گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

مقالات ، اشعار ، نوحه و مطالب عاشورایی ویژه محرم قسمت دوم

نوحه محرم / به یاد اباعبدالله(ع) یا حسین دلی اسیر محنت توست دیده آئینه‌دار طلعت توست رحمت واسعه تو هستی، تو همه عالم گواه رحمت توست نی فقط در زمین، که در ملکوت هر کجا که بنگری صحبت توست کرم و بخشش است خوی شما لطف و احسان و جود عادت توست
نوحه محرم / به یاد سقا حضرت ابوالفضلگفت من ماه بنی‌هاشم، سرور قلب زهرایم شبه حیدر، زاده آزاده ام‌البنینم دست دادم در ره حق تا که یزدان داد بالم با همه قدوسیان طیار در خلد برینم تشنه لب در آب رفتم این سخن با خویش گفتم من چگونه آب بنوشم شاه را عطشان ببینم مشک را پرکردم از آب و به خود گفتم که باید راه نزدیکی برای خیمه رفتن برگزینم
نوحه محرم / به یاد علی‌اکبر
نوحه محرم / به یاد علی اصغرطفل همیشه عاشق، سرباز شیرخواره مادر شود فدایت یک خنده کن دوباره می‌دانم از لب خشک، لبخند بر نیاید لب‌هات بسته مادر با چشم کن اشاره وقتی کشید بابا تیز از گلوت بیرون شد حنجر تو مثل قرآن پاره پاره
نوحه محرم / به یاد حضرت قاسمای عمو! تنها امیدم در رهت ترک سر است مرگ در راه تو بر من از عسل شیرین‌تر است گر چه میدانی یتیمم، اذن میدانم بده فرض کن این سیزده‌ساله علی‌اکبر است نوجوانان یک به یک رفتند و من جا مانده‌ام بر روی داغ دلم هر لحظه داغ دیگر است گاه می‌خوانی یتیمم، گاه گویی کودکم هر چه هستم در وجودم، خون پاک حیدر است
نوحه محرم / به یاد حبیب‌بن مظاهر من حبیب پسر فاطمه‌ام، یار حسینم بنده‌ام بنده ولی بنده دربار حسینم درس آزادگیم داده از آغاز، معلم که رها گشته‌ام از خویش و گرفتار حسینم دل بریدم ز همه عالم و او برد دلم را دیده بستم ز همه، عاشق دیدار حسینم
نوحه محرم / به یاد حربن‌یزید ریاحی عزیز فاطمه بر درگه عفوت سرآوردم گناهی از تمام کوه‌ها سنگین‌تر آوردم من آن حرم کز اول خویش را سد رهت کردم تو را در این زمین بین هزاران لشکر آوردم به جای دسته گل با دست خالی آمدم
نوحه محرم / به یاد دختر خورشید تا کی ز تن درد فراقم جان بگیرد امشب دعا کن عمر من پایان بگیرد گیرم وضو از اشک و رویت را ببوسم آن سان که زهرا بوسه از قرآن بگیرد با من بگو کی دیده یک طفل سه ساله رأس پدر را بر روی دامان بگیرد با من بگو کی دیده یک مرغ بهشتی چون جغد جا در گوشه ویران بگیرد
نوحه محرم / ورود به کربلا به گوشم می‌رسد هر لحظه آوای خدا اینجا مران ای ساربان محمل که باشد کربلا اینجا دلا حجاج بیت‌الله خون، احرام بر بندید که کامل می‌شود با زخم تن حج شما اینجا شما حجاج بیت‌الله خون هستید و می‌بینم که جای موی سر، سرتان گردد جدا اینجا
نوحه محرم / ویژه مسلم بن عقیلبه شهر کوفه گشتم بی‌کس و بی‌یار، می‌گریم غریبانه من سر بر دل دیوار، می‌گریم اگر این است رسم میهمانی کردن کوفی گذشت از من به حال سید ابرار می‌گریم ندای باغبان کاروان هر دم بگوش آید به حال زینب و این کوچه و بازار می‌گریم برای قتل من شوری به پا گردیده در کوفه
شعر محرم / قبله‎ی شهادت مولای سرفرازان، خورشید اهل بینش ای قبله‎ی شهادت، مقصود آفرینش از نام سرخت ای شه، دریای نور جاریست عشق و حماسه و شور، تا نفخ صور جاریست ای سرخ روی هستی، مولای سرخ رویان جاری‎ترین شهادت، شاهنشه شهیدان
شعر محرم / رنگین کمان خون می‎خواهم از خشکیدن دریا بگویم از تشنه کامی‎های ماهی‎ها بگویم روزی که آب از شرم و خجلت آب می‎شد از داغ آن آلاله‎ها بی تاب می‎شد می‎سوخت از سوز جگرهای عطشناک گلهای پرپر گشته و افتاده برخاک می‎خواست تا از بستر خود پر بگیرد گلهای سرخ تشنه را در بگیرد
شعر محرم / دردی کشیده‌ام که دلم داغدار اوست می‌آیم از رهی که خطرها در او گم است از هفت منزلی که سفرها در او گم است از لا به لای آتش و خون جمع کرده‌ام اوراق مقتلی که خبرها در او گم است دردی کشیده‌ام که دلم داغدار اوست داغی چشیده‌ام که جگرها در او گم است
شعر محرم / خون خدا
شعر محرم / خورشید جاویدان ماه بنی هاشم یل میدان، ابوالفضل روح شرف، شاه جوانمردان، ابوالفضل بر جان دشمن چون شهاب شب شکن بود شهباز نام آور یل میدان، ابوالفضل میر سپاه بیقراران شهادت نور خدا، وان ساقی طفلان ابوالفضل
شعر محرم / خاک پای حسین (ع)بال فرشته که خاک پای حسین است فرش حسینیه عزای حسین است فاطمه دنبالش است روز قیامت هر که به دنبال دسته‎های حسین است شعر من و تو که افتخار ندارد تلا که خدا مرثیه سرای حسین است
شعر محرم / به روی نیزه سرگردانی عشق خوشا از دل نم اشکی فشاندن به آبی آتش دل را نشاندن خوشا زان عشقبازان یاد کردن زبان را زخمه فریاد کردن خوشا از نی خوشا از سر سرودن خوشا نی نامه‎ای دیگر سرودن
شعر محرم / ای غبارت توتیای چشم ما ای کربلا در محرم سینه‎ها غرق ملالی دیگر است جاری از چل چشمه دلها زلالی دیگر است با حلولش برنخیــزد جز فغان از عاشقان طاق ابروی محرم را هلالی دیگر است بس که لحظه لحظه‌هایش سرخ و عاشورایی است سیر شیون کردنش امر محالی دیگر است
شعر محرم / نوبت محرم خیز و جامه نیلی کن، روزگار ماتم شد دور عاشقان آمد نوبت محرم شد نبض جاده بیدار از بوی خون خورشیدست کوفه رفتن مسلم گوئیا مسلم شد ماه خون گواه آمد جوش اشک و آه آمد رایت سیاه آمد کربلا مجسم شد
شعر محرم / سالها گفتیم ما از کربلا سالها گفتیم ما از کربلا از شهید عشق و میدان بلا از غمش بر سینه و بر سر زدیم بوسه بر گهواره اصغر زدیم باز هم گفتیم: مظلوما حسین! بی کس و بی بال و پر، تنها حسین!
شعر محرم / دل می‎تپد برای حسین محرم آمد و دل می‎تپد برای حسیـن شعار بزم سخن نام دلگشای حسین عروج پاک حسیــن است افتخار زمان و جادوانه‎ترین عشق با ندای حسین نمــاز عشــق چه شیــریــن و باشکــوه بود اگر چه غرق به خون است دستهای حسین شنید نغمه‎ی تکبیـــر جبرئیــــل حزیــــــن
شعر محرم / در پاسخ محتشم کاشانى باز این چه آتش است که بر جان عالم است؟ باز این چه شعله غم و اندوه ماتم است؟ باز این حدیث حادثه جانگذار چیست؟ باز این چه قصه‎ایست که با غصه توام است؟ این آه جانگزاست که در ملک دل بپاست‏ یا لشکر عزاست که در کشور غم است
شعر محرم / خون پاکان روزی که در جام شفق مل کرد خورشید بر خشک چوب نیزه‌ها گل کرد خورشید شید و شفق را چون صدف در آب دیدم خورشید را بر نیزه گویی خواب دیدم خورشید را بر نیزه آری این چنین است خورشید را بر نیزه دیدن سهمگین است
شعر محرم / خرج عزای تو می‎شوند آنان که خرج عزای تو می‎شوند از زائران کرب و بلای تو می‎شوند جاری کوثرند و مباهات فاطمه این چشم‎ها که نذر ولای تو می‎شوند تنها تو قابلی که شهید خدا شوی هفتاد و دو نفر شهدای تو می‎شوند
شعر محرم / بهشت سرخ اینجا بهشت سرخ بدن‎های بی سر است اینجا نگارخانه‎ی گل‎های پرپر است اینجا منا و مشعر و بیت الحرام ماست اینجا حریم قرب شهیدان داور است اینجاست قتلگاه شهیدان راه حق اینجا مزار قاسم و عباس و اکبر است
شعر محرم / باز محرم رسید باز محرم رسید، دلم چه ماتمزده کسی میان این دل، خیمه ماتم زده باز محرم رسید، شدم چه حیران و مست از این همه عاشقی، دوباره‎ام مست مست باز محرم رسید، میکده‎ها وا شدند تمام عاشقانت، واله و شیدا شدند
شعر محرم / اى حرمت قبله حاجات ما اى حرمت قبله حاجات ما یاد تو تسبیح و مناجات ما تاج شهیدان همه عالمى دست على، ماه بنى هاشمى همقدم قافله سالار عشق‏
   
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد