویان آشکارتر می‌کند،
جمعیت رشت به 760 هزار نفر رسید رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جمعیت شهرستان رشت از 500 هزار نفر به حدود 760 هزار نفر رسیده است که این امر نیاز شهرداری به داشتن مناطق بیشتر را افزایش می‌دهد.
پایگاه خبری ‌تحلیلی «گیل‌فجر» در گیلان رونمایی شد برای نخستین بار در کشور پایگاه خبری‌ تحلیلی‌ «گیل‌فجر» در گیلان رونمایی شد. به گزارش سلام شمال مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان ظهر امروز در جریان افتتاح پایگاه خبری ‌تحلیلی گیل‌فجر در نخستین نشست مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان که در حسینیه شاهد اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران استان برگزار شد، اظهار کرد: این پایگاه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه اطلاع‌رسانی سریع و صحیح ایجاد شده است.
اجرای 34 ویژه برنامه دهه فجر در روستاهای گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای 34 ویژه برنامه دهه مبارک فجر در روستاهای استان خبر داد. به گزارش سلام شمالحجت‌الاسلام مجتبی اشجری در نخستین نشست مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی هدف از برگزاری این نشست را ارائه گزارش‌ فعالیت‌های مربوط به کمیته‌ها به ویژه پیشنهاد انجام دو ویژه برنامه متفاوت با سال‌های گذشته توسط مسئول هر کمیته ذکر کرد.
مقتل شهدای انقلاب در گیلان شناسایی می‌شود مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از شناسایی مقتل شهدای انقلاب اسلامی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد اسماعیلی در نخستین نشست مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در حسینیه شاهد اداره کل بنیاد شهید گیلان مسئولیت‌ها در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: احساس مسئولیت در زمینه اجرای برنامه‌های دهه فجر بسیار زیاد است.
اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات جاده‌ای به گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان از اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات جاده‌ای به راه‌های استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ناصر عاشوری در مراسم گرامیداشت روز راهدار در سالن ورزشی شهید دهگان این شهر با اشاره به اینکه برخی از شغل‌ها و کارها سختی و رنج بسیاری دارد،‌ اظهار کرد: رضایت‌مندی درونی و روحی در کنار شغل موجب آرامش زندگی انسان می‌شود.
انزلی قهرمان جام فجر شنای گیلان شد رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو گیلان گفت: تیم شنای زنده یاد شیرازی بندر انزلی قهرمان نخستین دوره لیگ باشگاه‌های گیلان با نام «جام فجر» شد.
نخستین جشنواره فجر گیلان برگزار می‌شود رئیس کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان گفت: با تصویب ستاد دهه فجر گیلان، جشنواره فجر مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری‌تحلیلی استان با داوران ملی برگزار می‌شود.
وقوع 60 درصد تصادفات مرگبار در جاده‌های فرعی گیلان فرمانده پلیس راه گیلان گفت: 60 درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای در جاده‌های فرعی و روستایی گیلان رخ می‌دهد. به گزارش سلام شمال مجیدجمشاد در همایش علمی آموزشی راهوران محله، اظهار کرد: طرح راهوران‌ محله که موجب مشارکت دهیاران در امر ترافیک جاده‌های روستایی شده است از اقدام‌های برجسته و مردم‌نهاد ترافیک کشور محسوب می‌شود.
برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گیلان مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گیلان از 10 تا 12 دی ماه جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال نقی علیزاده در جمع خبرنگاران با قدردانی از تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و آگهی‌بخشی به جامعه، اظهار کرد: فرهنگ غنی ایرانی از جمله عوامل پایداری کشور است و انتقال آن به دیگر کشورهای جهان ضرورت دارد.
برگزاری 600 گفتمان دینی گیلان مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری حدود 600 گفتمان دانش‌آموزی و دانشجویی با مباحث فرهنگ دینی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بیشترین فعالیت تبلیغات اسلامی را در زمینه فرهنگ دینی نامید و اظهار کرد: در فعالیت‌های این نهاد به فرهنگ عمومی و برنامه‌های دیگر نیز توجه می‌شود.
برداشت 11 هزار تن مرکبات در لنگرود مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از برداشت 11 هزار و 50 تن مرکبات در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی در جلسه کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت تولید مرکبات در لنگرود اظهار کرد: لنگرود دارای یک‌هزار و 200 هکتار باغ مرکبات بوده که 850 هکتار آن بارده است.
بازدید 500 دانش‌آموز گیلانی از نمایشگاه علمی واحد رشت سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از بازدید بالغ بر 500 دانش‌آموز مدارس گیلان از نمایشگاه علمی واحد رشت در هفته پژوهش خبر داد.
طاهری دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان شد با انتخاب نمایندگان گلستان در مجلس ،دبیر جدید مجمع نمایندگان استان گلستان انتخاب شد. به گزارش سلام شمال ،حجة الاسلام سیدعلی طاهری که سابقه حضور دو دوره در مجلس شورای اسلامی را دارد، با انتخاب نمایندگان استان به مدت شش ماه دبیر مجمع نمایندگان استان شد.
گنبدکاووس الگوی وحدت و برادری است معاون سیاسی امنیتی ‌استاندار گلستان گفت: شهرستان گنبدکاووس به دلیل زندگی مسالمت‌آمیز برادران شیعه و سنی الگوی وحدت و برادری است. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برگزاری انتخابات در آینده نزدیک و اعلام نظریه‌پردازان غربی در مورد فرصت انتخابات اظهار داشت: باید انتخاب ملی محلی و منطقه‌ای ریاست جمهوری و شوراها را مدیریت کنیم و در این راستا بصیرت و آگاهی لازم است تا توطئه‌ها را خنثی کنیم.
فرماندار جدید گنبدکاووس معرفی شد نورالله نوراللهی طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان طی فرماندار شهرستان گنبدکاووس معرفی شد. به گزارش سلام شمال در این جلسه که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان برگزار شد نورالله نوراللهی طی حکمی به فرمانداری شهرستان گنبدکاووس منصوب شد و از زحمات حیدر احمدی فرماندار سابق گنبدکاووس و محمدتقی قزلسفلی سرپرست قبلی فرمانداری قدردانی شد.
607 خانه بهداشت در گلستان فعال هستند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در بخش زیرساخت‌های سلامت از تعداد 610 خانه بهداشت در استان گلستان، 607 خانه بهداشت فعال هستند.
کمک 12 میلیارد تومان خیرین گلستانی به بخش بهداشت و درمان رئیس هیئت امنای مجمع خیرین سلامت استان گلستان گفت: حدود 12 میلیارد تومان خیرین مجمع سلامت توانستند به بخش بهداشت و درمان کمک کنند.
تجمع 9 دی در مسجد جامع گرگان برگزار می‎شودرئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری تجمع گرامیداشت 9 دی در مسجد جامع گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام غلامرضا قندهاری ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: برنامه بزرگداشت 9 دی ساعت 11:30 دقیقه در مسجد جامع گرگان برگزار می‎شود.
نرخ بیکاری در گرگان 22 درصد است عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: میزان بیکاری در گرگان که 25 درصد از جمعیت استان را در خود جای داده 22 درصد است. به گزارش سلام شمال زهرا نورا عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: یکی از عوامل ترقی شهر استفاده از سرمایه‎گذار است که می تواند به توسعه بخش‎های مختلف شهر کمک شایانی بکند.
ثبت 174 هزار و 663 ولادت در ثبت احوال علی‎آبادکتول رئیس اداره ثبت احوال شهرستان علی‎آبادکتول گفت: از ابتدا که این اداره تابع اداره ثبت احوال گرگان بوده تا پایان آذر ماه امسال تعداد 174 هزار و 663 مورد ولادت و 33 هزار و 360 مورد وفات ثبت شده است.
رزمایش 35 هزار نفری بسیجیان در گلستان برگزار می‌شود فرمانده سپاه نینوا گلستان از برگزاری همایش و رزمایش 35 هزار نفری بسیجیان با عنوان بصیرت حسینی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدحسین بابایی صبح امروز در جمع بسیجیان اظهار داشت: بعد از دو سال رزمایش و همایش بزرگ و باشکوه 35 هزار نفری بسیجیان شامل گردان‌های الی بیت‌المقدس، عاشورا، امام حسین (ع) و الزهرا (س) در گرگان و سراسر استان برگزار خواهد شد.
بازدید 30 هزار بسیجی گلستانی از مناطق عملیاتی راهیان‎نور مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان گفت: پیش‎بینی می‎شود که امسال حدود 30 هزار نفر از مناطق عملیاتی بازدید کنند که شامل بسیج دانشجویی، دانش‎آموزی، اقشار و محلات هستند.
انتقاد معاون استاندار گلستان از نبود مدیریت ‌اتباع بیگانه معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: یکی از دغدغه‎های استان مدیریت امور اتباع است که متاسفانه در این راستا هنوز هر آنچه که مدنظر مطلوب است دست پیدا نکرده‎ایم.
تعیین میزان اثربخشی فعالیت‎های حوزه ایثار و شهادت در گلستان معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تعیین میزان اثربخشی فعالیت‎های حوزه ایثار و شهادت از سوی این معاونت در قالب یک طرح پژوهشی برای نخستین بار در استان برگزار می‎شود.
نسبت ازدواج به طلاق در گلستان 9 به یک است مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: نسبت ازدواج به طلاق در کشور شش و این آمار در گلستان 9 به یک است یعنی به ازای هر 9 ازدواج در گلستان یک طلاق روی می‎دهد.
کسب رتبه نخست کشوری ثبت احوال گلستان استاندار گلستان از کسب رتبه نخست ثبت احوال این استان در کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت بعدازظهر امروز در نشست شورای ثبت احوال استان ضمن گرامیداشت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: طی چند سال اخیر شاهد ساماندهی مطلوبی در حوزه ثبت احوال بوده‌ایم؛ به ویژه در دولت‎های نهم و دهم حرکت‎های رو به جلوی ثبت احوال کاملا مشهود است
برگزاری همایش و رزمایش با حضور 35 هزار نفری بسیجیان گلستان معاون اجرایی سپاه نینوا استان گلستان از برگزاری همایش 35 هزار نفری و رزمایش گردان‎های بیت‎المقدس بسیج گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال عبداله عین‎علی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این همایش و رزمایش با شرکت گردان‎های بیت‎المقدس، امام حسین(ع)، عاشورا و الزهرا(س) استان گلستان در هفته بصیرت با عنوان بصیرت حسینی اجرا می‎شود.
گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست. به گزارش سلام شمال حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 1390 تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در گلستان، 533 روستا است و 830 دهیاری در استان داریم.
انتشار 4 عنوان کتاب با حمایت کنگره شهدای روحانی گلستان مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه نینوا گلستان گفت: با حمایت کنگره شهدای روحانی استان، چهار عنوان کتاب به چاپ خواهد رسید. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام علیرضا ریاحی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کتاب‎های حماسه‎سازان محراب، حدیث صداقت، نقش بی‎بدیل و زندگی‎نامه شهید روحانی‎فرد از جمله عنوان‌های کتاب‎هایی است که تعدادی تا پایان سال و تعدادی نیز در سال 1392 وارد بازار می‎شوند.
گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست. به گزارش سلام شمال حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 1390 تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در گلستان، 533 روستا است و 830 دهیاری در استان داریم.
بیمه دی گلستان صاحب امتیاز تیم ورزشی بیلیارد شد مدیرعامل بیمه دی استان گلستان گفت: شرکت بیمه دی در راستای حمایت از ورزش و سلامت اجتماعی، صاحب امتیاز یک تیم ورزشی بیلیارد در گلستان شد.
دریافت دومین گواهی محصولات ارگانیک به گلستان معاون پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از دریافت دومین گواهی محصولات ارگانیک به گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابوالفضل فرجی عصر امروز در جمع دست‎اندرکاران نمایشگاه توانمندی‎ها و دستاوردهای پژوهشی خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: نخستین گواهی ارگانیک کشور به یکی از باغات پسته داده شد و شرکت رب دلند نیز با کسب گواهی محصولات ارگانیک در رده دوم محصولات ارگانیک کشور قرار گرفت.
گلستان از مستعدترین مناطق در زمینه غارهای کشف ‎شده است معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: گلستان یکی از مستعدترین مناطق کشور در زمینه کثرت غارهای کشف ‎شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود اظهار داشت: طبق آیین‎نامه هئیت وزیران مقرر شد کارگروه غارشناسی استان‎ها با هدف مدیریت، حفاظت و بهره‎برداری از غارهای کشور به طور مرتب تشکیل و در همین راستا کارگروه استانی نیز تشکیل شده است.
فضایی از ساحل بندرگز در اختیار دستگاه‎های امدادی قرار گیرد معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خواستار در اختیار قرار دادن فضایی در ساحل دریا شهرستان بندرگز به نیروی انتظامی، هلال‌احمر و اورژانس برای امنیت بیشتر و رفاه حال مردم شد.
برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در گلستان معاون آموزش دادگستری کل استان گلستان از برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، علی‌اکبر اسمعیلی اظهار داشت: قضات گلستانی با قواعد کلی و آیین دادرسی جرایم رایانه‌ای آشنا می‌شوند.
راه‌اندازی نخستین خانه جهانگرد در پایگاه اطلاع‌رسانی نوکندهمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نخستین خانه جهانگرد استان گلستان، در پایگاه اطلاع‌رسانی نوکنده راه‌اندازی شده است.
اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج در علی‌آبادکتول رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌آبادکتول گفت: اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج با عنوان "سطرهای ناتمام" در سالن همایش‌های این اداره با حضور هنرمندان داستان‌نویس برگزار شد.
20 هزار گلستانی در تالار بورس سهامدار هستند مدیرعامل بورس استان گلستان گفت: تالار بورس گلستان از سال 1382 رسماً آغاز به کار کرد و تاکنون بیش از 20 هزار نفر در این تالار سهامدار شده‌اند.
ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان از ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، عبدالرضا دادبود در نخستین جلسه ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی این استان اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی، با هماهنگی کمیته‌های 12‌گانه ستاد بر خدمت‌رسانی شایسته به گردشگران در این ایام تلاش شود.
2/1 میلیون گلستانی سهام عدالت دارند مدیرعامل بورس گلستان با تأکید بر اینکه سودجویان می‎خواهندT سهام باارزش سهامداران را با قیمتی نازل بخرند از سهامداران خواست تا اقدام به فروش سهام عدالت نکنند.
اجرای طرح روستایی تلفن همراه در گلستان مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان از اجرای طرح روستایی تلفن همراه خبر داد و گفت:‌ امروز 200 روستا در سطح استان دکل تلفن همراه زده شد تا حتی در روستاهای دورافتاده استان مشکل آنتن‎دهی نداشته باشیم.
دهیاران برگزیده گلستان تجلیل شدند در مراسمی در دوازدهمین همایش سراسری دهیاران گلستان از دهیاران برگزیده استان تجلیل شد. مراسم تجلیل از دهیاران استان گلستان بعد از ظهر امروز با حضور عبدالرضا دادبود، معاون عمرانی استاندار گلستان، محمدرضا سیدالنگی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، سید فاضل دهنوی فرماندار آزادشهر، علیرضا عسگری فرماندار گمیشان، عبدالحمید گوکلانی، فرماندار بندرترکمن و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

اخبار ایران و شمال

توکلی: جریان انحرافی شکست می‌خورد احمد توکلی چهارشنبه‌شب در مراسم پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: اثر بر صادرات و واردات، بر قدرت رقابت خارجی، بر تامین بودجه دولت، بر سطح عمومی قیمت‌ها و بر تولید و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مسیرهای تاثیر تغییرات نرخ ارز بر اقتصاد هستند.

امسال هزینه‌ی سفر عمره چقدر می‌شود؟ با آغاز ثبت نام در کاروان‌های عمره از امروز (پنج‌شنبه، 30 آذرماه) سازمان حج و زیارت هزینه‌ی سفر عمره‌ی امسال را اعلام کرد.

کاهش ۵۰ درصدی درآمد نفتی وزیر اقتصاد در پاسخ به نمایندگان مجلس گفت: بانک مرکزی در زمان تصویب ارز شناور مدیریت شده، تحریم نبود و درآمدهای نفتی نیز به 50 درصد کاهش نیافته بود، ولی شرایط فعلی تفاوت کرده است.

کشنده ترین سرطان در ایران همایش انجمن سرطان ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه سرطان، سومین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: حداقل سالانه بیش از 30 تا 40 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می دهند.

میرتاج‌الدینی: برخی یکبار هم «فتنه» را نگفته‌اند مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری، از برخی شخصیت‌هایی که تا کنون یک‌بار هم کلمه "فتنه" را به زبان نیاورده‌اند انتقاد کرد و بصیرت را از ملزومات رسیدن جامعه به حیات طیبه دانست.

اعلام تازه ترین نرخ بیکاری نرخ بیکاری در کشور بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران در تابستان 1391 معادل 12.4 درصد بود. بر اساس نتایج بررسی مرکز آمار ایران در تابستان امسال نرخ بیکاری جمعیت 10 سالانه و بیشتر در کل کشور 12.4 بود. این شاخص در بین مردان 10.2 درصد و در بین زنان 22.1 درصد محاسبه شده است.

توصیه انتخاباتی امامی کاشانی به مردم امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری در کشورمان گفت:‌ مردم باید کسی را انتخاب کنند که پشتوانه معنوی و مادی داشته باشد.

آخرین آمار فروش فیلم‌های روی پرده فروش فیلم‌های «من مادر هستم» به یک میلیارد و 200، «بی‌خود و بی‌جهت» به 550 میلیون و «یه عاشقانه ساده» به 65 میلیون تومان رسیدند. علی سرتیپی، مدیرعامل موسسه فیلمیران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی فروش «من مادر هستم» اظهار کرد: فروش «من مادر هستم» شب گذشته (30 آذر ماه)، 17 میلیون تومان بود که با این حساب فروش کلی در تهران به 920 میلیون تومان رسید. همچنین فروش شهرستان‌های «من مادر هستم» هم تاکنون به 250 میلیون تومان رسیده است.

حذف دو شبکه ایرانی از ماهواره هیسپاست شرکت اسپانیایی خدمات ماهواره‌یی «هیسپا ست» روز جمعه (۲۱ دسامبر، اول دی)، شبکه‌های انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی ایران را به خاطر آن‌چه تحریم رییس صدا و سیمای ایران می‌نامد، از فهرست پخش ماهواره‌یی خود در اسپانیا و امریکای لاتین حذف کرد.

توکلی:مجلس به وزیر قانون شکن جایزه داد نماینده تهران طی یادداشتی با عنوان «مجلس به وزیر قانون شکن جایزه داد!"» توضیحاتی در مورد سوال اخیر مجلس از وزیر اقتصاد ارائه کرد.

پاسخ یک نماینده به سخنان اخیر احمدی نژاد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اظهارات اخیر احمدی‌نژاد با این مضمون که ۶۰ درصد مطالبات در دست ۳۰۰ نفر در کشور است گفت: ‌ در قوه مجریه، بر اساس قوانین دائمی یا بودجه سالیانه، تصویب می‌شود که تسهیلاتی به افرادی برای ایجاد اشتغال و مواردی از این قبیل پرداخت شود.

مخالفت پوتین با حجاب اسلامی در مدارس بحث داغ مساله حجاب در برخی از مدارس روسیه در اکتبر سال جاری میلادی زمانی مطرح شد که والدین مسلمان در روستایی واقع در منطقه استاوروپل در جنوب روسیه از دادستان‌ها در خصوص منع استفاده از روسری در مدارس دخترانه این منطقه شکایت کردند.

واکنش تهران به تصویب قطعنامه ضد ایرانی رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد این قطعنامه اظهار کرد: متاسفانه و به روال چند سال گذشته، تعدادی از کشورهای غربی به پیشگامی کانادا و آمریکا با اهداف سیاسی و به بهانه واهی نقض حقوق بشر، قطعنامه‌ای را علیه کشورمان مطرح کردند که با توجه به نقض گسترده حقوق بشر توسط کشورهای بانی قطعنامه فوق، این مساله نشان دهنده ناکارایی مکانیزم‌های حقوق بشری سازمان ملل متحد و اعمال استاندارهای دوگانه کشورهای غربی است.

افزایش لیست تحریم‌های اروپا علیه ایران اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای 18 موسسه و یک شهروند ایرانی دیگر را به لیست تحریم‌های جدید علیه ایران افزود. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز جمعه با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران موافقت کرده و 18 شرکت و موسسه جدید و یک فرد دیگر را به لیست تحریم‌های اعمالی علیه ایران اضافه کرد.

تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام یک شماره تماس از شهروندان خواست در صورت امتناع دفاتر پلیس‌+‌10 از ارائه خدمات تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی با کارت هوشمند، موارد را با سازمان وظیفه عمومی در میان بگذارند.

اوباما «جان کری»‌ را رسما معرفی کرد رئیس‌جمهور آمریکا طی مراسمی و در غیاب هیلاری کلینتون، سناتور «جان کری» ‌را بعنوان نامزد تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا معرفی کرد. به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا طی مراسمی «جان کری» سناتور دموکرات ماساچوست را به عنوان نامزد تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا معرفی کرد.

اعلام جرم دادستانی علیه حمید رساییادعای مشارالیه مبنی بر این که « آقازاده‌ فراری به محض ورود (به کشور) به جای زندان به منزل پدر می‌رود و در همان شب تمام آموزش‌های لازم را از وکلای اجیر شده می‌بیند»؛ اگر حمل بر صحت شود، نشان می‌دهد که ایشان در این مورد خاص از واقعیت امر مطلع نبوده و این‌گونه سخن گفتن، مسلماٌ با ادعای ولایتمداری وی مطابقت ندارد.

تصویر: احمدی نژاد در کابینه هاشمی در این تصویر که نمایی است از کابینه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی نژاد نیز دیده می‌شود. مشخص نیست که احمدی نژاد در زمان عکاسی این تصویر چه سمتی در دولت داشته است؟! زمان دقیق عکاسی از این تصویر نیز دقیقاً مشخص نیست.

مازندران میزبان جشن توانمندسازی 21 هزار مددجوی امداد مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه امسال، جشن توانمندسازی 21 هزار مددجوی کمیته امداد مازندران را برگزار می‌کنیم، گفت: سال گذشته 20 درصد از ایجاد اشتغال استان به تنهایی توسط کمیته امداد مازندران صورت گرفت.

پایان عمر دنیا «از شایعه تا واقعیت» عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه‌های گیلان گفت: شب یلدا پایان دنیا نیست و این یک شایعه از پیش طراحی شده دشمن است. به گزارش سلام شمال اخیرا شایعه‌ای مبنی بر به پایان رسیدن دنیا در روز 21 دسامبر سال 2012 همزمان با شب یلدا پراکنده شده که رعب و وحشت بسیاری در افراد به ویژه کودکان در مدارس ایجاد کرده است در حالی که مسئولان علمی و مذهبی داخلی و خارجی در این باره قضاوتی نکرده‌اند.

ممنوع‌الخروج شدن 9 هزار بدهکار بانکی در کشور عضو شورای مرکزی خانه کارگر به ممنوع‌الخروج شدن 9 هزار بدهکار بانکی اشاره کرد و گفت: این افراد کسانی هستند که بر اساس سیاست غلط بانکی، پول دریافت کردند. به گزارش سلام شمال حسین کمالی شامگاه دوشنبه در کنگره خانه کارگر مازندران اظهار داشت: شعارهای دموکراسی که در جهان توسط برخی‌ها مطرح می‌شود، بر اساس واقعیت نیست.

فناوری نانو فیلتر با حضور رئیس جمهور در بابل رونمایی شد باحضور محموداحمدی نژاد رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در هفته پژوهش، "فناوری نانو فیلتر" رونمایی شد.

از خنده وزیر تا گریه اوباما اشک های باراک اوباما در سوگ کودکان کشته شده در جریان تیراندازی در یکی از مدارس این کشور را اگر در کنار نیشخند و جملات تمسخرآمیز وزیر آموزش و پرورش کشور خودمان در قبال آتش سوزی در یکی از دبستان های دخترانه ایران اسلامی بگذاریم، چه می توانیم گفت؟

اولین تصویر از "مهدی هاشمی" پس از خروج از زندان

نخستین گام برای دولتی کردن دانشگاه آزاد برداشته شد!به نظر شما، چه عاملی موجب شده که حذف کنکور در دستور کار قرار بگیرد؛ پخش ناعادلانه امکانات در سطح کشور؟ شیوه ناهمگون آزمون با آموزش در مدارس؟ کاهش حجم متقاضیان ورود به دانشگاه؟ گسترش دانشگاه‌ها و ساخت مراکز آموزش عالی جدید که می‌تواند به معنای افزایش ظرفیت باشد؟ امکان تحصیل داوطلبان در رشته‌های مورد علاقه؟...؛ اکنون بد نیست که بیندیشیم مثلا تجمیع کنکور دانشگاه‌های گوناگون، کدام یک از این تغییرات را هدف گرفته است؟

شرط وزارت کشور برای احزاب منحل شده معاون سیاسی وزیر کشور، فعالیت اعضاء احزاب منحله در انتخابات پیش رو را منوط به کسب مجوز از وزارت کشور در قالب حزبی جدید، اعلام کرد.

بازار لپ‌تاپ در تب و تاب گفته می‌شود تلفن همراه و رایانه از کالاهای لوکس تفکیک شده‌ و واردات آن‌ها آزاد است. با این حال این روزها فعالان این عرصه گلایه‌های متعددی دارند و مشتریان این بازار هم بعضا با قیمت‌هایی بالاتر و شرایطی مبهم تر مواجه می‌شوند.

درس آموزش دفاعی معادل 2 ماه سربازی بخشی از آموزش‌های درس آمادگی دفاعی که نیاز به حضور دانش‌آموزان در محیط های نظامی دارد، توسط سپاه و با مسئولیت سپاه در اردوگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی مناسب (مکان‌های هدف راهیان نور) برگزار خواهد شد.

جزئیات تخلفات ارزی 25 واردکننده خودرو معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه اگر از ابتدای سال 90 پرداخت ارز مرجع را محدود می‌کردیم، شاید بخشی از مشکلاتی که امسال در قالب بحران ارزی به وجود آمد، اتفاق نمی‌افتاد و یا بسیار محدود بود، از جزئیات پرونده تخلفان ارزی 25 واردکننده خودرو و ارجاع این پرونده‌ها به مراجع قضایی خبر داد.

فوتبال ما همچنان باقدرت سقوط می کند ؟ تیم ملی ایران برای صعود باید یمن را شکست می‌داد و عربستان و بحرین در دیداری که همزمان با این مسابقه آغاز شده بود به مساوی می‌رسیدند تا ایران به عنوان صدرنشین صعود کند که این اتفاق رخ نداد و بحرین یک بر صفر برابر عربستان به پیروزی رسید تا به عنوان صدرنشین به نیمه نهایی صعود کند و عربستان و ایران از صعود باز بمانند. ایران با 5 امتیاز در گروهش در جایگاه دوم قرار گرفت و حذف شد، چون در این تورنمنت بهترین تیم دوم به مرحله بعد راه پیدا می‌کند که تیم کویت با 6 امتیاز بالاتر از ایران قرار گرفت.

تولید 365 قصه در مازندرانمدیر کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به تولید 365 قصه توسط مربیان کانون پرورش فکری که در رادیو مازندران تولید و اجرا شده است از آمادگی این کانون در تولید قصه در قالب نرم‌افزار خبر داد.
کشتی‌گیرانم در دیدار با حریف مازندرانی به غرور خود باختند سرپرست تیم کشتی آزاد شهدای ساری پس از باخت تیمش مقابل گاز مازندران گفت: کشتی‌گیرانم در دیدار مقابل حریف مازندرانی، به غرور خود باختند. به گزارش سلام شمال عسگری محمدیان امروز در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در شهرستان ساری بیان داشت: پس از برد هفته گذشته مقابل داماش بابل کشتی‌گیرانم ضعیف ظاهر شدند.
مادر شهید کشوری پیگیر تبدیل بخش کیاکلا به سیمرغ بود نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه 2 ساله شهرستان شدن کیاکلا، گفت: مادر شهید کشوری پیگیر جدی تبدیل بخش کیاکلا به شهرستان سیمرغ بوده است. به گزارش سلام شمال با اشاره به شهرستان شدن کیاکلا با نام سیمرغ گفت: شهرستان شدن کیاکلا با نام هر کس که باشد اشکال ندارد و ایجاد شهرستان سیمرغ اقدام مثبت و خوبی است.
را‌ه‌اندازی خط ریسندگی نساجی قائمشهرنماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی خط ریسندگی نساجی قائمشهر تأکید کرد: معوقات کلان از موانع بانک‌ها در پشتیبانی از طرحهای مختلف است.
هدف آمریکا از مذاکره، جلوگیری از پیشرفت ایران است امام جمعه ساری با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا که توسط برخی افراد در کشور مطرح می‌شود، بیان داشت: هدف آمریکا از طرح مسئله مذاکره، جلوگیری از پیشرفت کشور ایران است.
جویبار میزبان شهرآورد کشتی مازندران در هفته پنجم لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور دیدار حساس شهرآورد مازندران در جویبار برگزار می‌شود.
معرفی رئیس جدید آموزش و پرورش جویبار مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره آموزش و پرورش جویبار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی معرفی شد. به گزارش سلام شمال مراسم تودیع عبدالوحید رنجبر و معارفه محمدعلی میری رئیس سابق و جدید آموزش و پرورش شهرستان جویبار در اداره آموزش پرورش این شهرستان برگزار شد.
تغییر مدیر آموزش و پرورش جویبار به سوال از وزیر مرتبط است نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس با انتقاد از برخی از تغییرات در ادارات و نهادها گفت: تغییر و تحول مدیر آموزش و پرورش جویبار به سوال از وزیر آموزش و پرورش مرتبط است.
آغاز پذیرش دانشجوی دکترا در دانشگاه فرهنگیان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سطح استان مازندران 2 پردیس دخترانه و پسرانه دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد و از نیمسال دوم در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کار خود را آغاز می‌کند.
سرپرست جدید بخشداری خرم‌آباد تنکابن معرفی شد با حضور مدیران و مسئولان شهرستان، مراسم تودیع و معارفه بخشدار خرم‌آباد تنکابن در سالن اجتماعی فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال شامگاه سه‌شنبه با حضور مدیران و مسئولان شهرستان مراسم تودیع و معارفه بخشدار خرم‌آباد تنکابن در سالن اجتماعی فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.
آئین تودیع و معارفه در بهزیستی 2 شهر مازندران طی 2 مراسم جداگانه در مازندران رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های ساری و میاندرود تودیع و معارفه شدند. شامگاه امروز در مراسمی محمدعلی رنجبر رئیس سابق اداره بهزیستی میاندرود تودیع و سید مرتضی موسوی دارای مدرک فوق لیسانس روان‌شناسی در حالی به این سمت معرفی شد که پیش از این با 14 سال سابقه کاری اخیرا در اورژانس اجتماعی مرکز استان مشغول به فعالیت بود.
50 درصد از مرکبات مازندران برداشت نشد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 50 درصد از محصول میوه باغات مرکبات استان برداشت نشده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد از محصول میوه باغات مرکبات استان برداشت نشده است، اظهار داشت: نظر به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر اینکه در روزهای آتی با سرمای شدید مواجه خواهیم شد به باغداران توصیه می‌شود نسبت به برداشت هر چه سریعتر میوه مرکبات باغات خود اقدام کنند.
کشف موقوفه 2.5 میلیاردی در نوشهر سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر گفت: موقوفه‌ای به ارزش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون ریال در نوشهر کشف شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام شعبان رضایی از کشف موقوفه‌ای در نوشهر به ارزش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون ریال خبر داد.
آیین "کرنانوازی" ثبت ملی شد به کوشش مستندساز رامسری مراسم آیینی کرنانوازی در بخش میراث معنوی ثبت ملی کشور شد. به گزارش سلام شمال موسی عطوفت شمسی (هلر شمسی) مستندساز رامسری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رامسر مشاهدات خود را از گروه کرنانوازان رامسری بیان کرد: نسل خانواده‌های مرادیان و مسگران‌کریمی در کشباغ جواهرده رامسر کرنانوازان شهرستان رامسر هستند که در هیئت عزاداری آخوندمحله کرنا می‌نوازند.
انتقال یکی از پروژه‌های صنعت دفاعی به مازندران شفقت از استقرار یک واحد صنعت دریایی در جویبار استان مازندران خبر داد و گفت: به‌زودی یکی از پروژه‌های صنعت دفاعی در حوزه هوایی به مازندران انتقال می‌یابد.
حضور فعال مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مازندران در چین ر
هیئت‌های تجاری استان‌ها چراغ خاموش به چین رفتند مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: هیئت‌های تجاری و بازرگانی استان‌ها چراغ خاموش به چین رفتند تا مورد سوءاستفاده رسانه‌های غربی قرار نگیرند و بهتر بتوانند به اهداف خود برسند.
افزایش 10 واحد فناور در مرکز رشد طبرستانرئیس مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان گفت: در سال جاری 10 واحد فناور به مرکز رشد طبرستان اضافه می‌شود. به گزارش سلام شمال علی معتمدزادگان صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار داشت: 21 واحد فناور در مرکز رشد طبرستان فعالیت می‌کنند که بسیاری از این واحدها در حذف تحریم‌های بخش کشاورزی و صنایع کمک زیادی داشتند.
فرمانده جدید سپاه ناحیه آمل و بهشهر معارفه شد با حضور فرمانده سپاه کربلای مازندران فرمانده جدید سپاه ناحیه آمل و بهشهر معارفه شد. به گزارش سلام شمال صبح امروز با حضور مسئولان و فرماندهان سپاه شهرهای مرکزی استان مازندران فرمانده جدید سپاه ناحیه آمل معرفی شد.
ایجاد 3 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ساری مدیر کمیته امداد امام خمینی ساری از ایجاد 3 هزار و 161 فرصت شغلی در مرکز استان مازندران توسط این نهاد خبر داد. به گزارش سلام شمال قنبر بریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: بخش اشتغال این نهاد در سال ‌جاری تعهد ایجاد 2 هزار و 866 فرصت شغلی در شهرستان ساری با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان را در دستور کار دارد.
اختصاص اعتبار 4.5 میلیاردی رئیس جمهور در سفر به مازندران نماینده مردم ساری و میاندرود، گفت:‌ در حاشیه سفر رئیس جمهور به مازندران توانستیم اعتبار 4.5 میلیارد تومانی را به استان اختصاص دهیم.
برگزاری مجمع انتخابات هیئت تکواندو مازندران رئیس هیئت تکواندو مازندران گفت: در آینده نزدیک مجمع انتخابات هیئت تکواندو مازندران با حضور مسئولان فدراسیون و اعضاء مجمع در ساری برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال فیض‌الله نفجم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: باشگاه حاجی‌پور بابل با پیروزی مقابل حریف در هفته پایانی این رقابت‌ها قهرمانی لیگ دختران نوجوانان و جوانان استان را به خود اختصاص داد.
نگاهی به آیین شب یلدا در روستاهای غرب مازندران مردم غرب مازندران علاوه بر منتسب دانستن آیین شب یلدا به ایران باستان بر این باورند که این آیین با اعتقادات دینی هم درآمیخته و همچنان بعد از آیین نوروز، مهم‌ترین آیین کهن ایرانی محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال برگزاری مراسم و آیین شب یلدا از قرن‌های متمادی در ایران مرسوم بوده و آیینی چند هزار ساله از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد.
معرفی فرمانداران جدید مازندران هفته آینده استاندار مازندران با اعلام برگزاری سمینار استانداران کشور در روز پنج‌شنبه هفته جاری، از برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرمانداران جدید 2 شهر مازندران طی هفته آینده خبر داد.
مازندران میزبان مسابقات ملی دومینو شد معاون پژوهشی دانشگاه آزاد قائمشهر گفت: پنجم تا نهم اسفند ماه، نخستین دوره مسابقات ملی دومینو به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر برگزار می‌شود.
96 درصد مدارس مازندران تک‌نوبته شدند مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 96.5 درصد مدارس مازندران تک نوبته شدند. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه و تودیع مدیرکل جدید تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس مازندران با بیان اینکه 96.5 درصد مدارس مازندران تک نوبته شده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر مازندران در بحث توسعه فضاهای آموزشی موفق بود.
شرکت 70 درصد دانش‌آموزان مازندرانی در پرسش مهر مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت:‌70 درصد از دانش‌آموزان مازندران در پرسش مهر رئیس‌جمهور شرکت کردند. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری شامگاه امروز در شورای آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگیان، اظهار داشت:‌ بر اساس سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش، تجهیز کتابخانه‌های مدارس باید عملیاتی شود.
آموزش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان براساس نیاز مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه استعدادهای درخشان را معطوف به نیازهای داخل استان کنید، گفت: نیازسنجی شود تا دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در حوزه نیازهای استان فعالیت کنند.
راه‌اندازی آزمایشگاه ملی مازندران در آمل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی از راه‌اندازی آزمایشگاه ملی مازندران در این شهرستان خبرداد. به گزارش سلام شمال فاضل لاریجانی شامگاه امروز در تجلیل از پژوهشگران این واحد دانشگاهی با اعلام اینکه رشته داروسازی در این دانشگاه در قالب دانشکده راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: با اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت در قالب دانشکده تلاش می‌کنیم تمام رشته‌های جنبی این رشته را نیز در آمل داشته باشیم.
11 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد آمل تجلیل شدند در آخرین روز از هفته پژوهش و با حضور معاون بین‌الملل معاونت علمی ریاست ‌جمهوری از 11 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی تجلیل شدند.
برگزاری 600 گفتمان دینی گیلان مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری حدود 600 گفتمان دانش‌آموزی و دانشجویی با مباحث فرهنگ دینی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بیشترین فعالیت تبلیغات اسلامی را در زمینه فرهنگ دینی نامید و اظهار کرد: در فعالیت‌های این نهاد به فرهنگ عمومی و برنامه‌های دیگر نیز توجه می‌شود.
برداشت 11 هزار تن مرکبات در لنگرود مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از برداشت 11 هزار و 50 تن مرکبات در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی در جلسه کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت تولید مرکبات در لنگرود اظهار کرد: لنگرود دارای یک‌هزار و 200 هکتار باغ مرکبات بوده که 850 هکتار آن بارده است.
بازدید 500 دانش‌آموز گیلانی از نمایشگاه علمی واحد رشت سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از بازدید بالغ بر 500 دانش‌آموز مدارس گیلان از نمایشگاه علمی واحد رشت در هفته پژوهش خبر داد.
پیروزی پر گل فوتسال داماش گیلان مقابل فارس نایب رئیس هیئت فوتبال گیلان گفت: تیم فوتسال بانوان داماش گیلان در ایستگاه نخست لیگ برتر فوتسال بانوان کشور با اختلاف پنچ گل میزبان خود تیم تربیت بدنی فارس را شکست داد.
جشن صعود در رشت برپا شد تیم داماش گیلان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی و در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 تراکتورسازی پیروز شد
دانشگاه گیلان در رتبه‌بندی جهانی هشتم شد‌ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دنیا را 2 هزار و 48 نامید و گفت: دانشگاه گیلان از نظر میزان رشد در رتبه‌بندی جهانی دارای عنوان هشتم است.
گیلان پیرترین استان کشور است معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان سن امید به زندگی در استان را 65 سال عنوان کرد و گفت: گیلان پیرترین استان کشور است. به گزارش سلام شمال ارسلان داداشی، در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با قدردانی از همکاری‌های شورا و شهرداری در سال‌های اخیر برای ارتقای سلامت شهروندان و جامعه اظهار کرد: با تعامل شورا و شهرداری به‌ویژه در بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات، مجموعه بهداشت و درمان استان توانست نسبت به پیشگیری و درمان بیماری‌های آنفلوآنزا، وبای التور و ویروس ایدز خدمات قابل توجهی ارائه دهد.
حضور 3 گیلانی در برترین‌های راگبی ساحلی کشور رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: سه ورزشکار گیلانی جزو برترین‌های راگبی ساحلی کشور معرفی شدند. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری در جمع اعضای هیئت انجمن‌های ورزشی استان، اظهار کرد: پس از پایان نخستین دوره مسابقات راگبی ساحلی کشور در کیش، بهترین‌های این رقابت‌ها معرفی شدند.
چله گیلانی فرهنگ‌ کهن ایرانی اسلامی است مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: «چله گیلانی» از فرهنگ‌های کهن ایرانی اسلامی است. به گزارش سلام شمال نقی علیزاده در مراسم برگزاری «چله گیلانی» در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اینکه ایران یک کشور با فرهنگ کهن به قدمت تاریخ بشری بوده و از فرهنگ و آداب و رسوم غنی و فاخری برخوردار است، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهای فرهنگی است که در ترویج فرهنگ و سنت بومی در سطح کشوری و بین‌المللی فعالیت می‌کند.
آغاز ثبت نام زائران حج عمره در گیلان مدیرکل حج و زیارت گیلان از فراخوان آغاز ثبت‌نام زائران حج عمره در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن یگانه در جلسه حج و زیارت استان با اشاره به ثبت نام دارندگان اولویت‌های یک تا 300 بانک ملت در کاروان‌های زیارتی گیلان، اظهار کرد: ثبت نام کسانی که در ثبت نام عمومی سال 87 شرکت کرده‌اند از روز پنجشنبه 30 آذر جاری آغاز می‌شود و تا 7 دی امسال ادامه می‌یابد.
اهدای قرآن دوران قاجار به سازمان اسناد ملی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای قرآن ارزشمند منصوب به دوران قاجار به این نهاد خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین عباس‌نژاد در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به اهدای قرآن دوران قاجاریه به این نهاد، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جمع‌آوری و احیای نسخ خطی و اسناد ملی گیلان یک جلد قرآن ارزشمند متعلق به اواخر دوره قاجاریه از طرف مریم سادات طبایی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان اهدا شد.
تصویب 356 طرح توسعه کشاورزی در لنگرود مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از تصویب 356 طرح توسعه کشاورزی در این شهرستان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی در جلسه کشاورزی این شهرستان با اشاره به تسهیلات اختصاص داده شده به طرح توسعه کشاورزی لنگرود اظهار کرد: در راستای طرح توسعه بخش کشاورزی لنگرود تاکنون بالغ بر 26 جلسه کارگروه اصلی و فرعی تشکیل شد.
حضور 63 مخترع در نمایشگاه جهادگران علم و فناوری بسیج شمال کشور مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان از حضور 90 مخترع در نمایشگاه جهادگران علم و فناوری بسیج شمال کشور در سالن ورزشی واحد رشت خبر داد.
صدور کارت شناسایی ویژه خبرنگاران دهه فجر گیلان مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان از صدور کارت شناسایی ویژه برای خبرنگاران و عکاسان ستاد دهه فجر در 16 شهرستان استان تا 10 دی‌ماه امسال خبر داد.
شکوفایی منطقه آزاد انزلی مشکل عمده اشتغال گیلان را برطرف می‌کند رئیس کل دادگستری گیلان گفت: شکوفایی منطقه آزاد بخش عمده مشکل اشتغال و جذب سرمایه‌گذار گیلان را برطرف می‌کند. به گزارش سلام شمال محمدجواد حشمتی در نشست مشترک با سعید رحیمی مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی، این منطقه را دارای ظرفیت بی‌نظیر برای گیلان خواند و اظهار کرد: شکوفایی منطقه آزاد بخش عمده مشکل اشتغال و جذب سرمایه‌گذار استان را برطرف می‌کند.
استاد بزرگ شطرنج گیلان عضو تیم ملی شد رئیس هیئت شطرنج گیلان گفت: همایون توفیقی استاد بزرگ گیلانی شطرنج ایران عضو تیم ملی شطرنج بزرگسالان کشور شد. به گزارش سلام شمال کیومرث بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به عضویت همایون توفیقی در تیم ملی، اظهار کرد: توفیقی در مسابقات فینال قهرمانی کشور جزو 4 نفر نخست شد و طبق آیین‌نامه به عضویت تیم ملی درآمد.
تصاویر دیدنی بارش برف در روستای تاریخی ماسولهتصاویر زمستان , ماسوله , روستای ماسوله , تصاویر ماسوله , گردشگری گیلان , مناظر گیلان , تصاویر شمال , مناظر شمال , اخبار شمال
تصویر/ دستگیری سارقین به عنف توسط پلیس آگاهی گیلان
انتشار سالنامه تخصصی شهدای دانشجوی گیلان مسئول کارگروه شهدا و دفاع مقدس هیئت محبان ولایت ماسال از انتشار سالنامه تخصصی شهدای دانشجوی گیلان در فروردین 92 خبر داد. به گزارش سلام شمال سید محمدباقر محمودی بعد از ظهر امروز در جمع فعالان حوزه ایثار و
جراحی موفقیت‌آمیز 160 ورزشکار گیلان رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان گفت: امسال 160 ورزشکار مصدوم گیلانی عمل جراحی شدند. به گزارش سلام شمال محمد حق‌شناس با اشاره به ارتقای سطح سلامت ورزشکاران گیلانی در جمع مسئولان ورزش استان اظهار کرد: امسال هیئت مذکور در بخش درمان ورزشکاران 24 ورزشکار خانم و 136 ورزشکار آقا را که نیاز به عمل جراحی داشتند مورد مداوا قرار داد.
انزلی میزبان تیم‌‌های ملی فوتبال‌دستی کشور است رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان از برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال‌دستی کشور در دوم دی‌ماه امسال در انزلی خبر داد.
توزیع 10 هزار تجهیزات ایمنی در مدارس گیلان رئیس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از توزیع رایگان 10 هزار تجهیزات ایمنی در مدارس حاشیه‌راه‌های استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید حسین‌رضایی در جمع دانش‌آموزان مدرسه فلسطین مجتمع آموزشی دکتر معین کوچصفهان، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سیزدهمین مرحله طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های گیلان رسماً آغاز شد و امروز در اقدامی نمادین زنگ ایمنی در مدرسه فلسطین به صدا درآمد.
ایمن‌سازی 68 مدرسه حاشیه راه‌های گیلان مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از ایمن‌سازی 68 مدرسه حاشیه راه‌های استان در سال تحصیلی جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌‌الله علیپور در مراسم نواختن زنگ ایمنی در مدرسه فلسطین مجتمع آموزشی دکتر معین کوچصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌‌ترین اهداف اجرای طرح ایمن‌سازی حاشیه‌مداری راه‌ها، آموزش مباحث مربوط به ایمنی تردد دانش‌آموزانی که مدارس آنها در حاشیه راه‌ها قرار دارد، است.
مطالبات 700 میلیارد تومانی بانک‌های عامل گیلان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های عامل گیلان گفت: بانک‌های عضو کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های عامل گیلان در مجموع بیش از 700 میلیارد تومان مطالبات معوق شامل تکلیفی و غیرتکلیفی دارند.
گیلان نایب قهرمان راگبی لیگ ساحلی ایران شد رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: گیلان نایب قهرمان راگبی لیگ ساحلی ایران جام «خلیج فارس» شد. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری در جمع اعضای هیئت انجمن‌های ورزشی استان اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات لیگ راگبی ساحلی ایران که با نام جام «خلیج فارس» در جزیره کیش جریان داشت با قهرمانی تیم اوتانای فارس به پایان رسید.
افزایش 11 درصدی ظرفیت‌های اقامتی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش 11 درصدی ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای دائمی گیلان با محوریت نوروز 92 اظهار کرد: حس کنجکاوی بشر و کشف حقایق تازه گردشگری دو مقوله‌ای است که از پیوند سفر با فرهنگ حکایت دارد و بحث مهم فرهنگ گردشگری را معنادار می‌کند.
انتقال دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد رشت منتفی شد روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در واکنش به خبر انتقال دانشجویان این دانشگاه به واحد پردیس، این انتقال را منتفی اعلام کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس در پی انتشار خبر «دانشجویان دختر رشته پرستاری دانشگاه آزاد رشت تجمع کردند»، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در واکنش به این خبر موضوع انتقال دانشجویان را منتفی اعلام کرد.
زیباکلام: وحدت بین حوزه و دانشگاه ‌ممکن نیستعضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حوزه به دنبال تغییر و تحول و اصلاح و تربیت دانشگاه است. به گزارش سلام شمال صادق زیباکلام در مناظره با حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با موضوع «وحدت حوزه و دانشگاه» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه در اساس وحدت حوزه و دانشگاه چیزی بی‌مورد است، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دارای دو کارکرد و هدف متفاوت هستند.
انزلی میزبان بانوان روئینگ‌سوار کشور رئیس هیئت قایقرانی گیلان گفت: سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی روئینگ بانوان با حضور 11 قایقران در بندرانزلی آغاز شده است. به گزارش سلام شمال کریم شعبانی در حاشیه بازدید از محل برگزاری اردو در پایگاه قهرمانی سنگاچین بندرانزلی، اظهار کرد: سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی روئینگ بانوان از 25 آذرماه در پایگاه قهرمانی روئینگ بندرانزلی ‏برگزار شد.
رونمایی کتاب «ابعاد بین‌المللی نهضت جنگل» در رشت کتاب «ابعاد بین‌المللی نهضت جنگل» تألیف مجید رحمانی با حضور مفاخر برجسته گیلانی همزمان با روز پژوهش در خانه میرزاکوچک جنگلی در رشت رونمایی شد.
گلستان از مستعدترین مناطق در زمینه غارهای کشف ‎شده است معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: گلستان یکی از مستعدترین مناطق کشور در زمینه کثرت غارهای کشف ‎شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود اظهار داشت: طبق آیین‎نامه هئیت وزیران مقرر شد کارگروه غارشناسی استان‎ها با هدف مدیریت، حفاظت و بهره‎برداری از غارهای کشور به طور مرتب تشکیل و در همین راستا کارگروه استانی نیز تشکیل شده است.
فضایی از ساحل بندرگز در اختیار دستگاه‎های امدادی قرار گیرد معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خواستار در اختیار قرار دادن فضایی در ساحل دریا شهرستان بندرگز به نیروی انتظامی، هلال‌احمر و اورژانس برای امنیت بیشتر و رفاه حال مردم شد.
برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در گلستان معاون آموزش دادگستری کل استان گلستان از برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، علی‌اکبر اسمعیلی اظهار داشت: قضات گلستانی با قواعد کلی و آیین دادرسی جرایم رایانه‌ای آشنا می‌شوند.
راه‌اندازی نخستین خانه جهانگرد در پایگاه اطلاع‌رسانی نوکندهمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نخستین خانه جهانگرد استان گلستان، در پایگاه اطلاع‌رسانی نوکنده راه‌اندازی شده است.
اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج در علی‌آبادکتول رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌آبادکتول گفت: اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج با عنوان "سطرهای ناتمام" در سالن همایش‌های این اداره با حضور هنرمندان داستان‌نویس برگزار شد.
20 هزار گلستانی در تالار بورس سهامدار هستند مدیرعامل بورس استان گلستان گفت: تالار بورس گلستان از سال 1382 رسماً آغاز به کار کرد و تاکنون بیش از 20 هزار نفر در این تالار سهامدار شده‌اند.
ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان از ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، عبدالرضا دادبود در نخستین جلسه ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی این استان اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی، با هماهنگی کمیته‌های 12‌گانه ستاد بر خدمت‌رسانی شایسته به گردشگران در این ایام تلاش شود.
2/1 میلیون گلستانی سهام عدالت دارند مدیرعامل بورس گلستان با تأکید بر اینکه سودجویان می‎خواهندT سهام باارزش سهامداران را با قیمتی نازل بخرند از سهامداران خواست تا اقدام به فروش سهام عدالت نکنند.
اجرای طرح روستایی تلفن همراه در گلستان مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان از اجرای طرح روستایی تلفن همراه خبر داد و گفت:‌ امروز 200 روستا در سطح استان دکل تلفن همراه زده شد تا حتی در روستاهای دورافتاده استان مشکل آنتن‎دهی نداشته باشیم.
دهیاران برگزیده گلستان تجلیل شدند در مراسمی در دوازدهمین همایش سراسری دهیاران گلستان از دهیاران برگزیده استان تجلیل شد. مراسم تجلیل از دهیاران استان گلستان بعد از ظهر امروز با حضور عبدالرضا دادبود، معاون عمرانی استاندار گلستان، محمدرضا سیدالنگی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، سید فاضل دهنوی فرماندار آزادشهر، علیرضا عسگری فرماندار گمیشان، عبدالحمید گوکلانی، فرماندار بندرترکمن و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
واحدهای تولید و صنفی گلستان باید به سوخت دوم مجهز شوند معاون شرکت گاز استان گلستان گفت: تمام واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی باید به سوخت دوم تجهیز شوند. به گزارش سلام شمال حسین قندی برای بررسی وضعیت ذخیره‎سازی سوخت جایگزین توسط واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی این استان اظهار داشت: استان گلستان به شبکه سراسری گاز متصل شده و این نویدبخش تحولات جدید در این عرصه در استان گلستان خواهد بود.
سال طلایی آموزش و پرورش گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: امروز سازمان نوسازی مدارس از لحاظ فنی و اجرایی از سازمان‎های نمونه است. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود در جمع کارکنان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان اظهار داشت: سازمان نوسازی مدارس همیشه مورد رجوع بوده که خوشبختانه از کارشناسان خوب و خبره برخوردار است.
تصویب 58 مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گلستان رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان گلستان گفت: 58 مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی به تصویب رسید. به گزارش سلام شمال ناصر فخرموحدی پیش‌ازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از تصویب 58 مصوبه در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان در کارگروه استانی ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی خبر داد.
جمع‎آوری تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی در گلستان‌ معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تاریخ شفاهی جنگ با اولویت مصاحبه تصویری با والدین شهدا و جانبازان بالای 50 درصد استان گلستان جمع‌آوری می‌شود.
فضاهای آموزشی گلستان متوسط به پایین استمدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان گفت: گلستان به لحاظ برخورداری از فضاهای آموزشی در رده‎های متوسط به پایین قرار دارد که باید تلاش کنیم این فضاها پویا، مستحکم و مقاوم شوند.
عماد مخدومی مدیرکل نوسازی مدارس گلستان شد عماد مخدومی به عنوان مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان گلستان منصوب شد. به گزارش سلام شمال معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‎های مردمی نوسازی مدارس کشور بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید نوسازی مدارس گلستان اظهار داشت: در طول سالیان گذشته، سازمان نوسازی مدارس موفقیت‎های زیادی داشته که رسیدن به این جایگاه در سایه عوامل مختلفی بوده است.
ثبت 14 اثر معنوی گلستان در فهرست آثار ملی کشور معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تاکنون 14 اثر معنوی این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تاکنون 14 اثر معنوی این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
تشکیل شورای فناوری اطلاعات سازمان‌های قضایی در گلستان معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان از تشکیل شورای فناوری اطلاعات سازمان‌های قضایی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‌محمد خورشیدی در نشست با کارشناسان و مسئولان واحد‌های فناوری اطلاعات سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه با اشاره به رشد سریع و تاثیرگذاری اطلاعات و ارتباطات در قرن حاضر گفت: به این منظور این شورا با حضور کارشناسانی از دادگستری، پزشکی قانونی، اداره کل زندان‌ها، تعزیرات حکومتی، بازرسی، ثبت اسناد و املاک و سازمان قضایی نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.
مخترعان جوان گلستانی به توجه بیشتر نیاز دارند پژوهشگران و مخترعان جوان گلستانی نیازمند توجه بیشتر مسئولان به تحقیقات، پزوهش‌ها و اختراعاتی که انجام داده‌اند، هستند. به گزارش سلام شمال هفته پژوهش فرصتی برای معرفی مردم با تلاش‌های پژوهشی جوانان این مرز و بوم و زمانی برای قدرشناسی مخترعان جوان است. به همین منظور خبرنگار فارس در گرگان در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان گفت‌وگویی با تعداد از مخترعان و پژوهشگران استان ترتیب داده که آنچه می‌خوانیم ماحصل این گفت‌وگو است:
تولید بیشترین ژرم پلاسم‌های کشور در گلستانرئیس بخش اصلاح بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: بیشترین و گسترده‌ترین ژرم پلاسم‌های کشور در گلستان تولید می‌شود. به گزارش سلام شمال رحمت‎الله بهمرام صبح امروز در جمع پژوهشگران استان گلستان اظهار داشت: رسالت اصلی ما در بخش اصلاح بذر معرفی ارقام جدید است.
فروش 600 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: سال گذشته 600 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه به فروش رفت که از لحاظ فروش و استقبال، گلستان در رتبه پنجم کشور قرار گرفت.
بهمن امسال نتایج معرفی خبرنگاران برگزیده فصلی اعلام می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: بهمن امسال نتایج معرفی خبرنگاران برگزیده فصلی اعلام می‎شود. به گزارش سلام شمال موضوع معرفی خبرنگاران برگزیده فصلی از چندین سال پیش از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مطرح شد اما این مهم تنها یکبار در سال 1387 صورت گرفت و بعد از گذشت سال‌ها به وادی فراموشی سپرده شد تا اینکه امروز نویدهایی از غلامرضا منتظری دراین باره داده شد آنچه می‎خوانید ماحصل گفت‎وگوی تفضیلی خبرنگار فارس با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان است.
دستگیری اعضای باند زورگیر اتباع بیگانه در گرگاندادستان گلستان از دستگیری یک باند زورگیر که از اتباع بیگانه در گرگان هستند، خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط‎‌ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس پوریانی گفت: اعضای این باند که از اتباع بیگانه هستند در شهر گرگان اقدام به چندین فقره سرقت و زورگیری کرده بودند که با تلاش مأموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.
اعلام آمادگی 520 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از اعلام آمادگی 520 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب استان خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه کتاب و جشنواره گام اول در تاریخ 6 دی‎ماه از ساعت 9 تا 11 صبح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، با حضور نماینده ولی‎فقیه در استان، استاندار گلستان، شجاعی مدیر خانه کتاب کشور و اسماعیلی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
ناگفته‌هایی ‌از آتش‎سوزی سال 1389 جنگل‎های گلستان‌ مدیرکل سابق مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آتش‎سوزی سال 1389 جنگل‎های گلستان گفت: ‌در این خصوص رسانه‌ها سیاه‌نمایی کردند. به گزارش سلام شمال رسول حسام عصر امروز در جلسه تودیع از مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به مدت کاری خودش در استان گفت: در این مدت به نظر می‎رسد ما توانستیم اهمیت بحث مدیریت بحران را در بین مردم جا بیندازیم و یک درک واقعی از میزان تخریب و آسیب‎های مادی و معنوی را در ذهن مردم ترسیم کنیم.
40 درصد تخفیف در نمایشگاه کتاب گلستان معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: 40 درصد تخفیف برای نمایشگاه پیش‌بینی شده است که 20 درصد را ناشران و 20 درصد دیگر را این اداره تقبل می‌کنند.
رجبلو سرپرست فرمانداری رامیان شد طی حکمی از سوی جواد قناعت استاندار گلستان یدالله رجبلو سرپرست فرمانداری شهرستان رامیان شد. به گزارش سلام شمال یدالله رجبلو پیش از این معاون فرماندار شهرستان رامیان بوده است و قاسم سمیعی نیز قبل از این فرمانداری رامیان را به عهده داشته است که روز گذشته با حکم استاندار گلستان به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استان معرفی شد.
نتایج نهایی دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی گلستان مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گلستان نتایج نهایی دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر استان گلستان را اعلام کرد.
43 طرح پژوهشی در بخش علوم دامی گلستان به پایان رسید رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: 43 طرح پژوهشی خاتمه یافته و پنج طرح نیز در حال اجراست.
انتقاد تند عضو شورای شهر گرگان نسبت به تجلیل‌های نمادین از آزادگان عضو شورای شهر گرگان با انتقاد از تجیلی‌های نمادین از اسرا و آزادگان گفت: باید این تجلیل‌های نمادین و ظاهری را جمع کنید. به گزارش سلام شمال حسین ربیعی صبح امروز در جلسه شورای شهر گرگان در انتقاد به برنامه تجلیل از اسرا و آزادگان که قرار است از طرف شورا برگزار شود اظهار داشت: