گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید ایران و شمال

اولتیماتوم برای کاهش قیمت خودرو رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به خودروسازان هشدار داد در صورتی که نسبت به کاهش قیمت‌های رسمی محصولات خود اقدام نکنند با‌ آن‌ها برخورد خواهد شد.

درمان کور رنگی با ابداع دانشمند ایرانی دانشمند ایرانی موفق به تولید یک عینک جدید با عدسی‌های بنفش شده که رنگ قرمز و سبز را ارتقا بخشیده و به افراد مبتلا به کوررنگی در مشاهده کامل آنها کمک می‌کند.

قول اوباما به نتانیاهو درباره فشار بر ایران روزنامه ساندی تایمز مدعی شد که اگر بنیامین نتایناهو ، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کند، باراک اوباما حاضر می‌شود فشار به برنامه‌ی هسته‌یی ایران را افزاش دهد.

انتقاد کوثری از شعار احمدی نژاد نماینده مردم تهران گفت: اگر شعار «زنده باد بهار»، شعار انتخاباتی نامزد دولت باشد، تکرار آن از سوی رئیس‌جمهور در راهپیمایی عمومی 22 بهمن تخلف و مهندسی انتخابات است.

بررسی اغتشاش در سخنرانی لاریجانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قطعا حادثه اغتشاش در سخنرانی رئیس مجلس در جهت تشویق اذهان عمومی و اخلال در امنیت کشور محسوب می شود گفت: کمیسیون امنیت ملی به زودی در جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.

تصاویر برهم زنندگان جلسه سخنرانی لاریجانیصبح امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم چند نفر که مشخص بود از قبل سازماندهی شده اند، با برهم زدن سخنرانی لاریجانی سعی در ایجاد آشوب در مراسم باشکوه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها کردند.

گوگل فرودگاه اختصاصی تاسیس می‌کند شرکت گوگل که بزرگ‌ترین مرکز جست‌وجوهای اینترنتی جهان محسوب می‌شود و تاکنون علاقه‌مندی خود را در بخش تبلیغات، سیستم عامل موبایلی، خودروهای بدون راننده و عینک‌های واقعی/مجازی نشان داده است، قصد دارد وارد بازی جدیدی شود.

برگزیدگان سی و یکمین جشنواره فیلم فجر استرداد به عنوان بهترین فیلم، دربند بهترین کارگردانی، حمید فرخ نژاد بهترین بازیگر مرد و هاینه توسلی بهترین بازیگر زن جشنواره سی و یکم شدند.

بیانیه‌ی هیات داوران جشنواره‌ی فیلم فجر بیانیه هیات داوران بخش مسابقه سینمای ایران سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در آیین اختتامیه این رویداد بین المللی توسط مهدی فخیم زاده کارگردان و بازیگر سینما به نمایندگی از هیات داوران قرائت شد.

اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

افزایش تا 4 میلیون تومانی قیمت‌ خودرو قیمت خودرو در بازار به دنبال اعلام نرخ‌‌ جدید از سوی خودروسازان و سازمان حمایت، با روند افزایشی همراه شد و برخی خودروها رشد قیمت یک تا 4 میلیونی یافتند.

بازتاب حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مردم در سراسر کشور گرد هم آمدند تا اتحاد و یکپارچگی خود در مسائل گوناگون را به نمایش بگذارند. امسال نیز مانند سال های گذشته، این حضور گسترده از چشم رسانه ها و مطبوعات سراسر جهان پنهان نمانده و بازتاب جهانی گسترده ای پیدا کرده است.

پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌نوروزی اتوبوس از فرداپیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های نوروزی از فردا 23 بهمن‌ماه و پیش‌فروش حضوری بلیت اتوبوس از ابتدای اسفند‌ماه آغاز می‌شود.

مردم با دیدن هاشمی شعار «هاشمی پاینده باد» سر دادند مجمع تشخیص مصلحت نظام از برخی شعارها در هنگام حضور امروز هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد.

انتقام اینترنتی معلم خصوصی از دختر 19 ساله مرد جوان وقتی متوجه شد شاگرد خصوصی‌اش به ارتباط دوستی با او تمایلی ندارد، به قصد انتقام‌گیری از وی، تصاویر خصوصی‌اش را دزدیده و باهک کردن وبلاگش، او را به دردسر انداخته بود که از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.

اعلام نتایج دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسامی پذیرفته شدگان دوره های بدون آزمون مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

روایت مشایی از دیدارهای احمدی نژاد در الازهر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران به منظور شرکت در دوزادهمین اجلاس سران همکاری‌های کشورهای اسلامی وارد قاهره شد و در فرودگاه قاهره مورد استقبال گرم مرسی رییس‌جمهور مصر قرار گرفت.

مخالفت برخی از اعضای دولت با اقدام احمدی نژاد بامداد دیروز سعید مرتضوی که دوشنبه شب هفته جاری بازداشت شده بود از زندان آزاد شد. دادستانی تهران با انتشار بیانیه ای درباره علت و چرایی این اقدام خود آورده است «پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده به زندان معرفی گردید.

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز -ولایتی: ریاست جمهوری دست اصولگرایان نباشد مصیبت داریم -آیت الله آملی لاریجانی:به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر رهبری سکوت می کنم -مرتضوی با استقبال پر شور کارکنان سازمان در محل کار خود حاضر شد -پزشکیان:دولت به دنبال تشکیل کمیته امداد 70 میلیونی است

حقوق‌های سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟ در حالی که همه جا صحبت از توافقات دولت و مجلس برای دادن مبلغی به عنوان عیدی به مردم است تا کمی از فشار اقتصادی روی خانوارها کاسته شود و رئیس اتاق بازرگانی نیز از توافق دولت و مجلس برای پرداخت 70 هزار تومان به ۶۰ میلیون ایرانی به عنوان عیدانه ، خبر داده، ماجرای حقوق و دستمزد در سال جدید و نحوه تخصیص آن داغ داغ است.

کاهش قیمت طلا و سکه در بازار رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران از کاهش قیمت‌ طلا و سکه نسبت به روز گذشته خبر داد. احمد وفادار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت سکه و طلا در حالی کاهش یافته است که اونس جهانی نیز 2 دلار نسبت به روزگذشته کاهش یافته است.

راه‌اندازی 23 دانشگاه ویژه دختران موافقت اصولی با ایجاد بعضی از مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف و موافقت با ادامه پذیرش دانشجو در رشته‌های دایر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله پردیسهای علوم و تحقیقات تا مهر ۹۳ از دیگر توافقات به عمل آمده هستند.

مرحله جدید پیش‌فروش سکه مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی در سال جاری اقدام به پیش فروش سکه خواهد کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر پیمان قربانی گفت: همان گونه که رئیس کل بانک مرکزی طی روزهای قبل اعلام کرده‌، به‌زودی پیش‌فروش سکه آغاز خواهد شد و این تصمیم بانک مرکزی، قطعی است.

برگزیدگان جشنواره خاطره‌نویسی و عکاسی دفاع مقدس در گرگانبرگزیدگان جشنواره خاطره‎نویسی و عکاسی دفاع مقدس امروز در همایش عملیات «والفجر هشت» تجلیل شدند. به گزارش سلام شمال برگزیدگان جشنواره خاطره‎نویسی و عکاسی با موضوع هشت سال دفاع مقدس از طرف اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

نرخ امروز انواع ارز در مرکز مبادلات بانک مرکزی قیمت یورو را 33138 ریال اعلام کرد در حالی که روز گذشته یورو 33319 ریال بود، پوند انگلیس نیز روز چهارشنبه 38414 ریال بود و امروز به 38402 ریال کاهش یافت.

قیمت جدید انواع خودرو اعلام شد جدول کامل قیمت رسمی و جدید محصولات سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منتشر شد. به گزارش مهر: در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت مبنی بر محاسبه قیمت رسمی خودروهای داخلی بر اساس ارز مبادلاتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت جدید محصولات ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو را اعلام کرد.

زمان آغاز پیش ثبت نام جدید عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای، زمان آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات را ۲۸ بهمن ماه اعلام کرد.

تحقیق از مرتضوی و فاضل لاریجانی در دادسرا دادستانی تهران در توضیحی درباره علت بازداشت نوشت: پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی، وی به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده، به زندان معرفی شد. هم‌چنین از فاضل لاریجانی با توجه به مطالب آمده در نوار منتشره، تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت.

سقوط ۱۵۰هزار تومانی قیمت سکهقیمت سکه با کاهش بیش از ۱۵۰هزار تومانی نسبت به ظهر روز گذشته به یک میلیون و ۴۲۰هزار تومان و دلار با ۱۲۰ تومان نزول ۳۷۰۰ تومان شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» امروز قیمت انواع سکه و دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

پشت پرده تحرکات ضدایرانی در مصر همزمان با سفر احمدی‌نژاد همزمان با ورود رئیس‌جمهور کشورمان به مصر، سلفی‌های مورد حمایت عربستان موجی از تحرکات ضدایرانی را آغاز کرده‌اند تا این سفر تاریخی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

21 شهرک صنعتی مازندران از نعمت گاز برخوردار شدند مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: 21 شهرک صنعتی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند. به گزارش سلام شمال عباسعلی وفایی‌نژاد امروز در حاشیه بهره‌برداری از گازرسانی به شهرک صنعتی نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: خدمات‌رسانی به شهرک‌های صنعتی با برنامه‌ریزی در حال انجام است و تاکنون خدمات زیربنایی مناسبی به شهرک‌ها ارائه شده است.
فعالیت 377 مدرسه قرآنی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه مازندران هنرستانی بیکار ندارد از فعالیت 377 مدرسه قرآنی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری بعد از ظهر امروز در نشست فرهنگیان استان با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 4 هزار و 228 مدرسه در مازندران افزود: از این تعداد مدرسه در مازندران، 2 هزار و 323 مورد تاکنون هوشمند‌سازی شده‌اند که بیش از 50 درصد را شامل می‌شود.
نگاه مردم به توسعه مازندران مثبت نیست معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: تخصیص اعتبارات به شهرداری‌‌های مازندران اندک است و این موجب شده است که نگاه مردم به توسعه استان مثبت نباشد.
سربلندی ایران اسلامی آرزوی اهالی دیار علویاناهالی دیار علویان در روز 22 بهمن ارادت ویژه‌شان را به انقلاب اسلامی ایران ثابت کردند و اعلام کردند که سربلندی ایران اسلامی آرزوی اهالی دیار علویان است.
پیروزی پرگل شهرداری نکا در حضور سرمربی تیم ملی فوتسال در هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور، تیم شهرداری نکا در حضور خوسوس سرمربی تیم ملی فوتسال برابر حریف خود به پیروزی پرگل دست یافت.
جایگاه ساختاری مرکز تربیت معلم بابل ارتقا یابد نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه ساختاری مرکز تربیت معلم بابل ارتقا یابد. حسین نیازآذری در حاشیه نشست صمیمی فرهنگیان بابل با وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نقش فرهنگیان در انقلاب اسلامی بسیار پررنگ بوده به طوری‌که 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4هزار و 500 معلم شهید حاکی از جانفشانی این قشر تاثیرگذار است.
بخشداری زیراب با حضور استاندار مازندران افتتاح می‌شود بخشداری جدید زیراب با حضور استاندار مازندران عصر امروز افتتاح می‌شود. بخش زیراب با حضور استاندار مازندران و مسئولان شهرستانی و استانی در عصر امروز 22 بهمن افتتاح می‌شود.
حضور آیت‌الله نظری در جمع راهپیمایان مرکز مازندران آیت‌الله عبدالله نظری یکی از علمای برجسته مازندران در جمع راهپیمایان ساری حضور یافت. همگام با مردم سراسر کشور، علما و روحانیون مازندرانی نیز در راهپیمایی 22 بهمن حضوری باشکوه داشتند.
حضور 3 کشتی‌گیر مازندرانی در جام جهانی کشتی نایب رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور سه کشتی‌گیر مازندرانی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در جام جهانی 2013 تهران خبر داد. سلمان قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: پس از برگزاری اردوهای مختلف توسط کادر فنی فدراسیون کشتی 14 کشتی‌گیر برتر و آماده را برای شرکت در جام جهانی 2013 تهران انتخاب کردند که در این بین سه کشتی‌گیر از مازندران حضور دارند.
مدرسه فوتبال پرسپولیس در مازندران راه‌اندازی می‌شود محمد رویانیان در حاشیه مراسم افتتاح شهرداری شهر جدید کجور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر گفت: کجور دارای شخصیت‌های بزرگی است و شهدای زیادی در راه اسلام و انقلاب داده و مستحق توسعه و پیشرفت بیشتری است.
شهرداری کجور افتتاح شدبا حضور استاندار مازندران، نماینده مردم نوشهر و چالوس، فرماندار و مردم، شهرداری کجور به طور رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی شامگاه شنبه در آیین افتتاح شهرداری کجور گفت: لازمه تولید ثروت استفاده از طبیعت است، امیدواریم شهر پول و شهر جدید کجور از نظر تولیدات کشاورزی و دامی برای دیگر مناطق کشور نمونه شود.
صعود مازندران به مرحله نیمه نهایی لیگ فوتسال بانوان کشور نایب رئیس کمیته بانوان هیئت فوتبال مازندران از صعود نماینده مازندران به مرحله نیمه نهایی لیگ دسته دوم فوتسال باشگا‌ه‌های کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال فاطمه بوداغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از صعود نماینده مازندران به مرحله نیمه نهایی لیگ دسته دو فوتسال باشگا‌ه‌های کشور خبر داد.
آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی در مازندران مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی حمل و نقل جاده‌ای از 23 بهمن ماه در مازندران آغاز می‌شود. به گزارش سلام شمال مجیدرضا نصرالله‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در آستانه نوروز سال 1392 و آغاز سفرهای نوروزی، پیش‌فروش اینترنتی بلیط اتوبوس‌ها از 23 بهمن لغایت 30 بهمن ماه و از اول اسفند به صورت اینترنتی و حضوری آغاز می‌شود.
پذیرش دانشجوی ارشد در دانشگاه علم و صنعت نور رئیس دانشگاه علم و صنعت واحد نور از پذیرش دانشجوی ارشد در دانشگاه علم و صنعت نور از مهر آینده خبر داد. به گزارش سلام شمالشامگاه پنجشنبه با حضور دو معاون وزیر، معاون سیاسی استاندار مازندران، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، نماینده مردم نور در مجلس و مسئولان ساختمان جدید دانشگاه علم و صنعت واحد نور افتتاح شده و رسما آغاز به کار کرد.
مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در مازندران اعلام شد مازندرانی‌ها در 73 مسیر راهپیمایی در دیار علویان صدای وحدت و همدلی در سایه‌سار رهبر معظم انقلاب اسلامی سر می‌دهند. به گزارش سلام شمال مردم بیدار و همیشه در صحنه استان مازندران، امت خداجوی مازندران، نیروهای وفادار به انقلاب، علمای گرانقدر، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان سرافراز، بسیجیان، دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان غیور با حضور پرشور و آگاهانه خود در حماسه 22 بهمن برگ زرین دیگری را بر صحیفه تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت می‌رسانند.
سومین پایگاه سلامت اجتماعی مازندران آغاز به کار کرد سومین پایگاه سلامت اجتماعی مازندران در قائمشهر راه‌اندازی شد. به گزارش سلام شمال روح‌الله ردایی مدیرکل بهزیستی مازندران صبح امروز در مراسم آغاز به کار سومین پایگاه سلامت اجتماعی مازندران در قائمشهر تاسیس سازمان بهزیستی را مولود جمهوری اسلامی دانست که به همراه کمیته امداد از امام خمینی (ره) برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و جامعه هدف به یادگار مانده است.
798 پروژه در مازندران افتتاح می‌شود معاون عمرانی استاندار مازندران از افتتاح 798 پروژه استان مازندران در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با تکیه بر نیروهای حافظ انقلاب و در رأس آن مقام ولایت شرایط سخت و بحران‌ها را پشت ‌سر خواهیم گذاشت.
83 پروژه توزیع برق در مازندران افتتاح شد مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، 83 پروژه توزیع برق با اعتباری بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان افتتاح شد. به گزارش سلام شمال منوچهر جعفری صبح امروز در مراسم برق‌رسانی چاه‌های کشاورزی روستاهای شانه‌تراش و پیترودپی بابل اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، 83 پروژه توزیع برق با اعتباری بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان افتتاح شد.
49 پروژه گازرسانی روستایی در مازندران افتتاح شد مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد: 49 پروژه گازرسانی روستایی در مازندران در دهه فجر افتتاح شده است. به گزارش سلام شمال محسن عرب مقصودی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به سه روستای تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت:
کمربندی نوشهر قصه پرغصه فرماندار نوشهر گفت: در کمربندی نوشهر مهم‌ترین چیزی که بلای جان مردم شد است، دوربرگردان‌های غیراستاندارد و غیراصولی است که باعث برخی تصادفات مرگبار می‌شود.
جانباز 70 درصد ساروی در کنار یاران شهیدش آرام گرفت در هشتمین روز از دهه آزادگی مردم ایران اسلامی، جانباز 70 درصد ساروی در کنار دوستان شهیدش آرام گرفت و به ندای دوستان انقلابی‌اش لبیک گفت.
مازندران 130 ناشر دارد رئیس اداره فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران با اشاره به این‌که از 130 ناشر مازندران، 30 ناشر مجوز فعالیت را طی سال گذشته و امسال دریافت کردند، گفت: رشد خوبی در زمینه صدور مجوز ناشران داشتیم.
خسارت میلیاردی توفان به شهرستان چالوسورود توفان به مازندران در شهرستان چالوس سبب خسارت با برآورد اولیه 3 میلیاردی شد. به گزارش سلام شمال وزش باد شدید در مرزن‌آباد توفان به راه انداخت و خسارت زیادی را به ابنیه، منازل مسکونی و واحدهای تجاری وارد کرد. فرماندار
برگزاری مجمع عمومی انجمن مدیریت آموزشی در مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن گفت: نخستین مجمع عمومی انجمن مدیریت آموزشی ایران شعبه مازندران اسفند ماه در تنکابن برگزار می‌شود.
جذب هیئت علمی بومی در دانشگاه علم و صنعت رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از جذب هیئت علمی بومی در دانشگاه علم و صنعت ایران خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدسعید جبل عاملی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید واحد نور دانشگاه علم و صنعت بیان داشت: با تدبیر بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری و همراهی ملت، انقلاب اسلامی همه دشواری‌ها را پشت ‌سر گذاشته و به سرعت از مرزها عبور کرد و دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.
حکم استخدامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان زده شدمدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از امروز حکم استخدامی دانشجویان فرهنگیان مازندران زده شد و نخستین حقوق این دانشجویان نیز از ماه بعد پرداخت می‌شود.
نوشهر قهرمان مسابقات پیشکسوتان بنادر کشور شد تیم فوتبال بندر نوشهر با پیروزی مقابل بندر انزلی، مقام قهرمانی دومین دوره مسابقات فوتبال کارکنان و پیشکسوتان بنادر کشور را از آن خود کرد. به گزارش سلام شمال دومین دوره مسابقات فوتبال کارکنان و پیشکسوتان بنادر کشور با حضور 8 تیم از بنادر امام خمینی(ره)، نوشهر، انزلی، چابهار، خرمشهر، شهید رجایی، سازمان بنادر و دریانوردی و بوشهر به میزبانی بندر بوشهر برگزار شد که در نهایت امروز تیم‌های بنادر نوشهر، امام خمینی و شهید رجایی به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.
نخستین روز تحصیلی دانشگاه فرهنگیان با حضور خانواده شهیدنخستین روز تحصیلی دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران در مازندران با حضور خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد برگزار شد. به گزارش سلام شمال دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران مازندران امروز نخستین روز کاری‌ و تحصیلی خود را با یاد و خاطره تمام شهدا، شهدای هسته‌ای کشور و به ویژه خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد آغاز کردند.
دانشگاه علم و صنعت بهشهر ارتقا یافت با مجوز وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علم و صنعت ایران شعبه پردیس بهشهر ارتقا یافت. به گزارش سلام شمال با پیگیری‌های مستمر مسئولان این شهرستان در پنج سال گذشته، دانشگاه علم و صنعت ایران شعبه پردیس بهشهر به دانشگاه علم و فناوری مازندران ارتقا پیدا کرد.
استحصال 15 هکتار زمین از دریا در مازندرانمدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: عملیات استحصال 15 هکتار از اراضی جدید بندر نوشهر به اتمام رسیده است. به گزارش سلام شمال سیدنبی سیدپور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت دریا به ویژه در بخش اقتصاد بین‌المللی گفت: با بهره‌برداری از این اراضی زمینه ورود سرمایه‌گذاران برای ایجاد عملیات بندری فراهم می‌شود.
افتتاح نخستین سایت تیراندازی اهداف پروازی روستایی کشور نخستین سایت تیراندازی اهداف پروازی «تراپ» روستایی کشور به مناسبت دهه مبارک فجر در روستای «رودبار چیره»‌ فومن افتتاح شد. به گزارش سلام شمال هم زمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر نخستین سایت تیراندازی اهداف پروازی (تراپ) روستایی کشور در روستای «رودبار چیره» فومن افتتاح شد.
مقاوم سازی 550 کلاس درس در مدارس گیلان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از مقاوم‌ سازی بالغ بر 550 کلاس درس در مدارس استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عمران حسن‌زاده عصر امروز در جریان افتتاح از پروژه نوسازی شده مدرسه ابتدایی «بنت‌الهدا» بخش طاهر گوراب این شهرستان، دانش‌آموزان را امید آینده کشور و از تداوم دهندگان راه شهدای انقلابی برشمرد.
لنگرود شهرستان سبز می‌شود مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: لنگرود تا پایان سال 92 جزو شهرستان‌های سبز می‌شود. به گزارش سلام شمال سید جلال نورموسوی در مراسم گازرسانی به چهار روستای بخش اطاقور لنگرود با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: 34 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و هر ساله شاهد حضور پر رنگ مردم در صحنه‌ها هستیم.
حماسه حضور پرصلابت مردم گیلان در 22 بهمن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم در آسمان گیلان توسط حضور پرصلابت مردم طنین‌انداز شد. به گزارش سلام شمال مردم گیلان همگام با مردم سراسر ایران در راهپیمایی 22 بهمن حضوری بسیار گسترده یافتند.
سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومانی در صنعت گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از سرمایه‌گذاری بالغ بر 700 میلیارد تومان در بخش صنعت استان خبر داد. به گزارش سلام شمالعلی منتظری در مراسم افتتاح صنایع غذایی سیبون در شهرک صنعتی این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: 17 طرح صنعتی گیلان تا پایان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
برگزاری دوره «معرفت‌افزایی» اساتید در دانشگاه آزاد رشتمراسم اختتامیه دوره «معرفت‌افزایی» استادان منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از 300 استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان: محیط‌ ورزش نباید از نزاکت دور شود نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: تنها هدف ورزش نباید برد و باخت باشد بلکه محیط‌ ورزشی نباید از ادب و نزاکت دور شود. به گزارش سلام شمال آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با جامعه ورزش، سمن‌های ورزش استان و ورزشکاران با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: وارد سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شدیم و در آستانه یوم‌الله بزرگ 22 بهمن قرار داریم و مردم در ابعاد مختلف برای رسیدن به این مهم ایفای نقش کرده‌اند.
رشد چهار هزار متری فضای سرپوشیده ورزش در گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان همگانی کردن ورزش را دستاورد انقلاب در این حوزه دانست و گفت: مساحت فضای سرپوشیده ورزشی گیلان پس از پیروزی انقلاب چهار هزار و 320 درصد رشد داشته است.
اختصاص 639 میلیون یورو به راه‌آهن رشت ـ آستارا استاندار گیلان از اختصاص 639 میلیون یورو از محل فاینانس به راه‌آهن رشت ـ آستارا خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در مراسم افتتاح هم زمان شش پروژه گازرسانی این شهرستان در مسجد جامع علی‌بن ابیطالب (ع) خاله‌سرا 57 با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام اسلامی متکی به خداوند و مردم است و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مردم در امور توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود.
شهرداری شهر جدید ماکلوان فومن تاسیس شد شهرداری شهر جدید ماکلوان واقع در بخش سردار جنگل فومن هم زمان با دهه مبارک فجر تاسیس شد. به گزارش سلام شمال استاندار گیلان ظهر امروز پس از حضور بر مزار شهدای بخش سردار جنگل فومن و ادای احترام به شهدای این بخش در مراسم تاسیس شهرداری شهر جدید ماکلون حضور یافت
دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی رباتیک گیلان برگزار شد دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی رباتیک گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور 179 دانش‌آموز برگزار شد. به گزارش سلام شمال مسئول برگزاری مسابقات رباتیک گیلان ظهر امروز در جریان برگزاری رقابت مذکور با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی رباتیک در گیلان به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: این دوره با حضور 179 دانش‌آموز دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شش رشته «حل ماز» ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و رشته تعقیب خط دبیرستان برگزار شد
احداث دانشگاه ویژه خواهران در تالش نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور احداث دانشگاه ویژه خواهران و دانشگاه صنعتی در تالش گرفته شد. به گزارش سلام شمال محمود شکری در مراسم افتتاحیه گازرسانی به هفت منطقه شهر اسالم با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: تالش بزرگ آماده خدمتگزاری برای مردم است.
افزایش 90 درصدی سامانه پخش دیجیتال در گیلان استاندار گیلان از افزایش 90 درصدی زیر پوشش قرار گرفتن سامانه پخش دیجیتال تا پایان سال 92 در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در مراسم افتتاح سامانه پخش دیجیتال در این شهرستان اظهار کرد: سامانه مذکور با مبلغ سه میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره‌برداری رسیده است.
زندگی در ییلاقات ˈشاندرمنˈ استان گیلانزندگی در ییلاقات ˈشاندرمنˈ استان گیلان
فعالیت 500 کانون فرهنگی مساجد در گیلان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت بالغ بر 500 کانون فرهنگی‌ هنری مساجد استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید حاذق نیکرو در گردهمایی اصحاب مسجد و بسیج استان با تبریک فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران بزرگ‌ترین انقلاب در قرن‌های اخیر است.
احمدی‌نژاد هفت پروژه آبفار صومعه‌سرا را افتتاح می‌کند فرماندار صومعه‌سرا از افتتاح هم زمان هفت پروژه عمرانی آبفار این شهرستان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد. به گزارش سلام شمال میرزا حسینعلی‌زاده عصر امروز در جریان افتتاح پروژه مجتمع چند منظوره «کوثر ولایت» در روستای خراط‌ محله این شهرستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ الهی به ملت مسلمان ایران است.
افتتاح 14 هتل و اقامت‌سرا در گیلان استاندار گیلان از افتتاح 14 هتل و اقامت‌سرای استان با حضور مقام‌های کشوری به‌ زودی خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در حاشیه بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی و صنعتی دهه فجر این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع گردشگری در گیلان، اظهار کرد: سالانه بیش از 10 میلیون نفر مسافر به گیلان سفر می‌کنند.
هیئت‌های برتر ورزش گیلان معرفی می‌شوند مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: هیئت‌های برتر ورزش گیلان در پایان دهه مبارک فجر معرفی می‌شوند. به گزارش سلام شمال محمد بابایی در کارگاه مدیریت ورزشی در سالن نامجوی یادگار امام (ره) این شهر در جمع مربیان و رؤسای هیئت‌های ورزشی، هدف از برگزاری کارگاه مدیریت ورزشی را ساختار بندی سازمانی در هیئت‌ها، باشگاه‌ها و اداره‌های ورزشی بیان کرد.
مطالبات حدود 50 درصد چای کاران گیلان و مازندران واریز شد مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا گفت: مطالبات حدود 50 درصد چای کاران گیلان و مازندران به حساب سازمان چای شمال کشور واریز شد.
اشتغالزایی حدود دو هزار نفر در رشت فرماندار رشت گفت: افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرستان رشت برای یک ‌هزار و 846 نفر اشتغال ایجاد کرده است. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی عصر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی و صنعتی دهه فجر این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: دهه فجر، دهه عزت و عظمت ملت مسلمان ایران است.
ارسال 358 اثر به جشنواره مطبوعات فجر گیلاندبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر گیلان از ارسال 358 اثر در 11 زمینه به دبیرخانه این جشنواره استانی خبر داد. به گزارش سلام شمال هادی طوماری ظهر امروز در نشست مسئولان کمیته‌های جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر گیلان با بیان اینکه رسانه‌های
برگزاری رایگان دوره آموزشی تخصصی روزنامه‌نگاری در گیلان مدیر سرای روزنامه‌نگاران گیلان از برگزاری رایگان دوره آموزشی تخصصی روزنامه‌نگاری برای اصحاب رسانه استان با حضور اساتید ملی خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد رسول سماکچی ظهر امروز در نشست سرای روزنامه‌نگاران گیلان با اشاره به ضرورت آموزش اصحاب رسانه، اظهار کرد: نخستین دوره آموزشی تخصصی قانون کار برای 35 مدیر‌ مسئول نشریات گیلان برگزار شد.
پنج راگبی‌باز گیلان ملی‌ پوش شدند رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت:‌ پنج گیلانی به اردوی تیم ‌ملی راگبی به منظور شرکت در مسابقات «سید دو» آسیا راه یافتند. به گزارش سلام شمال اسماعیل شکری در جمع اعضای هیئت انجمن‌های ورزشی استان اظهار کرد: سرمربی تیم ملی راگبی کشورمان 57 بازیکن را به اردوی این تیم به منظور حضور در مسابقات قهرمانی «سید دو» آسیا دعوت کرد.
حضور شناگران پسر گیلان در مسابقات قهرمانی کشور رئیس هیئت شنا ، شیرجه و واترپلوی گیلان گفت: تیم شنای گیلان در مسابقات قهرمانی شنای پسران نوجوان کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر شرکت می‌کند.
انقلاب اسلامی توسعه گیلان را رقم زد انقلاب اسلامی ایران سبب توسعه و پیشرفت چشمگیر و همراه با عدالت در گیلان شده است. به گزارش سلام شمال انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در اواخر قرن بیستم جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل‌های مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.
راهیابی سه گیلانی به تیم ‌ملی تکواندو رئیس هیئت تکواندو گیلان گفت: سه تکواندوکار مرد و زن گیلانی به اردوی تیم ملی تکواندو کشورمان راه یافتند. به گزارش سلام شمال علی فرسادروح عصر امروز در جمع اعضای هیئت تکواندو استان اظهار کرد: دومین روز از رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو آقایان با حضور 82 تکواندو کار برتر کشورمان در اوزان زوج روی سه شیابچانگ خانه تکواندو برگزار شد که در پایان این مسابقات 20 هوگوپوش توانستند جواز حضور در تیم ملی تکواندو را کسب کنند.
جذب 200 ناظر بسیجی در حوزه نظارتی اقتصادی گیلان سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از توافق جذب 200 ناظر بسیجی برای امر نظارت بر بازار در حوزه بازرسی و نظارت بر بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد.
تاکید نماینده ولی‌ فقیه در گیلان بر پرهیز از رفتار تفرقه انگیزنماینده ولی‌ فقیه در گیلان با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه گفت: مسئولان از رفتار تفرقه ‌آمیز پرهیز کرده و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنند.
ارائه خدمات درمانی به یک میلیون نفر در گیلان مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از رشد 10 درصدی خدمات درمانی به بیماران این نهاد در استان خبر داد و گفت: یک میلیون و 100 هزار نفر از بیمه شدگان زیر پوشش تامین اجتماعی استان از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.
فعالیت 64 مرکز توان‌ بخشی بهزیستی در گیلان معاون توان ‌بخشی بهزیستی گیلان از فعالیت 64 مرکز توان ‌بخشی با ظرفیتی بالغ بر پنج هزار و 200 نفر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی در مراسم بهره‌برداری از مرکز توان‌ بخشی ذهنی ستایش این شهر اظهار کرد: این مرکز با مساحت 470 متر مربع زیربنا و هزینه‌ای معادل 300 میلیون تومان توسط بخش غیر دولتی افتتاح شد.
گلستان 6 حماسه ماندگار در تاریخ دارد یکی از محققان گرگانی با اشاره به نقش مردم گلستان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این استان شش حماسه ماندگار در تاریخ دارد. به گزارش سلام شمال غلامرضا خارکوهی صبح امروز در جمع دانشجویان گرگان اظهار داشت: دوم آبان ماه و پنجم آذر ماه 1357 گرگان، 12 دی ماه 1357 گالیکش، 19 بهمن ماه 1357 گرگان، 20 بهمن ماه 1357 گنبدکاووس و 21 بهمن ماه 1357 گرگان شش حماسه ماندگار مردم گلستان در تاریخ هستند.
راه‎اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از راه‎اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال عیسی امامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‎های حمل و نقل ریلی اینچه‎برون، یک فرصت مثبت در بازرگانی منطقه‎ای محسوب می‎شود چنانچه با حجم مناسبات و مبادلات موجود می‎طلبید نمایندگی وزارت امور خارجه در استان داشته باشیم.
سید محمد کاظم مداح درگذشت سید محمد کاظم مداح ، شاعر و نویسنده پیشکسوت گرگانی، به علت عارضه قلبی درگذشت. به گزارش سلام شمال زنده یاد مداح متولد بیستم خردادماه 1314 کردکوی و فارغ‎التحصیل مقطع کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه ملی ایران بود.
افتتاح 47 پروژه عمرانی و اقتصادی در گالیکش همزمان با ایام‎الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، 47 پروژه عمرانی تولیدی، کشاورزی و اشتغالزایی در گالیکش افتتاح و به بهره‎برداری رسید.
برگزاری نخستین جشنواره فیلم و عکس سراب در گرگانمسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نخستین جشنواره فیلم و عکس سراب با نگاهی دوباره به موضوع موادمخدر اسفندماه در گرگان برگزار می‎شود. به گزارش سلام شمال علی کبیر بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار 10 اسفندماه و زمان داوری آثار نیز 15 همین ماه است.
رونمایی از لوح ثبتی حماسه 12 دی گالیکش همزمان با نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از لوح ثبتی حماسه 12 دی شهرستان گالیکش که به ثبت ملی رسیده بود، رونمایی شد.
مسئولیت سازمان صنعت گلستان به مدیر بومی محول می‎شود نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در دو استان گفت: مسئولیت سازمان صنعت گلستان به مدیر بومی محول می‌شود.
حضور گسترده مردم شرق گلستان در راهپیمایی 22 بهمن مردم شهرها و روستاهای شرق گلستان هماهنگ با مردم سراسر استان و همگان با سراسر کشور یوم‌الله 22 بهمن را گرامی داشتند و با حضور گسترده خود در راهپیمایی این روز تاریخ دشمنان را ناامید کردند.
مسابقه دوی همگانی گرگان بین‎المللی برگزار می‎شود رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور گفت: مسابقه ملی دوی همگانی گرگان به صورت بین‎المللی برگزار می‎شود. به گزارش سلام شمال افشین داوری پیش از ظهر امروز در جمع ورزشکاران حاضر در نخستین مسابقه ملی دوی همگانی در میدان وحدت گرگان اظهار داشت: گام اول این مسابقه به خوبی برداشته شد و از سال آینده با تلاش مسئولان با شکوه بیشتری برگزار می‎شود.
رونمایی از سه کتاب خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در گرگان سه کتاب با موضوع خاطرات رزمندگان و خانواده‎های آنها در همایش عملیات «والفجر هشت» در گرگان رونمایی شد. به گزارش سلام شمال همایش عملیات «والفجر هشت» در سالن ولایت اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان به همت اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‎های دفاع مقدس در گرگان برگزار و در این مراسم از سه کتاب رونمایی شد.
فعالان طرح هجرت در گلستان تقدیر شدند فعالان طرح هجرت در گلستان با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی مورد تقدیر قرار گرفتند. به گزارش سلام شمال طی مراسمی که در استانداری گلستان صورت گرفت از بین 22 گروه برجسته اردوهای طرح هجرت گلستان، سه گروه به قید قرعه انتخاب و مشمول دریافت کمک هزینه سفرهای زیارتی شدند.
افزایش 30 درصدی پایگاه‎های امداد و نجات نوروزی گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت:‌ تعداد پایگاه‎های ثابت استان در طرح امداد و نجات نوروزی امسال 30 درصد افزایش یافته است. به گزارش سلام شمال مجتبی اکبری شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: پایگاه درازنو، توسکستان و پایگاه جاده‎ای بندرگز از جمله پایگاه‎هایی هستند که به دیگر پایگاه استان اضافه شدند.
رونمایی از ثبت ملی واقعه پنجم آذر گرگان واقعه پنجم آذر 1357 گرگان به منظور حفظ میراث معنوی و پاسداشت خون شهدا به ثبت رسیده و در مراسمی با حضور مسئولان در مسجد جامع گرگان رونمایی شد. به گزارش سلام شمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان صبح امروز در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسجد جامع گرگان گفت: پرونده ثبت ملی واقعه پنجم آذر گرگان و 12 دی گالیکش از یک ماه گذشته به سازمان مرکزی ارسال شد.
هیچ نگرانی امنیتی برای سرمایه‌گذاری در گلستان وجود ندارد مدیر کل اطلاعات استان گلستان گفت: در این استان فضا برای سرمایه‌گذاری امن و مطمئن، فراهم است و هیچ نگرانی از این بابت در استان وجود ندارد.
اعزام 1240 دانشجوی بسیجی گلستانی به اردوهای جهادی مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: در تابستان امسال بیش از یک ‎هزار و 240 دانشجوی بسیجی در قالب کاروان و اردوهای جهادی به مناطق محروم گلستان اعزام شدند.
افتتاح و آغاز ساخت 200 پروژه در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: امروز همزمان با هفتمین روز دهه فجر حدود 200 پروژه عمرانی، تولیدی و اشغالزا در گنبدکاووس و علیآبادکتول افتتاح و یا به بهره‌برداری می‌رسند.
300 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در گلستان افزوده می‌شود مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به چشم‌انداز شیلات در پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس، گفت: در سال آینده 300 تن به ظرفیت تولید قزل‌آلا در گلستان افزوده می‌شود.
اعتبارات یونسکو برج‌قابوس در راه است مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: سال آینده میلادی اعتبارات یونسکو ویژه برج قابوس اختصاص داده می‌شود. به گزارش سلام شمال قربان عباسی صبح امروز در جمع مدیران شرق گلستان با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبارات برج قابوس به خاطر زمان ثبت برج در پایان سال میلادی است اظهار داشت: قرار است اعتبار ویژه این برج در سال آینده به شهرستان گنبدکاووس داده شود.
برگزاری جشنواره فرش در گنبدکاووس فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: به زودی جشنواره فرش در شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات دائمی سفر شهرستان گنبدکاووس از افتتاح متمرکز پروژه‌های در پروژه گردشگری هایپر هاوش خبر داد و اظهار داشت: با حضور استاندار گلستان و نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح متمرکز پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و تولیدی را روز
تشکیل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری در گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تشکیل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این ستاد در استان‎ها برای صیانت از حقوق مؤلفین و تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری تشکیل شده و به زودی در شهرستان‎ها نیز راه‎اندازی می‎شود.
خشکسالی همواره گلستان را تهدید می‌کند قاسم سمیعی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت خشکسالی استان طی پنج سال اخیر اظهار داشت: اگر چه به نظر می‎رسد بارندگی‎های امسال در کاهش اثرات خشکسالی موثر باشد، اما در واقع به دلیل پراکندگی بارش، اقلیم چندگانه و فقر منابع زیرزمینی استان این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.
ایجاد 9 شهرک در گلستان در دولت‎های نهم و دهم استاندار گلستان گفت: در دولت نهم و دهم، 9 شهرک و ناحیه صنعتی در استان گلستان ایجاد شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان ، جواد قناعت اظهار داشت: از این تعداد هفت شهرک و دو ناحیه صنعتی بوده که با پیگیری‎های انجام گرفته اجرایی و عملیاتی شد.
راه‎اندازی 10 پایگاه آتش‎نشانی روستایی در گلستان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تا اواخر سال‌جاری 10 پایگاه آتش‎نشانی روستایی در استان راه‎اندازی و به بهره‎برداری می‎رسد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه با نمایندگان بحران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: براساس گزارش‎های دریافتی ساخت سه پایگاه به طور کامل به پایان رسیده و باقی ساختمان‎ها نیز در حال گذراندن مراحل نهایی تکمیل روند ساخت و ساز هستند.
تعداد دانشکد‎های پزشکی در گلستان به 6 دانشکده ارتقا یافت معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در سال 1357 تنها یک دانشکده پرستاری بویه در گرگان وجود داشت و در حال حاضر تعداد دانشکده‎های پزشکی گلستان به شش دانشکده ارتقا یافته است.
موفقیت‌های ربات‌های نجاتگر گلستان در عرصه ملی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: در جشنواره خوارزمی امسال ربات‌های نجاتگر این استان حایز ربته‌های برتر این جشنواره شدند. به گزارش سلام شمال مجتبی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: دو محصول زیردریایی امداد و نجات و پرنده بدون سرنشین چهار ملخه هر کدام به ترتیب رتبه اول و دوم این همایش بزرگ علمی کشور را کسب کردند.
راه‌اندازی تیم امداد و نجات پاراموتور در گلستان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور تیم امداد و نجات پاراموتور در استان تشکیل و راه‌اندازی شده است.
گلستان رتبه سوم سرانه ورزشی را در کشور دارد عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت‎های وزیر ورزش و جوانان و استاندار گلستان این استان رتبه سوم سرانه ورزشی کشور را دارد.
طرح دادرس در مدارس گلستان آغاز شد مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور طرح دادرس در سطح تمام مدارس این استان در حال اجراست. به گزارش سلام شمال مجتبی اکبری صبح امروز در جمع مدیران هلال‌احمر استان گلستان اظهار داشت: این دوره آموزشی با شعار «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» و با همکاری آموزش و پرورش استان آغاز شده است.
روز تولد علی نصیریان در گرگان گرامی داشته شد ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان در مراسم اختتامیه این جشنواره به پاس سال‌ها زحمت در عرصه هنر، روز تولد علی نصیریان، را در حضور همسر و دختر وی گرامی داشت و از این هنرمند برجسته کشور تجلیل کرد.
ایجاد 4600 فرصت شغلی توسط کمیته امداد گلستاناستاندار گلستان از ایجاد 4 هزار و 600 فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت ظهر امروز در جشن خودکفایی یک‎هزار و 500 خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان گلستان با گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی استان گلستان توانسته با بیش از چهار برابر تعهد اشتغالی که به کارگروه اشتغال استان داده در جایگاه دوازدهم کشوری قرار بگیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد