گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

خانه‌نشینی احمدی نژاد به روایت جوانفکر در جلسه سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور در اسفند ماه ۹۰، دکتر احمدی نژاد از اساس منکر خانه نشینی اش در جریان ابقای وزیر اطلاعات توسط رهبر معظم انقلاب شد. امروز اما، علی اکبر جوانفکر با تایید خانه نشینی رئیس جمهور از دلایل آن سخن گفت و با یکی خواندن مخالفان و منتقدان دولت، انواع اتهامات را به آنان نسبت داده است.
احمدی‌نژاد بگوید پول فروش نفت کجاست؟ پول فروش نفت کجا نگه داری می شوند و چرا می گویند حساب ذخیره ارزی خالی است؟ وقتی خاتمی صندوق را تحویل داد، 18 میلیارد دلار در این حساب موجودی بود و الان با توجه به درآمد 500 میلیارد دلاری دولت در چند سال گذشته باید حدود 300 میلیارد دلار در حساب باشد
رایزنی آمریکا و روسیه درباره ایران سخنگوی رسمی شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: طرفین بر آمادگی‌شان برای پیشبرد گفت‌وگو‌ها برای رفع اختلاف نظرهای موجود بر اساس توافقات حاصله میان روسای جمهور روسیه و آمریکا تاکید کردند.
جنایتکار عاشق‌پیشه پای چوبه دار پسر جنایتکار که پس از قتل دختر مورد علاقه‌اش جسد او را به آتش کشیده بود با تایید حکم مجازاتش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
توکلی: مگر قرار بر تعطیلی قانونگذاری است؟ نماینده مردم تهران به عنوان یکی از مخالفان بررسی لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور معتقد است که رسیدگی به این لایحه طبق اصل ۸۵، تأثیرگذاری نمایندگان را کم می‌کند.
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز جام جم : رهبر معظم انقلاب: مسئولان برای تولید ملی گام های عملی بردارند ایران 12 دزد دریایی را در جنگ تن به تن دستگیر کرد یارانه نگیرها فردا مشخص می شوند جوان: حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از مسئولان سه قوه مطرح کردند؛ مجلس و دولت در حمایت تولید ملی گام های عملی بردارند حمله مردم آرژانتین به سفارت انگلیس دولت موافق، مجلس مخالف؛ فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها در هاله ای از ابهام
احمدی نژاد: مردم آلمان طرفدار ما هستند مردم آلمان طرفدار ما هستند و می توانید برای اثبات این موضوع رفراندم برگزار کنید. بحث ما دولت ها است ملت ها با هم خوب هستند؛ حقوق بشر در اروپا رعایت می شود؟ چرا اجازه داده نمی شود درباره هولوکاست آزادانه تحقیق شود؟ چند دانشمند فرانسوی در زندان هستند؟ حقوق بشر جهانی است و ارزش های انسانی نباید دستمایه بازی های سیاسی شود.
اعلام وصول استیضاح وزیر کار در مجلس امیدوار رضایی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش متن استیضاح وزیر کار را در صحن علنی مجلس قرائت کرد و گفت که این استیضاح با امضای 21 نماینده روز گذشته تقدیم مجلس شد که امروز آقای جعفرزاده امضای خود را پس گرفتند که در واقع این استیضاح با 20امضاء تقدیم مجلس شده است.
گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز مقایسه شاخص‌های مختلف اقتصادی و توسعه‌ای طی یک دهه اخیر کاملا روشن می‌سازد که این شاخص‌ها در ابتدای دهه 80 و ابتدای دهه 90 از چه وضعیتی برخوردارند البته در تمام این سال‌ها، تلاش‌ها و اقدامات مثبت و نتیجه بخش فراوانی نیز انجام گرفته است اما نتایج حاصل و نقطه‌ای که اکنون در آن قرار داریم با آنچه درخور جایگاه رفیع نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران است، فاصله فراوانی دارد.
حسینیان: یک زن رییس مجلس نهم باشد رییس و نایب رییس اول و دوم و کل کار پردازان و منشی ها به عهده خانم ها گذاشته شود
سارقان دسته چک و موبایل دایی را پس دادند سارقانی که در لحظه تصادف علی دایی پول،ساعت مچی و دسته چک او را به سرقت برده بودند از طریق واسطه هایی دسته چک و موبایل سرمربی راه آهن را پس فرستادند.
آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز قیمت آنلاین طلا بر حسب گرم طلای 17 عیار 73086 تومان طلای 18 عیار 77751 تومان طلای 21 عیار 90647 تومان طلای 22 عیار 93289 تومان طلای 24 عیار 103644 تومان
تولد نوزادی که خون ندارد اولویا نوروتن" دختر شش ماهه ای است که طی یک پدیده نادر بدون وجود خون در رگ هایش متولد شد. براساس گزارش ها، این دختر هنگامی که بدنیا آمده است در رگ هایش خون جاری نبود و بدون خون زنده ماند و به حیاتش ادامه داده است. طبق تشخیص پزشکان استرالیایی، این نوزاد هنگام تولد تمامی خونی را که در رگ هایش جاری بوده را از دست داده است
هاشمی: باید روی مردم حساب کرد "با این حجم زیاد درآمد نفتی که الان داریم و به علاوه این ظرفیت صادراتی که الان برای ما به خصوص در زمینه تولیدات پتروشیمی و خدمات و سایر موارد پیدا شده، نباید مشکل می‌داشتیم. فکر می‌کنم بیکاری‌ها و این مشکلات خیلی غیرعادی است." "....فکر می‌کنم با این درآمد عظیم و ظرفیت کاری که در کشور هست، الان بیکاری خیلی غیرمعمول است. فقط مسئله مدیریت است. اگر مدیریت نیرومندی در کشور کارها را به عهده بگیرد، همین حالا می‌تواند خیلی زود با یک حرکت‌های جهشی این مسائل را حل کند."
تعویق 2 روزه واریز یارانه فروردین یارانه 45500 تومانی فروردین ماه که قرار بود امروز سه شنبه واریز شود، با دو روز تاخیر پنج شنبه واریز می شود و همان روز قابل برداشت است.
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز گسترش: افزایش صنعتی سازی مسکن به 90 درصد؛ 700 هزار مسکن مهر واگذار می‌شود برای نخستین بار در تاریخ طی سال 2012 رخ می‌دهد: دو هزار میلیارد دلار هزینه واردات نفت خام جهان رئیس هیات عامل ایدرو: 39 طرح صنایع های‌تک امسال کلید می‌‌خورد ملت ما: نمایندگان مجلس مطرح کردند؛ راهکارهای عملیاتی شدن رونق تولید ملی برداشت مجدد بانک مرکزی از بانک‌ها طرح استیضاح شیخ‌الاسلامی کلید خورد
چهار تخلف دولت در تعطیلات عید *از طرفی نمایندگان مجلس نمی‌توانند در برابر قانون شکنی‌های مسئولان قوه مجریه بی‌تفاوت باشند و از طرف دیگر رویاروئی مجلس و دولت در هیچ زمانی به نفع کشور نیست و نباید زمینه‌ای فراهم شود که وقت و امکانات این دو قوه و سایر دستگاه‌ها صرف منازعات شود.
لاریجانی: افزایش یارانه ها خلاف قانون است مجلس شورای اسلامی نمی تواند با طرح های غیر کارشناسی که طوفان تورم ایجاد می کند موافقت کند نظیر وضعی که در چند ماه گذشته اتفاق افتاد و ثروت مردم را تقلیل داد.
اخطارهای غیررسمی ایران به عربستان کرمی از اخطارهای غیررسمی ایران به آل‌سعود درباره سوریه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود رژیم سعودی به عاقبت اقدامات ضدایرانی و حرکت در پازل آمریکا فکر کند و ادبیات خود را در مقابل تهران اصلاح کند.
باهنر: مجلس خواستار استیضاح وزیر کار است نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت:تا آنجایی که در جریان هستم استیضاح کنندگان تمایل دارند استضیاح وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس مطرح شود.
قیمت انواع سکه در بازار امروز تهران کشتی آرای با بیان اینکه نوسانات قیمت سکه در این مدت در حد 2 تا 3 هزار تومان بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر با فعال شدن بازار سکه و طلا، گزارشی مبنی بر افزایش تقاضا برای خرید نبوده است که در پی آن شاهد افزایش قیمت ها باشیم.
ناگفته های خواندنی هاشمی رفسنجانیهاشمی رفسنجانی می گوید: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟... مثلاً کاری که می‌خواستیم با ترکمنستان انجام بدهیم که نگذاشتند و خیلی حیف شد. بنا بود گاز ترکمنستان از طریق ایران به دنیا صادر شود. آقای نیازوف اصرار داشت و به اینجا آمد و اصرار کرد ساخت خط لوله را افتتاح کنیم و حتی در جوش دادن لوله‌ها هم شخصاً شرکت کرد و آن زمان تصاویرش هم پخش شد.... مواردی از این قبیل داریم که نشد. ولی می‌خواستیم که بشود."... من آن موقع، دنبال احیای میراث فرهنگی شیعه در عربستان بودم.
پشت پرده کاهش واردات نفت خام ترکیه از ایران آمریکا گفته بود این 11 کشور به میزان زیادی، واردات نفت خام از ایران را کاهش داده اند و به همین دلیل برای مدت زمان معینی از تحریم ها معاف شده اند.
برنامه جدید استخدام دولتی در سال 91 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: تامین نیروی انسانی مناطق محروم و استخدام‌های جدید از مهم ترین اولویت‌های این معاونت در سال جدید خواهد بود.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز دنیای اقتصاد: رئیس کل بانک مرکزی چالش های پیش رو را تحلیل کرد؛ تصویر اقتصادی از سال جدید مقام معظم رهبری تبیین کردند: راهبردهای اقتصادی سال 91 در تعطیلات عید نوروز استارت خورد؛ آغاز فاز دوم هدفمندسازی شرق: بغداد به جای استانبول اعلام افزایش 28 هزار تومانی واریز یارانه بحث انگیز شد؛ مردم نگران؛ مجلس معترض رهبر اپوزیسیون برمه؛ از حبس خانگی تا ورود به پارلمان؛ "سوچی" در انتخابات پیروز شد
۱۹حوزه انتخابیه منتظر تأییدشورای نگهبان نوری از برگزاری انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در 15 اردیبهشت خبر داد و گفت که از 207 حوزه انتخابیه 188 حوزه تایید و 19 حوزه انتخابیه منتظر تایید شورای نگهبان است.
هشدار مصباحی مقدم درباره انتصاب مرتضوی عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد برخی خبرها مبنی بر اینکه رییس جمهور عنوان کرده است در صورت استیضاح وزیر کار مرتضوی را سرپرست این وزارتخانه می کند، اظهار داشت: با توجه به شناختی که از رییس جمهور داریم احتمالا این کار را هم بکنند ولی این نشان دهنده یک نوع روحیه ناسازگاری است .مرتضوی متهم اصلی پرونده کهریزک است و به اتهامات او رسیدگی نهایی نشده است.
پیش‌بینی اکونومیست از نرخ تورم ایران واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه فوریه 2012 خود نرخ تورم ایران در سال 89 را 10.1 درصد برآورد و پیش‌بینی کرد که این شاخص در سال 90 به 21.2 درصد برسد، حال آنکه به اعتقاد این واحد اقتصادی، نرخ تورم ایران امسال برابر با 23.6 درصد خواهد بود.
اوباما طرح تنبیه خریداران نفت ایران را تایید کرد کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا اطمینان یافته است که نفت‌خام به میزان لازم و کافی در بازارهای جهانی وجود دارد و تشدید تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران٬ آسیبی جدی به متحدان آمریکا در جهان وارد نخواهد کرد. به همین خاطر این فشارها قرار است باز هم افزایش یابد
پیش بینی توکلی درباره اتفاقات سیاسی سال جدید وی درباره تفاوت زندگی سیاستمداران با دیگر مردم هم گفت: اگر مواظب نباشند و غفلت پیدا کنند، زندگیش شان از آنها جدا می شود. نماینده مردم تهران در مجلس هشتم مهمترین مشخصه سیاست در ایران را بنا بر ادعا عین دیانت بودن دانست و خشک ترین قانونی که مجلس تا به حال تصویب کرده است را قوانین علیه مواد مخدر تصویب دانست.
نگاهی به مهم ترین رویدادهای مازندران در سال 1390 اشاره: شاید آخر سال بهانه ای برای ما باشد تا بار دیگر سخنی با خوانندگان گرامی داشته باشیم. اما زمانی این هم کلامی و هم صحبتی شیرین و پر حلاوت خواهد بود که کیفیت زندگی انسانها تغییر کند و تلخ ترین اوقات برای ما زمانی است که از افزایش محرومیت ها، کاستی ها، تنگناها و نارسایی گفتیم و نوشتیم. با شما بودیم، یکسال تمام کار روزنامه، روزنه ای برای مرور خاطرات مردمی که در یک اجتماع انسانی و گستره ای چون خطه سبز آبی مازندران زندگی می کنند.
شورای نگهبان انتخابات مجلس درهفت حوزه انتخابیه مازندران را تایید کرداستاندار مازندران گفت : شورای نگهبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفت حوزه انتخابیه استان را تایید کرده است.
کشتی گیران مازندرانی به اردوی تیم ملی آزاد و فرنگی فراخوانده شدند رییس هیات کشتی مازندران گفت : هشت کشتی گیر آزاد کار و 5 کشتی گیر فرنگی کار مازندرانی برای حضور قدرتمندانه در رقابت های معتبر المپیک لندن به اردوی آماده سازی تیم های ملی آزاد و فرنگی کشور دعوت شدند .
کتاب فرهنگ بازی‌های بومی مازندران رونمایی شد کتاب ' فرهنگ بازی‌های بومی مازندران ' دوشنبه شب در نخستین جلسه شورای اداری استان در ساری رونمایی شد. به گزارش سلام شمال، کتاب فرهنگ بازی های بومی مازندران در سه جلد و 384 صفحه توسط ' مراد علی نعمتی '، از روزنامه نگاران استان و سردبیر هفته نامه جویبار تالیف شده است.
اقامت مسافران نوروزی در مازندران، 14 درصد رشد داشت استاندار مازندران گفت : اقامت مسافران نوروزی امسال در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 14 درصد رشد داشته است.
تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از بهار مازندرانطبیعت زیبای مازندران یکی نقاط دیدنی ایران است که همه ساله در هر فصلی گردشگران داخلی و خارجی را به خود جزب می کند. شبکه جام جم امروز عکس هایی متفاوت از طبیعت زیبای مازندران در ابتدای بهار منتشر کرده است که در اینجا می بینید. محمد رضایی عکاس جام جم تصاویر هوایی از طبیعت هزار رنگ بهار مازندران تهیه کرده است.
موزه روستایی مازندران راه‌اندازی می‌شودمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: موزه روستایی مازندران عملیاتی می‌شود.
یارانه مرحله چهاردهم مازندرانی‌ها آماده شدرئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران از آماده بودن مبلغ یارانه مرحله چهاردهم به سه میلیون و 80 هزار مازندرانی خبر داد.
ورود 7 میلیون گردشگر از محور هراز به مازندران رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل گفت: 6 میلیون و 835 هزار گردشگر و مسافر در تعطیلات نوروزی از محور هراز وارد مازندران شدند.
جاذبه های بکر گردشگری و طبیعی نکا، پذیرای مسافران استبه گزارش سلام شمال ، شهرستان نکا با جمعیتی 110 هزار نفری، در فاصله 15 کیلومتری از ساری (مرکز استان مازندارن) قرار دارد و با قرار گرفتن در مسیر زیارت امام رضا (ع) همه ساله مسوولان این شهرستان را به ارائه خدمات مناسب به اسکان مسافران نوروزی و ایجاد تفرجگاه ها و گردشگری ترغیب می کند.
بازدید 20 هزار دانش آموز و فرهنگی مازندرانی از مناطق جنگیفرمانده بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه کربلای مازندران گفت: پارسال حدود20 هزار دانش آموز وفرهنگی مازندرانی از مناطق علمیاتی جنوب کشور بازدید کردند.
تعداد مسافران ورودی به مازندران از مرز15میلیون نفر گذشتجانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: :تعداد مسافران ورودی به استان از 25اسفند ماه گذشته تا پایان روز 12فروردین ماه جاری به 15میلیون و 300 هزار نفر رسید.
دستگیری 30 نفر در یک پارتی شبانه در نوشهردختر و 13 پسر که در یکی از باغ ویلاهای اطراف شهر نوشهر پارتی شبانه‌ای را برپا کرده بودند توسط نیروهای بسیج و انتظامی نوشهر دستگیر شدند.
اعزام هنرمندان آملی به راهیان نور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: 30 هنرمند آملی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند. به گزارش سلام شمال ، محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه نکوداشت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: به برکت این شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بر قله‌های رفیع و منیع افتخار ایستاده است.
آمار مسافران ورودی به مازندران از مرز 12 میلیون نفر گذشت جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: :تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از شهرستان ساری، نقی کلانتری بعدازظهر امروز در حاشیه نشست اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید.
بازارچه نوروزی صنایع دستی شرق مازندران آغاز به‌کار کرد سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا از افتتاح بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی شرق مازندران با محوریت شهرستان نکا خبر داد.
بازدید حدود 3 میلیون گردشگر از مراکز تاریخی مازندران معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفر مازندران از بازدید حدود 3 میلیون نفری گردشگران از مراکز تاریخی و فرهنگی مازندران خبر داد.
برپایی 33 نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی 33 نمایشگاه عفاف و حجاب در امامزادگان مازندران خبر داد.
کاهش قیمت میوه در مازندران مسئول کمیته نظارت و بازرسی ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: میوه در مازندران با کاهش قیمت و انواع پروتئین‌ها با نوسان قیمت مواجه بود که در روزهای اخیر نرخ مناسبی برای مایحتاج عمومی اتخاذ شده است.
ورود مسافران به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشتمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ورود مسافران به مازندران از مرز دو میلیون نفر گذشت. به گزارش سلام شمال محمدنقی کلانتری در نشست اداری ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: تعداد مسافران ورودی به مازندران از مرز 2 میلیون نفر گذشت.
مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف می‌شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنج ساله مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران کلنگ احداث پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی روستایی چاسرکا بابل با حضور مسئولان به زمین زده شد.
مازندران دومین استان پرخطر جاده‌ای کشور است سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مازندران در ردیف دومین استان پرخطر جاده‌ای بعد از آذربایجان شرقی است. به گزارش سلام شمال مهدی ولی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر استان در تعطیلات نوروزی ارائه کرد.
مشکل جمع‌آوری زباله ساری امروز برطرف می‌شودمدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مازندران گفت: انباشت زباله در ساری مورد انتقاد شهروندان بود که این مشکل تا بعدازظهر امروز برطرف می‌شود. به گزارش سلام شمال علیرضا جانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران اظهار داشت: برای هماهنگی بیشتر در ستاد تسهیلات سفر جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و نتیجه آن حضور همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد تسهیلات سفر است.
محدودیت‌های ترافیکی مازندران در تعطیلات نوروزیفرمانده پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی این استان در تعطیلات نوروزی را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال جعفر محمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره محدودیت‌های ترافیکی مازندران اظهار داشت: به منظور ارتقای ضریب ایمنی و ایجاد کشش و روانی ترافیک تا 14 فروردین ماه جاری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در محورهای پرترافیک کشور اجرا می‌شود.
والیبال کاله مازندران آسیایی شدکاله مازندران مقتدرانه جام قهرمانی لیگ برتر والیبال را بالای سر برد و با شکست سه بر صفر سایپای البرز رویای دست نیافتنی مردم شمال کشور را محقق کرد.
ورود 2 میلیون 700 هزار مسافر به مازندرانمعاون گردشگری مازندران با اشاره به جو آفتابی استان، از ورود 2.7 میلیون مسافر تاکنون به مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال ، محمد نقی کلانتری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران افزود: با توجه به آفتابی بودن هوا یش بینی می شود حضور گردشگران در استان چشمگیر باشد.
برنامه جشن‌های نوروزی مازندران اعلام شد برنامه جشن‌های نوروزی از سوی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دائمی سفر مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال مهران حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: جشن‌های نوروزی مشترک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شهرداری‌های سطح استان و میراث فرهنگی در ایام نوروز برگزار می‌شود.
سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران استمدیرعامل شرکت مخابرات مازندان با اشاره به اینکه سال 91 سال شکوفایی آی‌تی در مازندران است از تغییر سامانه 1818 به 2020 خبر داد.
ارائه 25 هزار بسته فرهنگی به مسافران نوروزی در ساریشهردار ساری گفت: لوح فشرده‌ای که حاوی نقاط گردشگری شهر، دعای سال تحویل، نقشه شهر ساری و موسیقی محلی است به مسافران هدیه می‌شود که در 25 هزار بسته طراحی و تهیه شده است.
اجرای 250 ماموریت توسط اورژانس مازندراندبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: طی دور اول سفر، اورژانس مازندران 248 ماموریت انجام داد که 104 ماموریت برای تصادف بود.
دستگیری مدیران دو سایت غیراخلاقی رییس پلیس فتای استان گیلان از شناسایی و دستگیری مدیران دو سایت اینترنتی که در پوشش فضای مجازی در رشت اقدام به انجام فعالیت‌های غیراخلاقی کرده بودند، خبرداد.
تولید کنندگان گیلان حمایت می‌شوندمعاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: امسال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حفظ اشتغال کارگران و حمایت از تولید کنندگان گیلان اقدام‌های زیربنایی در بعد اقتصادی انجام می‌شود که بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
ثبت نام زائران حج تمتع گیلان اینترنتی است به گزارش سلام شمال حسن یگانه بعد از ظهر امروز در جلسه حج و زیارت استان با بیان اینکه زمان ثبت نام زائران حرم نبوی از 17 فروردین آغاز می‌شود، اظهار داشت: از زائران مشمول تشرف به حج تمتع می‌خواهیم به یکی از کاروان‌های تمتع 91 مراجعه کنند.
بازدید 212 هزار گردشگر نوروزی از ماسوله شهردار ماسوله از بازدید بالغ بر 212 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی نوروزی از این شهرک تاریخی خبر داد.
گزارش تصویری/ روستای سوباتان تالش روستای سوباتان که در شهرستان تالش واقع است با موقعیت منحصر به فردی که به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی دارد در فهرست چند روستای گردشگری استان قرار دارد.
روز طبیعت نماد مهرورزی، دوستی و پالایش روح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به مناسبت روز طبیعت با انتشار پیامی نوشت: در سیزدهمین روز فروردین ماه که به نام روز انس با طبیعت نامگذاری شده بیاییم با مهرورزی و دوستی با طبیعت مهربان باشیم .
سوسن چلچراغ شاهکار آفرینش در گیلان گل نادر سوسن چلچراغ یکی از شاهکارهای خلقت آفرینش در دل طبیعت گیلان بوده که محل رویش آن ثبت ملی طبیعی شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سوسن چلچراغ گیاهی نادر است که تنها در دو نقطه یکی در ایران روستای داماش رودبار و دیگری در لنکران جمهوری آذربایجان می‌روید و نخستین گیاهی است که رویشگاه اصلی آن به عنوان اثر ملی طبیعی در ایران به ثبت رسیده‌ است.
سرمایه‌گذاری 1000 میلیاردی گردشگری لنگرود وی، ساحل چاف و چمخاله، پارک فجر، روستاهای نمونه گردشگری، باغ‌های چای، منطقه ییلاقی هلودشت، پارک جنگلی مریدان و... را از جاذبه‌های زیبای لنگرود برشمرد. فرماندار لنگرود، آثار تاریخی این شهرستان را پل خشتی و محوطه کاروانسرای قدیمی ذکر کرد و افزود: اطاقور نیز یک شهر کوهپایه‌ای در لنگرود است که زیبایی‌های خاصی دارد.
استقبال مسافران از صنایع دستی گیلان صنایع دستی گیلان مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.
حضور 700 هزار زائر در بقاع متبرکه گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از حضور بالغ بر 700 هزار زائر در بقاع متبرکه این استان خبر داد.
ورود انبوه مسافران نوروزی به ماسوله شهردار ماسوله از ورود انبوه مسافران نوروزی به این شهرک تاریخی خبر داد.
خدمات‌رسانی به 192 هزار مسافر نوروزی در گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از ارائه خدمات به 192 هزار و 665 نفر مسافر نوروزی در این استان خبر داد.
آغاز جشنواره نوروزی در میراث روستایی گیلانجشنواره نوروزی با حضور استاندار گیلان در موزه میراث روستایی این استان آغاز شد. به گزارش سلام شمال جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی گیلان صبح امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان در این موزه برگزار شد.
ورود 102 هزار خودرو به گیلان فرمانده پلیس راه گیلان گفت: تا پایان روز سه‌شنبه بیش از 102 هزار و 38 دستگاه خودرو از مسیر آزادراه قزوین ـ رشت وارد گیلان شده است. به گزارش سلام شمال مجید جمشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت در تمام محورهای استان به ویژه رشت‌ ـ قزوین عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.
نمایشگاه سوغات گیلان در رشت گشایش یافتنمایشگاه صنایع‌ دستی و سوغات گیلان همزمان با عید نوروز در رشت گشایش یافت. به گزارش سلام شمال ، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی گیلان در 19 غرفه در جنب بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت گشایش یافت.
تخفیف 30 درصدی مراکز اقامتی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تخفیف 30 درصدی اقامت در مراکز زیرپوشش این اداره کل در ایام نوروز خبر داد. به گزارش سلام شمال ، امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از مراکز اقامتی این شهرستان با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز تمهیداتی برای مهمانان در مراکز اقامتی استان اندیشیده شده است، اظهار داشت: 30 درصد تخفیف برای اقامت مهمانان به مراکز اقامتی زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.
برگزاری جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره نوروزی همزمان با آغاز سال جدید در موزه میراث روستایی این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از موزه میراث روستایی روستایی استان گیلان آمادگی این موزه را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کرد.
صنایع‌دستی تبلور فرهنگی و بومی مردمان گیلان استصنایع‌دستی گیلان تبلور عینی فرهنگ و هنر بومی مردمان سرزمین گیلان و آمیخته با سنت‌های گذشتگان و پیوند دهنده نسل قدیم و جدید و بهترین سوغات استان است. به گزارش سلام شمال آنچه آدمی در گذر از تاریخ زندگی خود آفریده یادبودهایی در فاصله بین تولد و مرگ به مدد قدرت اندیشه خود است که تجلی آفریدگاری خداوند است.
تایید انتخابات 10 حوزه گیلانبه گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به بررسی شکایت‌های داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمام شهرستان‌های گیلان توسط شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بررسی 10 حوزه انتخابیه از مجموع 11حوزه انتخابیه استان توسط شورای نگهبان انجام شده است.
مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان جان باخت به گزارش سلام شمال محمد مهدی مقدم مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان به همراه نریمان مژدهی از پایگاه مقاومت امام رضا (ع) گلسار رشت به هنگام بازگشت از سفر معنوی راهیان نور جان خود را از دست دادند و به رحمت الهی پیوستند.
توزیع بیش از 180 هزار جلد پیک نوروزی در گیلانمعاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از توزیع 184 هزار جلد پیک نوروزی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'روح انگیز آسایش طلب' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پیک ها بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی استان گیلان به مناسبت تعطیلات نوروزی توزیع شده است.
قویترین مردان گیلان انتخاب شدند رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان گفت: نهمین دوره رقابت های قویترین مردان استان گیلان با معرفی نفرات برتر پایان یافت. به گزارش سلام شمال 'محمد ذات پرور' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان این رقابت ها، زبده ترین ورزشکاران این رشته زیر نظر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان در سالن شهید ربیعی بندرانزلی با هم به رقابت پرداختند.
کاهش میزان جرایم اجتماعی در گیلانفرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: جرائم اجتماعی در سال جاری در استان کاهش یافته است. به گزارش سلام شمال ، سردار 'قائدرحمتی' در مصاحبه ای مطبوعاتی با نمایندگان رسانه های گروهی گیلان اظهار داشت : امسال در گیلان سرقت 14درصد، در بخش جرائم خشن مانند سرقت های به عنف و آدم ربایی 21درصد و درگیری منجر به قتل 12درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .
طرح 'آرامش بهاری' در گیلان به اجرا درآمد به مناسبت فرارسیدن نوروز، طرح 'آرامش بهاری' از امروز (یکشنبه) در بقاع متبرکه استان گیلان به اجرا درآمده است. به گزارش سلام شمال مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح از امروز در 105 بقعه متبرکه استان به اجرا درآمده و تا 14 فروردین 91 ادامه دارد.
شاعر گیلانی در جشنواره بین المللی نوروز در تاجیکستان می سراید 'اشکان صمصام' از شاعران گیلانی، به عنوان تنها نماینده از جمع شعرای ایران، برای شعرخوانی در سومین جشنواره بین المللی نوروز، راهی کشور تاجیکستان می شود.
اجرای 78 برنامه فرهنگی و هنری طی ایام نوروز در گیلانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: 78 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت جشن نوروز 91 در شهرستان های استان در نظر گرفته شده که پذیرای گردشگران نوروزی خواهد بود.
سرانه فضای ورزشی گیلان افزایش می یابد مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان از افزایش دو برابری سرانه فضای ورزشی استان تا پایان برنامه توسعه پنجم خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در گیلان 6 دهم متر مربع است، افزود: این سرانه تا پایان برنامه توسعه پنجم باید به یک و دو دهم مترمربع افزایش یابد
گزارش تصویری / استقبال از بهار در ماسولهبا نزدیک شدن به سال جدید مردم روستای تاریخی ماسوله به استقبال بهار رفتند.
افزایش کشف مواد مخدر صنعتی در گیلان : رئیس پلیس گیلان از افزایش 110 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم قائدرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: نیروی انتظامی سازمانی گسترده و متنوع در ارائه خدمات به مردم است.
افتتاح بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان عصر امروز در جریان افتتاح از بانک نشای برنج در روستای اسپند صومعه‌سرا اظهار داشت: این بانک نخستین بانک نشای برنج غرب گیلان در صومعه‌سرا است.
مردی 2 فرزند و مادر خود را به قتل رساند مردی در روستایی میرمحله گرگان دو فرزند و مادر پیر خود را به قتل رساند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان صبح امروز مردی 42 ساله به نام ق-ح یک فرزند دختر دو ساله و پسر چهار ساله خود را به همراه مادرش خفه کرد و به قتل رساند.
ظرفیت‎های گردشگری گلستان ناشناخته مانده است معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت:‎ ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان ناشناخته مانده است به همین دلیل به دنبال برگزاری همایش‎های بزرگ در استان هستیم.
اختصاص 193 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گلستان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: هر دستگاه براساس شرح وظایف و اولویت‎های مشخص شده برنامه‎های را در طول سال بر عهده دارد، اما یک‎سری از برنامه‎ها با هماهنگی صورت گرفته در کشور و همچنین سطح استان از اولویت برنامه‎ها در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. وی توجه به بخش کشاورزی را از جمله اولویت‎های کاری سال 1391 برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش در سال گذشته کارگروهی به منظور تدوین برنامه برای پیشبرد و توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور شکل گرفت و در سطح استان نیز این کارگروه با حضور استاندار برگزار شد.
سفر بیش از 6 میلیون مسافر به گلستان دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان گفت: میزان ورود مسافران و گردشگران به استان از زمان آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات سفر استان تا 12 فروردین 1391 به 6 میلیون و 204 هزار و 344 نفر رسید.
موزه های گلستان، میزبان مسافرین نوروزی استان گلستان دارای 7 موزه گردشگری در حوزه های مختلف است که در ایام نوروز میزبان مسافرین نوروزی می باشد. به گزارش سلام شمال از این تعداد مردم شناسی، حیات وحش، کاخ موزه، باستان شناس، صنایع دستی و بخش های دیگر می باشد.
بازدید بیش از 68 هزار نفر از موزه های استان گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: تا پایان روز یازدهم نوروز 91 تعداد 68 هزار و 169 نفراز موزه های استان بازدید کرده اند. به گزارش سلام شمال ، 'قربان عباسی' افزود: موزه گرگان 2 هزار و 618 نفر، گنبدقابوس 55 هزار و 148 نفر و کاخ موزه گرگان 4 هزار و 737 نفر بازدیدکننده داشته است.
آشوراده زیباترین آبادی در دریای خزر است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شبه جزیره آشوراده به عنوان زیباترین و محبوب‌ترین آبادی در دل دریای خزر است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قربان عباسی اظهار داشت: این شبه جزیره در محاصره امواج دریا در سه کیلومتری غرب شهر بندرترکمن واقع است و ساماندهی ساحل این جزیره و طبیعت زیبای آن جذب گردشگران است.
نارضایتی زائران گلستانی از وضعیت نامناسب فرودگاه گرگان خدمات مناسب در فرودگاه گرگان نارضایتی زائران گلستان را به همراه داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان چندی پیش گزارشی مبنی بر اینکه گلستانی‌ها حاجیان خود را گل‌آلود در فرودگاه گرگان بدرقه کردند و از مسائل و مشکلات برای ارائه خدمات مناسب در این فرودگاه سخن به میان آوردیم.
فعالیت شبانه‌روزی 2 هزار عضو هلال‌احمر در گلستان دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: 2 هزار و 207 عضو جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در استان فعالیت و خدمات درمانی و بهداشتی را به طور شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه می‌کنند.
ظرفیت‌های گردشگری گلستان باید معرفی شود به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان منوچهر جهانیان صبح امروز در سفر به استان گلستان از مرز اینچه‌برون بازدید کرد و با دیدار از پایانه‌ مرزی فعالیت‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفر را در بخش داشلی‌برون بررسی کرد و در جریان نوع خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در این بخش قرار گرفت و عملکرد ستاد تسهیلات سفر را مطلوب دانست و اظهار داشت: اقدامات ستاد تسهیلات سفر در توسعه و رونق گردشگری تاثیرگذار است.
تصویب تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه ایران سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصوبه جدید حاوی بسته تدابیر مشخص مورد توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه از جمله محدودیت های خرید و فروش نفت و محصولات نفتی ، فرآورده های صنعت پتروشیمی و توقیف سرمایه های بانک مرکزی ایران است.
استقبال 150 هزار زائر از بقاع متبرکه گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از استقبال حدود 150 هزار زائر تا پایان روز جمعه تعطیلات نوروزی از بقاع متبرکه این استان خبر داد.
گلستان هدف اقتصادی و گردشگری مسافران دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان گفت: گلستان به هدف اقتصادی و گردشگری، مسافران و گردشگران تبدیل شده است.
وعده‌های استاندار گلستان برای سال 91 استاندار گلستان افتتاح کامل پروژه راه جنگل گلستان را از مهمترین پروژه های سال جاری در استان برشمرد.
اجرای دو طرح کلان ملی در مازندرانمعاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این طرح ها در بازده زمانی سه تا پنج سال بهره برداری خواهد شد.
تشکیل 5 ستاد گردشگری در مرزبانی گلستانفرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: در نوروز 1391، در پنج قسمت مرزهای استان ستاد راه‎اندازی شده است که شامل چهار ایستگاه و یک نمایشگاه می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان، ولی‎الهق رضایی‎نژاد اظهار داشت: نمایشگاه در روز اول فروردین 1391 در بازارچه پل اینچه‎برون افتتاح شد که شامل غرفه‎هایی چون، شهدای مرزبانی، ماکت منطقه مرزی، مسابقه تیراندازی با سیمیلاتور و دارت، توزیع نان و شیرینی ترکمن و توزیع صبحانه گرم است.
نوروز بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‎های گلستان استاستاندار گلستان گفت: نوروز باستانی فرصتی برای معرفی جاذبه‎های تاریخی و توریستی استان به مسافران و گردشگران است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان، جواد قناعت در بازدید از دبیرخانه متمرکز این ستاد اظهار داشت: در این ایام خاص بهترین فرصت برای شناساندن استان به مسافران و گردشگران و استان‎های دیگر موجود است.
صنعت گردشگری از محورهای توسعه پایدار گلستان استمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به ظرفیت خوب گردشگری این استان گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از محورهای توسعه پایدار و همه جانبه استان است. به گزارش سلام شمال قربان عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اجرای فعالیت متمرکز و استقرار نمایندگان تام‌الاختیار کمیته‌های ستاد در دبیرخانه ستاد برای نخستین بار در سطح کشور، استقرار سه چادر آمارگیری در مبادی ورودی در شرق، غرب و جنوب استان و راه‎اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در فرودگاه گرگان با حضور نماینده جوامع زیرپوشش از موارد مورد توجه در این ایام است.
اجرای 560 کیلومتر شبکه گاز در سطح گلستانمدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: این شرکت در مجموع حدود 560 کیلومتر شبکه را در سطح استان اجرا کرده که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: در همین راستا تعداد 12 هزار انشعاب گاز نصب شده 36 هزار مشترک نیز جذب و به مجموع مشترکان گاز استان اضافه شدند.
بلوتوث اطلاعات گردشگری گلستان به مسافرانمسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه اندازی سامانه بلوتوث برای اطلاع رسانی گردشگری استان در این اداره کل به منظور اطلاع رسانی هر چه بهتر به مسافران نوروزی استان خبر داد.
پیش‌بینی ورود 8 میلیون مسافران نوروزی به گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان افزود: پیش‎بینی می‎شود این رقم امسال به 8 میلیون نفر افزایش یابد. به گزارش سلام شمال قربان عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه، به فرد یا خانواده‎ای که منزل خود را به مدت 24 ساعت برای رسیدن به مقصدی ترک کند مسافر می‎گویند اظهار داشت: سال گذشته 5 میلیون و 600 مسافر در مقطع عید وارد استان شده بودند.
رشد 53 درصدی صادرات گلستان در سال جاریرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صادرات استان در 11ماهه سال جاری از لحاظ ارزشی 53درصد رشد داشته است. به گزارش سلام شمال مهندس 'فحر موحدی' روز شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه حدود 88 درصد برنامه صادرات استان در 11 ماهه سال جاری محقق شد، اظهار داشت: برنامه صادرات استان در سال جاری 200 میلیون دلار بوده که 177 میلیون دلار آن محقق شده است.
گلستان جزء پنج استان برتر در مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتبه گزارش سلام شمال 'علیرضا جمشیدی' روز شنبه در هفتمین و آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال 90 اظهارداشت: در زمینه مقابله ، کشفیات ، دستگیری معتادین خطرناک ، پاکسازی مناطق آلوده و انجام اقدامات فرهنگی، اقدامات مناسبی در استان انجام شده است.
افتتاح ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان گلستان در محل دبیرخانه ستاد در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور نمایندگان کمیته های ده گانه افتتاح شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، قایم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در سخنانی گفت: با ایجاد مرکز فرماندهی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان در این مرکز می‌توانیم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.
اختصاص یکهزار و 646کلاس مدارس گلستان برای اسکان فرهنگیانبه گزارش سلام شمال 'سید ضیاء حسینی' روز یکشنبه با اشاره به آمادگی کامل ستاد اسکان استان بمنظور استقبال از فرهنگیان اظهارداشت: مدارس تحت پوشش ستاد اسکان از نظر میزان تجهیز و آماده سازی به سه دسته ویژه ، مجهز و عادی تقسیم می شود.
کاهش 11درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده های گلستانرئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان از کاهش 11 درصدی وقوع تصادفات در سطح جاده­ای استان طی سال 90 خبر داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ پاسدار 'علی اصغر مهری' روز یکشنبه اظهارداشت: در این مدت تصادفات فوتی 12 درصد و تصادفات جرحی 5 درصد کاهش داشته است.
سرقت تحت پوشش مأمور، شیوه جدید سارقان در گلستانمعاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به شیوه جدید سرقت در استان ،نسبت به سرقت تحت پوشش مأموران انتظامی هشدار داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ 'عسگر ساوری' روز یکشنبه گفت: استفاده از پوشش مأموران انتظامی یا مأموران دولتی یکی از شیوه­های جدید سارقان می­باشد.
گرگان بیشترین سطح آلودگی سبزیجات را داردبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: بخش‎هایی از اراضی کشاورزی استان که غالبا در آنها سبزیجات کشت می‎شود، تحت آبیاری مناطق آلوده قرار دارد.
64 بقعه گلستان غبارروبی و عطرافشانی شدند به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام حسن دارابی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در طرح آرامش بهاری با آراسته شدن اماکن متبرکه در روزهای پایانی سال و ایجاد فضای معنوی، زمینه مناسبی برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم شده است.
توسعه اشتغال در گلستان با جدیت پیگیری می‎شود به گزارش سلام شمال ، جواد قناعت ز در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: موضوع اشتغال یکی از موضوعات اساسی و مهم نظام و دولت کریمه است و تقریبا دو سال می‎شود که رئیس جمهور و هیئت وزیران به این امر به خوبی پرداخته‎اند و ستاد عالی اشتغال در تهران نیز به شکل مرتب برگزار می‎شود و در استان نیز مبحث اشتغال توسط مدیر ارشد و مدیران دستگاه‎های اجرایی به جدیت پرداخته می‎شود.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.
به بهانه سالروز ملی شدن صنعت نفتتصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ‎ 29اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
گرگان؛ بهشت طبیعت گردی برای مسافران نوروزیشهر گرگان مرکز استان گلستان با داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، بهشت طبیعت گردی محسوب می شود و ایام نوروز فرصتی است تا مسافران از جاذبه های این شهرستان دیدن کنند.
تولید انرژی از زباله ها رویکردی نوین در کلانشهر رشتبه گزارش سلام شمال به نقل از مهر، اجرای این طرح می تواند از یک طرف گام موثری در مدیریت مواد زاید شهری و از سوی دیگر برای تامین انرژی و تولید برق که نیاز همیشگی کشور است، اقدامی ارزشمند محسوب شود. تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر رشت اجرایی نشده است از اینرو مدیریت شهری می تواند با بکارگیری روشهای دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این شهر کهن انجام دهد.
خانه‌تکانی دل و خانه در شادمانی طبیعت زنان روستایی سال‌های نه‌چندان دور در ماه‌های پایانی سال به فکر خانه تکانی افتاده، نه خانه تکانی امروزی که در عصر مدرنیته رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است، خانه تکانی که با « کایر » همسایگان همراه بوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، نوروز آیین باستانی ایرانیان، جشن شکوفایی زمین و رستاخیز بزرگ طبیعت است که چوب خشکیده زمستان را به درختی تنومند و پرشکوفه در بهار تبدیل می‌کند.
پارک جنگلی گیسوم طبیعت سحر‌انگیز گیلان پارک جنگلی گیسوم شاهکار خلقت و طبیعت سحرانگیز گیلان و سوباتان سرزمینی پوشیده از چمن در تالش است. به گزارش سلام شمال تالش به‌عنوان یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که از غرب با اردبیل، از شمال با آستارا و از جنوب با رضوانشهر و ماسال و از شرق با دریای خزر و بندر انزلی همسایه است.
رشت شهر باران‌های نقره‌ای گیلان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود واقع است که امتیازهای بالایی دارد. به گزارش سلام شمال شهر رشت به‌عنوان مرکز گیلان در جلگه مرکزی گیلان و در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط 8 متر از سطح دریاهای آزاد و فاصله 330 کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی درجه یک قزوین به انزلی واقع شده است.
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. به گزارش سلام شمال املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.
نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلاننیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است. به گزارش سلام شمال تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.
یکه‌تازی آناهیتا در فومن یکه‌تازی آناهیتا با ارابه‌اش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال فومن دارای گذشته‌ای پرفروغ و تاریخی است به گونه‌ای که این شهر مرکز گیلان «بیه‌‌پس» و به دارالعماره معروف بود.
رودبار مروارید صدف سبز گیلان رودبار با جاذبه‌های بکر خود مانند مرواریدی در صدف سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال محصول مهم و راهبردی زیتون رودبار با قدمتی بیش از دو هزار سال در این سرزمین تداوم حیات داشته است و رودبار و زیتون اسامی هستند که هر یک نام دیگری را در ذهن تداعی می‌کنند.
لاهیجان شهری که پایتخت گردشگری جهان اسلام شدبه گزارش سلام شمال لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
ماسال شهر شبنم‌های بهاری ماسال دارای طبیعتی سخت مانند صخره‌های کوهستانی و ملایم چون شبنم‌های بهاری است که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گزارش سلام شمال ماسال با موقعیت جلگه‌ای در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا قرار دارد.
ماسوله شهری نهفته در کوهستان جنگلی گیلان شهرک تاریخی ماسوله با واقع شدن در ناحیه کوهستانی و جنگلی گیلان توریستی‌ترین و منحصر‌به‌فرد مناطق شمالی ایران است. به گزارش سلام شمال ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به‌فرد در جهان، وجود کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد