گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

جدید ترین خبرهای ایران و شمال

هزینه سفر به عتبات کاهش می یابد مدیرعامل شمسا گفت: در ثبت نام های آینده(دیماه به بعد) هزینه ثبت نام زائران عتبات عالیات تا 250 هزار تومان کاهش خواهد شد.

امضای 35 نماینده پای استیضاح حاجی بابایی موسی الرضا ثروتی یکی از امضاءکننده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در خصوص روند پی گیری این طرح از سوی نمایندگان گفت: تا به امروز 35 نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده اند اما تصمیم نهایی برای این طرح به نتیجه مذاکرات با مسئولان این وزارتخانه بستگی دارد.

اروپا قربانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحلیلگر فرانسوی ضد آمریکایی گفت: در فرانسه کارخانه‌های زیادی به علت تحریم ایران تعطیل شدند که این وضعیت، بیکاری برخی مردم را به همراه داشته است.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز -رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان اجلاس اساتید و بیداری اسلامی: دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند -آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از محققان احکام فقهی: روحانیت باید علوم دانشگاهی بیاموزد - عذرخواهی دفتر رحیمی از قرار دادن نام خدا، رهبری و رییس‌جمهور در کنار هم -فاضل موسوی با اشاره به تغییر قانون انتخابات: اصولگرایان غیردولتی به اصولگرایان دولتی اعتماد ندارند

خداحافظی بانک مرکزی با اعلام نرخ تورم رئیس مرکز آمار ایران در این زمینه که آیا از ابتدای سال آینده اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی متوقف خواهد شد؟ اظهار داشت: طبیعتا وقتی مرکز آمار ایران طبق مصوبه، مسئول بررسی وضعیت تورم می شود، احتمالا دیگر نرخی از سوی بانک مرکزی اعلام نمی شود.

عارف: برای کاندیداتوری عجله ندارم وی در پاسخ به این سئوال که تصمیم نهایی خودتان برای حضور در انتخابات آینده را چه زمانی اعلام خواهید کرد، افزود: عجله ای برای اعلام کاندیداتوری ندارم، چرا که معتقدم اصلاح طلبان باید در انتخابات ریاست جمهوری آینده با یک گزینه واحد حضور یابند.

محجوب: دولت فعلی دولت شوک است «انتظار داریم دولت به ارکان خود و به کسانی که خود منصوب می کند احترام بگذارد. منظور از احترام هم این است که در برکناری و جابه جایی‌ها رعایت جنبه‌های اخلاقی بشود.»

لیست برترین گلزنان سال 2012 اعلام شد مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در رده پنجاه‌وچهارم گلزنان برتر باشگاهی جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس، در تازه‌ترین رده‌بندی بهترین گلزنان لیگ‌های فوتبال جهان در سال میلادی جاری که توسط فدراسیون آمار و تاریخ انجام شد، کریم انصاری فرد که در سال جاری میلادی در دو تیم ساپیا کرج و پرسپولیس تهران بازی کرده، در رتبه پنجاه و چهارم جهان جای گرفت.

احمدی‌نژاد: تغییرات دولت انتخاباتی نیست رییس‌جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، تاکید کرد که دولت هیچ برنامه‌ای برای تاثیرگذاری در انتخاب مردم ندارد و فرهنگ و اندیشه دولت این نیست.

نرخ تورم در آبان افزایش یافت در حالی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به آبان ماه امسال به26.1 درصد رسیده که این نرخ در مدت مشابه در مهرماه 24.9 درصد بوده است.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز -بدلکاری اصلاح‌طلبان بدلی برای انتخابات -قسم 15 نماینده برای استیضاح حاجی بابایی -رئیس سازمان بازرسی: پول‌های زیادی جابه‌جا می‌شود که از کنترل پنهان است -حذف کنکور در10 هزار رشته محل

نامه علی مطهری به احمدی نژاد نماینده تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور از اظهارات روز گذشته وی درباره بیداری اسلامی انتقاد کرد و بهتر دانست که احمدی​نژاد در اجلاس‌هایی با این مضمون سخنرانی نکند.

برندگان نوبل جوایز خود را گرفتند مو یان نویسنده چینی و سایر برندگان نوبل، دوشنبه شب، جایزه نوبل 2012 را در کنسرت ‌هال استکهلم در سوئد دریافت کردند.

طرح استیضاح حاجی بابایی آماده شد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آماده شدن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلیل بروز حوادث تلخ اخیر برای دانش آموزان و معلمان خبر داد.

برگزاری پارتی در درمانگاه! معاون دادستان تهران گفت: کار به جایی رسیده است که روز روشن یک طبقه درمانگاه را قرق کرده و پارتی راه می اندازند.

علت تعلل دولت در ارائه بودجه سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت علت عدم ارائه بودجه سال 1392 کل کشور را مربوط به عدم پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش نفت اعلام کرده که این بخش در حال حاضر به دلیل تورم و کاهش فروش نفت برای دولت شفاف نیست.

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت سال 91 رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از اعلام نتایج آزمون وکالت سال 92 در تاریخ سوم دی‌ماه (روز یکشنبه) خبر داد.

تحریم های جدید کانادا علیه ایران دولت کانادا در راستای سیاستهای ضد ایرانی و همسویی با آمریکا از اعمال تحریمهای جدید علیه کشورمان خبر داد.

رهبر انقلاب: دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان اجلاس اساتید و بیداری اسلامی با بیان این که دنیای اسلام در حال پیشروی است، خاطرنشان کردند: یکی از نشانه‌های این پیشروی، جنگ هشت روزه است که یک سوی آن فلسطینی‌های ساکن در یک منطقه بسیار کوچک جغرافیایی به نام غزه و در سوی دیگر، دولت صهیونیستی مدعی قوی‌ترین ارتش جهان، که در هنگام آتش‌بس، طرفی که شرط گذاشت، فلسطینی‌های غزه بودند.

جزئیات مذاکره آمریکا و روسیه در باره رفتن اسد در ادامه گمانه‌زنی‌ها در مورد مذاکرات روسیه با طرف‌های دیگر در مورد آینده سوریه، منابع روسی جزئیاتی از مذاکرات بین وزرای خارجه آمریکا و روسیه در دوبلین در مورد آینده سوریه را منتشر کرده‌اند، هر چند میزان همراهی روسیه و سوریه با طرح پیشنهادی آمریکا هنوز روشن نیست

استخر فرهنگیان مهم‌تر است یا جان دانش‌آموزان؟ عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جدیت برخی از نمایندگان برای استیضاح حاجی بابایی گفت: هدف از استیضاح وزیر این است که از وی درباره اداره وزارت‌خانه آموزش و پرورش و مشکلات عدیده آن بازخواست شود

کنکور دانشگاه آزاد و سراسری تجمیع شد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تجمیع آزمون‌های سراسری و آزاد سال 92 خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر افزود: کنکور سراسری و کنکور دانشگاه‌ آزاد برای سال 92 با یکدیگر تجمیع می‌شود و ثبت‌نام و پذیرش رشته‌محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی 92-93 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد.

احمدی نژاد تغییر کرده یا حامیانش؟ این روزها که آخرین ماه‌های دوران ریاست جمهوری هشت ساله محمود احمدی نژاد سپری می‌شودواختلافات درون گفتمانی اصولگرایان شکل جدیدی به خود گرفته،دامنه اظهار نظر‌ها و ارزیابی دلایل اختلافات و پروسه منتهی به شرایط کنونی گسترش روز افزونی یافته است. اگر چه هر کس از ظن خود تحلیل وضعیت می‌کند ولی اصولگرایان منتقد تلاش دارند اثبات کنند که حمایت دیروزشان و برائت امروزشان در نتیجه تغییراتی است که در گفتمان احمدی نژاد رخ نمود و اینکه تیم دولت احمدی نژاد از گفتمان مطرح شده ابتدایی عدول کرده و با چرخشهایی به نقطه کنونی رسیده است.

واکنش تند حداد عادل به اظهارات باهنر رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در واکنش به اظهارات باهنر،گفت: انتقام فراکسیون اصولگرایان از هیات رئیسه تهمت زشتی است.

عالمیان نایب قهرمان جهانی شد نوشاد عالمیان که توانسته بود به مرحله پایانی فینال تورهای پینگ‌پنگ جهان در بخش زیر ۲۱ سال راه یابد، مقابل پاتریک فرانزیسکا از آلمان با نتیجه‌ چهار بر یک شکست خورد و دوم شد. در این دوره از رقابت‌ها، رتبه‌های اول تا سوم رنکینگ جهانی زیر ۲۱ سال که پینگ‌پنگ بازانی از چین بودند، حضور نداشتند. البته این نخستین بار است که یک پینگ‌پنگ باز ایرانی به مرحله فینال این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند.

آمار و ارقام جالبی از پیامک چند روز پیش همزمان با بیست ساله شدن فناوری پیامک (SMS) اخبار و گزارش‌های متعددی در مورد این فناوری محبوب، در خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف منتشر شد.

گزارش تصویری/ جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظامجلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز شنبه به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

عسگراولادی:کاندیداهای88را اهل فتنه نمی‌دانم رئیس جبهه پیروان گفت: اینکه چندی پیش گفتم نامزدهای سال 88 را اهل فتنه نمی‌دانم بلکه معتقدم اهل فتنه آنها را محاصره کرده‌اند، برای این بود که آنها به خود آمده و بپذیرند شیاطین بین ما و آنها فاصله انداخته‌اند.

آزمون دکترای دانشگاه آزاد تستی شد رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون دکترای امسال دانشگاه آزاد برای نخستین بار تستی برگزار می‌شود. ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام این خبر افزود: از امسال آزمون دکترای دانشگاه آزاد نیز مانند آزمون دکترای وزارت علوم به صورت تستی برگزار می‌شود.

جزییات حذف کنکور دانشگاه پیام نور زیاری تصریح کرد: دانشگاه پیام نور اعلام کرده است که داوطلبان می‌توانند در حدود 1400 رشته محل بدون شرکت در کنکور سراسری و یا آزمون فراگیر (نوبت دوم بهمن ماه) و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند.

استاندار مازندران: فعالان اقتصادی درتنظیم بازار همت کنند استاندار مازندران گفت: مجموعه فعالان اقتصادی با هدف افزایش تولیدات داخلی ، همسو با تنظیم بازار و جلوگیری ازتخلفات احتمالی باید اهتمام بیشتری داشته باشند.
طرح ملی کارورزی جوانان هلال احمر مازندران در قائمشهر آغاز شد طرح ملی دوره کارورزی جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران با حضور منتخبان امدادگران جوان استان صبح امروز( روز جمعه) آغاز شد . به گزارش سلام شمال رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر در مراسم افتتاحیه این طرح , گفت: هلال احمر بعنوان یک نهاد غیر دولتی در راستای اهداف بشردوستانه وکمک به افراد آسیب دیده در مواقع حوادث فعالیت می کند.
نماینده ساری قهرمان مرحله سوم لیگ دوچرخه سواری مازندران شد تیم تولیدی پوشاک نجلای ساری در پایان مرحله سوم لیگ دوچرخه سواری باشگاه های مازندران دربابل به مقام قهرمانی دست یافت. به گزارش سلام شمال در پایان مرحله سوم این مسابقات که عصر پنجشنبه با رقابت 40 دوچرخه سوار در قالب هشت تیم باشگاهی از مازندران در مسافت چهار هزار متر در شهرک زیبا بابل برگزار شد، تیم تولیدی پوشاک نجلای ساری با 100 امتیاز در صدر ایستاد.
تعداد هیات های مذهبی مازندران به بیش از 5 هزار هیات افزایش یافت رییس شورای هیات های مذهبی مازندران ، از افزایش تعداد هیات های مذهبی مازندران به بیش از 5 هزار در سالهای اخیر خبر داد . به گزارش سلام شمال ˈنصرالله اسکندرزاده ˈ روز پنجشنبه همچنین به خبرنگار ایرنا گفت: درسال جاری نیز روند افزایش تعداد هیات های مذهبی در مازندران ادامه داشت و پیش بینی می شود درسال آینده نیز این روند افزایشی ادامه داشته باشد.
نماینده مجلس : اعتبارات ملی تخصیصی به مازندران ناکافی و اندک است عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تخصیص ناکافی و اندک اعتبارات ملی برای اجرای طرحهای عمرانی استان مازندران انتقاد کرد . به گزارش سلام شمال کمال علیپور خنکداریˈ نماینده مردم قائمشهر جویبارو سوادکوه در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرداری ها ودهیاریهای شهرستان سوادکوه که با حضور قائم مقام سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در فرمانداری سوادکوهب برگزار شد , این انتقاد را مطرح کرد.
شهرداری قائمشهر حدود130 میلیارد ریال از دستگاه های دولتی طلبکار است معاون امور خدمات شهری شهرداری قائمشهر از بدهی 129 میلیارد ریالی دستگاه های دولتی این شهرستان به این نهاد خبر داد. به گزارش سلام شمال ˈ محمد بوداغی ˈ روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرداری های قائمشهر و کیاکلا که با حضور قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در محل فرمانداری قائمشهر برگزار شد ، افزود : پرداخت نکردن این مطالبات با توجه به کاهش درآمد شهرداری در سال جاری ، از دغدغه های مهم شهرداری قائمشهر است.
افزون بر 33 میلیون سهم در بورس منطقه ای مازندران داد و ستد شد م‍دی‍ر ب‍ورس م‍ن‍طق‍ه ای م‍‍ازن‍دران ا ع‍لام ک‍رد : در یک هفته منتهی به بیست و چهارم ماه آذر ، در مجموع 33 م‍ی‍ل‍ی‍ون و 307 ه‍ز ار و 104 س‍‍ه‍م ب‍ه ارزش ب‍ی‍ش از 117م‍ی‍ل‍ی‍‍ارد ری‍‍ال در بورس منطقه ای این استان د اد و ستد شد.
استاندار: بیش از 48 هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد شد استاندار مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 48 هزار و 525 فرصت شغلی دراین استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شد. به گزارش سلام شمال سیدعلی اکبر طاهاییˈ در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: از مجموع اشتغال ایجاد شده 14 هزار و 283 فرصت شغلی در بخش مسکن و بقیه مربوط به سایر بخش هاست.
جشن رشد یافتگی واحدهای فناور دانشگاه صنعتی بابل برگزار می شود مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی بابل از برگزاری جشن رشد یافتگی واحدهای فناور این دانشگاه همزمان با هفته پژوهش خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر ˈمجید عباسیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مراسم از واحدهای فناور که در مسیر تجاری سازی ایده های خود در طول سه سال حضور در مرکز رشد موفقیت های لازم را کسب کرده اند، تقدیر می شود.
برگزاری نخستین مجمع عمومی دوره سوم نظام رایانه‌ای مازندران دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران گفت: نخستین مجمع عمومی دوره سوم نظام صنفی رایانه‌ای مازندران امروز برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال عباس رمدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: هفتمین مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران برگزار می‌شود.
رشد 22 درصدی صادرات گل و گیاه مازندران در سال‌ جاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: صادرات گل و گیاه استان مازندران در هشت ماه سال جاری به رقم 3 میلیون و 476 هزار دلار رسید. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود 635 هزار دلار افزایش یافته است.
بیمارستان سوانح سوختگی ساری دچار آتش‌سوزی شد بیمارستان زارع ساری ظهر امروز دچار آتش‌سوزی شد. به گزارش سلام شمال حوالی ظهر امروز طبقه چهارم بیمارستان زارع ساری دچار حادثه آتش‌سوزی شد.
نماینده ساری پیگیر حادثه دبستان پیرانشهرنماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در مورد دلیل عدم امضای طرح سئوال گفت: برای پیگیری این موضوع راه خودم را می‌روم. به گزارش سلام شمال محمد دامادی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری در مورد آخرین اقدامات مجلس از مشکلات ایجاد شده برای دانش‌آموزان پیرانشهر بیان داشت: طرح سئوال از وزیر آموزش و پرورش تعیین شد.
جزئیات حضور نماینده سمنان در منطقه چهاردانگه مازندران بخشدار منطقه چهاردانگه ساری بخشی از جزئیات حضور نماینده مردم سمنان در منطقه پشتکوه مازندران را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال علی امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی به دعوت برخی از اهالی روستایی اروست که مقیم سمنان هستند در این روستا حضور یافت.
برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در مازندران رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در بهمن ماه سال جاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در استان ولایتمدار مازندران برگزار می‌شود.
30 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی حضرت زهرا(س) ارسال شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ارسال 30 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: کنگره ملی حضرت فاطمه(س) به همت این اداره کل در 9 دی در استان برگزار می‌شود و تاکنون 30 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.
قرارداد کشت گندم در 50 هزار هکتار از اراضی مازندران مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از قرارداد کشت گندم در بیش از 51 هکتار از اراضی زراعی استان مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن عنایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری افزود: از مجموع 69 هزار هکتار سطوح ابلاغی برای کشت گندم در استان مازندران، تاکنون در بیش از 51 هزار و 732 هکتار از اراضی زراعی استان، قرارداد کشت گندم با کشاورزان گندم‌کار منعقد شده است.
امکانات شورای هماهنگی مازندران افزایش یابد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امکانات شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران اندک است و این میزان باید افزایش یابد.
10 بقعه متبرکه نکا در حال بازسازی هستند مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نکا گفت: بازسازی 10 بقعه متبرکه در شهرستان نکا در حال انجام است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابوذر زارعی‌کیاپی اظهار داشت: 70 درصد از موقوفات نکا اختصاص به تعزیه و عزاداری سیدالشهدا دارد.
نصب نمادهای قرآنی در ورودی‌های مازندران رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور خواستار نصب دروازه قرآن و نمادهای قرآنی در ورودی‌های مازندران شد. به گزارش سلام شمال ولی یاراحمدی بعدازظهر امروز در نخستین جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن کریم سراسری در استانداری مازندران گفت: مازندران از جمله استان‌های پرظرفیت
اختصاص 2900 میلیون ریال به اشتغال معلولان در بابل رئیس بهزیستی بابل گفت: تاکنون 2 هزار و 914 میلیون ریال تسهیلات در زمینه خوداشتغالی و مشاغل خانگی به معلولان این شهرستان در نظر گرفته شده که توزیع آن در حال اقدام است.
آیین عاشورایی «کرنازنی» و «منبرکشی» مازندران ثبت ملی شد آیین عاشورایی کرنازنی رامسر و منبرکشی ساری با نظر شورایعالی سیاست‌گذاری ثبت کشور ثبت ملی شد. به گزارش سلام شمال 20 پرونده ارائه شده آیین عاشورایی مازندران شامگاه چهارشنبه در ششمین اجلاس شورایعالی ثبت کشور پس از بررسی به ثبت ملی رسید.
تغییرات 2 فرمانداری در شهرهای مازندراناستاندار مازندران، سرپرستان فرمانداری‌های نکا، میاندرود و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران را منصوب کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، استاندار مازندران با صدور احکام جداگانه‌ای سرپرستان فرمانداری‌های نکا و میاندرود و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری را منصوب کرد.
برگزاری همایش بزرگ حلقه‌های صالحین در مازندران مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: به مناسبت نهم دی همایش بزرگ بسیجیان حلقه‌های صالحین هشتم دی در مصلی نماز جمعه بابل برگزار می‌شود.
برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان در مازندران مدیر کانون بسیج هنرمندان نکا گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان بسیجی مازندران در نکا برپا شد. به گزارش سلام شمال محمدعلی صفرپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: در این نمایشگاه‌ها هنرمندان مازندرانی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی آثار خود را در معرض دید عموم قرار دادند.
سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان آمل معرفی شد با معارفه جمشیدپناه به عنوان معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران نائیج به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان آمل معرفی شد.
حضور 3 نوجوان مازندرانی در اردوی تیم ملی 3 بازیکن مازندرانی به تیم ملی زیر 17 سال فوتبال کشورمان دعوت شده و نظر علی دوستی‌مهر سرمربی این تیم را به خود جلب کردند. به گزارش سلام شمال سه بازیکن مازندرانی به تیم ملی زیر 17 سال فوتبال کشورمان دعوت شده و نظر علی دوستی‌مهر سرمربی این تیم را به خود جلب کردند.
برگزاری هم‌اندیشی مدرسان کانون زبان در مازندران مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: نخستین هم‌اندیشی مدرسان کانون زبان با حضور رئیس کانون زبان ایران در کانون پرورش فکری مازندران برگزار می‌شود.
هزینه 1200 میلیون ریالی در طرح نوسازی صنایع مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از اجرایی شدن طرح نوسازی و تجدید ساختار صنایع با اعتبار 1200 میلیون ریالی خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد در جلسه با صاحبان صنایع شهرک صنعتی سردار شهید نظری نکا گفت: به منظور استقرار چرخه بهره‌وری در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان این طرح با مشارکت واحدهای تولیدی انجام شد.
برخورد قاطعانه با متخلفان بهداشتی و دارویی در مازندران مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: رسیدگی به تخلفات بهداشتی، دارویی و درمانی در صلاحیت تعزیرات حکومتی بوده و با متخلفان در این بخش‌ها برخورد قاطعانه می‌شود.
زمینه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فرزندان شاهد و ایثارگر فراهم شود رییس اداره مشارکت های مردمی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش گیلان از مدیران مدارس خواست با برنامه ریزی صحیح، زمینه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فرزندان شاهد و ایثارگر را فراهم کنند.
کریم الله شعبانی به عنوان فرماندار جدید تالش معرفی شد کریم الله شعبانی فرماندار سابق صومعه سرا طی آیینی به عنوان فرماندار جدید شهرستان تالش معرفی و منصوب شد. به گزارش سلام شمال معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان عصر روز پنجشنبه در مراسم معارفه فرماندار جدید تالش که در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضور و مسوولان محلی شهرستان برگزار شد ، گفت: فرصت خدمت به مردم یک نعمت الهی محسوب می شود و خدمت به مردم وظیفه الهی و راه کسب رضایت خداوند متعال در دنیا و آخرت است.
13 هزار و 500 هنرمند گیلانی شناسنامه هنری دریافت کردند معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: 13هزار و 500 هنرمند استان تاکنون شناسنامه هنری دریافت کردند.
مشکلات مطبوعات گیلان بررسی می شود معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مشکلات مطبوعات استان در نشست های تعریف شده ، مورد بررسی قرار می گیرد.
رقابت داوطلبان آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور گیلان آغاز شد آزمون های فراگیر مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور صبح امروز ˈجمعهˈ همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد.
استاندار: ایجاد اشتغال مهمترین اولویت کاری مسوولان در گیلان است نماینده عالی دولت در گیلان گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان بویژه افراد تحصیل کرده، مهمترین اولویت کاری مسوولان است و اولویتی اولی تر از کار برای مردم در جهت رفع این مشکل، وجود ندارد.
رقابت های شطرنج رده های سنی استان گیلان آغاز شد رقابت های شطرنج رده های سنی زیر 18 سال و زیر 20 سال قهرمانی استان گیلان از روز پنجشنبه در رشت آغاز شد. به گزارش سلام شمال دبیر هیات شطرنج استان گیلان در مورد برگزاری این رقابت ها گفت: این هیات برای شناسایی بازیکنانی که استعداد قهرمانی دارند و همچنین شناسایی نفرات سهمیه برای قهرمانی کشور، مسابقات قهرمانی رده های سنی دختران و پسران 18 و 20 سال استان گیلان را آغاز کرده است.
حدود هفت هزار نفر از رانندگان گیلان کارت سلامت دریافت کردند مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت: شش هزار و 876 نفر از رانندگان حرفه ای برون شهری استان در هشت ماه گذشته، کارت سلامت دریافت کردند. به گزارش سلام شمال ˈسبحان الله علیپورˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارتقای سلامت جسمی و روحی رانندگان حرفه ای برون شهری و افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل جاده ای، هدف مراجعه رانندگان به مراکز طب کار استان بوده است.
اسامی خواهران برگزیده مرحله نهایی مسابقه های قرآن در گیلاناسامی خواهران برگزیده مرحله نهایی سی و پنجمین دوره مسابقه های قرآن کریم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اعلام شد. سرپرست روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: در مرحله نهایی سی و پنجمین دوره مسابقه های قرآن کریم در بخش خواهران 103 شرکت کننده در رشته های حفظ، ترتیل و قرائت با هم رقابت کردند.
ناوگان عمومی لاهیجان نیازمند نوسازی است رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان عمر ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر را بالای 20 سال و فرسوده خواند و گفت: ناوگان عمومی لاهیجان نیازمند نوسازی است.
سرمایه‌گذاران لاهیجان از پرداخت عوارض پذیره معاف شدند رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: با تصویب اعضای شورای شهر لاهیجان، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از پرداخت عوارض پذیره معاف شدند. به گزارش سلام شمال جواد نجار تمیزکار در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر لاهیجان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که اقدام به احداث مجتمع و پاساژهای تجاری می‌کنند، از پرداخت عوارض‌ پذیره معاف می‌شوند.
کسب رتبه نخست گیلان در مدارس شاهد کشور مسئول مشارکت‌های عمومی، شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: گیلان رتبه نخست مدارس شاهد را در حوزه‌های ستادی و مدارسی از مجموع 11 استان برتر کشور کسب کرد.
پیامک شیوه جدید کلاهبرداری در گیلان رئیس پلیس فتای گیلان نسبت به شیوه جدید سارقان اینترنتی در کلاهبرداری از طریق پیامک کوتاه هشدار داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به کلاهبرداری از طریق پیامک کوتاه اظهار کرد: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب از طریق پیام کوتاه و ارسال آن با عناوین شرکت‌های معتبر به مشترکان تلفن همراه مبنی بر اینکه در یک قرعه‌کشی برنده شده‌اند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
نمایندگان ناظر بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان معرفی شدند رئیس مجمع نمایندگان گیلان از معرفی نمایندگان ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ناصر عاشوری، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی نمایندگان ناظر بر انتخابات شهر و روستاهای گیلان اظهار کرد: طبق قانون وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا برعهده قوه مقننه است.
افزایش 5 برابری صادرات جاده‌ای گیلان مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از افزایش پنج برابری صادرات جاده‌ای استان در هشت ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 494 هزار و 797 تن کالا از بخش جاده‌ای گیلان صادر شده است.
نباید از اموال شهرداری رشت سوءاستفاده انتخاباتی شود رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهردار رشت باید در آستانه انتخابات شوراها سیستم نظارتی شهرداری را تقویت کند، گفت: شهردار اجازه ندهد از اموال شهرداری به نفع شخص یا گروهی سوء‌استفاده شود.
افزایش فروش بلیت‌های مسافر خارج از پایانه‌های گیلان رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از افزایش 34.86 درصدی فروش بلیت‌های مسافر خارج از پایانه‌ها در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدحسن علیزاده عصر سه‌شنبه در جلسه حمل و نقل گیلان اظهار کرد: تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.
اشتغالزایی 7 هزار نفر در حمل و نقل مسافری گیلان رئیس کانون صنفی حمل و نقل مسافر گیلان از اشتغالزایی 7 هزار و 334 نفر در بخش حمل و نقل مسافر در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ناصر یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت فعالیت در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر را از وظایف کانون صنفی حمل و نقل مسافر دانست و اظهار کرد: تلاش برای یکسان‌سازی نرخ حمل و نقل مسافر در کشور از اقدام‌های کانون مذکور است.
افتتاح بزرگ‌ترین پروژه درمانی شمال کشور در یک ماه آینده مدیر عامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) با اشاره به پیشرفت فیزیکی 97 درصدی این بزرگ‌ترین پروژه درمانی شمال کشور از افتتاح آن طی یک ماه آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال کارشناسان معتقدند که استان گیلان به سبب قرار گرفتن در نزدیکی کشورهای همسایه و جمعیت 300 میلیونی این کشورها می‌تواند قطب گردشگری سلامت باشد.
راه‌اندازی سیستم ثبت تخلف سرعت در گیلان معاون حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از راه‌اندازی پنج سیستم ثبت تخلف سرعت از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال جلال فتوره‌چی عصر سه‌شنبه در جلسه حمل و نقل گیلان خواستار اجرای طرح رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری در استان شد و اظهار داشت: درج کد ملی بار یا شماره گیرنده و فرستنده در بارنامه‌های صادره از ابتدای سال جاری تاکنون، 72 درصد در موسسه‌های حمل و نقل گیلان افزایش داشته است.
امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد رشت با فنی و حرفه‌ای گیلان رئیس منطقه 17دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تفاهمنامه توسعه همکاری‌های مشترک و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها بین واحد رشت و اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان امضا شد.
یادمان شهدای نیروی دریایی در انزلی رونمایی شد یادمان شهدای نیروی دریایی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انزلی رونمایی شد. به گزارش سلام شمال با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران لحظاتی قبل یادمان شهدای نیروی دریایی در انزلی رونمایی شد.
ناوگان حمل و نقل گیلان نیازمند نوسازی است رئیس کانون حمل و نقل کالای گیلان گفت: ناوگان حمل و نقل گیلان نیازمند تجهیز و نوسازی است. به گزارش سلام شمال اسحاق نبی‌نیا در جمع خبرنگاران در آستانه فرا رسیدن 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان در سالن اجتماعات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با اشاره به وجود 2 هزار و 967 دستگاه ناوگان در بخش حمل مسافر در استان، اظهار کرد: از این تعداد، 200 دستگاه اتوبوس، یک‌هزار و 34 دستگاه مینی‌بوس و یک هزار و 736 دستگاه سواری به ارائه خدمات به مسافران مشغول هستند.
بهره‌برداری 21 واحد صنعتی شهرک سفیدرود رشت مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: 21 واحد صنعتی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت آماده بهره‌برداری است. به گزارش سلام شمال مجید عباسیان‌امین در بازدید از شهرک صنعتی سفیدرود این شهر با ارائه گزارش از برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در دست اقدام شهرک صنعتی سفید‌رود رشت، اظهار کرد: اکنون با وجود گذشت حدود 3 سال از واگذاری عرصه‌های فاز نخست شهرک صنعتی سفید‌رود به متقاضیان 21 واحد صنعتی در این شهرک مشغول به فعالیت بوده و بقیه قرار‌دادها در مرحله ساخت و ساز و نصب ماشین‌آلات هستند.
جابه‌جایی 4 میلیون نفر مسافر در گیلان‌ رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از جابه‌جایی 3 میلیون و 990 هزار و 529 نفر مسافر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدحسن علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود 121 موسسه مسافری در گیلان اظهار کرد: رشت با 29 موسسه دارای بیشترین تعداد شرکت‌های مسافری در استان است.
درآمد 115 میلیارد تومانی حمل و نقل کالای گیلان معاون حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از درآمد 114 میلیارد و 759 میلیون و 600 هزار تومانی حمل و نقل کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.
فعالیت 17 هزار راننده حرفه‌ای در گیلان مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه بیش از 17 هزار راننده حرفه‌ای در استان فعالیت دارند، گفت: سفر با حمل و نقل عمومی اصلاح سبک زندگی است.
تشکیل 18 کمیته ستاد دهه فجر در صومعه‌سرا رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از تشکیل ستاد دهه فجر با عضویت و مشارکت 18 کمیته در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور در نخستین جلسه برنامه‌ریزی ستاد دهه فجر این شهرستان اظهار کرد: دهه فجر یادآور ایثار و از خودگذشتگی مردمی انقلابی با رهبری امام راحل است.
فضاسازی رسانه‌های محلی به نفع شهر رشت نیست رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتقاد رسانه‌های محلی از جابه‌جایی مدیران شهرداری این شهر گفت: فضاسازی رسانه‌ها علیه شورا و شهرداری رشت به نفع شهر نیست.
کسب مقام سوم توسط بدمینتون‌باز گیلان سرپرست هیئت بدمینتون گیلان گفت: بدمینتون‌باز گیلانی عنوان سوم رنکینگ بزرگسالان مردان جام شهید دهنوی در اهواز را کسب کرد. به گزارش سلام شمال افخم حمدالله‌پور در جمع اعضای هیئت بدمینتون استان، اظهار کرد: مرحله دوم رنکینگ بزرگسالان آقایان جام شهید دهنوی با حضور 52 ورزشکار در قسمت یکنفره و 19 تیم دو نفره کشور در اهواز برگزار شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی:گلستان،بیشترین آمارگزش هارا درسطح کشور دارد رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در این استان سالانه بین 8تا 12هزار مورد گزش گزارش می شود که بیشترین آمار گزش ها در سطح کشور است.
معرفی گلستان ازطریق رسانه ملی، در جذب سرمایه گذار موثر استنماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی گلستان از طریق رسانه ملی در شبکه های مختلف به صورت بخشی از مستند ایران، می تواند در جذب سرمایه گذار و توسعه صنعت گردشگری استان موثر باشد.
نرخ اشتغال ناقص در گلستان 5/18 درصد استمدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با توجه به کشاورزی بودن اقتصاد استان نرخ اشتغال ناقص در این استان، 5/18 درصد است. به گزارش سلام شمال ˈحسینعلی خواجه مظفریˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سطح استان گلستان 10 هزار تعاونی به ثبت رسیده که 50 درصد آن در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
گلستان از وجود فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محروم است معاون برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: در استان، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای برای رفاه حال مردم وجود ندارد. به گزارش سلام شمال ˈرضا غلامیˈ در ششمین نشست کمیسیون تنظیم بازار در استانداری گلستان افزود: مشکل اساسی بازار، نظام توزیع است و برای کاهش یا رفع این مشکل، به طرح آمایش صنفی نیاز است.
طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در گرگان در حال اجراست معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گرگان اعلام کرد: طرح ضربتی جمع آوری و ساماندهی متکدیان در این شهرستان در حال اجراست. به گزارش سلام شمال ˈمحمدحسن غریبˈ در نشست ستاد ساماندهی متکدیان افزود: این طرح از امروز به مدت یک هفته در سطح شهرستان اجرا می شود.
برنامه جامع ارزش افزوده گلستان در 4 حوزه تدوین می‎شود معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال جاری برنامه عملیاتی ارزش افزوده گلستان در چهار حوزه به صورت ویژه پیگیری شده است. به گزارش سلام شمال رضا غلامی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار داشت: در حوزه ارزش افزوده، معیار درآمد استان مبنا قرار گرفته شده و در چهار حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، شیلات و گردشگری سرانه ارزش افزوده مورد مطالعه قرار گرفته است.
برگزاری 1214 کلاس آموزش همگانی برای شهروندان گلستانی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان از برگزاری هزار و 214 مورد کلاس آموزش همگانی برای شهروندان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، عسگر ساوری کاهش جرایم در جامعه را در گرو شناخت عوامل مؤثر در بروز جرم دانست و گفت: بدون شناخت این عوامل و عدم آموزش همگانی نمی‎توان در سالم‎سازی یا نوسازی اجتماعی نقش مؤثری را ایفا کرد.
صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در گلستان افتتاح شد صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در استان با حضور مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور افتتاح شد. به گزارش سلام شمال مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور ظهر امروز در آیین افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون در استان که در محل سالن بانک ملی گلستان برگزار شد گفت: با افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در استان حلقه مفقوده بخش تعاون پیدا می‎شود.
آغاز طرح ملی «مطلع مهر» در گلستان طرح ملی «مطلع مهر» همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در گلستان آغاز شد. به گزارش سلام شمال مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ملی "مطلع مهر" که در سالن جلسات شرکت مخابرات استان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه آسیب‎های اجتماعی در حوزه خانواده سبب پدیده نابهنجار طلاق خصوصا در زندگی مشترک زوج‎های جوان می‎شود لذا این طرح به دنبال کاهش معضل طلاق و فروپاشی خانوده‎ها پیش‎بینی شده است.
روال ساخت پارک موزه دفاع مقدس گرگان قانونی است شهردار گرگان گفت: روال ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان قانونی است و صدور پروانه ساخت آن به زودی به اتمام خواهد رسید. به گزارش سلام شمال ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان شهرداری گرگان اظهار داشت: بنده از روز اول که بحث ساخت پارک موزه دفاع مقدس به وجود آمد گفتم که وجود این مکان برای ماندگاری حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهیدان انقلاب اسلامی برای ساتان گلستان یک ضرورت است.
محقق گلستانی: داروی هپاتیت C وارد بازار می‎شود دانشجوی شاخص یازدهمین جشنواره علمی بسیج دانشجویی گلستان گفت: پروژه درمان هپاتیت C را از طب‎سنتی ابوعلی سینا گرفته‎ام. به گزارش سلام شمال فاطمه سیاه‎مرزکوهی بانوی گلستانی که موفق به کشف داروی هپاتیت c شد، در یازدهمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر بسیجی سازمان بسیج دانشجویی استان گلستان اظهار داشت: داروی هپاتیت در مرحله سنتز صنعتی است و طی ماه‌های آینده وارد بازار خواهد شد.
نرخ بیکاری در بین تحصیلکرده‌های گلستان بیشتر از افراد زیردیپلم است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ بیکاری در بین تحصیلکرده‌های استان بیشتر از افراد زیردیپلم است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، حسینعلی خواجه‌مظفری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‎های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: با توجه به کشاورزی بودن اقتصاد استان نرخ اشتغال ناقص در این استان 5/18 است.
حمایت‎ از پروژه‎های سرمایه‎گذاری گردشگری در گلستان معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: حمایت‎های لازم از پروژه‎های سرمایه‎گذاری گردشگری در استان صورت خواهد گرفت. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، رضا غلامی در بازدید از پروژه‎های در حال احداث و اجرای گردشگری استان گلستان اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح‎ها و پروژه‎های گردشگری در استان گلستان، اجرای این پروژه‎ها در توسعه و رونق صنعت گردشگری این استان مؤثر است.
آغاز طرح شهروند دیجیتال طی روزهای آینده در گرگان رئیس دبیرخانه گرگان 1404 از آغاز طرح شهروند دیجیتال طی روزهای آتی خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی نادری عصر سه‌شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: پیشرو در فناوری اطلاعات یک چشم‎انداز برای شهر گرگان در سال 1404 است که اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این شهرداری برای تحقق آن اقدامات چشمگیری را انجام داده است.
تشکیل کمیته راهبردی کارمندان در دادسرای مرکز گلستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: به منظور استفاده از خرد جمعی "کمیته راهبردی کارمندان" در دادسرای مرکز استان تشکیل شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس پوریانی در نشست با کارکنان اداری دادسرای عمومی و انقلاب گرگان اظهار کرد: این کمیته با مشارکت کارمندان و به منظور استفاده از خرد جمعی برای کمک به حل مسائل و مشکلات محیط کار، تشکیل شده است.
ضرورت تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در گلستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان بر ضرورت تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در استان تاکید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان با تاکید بر این موضوع بار دیگر خواستار تسریع در تشکیل و راه‌اندازی شعبه استانی بنیاد صیانت از خانواده در گلستان شد.
تسهیل تشریفات اخذ دادخواست قضایی در گلستان معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان گفت: تشریفات اخذ دادخواست صحیح با حضور کارشناسان واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری‌های استان تسهیل شد.
برگزاری پنجمین سمینار سراسری پرستار، ماما و پژوهش در گرگان پنجمین سمینار سراسری پرستار، ماما و پژوهش در گرگان از امروز به مدت دو روز در 22 و 23 آذرماه سال‎جاری در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار می‎شود.
منابع پولی صندوق توسعه سرمایه‎گذاری گلستان افزایش می‎یابد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از افزایش منابع پولی صندوق توسعه سرمایه‎گذاری گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدنصیر سیدمحمدی پیش‌ازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: با حمایت ویژه استانداری سرمایه این صندوق قرار است از حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به 40 میلیارد تومان افزایش داده شود.
برگزاری پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در گرگان همایش پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد جرایم مالی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان پیش‌ازظهر امروز در این همایشی که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد گفت: نرخ وقوع جرم مالی در سطح نیروهای مسلح برعکس جامعه کمتر و کنترل شده است.
دانشگاه جامع گلستان میزبان جشنواره روابط‎عمومی دانشگاه‎های منطقدبیر روابط عمومی دانشگاه‎های منطقه هشت کشور گفت: دانشگاه جامع گلستان میزبان سومین جشنواره روابط عمومی دانشگاه‎های منطقه هشت کشور می‎شود.
مینودشت از قافله شهدای گمنام باز ماند مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: تدفین شهدای گمنام در مینودشت به جای خاصی نرسید و این شهر از قافله شهدای گمنام در این مرحله باز ماند.
دردسر جدید خانواده‎های گرگانیهزینه هنگفت انشعاب فاضلاب شهر گرگان که برای برخی‎ها به صورت فاکتور 700 هزار تومانی صادر شده موجبات نگرانی برخی خانواده‎های گرگانی را فراهم کرده است.
تشریح برنامه 15 ساله شهر با عنوان گرگان 1404 رئیس دبیرخانه گرگان 1404 برنامه 15 ساله شهر با عنوان گرگان 1404 در بین اعضای سه دوره شورای اسلامی شهر و شهرداران سابق گرگان تشریح شد.
تشکیل کمیته مشاوران توسعه شهر گرگان کمیته مشاوران توسعه شهر گرگان به منظور بهره‌گیری از تجربیات مفید مدیران شهری در شورای اسلامی شهر گرگان تشکیل می‌شود. به گزارش سلام شمال کمیته مشاوران توسعه شهر گرگان صبح امروز با هدف انجام اقدامات برنامه‌ریزی شده و مستمر و استفاده موثر از تجربیات شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران سازمان‌های شهرداری و جلب حمایت‌های فکری و تجربی آنان و تشریک مساعی در پایش مستمر وضعیت شهر در راستای ارتقای توسعه کمی و کیفی در مسیر توسعه پایدار گرگان در شورای اسلامی شهر گرگان تشکیل می‌شود.
بسیج در گلستان بانشاط است فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: بسیج محدودیت ندارد و هر جا که نیاز باشد وارد عمل می‎شود. به گزارش سلام شمال محمدحسین بابایی بعدازظهر امروز در جمع شورای فرماندهی سپاه نینوا گلستان، اظهار داشت: سپاه استان در سال گذشته با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در استان 37 پروژه محرومیت‎زدایی انجام داد و در سال‌جاری نیز مبلغ مختصری در اختیار گلستان قرار گرفت اما دو برابر اعتبار اداری بازدهی دارد چراکه با همت بسیجیان رسیدن به قله‎های پیشرفت دست‎یافتنی است.
اضافه شدن 6 متر دیگر به سرانه فضای سبز شهر گرگان معاون اداری مالی شهرداری گرگان از اضافه شدن شش متر دیگر به سرانه فضای سبز شهر گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی نادری بعد از ظهر امروز در جمع کارشناسان شهرداری گرگان اظهار داشت: یک هزار و 7 هکتار عرصه جنگلی برای تبدیل به پارک و فضای تفرجگاهی در اختیار شهرداری گرگان قرار می‎گیرد.
جلوگیری از انسداد راه‎ها شعار راهداری زمستانه گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه جلوگیری از انسداد راه‎ها شعار راهداری زمستانه گلستان گفت: براساس گزارشات زمستانی پر برف و باران در گلستان در پیش رو خواهد بود.
اجرای نمایش گودال سرخ از امشب در گرگان مدیر اجرایی مجموعه گودال سرخ گفت: نمایش گودال سرخ از امشب در گرگان به اجرا درمی‎آید. به گزارش سلام شمال محمد محمدخانی بعدازظهر امروز در جلسه اداری شورای شهرستان گرگان که در سالن اجتماعات سپاه نینوا استان برگزار شد اظهار داشت: گودال سرخ به مدت 30 شب و در دو نوبت در ساعت‎های 17:30 تا 19 و نوبت بعدی نیز از ساعت 21 تا 22:30 در خیمه‎ای که در سپاه نینوای گلستان برپا شده است به نمایش درخواهد آمد.
گرگان برای تقویت بسیج خوب عمل نکرده استفرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: انصافاً شهرستان گرگان برای تقویت بسیج پای‎کار نبوده و خوب عمل نکرده است که امیدواریم با تصمیم‎گیری درست شاهد پیشرفت و توسعه در این زمینه باشیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد