گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات یعنی بازی در میدان رقیبنامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاحات را جریان اصیل انقلاب دانست و گفت: عدم حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یعنی بازی در میدان رقیب بنابر این ما باید در انتخابات پیش رو حضور موثر داشته باشیم.
پیروزی اصولگرایان در انتخابات این دوره یعنی تثبیت قدرتنامزداحتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون زمان مذاکره با آمریکا نیست، زمانی که رقیب ما بدون پیش شرط آماده مذاکره باشد ما هم مذاکره را می‌پذیریم.
تغییر محل سخنرانی رئیس جمهور در مازندراناستاندار مازندران از تغییر محل سخنرانی رئیس جمهور در ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدعلی‌اکبر طاهایی صبح امروز در محل مراسم «زنگ سپاس از معلم» در مدرسه راهنمایی پسرانه سیدرضا بصیری ساری با اعلام حضور رئیس جمهور در مازندران در چهارشنبه هفته جاری اظهار داشت: جشن سپاس از خدمات دولت در مازندران در میدان شهدای این شهر برگزار می‌شود.
امکان ثبت‌نام عتبات عالیات در منازل فراهم شد اولین ظرفیت‌های خالی که در سیستم به این متقاضیان نشان داده می‌شود گروه‌های مربوط به محدوده زمانی بیست روز مانده به اعزام است. متقاضیان تشرف به عتبات عالیات جهت ثبت‌نام می‌توانند از این پس علاوه بر روش‌های فعلی از طریق مراجعه به سایت پیش‌ثبت‌نام اقدام به ثبت‌نام برای تشرف به عتبات کنند.
مهرعلیزاده: تمام چشم امید مردم به اصلاح طلبان است وی افزود: بیت المال و توزیع آن به شرطی مردم را غنی می کند که درست، واقعی و عادلانه بین مردم توزیع شود و با توزیع آن حداقل قسمت اعظمی از این یارانه بگیرها غنی شوند نه اینکه با دادن یارانه فقیرتر و تورم افزایش پیدا کند.
مرقد جعفر طیار در اردن به آتش کشیده شدپس از نبش قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر (ص) توسط جبهه النصره، صدها وهابی تکفیری مرقد جعفر طیار را در اردن به آتش کشیدند.
جزییات و مهلت تعویض کارت‌های پایان‌خدمت وی از افرادی که نسبت به دریافت کارت‌های جعلی معافیت و پایان خدمت اقدام کرده‌اند، خواست که هرچه سریع‌تر خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و در صورتی که اطلاعاتی از شبکه‌های جعل کارت‌های معافیت پایان خدمت دارند، آن را در اختیار مراجع قانونی قرار دهند تا نسبت به برخورد با آن اقدام شود.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)
بازی رایانه‌ای که مغز را سه سال جوان‌تر می‌کند در مراحل بعدی بازی این بازیکن باید مجددا خودرو و محل علامت راهنمایی رانندگی را شناسایی کند. در طول بازی مدت زمان کاهش شناسایی یافته، شکل خودروها و کامیونها شبیه‌تر شده و تعداد اطلاعات بی‌ربط و منحرف کننده ذهن بیشتر می‌شود.
قیمت انواع ارز و سکه در بازارقیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه در بازار تهران یک میلیون و 347 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 310هزار تومان، نیم سکه 713 هزار تومان، ربع سکه 430 هزار تومان و گرمی 305 هزار تومان اعلام شد.
هاشمی مردد است، خاتمی نگران تأیید صلاحیت احمدی نژاد تا اردیبهشت 84 هیچ مشکلی با من نداشت. من دو سال مدیر‌عامل مترو در زمان احمدی‌نژاد بودم. اما به محض اینکه آیت‌الله هاشمی در انتخابات ثبت نام کرد یک دفعه رفتارش با من عوض شد.
مشایی: صلاحیتم را از آسمان گرفته امیکی از ‏حضار می‌پرسد که لطفا در این خصوص بیشتر توضیح بدهید؟ شما نامه یا پیامی از جایی دارید که اینگونه از تایید صلاحیت خود ‏مطمئن هستید؟ مشایی پاسخ می‌دهد که خیر یعنی شرایط کشور توسط امام عصر به گونه ای می شود که شورای نگهبان مجبور ‏به تایید صلاحیتم می‌شود.‏
بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهرانبازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
عکس‌های پانورامای دیدنی از اماکن تاریخی ایرانعکس‌های پانوراما + مراکز دیدنی ایران + مساجد ایران + گزارش تصویری
گزارش تصویری طبیعت بهاریتصاویر طبیعت + تصاویر گل + عکس گل + تصاویر منظره + گزارش تصویری
قیمت برخی خودروهای تولید داخلیقیمت رسمی خودروهای تولید داخل در بازار و نمایندگی های فروش
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-رییس قوه قضاییه با اشاره به گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا:اعدام سیاسی در ایران، دروغ محض است -مصطفی کواکبیان در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) شهر ساری خبر داد:پـرچـم ضـدفسـاد را بـرخواهـم افراشـت -پایان بلاتکلیفی بازار خودرو؛وعده بازگرداندن مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم خودرو به مردم -پروین پس از دریافت ستاره طلایی آسیا:جـایـزه‌ام را بـه هیـچ‌کسـی نمـی‌دهـم
اصولگرایان ، احمدی نژاد را "چشم و گوش بسته" رئیس جمهور کردند این حضرات، تعریف و تمجید از این دولت را به آنجا رساندند که آن را دولت مورد نظر امام زمان علیه السلام قلمداد کردند و مخالفت با آن را نافرمانی در برابر خدای متعال دانستند...جالب اینست که همین حضرات با اشتباه بزرگی که کرده‌اند باز هم خود را متخصص تشخیص اصلح می‌دانند!
اهدا تندیس فوتبال آسیا به علی پروین علی پروین پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه کاپیتانی پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارد و از مربیان پرافتخار کشورمان محسوب می‌شود روز چهارشنبه با سفر به مالزی در مراسم ویژه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای وی ترتیب داده بود شرکت کرد. پروین صبح امروز جمعه تندیس ویژه خود را از مسئولان آسیا دریافت کرد.
اولین آدرس اینترنتی برای چه سایتی بود؟ جالب است بدانیم که اولین آدرس اینترنتی در چه سالی و متعلق به چه نهاد و سایتی بوده است. به گزارش برسام نوشت: CERN سازمانی برای استاندارد های وب به شمار می رود که اولین آدرس مبتنی بر WWW را از آن خود کرد، این کار در تاریخ 1991 صورت گرفت و در سال 1993 CERN به صورت یک وب سایت مستقل به فعالیت خود ادامه داد.
نوه امام: قهر سیاسی اشکال داردحجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون توحید با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: امروز خوب یا بد، در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم و نمی توان آنها را نادیده گرفت. من از 5-6 سال قبل گفته‌ام که راه دفاع از نظام تشکر کورکورانه از همه چیز نیست و کسانی که فکر می کنند اگر کسی از اوضاع انتقاد کند، از نظام دفاع نکرده است، معنی دفاع را بدرستی نمی دانند.
عکسی که رسانه های دولتی منتشر نکردند عکس هایی که رسانه های دولتی از حاضران در محل سخنرانی احمدی نژاد در رشت منتشر کرده اند ، همگی از زاویه پایین و با لنزهای بسته بوده است که جمعیت را متراکم و انبوده نشان می دهند ولی یک عکس از نمای بالا ، همه چیز را آن گونه که هست مشخص می کند.
مقام معظم رهبری و طرح کلی اندیشة اسلامی در قرآنچهل سال گذشته است، چهل سال... گوهری بس گرانبها و عزیز، در اطرافمان بوده، اما از آن غافل و از برکتش محروم بودیم. گوهری درخشان از دریای زلال قرآن حکیم، گوهری نورانی از جنس کتاب نور، چهل سال خاک خورد و فقدانش، مردم تشنة معارف قرآن و اهلبیت را آزار داد. گوهری بی مثل ومانند به نام «طرح کلی اندیشة اسلامی در قرآن».
افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه‌ها معاون آموزشی وزارت علوم با مقایسه شهریه دانشگاه‌ها با مدارس خصوصی گفت: دانشجویان شبانه و غیر انتفاعی در مقطع ارشد، شهریه کمتری نسبت به دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی می‌پردازند.
طائب: به احمدی‌نژاد گفتم مشایی آبرویت را می‌برد وی با بیان اینکه نفوذ بین ما راحت است، افزود: ولی نفوذ کردن توسط ما بین دشمنان سخت است چراکه ما شراب خوردن دروغین نداریم لذا به طور طبیعی نمی‌توانیم به جامعیت اطلاعاتی دست پیدا کنیم. فصل اول در توان دفاع داشتن اطلاعات است.
یک ائتلاف جدید منطقه ای علیه ایران : 4 +1 در مرحله نخست آمریکایی ها درباره پیمان دفاعی منطقه ای در خاورمیانه به مانند ناتو صحبت نمی کنند بلکه آنها بر ایجاد همکاری میان این کشورها در زمینه مبادله اطلاعات امنیتی ، برآوردها و دیدارها تاکید می کنند. این ائتلاف با رمز 4+1 در مکاتبات وزارت خارجه آمریکا نامگذاری شده است. این ائتلاف شامل عربستان سعودی، اردن، امارات، تشکیلات خودگردان فلسطین و ترکیه است.
هاشمی و خاتمی قطعا کاندیدا نمی‌شونددبیرکل خانه کارگر گفت: هاشمی و خاتمی به هیچ وجه در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوند و حرف‌هایی که در مورد آمدن آنها در عرصه انتخابات زده می‌شود شایعه است.
8000 واحد تاسیسات گردشگری در گیلان ایجاد شد معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ایجاد افزون بر 8 هزار و 91 واحد تاسیسات گردشگری در استان خبر داد.
قیمت سکه و طلا در بازار امروز باشگاه خبرنگاران جوان: امروز بازار سکه با کاهش ارزش دلار و طلای داخل، در مسیر کاهشی قرار گرفت و از سکه بهار آزادی 7 هزار تومان کاسته شد. داد و ستدهای بازار سکه ی امروز در حالی در مسیر کاهش قیمتها قرار گرفت که در چند روز اخیر این بازار با سیر نزول مواجه شده است.
اولویت‌های جدید حج اعلام شد سازمان حج و زیارت اعلام کرد: دارندگان ودیعه‌های حج تمتع 21 آبان 1384 تا 20 آذرماه 1384 می‌توانند برای نام‌نویسی، به کاروان‌ها معرفی‌شده در شهرستان‌ها مراجعه کنند.
مسابقات شطرنج جام معلم در بهشهر برگزار شد به ‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم، مسابقات شطرنج «جام معلم» در بهشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال صبح و عصر جمعه 13 اردیبهشت 92، رقابت خوبی بین بازیکنان عنوان‌دار، پیشکسوت و امیدان شطرنج بهشهر در سالن شهید بهشتی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
رقابت 300 حافظ قرآن در امامزاده عباس(ع) ساری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از رقابت 300 حافظ قرآن کریم در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در امامزاده عباس(ع) این شهرستان خبر داد.
اجرای آزمایشی لیگ ورزش دانش‌آموزی در مازندران نائب رئیس فدراسیون بسکتبال و مدیرعامل باشگاه ورزشی کاله مازندران گفت: لیگ دانش‌آموزی در ورزش مدارس طرح پیشنهادی بود که در آمل با استقبال همراه بوده و می‌خواهیم آن را به صورت آزمایشی در مازندران به اجرا درآوریم.
والیبال کاله توان حضور در بین چهار تیم برتر جهان را دارد سرمربی تیم والیبال کاله مازندران گفت: با توجه به ظرفیت و شناختی که از تیم خود دارم توان حضور در بین چهار تیم برتر باشگاهی دنیا را داریم.
رتبه معلمان با اساتید دانشگاه برابر می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: با تصویب مجلس، رتبه معلمان با اساتید دانشگاه برابر می‌شود. به گزارش سلام شمال محمدعلی امیری صبح امروز در مراسم زنگ سپاس از معلم در مدرسه راهنمایی سیدرضا بصیری اظهار داشت: معلم در جامعه مورد اعتماد‌ مردم است به خاطر اینکه مردم فرزندان خویش را به دست معلمان می‌سپارند.
افتتاح 117 هزار واحد مسکن مهر در مازندرانمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از افتتاح 117 هزار واحد مسکن مهر در مازندران پس از سفرهای استانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: عملیات سدسازی نیز در مازندران پس از سفرهای استانی شدت گرفته است.
واگذاری 1000 واحد مسکن مهر در شرق مازندران فرماندار نکا از واگذاری یک هزار و 50 واحد مسکن مهر تا خرداد ماه سال جاری در شرق مازندران با محوریت شهرستان نکا خبر داد.
موضوع انشا پالایشگاه؛ نتیجه علفزار و سبزه پالایشگاه نفت ساری همچنان به وعده‌های مسئولان دل خوش کرده است و اکنون محل احداث پالایشگاه به فضای سرسبزی تبدیل شده است.
8 میلیارد تومان زکات در مازندران جمع‌آوری شد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، گفت: سال گذشته 8 میلیارد و 76 میلیون تومان زکات در این استان جمع‌آوری شد.
شناسنامه الکترونیکی علامه حسن‌زاده آملی تقدیم شد شناسنامه الکترونیکی و کارت ملی علامه حسن‌زاده آملی با حضور در منزل معظم‌له تقدیم شد.
ترکیب هیئت رئیسه جدید شورای شهر آمل در آخرین دور انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر آمل، ترکیب جدیدی از اعضای هیئت رئیسه این شورا معرفی شدند. به گزارش سلام شمال آخرین انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر آمل در دوره سوم شورای اسلامی شهر و روستا شامگاه امروز در ساختمان این شورا برگزار شد.
آغاز عملیات اجرایی کارخانه کک‌سازی در مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: عملیات اجرایی کارخانه کک‌سازی در مازندران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مازندران آغاز می‌شود.
برنامه‌های سفر رئیس جمهور به مازندران استاندار مازندران برنامه سفر رئیس جمهور به مازندران را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال سید علی اکبرطاهایی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد معدن استان مازندران در محل استانداری مازندران با اشاره به زمان سفر رئیس جمهور به مازندران در روز چهارشنبه اظهار داشت: سفر دور چهارم رئیس جمهور به استان‌های کشور تعیین تکلیف پروژه‌های به زمین مانده دولت است.
حضور 4 تکواندوکار مازندرانی در تورنمنت اسپانیا سرپرست هیئت تکواندو مازندران از حضور چهار تکواندوکار مازندرانی در ترکیب تیم ملی مردان و زنان کشورمان در تورنمنت بین‌المللی اسپانیا خبر داد.
رونمایی از تمبر بهار نارنج در مازندران برای نخستین بار در کشور از تمبر بهار نارنج در بابل مازندران رونمایی شد. به گزارش سلام شمال رئیس شورای شهر بابل صبح امروز در سومین روز از نخستین همایش علمی بهار نارنج که با حضور شهرداران و مهمانان 30 استان کشور در سالن هلال‌احمر بابل برگزار شد، اظهار کرد: درختکاری در فرهنگ دینی ما یک ارزش و عبادت تلقی شده و در هیچ مکتبی مثل مکتب اسلام به این امر پرداخته نشده است.
900 هزار مازندرانی پزشک خانواده‌ خود را انتخاب کردند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 900 هزار مازندرانی پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.
دیدار حداد عادل و کواکبیان با آیت‌الله صدوقی در مازندرانغلامعلی حداد عادل و مصطفی کواکبیان در سفرهای انتخاباتی به شمال کشور، دیداری با آیت‌الله صدوقی از عالمای به نام مرکز استان مازندران داشتند.
اجرای 1100 پروژه اداری ـ عمرانی در مازندران مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای یک‌هزار و 100 پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف دولتی خبر داد.
برگزاری همایش فاطمی در 200 بقعه متبرکه مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش فاطمی عفاف، حجاب و همایش بصیرت ولایت‌مداری در 200 بقعه متبرکه استان خبر داد.
نظام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی تدوین و ابلاغ می‌شود مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی تدوین و ابلاغ می‌شود، گفت: تحول در آموزش و پرورش به شکل راهبرد حکومتی بوده و به دولت‌ها وابسته نیست.
دانش‌آموزی با هدیه روز معلم راهی بیمارستان شد پل عابر پیاده در بلوار امام رضا(ع) ساری که مدتی است از مکان اولیه خود جابه‌جا شده و پله‌های آن نصب نشده است و موجب شده تا در یک هفته اخیر دو عابر پیاده دچار سانحه شوند و این بار دانش‌آموز با هدیه روز معلم راهی بیمارستان شدند.
نخبه مازندرانی به زادگاهش بازگشتنخبه جوان مازندرانی با کسب مقام سوم مسابقات جهانی ترکیه در میان استقبال مردم به زادگاهش محمودآباد بازگشت.
بندر امیرآباد پیشگام در اقتصاد و محیط زیست بندر امیرآباد بهشهر که تنها بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد به بندری پیشگام در عرصه اقتصاد و محیط زیست تبدیل شده و توانسته است جایگاه خود را ثبات و ارتقاء بخشد.
1300 روستای مازندران دهیاری ندارند مدیرکل روستایی استانداری مازندران گفت: هزار و 300 روستا از سه هزار و 400 آبادی مازندران فاقد دهیاری است. ابراهیم آزادی کناری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هزار و 300 روستا در مازندران، بدون دهیاری و 300 روستای دیگر شورای روستا ندارند.
همایش سپاس در ساری با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود استاندار مازندران با اعلام برنامه‌های سفر هیئت دولت به مازندران از برگزاری همایش سپاس از خدمات 8 ساله دولت در مازندران با حضور رئیس جمهور در چهارشنبه هفته آینده خبر داد.
اختصاص 3 میلیارد تومان به مازندران از محل جرائم رانندگیمعاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: 3 میلیارد تومان اعتبار از محل جرائم رانندگی به مازندران اختصاص داده شد.
83 معلم نمونه ‌آمل تجلیل شدند رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل گفت: 83 معلم نمونه استانی و شهرستانی همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم در آمل تجلیل شدند.
کاهش ضریب جوانی جمعیت در مازندران مدیرکل آمار و اطلاعات حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران از کاهش ضریب جوانی جمعیت در استان مازندران خبر داد.
رئیس فرهنگ و ارشاد بهشهر مدیر نمونه شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر ، یکی از چهار مدیر نمونه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سال 91، شناخته شد.
10 وقف جدید در مازندران ثبت شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 10 وقف جدید در فروردین امسال با ارزش بیش از 800 میلیون ریال در مازندران به ثبت رسیده است.
96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است استاندار گیلان با بیان اینکه 96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: بودجه سالانه استان از مبلغ 136 میلیارد تومان در سال 1384 به مبلغ 682 میلیارد تومان در سال 1392 افزایش یافته است.
کلاس‌های تربیت حافظان قرآن در گیلان برگزار می‌شود معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: کلاس‌های قرآنی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گیلان از اواخر خرداد امسال برگزار می‌شود.
45 نفر در حوادث رانندگی گیلان کشته و مجروح شدند سرپرست پلیس راه گیلان گفت: در دو روز گذشته تعداد 45 نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای گیلان کشته و مجروح شدند.
مجمع اصولگرایان جوان گیلان تشکیل شد مجمع اصولگرایان جوان گیلان در رشت تشکیل شد. به گزارش سلام شمال عضو مؤسس مجمع اصولگرایان جوان گیلان امروز در جریان شکل‌گیری این مجمع، اظهار کرد: در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و با محوریت التزام عملی به احکام اسلامی و تبعیت محض از ولایت فقیه اعلام موجودیت کرد.
چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی تیم ملی راگبی راه یافتند رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی مردان کشورمان برای حضور در مسابقات «سید دو» آسیا راه یافتند.
افتتاح دو خیابان در بندر انزلی پروژه خیابان‌های عبادت و کارگر انزلی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) افتتاح شدند. به گزارش سلام شمال شهردار بندرانزلی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های خیابان‌های عبادت و کارگر همراه با زیباسازی و نصب تجهیزات ورزشی و رفاهی در پارک این شهر، اظهار کرد: برای لوله‌گذاری، جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی، خاکریزی، زیرسازی و آسفالت، جدول‌گذاری و نصب پایه چراغ مبلغ 11 میلیارد و 891 میلیون و 500 هزار ریال اعتبار هزینه شده است.
نماینده مردم رودسر و املش وزیر کار می‌شود نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردا در جلسه علنی مجلس وزیر کار انتخاب می‌شود، گفت: به وزارت اسدالله عباسی در تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأی مثبت می‌دهم.
آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل جامعه باشد نماینده ولی فقیه در گیلان بر دفاع معلمان از حریم دین تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.
796 مدرسه گیلان هوشمندسازی شد مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تعداد 796 مدرسه در رتبه‌های مختلف در گیلان هوشمندسازی شده است.
تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروژه احداث تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.
اهدای جهیزیه به 37 نوعروس آستارا به 37 نوعروس ایتام و بی‌سرپرست خانواده‌های محروم و زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا جهیزیه اهدا شد.
گرمای هوا بهانه‌ای برای ایجاد ابتذال در خیابان‌ها نشود امام جمعه موقت رشت با اشاره به وضعیت بدحجابی با فرا رسیدن فصل گرما، گفت: گرمای هوا نباید بهانه‌ای برای ابتذال در خیابان‌ها شود.
گفت‌وگوی خواندنی با معلم نمونه گیلانیمعلم گیلانی نمونه و اندیش‌ورز برتر کشور گفت: معلمان جوان از بی‌مهری‌های دیگران دلگیر نشوند زیرا کارشان برای رضای خداست و به همین دلیل دلزدگی از کار آموزش و پرورش معنا ندارد زیرا آموختن تمام «حروف» دارای اجر است.
رئیس جمهور آینده نباید حاشیه داشته باشد نماینده ولی فقیه در گیلان به حاشیه‌سازی بعضی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رئیس آینده جمهور نباید حاشیه داشته باشد.
گیلان استان پایلوت در اجرای سند جامع فناوری اطلاعات کشور شد رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: برای نخستین بار در کشور سند جامع فناوری اطلاعات با سرمایه بخش ‌خصوصی در گیلان به عنوان استان پایلوت اجرا می‌شود.
تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوندمعاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوند گفت: بنیاد فرهنگی میرزا کوچک جنگلی در گیلان تاسیس می‌شود.
جزییات مصوبات هیئت دولت در گیلان در پایان دور چهارم سفر رییس‌جمهور و هیات همراه به استان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان توسط معاون اول رییس جمهور تشریح شد. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران به بیان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان به شرح زیر پرداخت:
حاشیه‌سازان صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ورود افراد حاشیه‌ساز و بدون برنامه در انتخابات غیر مجاز است و صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند.
پس از 34 سال لاهیجان هنوز مصلی نداردامام جمعه لاهیجان ساخت مصلی و حوزه علمیه خواهران و تقویت کشاورزی را از تقاضای مهم مردم و کشاورزان این شهرستان از رئیس جمهور عنوان کرد.
350 هزار نفر کارمند دولت در کشور استخدام می‌شوند رئیس جمهور گفت: برای کمبود نیروی کارکنان دولت در اداره‌ها، حدود 350 هزار نفر استخدام و سهم استان‌ها نیز معلوم می‌شود.
10 درصد فولاد کشور در گیلان تولید می‌شود استاندار گیلان گفت: اکنون بالغ بر 10 درصد فولاد کشور در گیلان تولید می‌شود. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا امروز در جریان سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: این نهمین سفر رئیس جمهور در هشتمین سال خدمت بی‌دریغ خود به این سرزمین است که هر بار طنین تلاش و خلوص خدمت ما بیشتر بوده و این رکورد حضور شکست‌ناپذیر است.
احداث 97 کیلومتر کمربند شهری در رشت فرماندار رشت از احداث 97 کیلومتر کمربند شهری در شش باند در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.
مجوز احداث قطار شهری رشت صادر شد نماینده مردم رشت در مجلس گفت: امسال در بودجه 92 برای احداث قطار شهری رشت با تصویب 50 درصد تعهد دولت و 50 درصد تعهد شهرداری مجوز احداث صادر شده است.
احمدی‌نژاد: تسلیم خودخواهی‌ها نمی‌شویمرئیس جمهور با بیان اینکه برخی می‌گویند باید تسلیم دیگران شد، گفت: تدبیر و گفت‌وگو با تسلیم شدن متفاوت است و بدخواهان به دنبال تحقیر انسان‌ها هستند و ما با عشق و تلاش در مقابل تمام خودخواهی‌ها می‌ایستیم.
شعار گیلانی ها: احمدی قهرمان، 8 سال دیگر بمان در مراسم حماسه حضور که با حضور رییس جمهور برگزار شد، شعار "احمدی قهرمان 8 سال دیگر بمان " توسط حاضران سر داده شد.
گزارش تصویری سفر استانی رئیس جمهور به استان گیلانمحمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در دیدار با مردم استان گیلان وارد شهر رشت شد.
خواسته‌های فرماندار شفت از رئیس جمهور فرماندار شفت در سفر دور چهارم هیئت دولت به گیلان، خواستار مجوز ارتقای روستای امامزاده ابراهیم شفت به شهرک و روستای نصیرمحله به شهر شد.
جامعه ورزشی گیلان از رئیس جمهور استقبال می‌کند مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه جامعه ورزش این استان به استقبال رئیس جمهوری می‌روند، از همراهی 50 موتورسوار و دوچرخه‌سوار در مسیر فرودگاه تا ورزشگاه عضدی رشت خبر داد.
گیلان 260 هزار کارگر بیمه شده فعال دارد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: گیلان 260 هزار کارگر بیمه شده فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.
تالش آماده خلق حماسه سیاسی است فرماندار تالش گفت: تالش برای برگزاری انتخابات و خلق حماسه سیاسی مردم آماده است.
انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان عضو هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان ، از برگزاری این انتخابات و معرفی اعضای جدید در پایان دوره دو ساله فعالیت آن، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
پیگیری یک وعده 5 ساله مدیرکل ارشاد گلستان؛معرفی خبرنگار فصلی در کدام فصل؟/ 92 فصلی برای شکفتن یا تولدی برای وعده‎ها خبرنگاران با ثبت وقایع، رویدادها و وعده‎هایی که گاه از سوی مسئولان داده می‎شود پیگیر مسائل دنیای پیرامون خود می‎شوند که گاه این وعده‎ها رنگ حقیقت به خود گرفته و گاه در حد یک شعار باقی می‎مانند.
گرگان میزبان کنکور قرآنیمرکز گلستان میزبان کنکور قرآنی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در بین 385 نفر از جوانان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان شد.
تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی در گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی برای نخستین‌بار در کشور در استان خبر داد.
مشروح گزارش نشست خبری عارف با خبرنگاران گلستانیبرای لغو تحریم‎ها دیدگاه خود را به دنیا نزدیک کنیم/ اصلاح‎طلبان خوشبین به اجماع هستند کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در گرگان گفت: حذف یا لغو تحریم‌های بین‎المللی از طریق تعامل جدی و فعال با کشورهای دیگر است که ما روابط صمیمی را با دنیا دنبال می‎کنیم.
گلستان توانمندی ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور را دارد رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه کشور گفت: توانمندی گلستان را برای ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور خوب می‌بینم.
اختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستاناختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، غرفه‎‌داران نمایشگاه و مردم علاقه‎مند به این نمایشگاه در سالن جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته از رقابتها، 61 راس اسب ورزشی در شش دور هزار متری به رقابت پرداختند و در پایان 228 میلیون و 600 هزار ریال به عنوان جایزه بین مالکان و چابکسواران اسبهای برتر توزیع شد.
معلمان در ایجاد بستر مناسب برای انتخابات تأثیرگذار باشند استاندار گلستان گفت: اساتید و معلمان می‌توانند در ایجاد بستر مناسب برای خلق «حماسه سیاسی» در انتخابات 1392 تأثیرگذار باشند.
سیل و زلزله بحران‌هایی که گرگان را تهدید می‌کنند رئیس پژوهشکده مهندسی بحران‌های طبیعی و پدافند غیر عامل شاخص پروژه کشور گفت: مطالعه بافت شهری گرگان نشان می‌دهد که این شهر قابلیت ابتلا به بحران‌هایی بزرگ و پرتلفات را داراست.
کواکبیان: خدا ‌فریاد کشیدن را دوست داردکاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ‌بنده در هر چهار سال که مجلس بودم ذره‎ای از حقوق ملت کوتاه نیامدم حتی بعضی می‎گفتند شما چرا اینقدر فریاد می‌کشید و من در جواب گفتم‌ خدا این فریاد را دوست دارد.
وضعیت فعالیت ستادهای انتخابات در گلستان رضایت‌بخش است رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: وضعیت فعالیت ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها تاکنون رضایت‌بخش بوده است.
انتخاب هیئت مدیره کمیسیون بانوان نظام مهندسی ساختمان گلستان مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: نخستین دوره انتخابات کمیسیون مشورتی بانوان این سازمان همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و جشن روز زن در سالن آمفی‌تئاتر بهورزی استان برگزار شد.
برگزاری همایش «مدیریت بحران» فردا در گرگان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: چهارمین همایش «مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی» فردا در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
کواکبیان: ایجاد تلویزیون خصوصی یک ضرورت است کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج برنامه خود را در کلمه اخلاق خلاصه کرد و گفت: ایجاد تلویزیون خصوصی در کنار صدا و سیما مانند یک رسانه نوشتاری و مطبوعات خصوصی یک ضرورت است.
مدیریت بحران گلستان از برگزاری همایش‌های تخصصی حمایت می‎کند مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این اداره کل با توجه به اهمیت جایگاه علم در مدیریت بحران از برگزاری همایش‌های تخصصی و تولید نرم‌افزار علمی در این عرصه حمایت می‎کند.
کشف 320 کیلوگرم موادمخدر در گلستانفرمانده انتظامی گلستان گفت: 320 کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری در گلستان کشف شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، سید محمود میرفیضی از اقدامات شایسته پلیس مبارزه با موادمخدر گلستان در راستای برخورد با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر خبر داد، اظهار داشت:
رونمایی از «تندیس مادر» توسط یک مادر شهید در گرگان رونمایی از «تندیس مادر» واقع در بلوار الغدیر شهرستان گرگان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مادر شهید محمدعلی حریرکلاهی انجام گرفت.
36 هزار بازنشسته در گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان با بیان اینکه 2 میلیون و 500 هزار بازنشسته در کشور بیمه تکمیلی هستند، گفت: در گلستان 36 هزار بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.
ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگانصبح امروز در صحن غیرعلنی شورای اسلامی شهر گرگان ، ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگان مشخص شد.
بیش از 90 درصد نیروی اوقاف در گلستان قراردادی هستند رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای این اداره گفت: بیش از 90 درصد نیروهای اوقاف در گلستان قراردادی هستند که این زیبنده استان نیست.
تحصیل 21 هزار دانشجو در مراکز پیام‌نور گلستان سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان گلستان از تحصیل 21 هزار دانشجو در 75 رشته در مراکز پیام‌نور گلستان خبر داد.
بررسی پایگاه‌ اجتماعی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در گلستانیازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد رقابت رسمی و غیر رسمی 22 نامزد احتمالی است که یا برخی از آن‌ها نامزدی خود را اعلام کرده و به صورت ائتلاف در حال رقابت هستند و یا عده‌ای دیگر هنوز اعلام نامزدی نکرده و برخی بر اساس گمانه‌زنی‌های خود خبر از حضور و یا عدم حضور آن‌ها می‌دهند.
افتتاح نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان نخستین نمایشگاه فن بازار استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در گرگان افتتاح شد.
ارشاد گرگان 4 برنامه برای خلق «حماسه سیاسی» برگزار می‌کند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان با اشاره به برگزاری دو انتخابات «ریاست جمهوری» و «شوراهای اسلامی شهر و روستا» در کشور گفت: این اداره به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان و جامعه هدف خود حداقل چهار برنامه متنوع را برگزار می‌کند.
همکاری ارشاد گرگان در برگزاری همایش «حکیم فردوسی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به برگزاری همایش «حکیم فردوسی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهرگفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در برگزاری این همایش همکاری می‌کند.
معلمان هم کلید بهشت و هم کلید جهنم را دارندمسئول علمی، پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان گفت: معلمان هم کلید بهشت و هم کلید جهنم را دارند و گناه یا ثواب دانش‌آموزان آنها تا قیامت برای آنها هم نوشته می‎شود.
کاهش 50 درصدی تعرفه دوره‌های آموزشی نظام مهندسی گلستانرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: از این پس تعرفه تمام دوره‎های آموزشی در نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به صورت نیم بها از مهندسان اخذ خواهد شد.
توقف طرح «مهرآفرین» و کمبود نیروی انسانی در اوقاف گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ؛ کمبود نیروی انسانی را یک مشکل اساسی برشمرد و گفت: با متوقف شدن طرح «مهرآفرین» دیگر نمی‎توان جذب نیرو داشته باشیم که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.
خلیج گرگان فرصتی مناسب برای آبزی‎پروریمدیرکل شیلات گلستان گفت: خلیج گرگان یکی از فرصت‎های خوب و مناسب در زمینه آبزی‎پروری است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد