گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

جدیدترین فیلم‌های در راه اکران سینماهای پایتخت فیلم‌های سینمایی «آقای الف» و «ملکه» از چهارشنبه این هفته (11 اردیبهشت‌ماه) و «چه خوبه که برگشتی» از اواسط خردادماه اکران می‌شوند.
محبوب‌ترین تبلت دنیا رایانه لوحی iPad اپل از ۱۰۰۰ امتیازی که برائ این بررسی در نظر گرفته شده بود موفق به کسب امتیاز ۸۳۶ شد تا در بین ۵ رایانه لوحی برتر جهان بیشترین محبوبیت را کسب کند.
مطهری: منتقدان نظام نباید رد صلاحیت شوند مطهری در پاسخ به این پرسش که هاشمی چطور می‌تواند کشور را در این شرایط اداره کند؟ گفت: آقای هاشمی در دوران پس از جنگ که خزانه کشور خالی بود و بدهی خارجی ایران 5 میلیارد دلار بود،‌ آمد و کارهای زیربنایی و بنیادین زیادی انجام داد و حتی تولید کشور را به حرکت درآورد.
عسگراولادی: احمدی نژاد مواظب شیاطین باشد عسگراولادی با بیان ایکه امام فرمودند باید این پرچم را بالا نگه داریم تا انشاءالله به حضرت بقیه الله تقدیم کنیم گفت: من به رئیس جمهور محترم این تذکر را می دهم که پرچم میراث رئیس جمهور نیست که بخواهد به هر کس هدیه کند و یا به وارثان خود بدهد. این پرچمی است که باید توسط ولی فقیه زمان به حضرت مولا سپرده شود.
مشروح سخنرانی محسن رضایی در سفر به گیلان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شوم، گفت: اصولگرای غیرجناحی هستم و اگر به جناح‌ها تعهدی دهم آزادگی‌ام از دست می‌رود.
مشروح سخنرانی محسن رضایی در سفر به گیلان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شوم، گفت: اصولگرای غیرجناحی هستم و اگر به جناح‌ها تعهدی دهم آزادگی‌ام از دست می‌رود.
شگفت‌انگیزترین عکس‌های کهکشانیاما امروزه این مشکل دانشمندان با کمک تلسکوپی که به خارج از جو فرستاده شد مرتفع گشت و این محدودیت ها تا حد زیادی برطرف شد. هابل اولین تلسکوپ عظیم تحقیقاتی بود که دانشمندان به فضا فرستادند. با توجه با دریافت سریعتر تصاویر توسط تلسکوپ هابل ، به نوعی آنرا گامی برای حرکت در زمان می دانند.
گزارش تصویری قهرمانی تیم والیبال کالهدیدار نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا عصر امروز دوشنبه با برتری تیم کاله در مقابل الریان قطر برگزار شد
9 ویژگی 20 کاندیدای احتمالی انتخابات سن، محل تولد، تحصیلات، محل تحصیل، سمت فعلی، سوابق، گرایش و حزب یا تشکل و گروه سیاسی 20 کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را که هم اکنون در صحنه حاضرند در جدول بخوانید.
تصاویر/ مردم عوض شده‌اند یا احمدی‌نژاد!محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در شرایطی دور چهارم سفرهای استانی خود را آغاز و اسفندیار مشایی را با خود همراه کرده است که استقبال مردمی از این سفرها تامل برانگیز است. تصاویر زیر مربوط به سفرهای احمدی نژاد به استان های خوزستان و اصفهان است.
هاشمی رفسنجانی: دولت 8 سال مدیران باسابقه را از میدان در کرد در ادامه هاشمی رفسنجانی گفت: اینکه می گوئید در کشور تنها من هستم که میتوانم مشکلات را برطرف کنم برای من شرمندگی است. اگر حرفهای شما را بپذیرم یعنی اینکه در کشور دیگر مردی توانمند نیست و ما نتوانسته ایم در این 34 سال افرادی را برای مدیریت کشور تربیت کنیم.
گزارش تصویری سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی
احمدی نژاد: زورشان به من نرسید وزیر را عزل کردند احمدی‌نژاد با اشاره به برکناری وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «وی زحمات خوبی برای کشور کشیده است، زورشان به من نرسید وی را عزل کردند که یادآور این شعر است که می‌گوید «گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری» البته ایشان همچنان در خدمت انقلاب و کشور هستند.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور -معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با آرمان: اصلاح‌طلبان سیاست‌ انتقام‌گیری ندارند -رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس در گفت‌وگو با آرمان:کنکور در سال 98 هم حذف نمی‌شود -نیمی از دلارهای نفتی صرف واردات شد -سکوت اشتون و انتخابات ریاست جمهوری ایران؛موضوع هسته‌ای ربطی به انتخابات ندارد
بیمه طلایی فرهنگیان گران می شود وی اضافه کرد: در این قرارداد، پوشش بیمه درمان تکمیلی علاوه بر شاغلین رسمی، برای کارکنان قراردادی و تمامی افراد تحت تکفل آنان نیز که 210 هزار نفر هستند، اجرایی شده است.
حجاریان: هاشمی دقیقه ۹۰ وارد می‌شود و رأی هم می آورد سعید حجاریان درباره انتخابات ریاست جمهوری 92 گفت: خاتمی قطعا نمی‌آید.
مدیر گوگل: کل دنیا تا سال 2020 آنلاین می‌شود اریک اشمیث ، مدیر عامل گوگل مجموعه‌ای از توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های خود را برای دنیای دیجیتال منتشر کرد.
انصراف زائران از حج تمتع به دلیل افزایش هزینه ها افزایش هزینه‌های اعلام شده حج تمتع سال جاری از سوی سازمان حج و زیارت باعث شده تا تعداد زیادی از متقاضیانی که سالها در انتظار اعلام اولویت خود برای اعزام بودند از ثبت نام در کاروانها انصراف دهند.
رئیس‌جمهور به تمام کارگران کشور هدیه می‌دهد رئیس‌جمهور دستور داد به مناسبت روز کارگر هدیه‌ای به تمام کارگران کشور اهداء شود.
انتقاد دوباره احمدی نژاد:عده‌ای نمی‌خواهند دولت پول در جیب مردم بگذاحمدی نژاد گفت: اگر 76 میلیون جمعیت کشور و حدود 30 میلیون نفر نیروی کار جامعه همه در یک جهت و راستا قرار گیرند، آن وقت یک معجزه و حماسه واقعی رخ می‌دهد و در آن زمان هیچ‌ قله‌ای از دسترس ملت ایران دور نخواهد بود.
11 نکته‎‌ امنیتی برای موبایل و لپ تاپ علاوه بر این، به استفاده از اپلیکیشن‌های امنیتی فکر کنید تا به تخفیف تهدیدات در وب‌سایت‌هایی مثل فیس‌بوک کمک کنید. برخی از نرم‌افزار‌های امنیتی مثل Trend Micro، حاوی قابلیت‌هایی هستند که تنظیمات شخصی فیس‌بوک را بررسی کرده و پیشنهاداتی برای ارتقاء سطح خصوصی‌سازی حسابتان ارائه می‌کنند.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول) نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)
اسامی کارگران نمونه سال 91 اعلام شد7 گروه از این افراد معرفی شده در بخش صنعت و 5 گروه دیگر نیز در بخش کشاوری فعالیت دارند. از جمله پروژه های این گروه ها می توان به ابداع روش طراحی تایرهای رادیال باری و طرح تولید تیرآهن از اسلب و دستگاه برش اسلب به جای شمش اشاره کرد.
گزارش تصویری نشست محمد رضا عارف با دانشجویاننشست محمد رضا عارف با دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد محمد رضا عارف , دکتر محمد رضا عارف , عارف . انتخابات ریاست جمهوری , عکس محمد رضا عارف , تصاویر محمد رضا عارف
گزارش تصویری نشست حسن روحانی با اساتید دانشگاه حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار درناز و در جمع جمعی از اساتید دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت
گزارش تصویری دیدار کارگران با رهبر معظم انقلابجمعی از کارگران در آستانه روز کارگر صبح امروز شنبه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند
کاله مقابل نماینده عراق پیروز شد/ صعود به نیمه نهایی تیم والیبال کاله با شکست دادن گاز عراق و کسب پنجمین پیروزی متوالی خود در مسابقات باشگاه‌های قهرمانی آسیا به مرحله نیمه نهایی این رقابتها صعود کرد.
عجیب ترین مکان های خانه سازی + عکساز ساخت خانه بر روی سکوی نفت تا شهرکی از زباله همه از عجیب ترین نمونه های خانه سازی در دنیا هستند که هنوز انسان ها در آن زندگی می کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، داشتن خانه ای خوب و مطمئن آرزوی هر خانواده ای بوده است. عده ای برای آنکه به این آرزو جامه عمل بپوشانند از ایده های جالب استفاده می کنند. این افراد با استفاده از مواد اولیه در مکان های عجیب شروع به خانه سازی می کنند.
سفر رئیس جمهور به مازندران هنوز دعوت نامه ای از سوی استانداری مازندران به رسانه ها در این باره ارسال نشده است ولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیامی به خبرنگاران اعلام کرد: نشست هم اندیشی مدیران رسانه های استان مازندران که قرار بود یکشنبه هشتم اردبیهشت در ساری برگزار شود به دلیل سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به مازندران لغو شد.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور ولایتی: برای بگم بگم های احمدی نژاد آماده ام -عسگر اولادی:احمدی نژاد را منحرف نمی دانم -صادق زیبا کلامک ورود هاشمی به انتخابات تمام معادلات را بهم می زند -افروغ: توسعه فقط سیمان و میلگرد نیست
حرکت کارناوال شادی آملی‌ها در روز قهرمانی کاله ایرانمردم آمل امشب پس از پیروزی سه بر صفر کاله مازندران مقابل تیم قدرتمند و متمول الریان قطر در میادین اصلی این شهر به جشن و شادی پرداختند.
گزارش تصویری عروج جانباز شهید علی امانیعلی امانی از نوجوانی درگیر جنگ بود. برای عیادتش رفته بودیم که انگار لحظات عروجش نزدیک بود. گله نداشت اما دلتنگ بود عصر یکشنبه خبردادند علی امانی عروج کرد
گزارش تصویری دیدار تیمهای والیبال کاله و لیونینگ چیندیدار تیمهای والیبال کاله و لیونینگ چین در رقابتهای جام باشگاههای آسیا با حساب سه بر صفر به سود تیم کاله به پایان رسید.
«بی‌سیم چی» حاج بصیر به یاران شهیدش پیوست جانباز شیمیایی حاج علی امانی، بیسیم چی سرلشکر شهید حاج حسین بصیر بعدازظهر امروز به یاران شهیدش پیوست.
«برمکی» رئیس جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران شد خانه مطبوعات مازندران اعلام کرد: پس از پذیرش استعفای نیازآذری، رضا برمکی به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران انتخاب شد.
تخلفات مسکن مهر مازندران بررسی می‌شود معاون مدیرکل تعاون مازندران گفت: تخلفات مسکن مهر در مازندران در حال حاضر شهر به شهر در حال بررسی است و تخلفات پیمانکاران در شورای مسکن مازندران بررسی می‌شود.
برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) در 735 مسجد مازندران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از برگزاری میلاد حضرت زهرا (س) در 735 کانون مساجد این استان خبر داد.
30 بقعه امامزادگان مازندران میزبان برگزاری آزمون حفظ قرآن شدند معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 30 بقعه امامزادگان مازندران آماده برگزاری آزمون کتبی تربیت حافظان قرآن کریم است که در این آزمون 2 هزار نفر شرکت دارند.
آزاد‌سازی 191هزار هکتار از اراضی ملی در مازندران دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران از آزادسازی 191 هزار هکتار از اراضی ملی در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در جلسه شورای حقوق بیت‌المال از خلع ید 191 هکتار از اراضی ملی و جنگلی مازندران خبر داد.
بنادر«آلفا» و امیرآباد تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند در پی بازدید مسئولان بندر آلفا آستاراخان روسیه از بندر امیرآباد، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه همکاری بین مدیران این دو بندر امضا شود.
پرداخت تسهیلات 37 میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از پرداخت تسهیلات 37 میلیارد ریالی طرح نوسازی و تجدید ساختار صنایع به واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران خبر داد.
783 نفر در چالوس برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند فرماندار چالوس گفت: 783 نفر در حوزه شهرستان چالوس برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت‌نام کردند که از این مجموع 127 نفر در حوزه شهری و 656 نفر در حوزه روستایی هستند.
مازندران به 60 مدرسه علمیه نیاز دارد مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: باید 60 مدرسه علمیه در مازندران وجود داشته باشد تا بتواند به حداقل‌ها پاسخ دهد.
احداث پروژه تفریحی در ساحل فرح‌آباد شهردار ساری از احداث پروژه تفریحی در ساحل فرح‌آباد با مشارکت بسیج سازندگی کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی عبوری صبح امروز در جمع اعضای شورای شهر ساری اظهار داشت: املاک شهرداری را تبدیل به احسن می‌کنیم.
نیاز مازندران به خانه تخصصی ووشو نایب رئیس هیئت ووشو استان مازندران گفت: نیاز مازندران به خانه تخصصی ووشو احساس می‌شود و نداشتن آن در مازندران معضل جدی است.
دبیر ستاد انتخاباتی ولایتی در مازندران معرفی شد محمد‌رضا شافعیان دبیر ستاد علی‌اکبر ولایتی در مازندران شد. به گزارش سلام شمال بر اساس اعلام قبلی قرار بود علی‌اکبر ولایتی برای معرفی دبیر ستاد انتخاباتی‌ا‌ش در مازندران حضور یابد که به خاطر مشغله کاری حضور وی در مازندران منتفی شد.
کمبود دارو در مازندران برطرف می‌شود معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کمبود دارو در مازندران نفی نمی‌شود، گفت: کمبود‌ها مقطعی است و این کمبود‌ها در وضعیتی نیست که در درمان بیماران مشکل ایجاد کند.
یک انتصاب ورزشی در مازندران و حواشی آن رئیس جدید اداره ورزش و جوانان بابلسر در حالی معرفی شد که گفته می‌شود به مدیر قبلی برای تجلیل از خدماتش کم‌لطفی شده است.
جذب 270 میلیون یورو برای 7 طرح آبفا در مازندران مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: از طریق بانک توسعه اسلامی به دنبال جذب 150 میلیون یورو منابع اعتباری برای طرح‌های فاضلاب قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر و 129 میلیون یورو برای آب شرب تنکابن و رامسر هستیم.
ضبط انبار کراک‌پزی در مازندران‌ مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: در حین اجرای قلع و قمع یک باب انباری در کنار رودخانه که محل کراک‌پزی و تولید گراس بوده مشاهده و مقادیری از دستگاه‌ها و تجهیزات مواد مخدر کشف و از سوی ماموران انتظامی شهرستان ضبط شد.
حق‌الزحمه پزشکان خانواده با سرانه جمعیتی پرداخت می‌شود مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: حق‌الزحمه پزشکان خانواده فقط به صورت سرانه جمعیتی پرداخت می‌شود.
مشکل فروشگاه رفاه همچنان باقی است عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه مشکل فروشگاه رفاه همچنان باقی است، گفت: با وجود صحبت‌هایی که از قبل شده، این مشکل هنوز رفع نشده است.
گزارش تصویری سفر دکتر رضایی به مازندرانگزارش تصویری سفر دکتر رضایی به مازندران
«بهداد» سنبل وزنه‌برداری دنیا است مربی سازنده وزنه‌برداری مازندران گفت: برای تمرین و کشف استعداد این ورزش با کمبود فضای سالن ورزشی مواجه هستیم.
انصراف رئیس شورای شهر آمل از حضور در انتخابات رئیس شورای اسلامی شهر آمل انصراف خود را از حضور در انتخابات شوراها اعلام کرد. به گزارش سلام شمال خبر انصراف رئیس شورای اسلامی شهر آمل از صبح امروز تبدیل به مهم‌ترین سوژه اجتماعی و سیاسی شهر آمل شد.
لیگ «جت‌‌اسکی» مازندران راه‌اندازی می‌شود سرپرست کمیته جت‌اسکی و جت‌بت مازندران گفت: فصل گرما را پیش رو داریم و به ‌زودی مسابقات لیگ جت‌اسکی قهرمانی مازندران را برگزار می‌کنیم.
دعوت 4 هندبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی رئیس هیئت هندبال مازندران از دعوت چهار هندبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان خبر داد.
کارگر مازندرانی با 10 اختراع نمونه کشوری شد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: محمد قاسمی کارگر شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با 10 اختراع در حوزه کاری خویش کارگر نمونه کشوری شد.
زن «مامورنما» در مازندران دستگیر شد ماموران پلیس زن در مازندران موفق شدند زن «مامورنمایی» را به اتهام جعل عنوان و اخاذی از شهروندان شناسایی و دستگیر کنند.
امامی سرپرست فرمانداری سوادکوه شمالی شد با حکم استاندار مازندران ، عقیل امامی سرپرست فرمانداری سوادکوه شمالی شد. به گزارش سلام شمال با حکم سید‌علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران، عقیل امامی به عنوان نخستین سرپرست فرمانداری سوادکوه شمالی منصوب شد.
سخنگوی بدون سخن شورای شهر لاهیجان بودم سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به دلایل شرکت نکردن خود در دور چهارم انتخابات این شورا، گفت: در شورای اسلامی شهر لاهیجان سخنگوی بدون سخن بودم.
میرزا کوچک جنگلی به استقبال احمدی‌نژاد می‌رود معاون استاندار گیلان گفت: میرزا کوچک جنگلی در مراسم نمادین به همراه 50 نفر از یاران خود در ورزشگاه شهید عضدی رشت به استقبال احمدی‌نژاد می‌رود.
فوتبال ساحلی بانوان رشت به لیگ دسته یک صعود کرد مسئول کمیته فوتبال ساحلی بانوان گیلان گفت: رشت با قهرمانی در نخستین دوره مسابقات فوتبال ساحلی گیلان به لیگ دسته یک فوتبال ساحلی کشور راه یافت.
مسکن مهر رشت با حضور احمدی‌نژاد افتتاح می‌شود فرماندار رشت گفت: مسکن مهر و دو طرح بزرگ صنعتی در چهارشنبه هفته جاری با حضور احمدی‌نژاد در رشت افتتاح می‌شود.
باشگاه داماش گیلان جریمه شد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه داماش گیلان را 30 میلیون ریال جریمه نقدی کرد.
ثبت‌نام دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان آغاز شد رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان از آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته ترمی نظام آموزش مهارتی این دانشگاه در 64 رشته خبر داد.
اعضای هیئت رئیسه شورای شهر انزلی انتخاب شدند اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر انزلی با برگزاری انتخابات داخلی معرفی شدند.
تلفات 65 درصدی جاده‌ای عابران و موتورسواران گیلان مدیرکل حمل و نقل پایانه های گیلان گفت: 65 درصد تلفات رانندگی گیلان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است.
آقای رئیس‌جمهور مشایی را به گیلان نیاورید جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی و دانشجویان دانشگاه‌های گیلان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار همراهی نکردن مشایی با وی در سفر به گیلان شدند.
آستارا آماده برگزاری انتخابات حماسی است فرماندار آستارا گفت: آستارا آماده برگزاری انتخابات پرشور و حماسی است. به گزارش سلام شمال کیوان اسدپور امروز در جریان بازدید از روند کاری ستاد انتخابات این شهرستان با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری، اظهار کرد: امسال عصاره و سمبل حماسه سیاسی، انتخابات است که با حضور مردم غیرتمند و ولایت‌مدار ایران اسلامی در خرداد در پای صندوق‌های رأی متجلی می‌شود.
کارگاه آموزشی شهرداران گیلان در صومعه‌سرا برگزار شد همایش توجیهی و کارگاه آموزشی یک‌روزه شهرداران با حضور 55 شهردار گیلان در صومعه‌سرا برگزار شد. به گزارش سلام شمال همایش توجیهی و کارگاه آموزشی شهرداران 55 شهر گیلان امروز در دو نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات شهرداری صومعه‌سرا برگزار شد.
حضور 50 طرح دانش‌آموزی در نمایشگاه علمی گیلان رئیس پارک علم و فناوری گیلان از حضور بالغ بر 50 طرح و پروژه دانش‌آموزی در نمایشگاه پروژه‌های علمی در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد.
استقرار 500 صندوق برای اخذ آرای مردم رشت فرماندار رشت از استقرار بالغ بر 500 صندوق اخذ رأی در انتخابات 24 خرداد 92 برای حوزه انتخابیه این شهرستان خبر داد.
یادواره 2200 شهید رشت برگزار می‌شود فرماندار رشت از برگزاری یادواره دو هزار و 220 شهید سرافراز این شهرستان در اول خرداد امسال خبر داد.
راه‌حلی به جز انحلال شورای شهر رشت نبود نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری اعضای شورای شهر رشت، گفت: این اعضا 175 ساعت برای خود اضافه‌کاری لحاظ می‌کردند.
شاخص برخورداری 81 درصد روستاییان گیلان از آب شرب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: شاخص برخورداری روستاییان گیلان از آب آشامیدنی به عدد 81 درصد رسیده است.
ساختمان مدیریت بحران گیلان افتتاح می‌شود ‌استاندار گیلان از افتتاح ساختمان مدیریت بحران با حضور رئیس جمهور در هفته جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا امروز در جمع فرمانداران با اشاره به دور چهارم سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: استان گیلان از آمادگی لازم برای استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت برخوردار است.
طرح تفکیک زباله از مبدأ در 40 شهر گیلان آغاز شدمدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز اجری طرح تفکیک زباله از مبدأ در 40 شهر استان خبر داد.
انتخابات رئیس انجمن پیشکسوتان ورزش گیلان برگزار می‌شود رئیس انجمن پیشکسوتان گیلان گفت: انتخابات انجمن پیشکسوتان گیلان با هدف ساماندهی امور پیشکسوتان ورزش استان و همگام شدن امور پیشکسوتان با کشور برگزار می‌شود
ساماندهی آب‌های زیرزمینی گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: ساماندهی وضعیت فاضلاب و آب‌های زیرزمینی گیلان به صورت جدی در حال پیگیری است. به گزارش سلام شمال محمد آقاجانزاده ظهر امروز در همایش صنعت بازیافت در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست گیلان، اظهار کرد: باید با بسیج همگانی برای حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم.
گیلان ششمین استان کشور در سرمایه‌گذاری صنعتی است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان ششمین استان کشور در میزان سرمایه‌گذاری صنعتی است.
ساختمان شهرداری رشت موزه هنرهای معاصر می‌شود شهردار رشت گفت: ساختمان اصلی شهرداری رشت با نام یکی از اساتید هنرمند گیلانی موزه هنرهای معاصر می‌شود.
15 هزار واحد مسکن مهر گیلان افتتاح می‌شود استاندار گیلان گفت: 15 هزار واحد مسکن مهر گیلان در سفر دور چهارم دولت به این استان افتتاح می‌شود. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای نهادینه شدن کاری باید زمینه آن فراهم شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم باید عاملی وجود داشته باشد و مهم‌ترین عامل، رسانه است.
همایش حماسه سیاسی با حضور محسن رضایی برگزار می‌شود رئیس دفتر ارتباط مردمی محسن رضایی در گیلان گفت: هشتم اردیبهشت ماه جاری همایش بزرگ راه‌های تحقق حماسه سیاسی با حضور محسن رضایی در گیلان برگزار می‌شود.
دوندگان نوجوان گیلان به کرمانشاه می‌روند ورزشکاران دو و میدانی گیلان به مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان کشور در 15 ماده ورزشی به کرمانشاه می‌روند.
کاهش 53 درصدی تلفات تصادفات درون شهری گیلان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش 53 درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری این استان در فروردین امسال خبر داد.
گیلان 328 شرکت مهندسی کشاورزی فعال دارد سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تعداد 328 شرکت مهندسی کشاورزی در گیلان فعالیت می‌کنند. به گزارش سلام شمال علی‌رضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در مجمع عمومی سالانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به ایجاد 6 هزار و 222 شرکت مهندسی در پهنه‌های کشاورزی در کشور اظهار کرد: تعداد 56 هزار مهندس کشاورزی
صدور خدمات مهندسی کشاورزی گیلان به جمهوری آذربایجان رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از معرفی شرکت‌های تعیین صلاحیت شده این سازمان برای امکان‌سنجی اراضی کشاورزی جمهوری آذربایجان خبر داد.
شهرداران متخلف زیست‌محیطی گیلان به مراجع قضایی معرفی شدند مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از معرفی شهرداران متخلف زیست‌محیطی استان به مراجع قضایی خبر داد.
حسینی‌: بازرسی 2 سال پیش به ‌شورای شهر رشت تذکر دادمدیرکل بازرسی و نظارت گیلان گفت: انحلال شورای شهر رشت نتیجه قانون‌ ستیزی و اصرار به فساد اعضای آن بوده است.
بیش از 90 درصد نیروی اوقاف در گلستان قراردادی هستند رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای این اداره گفت: بیش از 90 درصد نیروهای اوقاف در گلستان قراردادی هستند که این زیبنده استان نیست.
تحصیل 21 هزار دانشجو در مراکز پیام‌نور گلستان سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان گلستان از تحصیل 21 هزار دانشجو در 75 رشته در مراکز پیام‌نور گلستان خبر داد.
بررسی پایگاه‌ اجتماعی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در گلستانیازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد رقابت رسمی و غیر رسمی 22 نامزد احتمالی است که یا برخی از آن‌ها نامزدی خود را اعلام کرده و به صورت ائتلاف در حال رقابت هستند و یا عده‌ای دیگر هنوز اعلام نامزدی نکرده و برخی بر اساس گمانه‌زنی‌های خود خبر از حضور و یا عدم حضور آن‌ها می‌دهند.
افتتاح نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان نخستین نمایشگاه فن بازار استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در گرگان افتتاح شد.
ارشاد گرگان 4 برنامه برای خلق «حماسه سیاسی» برگزار می‌کند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان با اشاره به برگزاری دو انتخابات «ریاست جمهوری» و «شوراهای اسلامی شهر و روستا» در کشور گفت: این اداره به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان و جامعه هدف خود حداقل چهار برنامه متنوع را برگزار می‌کند.
همکاری ارشاد گرگان در برگزاری همایش «حکیم فردوسی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به برگزاری همایش «حکیم فردوسی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهرگفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در برگزاری این همایش همکاری می‌کند.
معلمان هم کلید بهشت و هم کلید جهنم را دارندمسئول علمی، پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان گفت: معلمان هم کلید بهشت و هم کلید جهنم را دارند و گناه یا ثواب دانش‌آموزان آنها تا قیامت برای آنها هم نوشته می‎شود.
کاهش 50 درصدی تعرفه دوره‌های آموزشی نظام مهندسی گلستانرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: از این پس تعرفه تمام دوره‎های آموزشی در نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به صورت نیم بها از مهندسان اخذ خواهد شد.
توقف طرح «مهرآفرین» و کمبود نیروی انسانی در اوقاف گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ؛ کمبود نیروی انسانی را یک مشکل اساسی برشمرد و گفت: با متوقف شدن طرح «مهرآفرین» دیگر نمی‎توان جذب نیرو داشته باشیم که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.
خلیج گرگان فرصتی مناسب برای آبزی‎پروریمدیرکل شیلات گلستان گفت: خلیج گرگان یکی از فرصت‎های خوب و مناسب در زمینه آبزی‎پروری است.
تخصیص 100 درصدی اعتبارات هزینه‎ای دستگاه‎های اجرایی گلستانمدیرکل دفتربرنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان از تخصیص 100 درصدی اعتبارات هزینه‎ای دستگاه‎های اجرایی استان در سال گذشته خبر داد.
24 خرداد را به سکوی پرش عظمت ایران اسلامی تبدیل کنیم استاندار گلستان گفت: با حضور گسترده در پای صندوق‎های رای باید 24 خرداد 1392 را به سکوی پرش عظمت ایران اسلامی تبدیل کنیم.
گزارش تصویری هفته قهرمانی کورس بهاره اسبدوانی هفته قهرمانی کورس بهاره اسبدوانی گلستان در مجموعه سوارکاری آق قلا برگزار شد
شب طوفانی آشفته و صبح برفی لذت‎بخش غرش بهاری آسمان، بسیاری از مردم گلستان را در شامگاه چهارشنبه آشفته کرد و بامداد پنجم اردیبهشت برای مردم گلستان با صدای طوفان و شکسته شدن شاخ و برگ درختان سپری شد.
گزارش تصویری آتش‌سوزی یک تانکر قیر شهرداری در گرگان عصر امروز کارگران شهرداری گرگان که در حال ترمیم آسفالت یکی از کوچه‎های گرگان بودند در اثر بی‌احتیاطی، تانکر حمل قیر آتش گرفت. راننده لودر سعی کرد آتش را مهار کند اما بدتر شد
گزارش تصویری سفر محسن رضایی به گرگانمحسن رضایی به منظور دیدار با اقشار مختلف مردم استان گلستان و شرکت در «همایش حماسه اقتصادی زندگی رفاه و اشتغال» در حسینیه دزیانی‌های صبح امروز وارد گرگان شد. به گزارش فارس،‌ وی پس از اینکه مورد استقبال جمعی از مردم قرار گرفت برای ادای احترام به امام‌زاده عبدالله بن موسی‌بن الجعفر (ع)، شهدا و آیات اعظام سیدسجاد علوی گرگانی و سیب حبیب‌الله طاهری گرگانی نماینده فقید مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گلزار شهدای گرگان حضور یافت.
بانک‎های عامل در گلستان افزایش پیدا کند فرماندار شهرستان مینودشت با ارائه پیشنهادی خواستار افزایش بانک‎های عامل در گلستان شد. به گزارش سلام شمال مصیب عنابستانی ‌در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: علاوه بر بانک کشاورزی لازم است تا سایر بانک‎ها نیز در خصوص اعتبارات سال 1392 دخیل شوند.
پرداخت 64 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‎های کشاورزی گلستان ‎معاون اعتبارات بانک کشاورزی گلستان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات طرح‌های بخش توسعه کشاورزی در سال 1392 همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون 64 میلیارد ریال در این زمینه تسهیلات پرداخت شده است.
گلستان توان تامین 60 درصد از خوراک طیور کشور را دارد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: این استان توانایی تامین 60 درصد از خوراک طیور کل کشور را داراست.
اردیبهشت امسال، ماه پرکار ارشاد گلستان معاون فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در اردیبهشت‎ ماه جاری با برگزاری بیش از 10 برنامه بزرگ ماه پرکاری را در پیش خواهد داشت.
85 درصد اعتبارات بخش کشاورزی گلستان جذب شدرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بر اساس ارزیابی‎های انجام شده بیش از 85 درصد اعتبارات بخش توسعه کشاورزی استان جذب شده است.
تدوین برنامه‎های اولویت‎دار سال 92 در گلستان استاندار گلستان به‌روز شدن برنامه‎ها را برای جلوگیری از هر گونه موازی‎کاری یک ضرورت مهم خواند و گفت: جلسه‎ای با محوریت معاون برنامه‎ریزی استانداری به منظور تدوین برنامه‎های اولویت‎دار سال جدید در استان تدوین شود.
اتصال 835 نقطه گلستان به شبکه شباب مسئول پروژه شباب سپاه نینوا گلستان از اتصال بیش از 44 هزار نقطه کشور به شبکه شباب بسیج خبر داد و گفت: در استان گلستان نیز بیش از 835 نقطه به این شبکه متصل هستند.
«حماسه اقتصادی» بر پایه دانش ایجاد می‌شود رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: لازمه ایجاد «حماسه اقتصادی» توجه جدی به علم و دانش، شکل‌گیری چرخه تجاری‌سازی و استفاده از سرمایه‌گذاران خطرپذیر است.
برخی محدودیت‌ها مانع تصویب تاسیس پارک علم و فناوری در گلستان می‌شد معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: برخی محدودیت‌ها مانع تصویب تاسیس پارک علم و فناوری در گلستان می‌شدند که با تلاش مسئولان استانی و موافقت وزارت علوم تحقیقات و فناوری سرانجام این مجوز صادر شد.
گلستان باید 14 مرکز رشد علم داشته باشد رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه چهار مرکز رشد علم و فناوری در استان فعالیت دارند، گفت: برای توسعه و نهادینه شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه استان گلستان باید 14 مرکز رشد علم و فناوری در این استان تشکیل شود.
ثبت‎نام 190 کاندیدای شورای گلستان نهایی نشده استدبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 8 هزار و 499 نفر در گلستان ثبت‎نام کرده‎اند که هنوز ثبت‎نام 190نفر نهایی نشده است. به گزارش سلام شمال سید قاسم حسینی ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سطح استان گستان تعداد 8 هزار و 499 نفر برای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان ثبت‎نام کرده‎اند.
مادران 3 شهید در گلستان تجلیل شدند در راستای نامگذاری وفات حضرت ام‎البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا، از سه مادر شهید در گلستان تجلیل شد.
گلستان نیمه اول آبان میزبان اجلاس پیرغلامان حسینی می‎شود مدیرکل سازمان تبلیغات استان گلستان گفت: گلستان نیمه اول آبان‎ماه امسال میزبان یازدهیمن اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور مهمانان داخلی و خارجی می‎شود.
خیرین در گلستان 5 میلیارد تومان به مدارس کمک کردند معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: خیرین مدرسه‎ساز در گلستان 5 میلیارد تومان به مدارس کمک کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد