گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار ایران و شمال

توکلی: جریان انحرافی شکست می‌خورد احمد توکلی چهارشنبه‌شب در مراسم پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: اثر بر صادرات و واردات، بر قدرت رقابت خارجی، بر تامین بودجه دولت، بر سطح عمومی قیمت‌ها و بر تولید و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مسیرهای تاثیر تغییرات نرخ ارز بر اقتصاد هستند.

امسال هزینه‌ی سفر عمره چقدر می‌شود؟ با آغاز ثبت نام در کاروان‌های عمره از امروز (پنج‌شنبه، 30 آذرماه) سازمان حج و زیارت هزینه‌ی سفر عمره‌ی امسال را اعلام کرد.

کاهش ۵۰ درصدی درآمد نفتی وزیر اقتصاد در پاسخ به نمایندگان مجلس گفت: بانک مرکزی در زمان تصویب ارز شناور مدیریت شده، تحریم نبود و درآمدهای نفتی نیز به 50 درصد کاهش نیافته بود، ولی شرایط فعلی تفاوت کرده است.

کشنده ترین سرطان در ایران همایش انجمن سرطان ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه سرطان، سومین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: حداقل سالانه بیش از 30 تا 40 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می دهند.

میرتاج‌الدینی: برخی یکبار هم «فتنه» را نگفته‌اند مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری، از برخی شخصیت‌هایی که تا کنون یک‌بار هم کلمه "فتنه" را به زبان نیاورده‌اند انتقاد کرد و بصیرت را از ملزومات رسیدن جامعه به حیات طیبه دانست.

اعلام تازه ترین نرخ بیکاری نرخ بیکاری در کشور بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران در تابستان 1391 معادل 12.4 درصد بود. بر اساس نتایج بررسی مرکز آمار ایران در تابستان امسال نرخ بیکاری جمعیت 10 سالانه و بیشتر در کل کشور 12.4 بود. این شاخص در بین مردان 10.2 درصد و در بین زنان 22.1 درصد محاسبه شده است.

توصیه انتخاباتی امامی کاشانی به مردم امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری در کشورمان گفت:‌ مردم باید کسی را انتخاب کنند که پشتوانه معنوی و مادی داشته باشد.

آخرین آمار فروش فیلم‌های روی پرده فروش فیلم‌های «من مادر هستم» به یک میلیارد و 200، «بی‌خود و بی‌جهت» به 550 میلیون و «یه عاشقانه ساده» به 65 میلیون تومان رسیدند. علی سرتیپی، مدیرعامل موسسه فیلمیران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی فروش «من مادر هستم» اظهار کرد: فروش «من مادر هستم» شب گذشته (30 آذر ماه)، 17 میلیون تومان بود که با این حساب فروش کلی در تهران به 920 میلیون تومان رسید. همچنین فروش شهرستان‌های «من مادر هستم» هم تاکنون به 250 میلیون تومان رسیده است.

حذف دو شبکه ایرانی از ماهواره هیسپاست شرکت اسپانیایی خدمات ماهواره‌یی «هیسپا ست» روز جمعه (۲۱ دسامبر، اول دی)، شبکه‌های انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی ایران را به خاطر آن‌چه تحریم رییس صدا و سیمای ایران می‌نامد، از فهرست پخش ماهواره‌یی خود در اسپانیا و امریکای لاتین حذف کرد.

توکلی:مجلس به وزیر قانون شکن جایزه داد نماینده تهران طی یادداشتی با عنوان «مجلس به وزیر قانون شکن جایزه داد!"» توضیحاتی در مورد سوال اخیر مجلس از وزیر اقتصاد ارائه کرد.

پاسخ یک نماینده به سخنان اخیر احمدی نژاد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اظهارات اخیر احمدی‌نژاد با این مضمون که ۶۰ درصد مطالبات در دست ۳۰۰ نفر در کشور است گفت: ‌ در قوه مجریه، بر اساس قوانین دائمی یا بودجه سالیانه، تصویب می‌شود که تسهیلاتی به افرادی برای ایجاد اشتغال و مواردی از این قبیل پرداخت شود.

مخالفت پوتین با حجاب اسلامی در مدارس بحث داغ مساله حجاب در برخی از مدارس روسیه در اکتبر سال جاری میلادی زمانی مطرح شد که والدین مسلمان در روستایی واقع در منطقه استاوروپل در جنوب روسیه از دادستان‌ها در خصوص منع استفاده از روسری در مدارس دخترانه این منطقه شکایت کردند.

واکنش تهران به تصویب قطعنامه ضد ایرانی رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد این قطعنامه اظهار کرد: متاسفانه و به روال چند سال گذشته، تعدادی از کشورهای غربی به پیشگامی کانادا و آمریکا با اهداف سیاسی و به بهانه واهی نقض حقوق بشر، قطعنامه‌ای را علیه کشورمان مطرح کردند که با توجه به نقض گسترده حقوق بشر توسط کشورهای بانی قطعنامه فوق، این مساله نشان دهنده ناکارایی مکانیزم‌های حقوق بشری سازمان ملل متحد و اعمال استاندارهای دوگانه کشورهای غربی است.

افزایش لیست تحریم‌های اروپا علیه ایران اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای 18 موسسه و یک شهروند ایرانی دیگر را به لیست تحریم‌های جدید علیه ایران افزود. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز جمعه با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران موافقت کرده و 18 شرکت و موسسه جدید و یک فرد دیگر را به لیست تحریم‌های اعمالی علیه ایران اضافه کرد.

تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام یک شماره تماس از شهروندان خواست در صورت امتناع دفاتر پلیس‌+‌10 از ارائه خدمات تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی با کارت هوشمند، موارد را با سازمان وظیفه عمومی در میان بگذارند.

اوباما «جان کری»‌ را رسما معرفی کرد رئیس‌جمهور آمریکا طی مراسمی و در غیاب هیلاری کلینتون، سناتور «جان کری» ‌را بعنوان نامزد تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا معرفی کرد. به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا طی مراسمی «جان کری» سناتور دموکرات ماساچوست را به عنوان نامزد تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا معرفی کرد.

اعلام جرم دادستانی علیه حمید رساییادعای مشارالیه مبنی بر این که « آقازاده‌ فراری به محض ورود (به کشور) به جای زندان به منزل پدر می‌رود و در همان شب تمام آموزش‌های لازم را از وکلای اجیر شده می‌بیند»؛ اگر حمل بر صحت شود، نشان می‌دهد که ایشان در این مورد خاص از واقعیت امر مطلع نبوده و این‌گونه سخن گفتن، مسلماٌ با ادعای ولایتمداری وی مطابقت ندارد.

تصویر: احمدی نژاد در کابینه هاشمی در این تصویر که نمایی است از کابینه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی نژاد نیز دیده می‌شود. مشخص نیست که احمدی نژاد در زمان عکاسی این تصویر چه سمتی در دولت داشته است؟! زمان دقیق عکاسی از این تصویر نیز دقیقاً مشخص نیست.

مازندران میزبان جشن توانمندسازی 21 هزار مددجوی امداد مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه امسال، جشن توانمندسازی 21 هزار مددجوی کمیته امداد مازندران را برگزار می‌کنیم، گفت: سال گذشته 20 درصد از ایجاد اشتغال استان به تنهایی توسط کمیته امداد مازندران صورت گرفت.

پایان عمر دنیا «از شایعه تا واقعیت» عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه‌های گیلان گفت: شب یلدا پایان دنیا نیست و این یک شایعه از پیش طراحی شده دشمن است. به گزارش سلام شمال اخیرا شایعه‌ای مبنی بر به پایان رسیدن دنیا در روز 21 دسامبر سال 2012 همزمان با شب یلدا پراکنده شده که رعب و وحشت بسیاری در افراد به ویژه کودکان در مدارس ایجاد کرده است در حالی که مسئولان علمی و مذهبی داخلی و خارجی در این باره قضاوتی نکرده‌اند.

ممنوع‌الخروج شدن 9 هزار بدهکار بانکی در کشور عضو شورای مرکزی خانه کارگر به ممنوع‌الخروج شدن 9 هزار بدهکار بانکی اشاره کرد و گفت: این افراد کسانی هستند که بر اساس سیاست غلط بانکی، پول دریافت کردند. به گزارش سلام شمال حسین کمالی شامگاه دوشنبه در کنگره خانه کارگر مازندران اظهار داشت: شعارهای دموکراسی که در جهان توسط برخی‌ها مطرح می‌شود، بر اساس واقعیت نیست.

فناوری نانو فیلتر با حضور رئیس جمهور در بابل رونمایی شد باحضور محموداحمدی نژاد رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در هفته پژوهش، "فناوری نانو فیلتر" رونمایی شد.

از خنده وزیر تا گریه اوباما اشک های باراک اوباما در سوگ کودکان کشته شده در جریان تیراندازی در یکی از مدارس این کشور را اگر در کنار نیشخند و جملات تمسخرآمیز وزیر آموزش و پرورش کشور خودمان در قبال آتش سوزی در یکی از دبستان های دخترانه ایران اسلامی بگذاریم، چه می توانیم گفت؟

اولین تصویر از "مهدی هاشمی" پس از خروج از زندان

نخستین گام برای دولتی کردن دانشگاه آزاد برداشته شد!به نظر شما، چه عاملی موجب شده که حذف کنکور در دستور کار قرار بگیرد؛ پخش ناعادلانه امکانات در سطح کشور؟ شیوه ناهمگون آزمون با آموزش در مدارس؟ کاهش حجم متقاضیان ورود به دانشگاه؟ گسترش دانشگاه‌ها و ساخت مراکز آموزش عالی جدید که می‌تواند به معنای افزایش ظرفیت باشد؟ امکان تحصیل داوطلبان در رشته‌های مورد علاقه؟...؛ اکنون بد نیست که بیندیشیم مثلا تجمیع کنکور دانشگاه‌های گوناگون، کدام یک از این تغییرات را هدف گرفته است؟

شرط وزارت کشور برای احزاب منحل شده معاون سیاسی وزیر کشور، فعالیت اعضاء احزاب منحله در انتخابات پیش رو را منوط به کسب مجوز از وزارت کشور در قالب حزبی جدید، اعلام کرد.

بازار لپ‌تاپ در تب و تاب گفته می‌شود تلفن همراه و رایانه از کالاهای لوکس تفکیک شده‌ و واردات آن‌ها آزاد است. با این حال این روزها فعالان این عرصه گلایه‌های متعددی دارند و مشتریان این بازار هم بعضا با قیمت‌هایی بالاتر و شرایطی مبهم تر مواجه می‌شوند.

درس آموزش دفاعی معادل 2 ماه سربازی بخشی از آموزش‌های درس آمادگی دفاعی که نیاز به حضور دانش‌آموزان در محیط های نظامی دارد، توسط سپاه و با مسئولیت سپاه در اردوگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی مناسب (مکان‌های هدف راهیان نور) برگزار خواهد شد.

جزئیات تخلفات ارزی 25 واردکننده خودرو معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه اگر از ابتدای سال 90 پرداخت ارز مرجع را محدود می‌کردیم، شاید بخشی از مشکلاتی که امسال در قالب بحران ارزی به وجود آمد، اتفاق نمی‌افتاد و یا بسیار محدود بود، از جزئیات پرونده تخلفان ارزی 25 واردکننده خودرو و ارجاع این پرونده‌ها به مراجع قضایی خبر داد.

فوتبال ما همچنان باقدرت سقوط می کند ؟ تیم ملی ایران برای صعود باید یمن را شکست می‌داد و عربستان و بحرین در دیداری که همزمان با این مسابقه آغاز شده بود به مساوی می‌رسیدند تا ایران به عنوان صدرنشین صعود کند که این اتفاق رخ نداد و بحرین یک بر صفر برابر عربستان به پیروزی رسید تا به عنوان صدرنشین به نیمه نهایی صعود کند و عربستان و ایران از صعود باز بمانند. ایران با 5 امتیاز در گروهش در جایگاه دوم قرار گرفت و حذف شد، چون در این تورنمنت بهترین تیم دوم به مرحله بعد راه پیدا می‌کند که تیم کویت با 6 امتیاز بالاتر از ایران قرار گرفت.

تولید 365 قصه در مازندرانمدیر کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به تولید 365 قصه توسط مربیان کانون پرورش فکری که در رادیو مازندران تولید و اجرا شده است از آمادگی این کانون در تولید قصه در قالب نرم‌افزار خبر داد.
کشتی‌گیرانم در دیدار با حریف مازندرانی به غرور خود باختند سرپرست تیم کشتی آزاد شهدای ساری پس از باخت تیمش مقابل گاز مازندران گفت: کشتی‌گیرانم در دیدار مقابل حریف مازندرانی، به غرور خود باختند. به گزارش سلام شمال عسگری محمدیان امروز در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در شهرستان ساری بیان داشت: پس از برد هفته گذشته مقابل داماش بابل کشتی‌گیرانم ضعیف ظاهر شدند.
مادر شهید کشوری پیگیر تبدیل بخش کیاکلا به سیمرغ بود نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه 2 ساله شهرستان شدن کیاکلا، گفت: مادر شهید کشوری پیگیر جدی تبدیل بخش کیاکلا به شهرستان سیمرغ بوده است. به گزارش سلام شمال با اشاره به شهرستان شدن کیاکلا با نام سیمرغ گفت: شهرستان شدن کیاکلا با نام هر کس که باشد اشکال ندارد و ایجاد شهرستان سیمرغ اقدام مثبت و خوبی است.
را‌ه‌اندازی خط ریسندگی نساجی قائمشهرنماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی خط ریسندگی نساجی قائمشهر تأکید کرد: معوقات کلان از موانع بانک‌ها در پشتیبانی از طرحهای مختلف است.
هدف آمریکا از مذاکره، جلوگیری از پیشرفت ایران است امام جمعه ساری با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا که توسط برخی افراد در کشور مطرح می‌شود، بیان داشت: هدف آمریکا از طرح مسئله مذاکره، جلوگیری از پیشرفت کشور ایران است.
جویبار میزبان شهرآورد کشتی مازندران در هفته پنجم لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور دیدار حساس شهرآورد مازندران در جویبار برگزار می‌شود.
معرفی رئیس جدید آموزش و پرورش جویبار مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره آموزش و پرورش جویبار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی معرفی شد. به گزارش سلام شمال مراسم تودیع عبدالوحید رنجبر و معارفه محمدعلی میری رئیس سابق و جدید آموزش و پرورش شهرستان جویبار در اداره آموزش پرورش این شهرستان برگزار شد.
تغییر مدیر آموزش و پرورش جویبار به سوال از وزیر مرتبط است نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس با انتقاد از برخی از تغییرات در ادارات و نهادها گفت: تغییر و تحول مدیر آموزش و پرورش جویبار به سوال از وزیر آموزش و پرورش مرتبط است.
آغاز پذیرش دانشجوی دکترا در دانشگاه فرهنگیان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سطح استان مازندران 2 پردیس دخترانه و پسرانه دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد و از نیمسال دوم در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کار خود را آغاز می‌کند.
سرپرست جدید بخشداری خرم‌آباد تنکابن معرفی شد با حضور مدیران و مسئولان شهرستان، مراسم تودیع و معارفه بخشدار خرم‌آباد تنکابن در سالن اجتماعی فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال شامگاه سه‌شنبه با حضور مدیران و مسئولان شهرستان مراسم تودیع و معارفه بخشدار خرم‌آباد تنکابن در سالن اجتماعی فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.
آئین تودیع و معارفه در بهزیستی 2 شهر مازندران طی 2 مراسم جداگانه در مازندران رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های ساری و میاندرود تودیع و معارفه شدند. شامگاه امروز در مراسمی محمدعلی رنجبر رئیس سابق اداره بهزیستی میاندرود تودیع و سید مرتضی موسوی دارای مدرک فوق لیسانس روان‌شناسی در حالی به این سمت معرفی شد که پیش از این با 14 سال سابقه کاری اخیرا در اورژانس اجتماعی مرکز استان مشغول به فعالیت بود.
50 درصد از مرکبات مازندران برداشت نشد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 50 درصد از محصول میوه باغات مرکبات استان برداشت نشده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد از محصول میوه باغات مرکبات استان برداشت نشده است، اظهار داشت: نظر به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر اینکه در روزهای آتی با سرمای شدید مواجه خواهیم شد به باغداران توصیه می‌شود نسبت به برداشت هر چه سریعتر میوه مرکبات باغات خود اقدام کنند.
کشف موقوفه 2.5 میلیاردی در نوشهر سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر گفت: موقوفه‌ای به ارزش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون ریال در نوشهر کشف شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام شعبان رضایی از کشف موقوفه‌ای در نوشهر به ارزش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون ریال خبر داد.
آیین "کرنانوازی" ثبت ملی شد به کوشش مستندساز رامسری مراسم آیینی کرنانوازی در بخش میراث معنوی ثبت ملی کشور شد. به گزارش سلام شمال موسی عطوفت شمسی (هلر شمسی) مستندساز رامسری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رامسر مشاهدات خود را از گروه کرنانوازان رامسری بیان کرد: نسل خانواده‌های مرادیان و مسگران‌کریمی در کشباغ جواهرده رامسر کرنانوازان شهرستان رامسر هستند که در هیئت عزاداری آخوندمحله کرنا می‌نوازند.
انتقال یکی از پروژه‌های صنعت دفاعی به مازندران شفقت از استقرار یک واحد صنعت دریایی در جویبار استان مازندران خبر داد و گفت: به‌زودی یکی از پروژه‌های صنعت دفاعی در حوزه هوایی به مازندران انتقال می‌یابد.
حضور فعال مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مازندران در چین ر
هیئت‌های تجاری استان‌ها چراغ خاموش به چین رفتند مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: هیئت‌های تجاری و بازرگانی استان‌ها چراغ خاموش به چین رفتند تا مورد سوءاستفاده رسانه‌های غربی قرار نگیرند و بهتر بتوانند به اهداف خود برسند.
افزایش 10 واحد فناور در مرکز رشد طبرستانرئیس مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان گفت: در سال جاری 10 واحد فناور به مرکز رشد طبرستان اضافه می‌شود. به گزارش سلام شمال علی معتمدزادگان صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار داشت: 21 واحد فناور در مرکز رشد طبرستان فعالیت می‌کنند که بسیاری از این واحدها در حذف تحریم‌های بخش کشاورزی و صنایع کمک زیادی داشتند.
فرمانده جدید سپاه ناحیه آمل و بهشهر معارفه شد با حضور فرمانده سپاه کربلای مازندران فرمانده جدید سپاه ناحیه آمل و بهشهر معارفه شد. به گزارش سلام شمال صبح امروز با حضور مسئولان و فرماندهان سپاه شهرهای مرکزی استان مازندران فرمانده جدید سپاه ناحیه آمل معرفی شد.
ایجاد 3 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ساری مدیر کمیته امداد امام خمینی ساری از ایجاد 3 هزار و 161 فرصت شغلی در مرکز استان مازندران توسط این نهاد خبر داد. به گزارش سلام شمال قنبر بریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: بخش اشتغال این نهاد در سال ‌جاری تعهد ایجاد 2 هزار و 866 فرصت شغلی در شهرستان ساری با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان را در دستور کار دارد.
اختصاص اعتبار 4.5 میلیاردی رئیس جمهور در سفر به مازندران نماینده مردم ساری و میاندرود، گفت:‌ در حاشیه سفر رئیس جمهور به مازندران توانستیم اعتبار 4.5 میلیارد تومانی را به استان اختصاص دهیم.
برگزاری مجمع انتخابات هیئت تکواندو مازندران رئیس هیئت تکواندو مازندران گفت: در آینده نزدیک مجمع انتخابات هیئت تکواندو مازندران با حضور مسئولان فدراسیون و اعضاء مجمع در ساری برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال فیض‌الله نفجم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: باشگاه حاجی‌پور بابل با پیروزی مقابل حریف در هفته پایانی این رقابت‌ها قهرمانی لیگ دختران نوجوانان و جوانان استان را به خود اختصاص داد.
نگاهی به آیین شب یلدا در روستاهای غرب مازندران مردم غرب مازندران علاوه بر منتسب دانستن آیین شب یلدا به ایران باستان بر این باورند که این آیین با اعتقادات دینی هم درآمیخته و همچنان بعد از آیین نوروز، مهم‌ترین آیین کهن ایرانی محسوب می‌شود. به گزارش سلام شمال برگزاری مراسم و آیین شب یلدا از قرن‌های متمادی در ایران مرسوم بوده و آیینی چند هزار ساله از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد.
معرفی فرمانداران جدید مازندران هفته آینده استاندار مازندران با اعلام برگزاری سمینار استانداران کشور در روز پنج‌شنبه هفته جاری، از برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرمانداران جدید 2 شهر مازندران طی هفته آینده خبر داد.
مازندران میزبان مسابقات ملی دومینو شد معاون پژوهشی دانشگاه آزاد قائمشهر گفت: پنجم تا نهم اسفند ماه، نخستین دوره مسابقات ملی دومینو به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر برگزار می‌شود.
96 درصد مدارس مازندران تک‌نوبته شدند مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 96.5 درصد مدارس مازندران تک نوبته شدند. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه و تودیع مدیرکل جدید تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس مازندران با بیان اینکه 96.5 درصد مدارس مازندران تک نوبته شده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر مازندران در بحث توسعه فضاهای آموزشی موفق بود.
شرکت 70 درصد دانش‌آموزان مازندرانی در پرسش مهر مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت:‌70 درصد از دانش‌آموزان مازندران در پرسش مهر رئیس‌جمهور شرکت کردند. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری شامگاه امروز در شورای آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگیان، اظهار داشت:‌ بر اساس سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش، تجهیز کتابخانه‌های مدارس باید عملیاتی شود.
آموزش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان براساس نیاز مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه استعدادهای درخشان را معطوف به نیازهای داخل استان کنید، گفت: نیازسنجی شود تا دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در حوزه نیازهای استان فعالیت کنند.
راه‌اندازی آزمایشگاه ملی مازندران در آمل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی از راه‌اندازی آزمایشگاه ملی مازندران در این شهرستان خبرداد. به گزارش سلام شمال فاضل لاریجانی شامگاه امروز در تجلیل از پژوهشگران این واحد دانشگاهی با اعلام اینکه رشته داروسازی در این دانشگاه در قالب دانشکده راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: با اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت در قالب دانشکده تلاش می‌کنیم تمام رشته‌های جنبی این رشته را نیز در آمل داشته باشیم.
11 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد آمل تجلیل شدند در آخرین روز از هفته پژوهش و با حضور معاون بین‌الملل معاونت علمی ریاست ‌جمهوری از 11 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی تجلیل شدند.
برگزاری 600 گفتمان دینی گیلان مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری حدود 600 گفتمان دانش‌آموزی و دانشجویی با مباحث فرهنگ دینی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بیشترین فعالیت تبلیغات اسلامی را در زمینه فرهنگ دینی نامید و اظهار کرد: در فعالیت‌های این نهاد به فرهنگ عمومی و برنامه‌های دیگر نیز توجه می‌شود.
برداشت 11 هزار تن مرکبات در لنگرود مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از برداشت 11 هزار و 50 تن مرکبات در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی در جلسه کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت تولید مرکبات در لنگرود اظهار کرد: لنگرود دارای یک‌هزار و 200 هکتار باغ مرکبات بوده که 850 هکتار آن بارده است.
بازدید 500 دانش‌آموز گیلانی از نمایشگاه علمی واحد رشت سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از بازدید بالغ بر 500 دانش‌آموز مدارس گیلان از نمایشگاه علمی واحد رشت در هفته پژوهش خبر داد.
پیروزی پر گل فوتسال داماش گیلان مقابل فارس نایب رئیس هیئت فوتبال گیلان گفت: تیم فوتسال بانوان داماش گیلان در ایستگاه نخست لیگ برتر فوتسال بانوان کشور با اختلاف پنچ گل میزبان خود تیم تربیت بدنی فارس را شکست داد.
جشن صعود در رشت برپا شد تیم داماش گیلان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی و در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 تراکتورسازی پیروز شد
دانشگاه گیلان در رتبه‌بندی جهانی هشتم شد‌ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دنیا را 2 هزار و 48 نامید و گفت: دانشگاه گیلان از نظر میزان رشد در رتبه‌بندی جهانی دارای عنوان هشتم است.
گیلان پیرترین استان کشور است معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان سن امید به زندگی در استان را 65 سال عنوان کرد و گفت: گیلان پیرترین استان کشور است. به گزارش سلام شمال ارسلان داداشی، در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با قدردانی از همکاری‌های شورا و شهرداری در سال‌های اخیر برای ارتقای سلامت شهروندان و جامعه اظهار کرد: با تعامل شورا و شهرداری به‌ویژه در بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات، مجموعه بهداشت و درمان استان توانست نسبت به پیشگیری و درمان بیماری‌های آنفلوآنزا، وبای التور و ویروس ایدز خدمات قابل توجهی ارائه دهد.
حضور 3 گیلانی در برترین‌های راگبی ساحلی کشور رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: سه ورزشکار گیلانی جزو برترین‌های راگبی ساحلی کشور معرفی شدند. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری در جمع اعضای هیئت انجمن‌های ورزشی استان، اظهار کرد: پس از پایان نخستین دوره مسابقات راگبی ساحلی کشور در کیش، بهترین‌های این رقابت‌ها معرفی شدند.
چله گیلانی فرهنگ‌ کهن ایرانی اسلامی است مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: «چله گیلانی» از فرهنگ‌های کهن ایرانی اسلامی است. به گزارش سلام شمال نقی علیزاده در مراسم برگزاری «چله گیلانی» در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اینکه ایران یک کشور با فرهنگ کهن به قدمت تاریخ بشری بوده و از فرهنگ و آداب و رسوم غنی و فاخری برخوردار است، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهای فرهنگی است که در ترویج فرهنگ و سنت بومی در سطح کشوری و بین‌المللی فعالیت می‌کند.
آغاز ثبت نام زائران حج عمره در گیلان مدیرکل حج و زیارت گیلان از فراخوان آغاز ثبت‌نام زائران حج عمره در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن یگانه در جلسه حج و زیارت استان با اشاره به ثبت نام دارندگان اولویت‌های یک تا 300 بانک ملت در کاروان‌های زیارتی گیلان، اظهار کرد: ثبت نام کسانی که در ثبت نام عمومی سال 87 شرکت کرده‌اند از روز پنجشنبه 30 آذر جاری آغاز می‌شود و تا 7 دی امسال ادامه می‌یابد.
اهدای قرآن دوران قاجار به سازمان اسناد ملی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای قرآن ارزشمند منصوب به دوران قاجار به این نهاد خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین عباس‌نژاد در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به اهدای قرآن دوران قاجاریه به این نهاد، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جمع‌آوری و احیای نسخ خطی و اسناد ملی گیلان یک جلد قرآن ارزشمند متعلق به اواخر دوره قاجاریه از طرف مریم سادات طبایی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان اهدا شد.
تصویب 356 طرح توسعه کشاورزی در لنگرود مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از تصویب 356 طرح توسعه کشاورزی در این شهرستان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی در جلسه کشاورزی این شهرستان با اشاره به تسهیلات اختصاص داده شده به طرح توسعه کشاورزی لنگرود اظهار کرد: در راستای طرح توسعه بخش کشاورزی لنگرود تاکنون بالغ بر 26 جلسه کارگروه اصلی و فرعی تشکیل شد.
حضور 63 مخترع در نمایشگاه جهادگران علم و فناوری بسیج شمال کشور مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان از حضور 90 مخترع در نمایشگاه جهادگران علم و فناوری بسیج شمال کشور در سالن ورزشی واحد رشت خبر داد.
صدور کارت شناسایی ویژه خبرنگاران دهه فجر گیلان مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان از صدور کارت شناسایی ویژه برای خبرنگاران و عکاسان ستاد دهه فجر در 16 شهرستان استان تا 10 دی‌ماه امسال خبر داد.
شکوفایی منطقه آزاد انزلی مشکل عمده اشتغال گیلان را برطرف می‌کند رئیس کل دادگستری گیلان گفت: شکوفایی منطقه آزاد بخش عمده مشکل اشتغال و جذب سرمایه‌گذار گیلان را برطرف می‌کند. به گزارش سلام شمال محمدجواد حشمتی در نشست مشترک با سعید رحیمی مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی، این منطقه را دارای ظرفیت بی‌نظیر برای گیلان خواند و اظهار کرد: شکوفایی منطقه آزاد بخش عمده مشکل اشتغال و جذب سرمایه‌گذار استان را برطرف می‌کند.
استاد بزرگ شطرنج گیلان عضو تیم ملی شد رئیس هیئت شطرنج گیلان گفت: همایون توفیقی استاد بزرگ گیلانی شطرنج ایران عضو تیم ملی شطرنج بزرگسالان کشور شد. به گزارش سلام شمال کیومرث بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به عضویت همایون توفیقی در تیم ملی، اظهار کرد: توفیقی در مسابقات فینال قهرمانی کشور جزو 4 نفر نخست شد و طبق آیین‌نامه به عضویت تیم ملی درآمد.
تصاویر دیدنی بارش برف در روستای تاریخی ماسولهتصاویر زمستان , ماسوله , روستای ماسوله , تصاویر ماسوله , گردشگری گیلان , مناظر گیلان , تصاویر شمال , مناظر شمال , اخبار شمال
تصویر/ دستگیری سارقین به عنف توسط پلیس آگاهی گیلان
انتشار سالنامه تخصصی شهدای دانشجوی گیلان مسئول کارگروه شهدا و دفاع مقدس هیئت محبان ولایت ماسال از انتشار سالنامه تخصصی شهدای دانشجوی گیلان در فروردین 92 خبر داد. به گزارش سلام شمال سید محمدباقر محمودی بعد از ظهر امروز در جمع فعالان حوزه ایثار و
جراحی موفقیت‌آمیز 160 ورزشکار گیلان رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان گفت: امسال 160 ورزشکار مصدوم گیلانی عمل جراحی شدند. به گزارش سلام شمال محمد حق‌شناس با اشاره به ارتقای سطح سلامت ورزشکاران گیلانی در جمع مسئولان ورزش استان اظهار کرد: امسال هیئت مذکور در بخش درمان ورزشکاران 24 ورزشکار خانم و 136 ورزشکار آقا را که نیاز به عمل جراحی داشتند مورد مداوا قرار داد.
انزلی میزبان تیم‌‌های ملی فوتبال‌دستی کشور است رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان از برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال‌دستی کشور در دوم دی‌ماه امسال در انزلی خبر داد.
توزیع 10 هزار تجهیزات ایمنی در مدارس گیلان رئیس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از توزیع رایگان 10 هزار تجهیزات ایمنی در مدارس حاشیه‌راه‌های استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید حسین‌رضایی در جمع دانش‌آموزان مدرسه فلسطین مجتمع آموزشی دکتر معین کوچصفهان، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سیزدهمین مرحله طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های گیلان رسماً آغاز شد و امروز در اقدامی نمادین زنگ ایمنی در مدرسه فلسطین به صدا درآمد.
ایمن‌سازی 68 مدرسه حاشیه راه‌های گیلان مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از ایمن‌سازی 68 مدرسه حاشیه راه‌های استان در سال تحصیلی جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌‌الله علیپور در مراسم نواختن زنگ ایمنی در مدرسه فلسطین مجتمع آموزشی دکتر معین کوچصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌‌ترین اهداف اجرای طرح ایمن‌سازی حاشیه‌مداری راه‌ها، آموزش مباحث مربوط به ایمنی تردد دانش‌آموزانی که مدارس آنها در حاشیه راه‌ها قرار دارد، است.
مطالبات 700 میلیارد تومانی بانک‌های عامل گیلان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های عامل گیلان گفت: بانک‌های عضو کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های عامل گیلان در مجموع بیش از 700 میلیارد تومان مطالبات معوق شامل تکلیفی و غیرتکلیفی دارند.
گیلان نایب قهرمان راگبی لیگ ساحلی ایران شد رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: گیلان نایب قهرمان راگبی لیگ ساحلی ایران جام «خلیج فارس» شد. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری در جمع اعضای هیئت انجمن‌های ورزشی استان اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات لیگ راگبی ساحلی ایران که با نام جام «خلیج فارس» در جزیره کیش جریان داشت با قهرمانی تیم اوتانای فارس به پایان رسید.
افزایش 11 درصدی ظرفیت‌های اقامتی گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش 11 درصدی ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای دائمی گیلان با محوریت نوروز 92 اظهار کرد: حس کنجکاوی بشر و کشف حقایق تازه گردشگری دو مقوله‌ای است که از پیوند سفر با فرهنگ حکایت دارد و بحث مهم فرهنگ گردشگری را معنادار می‌کند.
انتقال دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد رشت منتفی شد روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در واکنش به خبر انتقال دانشجویان این دانشگاه به واحد پردیس، این انتقال را منتفی اعلام کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس در پی انتشار خبر «دانشجویان دختر رشته پرستاری دانشگاه آزاد رشت تجمع کردند»، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در واکنش به این خبر موضوع انتقال دانشجویان را منتفی اعلام کرد.
زیباکلام: وحدت بین حوزه و دانشگاه ‌ممکن نیستعضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حوزه به دنبال تغییر و تحول و اصلاح و تربیت دانشگاه است. به گزارش سلام شمال صادق زیباکلام در مناظره با حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با موضوع «وحدت حوزه و دانشگاه» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه در اساس وحدت حوزه و دانشگاه چیزی بی‌مورد است، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دارای دو کارکرد و هدف متفاوت هستند.
انزلی میزبان بانوان روئینگ‌سوار کشور رئیس هیئت قایقرانی گیلان گفت: سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی روئینگ بانوان با حضور 11 قایقران در بندرانزلی آغاز شده است. به گزارش سلام شمال کریم شعبانی در حاشیه بازدید از محل برگزاری اردو در پایگاه قهرمانی سنگاچین بندرانزلی، اظهار کرد: سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی روئینگ بانوان از 25 آذرماه در پایگاه قهرمانی روئینگ بندرانزلی ‏برگزار شد.
رونمایی کتاب «ابعاد بین‌المللی نهضت جنگل» در رشت کتاب «ابعاد بین‌المللی نهضت جنگل» تألیف مجید رحمانی با حضور مفاخر برجسته گیلانی همزمان با روز پژوهش در خانه میرزاکوچک جنگلی در رشت رونمایی شد.
گلستان از مستعدترین مناطق در زمینه غارهای کشف ‎شده است معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: گلستان یکی از مستعدترین مناطق کشور در زمینه کثرت غارهای کشف ‎شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود اظهار داشت: طبق آیین‎نامه هئیت وزیران مقرر شد کارگروه غارشناسی استان‎ها با هدف مدیریت، حفاظت و بهره‎برداری از غارهای کشور به طور مرتب تشکیل و در همین راستا کارگروه استانی نیز تشکیل شده است.
فضایی از ساحل بندرگز در اختیار دستگاه‎های امدادی قرار گیرد معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خواستار در اختیار قرار دادن فضایی در ساحل دریا شهرستان بندرگز به نیروی انتظامی، هلال‌احمر و اورژانس برای امنیت بیشتر و رفاه حال مردم شد.
برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در گلستان معاون آموزش دادگستری کل استان گلستان از برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، علی‌اکبر اسمعیلی اظهار داشت: قضات گلستانی با قواعد کلی و آیین دادرسی جرایم رایانه‌ای آشنا می‌شوند.
راه‌اندازی نخستین خانه جهانگرد در پایگاه اطلاع‌رسانی نوکندهمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نخستین خانه جهانگرد استان گلستان، در پایگاه اطلاع‌رسانی نوکنده راه‌اندازی شده است.
اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج در علی‌آبادکتول رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌آبادکتول گفت: اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج با عنوان "سطرهای ناتمام" در سالن همایش‌های این اداره با حضور هنرمندان داستان‌نویس برگزار شد.
20 هزار گلستانی در تالار بورس سهامدار هستند مدیرعامل بورس استان گلستان گفت: تالار بورس گلستان از سال 1382 رسماً آغاز به کار کرد و تاکنون بیش از 20 هزار نفر در این تالار سهامدار شده‌اند.
ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان از ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، عبدالرضا دادبود در نخستین جلسه ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی این استان اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی، با هماهنگی کمیته‌های 12‌گانه ستاد بر خدمت‌رسانی شایسته به گردشگران در این ایام تلاش شود.
2/1 میلیون گلستانی سهام عدالت دارند مدیرعامل بورس گلستان با تأکید بر اینکه سودجویان می‎خواهندT سهام باارزش سهامداران را با قیمتی نازل بخرند از سهامداران خواست تا اقدام به فروش سهام عدالت نکنند.
اجرای طرح روستایی تلفن همراه در گلستان مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان از اجرای طرح روستایی تلفن همراه خبر داد و گفت:‌ امروز 200 روستا در سطح استان دکل تلفن همراه زده شد تا حتی در روستاهای دورافتاده استان مشکل آنتن‎دهی نداشته باشیم.
دهیاران برگزیده گلستان تجلیل شدند در مراسمی در دوازدهمین همایش سراسری دهیاران گلستان از دهیاران برگزیده استان تجلیل شد. مراسم تجلیل از دهیاران استان گلستان بعد از ظهر امروز با حضور عبدالرضا دادبود، معاون عمرانی استاندار گلستان، محمدرضا سیدالنگی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، سید فاضل دهنوی فرماندار آزادشهر، علیرضا عسگری فرماندار گمیشان، عبدالحمید گوکلانی، فرماندار بندرترکمن و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
واحدهای تولید و صنفی گلستان باید به سوخت دوم مجهز شوند معاون شرکت گاز استان گلستان گفت: تمام واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی باید به سوخت دوم تجهیز شوند. به گزارش سلام شمال حسین قندی برای بررسی وضعیت ذخیره‎سازی سوخت جایگزین توسط واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی این استان اظهار داشت: استان گلستان به شبکه سراسری گاز متصل شده و این نویدبخش تحولات جدید در این عرصه در استان گلستان خواهد بود.
سال طلایی آموزش و پرورش گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: امروز سازمان نوسازی مدارس از لحاظ فنی و اجرایی از سازمان‎های نمونه است. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود در جمع کارکنان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان اظهار داشت: سازمان نوسازی مدارس همیشه مورد رجوع بوده که خوشبختانه از کارشناسان خوب و خبره برخوردار است.
تصویب 58 مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گلستان رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان گلستان گفت: 58 مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی به تصویب رسید. به گزارش سلام شمال ناصر فخرموحدی پیش‌ازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از تصویب 58 مصوبه در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان در کارگروه استانی ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی خبر داد.
جمع‎آوری تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی در گلستان‌ معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تاریخ شفاهی جنگ با اولویت مصاحبه تصویری با والدین شهدا و جانبازان بالای 50 درصد استان گلستان جمع‌آوری می‌شود.
فضاهای آموزشی گلستان متوسط به پایین استمدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان گفت: گلستان به لحاظ برخورداری از فضاهای آموزشی در رده‎های متوسط به پایین قرار دارد که باید تلاش کنیم این فضاها پویا، مستحکم و مقاوم شوند.
عماد مخدومی مدیرکل نوسازی مدارس گلستان شد عماد مخدومی به عنوان مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان گلستان منصوب شد. به گزارش سلام شمال معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‎های مردمی نوسازی مدارس کشور بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید نوسازی مدارس گلستان اظهار داشت: در طول سالیان گذشته، سازمان نوسازی مدارس موفقیت‎های زیادی داشته که رسیدن به این جایگاه در سایه عوامل مختلفی بوده است.
ثبت 14 اثر معنوی گلستان در فهرست آثار ملی کشور معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تاکنون 14 اثر معنوی این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تاکنون 14 اثر معنوی این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
تشکیل شورای فناوری اطلاعات سازمان‌های قضایی در گلستان معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان از تشکیل شورای فناوری اطلاعات سازمان‌های قضایی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‌محمد خورشیدی در نشست با کارشناسان و مسئولان واحد‌های فناوری اطلاعات سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه با اشاره به رشد سریع و تاثیرگذاری اطلاعات و ارتباطات در قرن حاضر گفت: به این منظور این شورا با حضور کارشناسانی از دادگستری، پزشکی قانونی، اداره کل زندان‌ها، تعزیرات حکومتی، بازرسی، ثبت اسناد و املاک و سازمان قضایی نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.
مخترعان جوان گلستانی به توجه بیشتر نیاز دارند پژوهشگران و مخترعان جوان گلستانی نیازمند توجه بیشتر مسئولان به تحقیقات، پزوهش‌ها و اختراعاتی که انجام داده‌اند، هستند. به گزارش سلام شمال هفته پژوهش فرصتی برای معرفی مردم با تلاش‌های پژوهشی جوانان این مرز و بوم و زمانی برای قدرشناسی مخترعان جوان است. به همین منظور خبرنگار فارس در گرگان در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان گفت‌وگویی با تعداد از مخترعان و پژوهشگران استان ترتیب داده که آنچه می‌خوانیم ماحصل این گفت‌وگو است:
تولید بیشترین ژرم پلاسم‌های کشور در گلستانرئیس بخش اصلاح بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: بیشترین و گسترده‌ترین ژرم پلاسم‌های کشور در گلستان تولید می‌شود. به گزارش سلام شمال رحمت‎الله بهمرام صبح امروز در جمع پژوهشگران استان گلستان اظهار داشت: رسالت اصلی ما در بخش اصلاح بذر معرفی ارقام جدید است.
فروش 600 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: سال گذشته 600 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه به فروش رفت که از لحاظ فروش و استقبال، گلستان در رتبه پنجم کشور قرار گرفت.
بهمن امسال نتایج معرفی خبرنگاران برگزیده فصلی اعلام می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: بهمن امسال نتایج معرفی خبرنگاران برگزیده فصلی اعلام می‎شود. به گزارش سلام شمال موضوع معرفی خبرنگاران برگزیده فصلی از چندین سال پیش از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مطرح شد اما این مهم تنها یکبار در سال 1387 صورت گرفت و بعد از گذشت سال‌ها به وادی فراموشی سپرده شد تا اینکه امروز نویدهایی از غلامرضا منتظری دراین باره داده شد آنچه می‎خوانید ماحصل گفت‎وگوی تفضیلی خبرنگار فارس با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان است.
دستگیری اعضای باند زورگیر اتباع بیگانه در گرگاندادستان گلستان از دستگیری یک باند زورگیر که از اتباع بیگانه در گرگان هستند، خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط‎‌ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس پوریانی گفت: اعضای این باند که از اتباع بیگانه هستند در شهر گرگان اقدام به چندین فقره سرقت و زورگیری کرده بودند که با تلاش مأموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.
اعلام آمادگی 520 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از اعلام آمادگی 520 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب استان خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه کتاب و جشنواره گام اول در تاریخ 6 دی‎ماه از ساعت 9 تا 11 صبح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، با حضور نماینده ولی‎فقیه در استان، استاندار گلستان، شجاعی مدیر خانه کتاب کشور و اسماعیلی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
ناگفته‌هایی ‌از آتش‎سوزی سال 1389 جنگل‎های گلستان‌ مدیرکل سابق مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آتش‎سوزی سال 1389 جنگل‎های گلستان گفت: ‌در این خصوص رسانه‌ها سیاه‌نمایی کردند. به گزارش سلام شمال رسول حسام عصر امروز در جلسه تودیع از مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به مدت کاری خودش در استان گفت: در این مدت به نظر می‎رسد ما توانستیم اهمیت بحث مدیریت بحران را در بین مردم جا بیندازیم و یک درک واقعی از میزان تخریب و آسیب‎های مادی و معنوی را در ذهن مردم ترسیم کنیم.
40 درصد تخفیف در نمایشگاه کتاب گلستان معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: 40 درصد تخفیف برای نمایشگاه پیش‌بینی شده است که 20 درصد را ناشران و 20 درصد دیگر را این اداره تقبل می‌کنند.
رجبلو سرپرست فرمانداری رامیان شد طی حکمی از سوی جواد قناعت استاندار گلستان یدالله رجبلو سرپرست فرمانداری شهرستان رامیان شد. به گزارش سلام شمال یدالله رجبلو پیش از این معاون فرماندار شهرستان رامیان بوده است و قاسم سمیعی نیز قبل از این فرمانداری رامیان را به عهده داشته است که روز گذشته با حکم استاندار گلستان به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استان معرفی شد.
نتایج نهایی دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی گلستان مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گلستان نتایج نهایی دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر استان گلستان را اعلام کرد.
43 طرح پژوهشی در بخش علوم دامی گلستان به پایان رسید رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: 43 طرح پژوهشی خاتمه یافته و پنج طرح نیز در حال اجراست.
انتقاد تند عضو شورای شهر گرگان نسبت به تجلیل‌های نمادین از آزادگان عضو شورای شهر گرگان با انتقاد از تجیلی‌های نمادین از اسرا و آزادگان گفت: باید این تجلیل‌های نمادین و ظاهری را جمع کنید. به گزارش سلام شمال حسین ربیعی صبح امروز در جلسه شورای شهر گرگان در انتقاد به برنامه تجلیل از اسرا و آزادگان که قرار است از طرف شورا برگزار شود اظهار داشت:
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد