گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

رییس مجلس گاهی مثل احمدی‌نژاد باشد وی با بیان اینکه رئیس مجلس باید مسائل اساسی کشور را تشخیص دهد و دچار خودسانسوری نشود، خاطرنشان کرد: رئیس مجلس باید شجاعت داشته باشد. شجاعت آقای رئیس جمهور در مواردی قابل تحسین است چون در خیلی از قضایا حرف خودش را می‌زند، هر چند ممکن است ما در مواردی این امر را نپسندیم.
اتحادیه اروپا: ایران باید تمام فعالیت های غنی سازی را تعلیق کند با وجود تأکیدات مکرر مقامات کشورمان مبنی بر عدم پذیرش تعلیق غنی سازی از سوی ایران و ضرورت ادامه مذاکرات بدون هرگونه پیش شرط، اتحادیه اروپا امروز بار دیگر خواستار تعلیق کامل تمام فعالیت های غنی سازی اورانیوم در ایران شده است.
5 نکته مهم درباره نتایج انتخابات مجلس هر چند "جبهه متحد" ، توانست گوی سبقت از "پایداری" برباید و تعداد نمایندگان بیشتری را به مجلس بفرستد ، اما از یک منظر جبهه پایداری در تهران به یک برد اساسی دست یافته است. ماه ها قبل از انتخابات ، اصولگرایان درصدد بودند در قالب فرمول "7+8" ، با یک فهرست مشترک در انتخابات مجلس شرکت کنند و در این جمع 15 نفری ، سهم جبهه پایداری هم دو نفر بود.
کنایه علیخانی به «پول نفت برسرسفره مردم» عضو فراکسیون اقلیت با اشاره به شعار دولت در اوایل کار خود گفت: دولت شعار داده بود که پول نفت را سر سفرهای مردم می‌آورد. آیا با توجه به اینکه نفت به قیمت افسانه‌ای رسیده است گوشت کیلویی 25 هزار تومان پول نفت است که سر سفره مردم آمده؟ چه کسی جوابگو است.
یارانه نقدی امروز واریز می‌شودیارانه نقدی اردیبهشت ماه روز دوشنبه ساعت هشت صبح قابل برداشت خواهد بود. به گزارش ایسنا، یارانه نقدی مرحله پانزدهم امشب به حساب خانوار‌ها واریز می‌شود و امروز صبح، قابل برداشت است.
مدارس کشور پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند وزیر آموزش و پرورش گفت: با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و امضای رئیس جمهور از سال آینده مدارس سراسر کشور در تمام مقاطع، پنجشنبه تعطیل است.
گزارش مجلس از تخلفات یارانه‌ای دولت نمایندگان مجلس با ارسال کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی درباره تخلفات دولت در قانون هدفمندی یارانه‌ها به قوه قضائیه موافقت کردند.
3 شکایت مجلس ازدولت دریک روز مجلس شورای اسلامی به ارجاع پرونده تخلف دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به قوه قضاییه رای داد و بر این اساس این پرونده خارج از نوبت در دادگاه بررسی می شود.
نظر مجلس درباره بخشنامه اخیر رییس‌جمهور مجلس شورای اسلامی مایل به این گونه کشمکش‌های حاشیه‌ای نیست و بر این نظر است که وقت مسوولین کشور باید مصروف حل مشکلات معیشتی مردم گردد و تذکر این امر صرفا بدان جهت صورت گرفت که رویه غلط و خلاف قانونی در کشور ایجاد نگردد و اداره کشور بر اجرای قانون سازمان یابد.
برادر احمدی نژاد: حیف! باید سکوت کنم داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور طی گفت‌وگویی با نشریه پنجره به بازخوانی خانه‌نشینی یازده‌روزه برادرش اشاره کرد.
زیباکلام: احمدی ن‍ژاد هم پیروز انتخابات است وی خاطرنشان کرد: یقینا جبهه پایداری و احمدی نژاد بر این اساس تلاش می کنند که پس از ورود به مجلس ریاست آنرا توسط آقای دکتر حداد عادل به دست آورند. البته حداد عادل ذاتا طرفدار احمدی نژاد نیست ، اما رشادت لاریجانی را برای مقابله با دولت ندارد.
از یارانه این ماه خبری نیست ! مسئولین سازمان هدفمندی یارانه‌ها به خاطر گرفتاری‌های اجرای فاز دوم از قانون هدفمندی یارانه‌ها انگار فراموش کرد‌ه‌اند که زمان پرداخت یارانه این ماه رسیده است. برخی از هموطنان با تماس با جام جم آنلاین خواستار پیگیری این موضوع شدند.
نظر رهبر انقلاب درباره فاز دوم هدفمندی یارانه وی افزود: هیات حل اختلاف جنبه مشورتی دارد که نظر این هیات به رهبری ارائه و ایشان هم نظرشان را اعلام کردند. لاریجانی ادامه داد: فکر می‌کنم نظر مقام معظم رهبری مسئله را کاملاً روشن کرد و این جایگاه هم در قانون اساسی برای همین تعبیه شده تا اگر اختلاف نظری وجود داشت این مشکل رفع شود.
نظر مجید انصاری درباره مجلسهای بعد از انقلاب وی در پاسخ به این سوال که در میان مجلس‌های بعد از انقلاب کدام یک از همه قویتر بود؟ تصریح کرد: به صورت کلی من به مجلس اول بالاترین نمره‌ها را می دهم؛ چرا که هم ترکیبی فراگیر از جریان‌های مختلف در آن وجود داشت و هم در مواقعی مانند مسائل سیاسی و جنگ تصمیمات خوبی گرفت. البته مجلس‌های دیگر نیز هر کدام در زمینه‌ای قوی بودند به عنوان مثال، مجلس ششم در زمینه‌ تصویب برنامه‌های توسعه‌ای و اساسی و دفاع از حقوق اساسی عملکرد خوبی داشت.
تخلفات گسترده در بازار طلا مصنوعات طلای قاچاق شده به کشور علاوه بر این‌که به درآمدهای دولتی از بابت اخذ تعرفه واردات لطمه زده، در بسیاری از موارد به دلیل پایین بودن عیار آنها مصرف‌کنندگان را نیز متضرر کرده است.
کدام کشور پرسرعت‌ترین اینترنت را دارد؟ «امروز دسترسی به اینترنت در اکثر نقاط جهان - حتی کشورهای در حال توسعه - میسر است. درست مثل داستان‌های علمی - تخیلی یک دهه پیش، اما این امکان و سرعت اتصال به اینترنت در همه جا یکسان وجود ندارد. بیایید امیدوار باشیم که در جریان دانلودهای روزانه و به روز رسانی نرم افزارهای‌مان خارج از این حلقه قرار نگیریم.»
بازگشت قیمت محصولات لبنی به اسفند90 جانشین ستاد تنظیم بازار استان‌ تهران افزود: به منظور کنترل گرانی‌های بی‌رویه، جلسات متعددی با مسئولین اتحادیه محصولات لبنی، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و تولیدکنندگان شیر و دامداری‌ها برگزار شد و علت افزایش قیمت بررسی شد.
سنت‌شکنی احمدی‌نژاد در رای‌ دادن! احمدی‌نژاد در هنگام رای دادن خود در این دو دوره یک سنت دیگر را نیز شکست و آن مصاحبه نکردن با خبرنگاران است. برخلاف دیگر مسئولان که به صورت رویه پس از انداختن رای خود به صندوق با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کنند، رییس‌جمهور در این دو دوره نیز ترجیح داد فقط به انداختن رای اکتفا کند و تنها به احوال‌پرسی با خبرنگاران بپردازد و گفت‌وگویی نداشته باشد.
آمار اولیه از میزان مشارکت انتخاباتی در تهران از حدود یک میلیون و 800 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهر تهران، حدود 700 هزار نفر تا ساعت 20 امشب رای دادند که این تعداد حدود 40 درصد آرا را شامل می‌شود. این در حالی است که مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم، در حدود 30 درصد بوده است. در انتخابات مجلس هشتم، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند که 500 هزار نفر یعنی 30 درصد آن شرکت کردند و در واقع مشارکت مردم نسبت به مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم 10 درصد افزایش یافته است.
طلای سلیمی و برنز انوشیروانی در یک ضرب روز پایانی چهل و سومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2012 امروز در شهر پیونگ تایک کره جنوبی آغاز شد و تیم ایران به دو نشان سنگین وزن دست یافت.
ایران، چگونه پس از 9 سال قهرمان آسیا شد؟ تیم ملی وزنه‌برداری ایران در آخرین روز از رقابتهای قهرمانی قاره آسیا با کسب سه مدال طلا توسط بهداد سلیمی و دو مدال برنز انوشیروانی در سنگین وزن، پس از 9 سال عنوان قهرمانی قاره‌کهن را به خود اختصاص داد. سانگ گان جون وزنه ۲۵۰ کیلویی را انداخت تا تیم ملی وزنه برداری کشورمان تنها با یک امتیاز برتری نسبت به کره جنوبی و با امتیاز ۵۰۱، پس از ۹ سال قهرمان آسیا شود.
دستور تازه احمدی نژاد در چالش با مجلس رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانست.
واکنش لاریجانی به اظهارات احمدی‌نژاد رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور درباره حق مجریان در اجرای تفسیر خود از قوانین گفت:‌ مشکل در تفسیر قانون نیست مشکل در اجراست، برخی بخش‌ها می‌خواهند قانون را دور بزنند.
واکنش باهنر به بخشنامه احمدی‌نژاد ساعتی از بخشنامه عجیب رئیس جمهور دال بر غیرقانونی خواندن مکاتبات رئیس مجلس با دستگاه‌های اجرایی نگذشته بود که معاون نظارتی مجلس به آن واکنش نشان داد.
کشف یک تخلف بزرگ دیگر در شبکه بانکی طبق بررسی‌های انجام شده، مسئولان وقت این بانک دولتی در پرداخت تسهیلات ده‌ها میلیون یورویی و چند میلیون دلاری به یک شرکت خصوصی مرتکب تخلفات متعددی شده‌اند.
نامه مهم جامعه مدرسین به احمدی نژاد در این نامه آمده است: بدیهی است چنانچه این گرانی ها تداوم پیدا کند، بیم آن می رود که اقشار آسیب پذیر و مستضعف جامعه اسلامی ما – که همانا صاحبان اصلی این انقلاب اند – با معضلات جدی مواجه شوند.
احمدی‌نژاد: خانم وزیر یک «مرد حسابی» است دکتر محمود احمدی نژاد در سخنانش سئوالهایی از وزیر بهداشت درباره تعداد تختهای بیمارستان صیاد شیرازی گرگان پرسید. رئیس جمهور در این مراسم از مرضیه وحید دستجردی با عنوان "مرد حسابی" و اینکه "این خانم به اندازه سه مرد کار می کند" یاد کرد.
دفتر سید محمد خاتمی تکذیب کرد دفتر سید محمد خاتمی با انتشار بیانیه ای انتساب برخی نقل قول ها به رییس جمهور سابق کشورمان را تکذیب کرد.
میزان افزایش حقوق کارمندان اعلام شد لایحه بودجه امسال هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است، پس از تبدیل لایحه به قانون، دولت هم بر اساس آن افزایش حقوق کارمندان را اعمال خواهد کرد.
طراحی بزرگ‌ترین دوربین دیجیتال جهان این دوربین از سیارک‌های نزدیک زمین تا خواص ماده سیاه و انرژی سیاه را به تصویر می‌کشد.
فعالیت 7 هزار معلم ایثارگر در مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر 7 هزار معلم ایثارگر، 3 هزار معلم جانباز در استان مازندران به کار تدریس مشغول هستند.
دوره آموزشی سواد رسانه‌ای مساجد مازندران برگزار می‌شود مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، از برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای به میزبانی کانون شهید بهشتی تخصصی IT بابل خبر داد.
شهردار ساری : حقوق 10 میلیونی ندارم شهردار ساری اظهارات عضو شورای اسلامی شهر ساری را تکذیب کرد و گفت: حقوق 10 میلیونی ندارم.
راهیابی 98 محقق مازندرانی به رقابت‌های کشوری مسئول امور شاهد و امور ایثارگران آموزش ‌و پرورش مازندران از راهیابی 98 دانش‌آموز محقق استان به رقابت‌های کشوری خبر داد.
نشاکاری 44 درصد از شالیزارهای مازندران مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران از نشاکاری 44 درصد شالیزارهای استان خبر داد.
اجرای طرح هادی در 600 روستای مازندران مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح هادی در 600 روستای مازندران خبر داد.
90 درصد طرح‌های خوداشتغالی در نکا محقق شد رضا آزادی‌کناری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال در فرمانداری نکا گفت: این طرح‌های خوداشتغالی در سال گذشته در دستگاه‌های کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید تحقق یافته است.
11 معلم نمونه کشوری مازندران تجلیل شدند به مناسبت هفته معلم از 11 معلم نمونه کشوری مازندران تجلیل شد. به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران َهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی، استانی و کشوری با بیان اینکه استاد مطهری و شهدا الگوی تمام عیار برای معلمان هستند، اظهار داشت: معلمان افتخار می‌کنند که لباس انبیا و امامت را بر تن کردند.
مخترعان مازندرانی طلای مسابقات جهانی کره‌جنوبی را کسب کردند مخترعان جوان آملی دو مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری‌های دختران 2012 در کشور کره‌جنوبی را از آن خود کردند.
میانگین قیمت عمده‌فروشی برنج در مازندرانمیانگین قیمت عمده فروشی برنج در مازندران در هفته منتهی به 16 اردیبهشت ماه اعلام شد.
مرگ بسکتبالیست نوجوان آملی براثر ایست قلبی محمدحسین حق شناس بسکتبالیست نوجوان آملی روز گذشته در حین تمرین ورزشی دچار ایست قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
آیین 600 ساله برف‌چال در آمل برگزار شد آیین سنتی برف‌چال با حضور نزدیک به دو هزار نفر از علاقه‌مندان این آیین در بخش لاریجان آمل برگزار شد.
حدود 300 طرح آبرسانی درروستاهای مازندران در دست اقدام است مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: هم اکنون 289 طرح آبرسانی دراین استان در دست اقدام است
60 درصد متکدیان مازندران معتاد هستند مدیر کل بهزیستی مازندران بر لزوم همکاری دستگاه های مختلف برای برخورد جدی با مقوله تکدیگری به عنوان یک آسیب اجتماعی تاکید کرد و گفت : 60 درصد متکدیان استان فقط برای تامین مواد مخدر ، گدایی می کنند.
اجرای 550 میلیارد ریال پروژه آبرسانی در مازندرانمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از اجرای 550 میلیارد ریال پروژه آبرسانی در مازندران خبر داد.
حضور 5 بانوی مازندرانی در تیم فوتبال زیر 16 سال دبیر هیئت فوتبال مازندران از حضور پنج بازیکن استان در اردوی تیم ملی فوتبال زیر 16 سال بانوان کشورمان خبر داد.
21 کشتی‌گیر مازندرانی در جام شیرودی به روی تشک می‌روند نایب رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: 21 کشتی‌گیر آزادکار مازندرانی در چهارمین دوره مسابقات کشتی آزاد بین‌المللی جام شهید شیرودی در ترکیب تیم ملی کشورمان و تیم منتخب مازندران به روی تشک می‌روند.
غیبت تیم جودوی ساری در قهرمانی مازندران مشهود بود دبیر هیئت جودو مازندران گفت: در مسابقات قهرمانی استان غیبت تیم جودو مرکز استان مشهود بود.
تیراندازی شبانه در آملتیراندازی در شهرک بسیجیان آمل، موجب مصدوم شدن یک مامور نیروی انتظامی و یکی از ساکنان این شهرک شد.
دستور رئیس جمهور برای تکمیل 2 سد در مازندران استاندار مازندران گفت: رئیس جمهور با تکمیل سد گلورد و سد شهید رجایی موافقت کرد.
اجرای موسیقی مازندرانی با صدای استاد خوشرو 21 و 22 اردیبهشت ماه اجرای بزرگ موسیقی محلی مازندرانی با صدای استاد ابوالحسن خوشرو در سالن سینما سپهر ساری برگزار می‌شود.
هشدار مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران هشدار مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران : با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت فرآورده های لبنی برخورد می شود
انتقاد پریچهره از گلایه های اخیرمدیرکل ورزش و جوانان مازندران از گلایه های اخیر برخی افراد غیرمسئول نسبت به عملکرد ورزش مازندران انتقاد کرد و خواستار تقویت روحیه المپیکی ها به دور از حاشیه پردازی شد.
دفاع آیت الله طبرسی از استاندار مازندران نماینده مقام معظم رهبری در استان گفت: تبعیت از امامت و ولایت روش مدیریتی و محور وحدت در نظام اسلامی ست. به گزارش روابط عمومی استانداری، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در نشست با منتخبین نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در استانداری برگزار شد، بیان داشت: پذیرفتن مسوولیت در نظام اسلامی کار بسیار سخت و مهمی ست.
فرهنگ و هنر مازندران از 130 میلیارد تومان سهمی نداشت نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا گفت: اخیراً 130 میلیارد تومان بودجه به استان تزریق شده که فرهنگ و هنر در آن سهمی ندارد.
اعزام 30 هزار نفر مازندرانی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران، گفت: ‌امسال 30 هزار نفر به مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اعزام می‌شوند.
بانوی خیری در ساری با فروش پاساژ مدرسه‌سازی می‌کند مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری از شناسایی بانوی خیری که با فروش پاساژ در مرکز شهر ساری قصد دارد به مدرسه‌سازی ادامه دهد، خبر داد.
تحقق 90 درصدی تعهد خیران مدرسه‌ساز در مازندران مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: حدود 40 میلیارد تومان خیران مدرسه‌ساز مازندرانی متعهد شدند که 90 درصد آن محقق شد.
36 مدرسه در رامسر هوشمند می‌شود مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت: 36 مدرسه درسطح شهرستان رامسر در سال تحصیلی جدید هوشمند می‌شوند.
وضعیت تیمداری فوتبال در مازندران مشخص می‌شود نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: در آینده نزدیک وضعیت تیمداری فوتبال در مازندران مشخص می‌شود.
استاندار گیلان از رئیس جمهور کمک خواست استاندار گیلان با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای جبران خسارات ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه اواخر فروردین شد.
یک گیلانی استاد نمونه کشور شد به مناسبت هفته بزرگداشت هفته مقام معلم احمد هدایت‌پناه استاد گیلانی دانشگاه نمونه کشوری
استاندار گیلان: آموزش و پرورش زیربنای کشور است استاندار گیلان گفت: آموزش و پرورش زیربنای کشور و تعیین‌کننده تمام اهداف بلند جامعه است.
تحصیل بیش از 2 هزار دانش‌آموز استثنایی گیلان مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان از تحصیل دو هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی استان خبر داد.
176 مدرسه صومعه‌سرا مجتمع‌ آموزشی شدند مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از تبدیل 176 مدرسه روستایی این شهرستان به 27 مجتمع آموزشی خبر داد.
انتخابات هیئت رئیسه مجامع امور صنفی گیلان برگزار می‌شود معاون توسعه بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجامع امور صنفی استان در 20 اردیبهشت جاری خبر داد.
پلمب 96 واحد صنفی گیلان معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پلمب 96 واحد صنفی به دلیل تکرار تخلفات در این استان خبر داد.
نیم میلیارد ریال به تئاتر گیلان اختصاص یافت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به شکوفایی تئاتر این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود نیم میلیارد ریال برای تئاتر کیلان هزینه شد.
کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر در گیلان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر در این استان خبر داد.
9 نماینده گیلان در مجلس نهم اصولگرا هستند معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: از 13 نماینده گیلان در مجلس نهم تعداد 9 نفر اصولگرا، دو نفر مستقل و دو نفر اصلاح‌طلب هستند.
تمام مدارس انزلی یک نوبته است رئیس اداره آموزش و پرورش انزلی تک شیفته شدن تمام مدارس و رشد 69 درصدی قبولی دانش‌آموزان انزلی در کنکور ۹۰ را از موفقیت‌های آموزشی این شهرستان عنوان کرد.
تاریخ دفاع مقدس گیلان تدوین می‌شود مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به جمع‌آوری تاریخ شفاهی دوران جنگ از تدوین تاریخ دفاع مقدس گیلان خبر داد.
اعزام کاروان پیاده زائران حرم امام (ره) از گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از اعزام کاروان پیاده این استان به حرم مطهر امام خمینی (ره) از سوم خرداد خبر داد.
افتتاح کارخانه فولاد خزر در گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از افتتاح کارخانه فولاد خزر با اعتبار 170 میلیارد تومان تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.
تجلیل 100 فرد نمونه دستگاه‌های‌ اجرایی گیلان معاون عمران استاندار گیلان گفت: به مناسبت یکصدمین سفر هیئت دولت، 100 نفر افراد نمونه هر کدام از دستگاه‌های اجرایی گیلان تجلیل می‌شوند.
فعالیت بیش از 6 هزار اعضای شورای گیلان رئیس شورای عالی استانها در گیلان از فعالیت 6 هزار و 700 نفر اعضای شورای این استان در بخش‌های مختلف خبر داد.
قهرمانی دختران دونده گیلان در رقابت‌های کشور نایب رئیس هیئت دومیدانی گیلان گفت: دختران نوجوان گیلان قهرمان مسابقات منطقه‌ای دومیدانی کشور شدند.
مرگ 114 نفر گیلانی بر اثر اعتیاد مدیر کل پزشکی قانونی گیلان از مرگ 114 نفر بر اثر اعتیاد در این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: مرگ این افراد بر اثر اعتیاد 15.2 درصد رشد داشته است.
سینما دریای آستارا پلمب می‌شود مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: به دلیل تخلف مدیر سینما دریای آستارا در اکران دو روزه فیلم گشت ارشاد روند تعطیلی این سینما در حال انجام است.
قابلیت بندر انزلی 10 برابر بنادر غیرایرانی است استاندار گیلان گفت: قابلیت بندر انزلی 10 برابر برخی دیگر از بنادر غیر ایرانی حاشیه خزر است.
منطقه آزاد انزلی مرکز فعالیت‌ اقتصادی گیلان است امام جمعه انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی مرکز توجهات و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری گیلان است.
اجرای طرح انتظامی در لاهیجان فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان از اجرای طرح انتظامی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
انتقاد مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از فردوسی‌پور عادل فردوسی‌پور مجری برنامه 90 به شدت مورد انتقاد مدیرکل ورزش و جوانان گیلان قرار گرفت.
اشتغال 575 نفر در شهرک‌های صنعتی گیلان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از اشتغال بالغ بر 575 نفر به صورت مستقیم در 34 واحد صنعتی استان خبر داد.
تاسیس 4 دانشکده در دانشگاه گیلان رئیس دانشگاه گیلان از تاسیس چهار دانشکده جدید و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها در این دانشگاه خبر داد.
درگیری قلیان‌سرای لنگرود جان یک جوان را گرفت فرمانده نیروی انتظامی لنگرود گفت: در درگیری یکی از قلیان‌سراهای لنگرود جوان 25 ساله بر اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داد.
برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گیلان در فومن رئیس اداره آموزش و پرورش فومن از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گیلان به مناسبت هفته معلم در این شهرستان خبر داد.
دختر فراری آستارا به خانه‌اش بازگشت فرمانده نیروی انتظامی آستارا از بازگرداندن یک دختر 15 ساله فراری به آغوش خانواده‌اش در این شهرستان خبر داد.
740 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در گیلان هستند استاندار گیلان گفت: 740 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه رشت و تالش هستند.
استاندار گیلان: بیمه محصولات کشاورزی جدی گرفته شود استاندار گیلان به وقوع بلایای طبیعی در این استان اشاره کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی از طرف کشاورزان باید جدی گرفته شود.
آقای استاندار؛ تبعیض به این بزرگی چرا؟! اصولا مبنا و معیار این نوع هزینه کرد درآمد ها چیست و روال تصمیم گیری به این شکل تبعیض آمیز و تقسیم ناعادلانه این امکان بین شهرهای استان چگونه بوده است ؟ آیا قرار است در دو شهر برخوردار رامسر و تنکابن اتفاق خاصی بیفتد که دیگران از آن بی خبرند ؟ آیا نیاز بوده که بودجه همه مناطق مازندران یکجا به آن سو هدایت شود؟
جایگاه مازندران در سال تولید ملی کجاست؟ تنها با عواملی مانند وجدان کاری، خلاقیت، نوآوری و ابداع، اعتماد به نفس، روحیه همکاری و تعاون، تلاش و کوشش، مسئولیت پذیری و مدیرت عالمانه می‌توان نسبت به توسعه همه مواد ذکر شده و نشده فوق در راستای جهت گیری و برنامه های کلان اداره کشور امیدوار بود
آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟ استان مازندران درطول سال های پس از انقلاب استانداران زیادی را به خود دیده که از این حیث در ایران رکوردار است اما همچنان برخی تنها عامل عدم توسعه استان را استاندار می دانند و به دنبال تغییر آنند. استان مازندران در 33 سال گذشته بیش از 20 استاندار را به خود دیده ، اما همچنان به پیشرفت واقعی دست نیافته اما برخی کژ اندیشان تنها عامل عدم پیشرفت استان را استانداران می دانند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، در گوشه کنار استان شنیده می شود برخی از افراد و جریان های سیاسی دوباره پروژه تغییر استاندار را در دستور کار قرار داده اند .
مهم‌ترین ویژگی‌های استاد مطهری 12 اردیبهشت سالروز عروج مردی است که حضرت روح الله(ره) از او به عنوان «حاصل عمر خود» یاد کرد و فرمود همه آثار و کتاب های مطهری مفید است. مطهری، همچون نامش صاحب اندیشه ای مطهر بود و می کوشید تا دیگر اندیشه ها را نیز از آلایش ها و ناخالصی ها تطهیر کند و از همین رو نامش به عنوان معلم بزرگ انقلاب جاودانه شد. متن ذیل سخنانی است از یکی از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب مطهری که تفاوت ها و ویژگی های خاص استاد شهید مرتضی مطهری را در حد توان بیان کرده است.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.
معرفی دانشگاه مازندران اولین گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1354 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد.از طراحان این موسسه می‌توان دکتر کن بینبریج را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند.بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر کاترین ماری بیتسون
انواع ادب از نگاه آیت‌الله مجتبی تهرانیآیت‌الله مجتبی تهرانی در جدید‌ترین درس اخلاق خود ضمن تقسیم‌بندی «ادب» به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: ادب ظاهر حفظ اعضا و جوارح از گناهان است و از نظر اهل معرفت، ادب باطن همان طهارت قلوب است.
فاطمه (س) غمگینانه‌ترین روایت ولایت فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) که غمگینانه‌ترین روایت ولایت است. فاطمه (س) بانویی از نسل پاک رسول خدا (ص) است که در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرن‌ها و عصرهاست. سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است و مقام و منزلت او در نزد خداوند و بین مسلمانان به ویژه شیعیان کمتر از دیگر ائمه نیست و آن حضرت دارای منزلتی عظیم‌تر است.
جلوه‌های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا (ع) معصومین (ع) الگوهای همیشگی زندگی تمامی انسان‌ها در تمام طول تاریخ بوده و هستند به طور مثال می‌توان از این افراد به حضرت فاطمه زهرا (س)‌ اشاره کرد؛ در ایام دهه اول فاطمیه به مناسبت ایام حزن اهل بیت (ع) به برخی از آموزه‌ها و درس‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) خواهیم پرداخت.
پرستاران هر روز معجزه عشق را به تماشا می‎نشینند پرستاران با سرانگشت محبت خود هر روز معجزه عشق را در شفابخشی دستانشان به تماشا می‎نشینند. به گزارش سلام شمال حضرت زینب (ع) اسوه و الگوی صبر و مقاومت بود و به همین دلیل روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام پرستار نامگذاری شد تا نمادی بر تحمل و صبوری پرستاران باشد.
آشنایی با ریشه‌های روز سیزده فروردینلا به لای کتاب‌های تاریخی را که بگردید، از نحسی سیزده خبری نیست. سیزدهمین روز از سال نو در ایران باستان، با نام فرشته تیر پیوند خورده است: «سیزدهم هر ماه شمسی تیر روز نامیده می شود و مربوط به فرشته ای است که تیر نام دارد و تیر فرو رفته در پهلوی او را تیشتر می گویند. فرشته مقدس تیر در کیش مزدیستی مقام بلند و داستان شیرینی دارد.
زخم های کهنه‌ی مازندران زخم های کهنه‌ی مازندرانروز طبیعت اگرچه برای عموم مردم کشورمان خوشایند است اما برای اهالی مازندران یادآور زخم های کهنه و عمیق است. لذا در این نوشتار کوتاه اشاراتی به برخی از زخم های طبیعت مازندران خواهیم نمود که زخم طبیعت مازندران زخم های مردم مازندران است.
چرا 12فروردین یوم الله است؟ دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد.این روزحقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی درآن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود. راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز ،دربرداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12فروردین است.
تولید ملی ادامه جهاد اقتصادی معمولا مدیران موفق همواره به روی مقاصد اصلی خود به هر عنوان تاکید داشته و در تلاشند تا اهداف مورد نظر خویش را، به انحای گوناگون برای جامعه تحت نظرشان، تبدیل به آرمان کنند و با وجود تحرکات کاتوره‌ای بخش‌های مختلف که در نگاه نخست به جهت‌‌های متفاوتی است، حرکت جمعی و مجموع جبری تلاش‌های نظام، همگی به سمت و سوی پیشبرد هدف غایی مجموعه ختم شود. در همین راستا نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری حرکتی است مبارک، در راستای رسیدن به نوعی وحدت و انسجام ملی، برای نیل به یک مقصود بزرگ. پرواضح است مقاصدی که دستیابی به آنها در نخستین نگاه، دور از دسترس می‌‌شود با تلاش همه‌جانبه که البته در گام اول نیازمند معرفتی صحیح نسبت به هدف تعیین شده است می‌تواند به مصداق وعده‌ «ید الله مع الجماعه» به اهدافی قابل دستیابی مبدل شود.
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آملکهن شهر آمل بالش را برای فرود مسافران گسترانیده است کهن شهر آمل یکی از زیباترین شهر مازندران است که با اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و زیبایی‌های بکر خدادادی خود منتظر قدوم مسافران نوروزی است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس یکی از مهمترین حُسن‌های نوروز، تعطیلاتی است که می‌تواند پیوند خانوادگی را بیش از گذشته مستحکم کند.
شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیشعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت حلول سال 91، مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی را یک ضرورت دانستند و خاطر نشان کردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان با دعوت از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال ۹۱ معرفی کردند.
سرشار از هیجان آغاز/ و برآمد بهاری دیگر ...در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری دیگر از آیین ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستین پادشاهان نسبت می دهند و شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری، چون فردوسی، منوچهری، عنصری، بـیـرونی، طبری، مسعـودی و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبـیـات پـیـش از اسلام بوده، از این دسته اند.
زمزمه کائنات؛ "یا مقلب القلوب و الابصار"به گزارش خبرنگار مهر، بهار با تمام زیبایی هایش از راه رسید و چه زیبا زمزمه می کنند در رکوع و سجود خود ذره ذره کائنات "یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال " را... آهسته آهسته از راه رسید، طنین گام هایش به گوش می رسد، نگاه کن هر گوشه از شهر تکاپویی برپاست.. عروس فصل ها با زیبایی مبهوت کننده خرامان خرامان به میهمانی دشت ها و بوستانها آمده.
نوروز نوید بخش پیروزی نیکی و رستاخیز نهایینوروز، رستاخیز نهایی و پیروزی نیکی را خبر می‌دهد. نوروز، روز دیدار با درگذشتگان نیز هست. ایرانیان شادی جشن سال نو را نه‌تنها با زندگان، بلکه با مردگان نیز تقسیم می‌کنند.
عطر بهار در سرزمین ایران پیچیدسال 90 با تمام خوبی و بدیهایش رخت بربست و اکنون نوروز نوای آغازی دوباره را در جای جای میهن اسلامی پراکنده است. نوروز در همه جای سرزمین پارس شور دیگری برپا کرد و طبیعت نیز فرش رنگارنگ خود را در زیرپای همه پهن کرد تا بوی بهار در گوشه و کنار این سرزمین استشمام شود. طبیعت، همگان را به سوی خود جلب می کند و خیلی ها نیز عزم سفر را جزم کرده تا خود را به دامانش بسپارند. طبیعتی که چون تابلوی نقاشی هر بیننده ای را محو خود می کند.
آسمان به رنگ و بوی بهاربه گزارش خبرنگار مهر، شکوفه دو چشم بسته‌اش را نیمه باز می‌کند و اشعه خورشید را رصد می‌کند تا به تماشای بهار بنشیند. ماهیان لباس قرمز بر تن کرده تا برافروختگی خود را از آمدن سالی نو به نمایش بگذارند و سبزه‌ها قد برافراشته‌اند که به احترام نعمت‌های خدا کم کم بار دهند و سجده کنند. باد روح افزای بهار وزیدن گرفته و خورشید خنده کنان به شبرنگ زندگی تازگی می‌بخشد و حلقه‌های زر را در میان ابر‌ها‌‌ رها می‌سازد تا شادمانی را به انسان هدیه دهد و پرندگان رخشندگی آسمان را دیده‌اند و با بهار رنگین کمانی به پرواز در آمده‌اند.
گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد.گیلان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ موسیقی را دارد. به گزارش سلام شمال درباره موسیقی گیلان گفته می‌شود که گنجیته غنی موسیقی برخلاف بسیاری از مناطق ایران از وحدت سبک برخوردار نیست یعنی اینکه در نقاط مختلف گیلان از نظر تنوع آوازها و خصوصیات ملودی و ریتم از سبک‌های متفاوتی برخوردار هستند و این تفاوت به ویژه بین موسیقی مردم تالش با موسیقی محلی دیلمان و اسپیلی و دیگر نواحی گیلان به چشم می‌خورد.
تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری گیلان تالاب صومعه‌سرا با وجود پرندگان مهاجر و بومی، گونه‌های آبزیان متنوع و قابلیت‌های جالب و دیدنی از مهم‌ترین قطب گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال از صومعه‌سرا، صومعه‌سرا با 633 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.
حمایت از راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات در گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات به منظور کاهش مشکلات این قشر در استان اعلام آمادگی کرد.
607 اثر در گلستان به ثبت رسیده است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با توجه به اینکه 2 هزار اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در استان شناسایی شده توانستیم 607 اثر را به ثبت برسانیم.
رشد 443 درصدی واحدهای صنعتی گلستان در بهره‎مندی از گاز مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: قبل از دولت‎های نهم و دهم میزان صنایع عمده و جزء بهره‎مند از گاز 121 صنعت بود که در دولت احمدی‎نژاد این میزان به 536 واحد افزایش که رشد 443 درصدی را نشان می‎دهد.
معرفی 28 طرح صنعتی گلستان برای دریافت وام به بانک‌ها معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 28 طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد.
اعزام هزار گنبدی به مراسم سالگرد امام راحل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گنبدکاووس گفت: یک هزار نفر از شهرستان گنبدکاووس برای شرکت در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد.
دومین نشت تشریحی زوایای جنگ نرم در گلستان دومین نشست تشریحی زوایای جنگ‎نرم با حضور مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری گلستان، مدیرکل اطلاعات استان و مدیر عاملان و اعضای کانون فرهنگی، سمن‎های سراسر استان در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.
گلستان شایستگی‎های زیادی در عرصه ورزش دارد مدیر کل امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان گفت: استان گلستان شایستگی‎های زیادی در عرصه ورزشی دارد که باید به آن توجه شود.
‌عیسی امامی از گرگان و آق‎قلا وارد مجلس شد بر اساس ‌شمارش‌ صندوق‌های رأی ‌عیسی امامی ‌از رقیب خود عبدالحسین ناصری پیشی گرفت و وارد مجلس شد.
تقدیر استاندار گلستان و نماینده ولی‎فقیه از حضور مردم در انتخابات در پی حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان و نماینده ولی فقیه در استان از حضور مردم در پای صندوق‎های اخذ رأی قدردانی کردند.
برای ارتقای درآمد سرانه گلستان تلاش جدی می‌کنیم معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان یکی از اهداف مهم استان را حرکت شتاب‎بخش برای ارتقای درآمد سرانه استان عنوان کرد و گفت: شجاعانه در این راستا پیش می‎رویم.
جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر گفت: همزمان با سالروز تولد حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان جشنواره شهروند برگزیده در آزادشهر برگزار می‎شود.
فرودگاه کلاله رسما افتتاح شد فرودگاه کلاله رسما با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی صبح امروز افتتاح شد.
افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگانبیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگان پیش از ظهر امروز توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
بازدید احمدی‌نژاد از راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در سفر یک روزه به استان گلستان از روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه ملی راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون بازدید کرد.
نخستین پروژه مهر ماندگار در گلستان افتتاح شد وزیر راه و شهر سازی گفت: نخستین پروژه از 147 پروژه مهر ماندگار امروز در استان گلستان افتتاح شد.
سال 91 سال شکوفایی پروژه‌های دولت در گلستان است جواد قناعت گفت: سال 91 سال شکوفایی پروژه‌های نیمه تمام دولت نهم و دهم در استان گلستان است.
فرودگاه کلاله بین‎المللی می‎شود معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: فرودگاه کلاله با اعتبارات ویژه‎ای که در سال 1391 به آن اختصاص داده می‎شود بین‎المللی خواهد شد.
تشکیل 320 هسته حفاظت اجتماعی در گلستان جانشین رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان گلستان گفت: هم‌اکنون 320 هسته حفاظت اجتماعی در این استان شکل گرفته است.
کارگران نمونه بسیجی گلستان تقدیر شدند همایش امتنان از کارگران نمونه بسیجی گلستان با حضور مسئولان استانی و جمعی از کارگران بسیجی نمونه استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
برگزاری انتخابات هلال احمر گلستان با مشارکت 70 هزار نفر مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری انتخابات جمعیت هلال احمر با مشارکت 70 هزار نفر از اعضا در روز 22 اردیبهشت ماه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: 18 تا 24 اردیبهشت ماه به هفته هلال احمر نامگذاری شده است که برنامه‎های امسال با سال گذشته تفاوت بسیاری جدی دارد.
193 هزار گلستانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: 193 هزار نفر در گلستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. حسین امیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در برنامه کاری سال 1391 کسانی که در باغات و زمین‎های کشاورزی مشغول کار هستند،‎ می‎توانند از بیمه تامین اجتماعی بهره‎مند شوند.
تیرماه زمان نهایی ثبت جهانی برج قابوس مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ثبت جهانی بلندترین برج آجری جهان تیرماه نهایی می‌شود.
دیوار بزرگ گرگان در فهرست موقت یونسکو قرار می‌گیرد مشاور سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: دیوار بزرگ گرگان برای ثبت جهانی در فهرست موقت یونسکو قرار می‌گیرد.
تاسیس نخستین دانشگاه تحصیلات تکمیلی تعاون در گلستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تاسیس نخستین دانشگاه تحصیلات تکمیلی تعاون کشور در استان گلستان خبر داد.
امضای تفاهمنامه میراث فرهنگی با سپاه گلستاندر راستای توسعه فضاهای گردشگری، تفریحی و توریستی در اردوگاه صالحین شیرآباد گلستان، تفاهمنامه‌ای فیمابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، با سپاه نینوای استان منعقد شد.
اجرای طرح اسکواش محلات در گرگان دبیر هیئت اسکواش گلستان از اجرای طرح اسکواش محلات در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد تجری اظهار داشت: این طرح با شعار «اسکواش برای همه» و در راستای همگانی کردن این رشته زیبا و مفرح در سطح استان برای نخستین بار در شهرستان گرگان به اجرا درخواهد آمد.
23 مدرسه خیرساز در گنبدکاووس احداث می‎شود مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: 23 مدرسه خیرساز در شهرستان گنبدکاووس در دست اقدام و احداث است.
امنیت گردشگران در مناطق گردشگری گلستان افزایش می‎یابدمدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امنیت گردشگران استان در مناطق گردشگری افزایش می‎یابد.
برگزاری گردهمایی مسئولان کانون مداحان استان گلستان گردهمایی اعضای کانون مداحان گلستان بمنظور بررسی برنامه های این کانون در شهرستان کردکوی در غرب استان برگزار شد. به گزارش ایرنا حجت الاسلام نجفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی روز گذشته، کانون مداحان را برای ساماندهی به جامعه مداحان و پیشگیری از بسیاری از بدعت ها از یک سو و از سوی دیگر برنامه ریزی برای اعتلای جامعه مداحان و روشهای انتقال سیره زندگانی پیامبر(ص)و اهل بیت(ع) به مردم و آشنا کردن آحاد جامعه با ارزش هاف امری ضروری بیان کرد.
تجلیل از شهروندان خیر شهرستان گرگان شهرداری وشورای اسلامی شهرگرگان در مراسمی از سه تن از شهروندانی که در امر خدمت رسانی تاثیر گذار بودند، تجلیل نمودند. به گزارش ایرنا در مراسمی که در صحن شورای اسلامی شهر برگزار شد از محمد حسین کمیلی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز ،حاج حسین خلیلی رییس مجمع امور صنفی و مهندس وحید رضا میرا تجلیل شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد