گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار اقتصادی

سکه و دلار دوباره گران شد رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از افزایش دوباره قیمت انواع سکه و دلار در بازار در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: اعمال سیاست جدید کنترل ارز بانک مرکزی، رشد قیمت در بازار سکه را تحریک کرده است. محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش دوباره قیمت انواع سکه در بازار در روز جاری، گفت: اعمال سیاست جدید بانک مرکزی برای کنترل قیمت ارز در بازار به ویژه دلار، باعث تحریک دوباره افزایش قیمتهای انواع سکه شده است.
نرخ سکه و ارز در بازار امروز تهران نرخ فروش سکه در بازار ایران (ریال) دوشنبه 9 /3/ 90 تمام سکه بهار آزادی طرح قدیم: 4550000 تمام سکه بهار آزادی طرح جدید: 4390000 نیم سکه بهار آزادی: 2230000 ربع سکه بهار آزادی: 1290000 سکه یک گرمی: 670000
رکود به بازار مسکن بازگشت رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه قیمت های فعلی بازار مسکن، موجب شده است که مردم توان خرید در محل های مختلف را نداشته باشند، گفت: بازار خرید و فروش مسکن راکد شده است. مصطفی قلی خسروی در گفت وگو با مهر و با تأیید افزایش قیمت مسکن، گفت: مالیات بر ارزش افزوده و موضوع اجرای هدفمندی یارانه ها از موضوعاتی هستند که توهماتی را برای برخی از مالکان پدید آورده و همین، منجر به افزایش قیمت مسکن شده است.
لیست جدید قیمتها به روایت بانک مرکزی بانک مرکزی گزارش داد: در هفته منتهی به ششم خردادماه جاری، در گروه لبنیات بهای ماست پاستوریزه و پنیر غیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل افزایش ولی قیمت کره پاستوریزه کاهش جزئی داشت. بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود. قیمت تخم مرغ اندکی افزایش یافت و شانه ای 48000 الی 56000 ریال فروش می رفت. در گروه برنج، بهای تمام اقلام این گروه افزایش داشت. در گروه حبوب قیمت لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی و لوبیا قرمز کاهش یافت ولی بهای سایر اقام این گروه ثابت بود.
تحلیل اکونومیست از ریسک‌های اقتصاد ایران واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست طی گزارشی وضعیت ریسک اقتصادی ایران در بخش‌های مختلف اعتباری، پولی، بانکی و ساختاری را باثبات ارزیابی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، اکونومیست در این باره نوشت: ایران با توجه به موقعیت رضایت بخش تراز جاری، پایین بودن میزان بدهی بخش عمومی و بالا بودن سطح ذخایر ارزی خارجی می‌تواند به تعهدات مالی خود بدون مشکل خاصی عمل کند.
قیمت طلا و ارز در بازار تهران هر قطعه سکه طلای بهار آزادی با تصویر امام (ره) روز یکشنبه در بازار تهران 442 هزار تومان معامله شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قیمت هر قطعه سکه طلای بهار آزادی با تصویر امام (ره) روز یکشنبه 442هزار تومان، سکه طرح قدیم 455 هزار تومان، نیم سکه222هزار و 500 تومان و ربع سکه128 هزار و 500 تومان اعلام شد.
امشب؛ واریز سهمیه سوخت خردادمعاون فنی سامانه هوشمند سوخت از واریز سهمیه سوخت خرداد وسایل نقلیه موتوری از ساعت 24 امشب خبر داد. به گزارش واحد مرکزی خبر ، شهرام رضایی با اشاره به اینکه سهمیه خودروها تغییری نکرده است ، افزود: برای خودروهای شخصی60 لیتر و موتور سیکلت 25 لیتر سهمیه400 تومانی واریز می شود.
انتقاد از سرپرستی احمدی نژاد بر وزارت نفت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقدام رئیس جمهور در برعهده گرفتن سرپرستی وزارتخانه حساسی چون وزارت نفت کار آسیب پذیر و نامناسبی است، گفت: اینکه رئیس جمهور خود سرپرستی وزارتخانه نفت را بر عهده بگیرد به صلاح ایشان نیست.
ثروت زنان دیکتاتورهای عربیک روزنامه آمریکایی همسر قذافی را برنده ماراتن جمع آوری ثروت میان همسران روسای جمهور کشورهای عربی دانست.به گزارش ایسنا، انقلاب‌های پی در پی کشورهای عربی نشان داد که همسران روسای جمهوری و مسئولان این کشورها از نقش همیشگی خود و حمایت از زنان وانجمن‌های خیریه خارج شده و به فعالیت‌های سیاسی درجهت منافع شخصی می‌پرداختند
تعطیلی بزرگترین پتروشیمی خصوصی ایران علی محمد بساق زاده درباره دلایل توقف تولید محصولات در واحد پلی اتیلن سبک مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر)، گفت: در حال حاضر انجام تعمیرات دوره ای منجر به تعطیل شدن این مجتمع پتروشیمی شده است.
وزات نفت منحل و در وزارت نیرو ادغام شد با تصویب هیئت وزیران، ادغام وزارت صنایع و معادن در وزارت بازرگانی، ادغام وزارت نفت در وزارت نیرو، ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی در وزارت کار و تعیین نام " مسکن و شهرسازی و راه و ترابری "‌برای وزارتخانه جدید انجام شد.
با یک گزارش ارزش یورو سقوط کرد در پی انتشار خروج احتمالی یونان از منطقه یورو، ارزش این ارز در بازارهای مالی به پایین‌ترین حد خود در ماه‌های گذشته رسید. به‌رغم تکذیب این خبر از سوی کشورهای عضو، نگرانی درباره بازپرداخت بدهی‌های یونان همچنان ادامه دارد.
سقوط آزاد قیمت نفت در بازارهای جهانیکاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی به هجوم پیش بینی نشده دلالان برای فروش و افزایش ناگهانی عرضه تعدادی از کالاهای اساسی نسبت داده شده است که تنزل سریع قیمت این اقلام را در پی آورد از جمله بهای کاکائو و برخی از فلزات به خصوص مس و نقره در بورس های کالا به شدت تنزل کرد.
قیمت سکه و طلا در مسیر نزولقیمت طلا در بازار جهانی نزول کرد و قیمت هر اونس طلا با 12 دلار کاهش به 1533 دلار رسید. رییس اتحادیه کشوری طلا، جواهرات، نقره، سکه و صراف با تاکید بر این که قیمت طلا به نسبت اول هفته 32 دلار کاهش داشته است، گفت: نرخ ارز افزایش داشته که روی طلا نیز اثر گذاشته است و باعث شده تا 32 دلار کاهش قیمت طلا زیاد نمود نداشته باشد.
سقف تسهیلات مسکن مهر تعیین شد براساس این مصوبه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف شده است تفاوت نرخ‌های مصوب سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور در سال 90 را به عنوان یارانه در بودجه های سنواتی پیش‌بینی و به بانک‌های عامل تخصیص و پرداخت کند. بانک‌های عامل نیز موظفند تا زمان دریافت یارانه آن را به عنوان بدهی دولت محسوب کنند.
نکاتی در مورد بودجه 90 سال جدید را بدون بودجه مصوب سالانه مجلس شورای اسلامی و با بهره گیری از سازوکار تصویب دو دوازدهمی بودجه سال قبل برای دو ماه اول سال شروع می‌کنیم تا نمایندگان محترم مجلس فرصت داشته باشند دراین مدت نسبت به بررسی و تصویب قانون بودجه سال آینده اقدام کنند. پس از چندین دهه بودجه نویسی تجربه سال 1359 دوباره تکرار شد و تاخیر درارایه لایحه بودجه را شاهد هستیم حتی در دوران جنگ تحمیلی، همواره لایحه بودجه در موعد قانونی به مجلس شورای اسلامی تحویل می‌شد و قبل از ساعات پایانی سال به صورت قانون به دولت ابلاغ می‌گشت به هرحال امید است نمایندگان محترم مجلس در این فرصت دوماهه، طوری لایحه را رسیدگی و تصویب کنند که چند ماه پایانی سال 1390، ضرورتی به ارائه لایحه اصلاحیه یا متمم بودجه نباشد.
اختلاف 10 هزار تومانی قیمت سکه در بازار و بانک ملی براساس این گزارش،همزمان با افزایش قیمت جهانی طلا بانک مرکزی قیمت فروش سکه یک‌بهار آزادی را 409 هزار و 500 تومان اعلام کرد که این سکه‌ها در بازار آزاد 420 هزار تومان فروخته می‌شد
افزایش قیمت خودروهای داخلیقیمت پژو206 معمولی از 14 میلیون به 14 میلیون و 150 هزار تومان رسید. پژو 206 اس. دی این روزها در نمایندگی‌های ایران خودرو تا 16 میلیون و850 هزار تومان قیمت می خورد که در حدود 160 هزار تومان بیشتر از قیمت های سال گذشته است. پژو 405 دوگانه سوز از 14 میلیون و 300 هزار تومان به 14 میلیون و 580 هزار تومان رسیده است و پژو پارس هم با افزایش قیمتی در حدود 600 هزار تومان از 18 میلیون تومان به 18 میلیون و640 هزار تومان افزایش یافته است.
پیش‌بینی صعود نرخ تورم توسط بهمنیرئیس کل بانک مرکزی با پیش بینی افزایش نرخ تورم به 13.5 درصد در پایان فروردین ماه، از ماموریت جدید بازرسان غیرمحسوس بانک مرکزی خبرداد. محمود بهمنی در گفتگو با مهر درباره روند افزایشی نرخ تورم و در پاسخ به اظهارات برخی از اقتصاددانان مبنی بر اینکه در اردیبهشت ماه امسال نرخ تورم با افزایش شدیدی مواجه خواهد شد؟ گفت: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد، نرخ تورم پایان سال گذشته معادل 12.4 درصد بود و نرخ تورم فروردین ماه از 13.5 درصد تجاوز نخواهد کرد.
هشدار توکلی نسبت به عواقب بودجه 90 درباره لایحه بودجه و گزارش کمیسیون تلفیق باید بگویم هر سال دریغ از پارسال. لایحه دولت در هم ریخته‌تر از پیش، بیش از گذشته اختیارات قوه مقننه را می‌کاست و برای اقتصاد ملی زیان بارتر بود. کمیسیون تلفیق نیز نه انگیزه کافی برای اصلاح داشت و نه وقت مناسب، گر چه بعضی ضعف ها را کم کرد، ولی برخی گرایش‌های موجود در کمیسیون، بر عیوب لایحه افزود. برای اثبات این دعاوی، نکاتی را تقدیم می‌کنم.
کلیات لایحه بودجه 90 به تصویب مجلس رسید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات لایحه بودجه 1390 کل کشور رای مثبت دادند. به گزارش ایرنا؛ کلیات این لایحه در جلسه علنی مجلس به رای گذاشته شد و نمایندگان به آن رای مثبت دادند. از میان 225 نماینده حاضر در جلسه عصر امروز مجلس، 149 نماینده به کلیات لایحه بودجه 90 رای موافق دادند.
بازار سکه دوباره حبابی شد وی با اشاره به عرضه سکه در شعب بانک مرکزی و حراج در بانک کارگشایی گفت : انتظار این بود شعب عرضه انواع سکه افزایش یابد و محدودیت های عرضه سکه هم برداشته شود ‌تا بازار سکه به تعادل برسد اما وقتی محدود شد شرایط رشد قیمت سکه در بازار فراهم شد.
تشریح جزئیات اصلاح نظام بانکی وی ادامه داد: تحول رفتاری و ساختاری بانک‌ها یکی از رویکرد‌های این طرح بود که با محوریت معاونت بانکی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی انجام شد،جلسات مختلفی در این زمینه شکل گرفت که نهایتا به برخی اصلاحات منجر و در نهایت به تشکیل یک سری نهادهای واسطه‌ای همچون موسسات اعتبارسنجی و توسعه بانکداری الکترونیک انجامید.
دلایل رکوردزنی قیمت سکه وی تصریح کرد: تصمیمات دولت در بسته سیاستی جدید پولی نیز می تواند بی تاثیر نباشد؛ چراکه نرخ سود سپرده‌ها در حساب‌های بانکی پایین آمده است و بخشی از نقدینگی خصوصا نقدینگی موسسات و شرکتهای سرمایه‌گذاری برای مدیریت، به سایر بازارها از جمله بازار طلا منتقل شده است.
ذخیره ارزی و بدهی خارجی ایران اعلام شدبه گفته وی، ذخیره ارزی کشور در این مدت 100 میلیارد دلار بوده، حال آنکه بدهی خارجی ایران 20 میلیارد دلار بوده است. حسینی افزود: اقتصاد ایران به قدری جذاب است که به لحاظ شرکای تجاری بی نظیر است و مطلوبترین مکان برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.
توصیه‌های وزیر اقتصاد به خریداران سکه وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: مردم باید بدانند که برای خرید منصفانه قیمت طلا در بازار جهانی را در نرخ ارز ضرب کرده و قیمت طلا در داخل را بر مبنای این عملیات ریاضی، محاسبه کنند؛ بنابراین اگر حاصل ضرب آنها کمتر از رقم پرداختی برای خرید بود، باید بدانند که طلا و سکه را گرانتر از عرف بازار خریده‌اند، ضرر کرده اند و باید دیر یا زود آن را با ضرر به بازار برگردانند.
کشورهایی که از صفر پول خود کم کردند حذف صفر از پول ملی کشورها نخستین بار پس از پایان جنگ جهانی دوم و تورم تازنده آلمان‌غربی تجربه شد که چاپ مارک جدید را به دنبال داشت.پس از آن به ویژه از دهه 60 و 70 میلادی به این سو این عمل بارها و بارها در کشورهای مختلف که اکثراً کشورهای در حال توسعه بودند به اجرا درآمد.
احمدی نژاد: سود بانکی کاهش می‌یابد احمدی‌نژاد در ادامه به بحث سود بانکی اشاره کرد و گفت: امسال نیز تحول جدی‌ای در این زمینه رخ می‌دهد و در دستور‌العمل بانک مرکزی کاهش سود بانکی مد نظر قرار گرفته است.
زمان واریز مرحله سوم یارانه‌هاوی با بیان اینکه در سال جاری مبلغ نقدی یارانه‌ها به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد، عنوان داشت: مبلغ نقدی کماکان مانند سال گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و این در حالی است که برخی از خانواده‌ها نیز با توجه به حمایت بیشتر از نیازمندان از دریافت مرحله سوم یارانه‌ها انصراف داده‌اند.
کاهش 12 هزار تومانی قیمت انواع سکه رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از ترکیدن حباب قیمتی بازار سکه با کاهش 12 هزار تومانی قیمت انواع سکه خبر داد و در عین حال گفت: قیمت طلا در بازارهای جهانی بازهم افزایش یافت و به 1466 دلار در هر اونس رسید. محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را تا پایان روز پنجشنبه در بازار 445 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز 402 هزار تومان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد