گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

لطفا پزشک خانواده را متوقف کنید! در شرایطی که افزایش سهم مردم در هزینه‌های درمان و مشکلات عدیده درمانی مورد وثوق وزیر نیز بوده و بار‌ها با انتقاد وی روبه‌رو شده است، طرح پزشک خانواده که همواره راه برون رفت از این مشکلات عنوان می‌شد، مدتی است به صورت پایلوت اجرایی شده، ولی نتایج اجرای چند ماهه این طرح، به گواه گزارش‌های سازمان نظام پزشکی، چنگی به دل نمی‌زند تا جایی که خواستار توقف اجرای آن شده‌اند!

خاتمی: باید با اصولگرایان گفت وگو کنیم سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگ اصلاح طلبان با تشریح وضعیت فعلی فعالیت سیاسی درکشور ابراز عقیده کرد: اینک در خزان فعالیت های سیاسی به سرمی بریم، وجود شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان یک نقطه امید است.

توکلی: مجلس به رهبری نامه بنویسد

تعبیر مصباح یزدی از جایگاه رای مردم آیت الله مصباح یزدی سخنانی در همایش جبهه پایداری به مناسبت سالروز حماسه ماندگار 9 دی، 9 دی ماه را عید میلاد جدید انقلاب خواند و اظهار کرد: بزرگداشت 9 دی یک وظیفه شرعی و عقلی است، اما از آن باید برای آینده درس‌هایی بگیریم که بتوانیم وظایف خود را بهتر بشناسیم.

بیکارترین استان کشور در 12 ماهه سال گذشته 2.8 میلیون نفر در کشور بیکار شناخته شدند و بیکاری زنان 2 برابر مردان بود، همچنین پرس و جو از دوستان مهم‌ترین گزینه کارجویان برای ورود به بازار کار بود.

تصاویر درگذشتگان علم در سال 2012نخستین انسانی که پا بر ماه گذاشت نخستین زن فضانورد و چندین دانشمند برنده جایزه نوبل که زندگی خود را صرف علم و فناوری کردند در سال 2012 در گذشتند.

سن بازنشستگی اساتید افزایش یافت معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش سن بازنشستگی و همچنین تداوم حضور علمی و آموزشی اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها خبر داد.

پاتریوت چیست؟ این روزها از استقرار موشکهای پاتریوت ناتو در مرز ترکیه و سوریه خبرهای مختلفی پخش می‌شود، اما موشک پاتریوت چیست و چه کارکردی دارد؟

هر آنچه در برنامه جالب دیشب ۹۰ گذشت محور اصلی برنامه جالب دیشب ۹۰، پیرامون وضعیت ژوزه و بررسی بازی‌های جام حذفی و حاشیه آن بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که عجیب‌ترین رخداد چند ماه اخیر فوتبال کدام گزینه است؟ ۱ـ انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان بهترین فدراسیون آسیا ۲ـ بازگشت مجیدی به استقلال ۳ـ ناکامی پرسپولیس در نیم فصل نخست ۴ ـ شکست تیم ملی مقابل لبنان و ازبکستان؛ که نزدیک ۷۲ درصد به گزینه یک رأی، نزدیک به ۱۲ درصد به گزینه ۴، نزدیک ۹ درصد به گزینه ۳ و ۷ درصد گزینه ۲ رأی دادند.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - همایش جبهه پایداری چه گذشت؟ بساط جدید پهن می‌کنیم -آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:اداره تک جناحی کشور به صلاح نیست -وزیر دفاع خبر داد:آمادگی ایران برای تجهیز ارتش لبنان محکومیت 80نفر دیگر در پرونده فساد مالی

درخواست دادستان کل کشور از رییس جمهور دادستان کل کشور در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد و در واکنش به اظهارات اخیر رییس‌جمهور مبنی بر اینکه «300 تن در کشور 60 درصد دارایی‌ها را بلوکه کرده‌اند و پس نمی‌دهند» خواستار ارسال فوری اسامی این افراد، برای پیگرد قضایی شد.

تحلیل عسگراولادی از جمله جنجالی مشایی یکی از امتیازات خوب آقای دکتر احمدی نژاد که مورد تقدیر رهبری معظم انقلاب هم بوده موضع‌گیری اصولی در برابر استکبار جهانی و بویژه صهیونیسم بین‌الملل است. طرح سئوالات جدی درمورد مسئله هولوکاست، صهیونیست‌ها را عصبانی کرد و پاسخی هم برای آن پیدا نکردند ودر محافل مردمی جهان مات ومبهوت شدند.

ماجرای صفحه منتسب به رهبری در فیس‌بوک دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشستی خبری اعلام کرد که دفتر مقام معظم رهبری اطلاعیه‌ای مبنی بر تایید صفحه فیس‌بوک منتسب به مقام معظم رهبری منتشر نکرده است.

وقوع 1100 قتل در کشور با سلاح‌سرد فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه 30 درصد از پرونده‌های کلانتری‌ها در مرحله مشاوره و مددکاری حل می‌شود. گفت: باید سعی کنیم منازعات امنیتی را به شیوه اجتماعی حل و فصل کنیم.

علت برکناری وزیر ارتباطات چه بود؟ دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن روایت آنچه که در شب برکناری وزیر سابق ارتباطات اتفاق افتاد، ایجاد درگیری در جلسه شورای عالی فضای مجازی و دخالت شورا در این برکناری را تکذیب کرد.

الهام: پروژه اسقاط دولت شکست خورد سخنگوی دولت با ابراز تاسف از عمق تخاصم برخی جریانات مخالف دولت اظهارداشت: برخی از این جریانات طی 8 ماه گذشته به شکلی جدی برای اسقاط دولت احمدی نژاد برنامه ریزی کرده بودند، اما با هوشمندی و حمایت های رهبری از گفتمان عدالت خواهی و ضدفساد احمدی نژاد، این پروژه شکست خورد.

آلودگی هوا 25 استان کشور را تهدید می‌کند عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا و پدیده ریز‌گرد‌ها 25 استان کشور را به شدت تهدید می‌کند.

نتایج تکمیل ظرفیت رشته‌های متمرکز آزمون کارشناسی ناپیوستهمشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی متمرکز مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۱ اعلام شد.

بخشنامه ادامه تحصیل اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد ابلاغ شدبخشنامه ادامه تحصیل اعضای هیئت علمی با مرتبه مربی تمام وقت رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و پیمانی دانشگاه آزاد ابلاغ شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بخشنامه ادامه تحصیل اعضای هیئت علمی با مرتبه مربی تمام وقت (رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و پیمانی) دانشگاه آزاد اسلامی از سوی حسین بلندی معاون آموزشی این دانشگاه ابلاغ شد.

جالب ترین عکس های 2012 کمتر از یک هفته دیگر با سال 2012 وداع خواهیم کرد و وارد سال 2013 خواهیم شد. در سال 2012 میلادی اتفاقات گوارا و ناگوار زیادی در اقصی نقاظ جهان به وقوع پیوست که برخی از آنها با لنز دوربین عکاسان شکار شد. مجموعه زیر نمونه ای از برترین عکس های خبری سال 2012 میلادی به انتخاب رسانه ها است .

عیادت احمدی نژاد از جوانفکر در بیمارستان آتیه تهران

تبدیل متن به گفتار با این نرم افزار NextUp TextAloud 3.0.48 نرم افزاری برای تبدیل متن به گفتار می باشد که برای ویندوز طراحی شده است. این نرم افزار می تواند متن شما را از اسناد MS Word، ایمیل ها، صفحات وب و فایل های PDF به گفتاری با صدای طبیعی تبدیل کند. شما بدین طریق می توانید متن های خود را به فایل صوتی تبدیل کنید و در دستگاه هایی مانند iPod، iPhone، پاکت پی سی و غیره به آنها گوش فرا دهید

اگر فلش مموری دارید بخوانید Multi Flash Kit 2.10.30 مجموعه ای از نرم افزارها برای دانلود و نصب سیستم عامل های ویندوز XP، ۲۰۰۰، Vista، ۷ است که شامل ابزارهای مرمت و احیای مستقیم از درایو USB و همچنین تشخیص، فرمت کردن، بازگرداندن فلش (درایوهای فلش) و اطلاعاتی در مورد تاریخ آن ها می باشد.

نظر «محسن قرائتی» درباره سن ازدواج یک بچه کوچک بود که با قرآن آشنا بود به او گفتم کی داماد می‌شوی؟ فردی گفت او بچه است، کودک برای او آیه سلیمان را خواند و گفت: من بچه‌ام، اما می‌فهمم.

مشایی به ملاقات جوانفکر رفت اسفندیار رحیم‌مشایی دستیار ویژه رئیس‌جمهور و رئیس دبیرخانه اجلاس «نم»، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از جمله عیادت‌کنندگان از جوانفکر بودند.

مهمترین عناوین روزنامه های امروز -عماد افروغ: هرگاه آمدیم نقد کنیم، گفتند شرایط حساس است -واکنش به تقاضای دولت برای افزایش قیمت بنزین؛ بنزین 840 تومان می‌شود؟ -احمدی نژاد: وضع اقتصادی مردم بهتر شده -فاطمه رهبر در گفتگو با ارمان:مخالف تعیین سن دختران برای گذرنامه هستیم

آخرین آمار بی سوادی در کشور از مشکلات و چالش های جدی که سازمان نهضت سواد آموزی با آن مواجهه است این امر می باشد که تمام مقدمات و بستر برای سوادآموزی فراهم است ولی متاسفانه افراد بیسواد میل و رغبتی برای حضور در کلاس ها نداشته و دولت نیز الزامی بکار نگرفته است.

آتش سوزی در ساختمان دانشگاه آزادآتش سوزی در یکی از ساختمان های دانشگاه آزاد دو مصدوم برجا گذاشت.

توکلی: جریان انحرافی شکست می‌خورد احمد توکلی چهارشنبه‌شب در مراسم پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: اثر بر صادرات و واردات، بر قدرت رقابت خارجی، بر تامین بودجه دولت، بر سطح عمومی قیمت‌ها و بر تولید و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مسیرهای تاثیر تغییرات نرخ ارز بر اقتصاد هستند.

امسال هزینه‌ی سفر عمره چقدر می‌شود؟ با آغاز ثبت نام در کاروان‌های عمره از امروز (پنج‌شنبه، 30 آذرماه) سازمان حج و زیارت هزینه‌ی سفر عمره‌ی امسال را اعلام کرد.

قاچاقچی مواد مخدر در زندان ساری اعدام شد دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: یک قاچاقچی مواد مخدر سحرگاه سه شنبه در زندان ساری به دار مجازات آویخته شد.
گلایه امام جمعه نکا از استانداران مازندران حجه الاسلام محمدی لائینی امام جمعه ی شهرستان نکاسخنران بعدی مراسم بود .وی از آزادی کناری در طول سال های حضوردر فرمانداری تشکر کرد و گفت: برای من خواستن و روحیه ی خدمت مهم است حجم کار اولویت بعدی است. در آقای آزادی کناری روحیه ی خدمت بود.
مشکلات فرهنگی،دلیل 83 درصد طلاق در مازندران ابراهیمی با اشاره تفصیلی به پیشینه مازندران و آمار بالای تحکیم خانواده در نسل گذشته مازندران که طلاق را امر منسوخی می دانستند و تمام تلاش خانواده ها این بود که مانع شکل گیری طلاق در بافت خانوادگی خود شوند، گفت: آمار طلاق در مازندران نگران کننده و تثبیت و حتی کاهش محسوس آن، مستلزم همکاری جدی خانواده ها، اقوام ذی نفوذ و سایر نهادهای تاثیرگذار اجتماعی است!
اکران 6 فیلم جشنواره عمار در مازندران عضو شورای اکران جشنواره فیلم عمار در مازندران از اکران 6 فیلم در روز اول این جشنواره خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی صفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار کرد: در روز نخست جشنواره، فیلم‌های به اکران درآمده شامل فیلم‌های «نامه‌ها، نبرد خلیج‌فارس، آبی عمیق، تنگه هرمز، کوچه مقدس» بود که در قالب داستانی کوتاه، مستند و پویانمایی به نمایش درآمد.
رئیس جدید اداره ثبت اسناد رامسر معرفی شد مراسم معارفه رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک رامسر برگزار شد. به گزارش سلام شمال مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک رامسر شامگاه دوشنبه با حضور ولی عبدی کمیشانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران و چند تن از معاونانش در محل این اداره برگزار شد.
در مازندران کتاب صنعت GIS رونمایی شد از سوی مهندسان شرکت توزیع برق استان و جهاد دانشگاهی مازندران کتاب GIS با عنوان مقدمه‌ای بر اصول و مفاهیم کاربردی سیستم‌های اطلاعات مکانی و سنجش از دور، در شبکه توزیع برق تدوین و رونمایی شد.
ریاست نفجم بر هیئت ‌تکواندوی مازندران وجاهت قانونی نداردمعاون توسعه فنی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به تاخیر طولانی در مجمع انتخابات تکواندو استان گفت: سرپرست موقت در هیئت‌های ورزشی استان انتخاب می‌شود.
آغاز فعالیت دانشگاهی صنایع چوب و کاغذ مازندران مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: در ترم تحصیلی فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران در رشته‌های برق صنعتی، مکانیک، ماشین‌آلات صنعتی و شیمی صنعتی در مقطع کاردانی آغاز می‌شود.
بندر امیرآباد برترین دستگاه اجرایی مازندران شد بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی استان مازندران شد. به گزارش سلام شمال بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد دومین بار متوالی است که توانست رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی استان مازندران را در جشنواره شهید رجایی از آن خود کند.
معرفی 2 هزار واحد اقتصادی متخلف به تعزیرات رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساری از معرفی 2 هزار واحد اقتصادی متخلف این شهرستان به تعزیرات حکومتی خبر داد. به گزارش سلام شمال اسماعیل هادی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در راستای عملی نمودن اهداف هدفمندی یارانه‌ها و واقعی نمودن نرخ کالا و خدمات و قطع دستان طمع‌کار واسطه‌های سودجو، این اداره با بهره‌گیری از حداکثر توان نظارت و بازرسی از واحدهای اقتصادی سطح را در اولویت کاری خود قرار داده است.
ساری میزبان کنگره ملی حضرت زهرا (س) شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری کنگره ملی حضرت زهرا (س) در شهرستان ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در نشست کمیته علمی این کنگره با اشاره به اهمیت و جایگاه والای حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) جایگاه با عظمتی در مکتب ما دارد و ائمه معصومین افتخار می‌کردند که آن حضرت الگوی آنان است.
زیراب مازندران به بخش ارتقا یافتنماینده مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقای شهر زیراب به بخش گفت: دستور تاسیس بخش زیراب با مرکزیت شهر زیراب و با 2 دهستان امروز به استانداری مازندران ابلاغ شد.
برگزاری جشنواره نرم‌افزاری «اصول عقاید» در مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره نرم‌افزاری اصول عقاید در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از اجرای مرحله دوم جشنواره نرم‌افزاری اصول عقائد در 10 استان کشور از جمله مازندران خبر داد و گفت: جشنواره نرم‌افزاری اصول عقاید با هدف اعتلای نقش مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزش مؤثر معارف و اعتقادات اسلامی در مسیر ذائقه جوانان و همچنین استفاده از فناوری‌های نوین و فضای رسانه‌ای با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان برگزار می‌شود.
نمایش 5 نوع نارنگی جدید در مازندراندر نمایشگاه دستاوردهای تحقیقی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی رامسر پنج نوع نارنگی جدید به نمایش درآمد. به گزارش سلام شمال نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی دانشگاه‌های شهرستان در مکان دانشگاه آزاد رامسر در معرض دید عموم قرار گرفت.
7 درصد جمعیت مازندران بالای 65 سال هستند مدیرکل ثبت احوال استان مازندران ، گفت: 7 درصد جمعیت این استان بالای 65 سال هستند. به گزارش سلام شمال فرج الله ملکی پیش از ظهر امروز در دیدار با امامان جمعه بهشهر و گلوگاه که در بیت آیت الله جباری امام جمعه و عضو خبرگان رهبری در بهشهر انجام شد، به‌مناسبت نود و پنجمین سالگرد تاسیس ثبت احوال در ایران و هشتاد و ششمین سال تاسیس آن در مازندران، به بیان آخرین آمار این اداره کل و خدمات آن پرداخت
زمان اجرای گروه‌های تعزیه سوگواره تعزیه مازندران رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل زمان اجرای گروه‌های تعزیه دهمین سوگواره تعزیه استان مازندران در شهرستان آمل را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل افزود: دهمین سوگواره تعزیه مازندران از روز پنج‌شنبه به میزبانی شهرستان آمل آغاز به کار می‌کند.
کلنگ‌زنی بیمارستان جامع زنان در مازندران نماینده مردم بابل در مجلس گفت: به‌زودی با حضور وزیران بهداشت و نیرو کلنگ بیمارستان جامع زنان و تصفیه‌خانه آب بابل به زمین زده می‌شود. به گزارش سلام شمال حسین نیازآذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور حجت الاسلام ناصری دیگر نماینده مردم بابل در مجلس با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، نسبت به رفع مشکلات دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید شد.
مازندران میزبان نشست هم‌اندیشی دریای خزررئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران گفت: مازندران میزبان نشست هم‌اندیشی دریای خزر شد. به گزارش سلام شمال محمدجواد عیسی‌نیا رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در شهرستان ساری اعلام کرد: به‌منظور بررسی آخرین وضعیت و برنامه‌های مربوطه به مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر، فعالیت‌های اقتصادی، مسائل محیط زیست، مسائل امنیتی و همچنین ایجاد اجماع ملی و تحرک در تحقق اهداف مصوب کشور درباره دریای خزر، این نشست در مازندران برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقات جام والیبال در بهنمیر مازندران مسئول هیئت والیبال بهنمیر مازندران گفت: به زودی مسابقات جام والیبال در باشگاه‌های بهنمیر برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حمیدرضا غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: هیئت والیبال بهنمیر از سال 84 تاسیس فعالیت آن چنانی نداشت و مسابقات باشگاهی برگزار نمی‌کرد تا اینکه از اوایل سال جاری کار خود را به طور جدی آغاز کرد.
راهیابی نماینده مازندران به دومین سوگواره ملی تعزیه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از راهیابی گروه تعزیه «علویان آمل» به دومین سوگواره ملی نغمه‌های عاشورایی در استان اصفهان و شهرستان خوانسار خبر داد.
ثبت 3 وقف جدید توسط نیکوکاران مازندرانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد گفت: از ابتدای سال جاری توسط نیکوکاران و خیران 3 مورد وقف صورت پذیرفته که به نیت صرف امور خیریه عامه در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.
ادامه تغییرات در ورزش مازندران رؤسای اداره 3 شهر مازندران منصوب شدند در ادامه تغییرات در اداره کل ورزش و جوانان مازندران از سوی احمد سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران 3 انتصاب جدید در ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های بهشهر، آمل و نور انجام شد.
نور فاتح ووشو بانوان مازندران شد رئیس هیئت ووشو مازندران از قهرمانی تیم شهرستان نور در رقابت‌های ووشو لیگ بانوان بزرگسالان استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا قهاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در این دوره از مسابقات 80 ورزشکار در قالب 12 تیم در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان با هم به رقابت پرداختند که در نهایت با قهرمانی دو تیم نور و نوشهر خاتمه پذیرفت.
ارطه در مازندران نیازمند گام‌های بزرگشهردار ارطه در مازندران با بیان جدید‌التاسیس بودن شهر ارطه به عدم اختصاص اعتبارات اولیه به شهرداری اشاره کرد و گفت: شهری با قدمت و جمعیت بالا نیازمند نگاه ویژه مسئولان است. به گزارش سلام شمال شهر ارطه با 360 هزار متر مربع و جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر از شهرهای پرجمعیت استان مازندران است که با تجمیع هفت روستا بیش از پنج ماه است به یکی از شهرهای شهرستان قائمشهر مبدل شده است.
وجود بیش از یک‌هزار بیمار سرطانی در آمل فرماندار آمل از وجود یک‌هزار بیمار سرطانی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیماران سرطانی آمل به شهرستان بابلسر برای مداوا عزیمت می‌کنند. به گزارش سلام شمال یدالله اکبرزاده پیش ‌از ظهر امروز در بازدید از پروژه ساخت مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) با حضور اعضای مجمع خیران با اشاره به اینکه در این شهرستان حدود بیش از هزار بیمار سرطانی است که با شرایط بسیار سخت جهت درمان به بابلسر می‌روند، افزود: در همین راستا مجمع خیران برای توسعه اهداف
مازندران میزبان جشنواره ملی تئاتر بصیرت شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دومین جشنواره ملی تئاتر بصیرت با حضور هشت اثر نمایشی از 6 تا 9 دی در شهرستان تنکابن برگزار می‌شود.
معتبرترین مسابقات قهرمانی اسکواش آغاز شد رئیس هیئت اسکواش مازندران از آغاز مسابقات قهرمانی کشور اسکواش در خانه اسکواش مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال سید اسماعیل احمدی ظهر امروز در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این مسابقات با عنوان نشنال کلوز به‌عنوان معتبرین و بزرگ‌ترین مسابقات اسکواش در کشور است،
مشکلات اقتصادی عامل طلاق در غرب مازندران فرماندار چالوس مشکلات اقتصادی و بیکاری را عامل طلاق در غرب مازندران برشمرد. به گزارش سلام شمال سیدقدیر رضایی عصر امروز در نشست بررسی طلاق در مازندران با بیان اینکه در سال 89، یک هزار و 590 مورد ثبت ازدواج صورت پذیرفته است، گفت: یک هزار و 512 مورد ازدواج در سال 90 در شهرستان چالوس به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل از آن 4.9 کاهش را نشان می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران خواستار تاسیس پالایشگاه شدنماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با عنوان اینکه مازندران به یک پالایشگاه نیاز دارد، تاکید کرد: تاسیس پالایشگاه موجب اشتغال و توسعه استان می‌شود. به گزارش سلام شمال آیت‌الله نورالله طبرسی بعدازظهر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه ساری، سوخت را از نیازهای ضروری کشور برشمرد.
برخورد قطار تهران ـ شمال با خودروی پژو ‌قطار تهران ـ شمال عصر امروز به خودروی پژو ‌405 برخورد کرد. به گزارش سلام شمال در ساعت 18 و 30 دقیقه عصر امروز و در محور ماهفروجک حد فاصل ساری و قائمشهر یک دستگاه خودرو در مسیر ریل را‌ه آهن قطار تهران شمال قرار گرفت که موجب برخورد قطار به ماشین 405 سواری شد.
مروج فرهنگ ابتذال غرب در رشت دستگیر شد رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و دستگیری عامل فیس‌بوکی مروج فرهنگ ابتذال غرب در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به دستگیری عامل ترویج فرهنگ ابتذال غرب در گیلان اظهار کرد: کارشناسان تیم رصد پلیس فتا در راستای مقابله با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، صفحه‌ای را در فیس‌بوک شناسایی کردند که عامل آن اقدام به ترغیب جوانان و به مدل شدن از نوع غربی می‌کردند.
حضور قایقرانان گیلان در اردوی آب‌های آرام رئیس هیئت قایقرانی گیلان از حضور 6 قایقران مرد استان در چهارمین مرحله اردوی آمادگی آب‌های آرام خبر داد. به گزارش سلام شمال کریم شعبانی عصر امروز در جمع اعضای هیئت قایقرانی استان درباره برگزاری چهارمین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی آب‌های آرام مردان اظهار کرد: این اردو از 6 دی ماه جاری در دریاچه آزادی برگزار می‌شود.‏
گیلان میزبان جشنواره فیلم فجر می‌شود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: پس از 16 سال جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در گیلان برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال حمید حاذق‌نیکرو عصر امروز در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بحث انقلاب اسلامی را مهم دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی تحول بزرگی را ایجاد کرده و به نوعی مسیر را تغییر داده است.
گزینش جدید جذب نیرو در شهرداری رشت رئیس شورای اسلامی شهر رشت از بروز خطا در آزمون جذب نیروی استخدامی شهرداری رشت خبر داد و گفت: گزینش جدید جذب نیرو در بدنه شهرداری این شهر در حال انجام است.
خبرنگاران گیلان به فرمانداری‌های استان مراجعه کنند‌ دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع‌‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان گفت: برای ثبت نام کارت ویژه شناسایی دهه فجر، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران به فرمانداری‌های شهرستان‌های گیلان مراجعه کنند.
ترانزیت 426 میلیون دلاری کالا در منطقه آزاد انزلی مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی از ترانزیت 426 میلیون دلاری کالا از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید رحیمی در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد 35 درصدی ارزش مالی ترانزیت کالا از مسیر این منطقه در هشت ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: در این مدت 426 میلیون دلار کالا از طریق منطقه آزاد ترانزیت شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان 314 میلیون دلار بود.
راهیابی 9 کاراته‌کای گیلان به مسابقات انتخابی تیم ملی رئیس هیئت کاراته گیلان گفت: 9 کاراته‌کای گیلان برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی در جاکارتای اندونزی به مسابقات انتخابی تیم‌ ملی راه یافتند.
حضور گیلان در رقابت‌های فوتوالی قهرمانی کشور رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان از حضور تیم فوتوالی استان در نخستین رقابت‌های قهرمانی این رشته ورزشی خبر داد. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری در جمع اعضای هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان با بیان اینکه نخستین حرکت جدی در فوتوالی کشور با راه‌اندازی لیگ این رشته آغاز شد، اظهار کرد: طبق اعلام فدراسیون مقرر شده تا چهره‌های مستعد در عرصه مسابقات مهم برون مرزی از جمله رقابت‌های جهانی برزیل استفاده شوند.
آموزش ترافیکی 100 روستای حادثه‌خیز گیلان مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از آموزش ترافیکی 100 روستای حادثه‌خیز دارای بیشترین آمار تلفات جانی استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال سبحان‌الله علیپور عصر امروز در مراسم همایش دهیاران با محوریت بهبود وضعیت علایم جاده‌ای و همکاری با راهوران محله در سالن فارابی این شهرستان، اظهار کرد: دهیاران نقش مهم و بزرگی در حوزه امنیتی جاده‌ها و حریم راه‌های روستایی دارند.
برگزاری جشنواره شیخ بهایی در گیلان رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری جشنواره شیخ بهایی در اسفندماه امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید متقی‌طلب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در هفته پژوهش امسال سند راهبردی فن بازار جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد، اظهار کرد: این رونمایی در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره برگزاری هفته پژوهش و فناوری در تهران انجام شد.
فعالیت 70 واحد نساجی در گیلانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت 70 واحد نساجی به غیر از تولیدکنندگان پوشاک در این استان خبر داد. سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلانعلی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شامگاه یکشنبه در هفتمین دوره از بازدید اصحاب رسانه گیلان از واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی با هدف آشنایی اصحاب رسانه با وضعیت تولید در گیلان انجام می‌شود.
برگزاری مراسم 8 دی در میدان شهدای ذهاب رشترئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم روز 8 دی در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در جلسه بزرگداشت مراسم 8 دی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر، اظهار کرد: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره قبل اتفاق‌هایی افتاد که طعم شیرینی حضور مردم را برای آنها تلخ کرد.
رتبه چهارم لنگرود در جذب اعتبارات استانی فرماندار لنگرود از رتبه چهارم این شهرستان در جذب اعتبارات استانی خبر داد و گفت: تاکنون 90 درصد اعتبارات استان را جذب کرده‌ایم. به گزارش سلام شمال کمال محمدبیگی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه در فرمانداری لنگرود اظهار کرد: لنگرود از ظرفیت و توانمندی‌های بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است و باید با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها در راستای رشد و توسعه کشاورزی گام‌های موثری برداریم.
برگزاری دوره‌های آموزشی روابط عمومی در گیلان مدیر عامل انجمن روابط عمومی گیلان از برگزاری دوره‌های آموزشی روابط عمومی در استان با هفت عنوان آموزشی در زمستان امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال سید‌رضا علوی در جلسه انجمن مذکور اظهار کرد: کمیته علمی، برنامه‌ریزی و آموزشی انجمن روابط عمومی گیلان دوره‌های آموزشی روابط عمومی و ارتباطات را برای دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های غیر دولتی مستقر در استان و شهرستان‌های گیلان مدون و هیئت مدیره انجمن روابط عمومی گیلان امروز سوم دی ماه آن را تصویب کرده و از تمام مدیران و کارشناسان روابط عمومی دعوت می‌شود به صورت منسجم در این دوره‌ها شرکت کنند.
رشت میزبان مسابقات فوتبال هفت نفره کشور است رئیس هیئت جانبازان و معلولان گیلان از میزبانی رشت در برگزاری رقابت‌های فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان کشور در 6 دی ماه جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال جهانگیر فدایی در جمع اعضای هیئت جانبازان و معلولان استان با اشاره به میزبانی گیلان در مسابقات فوتبال هفت نفره کشوری، اظهار کرد: در نشست‌های هماهنگی که برای برگزاری مسابقات لیگ در فدراسیون برگزار شد، تصمیم بر این شد که برای کاهش هزینه‌های لیگ این دوره به صورت متمرکز برگزار شود.
برگزاری جشن مردمی انقلاب در روستاهای گیلان مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان از برگزاری جشن انقلاب با محوریت مردم در روستاهای استان در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال عیسی مهدوی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در روستاهای گیلان در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در ماه محرم امسال برنامه‌های عزاداری خوبی را برگزار کردند.
وجود 50 هزار معتاد در گیلان مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیش از 80 درصد افراد معتاد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم هستند. به گزارش سلام شمال حسن صادق‌زاده در حاشیه کارگاه آموزشی «درمان‌های غیردارویی» روان‌شناس‌های مراکز درمان سو مصرف مواد مخدر گیلان در سالن همایش‌های بیمارستان شفا این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه هدف اصلی قاچاقچیان از قاچاق مواد مخدر اهداف اقتصادی است، اظهار کرد: برخی قاچاقچیان و حامیان خارجی آنها با قاچاق مواد مخدر به دنبال اهداف سیاسی و اجتماعی هستند.
نجات 3 جوان گیلانی از دام رجوی دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرقه تروریستی مسعود رجوی بهترین جوانان کشور را فریب داد و ربود تا مانع از پیشرفت کشور شود. به گزارش سلام شمال علیرضا اقدامی در نخستین همایش روشنگری پیرامون فرقه با حضور افراد جدا شده از فرقه تروریستی سازمان منافقین در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی ماهیت پلید گروه‌های منافقان خلق را برای همه به ویژه دانشجویان آشکارتر می‌کند،
جمعیت رشت به 760 هزار نفر رسید رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جمعیت شهرستان رشت از 500 هزار نفر به حدود 760 هزار نفر رسیده است که این امر نیاز شهرداری به داشتن مناطق بیشتر را افزایش می‌دهد.
پایگاه خبری ‌تحلیلی «گیل‌فجر» در گیلان رونمایی شد برای نخستین بار در کشور پایگاه خبری‌ تحلیلی‌ «گیل‌فجر» در گیلان رونمایی شد. به گزارش سلام شمال مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان ظهر امروز در جریان افتتاح پایگاه خبری ‌تحلیلی گیل‌فجر در نخستین نشست مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان که در حسینیه شاهد اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران استان برگزار شد، اظهار کرد: این پایگاه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه اطلاع‌رسانی سریع و صحیح ایجاد شده است.
اجرای 34 ویژه برنامه دهه فجر در روستاهای گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای 34 ویژه برنامه دهه مبارک فجر در روستاهای استان خبر داد. به گزارش سلام شمالحجت‌الاسلام مجتبی اشجری در نخستین نشست مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی هدف از برگزاری این نشست را ارائه گزارش‌ فعالیت‌های مربوط به کمیته‌ها به ویژه پیشنهاد انجام دو ویژه برنامه متفاوت با سال‌های گذشته توسط مسئول هر کمیته ذکر کرد.
مقتل شهدای انقلاب در گیلان شناسایی می‌شود مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از شناسایی مقتل شهدای انقلاب اسلامی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد اسماعیلی در نخستین نشست مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در حسینیه شاهد اداره کل بنیاد شهید گیلان مسئولیت‌ها در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: احساس مسئولیت در زمینه اجرای برنامه‌های دهه فجر بسیار زیاد است.
اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات جاده‌ای به گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان از اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات جاده‌ای به راه‌های استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ناصر عاشوری در مراسم گرامیداشت روز راهدار در سالن ورزشی شهید دهگان این شهر با اشاره به اینکه برخی از شغل‌ها و کارها سختی و رنج بسیاری دارد،‌ اظهار کرد: رضایت‌مندی درونی و روحی در کنار شغل موجب آرامش زندگی انسان می‌شود.
انزلی قهرمان جام فجر شنای گیلان شد رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو گیلان گفت: تیم شنای زنده یاد شیرازی بندر انزلی قهرمان نخستین دوره لیگ باشگاه‌های گیلان با نام «جام فجر» شد.
نخستین جشنواره فجر گیلان برگزار می‌شود رئیس کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان گفت: با تصویب ستاد دهه فجر گیلان، جشنواره فجر مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری‌تحلیلی استان با داوران ملی برگزار می‌شود.
وقوع 60 درصد تصادفات مرگبار در جاده‌های فرعی گیلان فرمانده پلیس راه گیلان گفت: 60 درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای در جاده‌های فرعی و روستایی گیلان رخ می‌دهد. به گزارش سلام شمال مجیدجمشاد در همایش علمی آموزشی راهوران محله، اظهار کرد: طرح راهوران‌ محله که موجب مشارکت دهیاران در امر ترافیک جاده‌های روستایی شده است از اقدام‌های برجسته و مردم‌نهاد ترافیک کشور محسوب می‌شود.
برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گیلان مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گیلان از 10 تا 12 دی ماه جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال نقی علیزاده در جمع خبرنگاران با قدردانی از تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و آگهی‌بخشی به جامعه، اظهار کرد: فرهنگ غنی ایرانی از جمله عوامل پایداری کشور است و انتقال آن به دیگر کشورهای جهان ضرورت دارد.
برگزاری 600 گفتمان دینی گیلان مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری حدود 600 گفتمان دانش‌آموزی و دانشجویی با مباحث فرهنگ دینی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بیشترین فعالیت تبلیغات اسلامی را در زمینه فرهنگ دینی نامید و اظهار کرد: در فعالیت‌های این نهاد به فرهنگ عمومی و برنامه‌های دیگر نیز توجه می‌شود.
برداشت 11 هزار تن مرکبات در لنگرود مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از برداشت 11 هزار و 50 تن مرکبات در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهشتی در جلسه کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت تولید مرکبات در لنگرود اظهار کرد: لنگرود دارای یک‌هزار و 200 هکتار باغ مرکبات بوده که 850 هکتار آن بارده است.
بازدید 500 دانش‌آموز گیلانی از نمایشگاه علمی واحد رشت سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از بازدید بالغ بر 500 دانش‌آموز مدارس گیلان از نمایشگاه علمی واحد رشت در هفته پژوهش خبر داد.
طاهری دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان شد با انتخاب نمایندگان گلستان در مجلس ،دبیر جدید مجمع نمایندگان استان گلستان انتخاب شد. به گزارش سلام شمال ،حجة الاسلام سیدعلی طاهری که سابقه حضور دو دوره در مجلس شورای اسلامی را دارد، با انتخاب نمایندگان استان به مدت شش ماه دبیر مجمع نمایندگان استان شد.
گنبدکاووس الگوی وحدت و برادری است معاون سیاسی امنیتی ‌استاندار گلستان گفت: شهرستان گنبدکاووس به دلیل زندگی مسالمت‌آمیز برادران شیعه و سنی الگوی وحدت و برادری است. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برگزاری انتخابات در آینده نزدیک و اعلام نظریه‌پردازان غربی در مورد فرصت انتخابات اظهار داشت: باید انتخاب ملی محلی و منطقه‌ای ریاست جمهوری و شوراها را مدیریت کنیم و در این راستا بصیرت و آگاهی لازم است تا توطئه‌ها را خنثی کنیم.
فرماندار جدید گنبدکاووس معرفی شد نورالله نوراللهی طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان طی فرماندار شهرستان گنبدکاووس معرفی شد. به گزارش سلام شمال در این جلسه که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان برگزار شد نورالله نوراللهی طی حکمی به فرمانداری شهرستان گنبدکاووس منصوب شد و از زحمات حیدر احمدی فرماندار سابق گنبدکاووس و محمدتقی قزلسفلی سرپرست قبلی فرمانداری قدردانی شد.
607 خانه بهداشت در گلستان فعال هستند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در بخش زیرساخت‌های سلامت از تعداد 610 خانه بهداشت در استان گلستان، 607 خانه بهداشت فعال هستند.
کمک 12 میلیارد تومان خیرین گلستانی به بخش بهداشت و درمان رئیس هیئت امنای مجمع خیرین سلامت استان گلستان گفت: حدود 12 میلیارد تومان خیرین مجمع سلامت توانستند به بخش بهداشت و درمان کمک کنند.
تجمع 9 دی در مسجد جامع گرگان برگزار می‎شودرئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری تجمع گرامیداشت 9 دی در مسجد جامع گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام غلامرضا قندهاری ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: برنامه بزرگداشت 9 دی ساعت 11:30 دقیقه در مسجد جامع گرگان برگزار می‎شود.
نرخ بیکاری در گرگان 22 درصد است عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: میزان بیکاری در گرگان که 25 درصد از جمعیت استان را در خود جای داده 22 درصد است. به گزارش سلام شمال زهرا نورا عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: یکی از عوامل ترقی شهر استفاده از سرمایه‎گذار است که می تواند به توسعه بخش‎های مختلف شهر کمک شایانی بکند.
ثبت 174 هزار و 663 ولادت در ثبت احوال علی‎آبادکتول رئیس اداره ثبت احوال شهرستان علی‎آبادکتول گفت: از ابتدا که این اداره تابع اداره ثبت احوال گرگان بوده تا پایان آذر ماه امسال تعداد 174 هزار و 663 مورد ولادت و 33 هزار و 360 مورد وفات ثبت شده است.
رزمایش 35 هزار نفری بسیجیان در گلستان برگزار می‌شود فرمانده سپاه نینوا گلستان از برگزاری همایش و رزمایش 35 هزار نفری بسیجیان با عنوان بصیرت حسینی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدحسین بابایی صبح امروز در جمع بسیجیان اظهار داشت: بعد از دو سال رزمایش و همایش بزرگ و باشکوه 35 هزار نفری بسیجیان شامل گردان‌های الی بیت‌المقدس، عاشورا، امام حسین (ع) و الزهرا (س) در گرگان و سراسر استان برگزار خواهد شد.
بازدید 30 هزار بسیجی گلستانی از مناطق عملیاتی راهیان‎نور مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان گفت: پیش‎بینی می‎شود که امسال حدود 30 هزار نفر از مناطق عملیاتی بازدید کنند که شامل بسیج دانشجویی، دانش‎آموزی، اقشار و محلات هستند.
انتقاد معاون استاندار گلستان از نبود مدیریت ‌اتباع بیگانه معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: یکی از دغدغه‎های استان مدیریت امور اتباع است که متاسفانه در این راستا هنوز هر آنچه که مدنظر مطلوب است دست پیدا نکرده‎ایم.
تعیین میزان اثربخشی فعالیت‎های حوزه ایثار و شهادت در گلستان معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تعیین میزان اثربخشی فعالیت‎های حوزه ایثار و شهادت از سوی این معاونت در قالب یک طرح پژوهشی برای نخستین بار در استان برگزار می‎شود.
نسبت ازدواج به طلاق در گلستان 9 به یک است مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: نسبت ازدواج به طلاق در کشور شش و این آمار در گلستان 9 به یک است یعنی به ازای هر 9 ازدواج در گلستان یک طلاق روی می‎دهد.
کسب رتبه نخست کشوری ثبت احوال گلستان استاندار گلستان از کسب رتبه نخست ثبت احوال این استان در کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت بعدازظهر امروز در نشست شورای ثبت احوال استان ضمن گرامیداشت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: طی چند سال اخیر شاهد ساماندهی مطلوبی در حوزه ثبت احوال بوده‌ایم؛ به ویژه در دولت‎های نهم و دهم حرکت‎های رو به جلوی ثبت احوال کاملا مشهود است
برگزاری همایش و رزمایش با حضور 35 هزار نفری بسیجیان گلستان معاون اجرایی سپاه نینوا استان گلستان از برگزاری همایش 35 هزار نفری و رزمایش گردان‎های بیت‎المقدس بسیج گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال عبداله عین‎علی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این همایش و رزمایش با شرکت گردان‎های بیت‎المقدس، امام حسین(ع)، عاشورا و الزهرا(س) استان گلستان در هفته بصیرت با عنوان بصیرت حسینی اجرا می‎شود.
گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست. به گزارش سلام شمال حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 1390 تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در گلستان، 533 روستا است و 830 دهیاری در استان داریم.
انتشار 4 عنوان کتاب با حمایت کنگره شهدای روحانی گلستان مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه نینوا گلستان گفت: با حمایت کنگره شهدای روحانی استان، چهار عنوان کتاب به چاپ خواهد رسید. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام علیرضا ریاحی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کتاب‎های حماسه‎سازان محراب، حدیث صداقت، نقش بی‎بدیل و زندگی‎نامه شهید روحانی‎فرد از جمله عنوان‌های کتاب‎هایی است که تعدادی تا پایان سال و تعدادی نیز در سال 1392 وارد بازار می‎شوند.
گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: گلستان رتبه نخست کشور را در راه‎اندازی دهیاری داراست. به گزارش سلام شمال حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 1390 تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در گلستان، 533 روستا است و 830 دهیاری در استان داریم.
بیمه دی گلستان صاحب امتیاز تیم ورزشی بیلیارد شد مدیرعامل بیمه دی استان گلستان گفت: شرکت بیمه دی در راستای حمایت از ورزش و سلامت اجتماعی، صاحب امتیاز یک تیم ورزشی بیلیارد در گلستان شد.
دریافت دومین گواهی محصولات ارگانیک به گلستان معاون پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از دریافت دومین گواهی محصولات ارگانیک به گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابوالفضل فرجی عصر امروز در جمع دست‎اندرکاران نمایشگاه توانمندی‎ها و دستاوردهای پژوهشی خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: نخستین گواهی ارگانیک کشور به یکی از باغات پسته داده شد و شرکت رب دلند نیز با کسب گواهی محصولات ارگانیک در رده دوم محصولات ارگانیک کشور قرار گرفت.
گلستان از مستعدترین مناطق در زمینه غارهای کشف ‎شده است معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: گلستان یکی از مستعدترین مناطق کشور در زمینه کثرت غارهای کشف ‎شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود اظهار داشت: طبق آیین‎نامه هئیت وزیران مقرر شد کارگروه غارشناسی استان‎ها با هدف مدیریت، حفاظت و بهره‎برداری از غارهای کشور به طور مرتب تشکیل و در همین راستا کارگروه استانی نیز تشکیل شده است.
فضایی از ساحل بندرگز در اختیار دستگاه‎های امدادی قرار گیرد معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خواستار در اختیار قرار دادن فضایی در ساحل دریا شهرستان بندرگز به نیروی انتظامی، هلال‌احمر و اورژانس برای امنیت بیشتر و رفاه حال مردم شد.
برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در گلستان معاون آموزش دادگستری کل استان گلستان از برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، علی‌اکبر اسمعیلی اظهار داشت: قضات گلستانی با قواعد کلی و آیین دادرسی جرایم رایانه‌ای آشنا می‌شوند.
راه‌اندازی نخستین خانه جهانگرد در پایگاه اطلاع‌رسانی نوکندهمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نخستین خانه جهانگرد استان گلستان، در پایگاه اطلاع‌رسانی نوکنده راه‌اندازی شده است.
اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج در علی‌آبادکتول رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌آبادکتول گفت: اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج با عنوان "سطرهای ناتمام" در سالن همایش‌های این اداره با حضور هنرمندان داستان‌نویس برگزار شد.
20 هزار گلستانی در تالار بورس سهامدار هستند مدیرعامل بورس استان گلستان گفت: تالار بورس گلستان از سال 1382 رسماً آغاز به کار کرد و تاکنون بیش از 20 هزار نفر در این تالار سهامدار شده‌اند.
ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان از ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، عبدالرضا دادبود در نخستین جلسه ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی این استان اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی، با هماهنگی کمیته‌های 12‌گانه ستاد بر خدمت‌رسانی شایسته به گردشگران در این ایام تلاش شود.
2/1 میلیون گلستانی سهام عدالت دارند مدیرعامل بورس گلستان با تأکید بر اینکه سودجویان می‎خواهندT سهام باارزش سهامداران را با قیمتی نازل بخرند از سهامداران خواست تا اقدام به فروش سهام عدالت نکنند.
اجرای طرح روستایی تلفن همراه در گلستان مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان از اجرای طرح روستایی تلفن همراه خبر داد و گفت:‌ امروز 200 روستا در سطح استان دکل تلفن همراه زده شد تا حتی در روستاهای دورافتاده استان مشکل آنتن‎دهی نداشته باشیم.
دهیاران برگزیده گلستان تجلیل شدند در مراسمی در دوازدهمین همایش سراسری دهیاران گلستان از دهیاران برگزیده استان تجلیل شد. مراسم تجلیل از دهیاران استان گلستان بعد از ظهر امروز با حضور عبدالرضا دادبود، معاون عمرانی استاندار گلستان، محمدرضا سیدالنگی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، سید فاضل دهنوی فرماندار آزادشهر، علیرضا عسگری فرماندار گمیشان، عبدالحمید گوکلانی، فرماندار بندرترکمن و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد