گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

باهنر : اعتقادی به گشت ارشاد ندارم احمدی نژاد از نیروهای قوی و با تدبیر پرهیز می‌کند/ یک نفر را به عنوان کاندید اصلی ائتلاف خود در انتخابات معرفی می‌کنیم/ همچنان معتقد به کار فرهنگی هستم و صرفا اعتقادی به گشت ارشاد ندارم.
حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به ارومیهچهارمین سفر استانی رئیس جمهور و هئیت دولت به آذربایجان غربی و استقبال مردم و مسئولین استان از وی حاشیه های جالبی به همراه داشت. پرواز رئیس جمهور و هئیت دولت اندکی با تاخیر در فرودگاه بین المللی ارومیه بر زمین نشست و احمدی نژاد در میان استقبال نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، آیت الله قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به همراه جمعی از مسئولان استان وارد ارومیه شد.
جدول/ قیمت انواع سکه و طلا جدول/ قیمت انواع سکه و طلا
فردا؛ آغاز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه‌شنبه مورخ 17/2/1392 تا روز شنبه مورخ 21/2/1392، به مدت پنج روز از ساعت 8 الی 18 در محل وزارت کشور انجام می‌پذیرد.
هاشمی رفسنجانی : بدون موافقت رهبری نمی آیمبرای آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال ارزیابی شرایط هستم . من پیش از این نیز در حال ارزیابی شرایط بودم و باید ببینم اصلا نیازی هست که وارد عرصه شوم یا خیر. پیش از اینکه بیایم باید در این مورد با رهبری صحبت کنم.من بدون موافقت ایشان وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود!
جزئیات کامل دو جلسه خصوصی نبویان با مشاییشاگرد برجسته آیت‌الله مصباح توضیحات مفصلی را در خصوص دو دیدارش با اسفندیار رحیم مشایی ارائه کرد.
تحقیق و تفحص ازآموزش وپرورش با 24 امضا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش، به امضای ۲۴ نفر از نمایندگان مجلس رسید، گفت: این طرح امروز صبح تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.
گزارش تصویری برج رسکت ساریبرج هزارساله رسکت یکی از بناهای تاریخی مازندران است که در طی مراحل مرمت متحمل آسیب های شده است
اعلام نامزدی هاشمی و خاتمی، در یک روز؟! هاشمی و خاتمی بنا دارند با هم ثبت نام کنند. هر دو در یک روز و یک ساعت برای ثبت نام به وزارت کشور می‌روند. خاتمی اگر رد صلاحیت هم نشود، به نفع هاشمی کناره‌گیری می کند اما اثر این تصمیم چه خواهد بود؟
داشتن بیش از یک شغل در دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد که بر این اساس داشتن بیش از یک شغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ۸/۷/۱۳۸۶ و موسسات و شرکت های وابسته به آنها ممنوع است.
قیمت پراید، تیبا، پژو 405 و سمند اعلام شد شورای رقابت قیمت جدید چند محصول پرتیراژ داخلی را تایید کرد. به گزارش ایسنا، طبق جدیدترین اخبار به دست‌ آمده نرخ‌های جدید به شرح زیر است: 1- پراید SL معادل 14 میلیون و 474 هزار تومان 2- تیبا SX معادل 18 میلیون و 790 هزار تومان
وزیر شمالی از مجلس رای اعتماد گرفت نمایندگان با 200 رای موافق، 40 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 252 آرای مأخوذه، اسدالله عباسی را برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزیدند.
مطهری: مشایی رجل سیاسی نیست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ورود خاتمی و هاشمی در انتخابات بی‌اطلاعم، گفت: ورود آقای هاشمی در شرایط کنونی به صلاح کشور است.
قطع سخنرانی کواکبیان بدلیل درگیری فیزیکی برخی دوربینهایی که این وقایع را ضبط کرده بودند نیز توسط مسئولان توقیف شد. ازدحام و درگیری در محل سخنرانی بسیار شدید گزارش شده است. سخنرانی مصطفی کواکبیان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه شهید چمران اهواز به علت درگیری قطع شد.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-وزیر نیرو: با پرداخت سوبسید به برق و آب نمی توان کشور را اداره کرد -انتشار اسناد تخلفات گمرکی آریا برای نخستین بار؛احتمال تجدید محاکمه مفسدان تخلف بزرگ بانکی -بازتاب کاندیداتوری رفسنجانی همچنان ادامه دارد؛ جنبش هاشمی نیا! -روز گذشته انجام شد؛بازدید رهبر انقلاب ﺍﺯ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ بین المللی ﻛﺘﺎﺏ
انتقاد توکلی از سخنان وزیر اطلاعات نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان اخیر وزیر اطلاعات درباره نقش داشتن هاشمی رفسنجانی در فتنه سال 88 که البته بدون نام بردن از وی مطرح شد، با بیان اینکه مواضع بنده در قبال آقای هاشمی مواضعی تاریخی است و همه آن را می دانند و حوادث فتنه 88 بر انتقادات من نسبت به وی افزوده است، گفت: سخنان آقای مصلحی صرف‌نظر از صحیح یا نادرست بودن در شان ایشان نبود.
ولایتی: هیچگاه نگفتم هاشمی در فتنه دخالت داشت ولایتی با حضور در پایگاه خبری مشرق به به ایراد سخنرانی پرداخت که خلاصه آن به شرح زیر است: * هنوز زمان تبلیغات نشده و اگر این کار را بکنیم غیر قانونی است. * به دلیل مسولیت هایی که داریم اجلاس علما را برگزار کردیم؛ افکار عمومی منتظر ارائه گزارش هستند.
گزارش تصویری نشست کواکبیان با دانشجویان اهوازنشست مصطفی کواکبیان کاندیداری احتمالی هفتیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز شنبه با دانشجویان در استان خوزستان برگزار شد.
گزارش تصویری سفر محمد رضا عارف به گرگانمحمد رضا عارف نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در جریان سفر به استان گلستان در جمع مردم این استان به ایراد سخنرانی پرداخت
عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات یعنی بازی در میدان رقیبنامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاحات را جریان اصیل انقلاب دانست و گفت: عدم حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یعنی بازی در میدان رقیب بنابر این ما باید در انتخابات پیش رو حضور موثر داشته باشیم.
پیروزی اصولگرایان در انتخابات این دوره یعنی تثبیت قدرتنامزداحتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون زمان مذاکره با آمریکا نیست، زمانی که رقیب ما بدون پیش شرط آماده مذاکره باشد ما هم مذاکره را می‌پذیریم.
تغییر محل سخنرانی رئیس جمهور در مازندراناستاندار مازندران از تغییر محل سخنرانی رئیس جمهور در ساری خبر داد. به گزارش سلام شمال سیدعلی‌اکبر طاهایی صبح امروز در محل مراسم «زنگ سپاس از معلم» در مدرسه راهنمایی پسرانه سیدرضا بصیری ساری با اعلام حضور رئیس جمهور در مازندران در چهارشنبه هفته جاری اظهار داشت: جشن سپاس از خدمات دولت در مازندران در میدان شهدای این شهر برگزار می‌شود.
امکان ثبت‌نام عتبات عالیات در منازل فراهم شد اولین ظرفیت‌های خالی که در سیستم به این متقاضیان نشان داده می‌شود گروه‌های مربوط به محدوده زمانی بیست روز مانده به اعزام است. متقاضیان تشرف به عتبات عالیات جهت ثبت‌نام می‌توانند از این پس علاوه بر روش‌های فعلی از طریق مراجعه به سایت پیش‌ثبت‌نام اقدام به ثبت‌نام برای تشرف به عتبات کنند.
مهرعلیزاده: تمام چشم امید مردم به اصلاح طلبان است وی افزود: بیت المال و توزیع آن به شرطی مردم را غنی می کند که درست، واقعی و عادلانه بین مردم توزیع شود و با توزیع آن حداقل قسمت اعظمی از این یارانه بگیرها غنی شوند نه اینکه با دادن یارانه فقیرتر و تورم افزایش پیدا کند.
مرقد جعفر طیار در اردن به آتش کشیده شدپس از نبش قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر (ص) توسط جبهه النصره، صدها وهابی تکفیری مرقد جعفر طیار را در اردن به آتش کشیدند.
جزییات و مهلت تعویض کارت‌های پایان‌خدمت وی از افرادی که نسبت به دریافت کارت‌های جعلی معافیت و پایان خدمت اقدام کرده‌اند، خواست که هرچه سریع‌تر خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و در صورتی که اطلاعاتی از شبکه‌های جعل کارت‌های معافیت پایان خدمت دارند، آن را در اختیار مراجع قانونی قرار دهند تا نسبت به برخورد با آن اقدام شود.
نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)نگاهی به آخرین قیمت خودروها (جدول)
بازی رایانه‌ای که مغز را سه سال جوان‌تر می‌کند در مراحل بعدی بازی این بازیکن باید مجددا خودرو و محل علامت راهنمایی رانندگی را شناسایی کند. در طول بازی مدت زمان کاهش شناسایی یافته، شکل خودروها و کامیونها شبیه‌تر شده و تعداد اطلاعات بی‌ربط و منحرف کننده ذهن بیشتر می‌شود.
قیمت انواع ارز و سکه در بازارقیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه در بازار تهران یک میلیون و 347 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 310هزار تومان، نیم سکه 713 هزار تومان، ربع سکه 430 هزار تومان و گرمی 305 هزار تومان اعلام شد.
هاشمی مردد است، خاتمی نگران تأیید صلاحیت احمدی نژاد تا اردیبهشت 84 هیچ مشکلی با من نداشت. من دو سال مدیر‌عامل مترو در زمان احمدی‌نژاد بودم. اما به محض اینکه آیت‌الله هاشمی در انتخابات ثبت نام کرد یک دفعه رفتارش با من عوض شد.
جزئیات 2 تیراندازی خونین در نکا و قائمشهر مردان مسلح در جریان دو حمله جداگانه در شهرهای قائمشهر و نکا، 6 نفر را هدف قرار داده و روانه بیمارستان کردند.
صادرات 36 میلیون دلار کالا از مازندران به کشورهای همسایه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مازندران در فروردین امسال 36 میلیون دلار صادرات کالا به کشورهای همسایه داشته است.
پذیرش 6 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان رئیس اداره آموزش و پرورش آمل گفت: دانشگاه فرهنگیان از مهر ماه سال‌ جاری در شش رشته کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.
قهرمانان ورزش مازندران تجلیل می‌شوندمدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: با حضور مقامات کشوری و استانی از قهرمانان ورزش استان در ساری تجلیل می‌شود.
مازندرانی‌ها در رقابت‌های جهانی کشتی کودک 12 مدال گرفتند دبیر هیئت کشتی مازندران از کسب 12 مدال توسط کشتی‌گیران نوجوان آزادکار مازندرانی در رقابت‌های روز جهانی کودک خبر داد.
بابل در سفرهای استانی دولت 58 مصوبه داشت فرماندار بابل گفت: بابل در سفرهای استانی دولت 58 مصوبه داشت. به گزارش سلام شمال محمد مهدوی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل به سفر چهارم ریاست جمهوری به استان مازندران اشاره و تصریح کرد: سفر اول ریاست
7000 واحد مسکن مهر در مازندران به بهره‌برداری می‌رسدمدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران از بهره‌برداری 7 هزار و 42 واحد مسکن مهر در زمان حضور رئیس جمهور در مازندارن خبر داد.
3 ابلاغ جدید در ورزش و جوانان مازندران در حکمی جدید از سوی احمد سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ، سه ابلاغ جدید در ورزش مازندران صادر شد.
صدور مجوز راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی در آمل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: پس از سپری شدن مراحل، مجوز راه‌اندازی مرکز رشد برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی صادر شد.
کلنگ‌زنی دانشگاه فناوری‌های نوین همزمان با سفر دولت رئیس دانشکده دامپزشکی آمل گفت: فاز نخست ساختمان دانشگاه فناوری‌های نوین در آمل، همزمان در سفر هیئت دولت به مازندران کلنگ‌زنی می‌شود.
90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی جذب بازار کار می‌شوند رئیس دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری گفت: بیش از 90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار و مراکز صنعتی می‌شوند.
2270 روستای مازندران دارای شورا هستند معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به وجود 3هزار و 300 روستا در مازندران گفت: 2 هزار و 270 روستای مازندران، بالای 20 خانوار است که دارای شورا هستند.
مازندران دارای 7 هزار عضو شورا استرئیس شورای شهر ساری گفت: رسانه‌ها اعضای شورا را از بیان عملکردها تحریم کرده‌اند. به گزارش سلام شمال فرامرز نقیبی در همایش تجلیل از شوراهای شهر و روستای نکا، اظهار داشت: رسانه‌ها اعضای شورا را از بیان عملکردها تحریم کرده‌اند و ما نمی‌توانیم عملکرد خود را به‌درستی ارائه دهیم.
توجه ویژه‌ دانشگاه علوم پزشکی به غرب مازندران فرماندار نوشهر خواستار توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به غرب مازندران شد. به گزارش سلام شمال فرماندار نوشهر در دومین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر که با حضور مسئولان شهرستان، بخش مرکزی و بخش کجور در سالن اجتماعات فرمانداری نوشهر برگزار شد خواستار توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به غرب مازندران شد.
گزارشی از مشکلات دکل‌بندان مازندرانیدکل‌بندان ، گمنامان صنعت برق و مخابرات کشورند که برای روشن شدن چراغ‌های خانه‌ها و محل کارمان از روشنایی خانه خود می‌گذرند.
تولید 1000 تن چای در مازندران رئیس اداره جهادکشاورزی رامسر گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به حمایت‌های مناسب دولت در سال جاری بیش از یک هزار تن چای خشک در این منطقه تولید و به بازار عرضه شود.
مجمع خیّرین مسجد و بقعه‌ساز در مازندران تشکیل می‌شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشکیل مجمع خیرین مسجد و بقعه‌ساز در این استان خبر داد.
کمیته امداد گلوگاه رتبه برتر اشتغالزایی مازندران شد مدیر کمیته امداد شهرستان گلوگاه گفت: رتبه نخست ایجاد اشتغال استان مازندران در سال 91 را کمیته امداد شهرستان گلوگاه به دست آورد.
500 کلاس درس در آمل هوشمند شدند مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: با مشارکت خانواده‌ها و خیرین بیش از 500 کلاس درس را هوشمند کردیم.
درخشش کشتی‌گیران مازندرانی در انتخابی تیم ملی نایب رئیس هیئت کشتی مازندران از درخشش کشتی‌گیران نوجوان فرنگی کار مازندرانی در انتخابی تیم ملی خبر داد.
کانون‌یابی آفت ملخ در مزارع مازندران مدیر جهادکشاورزی آمل گفت: در اراضی کشاورزی و مراتع کوهستانی لاریجان آمل هجوم ملخ‌ها کانون‌یابی شد.
سند رتبه‌بندی معلمان نهایی می‌شود معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: نهایی کردن سند رتبه‌بندی معلمان با ارزش‌ترین وظیفه‌ای است که با تمام وجود به دنبال آن هستیم.
جشن قهرمانی کاله در مسابقات آسیایی برگزار می‌شود رئیس هیئت والیبال آمل گفت: جشن بزرگ قهرمانی تیم والیبال کاله مازندران در مسابقات آسیایی و جهانی شدن این تیم، عصر سه شنبه در آمل برگزار می‌شود.
کوچ ییلاقی دامداران مازندران آغاز شد کوچ دامداران مازندران در سوادکوه برای حضور در مناطق ییلاقی در فصول بهار و تابستان آغاز شده است.
افزایش قصور پزشکی سال 91 در مازندران مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: میزان محکومیت پزشکان در پرونده های قصور پزشکی در سال 91 نسبت به سال قبل 33 درصد افزایش یافته است که این موضوع لزوم توجه بیشتر جامعه پزشکی به قوانین و مقررات و رعایت اصول اخلاقی در مواجهه با بیماران را دو چندان می کند.
تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی شهرداری ساری با نظارت استانداری تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی با نظارت استانداری انجام می‌شود که به تازگی بخشی از این دست کارکنان در شهرداری مشغول به کار شدند. شهردار ساری گفت: تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی با نظارت استانداری انجام می‌شود.
دعوت 1313 دانشجوی مازندرانی از محسن رضایی برای انتخابات یک‌هزار و 313 نفر از دانشجویان مازندارنی از محسن رضایی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.
مسابقات شطرنج جام معلم در بهشهر برگزار شد به ‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم، مسابقات شطرنج «جام معلم» در بهشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال صبح و عصر جمعه 13 اردیبهشت 92، رقابت خوبی بین بازیکنان عنوان‌دار، پیشکسوت و امیدان شطرنج بهشهر در سالن شهید بهشتی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
رقابت 300 حافظ قرآن در امامزاده عباس(ع) ساری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از رقابت 300 حافظ قرآن کریم در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در امامزاده عباس(ع) این شهرستان خبر داد.
اجرای آزمایشی لیگ ورزش دانش‌آموزی در مازندران نائب رئیس فدراسیون بسکتبال و مدیرعامل باشگاه ورزشی کاله مازندران گفت: لیگ دانش‌آموزی در ورزش مدارس طرح پیشنهادی بود که در آمل با استقبال همراه بوده و می‌خواهیم آن را به صورت آزمایشی در مازندران به اجرا درآوریم.
250 میلیارد ریال بودجه شهرداری انزلی تحقق یافتشهردار انزلی گفت: سال گذشته از بودجه 300 میلیارد ریالی شهرداری انزلی، مبلغ 250 میلیارد ریال تحقق یافت.
مرد معتاد همسرش را کشت مرد 48 ساله معتاد در شفت همسر 33 ساله‌اش را به قتل رساند و کمتر از دو ساعت دستگیر شد.
احداث کارخانه پیشرفته تولید الیاف کربن در گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از احداث کارخانه پیشرفته تولید الیاف کربن در این استان خبر داد.
روشنگری جامعه رسالت خطیر معلمان است استاندار گیلان گفت: رسالت خطیر معلمان در هدایت و روشنگری جامعه و نجات انسان‌ها از دام ظلمت است.
سرمایه‌گذاری 35 میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی گیلان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از سرمایه‌گذاری بالغ بر 35 میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.
بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای گیلان در حال اتمام است مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان از اتمام روند بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد.
طراحی ایجاد شهرک غدیر در گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از طراحی و موافقت با ایجاد شهرک غدیر برای آشنایی حجاج از این مسیر در استان خبر داد.
آموزش هیئت‌های اجرایی انتخابات در گیلان برگزار شد مسئول آموزش ستاد انتخابات گیلان گفت: آموزش اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات گیلان در پنج منطقه رودسر، لاهیجان، فومن، تالش و رشت برگزار شده است.
طرح دادرس هلال احمر گیلان آغاز شد نخستین المپیاد استانی «طرح دادرس» جمعیت هلال احمر گیلان در مرکز علمی‌کاربردی این جمعیت با حضور 812 نفر دانش‌آموز دختر و پسر مقطع راهنمایی آغاز شد.
برگزاری جشنواره توت فرنگی در صومعه‌سرا فرماندار صومعه‌سرا از برگزاری سومین جشنواره توت فرنگی در روستای صوفیانده این شهرستان در 20 اردیبهشت جاری خبر داد.
تکواندوکار گیلانی به اردوی پاراتکواندو ایران راه یافت رئیس هیئت تکواندو گیلان از راهیابی تکواندوکار گیلانی به دور دوم تمرینات تیم ملی پاراتکواندو کشور خبر داد.
اجرای طرح توانمندسازی زنان گیلان در مدیریت پسماند خانگی عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان از اجرای طرح توانمندسازی زنان در مدیریت پسماندهای خانگی این استان خبر داد.
شهادت یک پاسدار گیلانی در سوریه شهید سرهنگ دوم پاسدار امیررضا علیزاده در خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل سفارت ایران در سوریه به شهادت رسید. به گزارش افکارنیوز،سرهنگ پاسدار عصامی ، اظهار کرد: سرهنگ دوم پاسدار شهید علیزاده از خانواده ارزشی و روحانی شهرستان رودسر بوده که در تمامی عرصه‌های ماموریتی سپاه حضور فعال و پرشور داشته
96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است استاندار گیلان با بیان اینکه 96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: بودجه سالانه استان از مبلغ 136 میلیارد تومان در سال 1384 به مبلغ 682 میلیارد تومان در سال 1392 افزایش یافته است.
کلاس‌های تربیت حافظان قرآن در گیلان برگزار می‌شود معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: کلاس‌های قرآنی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گیلان از اواخر خرداد امسال برگزار می‌شود.
45 نفر در حوادث رانندگی گیلان کشته و مجروح شدند سرپرست پلیس راه گیلان گفت: در دو روز گذشته تعداد 45 نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای گیلان کشته و مجروح شدند.
مجمع اصولگرایان جوان گیلان تشکیل شد مجمع اصولگرایان جوان گیلان در رشت تشکیل شد. به گزارش سلام شمال عضو مؤسس مجمع اصولگرایان جوان گیلان امروز در جریان شکل‌گیری این مجمع، اظهار کرد: در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و با محوریت التزام عملی به احکام اسلامی و تبعیت محض از ولایت فقیه اعلام موجودیت کرد.
چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی تیم ملی راگبی راه یافتند رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: چهار گیلانی به مرحله دوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی مردان کشورمان برای حضور در مسابقات «سید دو» آسیا راه یافتند.
افتتاح دو خیابان در بندر انزلی پروژه خیابان‌های عبادت و کارگر انزلی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) افتتاح شدند. به گزارش سلام شمال شهردار بندرانزلی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های خیابان‌های عبادت و کارگر همراه با زیباسازی و نصب تجهیزات ورزشی و رفاهی در پارک این شهر، اظهار کرد: برای لوله‌گذاری، جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی، خاکریزی، زیرسازی و آسفالت، جدول‌گذاری و نصب پایه چراغ مبلغ 11 میلیارد و 891 میلیون و 500 هزار ریال اعتبار هزینه شده است.
نماینده مردم رودسر و املش وزیر کار می‌شود نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردا در جلسه علنی مجلس وزیر کار انتخاب می‌شود، گفت: به وزارت اسدالله عباسی در تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأی مثبت می‌دهم.
آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل جامعه باشد نماینده ولی فقیه در گیلان بر دفاع معلمان از حریم دین تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.
796 مدرسه گیلان هوشمندسازی شد مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تعداد 796 مدرسه در رتبه‌های مختلف در گیلان هوشمندسازی شده است.
تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروژه احداث تالار فرهنگ و هنر رشت تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.
اهدای جهیزیه به 37 نوعروس آستارا به 37 نوعروس ایتام و بی‌سرپرست خانواده‌های محروم و زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا جهیزیه اهدا شد.
گرمای هوا بهانه‌ای برای ایجاد ابتذال در خیابان‌ها نشود امام جمعه موقت رشت با اشاره به وضعیت بدحجابی با فرا رسیدن فصل گرما، گفت: گرمای هوا نباید بهانه‌ای برای ابتذال در خیابان‌ها شود.
گفت‌وگوی خواندنی با معلم نمونه گیلانیمعلم گیلانی نمونه و اندیش‌ورز برتر کشور گفت: معلمان جوان از بی‌مهری‌های دیگران دلگیر نشوند زیرا کارشان برای رضای خداست و به همین دلیل دلزدگی از کار آموزش و پرورش معنا ندارد زیرا آموختن تمام «حروف» دارای اجر است.
رئیس جمهور آینده نباید حاشیه داشته باشد نماینده ولی فقیه در گیلان به حاشیه‌سازی بعضی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رئیس آینده جمهور نباید حاشیه داشته باشد.
گیلان استان پایلوت در اجرای سند جامع فناوری اطلاعات کشور شد رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: برای نخستین بار در کشور سند جامع فناوری اطلاعات با سرمایه بخش ‌خصوصی در گیلان به عنوان استان پایلوت اجرا می‌شود.
تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوندمعاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوند گفت: بنیاد فرهنگی میرزا کوچک جنگلی در گیلان تاسیس می‌شود.
جزییات مصوبات هیئت دولت در گیلان در پایان دور چهارم سفر رییس‌جمهور و هیات همراه به استان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان توسط معاون اول رییس جمهور تشریح شد. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران به بیان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان به شرح زیر پرداخت:
شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند.
33 مصوبه حاصل کارگروه مخاطرات زلزله گلستان سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سال گذشته با برگزاری چهار جلسه تحت عنوان کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایــه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی 33 مصوبه استانی اخذ شده است.
معلمان نمونه گلستان تجلیل شدند همزمان با ایام سالروز استاد شهید مطهری و گرامیداشت مقام والای معلم در همایش باشکوهی از معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی، گلستان تجلیل شد.
معلمان گلستان رتبه‎بندی می‎شوندمدیرکل آموزش و پرورش گلستان از رتبه‎بندی معلمان استان خبر داد و گفت: باید ارتقای جایگاه معلمان را به سطح استانی برسانیم.
نیروهای حق‎التدریس گلستان تعیین‎تکلیف شدندمدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تمام نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش گلستان تعیین‎تکلیف شدند.
برگزیدگان تئاتر گلستان تجلیل شدند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از 17 برگزیده استانی جشنواره‌های سال 1391 تئاتر کشور در جشن اردیبهشت تئاتر استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، تقدیر کرد.
تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های خوبی در زمینه هنر تئاتر وجود دارند، گفت: تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است.
گزارش تصویری جشنواره اسب اصیل ترکمن هشتمین جشنواره اسب اصیل ترکمن با حضور 250 راس اسب از 8 استان کشور در روستای ˈصوفیانˈ به عنوان پایتخت اسب اصیل ترکمن ایران از توابع شهرستان کلاله در استان گلستان برگزار شد.
انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان عضو هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان ، از برگزاری این انتخابات و معرفی اعضای جدید در پایان دوره دو ساله فعالیت آن، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
پیگیری یک وعده 5 ساله مدیرکل ارشاد گلستان؛معرفی خبرنگار فصلی در کدام فصل؟/ 92 فصلی برای شکفتن یا تولدی برای وعده‎ها خبرنگاران با ثبت وقایع، رویدادها و وعده‎هایی که گاه از سوی مسئولان داده می‎شود پیگیر مسائل دنیای پیرامون خود می‎شوند که گاه این وعده‎ها رنگ حقیقت به خود گرفته و گاه در حد یک شعار باقی می‎مانند.
گرگان میزبان کنکور قرآنیمرکز گلستان میزبان کنکور قرآنی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در بین 385 نفر از جوانان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان شد.
تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی در گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل شورای فرهنگی دستگاه قضایی برای نخستین‌بار در کشور در استان خبر داد.
مشروح گزارش نشست خبری عارف با خبرنگاران گلستانیبرای لغو تحریم‎ها دیدگاه خود را به دنیا نزدیک کنیم/ اصلاح‎طلبان خوشبین به اجماع هستند کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در گرگان گفت: حذف یا لغو تحریم‌های بین‎المللی از طریق تعامل جدی و فعال با کشورهای دیگر است که ما روابط صمیمی را با دنیا دنبال می‎کنیم.
گلستان توانمندی ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور را دارد رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه کشور گفت: توانمندی گلستان را برای ایجاد یک پایگاه مدیریت بحران در کشور خوب می‌بینم.
اختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستاناختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، غرفه‎‌داران نمایشگاه و مردم علاقه‎مند به این نمایشگاه در سالن جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد هفته اول کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته از رقابتها، 61 راس اسب ورزشی در شش دور هزار متری به رقابت پرداختند و در پایان 228 میلیون و 600 هزار ریال به عنوان جایزه بین مالکان و چابکسواران اسبهای برتر توزیع شد.
معلمان در ایجاد بستر مناسب برای انتخابات تأثیرگذار باشند استاندار گلستان گفت: اساتید و معلمان می‌توانند در ایجاد بستر مناسب برای خلق «حماسه سیاسی» در انتخابات 1392 تأثیرگذار باشند.
سیل و زلزله بحران‌هایی که گرگان را تهدید می‌کنند رئیس پژوهشکده مهندسی بحران‌های طبیعی و پدافند غیر عامل شاخص پروژه کشور گفت: مطالعه بافت شهری گرگان نشان می‌دهد که این شهر قابلیت ابتلا به بحران‌هایی بزرگ و پرتلفات را داراست.
کواکبیان: خدا ‌فریاد کشیدن را دوست داردکاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ‌بنده در هر چهار سال که مجلس بودم ذره‎ای از حقوق ملت کوتاه نیامدم حتی بعضی می‎گفتند شما چرا اینقدر فریاد می‌کشید و من در جواب گفتم‌ خدا این فریاد را دوست دارد.
وضعیت فعالیت ستادهای انتخابات در گلستان رضایت‌بخش است رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: وضعیت فعالیت ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها تاکنون رضایت‌بخش بوده است.
انتخاب هیئت مدیره کمیسیون بانوان نظام مهندسی ساختمان گلستان مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: نخستین دوره انتخابات کمیسیون مشورتی بانوان این سازمان همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و جشن روز زن در سالن آمفی‌تئاتر بهورزی استان برگزار شد.
برگزاری همایش «مدیریت بحران» فردا در گرگان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: چهارمین همایش «مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی» فردا در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
کواکبیان: ایجاد تلویزیون خصوصی یک ضرورت است کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج برنامه خود را در کلمه اخلاق خلاصه کرد و گفت: ایجاد تلویزیون خصوصی در کنار صدا و سیما مانند یک رسانه نوشتاری و مطبوعات خصوصی یک ضرورت است.
مدیریت بحران گلستان از برگزاری همایش‌های تخصصی حمایت می‎کند مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این اداره کل با توجه به اهمیت جایگاه علم در مدیریت بحران از برگزاری همایش‌های تخصصی و تولید نرم‌افزار علمی در این عرصه حمایت می‎کند.
کشف 320 کیلوگرم موادمخدر در گلستانفرمانده انتظامی گلستان گفت: 320 کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری در گلستان کشف شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، سید محمود میرفیضی از اقدامات شایسته پلیس مبارزه با موادمخدر گلستان در راستای برخورد با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر خبر داد، اظهار داشت:
رونمایی از «تندیس مادر» توسط یک مادر شهید در گرگان رونمایی از «تندیس مادر» واقع در بلوار الغدیر شهرستان گرگان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مادر شهید محمدعلی حریرکلاهی انجام گرفت.
36 هزار بازنشسته در گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان با بیان اینکه 2 میلیون و 500 هزار بازنشسته در کشور بیمه تکمیلی هستند، گفت: در گلستان 36 هزار بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.
ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگانصبح امروز در صحن غیرعلنی شورای اسلامی شهر گرگان ، ترکیب آخرین هیئت رئیسه دوره سوم شورای شهر گرگان مشخص شد.
بیش از 90 درصد نیروی اوقاف در گلستان قراردادی هستند رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای این اداره گفت: بیش از 90 درصد نیروهای اوقاف در گلستان قراردادی هستند که این زیبنده استان نیست.
تحصیل 21 هزار دانشجو در مراکز پیام‌نور گلستان سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان گلستان از تحصیل 21 هزار دانشجو در 75 رشته در مراکز پیام‌نور گلستان خبر داد.
این حق مازندران نیست ؛ آقای رئیس جمهور! 8 سال از ریاست جمهوری شما هم گذشت، در این 8 سال علیرغم آن همه رسیدگی به استانهای کوچک و بزرگ کشور، چه دستاورد قابل اعتناء و بزرگ اقتصادی عاید مازندران شد که ما امروز بتوانیم مثل اصفهان و خراسان و آذربایجان و کرمان و یا حتی مثل سمنان شما...
واژه شناسی عفاف و حجاب زن موظف است که غرایزش را تحت کنترل در آورد و سپس تن خویش را در حجاب کامل بگیرد، زیرا این نفسانیت زن است که مرد را به سوی خویش می کشد و حجاب تن هیچ مانعی برای چنین کششی نخواهد بود و این تسلط بر نفسانیت در حد اعتدال همان عفاف است.
مقام والاى مادر در قرآن نوع دستورهایى که اسلام به زن ومرد می دهد، در عین حال که یک راه مشترکى براى هر دو قائل است ولى راه مخصوص را هم از نظر دور نمی دارد، وقتى احترام به پدر ومادر را بازگو می کند، براى گرامى داشت مقام زن، نام مادر را جداگانه وبالاستقلال طرح می کند.
نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود هنگامى که روز قیامت برپا شود منادى صدا مى‏زند اى مردم سرهاى خود را به زیر افکنید تا فاطمه دختر محمد(ص) بگذرد. در روایات معروف اهل سنت این افتخار از زبان پیغمبر اکرم(ص)‏ براى فاطمه (علیهاالسلام) ثبت شده است:
آقای استاندار، لطفاً برنامه ارائه کنید! بیکاری جوانان و ترجیحاً فارغ التحصیلان دانشگاهها، تهدید فرصتهای شغلی موجود، کم درآمدی مشاغل جامعه، گرانی کالاهای اساسی و مصرفی، گرانی خدمات رفاهی شامل برق و گاز و تلفن و آب و حمل و نقل و غیره، نرخ افزائی محاسبات مالیاتی و عوارض و بیمه و سود وام ها و اقلام دیگر...
در رثای روحانی وارسته آیت الله تائبی از پانزده، شانزده سالگی ام، مثل همه بچه مذهبی ها، بچه حزب اللهی ها و رزمنده ها با ایشان مانوس بوده ام، در نمازهای یومیه جماعت، هر روز از مکارم اخلافی ایشان محظوظ می شدیم، پای موعظه هایش می نشستیم، گوش جان به آوای خوشش می سپردیم، با نوای عارفانه اش آرام می شدیم، خنده های کوتاه و متین و ملیحش که گاهگاهی هم بلند می شد،
رادیو، گسترده ترین و پرمخاطب ترین رسانه عمومی رادیو آسان ترین، ارزان ترین، سریع ترین، واضح ترین و مردمی ترین رسانه ملی و عمومی است که با عمری به نسبت طولانی تر از تلویزیون، حاکم بلامنازع عرصه ارتباطات مجازی در دنیای پر تلاطم رسانه های بدون مرز است که انصافاً در تعالی بخشی به سطوح و اعماق اطلاعات و آگاهی های جوامع بشری و نسل های تشنه ارتباطات و اطلاعات، بسیار نقش آفرین بوده و به جرات می توان گفت که سرحلقه همه رسانه هاست که همچون نگینی زیبا و تابنده می درخشد و بر زیبایی ورود مخاطبان به دنیای پیرامون می افزاید.
شیفته خدمت و اخلاق گرا در سیاست در گذر این سالها که به هیجانات و انتفاع طلبی برخی سیاست بازان مواجه می شوم به روح برادر و معلم خود درود می فرستم و فقدان او را بیش از پیش در عرصه سیاست و خدمت محسوس می یابم.
سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) چگونه بود؟ زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند. این مساله آنقدر پر اهمیت است که در برخی احادیث شیعه گی و پیروی از ایشان به التزام و تبعیت عملی از سبک زندگی ایشان در آمده است.
34 حدیث نورانی درباره حضرت فاطمه زهرا(س) پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه است. امام صادق(ع) نیز درباره مادرشان می‌فرمایند: وقتی قیامت فرا رسد، منادایی ندا می‌دهد: چشمانتان را ببندید و سرهایتان را پایین بیندازید تا فاطمه از صراط بگذرد.
گستردگی اینترنت و ضرورت تبیین سواد سایبری گستردگی اینترنت در کنار مزیت در کشورمان مشکلاتی را به وجود آورده است که فقط در سایه آموزش، خسارت‌هایش جبران می‌شود.
دلنوشته‌ای برای علمدار لشگر قهرمان 25 کربلا قد رعنا و چشمان زیبایش مبهوتم می‌کند، وجودش را درک نکردم ولی روح بزرگش همواره در لایه‌های وجودی‌ام تنیده است و مرا یاری می‌کند. محمدحسن طوسی را می‌گویم، همانی که در بقیع شلمچه، روزها و شب‌ها مانند مادرش در گمنامی به سر می‌برد.
طوسی، زاهد شبهای وصال و شیر بیشه های شمال طوسی، تنها یک رزمنده میدان جنگ نیست، بلکه یک الگوی تمام عیار زندگی اجتماعی و خانوادگی نیز هست! طوسی شناسی، مقدمه الگوپذیری جوانان از اوست و خوشا بحال خوبانی که طوسی ها را الگوی خود می دانند! شهدا چراغ راهند و دلیل نورناپذیری ما، کاهش نورانیت شهدا نیست، بلکه به فاصله ما از شهدا برمی گردد!
از حزن فاطمیه عطر عاشورا می‌تراود... فاطمیه فصل‌الخطابی است برای عاشورایی دیگر از جنس حماسه کربلا... روزهای فاطمی است و رایحه معطر فاطمیه به مشام می‌رسد؛ عطری که دل‌نگران می‌کند آدمی را در تلاطم عزای مادری که خود یک دنیا بود و آبروی شیعه...
قدردان طبیعتی باشیم که عضوی از جامعه بشری است! سیزدهم فروردین هم از راه رسید و همه شهروندان، خسته از بودن در یک محیط بسته و خسته کننده و ماشین زده، در تکاپوی پناه بردن به طبیعت اند و می خواهند با استقرار یکروزه در دامان طبیعت، سرسبزی محیط های وسوسه انگیز و نشاط بخش را به عاریت گرفته و خودشان را به بوی خوش و دل انگیز طبیعت، معطر کنند.
معرفی شهرها و جاذبه های استان مازندران مجموعه فرح‌آباد برج رسکت برج سلطان‌زین العابدین پارک‌میرزا کوچک‌خان پناهگاه حیات وحش دشت ناز امامزاده عباس بنای امامزاده یحیی خانه رمدانی
معرفی جاذبه های گردشگری،بناهای تاریخی گیلان استان گیلان با مساحت 14711 کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور استقلال یافته آذربایجان و دریای خزر در شمال هم مرز و همسایه است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است،‌ آن را از استان مازندران جدا می کند.
حضرت فاطمه زهرا(س) و دفاع از حریم ولایت از مهمترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شده و به شهادت رسید.
سوبارو کانسپت، مفهومی از آینده شرکت خودرو سازی سوبارو اخیرا از خودرو کانسپت جدید خود به نام ویزیو (Viziv) رونمایی کرده است. طراحی فوق العاده این خودرو همراه با تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در آن، چشم ها را خیره می کند. این خودرو دو درب بوده و موتوری دوگانه (هیبریدی) دارد. در آینده ای نه چندان دور باید منتظر چنین خودرو هایی در سطح شهر باشیم.
ساختمان‌هایی به اندازه یک شهرقرار است دو برج با ارتفاع بیش از یک کیلومتر در عربستان و جمهوری آذربایجان ساخته شوند. با ساخته شدن و رشد این قبیل آسمان‌خراش های مرتفع، مفهوم شهر و زندگی شهرنشینی به طور کامل متحول خواهد شد. کافیست یک محاسبه ساده انجام دهید. فرض کنید شما در شهری زندگی می کنید که به طور متوسط دارای ساختمان های 5 طبقه است که هر طبقه آن هم دارای 2 واحد است. پس به طور کلی شما در هر ساختمان به طور متوسط 10 واحد مسکونی یا اداری خواهید داشت. حال اگر هر کدام از این آسمان‌خراش ها به طور متوسط
ساعت‌ها دیگر تیک تاک نمی‌کنند ساعت های نسل آینده، ساعت های عجیب و غریبی هستند. هر کدام آن ها دوست دارند زمان را به طور متفاوتی به شما نشان دهند و چند کار را دیگر هم همزمان برایتان انجام دهند. البته عجیب و غریبی آن ها به اینجا ختم نمی شود، آن‌ها قرار است بر روی صفحات روزنامه، مجلات، کتاب ها و ... جاخوش کنند و زمان را در هر لحظه به شما نشان دهند!
سوخت‌هایی پاک‌تر از هوا شاید مردم شهرهای آلوده جهان از جمله تهران بیشتر از هر کسی ارزش هوای پاک را بدانند. یکی از مقصرین اصلی این آلودگی ها، سوخت هایی هستند که از آن ها در خودروها، کارخانه ها، مراکز صنعتی و ... استفاده می شود. اگر بتوانیم این سوخت ها را به نوعی طراحی کنیم که اثرات آلایندگی‌شان به کمترین میزان ممکن برسد می توانیم هوای پاک را در نزدیکی خود استشمام کنیم.
سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌هااستفاده از سلول های بنیادی برای مقاصد واهداف گوناگون در دنیای پزشکی روز به روز بیشتر می شود .از پیوند اعضا گرفته تا ترمیم زخم ها ،جایگزینی بافت های از دست رفته وبه تازگی هم تبدیل بافتی به بافت دیگر.در این قسمت در ادامه قسمت قبل به معرفی بخشی دیگر از کاربردهای سلول های بنیادی می پردازیم.
سرطان بی سرطان! تا چند دهه پیش، یک بیمار مبتلا به سرطان با سوالاتی مثل «چند ماه دیگر زنده می‌مانم؟»، «آیا عضو آسیب دیده را از بدنم جدا کنم؟» و یا «شیمی درمانی درد دارد؟» مواجه بود؛ اما حالا با پیشرفت دانش پزشکی، اصلی‌ترین دغدغه یک بیمار سرطان این خواهد بود که «کدام دارو را برای درمان سرطان مصرف کنم؟» درست به سادگی انتخاب یک داروی درمان سرماخوردگی از داروخانه‌ها.
سلول درمانی و آینده آن از دهه 1970 تا کنون از سلول‌های بنیادی برای مصارف مختلف پزشکی و درمان بیماریهای مختلف استفاده می‌شود و اکنون به جرأت می‌توان اعلام کرد که سلول‌های بنیادی برای درمان 7 بیماری موثر بوده است.
سرآغاز یک رویا؛ عینک هوشمند گوگل بدون شک عینک هوشمند گوگل یکی از پر سر و صداترین گجت‌های سال خواهد بود. یک گونه‌ی جدید از کامپیوترهای پوشیدنی که به زودی بر روی صورت مشتریان خود قرار خواهد گرفت.
سه دو یک، حرکت! کلید و دکمه های فیزیکی را دور بریزید. حتی تاچ پد و وسایل لمسی را. فقط کافیست اشاره کنید.
سه قدم مانده تا فرا انسان "رشد تکنولوژی" عبارتی‌ست که در هر قرن و دهه، معنای متفاوتی به خود می گیرد. به هیچ عنوان نمی توان سرعت رشد تکنولوژی در سال های اخیر را با اوایل قرن بیستم مقایسه کرد. حتی مقایسه این سرعت با دهه 90 یا 80 میلادی هم غیرقابل باور است.
سودای پیش بینی آینده پیش بینی و پیش گویی آینده برای هر کسی می تواند جذاب باشد. این جذابیت تنها مختص فالگیرها نیست. بلکه آن قدر جدی و حیاتی ست که متخصصانی دور هم جمع شده اند و سیستمی برای پیش گویی آینده خلق کرده اند.
ستاره دنباله‌داری که پُرنورتر از ماه خواهد شد دنباله‌دار ISON طی ماه‌های نوامبر و دسامبر سال 2013 از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد. درخشش این دنباله‌دار به اندازه‌ای است که شاید حتی بتوان آن را در نور روز نیز مشاهده کرد، ‌از این رو به درخشان‌ترین دنباله‌دار قرن اخیر شهرت یافته‌است. البته ستاره های دنباله‌دار همواره عادت دارند که برخلاف انتظارات عمل کنند!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد