گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

افزایش قیمت خودرو تصویب شدهیئت دولت افزایش قیمت خودروهای داخلی را با ۴ شرط تصویب کرد و به کاهش ۲۵ درصدی تعرفه واردات خودرو طی ۵ سال رای داد. به گزارش سلام شمال هیات وزیران تصویب‌نامه در مورد نحوه تعیین قیمت خودروهای سبک توسط شرکتهای داخلی سازنده را ابلاغ کرد.

هاشمی کاندیدا شود اصلاح‌طلبان حمایتش می‌کنند عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر بنده فضا را برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات مناسب نمی‌بینم، گفت: البته اگر آقای هاشمی رفسنجانی کاندیدا شود، فکر می کنم اصلاح طلبان از ایشان حمایت کنند.

گزارش تصویری افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر هنرمندان سینما , هنرمندان ملی , هنرمندان ایران , تصاویر هنرمندان , تصاویر بازیگران , جشنواره بین المللی فیلم فجر , تصاویر جشنواره فیلم فجر

ابلاغ مصوبه خدمات‌دهی دستگاه‌ها به ایثارگران مشاور استاندار مازندران در امور ایثارگران گفت: مصوبه خدمات‌دهی دستگاه‌های اجرایی به ایثارگران از سوی هیئت وزیران ابلاغ شده است. به گزارش سلام شمال احسان آبیار قمصری پیش ‌از ظهر امروز در جمع نمایندگان امور ایثارگران ادارات و نهادهای شهرستان آمل با بیان اینکه کتابچه‌ای از سوی فرماندهی کل قوا تدوین شده، درصدهای جانبازی بر اساس آن ارائه می‌شود.

آخرین قیمت خودروها: صعود 206 به 50 میلیون! در بین دیگر خودروهای داخلی، تندر - 90 نیز رشد قیمت را تجربه کرد، هم در مدل پارس خودرویی و هم در مدل ایران خودرویی. هم‌اکنون تندر - 90 پارس خودرو در مدل E2 قیمتی برابر با 36 میلیون تومان دارد و مدل ایران خودرویی آن نیز 35 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مشایی فرشته هم باشد رد صلاحیت می شود فیلترهای قانونی جمهوری اسلامی آقای رحیم مشایی را رد صلاحیت خواهد کرد البته ممکن است ایشان پیش خدا خیلی بزرگ ، آبرومند ،محترم و حتی فرشته باشد اما کارهایی که در سراسر مملکت انجام شده و استاندارها و فرماندارهایی که تغییر داده است و حرفهایی که زده تا بگوید کلاسش بالاست موجب شده شخصیتش فروکش کند و شورای نگهبان وی را رد صلاحیت کند.

مهمترین عناوین روزنامه های امروزروزنامه‌های امروز کشور که از ساعاتی پیش بر روی کیوسک های مطبوعاتی قرار گرفته اند عناوین مهم خود را به موضوعات زیر اختصاص داده اند. به گزارش سلام شمال به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین روزنامه های امروز از این قرارند:

همه‌ اتفاقات ‌جشن 31 سالگی‌ سینمای‌ انقلاب از جمله این هنرمندان می‌توان به محمدهادی کریمی، محمدرضا شریفی‌نیا، رضا رویگری، رضا ناجی، نیکی کریمی، نسرین مقانلو، حسین ترابی، مریلا زارعی، سروش صحت، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، کوروش تهامی، الهام حمیدی، اشکان خطیبی، جهانگیر الماسی، امین حیایی، پویا امینی، بهنوش طباطبایی، محسن علی اکبری، بیتا فرهی، پوران درخشنده و ... اشاره کرد.

نحوه توزیع کارت داوطلبان کنکور ارشد۸۹۶ هزار و ۴۴ نفر برای شرکت در رقابت‌های آزمون کار‌شناسی ارشد ۹۲ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۵۸ هزار و ۷۳۱ نفر از این متقاضیان، زن و ۴۳۷ هزار و ۳۱۳ نفر مرد هستند. به گزارش سلام شمال به نقل از ایلنا: مشاور عالی سازمان سنجش گفت: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۲ از روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه آغازمی شود.

دکتر حسن حبیبی در گذشت عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد ایران شناسی صبح امروز درگذشت. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، دکتر حسن‌ حبیبی که از مدت ها پیش به دلیل نارسایی قلبی وجراحی معده دربخش CCU یکی از بیمارستان های تهران بستری بود، به رحمت ایزدی پیوست.

کشنده ترین سرطان را بشناسید! اخیراً به خاطر مقابله‌ای که با مصرف سیگار انجام می‌گیرد، مصرف سیگار در جوامع غربی، در بین آقایان کاهش یافته و متعاقب آن امکان ابتلا به سرطان ریه نیز در مردان کم‌تر شده است. ولی متاسفانه مصرف سیگار در میان خانم‌ها افزایش یافته و متعاقب آن امکان بروز سرطان در میان خانم‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

دلیل اختلال در اینترنت مشخص شد داوود زارعیان اظهار داشت: از روز دوشنبه شاهد یک قطعی فیبر بودیم که به دنبال آن اختلالاتی در شبکه ما ایجاد شد که این اختلالات هم بیشتر مربوط به تهران بود و در شهرستان‌ها مشکلی نداشتیم.

آخرین قیمت سکه و طلا در بازارآخرین قیمت سکه و طلا در بازار

لاریجانی ابقای مرتضوی را باطل کرد رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه اخیر هیات وزیران در تفویض اختیارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معاون اول رئیس جمهور را ابطال کرد.

مهمترین عناوین روزنامه های امروز- مقام معظم رهبری:هر حرکت اختلافی بازی در زمین دشمن است - وزیر بازرگانی دولت اصلاحات:هیچ‌کس در قالب کمپ هاشمی‌ کاندیدا نشده است - رویکرد جدید برای وحدت انتخاباتی؛ اصولگرایان به‌جای نامزد «تیم» معرفی می‌کنند - علی یونسی در گفت وگو با آرمان:هیچ کس حق نیت‌خوانی

جدول کامل قیمت گوشی‌های تلفن همراهجدول کامل قیمت گوشی‌های تلفن همراه

خودرو تیبا در آستانه ۲۰ میلیون تومان قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار باز هم افزایش یافته است. نمایندگی‌های فروش طولانی شدن توقف عرضه از سوی خودروسازان را دلیل این موضوع اعلام می‌کنند.

کمر تولید در مرحله اول هدفمندی یارانه شکستامروز بزرگترین ثمره قانون هدفمندی یارانه ها در خراسان رضوی برآورده نشدن تعهدات دولت و شکستن کمر تولیدکنندگان است، تولیدکنندگانی که علیرغم توانمندی های بالا به دلیل نبود حمایت های دولتی به کاهش تولید دست زده اند و از نزدیک نظاره گر قبضه بازار در دستان چشم بادامی ها هستند.

گزارش تصویری مراسم عمامه گذاری با حضور آیت الله جوادی آملیمراسم عمامه گذاری در سالروز میلاد نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) عصر دوشنبه با حضور آیت الله جوادی آملی در قم برگزار شد. آیت الله جوادی آملی + تصاویر آیت الله جوادی آملی + عکس آیت الله جوادی آملی + مراسم عمامه گذاری + میلاد نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) + گزارش تصویری

قیمت‌های ارز و سکه افزایش یافتروز گذشته در بازار آزاد ارز و سکه، همچنان قیمت‌ها رو به افزایش بود و یک دلار به یکقدمی سه هزار و هفتصدتومان رسید. سکه طرح قدیم که تا روزهای اخیر همچنان زیر یک و چهارصد بود، امروز از یک میلیون و چهارصد تومان گذشت.

سخنان عسگراولادی در جمع جوانان حزب موتلفه اسلامی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با استقبال از انتقادات به سخنانش، یادآور شد که بازشناسی دقیق فتنه ۸۸ ما را از فتنه ۹۲ بازخواهد داشت و از این رو باید ریشه‌های فتنه 88 را بازخوانی کرد.

تلاش برای افزایش سهم صادرات صنایع دستی در گلستان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از تلاش برای افزایش سهم صادرات صنایع دستی و درآمدزایی برای هنرمندان و صنعتگران این استان خبر داد.

حضور 3 بازیکن مازندرانی در تیم ملی فوتبال دبیر هیئت فوتبال مازندران از حضور سه بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی نوجوانان ایران خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید رسولی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری عنوان کرد: از سوی کادر فنی تیم ملی فوتبال نوجوانان زیر 17 سال کشورمان، 26 بازیکن به اردو دعوت شدند که از این تعداد سه بازیکن از مازندران هستند.

برنامه‌های دومین روز مسابقات قرآنی کشور اعلام شد برنامه‌های دومین روز، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال برنامه‌های روز دوم سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور از صبح فردا در 4 محفل قرآنی در مازندران برگزار می‌شود.

ایجاد دوره کارشناسی‌ارشد در دانشگاه ‌فرهنگیان از سال آینده سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این دانشگاه از سال آینده نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد اقدام خواهد کرد، گفت: در حال حاضر 5 رشته برای مقطع فوق لیسانس دانشگاه فرهنگیان در حال نهایی شدن است.

میزان یارانه عیدانه دولت و مجلس به مردمتجزیه و تحلیل اعتبار 5600 میلیارد تومانی کمک اقتصادی شب عید و تقسیم آن بین 7 دهک درآمدی - بنا به گفته رئیس جمهور- در دو سناریو نشان می‌دهد هر ایرانی 90 تا 104 هزار تومان و هر خانوار 4 نفره 360 تا 416 هزار تومان کمک اقتصادی ( نقدی و غیرنقدی) دریافت خواهد کرد.

راه اندازی آزمایشگاه جدید علوم پزشکی مازندران در ساری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آزمایشگاه جدید علوم پزشکی استان دهه فجر امسال در ساری راه اندازی می شود. به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا میرزایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح ساختمان های پایگاه بهداشتی شهری شماره سه بهشهر، خانه بهداشت پایین مشک آباد جویبار، خانه بهداشت گرامجان و اشکاردشت و چلاجور چالوس، خانه بهداشت چناربن نکا و خانه بهداشت دونا در نور و ساختمان بهداشت شیخ علی محله در ساری از جمله پروژه های آماده بهره برداری دهه فجر است.

گزارش تصویری افتتاح سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در ساریمسابقات قرآن کریم , مسابقات قرآنی , تصاویر مسابقات قرآنی . اخبار مازندران , اخبار شمال , شمال نیوز

اضافه شدن یک شهر جدید به گلستان دولت با ایجاد چهار شهر جدید در استان های اصفهان، گلستان و کردستان موافقت کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، بر اساس مصوبه دولت، روستای پیشکمر مرکز بخش پیشکمر شهرستان کلاله در استان گلستان به شهر تبدیل و به عنوان شهر فراغی نامگذاری می شود.

قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی نرخ دلار امروز در مرکز مبادلات ارزی به قیمت 24 هزار و 551 ریال، پوند 38 هزار و 684 ریال و یورو 33 هزار و 32 ریال است که پوند و یورو در مقایسه با روز گذشته کاهش یافته و دلار ثابت ماند.

32 پروژه نوسازی مدارس در مازندران رونمایی می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 32 پروژه نوسازی مدارس در استان رونمایی می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی امیری گفت: 32 پروژه نوسازی مدارس در ایام‌ الله دهه فجر با حضور مسئولان مازندران افتتاح می ‌شود.
آغاز پذیرش دانشجوی ارشد در پردیس دانشگاه مازندران از 16 بهمن رئیس دانشگاه مازندران اعلام کرد: پردیس دانشگاه مازندران در نیم سال دوم سال تحصیلی 92-91 در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. دکتر احمد احمد پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه مازندارن از بین داوطلبان داخلی و خارجی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و ثبت نام دانشجویان از روز دوشنبه 16 بهمن آغاز می شود و تا 24 بهمن ادامه خواهد داشت.
بهداد سلیمی: این موفقیت بزرگ را مدیون مردم هستمدارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن پس از آنکه از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به عنوان بهترین وزنه‌بردار سال 2012 انتخاب شد، از تمام کسانی که به او در این نظرسنجی رای دادند، تشکر کرد.
حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در منزل شهیدان نیازآذری رئیس دفتر ریاست جمهوری با حضور در بیت شهیدان نیازآذری با تسلیت درگذشت پدر این شهیدان والامقام گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون رهبری امام و خون شهدا است.
پرواز ساری به دبی و استانبول راه‌اندازی می‌شود مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از راه‌اندازی پرواز ساری - دبی و ساری - استانبول در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش سلام شمال موسی مشاءزمینی صبح امروز در نشست خبری مشترک با استاندار مازندران با رسانه‌ها که به مناسبت بزرگداشت 12 بهمن در فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز مازندران برگزار شد بیان داشت: فرودگاه نوشهر و رامسر که از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های استان بودند قبل از انقلاب فقط برای استفاده خاص برای جمعی خاص که کاربری شخصی داشت راه‌اندازی شده بود.
نمایش تئاتر منتخب مازندران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از نمایش تئاتر منتخب مازندران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در قالب نخستین جشنواره سراسری تئاتر قرآنی خبر داد.
1500 اثر به نخستین جشنواره کاریکاتور و ترافیک راه یافت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری از راهیابی یک هزار و 500 اثر به نخستین جشنواره کاریکاتور و ترافیک این سازمان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس رجبی ظهر امروز در نخستین جشنواره نقاش کاریکاتور و ترافیک در سینما سپهر ساری اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری است.
پروژه انتقال آب غرب به شرق مازندران را پی می‌گیریم استاندار مازندران گفت: پیگیر پروژه انتقال آب غرب به شرق مازندران هستیم. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در فرودگاه ساری انجام شد در جمع خبرنگاران به توسعه متوازن کشور در ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.
رقابت پینگ‌پنگ قهرمانی جوانان کشور در ساری رئیس هیئت پینگ‌پنگ مازندران از رقابت پینگ‌پنگ‌بازان جوانان قهرمانی کشور در ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس زعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: این مسابقات از 11 تا 14 بهمن به میزبانی مازندران در سالن ورزشی سید رسول حسینی ساری برگزار می‌شود.
پرداخت 3552 میلیارد تومان یارانه نقدی در مازندران دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌های مازندران گفت: در بیست و چهار مرحله حدود 3 هزار و 552 میلیارد تومان یارانه نقدی در استان مازندران پرداخت شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران، محمود شعبان‌زاده اظهار داشت: در مرحله بیست و سوم برای 969 هزار و 500 سرپرست خانوار مازندرانی مبلغ 1420 میلیارد ریال واریز شد.
سرپرست وزارت بهداشت به مازندران سفر می‌کند سرپرست وزارت بهداشت از روند اجرای برنامه پزشک خانواده در مازندران بازدید می‌کند. به گزارش سلام شمال سرپرست وزارت بهداشت در سفر فردای خود به استان مازندران از روند اجرای برنامه پزشک خانواده بازدید می‌کند.
امضای دو هزار تفاهم‌نامه برای تحقق زکات در مازندران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از امضای دو هزار تفاهم‌نامه با مساجد و روحانیون استان برای استفاده از ظرفیت خیران برای جمع‌آوری زکات و شناسایی فقرا خبر داد.
راه‌یافتگان نیمه‌نهایی قرائت مسابقات سراسری قرآنبانوان قاری در مرحله نیمه نهایی رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند. به گزارش سلام شمال نفرات برتر مسابقات سراسری قرآنی کشور با معرفی 21 بانوی قاری کشور در ساری در حال انجام است.
شاعری : جنگل‌های شمال زخم برداشته‌اندقائم ‌مقام سازمان محیط زیست گفت: جنگل‌های شمال زخم برداشته‌اند و ترمیم این زخم‌ها نیازمند تنفسی 10 ساله است. به گزارش سلام شمال علی‌محمد شاعری ظهر امروز در نشستی خبری دستاوردهای سازمان محیط زیست کشور را تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای کشور عنوان کرد و گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کشور از سال 90 در کشور اجرایی شد.
اولویت نخست، راه اندازی نساجی مازندران است مشکل عمده نساجی مازندران بدهی بالای و عدم امکان اشتغالزایی برای 300 کارگر است/ ایجاد هزینه‌های سربار و ورود سرمایه‌گذار پروژه به بازار سیاه باعث شد تا پروژه راه‌اندازی این کارخانه به اهدافش نرسد.
دامادی : از حقوق کارگران نخواهیم گذشت از حقوق کارگران به هیچ عنوان نخواهیم گذشت و به تاسی از حضرت امام (ره) با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته‌ایم/ عدم توجه به معیشیت کارگران در باورهای دینی ما نمی‌گنجد و غفلت مسئولین از این قشر غفلت از پندارهای دینی است.
پرچم حرم حضرت اباالفضل (ع) به مازندران رسید پرچم گلدسته حرم حضرت اباالفضل (ع) به مازندران رسید. به گزارش سلام شمال با همکاری هیئت عاشقان ثارالله شهرستان نوشهر‏، پایگاه مقاومت حاج سید احمد خمینی و هیئت امنای مسجد چهارده معصوم چالوس، پرچم مقدس گلدسته حرم مطهر حضرت اباالفضل‌العباس (ع) به مسجد چهارده معصوم دهگیری چالوس رسید.
مازندران میزبان تنیس شمال کشور شددانشگاه آزاد اسلامی ساری امروز با سه رشته دکترا و 26 رشته کارشناسی ارشد توانسته به نقش خود در توسعه تحصیلات تکمیلی عمل کند و تلاش ما بر این است تا برای همه رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه بتوانیم مجوز دوره دکترا را نیز کسب کنیم.
ایجاد نخستین دفتر مطالعه تئاتر در ساری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری گفت: دفتر مطالعه و برنامه‌ریزی تئاتر در شهرستان ساری راه‌اندازی می‌شود. به گزارش سلام شمال سید مهدی سعیدی‌ساروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به لزوم ایجاد شرایطی که هنرمندان بتوانند بر روی طرح و ایده‌های خود بیش از گذشته متمرکز شوند، عنوان کرد:
برنامه حضور قاری مصری در مازندران اعلام شد برنامه حضور شحات انور قاری مصری قرآن کریم در مازندران اعلام شد. به گزارش سلام شمال در راستای برگزاری مسابقات قرآن کریم در مازندران و برای بهره‌برداری همه مردم مازندران از عطر دل‌انگیز قرآن، چندین محافل قرآنی در سطح استان مازندران برگزار می‌شود.
اجرای 12 هزار برنامه بزرگداشت فجر در مازندران رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان مازندران از اجرای 12 هزار برنامه در سطح روستا و شهرهای مازندران به مناسبت دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت آغاز پیروزی سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی و پنجاهمین سال بزرگداشت نهضت حضرت امام (ره)بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران منافع نامشروع آمریکاییان و غربی‌ها را به چالش کشاند.
توانمندسازی 21 هزار مددجوی مازندران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از توانمندسازی 21 هزار مددجو در طول چهار سال اخیر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابراهیم باغبانی ظهر امروز در دومین روز آئین شکرانه توانمندسازی 21 هزار نفر از مددجویان مازندران در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
افتتاح 30 طرح عمرانی در میاندرود فرماندار میاندرود از افتتاح 30 طرح عمرانی در این شهرستان به مناسبت دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال ذات‌الله زارعی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر از افتتاح و کلنگ‌زنی31 طرح عمرانی، زیربنایی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد یک‌مورد کلنگ‌زنی و بقیه افتتاحی هستند.
شحات انور در سه شهر مازندران کرسی تلاوت برپا می‌کند محمود شحات انور در سه شهر آمل، قائمشهر و سورک کرسی تلاوت قرآن برپا می‌کند. به گزارش سلام شمال محمود شحات انور قاری مصری قرآن کریم در ادامه برگزاری محافل قرآنی در مازندران که در راستای برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در شهرهای استان مازندران به تلاوت قرآن می‌پردازد.
32 قاری قرآن به دور نیمه نهایی راه یافتند در مسابقات سراسری قرآن کریم در ساری، 32 قاری به دور نیمه‌نهایی راه یافتند. به گزارش سلام شمال مسابقات حفظ کل قرآن کریم از صبح فردا در استان مازندران و در سالن هلال‌احمر ساری ادامه می‌یابد.
رونمایی از جلد 27 تسنیم آیت‌الله جوادی آملی مسئول برگزاری نمایشگاه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران از رونمایی جلد 27 تسنیم آیت‌الله جوادی آملی در مازندران خبر داد.
گزارش تصویری پرورش اردک در مازندرانپرورش اردک در مازندران از جمله مزارع روستاهای شهرستان آمل رواج چشمگیری دارد. شرایط آب و هوائی مناسب، وجود امکانات بالقوه از جمله شالیزارها، رودخانه‌ها، برکه‌ها و آب‌بندان‌ها از مواردی می‌باشند که هزینه تمام شده پرورش اردک را پائین آورده و به آن صرفه اقتصادی می دهند.
روستای کجور مازندران به شهر تبدیل شد عضو شورای اداری کجور مازندران گفت: روستای کجور مازندران به شهر تبدیل شد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، سید نادر موسوی‌زاده اظهار داشت: بر اساس تصویب هیئت وزیران و تأیید رئیس جمهور، روستای کجور به شهر تبدیل شد و تأسیس شهرداری در آن به تصویب رسید.
پیش بینی وضع هوای استان مازندران بر اساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی ، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز سه شنبه تاریخ 10/11/91 تا روز جمعه تاریخ 13/11/91 به شرح زیر پیش بینی می شود . ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.
توقف پروژه جاده ساری - تاکامبخشدار کلیجانرستاق با اشاره به نامناسب بودن راههای بخش کلیجانرستاق، اظهار داشت: احداث پروژه ساری - تاکام متوقف شده است. نصرالله زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جاده های بخش کلیجانرستاق در هنگام بروز بحران برای تردد مناسب نیست، اظهار داشت: مسئولان ادراه راه و شهرسازی استان برای رفع معضل چاره اندیشی کنند.
تحصیل 3 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد فومن و شفت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت از تحصیل 3 هزار دانشجوی این دانشگاه در 24 رشته تحصیلی کاردانی و کارشناسی خبر داد. به گزارش سلام شمال مجتبی ملکی‌چوبری عصر امروز در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و دانشگاهیان شهید، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور مدیریت جدید دانشگاه بر توسعه و گسترش فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی (ص) تاکید دارد.
افتتاح 1100 پروژه در گیلان استاندار گیلان از افتتاح یک‌ هزار و 100 پروژه هم زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین دلیل اقامه دهه فجر را یاد و نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تکرار خاطره شرایط تکوین انقلاب اسلامی است.
افتتاح 192 پروژه عمرانی رشت در دهه فجر فرماندار رشت از بهره‌برداری 192 پروژه عمرانی شهرستان رشت در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی در جمع اصحاب رسانه در محل فرمانداری این شهر با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در دهه فجر امسال پروژه‌های زیادی در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد.
اجرای 550 پروژه توسعه و تجهیز مدارس در گیلان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از اجرای 550 پروژه توسعه تجهیز مدارس در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عمران حسن‌زاده در مراسم افتتاح مدرسه سه کلاسه «زنده یاد علیرضا کوچکی رستم‌ آباد» که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه با همت خیر والا مقام کوچکی و مشارکت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
حضور سه بازیکن ملوان در لیست کی‌روش با اعلام اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدار ایران با تیم فوتبال لبنان نام سه بازیکن ملوان در لیست کی‌روش به چشم می‌خورد.
برگزاری مسابقات شطرنج فجر بانوان کشور در رشترئیس هیئت شطرنج گیلان گفت: مسابقات شطرنج فجر بانوان کشور همزمان با یازدهمین دوره جام خزر در رشت برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمالکیومرث بیات در جمع اعضای هیئت شطرنج استان در رشت درباره آخرین وضعیت برگزاری شطرنج بین‌المللی خزر در این شهر اظهار کرد: با توجه به تقاضاهای مکرر از طرف شطرنج‌بازان بانوان کشور و طبق هماهنگی کمیته مسابقات شطرنج کشور، جدول D (بانوان) جام خزر به صورت مجزا برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقات رباتیک دانش‌آموزی گیلان رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری مسابقات رباتیک دانش‌آموزی استان در 19 بهمن جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید متقی‌طلب در جلسه پارک علم و فناوری گیلان با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و تقارن آن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد
معرفی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در 16 شهرستان گیلان رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای گیلان گفت: تا پایان هفته آینده اعضای هیئت نظارت در 16 شهرستان گیلان انتخاب می‌شوند و در بخش‌های استان نیز تا دو هفته دیگر هیئت نظارت فعالیت خود را آغاز می‌کند.
برگزاری یادواره 61 شهید انقلاب اسلامی گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری یادواره 61 شهید انقلاب اسلامی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام مجتبی اشجری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دهه فجر هویت خود را از مردم دارد، اظهار کرد: مردم برگزار کنندگان اصلی این مراسم‌ها هستند.
زنگ انقلاب در 230 مدرسه صومعه‌سرا نواخته شد زنگ انقلاب در 230 مدرسه صومعه‌سرا در آستانه فرا رسیدن آغاز دهه فجر نواخته شد. به گزارش سلام شمال مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهید صدیقی این شهرستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک بشارت بزرگ برای ملت ایران بود تا توانایی و پشتکار دلاور مردانه خود را به دنیا اثبات کند.
افتتاح 1100 پروژه در گیلان استاندار گیلان از افتتاح یک‌هزار و 100 پروژه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین دلیل اقامه دهه فجر را یاد و نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تکرار خاطره شرایط تکوین انقلاب اسلامی است.
گزارش تصویری دیدار تیمهای فوتبال داماش و ملوان دیدار تیمهای فوتبال داماش و ملوان بندر انزلی بعد از ظهر سه شنبه با برتری 3 بر 1 تیم ملوان در ورزشگاه تختی انزلی به پایان رسید. تیم فوتبال داماش , تیم فوتبال ملوان بندر انزلی , فوتبال گیلان , ورزش گیلان , گزارش تصویری , دربی گیلان
برگزاری جشن انقلاب در بیش از دو هزار روستای گیلان مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی گیلان از برگزاری جشن انقلاب در ذو هزار و 700 روستای استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام علی‌اصغر جهانی در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه مبارک فجر گیلان با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان رسول اکرم (ص) است، اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی با پشتوانه مردم به پیروزی رسید.
نمره دربی گیلان 20 بود سرمربی ملوان انزلی گفت: نمره شهرآورد گیلان 20 بود و ملوان علاوه بر نتیجه، میزبانی را نیز برد. به گزارش سلام شمال محمد احمدزاده پس از پیروزی سه بر یک تیمش مقابل داماش گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم باید از تماشاگران ملوان که در این دیدار میزبانی خوبی انجام دادند و تنها تیم خود را تشویق کردند تشکر کنم.
ملوان پیروز دربی گیلان شد تیم فوتبال ملوان انزلی دربی گیلان را با پیروزی پشت سر گذاشت. به گزارش سلام شمال دیدار دو تیم داماش و ملوان در ورزشگاه تختی انزلی با حضور حدود 10 هزار تماشاگر برگزار شد.
جانبازان انقلاب اسلامی گیلان تجلیل می‌شوند رئیس ستاد دهه فجر گیلان از برگزاری نخستین مراسم تجلیل از جانبازان انقلاب اسلامی استان در دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام مجتبی اشجری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده در ایام دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر فرصت گران بهایی برای به نمایش گذاشتن عظمت بیداری ملت ایران و انعکاس آن به ملل منطقه است.
رقابت‌های شطرنج بین‌المللی در گیلان رئیس هیئت شطرنج گیلان از برگزاری رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر اسفند امسال با حضور اساتید ایرانی و خارجی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره آیین‌نامه برگزاری یازدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی خزر، اظهار کرد: این رقابت‌ها از 11 تا 18 اسفند ماه سال جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
تجلیل از قهرمانان گیلانی فوتبال ساحلی کشور رئیس هیئت فوتبال گیلان گفت: بین دو نیمه شهرآورد سنتی فوتبال گیلان از ملی‌پوشان گیلانی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان تجلیل می‌شود.
ضعف‌های ورزش گیلان به حداقل می‌رسد مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: ضعف‌ها و آسیب‌های حوزه ورزش و جوانان گیلان با تشکیل اتاق فکر به حداقل می‌رسد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی ظهر امروز در نشست اتاق فکر در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان اهداف مهم این نهاد را در راستای حفظ سلامت، تعمیم بهداشت، رشد قوای جسمانی، کسب شادابی و نشاط، میل به موفقیت در وظایف حرفه‌ای و شغلی عنوان کرد.
پسران شطرنج‌باز مازنی قهرمان شدند دبیر هیئت شطرنج گیلان گفت: در پایان مسابقات شطرنج قهرمانی گروه‌های سنی نوجوانان کشور در رشت، مازندرانی‌ها قهرمان شدند. به گزارش سلام شمال محمود ترازی عصر امروز در پایان رقابت‌های شطرنج گروه‌های سنی زیر هشت سال، زیر 10 سال و زیر 12 سال کشور در سالن یادگار امام (ره) این شهر، اظهار کرد: این مسابقات از سوم تا 9 بهمن ماه جاری در سالن شطرنج مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با حضور 427 شطرنج‌باز از سراسر کشور برگزار شد.
امیدوارم شهرآورد گیلان پایان بدشانسی‌های داماش شود سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان گفت: امیدواریم شهرآورد گیلان پایان بدشانسی‌های داماش شود و تماشاگران بازی خوبی را نظاره‌گر باشند. به گزارش سلام شمال حمید درخشان عصر امروز در نشست خبری پیش از
پرواز زائران گیلانی به حج عمره نخستین گروه زائران گیلانی در قالب 2 کاروان عازم حج عمره از فرودگاه سردار جنگل رشت شدند. به گزارش سلام شمال مدیر کل فرودگاه گیلان لحظاتی قبل در جریان اعزام نخستین گروه کاروان زائران گیلان به سفر حج عمره اظهار کرد: نخستین گروه کاروان زائران گیلانی برای سفر حج عمره با یک فروند هواپیمای سعودی ایرباس 300 به مدینه پرواز کردند.
15 هزار واحد مسکونی گیلان آماده تحویل است استاندار گیلان از ساخت 15 هزار واحد مسکونی آماده تحویل در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان با بیان اینکه تعداد جمعیت خانوار استان بالغ بر 700 هزار خانوار است، اظهار کرد:
تدوین کتاب چهره‌های ماندگار ورزش گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: کتاب چهره‌های ماندگار ورزش گیلان برای آشنایی علاقه‌مندان به ورزش استان تدوین می‌شود. به گزارش سلام شمال محمد بابایی در مراسم بزرگداشت بوکسور فقید گیلان «حسین اغماض» در مسجد امیرالمومنین (ع) اداره کل ورزش و جوانان استان با تسلیت به جامعه بوکس ایران و خانواده آن مرحوم اظهار کرد: در دو ملاقاتی که با مرحوم اغماض داشتم هیچ‌گونه توقع و انتظاری از مسئولان نداشت که این نشانه تواضع و فروتنی آن مرحوم بود.
یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر در رشت رئیس هیئت شطرنج گیلان از برگزاری یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر در 11 اسفند امسال در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال کیومرث بیات عصر امروز در جریان برگزاری رقابت‌های شطرنج پسران کشور در این شهر اظهار کرد: 11 تا 18 اسفند امسال یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت برگزار می‌شود.
نوای گلبانگ انقلاب در اماکن عمومی گیلان سیستم‌های صوتی مدارس، مساجد، اداره‌ها و بوستان‌ها با «گلبانگ انقلاب» در سال روز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی فعال می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان همزمان با سی و چهارمین سال روز ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در 12 بهمن به میهن اسلامی مجموعه‌ای از سرودهای انقلابی و خاطره‌انگیز انقلاب با نام گلبانگ انقلاب از بلندگوهای اماکن مختلف عمومی استان پخش می‌شود.
صدرنشینی انزلی در شنای گیلان رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو گیلان گفت: شنای انزلی در پایان هفته دوم نخستین دوره لیگ شنای باشگاه‌های «جام فجر» زنده‌یاد شیرازی گیلان، صدرنشین شد.
جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی باشکوه‌تر برگزار شود رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری باشکوه‌تر جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی این منطقه را مورد تاکید قرار داد. به گزارش سلام شمال محمد حسین سرورالدین عصر امروز در جمع دانشگاهیان و مسئولان فرهنگی واحدها و مراکز دانشگاهی منطقه 17 با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و فرا رسیدن دهه مبارک فجر و اعیاد در پیش، بر برگزاری باشکوه‌تر جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی تاکید کرد
48 درصد مردم گیلان کتاب می‌خوانند مدیر کل کتایخانه‌های عمومی گیلان گفت: 48 درصد مردم گیلان کتاب می‌خوانند که در مقایسه با میانگین کشوری 40 ثانیه بیشتر است. به گزارش سلام شمال اسماعیل جانعلی‌پور در جلسه «ایجاد زیربناهای فرهنگی» در فرمانداری این شهرستان با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد:
درآمد 267 میلیارد تومانی گمرکات گیلان ناظر گمرکات گیلان از درآمد بالغ بر 267 میلیارد تومانی گمرکات استان با کاهش 32 درصدی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه خبر داد. به گزارش سلام شمال پرویز تقوی عصر یکشنبه در چهارمین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان در این شهرستان با اشاره به افزایش میزان صادرات غیرنفتی بدون احتساب میعانات گازی در گمرکات استان، اظهار کرد
برنامه‌های نظام مهندسی ساختمان گلستان در دهه فجر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان برنامه‌های این سازمان را برای بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر تشریح کرد. به گزارش سلام شمال حسین ویزواری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: آسایش و امنیت امروز ما مرهون جانفشانی‌ها و فداکاری‌های همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و با این دیدگاه دیدار با خانواده شهدای مهندس یکی از مهمترین برنامه‌های ما در دهه فجر به شمار می‌رود.
تشریح 12 فصل از کارنامه دولت نهم و دهم در گلستان استاندار گلستان 12 فصل از کارنامه دولت نهم و دهم را در مقایسه با دولت‎های گذشته در طول 27 سال از پیروزی انقلاب تاکنون در گلستان تشریح کرد.
تئاتر در گلستان غریب نیست معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این استان یکی از خاستگاه‌های اصلی تئاتر کشور بوده، به همین دلیل تئاتر در گلستان غریب نیست.
اجرای بیش از 100 برنامه توسط نیروهای مسلح گلستان معاون هماهنگ‌کننده سپاه نینوا گلستان گفت: بیش از 100 برنامه در ایام‌الله دهه مبارک فجر در سطح استان گلستان توسط کمیته اجرایی نیروهای مسلح اجرا خواهد شد.
گلستان در مقاوم‎سازی مسکن روستایی رتبه اول را در کشور دارد استاندار گلستان گفت: استان گلستان طی دولت‎های نهم و دهم، در مقاوم‎سازی مسکن روستایی رتبه اول را در کشور به دست آورده است. به گزارش سلام شمالجواد قناعت پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه با مسئولان و ادارات استان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت ایام ربیع و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شاخص مقاوم‎سازی مسکن روستایی قبل از دولت نهم تعداد 6 هزار و 200 واحد مسکن روستایی مقاوم‎سازی شده بود که در دولت‎های نهم و دهم 56 هزار و 300 واحد مسکن روستایی مقاوم‎سازی شده است
پیشرفت فیزیکی 40 درصدی سالن ورزشی شش هزار نفری گرگان مدیر کل ورزش و جوانان گلستان گفت: سالن ورزشی شش هزار نفری گرگان با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان، 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. به گزارش سلام شمال قربانعلی پاشا در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: ساخت این سالن ورزشی که یکی از کامل‎ترین و مجهزترین سالن‎های ورزشی کشور است، هفت سال طول خواهد کشید.
بهره‎برداری 13 پروژه شیلات گلستان در دهه فجر مدیرکل شیلات گلستان گفت: در دهه فجر امسال 10 پروژه توسط شیلات گلستان به بهره‎برداری می‎رسد و سه پروژه نیز کلنگ‎زنی می‎شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: این 10 پروژه با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال اجرایی شده و اعتبار مورد نیاز برای بهره‎برداری از طرح‎هایی که در این مدت کلنگ‎زنی می‎شود نیز 58 میلیارد ریال است.
بهره‎برداری از 13 پروژه عمرانی شهرک‎های صنعتی گلستان مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان از بهره‎برداری از 13 پروژه عمرانی شهرک‎های صنعتی استان در ایام الله دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان، نیما بیرودیان اظهار داشت: برای آماده‎سازی و بهره‎برداری از این پروژه‎ها 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
احصاء 120 فرصت سرمایه‎گذاری در موقوفات گرگان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان احصاء 120 فرصت سرمایه‎گذاری در موقوفات شهرستان گرگان خبر داد و گفت: بخشی از فرصت‎های سرمایه‎گذاری در نمایشگاه وقف به عموم دید علاقمندان گذاشته شد.
25 بهمن گلستان میزبان جشنواره مد و لباس می‎شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری جشنواره مد و لباس از 25 بهمن تا پنج اسفند سال جاری در گرگان خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری صبح امروز در مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: جشنواره مد و لباس برای نخستین‎بار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقیاس ملی برگزار شد و گلستان نیز به عنوان نخستین استان به برگزاری این جشنواره مبادرت می‎کند.
افتتاح 11 هزار واحد مسکن‎مهر با حضور مهمان ویژه در گلستان استاندار گلستان از افتتاح و بهره‎برداری 11 هزار و 172 واحد مسکن ‎مهر در اراضی دولتی و خصوصی با حضور مهمان ویژه در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت عصر امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: میزان اعتبار واحدهای مسکن‎مهر در گلستان بالغ بر دو هزار و 458 میلیارد ریال بوده است، به طوری که در شهرهای بالای 25 هزار نفر «7 هزار و 238 واحد»، در شهرهای زیر 25 هزار نفر «یک‎هزار و 504 واحد» و در بافت‎های فرسوده نیز «2 هزار و 430 واحد» به بهره‎برداری می‎رسد.
برگزیدگان جشنواره وبلاگ‎نویسی روستایی گلستان معرفی شدند جشنواره وبلاگ‎نویسی روستایی گلستان با حضور پرفسور علی‎اکبر جلالی، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و پدر «آی‎تی» کشور در تالار اندیشه موسسه میرداماد گرگان پایان یافت.
450 روستا در گلستان پایگاه اینترنت دارند مدیرعامل مخابرات استان گلستان گفت: 450 روستا از 900 روستا در استان گلستان مجهز به پایگاه اینترنت هستند. به گزارش سلام شمال سیداسحاق حسینی عصر امروز در حاشیه جشنواره وبلاگ‎نویسی روستایی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: از سال 1380 برنامه توسعه «آی‎تی» در روستاهای استان گلستان در دستورکار قرار گرفت و امروز استان گلستان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مقام اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
بلاتکلیفی مسکن ‎مهر خبرنگاران به خاطر موانع قانونی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: بلاتکلیفی مسکن ‎مهر خبرنگاران به دلیل موانع قانونی است. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری عصر امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت ایام ربیع و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت:
شهر 82 ساله گلستان ونیز شده است82 سال از شهر شدن بندرترکمن می گذرد ولی همواره آبگرفتگی مشکل دیرینه این شهر قدیمی در غرب گلستان بوده است. این مشکل به بقدری طی ماه های اخیر تکرار شده که گویی ونیز دیگری در گلستان سر برآورده است.
گزارش تصویری حضور محسن رضایی در گلستانمحسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به استان گلستان با اقشار مختلف مردم و مسئولان این استان دیدار و گفتگو کرد.
آشنایی دانش‎آموزان گلستانی با اماکن تاریخی و گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با انعقاد تفاهمنامه‎ای بین این اداره کل و سازمان دانش آموزی این استان، دانش‎آموزان با فرهنگ غنی و اماکن تاریخی و گردشگری این استان آشنا می‎شوند.
وحدت شیعه و سنی در گلستان کم‌نظیر است فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: وحدت شیعه و سنی در استان گلستان کم نظیر است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان، محمدعلی عسگری در جمع مردم شیعه و سنی گنبدکاووس با اشاره به اینکه امنیت یک تولید جمعی است اظهار داشت: امنیت جامعه از طریق مردم قابل تأمین و پاسداری است.
دانشکده قرآنی در گرگان ایجاد شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با ارائه پیشنهادی خواستار ایجاد و راه‎اندازی دانشکده قرآنی در گرگان شد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام سیدجواد رئوف‎سیدنژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که در امامزاده عبدالله (ع) شهر گرگان برگزار شد با گرامیداشت ایام‎الله دهه‎فجر اظهار داشت: امیدواریم سال آینده دانشکده قرآنی ایجاد کنیم که اگر این مهم محقق شود یکی از افتخارات استان خواهد بود.
عدم زائرسرا یکی از مشکلات بقعه شاخص گرگانرئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: یکی از مشکلاتی که امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان دارد در عدم وجود زائرسراست. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد بعد از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان با گرامیداشت ایام‎الله دهه‎فجر اظهار داشت: در طرح میقات‎الرضا، نقشه زائرسرا در 700 مترمربع جانمایی شده، اما به خاطر عدم تخصیص اعتبار، مجوزی از سوی شهرداری صادر نشده است.
کسب رتبه اول بخش اطلاع‎رسانی توسط مدیریت بحران گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس ارزیابی از ادارات کل حوزه معاونت امور عمرانی استانداری گلستان، طی دی‌ماه سال جاری این اداره‌کل حائز رتبه اول ارتباط با رسانه‎ها و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی شد.
احداث بانک ماشین‎آلات و تجهیزات مدیریت بحران گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با همراهی یکی از شهرداری‎های نزدیک مرکز استان در تلاش هستیم تا سوله امن نگهداری وسایل، تجهیزات و ماشین‎آلات مدیریت بحران را احداث کنیم.
برندگان قرعه کشی پرداخت غیرحضوری قبوض برق گلستان معرفی شدند نخستین مراسم قرعه کشی پرداخت غیر حضوری و به موقع قبوض برق مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان برگزار و برندگان به قید قرعه معرفی شدند.
محصولات صادرات‎محور گلستان حمایت می‎شوند استاندار گلستان گفت: به منظور حمایت از محصولات صادرات محور و توسعه تجارت خارجی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید طی شش ماه نسبت به تدوین برش استانی این بخش اقدام کند.
گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‎های نهفته گلستان است معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‎های نهفته گلستان است که اگر احیا شود بخش عمده‌ای از توانمندی‌های استان مشخص خواهد شد.
8 هزار تشکل و تعاونی ثبت شده در گلستان وجود دارد مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان از ثبت 8 هزار تشکل و تعاونی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تعاونی 70 درصد فعال و 30 درصد نیز به صورت غیرفعال هستند.
منابع طبیعی یکی از محدودیت‎های دامداری گلستان نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی یکی از محدودیت‎های دامداری در استان گلستان را منابع طبیعی عنوان کرد. به گزارش سلام شمال رضا صابری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: با توجه به محدویت‎ها و معذوریت‎هایی که دامداران با منابع طبیعی دارند، نیاز به تدوین سند در این حوزه احساس می‌شود تا بتوانیم مسائل را با منابع طبیعی حل کنیم.
نیم درصد صادرات کشور در اختیار گلستانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سهم صادرات گلستان در سال گذشته سه دهم درصد بوده و امسال به نیم درصد افزایش یافته است.
گلستان فرزند شهید بیکار ندارد مدیر کل اشتغال و خوداتکایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر 7 هزار فرزند شهید بیکار در سطح کشور وجود دارد. به گزارش سلام شمال علی‎حیدر شیرآوند بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان از 30 هزار ایثارگر واجد شرایط متقاضی شغل در کشور خبر داد.
صدور 40 مجوز برای پرورش ماهی قزل‎آلا در گلستان معاون آبزی‎پروری اداره کل شیلات گلستان از مهیابودن صدور 40 مجوز استفاده دو منظوره از چاه کشاورزی برای پرورش ماهی قزل‎آلا در نیمه اول سال خبر داد. به گزارش سلام شمال سیداکبر علی‎محمدی اظهار داشت: با اجرای این طرح می‎توان 300 تن ماهی قزل‎آلای رنگین‎کمان تولید کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد