گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

مرگ دختر دانشجو، جنایت یا خودکشی مرد کشاورزی که متهم است همسر دانشجویش را به قتل رسانده، وقتی در برابر قضات حاضرشد، ادعا کرد همسرش خودکشی کرده و قتلی در کار نبوده‌است. به گزارش خبرنگار ما، 20 شهریور سال گذشته به ماموران پلیس بومهن خبر دادند زنی جوان به نام مینا از پنجره‌ای سقوط کرده و جانش را از دست داده ‌است. وقتی پلیس در محل حاضر شد رضا، شوهر مینا هم در محل بود.
حاشیه‌های نشست خبری مذاکرات استانبول قطعی چند ساعته اینترنت در نشست استانبول 2 خبرنگاران را با مشکلات زیادی مواجه کرد.
حکایت قول شرف مرتضوی و لغو استیضاح وزیر پیش از آغاز جلسه علنی مجلس و پس از جلسه مجدد استیضاح‌کنندگان، اخباری مبنی بر منتفی بودن استیضاح شیخ‌الاسلام مطرح شد که برخی از طراحان استیضاح و اعضای هیات رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها، این موضوع را تایید کردند.
کشف کلید اسرار شکل‌گیری ستارگان به گفته محققان، بیشتر جهان از انواع مختلف هیدروژن ساخته شده که شکل H3+ در فضای میان‌ستاره‌ای بسیار شایع‌تر است که یکی از مهمترین مولکولهای موجود محسوب می‌شود.
نماینده​ای که استیضاح وزیر کار را پس نگرفت علی مطهری تاکید کرد که تنها نماینده​ای بوده است که امضایش از استیضاح وزیر کار را پس نگرفته است. به گزارش خبرآنلاین، اگرچه در جلسه علنی امروز اعلام شد که ۱۸ نفر از نمایندگان امضایشان را از طرح استیضاح وزیر کار پس گرفتند، اما علی مطهری تنها نماینده​ای است که امضایش را پس نگرفته است.
محتوای پیشنهادات جدید 1+5 به ایران رسانه های عربی طی ساعات اخیر از زوایای مختلف به بررسی نتایج مذاکرات 1+5 و جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند، در این میان روزنامه الاهرام مصر از پیشنهاد کشورهای غربی به تهران در زمینه سوخت هسته ای خبر داده است.
آغاز ثبت نام المپیاد دانشجویان علوم پزشکی چهارمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در چهار حیطه مختلف علوم پایه ، علوم بالینی، مدیریت و نوآورانه در سال 1391 برگزار خواهد شد.
جزئیات هک حساب 3 میلیون مشتری بانک‌ها جزئیاتی از هک حساب کاربری 3 میلیون حساب بانکی حاکی است،این هک شامل بخشی از کارتها آن هم در سالهای 87 تا 89 میباشد. به گزارش فارس، اخیرا خبر هک شدن حساب کاربری 3 میلیون کارت مشتریان بانکی کشور در فضای مجازی منتشر شده است.
شاخص بورس رکورد 45 ساله را شکست درپی کسب نتایج موفقیت آمیز ایران در مذاکرات هسته‌ای،شاخص بورس هم به علت هجور سرمایه گذاران برای خرید سهام به بالاترین قله درعمر 45 ساله خود رسید و وارد کانال 27 هزار واحدی شد تا روند رو به شد جدیدی را شروع کند.
رئیس جمهور استعفای مرتضوی را نپذیرفت همشهری‌ نوشت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هیئت رئیسه مجلس نسبت به دستور کار استیضاح و بازپس گیری آن تاکید کردند که با توجه به اینکه رئیس جمهور و وزیر کار استعفای مرتضوی را نپذیرفته‌اند، روند طی شده در این مسیر را به ضرر آبروی مجلس خواندند.
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز جمهوری اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی:اجتهاد مکمل خاتمیت اسلام است گزارش مرحله اول مذاکرات جدید ایران و 1+5 شرایط تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی اعلام شد ادامه تظاهرات علیه آل سعود و تیراندازی نظامیان به سوی مردم
افزایش 75 درصدی قیمت سکه در طول یک سال سکوت بانک مرکزی در انتشار آمارهای اقتصادی شکسته شد و برخی از شاخص‌های اقتصادی از سوی این بانک رونمایی شد؛ از حدود یک سال پیش تا کنون و پس از واگذاری تهیه و انتشار آمارهای اقتصادی به مرکز آمار ایران، بانک مرکزی از انتشار آمار شاخص‌های کلان اقتصادی خودداری کرد؛ در آن هنگام برخی فعالان و کارشناسان اقتصادی به عدم انتشار آمارها انتقاد کرده و معتقد بودند که این سیاست امکان پیش‌بینی درست و مبتنی بر واقعیت‌ها را در اقتصاد ایران از میان می‌برد؛ رییس کل بانک مرکزی در آن هنگام در پاسخ به این انتقادها گفته بود که «بانک مرکزی این آمارها را تهیه کرده،‌ اما اجازه انتشار آمارها از این بانک گرفته شده است.»
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز ملت ما تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست درآمد هزار میلیارد تومانی ایران از فروش برق اعزام ناظران سازمان ملل برای حسن اجرای آتش‌بس در سوریه توهم اماراتی‌ها معادلات فوتبالی را به هم زد تهران امروز فراز و فرودهای مذاکره پاسخ به گستاخی جدید امارات تردید در اشتغال 1.6میلیونی در سال 90 پیشتازی تهران در ابتلا به سالمندی
رشد 30 درصدی تورم در سال جدید نماینده مردم کرج، اشتهاد و آسارا در مجلس اعلام کرد:دولت و مجلس در حال چکش زنی در تنظیم بودجه سال جاری هستند چون تنظیم بودجه به گونه ای است که رشد 30 درصدی تورم در سال جدید بعید نیست.
خاتمی در شرایط فعلی فعالیتی نخواهد داشت وزیر کشور دوران اصلاحات اظهارات اعضای فراکسیون اقلیت مجلس که گفته بودند اصلاح طلبان با محوریت خاتمی در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری حضور پیدا خواهند کرد را تکذیب کرد.
نرخ بیکاری سال 90 اعلام شد: 12.3 درصد مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در سال 90 را 12.3 درصد اعلام کرد که در مقایسه با نرخ بیکاری 13.5 درصدی سال 89 معادل 1.2 درصد کاهش یافته است. به گزارش فارس، مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود با اعلام اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در سال 90 به 36.9 درصد رسیده است، نرخ بیکاری را در این سال 12.3 درصد اعلام کرد.
احمدی نژاد دوشنبه به مازندران سفر می کند محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور صبح دوشنبه بیست و هشتم فروردین ماه به مازندران سفر می کند. به گزارش سلام شمال، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، جهت آغاز عملیات اجرای انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی به مازندران سفر خواهد کرد.
آزاد اندیشی دینی از نگاه هاشمی رفسنجانی توصیف‌های مذمت گونه‌ای ازسوی مخالفان آزاداندیشی برای روشنفکران وجود دارد. آزاد اندیش دینی در شناخت و بیان درد و درمان جامعه شجاعت دارد.
پیام ضد ایرانی ملک عبدالله به دولت پاکستان اکنون در شرایطی که تحریم های نفتی اتحادیه اروپا و تحریم های سخت تر آمریکا علیه سیستم بانکی ایران تا کمتر از 3 ماه دیگر از راه می رسند، عربستان سعودی اعلام کرده که به آماده تامین نیاز بازار نفت در صورت قطع یا کاهش صادرات نفتی ایران است.
سیدحسن خمینی: «همه با هم» شعار امام بود همه مصائب در جامعه از منیت ها شروع می شود. کسانی که در مجموعه های منتسب به امام کار می کنند، شرعا و قانونا، حق ندارند، فردگرایی کنندوباید به این توجه داشته باشند که اگر از امام می گوییم ، باز بخاطر شخص پرستی نیست بلکه بخاطر نگه داشتن پرچم اسلام است .
باید امارات را ادب کرد نباید با آنها محاربه و مخاصمه داشت، اما باید ‌آنها را ادب کرد و بهترین ادب‌کردن نیز همین کاری بود که رئیس جمهور انجام داد که من این کار رئیس جمهور که به این جزایر سفر کرد را بسیار تأیید می‌کنم چرا‌که آنجا خاک ایران است و من از این کار رئیس جمهور خیلی خوشحالم و ایشان باید به یک یک این جزایر سفر کند تا ببیند ‌چه جواهراتی در خلیج فارس داریم.
انتقاد امام جمعه قم از گرانی افسارگسیخته وی ادامه داد: بخشی از گرانی‌های اخیر مربوط به تورم جهانی است که برای مردم قابل درک است اما بخشی دیگر به خاطر سوء مدیریت و بی‌توجهی است.
دختر چهار ساله کوچکترین نخبه جهان شد انجمن بین‌المللی افراد با ضریب هوشی بالا (منسا)، در بررسی‌های خود دختر چهار ساله انگلیسی را کوچکترین نخبه جهان معرفی کرد. به گزارش ایسنا، مربیان مهد کودک «هیدی هکینز» وقتی متوجه هوش بالای او شدند تصمیم گرفتند تا میزان ضریب هوشی او را مورد بررسی قرار دهند.
جایگاه ایران در تازه ترین رده بندی فیفا تیم ملی ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا با ۵۷۸ امتیاز، در رده پنجاه و یکم جهان و چهارم آسیا قرار گرفت.
انتقاد یک مرجع تقلید از گرانی های اخیر: دولت فکری بکند آیت الله مکارم شیرازی از افزایش تورم و گرانی در کشور به شدت انتقاد کرد و خواستار توجه دولت به مساله اقتصادی شد.
بزرگترین قاتل قرن 21شاید پس از خواندن این مطلب دیگر سعی کنید کمتر از اینترنت استفاده کنید اما بهتر است ابتدا تا به انتهای آن را مطالعه کنید. این روزها در بیشتر جوامع پیشرفته مشکل اعتیاد به اینترنت در حال رشد و گسترش
پرسپولیس به نام واقعی‌اش بازگشت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از رأی قطعی دادگاه برای بازگشت برند پرسپولیس خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رویانیان در نشست خبری امروز خود، که در ورزشگاه درفشی‌فر برگزار شد، گفت: برند تجاری پرسپولیس که بزرگترین سرمایه اجتماعی و اقتصادی بود و سال‌های متمادی از مردم و هواداران دریغ شده بود به دامان ملت بازگشت.
نظر علی مطهری درباره رابطه با آمریکا اکنون زمان مناسبی برای طرح این مسأله نیست؛ چه از طرف آقای احمدی‌نژاد باشد و چه از طرف آقای هاشمی‌رفسنجانی.
برداشت شبانه از بانکها غیرقانونی اعلام شد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز بحث برداشت شبانه دولت از حساب برخی بانکهای دولتی و خصوصی در ارتباط با مابه التفاوت ارز دریافتی مطرح شد، افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس فردا چهارشنبه گزارشی از برداشت شبانه دولت از حساب بانکها به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد کرد.
کشف پدیده‌ای عجیب در خورشید دانشمندان در رصدهای خود بر روی خورشید، متوجه الگویی از سلولهایی با مرکز درخشان و مرزهای تاریک در تاج یا جو خورشیدی شده‌اند. به گزارش ایسنا، طبق این رصدها که در پاییز 2011 توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا انجام شده، این سلولها تا حدی شبیه به الگوی سلولی موجود در سطح خورشید بوده اما کشف این الگوها در بخش بالایی جو خورشید تا حدی عجیب بنظر می‌رسد.
اعزام دانش آموز دختر مازندرانی به مناطق جنگیمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از آغاز سومین دوره اعزام دانش آموزان دختر این استان در قالب کاروان راهیان نوربه مناطق جنگی دفاع مقدس خبر داد.
افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران دربابلنخستین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با عنوان دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران روز شنبه در سالن نمایش بنیاد علمی حریری بابل گشاش یافت.
رقابت شمشیرباز مازندرانی برای کسب سهمیه المپیکدبیر هیات شمشیربازی مازندران گفت : شمشیرباز مازندرانی برای کسب سهمیه المپیک لندن ، در مسابقات زون آسیا که به میزبانی ژاپن برگزار می شود به مصاف حریفان خواهد رفت .
دعوت یک مازندرانی به اردوی تیم ملی امید گلبال کشوررییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان مازندران گفت : با نظر کادر فنی ، یک ورزشکار مازندرانی به اردوی آماده سازی تیم ملی امید گلبال کشور دعوت شد .
بیمه بیش از 23 هزار هکتار شالیزارهای مازندران مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: 23 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه حوادث قرارگرفته اند .
انتقاد استاندار مازندران از طرح استیضاح وزیر کار استاندار مازندران از طرح استیضاح وزیر کار در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت : درشرایط کنونی که مقام معظم رهبری بر همدلی و هم افزایی مجلس و دولت و ارایه خدمات مطلوب به مردم تاکید دارد ، نمایندگان در صدد استیضاح بی مورد وزیر کار هستند.
دیدار استاندار مازندران با مردم بهشهرفرماندار بهشهر گفت : دومین دور ملاقات مردمی استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرای استان با مردم بهشهر ، روز جمعه در مصلی جمعه این شهر برگزار خواهد شد .
بورس اوراق بهادار و بازار طلای مازندران م‍دی‍رب‍ورس‌ م‍ن‍طق‍ه‌‌ا‌ی‌ م‍‍ازن‍در‌ان‌ ‌ا‌ع‍لام‌ ک‍رد : در م‍ج‍م‍و‌ع‌ م‍‍ع‍‍ام‍لات‌ روز سه شنبه ت‍‍الار‌ه‍‍ا‌ی‌ ‌بورس استان ‌، ت‍‍ع‍د‌اد چهار میلیون و 88 هزار و 84 س‍‍ه‍م‌ ب‍ه‌ ‌ارزش‌ ب‍ی‍ش‌ از 11 میلیارد و 735 می‍ل‍ی‍ون‌ ری‍‍ال‌ دادو ستد شد.
برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان در مرزن آباد چالوسامام جمعه مرزن آباد از برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان در آبانماه سالجاری در شهر مرزن آباد خبر دادند.
دوشیزه قائمشهری به عضویت تیم ملی کاراته جوانانمدیر آموزش و پرورش قائمشهر از عضویت یکی از دختران دانش آموز ورزشکار این شهرستان در تیم ملی کاراته خبرداد . ' محمد حسین امیری' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در رقابتهای کاراته سبک شیتو ریو شو توکان جوانان دختر کشور که هفته گذشته در تبریز برگزار شد , ' زهره برزگر' دانش آموز سال دوم دبیرستان فدک قائمشهر توانست به مقام قهرمانی دست یابد
معرفی نفرات برتر مسابقات انتخابی دو و میدانی مازندرانرئیس هیئت دو و میدانی مازندران گفت: مسابقات انتخابی دو و میدانی استان با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.
نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در شالیزارهای مازندران با حضور مسئولان استانی، نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در بابلسر انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال نخستین نشای برنج کشور به روش مکانیزه در بابلسر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در روز چهارشنبه ۲۳ فروردین انجام می‌شود.
ساماندهی 3 هزار بانوی مازندرانی در بنیاد کارآفرینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سال گذشته در حمایت از کارآفرینان بنیاد توسعه کارآفرینی ویژه بانوان راه‌اندازی شد که 3 هزار نفر از بانوان ثبت‌نام شده در سایت ساماندهی شدند.
محمدرضا قدمی فرمانده انتظامی قائمشهر شد محمدرضا قدمی با جایگاه سرتیپ دومی برای سه سال به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر معرفی شد.
ورزشکاران مازندرانی در المپیک 4 مدال کسب می‌کنند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: به طور حتم در مسابقات المپیک 2012 لندن ورزشکاران مازندرانی در قالب تیم‌های ملی حداقل موفق به کسب سه تا چهار مدال می‌شوند.
حضور فوتبالیست مازندرانی در فستیوال زیر 14 سال آسیا نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: در مسابقات فوتبال فستیوال زیر 14 سال مرکز و جنوب آسیا بازیکن مازندرانی نیز حضور دارد. به گزارش سلام شمال محمدهادی خلردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در این رقابت‌ها نیما مختاری بازیکن تیم فوتبال شموشک نوشهر به عنوان تنها ملی‌پوش از مازندران در ترکیب تیم ملی فوتبال نونهالان شرکت دارد.
9 کشتی‌گیر مازندرانی در لیست جدید خادم نایب رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور 9 کشتی‌گیر آزادکار مازندرانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان خبر داد.
اعتبار 14 میلیاردی آرزوی ساروی‌ها را برآورده می‌کند سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری گفت: اعتبار 14 میلیارد تومانی که از طریق استانداری به منظور استقرار کارخانه زباله‌سوز به حساب شهرداری ساری واریز شد آرزوی مردم ساری را محقق می‌کند.
فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد آمل شد با ایجاد نخستین تغییر در مدیریت دانشگاه‌های آزاد، فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد واحد آمل شد.
امامعلی حبیبی عضو جدید هیات رییسه فدراسیون کشتی شد دبیر هیات کشتی مازندران گفت : با حکم سرپرست فدراسیون کشتی ، ' امامعلی حبیبی ' قهرمان المپیک و جهان به عنوان عضو جدید هیات رییسه این فدراسیون معرفی شد.
برگزاری همایش بین المللی آمایش آموزش عالی در دانشگاه مازندرانرییس دانشگاه مازندران گفت : دومین همایش بین‌المللی انجمن آموزش عالی ایران با عنوان ' آمایش آموزش عالی ، تجارب و نظریه ' روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه امسال به میزبانی این دانشگاه در بابلسر برگزار می شود.
یکهزار و 800 طرح عمرانی در مازندران نیمه تمام است معاون عمرانی استاندار مازندران از وجود یکهزار و 800 طرح عمرانی نیمه تمام در این استان خبر داد.
کانون پرورش فکری مازندران در جذب اعضا رتبه برتر را کسب کرد مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از کسب رتبه برتر این مرکز فرهنگی در جذب اعضا در سال گذشته خبر داد.
برگزاری مسابقات سراسری رباتیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلدبیر کل مسابقات سراسری دانشجویی رباتیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: نهمین دوره مسابقات سراسری دانشجویی رباتیک، 25 الی 27 اردیبهشت ماه جاری در این دانشگاه برگزار می شود.
بیمارستان جامع زنان بزودی در ساری راه اندازی می شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی بیمارستان جامع زنان در ششماه اول سالجاری در ساری خبر داد و گفت: شرایط لازم برای ارائه خدمات درمانی مناسب به بانوان استان فراهم شده است . به گزارش سلام شمال ، دکتر'محمدمهدی ناصحی' روز دوشنبه در همایش گرامیداشت پرستاران و ماماها در ساری ، افزود : بسیاری از بیماران و خانوادهها تمایل دارند که خدمات بهداشتی و درمانی همچون معاینه بانوان توسط کادر پزشکی مونث صورت گیرد.
انجام امربه معروف محیط دانشگاه راسرشار از آرامش ومعنویت می کندرییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری امر به معروف و نهی از منکر را ضامن سعادت وهدایت جامعه بویژه جامعه دانشگاهی دانست و گفت : انجام امر به معروف ونهی از منکر محیط دانشگاه را منزه و سرشار از آرامش و معنویت می کند.
108معلم نمونه شهرستان بابل معرفی شدند دبیرستاد بزرگداشت مقام معلم اداره آموزش و پرورش بابل گفت : 108معلم نمونه شهرستان ، استانی و کشوری بابل معرفی شدند. ' محمد عباس زاده ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس دستورالعمل انتخاب معلمان نمونه سال تحصیلی 91-90 وزارت آموزش و پرورش ، شیوه نامه انتخاب معلم نمونه به کلیه مدارس در بهمن ماه 1390ارسال شده بود.
اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مازندران برپا می شود دبیرهیات کشتی مازندران، از برپایی اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشور از اول اردیبهشت ماه در شهرستان نوشهر در غرب استان خبر داد.
ساماندهی سواحل دریای خزر دغدغه ای جدی است نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اهمیت گردشگری دریایی در استان ،گفت: ساماندهی سواحل دریای خزر دغدغه ای جدی است.
210 هزار سالمند در مازندران وجود داردمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وجود 210 هزار سالمند در این استان خبرداد .
مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد رییس هیات مشتزنی استان گیلان گفت: 'امین قاسمی پور' مشتزن گیلانی سهمیه المپیک لندن را برای ایران به ارمغان آورد.
بیش از سه میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات امروز 'شنبه' بورس اوراق بهادار استان گیلان، سه میلیون و 714 هزار و 258 سهم به ارزش 14میلیارد و 393 میلیون و 553 هزار و 96 ریال داد و ستد شد.
دوندگان نونهال گیلانی چهار مدال رقابت های کشور را کسب کردند رییس هیات دو و میدانی گیلان گفت: دوندگان این استان چهار مدال اولین مرحله رقابت های دو و میدانی نونهالان منطقه یک کشور را کسب کردند
سفر استاندار گیلان به داغستان و آستاراخان استاندار گیلان امروز (چهارشنبه) در رأس هیاتی سیاسی و تجاری برای توسعه روابط دوجانبه به جمهوری خودمختار داغستان و آستاراخان روسیه سفر می کند.
یک بانوی نوجوان گیلانی به عضویت تیم ملی اسکیت انتخاب شدنایب رییس هیات اسکیت گیلان گفت: برای نخستین بار یک بانو گیلانی در رده سنی نوجوانان عضو تیم ملی اسکیت شد. به گزارش سلام شمال 'مژگان آرین فرد' عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گذشت دو سال از فعالیت این رشته ورزشی افزود: با وجود نوپا بودن این رشته در گیلان 'سارا صداقت' به عنوان یکی از بازیکنان زبده گیلانی در رشته سرعت به عنوان عضو تیم ملی اسکیت انتخاب شد.
اعزام نفرات برتر گلف گیلان به مسابقات کشوریرییس هیات گلف استان گیلان گفت: نفرات برتر گلف این استان با تشخیص کمیته فنی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می شوند.
انتشار مجموعه مقالات 'از شعر امروز تا شاعران دیروز' در گیلانمسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان گفت: کتاب مجموعه مقالات ' از شعر امروز تا شاعران دیروز ' اثر سید محمد عباسیه کهن از سوی حوزه هنری استان منتشر شده است.
سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال برای دیدار با اماراتمسوول روابط عمومی هیات فوتبال استان گیلان گفت: سه گیلانی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین برخی از مناطق گیلانرییس روابط عمومی شرکت مخابرات گیلان گفت : برای توسعه و بازسازی فیبر نوری اختلالات تلفنی در ارتباط مشترکین در برخی از مناطق استان روزهای 21 و 22 فروردین ماه سال جاری رخ خواهد داد .
مدیرکل اوقاف گیلان: ادارات جدید در شهرستان ها ایجاد می شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: ایجاد ادارات جدید در شهرستان های رضوانشهر و آستارا در دستور کار این نهاد در سالجاری است.
افزایش طول عمر در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش طول عمر در این استان خبر داد و گفت: در گیلان امید به زندگی در زنان 73 سال و در مردان 71 سال است.
مکاتبات اداری کتابخانه‌های گیلان الکترونیکی می‌شود مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی سامانه مکاتبات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.
بازرسی از اداره‌های گیلان در امر حجاب مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از بازرسی از سازمان‌ها و اداره‌ها در امر عفاف و حجاب از بیستم فروردین جاری در این استان خبر داد.
حضور 3 گیلانی در رقابت فوتبال تیم ملی با اماراتسه فوتبالیست گیلانی با نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در ترکیب این تیم برای دیدار دوستانه با تیم ملی امارات قرار گرفتند.
افزایش بیش از 1200 تخت بیمارستانی در گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح چهار بیمارستان و افزایش یک‌هزار و 260 تخت بیمارستانی در این استان خبر داد. حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه 13 بیمارستان در گیلان در دست ساخت است، اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان‌ها بین 15 تا 70 درصد است.
همایش پیاده‌روی سالمندان رشت برگزار شد همایش پیاده‌روی و خانوادگی سالمندان به مناسبت آغاز هفته سلامت در رشت برگزار شد.
مجوز واگذاری باشگاه داماش صادر شدمدیر عامل باشگاه داماش گیلان گفت: مجوز واگذاری باشگاه داماش از طرف مراجع ذی‌صلاح صادر شده و مشکلی وجود ندارد و باشگاه پس از انتقال در رشت می‌ماند.
صومعه‌سرا میزبان دانش‌آموزان ذاکر اهل بیت (ع) گیلان شد به گزارش سلام شمال معاون امور آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در جریان برگزاری مسابقه مذکور در سالن شهید بهشتی این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: مسابقه دانش‌آموزان مداح و ذاکر برای نخستین بار و با حضور دانش‌آموزان سراسر گیلان برگزار شده است.
داور بین‌المللی فوتبال گیلان در باشگاه‌های آسیا سوت می‌زند سعید بخشی‌زاده داور بین‌المللی فوتبال گیلان در باشگاه‌های آسیا قضاوت می‌‌کند. به گزارش سلام شمال سعید بخشی‌زاده داور بین‌المللی فوتبال گیلان 37 ساله و اهل فومن بوده و تاکنون در شش دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران داور وسط بود و بیش از 200 دیدار را قضاوت کرد.
انزلی مستحق داشتن دهکده سلامت است به گزارش سلام شمال سعادتمند داودی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی انزلی از نظر تخصص و فنی جزو مجهزترین بیمارستان غرب گیلان است، اظهار داشت: این امر موجب غرور و افتخار این شهرستان بندری است.
آموزشگاه‌های موسیقی گیلان بازرسی می‌شوند وی با بیان اینکه کمیته‌های مذکور بر حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان نظارت می‌کنند، افزود: عفاف و حجاب بخشی از برنامه‌های کمیته نظارت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان را تشکیل می‌دهد.
توزیع فیلم‌های غیرمجاز به صورت شبکه‌ای در رشت معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از توزیع فیلم‌های غیرمجاز به صورت شبکه‌ای در رشت خبر داد.
حضور یک‌میلیون زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رشت از حضور بالغ بر یک‌میلیون نفر زائر نوروزی در بقاع متبرکه رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: اوقاف ظرفیت بالایی دارد و علاقه مردم با توجه به دین و فرهنگ و آیین نسبت به اهل بیت (ع) ویژه است.
کشف 364 عدد قرص روانگردان اکستازی در آستارا فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف 364 عدد قرص روانگردان اکستازی در این شهرستان مرزی خبر داد. به گزارش سلام شمال نادر خرسند عصر امروز در جلسه انتظامی این شهرستان چگونگی کشف قرص‌های اکستازی در آستارا را تشریح کرد.
اجرای 70 درصد قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های گیلان به گزارش سلام شمال فاطمه رشیدی مژدهی بعد از ظهر امروز در مراسم روز پرستار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اهمیت ارزش‌های حرفه پرستاری، اظهار داشت: ارزش‌های حرفه پرستاری پرستاران را به عنوان اعضای تیم اصلی بهداشت و درمان جامعه معرفی می‌کند.
بزرگداشت سیروس قایقران برگزار می‌شود مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران و فرزندش راستین در 17 فروردین جاری در انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال از رشت، محمد بابایی ظهر امروز در دیدار با مسئولان ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: قایقران یکی از اسطوره‌های مردمی ورزش ایران بود که باید مراسم وی به بهترین نحو برگزار شود.
احداث نیروگاه زباله‌سوز در گیلان معاون امور عمرانی استاندار گیلان از احداث نیروگاه زباله‌سوز با 50 میلیون یورو اعتبار ارزی و 50 میلیارد تومان اعتبار ریالی به‌زودی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد اکبرزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان انتظام این شهر مسئولان را امانت‌دار مردم دانست و اظهار داشت: مسئولان باید در مقابل پرداخت عوارض مردم گزارش دهند و پاسخگو باشند.
دستگیری مدیران دو سایت غیراخلاقی رییس پلیس فتای استان گیلان از شناسایی و دستگیری مدیران دو سایت اینترنتی که در پوشش فضای مجازی در رشت اقدام به انجام فعالیت‌های غیراخلاقی کرده بودند، خبرداد.
تولید کنندگان گیلان حمایت می‌شوندمعاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: امسال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حفظ اشتغال کارگران و حمایت از تولید کنندگان گیلان اقدام‌های زیربنایی در بعد اقتصادی انجام می‌شود که بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
ثبت نام زائران حج تمتع گیلان اینترنتی است به گزارش سلام شمال حسن یگانه بعد از ظهر امروز در جلسه حج و زیارت استان با بیان اینکه زمان ثبت نام زائران حرم نبوی از 17 فروردین آغاز می‌شود، اظهار داشت: از زائران مشمول تشرف به حج تمتع می‌خواهیم به یکی از کاروان‌های تمتع 91 مراجعه کنند.
حضور کارکنان تامین اجتماعی گلستان در مزار شلمچه مدیرکل، رؤسای شعب و کارکنان تامین اجتماعی استان گلستان با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه با آرمان های شهداء و انقلاب اسلامی میثاقی دوباره بستند.
بازدید معاون رئیس جمهور ترکمنستان از پروژه راه آهن ایران – ترکمنستا�پروژه راه آهن گرگان - اینچه برون صبح شنبه مورد بازدید سید قلی اف، معاون کابینه وزرای ترکمنستان و هئیت همراه قرار گرفت.
بازدید معاون وزیر انرژی و صنایع ترکمنستان از نیروگاه علی آباد کتول معاون وزیر انرژی و صنایع کشور ترکمنستان روز گذشته (جمعه) در راس هیئتی از نیروگاه برق علی آبادکتول در استان گلستان دیدن کرد.
راهیابی چهار هنرجوی بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی چهار هنرجوی هنرستان کاردانش مرحوم بای شهرستان بندرگز به مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی راه
تجلیل از معلمان نمونه و پیشکسوتان فرهنگی در هفته معلممدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: همایش تجلیل از 103معلم نمونه شهرستان و 105پیشکسوت فرهنگی همزمان با هفته معلم در این شهرستان برگزار می شود.
در رشته جدید تحصیلی به دانشگاه آزاد بندرگز افزوده شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، دو رشته جدید به رشته های تحصیلی دانشگاه افزوده شد.
راهیابی دانش آموز گلستانی به مرحله دوم المپیاد کشوری فیزیک یک دانش آموز دبیرستان امام خمینی (ره) شهرستان ترکمن به مرحله دوم کشوری المپیاد فیزیک دانش آموزی راه یافت.
برگزاری دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر دومین همایش ملی منابع طبیعی دریای خزر، به میزبانی دانشکده شیلات و محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، طی روزهای نهم و دهم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
معرفی دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان جزء استان های برترکارشناس دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: این دفتر در انجام فعالیت ها در سال 90، با کسب 97 درصد از امتیاز نظام تحرک، جزء استان های برتر شناخته شد.
افزایش 103 درصدی اعتبارات شهرکهای صنعتی گلستانمدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان گفت: باتوجه به ضرورت تامین اعتبار برای اجرای پروژه های عمومی و عمرانی اولویت دار ، اعتبارات مصوب این شرکت 103 درصد افزایش داشته است.
تصویب بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان برای سال 91سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: لایحه بودجه 801 میلیارد ریالی شهرداری گرگان پس از بحث و بررسی در صحن شورا به تصویب رسید که پس از تایید فرمانداری به طور رسمی به شهرداری ابلاغ می شود.
برنامه های فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدیددر اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان در سال جدید اولویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری برای سال 91 تشریح شد.
گلستان میزبان مسابقات کیوکوشین ماتسوشیما کشوررئیس سبک کیوکوشین ماتسوشیما استان گلستان گفت: رقابت های کشوری قهرمانی این سبک، شهریور ماه سال جاری در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.
اقامت 700 هزار مسافر و گردشگر در گلستان مدیر کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در ایام نوروز 1391، 695 هزار و 370 نفر در استان اسکان یافته‌اند. به گزارش سلام شمال قربان عباسی اظهار داشت: جمع کل ورود مسافر به استان از ابتدای آغاز فعالیت این ستاد در مجموع 6 میلیون و 755 هزار و 601 نفر است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
راه‎اندازی دفتر حمایت از تولیدات علمی در دانشگاه آزاد گرگان رضا علی محسنی در نخستین جلسه هیئت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در سال 1391با تبریک آغاز سال جدید با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى" اظهار داشت: نامگذاری سال‎ها از سوی مقام معظم رهبری رویکردی استراتژیک و علمی و فرهنگی برای برنامه‎ریزی کلان در کشور است و نامگذاری سال 1391 از سوی معظم له به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در واقع نشان از تاکید مضاعف ایشان بر ادامه جهاد اقتصادی و توجه ویژه به شاخص‎های بنیادین توسعه ملی است.
افتتاح 3 پروژه بزرگ گلستان در بهار استاندار گلستان گفت: سه پروژه بزرگ گلستان با حضور مهمان ویژه در بهار امسال افتتاح می‎شود. به گزارش سلام شمال جواد قناعت در حاشیه دیدار با جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش و پیگیری‎های مدیران پروژه‎های بسیار خوبی در گلستان مورد بهره‎برداری و یا کلنگ‌زنی شده است.
رشد 18 درصدی جذب گردشگر در گلستان به گزارش سلام شمال قربان عباسی عصر دوشنبه در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفر ششمین سال برگزاری را در گلستان تجربه کرد که در این مسیر 50 دستگاه اجرایی استان با 20 هزار نفر نیرو در خدمت گردشگران به گلستان بوده‎اند.
مردی 2 فرزند و مادر خود را به قتل رساند مردی در روستایی میرمحله گرگان دو فرزند و مادر پیر خود را به قتل رساند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان صبح امروز مردی 42 ساله به نام ق-ح یک فرزند دختر دو ساله و پسر چهار ساله خود را به همراه مادرش خفه کرد و به قتل رساند.
ظرفیت‎های گردشگری گلستان ناشناخته مانده است معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت:‎ ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان ناشناخته مانده است به همین دلیل به دنبال برگزاری همایش‎های بزرگ در استان هستیم.
اختصاص 193 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گلستان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: هر دستگاه براساس شرح وظایف و اولویت‎های مشخص شده برنامه‎های را در طول سال بر عهده دارد، اما یک‎سری از برنامه‎ها با هماهنگی صورت گرفته در کشور و همچنین سطح استان از اولویت برنامه‎ها در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. وی توجه به بخش کشاورزی را از جمله اولویت‎های کاری سال 1391 برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش در سال گذشته کارگروهی به منظور تدوین برنامه برای پیشبرد و توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور شکل گرفت و در سطح استان نیز این کارگروه با حضور استاندار برگزار شد.
سفر بیش از 6 میلیون مسافر به گلستان دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان گفت: میزان ورود مسافران و گردشگران به استان از زمان آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات سفر استان تا 12 فروردین 1391 به 6 میلیون و 204 هزار و 344 نفر رسید.
موزه های گلستان، میزبان مسافرین نوروزی استان گلستان دارای 7 موزه گردشگری در حوزه های مختلف است که در ایام نوروز میزبان مسافرین نوروزی می باشد. به گزارش سلام شمال از این تعداد مردم شناسی، حیات وحش، کاخ موزه، باستان شناس، صنایع دستی و بخش های دیگر می باشد.
بازدید بیش از 68 هزار نفر از موزه های استان گلستاندبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: تا پایان روز یازدهم نوروز 91 تعداد 68 هزار و 169 نفراز موزه های استان بازدید کرده اند. به گزارش سلام شمال ، 'قربان عباسی' افزود: موزه گرگان 2 هزار و 618 نفر، گنبدقابوس 55 هزار و 148 نفر و کاخ موزه گرگان 4 هزار و 737 نفر بازدیدکننده داشته است.
آشوراده زیباترین آبادی در دریای خزر است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شبه جزیره آشوراده به عنوان زیباترین و محبوب‌ترین آبادی در دل دریای خزر است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قربان عباسی اظهار داشت: این شبه جزیره در محاصره امواج دریا در سه کیلومتری غرب شهر بندرترکمن واقع است و ساماندهی ساحل این جزیره و طبیعت زیبای آن جذب گردشگران است.
نارضایتی زائران گلستانی از وضعیت نامناسب فرودگاه گرگان خدمات مناسب در فرودگاه گرگان نارضایتی زائران گلستان را به همراه داشته است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان چندی پیش گزارشی مبنی بر اینکه گلستانی‌ها حاجیان خود را گل‌آلود در فرودگاه گرگان بدرقه کردند و از مسائل و مشکلات برای ارائه خدمات مناسب در این فرودگاه سخن به میان آوردیم.
فعالیت شبانه‌روزی 2 هزار عضو هلال‌احمر در گلستان دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان گفت: 2 هزار و 207 عضو جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در استان فعالیت و خدمات درمانی و بهداشتی را به طور شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه می‌کنند.
ظرفیت‌های گردشگری گلستان باید معرفی شود به گزارش سلام شمال به نقل از فارس از گرگان منوچهر جهانیان صبح امروز در سفر به استان گلستان از مرز اینچه‌برون بازدید کرد و با دیدار از پایانه‌ مرزی فعالیت‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفر را در بخش داشلی‌برون بررسی کرد و در جریان نوع خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در این بخش قرار گرفت و عملکرد ستاد تسهیلات سفر را مطلوب دانست و اظهار داشت: اقدامات ستاد تسهیلات سفر در توسعه و رونق گردشگری تاثیرگذار است.
تصویب تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه ایران سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصوبه جدید حاوی بسته تدابیر مشخص مورد توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه از جمله محدودیت های خرید و فروش نفت و محصولات نفتی ، فرآورده های صنعت پتروشیمی و توقیف سرمایه های بانک مرکزی ایران است.
استقبال 150 هزار زائر از بقاع متبرکه گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از استقبال حدود 150 هزار زائر تا پایان روز جمعه تعطیلات نوروزی از بقاع متبرکه این استان خبر داد.
گلستان هدف اقتصادی و گردشگری مسافران دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان گفت: گلستان به هدف اقتصادی و گردشگری، مسافران و گردشگران تبدیل شده است.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلانوجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. به گزارش سلام شمال ، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.
گیلان گنجینه‌ای از طبیعت و تمدنگیلان سرزمینی سبز و گنجینه‌ای از طبیعت و تمدن است. به گزارش سلام شمال گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور با مساحت بیش از 14 هزار کیلومتر است و رشته‌های کوه‌های البرز با ارتفاع متوسط سه هزار متر مانند دیواری در باختر و جنوب گیلان کشیده شده و این منطقه جز از راه دره منجیل راه شوسه دیگری به فلات ندارد.
گسکر شهر مدفون در دل جنگل‌های هفت‌دغنان صومعه‌سرا گسکر شهر مدفون و بی‌نظیر تاریخی با یک‌هزار و 200 سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان طاهرگوراب صومعه‌سرا قرار گرفته و مهم‌ترین قطب گردشگری گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال صومعه‌سرا شهری در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان است که از شمال با بندر انزلی و رضوانشهر و از جنوب با فومن همسایه است.
لنگرود شهری با زیبایی‌های چشم‌نواز در گیلان لنگرود با دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های خیره‌ کننده‌اش یکی از مناطق چشم‌نواز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان لنگرود یکی از زیباترین مناطق دیدنی گیلان با طبیعتی بکر و چشم‌نواز و دارای دو ناحیه عمده جغرافیای جلگه‌ای و کوهستانی است.
آستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلانآستانه‌اشرفیه بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. به گزارش سلام شمال این شهرستان بزرگ‌ترین کانون مذهبی گیلان با ویژگی‌های منحصر به‌فردی از جمله عبور رودخانه سفیدرود از پل آستانه‌اشرفیه است.
رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد. به گزارش سلام شمال این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.
سیاهکل قطعه‌ای از بهشت زمینی گیلان سیاهکل با آبشار لونک و دیگر جاذبه‌های خیره کننده‌اش و با آب و هوای بسیار معتدل در بخش‌های کوهپایه‌ای قطعه‌ای از بهشت روی زمین در استان همیشه سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال شهرستان سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان یکی از اماکن گردشگری گیلان است که دو شهر سیاهکل و دیلمان و 5 دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه نیز جزو این منطقه هستند.
به بهانه سالروز ملی شدن صنعت نفتتصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ‎ 29اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
گرگان؛ بهشت طبیعت گردی برای مسافران نوروزیشهر گرگان مرکز استان گلستان با داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، بهشت طبیعت گردی محسوب می شود و ایام نوروز فرصتی است تا مسافران از جاذبه های این شهرستان دیدن کنند.
تولید انرژی از زباله ها رویکردی نوین در کلانشهر رشتبه گزارش سلام شمال به نقل از مهر، اجرای این طرح می تواند از یک طرف گام موثری در مدیریت مواد زاید شهری و از سوی دیگر برای تامین انرژی و تولید برق که نیاز همیشگی کشور است، اقدامی ارزشمند محسوب شود. تولید برق از زباله یک تجربه عملی موفق در دنیا بوده که تاکنون در کلانشهر رشت اجرایی نشده است از اینرو مدیریت شهری می تواند با بکارگیری روشهای دقیق علمی، اقدامی ماندگار در این شهر کهن انجام دهد.
خانه‌تکانی دل و خانه در شادمانی طبیعت زنان روستایی سال‌های نه‌چندان دور در ماه‌های پایانی سال به فکر خانه تکانی افتاده، نه خانه تکانی امروزی که در عصر مدرنیته رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است، خانه تکانی که با « کایر » همسایگان همراه بوده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، نوروز آیین باستانی ایرانیان، جشن شکوفایی زمین و رستاخیز بزرگ طبیعت است که چوب خشکیده زمستان را به درختی تنومند و پرشکوفه در بهار تبدیل می‌کند.
پارک جنگلی گیسوم طبیعت سحر‌انگیز گیلان پارک جنگلی گیسوم شاهکار خلقت و طبیعت سحرانگیز گیلان و سوباتان سرزمینی پوشیده از چمن در تالش است. به گزارش سلام شمال تالش به‌عنوان یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که از غرب با اردبیل، از شمال با آستارا و از جنوب با رضوانشهر و ماسال و از شرق با دریای خزر و بندر انزلی همسایه است.
رشت شهر باران‌های نقره‌ای گیلان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود واقع است که امتیازهای بالایی دارد. به گزارش سلام شمال شهر رشت به‌عنوان مرکز گیلان در جلگه مرکزی گیلان و در وسیع‌ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط 8 متر از سطح دریاهای آزاد و فاصله 330 کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی درجه یک قزوین به انزلی واقع شده است.
املش شهر ییلاقات مطبوع و کوهپایه‌ای گیلان املش در منطقه‌ کوهپایه‌ای و در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. به گزارش سلام شمال املش در فاصله 75 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل کوهپایه‌ای بودن و وجود ییلاقات بسیار مطبوع دارای ویژگی‌های خاصی است.
نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلاننیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است. به گزارش سلام شمال تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.
یکه‌تازی آناهیتا در فومن یکه‌تازی آناهیتا با ارابه‌اش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است که از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال فومن دارای گذشته‌ای پرفروغ و تاریخی است به گونه‌ای که این شهر مرکز گیلان «بیه‌‌پس» و به دارالعماره معروف بود.
رودبار مروارید صدف سبز گیلان رودبار با جاذبه‌های بکر خود مانند مرواریدی در صدف سبز گیلان است. به گزارش سلام شمال محصول مهم و راهبردی زیتون رودبار با قدمتی بیش از دو هزار سال در این سرزمین تداوم حیات داشته است و رودبار و زیتون اسامی هستند که هر یک نام دیگری را در ذهن تداعی می‌کنند.
لاهیجان شهری که پایتخت گردشگری جهان اسلام شدبه گزارش سلام شمال لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
ماسال شهر شبنم‌های بهاری ماسال دارای طبیعتی سخت مانند صخره‌های کوهستانی و ملایم چون شبنم‌های بهاری است که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گزارش سلام شمال ماسال با موقعیت جلگه‌ای در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا قرار دارد.
ماسوله شهری نهفته در کوهستان جنگلی گیلان شهرک تاریخی ماسوله با واقع شدن در ناحیه کوهستانی و جنگلی گیلان توریستی‌ترین و منحصر‌به‌فرد مناطق شمالی ایران است. به گزارش سلام شمال ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به‌فرد در جهان، وجود کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد