گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار برگزیده ایران و شمال

نگاهی به آخرین قیمت خودروها نگاهی به آخرین قیمت خودروها
پیام اصفهان به دولتی هااین که محمود احمدی نژاد ، در آخر عمر دولتش و در فاصله کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ، مشایی را بردارد و بدون وقفه ، از این استان به آن استان برود و بین مردم نیز ، پوسترهای مشایی توزیع کنند ، تردیدی نمی ماند که این سفرها ، معطوف به انتخابات هستند.
کاندیداهای دولت به ترتیب اولویت /عکس مشایی ، الهام و نیکزاد به ترتیب در سمت راست احمدی نژاد - همایش حامیان احمدی نژاد در اصفهان در یک سالن کوچک برگزار شد.
مصلحت نیست مشایی رئیس‌جمهور شود کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده در انتخابات سال 84 رئیس ستاد آقای لاریجانی بودم و در دور دوم به مانند همه اصولگرایان از احمدی‌نژاد حمایت کردم ولی حمایت از وی کورکورانه نبود.
باهنر : اکثر وزرای احمدی‌نژاد کارایی ندارند به گزارش مهر، محمد رضا باهنر عصر چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز در پاسخ به سئوالی در خصوص استفاده از وزرای احمدی نژاد در دولت آینده تاکید کرد: اکثر وزرای احمدی نژاد کارایی ندارند که اگر من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم از آنها استفاده کنم.
کواکبیان شعار انتخاباتی خود را اعلام کرد مصطفی کواکبیان به تشریح شعار انتخاباتی خود پرداخت و افزود: "زنده باد اصلاحات" شعار انتخاباتی ماست اما نام دولت آینده را "اخلاق" نام‌گذاری کرده‌ام. شعار انتخاباتی‌ام را براساس فلسفه الگو بودن انقلاب اسلامی برای سایر کشورها و ملت‌های مسلمان انتخاب کرده‌ام.
عسگراولادی: موسوی و کروبی از برداران من هستند در ادامه گزیده ای از اظهارات دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری که در دومین همایش الزامات تحقق شعار سال 92 در جمع اصولگرایان مازندران سخن گفته است به نقل از فارس می‌آید:
انتقاد نماینده ولی فقیه از تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها، دانشگاه‌ها را محل خلق حماسه سیاسی دانست و از تعطیلی آنها در ایام انتخابات انتقاد و ابراز تأسف کرد. حجت‌الاسلام محمدیان که صبح امروز (پنجشنبه‌) در چهارمین کنگره سراسری کانون دانشگا‌هیان ایران اسلامی در دانشگاه تهران سخن می‌گفت، از تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات انتقاد و ابراز تأسف کرد.
پاسخ سید محمد خاتمی درخواست‌ها: باز می‌اندیشم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای ستاد جوانان اصلاح‌طلب که از وی خواستند تا با در نظر گرفتن آینده ایران به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آینده در صحنه حضور داشته باشد، اظهار کرد: خواست تاریخی ملت ما و انقلاب‌مان این بوده است که صاحب نظامی مردم‌سالار و پیشرو باشیم. از این رو نیز مردم ما به جمهوری اسلامی رأی داده‌اند و جمهوری مقتضای عصر ماست.
احمدی نژاد: هرچه می‌خواهید علیه دولت بگویید رییس‌جمهور با بیان این‌که «دولت در دل مردم و مردم در دل دولت است» گفت: باید قدر نعمت مردم و فرصت خدمتگزاری را بیش از پیش بدانیم و هر لحظه که بتوانیم از مشکل حتی یک نفر گره‌ای باز کنیم به تاخیر انداختن آن خسارتی جبران‌ناپذیر است.
احمدی‌نژاد هفته آینده به گیلان می‌رود استاندار گیلان از سفر چهارم هیئت دولت احمدی‌نژاد به این استان در چهارشنبه هفته آینده خبر داد.
اشتباه احمدی‌نژاد را نباید پای اصولگرایان نوشتدبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر شکست اصولگرایان در دوره احمدی‌نژاد گفت: اشتباه یک شخص را نباید پای اصولگرایان نوشت زیرا اصولگرایان شکستی را متحمل نشدند.
ایجاد 500 رشته جدید در دانشگاه آزاد معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد 500 رشته جدید در دانشگاه آزاد خبر داد. به گزارش سلام شمال چهارمین نشست هم‌اندیشی سراسری تشکل‌های دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان این تشکل‌ها و معاونت ریاست دانشگاه آزاد کشور، نمایندگان اساتید و دانشجویی تشکل‌ها، روسای مراکز مناطق و واحدهای دانشگاه آزاد کشور در تالار اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن به مدت سه روز در غرب مازندران آغاز به کار کرد.
مطهری: نیت احمدی نژاد تحقق عدالت نیست، او بدنبال گروکشی است مطهری درباره اتخاذ مواضع اخیر رییس جمهور می گوید: احمدی نژاد به نظام علامت می‌دهد که اگر صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تایید نشود آماده است تا در کشور بلوا و آشوب بر پا کند.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور -آیت ا...‌هاشمی: آنچه در توان دارم برای خواست مردم انجام خواهم داد -رئیس قوه قضائیه:در ایران مطلقا اعدام سیاسی نداریم -یک زن روانی مهدیه تهران را آتش زد -شتاب پراید برای فتح قله ۲۰ میلیونی
پوستر و طرح گرافیکی روز معلمروز معلم + هفته معلم + مقام معلم + پوستر هفته معلم + طرح گرافیکی هفته معلم
مشایی: جایگاه احمدی‌نژاد بالاتر از ریاست‌جمهوری است! * امروز برای ایران شخص احمدی‌نژاد یک فرصت طلایی است. دکتر احمدی‌نژاد اکنون در سطح بین‌المللی یک شخصیت بی‌بدیل و بی‌نظیر است به ویژه در جهانی که از نبود عدالت و آزادی رنج می‌برند. امروز ایشان یک شخصیت آرمانی و شهیری است که جسارت او در برابر قدرت‌های زورگو زبانزد مردم جهان است.
واکنش فیروزآبادی به سخنان دیروز احمدی نژاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن غیر قابل قبول دانستن جوسازی های رئیس جمهور در سفر به خوزستان خواستار این شد که رئیس جمهور به اینگونه سخنان پایان دهد.
واکنشها به ادعای جدید احمدی نژاد مهمترین بخش از اظهارات محمود احمدی نژاد در سفر به خوزستان آنجا بود که در اجتماع مردم هفتکل از تهدید شدن خود سخن گفت و اظهار داشت: پیغام دادند که فلانی اگه روت رو زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم.» رییس‌جمهور با بیان اینکه «می‌گویند باهات برخورد می‌کنیم، اظهار کرد: برخورد کنید؛ شما عددی نیستید در برابر ملت که بخواهید برخورد کنید، شما هر کدامتان هر گوشه‌ای از پرونده‌تان را بالا بزنیم دیگر جایی در بین ملت ایران نخواهید داشت.»
شرایط جدید ثبت نام وام ازدواج شهرزاد دانشمندی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سوی بانک مرکزی همواره رصد می شود، افزود: بر این اساس اگر بانکی دارای منابع برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نباشد، از سامانه حذف می شود.
واکنش زاکانی به اظهارات احمدی نژاد علیرضا زاکانی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط برخی افراد به شعاری برای انحراف افکار عمومی تبدیل شده است گفت: کسانی که ادعای مبارزه با مفاسد اقتصادی را دارند باید این موضوع را از نزدیکانشان آغاز کنند
تصاویر / تشییع پیکر آیت الله سید حسن تائبی در ساریمراسم تشییع آیت الله سید حسن تائبی امام جمعه ساری ظهر امروزسه شنبه با حضور مردم برگزار شد.
اعزام زائران حج تمتع از ۲۱ شهریورماه آغاز می‌شودمعاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: در سه روز گذشته، حدود ۳۰ هزار نفر در کاروان‌های حج تمتع ثبت نام کرده‌اند.
ثبت نام ۳۵۲ هزار و ۱۶۵ نفر برای شوراهامصطفی محمدنجار وزیر کشور اعلام کرد: مجموعاً 352 هزار و 165 نفر برای نامزدی در انتخابات دور چهارم شوراها ثبت‌نام کرده‌اند.
ثبت‌نام 573 نفر در شوراهای اسلامی آستارا فرماندار آستارا از ثبت‌نام 573 نفر تا پایان مهلت نام‌نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان خبر داد.
شهادت خلبان مازندرانی در سانحه سقوط جنگنده F5 در پی سقوط یک هواپیمای نظامی در شهرستان آبدانان، دو خلبان این هواپیما در دم کشته شدند که یکی از آنها اهل بهشهر در مازندران است.
1300 پرونده اشتغالزایی در نکا تشکیل شد مدیر کمیته امداد امام شهرستان نکا از تشکیل یک هزار و 300 پرونده اشتغالزایی برای مددجویان جویای کار این نهاد خبر داد.
محکومیت رسایی در دادگاه ویژه روحانیتدادگاه ویژه روحانیت با صدور حکم توقیف «۹ دی»، مدیرمسئول این هفته‌نامه را به یک‌ سال و نیم حبس تعزیری و محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی محکوم کرد.
تجاوز به 20 زن و دختر به بهانه انرژی درمانی پرونده‌ای اخیرا در شعبه سوم دادسرای استان کرمان تشکیل شد که از تجاوز مردی 32 ساله به 15 تا 20 نفر از زنان و دختران در شهرستان رفسنجان خبر می‌دهد که این مرد خود را به عنوان فردی حرفه‌ای در زمینه انرژی درمانی و عرفان‌های کاذب معرفی کرده و در برخی موارد حتی اقدامات پزشکی انجام می‌داد.
محمد هاشمی: آیت الله، شاید بیاید ، شاید هم نه! امروز «محمّد هاشمی» در مصاحبه ای خبری با «روزنامه شرق» در رابطه با تصمیم هاشمی ابراز نظر کرده است رییس دفتر آیت الله هاشمی در پاسخ به سئوالی در مورد «شایعاتی مبنی بر کاندیداتوری هاشمی» می گوید: تا جاییکه من می دانم برنامه خاصّی وجود ندارد. شاید ایشان در حال بررسی شرایط باشند.
خیز بلند کاله برای قهرمانی با پیروزی بر لیونینگ چین تیم والیبال کاله مازندران در چهارمین بازی خود در رقابتهای باشگاه های آسیا از سد لیونینگ چین هم گذشت.
پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز پنجشنبه تاریخ 5/2/92 تا روز یکشنبه تاریخ 8/2/92 به شرح زیر پیش بینی می شود.
بودجه ای که جذب ورزش مازندران نمی شود بدون شک یکی از مشکلات اصلی ورزش کشور عدم بودجه مناسب نسبت به فعالیت های انجام شده و نتایج به دست آمده می باشد.
سخنرانی دکتر محسن رضایی در دانشگاه مازندران محسن رضایی به بزرگترین دانشگاه استان سفر میکند. دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه مازندران در گفت‌و گو با خبرنگار شمال نیوز از برگزاری میز سلسله برنامه های انتخاباتی این بار با حضور دکتر محسن رضایی در بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران در انتخابات در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
روستای فیل بند ،بهشتی بر فراز ابرهای مازندراناین عکس شگفت انگیز از روستای فیل بند می باشد. روستای فیل‌ بند از روستاهای مرتفع شهر بابل است. روستایی در ارتفاع۲۷۰۰تا ۳۰۰۰متری از سطح دریا
محسن رضایی به استان های شمالی سفر می کند دبیر تشخیص مصلحت نظام ضمن سخنرانی در همایشی در شهرستان نکا، دیدارهایی با علمای شرق استان خواهد داشت.در ادامه محسن رضایی با حضور در بین دانشجویان دانشگاه مازندران به سخنرانی خواهد پرداخت.
بهره‌برداری بیش از 1700 واحد مسکونی در مازندران معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: طی دو روز پیش‌رو یک هزار و 724 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 سال استان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسند.
جشنواره بهار نارنج بهانه‌ای برای همدلیعطر بهار نارنج این روزها در مازندران در هر کوی و برزن به مشام می‌رسد. همزمان با شکوفایی بهار نارنج در مازندران تکاپو برای برگزاری جشنواره بهار نارنج در بین شهرداران و مسئولان شهر نیز آغاز شده است.
جولان شبکه‌های ماهواره‌ای در غیبت رسانه‌های بومی عدم وجود سیستم دیجیتال تلویزیونی در سوادکوه موجب شد که این شهرستان از دریافت 20 شبکه ملی و برخی شبکه‌ها محروم باشد و برخی‌ها برای دریافت کانال‌های ملی به نصب ماهواره اقدام می‌کنند.
ارسال 185 شعر بومی به جشنواره شعر مازندرانی خلیج فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 185 شعر بومی به جشنواره شعر مازندرانی خلیج فارس ارسال شد.
نرخ عمده‌فروشی انواع برنج تولیدی مازندران اعلام شد سخنگوی سازمان جهادکشاورزی مازندران نرخ عمده‌فروشی انواع برنج تولیدی مازندران در ماه سال جاری را اعلام کرد.
تجلیل از 81 معلم برتر آملی در هفته معلم معاون آموزش و پرورش آمل گفت: 81 معلم برتر آملی در هفته معلم تجلیل می‌شوند. به گزارش سلام شمال ابراهیم پرسیان صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری روز معلم این شهرستان اظهار داشت: آثار و فعالیت‌های 252 معلم آملی برای این اداره ارسال شده است که در این بین هفت معلم به عنوان معلمان برتر استانی و 74 معلم نیز به عنوان معلمان برتر شهرستانی در امتیازبندی، رتبه‌های بالاتر را کسب کرده‌اند.
158 صندوق اخذ رای در نکا پیش‌بینی شده است فرماندار نکا گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در نکا 158 صندوق اخذ رای در نظر گرفته می‌شود.
مادران و همسران شهدای نکایی تجلیل می‌شوند دبیر برگزاری نخستین همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای نکا گفت: 50 مادر و همسر شهید شهرستان نکا در نخستین همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا تجلیل می‌‌شوند.
توسعه گردشگری مازندران به برنامه جامع نیاز دارد کارشناس حوزه گردشگری بین‌المللی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: برنامه جامع و مدونی برای توسعه گردشگری مازندران وجود ندارد.
ضریح جدید امامزاده یحیی(ع) در مازندرانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یکی از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان، نصب ضریح امامزاده یحیی(ع) بود.
پادرمیانی استاندار مازندران برای مسایل بهداد سلیمی و فدراسیون رئیس هیئت وزنه‌برداری مازندران درباره اتفاقات اخیر فدراسیون و بهداد سلیمی گفت: بهداد از افتخارات وزنه‌برداری کشور است و به‌زودی قرار شد استاندار مازندران در فدراسیون حضور یابند تا این مشکل به وجود آمده برطرف شود.
کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های مازندران برگزار می‌شود مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های مازندران با تأسی از سیره زندگی حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.
تجلیل از قهرمانان ورزشی مازندران معاون فنی ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: 26 اردیبهشت ماه جاری از قهرمانان ورزش استان در سال 91 تجلیل می‌شود. به گزارش سلام شمال هاشم جمشیدپناه عصر امروز در مجمع سالانه هیئت وزنه‌برداری مازندران در ساری گفت: همایش تجلیل از قهرمانان ورزش مازندران به منظور قدردانی و جبران زحمات ورزشکاران برگزار می‌شود.
افتتاح خانه وزنه‌برداری ساری تا 9 ماه آینده مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از احداث خانه اختصاصی وزنه‌برداری مرکز استان در مدت 9 ماه در ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد سعادتمند بعدازظهر امروز در مجمع سالانه هیئت وزنه‌برداری مازندران بیان داشت: سالن اختصاصی وزنه‌برداری ساری که از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری است شامل یک سالن استاندارد و مجهز به سالن تمرین و مسابقات است.
حمایت 200 دانشجوی مازندرانی از کاندیداتوری ولایتی‌ جمعی از دانشجویان مازندران با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری علی‌اکبر ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.
برف ارتفاعات ساری را سفیدپوش کرد با گذشت 36 روز از فصل بهار، برف مناطق چهاردانگه ساری را سفیدپوش کرد. به گزارش سلام شمال سرد شدن هوا از دو روز گذشته سبب بارش برف در مناطق کوهستانی شهرستان ساری شد.
بزرگان وزنه‌برداری ایران در مازندران تجلیل شدنددر مراسم مجمع سالانه وزنه‌برداری مازندران مربی سازنده از قهرمان المپیکی‌اش بهداد سلیمی جایزه دریافت کرد. به گزارش سلام شمال پس از اتمام مراسم مجمع سالانه وزنه‌برداری که شامگاه چهارشنبه در ساری برگزار شد، بهداد سلیمی از سوی مدیرکل ورزش مازندران جایزه بهترین مربی و هیئت برتر را به مربی سازنده خود قاسم غزالیان اهدا کرد.
حضور در بازارهای جهانی اولویت نخست اتاق مازندران رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران بسترسازی برای حضور فعالان اقتصادی استان در بازارهای جهانی را مهمترین برنامه اتاق بازرگانی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی عنوان کرد.
مساجد مازندران زمینه‌ساز خلق حماسه سیاسی مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: مساجد مازندران زمینه‌ساز خلق حماسه سیاسی در انتخابات هستند. به گزارش سلام شمال محمد فوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در جامعه از مسائل مهمی است که مسئولان و نخبگان جامعه باید به آن توجه داشته باشند و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این زمینه نقش مهمی دارند.
رشد 49 درصدی صادرات از مازندرانرئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از صادرات 2 میلیون و 331 هزار تنی انواع کالاهای غیر نفتی سال گذشته از گمرکات استان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 49 درصد رشد داشت.
60 وقف جدید در مازندران به 17 نیت مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقوع 60 وقف جدید در سال 91 خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت: با همت این اداره کل، ادارات تابعه و تلاش نیکوکاران و واقفان خیراندیش تعداد 60 وقف جدید در سال گذشته در استان مازندران به وقوع پیوست.
برگزاری کنگره بین‌المللی «ابن شهر آشوب ساروی» در آبان ماه مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی در آبان ماه سال جاری خبر داد.
رفع مشکل کاغذ مطبوعاتی‌های مازندران‌مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: مشکل کاغذ مطبوعاتی‌های مازندران با همکاری بخش بازرگانی این شرکت به‌زودی حل می‌شود. به گزارش سلام شمال اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران پیش از ظهر امروز با مدیرعامل کارخانه صنایع چوب و کاغذ استان مازندران دیدار کردند.
اختلاف 430 پروژه‌ای شهرداری قائمشهر در حرف و عمل در جلسه شورای شهر قائمشهر ، اجرایی نشدن 430 پروژه عمرانی از 513 پروژه مصوب شورا توسط شهرداری مورد انتقاد شدید قرار گرفت. به گزارش سلام شمال شورای شهر قائمشهر از اوایل فروردین سال جاری با 4 عضو علی البدل و سه عضو اصلی روند برگزاری جلسات و تصویب لوایح شهرداری را ادامه می‌دهد.
ساماندهی آب‌های زیرزمینی گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: ساماندهی وضعیت فاضلاب و آب‌های زیرزمینی گیلان به صورت جدی در حال پیگیری است. به گزارش سلام شمال محمد آقاجانزاده ظهر امروز در همایش صنعت بازیافت در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست گیلان، اظهار کرد: باید با بسیج همگانی برای حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم.
گیلان ششمین استان کشور در سرمایه‌گذاری صنعتی است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان ششمین استان کشور در میزان سرمایه‌گذاری صنعتی است.
ساختمان شهرداری رشت موزه هنرهای معاصر می‌شود شهردار رشت گفت: ساختمان اصلی شهرداری رشت با نام یکی از اساتید هنرمند گیلانی موزه هنرهای معاصر می‌شود.
15 هزار واحد مسکن مهر گیلان افتتاح می‌شود استاندار گیلان گفت: 15 هزار واحد مسکن مهر گیلان در سفر دور چهارم دولت به این استان افتتاح می‌شود. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای نهادینه شدن کاری باید زمینه آن فراهم شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم باید عاملی وجود داشته باشد و مهم‌ترین عامل، رسانه است.
همایش حماسه سیاسی با حضور محسن رضایی برگزار می‌شود رئیس دفتر ارتباط مردمی محسن رضایی در گیلان گفت: هشتم اردیبهشت ماه جاری همایش بزرگ راه‌های تحقق حماسه سیاسی با حضور محسن رضایی در گیلان برگزار می‌شود.
دوندگان نوجوان گیلان به کرمانشاه می‌روند ورزشکاران دو و میدانی گیلان به مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان کشور در 15 ماده ورزشی به کرمانشاه می‌روند.
کاهش 53 درصدی تلفات تصادفات درون شهری گیلان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش 53 درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری این استان در فروردین امسال خبر داد.
گیلان 328 شرکت مهندسی کشاورزی فعال دارد سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تعداد 328 شرکت مهندسی کشاورزی در گیلان فعالیت می‌کنند. به گزارش سلام شمال علی‌رضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در مجمع عمومی سالانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به ایجاد 6 هزار و 222 شرکت مهندسی در پهنه‌های کشاورزی در کشور اظهار کرد: تعداد 56 هزار مهندس کشاورزی
صدور خدمات مهندسی کشاورزی گیلان به جمهوری آذربایجان رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از معرفی شرکت‌های تعیین صلاحیت شده این سازمان برای امکان‌سنجی اراضی کشاورزی جمهوری آذربایجان خبر داد.
شهرداران متخلف زیست‌محیطی گیلان به مراجع قضایی معرفی شدند مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از معرفی شهرداران متخلف زیست‌محیطی استان به مراجع قضایی خبر داد.
حسینی‌: بازرسی 2 سال پیش به ‌شورای شهر رشت تذکر دادمدیرکل بازرسی و نظارت گیلان گفت: انحلال شورای شهر رشت نتیجه قانون‌ ستیزی و اصرار به فساد اعضای آن بوده است.
ثبت‌نام بالغ بر 13 هزار نفر در شوراهای گیلان رئیس ستاد انتخابات گیلان از ثبت‌نام 13 هزار و 996 نفر تا پایان مهلت نام‌نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان خبر داد.
حضور فعال اصلاح‌طلبان گیلان در انتخابات شورای رشت اصلاح‌طلبان گیلان برای ارائه لیست واحد کاندیدای شورای شهر رشت به وحدت رسیدند. به گزارش سلام شمال اصلاح‌طلبان گیلان برای معرفی و ارائه لیست واحد کاندیداهای شورای شهر رشت به وحدت رسیدند.
سازماندهی 650 ورزشکار زن در هیئت فوتبال بانوان گیلان نایب رئیس هیئت فوتبال بانوان گیلان از سازماندهی و بیمه حدود 650 ورزشکار زن استان در این هیئت خبر داد.
597 داوطلب شوراهای املش ثبت‌نام کردند فرماندار املش از ثبت‌نام 597 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان خبر داد.
آغاز ثبت‌نام شرکت در رقابت‌های ملی مهارت گیلان مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گیلان از آغاز ثبت‌نام برای شرکت در رقابت‌های ملی مهارت همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.
ثبت‌نام بالغ بر 15 هزار داوطلب شوراهای گیلان رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: تعداد 15 هزار و 64 نفر برای نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان نام‌نویسی کردند.
ثبت‌نام 152 داوطلب انتخابات شوراها در رشت فرماندار رشت از ثبت‌نام 152 نفر داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا در ششمین روز از نام‌نویسی در این شهرستان خبر داد.
چهارمین بندر گیلان بر مدار بهره‌برداری مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بندر کیاشهر چهارمین بندر گیلان در حال ساخت است و در آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
انعقاد 74 قرارداد صنعتی در گیلان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از انعقاد 74 قرارداد احداث واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.
انتشار 858 هزار جلد کتاب در گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار 858 هزار جلد کتاب در این استان خبر داد.
نصب 110 هزار برد الکترونیکی در مدارس گیلان استاندار گیلان نصب 110 هزار برد الکترونیکی در مدارس استان را از دیگر اقدام‌های نوسازی مدارس در سال گذشته عنوان کرد.
برتری شهرداری رشت در کشور شهردار رشت در نخستین همایش علمی، کارگاه آموزشی و نمایشگاه دستاوردها و توانمندی روابط عمومی شهرداری‌های کشور در مدیریت شهری به عنوان شهردار برتر انتخاب شد.
برگزاری رقابت‌های تنیس آزاد کشور در رشت سرپرست هیئت تنیس گیلان از برگزاری نخستین رقابت‌های تنیس آزاد و دوره مربیگری درجه سه این رشته ورزشی کشور در رشت خبر داد.
مسئولان ستاد انتخابات گیلان منصوب شدند محمد اکبرزاده معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی با حکم استاندار گیلان رئیس ستاد انتخابات استان و کبری مهرورز نیز جانشین و دبیر ستاد انتخابات منصوب شدند.
همایش صنعت بازیافت در گیلان برگزار می‌شود مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از برگزاری همایش صنعت بازیافت و تجلیل از توانگران عرصه محیط زیست به مناسبت هفته زمین پاک خبر داد.
ثبت‌نام داوطلبان گیلان تا 10 امشب تمدید شد معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی گیلان از تمدید مهلت ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این استان تا 10 امشب خبر داد.
گیلان قهرمان هاپکیدو کشور شد گیلان قهرمان دوازدهمین دوره مسابقات هاپکیدو قهرمانی کشور در رشت شد. به گزارش سلام شمال دوازدهمین دوره مسابقات هاپکیدو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات کره‌جنوبی با قهرمانی گیلان در رشت به پایان رسید.
ثبت‌نام 220 نفر برای انتخابات شوراهای املش از ثبت‌نام 220 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش اظهار کرد: با برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع 288 نفر به عنوان اعضای اصلی و 185 نفر نیز اعضای علی‌البدل به عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان املش درمی‌آیند.
حضور چشمگیر داوطلبان انتخابات شوراها در صومعه‌سرا فرماندار صومعه‌سرا از نام‌نویسی 377 نفر داوطلب شوراهای شهر و روستا‌های این شهرستان خبر داد و گفت: حضور در صحنه رقابت انتخابات صومعه‌سرا بسیار چشمگیر بوده است.
بانک‎های عامل در گلستان افزایش پیدا کند فرماندار شهرستان مینودشت با ارائه پیشنهادی خواستار افزایش بانک‎های عامل در گلستان شد. به گزارش سلام شمال مصیب عنابستانی ‌در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: علاوه بر بانک کشاورزی لازم است تا سایر بانک‎ها نیز در خصوص اعتبارات سال 1392 دخیل شوند.
پرداخت 64 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‎های کشاورزی گلستان ‎معاون اعتبارات بانک کشاورزی گلستان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات طرح‌های بخش توسعه کشاورزی در سال 1392 همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون 64 میلیارد ریال در این زمینه تسهیلات پرداخت شده است.
گلستان توان تامین 60 درصد از خوراک طیور کشور را دارد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: این استان توانایی تامین 60 درصد از خوراک طیور کل کشور را داراست.
اردیبهشت امسال، ماه پرکار ارشاد گلستان معاون فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در اردیبهشت‎ ماه جاری با برگزاری بیش از 10 برنامه بزرگ ماه پرکاری را در پیش خواهد داشت.
85 درصد اعتبارات بخش کشاورزی گلستان جذب شدرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بر اساس ارزیابی‎های انجام شده بیش از 85 درصد اعتبارات بخش توسعه کشاورزی استان جذب شده است.
تدوین برنامه‎های اولویت‎دار سال 92 در گلستان استاندار گلستان به‌روز شدن برنامه‎ها را برای جلوگیری از هر گونه موازی‎کاری یک ضرورت مهم خواند و گفت: جلسه‎ای با محوریت معاون برنامه‎ریزی استانداری به منظور تدوین برنامه‎های اولویت‎دار سال جدید در استان تدوین شود.
اتصال 835 نقطه گلستان به شبکه شباب مسئول پروژه شباب سپاه نینوا گلستان از اتصال بیش از 44 هزار نقطه کشور به شبکه شباب بسیج خبر داد و گفت: در استان گلستان نیز بیش از 835 نقطه به این شبکه متصل هستند.
«حماسه اقتصادی» بر پایه دانش ایجاد می‌شود رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: لازمه ایجاد «حماسه اقتصادی» توجه جدی به علم و دانش، شکل‌گیری چرخه تجاری‌سازی و استفاده از سرمایه‌گذاران خطرپذیر است.
برخی محدودیت‌ها مانع تصویب تاسیس پارک علم و فناوری در گلستان می‌شد معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: برخی محدودیت‌ها مانع تصویب تاسیس پارک علم و فناوری در گلستان می‌شدند که با تلاش مسئولان استانی و موافقت وزارت علوم تحقیقات و فناوری سرانجام این مجوز صادر شد.
گلستان باید 14 مرکز رشد علم داشته باشد رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه چهار مرکز رشد علم و فناوری در استان فعالیت دارند، گفت: برای توسعه و نهادینه شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه استان گلستان باید 14 مرکز رشد علم و فناوری در این استان تشکیل شود.
ثبت‎نام 190 کاندیدای شورای گلستان نهایی نشده استدبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 8 هزار و 499 نفر در گلستان ثبت‎نام کرده‎اند که هنوز ثبت‎نام 190نفر نهایی نشده است. به گزارش سلام شمال سید قاسم حسینی ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سطح استان گستان تعداد 8 هزار و 499 نفر برای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان ثبت‎نام کرده‎اند.
مادران 3 شهید در گلستان تجلیل شدند در راستای نامگذاری وفات حضرت ام‎البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا، از سه مادر شهید در گلستان تجلیل شد.
گلستان نیمه اول آبان میزبان اجلاس پیرغلامان حسینی می‎شود مدیرکل سازمان تبلیغات استان گلستان گفت: گلستان نیمه اول آبان‎ماه امسال میزبان یازدهیمن اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور مهمانان داخلی و خارجی می‎شود.
خیرین در گلستان 5 میلیارد تومان به مدارس کمک کردند معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: خیرین مدرسه‎ساز در گلستان 5 میلیارد تومان به مدارس کمک کردند.
43 درصد مدارس گلستان نیازمند مقاوم‎سازی است رئیس سازمان نوسازی مدارس استان گلستان گفت: 43 درصد مدارس گلستان نیاز به مقاوم‎سازی دارد که با 30 درصد هزینه ساخت مدرسه، می‎توان اقدام به مقاوم‎سازی کرد.
برگزاری نمایشگاه فن‎بازار در گرگان رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان گلستان گفت: نخستین نمایشگاه فن‎بازار در استان گلستان 9 اردیبهشت با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
دادگستری گلستان در رسیدگی به پرونده‌های قضایی تسریع کنند نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری از مسئولان قضایی خواست با تلاش بیشتر و کاستن از اطاله دادرسی روند رسیدگی به پرونده‌ها را تسریع کنند.
800 نفر بر انتخابات شوراها در گلستان نظارت می‎کنند رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گلستان گفت: 800 نفر به عنوان نیروی نظارت بر انتخابات این شوراها مشخص شده و وظیفه نظارت بر اجرای انتخابات را بر عهده دارند.
آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم در گلستان مدیرکل غله گلستان گفت: تمامی مراکز نگهداری و خرید گندم در استان برای اجرای هر چه کیفی‌تر طرح خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف گندمکاران گلستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.
5 هزار و 587 نفر در گلستان ثبت‎نام کرده‎اند دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: تاکنون 5 هزار و 587 نفر برای به دست آوردن کرسی‎های چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در گلستان ثبت‎نام کرده‎اند.
تغییرات جوی و کاهش شدید دما دردسر تازه کشاورزان گلستانی اگرچه باران زیباست اما تداوم این وضعیت و کاهش شدید دما آن هم در اردیبهشت ماه نگرانی خاطر را برای کشاورزان گلستانی رقم زده است.
جانباز گرگانی : سرفه‌هایم را به میلیاردها دلار نمی‌فروشم جانباز ۶۵ درصد شیمیایی گرگانی گفت: سرفه‌هایم را به میلیاردها دلار نمی‌فروشم. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا استان گلستان، سال‎ها از آن ایام می‌گذرد منظورم پایان هشت سال است اما خیلی از آن رادمردان با یادگارهای آن دوران روزگار می‌گذرانند.
لزوم فعالیت دستگاه‌های دولتی گلستان براساس افق 1404 معاون توسعه مدیریت و نیروی منابع انسانی استاندار گلستان گفت: نقشه راه سلامت در افق 1404 برای همه دستگاه‎ها در سطح کشور از جمله در استان گلستان ترسیم شده که باید فعالیت‎ها براساس این برنامه پیش برود.
آغاز اردیبهشت‌ماه با هوای سرد زمستانی در گلستانمدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش دریافتی از سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی استان با ورود جو ناپایدار به استان هوا طی روزهای آینده دما بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.
فردا آخرین روز ثبت نام انتخابات شوراها در گلستان است دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: برابر قانون فردا آخرین مهلت ثبت‌نام از داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا است و این مهلت تمدید نمی‌شود.
برگزاری لیگ فوتسال موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در گلستان لیگ فوتسال موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی استان گلستان با عنوان یادواره شهدای دانشمند هسته‎ای امروز در سالن امام خمینی(ره) گرگان آغاز شد.
روز چهارم ثبت‎نام، روز چهره‎های نام‎آشنا در فرمانداری گرگاندر روز چهارم ثبت‎نام کاندیداها در فرمانداری گرگان این روز را می‎توان روز چهره‎های نام‎آشنا در فرمانداری گرگان نامید. چهارمین روز فرآیند ثبت‎نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در گرگان در شرایطی به پایان رسید که تقریباً تمامی نمایندگان مرد فعلی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با تکمیل فرآیند ثبت‎نام حضور خود را برای شرکت در عرصه رقابت انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستا اعلام کردند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان منصوب شد طی حکمی از سوی محمدحسن طریقت‎منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تقی ریاحی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان منصوب شد.
13 کاروان از گلستان به سرزمین وحی اعزام می‎شوند مدیر حج و زیارت گلستان از اعزام 13 کاروان به سرزمین وحی از این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی شیخی شامگاه چهارشنبه در همایش متمرکز زائران عمره مفرده در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در سطح استان 13 کاروان مشخص شده که دو کاروان از گرگان، یک کاروان از کردکوی، یک کاروان از علی‎آبادکتول، سه کاروان از بندرترکمن، یک کاروان از آق‎قلا، سه کاروان از گنبدکاووس و از مینودشت و کلاله نیز به طور مشترک یک کاروان اعزام به سفر حج می‎شوند.
برگزاری همایش متمرکز زائران عمره مفرده در گلستان همایش متمرکز آموزشی زائران عمره مفرده به همت مدیریت حج و زیارت استان گلستان در شهرستان گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال مدیر حج و زیارت استان گلستان عصر امروز در همایش متمرکز زائران عمره مفرده که در مصلی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: هشت هزار زائر در 54 گروه عازم سرزمین وحی می‎شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد