گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

خبرهای جدید ایران و شمال

تحصیل رایگان حافظان کل قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامیرئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به معاونت دانشجویی بر اجرای کامل و دقیق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر "ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه ها برای حافظان کل قرآن کریم" تأکید کرد.

افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت ارز با طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به گزارش سلام شمال محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: ما شفاف‌ترین عملکرد را در پنج سال اخیر داشته‌ایم و در این شرایط که شمشیر به دست در برابر جبهه مقابل قرار داریم، ضربه زدن از پشت سر بی‌انصافی است.

عناوین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عناوین و اسامی ایام‌ا‌لله دهه فجر انقلاب اسلامی امسال را طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از کمیته‌ ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، امسال در سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی اقتدارآفرین انقلاب اسلامی و در چهارمین سال دهه پیشرفت و عدالت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عناوین ایام‌الله دهه فجر امسال به شرح زیر اعلام می‌‌شود:

قیمت طلا و سکهقیمت طلا و سکه 4 بهمن

پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز چهارشنبه تاریخ 4/11/91 تا روز شنبه تاریخ 7/11/91 به شرح زیر پیش بینی می شود. ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - اداره جامعه بدون تخریب غیر ممکن است - مخالفت 95 درصدی با اجرای فاز دوم هدفمندی ـ مرتضوی؛ پریروز مدیر، دیروز عزل، امروز سرپرست - بحران اقتصادی تل آویو، فرش قرمز جنگ‌طلبان صهیونیست

استیضاح وزیر کار اعلام وصول شد لحظاتی پیش طرح استیضاح شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجلس با هفت بند و ۱۸ امضا اعلام وصول شد. علی مطهری، تاجگردون، حیدرپور، هاشم زهی، پزشکیان، احمد توکلی، مصباحی‌مقدم، نادران، غلامرضا نوری، بهروز نعمتی، دهدشتی و عبدالکریم حسین زاده و شش نفر دیگر این استیضاح را امضا کرده اند.

انتقاد مطهری از سخنگوی شورای نگهبان نماینده تهران از اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه ممنوعیت دوشغله‌ها انتقاد و خواستار حفظ شان مجلس از سوی هیات رییسه شد.

باز هم وعده ای جدید از محمود احمدی نژاد "برخی افراد کوته‌بین چون خود کوچک هستند با بهانه های پی‌درپی جلوی اجرای طرح های بزرگ را می گیرند." این آخرین اظهارات محمود احمدی نژاد درباره منتقدان طرح های اقتصادی دولت ، آن هم بعد از چند جلسه مشترک با بهارستان نشین هاست. اظهاراتی که با یک وعده عجیب دیگر همراه شده است، وعده دادن ۲ هکتار زمین به ۱۵ میلیون خانوار ایرانی!

17 میلیون نفر مشمول دریافت کارت معیشت یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد بسیج‌ اقتصادی با توجه به زیرساخت‌های موجود در اختیار، مسئول توزیع کارت معیشت به دهک‌های پایین درآمدی شده است، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد 17 میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت کارت معیشت خانوار قرار گیرند.

ماکسیما 100 میلیونی شد به گزارش سلام شمال به نقل از پرشین خودرو ، در حالی افزایش رسمی قیمت خودروهای داخلی تا پایان این هفته، قطعی به نظر می‌رسد که بازار از هم‌اکنون سیر صعودی به خود گرفته و اخبار از رشد قیمت برخی خودروها حکایت دارد.

واکنش سیدحسن خمینی به خبر کاندیداتوری وی در انتخابات این شایعات همیشه مطرح بوده و ما هم نمی‌توانیم مداوماً تکذیبیه صادر کنیم، اما چون اخیراً مطرح شده می‌گویم که نامزدی من درانتخابات آتی ریاست جمهوری...

طرح استیضاح وزیر کار طراحان طرح استیضاح شیخ الاسلامی وزبر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بی توجهی به قانون وقانون ستیزی در نصب و عدم عزل سعید مرتضوی از مسئولیت صندوق تأمین اجتماعی را مهمترین دلیل تهیه طرح استیضاح وی عنوان کردند.

گزارش تصویری آتش سوزی در کارخانه کاله آمل گزارش تصویری آتش سوزی در کارخانه کاله آمل

جدول/ قیمت انواع خودرو وارداتی جدول/ قیمت انواع خودرو وارداتی

کودک 6 ساله، قربانی زنای خانوادگی اکثر کشورهای عربی مشغول دخالت در امور دیگر کشورها هستند و جرایم کشورهای خود را مخفی میکنند، اما بر اثر جنایت دیگری که به افشای این جنایت می انجامد،رسوا میشوند.

مرتضوی سرپرست تامین اجتماعی شد ماجرای سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی با اعلام حکم سرپرستی وی به پایان رسید و وی از این پس با عنوان سرپرست ماندگار شد. طبق ماده 113 قانون خدمات کشوری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می تواند تا 6 ماه حکم سرپرستی برای سازمان تعیین کند.

احمدی نژاد: می‌توانیم به 15میلیون خانوار 2هکتار زمین بدهیم وی با طرح این سوال که ما چطور در دو هزار سال پیش در ایران آبادانی داشتیم و راه درست می کردند، الان نمی توانیم از ظرفیت های خود استفاده کنیم؟، گفت: باید توانمندی های خودمان را باور کنیم بعضی ها چون خودشان کوچک هستند در مقابل یک طرح دائما بهانه می آورند و مشکل ایجاد می کنند، اما ملت ایران بارها امتحان خود را در سختی ها داده است مانند جنگ تحمیلی و هدفمند سازی یارانه ها، بنابراین باید از ظرفیت مردم در جهت بهره برداری از توانمندی های کشور استفاده کنیم.

نامه نگاری عسگراولادی و احمد خاتمی درتعیین سران فتنه در روزهایی که حبیب اله عسگر اولادی که سیاسیون و غیر سیاسیون کشور وی را از افراد میانه رو و سنتی طیف اصولگرا می‌دانند به دلیل اظهاراتی که بر آن پافشاری می‌کند، از سوی برخی تند رو‌ها مورد حمله و هجمه قرار گرفته است، شاهد برخی نامه نگاری‌ها از روزنامه کیهان و روزنامه منسوب به دولت با این شخصیت سیاسی هستیم.

کواکبیان : انتخابات 88 تخلف شد؛ نه تقلبدبیرکل جبهه اصلاح طلبان در مورد راهبرد مختلف اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، تفاوت جبهه اصلاح طلبان با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات،گزینه های انتخاباتی اصلاح طلبان،انتخابات آزاد، اصلاح طلبان بدلی، دولت وحدت ملی، دولت ائتلافی، اظهارنظر در مورد کاندیداهای اصولگرایان و ... به سوالات خبرنگار مهر پاسخ داد.

همه سریال‌های دهه فجر شبکه های سیماشبکه‌های یک،‌ دو، سه و تهران سریال‌هایی را برای پخش در ایام دهه فجر در نظر گرفته‌اند. چهار اثر نمایشی که هر کدام در نوع خود دچار حاشیه‌های مختلفی شدند.

اعلام فیلم‌های مسابقه بین‌الملل فجر اسامی فیلم‌های خارجی این بخش عبارتست از "بازگشت به 1942 " ساخته فنگ شان گنگ از چین، "نابینا" ساخته آنسانگ هون از کره جنوبی، "آفتاب سوخته "2 ساخته نیکیتا میخالکوف از روسیه، "آرامش در دریا" ساخته ولکر شولوندرف از فرانسه و آلمان، "رنگ آسمان" ساخته دکتر بیجو از هند، "فرار از تبت" ساخته ماریا بلومنکرون از آلمان، "آشپز قصر" ساخته وینکنت کریستین از فرانسه، "خانه و برجک" ساخته ایوا نیمن از اوکراین، "کاروان نظامی" ساخته الکسی میزگیرف از روسیه،"روزی که میشیما سرنوشت خود را رقم زد" ساخته کوجی واکاماتسو از ژاپن، "سال اولی" ساخته جاستین چادویک از انگلستان، آمریکا و کنیا، "غول‌ها" ساخته بولی لینرز از بلژیک، فرانسه، لوگزامبورگ و پرتقال‌ها و آفتاب ساخته جیم لوچ از انگلستان و استرالیا.

دفاع سلیمی‌نمین ازمواضع عسگراولادییک کارشناس مسائل سیاسی اظهارات اخیر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری را پند انتخاباتی به گروه های سیاسی دانست و تاکید کرد که واکنش ها به این اظهارات شایسته نظام اسلامی نیست.

اصرار دولت به اجرای فاز دوم هدفمندیجلسه امشب مجلس و دولت برای بررسی وضعیت معیشت مردم در حالی برگزار شد که نمایندگان دولت همچنان بر اجرای فاز دوم هدفمندی اصرار کردند و نمایندگان مجلس هم از آنجا که معتقدند همه سناریوهای مطرح دولت موجب افزایش چندبرابری قیمت حامل های انرژی می شود، با آن مخالفت کردند.

سعید مرتضوی عزل شد در جلسه‌ای که امروز با حضور اعضای هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اعضا در نهایت به این نتیجه رسیدند که سعید مرتضوی از مدیریت بر سازمان تأمین اجتماعی عزل شود.

تایید مواضع عسگراولادی از سوی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به مواضع اخیر عسگر اولادی در مورد فتنه 88خاطر نشان کرد: او باب گفت وگو با جریانهای سیاسی کشور را گشوده است، امیدوارم این باب که متفاوت از گفت وگوهای متعارف است بسته نشود.

تعطیلی 2 مرکز معاینه فنی در مازندران معاونی عمرانی استاندار مازندران از تعطیلی دو مرکز معاینه فنی در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس سید عیسی هاشمی در جلسه شورای ترافیک مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: بحث ایمنی راه‌ها و استاندارد بودن خودروها و نیز ارائه خدمات درمانی در محور راه‌ها باید مجزا پرداخته شود.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور - سیدحسن خمینی:کاندیداتوری‌ام منتفی است - در جلسات شبانه مجلس و دولت اتخاذ شد:اختصاص کارت اعتباری به اقشار کم درآمد - منتقدان موافق؛ جلسات اخراجی‌های دولت برای کمک به دولت - داماد احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با آرمان:توبه را از خودم شروع می‌کنم

صدور حکم انفصال از خدمت بهمنی براساس جدیدترین اخبار دریافتی، دیوان محاسبات کشور حکم انفصال از خدمت محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی را صادر کرده است. به گزارش مهر، شعبه سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور حکم انفصال از خدمت محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی را به خاطر برداشت غیرقانونی شبانه از حساب بانکها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی در اسفندماه سال گذشته صادر کرده است.

توصیه‌های انتخاباتی عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان با بیان اینکه ما بیمی از فتنه جدید نداریم، گفت: در انتخابان 88 کلید رمز آشوب کلمه «تقلب» بود و این بار کلید رمز آشوب شاید «انتخابات آزاد» باشد در حالی که هنوز انتخاباتی برگزار نشده است.

صنعت چای شمال در انتظار تحول کل تولید صنعت چای کشور فقط پاسخگوی 30 درصد نیاز کشور است و اکثر باغات چای به دلیل قدمت و عدم احیا از نظر بازدهی نیز مناسب نیستند و تقسیم اراضی و کوچک شدن آنها به‌دلیل مسائل ارث و میراث خانوادگی جنبه صرفه اقتصادی آنها را نیز کم کرده است و این نقیصه بر مشکلات صنعت چای و عدم توفیق آن افزوده است.
ایثارگران حماسه سال 60 آمل تجلیل شدند با حضور نماینده ولی‌‌ِفقیه در مازندران و استاندار مازندران، خانواده‌های شهدا و جانبازان حماسه اسلامی سال 60 آمل تجلیل شدند.
نخستین فرماندار سیمرغ مازندران دهه‌فجر معرفی می‌شود به گفته معاون سیاسی _ امنیتی استاندار مازندران، نخستین فرماندار سیمرغ مازندران دهه‌فجر معرفی می‌شود. به گزارش سلام شمال در روزهای اخیر از سوی وزارت کشور، شهرستان شدن سیمرغ به استانداری مازندران ابلاغ شد.
انتصاب ۷ عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد مازندران تاکنون آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران، سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران، حجت‌الاسلام محمد رحیمیان امیری مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های مازندران، رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی نور و قائمشهر، ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نیازآذری رئیس دانشگاه آزاد ساری به عنوان اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران منصوب شدند.
مازندران بهمن‌ماه میزبان 300 ناشر استمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نهمین نمایشگاه کتاب مازندران از 14 بهمن‌ماه در ساری آغاز به کار می‌کند. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه‌فجر یادآور فداکاری‌های فجرآفرینان است.
رشد 33 درصدی وصول درآمدهای عمومی مازندران دبیر ستاد درآمد مازندران گفت: در 10 ماه سال‌جاری 413 میلیارد تومان درآمدهای عمومی در استان مازندران وصول شد که 33.1 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
آغاز مسابقات سراسری قرآن از 9 بهمن در مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تشریح برنامه‌های مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: افتتاحیه این دوره از مسابقات، روز دوشنبه 9 بهمن‌ماه در ساری برگزار می‌شود.
جمهوری اسلامی سرمشق بسیاری از کشورها است رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: جمهوری اسلامی سرمشق بسیاری از کشورها شده و آثارش هم متجلی است.
عدم تخصیص اعتبار به سد گلورد نگران کننده است
معارفه بخشدار جدید بخش چمستان سرپرست فرمانداری نور گفت: فردا با حضور مدیرکل سیاسی استاندار بخشدار چمستان نور معارفه می‌شود.
برگزاری 700 دوره آموزشی در هلال احمر مازندران مدیر آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر مازندران از برگزاری 700 دوره آموزشی همگانی ویژه اعضای جمعیت و گروه‌های غیر عضو خبر داد.
زنگ حماسه و مقاومت در آمل نواخته شد زنگ حماسه و مقاومت سال 60 مردم آمل در هنرستان 40 شهید این شهرستان نواخته شد. به گزارش سلام شمال در آیین نواخته شدن زنگ حماسه و مقاومت که به مناسبت سالگرد حماسه اسلامی سال 60 مردم آمل صورت گرفت، آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران و سید علی‌اکبر طاهایی استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.
برگزاری 12 مجمع هیئت ورزشی مازندران تا پایان سال معاون توسعه فنی و قهرمانی ورزش مازندران از برگزاری 12 مجمع عمومی برای شناخت رئیس هیئت‌های مختلف ورزشی تا پایان سال 91 در استان خبر داد.
قائمشهر قهرمان کاراته مازندران شد با برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی استان در سلمانشهر عباس‌آباد، قائمشهر قهرمان کاراته مازندران شد. به گزارش سلام شمال با برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی استان در سلمانشهر عباس‌آباد، قائمشهر قهرمان کاراته مازندران شد.
صنعت‌ساری تنها پیروز نماینده فوتبال مازندران در هفته شانزدهم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور صنعت‌ساری تنها نماینده پیروز از فوتبال مازندران بود. به گزارش سلام شمال در بین چهار تیم شرکت‌کننده از فوتبال مازندران، صنعت‌ساری مقابل میهمان خود پیروز شد و تیم‌های استقلال ساری و نوژن شهرداری شموشک نوشهر مقابل حریفان مساوی کردند و دریای محمودآباد نیز در برابر میزبان خود شکست را پذیرا شد.
موسیقی "شهر حماسه"در مازندران رونمایی شدرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در آیین رونمایی موسیقی "شهر حماسه" گفت: کتاب قصه‌های کودکانه در زمینه اشعار حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل به چاپ می‌رسد.
تسلیت ابوترابی به نماینده مردم بابل نایب رییس مجلس شورای اسلامی به حسین نیازآذری نماینده مردم بابل به دلیل ارتحال پدرش تسلیت گفت. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحسن ابوترابی‌فرد گفت: حضور همکار ارجمند جناب آقای حسین نیازآذری نماینده بابل به دلیل ارتحال پدر بزرگوارشان که افتخار تربیت دو فرزند شهید و تقدیم آنان به ساحت اسلام و انقلاب را داشتند، تسلیت می‌گویم.
مجمع عمومی هیئت هندبال مازندران پنج‌شنبه برگزار می‌شود پس از دو بار تعویق در زمان برگزاری مجمع عمومی هیئت هندبال مازندران زمان قطعی برگزاری این مجمع پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه اعلام شد.
مساجد جامع سوادکوه میزبان قاریان بین‌المللی می‌شود معاون فرماندار سوادکوه با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در مازندران، گفت: مساجد جامع سه‌گانه سوادکوه، میزبان قاریان بین‌المللی خواهند بود.
نمایندگان مجلس و چینش مسئولان اجرایی میزان اظهار نظر و یا پیشنهاد و دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فعالیت‌های قوای مجریه و قضاییه از مواردی است که حدود آن با وجود مواد قانونی، گاه و بیگاه با ابهاماتی روبه‌رو می‌شود.
فرودگاه رامسر برای پرواز هواپیماهای سبک آماده است فرماندار رامسر گفت: فرودگاه رامسر برای پرواز هواپیماهای سبک آماده است. به گزارش سلام شمال رستم زرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر با اشاره به پروژه‌های مهر ماندگار شهرستان رامسر اظهار داشت: فرودگاه رامسر یکی از پروژه‌های مهر ماندگار دولت است که تاکنون حدود 20 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
بزرگان فوتبال مازندران برای حل مشکلات نساجی وارد شوند سرمربی تیم نساجی مازندران گفت: بزرگان فوتبال مازندران برای حل مشکلات نساجی وارد شوند. به گزارش سلام شمال اسماعیل اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قائمشهر در مورد صحبت‌های پرهام مالک سابق نساجی در برنامه تلویزیونی مستطیل سبز شبکه طبرستان اظهار داشت:
رئیس قوه قضاییه به مازندران سفر می‌کند مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور حجت‌الاسلام صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه در مراسم افتتاح مسابقات قرآنی کشور در مازندران خبر داد.
امام جمعه شهر کیاسر معرفی می‌شود نماینده ولی‌فقیه در مازندران از معرفی امام جمعه شهر کیاسر در هفته جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال نماینده ولی‌فقیه در مازندران ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره اوقاف مازندران در ساری اظهار داشت: امام جمعه شهر کیاسر در هفته جاری در این شهر معرفی می‌شود.
صادرات ناچیز مرکبات مازندران رئیس اداره گمرک ساری گفت: صادرات مرکبات کمتر از یک دهم درصد تولید مازندران است. به گزارش سلام شمال کیومرث یوسف‌نیا عصر امروز در کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اظهار داشت: پرتقال و مرکبات استان مازندران از نظر کیفی در صادرات مشکل ندارد.
پرسپولیس قهرمان فوتبال جوانان مازندران شدتیم پرسپولیس قائمشهر با برتری مقابل وحدت جویبار در دو بازی رفت و برگشت قهرمان لیگ برتر جوانان فوتبال باشگاه‌های مازندران شد و به زیرگروه کشور صعود کرد.
سرطان دستگاه گوارش ، شایع‌ترین سرطان در مازندران مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت آمل گفت: در مازندران سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین سرطان‌ها است. به گزارش سلام شمال اکرم مومنی عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه هشت تا 15 بهمن‌ماه روز جهانی سرطان نامگذاری شده است، اظهار داشت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور بود که در سال‌های اخیر به رتبه یک علت مرگ و میر دنیا صعود کرده است.
هزینه 10 میلیاری برای باشگاه نساجیاظهارات مالک سابق باشگاه نساجی مازندران در خصوص هزینه 10 میلیاردی و عدم توجه مسئولان به سوژه تازه رسانه‌های ورزشی تبدیل شده است. به گزارش سلام شمال «کدامیک از مسئولان آمدند و گفتند مشکل شما چیست؟ شما که آمدی توی شهر ما ( من که مازندرانی نیستم آمدم دارم هزینه می‌کنم ) شما چه می‌خواهید؟
454 نفر در جاده‌های مازندران کشته شدند مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: در هشت ماه گذشته 415 نفر در تصادفات برون شهری و 39 نفر در جاده‌های روستایی نیز کشته شدند. به گزارش سلام شمال مجید نصرالله‌نژاد در جلسه شورای ترافیک استان مازندران اظهار داشت: در هشت ماه گذشته 415 نفر در تصادفات برون‌شهری و 39 نفر در جاده‌های روستایی نیز کشته شدند.
اضافه شدن بالگرد به ناوگان اورژانس مازندران رئیس اورژانس مازندران گفت: بالگرد دیگری به ناوگان اورژانس مازندران اضافه می‌شود. به گزارش سلام شمال فرزاد بزرگی‌ د‌ر جلسه شورای ترافیک مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: دو دستگاه بالگرد برای اقدامات درمانی در اختیار ما قرار دارد ولی پد‌های مناسب برای فرود نداریم.
حضور دختران گیلان در رقابت‌های شنای نوجوانان کشور نایب رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو گیلان از حضور تیم دختران هیئت شنای گیلان در مسابقات شنای نوجوانان کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر خبر داد.
300 خبرنگار مراسم دهه فجر گیلان را پوشش می‌دهند مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان گفت: 300 خبرنگار از رسانه‌های سراسری و استانی مراسم دهه فجر گیلان را پوشش می‌دهند.
تندیس همایش بین‌المللی مدیریت سبز به شهردار لاهیجان رسید شهردار لاهیجان تندیس همایش بین‌المللی مدیریت سبز را دریافت کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان، تندیس هفتمین همایش بین‌المللی مدیریت سبز ایران و لوح تقدیر رئیس بنیاد جهانی انرژی به رضا کحالی شهردار لاهیجان اهدا شد.
منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه استانبول حضور می‌یابدتوانمندی‌های منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه بین‌المللی استانبول معرفی می‌شود. به گزارش سلام شمال سازمان منطقه آزاد انزلی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت توریسم و گردشگری شرق مدیترانه که از 5 تا 8 بهمن‌ماه جاری در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، حضور می‌یابد.
برگزاری مسابقات فوتسال بانوان «جام فجر» در گیلان نایب رئیس هیئت فوتبال بانوان گیلان از برگزاری مسابقات فوتسال گیلان با نام «جام فجر» در لنگرود و انزلی خبر داد. به گزارش سلام شمال پوران واحدی در جمع اعضای بانوان هیئت فوتبال گیلان، اظهار کرد: به منظور توسعه ورزش فوتبال و ایجاد انگیزه بین بانوان فوتبالیست گیلانی، رقابت‌های استانی به مناسبت دهه مبارک فجر با نام «جام فجر» برگزار می‌شود.
فسخ 12 قرار داد راکد شهرک‌های صنعتی گیلان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: 12 قرار داد راکد در جلسات حل اختلاف و داوری شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان فسخ شد. به گزارش سلام شمال مجید عباسیان‌امین در جلسه شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد:
بسترهای موازی دغدغه مهم مراکز فرهنگی گیلان است مدیر ‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: وجود بسترهای موازی و اشتراک در قالب فرهنگی از دغدغه‌های مهم مراکز فرهنگی گیلان است. به گزارش سلام شمال اسماعیل جانعلی‌پور در جمع رابطان فرهنگی شهرستان‌ها و کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان با تبریک آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) صبر، جهاد و مبارزه در راه تحقق آرمان‌ها و ارزش‌ها را از خصوصیات بارز ائمه برشمرد
شهردار رشت به دنبال درآمد پایدار در شهرداری باشد رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه یک‌ سوم بودجه سال 91 با عوارض و تخلفات ساختمانی بسته شده بود، گفت: شهردار رشت باید به دنبال راه‌هایی برای درآمد پایدار در شهرداری باشد.
کارگاه آموزشی «رسانه و انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان از برگزاری کارگاه آموزشی «رسانه و انقلاب اسلامی» با حضور اساتید ملی و خبرنگاران استانی خبر داد.
قاتل بی‌رحم راز جنایت فجیع را افشا کرد پلیس آگاهی گیلان از وقوع یک جنایت فجیع و دلخراش و دستگیری قاتل در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از پلیس گیلان، جوان 20 ساله‌ای که به دلیل توهم ناشی از مصرف مواد مخدر مرد 36 ساله‌ای را مثله کرده بود توسط کارآگاهان آگاهی گیلان دستگیر شد.
آغاز ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته ترمی دانشگاه علمی‌ کاربردی سال 92 رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی گیلان گفت: ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته ترمی دانشگاه علمی‌ کاربردی سال 92 از امروز آغاز شد. به گزارش سلام شمال عباس قاسمی‌زاد، امروز در جلسه دانشگاه علمی‌ کاربردی استان با اشاره به آغاز ثبت نام کارشناسی ناپیوسته، اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی سال 92 از امروز دوم بهمن آغاز شده و تا روز دوشنبه 9 بهمن جاری ادامه می‌یابد.
افتتاح 21 بیمارستان گیلان تا سال 92 استاندار گیلان از افتتاح 21 بیمارستان استان تا سال 92 خبر داد و گفت: ساخت تمام این بیمارستان‌ها در دولت نهم و دهم بوده است.
رقابت‌های شطرنج قهرمانی پسران کشور در رشت رئیس هیئت شطرنج گیلان از حضور 420 شطرنج‌باز در رقابت‌های شطرنج قهرمانی رده‌های سنی پسران کشور در رشت خبر داد.
و بازهم مشکل خبرنگاران در گیلاننیروهای حراست استانداری گیلان از ورود خبرنگاران با کیف و رکوردر به داخل جلسه استانداری جلوگیری کردند.
فعالیت 35 خانه عالم در گیلان مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 35 خانه عالم در استان خبر داد و گفت: گیلان نیازمند توسعه خانه عالم است. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام جمال یاری در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این نهاد در بخش فرهنگی است.
اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌های دولتی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اجرای طرح راکد بایگانی سازمان‌ها و اداره‌های دولتی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس‌نژاد کارسیدانی در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی، اظهار کرد:
نفرات برتر تیراندازی اهداف ثابت گیلان معرفی شدند نفرات برتر سومین مرحله مسابقات لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان در رشته‌های تفنگ بادی و تپانچه بادی در رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال مرحله سوم نخستین دوره رقابت‌های لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان با نام «بزرگداشت غزه» در دو بخش آقایان و بانوان در سالن تیراندازی سردار جنگل رشت با حضور 14 تیم و 42 تیرانداز در دو رشته تپانچه بادی و تفنگ بادی 10 متر برگزار و در پایان نفرات برتر معرفی شدند.
شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا برتر استانی شد مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا گفت: شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا در سال جاری دارای رتبه برتر استانی شده است. به گزارش سلام شمال سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگیان به دلیل حساسیت شغلی، تاثیرگذارترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.
اعزام 30 معلول گیلان به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از اعزام 30 هنرمند معلول استان به دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی در جلسه بهزیستی استان با اشاره به حضور معلولان گیلان در جشنواره منطقه خزر اظهار کرد: تعداد 30 نفر معلولان هنرمند به همراه جمعی از مربیان و عوامل اجرایی و پشت صحنه به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر اعزام شده‌اند.
صدور 540 کارت امر به معروف در گیلان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از صدور 540 کارت امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در جلسه شورای اداری استان ستاد احیای امر به معروف را دارای ظرفیت‌های مختلف و متعددی دانست.
افتتاح 175 پروژه رشت در دهه فجر فرماندار رشت از افتتاح 175 پروژه این شهرستان در دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جمع اعضای کمیته اطلاع‌رسانی و ارتباطات ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد:‌ دهه فجر یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.
حجم سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ستودنی است رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی گیلان گفت: حجم سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ستودنی است. به گزارش سلام شمال منصور مولایی‌پور در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی بیشتر استفاده شود، اظهار کرد:
مدیران گیلان از جذب نیروی سفارشی خودداری کنند استاندار گیلان گفت: مدیران گیلان از جذب نیروی انسانی طبق سفارش، نفوذ و یا فامیل‌بازی خودداری کنند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با بیان اینکه از 7 هزار و 500 سال پیش تا زمان پذیرش اسلام از طرف ایرانیان نفوذ گسترده تمدن ایرانی نفوذ سرزمینی و بخشی نیز فرهنگی بود، اظهار کرد:
گیلان نایب قهرمان لیگ پومسه ایران شد رئیس هیئت تکواندو گیلان گفت: با برگزاری دیدارهای پایانی لیگ، پومسه آقایان تیم هیئت تکواندو گیلان در بخش تیمی نایب قهرمان شد و یک طلا و سه نقره انفرادی کسب کرد.
گزارش تصویری روستای طارم سرا منطقه رانکوه شهرستان املشگزارش تصویری روستای طارم سرا منطقه رانکوه شهرستان املش
اشتغال 1300 نفر در شیلات گیلان مدیر کل شیلات گیلان از پیش‌بینی اشتغال یک هزار و 300 نفر در شیلات استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت سعیدی در جلسه ملاقات عمومی با مردم تالش با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب است، اظهار کرد: به‌زودی شاهد اتفاق‌های بسیار خوب در امر گسترش پرورش ماهی و کشاورزی خواهیم بود.
جذب 400 نیروی جدید شهرداری رشت در سال 92 شهردار رشت از جذب 400 نفر نیروی جدید به بدنه شهرداری این شهر در ابتدای سال آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی ثابت‌قدم در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر نگاه شهرداری در تدوین بودجه سال آینده را تمرکززدایی و تقویت سیستم‌های نظارتی دانست و اظهار کرد: این امر موجب می‌شود تا شهرداری و سازمان‌های تابعه از نگاه صرفا هزینه‌ای خارج شده و به طرف تامین منابع درآمدی برای اداره خود باشند.
دارنده دستکش طلایی بوکس جهان درگذشت قهرمان اسبق و پیشکسوت گیلانی بوکس ایران، آسیا و جهان و دارنده دستکش طلایی در رشت دارفانی را وداع گفت. به گزارش سلام شمال حسین اغماض قهرمان اسبق مشت‌زنی ارتش‌های جهان و دارنده مدال‌های قهرمانی آسیا شب گذشته در سن 64 سالگی به دلیل عفونت پا در بیمارستان رازی رشت دار فانی را وداع گفت.
برگزاری 3 کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی ورزشی در گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری سه کارگاه آموزشی مدیریت ورزشی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی ورزشی در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل ورزش و جوانان گیلان افزایش دانش علمی کارکنان، هیئت‌های ورزشی و مسئولان باشگاه‌هاست.
بلند مرتبه‌سازی رشت امکان‌سنجی می‌شود معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت از آغاز مطالعات امکان‌سنجی بلند مرتبه‌سازی در این شهر خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید نوروزی ظهر امروز در جلسه شهرداری این شهر تدوین رویکرد مقدماتی برای ظرفیت سنجی و هدایت بلند مرتبه‌سازی در شهر رشت را از اهداف مهم عنوان کرد.
افزایش حجم آب ذخیره سدها در گلستان معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حجم کل ذخیره آب سدهای در دست بهره‌برداری استان گلستان افزایش یافته است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، سید محسن حسینی اظهار داشت: در بیستم دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 68 درصد افزایش و نسبت به دو سال گذشته نیز بیش از 186 در صد افزایش داشته است.
خبرنگاران گلستان باید با آخرین تکنیک‎های روز آشنا باشندمعاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: خبرنگاران استان ضمن آشنایی باید با استفاده از آخرین تکنیک‎های کاربردی و بروز اطلاع‎رسانی به وظایف خود بپردازند.
تعداد آثار ثبت ‎شده گلستان به ۷۲۴ اثر رسید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با ثبت چهار اثر معنوی استان گلستان تعداد آثار ثبت ‎شده این استان در فهرست آثار ملی کشور به ۷۲۴ اثر رسید.
همه شهرهای گنبدکاووس بیمه شدند فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: همه شهرهای این شهرستان از بیمه همگانی تجاری و مسکونی برخوردار شدند. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به برنامه استان و همراهی شهرداران شهرستان برای افزایش ایمنی شهروندان در برابر بلایای طبیعی تمامی شهرهای استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
بهره‌برداری از 99 پروژه آب منطقه‌ای گلستان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی 99 پروژه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
سایت دفتر شورا و نهاد امامان جمعه گلستان راه‎اندازی شد سایت دفتر شورا و نهاد امامان جمعه گلستان امروز با حضور معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور راه‎اندازی شد.
نخستین پایگاه امداد هوایی گلستان راه‎اندازی می‎شود‌ مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: با حضور استاندار گلستان ، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و جمعی از مقامات کشوری و استانی فردا صبح نخستین پایگاه امداد هوایی گلستان در گرگان راه‎اندازی می‎شود.
حاشیه‎نشینی چالشی جدی در گرگان عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: حاشیه‎نشینی به عنوان چالش جدی در گرگان بیداد می‎کند. به گزارش سلام شمال عبدالرضا چراغعلی شامگاه دوشنبه در جمع اعضای شورای شهر گرگان اظهار کرد: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهرها دستگاه‎های مختلفی از سوی قانونگذار مشخص شده که این ارگان‎ها در مقابل این ساخت و سازها در زیارت مسئول بودند.
ارزیابی خطر بلایای طبیعی در بیمارستان‎ها گلستان اجرا شد رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان گفت: ارزیابی خطر بلایای طبیعی در تمامی بیمارستان‎های دولتی استان اجرا شده است.
28 نقطه از شهر گنبدکاووس در معرض سیل قرار دارد فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: 28 نقطه از مناطق شهری گنبدکاووس در معرض خطر سیل و آبگرفتگی قرار دارد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از این تعداد نقاط سیل‎گیر هشت نقطه بحرانی است که در زمان بارش‎های شدید عبور و مرور در آن مختل و به شهروندان و امکان مسکونی و تجاری آنان آسیب وارد می‎شود.
بازدید رایگان از موزه‎ها و ابنیه تاریخی گلستان مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته، بازدید از موزه‎ها و ابنیه تاریخی استان در ایام دهه فجر برای دانشجویان و دانش آموزان و در روز 22 بهمن ماه برای عموم رایگان است.
بهره‎برداری تمام پروژه‎های مهر ماندگار شرکت گاز گلستان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: تمام پروژه‎های مهر ماندگار تا پایان سال جاری به بهره برداری می‎رسند و اکثر آنها در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
صرفه‎جویی 10 درصدی مشترکان گاز خانگی در گلستان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: با وجود افزایش خانوارهای گلستانی، مشترکان گاز خانگی 10 درصد صرفه‎جویی داشتند. به گزارش سلام شمال رمضانعلی سنگدوینی عصر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با شرکت گاز استان اظهار کرد: با مساعدت مردم استان، تاکنون مشکل خاصی در تأمین گاز نداریم و خدمات گاز نیز به موقع به مردم ارائه می‎شود.
اخطار شدید رئیس کل دادگستری گلستان به زمین‎خواران رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: ظرف 45 روز ساخت و سازهای غیرمجاز در شصتکلای گرگان قلع و قمع می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در سی‌امین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار داشت: امور اراضی استان گلستان مکلف است، در مدت 45 روز، احکام قلع و قمع صادر شده برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و ملی، شصت کلای گرگان را اجرا کند.
عدم اجرای احکام قلع‎وقمع بناهای غیرمجاز زیارت گرگانبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان ، عباس پوریانی در سی‎امین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: فرمانداران به عنوان افراد متولی اجرای احکام کمیسیون ماده 99 باید بیش از پیش به این امر اهتمام ورزند.
اجرای الگوی کشت در سطح 4 تعاونی تولید گلستانرئیس بخش فنی و مهندسی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از اجرای الگوی کشت در سطح چهار تعاونی تولید استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا قدس‎‎ولی امروز در گفت‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: طرح‎های استفاده از آب‎های شور در آبیاری، استفاده از کمبینات برای کشت محصولات، کم خاکورزی و بی‎خاکورزی به صورت پایلوت در استان در حال انجام است.
10 هزار کشاورز گلستانی بیمه هستندنماینده کشاورزان استان گلستان از قرار گرفتن 10 هزار کشاورز زیرپوشش بیمه در سطح استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد سعیدی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: کشاورزان استان با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید امنیت برای این حرفه مهیا شود تا پایداری کشاورزی را در استان شاهد باشیم.
پوشش کامل شبکه‌های صدا و سیما مطالبه گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: پوشش کامل شبکه‌های صداو سیما مطالبه شهرستان گنبدکاووس است. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی صبح امروز در نشستی مشترک با مدیرکل صدا وسیمای استان گلستان برگزار شد بر لزوم پوشش کامل شبکه خبر در شهرستان و شبکه چهار سیما در روستای آی‌تمر تاکید کرد.
تحقق کامل اشتغال تعهد شده در گنبدکاووسفرماندار شهرستان گنبدکاووس از تحقق 100 درصدی اشتغال در شهرستان گنبدکاووس خبر داد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی در جلسه ستاد اشتغال این شهرستان که در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به عملکرد مطلوب برخی ادارات در تحقق کامل اشتغال تعهد شده در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 129 درصد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد فقط در بخش‎های غیر از مسکن تحقق پیدا کرده است و بیش از سه هزار نفر هم در بخش مسکن اشتغال پیدا کرده‌اند.
اعزام بیش از 67 هزار گلستانی به اردوهای راهیان نور مسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان از اعزام 67 هزار و 618 گلستانی به مناطق جنوب خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با 10 سال گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام گلستان معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان از افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط‎ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‎محمد خورشیدی اظهار داشت: با اجرای این دستورالعمل که از خرداد ماه امسال به دادگستری استان‎ها ابلاغ شده، با سیر نزولی پرونده‎های مانده در شعب اجرای احکام کیفری استان مواجه شدیم.
ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی در شهرهای ساحلی گلستان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به زودی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان ایجاد می‌شود.
اجرای طرح ساماندهی اشیای موزه‎ای در گلستان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای ثبت اشیای با قدمت تاریخی و ارزش مادی، اشیای موزه‎ای استان گلستان ساماندهی می‎شوند.
شهرداری گرگان حافظ اعتبار خود باشد عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهرداری با عمل به قراردادها حافظ اعتبار خود در سطح شهر و بازار باشد. به گزارش سلام شمال حسین ربیعی پیش‌ازظهر امروز در چهارصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: کارهای کارشناسی باید با دقت انجام شوند تا قراردادها دچار مشکل نشوند.
ناگفته‌های منتخب اول شورای شهر گرگان منتخب اول شورای شهر گرگان ناگفته‌های حضور در شورای شهر گرگان را طی گفت‌وگویی با فارس عنوان کرد. به گزارش سلام شمال در یک نشست صمیمی با عبدالرضا چراغعلی عضو شورای اسلامی شهر گرگان سئوالات بسیاری پیرامون مباحث مختلف مطرح و البته جواب‌های جالبی هم از سئوالات مطروحه شنیده شد.
احداث نخستین دکل مخابراتی مدیریت بحران در سطح کشور در گرگانمدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور دکل مخابراتی مختص مدیریت بحران در گرگان احداث شد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی بعد از ظهر امروز در بازدید از پیشرفت کاری ساخت و تجهیز طبقه دوم ساختمان مدیریت بحران استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این دکل مخابراتی به ارتفاع 60 متر و در محوطه اداره کل مدیریت بحران استان نصب شده است.
اجرای طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس اجرا می‎شود. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی در نشست با مسئولان زندان‎های استان با بیان اینکه، طرح امید به منظور آموزش مهارت‎های زندگی در کانون‎های آسیب‎پذیر استان اجرا می‎شود اظهار داشت:
درگذشت 2 محیط‎بانان محیط زیست گلستان دو نفر از محیط بانان سخت‌کوش محیط زیست استان گلستان جان خود را در راه حفظ و حراست از انفال الهی فدا کردند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، ظهر امروز در حوزه استحفاظی منطقه حفاظت شده جهان‎نما شهرستان کردکوی سه نفر از ماموران اجرایی محیط‎بانی روستای چمن‎ساور در حین عزیمت به ماموریت بر اثر سانحه به داخل آب‎بندان روستای فوق‎الذکر سقوط کرده
پیشرفت فیزیکی 77 درصدی شبکه‌های فرعی آبیاری سد گلستان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از پیشرفت فیزیکی 77 درصد شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی سد گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان در خصوص طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی سد گلستان گفت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ و کانال‎های اصلی آن در سال 1379 به اتمام رسیده بود، اما به دلیل مشکلات اعتباری، شبکه فرعی آن اجرایی نشد.
برنامه‌ریزی برای تدوین سبک زندگی اسلامی نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت شهرسازی و شیوه زندگی در شهرها از نگاه اسلام،‌ گفت: رعایت موازین شهر اسلامی ضرورت دارد. به گزارش سلام شمال آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‌ها در هتل شهاب گرگان اظهار داشت: آداب و سنن شهری، ساخت و سازها و فرهنگ‌ها باید براساس موازین اسلامی باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد