گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار ایران و شمال

زمان دقیق اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد ۹۲ دکتر حسین توکلی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه تنظیم می‌شود، گفت:‌ نتایج از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
قیمت روز سکه و طلا رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران از کاهش قیمت سکه وطلا نسبت به روز گذشته دوشنبه خبر داد.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها نگاهی به آخرین قیمت خودروها
شناخت مشایی 8 واحد درسی می‌خواهد! «محمدرضا باهنر که در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به مازندران رفته، اظهار کرده: در بحث فتنه ما دو نفر را محدود می‌دانیم ولی برخی‌ها در دوران فتنه خوب کار کردند، برخی بی‌تفاوت بودند و برخی دیگر نیز کمک کردند و اعلام می‌کنم که خاتمی از سران فتنه نیست! البته امتحان خوبی هم پس نداد و باید جبران کند و مواضع روشن و حساس خود را در مقابل فتنه اعلام کند.»
سعیدی کیا: هاشمی و خاتمی نمی آیند نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: تغییر بی رویه مدیران، قانون گریزی و اشتباه در سیاست خارجی از مهمترین ضعف های دولت دهم است.
جزئیات کامل استخدام جدید در دولت غلامحسین الهام معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور در بخشنامه ای به همه دستگاه های اجرایی با توجه به ابهامات برخی از دستگاه ها در خصوص نحوه اجرای مصوبه طرح مهر آفرین، جزئیات اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.
هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون به بحث تبانی در مسابقات لیگ دسته اول و البته دسته دوم حرف‌های خواندنی علی پروین بود، پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که چه تیمی قهرمان جام حذفی می شود ۱ـ پرسپولیس، ۲ ـ سپاهان، که ‌نزدیک 70 درصد به پرسپولیس، نو ‌باقی به سپاهان رأی دادند. شمال نیوز: سومین برنامه ۹۰ در سال ۹۲ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه‌ به مانند همیشه، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بحث تبانی در مسابقات لیگ دسته اول و البته دسته دوم پرداخت.
قیمت جدید چهار خودوری پرتیراژ کشوربا تدوین دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، قیمت جدید پراید ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان، پژو ۴۰۵ معادل ۲۰ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان، تیبا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سمند ال ایکس ۲۰ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان تعیین شد.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-ﺍﺣﻤﺪ ﺣﮑﻴﻤﯽﭘﻮﺭﺩر ﮔﻔﺖﻭﮔﻮﺑﺎﺁﺭﻣﺎﻥ:ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ ﻣﻨﺘﻈﺮﺩﻋﻮﺕﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﻳﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ -ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻌﻈﻢ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺟﻼﺱ ﺟﻬﺎﻧﯽ «ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺍﻣﺖ ﻭ ﺑﻴﺪﺍﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ»:ﺑﺎ ﻫﻴﭻ ﮐﺲ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺗﻤﺎﻳﺰ ﺟﻐﺮﺍﻓﻴﺎﻳﯽ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ -ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻄﻬﺮﯼ ﺑﻪ ﺁﻳﺖ ﺍ... ﻫﺎﺷﻤﯽ:ﻓﻘﻂ ۴ ﺳﺎﻝ ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﻭﺿﻊ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﻭﺿﻊ ﺭﺍ ﺳﺮﻭ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺩﻫﻴ ﺳﺮﻭ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ -ﻣﺸﺎﻳﯽ:ﺩﻭﻟﺖ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻓﻀﺎﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﮐﻨﺪ
پیروزی پرسپولیس مقابل ملوان در آزادی تیم پرسپولیس تهران در هفته سی و سوم رقابت های لیگ برتر مقابل تیم ملوان بندر انزلی به برتری رسید. به گزارش سلام شمال تیم های پرسپولیس تهران و ملوان بندر انزلی در هفته سی و سوم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی مقابل 8 هزار هوادار به قضاوت احمد صالحی به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم پرسپولیس با گل کریم انصاری فرد توانست با نتیجه 1 بر 0 به برتری دست یابد.
جدیدترین فیلم‌های در راه اکران سینماهای پایتخت فیلم‌های سینمایی «آقای الف» و «ملکه» از چهارشنبه این هفته (11 اردیبهشت‌ماه) و «چه خوبه که برگشتی» از اواسط خردادماه اکران می‌شوند.
محبوب‌ترین تبلت دنیا رایانه لوحی iPad اپل از ۱۰۰۰ امتیازی که برائ این بررسی در نظر گرفته شده بود موفق به کسب امتیاز ۸۳۶ شد تا در بین ۵ رایانه لوحی برتر جهان بیشترین محبوبیت را کسب کند.
مطهری: منتقدان نظام نباید رد صلاحیت شوند مطهری در پاسخ به این پرسش که هاشمی چطور می‌تواند کشور را در این شرایط اداره کند؟ گفت: آقای هاشمی در دوران پس از جنگ که خزانه کشور خالی بود و بدهی خارجی ایران 5 میلیارد دلار بود،‌ آمد و کارهای زیربنایی و بنیادین زیادی انجام داد و حتی تولید کشور را به حرکت درآورد.
عسگراولادی: احمدی نژاد مواظب شیاطین باشد عسگراولادی با بیان ایکه امام فرمودند باید این پرچم را بالا نگه داریم تا انشاءالله به حضرت بقیه الله تقدیم کنیم گفت: من به رئیس جمهور محترم این تذکر را می دهم که پرچم میراث رئیس جمهور نیست که بخواهد به هر کس هدیه کند و یا به وارثان خود بدهد. این پرچمی است که باید توسط ولی فقیه زمان به حضرت مولا سپرده شود.
مشروح سخنرانی محسن رضایی در سفر به گیلان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شوم، گفت: اصولگرای غیرجناحی هستم و اگر به جناح‌ها تعهدی دهم آزادگی‌ام از دست می‌رود.
مشروح سخنرانی محسن رضایی در سفر به گیلان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شوم، گفت: اصولگرای غیرجناحی هستم و اگر به جناح‌ها تعهدی دهم آزادگی‌ام از دست می‌رود.
شگفت‌انگیزترین عکس‌های کهکشانیاما امروزه این مشکل دانشمندان با کمک تلسکوپی که به خارج از جو فرستاده شد مرتفع گشت و این محدودیت ها تا حد زیادی برطرف شد. هابل اولین تلسکوپ عظیم تحقیقاتی بود که دانشمندان به فضا فرستادند. با توجه با دریافت سریعتر تصاویر توسط تلسکوپ هابل ، به نوعی آنرا گامی برای حرکت در زمان می دانند.
گزارش تصویری قهرمانی تیم والیبال کالهدیدار نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا عصر امروز دوشنبه با برتری تیم کاله در مقابل الریان قطر برگزار شد
9 ویژگی 20 کاندیدای احتمالی انتخابات سن، محل تولد، تحصیلات، محل تحصیل، سمت فعلی، سوابق، گرایش و حزب یا تشکل و گروه سیاسی 20 کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را که هم اکنون در صحنه حاضرند در جدول بخوانید.
تصاویر/ مردم عوض شده‌اند یا احمدی‌نژاد!محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در شرایطی دور چهارم سفرهای استانی خود را آغاز و اسفندیار مشایی را با خود همراه کرده است که استقبال مردمی از این سفرها تامل برانگیز است. تصاویر زیر مربوط به سفرهای احمدی نژاد به استان های خوزستان و اصفهان است.
هاشمی رفسنجانی: دولت 8 سال مدیران باسابقه را از میدان در کرد در ادامه هاشمی رفسنجانی گفت: اینکه می گوئید در کشور تنها من هستم که میتوانم مشکلات را برطرف کنم برای من شرمندگی است. اگر حرفهای شما را بپذیرم یعنی اینکه در کشور دیگر مردی توانمند نیست و ما نتوانسته ایم در این 34 سال افرادی را برای مدیریت کشور تربیت کنیم.
گزارش تصویری سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی
احمدی نژاد: زورشان به من نرسید وزیر را عزل کردند احمدی‌نژاد با اشاره به برکناری وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «وی زحمات خوبی برای کشور کشیده است، زورشان به من نرسید وی را عزل کردند که یادآور این شعر است که می‌گوید «گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری» البته ایشان همچنان در خدمت انقلاب و کشور هستند.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور -معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با آرمان: اصلاح‌طلبان سیاست‌ انتقام‌گیری ندارند -رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس در گفت‌وگو با آرمان:کنکور در سال 98 هم حذف نمی‌شود -نیمی از دلارهای نفتی صرف واردات شد -سکوت اشتون و انتخابات ریاست جمهوری ایران؛موضوع هسته‌ای ربطی به انتخابات ندارد
بیمه طلایی فرهنگیان گران می شود وی اضافه کرد: در این قرارداد، پوشش بیمه درمان تکمیلی علاوه بر شاغلین رسمی، برای کارکنان قراردادی و تمامی افراد تحت تکفل آنان نیز که 210 هزار نفر هستند، اجرایی شده است.
حجاریان: هاشمی دقیقه ۹۰ وارد می‌شود و رأی هم می آورد سعید حجاریان درباره انتخابات ریاست جمهوری 92 گفت: خاتمی قطعا نمی‌آید.
مدیر گوگل: کل دنیا تا سال 2020 آنلاین می‌شود اریک اشمیث ، مدیر عامل گوگل مجموعه‌ای از توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های خود را برای دنیای دیجیتال منتشر کرد.
انصراف زائران از حج تمتع به دلیل افزایش هزینه ها افزایش هزینه‌های اعلام شده حج تمتع سال جاری از سوی سازمان حج و زیارت باعث شده تا تعداد زیادی از متقاضیانی که سالها در انتظار اعلام اولویت خود برای اعزام بودند از ثبت نام در کاروانها انصراف دهند.
رئیس‌جمهور به تمام کارگران کشور هدیه می‌دهد رئیس‌جمهور دستور داد به مناسبت روز کارگر هدیه‌ای به تمام کارگران کشور اهداء شود.
انتقاد دوباره احمدی نژاد:عده‌ای نمی‌خواهند دولت پول در جیب مردم بگذاحمدی نژاد گفت: اگر 76 میلیون جمعیت کشور و حدود 30 میلیون نفر نیروی کار جامعه همه در یک جهت و راستا قرار گیرند، آن وقت یک معجزه و حماسه واقعی رخ می‌دهد و در آن زمان هیچ‌ قله‌ای از دسترس ملت ایران دور نخواهد بود.
بزرگ‌ترین جهاد فرهنگی در مازندران آغاز به کار کرد در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، فعالیت بزرگ‌ترین جهاد فرهنگی مازندران با رویکرد اجلاسیه کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید مازندران در سال جاری آغاز شد.
جدال 4 تیم مازندرانی برای صعود به لیگ دسته دوم فوتبال چهار تیم مازندرانی برای صعود به لیگ دسته دوم فوتبال کشور برای فصل جاری رقابت نزدیکی با هم دارند.
اعزام 360 افسر ارشد سپاه مازندران به قم معاون تربیت آموزش عقیدتی سیاسی سپاه کربلای مازندران گفت: 360 افسر ارشد سپاه کربلا مازندران در دوره تربیت و تعالی پایوران در قم اعزام شدند.
اتومبیلرانان مازندران در ارمنستان طلایی شدندرئیس هیئت اتومبیلرانی و موتوروساری مازندران از کسب سه مدال طلا، نقره توسط ورزشکاران مازندرانی در تورنمنت بین‌المللی ارمنستان خبر داد.
قائمشهر میزبان مسابقات رزمی کیک بوکسینگ شمال ایران رئیس هیئت ورزش‌های رزمی قائمشهر از برگزاری مسابقات رزمی کیک بوکسینگ شمال ایران در قائمشهر خبر داد.
سند توسعه مازندران کشاورزی یا خدمات عوامل مختلفی طی سال‌های اخیر باعث شده که بخش کشاورزی مازندران رونق خود را از دست داده و سرمایه‌ها غالبا از این بخش خارج شده و به سمت بخش‌های خدمات و واسطه‌گری انتقال یابد.
جهانی شدن کاله موجب خشنودی و شعف مردم ایران اسلامی شداستاندار مازندران با تبریک قهرمانی کاله در جام باشگاه‌های والیبال آسیا گفت: این پیروزی و قهرمانی موجب خشنودی و شعف فراوان مردم ایران اسلامی و غرور ملی شد.
طرح شهر سلامت مازندران در مرحله نهایی است رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران به راه‌اندازی شهرک سلامت در مازندران اشاره کرد و گفت: طرح شهر سلامت تهیه شده و در مرحله نهایی شدن است.
نخبه مازندرانی نفر سوم مسابقه جهانی اختراعات شد نخبه جوان محمودآبادی با ارائه ناوشکن فارس در مسابقات جهانی ترکیه مقام سوم رده جوانان را کسب کرد.
جابه‌جایی پل در مازندران حادثه آفرید پل عابر پیاده واقع در بلوار امام رضا(ع) شهرستان ساری که مدتی است از مکان اولیه خود جابه‌جا شده اما پله‌های آن نصب نشده و موجب شد تا پیرمرد 50 ساله برای عبور از خیابان دچار سانحه شود.
حضور تکواندوکاران مازندرانی در تورنمنت اسپانیا سرپرست هیئت تکواندو مازندران از حضور دو تکواندوکار مازندرانی در تورنمنت بین‌المللی اسپانیا خبر داد.
شناسایی 5 هزار مددجوی فاقد مسکن در مازندران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از شناسایی 5 هزار مددجوی فاقد مسکن کمیته امداد در مازندران خبر داد.
معرفی اولین مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی مازندرانمعاون گزینش دفتر مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در امر گزینش از افراط و تفریط باید اجتناب کرد و مدیران گزینش، امر تحقیق را ابزاری برای منافع شخصی خود و دیگران قرار ندهند،
حضور 3 کشتی‌گیر مازندرانی در تورنمنت قرقیزستان دبیر هیئت کشتی مازندران از حضور سه کشتی‌گیر آزادکار مازندرانی در تورنمنت بین‌المللی قرقیزستان خبر داد.
ساری میزبان جشنواره بازی‌های محلی شرق مازندران رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ساری از میزبانی این شهرستان برای جشنواره ورزش‌های سنتی شرق مازندران خبر داد.
بهانه‌ای برای ستایش مادر دین اسلام تکریم زن را در صدر اعمال و آموزه‌های خود قرار داده است و با نزدیک شدن به روز مادر فرزندران در تکاپوی گرفتن هدیه مناسب برای مادران عزیزشان هستند.
کاله غریبانه قهرمان شدتیم کاله مازندران با غلبه بر تیم الریان قطر توانست به مقام قهرمانی رقابت های والیبال جام باشگاه های آسیا دست یابد.
حرکت کارناوال شادی آملی‌ها در روز قهرمانی کاله ایرانمردم آمل امشب پس از پیروزی سه بر صفر کاله مازندران مقابل تیم قدرتمند و متمول الریان قطر در میادین اصلی این شهر به جشن و شادی پرداختند.
گزارش تصویری عروج جانباز شهید علی امانیعلی امانی از نوجوانی درگیر جنگ بود. برای عیادتش رفته بودیم که انگار لحظات عروجش نزدیک بود. گله نداشت اما دلتنگ بود عصر یکشنبه خبردادند علی امانی عروج کرد
گزارش تصویری دیدار تیمهای والیبال کاله و لیونینگ چیندیدار تیمهای والیبال کاله و لیونینگ چین در رقابتهای جام باشگاههای آسیا با حساب سه بر صفر به سود تیم کاله به پایان رسید.
«بی‌سیم چی» حاج بصیر به یاران شهیدش پیوست جانباز شیمیایی حاج علی امانی، بیسیم چی سرلشکر شهید حاج حسین بصیر بعدازظهر امروز به یاران شهیدش پیوست.
«برمکی» رئیس جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران شد خانه مطبوعات مازندران اعلام کرد: پس از پذیرش استعفای نیازآذری، رضا برمکی به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران انتخاب شد.
تخلفات مسکن مهر مازندران بررسی می‌شود معاون مدیرکل تعاون مازندران گفت: تخلفات مسکن مهر در مازندران در حال حاضر شهر به شهر در حال بررسی است و تخلفات پیمانکاران در شورای مسکن مازندران بررسی می‌شود.
برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) در 735 مسجد مازندران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از برگزاری میلاد حضرت زهرا (س) در 735 کانون مساجد این استان خبر داد.
30 بقعه امامزادگان مازندران میزبان برگزاری آزمون حفظ قرآن شدند معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 30 بقعه امامزادگان مازندران آماده برگزاری آزمون کتبی تربیت حافظان قرآن کریم است که در این آزمون 2 هزار نفر شرکت دارند.
آزاد‌سازی 191هزار هکتار از اراضی ملی در مازندران دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران از آزادسازی 191 هزار هکتار از اراضی ملی در مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در جلسه شورای حقوق بیت‌المال از خلع ید 191 هکتار از اراضی ملی و جنگلی مازندران خبر داد.
بنادر«آلفا» و امیرآباد تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند در پی بازدید مسئولان بندر آلفا آستاراخان روسیه از بندر امیرآباد، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه همکاری بین مدیران این دو بندر امضا شود.
پرداخت تسهیلات 37 میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از پرداخت تسهیلات 37 میلیارد ریالی طرح نوسازی و تجدید ساختار صنایع به واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران خبر داد.
783 نفر در چالوس برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند فرماندار چالوس گفت: 783 نفر در حوزه شهرستان چالوس برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت‌نام کردند که از این مجموع 127 نفر در حوزه شهری و 656 نفر در حوزه روستایی هستند.
مازندران به 60 مدرسه علمیه نیاز دارد مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: باید 60 مدرسه علمیه در مازندران وجود داشته باشد تا بتواند به حداقل‌ها پاسخ دهد.
خواسته‌های فرماندار شفت از رئیس جمهور فرماندار شفت در سفر دور چهارم هیئت دولت به گیلان، خواستار مجوز ارتقای روستای امامزاده ابراهیم شفت به شهرک و روستای نصیرمحله به شهر شد.
جامعه ورزشی گیلان از رئیس جمهور استقبال می‌کند مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه جامعه ورزش این استان به استقبال رئیس جمهوری می‌روند، از همراهی 50 موتورسوار و دوچرخه‌سوار در مسیر فرودگاه تا ورزشگاه عضدی رشت خبر داد.
گیلان 260 هزار کارگر بیمه شده فعال دارد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: گیلان 260 هزار کارگر بیمه شده فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.
تالش آماده خلق حماسه سیاسی است فرماندار تالش گفت: تالش برای برگزاری انتخابات و خلق حماسه سیاسی مردم آماده است.
دوره آموزش مدیران ورزش‌های آبی گیلان برگزار می‌شود رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان از برگزاری نخستین دوره آموزش مدیران اماکن شنا و ورزش‌های آبی استان در 12 اردیبهشت جاری خبر داد.
گزارش تصویری فوتبال پرسپولیس تهران و ملوان بندر انزلیدیدار تیمهای فوتبال پرسپولیس تهران و ملوان بندر انزلی در هفته سی و سوم لیگ برتر باشگاههای کشور با حساب یک بر صفر به سود تیم فوتبال پرسپولیس تهران به پایان رسید.
سخنگوی بدون سخن شورای شهر لاهیجان بودم سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به دلایل شرکت نکردن خود در دور چهارم انتخابات این شورا، گفت: در شورای اسلامی شهر لاهیجان سخنگوی بدون سخن بودم.
میرزا کوچک جنگلی به استقبال احمدی‌نژاد می‌رود معاون استاندار گیلان گفت: میرزا کوچک جنگلی در مراسم نمادین به همراه 50 نفر از یاران خود در ورزشگاه شهید عضدی رشت به استقبال احمدی‌نژاد می‌رود.
فوتبال ساحلی بانوان رشت به لیگ دسته یک صعود کرد مسئول کمیته فوتبال ساحلی بانوان گیلان گفت: رشت با قهرمانی در نخستین دوره مسابقات فوتبال ساحلی گیلان به لیگ دسته یک فوتبال ساحلی کشور راه یافت.
مسکن مهر رشت با حضور احمدی‌نژاد افتتاح می‌شود فرماندار رشت گفت: مسکن مهر و دو طرح بزرگ صنعتی در چهارشنبه هفته جاری با حضور احمدی‌نژاد در رشت افتتاح می‌شود.
باشگاه داماش گیلان جریمه شد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه داماش گیلان را 30 میلیون ریال جریمه نقدی کرد.
ثبت‌نام دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان آغاز شد رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان از آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته ترمی نظام آموزش مهارتی این دانشگاه در 64 رشته خبر داد.
اعضای هیئت رئیسه شورای شهر انزلی انتخاب شدند اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر انزلی با برگزاری انتخابات داخلی معرفی شدند.
تلفات 65 درصدی جاده‌ای عابران و موتورسواران گیلان مدیرکل حمل و نقل پایانه های گیلان گفت: 65 درصد تلفات رانندگی گیلان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است.
آقای رئیس‌جمهور مشایی را به گیلان نیاورید جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی و دانشجویان دانشگاه‌های گیلان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار همراهی نکردن مشایی با وی در سفر به گیلان شدند.
آستارا آماده برگزاری انتخابات حماسی است فرماندار آستارا گفت: آستارا آماده برگزاری انتخابات پرشور و حماسی است. به گزارش سلام شمال کیوان اسدپور امروز در جریان بازدید از روند کاری ستاد انتخابات این شهرستان با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری، اظهار کرد: امسال عصاره و سمبل حماسه سیاسی، انتخابات است که با حضور مردم غیرتمند و ولایت‌مدار ایران اسلامی در خرداد در پای صندوق‌های رأی متجلی می‌شود.
کارگاه آموزشی شهرداران گیلان در صومعه‌سرا برگزار شد همایش توجیهی و کارگاه آموزشی یک‌روزه شهرداران با حضور 55 شهردار گیلان در صومعه‌سرا برگزار شد. به گزارش سلام شمال همایش توجیهی و کارگاه آموزشی شهرداران 55 شهر گیلان امروز در دو نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات شهرداری صومعه‌سرا برگزار شد.
حضور 50 طرح دانش‌آموزی در نمایشگاه علمی گیلان رئیس پارک علم و فناوری گیلان از حضور بالغ بر 50 طرح و پروژه دانش‌آموزی در نمایشگاه پروژه‌های علمی در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد.
استقرار 500 صندوق برای اخذ آرای مردم رشت فرماندار رشت از استقرار بالغ بر 500 صندوق اخذ رأی در انتخابات 24 خرداد 92 برای حوزه انتخابیه این شهرستان خبر داد.
یادواره 2200 شهید رشت برگزار می‌شود فرماندار رشت از برگزاری یادواره دو هزار و 220 شهید سرافراز این شهرستان در اول خرداد امسال خبر داد.
راه‌حلی به جز انحلال شورای شهر رشت نبود نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری اعضای شورای شهر رشت، گفت: این اعضا 175 ساعت برای خود اضافه‌کاری لحاظ می‌کردند.
شاخص برخورداری 81 درصد روستاییان گیلان از آب شرب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: شاخص برخورداری روستاییان گیلان از آب آشامیدنی به عدد 81 درصد رسیده است.
ساختمان مدیریت بحران گیلان افتتاح می‌شود ‌استاندار گیلان از افتتاح ساختمان مدیریت بحران با حضور رئیس جمهور در هفته جاری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا امروز در جمع فرمانداران با اشاره به دور چهارم سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: استان گیلان از آمادگی لازم برای استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت برخوردار است.
طرح تفکیک زباله از مبدأ در 40 شهر گیلان آغاز شدمدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز اجری طرح تفکیک زباله از مبدأ در 40 شهر استان خبر داد.
انتخابات رئیس انجمن پیشکسوتان ورزش گیلان برگزار می‌شود رئیس انجمن پیشکسوتان گیلان گفت: انتخابات انجمن پیشکسوتان گیلان با هدف ساماندهی امور پیشکسوتان ورزش استان و همگام شدن امور پیشکسوتان با کشور برگزار می‌شود
ساماندهی آب‌های زیرزمینی گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: ساماندهی وضعیت فاضلاب و آب‌های زیرزمینی گیلان به صورت جدی در حال پیگیری است. به گزارش سلام شمال محمد آقاجانزاده ظهر امروز در همایش صنعت بازیافت در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست گیلان، اظهار کرد: باید با بسیج همگانی برای حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم.
گیلان ششمین استان کشور در سرمایه‌گذاری صنعتی است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان ششمین استان کشور در میزان سرمایه‌گذاری صنعتی است.
ساختمان شهرداری رشت موزه هنرهای معاصر می‌شود شهردار رشت گفت: ساختمان اصلی شهرداری رشت با نام یکی از اساتید هنرمند گیلانی موزه هنرهای معاصر می‌شود.
15 هزار واحد مسکن مهر گیلان افتتاح می‌شود استاندار گیلان گفت: 15 هزار واحد مسکن مهر گیلان در سفر دور چهارم دولت به این استان افتتاح می‌شود. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای نهادینه شدن کاری باید زمینه آن فراهم شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم باید عاملی وجود داشته باشد و مهم‌ترین عامل، رسانه است.
همایش حماسه سیاسی با حضور محسن رضایی برگزار می‌شود رئیس دفتر ارتباط مردمی محسن رضایی در گیلان گفت: هشتم اردیبهشت ماه جاری همایش بزرگ راه‌های تحقق حماسه سیاسی با حضور محسن رضایی در گیلان برگزار می‌شود.
36 هزار بازنشسته در گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان با بیان اینکه 2 میلیون و 500 هزار بازنشسته در کشور بیمه تکمیلی هستند، گفت: در گلستان 36 هزار بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.
ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگانصبح امروز در صحن غیرعلنی شورای اسلامی شهر گرگان ، ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگان مشخص شد.
بیش از 90 درصد نیروی اوقاف در گلستان قراردادی هستند رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای این اداره گفت: بیش از 90 درصد نیروهای اوقاف در گلستان قراردادی هستند که این زیبنده استان نیست.
تحصیل 21 هزار دانشجو در مراکز پیام‌نور گلستان سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان گلستان از تحصیل 21 هزار دانشجو در 75 رشته در مراکز پیام‌نور گلستان خبر داد.
بررسی پایگاه‌ اجتماعی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در گلستانیازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد رقابت رسمی و غیر رسمی 22 نامزد احتمالی است که یا برخی از آن‌ها نامزدی خود را اعلام کرده و به صورت ائتلاف در حال رقابت هستند و یا عده‌ای دیگر هنوز اعلام نامزدی نکرده و برخی بر اساس گمانه‌زنی‌های خود خبر از حضور و یا عدم حضور آن‌ها می‌دهند.
افتتاح نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان نخستین نمایشگاه فن بازار استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در گرگان افتتاح شد.
ارشاد گرگان 4 برنامه برای خلق «حماسه سیاسی» برگزار می‌کند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان با اشاره به برگزاری دو انتخابات «ریاست جمهوری» و «شوراهای اسلامی شهر و روستا» در کشور گفت: این اداره به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان و جامعه هدف خود حداقل چهار برنامه متنوع را برگزار می‌کند.
همکاری ارشاد گرگان در برگزاری همایش «حکیم فردوسی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به برگزاری همایش «حکیم فردوسی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهرگفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در برگزاری این همایش همکاری می‌کند.
معلمان هم کلید بهشت و هم کلید جهنم را دارندمسئول علمی، پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان گفت: معلمان هم کلید بهشت و هم کلید جهنم را دارند و گناه یا ثواب دانش‌آموزان آنها تا قیامت برای آنها هم نوشته می‎شود.
کاهش 50 درصدی تعرفه دوره‌های آموزشی نظام مهندسی گلستانرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: از این پس تعرفه تمام دوره‎های آموزشی در نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به صورت نیم بها از مهندسان اخذ خواهد شد.
توقف طرح «مهرآفرین» و کمبود نیروی انسانی در اوقاف گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ؛ کمبود نیروی انسانی را یک مشکل اساسی برشمرد و گفت: با متوقف شدن طرح «مهرآفرین» دیگر نمی‎توان جذب نیرو داشته باشیم که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.
خلیج گرگان فرصتی مناسب برای آبزی‎پروریمدیرکل شیلات گلستان گفت: خلیج گرگان یکی از فرصت‎های خوب و مناسب در زمینه آبزی‎پروری است.
تخصیص 100 درصدی اعتبارات هزینه‎ای دستگاه‎های اجرایی گلستانمدیرکل دفتربرنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان از تخصیص 100 درصدی اعتبارات هزینه‎ای دستگاه‎های اجرایی استان در سال گذشته خبر داد.
24 خرداد را به سکوی پرش عظمت ایران اسلامی تبدیل کنیم استاندار گلستان گفت: با حضور گسترده در پای صندوق‎های رای باید 24 خرداد 1392 را به سکوی پرش عظمت ایران اسلامی تبدیل کنیم.
گزارش تصویری هفته قهرمانی کورس بهاره اسبدوانی هفته قهرمانی کورس بهاره اسبدوانی گلستان در مجموعه سوارکاری آق قلا برگزار شد
شب طوفانی آشفته و صبح برفی لذت‎بخش غرش بهاری آسمان، بسیاری از مردم گلستان را در شامگاه چهارشنبه آشفته کرد و بامداد پنجم اردیبهشت برای مردم گلستان با صدای طوفان و شکسته شدن شاخ و برگ درختان سپری شد.
گزارش تصویری آتش‌سوزی یک تانکر قیر شهرداری در گرگان عصر امروز کارگران شهرداری گرگان که در حال ترمیم آسفالت یکی از کوچه‎های گرگان بودند در اثر بی‌احتیاطی، تانکر حمل قیر آتش گرفت. راننده لودر سعی کرد آتش را مهار کند اما بدتر شد
گزارش تصویری سفر محسن رضایی به گرگانمحسن رضایی به منظور دیدار با اقشار مختلف مردم استان گلستان و شرکت در «همایش حماسه اقتصادی زندگی رفاه و اشتغال» در حسینیه دزیانی‌های صبح امروز وارد گرگان شد. به گزارش فارس،‌ وی پس از اینکه مورد استقبال جمعی از مردم قرار گرفت برای ادای احترام به امام‌زاده عبدالله بن موسی‌بن الجعفر (ع)، شهدا و آیات اعظام سیدسجاد علوی گرگانی و سیب حبیب‌الله طاهری گرگانی نماینده فقید مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گلزار شهدای گرگان حضور یافت.
بانک‎های عامل در گلستان افزایش پیدا کند فرماندار شهرستان مینودشت با ارائه پیشنهادی خواستار افزایش بانک‎های عامل در گلستان شد. به گزارش سلام شمال مصیب عنابستانی ‌در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: علاوه بر بانک کشاورزی لازم است تا سایر بانک‎ها نیز در خصوص اعتبارات سال 1392 دخیل شوند.
پرداخت 64 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‎های کشاورزی گلستان ‎معاون اعتبارات بانک کشاورزی گلستان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات طرح‌های بخش توسعه کشاورزی در سال 1392 همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون 64 میلیارد ریال در این زمینه تسهیلات پرداخت شده است.
گلستان توان تامین 60 درصد از خوراک طیور کشور را دارد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: این استان توانایی تامین 60 درصد از خوراک طیور کل کشور را داراست.
اردیبهشت امسال، ماه پرکار ارشاد گلستان معاون فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در اردیبهشت‎ ماه جاری با برگزاری بیش از 10 برنامه بزرگ ماه پرکاری را در پیش خواهد داشت.
85 درصد اعتبارات بخش کشاورزی گلستان جذب شدرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بر اساس ارزیابی‎های انجام شده بیش از 85 درصد اعتبارات بخش توسعه کشاورزی استان جذب شده است.
تدوین برنامه‎های اولویت‎دار سال 92 در گلستان استاندار گلستان به‌روز شدن برنامه‎ها را برای جلوگیری از هر گونه موازی‎کاری یک ضرورت مهم خواند و گفت: جلسه‎ای با محوریت معاون برنامه‎ریزی استانداری به منظور تدوین برنامه‎های اولویت‎دار سال جدید در استان تدوین شود.
اتصال 835 نقطه گلستان به شبکه شباب مسئول پروژه شباب سپاه نینوا گلستان از اتصال بیش از 44 هزار نقطه کشور به شبکه شباب بسیج خبر داد و گفت: در استان گلستان نیز بیش از 835 نقطه به این شبکه متصل هستند.
«حماسه اقتصادی» بر پایه دانش ایجاد می‌شود رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: لازمه ایجاد «حماسه اقتصادی» توجه جدی به علم و دانش، شکل‌گیری چرخه تجاری‌سازی و استفاده از سرمایه‌گذاران خطرپذیر است.
برخی محدودیت‌ها مانع تصویب تاسیس پارک علم و فناوری در گلستان می‌شد معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: برخی محدودیت‌ها مانع تصویب تاسیس پارک علم و فناوری در گلستان می‌شدند که با تلاش مسئولان استانی و موافقت وزارت علوم تحقیقات و فناوری سرانجام این مجوز صادر شد.
گلستان باید 14 مرکز رشد علم داشته باشد رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه چهار مرکز رشد علم و فناوری در استان فعالیت دارند، گفت: برای توسعه و نهادینه شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه استان گلستان باید 14 مرکز رشد علم و فناوری در این استان تشکیل شود.
ثبت‎نام 190 کاندیدای شورای گلستان نهایی نشده استدبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 8 هزار و 499 نفر در گلستان ثبت‎نام کرده‎اند که هنوز ثبت‎نام 190نفر نهایی نشده است. به گزارش سلام شمال سید قاسم حسینی ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سطح استان گستان تعداد 8 هزار و 499 نفر برای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان ثبت‎نام کرده‎اند.
مادران 3 شهید در گلستان تجلیل شدند در راستای نامگذاری وفات حضرت ام‎البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا، از سه مادر شهید در گلستان تجلیل شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد