گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات
گلچین اخبار ایران و جهان

گلچین اخبار ایران و جهان

آخرین خبرها و مقالات

اخبار جدید

اسامی مسئولان ستاد مشایی اسفندیار رحیم مشایی می‌گوید ستاد انتخاباتی ندارد و شیخ‌الاسلامی برای او ستاد مردمی تشکیل داده است.
روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری را بشناسید نامزدهای ریاست جمهوری برای سامان دادن برنامه‌های تبلیغاتی خود ستادهای انتخاباتی راه می‌اندازند و معمولا یک چهره نام آشنا را برای مدیریت این ستاد منصوب می‌کنند. این روسای ستادها معمولا به عنوان اعضای احتمالی کابینه آن نامزد در صورت پیروزی شناخته می‌شوند. برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که چندین ماه است فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند روسای ستاد انتخاباتی شان را هم معرفی کرده‌اند. برخی دیگر اما یا رئیس ستاد معرفی نکرده‌اند و یا تازه بعد از ثبت نام در انتخابات عزمشان را جزم کرده‌اند که فعالیت انتخاباتی بکنند و هنوز فرصت نکرده‌اند ستاد راه بیاندازند.
الهام: احمدی‌نژاد دیروز رئیس‌جمهور نبودغلامحسین الهام سخنگوی هیئت دولت در پایان جلسه امروز و در پاسخ به سؤالی درباره امضای حکم انتخابات نظام‌ پزشکی گفت: این انتخابات از نظر قانونی دچار اشکال است و مخدوش است و حرف آقای رئیس‌جمهور در خصوص این انتخابات مبتنی بر قانون بوده است.
واکنش طنز کیهان به مرخصی احمدی​ن‍ژاد گفت: مگر رئیس جمهور نباید بیشتر از همه قانون را رعایت کند؟ پس چرا همراه مشایی برای ثبت نام به وزارت کشور رفته و آشکارا برای کاندیداتوری او تبلیغ کرده است؟!
مهمترین عناوین روزنامه های امروز-صف‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم دگرگون شد؛هاشـمی دقیقـه 90 آمـد -رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته کشور:زن و مرد از لحاظ حقوق انسانی و اجتماعی تفاوتی ندارند - وعده‌های دولت درباره جزیره ابوموسی عملی نشد - احمد جنتی از تبلیغات زودهنگام کاندیداها انتقاد کرد؛ شورای نگهبان نه تندتر از قانون عمل خواهد کرد و نه کندتر
درخواست بررسی عدم کفایت رئیس جمهور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خرج کردن قوه مجریه برای این داوطلب خیانت و قدرت طلبی است. شما باید در قبال این موضوع موضع گیری کنید. تذکر بنده به موضوع نطق جنابعالی است.
عکس های جالب از احمدی نژاد در خدمت مشایی! عکس های جالب از احمدی نژاد در خدمت مشایی!
افزایش شکایت ها از دستگاههای دولتیدیوان عدالت اداری در سال گذشته پر خبر بود. پرونده خانه سینما، دوبار رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی، ماجرای جدایی ری از تهران و انفصال برخی مدیران دولتی از خدمت از جمله مهمترین پرونده هایی بود که در سال گذشته قضات دیوان عدالت درباره آن حکم صادر کردند. ابطال برخی مصوبات دولت از سوی دیوان عدالت باعث شد ، صدای دولتمردان هم بلند شود و این نهاد قضایی را سدی در برابر تصمیمات خود اعلام کنند. در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات و سرانجام برخی پرونده ها گفتگویی با علی اکبر بختیاری ، رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت کشور داشتیم که در ادامه می خوانید.
انتقاد توکلی از رفتار احمدی نژاد در وزرات کشورنماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رفتار رئیس جمهور در وزارت کشور را خیانت خواند گفت: دیروز آقای رئیس جمهور بر خلاف سوگند خود مثل پادشاهان مستبد برای خود جانشین تعیین کرد و همه قوه مجریه را برای یک فرد خرج کرد.به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ابتدای جلسه روز یکشنبه پس از پایان نطق علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص زندگی امام محمد باقر، احمد توکلی با اعلام تذکری نسبت به موضوع نطق ریاست مجلس تذکر داد.
قالیباف: قانون‌شکنی رواج یافته استنامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه قانون‌شکنی در کشور رواج یافته که طبق فرمایش امام راحل خلاف شرع است.
سخنان زیباکلام در نشست حماسه در دانشگاه کرج‌کسانی که از 22 خرداد 88 برای استقرار دموکراسی ‌‌در ایران تلاش کردند اصلاح‌طلبند صادق زیباکلام گفت: ‌کسانی که از 22 خرداد 88 برای استقرار دموکراسی ‌‌در ایران تلاش کردند اصلاح‌طلبند.
برگزاری یادواره ملی 22 هزار شهید شمال ایران در محضر امام خامنه‌ای کنگره ملی «شهیدان طوسی، املاکی و عسگری» عصر روز 24 اردیبهشت ماه در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و یادواره ملی 22 هزار شهید شمال کشور، صبح روز 25 اردیبهشت ماه در محضر امام خامنه‌ای در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
ثبت‌نام ۶۸۶ نفر در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریمصطفی محمدنجار وزیر کشور پس از پایان آخرین روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری طی نشستی ضمن تشکر از پوشش مناسب اخبار ثبت‌نام نامزدها اظهار داشت: نخستین گام از فرایندهای اجرایی انتخابات، برابر قانون برداشته شد.
همه چهره‌هایی که برای رقابت یازدهم آمدند صادق واعظ زاده، کامران باقری لنکرانی، محمد سعیدی‌کیا، حسن روحانی، مصطفی کواکبیان، حسین نصیرزاده، حسن سبحانی، محمد غرضی، باقر خرازی، علی فلاحیان، روح‌الله احمدزاده کرمانی، محمدرضا عارف، حداد عادل، اکبر اعلمی، علیرضا زاکانی، علی احمدی، محسن رضایی، داوود احمدی‌نژاد، جواد اطاعت، محمدباقر قالیباف، پرویز کاظمی و محمدحسن ابوترابی‌فرد، علی‌اکبر جوانفکر، ابراهیم اصغرزاده، ابوالحسن نواب، طهماسب مظاهری، مسعود پزشکیان، علی‌اکبر ولایتی، منوچهر متکی، رامین مهمانپرست، محمد شریعتمداری، سعید جلیلی ، صادق خلیلیان، قدیری ابیانه، محمدرضا رحیمی، هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی.
عکس / ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات
تصاویر: حواشی روز چهارم ثبت نام نامزدهاتصاویر: حواشی روز چهارم ثبت نام نامزدها
مهمترین عناوین روزنامه های صبح کشور - ملاقات با برخی مراجع درباره آیت‌ا... هاشمی؛سفر متفاوت مطهری به قم -جانشین فرمانده ناجا: پلیس اقدامات کاندیداهای ریاست جمهوری را رصد می‌کند -دبیرکل حزب ا... لبنان ؛مهم‌ترین منبع قدرت ما سوریه است - لغو سخنرانی حسن روحانی در تالار آبگینه
زندگی نیمه‌خصوصی کاندیداهای ریاست‌جمهوریعکسهای نادیده و کمتر دیده شده از چهره ها همیشه جذابیتی پنهان با خود دارند. چرا که روی دیگری از شخصیت رسمی و یا حتی دیپلماتیک چهره ها را به نمایش می گذارند. در این میان عکس های قدیمی و غیررسمی جذابیتی خاص دارند. تصاویری که قبل از به شهرت رسیدن و چهره شدن افراد را نشان می دهد و یا نوع پوشش و رفتارآنان را خارج از فضای رسمی و کاری انشان می دهد.
تصاویر: قالیباف هنگام ثبت نام تصاویر: قالیباف هنگام ثبت نام
مطهری: خاتمی پخته‌تر شده هاشمی انتقاد پذیرتر «علی مطهری» آن‌طور که خودش می‏گوید، تغییر نکرده، نه مواضعش و نه ایده‌هایش. آنچه تغییر کرده، شرایط است. ظهور گروهی به نام اصولگرا در قدرت و کارنامه ضعیف آن، فرزند شهید مطهری را به جایی رسانده که تاکید می‌کند «اوضاع فرهنگی این روزها نسبت به دوران خاتمی لیبرال‏تر شده و نقد ما به خاتمی بیشتر در حوزه فرهنگ بود. حالا که این‌طور است، خود خاتمی می‌تواند نامزد بعدی ریاست‌جمهوری شود،
دیدار مطهری با هاشمی برای دعوت به انتخابات ریاست جمهوری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای تشکل صدای ملت با آیت الله هاشمی رفسنجانی برای دعوت از وی جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد
چالش‌های ۵ گانه اقتصاد در دولت آیندهشاهین شایان آرانی چالش ‌ها و اولویت‌های اقتصادی در دولت آینده را در ۵ گروه تقسیم کرده و به تشریح آنها پرداخت، او معتقد است دولت آینده نباید به تاکتیک‌های لحظه‌ای در برابر تحریم‌ها بسنده کند، بلکه باید در این باره استراتژی شفاف و بلندمدت داشته باشد.
راهپیمایی اعتراض‌آمیز مردم لاهیجان در محکومیت هتک حرمت به صحابه مردم ولایی لاهیجان با راهپیمایی اعتراض‌آمیز هتک حرمت به مرقد صحابه پیامبر (ص) را محکوم کردند.
تعداد کاربران اینترنت ایران به بیش از 45 میلیون تن رسید مرکز توسعه ملی اینترنت (متما) ضریب نفوذ اینترنت ایران در سال 1391 را نزدیک به 60 درصد اعلام کرد و این درحالی است که تعداد کاربران اینترنت در سال 1390، حدود 32 میلیون و 700 هزار نفر و ضریب نفوذ اینترنت نیز 43 درصد بود.
دولت ومجلس پیگیرانتقال پادگان ساری هستند نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در زمینه انتقال پادگان ساری همچنان به دنبال راهکار است، گفت: ما هم در این مسئله، تا آخر ایستاده‌‌ایم و انتقال پادگان می‌تواند هدیه مجلس نهم به مردم ساری باشد.
پذیره نویسی 210 میلیاردی بانک مهر اقتصاد مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با بیان این که سرمایه این بانک به 410 میلیارد تومان افزایش می یابد، گفت: این رقم با پذیره نویسی 210 میلیارد تومانی در سه ماهه نخست امسال در فرابورس تامین می شود.
قیمت جدید 23 خودرو داخلی اعلام شد قیمت جدید محصولات پرتیراژ شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو در پی برگزاری جلسات مکرر شورای رقابت و خودروسازان امروز اعلام شد. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، طبق جدیدترین اعلام شرکت‌های خودروسازی نرخ‌های جدید به شرح زیر است:
برگزاری اولین نمازجمعه در شهر تاریخی فرح آباد با اهتمام دفتر نماینده ولی فقیه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران ،اولین نماز جمعه در شهر تاریخی و گردشگری فرح آباد ساری اقامه می شود.
باهنر: فکر نمی کردم کار احمدی نژاد به اینجا برسد محمدرضا باهنر٬ در گفت و گویی مفصل با سایت مشرق گفت: محمود احمدی‌نژاد از کسی جز خدا نمی‌ترسد. بخش‌هایی از اظهارات باهنر در باره احمدی نژاد را در زیر بخوانید:
کواکبیان: حاضرم با شریعتمداری مناظره کنمکاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حسین شریعتمداری را به مناظره دعوت کرد. به گزارش سلام شمال مصطفی کواکبیان عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با جمعی از جوانان این شهر با بیان اینکه شریعتمداری در سال 88 خاتمی را مفسد فی‌الارض خواند، اظهار کرد: بنده حاضر هستم در این زمینه با حسین شریعتمداری «مدیر مسئول روزنامه کیهان» مناظره کنم.
سرمایه‌گذاران صنعتی و تولیدی مازندران حمایت می‌شوند نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی از حمایت‌های ویژه از سرمایه‌گذاران صنعتی و تولیدی در مازندران خبر داد.
حضور مهدی تقوی در مسابقات کشتی آمریکا رئیس اداره ورزش و جوانان سوادکوه از حضور مهدی تقوی در مسابقات جهانی کشتی خبر داد و گفت: این مسابقات 25 اردیبهشت به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود.
رقابت سه پینگ‌پنگ‌ باز مازندرانی در مسابقات جهانی پاریس رئیس هیئت پینگ‌پنگ مازندران از حضور سه پینگ‌پنگ باز مازندرانی در رقابت‌های جهانی پاریس خبر داد.
مازندران میزبان اردوی ادواری تیم ملی نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران از مازندران به عنوان میزبان یکی از اردوهای ادواری تیم ملی نام برد.
فعالیت مجدد میز خدمت بیمه‌ای در مازندران سرپرست نمایندگی بیمه روستاییان مازندران گفت: میز خدمت بیمه‌‌ای روستاییان مازندران مجدداً از خردادماه سال‌جاری پیگیری می‌شود. به گزارش سلام شمال هادی بشیری پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی صندوق تأمین اجتماعی روستایی و عشایری در مازندران اظهار داشت: در حال حاضر 242 کارگزار فعال در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.
حضور 4 بازیکن مازندرانی در بازی مقابل بنگلادش نایب رئیس کمیته بانوان هئیت فوتبال مازندران از حضور چهار بانوی فوتبالیست مازندرانی در بازی مقابل بنگلادش خبر داد.
ساخت 12 مجتمع رفاهی در محورهای مواصلاتی مازندران مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از ساخت 12 مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی مازندران خبر داد.
برگزاری 12 مجمع ورزشی در مازندران رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران از برگزاری 12 مجمع ورزشی برای تعیین رئیس هیئت تا پایان سال 92 خبر داد.
شمشیربازان مازندرانی در جایزه بزرگ تهران مدال گرفتند دبیر هیئت شمشیربازی مازندران گفت: در رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ تهران، دو شمشیرباز مازندرانی موفق به کسب دو مدال شدند.
مازندران میزبان مسابقه بین‌المللی اتومبیلرانی شد رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری مازندران از برگزاری مسابقه بین‌المللی دو دیفرانسیل به میزبانی بابلسر خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا یگانگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: این مسابقه به مناسبت ولادت حضرت مهدی موعود (عج) و برای نخستین بار در کشور در بابلسر برگزار می‌شود.
سطح بالای رقابت‌های تنیس بانوان در مازندراننائب قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد و جایزه بزرگ بانوان کشور با اشاره به سطح بالای رقابت‌های تنیس بانوان در مازندران گفت: در دیدار پایانی مقابل ترکمن می‌توانستم بهتر ظاهر شوم البته این تنیسور ملی‌پوش نیز استحقاق قهرمانی را داشت.
ستاد پیشگیری از جرم در مازندران شکل گرفت رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: تشکیلات قضایی استان بنا به بخشنامه قوه قضاییه، ستاد پیشگیری از جرم را تشکیل داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام حسین طالبی بعداز ظهر امروز در همایش رسانه و اخلاق انتخاباتی که در سالن آمفی تئاتر ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت: برای اجرای حماسه سیاسی باید به بعد امنیتی موضوع توجه ویژه شود.
دعوت 7 فوتبالیست‌ مازندرانی به اردوی تیم ملی نونهالان مربی درجه A کنفدراسیون آسیا از دعوت هفت فوتبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی نونهالان کشورمان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضانعلی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل بیان داشت: هفت فوتبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی نونهالان کشورمان دعوت شدند که پنج نفر آنها از شهرستان آمل هستند.
جشنواره بهار نارنج در ساری ثبت ملی شد + تصاویربرگزاری جشنواره بهار نارنج در حالی در مازندران ثبت ملی شد که در استان مازندران چند شهرستان تقاضای به ثبت رساندن ملی این جشنواره را داشتند. حدود دو هفته قبل نیز مسئولان شهرستان بابل اقدام به برگزاری جشنواره بهار نارنج در این شهر کردند که از اقبال بسیار خوبی برخوردار بود.
دعوت 3 والیبالیست کاله به اردوی تیم ملی رئیس هیئت والیبال آمل از دعوت سه والیبالیست تیم‌های کاله و کاله جوان مازندران به اردوی تیم ملی جوانان خبر داد.
حضور 4 بوکسور مازندرانی در اردوی تیم ملی دبیر هیئت بوکس مازندران از حضور چهار مازندرانی در مرحله نهایی اردوی تیم ملی بزرگسالان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدجواد امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری
1000 میلیارد تومان به صنعت مازندران اختصاص یافت نماینده مردم بابل در مجلس گفت: در سفر چهارم دولت به مازندران، 10 هزار میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی و کمک به صنعت و معدن مازندران اختصاص یافت.
معلمان نمونه نکایی تجلیل شدند به مناسبت هفته گرامیداشت معلم از 43 معلم نمونه شهرستان نکا تجلیل شد که 29 معلم نمونه شهرستانی، 13 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری بوده‌اند.
مداحی که خودش را تنبیه کرد وقتی مهدی شب‌ها می‌رفت مسجد محدثین تا بخونه قبلش می‌رفت پشت مسجد، پشت مقبره، محکم می‌زد زیر گوش خودش و به خودش می‌گفت: تو فکر می‌کنی کی هستی؟ فکر می‌کنی اینا برای تو جمع شدن؟ نه، این‌ها برای امام زمان(عج) اومدند.
دعوت 2 مازندرانی به اردوی تیم ملی بسکتبال دبیر هیئت بسکتبال استان مازندران گفت: دو بسکتبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی بسکتبال خیابانی برای اعزام به مسابقات آسیایی دعوت شدند.
کسب 2 مدال کشتی‌گیران مازندرانی در سه وزن نخست جام تختیدبیر هیئت کشتی مازندران از کسب دو مدال کشتی گیران آزادکار مازندرانی در سه وزن نخست جام جهان پهلوان تختی خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان اظهار کرد: در سه وزن نخست کشتی‌گیران آزادکار مازندرانی موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شدند.
تفکر باشگاه کاله بومی‌گرایی استسرمربی تیم والیبال کاله مازندران با اعلام اینکه تفکر باشگاه کاله بومی‌گرایی است، گفت: امکان ندارد پشت موفقیتی تفکر نباشد و برای قهرمانی باید از تمام ظرفیت استفاده شود.
مازندران متعهد به ایجاد 80 هزار فرصت شغلی شد معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: امسال مازندران متعهد به ایجاد بیش از 80 هزار فرصت شغلی شد. به گزارش سلام شمال ولی‌الله فرزانه بعدازظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان که در استانداری مازندران تشکیل شد، اظهار داشت: با اتخاذ راهکارهای درست و اصولی، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی در استان شناسایی شود.
منتخبان کشتی در شرق مازندران مشخص شدند رئیس هیئت کشتی شهرستان گلوگاه گفت: با برگزاری رقابت‌های یک‌روزه بین کشتی‌گیران آزادکار نونهال و نوجوان شرق مازندران با محوریت شهرستان گلوگاه، منتخبان این دو رده سنی مشخص شدند.
حضور کاندیداها در دانشگاه‌ها بلامانع است رئیس منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی ورود کاندیداها به فضای دانشگاه‌های منطقه سه را با نظارت و مراعات قوانین بلامانع دانست.
مدیر روابط عمومی استانداری، فرماندار شد حکم فرمانداری عقیل امامی در سوادکوه شمالی لغو و به جای وی کمال رستمعلی فرماندار شد.
گزارش تصویری برداشت توت فرنگی در مازندرانگزارش تصویری برداشت توت فرنگی در مازندران
دعوت 1404 جوان مازندرانی برای حضور قالیباف در انتخابات 1404 جوان انقلابی مازندرانی با امضای نامه‌ای سرگشاده حمایت خود را برای حضور محمدباقر قالیباف در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
برگزاری گنگره ملی صائب تبریزی در مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر صائب تبریزی و شعر اخلاقی در خردادماه سال‌جاری در راستای دغدغه‌های رهبر انقلاب خبر داد.
حضور مازندرانی‌ها در اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان بسکتبال دبیر هیئت بسکتبال مازندران از حضور علی نصیری رینه و محمد حسین‌پور بسکتبالیست‌های این استان به اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بسکتبال خبر داد.
«وارث» در سازمان فرهنگی‌ورزشی رشت ساخته شد مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت گفت: فیلم داستانی «وارث» با تهیه‌کنندگی سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت با هدف ترویج فرهنگ نماز ساخته شد و برای حضور در جشنواره‌های داخلی آماده می‌شود.
زنی در فومن با چاقو همسرش را کشت پلیس گیلان از دستگیری زن 30 ساله فومنی که شوهرش را پس از بیهوش کردن با ضربات چاقو و چوب از پای درآورده بود، خبر داد.
جشن اردیبهشت تئاتر گیلان برگزار می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری پنجمین جشن اردیبهشت تئاتر این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید حاذق‌نیکرو امروز در جلسه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری اردیبهشت تئاتر گیلان اظهار کرد: هر ساله به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تئاتر جشن ملی اردیبهشت تئاتر برگزار می‌شود.
کاروان پیاده زائران گیلانی راهی مرقد امام (ره) می‌شوند مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: کاروان پیاده زائران گیلانی سوم خرداد ماه سال جاری راهی مرقد امام (ره) می‌شوند.
بزرگداشت ارتحال آیت‌الله بهجت در فومن برگزار می‌شود مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری چهارمین سالگرد بزرگداشت ارتحال ملکوتی آیت‌الله ‌العظمی بهجت با سخنرانی آیت‌الله حائری شیرازی در فومن خبر داد.
تولید سالانه 8 تن توت فرنگی در صومعه‌سرا فرماندار صومعه‌سرا از تولید سالانه هشت تن توت فرنگی در 20 هکتار از اراضی روستای صوفیانده این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال میرزا حسینعلی‌زاده در جریان سومین دوره جشن برداشت توت فرنگی در روستای صوفیانده این شهرستان، اظهار کرد: جشنواره تولیدات بومی‌محلی از برجسته‌ترین اقدام‌ها در راستای حمایت از محصولات کشاورزی و کشاورزان فعال در آن عرصه است.
افزایش قفس‌های دریایی پرورش ماهی در گیلان استاندار گیلان گفت: امسال تعداد قفس‌های دریایی پرورش ماهی در تالاب‌های گیلان و دریای خزر به 250 عدد افزایش می‌یابد.
طرح پن‌کالچر در تالاب انزلی افتتاح شد نخستین طرح پن‌کالچر «پرورش ماهی در محیط‌های محصور» در تالاب بین‌المللی انزلی افتتاح شد. به گزارش سلام شمال نخستین طرح پن‌کالچر «پرورش ماهی در محیط‌های محصور» با حضور استاندار گیلان در تالاب انزلی افتتاح شد.
تخلفات شورای شهر رشت گسترده است رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در مدت شش سال کسی از اعضای شورا نپرسید که دارند چه می‌کنند، گفت: تخلفات برخی اعضای شورای اسلامی شهر منحل شده رشت گسترده بوده که هنوز جرایم آنها بازگو نشده است.
گزارش تصویری دیدار تیمهای استقلال تهران و داماش گیلانگزارش تصویری دیدار تیمهای استقلال تهران و داماش گیلان
دیدار تیمهای فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب آهن اصفهاندیدار تیمهای فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب آهن اصفهان عصر جمعه با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ذوب آهن به پایان رسید
معرفی اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در آستارابا انجام انتخابات داخلی توسط معتمدین اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری این شهرستان معرفی شدند.
15 کاندیدای اصلح شورای شهر رشت معرفی می‌شوند دبیر جبهه متحد اصولگرایان گیلان گفت: به‌زودی 15 نفر کاندیدای اصلح شورای اسلامی شهر رشت مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان گیلان مشخص و معرفی می‌شوند.
ندیمی رئیس مجمع نمایندگان گیلان شد ایرج ندیمی با اکثریت آرای نمایندگان گیلان رئیس مجمع نمایندگان این استان شد.
اسناد دفترچه‌ای گیلان تک‌ برگی می‌شود مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: اداره ثبت اسناد و املاک گیلان آمادگی دارد تا با مراجعه متقاضیان برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ «کاداستر» اقدام کند.
نخبگان علمی و جوانان عضو ستاد نماز جمعه لاهیجان شوند امام جمعه لاهیجان گفت: عضویت نخبگان علمی و جوانان لاهیجان در ستاد نماز جمعه این شهر امری مهم برای پیشبرد سیاست‌های کلان نماز جمعه است.
پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی گیلان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پرداخت بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 4 هزار و 307 طرح کشاورزی این استان خبر داد.
وظیفه دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب سنگین است رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی وظیفه سنگینی دارد.
تجلیل از‌ معلم فداکار شفتی در «یک روز سرد»‌ فیلم مستند «یک روز سرد» برگرفته از فداکاری حسن امیدزاده معلم ایثارگر شفتی که در یک واقعه آتش‌سوزی جان 30 دانش‌آموز را نجات داد از شبکه اول سیما پخش می‌شود.
مردم گیلان 200 جلد کتاب نسخ خطی و سنگی اهدا کردند مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای 200 جلد کتاب نسخ خطی و سنگی مردم استان به این سازمان خبر داد.
34 درخواست روستاییان فومن از مدیرعامل آبفار گیلان مردم روستاهای فومن در دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان 34 تقاضا درخواست کردند که مهم‌ترین آن در بخش تأمین و تقویت آب آشامیدنی بود.
آتش‌نشان گیلانی در سودای ریاست جمهوری آتش‌نشانی گیلانی در سودای ریاست جمهوری احمد جعفری مدیر عامل آتش‌نشانی بندر انزلی برای حضور در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایران امروز ثبت‌نام کرد
بخشی از مطالبات بازیکنان ملوان پرداخت شد بخشی از مطالبات بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندر انزلی امروز پرداخت شد. به گزارش سلام شمال در آستانه بازی تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب‌آهن اصفهان و یک روز مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، بخشی از مبالغ قرارداد بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی امروز پنجشنبه به حساب آنها واریز شد.
گزارش تصویری طبیعت بهاری استان گیلان گزارش تصویری طبیعت بهاری استان گیلان
اختصاص 150 میلیارد تومان به طرح‌های معدنی گیلان استاندار گیلان از اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی برای اجرای طرح‌های معدنی و تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات معدنی در این استان خبر داد.
اجرای طرح استعدادیابی در دوومیدانی گیلان رئیس هیئت دوومیدانی گیلان از اجرای طرح استعدادیابی این هیئت با تعامل آموزش و پرورش این استان در سال جاری خبر داد.
برگزاری مانور تخصصی امداد شهری در گیلان مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری مانور تخصصی امداد شهری با مشارکت امدادگران برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد.
اساسنامه خانه مطبوعات گیلان اصلاح شد مجمع عمومی فوق‌العاده خانه مطبوعات گیلان با حضور اعضای آن برگزار و اساسنامه این خانه اصلاح شد.
250 میلیارد ریال بودجه شهرداری انزلی تحقق یافتشهردار انزلی گفت: سال گذشته از بودجه 300 میلیارد ریالی شهرداری انزلی، مبلغ 250 میلیارد ریال تحقق یافت.
مرد معتاد همسرش را کشت مرد 48 ساله معتاد در شفت همسر 33 ساله‌اش را به قتل رساند و کمتر از دو ساعت دستگیر شد.
برگزاری کنگره بزرگ شهدا در گلستان جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان از برگزاری کنگره بزرگ شهدا در نیمه دوم سال 1393 در مرکز استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین کریمی‎اول در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در سال 1392 اظهار داشت: فرصت کوتاهی تا میزبانی گلستان در برگزاری کنگره شهدا باقی مانده است که همه دستگاه‎ها باید در مقام عمل نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.
سیمای گلستان رنگ و بوی شهادت نمی‎دهد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص تبلیغات شهری و محیطی در حوزه ایثار و شهادت گفت: رنگ و بوی شهادت از سیمای شهری گلستان بلند نمی‎شود.
برداشت کلزا از مزارع گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از برداشت روغنی کلزا از سطح 45 هزار هکتار از مزارع استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، اسماعیل اسفندیاری‌پور اظهار داشت: در سال‌جاری استان گلستان با سطح سبز 45 هزار و 352 هکتار دانه روغنی کلزا رتبه اول سطح زیر کشت و تولید این محصول را در سطح کشور داراست.
برگزاری یادواره ملی سروقامتان خطه شمال در حرم مطهر امام راحل معاون اجرایی سپاه نینوا گلستان از برگزاری نخستین یادواره ملی 22 هزار شهید سروقامت خطه شمال کشور در حرم مطهر امام خمینی (ره) خبر داد.
12 مصوبه در کارگروه تخصصی سیل گلستان مصوب شد معاون حفاظت و بهره‎برداری آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: در سال گذشته با برگزاری پنج جلسه تحت کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب 12 مصوبه استانی اخذ شده است.
طائب در گرگان: مشایی آمده انتخابات برگزار نشود یا اینکه دعوا شود
4 بازیکن گلستانی به عضویت تیم ملی والیبال ساحلی درآمدند رئیس هیئت والیبال استان گلستان گفت: چهار بازیکن گلستانی به نام‎های «بهنام توکلی»، «کامبیز کلته»، «عبدالله ایزدی» و «رسول خواجه» به عضویت تیم ملی والیبال ساحلی «ب» کشورمان درآمدند.
راه‌اندازی رصدخانه مدیریت بحران در گلستان ضروری است معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: راه‌اندازی رصدخانه مدیریت بحران در گلستان به عنوان مکانی برای رصد موضوعات مرتبط با مدیریت بحران ضروری است.
نقشه خطرهای زمین‌شناختی گلستان تهیه شد مدیر گروه آب و زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: نقشه خطرهای زمین‌شناختی استان در سه بخش تهیه شده است.
گلستانی‌ها اهانت به مقدسات در سوریه را محکوم کردند نمازگزاران گلستانی در اعتراض به اهانت سلفیان تکفیری به مقدسات دینی مسلمانان در سوریه امروز بعد از نماز عبادی و سیاسی جمعه در شهرهای مختلف استان راهپیمایی کرده و این اقدامات ضد انسانی را محکوم کردند.
گندمکاران گلستانی برای افتتاح حساب در بانک سپه اقدام کنند مدیرکل شرکت غله گلستان گفت: با توجه به معرفی بانک سپه به عنوان بانک عامل در امر خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از سوی دولت، گندمکاران گلستانی باید در اسرع وقت نسبت به افتتاح حساب ویژه در این بانک اقدام کنند.
عملکرد بسیج سازندگی گلستان در حوزه اقتصاد مقاومتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان به تشریح عملکرد بسیج سازندگی این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت.
گلستان دارای تنها رویشگاه یکپارچه سرخدار است رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: یکی از رویشگاه‎های نادر و یکپارچه سرخدار که ماده تاکسول برای درمان بیماران سرطانی از آن استخراج می‎شود در مناطق جنگلی گلستان قرار دارد.
24 درصد گیاهان دارویی در گلستان رشد پیدا می‎کنند رئیس مرکز تحقیقات و منابع طبیعی گلستان گفت: گلستان دارای غنای گونه‎های بسیار خوبی است، زیرا دارای بیش از 118 تیره گیاهی، 678 جنس و یک‎هزار و 704 گونه گیاهی است که حدود 24 درصد گیاهان دارویی در گلستان رشد پیدا می‎کنند.
سطح کشت گیاهان دارویی در گلستان به 140 هکتار رسید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در حال حاضر 140 هکتار از اراضی گلستان به سطح کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که از این میزان 160 تن برداشت می‎شود.
همایش علمی تخصصی طیور در گلستان مدیرعامل شرکت فراهمایش گلستان از برگزاری همایش علمی تخصصی طیور در تاریخ 21 اردیبهشت‎ماه در گرگان خبر داد.
انتصاب 2 مدیر‌کل جدید در استانداری گلستان طی احکامی جداگانه از سوی جواد قناعت استاندار گلستان، قدرت‎الله عابدی به عنوان مدیرکل جدید دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و کاظم صفرزاد به عنوان سرپرست جدید دفتر آمار و اطلاعات استانداری معرفی شدند.
شرایط صنعت دام و طیور در گلستان خوب نیست نائب رئیس شورای شهر گرگان گفت: صنعت دام و طیور، شرایط خوبی نسبت به گذشته ندارد که امیدواریم نشست‎های علمی بتواند به این صنعت رونقی دوباره ببخشد و در کنار آن شاهد ایجاد اشتغال و بازگشت فرآیندهای مثبت آن به خانواده‎ها باشیم.
برگزاری نخستین سمینار آموزشی توانمندسازی تشکل‎های اقتصادی در گلستادبیر اتاق تعاون استان گلستان گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود روند ارائه خدمات به مشتریان، نخستین سمینار آموزشی توانمندسازی تشکل‎های اقتصادی در گلستان برگزار شد.
شهید مطهری مبارز علمی در برابر افکار انحرافی بود نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: شهید مطهری افکار جدید را شناسایی و با آنهایی که علیه اسلام سخن می‌گفتند مبارزه علمی می‌کرد.
گلستان رتبه سوم کشور در هوشمندسازی مدارسمعاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اقدامات مهمی که در وزارت آموزش و پرورش انجام شده، هوشمندسازی مدارس است که استان گلستان در بحث هوشمندسازی سومین استان کشور است.
تنور انتخابات شوراهای اسلامی داغ‌تر می‌شود بیش از پنج نفر از داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان از شرکت در عرصه انتخابات انصراف دادند. به گزارش سلام شمال اخبار رسیده حاکی از آن است که بیش از پنج نفر از کسانی که برای شرکت در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان نام‎نویسی کرده بودند تا به امروز به صورت رسمی انصراف خود را اعلام کرده‎اند.
تعیین رئیس هیئت دوچرخه‌سواری گلستانانتخابات رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان گلستان با حضور رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در محل اداره کل ورزش و امور جوانان استان گلستان برگزار شد.
شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند.
33 مصوبه حاصل کارگروه مخاطرات زلزله گلستان سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سال گذشته با برگزاری چهار جلسه تحت عنوان کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایــه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی 33 مصوبه استانی اخذ شده است.
معلمان نمونه گلستان تجلیل شدند همزمان با ایام سالروز استاد شهید مطهری و گرامیداشت مقام والای معلم در همایش باشکوهی از معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی، گلستان تجلیل شد.
معلمان گلستان رتبه‎بندی می‎شوندمدیرکل آموزش و پرورش گلستان از رتبه‎بندی معلمان استان خبر داد و گفت: باید ارتقای جایگاه معلمان را به سطح استانی برسانیم.
نیروهای حق‎التدریس گلستان تعیین‎تکلیف شدندمدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تمام نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش گلستان تعیین‎تکلیف شدند.
برگزیدگان تئاتر گلستان تجلیل شدند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از 17 برگزیده استانی جشنواره‌های سال 1391 تئاتر کشور در جشن اردیبهشت تئاتر استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، تقدیر کرد.
تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های خوبی در زمینه هنر تئاتر وجود دارند، گفت: تئاتر گلستان نیازمند حمایت‌های ملی است.
نامزدها و واکاوی انگیزه ها و اندیشه ها جوانان بیکار، دختران و پسران بی معیار، پیرمردان کم اندیش، میانسالان فاقد اعتبار، چهره های درجه چندم، شکست خورده ها و ورشکسته های سیاسی و اقتصادی، کوتوله های سیاسی و اجرایی و مدیریتی، فراموش شده های جامعه که سالها در عرصه های مدیریتی حضور ندارند و دهها مورد دیگر در سیاهه صدها نفری نامزدهای انتخاباتی پرجلوه اند که این نمی تواند توجیه مناسبی داشته باشد که مثلاً آنها بخواهند شخص دوم مملکت شوند!
ماهیت نفس از نظر سهروردی شیخ اشراق، شناخت نفس را از طریق حضور و شهود درونی دنبال می‌‌کند. در این روش، دیگر نفس در قالب مفاهیم‌ یا ضمایر قرار نمی‌‌گیرد، بلکه موضوع شناخت، خودِ آدمی ‌‌است، بدون اینکه نیازی به مفاهیم و گزاره ها داشته باشد.
مقایسه ساختاری تجربه دینی و شهود عرفانی عناصر متمایز تجربه و شهود بر این اساس است که لازمه شهود تحمل ریاضت و مجاهدت می‌باشد؛ اما در حصول تجربه دینی چنین امری ضرورت ندارد؛ بلکه بدون وجود چنین مقدماتی حاصل می‌گردد.
ماهیت و اهمیت حریم خصوصی در آغاز قرن بیست و یکم و دسترسی بشر به اینترنت و انفجار ساختمان برج‌های دوقلو در آمریکا زمینه‌ای فراهم شد تا دولت‌های غربی به بهانة حفظ امنیت و مبارزه با تروریسم، حریم خصوصی شهروندان را نقض کنند.
«سلوک» در آموزه‌های دینی حقیقت سلوک و عرفان عملی، حرکت درونیِ قلبی از عالم حس و ماده به سوی خداوند بلند مرتبه است. این حرکت باطنی را بر اساس نظام فلسفیِ صدرایی، می‌توان به حرکت جوهری ذاتی انسان تا رسیدن به مرحلة «فناء فی الله» و بالاتر از آن تفسیر کرد.
دست‌یابی به آرامش روان در پناه قرآن ذکر خدا مایه‌ی آرامش انسان است زیرا به مرکز عالم توجه می‌یابد و خود را در طوفان حوادث به او می‌سپرد. تأثیر بی‌خبری و یاد نکردن از خدا در زندگی انسان، بسیار زیاد است که عاقبت آن،زندگی سخت در دنیا و کور بودن در آخرت است.
این حق مازندران نیست ؛ آقای رئیس جمهور! 8 سال از ریاست جمهوری شما هم گذشت، در این 8 سال علیرغم آن همه رسیدگی به استانهای کوچک و بزرگ کشور، چه دستاورد قابل اعتناء و بزرگ اقتصادی عاید مازندران شد که ما امروز بتوانیم مثل اصفهان و خراسان و آذربایجان و کرمان و یا حتی مثل سمنان شما...
واژه شناسی عفاف و حجاب زن موظف است که غرایزش را تحت کنترل در آورد و سپس تن خویش را در حجاب کامل بگیرد، زیرا این نفسانیت زن است که مرد را به سوی خویش می کشد و حجاب تن هیچ مانعی برای چنین کششی نخواهد بود و این تسلط بر نفسانیت در حد اعتدال همان عفاف است.
مقام والاى مادر در قرآن نوع دستورهایى که اسلام به زن ومرد می دهد، در عین حال که یک راه مشترکى براى هر دو قائل است ولى راه مخصوص را هم از نظر دور نمی دارد، وقتى احترام به پدر ومادر را بازگو می کند، براى گرامى داشت مقام زن، نام مادر را جداگانه وبالاستقلال طرح می کند.
نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود هنگامى که روز قیامت برپا شود منادى صدا مى‏زند اى مردم سرهاى خود را به زیر افکنید تا فاطمه دختر محمد(ص) بگذرد. در روایات معروف اهل سنت این افتخار از زبان پیغمبر اکرم(ص)‏ براى فاطمه (علیهاالسلام) ثبت شده است:
آقای استاندار، لطفاً برنامه ارائه کنید! بیکاری جوانان و ترجیحاً فارغ التحصیلان دانشگاهها، تهدید فرصتهای شغلی موجود، کم درآمدی مشاغل جامعه، گرانی کالاهای اساسی و مصرفی، گرانی خدمات رفاهی شامل برق و گاز و تلفن و آب و حمل و نقل و غیره، نرخ افزائی محاسبات مالیاتی و عوارض و بیمه و سود وام ها و اقلام دیگر...
در رثای روحانی وارسته آیت الله تائبی از پانزده، شانزده سالگی ام، مثل همه بچه مذهبی ها، بچه حزب اللهی ها و رزمنده ها با ایشان مانوس بوده ام، در نمازهای یومیه جماعت، هر روز از مکارم اخلافی ایشان محظوظ می شدیم، پای موعظه هایش می نشستیم، گوش جان به آوای خوشش می سپردیم، با نوای عارفانه اش آرام می شدیم، خنده های کوتاه و متین و ملیحش که گاهگاهی هم بلند می شد،
رادیو، گسترده ترین و پرمخاطب ترین رسانه عمومی رادیو آسان ترین، ارزان ترین، سریع ترین، واضح ترین و مردمی ترین رسانه ملی و عمومی است که با عمری به نسبت طولانی تر از تلویزیون، حاکم بلامنازع عرصه ارتباطات مجازی در دنیای پر تلاطم رسانه های بدون مرز است که انصافاً در تعالی بخشی به سطوح و اعماق اطلاعات و آگاهی های جوامع بشری و نسل های تشنه ارتباطات و اطلاعات، بسیار نقش آفرین بوده و به جرات می توان گفت که سرحلقه همه رسانه هاست که همچون نگینی زیبا و تابنده می درخشد و بر زیبایی ورود مخاطبان به دنیای پیرامون می افزاید.
شیفته خدمت و اخلاق گرا در سیاست در گذر این سالها که به هیجانات و انتفاع طلبی برخی سیاست بازان مواجه می شوم به روح برادر و معلم خود درود می فرستم و فقدان او را بیش از پیش در عرصه سیاست و خدمت محسوس می یابم.
سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) چگونه بود؟ زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند. این مساله آنقدر پر اهمیت است که در برخی احادیث شیعه گی و پیروی از ایشان به التزام و تبعیت عملی از سبک زندگی ایشان در آمده است.
34 حدیث نورانی درباره حضرت فاطمه زهرا(س) پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه است. امام صادق(ع) نیز درباره مادرشان می‌فرمایند: وقتی قیامت فرا رسد، منادایی ندا می‌دهد: چشمانتان را ببندید و سرهایتان را پایین بیندازید تا فاطمه از صراط بگذرد.
گستردگی اینترنت و ضرورت تبیین سواد سایبری گستردگی اینترنت در کنار مزیت در کشورمان مشکلاتی را به وجود آورده است که فقط در سایه آموزش، خسارت‌هایش جبران می‌شود.
دلنوشته‌ای برای علمدار لشگر قهرمان 25 کربلا قد رعنا و چشمان زیبایش مبهوتم می‌کند، وجودش را درک نکردم ولی روح بزرگش همواره در لایه‌های وجودی‌ام تنیده است و مرا یاری می‌کند. محمدحسن طوسی را می‌گویم، همانی که در بقیع شلمچه، روزها و شب‌ها مانند مادرش در گمنامی به سر می‌برد.
طوسی، زاهد شبهای وصال و شیر بیشه های شمال طوسی، تنها یک رزمنده میدان جنگ نیست، بلکه یک الگوی تمام عیار زندگی اجتماعی و خانوادگی نیز هست! طوسی شناسی، مقدمه الگوپذیری جوانان از اوست و خوشا بحال خوبانی که طوسی ها را الگوی خود می دانند! شهدا چراغ راهند و دلیل نورناپذیری ما، کاهش نورانیت شهدا نیست، بلکه به فاصله ما از شهدا برمی گردد!
از حزن فاطمیه عطر عاشورا می‌تراود... فاطمیه فصل‌الخطابی است برای عاشورایی دیگر از جنس حماسه کربلا... روزهای فاطمی است و رایحه معطر فاطمیه به مشام می‌رسد؛ عطری که دل‌نگران می‌کند آدمی را در تلاطم عزای مادری که خود یک دنیا بود و آبروی شیعه...
قدردان طبیعتی باشیم که عضوی از جامعه بشری است! سیزدهم فروردین هم از راه رسید و همه شهروندان، خسته از بودن در یک محیط بسته و خسته کننده و ماشین زده، در تکاپوی پناه بردن به طبیعت اند و می خواهند با استقرار یکروزه در دامان طبیعت، سرسبزی محیط های وسوسه انگیز و نشاط بخش را به عاریت گرفته و خودشان را به بوی خوش و دل انگیز طبیعت، معطر کنند.
معرفی شهرها و جاذبه های استان مازندران مجموعه فرح‌آباد برج رسکت برج سلطان‌زین العابدین پارک‌میرزا کوچک‌خان پناهگاه حیات وحش دشت ناز امامزاده عباس بنای امامزاده یحیی خانه رمدانی
معرفی جاذبه های گردشگری،بناهای تاریخی گیلان استان گیلان با مساحت 14711 کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور استقلال یافته آذربایجان و دریای خزر در شمال هم مرز و همسایه است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است،‌ آن را از استان مازندران جدا می کند.
حضرت فاطمه زهرا(س) و دفاع از حریم ولایت از مهمترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شده و به شهادت رسید.
سوبارو کانسپت، مفهومی از آینده شرکت خودرو سازی سوبارو اخیرا از خودرو کانسپت جدید خود به نام ویزیو (Viziv) رونمایی کرده است. طراحی فوق العاده این خودرو همراه با تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در آن، چشم ها را خیره می کند. این خودرو دو درب بوده و موتوری دوگانه (هیبریدی) دارد. در آینده ای نه چندان دور باید منتظر چنین خودرو هایی در سطح شهر باشیم.
ساختمان‌هایی به اندازه یک شهرقرار است دو برج با ارتفاع بیش از یک کیلومتر در عربستان و جمهوری آذربایجان ساخته شوند. با ساخته شدن و رشد این قبیل آسمان‌خراش های مرتفع، مفهوم شهر و زندگی شهرنشینی به طور کامل متحول خواهد شد. کافیست یک محاسبه ساده انجام دهید. فرض کنید شما در شهری زندگی می کنید که به طور متوسط دارای ساختمان های 5 طبقه است که هر طبقه آن هم دارای 2 واحد است. پس به طور کلی شما در هر ساختمان به طور متوسط 10 واحد مسکونی یا اداری خواهید داشت. حال اگر هر کدام از این آسمان‌خراش ها به طور متوسط
ساعت‌ها دیگر تیک تاک نمی‌کنند ساعت های نسل آینده، ساعت های عجیب و غریبی هستند. هر کدام آن ها دوست دارند زمان را به طور متفاوتی به شما نشان دهند و چند کار را دیگر هم همزمان برایتان انجام دهند. البته عجیب و غریبی آن ها به اینجا ختم نمی شود، آن‌ها قرار است بر روی صفحات روزنامه، مجلات، کتاب ها و ... جاخوش کنند و زمان را در هر لحظه به شما نشان دهند!
سوخت‌هایی پاک‌تر از هوا شاید مردم شهرهای آلوده جهان از جمله تهران بیشتر از هر کسی ارزش هوای پاک را بدانند. یکی از مقصرین اصلی این آلودگی ها، سوخت هایی هستند که از آن ها در خودروها، کارخانه ها، مراکز صنعتی و ... استفاده می شود. اگر بتوانیم این سوخت ها را به نوعی طراحی کنیم که اثرات آلایندگی‌شان به کمترین میزان ممکن برسد می توانیم هوای پاک را در نزدیکی خود استشمام کنیم.
سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌هااستفاده از سلول های بنیادی برای مقاصد واهداف گوناگون در دنیای پزشکی روز به روز بیشتر می شود .از پیوند اعضا گرفته تا ترمیم زخم ها ،جایگزینی بافت های از دست رفته وبه تازگی هم تبدیل بافتی به بافت دیگر.در این قسمت در ادامه قسمت قبل به معرفی بخشی دیگر از کاربردهای سلول های بنیادی می پردازیم.
سرطان بی سرطان! تا چند دهه پیش، یک بیمار مبتلا به سرطان با سوالاتی مثل «چند ماه دیگر زنده می‌مانم؟»، «آیا عضو آسیب دیده را از بدنم جدا کنم؟» و یا «شیمی درمانی درد دارد؟» مواجه بود؛ اما حالا با پیشرفت دانش پزشکی، اصلی‌ترین دغدغه یک بیمار سرطان این خواهد بود که «کدام دارو را برای درمان سرطان مصرف کنم؟» درست به سادگی انتخاب یک داروی درمان سرماخوردگی از داروخانه‌ها.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد